Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
JoepW schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 00:04:
Het gedetailleerde raceprogramma van donderdag as. (cupraces) is gepubliceerd. Elke race heeft een te winnen prijs.

Dus schrijf je snel in op de GoT - GT5 Online Racing website
Heb me net ingeschreven op de website, ziet er allemaal top uit!! Dacht donderdag mee te kunnen doen aan de cup races maar dat wordt een weekje later... :-(

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 09:38
Ericjooo schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 00:19:
Overigens vanavond af en toe wel lekker gereden, rally was erg gaaf in de sneeuw alleen verloor ik na een paar ronden alle topsnelheid en kwam de auto niet meer boven 150 km/u?? Op Suzuka moest ik helaas afhaken ivm zakelijke beslommeringen;-) de 650-klasse op Deep Forest was erg leuk!!
je auto lag ook helemaal in de kreukels toen je weer teruggezakt kwam het veld in, had je niet toevallig een motorschade opgelopen ofzo? (je was volgens mij een deur kwijt, had alle bumpers los hangen enzovoorts :))

[ Voor 6% gewijzigd door rlKoekie op 08-02-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
http://twitter.com/Kaz_Yamauchi

twittert dat er een nieuwe patch aan zit te komen; inhoudelijk niets over bekend gemaakt

そう思う。RT @timppaq: @Kaz_Yamauchi Hopefully we'll get the penalty system for cutting track & hitting walls updated asap for all the tracks!!

[ Voor 41% gewijzigd door himlims_ op 08-02-2011 14:48 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 19:37

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 21:17

DutchDevil79

I race, therfore I am

Deze hele week pas rond uurtje of 11 thuis. Dus moet hem overslaan. ;w

Wel ff afkicken zo een weekje geen tweakers racejes. Begin al trillende handjes te krijgen. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik heb donderdag de 4 uur van Nurburgring in de planning staan, maandag ben ik er weer bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jammer dat jullie er niet bij zijn.

De prijzenkast is veranderd met kleuren naar keuze!
Maziora Mazeran (Kleurverschuiving)
Maziora Andromedall (Kleurverschuiving)
Maziora Seyfert (Kleurverschuiving)
Chameleon Blue (Kleurverschuiving)
Formula Chameleon Green (Kleurverschuiving)
Chameleon Blue (Kleurverschuiving)
Reflex Spice (Kleurverschuiving)
Chrome

Reden genoeg voor anderen om wel mee te doen.

Wijziging: Het circuit van Race 4 is veranderd in Eiger Nordwand kort

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 09-02-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:17
Paar uur lopen kloten, maar er ligt nu een kabel over mijn plafond dus niet langer ge***** met wifi, nu maar hopen dat nu al het ge*** met online rijden over is en ik weer eens ouderwets ingemaakt kan worden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb helaas middagdienst. Had graag mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:36:
Heb helaas middagdienst. Had graag mee gedaan.
Vrij nemen? :P
KAdrifter schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:25:
Paar uur lopen kloten, maar er ligt nu een kabel over mijn plafond dus niet langer ge***** met wifi, nu maar hopen dat nu al het ge*** met online rijden over is en ik weer eens ouderwets ingemaakt kan worden :P.
Nou afgelopen maandag was het weer voor de meesten van ons drama. Voice foetsie, mensen niet zien etc. Dus hoop maar niet te veel. Maar draadje is beter dan draardloos ;)

En ik snap nu waarom het zo'n rommel kan zijn met on-line gaming met GT5. Het is een mesh-netwerk dat ontstaat:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/NetworkTopology-FullyConnected.png
En soms is er een 'draadje' niet betrouwbaar en dan zien sommige rijders elkaar niet. Domme oplossing.

[ Voor 19% gewijzigd door JoepW op 09-02-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:07

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Klopt en dat is alleen te wijzigen indien je een open lobby start met een vaste host. Probleem is dan weer wel dat iedereen binnen kan komen en dat wil je dus niet.
Wordt tijd voor lobby's waarin het mogelijk is om een wachtwoord te gebruiken.

PSN-id: Chrasher

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:17
Mijn hoop is redelijk laag, was straks online en ik kwam wel veel sneller in rooms en ik werd minder vaak ge-disconnect, maar ik krijg ongeveer net zo vaak de melding dat het netwerk niet compatible is. Ik ga donderdag nog even proberen of ik er bij kan komen, maar gezien mijn ervaringen tot dusverre heb ik wel zo'n vermoeden hoe dat gaat lopen -O- .

Ik vraag me echt af wie er ooit beweerd heeft dat ze bij Polyphony perfectionisten zijn, want dr valt verdomd weinig van te merken als je GT5 aan het spelen bent :( .

[ Voor 36% gewijzigd door Bastard op 10-02-2011 00:33 ]

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wanneer komt er een kubelwagen race :P?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Vuvuzela

My spire is forming

Kloppen de bandeneisen voor vanavond zoals ze online staan? Dat is Lupo sport zacht, tuscan RM Race normaal en de Cappucino sport zacht. Wat mij betreft staat het zo goed.

De Tuscan RM is best een tricky auto. Setup die ik nu gebruik en die het een stuk leuker maakt:

downforce = max
rijhoogte = -20, -17
veren = 7.0, 5.0
dempers = 4, 3
dempers = 4, 3
stabilisatoren = 4, 5

camber 1.8, 1.3
toe = -0.10, +0.20
Rembalans= v5, a6

Is er al iets voor zondag gepland? Anders wil ik wel wat bedenken. Ik zie dat iedereen nu een RUF kan kopen.

I served in a company of heroes.

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Ik zit idd wel te wachten op een Kubelwagen race.

ALs het moet ga ik die zelf organiseren. Ik houd contact met Joep

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Maciek schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:47:
Kloppen de bandeneisen voor vanavond zoals ze online staan? Dat is Lupo sport zacht, tuscan RM Race normaal en de Cappucino sport zacht. Wat mij betreft staat het zo goed.

De Tuscan RM is best een tricky auto. Setup die ik nu gebruik en die het een stuk leuker maakt:

downforce = max
rijhoogte = -20, -17
veren = 7.0, 5.0
dempers = 4, 3
dempers = 4, 3
stabilisatoren = 4, 5

camber 1.8, 1.3
toe = -0.10, +0.20
Rembalans= v5, a6

Is er al iets voor zondag gepland? Anders wil ik wel wat bedenken. Ik zie dat iedereen nu een RUF kan kopen.
Yep, banden zijn goed. Heb alle 3 getest en prima te doen. De Tuscan is meer onderstuurd dan overstuurd ;)
En doe jij maar een voorstel voor zondag. Dan voer ik 'm wel in voor zondag. Kan ik eens deelnemen ipv hosten ;)

BTW Heb al die RUF-'hokken'inmiddels. zonder gewichtsverlaging en motortuning. ;) Dus doe maar wat.

En misschien een herhaling van een belangrijke tip: Wil je mee gaan doen met on-line racen. Vermijdt gewichtsverlaging en motortuning! De rest kan je allemaal veranderen, maar die 2 kan je niet terugdraaien. Kan duur grapje zijn als die auto dan niet in de klasse past.

[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 10-02-2011 14:57 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
JoepW schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:30:
[...]

Vrij nemen? :P
Nou afgelopen maandag was het weer voor de meesten van ons drama. Voice foetsie, mensen niet zien etc. Dus hoop maar niet te veel. Maar draadje is beter dan draardloos ;)

En ik snap nu waarom het zo'n rommel kan zijn met on-line gaming met GT5. Het is een mesh-netwerk dat ontstaat:
[afbeelding]
En soms is er een 'draadje' niet betrouwbaar en dan zien sommige rijders elkaar niet. Domme oplossing.
voor zo ver ik weet is je NAT-status mede bepalend voor de zichtbaarheid van bepaalde mede racers

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
himlims_ schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:53:
[...]
voor zo ver ik weet is je NAT-status mede bepalend voor de zichtbaarheid van bepaalde mede racers
Klopt NAT2 is goed genoeg, maar dan nog gebeuren er geregeld rare dingen....

Ben ik een cultuurbarbaar nu ik de 'RUF Yellow Bird' in mijn eigen kleur heb gespoten 8)

[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 10-02-2011 15:01 ]

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik zat te denken om Zondag middag wat te testen met nieuwe auto's waar we nog geen cup races mee doen. Gewoon lekker wat instellen en wat test races te doen. Ik kan wel vanaf 14.00 een room open gooien.

Ik had zelf het idee de volgende auto's te testen voor cup races:

- Renault Clio CUP car (staat deze week in de online dealer)
- Capucino RM cup
- RUF race (Maciek voorstel)
- Nissan Micra cup car (win je in A-sepc volgens mij)

Eventueel andere suggesties altijd welkom.

Zal vanavond even kijken wat voor restricties er voor de verschillende auto's mogelijk zijn.

GreetZ DD

[ Voor 4% gewijzigd door DutchDevil79 op 10-02-2011 15:53 ]

iRacing Profiel

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:56:
[...]

Ben ik een cultuurbarbaar nu ik de 'RUF Yellow Bird' in mijn eigen kleur heb gespoten 8)
Ja GEEL is de enige kleur voor die bak. >:) >:)

iRacing Profiel

• rlKoekie
JoepW schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:56:
[...]

Klopt NAT2 is goed genoeg, maar dan nog gebeuren er geregeld rare dingen....

ik zat er aan te denken om dat ding te kopen en er dan iets fluoricerend geels overheen te gooien :P

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:51:
Ik zat te denken om Zondag middag wat te testen met nieuwe auto's waar we nog geen cup races mee doen. Gewoon lekker wat instellen en wat test races te doen. Ik kan wel vanaf 14.00 een room open gooien.

Ik had zelf het idee de volgende auto's te testen voor cup races:

- Renault Clio CUP (staat deze week in de online dealer)
- Capucino RM cup
- RUF race (Maciek voorstel)
- Nissan Micra cup car (win je in A-sepc volgens mij)

Zal vanavond even kijken wat voor restricties er voor de verschillende auto's mogelijk zijn.

GreetZ DD
Prima idee, Ik zal 'm in de agenda zetten straks.

En mijn oranje staat ook goed op die RUF hoor. :9 RUF 'Orange Bird Yup Special' 8)

En voor die Tuscan afstelling: Goh Maciek lijkt wel telepatie ;)
Ongeveer zelfde afstelling. Heb alleen de auto achter 3 hoger en 5 achter minder downforce en last but not least voor diegene die weinig tot geen overstuur willen bocht uit zet de LSD op 5/5/10 (Yup special).

Verder moet je met deze auto paar dingen goed doen:
1) Langzaam de bocht in. Pakken onderstuur als je te hard een bocht ingaat.
2) Vlak na de apex pas gas gaan geven. Erop of voor geef onderstuur.
3) Vooral in de lange bochten balanceer de auto dmv licht remmen en gas geven.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

JoepW schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:50:
[...]
En doe jij maar een voorstel voor zondag. Dan voer ik 'm wel in voor zondag. Kan ik eens deelnemen ipv hosten ;)
Oke prima. Dan wil ik wel hosten zondag tijden ongeveer van 1 tot half 6/ 6 maar ga ik nog even bedenken wat en waar.
Misschien een bepaalde klasse gt300? en dan een tour langs verschillende circuits.. een paar laps trainen en dan 2x 5 a 10 ronden racen. 2e race startopstelling tegenovergesteld van 1e race.

Auto's met een eigen "karakter" zoals de Seven fireblade, RUF rgt'00 lijken me ook leuk. Cup Races hebben mijn voorkeur ook wel, dus:
DutchDevil79 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:51:
- Renault Clio CUP car (staat deze week in de online dealer)
Goed idee.
JoepW schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:05:
Oef nu 2 hosts. Vecht het ff onderling uit ;)
Ik denk dat het wel lukt..soort middenweg. Aangezien het cupraces zullen zijn ben je minder tijd kwijt met auto's wisselen, afstellen en wennen etc. dus kunnen we na een half uur/uur best even een race rijden. Vermoed ik.

[ Voor 38% gewijzigd door Vuvuzela op 10-02-2011 16:25 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afstelling om mee te beginnen van de Suzuki voor vanavond.
Turbo voluit. Op koppel is ie trager!
LSD: 8/12/5
Ophanging -10 rondom
Veren: 8.2 / 7.2
Dempers uit: 5/4
Dempers in: 2/3
Anti roll bar: 3/2
Camber: 2/1.8
Remmen: 6/4

En ja hij kan echt uitbreken op deze banden. Funny car.

------------------
Foto's
En vanaf heden zal ik ook proberen van de on-line races wat foto's te publiceren in ons foto-album op de GoT online racing site.
------------------
Zondagmiddag (test)race!
Zondagmiddag gaan we nieuwe nog niet gepubliceerde klasses testen. Het zal auto's van RUF betreffen en diverse RM gemodificeerde auto's. Definitieve programma wordt nog bekend gemaakt.
Reserveer alvast een plekje als je ruim in de RM-auto's en RUF-auto's zit ;)

[ Voor 149% gewijzigd door JoepW op 10-02-2011 19:47 ]

• Fast-P
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10-2024
Leuke avond , rij alleen beetje voor spek en bonen mee :-)

Nodig meer meters maken .....

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fast-P schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:08:
Leuke avond , rij alleen beetje voor spek en bonen mee :-)

Nodig meer meters maken .....
Laten we binnenkort even met z'n 2'n online oefenen..... En als je alleen oefent wel in je on-line lobby doen, want de auto's rijden anders off- dan on-line.
-----------------
De avond was inderdaad erg leuk. Jammer genoeg toch weer wat connectie problemen bij diverse mensen. Joost kwam er helemaal niet in en anderen nadat ze even eruit en er weer in wilden.

Misschien een idee dat iemand in de groep die een race rijdt zich aanbied (bij mij) voor elke race als host. Onder de voorwaarde dat ie een 'dikke' lijn heeft en een liefst zijn PS3 in een DMZ heeft staan. Idee om dat in de reactie te vermelden bij de desbetreffende dag.

De race met de lupo's was leuk, maar jammer genoeg was slipstreamen niet mogelijk op Tsukuba.
De races met de TVR waren vermakelijk, maar het is en blijft een moeilijke auto. Onderstuur of overstuur het komt geregeld alletwee en onverwacht.

De race met de Cappucino was vermakelijk, mar wel erg moeilijk te rijden op de Sportief zacht banden. Daar ga ik nog naar kijken.

Winnaars per race:
1) Lupo - Tsukuba: Stig
2) TVR - Laguna Sega: Ramsho
3) TVR - Trial Mountain: Devil
4) Cappucino - Eiger kort: Devil

Willen de winnaars via de PSN-bericht aan mij laten weten welke kleur ze willen ontvangen uit de lijst?

Morgen zal ik een paar foto's plaatsen op de website.
Wie heeft de suzuki race gesaved. ben ik vergeten. Gaarne even aan mij beschikbaar stellen voor foto's als het kan.

Ook gisteren kwamen er weer mensen in de lounge erbij die 1) zich niet hadden aangemeld en 2) niet wisten 'wat we gingen doen'. Ik verzoek jullie allen om je vooraf op te geven voor een race en tevens je te verdiepen in het geplande raceprogramma en de bijbehorende restricties / vrijheden!
--------------------------------------

Zondag een semi trackday / korte races om wat nieuwe race klasses samen te stellen.

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 11-02-2011 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik kwam bij de laatste race er ook niet meer in :(

De race op laguna seca was wel heel leuk :9 Die TVR is echt geweldig! Door mijn afstelling is hij super voorspelbaar en totaal geen onderstuur en alleen controleerbare overstuur. Enige, maar groot nadeel was dat mijn banden 2x zo snel sleten als die van jullie ;( Maar wel leuk!

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 12:52
KappeNou schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:58:
Ik kwam bij de laatste race er ook niet meer in :(

De race op laguna seca was wel heel leuk :9 Die TVR is echt geweldig! Door mijn afstelling is hij super voorspelbaar en totaal geen onderstuur en alleen controleerbare overstuur. Enige, maar groot nadeel was dat mijn banden 2x zo snel sleten als die van jullie ;( Maar wel leuk!
Had ook moeite om er in weer te komen, uiteindelijk via maciejk er weer ingekomen.

Wel spannend die TVR race, tnx nog voor het wachten trouwens, daardoor in de laatste bocht de overwinning kunnen pakken ;)
Was in de laatste ronde wel heel duidelijk dat je gladde banden had, ging hard ineens.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zo, de rem van mijn CSP van Fanatec vandaag eens even opgeknapt. Gesmeerd en een nieuw foampje erin. Vervolgens de koppelingspedaal opgedoekt (gewoon weggehaald, incl. electronica) ik schakel toch altijd zonder koppeling en met de flippers.
Maar wat een verademing. Kan nu weer veel beter de rem doseren. Nadat de sensor stuk was geweest (heb ik zelf gerepareerd) heb ik nagelaten dat foampje te vervangen. Dat had tot gevolg dat de rem beetje bleef hangen en dan ook nog af en toe. Pfffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
remmen die heel soms blijven hangen zijn verschrikkelijk. ze doen het dan ook meestal alleen bij het opkomen van een lang recht stuk, zodat de rest je voorbij vliegt en jij je afvraagt wat er aan de hand is.
iemand nog online vanavond trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Dus vanaf volgende races moeten we weer rekening met je gaan houden. >:) Hopelijk problemen nu achter je.

Programma voor Zondag is bekend. Behoorlijk druk programma maar we zien wel waar we stranden.

Zondag middag sessie

De RUF's en Clio zijn deze week in de online dealership te vinden. Dus als je er nog geen hebt snel aanschaffen en ff naar regels kijken hoe ze in te richten met upgrades.

GreetZ DD

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
rlKoekie schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:21:
remmen die heel soms blijven hangen zijn verschrikkelijk. ze doen het dan ook meestal alleen bij het opkomen van een lang recht stuk, zodat de rest je voorbij vliegt en jij je afvraagt wat er aan de hand is.
iemand nog online vanavond trouwens?
Ja Stig zat mee te kijken en begreep dat ik echt geen snelheid kon maken.
Nope socio vanavond:) En morgenavond ook niet.... En misschien morgenochtend ff.

Maar zeker de zondag middag sessie
Let op wel op dat de host deze keer DutchDevil79 is!

Er is nog plek morgen!
---------------------------
Foto's van de races gisteren (behalve van de Suzuki race)

[ Voor 35% gewijzigd door JoepW op 12-02-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Ik ben er zeker bij. Heerlijk om op zondag katerig uit bed te rollen, eten te verzamelen en voor de tv te installeren voor een middagje racen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Pompidompidom........ 14:10 en geen dutchDevil on-line :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:51
heb ik ook... moet me ook nog adden...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Brabants kwartiertje.. is over :P

GTP_2fast4stig is op dit moment de host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Maciek schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:18:
Brabants kwartiertje.. is over :P

GTP_2fast4stig is op dit moment de host.
Sorry jongens tot vanmorgen 6.30 op de ehbo gezeten. Heb men pees in men schouder afgescheurd. Zal iemand anders moeten hosten.

GreetZ DD

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:51
Sterkte met herstellen. Goed excuus :P

Ik heb trouwens (nog) geen headset... dus doe gewoon mee :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Kak! Beterschap Dutchdevil! Simracen is voorlopig ff over neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi iedereen
ik zit al een tijdje met een vraag namelijk hoe kun je in acrade modus meedoen aan 'night-races' in le mans of Nurbürgring enz.
Laat het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hmmmm, volgens mij werden jullie eruit gegooit toen ik weg ging. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
DutchDevil79 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:46:
[...]
Sorry jongens tot vanmorgen 6.30 op de ehbo gezeten. Heb men pees in men schouder afgescheurd. Zal iemand anders moeten hosten.

GreetZ DD
heej sterkte devil, ik hoop voor je dat het snel weer geneest. en excuses maken hoeft in dit soort gevallen niet wat mij betreft hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:46:
[...]

GreetZ DD
Niks excuses. Erg goede 'smoes'.
Nee ff zonder flauwekul. Erg veel sterkte met het herstel en hopenlijk tot gauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ok, we hebben een erg leuke middag gehad met in elke klasse een race en veel afstelwerk.
3 van de 5 klasses lijken ons een kans van slagen te hebben 2 niet of zijn minder aantrekkelijk.

Probeerklasse RUF
RUF RGT 2000 S, 450 Pk, 1160 Kg , Race Normaal
Optioneel eventueel: 3400S 2000 S
De optionele auto (3400S) vervalt ons inziens. Het blijft de RGT 2000. Het is een moeilijke auto, maar zeker leuk om races mee te rijden. We hebben er 1 rondje mee op de Nordschleife gereden en dat was echt hard werken.
Hier gaan we een CUP-klasse van maken.

Probeerklasse Clio
RENAULT SPORTS CLIO SPORT TROPHY V6 24V RACE CAR 2000 S, 374pk (dmv motortuning), Standaard gewicht, Race Hard
Erg leuke klasse. Deze gaan we erin houden als CUP-klasse.

Probeerklasse Camaro
CHEVROLET CAMARO SS RM 2010 P, ca. 550pk (geen motortuning), Standaard gewicht, Race Normaal
Absoluut een leuke bak met erg goede remmen en lekkere wegligging. Bijn onamerikaans!
Dit zal een CUP-klasse worden.

Probeerklasse MM-R
NISSAN MM-R CUP CAR 2001 S, ca. 260pk, 799kg, Race Hard
Niemand was in staat hier echt plezier aan te beleven. De auto wordt geteisterd door onderstuur en velen van ons vinden de Lupo klasse leuker.
Dus voorlopig geen actie meer met deze bak.

Probeerklasse Corvette
CHEVROLET CORVETTE ZR1 (C6) RM 2009 P, ca. 830-840 pk, Standaard gewicht, Race Zacht
Erg heftige auto met errug veel koppel. Wel last van onderstuur. Heeft gezien de hoeveelheid Pk's en Nm's te weinig downforce voor.
We maken hier geen cupklasse van. Wel gaan we kijken of we een klasse gaan maken waarin meerdere auto's vallen van dit kaliber.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Overweging tav wijziging van de regels tav motortuning
Vele van onze klassen sluiten motortuning uit. Voor de Le Mans, GT300 & GT500 zal dit ook zeker zo blijven.
Maar voor andere klassen gaan we kijken of we de regels tav Pk's aan kunnen passen zodat motortuning geen beletsel meer is om met klasses mee te doen.

Voordat ik dit echt ga uitzoeken, wacht ik de update van vrijdag as. af of er nieuwe voorzieningen inkomen voor leveling van je auto a la GT5P (puntensysteem door weging van Pk's, Nm's, Kg's en Downforce) of iets als restrictors die je 'zelf' kan toepassen op de PK's en Nm's.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Morgenavond is het Le Mans avond. We gaan weer echt endurance rijden met een race van 90 minuten!

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 13-02-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dus weer en productief avondje. :)
Ben vooral blij te lezen dat de clio met motortuning wordt want dat had ik gister door verwarring dus gedaan. Hebben toen race gereden op autmn ring 20laps. In 1 woord: geweldig! Wat een heerlijke bak!

De zr1 heb ik ook en ben niet echt kapot van die wagen. Om een of andere reden is het hem gewoon net niet. Wel jammer want is een mooie wagen.

Micra cup bak heb ik nog geen meter mee gereden maar jullie bevindingen zeggen voor mij genoeg :)

De RUF en Camaro SS moet ik nog aanschaffen maar leidt op dit moment aan geld gebrek. Maar oplossing is nabij, begin eindelijk een beetje te vorderen in B-spec, so let the grinding begin! :D naja eigenlijk :( maar goed. Zal ze deze week wel kunnen bekostigen. :)
Moet helaas morgen nacht nog werken dus de Le Mans gaat um niet worden, maar donderdag gaat ik zeker proberen om er bij te zijn.

Hoop dat de update inderdaad wat updates bevat voor het online gedeelte, in ieder geval (hopelijk) geen corner cutting en geen crashende savefiles meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nu ook wat handigheidjes op de GoT On-line racing site geplaatst.
Een berekening van de factor voor tijdsverloop van een Endurance race
Een autodatabase in Excel met alle GoT klasses
En een setup sheet om je setup te documenteren en te delen met ons.
Dit alles in MS Excel.
Hier de directe link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
Vanavond Le Mans race! komt allen mee doen, er zijn nog wat plekjes over :)
we gaan weer lekker genieten van het nachtelijke vuurwerk met een scheutje motorgeronk op La Sarthe.

room om 20:00 open, om 20:30 gaan we van start voor een race van 25 laps. we simuleren in 2 uur tijd de 24uur, dus de nacht zal de nodige spanning met zich meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Het PP-systeem komt zeer waarschijnlijk terug met de volgende update. Dan wordt het vergelijken van auto's weer een stuk eenvoudiger.

De update komt deze week donderdag al.
http://twitter.com/#!/Kaz...tatuses/36481836251226112
http://www.gtplanet.net/g...ate-coming-february-18th/

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Shiver23 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:50:
Het PP-systeem komt zeer waarschijnlijk terug met de volgende update. Dan wordt het vergelijken van auto's weer een stuk eenvoudiger.

De update komt deze week donderdag al.
http://twitter.com/#!/Kaz...tatuses/36481836251226112
http://www.gtplanet.net/g...ate-coming-february-18th/
Ik hoop het van harte. Maakt het handhaven van klasses een stuk makkelijker _/-\o_

Maar tot die tijd kan je wel meedoen met de races hoor 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Klopt, dat kan :)
Vanavond gaat denk ik wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Cup races afgelopen zondag
Hier de foto's van de vermakelijke races gisteren.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Le Mans vandaag
Strakke winst voor Steffan op Le Mans. Gefeliciteerd!
90 minuten racen (25 rondjes) is wel errg lang. Iedereen was wel een beetje 'bezweet' ;)
Volgende Le Mans race doen we wat korter 8)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Donderdag 2 uitdagende Endurance races met GT500 auto's.
Prijs zal waarschijnlijk een auto naar keuze zijn uit mijn ruime verzameling racebakken :P :9
Morgen zal ik de regels voor de diverse auto's nog aanscherpen.

De inschrijving is geopend!

[ Voor 139% gewijzigd door JoepW op 14-02-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Gave race vanavond op de Le Mans. Vond de 25 rondjes zelf iets te lang maar er is zeker vooraan enorm hard gereden. _/-\o_
Sowieso een cleane race. Ik ga binnenkort de replay nog maar eens bekijken. Kijken waar ik die 5 seconde laat liggen per rondje. Tnx heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
het was echt een prachtrace, steffan: respect hoor, die minolta zo hard laten gaan en er niet elke 3 rondes keihard afknallen :) de nacht was lang en spannend, doordat er heel wat pitstop strategieen door elkaar heen liepen. pas de laatste 2 a 3 rondjes begon de uitslag duidelijk te worden.
De lengte van anderhalf uur racen was wel een uitputtingsslag. ik merkte duidelijk dat ik minder scherp was de laatste rondes, en meerdere mannen hadden dorst :) zo lang maken we ze waarschijnlijk niet meer savonds, maar een keertje 3 of 4 uur racen lijkt me nog wel stoer voor op een zondagmiddag :)
Steffan, je krijgt morgen een PSN berichtje van me over je prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Tja, Steffan was gewoon niet bij te houden, mooie race gereden hoor!!! zelf maakte ik twee fouten (door mijn snelheid aan de versleten banden niet genoeg aan te passen:-() teveel om Joep achter me te houden; gelukkig reden we de snelste ronden weer binnen 0,2 sec van elkaar....zoals we het gewend zijn;-)

25 ronden was lang maar wat mij betreft niet te lang; ik kon een paar rondjes voor het einde nog mijn snelste ronde neerzetten, overigens zonder slipstream want dat is niet mijn sterke punt. De baan is voor mij net te smal om makkelijk in te halen, een feit wat me na één ronde al 28 sec achterstand bezorgde....net een wieltje in het gras en spinnen ga je!!

Maar het blijft enorm gaaf met de dikke Peu's over Le Mans. Overigens jammer dat Stig zonder brandstof kwam te zitten anders had hij met zijn drie stop-strategie nog wel voor wat reuring voorin het klassement kunnen zorgen!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Paar foto's van vlak na de start van de Le Mans race
-----------

Het programma van de GT500 races donderdag heb ik klein beetje aangepast. We gaan de eerste race op de gewone Nordschleife doen, zonder nacht.

De keuze qua prijzen zal ik vandaag bekend maken.

Ik zal ook de regels voor de diverse auto's nog aanscherpen.

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 15-02-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Was een heerlijke race gisteren. Heb nog even de eerste 4 ronden teruggekeken en het viel me op dat er vrij lang twee groepjes waren die goed bij elkaar bleven. Ging helaas in ronde 2 rechtdoor bij de eerste chicane nadat ik via een slipstream tussen de 420 en 430 (50-60 sneller dan normaal) reed en het rempunt compleet miste.

Heb me ook goed vergist in de hoeveelheid benzine na de eerste stop, zodat mijn 3 stops strategie in het water viel. Weet niet hoeveel ik daardoor exact verloor, maar dat zal veel zijn als je 80 rijdt waar je normaal met gemiddeld 300 doorheen komt (vlak voor de lange S-bochten in de laatste sector zat ik zonder peut).
Race was vrij lang met 25 rondjes, maar daardoor hadden we wel veel verschillende strategieën. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast-P
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10-2024
Klinkt allemaal mooi 8) maar helaas deze week niet veel tijd , donderdagavond ook weer aan het werk :-(

Volgende week maandag doe ik weer mee.
.

[ Voor 3% gewijzigd door Fast-P op 15-02-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb zojuist de GT500 klasse gescreend en ben tot de volgende regels gekomen:

Toegestane auto's
HONDA ARTA NSX (SUPER GT) 2006 P
HONDA EPSON NSX (SUPER GT) 2008 P
HONDA RAYBRIG NSX (SUPER GT) 2006 P
HONDA TAKATA DOME NSX (SUPER GT) 2006 P
LEXUS DENSO DUNLOP SARD SC430 (SUPER GT) 2008 P
LEXUS ENEOS SC430 (SUPER GT) 2008 P
LEXUS PETRONAS TOM’S SC430 (SUPER GT) 2008 P
NISSAN CALSONIC IMPUL GT-R (SUPER GT) 2008 P
NISSAN MOTUL AUTECH GT-R (SUPER GT) 2008 P
NISSAN WOODONE ADVAN CLARION GT-R (SUPER GT) 2008 P
NISSAN XANAVI NISMO GT-R (SUPER GT) 2008 P
NISSAN YELLOWHAT YMS TOMICA GT-R (SUPER GT) 2008 P

Vermogen ligt tussen 490 en 514 Pk (Beperking van de lounge 520 pk)
Turbo 2 is hierdoor nergens mogelijk op deze manier.

Koppel ligt tussen de 519 en 557 Nm

Gewicht ligt tussen de 1100 en 1150 Kg (Beperking van de lounge 1100 kg)

De volgende factor is gehanteerd voor afwegen toegestane auto's:

Wegingsfactor: 100 / (Downforce Voor + Downforce Achter) * Kg / (Pk+Nm)

Het verschil tussen de hoogste en laagste factor is ongeveer 5%.

Auto's met meer dan 5% afwijking zijn verwijderd.
Verwijderd uit de klasse vanwege te weinig downforce:

LEXUS BANDAI DIREZZA SC430 (SUPER GT) 2006 P
TOYOTA YELLOWHAT YMS SUPRA (SUPER GT) 2005 P

Verwijderd uit de klasse vanwege te veel vermogen:
NISSAN XANAVI NISMO Z (SUPER GT) 2006 P

Andere auto's dan in de bovenstaande lijst zijn absoluut niet toegestaan.

De regels zijn inmiddels in de klasse aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
12 karretjes om uit te kiezen, prachtig gedaan joep!
genoeg variatie op de grid en toch close racing, en de mogelijkheid om meerdere setups te regelen voor jezelf (gewoon 2 of meer autos nemen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GT-R stijgt tot max 525pk zonder turbo dus limiet 530 beste denk.
Ik heb er zin in, alleen nog even die woodone goed afstellen. Echt een wereld van verschil vergleken met de yellowhat en calsonic.

Helaad motor tuning gedaan bij de yellowhat. :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:33:
De GT-R stijgt tot max 525pk zonder turbo dus limiet 530 beste denk.
Ik heb er zin in, alleen nog even die woodone goed afstellen. Echt een wereld van verschil vergleken met de yellowhat en calsonic.

Helaad motor tuning gedaan bij de yellowhat. :(
Als ik 530 toesta dan kunnen mensen op de hieronder gelijste auto's weer een Turbo 2 zetten en dan zijn die veeeeel sneller. Dus dat wordt 'm niet helaas.
HONDA RAYBRIG NSX (SUPER GT) 2006 P
NISSAN YELLOWHAT YMS TOMICA GT-R (SUPER GT) 2008 P
NISSAN CALSONIC IMPUL GT-R (SUPER GT) 2008 P
LEXUS DENSO DUNLOP SARD SC430 (SUPER GT) 2008 P
LEXUS ENEOS SC430 (SUPER GT) 2008 P
LEXUS PETRONAS TOM’S SC430 (SUPER GT) 2008 P
HONDA EPSON NSX (SUPER GT) 2008 P

Dus ik hoop dat donderdag as. het gaat met 520 en dat de geplande patch van vrijdag as. het mogelijk maakt om dit probleem op te lossen met zelf restricties (downtunen) van je auto te doen. 8)

---------------------

De prijzen zijn vastgesteld voor de GT500 race van donderdag as.

Schrijf je in en maak kans op een mooie auto geschikt voor de races van volgende week!

[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 16-02-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De calsonic en yellowhat hebben ook 520+pk met olie en inrijden.

Welke zal ik dan is kopen..
Eerst maar weer is wat geld verdienen. :F

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 02:39:
De calsonic en yellowhat hebben ook 520+pk met olie en inrijden.

Welke zal ik dan is kopen..
Eerst maar weer is wat geld verdienen. :F
Oef is dat zo? Ja je ziet: Ik rij te weinig en ben te veel bezig met organiseren _/-\o_
Anders wordt het een 'goed vertrouwen' race...... met 530 pk en dan is Turbo 2 gewoon verboden.

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 16-02-2011 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:42
In hoeverre is zo'n online race "te doen' voor de wat mindere goden onder ons?
Rijden er alleen maar Vettels mee die elke ronde de snelste ronde aanscherpen?

Het lijkt me an sich wel leuk om een keer mee te doen, maar als ik na het eerste rondje al 2 rondes op iedereen achterlig gaat de fun er snel af natuurlijk ;)

Ik doe eerlijk gezegd ook vrijwel nooit iets aan de afstelling van de auto, enige wat ik tot nu toe gedaan heb ik topsnelheid hoger zetten en vleugels veranderen aangezien ik van de andere instellingen toh niet weet wat het effect gaat zijn.

Vraag me dus af of ik een beetje mee kan komen in zo'n race... Wellicht dat ik donderdag eens meedoe.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
gewoon meedoen BSTNjitRam. oefen een paar rondes (in je eigen lobby) met de auto die je gaat nemen en de baan die we gaan rijden en doe gewoon mee donderdag.
ik rij ook meestal niet mee voor de winst (als ik in de top 3 kom prik ik hem altijd de zandbak in ;) ) en er is vaak ook een erg leuk gevecht rond plek 5-8.
dus schrijf je even in op gt5.invisio.nl, meld je aan en dan zien we je morgenavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
rlKoekie schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:23:
gewoon meedoen BSTNjitRam. oefen een paar rondes (in je eigen lobby) met de auto die je gaat nemen en de baan die we gaan rijden en doe gewoon mee donderdag.
ik rij ook meestal niet mee voor de winst (als ik in de top 3 kom prik ik hem altijd de zandbak in ;) ) en er is vaak ook een erg leuk gevecht rond plek 5-8.
dus schrijf je even in op gt5.invisio.nl, meld je aan en dan zien we je morgenavond ;)
En tijdens de vrije training helpen we elkaar met het afstellen van de auto's. We houden niet van geheimzinnig gedoe over afstellingen ;) Dus als je je afvraagt hoe stel ik af..... Gewoon meedoen en we helpen je op weg.
------
Van de race morgen met GT500's op de Nordschleife is het aantal ronden bepaald. Je zal er niet aan ontkomen om banden te wisselen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 16-02-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THID
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05-2024
als ik een keer tijd heb op maandag moet ik dit ook zeker eens proberen, lijkt me leuk. door de slechte ervaring met gt5p multiplayer met gebeuk en alles heb ik de multiplayer nog niet eens geprobeerd in gt5. georganiseerde races met de intentie van clean racen lijkt me erg leuk :)

gewoon aanmelden op de site en dan kan je je dus verder aanmelden voor races?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
THID schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:59:
als ik een keer tijd heb op maandag moet ik dit ook zeker eens proberen, lijkt me leuk. door de slechte ervaring met gt5p multiplayer met gebeuk en alles heb ik de multiplayer nog niet eens geprobeerd in gt5. georganiseerde races met de intentie van clean racen lijkt me erg leuk :)

gewoon aanmelden op de site en dan kan je je dus verder aanmelden voor races?
Yep, lees wel ff het welkom (legt uit hoe e.e.a. werkt), algemeen regelement (regelt het ´clean racen´) en de voorschriften van de te rijden klassen.
We zien je wel verschijnen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSTNjitRam schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:14:
In hoeverre is zo'n online race "te doen' voor de wat mindere goden onder ons?
Rijden er alleen maar Vettels mee die elke ronde de snelste ronde aanscherpen?

Het lijkt me an sich wel leuk om een keer mee te doen, maar als ik na het eerste rondje al 2 rondes op iedereen achterlig gaat de fun er snel af natuurlijk ;)

Ik doe eerlijk gezegd ook vrijwel nooit iets aan de afstelling van de auto, enige wat ik tot nu toe gedaan heb ik topsnelheid hoger zetten en vleugels veranderen aangezien ik van de andere instellingen toh niet weet wat het effect gaat zijn.

Vraag me dus af of ik een beetje mee kan komen in zo'n race... Wellicht dat ik donderdag eens meedoe.
Alle races zijn verbonden aan restricties!
Wees gerust een X1 race zal je niet (snel) tegenkomen.
Alle info staat op http://gt5.invisio.nl
JoepW schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 07:37:
[...]

Oef is dat zo? Ja je ziet: Ik rij te weinig en ben te veel bezig met organiseren _/-\o_
Anders wordt het een 'goed vertrouwen' race...... met 530 pk en dan is Turbo 2 gewoon verboden.
Hehe mja als je nou een keer hulp nodg hebt met dingen uit zoeken o.i.d. wil ik je best ff helpen dat je wat meer tijd overhoud om gewoon lekker te racen buiten het georganiseerde om. :) heb nu bijv. Weekend! :+ dus alle tijd!

Weet je trouwens zeker dat het hele olie/inrijden op de andere wagens niet van toepassing is?
Zou het jammer vinden als alle GT-R's afvallen.

Kan er dan beter inderdaad op vertrouwen dat iedereen wel zo eerlijk is om geen turbo op zn wagen te doen.
Maar zal dat ook niet heel erg opvallen met optrekken tegenover iemand zonder turbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe zit het trouwens met de NSX GT500 stealth? Ik was dom genoeg om er een motor tuning op te zetten, maar neem aan dat hij ook kan mee rijden met GT500 series? (ik reed er eerder mee met de 650/1100 race).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze heeft als ik me niet vergis standaard al meer als 530pk. Correct me if im wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Die 530pk regel is toch goed te doen? Alleen de Xanavi Nismo en Yellowhat YMS Supra vallen buiten de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Denk niet dat die stealth mee kan doen en zeker niet met motortuning.
Hoop echt dat vrijdag as. die performance points of iets anders worden gepatched. Dan is dit gezeur tenminste over en is het maken van de klasses een stuk makkelijker.
@Machiek: Klopt. Staat ook zo in de klasse omschrijving.
-------------------------------
Ik heb net even snel met Machiek getest op de Nordschleife en Fuji Speedway F.
Hij in de Yellowhat en ik in de NSX. Redelijk aan elkaar gewaagd.
We zijn wel tot de conclusie gekomen dat op de Nordschleife de banden restrictie opgeheven wordt. Met Race normaal valt het veld waarschijnlijk binnen een paar bochten uit elkaar. Dus:

Donderdag 17-2-2011 aangepaste bandenrestricties GT500:
Norschleife: Race Zacht
Fuji Speedway F: Race Normaal

Inmiddels ook in de raceomschrijving aangepast.
---------------------------------
Verder nog wat foto's van de race met de lease-elise die we na de Le Mans race maandag jl. hebben gereden op de site geplaatst.
Ik zoek nog een vrijwilliger om als host op te treden. Mijn inet alhier is de laatste dagen zeer langzaam en denk ik ongeschikt voor hosting op dit moment. Ik zoek het liefst iemand met een 'dikke' lijn naar inet. Wie o wie?
Ik zal de settings etc. blijven doen hoor. Stuur maar even een DM als je je beschikbaar stelt.

----------------------------------
Kom op mensen, leuke race morgenavond! Er zijn al 6 inschrijvingen. Schrijf je ook in.

PS. De prijsauto's hebben motorisch 0 km gereden en zijn geheel gereed voor de desbetreffende klasses

[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 16-02-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
JoepW schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:22:

Ik zoek nog een vrijwilliger om als host op te treden. Mijn inet alhier is de laatste dagen zeer langzaam en denk ik ongeschikt voor hosting op dit moment. Ik zoek het liefst iemand met een 'dikke' lijn naar inet. Wie o wie?
Ik zal de settings etc. blijven doen hoor. Stuur maar even een DM als je je beschikbaar stelt.

----------------------------------
Dm gestuurd, heb een 30/3 lijntje zonder rare router configs (gewoon nat2 dus)

Dus als het nodig is, no problemo

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ramsho schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:52:
[...]

Dm gestuurd, heb een 30/3 lijntje zonder rare router configs (gewoon nat2 dus)

Dus als het nodig is, no problemo
Is erg fijn.

Dus iedereen stuur NU alvast een vriendenverzoek naar Ramsho! Want het kan zijn dat Ramsho morgen iets later is en dan kan je (misschien) niet joinen en dat zou jammer zijn.

DUS: De host voor de race morgen is RAMSHO

Ik reed net trouwens een strakke 6:32,4 op de Nordschleife met een GT500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet mij ook maar op het lijstje voor host. Heb de 60mb van UPC dus moet makkelijk kunnen.
Zal ramsho toevoegen!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Even een 'dienstmededeling'!
Als je je op de GoT-GT5 Online racing site gebruik dan je PlayStationNetwork (PSN) naam!

Ik heb echt geen zin om hier steeds 'achteraantemailen' enof dit te controleren.

Het leert mij wel dat de site slecht gelezen wordt. Erg jammer, lijkt wel of ik voor de jan met de korte achternaam daar van alles opschrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Jongens, wel inschrijven op gt5.invisio.nl

Heb nu 1 aanvraag die ik niet kan terug vinden op die site
Dat maakt het niet duidelijker wie = wie etc.

Nvm.. heb hem al gesproken, en hij heeft zich ingeschreven... Top

[ Voor 18% gewijzigd door ramsho op 16-02-2011 22:32 ]

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nog wat 'mededelingen.'

Ik zal om de paar dagen de OP bijwerken met alle geregistreerde rijders op de race site.
De race site is weer verder aangepast:
  • De Algemene Reglementen zijn ingekort en verbeterd. Doublures zijn er zo veel mogelijk uit gehaald. En de leesbaarheid is verbeterd;
  • Time Attack staat even in de koelkast ivm de aankondiging van de GT Academy.
In voorbereiding heb ik momenteel:
  • Setups van mijn (en andere hun) auto's voor de diverse klasses. Dit als hulp voor mensen die minder zijn in het vinden van de juiste setup;
  • Verbetering van het foto gedeelte;
  • Klassementen per klasse. Dit vereist dat ik van elke GT5 race door ons georganiseerd de uitslag krijg of zelf vastleg. Dus ik denk daat nog even 10x over na;
  • Een vorm van races waar ikzelf en andere snellere rijders NIET rijden, maar juist toekijken en de minder snelle rijders help om sneller te worden. Ten eerste geeft dit die rijders de kans om eens te winnen en ten tweede worden ze er als het goed is sneller van;
  • Een menu-keuze op de site die simpel alle rijders toont;
  • Oh ja, ik ben ook bezig met de cup-klasses (RUF, Camaro, Clio) te documenteren.
En natuurlijk zal ik vrijdag gespannen de PS3 opstarten en zien of er updates binnenstromen die de on-line restricties vergemakkelijken ;)

• rlKoekie
JoepW schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:22:
Nog wat 'mededelingen.'
...
• Een vorm van races waar ikzelf en andere snellere rijders NIET rijden, maar juist toekijken en de minder snelle rijders help om sneller te worden. Ten eerste geeft dit die rijders de kans om eens te winnen en ten tweede worden ze er als het goed is sneller van;
ik zat net vanmorgen tijdens mn ontbijt te denken dat het tijd wordt voor een rookie-raceday. Joep ik DM je wel even met mn eerste hersenspinsels ;)

Verwijderd

Solly! Ik vergeet altijd dat m'n PSN naam niet hetzelfde is als m'n Nick 8)7 Pas toen ik het controleerde na je mailtje had ik hem door.. doh... Ik had de site trouwens wel doorgelezen, ziet er erg netjes uit!

Wel leuk dat er veel verschillende klasses zijn, heb je altijd wel wat wat leuk is. Met m'n collega's op werk zitten we nu veel met de Rally auto's uit de online garage te racen, ze krijgen dan wel comfort zacht of sport hard bandjes, dus veel drift actie! Errig grappig.
Kan niet wachten op het "Setups" gedeelte, ben daar altijd erg slecht in. Ook in inrijden lees ik nu, als mensen dus 530 pk's uit hun GT-R kunnen krijgen, was al blij met de 505pk die ik nu heb :'(

Verwijderd

Nou ben er zeker bij hoor vanaaf. Gaat alleen weinig worden met de WOODONE krijg um nie afgesteld.
Net nurburg 2laps gereden, zon beetje elke bocht achterstevoren en dan gaan we vanavond nog met medium banden knallen. Dat word huilen!

• rlKoekie
ah buttonbasher, dan gaan we toch gewoon weer gezellig ergens in het middenveld of achteraan knokken? ik heb ook nog geen setups gedaan of uberhaupt gereden met mn bak :)
de ring doen we trouwens op race zacht, fuji op race normaal.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:41:
Nou ben er zeker bij hoor vanaaf. Gaat alleen weinig worden met de WOODONE krijg um nie afgesteld.
Net nurburg 2laps gereden, zon beetje elke bocht achterstevoren en dan gaan we vanavond nog met medium banden knallen. Dat word huilen!
Race zacht op nordschleife!

Verwijderd

JoepW schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:05:
[...]

Race zacht op nordschleife!
Ohja das waar ook. Naja nog steeds huilen, ongelooflijk dat verschil in handeling in verglijking tot de andere 08's

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:40:
[...]

Ohja das waar ook. Naja nog steeds huilen, ongelooflijk dat verschil in handeling in verglijking tot de andere 08's
We komen er straks bij de training wel uit. Ook jij gaat daar een afstelling vinden....

Verwijderd

Ik hoop het. Daar waar ik met de andere volgas kan geven lukt het met deze nog niet normaal met halfgas.

• BSTNjitRam
Nou heb me net aangemeld en zal zorgen dat ik er bij ben.

Wel nog ff een vraagje: Bepaalt de host de toegestane hulpmiddelen of zijn de deelnemers daar vrij in?
Ben pas begonnen met af en toe zelf te schakelen en van de rest van de hulpmiddelen zal er ook nog wel wat aanstaan bij mij wat bij de pro's uitstaat.

Kortom: kan ik vanavond met mijn eigen setup rijden of moet ik als de wiedeweerga gaan oefenen met zelf schakelen etc? :P

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
BSTNjitRam schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:50:
Kortom: kan ik vanavond met mijn eigen setup rijden of moet ik als de wiedeweerga gaan oefenen met zelf schakelen etc? :P
Jazeker, je kan je eigen setup rijden en ook gebruik maken van automaat, ideale lijn en Traction Control; voor de ervarenere rijders kan dit allemaal uit, zelf gebruik ik ze wel, ben niet zo'n held met achterwielaandrijving....haha

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BSTNjitRam schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:50:
Nou heb me net aangemeld en zal zorgen dat ik er bij ben.

Wel nog ff een vraagje: Bepaalt de host de toegestane hulpmiddelen of zijn de deelnemers daar vrij in?
Ben pas begonnen met af en toe zelf te schakelen en van de rest van de hulpmiddelen zal er ook nog wel wat aanstaan bij mij wat bij de pro's uitstaat.

Je zal het niet geloven, maar ook dit staat in de Algemen Reglementen:

"R. Instellingen race

Standaard worden de volgende instellingen gehanteerd voor onze races:
Starttype: Normale start met valsestartcontrole
Volgorde startopstelling: Snelste eerst
Straf: Licht
Boost: Geen
Gripreductie langs de circuitranden: Zwak
Mechanische schade: Licht
Finish limiet: 1 rondje (dit is dus ongeveer)
Slipherstel: Niet toegestaan
Stuurhulp: Niet toegestaan
ASM: Niet toegestaan
Ideale lijn: Toegestaan
Tractiecontrole: Toegestaan"

---------------------------------------------------
Paar tips voor iedereen overigens voor de race op de Nordschleife.
- Wacht echt je kans af met inhalen. De baan is smal en voordat je het weet lig je met z'n allen langs de baan en dat is nou net wat we niet willen.
- Slipstreamen en dan ff snel inhalen (a la Le Mans) kan eigenlijk alleen maar verantwoord op het rechte eind. Op andere stukken van de baan leidt het in 99% van de gevallen tot megaklappers.

Verder wordt het gewoon fun ;) Met bandenwissel trouwens 8)

• ramsho
Ben trouwens gewoon op tijd vanavond.

Voor degene die me nog hadden uitgenodigd, komt zo goed dus :)

(Mijn iRacing Profiel)

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:50:
Ik hoop het. Daar waar ik met de andere volgas kan geven lukt het met deze nog niet normaal met halfgas.
Dus er zit onderling verschil tussen de GT-R's? Ik dacht alleen andere "striping" en paar details zoals de velgen.

Google zegt:
Except for some minor details in the cockpit, they are identical, incl. Motul Autech.

However, Woodone handle a bit different. The rear is easier upset on uneven track surfaces and requires more throttle control.
Haha dat verklaard wellicht je problemen met de Woodone op de Ring. Koop even snel een andere? Ik vind zelf een standaard Calsonic, yellowhat al super rijden. Hetzelfde voor de verschillende NSXs.

Verwijderd

ramsho schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:38:
Ben trouwens gewoon op tijd vanavond.
Voor degene die me nog hadden uitgenodigd, komt zo goed dus :)
Gelukkig! Je staat al heel de middag onderaan mn lijst! ;)

Maar ik koop de calsonic wel anders benk bang dat ik heel gefrustreerd raak haha
Zit al heel de middag te schelden! :X

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 19:01 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:55:
[...]

Gelukkig! Je staat al heel de middag onderaan mn lijst! ;)

Maar ik koop de calsonic wel anders benk bang dat ik heel gefrustreerd raak haha
Zit al heel de middag te schelden! :X
Volgens mij is dat hele rijtje toegestane GT-R's echt hetzelfde, als je ze dezelfde setup geeft tenminste. Ik heb met de meeste gereden en met mijn setup merk ik geen verschil. :P

Misschien ff afkoelen, iets rustgevends drinken en dan opnieuw proberen? :D

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 17-02-2011 19:08 ]

Verwijderd

JoepW schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:07:
[...]

Volgens mij is dat hele rijtje toegestane GT-R's echt hetzelfde, als je ze dezelfde setup geeft tenminste. Ik heb met de meeste gereden en met mijn setup merk ik geen verschil. :P

Misschien ff afkoelen, iets rustgevends drinken en dan opnieuw proberen? :D
Haha mja heb iets rustgevends gerookt ook goed? :p
Heb je de woodone ook? Je moet er echt is mee rijden, om te huilen die bak.
Zal um anders straks wel ff sturen ken je ff proberen ;)
Ga nu ff eerste race met de calsonic doen.

Update: calsonic rijdt 10 keer beter!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 19:30 ]

• BSTNjitRam
JoepW schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:36:
[...]

Je zal het niet geloven, maar ook dit staat in de Algemen Reglementen:
Misschien handig om hyperlinks dan een ander kleurtje / opmaak te geven. Heb nooit gezien dat "algemene zin" een link was ;)

Maar heb het nu doorgenomen, dus ben up-to-date.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:16:
Update: calsonic rijdt 10 keer beter!!!
Dit keer niet je setup verknoeien :>

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BSTNjitRam schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:38:
....Misschien handig om hyperlinks dan een ander kleurtje / opmaak te geven. Heb nooit gezien dat "algemene zin" een link was ;) ......
Dat kleurtje is nog een puntje. Weet alleen ff nog niet hoe. Ben al blij dat alles goed draait ;)

• BSTNjitRam
Zie trouwens dat het toch nog wel wat verschillen zijn tussen "mijn" setup en de regels.
Slipherstel stond hier nog aan en ASM stond ook nog aan...

Nog maar snel even oefenen dan, om te voorkomen dat ik iedereen in de eerste bocht er uit kegel }:O

edit: ASM stond toch uit, ik bedoelde ABS en die schijnt wel te mogen.
Enkel skid recovery dus wat nog uit moest.

[ Voor 18% gewijzigd door BSTNjitRam op 17-02-2011 19:57 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ABS, Tractioncontrol & ideale lijn zijn gewoon toegestaan. ABS omdat op 0 ik het echt niet te rijden vind, Tractioncontrol voor gebruikers van een controller en ideale lijn voor diegene die bepaalde circuits niet goed kennen.
De andere hulpmiddelen 'vertragen' ook je auto. Want de ingrepen van ASM en stuurhulp 'remmen' je auto.

btw: kleurtje ff snel aangepast.

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste