iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Heb er slechte hoop op voor maandag.
Zal me evengoed wel inschijven, mochten we zoveel geluk hebben
An external intrusion on our system has affected our PlayStation Network and Qriocity services. In order to conduct a thorough investigation and to verify the smooth and secure operation of our network services going forward, we turned off PlayStation Network & Qriocity services on the evening of Wednesday, April 20th.
Woensdag ging het PlayStation Network offline in Europa en de Verenigde Staten. Donderdag werd bevestigd dat 'de dienst enkele dagen onbeschikbaar zou zijn'.
"Rebuilding...." Oeps dat duurt nog wel ff. Dan moeten ze toch wel een hele grote ontwerpfout gevonden hebben.PlayStation.Blog schreef op zaterdag 23 april 2011:
We sincerely regret that PlayStation Network and Qriocity services have been suspended, and we are working around the clock to bring them both back online. Our efforts to resolve this matter involve re-building our system to further strengthen our network infrastructure. Though this task is time-consuming, we decided it was worth the time necessary to provide the system with additional security.
We thank you for your patience to date and ask for a little more while we move towards completion of this project. We will continue to give you updates as they become available.
Hier de werktafel van een van projectmedewerkers van de rebuild

De NASCAR race is voorzien van extra regels tbv neutralisatie
-------------------------
Ik ben niet hoopvol over de beschikbaarheid van PSN vanavond.
Ik stel voor dat als om 18:00 uur PSN nog niet terug is we de race 1 week doorschuiven.
[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 25-04-2011 14:08 ]
Misschien een idee om het voor een keer naar de donderdag te schuiven?? (als er dan tenminste weer PSN is:()JoepW schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:49:
[...]
Ik ben niet hoopvol over de beschikbaarheid van PSN vanavond.
Ik stel voor dat als om 18:00 uur PSN nog niet terug is we de race 1 week doorschuiven.
Laten we de boel maar veschuiven, want dit stond net op twitter:
De NASCAR race serie van vandaag is dus verschoven naar donderdag. En ja laten we hopen dat PSN er dan weer is.....PlayStationEU schreef op maandag 25 april 2011 om 15:06 op Twitter:
We're trying to get an update and ETA of when #PSN will be back online, but we're afraid there is no new info. Will tweet when there is.
Je dient je wel opnieuw in te schrijven
[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 25-04-2011 16:20 ]
verder heb ik nog slecht nieuws voor Joep: ik zit nu ook op KPN :-) maar via de glasvezel, dus we zullen wel zien of dat ook problemen op gaat leveren. let's hope not...
ik ga nu ff kijken of mn ps3 nog werkt, want ik liet em net op de grond stuiteren
[edit]ok, hij leeft nog! best stevig ding
[ Voor 4% gewijzigd door rlKoekie op 25-04-2011 21:40 ]
Ik heb Glas van KPN afbesteld en omgezet naar ConceptICT. Dan kan ik zelf mijn router kiezen. Hoop dat het goed werkt bij je.rlKoekie schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:36:
verder heb ik nog slecht nieuws voor Joep: ik zit nu ook op KPN :-) maar via de glasvezel, dus we zullen wel zien of dat ook problemen op gaat leveren. let's hope not...
Ennuh eetse donderdag en tot gauw.
Nou ja het is iig mooi weer dus mis het niet erg.
Verwijderd
Oei dat heeft mijn ps3 ook eens meegemaakt gelukkig heeft ie ondertussen alweer een aanzienlijk aantal game uren achter de kiezen.rlKoekie schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:36:
ik ga nu ff kijken of mn ps3 nog werkt, want ik liet em net op de grond stuiteren
[edit]ok, hij leeft nog! best stevig ding
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Ja tege de AI racen is saaaaaaaaaaaaaaaaaaai.Ericjooo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:28:
Offline rijden is zooo saai.....pfff, kansloze actie van Sony. Zo krijg je vanzelf een afhakende groep gamers; ach, is weer leuk voor de Japanse managels....kunnen ze volgend jaar weer lekker reorganiseren in verband met tegenvallende bedrijfsresultaten:(
Ja hoorde het van Joep. Dacht nou met PSN down maar ff I-racing uitproberen. Was zon 3 maanden voor prijs van 1 maand actie. Dus zit 3 Maanden goed nu.Ericjooo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:50:
Ja, ik zit ook sinds enige tijd op iRacing, heeel erg realistisch!! PM even je iRacing-naam...voeg ik je toe
Naam is op Iracing: Robbert de Rooij
On topic: weinig van PSN te melden, vandaar deze GT5-rare discussie:-)
--------
PSN nog steeds prut....
hehe Jah de Cup is wat stabieler. Roadster is wel wat sneller denk ik. Maar moet nog wel wat af kunnen van die tijd. Lime Rock is ook een leuk circuit. Ken hem al van men rFactor tijd. Zit nog te twijfelen om Barber motorsports te kopen. Das echt een geweldige baan om op te rijden. Een van men favorieten uit rFactor.Ericjooo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:48:
Humor, ook hier scheelt het maar een paar honderdsten, mijn beste tijd op Lime Rock is 1:01.051 ...haha.... en de Cup rijdt lekkerder dan de Roadster, of niet??
On topic: weinig van PSN te melden, vandaar deze GT5-rare discussie:-)
Misschien toch maar wel doen, er is nog steeds geen nieuws over PSN, zou wel eens langer kunnen duren dan we hopenJoepW schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:08:
Mijn proef abo iRacing loopt bijna af. Te weinig tijd om me er in te verdiepen.
[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 26-04-2011 23:05 ]
Yep heb net nog ff men CC gecontroleerd via internet bankieren. Niks afgeschreven gelukkig. maar ziet er naar uit dat er een enorm lek is geweest. Beveiligings zaakjes bij Sony niet echt op orde.JoepW schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:05:
Belangrijke update over PSN!!!!. Pfffffffff. This sucks bigtime.
Ziet er ook niet naar uit dat we deze week nog kunnen racen met GT5. Word echt afkicken zo. lol
Bij mij ook niets aan de hand nog, gelukkig.
Wel jammer dat het zo lang moet duren allemaal, maar vooral jammer dat ze zo spaarzaam zijn met informatie.
Denk dat het een hoop fustraties had kunnen schelen, als ze wat meer info zouden geven.
Check dus ook gelijk even op afschrijvingen van Ziinga.com
Trouwens net even gebeld met de hotline van mijn CC.
Ze zijn op de hoogte van wat er aan de hand is met sony, waarvoor al hulde.
Ze houden de CC's extra in gaten met hun fraude systemen, en zien nog geen reden om te gaan blokkeren, met andere woorden er zijn nog geen klachten over misbruik binnen gekomen.
Wel netjes, dat ze dit soort ontwikkelingen ook in de gaten houden.
En ja, zodra de boel weer functioneert gaan we er ff flink tegen aan.
Als iemand nog interesse heeft in mijn 'oude' dfgt om over te nemen laat maar weten. Hij is nog zgan.
PSN: Shiver23
Ze praten over 3 of 4 Mei dat er weer gedeeltelijk gebruik gemaakt kan worden van het netwerk. Wat dit inhoud weet ik ook niet maar denk zelfs dat komende Maandag niks word. Nou ja afwachten maar.Ericjooo schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:20:
Nou.....geen PSN dus vanavond; vanavond dan maar de Charlotte-roadcourse onveilig maken met de MX-5 :-)
Charlotte Road Course is gaaf baantje. Met de Roadster. Echt thuiskomen. Heb zo'n ding (zonder rolbeugel
[ Voor 37% gewijzigd door JoepW op 28-04-2011 22:49 ]
Clio race:
https://picasaweb.google....ril182011?feat=directlink
Racing school tijdje geleden:
https://picasaweb.google....pril72011?feat=directlink
Zal morgen ook geen raceavond met GT5 worden. Maar positief nieuws is dat t ind e loop van de week weer gaat werken.
btw mischien morgen ff met i-racing knallen voor degene die dat hebben?
GreetZ DD
hihi dat vliegende roze monster van me blijft grappigonox schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:31:
Ik heb maar eens ff een picasa albumpje aangemaakt en daar wat foto's op gemikkert.
Clio race:
https://picasaweb.google....ril182011?feat=directlink
Racing school tijdje geleden:
https://picasaweb.google....pril72011?feat=directlink
Waar heb je dat gelezen?Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:21:
Yay, lees net dat PSN weer online is. Ik wil naar huis om het te proberen!
Ik wil weer racen
haha ben blij dat jij en Eric me het iracing virus hebben gegeven. Want mis het nu niet te erg dat ik GT5 niet kan racen. Maar zal wel weer leuk zijn weer is wat rondjes te kunnen knallen.
Dan ga ik maar de garage beitsen
Gezellig haha
Rij nog maar wat meer rondje in men Skip Barber.
Heb wel weer zin in een race met GT5
Een beetje compensatie voor alle B-spec uurtjes die de PS3 aangestaan heeftrlKoekie schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:54:
ik heb al 3 weken geen GT5 gespeeld (of uberhaupt de PS3 aangehad).
Stroomrekening zal wel kelderen....Ericjooo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:36:
Een beetje compensatie voor alle B-spec uurtjes die de PS3 aangestaan heeft
als de boel leeft dan host ik morgenavond een sessie. waarschijnlijk wat korte races maar vooral het gewoon gezellig hebben!
Als je trouwens nu je ps3 aanzet krijg je de nieuwe firmware alvast binnen..
Ben er bij morgen, als alles meezit met PSN
Regel jij een leuk programma? En jij host ook?rlKoekie schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:01:
als de boel leeft dan host ik morgenavond een sessie. waarschijnlijk wat korte races maar vooral het gewoon gezellig hebben!
Ik kom wel ff langs (als ik niet met iRacing bezig ben
En iRacing kan niet meer!
edit: Ik moet ff iets anders doen vanavond, volgende race ben ik er weer bij!
[ Voor 29% gewijzigd door Rizn op 16-05-2011 17:56 ]
PSN: riznind
Te verwachten:
Iets niet te snels op de ring,
Iets met le mans bakken, niet te lang
Iets gt500/300 (deep forest?)
Een paar rondjes met NASCAR?
PSN/XBOX : Murzeltje1976
daar is het programma te vinden, inschrijven is voor deze ene keer niet verplicht
@Murzeltje: ik heb mn room alvast open gegooid. ik ga nu even wat eten in elkaar flansen en moet mn stuur&headset ook nog aansluiten, dus verwacht geen respons via de chat, maar je kan joinen
hm ik merk dat het niet zo stabiel is ja, na 10 minuten krijg ik al een "verbinding met de lobbyserver verbroken"
nou hopen dat het wat gaat worden vanavond
[ Voor 19% gewijzigd door rlKoekie op 16-05-2011 18:38 ]
Maar als het wel ging, ging het ook prima, geen lag, of andere rare zaken.
Zal zo ook ff joinen.
en ook erg veel gelachen, Le Mans bakken op autumn ring mini :-D
PSN werkte overigens prima, we waren met 7 man en ik heb geen enkele auto lag zien hebben, onnodig doorzichtig worden en ook de spraak werkte gewoon fatsoenlijk. eigenlijk beter dan het ooit geweest is.
we moeten dit maar weer snel herhalen mannen!
Maar moet eerlijk zeggen dat iRacing mijn voorkeur gaat krijgen vanaf heden. Is echt veel meer mijn 'ding' qua realisme.
Maar ik zal zeker geregeld wel mee blijven doen.
OverloperJoepW schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:26:
Ja was zeker fun samen met de GT500.
Maar moet eerlijk zeggen dat iRacing mijn voorkeur gaat krijgen vanaf heden. Is echt veel meer mijn 'ding' qua realisme.
Maar ik zal zeker geregeld wel mee blijven doen.
Maar was gezellig ja. Was wel beetje stroef nog op Deep Forest ree ik geen deuk in een bak boter. Lag misschien ook aan het feit dat ik geen setup had op men bakje.
GreetZ DD
GT500 plus op suzuka, een race van een uurtje gevolgd door nog wat funspul
schrijf je hier in!
http://gt5.invisio.nl/2011/05/gt500-plus/
Verwijderd
Heeft nog iemand setup's van de rx7 le mans of andere auto's?
Bvd enz..
[ Voor 34% gewijzigd door THID op 19-05-2011 10:33 ]
@rlKoekie: Ik heb je toegevoegd als vriend, m'n nick is bossiebos
Zal wel weer ff afkicken zijn. Reed net in het i-woord (mag de naam niet meer noemen van rlKoekie) met een Formule 1 op Spa. Kicken
Nu staat ff de airco aan op zolder. Was om te ploffen daar na het harde werken van mij en de PC....
Tot zo.
Verwijderd
Zal volgende keer wel weer proberen mee te doen.
GreetZ DD
Ook de F1 (Williams) geprobeerd op Spa, dat was kickuh.
[ Voor 77% gewijzigd door Ericjooo op 19-05-2011 23:12 ]
Ja je moet ff wat rondjes ermee rijden. Maar het is een super leuk bakkie als je hem door hebt. F1 heb ik nog niet. kwali was van Dinsdag toen ik pas een paar sessies erop had op Spa. Daarom niet zo geweldige tijd. Rij nu al bijna 1.5 sec sneller in de race.JoepW schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:47:
Ik heb je kwali ff bekeken, was niet je beste tijd. Moeilijk bakkie trouwens. Heb 'm ff geprobeerd op Spa.
Ook de F1 (Williams) geprobeerd op Spa, dat was kickuh.
Ik heb die NSX online gezet, dus mensen die hem willen uitproberen kunnen dat nu (wel offline).
PSN-id: Chrasher
ik besloot in rondje 12 dat ik mn 3 stops strategie (stoppen in 8, 16 & 24) over ging gooien naar een 2-stopper, en met wat mazzel en verwarring zou ik dan nog bij je in de buurt kunnen komen. het probleem was wel dat mn bandjes toen opeens 12 rondes mee moesten in plaats van 8, wat toch wel echt een flink stuk verder is
toen jij overschakelde naar race normaal werd het nog goed spannend; ik lag 20-25 seconden achter je toen ik besloot om de strategie om te gooien. na een flink aantal rondjes ver uit elkaar te rijden, kwam stig na zn 3e stop met 9.4 seconden achterstand weer achter me op de baan. hij op verse bandjes race-normaal, ik op race-zacht waar al 4 ronden op gedaan was en die nog 8 rondes moesten. Stig begon toen de druk iets meer te voelen geloof ik, want hij maakte wat meer foutjes dan ie daarvoor deed
Stig, wat een belachelijk snelle rondes weet jij te draaien daar, respect.
De rest van het veld reed wat verder naar achteren, maar hebben geloof ik toch nog aardig geknokt met elkaar.
ideetjes voor maandag zijn welkom!
Al met al niet minder leuk, maar net als Joep heb ik ook iRacing gestart, en dat is echt anders rijden, waardoor je in GT5 minder snel wordt.
Blijf wel GT5 rijden, veel te leuk, dus misschien gewoon een kwestie van gevoel terug krijgen.
Heb toch gisteren nog een 1.54.4 weten te rijden met me NSX, maar kwam er na de race achter, dat de auto nieuwe olie nodig had, pk's waren terug gelopen, pp 617 aan het einde van de race.
Dus had wellicht nog harder gekund. Zal het nog wel ff testen binnenkort.
Heb wel weer is zin in cup auto's voor maandag, Lupo hebben we al een tijdje niet meer gereden volgens mij.
En wellicht weer ff met de camaro, en dtm of zo?
en banen? ik ben een tokyo-fan natuurlijk, zijn er nog andere mensen met wensen?
PSN-id: Chrasher
Verwijderd
Niet vrijwillig kan ik je vertellen! Was een poos bezig om te proberen te connecten, maar gaf veel problemen. Ook het joinen van de room gaf hij vaak "wacht even, en probeer later nog een keer". Ik zag in het begin 13 mensen, maar 7 waren aan het racen.GTHQ_MeShell schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:57:
Hoop alleen wel dat het wat drukker is dan. Een boel inschrijvers hebben verstek laten gaan!
DTM op Nordschleife lijkt me ook heel leuk
Denk trouwens alleen dat ik er Maandag niet bij kan zijn. Moet dan namelijk de avond dienst van een collega overnemen. Of jullie moeten pas rond 22.00 gaan rijden.
Prima plan!Chrasher schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:59:
Met de Lupo op Rome of Madrid (lange versie) lijkt me ook wel leuk.
het programma voor maandag is klaar, een mooie mix van 3 cup-races.
iedereen dezelfde bak, en de mensen die goed kunnen zoeken kunnen vast wel een winnende setup vinden ergens in dit topic
inschrijven kan hier: http://gt5.invisio.nl/2011/05/maandagavond-mix/
[ Voor 41% gewijzigd door rlKoekie op 20-05-2011 23:42 ]
Verwijderd
Ben er de volgende keer hopelijk wel bij.
Verwijderd
Kijk na de f1 race ff of ik hem kan vinden, maar als iemand er nog 1 over heeft zou ik het graag horen.
Verwijderd
Ik weet niet zeker of ik in je friend list staat maar ik zal straks even een invite sturen.Rizn schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:42:
Ik heb er wel een paar over. Als je in mijn friends list staat zal ik hem ff sturen
Bvd.
Mijn psn-id is D-Raw77_nl
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 14:55 ]
Ik heb de RUF verstuurd! Hij is wel stock, dus je zal nog wel wat geld moeten uitgeven om hem aan 630pp te laten voldoen en aan race normaal banden. Veel plezier morgenavond. Op GTplanet staat wel ergens een setup
PSN: riznind
Heb je je al aangemeld via http://gt5.invisio.nl/2011/05/maandagavond-mix/ ?Gait schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:43:
Zal proberen om morgen m'n debuut te maken. Nog wel met een controller, maar dan rijdt ik wel rustig achter jullie aan om te kijken hoe het allemaal gaat.