Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mastasidaz
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 04-12 21:23
Ik wil nu graag joinen maar room staat op max 10 personen, kan dat worden aangepast? Dan kan ik joinen

• zeromussov
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Bij mij zeg die niet gevonden? (oid)

Moet toch gewoon dat nummber intypen zonder die streepjes? Weet niet wat ik verkeerd doe..

• rlKoekie
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14-11 16:28
nou dit was de (wat mij betreft) eenmalige open-lobby test.
voordelen:
- als iemand met een dikke lijn host (60/6 mbit bijvoorbeeld) kan je met race kwaliteit op hoog goed spelen
- geen enkele keer last gehad met dat mensen elkaar niet zien op de baan (wel met de voicechat eventjes)
nadelen:
- je moet het max aantal personen krap kiezen, want er blijft volk binnenkomen
- als je geen dikke lijn hebt, teleporteren de autos alle kanten op
- als je om dat te compenseren de race kwaliteit lager zet, lijken de autos anders aan te voelen en gaat alles schokkerig
- er blijft volk binnenkomen
- doordat je het aantal plekjes alleen kan instellen met aanmaken kunnen andere tweakers net last-minute meedoen

overigens een paar erg mooie races gezien, en weer een hoop lol gehad :D

rlKoekie wijzigde deze reactie 23-01-2011 18:22 (5%)

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:48

Vuvuzela

My spire is forming

Volgens mij wordt het voordeel van totale controle op een open lobby tenietgedaan door het steeds weg moeten sturen van vreemden en ik vermoed ook een iets hogere ping.

Heb me wel goed vermaakt. Lag was soms wel irritant, maar niet veel aan te doen.
Toen met DutchYup in rondje 5 op suzuka was wel vreemd.. ongeveer zo: YouTube: Gt5 lag online (dit heb ik een andere keer gefilmd) Ik zag hem in de spiegel dwars tegen de vangrail en *plop* hij vliegt opeens langs me heen, vliegt rechtdoor het zand in en staat opeens weer voor me op de baan etc.
Maar er zaten echt leuke acties bij. Misschien dat ik wat probeer te filmen.

Vuvuzela wijzigde deze reactie 23-01-2011 18:42 (4%)

I served in a company of heroes.

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:17

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Heb me zeker vermaakt. Dikke lijn voor hosten is nodig. Dus ik zal alleen nog kleine races hosten.
Verder was de GT500 klasse niet ok, want niet alle auto's die meereden stonden op de lijst. Dat waren dan ook JGTC auto's en dus anders gereglementeerd.
En DTM zijn de verschillen pittig onderling tussen de auto's. De 4 wiel drive 'oude' DTM auto's komen niet mee met de nieuwere 2 wiel aangedreven en de Audi's zijn beter in het bochtenwerk en de Astra beter in topspeed.
Er werd zeer netjes gereden en 't was weer fun. Uitslag straks op de site.

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
zeromussov schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:53:
Bij mij zeg die niet gevonden? (oid)

Moet toch gewoon dat nummber intypen zonder die streepjes? Weet niet wat ik verkeerd doe..
Jij had je toch niet ingeschreven?

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Mastasidaz schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:37:
Ik wil nu graag joinen maar room staat op max 10 personen, kan dat worden aangepast? Dan kan ik joinen
Tja dat kwam omdat er steeds vreemden instapten :(

• Chrasher
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08-12 09:20

Chrasher

Tevree met z'n PS4

quote:
JoepW schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:01:
Heb me zeker vermaakt. Dikke lijn voor hosten is nodig. Dus ik zal alleen nog kleine races hosten.
Verder was de GT500 klasse niet ok, want niet alle auto's die meereden stonden op de lijst. Dat waren dan ook JGTC auto's en dus anders gereglementeerd.
Er werd zeer netjes gereden en 't was weer fun. Uitslag straks op de site.
Had me zelf ook schuldig gemaakt aan het rijden in een verkeerde bak. Zal het de volgende keer wat beter controleren (er zijn dus meerdere Xanavi Nissans van verschillende jaartallen).
Had ze trouwens beide in de garage staan onder favorieten, die premium had meer dan 530pk dus pakte ik automatisch die andere. |:(

Heb mijn Audi R8 prijs toch naar DutchDevil verzonden, vond dat hij dat wel verdiend had.

Chrasher wijzigde deze reactie 23-01-2011 19:33 (8%)

PSN-id: Chrasher

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik w8 nog op antwoord van Steffan welke auto hij wil hebben.

• rlKoekie
quote:
Maciek schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:41:
Toen met DutchYup in rondje 5 op suzuka was wel vreemd.. ongeveer zo: YouTube: Gt5 lag online (dit heb ik een andere keer gefilmd) Ik zag hem in de spiegel dwars tegen de vangrail en *plop* hij vliegt opeens langs me heen, vliegt rechtdoor het zand in en staat opeens weer voor me op de baan etc.
ik zat een stukje mee te kijken, en als host denk ik dat het aan jou internet verbinding lag, want ik zag jou weer alle kanten op teleporteren :) joep ontweek op begeven moment jou crashende auto, om er vervolgens achter te komen dat jij vrolijk de baan terug op teleporteerde. en 3 bochten later gebeurde het geloof ik precies andersom :) maar jullie hadden wel echt een mooie battle gaande, jij met minder downforce en joep sneller door de snelle bochten

• Shiver23
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Probeerde vanmiddag ook nog mee te doen maar dat zat er niet in. Eerst was de room vol, daarna moest ik nog de racemod op de Elise zetten. Hier kon ik vervolgens geen motortuning meer op zetten. Leek op een bug omdat er geen kruis bij stond.
Daarna zag ik dat jullie met DTM bezig waren dus een DTM aangeschaft. Toen ik terug kwam: room vol.
Laatste race was een GT 500 race, maar omdat ik mijn Arte NSX een stage 3 heb gegeven voor JGTC mag ik die daar niet gebruiken.

Met al die verschillende klasses en regels is begint de lol van een race online wel een beetje te verdwijnen. Zeker omdat ik behoorlijk wat credits aan het verbranden ben op deze manier. De lijst met raceklasses wordt wel erg lang en een foute upgrade is zo gemaakt.

PSN: Shiver23 //

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
De raceklassen zijn niet meer veranderd sinds publicatie en we zijn niet van plan nog verder uit te dijen.
De enige upgrade die je gewoon structureel NOOIT moet doen is de motorupgrade. Die is alleen nodig als het vermeld wordt in de desbetreffende klasse.

En tja dat je achter de feiten aanliep met het verloop van de racemiddag kan ik niks aan doen als organisator.

--------------------------

Maandag 24 januari 2011 vanaf ca. 19:45 tot 22:30 uur TrackDay bij mij.

JoepW wijzigde deze reactie 23-01-2011 20:45 (29%)

• MB23
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:18
Reactie op JoepW in het GT5 Topic mbt mijn Indy 500 idee:

Het moet wel lekker hard gaan, dat je ook kan inhalen dmv slipstreamen.
Dus die peugeot 908 en soortgelijke wagens, met een max van 900pk.
Alle rijhulpen uit, muv van abs.
Schade volledig om mensen te motiveren niet te botsen en uit de muur te blijven.
Harde race banden (of minder). 200 ronden op de oval van indianapolis.
Op een zondag avond vanaf een uur of 8.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
MB23 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:44:
..... en soortgelijke wagens, met een max van 900pk.
Wil je een specifieke lijst maken of bedoel je gewicht van de Peugeot als minimum gewicht en 900 pk als max?
Ik heb al zoveel zitten uitzoeken voor klassen, dat ik ff uitgeblust ben met weer de lijsten uitzoeken en napluizen.
quote:
MB23 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:44:
....200 ronden op de oval van indianapolis.
Is wel lang raceje denk ik. Minuut per ronde denk ik? Dus 3 uur en 20 minuten??????

JoepW wijzigde deze reactie 23-01-2011 20:52 (23%)

• MB23
quote:
JoepW schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:50:
[...]

Wil je een specifieke lijst maken of bedoel je gewicht van de Peugeot als minimum gewicht en 900 pk als max?
Ik heb al zoveel zitten uitzoeken voor klassen, dat ik ff uitgeblust ben met weer de lijsten uitzoeken en napluizen.

[...]

Is wel lang raceje denk ik. Minuut per ronde denk ik? Dus 3 uur en 20 minuten??????
Met die 908 deed ik tussen de 40 en 42 sec per ronde en natuurlijk 8x stoppen wat zo'n 70-80 kost. Ik deed er 2 uur en 29 minuten over. Ik zou zeggen alle wagens die mee doen in de A-Spec Indy 500 Endurance met een max van 900 pk. Ik kan nu ff niet kijken, die B-Spec mafkezen zijn weer aan het grinden...

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
MB23 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:57:
[...]

Met die 908 deed ik tussen de 40 en 42 sec per ronde en natuurlijk 8x stoppen wat zo'n 70-80 kost. Ik deed er 2 uur en 29 minuten over. Ik zou zeggen alle wagens die mee doen in de A-Spec Indy 500 Endurance met een max van 900 pk. Ik kan nu ff niet kijken, die B-Spec mafkezen zijn weer aan het grinden...
Wil jij dat later dan doen en mij een DM'tje doen met de juiste lijst? Dan maak een reglementje.

• Ericjooo
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01-04 20:53
quote:
JoepW schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:50:
[...]Is wel lang raceje denk ik. Minuut per ronde denk ik? Dus 3 uur en 20 minuten??????
Peugeot reed ik 38 laag op Indy, inclusief 7 stops van een minuut gok ik op 2 uur en een kwartier

iRacing Profiel

• Ericjooo
Ik hou het toch even centraal, deze auto's met max 950-1000 pk

Jaguar XJR-9 LM Race Car 1988
Mercedes-Benz Sauber Mercedes C9 Race Car 1989
Nissan R89C Race Car 1989
Toyota MINOLTA Toyota 88C-V Race Car 1989
Mazda 787B Race car 1991
Nissan R92CP Race Car 1992
Peugeot 905 Race Car 1992
BMW V12 LMR Race Car 1999
Toyota GT-ONE Race Car (TS020) 1999

Audi R8 Race Car 2001
Bentley Speed 8 Race Car 2003
Pescarolo Sport Courage C60 – Peugeot Race Car 2003
Pescarolo Sport Pescarolo-Courage – Judd GV5 Race Car 2004
Audi R8 Race Car (Audi PlayStation Team ORECA) 2005
Pescarolo Sport Pescarolo C60 Hybride – Judd Race car 2005
Audi R10 TDI Race Car 2006
Peugeot 908 HDi FAP – Team Oreca Matmut 2010
Peugeot 908 HDi FAP – Team Peugeot Total 2010

iRacing Profiel

• MB23
quote:
Ericjooo schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:04:
[...]

Peugeot reed ik 38 laag op Indy, inclusief 7 stops van een minuut gok ik op 2 uur en een kwartier
Op zachte banden? Of heb je nog aan de setup gesleuteld? Ik had alles standaard laten staan...

• MB23
quote:
Ericjooo schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:09:
Ik hou het toch even centraal, deze auto's met max 950-1000 pk

Jaguar XJR-9 LM Race Car 1988
Mercedes-Benz Sauber Mercedes C9 Race Car 1989
Nissan R89C Race Car 1989
Toyota MINOLTA Toyota 88C-V Race Car 1989
Mazda 787B Race car 1991
Nissan R92CP Race Car 1992
Peugeot 905 Race Car 1992
BMW V12 LMR Race Car 1999
Toyota GT-ONE Race Car (TS020) 1999

Audi R8 Race Car 2001
Bentley Speed 8 Race Car 2003
Pescarolo Sport Courage C60 – Peugeot Race Car 2003
Pescarolo Sport Pescarolo-Courage – Judd GV5 Race Car 2004
Audi R8 Race Car (Audi PlayStation Team ORECA) 2005
Pescarolo Sport Pescarolo C60 Hybride – Judd Race car 2005
Audi R10 TDI Race Car 2006
Peugeot 908 HDi FAP – Team Oreca Matmut 2010
Peugeot 908 HDi FAP – Team Peugeot Total 2010
Laten we alleen het onderste rijtje doen.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik hoor het wel hier als jullie eruit zijn ;)

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik heb net een lounge gestart.

En weer dicht.

Shiver23 wijzigde deze reactie 23-01-2011 23:07 (24%)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De oude wagens kunnen makkelijk meekomen, niet iedereen heeft een auto van de onderste lijst.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
SinergyX schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:17:
De oude wagens kunnen makkelijk meekomen, niet iedereen heeft een auto van de onderste lijst.
Goed punt.....

• DutchDevil79
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 06-12 13:42

DutchDevil79

I race, therfore I am

Was weer een leuke online sessie vanmiddag. Hier mijn ervaring.

Lotus Elise RM:
Was men eerste keer met deze auto. Was ff wennen op het begin omdat de auto nogal een snappie karakter heeft. Hij kan soms echt ineens uitbreken. Maar na wat kleine setup tips van Stiggy kreeg ik hem beter en beter onder controle. Uit eindelijk waren de racejes die we deden een makkelijke prooi voor me. Alle 3 gewonnen met redelijk wat voorsprong. Was een beetje saai maar kon aantal keer weg rijden met wat vechtende mensen achter me. En eenmaal in een ritme met deze bak en je loopt lekker uit.
Zal aan einde van men bericht de setup van men Elise geven. Voor mensen die nog beetje vechten met deze auto. :) Beloof niet dat die voor iedereen werkt maar ik kan er zo goed mee uit de voeten.

DTM klasse:
De DTM wagens waren een beetje verschillend kwamen we achter. Vooral de Astra's zijn bijna niet bij te houden met de andere auto's. En de wat ouwere DTM bakken als de Calibra en Alfa zijn zelfs nog iets langzamer.
Kon in de eerste race aanhaken bij de Astra's met men Audi TT. En door gebruik te maken van de slipstream en die iets betere grip in de bochten aanhaken bij de top. Had toen enorm leuke gevechten met eerst Joep en daarna Stig voor P1. Was een en al stuivertje wisselen. Een van de leukste race ervaringen in GT5 voor mij. En eindigde nog in een wist voor mij beetje geholpen door een penaltie voor Stig. Met 2-en de chicane op Nurburgring GP in gaan is lastig om dan niet af te snijden. :)
2de race had ik een Mercedes 190E gekozen. maar dat bakje kan niet echt mee komen met de rest. Uit eindelijk nog wel leuke gevechtjes gehad in het middenveld maar Stefan in zen Astra zette het hele veld te kijk.
Mischien is het beter om de DTM klasse op max 500 PK te zetten. Dan hebben die Astra's iets minder snelheid. Rest heeft ook onder de 500PK. Zal ff moeten testen of het veld met moderne DTM auto's dan dichter bij elkaar zit.

Super GT500:
Dit was ook nieuw. Had alleen zelf niet zo goed de regels gelezen dacht dat het JGTC en Super GT was. Maar was blijkbaar alleen Super GT. Blijkt dat JGTC bakken sneller zijn. Ree in ieder geval makkelijk weg van de rest met men Woodone Supra. Alleen Stig kon enigszins bij blijven maar die ree ook met een JGTC bak. We kwamen er wel achter dat deze klasse mischien beter is voor endurance races. Mijn Supra was bv sneller dan de Nissan GTR van Stig maar ik brande veel sneller mijn bandjes op waardoor dat weer een nadeel opleverde. Als Stig geen foutje had gemaakt had die het me nog best moeilijk kunnen maken. Nu finischde ik save op p1.

Al met al zeer leuke klasses dit. Het is jammer dat ik komende week de avond dienst heb dus kan pas rond een uurtje of 10 mee rijden.

Hier mijn setup voor de Elise RM:

Aero:
20 voor 50 achter

Overbrenging:
270

Differenteel:
Startkoppel 15
Acceleratie: 45
Rem: 25

Ophanging:
Rijhoogte -20 /-20
Veerkracht: 5.0 / 6.5
Dempers (uit) 5 / 5
Dempers (compressie) 5 / 5
Stabilisatoren: 2 / 2

Wieluitlijning:
Camber 2.0 / 1.5
Toespoor -0.10 / 0.30

Remmen:
verdeling: 7 / 3

iRacing Profiel

• Mastasidaz
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 04-12 21:23
quote:
JoepW schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:50:
Ik w8 nog op antwoord van Steffan welke auto hij wil hebben.
Sorry was nadat ik wegging ff gaan karten. Moet ook af en toe in het echt racen natuurlijk :P
Is het trouwens correct dat ik hier ergens zag staan dat jij in de FIA GT hebt gereden? Echt nice :)

Voor die seasonals ben ik wel geintresseerd in een JGTC bak. Ik zou graag een Bandai Lexus willen hebben. :)

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:48

Vuvuzela

My spire is forming

Ik ga morgen met de Tuscan rijden, eens zien hoe dat gaat. Dat soort races met steeds een andere getunede auto lijken me wel leuk en afwisselend tussen de echte raceklasses. Maximaal getunede mazda rx8 bijvoorbeeld.

I served in a company of heroes.

• Ericjooo
quote:
SinergyX schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:17:
Vanavond even wat voorwerk gedaan met aparte resultaten:

Peugeot 908 met turbo, 935pk - 39,8 snelst en in 25 ronden 41,6 als langzaamst
Audi R10 met turbo, 750pk, niet vooruit te fikken, snelste ronde 42,2
Sauber Mercedes zonder turbo, 969pk, snelste ronde 40,1
Minolta Toyota zonder turbo, 961pk, snelste 39,9
Nissan 89C zonder turbo, veel te langzaam, morgen maar even kijken met blazers

De Minolta MET turbo was met 38,9 veruit de snelste. Dit alles trouwens met controller op harde banden, ABS op 1 en de rest uit. Alles in mijn eigen lounge, dus op online-nivo

Maandagavond wil ik de Jaguar XJS9, de Mazda 787, de Toyota GT-ONE, de Nissan 89C MET turbo en de Nissan 92C (als iemand een BMW V12, Bentley Speed 8 of Peug 905 te leen heeft die dus ook;-)) even onder handen nemen; volgens mij komt er wel een gebalanceerd veld uit met gelijke tijden....

De Pescarolo's en Audi R8's komen ook nog aan de beurt als ik ze in bezit heb.....

iRacing Profiel

• Jackal131
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 04-12 10:01
quote:
Ericjooo schreef op maandag 24 januari 2011 @ 01:15:
[...]
...
De Pescarolo's en Audi R8's komen ook nog aan de beurt als ik ze in bezit heb.....
Ik heb eventueel nog wel een R8 LM voor je.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• miekol
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:04
quote:
Ericjooo schreef op maandag 24 januari 2011 @ 01:15:
[...]
Alles in mijn eigen lounge, dus op online-nivo
Wat is eigenlijk precies het verschil tussen de auto's offline en online?

• Ericjooo
quote:
Jackal131 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:59:
[...]

Ik heb eventueel nog wel een R8 LM voor je.
Als dit een "strijkijzer" LMP is houdt ik me aanbevolen; heb zelf namelijk ook een Audi R8 LM maar dat is gewoon een omgebouwde straat-R8;-)

iRacing Profiel

• Ericjooo
quote:
miekol schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:42:
[...]
Wat is eigenlijk precies het verschil tussen de auto's offline en online?
De physics zijn offline makkelijker dan online, ofwel offline denk je een goede auto te hebben tot je online gaat en de auto heeel anders rijdt en stuurt

iRacing Profiel

• Pyrone89
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01-12 16:32
Yup, ik ben er vanavond bij.

• Jackal131
quote:
Ericjooo schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:55:
[...]

Als dit een "strijkijzer" LMP is houdt ik me aanbevolen; heb zelf namelijk ook een Audi R8 LM maar dat is gewoon een omgebouwde straat-R8;-)
Ik weet niet of het de 'strijkijzer' is, maar volgens mij zou je het kunnen vergelijken met die Pescarolo (of hoe je het ook schrijft) wagens. Dus de LMP versie.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik wil me vanavond enkel en alleen op Grand Valley Speedway rijden. Dit omdat deze baan alle soorten bochten heeft en dus erg geschikt is voor het afstellen van auto's. En de lengte van de baan is te overzien dus je hebt ook snel resultaat. Dit in tegenstelling tot sommige andere banen ;)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Was weer gezellig druk vanavond. Wel wat aan afstellen gekomen en zelfs nog 2x per ongeluk geracet met een ratjetoe aan auto's ;)

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS4

Dat moeten we toch vaker doen die 1 lap races tijdens een open trackday. Het gaat dan om niets, maar is best leuk met de meest vreemde bakken op de grid.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Yep, maar ik ben niet serieus genoeg aan het afstellen geweest...
Ik zal morgen even de GT500, GT300 (die ik heb) en de JGTC (ook die ik heb) en DTM (heb ik allemaal) uitzoeken qua koppel en PK's en wat uit elkaar halen. Maar het idee om met 1 type eigen auto te rijden is misschien ook een idee.
We gaan het uitzoeken en testen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ze mogen nu toch echt die PK-restrictie optie erop gooien, in GT5P had je de optie om je auto obv punten meer PK te geven (of juist minder) en gewichtsveranderingen (-100 tot +100kg dacht ik). Punten systeem was zeker niet optimaal, maar de paar PK meer/minder of gewicht was zeker indeaal om perfecte afstellingen te halen.

Ik heb nu 7 GT/JGTC/DTM auto's, maar online races waar het 500pk/1100kg is, kom ik dus niet in omdat ik dus 504, 512, 537, 525 etc.. pk heb. De auto's in deze races krijgen namelijk een een air-restricter, om zo altijd aan de vereiste PK te voldoen.

De oude JGTC auto's en de nieuwe GT500 (ik heb 2x NSX, oud en nieuw) zijn relatief gelijk aan elkaar, ik rij er ronde tijden mee die amper 1 seconde van elkaar liggen. DTM naar mijn gevoel zit een enorm verschil in.

Krijg bijna de neiging om weer GT5P te gaan spelen :/

SinergyX wijzigde deze reactie 25-01-2011 00:02 (14%)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
SinergyX schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 00:01:
Ze mogen nu toch echt die PK-restrictie optie erop gooien, in GT5P had je de optie om je auto obv punten meer PK te geven (of juist minder) en gewichtsveranderingen (-100 tot +100kg dacht ik). Punten systeem was zeker niet optimaal, maar de paar PK meer/minder of gewicht was zeker indeaal om perfecte afstellingen te halen.

Ik heb nu 7 GT/JGTC/DTM auto's, maar online races waar het 500pk/1100kg is, kom ik dus niet in omdat ik dus 504, 512, 537, 525 etc.. pk heb. De auto's in deze races krijgen namelijk een een air-restricter, om zo altijd aan de vereiste PK te voldoen.

De oude JGTC auto's en de nieuwe GT500 (ik heb 2x NSX, oud en nieuw) zijn relatief gelijk aan elkaar, ik rij er ronde tijden mee die amper 1 seconde van elkaar liggen. DTM naar mijn gevoel zit een enorm verschil in.

Krijg bijna de neiging om weer GT5P te gaan spelen :/
Klopt en het is dus een enorme uitzoekerij en duuuuur om de klasses echt scherp te krijgen. Ik heb bv alle GT500 bakken nu in bezit en het grote verschil zit in het koppel van de diverse bakken.
6 cyl met turbo en 8 cyl zonder. Beide rond de 500 pk (490 - 525) maar koppel echt enorm verschillend. Die in een klasse geeft op suzuka 3 seconde verschil per ronde :(
Hoe stel je nou een race in zodat het allemaal klopt. Nou gewoon niet....... Dus iedereen moet een lijstje hebben met welke auto's zijn toegestaan en zich er aan houden :'(

We komen er wel uit met een klein clubje maar voordat je het weet heb je een verkeerde auto te pakken.

DTM is een verhaal apart. Daar heb je 4 wiel en achterwiel aandrijving door elkaar met een flink onderscheid in jaren. Die moeten uit elkaar. Maar dan nog. De ASTRA is gewoon suprieur. :( Maar wie wil er nou in een opel race :P

Pffffffffff, je hebt gelijk dat GT5P best ok was met het punten systeem. Misschien een patch? :X

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Toen jullie weg waren met DutchDevil79 en Maciek wat races gedaan. Driften met de Art Morisson Corvette en in 3 rondjes je banden oproken was erg leuk. Daarna met de Tesla (en sport hard) op Rome. Volgens mij is dat ook wel een leuke cupracer die Tesla omdat dat toch weer heel anders racen is met 1 versnelling. Sowieso wel een grappig autotje qua handling.

• rlKoekie
kan je in de DTM niet gewoon het aantal pk iets omlaag halen? als overal de turbo afgaat zijn de verschillen volgens mij kleiner. de astra komt dan op 480 uit ofzo, net zo als die audi abt TT. ik heb nog geen DTM bakken gezien met standaard boven de 500 pk, maar misschien heb ik nog niet hard genoeg gezocht :)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
rlKoekie schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:55:
kan je in de DTM niet gewoon het aantal pk iets omlaag halen? als overal de turbo afgaat zijn de verschillen volgens mij kleiner. de astra komt dan op 480 uit ofzo, net zo als die audi abt TT. ik heb nog geen DTM bakken gezien met standaard boven de 500 pk, maar misschien heb ik nog niet hard genoeg gezocht :)
Ik heb nu alle autogegevens. Het grote verschil komt van het koppel:
Merk Type Jaar Land RM MA Pk Kg Nm
Alfa Romeo 155 2.5 V6 TI 1993 Italy 4WD 421 1010 299
Audi A4 Touring Car 2004 Germany FR 462 1080 509
Audi Abt TT-R Touring Car 2002 Germany FR 471 519
Lexus IS F Racing Concept 2008 USA FR 535 1350 576
Mercedes-Benz 190 E 2.5 - 16 Evolution II Touring Car 1992 Germany RM-P FR 385 980 309
Mercedes-Benz CLK Touring Car 2000 Germany RM-P FR 452 1000
Opel Astra Touring Car (Opel Team Phoenix) 2000 Germany FR 462 1000 509
Opel Calibra Touring Car 1994 Germany 4WD 442 1040 304
Vauxhall Astra Super Touring Car 2000 UK FR 462 1000 509
Vauxhall Calibra Super Touring Car 1994 UK 4WD 458 1060 305

Dit zelfde 'probleem' zit bij GT500. Maar ik heb nou tenminste gegevens.

• Ericjooo
Simpel gezegd kan je hier dus twee klassen van maken:

Mercedes-Benz 190 E 2.5 - 16 Evolution II Touring Car 1992 Germany RM-P FR 385 980 309

Inderdaad, Klassiek DTM 1989-1993 en modern DTM vanaf 2000

Deze is leuk maar totaal niet passend in het rijtje, met 1350 kilo is het een veel te zware auto

Ericjooo wijzigde deze reactie 25-01-2011 13:38 (13%)

iRacing Profiel

• rlKoekie
quote:
Ericjooo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:37:
Simpel gezegd kan je hier dus twee klassen van maken:

Inderdaad, Klassiek DTM 1989-1993 en modern DTM vanaf 2000

Deze is leuk maar totaal niet passend in het rijtje, met 1350 kilo is het een veel te zware auto
max pk kan dus ook een stuk lager dan 520 (490 of 500) en dan kan de astra geen turbo erop schroeven. ik denk dat zn overmacht dan ook wel weg is.
de oude klasse is allemaal 4WD. ik zou ze niet verbieden maar in de regelementen wel even waarschuwen dat op de meeste circuits de nieuwe autos sneller zijn.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Probleem zit dan vaak bij de precieze PK, de hele GT500 serie zit je met de verschillende auto's op dus verschillende PK's als je olie vervangt, dacht een verschil van bijna 25pk. Ditzelfde probleem zit dus ook bij DTM, zonder turbo/motor3 zijn de verschillen nog steeds vrij groot door de olie, verves je zit je dus met nog grotere verschillen.

DTM had bijna ieder jaar weer andere auto's rijden maar ook andere regels, waardoor je ze nagenoeg niet bij elkaar kan laten rijden. Al is het natuurlijk ook gewoon een kwestie van testen.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als je geen verschillen wilt tussen auto's dan moet je al snel allemaal met dezelfde auto's gaan rijden. Waarom niet de keuze wat vrijer houden? Misschien voor sommigen nog wel een kick ook om in een langzamere auto voorin mee te knokken. Uiteraard prima om voor te sorteren dat de verschillen niet te groot zijn.

Ik zie mijzelf bijvoorbeeld geen Astra pakken ook al is die 20 seconde sneller ;)

• Ericjooo
Gisteravond nog even de 10 ronden Le Mans-race van vorige week bekeken (met live timing erbij) en wederom ernstig genoten; moeten we snel weer eens doen want het waren toch wel erg mooie gevechten en de top 6 was erg aan elkaar gewaagd.

DTM ga ik een dezer dagen -als ik de Le Mans-karretjes in kaart heb gebracht- wel even uitknobbelen hoe een gelijk veld (qua auto's) te krijgen is. Hierdoor komt het op de rijder aan en niet op de slimheid van auto kiezen...

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Ericjooo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:54:
Gisteravond nog even de 10 ronden Le Mans-race van vorige week bekeken (met live timing erbij) en wederom ernstig genoten; moeten we snel weer eens doen want het waren toch wel erg mooie gevechten en de top 6 was erg aan elkaar gewaagd.

DTM ga ik een dezer dagen -als ik de Le Mans-karretjes in kaart heb gebracht- wel even uitknobbelen hoe een gelijk veld (qua auto's) te krijgen is. Hierdoor komt het op de rijder aan en niet op de slimheid van auto kiezen...
Super man. Nou nog iemand die zich op alle data van de GT500, GT300 & JGTC wil stukbijten. Ik heb alle data, maar zie ff door de bomen het bos niet meer ;)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe wil je precies de data hebben?

Stock / stock + olie / turbo / totaal? (motor3 sla ik bij alle auto's over, want je hebt er daarna niets meer aan op 500pk races).

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
SinergyX schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:21:
Hoe wil je precies de data hebben?

Stock / stock + olie / turbo / totaal? (motor3 sla ik bij alle auto's over, want je hebt er daarna niets meer aan op 500pk races).
Dat zou mooi zijn. Ik stuur je een excel? Ik heb alle stock data, verder niet....

JoepW wijzigde deze reactie 25-01-2011 16:34 (5%)

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

quote:
JoepW schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:24:
[...]

Dat zou mooi zijn. Ik stuur je een excel? Ik heb alle stock data, verder niet....
Ik kan wel een lisjtje van de GT300 bakken aanleveren. heb ze nu compleet op 1 na. (RE Anima RX7 2003 standaard auto)

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Woensdagavond 26 januari 2011 om 20:30 uur weer een raceavondje.
Deze keer weer eens lekker fun-klasses. Het is een gesloten lobby. Dus je zal 'vriendjes' met de host moeten zijn. Vooralsnog zal ik de host zijn (staat ook in de agenda). Maar het kan zijn dat we switchen naar een andere host. Als dat zo is wordt in de agenda verwerkt en hier gepost.
En er geldt weer vol = vol

• rlKoekie
Ik ben woensdagavond ook weer van de partij!

• Ericjooo
quote:
pur_DutchDevil schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:57:
[...]

heb ze nu compleet op 1 na. (RE Anima RX7 2003 standaard auto)
Die heb ik volgens mij...post zo wel even de facts

iRacing Profiel

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

quote:
Ericjooo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:14:
[...]

Die heb ik volgens mij...post zo wel even de facts
Moet wel de standaard versie uit de used cars dealer ship zijn. Die van de dealership heb ik wel.

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
pur_DutchDevil schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:57:
[...]
Ik kan wel een lisjtje van de GT300 bakken aanleveren. heb ze nu compleet op 1 na. (RE Anima RX7 2003 standaard auto)
Die heb ik....

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
offtopic:
http://www.ibood.com/nl/n..._2_Telefoons_op_1_Carkit/ - BT headsetje, misschien wel handig

himlims_ wijzigde deze reactie 26-01-2011 09:55 (45%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
offtopic:
Da's wel erg off topic. Een link naar een Gmail inbox ;)

JoepW wijzigde deze reactie 26-01-2011 11:23 (59%)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

niet de eerste keer dat hij dat doet :+

• Jackal131
Had op zich wel zin gehad om vanavond mee te doen, maar heb geen zin om iedere race weer een nieuwe Friends request te doen.. Sla het dus maar over. Andere keer misschien als er een host is die wel in mijn friendslist staat en mij niet steeds verwijderd...

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
Jackal131 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:06:
Had op zich wel zin gehad om vanavond mee te doen, maar heb geen zin om iedere race weer een nieuwe Friends request te doen.. Sla het dus maar over. Andere keer misschien als er een host is die wel in mijn friendslist staat en mij niet steeds verwijderd...
Jouw goed recht. Alleen is mijn probleem dat mijn vriendenlijst volloopt en ik dus geregeld moet schonen. Het is niks persoonlijks hoor ;)
En een vriendenrequest is toch niet zo moeilijk?

• Jackal131
quote:
JoepW schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:22:
[...]

Jouw goed recht. Alleen is mijn probleem dat mijn vriendenlijst volloopt en ik dus geregeld moet schonen. Het is niks persoonlijks hoor ;)
En een vriendenrequest is toch niet zo moeilijk?
Maar je blijft bezig. En ik snap het probleem ;)

• rlKoekie
quote:
Jackal131 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:06:
je mag mij wel toevoegen hoor, ik heb ruimte zat in de friends list en rij regelmatig mee ;)

• Ericjooo
Even de nodige Le Mans-auto's getest; allen op harde banden en minimaal 5 ronden lang. Met de vermelde turbodruk de tijden op Indy binnen 0,3s.....zou een leuke race moeten kunnen worden :-)

Auto bwjaar Gewicht Turbo 1 turbo 2 Tijd

Nissan R89C Race Car 1989 900 Turbo 3 1058 39.937
Mercedes-Benz Sauber Mercedes C9 Race Car 1989 893 Turbo 2 999 40.001
Peugeot 908 HDi FAP – Team Oreca Matmut 2010 930 Turbo 3 935 40.010
Peugeot 908 HDi FAP – Team Peugeot Total 2010 930 Turbo 3 930 40.010
BMW V12 LMR Race Car 1999 900 Turbo 3 923 40.023
Toyota GT-ONE Race Car (TS020) 1999 900 Turbo 2 858 40.039
Toyota MINOLTA Toyota 88C-V Race Car 1989 850 Turbo 1 961 40.200
Audi R8 Race Car 2001 900 Turbo 2 874 40.205
Nissan R92CP Race Car 1992 900 Turbo 1 988 40.243
Audi R8 Race Car (Audi PlayStation Team ORECA) 2005 950 Turbo 2 872 40.286
Mazda 787B Race car 1991 830 Turbo 3 881 40.299

Deze auto's zijn helaas niet echt sneller te krijgen:

Bentley Speed 8 Race Car 2003 900 Turbo 3 872 40.429
Peugeot 905 Race Car 1992 750 Turbo 3 40.438
Jaguar XJR-9 LM Race Car 1988 894 Turbo 3 1010 41.114
Audi R10 TDI Race Car 2006 925 Turbo 3 792 41.764
Pescarolo Sport Pescarolo-Courage – Judd GV5 2004 900 Turbo 3 973 42.225

iRacing Profiel

• Bl0cKeR
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07-12 18:17

Bl0cKeR

titel

Ik ben vanavond ook van de partij. Misschien dat Irmscher ook mee wil doen, gisteravond voor het eerst even online met hem gereden en hij was ook enthousiast.

sigh

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Gaan we binnenkort eens doen over eerst maar eens 100 rondjes ;)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik ga over een groot uurtje de lobby openen.
Als je mee wilt doen en niet in mijn vriendenlijst staat even me toevoegen o.v.v. GoT!

Dus vanaf 20:30 uur weer fun race met een diverse auto's.
Welke? Zie de agenda

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:39
Ik ben drbij

Heb alleen geen headset... :(

@joep, heb je toegevoegd (casper_vc)

caspervc wijzigde deze reactie 26-01-2011 19:44 (30%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
caspervc schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:29:
Ik ben drbij

Heb alleen geen headset... :(

@joep, heb je toegevoegd (casper_vc)
Tot straks!
Aanrader en beregoedkoop

• caspervc

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Trap ik bij de eerste training door mijn rem :(
Dus ff met de controller gereden. Nu ff pauze....

• caspervc
T was leuk

1e race was erg wennen aan jullie snelheid, is ook niet mijn fav....
2e race was leuker, maar ik kan met mijn ds3 niet tippen aan jullie snelle stuurtjes...

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
caspervc schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:47:
T was leuk

1e race was erg wennen aan jullie snelheid, is ook niet mijn fav....
2e race was leuker, maar ik kan met mijn ds3 niet tippen aan jullie snelle stuurtjes...
Gewoon lekker blijven oefenen. MEt een controller kan je heel ver komen hoor.

• Bastard
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06-12 08:14
nurburgring was wel geniaal met de swiftjes, ik had niet verwacht dat we op de nurburgring de hele ronde lang met een groepje van 5 of meer aan het vechten waren om de leiding (tot het laatste rechte stuk dan).
Overigens mijn excuses voor mijn brakke verbinding (ik was die springende swift die total loss was), ik heb hier geen kabel en wifi, tjah dat werkt toch minder hier..

Bastard wijzigde deze reactie 26-01-2011 23:12 (6%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
KAdrifter schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:11:
nurburgring was wel geniaal met de swiftjes, ik had niet verwacht dat we op de nurburgring de hele ronde lang met een groepje van 5 of meer aan het vechten waren om de leiding (tot het laatste rechte stuk dan).
Overigens mijn excuses voor mijn brakke verbinding (ik was die springende swift die total loss was), ik heb hier geen kabel en wifi, tjah dat werkt toch minder hier..
Was wel fun de ene auto op de andere. Ik zal morgen eens replay doen en fotootjes maken. Was errug leuk.

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS4

Die Swift race was geweldig! Heb in een deuk gelegen toen ik er 1 in mijn spiegel zag vliegen. :D

Ring
http://tweakers.net/ext/f/gJKd3ocpcvvu9pN3bCSr3nqu/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/pqzbtklKvWNRPxwyahoM4D0Y/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/m9j4axWxQ5MnBA0pB1uIodnd/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/xxh0I8B9IU3Mk71VjyDdcmmJ/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/MJIvlYWo3BACDU3DjbZJwU18/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/UDxnSNsCFRz2Q4m3cfsy85uy/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/BzFzGuQg8q3vmDUHANp6x9fR/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/2K6lTg0mtrOyVaFZ3VF5Rk46/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/OGEBn3BhyC4wR897HvYaN7Pc/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/IIusdQIuIxqEGgYqY5kgULUX/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/61fbDlzP4ZEYVrigYrKOYxXT/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/t9lFLKmZvgrUBnXKfEVWkyjc/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/WxF5afUyaos99DiPK6qOMO7E/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/S1kbK1exlOzJ6WI81fydfVg1/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/HHyltbtn2HS2WBRaf7JGYnWj/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/pyo8H44EFQlarv3aeGxY6GBp/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/2cRUYw3Ax22XODUQpf6J7PKO/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/LpcqUgIvst3Dmkb6q3w7WitL/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/2USi5tuSfrAwJB4Kg2bo5rPp/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/rO4cQRDzSDMJuNosaPMcBpJk/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/XlR1uCPjWX9Br4wKhUZG8TC5/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/cCPIn0Ses9xFXlPGiqU568CL/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/6lqQDhskHMaRdYMtolFk3V5K/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/qYrYvTDEBMe1qZ1vUG7VOwB0/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/Vc1QO2cHeqcvWlK7p5IcUvB6/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/aBx7IThRxTAXZRcVdnV1oBoy/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/Vv7cIeRw5CameA5iHWUtt578/thumb.jpg

Dit is wel niet het foto topic, maar dit hoorde echt bij die online race van daarnet.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Briljante foto's. Bespaart me een hoop gefotografeer. ;)
Ik ga vandaag maar eens mijn rempedaal van mijn Fanatec nakijken.....
Ik wil zien dat ik het vandaag weer aan de praat heb.
Ik overweeg om vanavond eventueel een race op Indianapolis of Daytona te organiseren van honderd rondjes.
De keuze is of Le Mans of NASCAR auto's op Race Hard.

Is daar interesse voor?

JoepW wijzigde deze reactie 27-01-2011 07:13 (9%)

• Ericjooo
Joep,

Absoluut interesse, ik zou het persoonlijk doen met Le Mans-bakken en misschien om te beginnen op 60 of 80 ronden zetten?? (80 ronden op Indy is met stops al bijna een uur op Daytona nog langer). In verband met diversiteit en spanning in de race is het misschien een idee dat maximaal twee rijders met hetzelfde type auto meedoen? Ik heb bovenstaand een lijstje staan met testtijden van de diverse chassis, misschien een idee om het onderstaande rijtje te nemen, die zijn prima aan elkaar gewaagd. Alle andere auto mogen ook, maar die zijn echt geen partij....

Nissan R89C Race Car, Turbo 2 1010pk 39.937
Mercedes-Benz Sauber Mercedes C9 Turbo 2 999pk 40.001
Peugeot 908 HDi FAP – Team Oreca Matmut Turbo 3 935pk 40.010
Peugeot 908 HDi FAP – Team Peugeot Total Turbo 3 930pk 40.010
BMW V12 LMR Race Car Turbo 3 923pk 40.023
Toyota GT-ONE Race Car (TS020) Turbo 2 858pk 40.039
Toyota MINOLTA Toyota 88C-V Race Car Turbo 1 961pk 40.200
Audi R8 Race Car Turbo 2 874pk 40.205
Nissan R92CP Race Car Turbo 1 988pk 40.243
Audi R8 Race Car (Audi PlayStation) Turbo 2 872pk 40.286
Mazda 787B Race car Turbo 3 881pk 40.299

Ericjooo wijzigde deze reactie 27-01-2011 08:27 (52%)

iRacing Profiel

• Jackal131
quote:
KAdrifter schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:11:
Ben weer tevroeg weggegaan zie ik wel...

Had m'n WOODONE Supra een beetje verkeerd afgesteld volgens mij, want de voorbandjes waren na 5 ronden al erg slecht en vanaf ronde 8 kon ik alleen maar rondetijden halen die bijna 10 seconden langzamer waren dan mijn snelste.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ok, dan zal het deze lijst worden met 1010 pk als max. op Indy over 80 rondjes en race hard. Nu even mijn pedalen nakijken.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nascar heeft als voordeel, je komt echt niet van elkaar af, en je heb enorm grote kans dat je allemaal in verschillende auto's rondrijd.

Ik wil toch die Bentley nog eens over indie proberen, die was naar mijn gevoel op flauwe bochten en rechte stukken toch best snel.

• Bastard
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06-12 08:14
http://tweakers.net/ext/f/OGEBn3BhyC4wR897HvYaN7Pc/full.jpg
vrij geniaal dat je hier mijn voeten kan zien door de motorkap:P, hadden jullie trouwens geen last van mijn vliegende auto, als in dat jullie er door werden geramd af en toe?

Bastard wijzigde deze reactie 27-01-2011 09:51 (30%)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Grappig dat enkel op de 3rde foto ik nog zichtbaar ben (die 2 gele auto's achteraan :P), weet niet wat het precies gisteren was.. maar lekker rijden ging echt helemaal niet :/ Vanavond wel bergje foto's schieten van de Indie roadtrack, was ook aardig leuke race.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
KAdrifter schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:51:
vrij geniaal dat je hier mijn voeten kan zien door de motorkap:P, hadden jullie trouwens geen last van mijn vliegende auto, als in dat jullie er door werden geramd af en toe?
Ik zat er steeds voor en had er geen last van. Ik weet niet hoe dat was bij degene op wiens dak je landde ;)

Had je trouwens geen koude voeten na de race? _/-\o_ :P :9

• KappeNou
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 08-12 11:22
haha geniale foto's! Was idd nog best leuk met de swiftjes! _/-\o_

>PC specs<

• Ericjooo
quote:
SinergyX schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:30:
Ik wil toch die Bentley nog eens over indie proberen, die was naar mijn gevoel op flauwe bochten en rechte stukken toch best snel.
Ik heb er alles aan gedaan om de gang erin te krijgen met de Bentley op Indy....ik kreeg hem met de grootste turbo niet onder de 40.4. Theoretisch zou je dus na 80 rondjes een rondje aan je broek krijgen met de Bentley. Maargoed, setuppen kan nog veel opleveren, ik heb getest met op alle auto's dezelfde setup......

iRacing Profiel

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS4

quote:
KAdrifter schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:51:
Vandaar dat die bakken zo sloom waren, je moest zelf met je voeten meelopen. :P

• Ericjooo
Blijven briljante races, Swift, Lupo, Fiat500, Elise....allemaal low power maar enorm veel schik!!

iRacing Profiel

• rlKoekie
ik wil vanavond ook wel 60 of 80 rondjes indy doen, le mans bakken lijkt mij het leukst

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
quote:
rlKoekie schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:42:
ik wil vanavond ook wel 60 of 80 rondjes indy doen, le mans bakken lijkt mij het leukst
Owk, zal het opzetten. Rem doet het weer. Had de gevoeligheid te laag staan en daardoor moest ik TE hard trappen voor 80-90% remvermogen en dan breekt de sensor af. Mijn fout. Maar onder garantie verholpen. Top service van Fanatec. Service wordt overigens vanaf heden vanuit NL gedaan voor de Benelux.
Bijgaand fotootje van mijn sensor die ik door eigen toedoen kapot trapte:

Race met LM bakken op Indy voeg ik straks toe in de agenda.

• Ericjooo
Als je een beetje handige hobby-Bob bent verhelpt Fanatec storingen gewoon via de mail; mijn Force Feedback-probleem (of beter het ontbreken ervan) bleek gewoon een los draadje aan de motor; even solderen en hij doet het weer als een speer!! Scheelt voor iedereen een hoop tijd dat het stuur niet opgestuurd hoefde!

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vanavond (27 januari 20:30) oval race met Le Mans bakken.
Kijk goed naar de toegestane auto's en de max. pk's per auto (deze verschillen!).
Het is niet mogelijk om dit in GT5 goed te bewaken. Dus ik ga it van een ieders zijn eerlijkheid hiermee.

Heb ik toch voor niets mijn rem gerepareerd. Vanavond heb ik die nl niet nodig ;)

• jenpet
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:12
ik lees vanalles over online hier maar hoever moet je zijn kwa single player ?

Of kan ik ook mee rijden om ervaring op te doen ?

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Ericjooo schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:04:
Blijven briljante races, Swift, Lupo, Fiat500, Elise....allemaal low power maar enorm veel schik!!
Jup, had hem persoonlijk nog willen zien met boost op low, achterblijven zonder slipstream is het bijzonder moeilijk om weer bij de rest te komen. (goed, ik ken nurburg nog amper :P)

• Jackal131
Je kunt inderdaad ook meerijden om ervaring op te doen, maar er gelden wel gedragsregels.

Het is echter wel handig om enige ('race')ervaring, anders word je echt helemaal zoek gereden (en ik spreek uit ervaring). Ik merk dat er veel mensen meedoen die precies weten wat ze moeten doen om een auto goed af te stellen. Ik als racenoob kom dan ook echt niet mee...

Als we stock auto's hebben en er verder geen afstel mogelijkheden zijn, dan kom ik toch een stuk beter mee :)

• jenpet
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:12
quote:
Jackal131 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:17:
Je kunt inderdaad ook meerijden om ervaring op te doen, maar er gelden wel gedragsregels.

Het is echter wel handig om enige ('race')ervaring, anders word je echt helemaal zoek gereden (en ik spreek uit ervaring). Ik merk dat er veel mensen meedoen die precies weten wat ze moeten doen om een auto goed af te stellen. Ik als racenoob kom dan ook echt niet mee...

Als we stock auto's hebben en er verder geen afstel mogelijkheden zijn, dan kom ik toch een stuk beter mee :)
ooit moet toch de eerste keer zijn :) en waar kan ik gedragsregels vinden ?

zal ik me eens gaan verdiepen

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

• Jackal131
Zie de eerste pagina van dit topic. Daar staat een verwijzing naar de site met de agende.
Op die site staan ook de (gedrags)regels vermeld.

• Pyrone89
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01-12 16:32
Ik kan er vanavond eindelijk weer eens bij zijn.

Ik heb mijn Le Mans auto's niet afgesteld (maar het wordt toch gewoon lachen? :D)

Sowieso diep respect voor Joep. Ik ben namelijk samen met wat anderen het organiseren gestart, maar ik kan nauwelijks tijd vinden om nog te rijden (nieuwe vriendin, studie aan Universiteit wordt weer drukker etc.)
Ik ben Joep dan ook dankbaar voor alle inzet die hij toont ondanks dat enkele van de oorspronkelijke oprichters (waaronder ik) nauwelijks nog kunnen helpen.

Joep, bedankt!

• Ericjooo
Voor de liefhebbers heb ik nog wat kleine aanpassingen gemaakt in het rijtje auto's voor vanavond:

Nissan R89C Race Car, Turbo 2 1010pk 39.937
Mercedes-Benz Sauber Mercedes C9 Turbo 2 999pk 40.001
Peugeot 908 HDi FAP – Team Oreca Matmut Turbo 2 930pk
Peugeot 908 HDi FAP – Team Peugeot Total Turbo 2 930pk
BMW V12 LMR Race Car Turbo 3 923pk
Toyota GT-ONE Race Car (TS020) Turbo 2 858pk
Toyota MINOLTA Toyota 88C-V Race Car Turbo 2 990pk
Audi R8 Race Car Turbo 2 874pk
Nissan R92CP Race Car Turbo 1 988pk
Audi R8 Race Car (Audi PlayStation) Turbo 2 872pk
Mazda 787B Race car Turbo 3 881pk

tot vanavond!!

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True