Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
Op welke baan gaan we de GT300 rijden maandag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:56

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Da's nog geheim ;)
------------------------
@Beste Fridh, Himlims_ (HollandHards) en anderen. De Clio cup (net als elke andere klasse) staat op site toegelicht. Daar staat dus:
RENAULT SPORTS CLIO / LUTECIA TROPHY V6 24V RACE CAR 2000 S
Dat zijn dus 2 mogelijke auto's.
De RENAULT SPORTS CLIO TROPHY V6 24V RACE CAR 2000 S
en de RENAULT SPORTS LUTECIA TROPHY V6 24V RACE CAR 2000 S
Beide met een S aan het eind en dat betekend Standaard. Dus niet bij de dealer te koop.

[ Voor 93% gewijzigd door JoepW op 15-04-2011 20:55 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Ik heb een lounge opgezet
Lancer vs Scooby op de ring
Join me maar

Ik kan niet voice chatten ivm bad hearing.

[ Voor 35% gewijzigd door GAIAjohan op 15-04-2011 22:11 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 22:13
JoepW schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:48:
Da's nog geheim ;)
------------------------
@Beste Fridh, Himlims_ (HollandHards) en anderen. De Clio cup (net als elke andere klasse) staat op site toegelicht. Daar staat dus:
RENAULT SPORTS CLIO / LUTECIA TROPHY V6 24V RACE CAR 2000 S
Dat zijn dus 2 mogelijke auto's.
De RENAULT SPORTS CLIO TROPHY V6 24V RACE CAR 2000 S
en de RENAULT SPORTS LUTECIA TROPHY V6 24V RACE CAR 2000 S
Beide met een S aan het eind en dat betekend Standaard. Dus niet bij de dealer te koop.
ahh, idd. Volgende keer maar eens goed lezen :)

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 15:31

DutchDevil79

I race, therfore I am

Doen we morgen middag nog een oefen sessie? Heb wel zin om ff wta te oefenen voor Maandag. beetje setuppen en mischien wat fun racejes.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben morgen buiten racen ;) Dus ik pas weer maandag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:31

Vuvuzela

My spire is forming

Ik vind het prima, ben 's middags waarschijnlijk online. Voor de clio heb ik nog niet echt een setup. En gt300 is wel leuk om af te stellen/proberen met zoveel verschillende auto's.
Welke banen doen we maandag?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga NU on-line 16:40 ff testen en banen uitkiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zet voor morgen maar ff een sessie in vanaf 14:00 gooi ik wel een room open als host.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zondagmiddag is er een Trackday / training voor race van maandag bij DD.

En het programma voor de maandag is ook ingevuld! Schrijf je in!

-------------------------------

Om te voorkomen dat in een race mensen elkaar niet zien gaan we voortaan voor de start allemaal naar de pits en daar controleren we of we allemaal evenveel mensen zien en of er niemand een bewegend balkje onder zijn naam heeft.
Pas als dit ok is wordt de race gestart.
Dit om herhalingen van de laatste endurance race te voorkomen.

Geluid is moeilijker te garanderen omdat het mijn ervaring is dat geluid het goed doet in de pits en zodra er gereden wordt is het soms weer slecht. Dit komt doordat GT5 dan meer bandbreedte aan het rijden toewijst.

Dus voortaan gaan we een paar minuten voor de geplande start allemaal naar de pits!

[ Voor 64% gewijzigd door JoepW op 17-04-2011 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloha weet iemand waar je de race-clio kan krijgen of winnen?
Heb voor maandag wel een gt300 maar alleen een standaard clio.
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:47:
Aloha weet iemand waar je de race-clio kan krijgen of winnen?
Heb voor maandag wel een gt300 maar alleen een standaard clio.
bvd
Als je in men vriendenlijst staat (anders ff een FR sturen) stuur ik er wel eentje op. Welke kleur wil ie Geel, Rood of Grijs?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchDevil79 schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:49:
[...]

Als je in men vriendenlijst staat (anders ff een FR sturen) stuur ik er wel eentje op. Welke kleur wil ie Geel, Rood of Grijs?
Ik ben om ongeveer 16.00 uur online zal dan een fr sturen.
De kleur maakt niet uit :P
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mag ik iedereen verzoeken de reacties op de GoT-site ALLEEN voor inschrijven te gebruiken en ook niet dubbel te posten! Vragen en zo svp hier doen...

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 17-04-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Oefensessie vandaag was leuk. FF wat kunnen spelen met de setup en wat leuke tijden kunnen neer zetten. Paar test racejes gedaan as well. Denk wel dat Trial Mountain nog een ware uitdaging word met de Clio's. Word een echte slijtage slag volgens mij.

Tijden van vandaag:

Grand Valley reverse: 1.04.892
Trial Mountain reverse: 1.29.458

Fuji Speedway F: Vergeten :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:10
1:45.666?

ik ben nog heel even langs geweest, een half uurtje wat aangekloot maar ik was eigenlijk te moe om serieus te rijden :)
Ik weet ook nog niet of ik morgen mee doe; ik ben druk aan het verhuizen richting mn eigen studentenkamer (vandaag muren geverfd, oude vloer eruit gehaald, laminaat gelegd, wat schoon gemaakt, bij pa&ma thuis mn bureau in de lak gezet)
maar misschien ben ik morgenavond vroeg klaar en kan ik gewoon nog een paar rondjes mee scheuren, zou leuk zijn!

[ Voor 60% gewijzigd door rlKoekie op 17-04-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
JoepW schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:39:
Mag ik iedereen verzoeken de reacties op de GoT-site ALLEEN voor inschrijven te gebruiken en ook niet dubbel te posten! Vragen en zo svp hier doen...
Sorry yuppie, maar ik kan posts niet editen op je site :p Misschien een handige feature om erin te klussen ;)
DutchDevil79 schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:12:
Tijden van vandaag:

Grand Valley reverse: 1.04.892
Trial Mountain reverse: 1.29.458

Fuji Speedway F: Vergeten :X
Ik haalde vanmiddag op Trial Mountain reverse iets van 1.34.9xx, maar nu heb ik 1.31.2xx gehaald! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Gaan we op Fuji wel voor een verplichte pitstop??

Wel erg leuk hoe de PP530 werkt, ik reed met de
RE Animya 1:45.756,
de 2WD Cusco 1:45.764
en de Wedsport Toyota 1:45.752....na wat afstelwerk 1:45.601

0,15s verschil.....

Helaas zit er in een andere GT300 nog net iets meer pit, 1:45.199

Zal wel een spannende race worden!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
onox schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:59:
[...]
Sorry yuppie, maar ik kan posts niet editen op je site :p Misschien een handige feature om erin te klussen ;)
Je bent de eerste die er om vraagt. En het komt er niet O-)
Ericjooo schreef op maandag 18 april 2011 @ 02:52:
Gaan we op Fuji wel voor een verplichte pitstop??
Lijkt me een goed plan. Ik zal het erbij klussen in de race. Dus verplichte pitsstop in deGT300 race!
Ericjooo schreef op maandag 18 april 2011 @ 02:52:
Wel erg leuk hoe de PP530 werkt, ik reed met de
RE Animya 1:45.756,
de 2WD Cusco 1:45.764
en de Wedsport Toyota 1:45.752....na wat afstelwerk 1:45.601

0,15s verschil.....

Helaas zit er in een andere GT300 nog net iets meer pit, 1:45.199

Zal wel een spannende race worden!!
Tijd over? Haha 8)

[ Voor 54% gewijzigd door JoepW op 18-04-2011 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Haha....tijd zat.....'s nachts dan :)

Wat een linke bak is die Clio....kost wel even tijd voor je een beetje tijden ermee rijdt....en dan ook nog zorgen dat je dat meer dan één rondje kan.....haha....1:29.5 op Trial Mountain.....maar wel achterstevoren over de streep...LOL

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
Ericjooo schreef op maandag 18 april 2011 @ 07:18:
Haha....tijd zat.....'s nachts dan :)

Wat een linke bak is die Clio....kost wel even tijd voor je een beetje tijden ermee rijdt....en dan ook nog zorgen dat je dat meer dan één rondje kan.....haha....1:29.5 op Trial Mountain.....maar wel achterstevoren over de streep...LOL
als je dat tijdens de kwalificatie doet mag je wat mij betreft ook achterstevoren starten hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Heb ook maar een race op 2de paasdag gepland :)
Je kan je al inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Hoe hebben jullie de Clio getuned? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Vuvuzela op 18-04-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Volledig max alles. Dus 374 pk of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Gezellig. Nascar is al weer een tijd geleden. :)

Ga Zondag ervoor naar de WTCC race op Zolder dus zal wel wat eerder moeten gaan testen voor een setupje en om in ritme te komen voor oval. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ideetje van Eric om voor Race 1 van de Nascar serie een sprint race te verrijden om mensen even te laten wennen aan slipstreamen.

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 18-04-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
De eerste race was leuk, en ging lekker. De eerste bocht had wel een grote invloed op de rondetijden. Ik verloor in de eerste sector best veel, waardoor ik het niet bij kon houden.

De tweede race begon meteen rampzalig. Ik zat aan de buitenkant, iemand remde te laat, botste tegen mij, en ik van achteren proberen terug te komen. Dit lukte aardig tot een bepaalde fout, toen was het wel over. Verder glijden glijden glijden...

De race met de GT300 was daarna wel echt een verademing. Helaas was ik in begin van de race te langzaam waardoor ik niet kon aansluiten bij het slipstreamen en er langzaam een gat onstond. Maar, zeker na de pitstop, waren mijn rondetijden een stuk beter waardoor ik op een aantal wel inliep. Volgende keer toch de versnellingen maar wat korter instellen :)

In het begin van de GT300 vlogen een aantal wagens nog voorbij die compleet niet leken te remmen, maar verder verliepen de races allemaal wel netjes vond ik zo :)

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De uitslagen staan op de site en het April klassement is bijgewerkt.
------------
De races waren zeer vermakelijk. Ondanks het structureel gebrek aan grip met Race Hard onder de Clio en ook de GT300's.
Aantal zeer mooie close race momenten gehad in beide klasses. Was erg leuk.
Er werd opvallend netjes gereden op een paar veel te hard rijdende en remmende doorzichtig auto's bij de GT300 start en chicane. Maar goed aldoende leer je ;)
-------------
Ik zal de komende dagen de Setup van de Clio en ook de Autobacs publiceren.

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 19-04-2011 05:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 12:52
Race hard joep ;)

Maar de clio races heb ik me inderdaad erg in kunnen vermaken.
Erg listige auto op de gekozen banen. Getuige ook het aantal spins :)

Helaas voor de gt300 een totaal verkeerde setup gekozen, kon echt niet meekomen.
Wel leuk gevecht gehad, een tijd, met riznind en Crashfridh.
Op het einde toch iets meer in het ritme van die baan gekomen, waardoor ik er nog een lage 1.45 uit kreeg.
Maargoed, heb die baan ook niet echt veel gereden nog, dus zal ook wel iets ervaring missen zijn geweest.

Sorry voor de overlast in het begin trouwens, mijn meissie had bezoek, en ik heb het idee dat die hoorbaar waren ;). Vrij snel mijn mic gemute na de klacht van joep.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Was inderdaad weer erg leuk racen vanavond; de eerste race volledig verprutst omdat ik net uit bed kwam (nachtdienst, dus even voorslapen....maar de maandagavondrace willen we natuurlijk niet missen;)). Race twee was ik wakker en kon ik Devil prima volgen op P2...totdat hij spinde, en ik ook!!! Vanaf P7 toch weer terug kunnen rijden naar P2, helaas was Joep vertrokken!!

De GT300 was erg vermakelijk totdat ik een rondje te vroeg ging wisselen en ook nog eens door de slipstream van Joep de pitsingang raakte.....Best jammer aangezien ik pal achter de latere winnaar reed....nu vierde omdat dat rondje te vroeg aan het einde mij zeker vier seconden kostte....

Respect voor Stig, geheel zonder slipstream reed hij de snelste ronde van de race, hij had de MR2 heel goed afgesteld, jammer van de foutjes aan het eind!!

Volgende week dus NASCAR, lijkt me verstandig dat de ervarenere mensen de minder ervaren even in een korte testrace de fijne kneepjes van het slipstreamen bijbrengen. Als je namelijk iemand raakt en deze spint, dan is deze de aansluiting kwijt en is het erg saai. Het mooiste is namelijk met het hele veld bij elkaar blijven.....Misschien halverwege een "competition-caution" inbouwen zodat het hele veld weer bij elkaar kan komen, mochten er mensen achtergebleven zijn:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ow ja :)
ramsho schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:47:
Sorry voor de overlast in het begin trouwens, mijn meissie had bezoek, en ik heb het idee dat die hoorbaar waren ;). Vrij snel mijn mic gemute na de klacht van joep.
Thnx voor het muten. Kon de visite toch niet verstaan ;)
Ericjooo schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 04:52:
Volgende week dus NASCAR, lijkt me verstandig dat de ervarenere mensen de minder ervaren even in een korte testrace de fijne kneepjes van het slipstreamen bijbrengen. Als je namelijk iemand raakt en deze spint, dan is deze de aansluiting kwijt en is het erg saai. Het mooiste is namelijk met het hele veld bij elkaar blijven.....Misschien halverwege een "competition-caution" inbouwen zodat het hele veld weer bij elkaar kan komen, mochten er mensen achtergebleven zijn:)
Korte sprint race staat ingepland en dat competition-caution lijkt me een goed plan. Op aangeven van mij moet op zo'n moment de race leider van het gas af en mag er niemand meer inhalen en dient iedereen aan te sluiten. Op aftellen van mij dan weer een start. In tegenstelling tot het echhie is een pitsstop op zo'n moment niet toegestaan. Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
Ik hoop er bij te zijn, NASCAR rules :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:44

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Yep, waren weer leuke races gisteravond. De race op Grand Valley verprutste ik de start, lag bijna laatste maar kon nog redelijk terugkomen met een 4e plek.

De tweede race met de Clio ging ik een keer achterstevoren en moest lang wachten tot ik weer de baan op kon, anders had ik anderen flink in de weg gezeten. Heb nog wel lopen pushen aan het einde maar ging uiteindelijk weer onderuit, helaas. :(

Met de GT300 race heb ik een hoop lol gehad. Was aan het twijfelen tussen de Arta '08 en de Toyota. Die Arta is goed op die baan, maar ik had een geweldige setup met die Toyota waarmee ik snelle rondjes kon rijden. Met de standaard turbo is hij niet zo snel, maar met turbo-2 zit er veel koppel in (helaas wel een zeer kleine powerband). Voor de 530 PP moest ik wel wat gewicht toevoegen (achterin gelegd), alle downforce weghalen en mijn vermogen flink begrenzen. De bak afgesteld voor die korte (maar krachtige) powerband op 340 en gaan met die bak.

Voor de snelle rondjes moest ik wel schakelen bij +/- 5200 rpm. De bandjes hadden het moeilijk met dit geweld. Vooral rondje 7 en 8 was op eieren rijden, wat me uiteindelijk de winst kostte. Heb weer lekker een paar rondjes met Joep gevochten, wij voelen mekaar goed aan en kunnen op de mm. nauwkeurig samen een bocht induiken. Geweldig! :D

Volgende keer maar wat minder kletsen tijdens die laatste ronden, dat is niet goed voor mijn rijstijl... :+

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
JoepW schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 06:06:
dat competition-caution lijkt me een goed plan. Op aangeven van mij moet op zo'n moment de race leider van het gas af en mag er niemand meer inhalen en dient iedereen aan te sluiten. Op aftellen van mij dan weer een start. In tegenstelling tot het echhie is een pitsstop op zo'n moment niet toegestaan. Zoiets?
Je hebt hem helemaal; gaan we echt op z'n Amerikaans racen; is ook beter voor de adverteerders....haha.....

Check dit trouwens even, dit weekend de meest close finish ooit?? 0,002s= 16cm, is ernstig close....zo moet het dus....haha. De top 8 reed binnen 0,15s!!!

http://www.nascar.com/vid...tal-high-final/index.html

[ Voor 4% gewijzigd door Ericjooo op 19-04-2011 13:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:02
Nadat ik gisteren het reglement heb door gelezen heb ik me geregistreerd, maar ik krijg geen activatie mail.
Deze heb ik zojuist nog weer eens opgevraagd, maar heb nog steeds niks binnen. Ik heb mijn gebruiksnaam hetzelfde als hier op GoT. Mijn mailadres is wel goed, want wanneer ik mij opnieuw registreer geeft hij aan dat het mailadres al in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Gait schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:42:
Nadat ik gisteren het reglement heb door gelezen heb ik me geregistreerd, maar ik krijg geen activatie mail.
Deze heb ik zojuist nog weer eens opgevraagd, maar heb nog steeds niks binnen. Ik heb mijn gebruiksnaam hetzelfde als hier op GoT. Mijn mailadres is wel goed, want wanneer ik mij opnieuw registreer geeft hij aan dat het mailadres al in gebruik is.
Had ik ook. Ik gebruik gmail en de mail was in het spam mapje beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:02
Dat bedenk ik me nu ook net en ja hoor daar staat hij. Toch bedankt!

Binnenkort maar eens ergens achteraan starten en kijken hoe het in z'n werk gaat.
Ik hou me nog niet heel erg bezig met het afstellen van de auto's gaat dit een probleem worden of kan ik wel redelijk mee komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Gait schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:53:
Dat bedenk ik me nu ook net en ja hoor daar staat hij. Toch bedankt!

Binnenkort maar eens ergens achteraan starten en kijken hoe het in z'n werk gaat.
Ik hou me nog niet heel erg bezig met het afstellen van de auto's gaat dit een probleem worden of kan ik wel redelijk mee komen?
Er zijn genoeg momenten om mee te testen met andere op test days (meestal Zondag). Dan worden er altijd setups gedeeld. Ook staan er setups op de website voor sommige auto's.

Daarnaast word er ook af en toe een opleidings avond gereden. Waarin ervaren sim racers tips geven aan rookies.

GreetZ DD.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ericjooo schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:50:
[...]

Je hebt hem helemaal; gaan we echt op z'n Amerikaans racen; is ook beter voor de adverteerders....haha.....

Check dit trouwens even, dit weekend de meest close finish ooit?? 0,002s= 16cm, is ernstig close....zo moet het dus....haha. De top 8 reed binnen 0,15s!!!

http://www.nascar.com/vid...tal-high-final/index.html
Ja had die replay ook gezien. Absurd hoe close dat was ja. Was meer een loterij aan het einde. :)

Races van gister waren weer gezellig.

Kon de eerste race op Grand Valley vrij makkelijk winnen. Vanaf pole een gat kunnen slaan naar Maciek. Hij probeerde nog in men slipstream aan te haken maar na 2 rondjes lukte dat niet meer.

Tweede race zat ik na de start vanaf pole de eerste 2 rondjes goed met Eric in men kielzog. Maar maakte een fout en spinde waar Eric zo van onder de indruk was dat die mee ging. Daarna lekker kunnen racen en paar man in kunnen halen om zo naar joep te rijden die op P1 lag. Heb toen even kunnen ravotten met Joep en p1 zelfs kunnen over nemen toen het noodlot weer toe sloeg. Net iets te wijd uit komen in de laatste bocht voor start finish en bam stukje muur en maakte weer een rondje. Toen terug kunne rijden naar p4 om nog een bizar moment mee te maken. Koekie had wel een heel origineel idee om mij in te halen. Via de lucht kwam die over me heen gevlogen. Was er van onder de indruk maar hij spinde er wel door waardoor men p4 niet in gevaar kwam. Door dit incidentje had Ramsho wel het geluk dat er een gaatje tussen mij en hem kwam waardoor ik in de laatste ronde zijn podium plek niet meer in gevaar kon brengen.

3de race op Fuji was ook een leuke race. Alleen vind ik dat laatste gedeelte zo ruk. Hebben die baan echt verpest met de veranderingen die ze voor F1 hebben aangebracht. Maar ja baan is wel lachen vanwege het feit dat je redelijk bij elkaar blijft met slipstreamen. Leuke gevechten gehad en wat foutjes gemaakt waardoor P3 het hoogst haalbare was. Stig had gewoon slim nagedacht en een super setup voor zen wagen staan en Joep ree goed en constant zonder foutjes.

Vind vooral die Clio's erg leuke wagens om mee te rijden. Waren wat mensen die klaagde over de grip met Race Hard maar vond zelf dat die nog wel te doen zijn. Zeer goed mee kunnen rond rijden.

GreetZ DD

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
DutchDevil79 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:41:
[...]
Vind vooral die Clio's erg leuke wagens om mee te rijden. Waren wat mensen die klaagde over de grip met Race Hard maar vond zelf dat die nog wel te doen zijn. Zeer goed mee kunnen rond rijden.
De Clio's zijn inderdaad erg lachen, het is en blijft een horkenbak maar als je hem onder controle kan houden geeft het wel voldoening als je dan ook nog eens (nagenoeg) foutloos de race kan uitrijden. Race 1 was een groot drama voor mij, en ik heb daarna dan ook het stuur uitgegooid en de controller weer gepakt, daarmee kon ik de Clio wel onder controle houden......hij is zo giftig dat je de juiste correcties met stuur minder makkelijk kan maken dan met de controller!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:24
@ Gait.

Welkom! Voor setups kun je ook op de site gtplanet kijken.

http://www.gtplanet.net/forum/forumdisplay.php?f=236

Het is wel aan te bevelen om voor een raceavond de setup zelf te testen in je eigen online lounge. De training voor de race is voor het zetten van een goede kwalificatietijd en kun je hooguit je setup fine tunen

We doen ook vaak races met zogenaamde leasebakken (host kiest de auto uit de voorkeurslijst en die zijn niet af te stellen)

Leuk NASCAR, ik weet nog de vorige keer toen we met vier man naast elkaar binnen de 0.10 seconden zaten op de finishlijn.

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Stig & ook DD de close race momenten op de mm waren weer geweldig. Dat zijn de momenten dat ik echt zit te genieten. Elkaar net niet raken maar wel snoeihard rijden. Echt kicken.

Het doet me sowieso deugt om te lezen dat iedereen het zo naar de zin heeft gehad gisteren. Het gaat goed met de on-line racerij in GoT5 ;)

Wat nog steeds niet naar de zin van meerdere mensen en ook mij is is de puntentoekenning en opbouw van het maand klassement.

Om die reden zal er toch nog een wijziging gaan plaatsvinden. We gaan invoeren dat er op een avond maximaal 50 punten te verdienen zijn (dus ook als er bv 8 races verreden worden) en we gaan een aantal schraps doen over een maand heen. Eric zal dit gaan beheren. Ergens in de komende dagen zullen Eric en ik daar even wat tijd in stoppen en de exacte regels dan publiceren en in ieder geval over de maand april invoeren.

Ik ben zeer blij met de toegezegde hulp van Eric aangezien ik weer behoorlijk druk ben met werk en er echt de tijd niet meer in kan steken zoals een paar maanden geleden. 2bcontinued.....
-------------------
Nieuwe cup klasse die ik nog overweeg: RE AMEMIYA FD3S RX-7 1994 P
Dit is een premium auto die gewoon bij de dealer te koop is voor 100.000 cr. + natuurlijk wat tuningskosten. Als je deze auto volledig tuned levert ie ongeveer: 374 pk, 478 Nm, 563 pp en weegt 1240 kg. De max. downforce is 20 / 35 en de auto stuurt echt lekker. Idee om deze klasse te introduceren voor de een van de races op maandag 2 mei?
Bandjes moet ik nog ff naar kijken, maar zal wel race normaal zijn gezien de PK's en gewicht.

[ Voor 19% gewijzigd door JoepW op 19-04-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
JoepW schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:23:
Nieuwe cup klasse die ik nog overweeg: RE AMEMIYA FD3S RX-7 1994 P
Dit is een premium auto die gewoon bij de dealer te koop is voor 100.000 cr. + natuurlijk wat tuningskosten. Als je deze auto volledig tuned levert ie ongeveer: 374 pk, 478 Nm, 563 pp en weegt 1240 kg. De max. downforce is 20 / 35 en de auto stuurt echt lekker. Idee om deze klasse te introduceren voor de een van de races op maandag 2 mei?
Bandjes moet ik nog ff naar kijken, maar zal wel race normaal zijn gezien de PK's en gewicht.
Kleine correctie, volledig getuned:

456 pk
607 Nm
562 PP
1240 kg

De auto rijdt op race normaal eigenlijk te makkelijk en ook nog eens sneller dan de GT300 RE Anemiya. Kon na twee rondjes al een 1:42,9 op Fuji F noteren!!

Maar wel een lekker karretje voor een cuprace!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
JoepW schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 06:06:
In tegenstelling tot het echhie is een pitsstop op zo'n moment niet toegestaan. Zoiets?
Misschien is het juist wel leuk om mensen de keuze te laten; race op Daytona bijvoorbeeld 40 ronden en na 10 ronden neutralisatie (ofwel iedereen sluit netjes aan achter de leider die bij het ingaan van ronde 10 de snelheid naar 100 km/u laat zakken). Als iedereen is aangesloten mag je op dat moment eventueel een extra pitstop maken. Mensen die dat niet doen liggen dus op kop dan en de rest op verse banden erachter ...haha.....ronde 12 kan dan het inhaalfeest weer beginnen :9

De verplichte stop moet dan nog wel uitgevoerd worden....

Overigens is Indianapolis een hele andere baan (lees: andere setup) met de NASCAR als Daytona. Misschien handig om dus voor beide banen een aparte auto te hebben met ieder de juiste setup.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Ik zou eens met deze auto's willen racen, allemaal stock (premium) auto's:

Alfa 8C
Aston Martin DB9
Audi R8 v8 v10 RS6
BMW M3
Corvette zr1
Ferrari 458, 599, Enzo, f430, California
Gallardo, murcielago
Jaguar XK-R
Lexus LFA, IS-F
Maserati Gran Turismo,
Mclaren mp12c, F1?
Mercedes SLR, SLS AMG
Ruf
Viper srt

Allemaal leuke auto's die we nooit gebruiken. Moet alleen nog een PP grens voor vinden, zondagmiddag eens naar kijken online. Sport zacht bandjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Een Ferrari- of Italiaanse klasse met beperkte PP-grens lijkt mij wel erg leuk.

[ Voor 10% gewijzigd door Shiver23 op 20-04-2011 14:30 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb geen tijd meer om dat soort dingen uit te zoeken. Als jullie de inspanning willen leveren om een klasse te definieren, dan faciliteren Eric en ik wel dat we die klasses ook kunnen verrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
Italiaanse klasse ben ik ook wel voor. Die staan al tijden werkeloos in mijn garage :)

RUF klasse hebben we al. Misschien een switch naar de CTR2 overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Ruf twijfel ik ook aan.. het zijn standaard auto's, maakt me eigenlijk niet uit want ik vind de "porsches" er wel bij passen. Een cup met verschillende supercars.
Italie / Ferrari cup lijkt me beperkt qua keuze, denk niet dat veel mensen in een Alfa 8c of maserati rijden, de Lambo's hebben 4wd dat moet je prettig vinden, en dan de Ferrari's nog. Alles bij elkaar is er veel meer keus toch? :>

denk nu aan 550pp Sport zacht is best tricky maar volgens mij wel leuk. Langere remweg en lagere bochtsnelheden hoop dat dat ook voor close racing zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
ik denk dat we moeten racen met wagens waar dit spel op gebaseerd is, GT's. En dan niet de race-klassen. Ik zal eens kijken of ik een lijst kan maken met premium GT's die niet race-gemodificeerd zijn, en dan tot een bepaalde PP en vanaf zeg 1990 tot nu. (de McLaren F1 moet natuurlijk mee kunnen doen)

Wat mij overigens nog een keer leuk lijkt is Le Mans met verschillende klassen door elkaar. Of wellicht Suzuka met GT300 en GT500 door elkaar.

------

Ik heb een aardige lijst nu samengesteld, alleen ik weet eigenlijk niet wat ik met die Japanners aan moet. Enerzijds zijn het GT's, maar het exclusieve karakter van GT's hebben die niet echt. Ik denk dan eigenlijk ook om de Japanners niet mee te nemen in deze klasse. Tevens twijfel ik over de GT by Citroen. Ik heb er niet mee gereden, maar ik ben bang dat deze te veel rijdt als een race car. Voorlopig houd ik deze nog in de lijst.

De lijst bestaat dan uit 34 wagens en wordt dan als volgt. Als instellingen stel ik voor max. sport soft en PP 600. Voor bijv. de McLaren betekent dit downgraden.

Alfa Romeo 8C Competizione 2008 Italy P FR 220.000
Aston Martin DB9 Coupe 2006 UK P FR 181.860
Audi R8 4.2 FSI R tronic 2007 Germany P 4WD 166.700
Audi R8 5.2 FSI quattro 2009 Germany P 4WD 199.400
Chevrolet Corvette Z06 (C5) 2004 USA P FR 54.200
Chevrolet Corvette Z06 (C6) 2006 USA P FR 94.500
Chevrolet Corvette ZR1 (C6) 2009 USA P FR 184.800
Citroën GT by Citroën Concept 2008 France P 2.000.000
Citroën GT by Citroën Road Car 2009 France P 2.000.000
Dodge Viper GTS 2002 USA P FR 90.400
Dodge Viper SRT10 ACR 2008 USA P FR 100.000
Dodge Viper SRT10 Coupe 2006 USA P FR 99.770
Ferrari 430 Scuderia 2007 Italy P MR 302.500
Ferrari 458 Italia 2009 Italy P MR 283.000
Ferrari 599 2006 Italy P FR 320.300
Ferrari California 2008 Italy P FR 236.000
Ferrari Enzo 2002 Italy P MR 1.000.000
Ferrari F40 1992 Italy P MR 450.000
Ferrari F430 2006 Italy P MR 243.200
Ferrari SP1 2008 Italy P 1.500.000
Ford GT 2006 USA P MR 149.880
Jaguar XK Coupe Luxury 2007 UK P FR 113.000
Jaguar XKR Coupe 2010 UK P FR 155.000
Lamborghini Gallardo LP 560-4 2008 Italy P 4WD 253.300
Lamborghini Murciélago LP 640 2009 Italy P 4WD 385.600
Lamborghini Murciélago LP 670-4 SuperVeloce 2009 Italy P 4WD 394.910
Lexus LFA 2010 USA P FR 375.000
Lotus Esprit V8 2002 UK P MR 116.520
Lotus Evora 2009 UK P MR 100.000
Maserati GranTurismo S 2008 Italy P FR 166.500
McLaren F1 1994 UK P MR 1.000.000
McLaren MP4-12C 2010 UK P MR 225.000
Mercedes-Benz SLR McLaren (19inch Wheel Option) 2009 Germany P FR 598.500
Mercedes-Benz SLS AMG 2010 Germany P FR 197.620

[ Voor 77% gewijzigd door FRidh op 20-04-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik zat zelf ook al eens aan een Supercar klasse te denken. Heb er al wel is wat mee lopen klooien. Maar er zit wel veel downforce verschillen tussen de auto's. Sommige van die supercars hebben enorm veel downforce (MC Laren F1, Ferrari F430 Scud.) terwijl sommige gewoon de standaar 0 voor -20 achter hebben.

Maar misschien om is te gaan testen morgen als er animo is. Kan eventueel om 21.00 een sessie hosten.

Denk ergens tussen de 550 - 600 PP als grens. Kijken wat leukste is. Sport soft zou kunnen maar vrees dat dat wel erg tricky si voor sommige auto's. Maar kunnen we ook testen of Race Hard beter is.

En dan een lijstje maken van toegestane auto's. Stock word lastig omdat het niet te controleren is of er sommige upgrades op zitten. Dus lijkt me beste gewoon tuning toe te staan zolang je binnen de PP grens blijft.

GreetZ DD

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
@ Fridh

Aardige lijst, veel keus iig. Vind je dit een klasse voor op de Nordschleiffe?

@ DD

Goed plan, als ik morgenavond thuis ben, kom ik meehelpen testen. Zal de headset dan wel aanslingeren.

[ Voor 38% gewijzigd door Rizn op 20-04-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
Rizn schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:20:
@ Fridh

Aardige lijst, veel keus iig. Vind je dit een klasse voor op de Nordschleiffe?

@ DD

Goed plan, als ik morgenavond thuis ben, kom ik meehelpen testen. Zal de headset dan wel aanslingeren.
Ik zat te denken aan een avondje met een paar verschillende races met deze 'klasse', en dan bijv. de Nordschleife en ook de stratencircuits en wellicht Toscane?

Misschien is een PP limiet van ergens tussen de 550 en 600 wel beter vanwege de sportbanden. Ik zou met deze klasse niet overgaan op racebanden, want dat verpest het idee ervan enigzins denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Ik hoop dat we met PPs het verschil van dowforce tussen de autos compenseren. 600pp is leuk maar dan moeten wel alle auto"s het halen. Ik heb vanmiddag wat getest op sport zacht als je er aan went is het leuk rijden de snelheden liggen lager. Maar met bepaalde auto's is het glibberen op die banden vooral de mclaren mp4-12c.

Ik ben het eens over de japanners.. Evt de gt-r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
Ik stel voor de volgende circuits:
  • Madrid, 4 ronden
  • Eiger Nordwand Short Track, 4 ronden
  • Cote d'Azur, 4 ronden
  • Special Stage Route 5, 3 ronden
  • Nordschleife, 2 ronden
En als er tijd is voor een pauzeritje gas geven en slipstreamen op SS R 7. Eigenlijk vrees ik dat het iets te veel is om in 1 avond te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

FRidh schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:23:
Ik stel voor de volgende circuits:
  • Madrid, 4 ronden
  • Eiger Nordwand Short Track, 4 ronden
  • Cote d'Azur, 4 ronden
  • Special Stage Route 5, 3 ronden
  • Nordschleife, 2 ronden
En als er tijd is voor een pauzeritje gas geven en slipstreamen op SS R 7. Eigenlijk vrees ik dat het iets te veel is om in 1 avond te proppen.
Morgen word het waarschijnlijk 1 track mischien 2. Maar het word voorral veel testen met verschillende auto's en tijden vergelijken. Daarnaast mischien wat test racejes voor de fun.

GreetZ DD

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
ja precies. Ik stel dit eigenlijk voor als race voor over 2 weken ofzo.

Is het trouwens mogelijk in de lobby de settings vast te zetten, dus dat mensen die niet meer kunnen wijzigen? Dit zou dan betekenen dat je of een setup moet kiezen waar je op meerdere circuits mee rijdt, of je moet van auto wisselen die je voor precies die baan van te voren heb afgesteld. Dat geeft weer variatie in de gebruikte auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanaf 9 uur een sessie inplannen morgenavond met hosting door DD?
Ik join denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:50:
Vanaf 9 uur een sessie inplannen morgenavond met hosting door DD?
Ik join denk ik wel.
Yep zet er maar in.

btw wat doen we met vleugels. Toe staan er op te zetten of zonder? sommige van de auto's hebben al een verstelbare vleugel volgens mij. F430 Scud bv.

[ Voor 25% gewijzigd door DutchDevil79 op 20-04-2011 22:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Niet te controleren. Gewoon begrenzen met PP's en mocht er een auto zijn die flink sneller is dan de rest schrappen we die uit de lijst. Zondag wil ik wel een tracksessie, oefenraces hosten.

[ Voor 16% gewijzigd door Vuvuzela op 21-04-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Maciek schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:46:
Niet te controleren. Gewoon begrenzen met PP's en mocht er een auto zijn die flink sneller is dan de rest schrappen we die uit de lijst. Zondag wil ik wel een tracksessie, oefenraces hosten.
Vleugels gaat nog wel. Dat zie je wel. Maar denk dat t beter is deze klasse vleugels toe te staan. Toch best wat PK's.

Heb net ff paar Ferrari's getest. Denk zelf dat iets van 560 PP wel iets is met Race Hard banden dan. Want sommige auto's zijn anders niet te rijden. Heb de F40 getest en die is best snel alleen met Sport Soft sta je meer achterstevoren dan de goede kant op. Op Race Hard is die wel te rijden. Deze F40 heeft wel geen enkele downforce mogelijkheid.
De California was trouwens verassend snel. Ding heeft met vleugel ook best wat downforce. Wel lachen die F40 en California waren redelijk gewaagd aan elkaar op Grand Valley Short reverse. F40 maakte veel tijd goed op rechte stuk en California knalde door de bochten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
nog een leuke race wellicht met de volgende auto's:
  • Alfa Romeo 8C
  • Aston Martin
  • Jaguar
  • Maserati Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

FRidh schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:47:
nog een leuke race wellicht met de volgende auto's:
  • Alfa Romeo 8C
  • Aston Martin
  • Jaguar
  • Maserati Gran Turismo
We gaan geen 10 nieuwe series maken. Anders kun je dadelijk door de bomen het bos niet meer zien. Maar deze auto's zullen waarschijnlijk gewoon er tussen passen. Kunnen volgens mij alle 4 de 560 PP halen. En zoals maciek al aangaf mocht er een of tweee te snel zijn dan schrappen we die er uit.

Dit word een geen Racebakken klasse van 550 - 600 PP. >:)

GreetZ DD

[ Voor 5% gewijzigd door DutchDevil79 op 21-04-2011 10:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 13:33

rCk

Klinkt allemaal erg interessant, echter ben ik nog niet zo ervaren met het online racen op GT5. Jullie spelen, denk ik, allemaal met een stuurtje of niet?

Overigens hoe zit het over het algemeen met de online races normaal gesproken? Veel gebots enzo of zijn er wel vaker leuke sessies te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
rCk schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:26:
Klinkt allemaal erg interessant, echter ben ik nog niet zo ervaren met het online racen op GT5. Jullie spelen, denk ik, allemaal met een stuurtje of niet?

Overigens hoe zit het over het algemeen met de online races normaal gesproken? Veel gebots enzo of zijn er wel vaker leuke sessies te vinden?
eigenlijk iedereen speelt met een stuur. Botsen is niet de bedoeling en gebeurt niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
FRidh schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:50:
[...]

eigenlijk iedereen speelt met een stuur. Botsen is niet de bedoeling en gebeurt niet vaak.
Het kan ook zonder stuur als je de controller een beetje beheerst; botsen is niet alleen niet de bedoeling het is zelfs verboden. Het enige wat er kan gebeuren is dat iemand zacht tegen je aantikt in bijvoorbeeld de eerste bocht en verder zoek je een gaatje om er langs te komen en gaan we zeker niet tegen iemand aanhangen in de bocht om er langs te komen :)

Clean racing, daar draait het om

[ Voor 3% gewijzigd door Ericjooo op 21-04-2011 11:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 13:33

rCk

Ericjooo schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:56:
[...]

Het kan ook zonder stuur als je de controller een beetje beheerst; botsen is niet alleen niet de bedoeling het is zelfs verboden. Het enige wat er kan gebeuren is dat iemand zacht tegen je aantikt in bijvoorbeeld de eerste bocht en verder zoek je een gaatje om er langs te komen en gaan we zeker niet tegen iemand aanhangen in de bocht om er langs te komen :)

Clean racing, daar draait het om
I know, daar streef ik ook naar :). Echter bij normale online races, hoe gaat dat in z'n werk? (dus niet in combinatie met jullie races) Dat vroeg ik me af.
Ik ga binnenkort misschien een wheelstand kopen. Zon Wheelstand Pro klinkt me goed in de oren voor €125,-. Fanatec heeft er ook een ,die is wat duurder? Zodra ik dat heb, ga ik ook wel eens wat oefenen en uiteindelijk me hier ook aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zit nu nog op werk. Is een probleem ontstaan hier. Zit nu met de monteur gezellig koffie te leuten maar kan dus zijn dat dit nog ff duurt. Hoop voor 21.00 weer thuis te zijn maar is niet zeker. Als iemand anders vanavond kan hosten zou dat iig ervoor zorgen dat er om 9 uuur een room is. Probeer zelf er bij te zijn maar kan daar nu nog niets van zeggen.

GreetZ DD

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
Ik wil wel hosten vanavond vanaf 21.00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik wijzig het op de site wel. Thnx Riznind ;)

Ik stel voor deze lijst af te werken met 550 pp en Sport Zacht:

Ik neem de admie wel op me met het vastleggen in mijn mega spreadsheet met alle klasses enzo.

[ Voor 174% gewijzigd door JoepW op 21-04-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Wou zelf ook nog een paar standaard bakken proberen .

Saleen S7
Callaway C4
Lamborghini Countach
Jaguar XJ220

En Sport Soft of Race Hard? Denk echt dat Sport Soft te tricky is voor de auto's in de lijst met weinig downforce. Werd al geklaagd met de Clio's en die zijn een stuk stabieler dan een aantal van die bakken (en minder HP)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben initieel voor sport zacht. Kunnen altijd opschalen naar RH. Ik heb jouw ideeen bijgevoegd aan de lijst bij mij. Ik heb ook even de Standaard auto's van de geselecteerde Premiums toegevoegd:

ALFA ROMEO 8C COMPETIZIONE 2008 P
ASTON MARTIN DB7 VANTAGE COUPE 2000 S
ASTON MARTIN DB9 COUPE 2003 S
ASTON MARTIN DB9 COUPE 2006 P
ASTON MARTIN V8 VANTAGE 1999 S
ASTON MARTIN VANQUISH 2004 S
AUDI R8 4.2 FSI R TRONIC 2007 P
AUDI R8 5.2 FSI QUATTRO 2009 P
BUGATTI VEYRON 16.4 2009 S
CALLAWAY C12 2003 S
CHEVROLET CORVETTE Z06 (C5) 2000 S
CHEVROLET CORVETTE Z06 (C5) 2004 P
CHEVROLET CORVETTE Z06 (C6) 2006 P
CHEVROLET CORVETTE ZR-1 (C4) 1990 S
CHEVROLET CORVETTE ZR1 (C6) 2009 P
CITROËN GT BY CITROËN RACE CAR 2008 P
CITROËN GT BY CITROËN ROAD CAR 2009 P
DODGE VIPER GTS 2002 P
DODGE VIPER GTS R CONCEPT 2000 S
DODGE VIPER SRT10 2003 S
DODGE VIPER SRT10 ACR 2008 P
DODGE VIPER SRT10 COUPE 2006 P
FERRARI 430 SCUDERIA 2007 P
FERRARI 458 ITALIA 2009 P
FERRARI 512BB 1976 P
FERRARI 599 2006 P
FERRARI CALIFORNIA 2008 P
FERRARI ENZO 2002 P
FERRARI F40 1992 P
FERRARI F430 2006 P
FERRARI SP1 2008 P
FORD GT (NO STRIPE) 2005 S
FORD GT 2002 S
FORD GT 2005 S
FORD GT 2006 P
JAGUAR XJ220 1992 S
JAGUAR XK COUPE LUXURY 2007 P
JAGUAR XKR COUPE 1999 S
JAGUAR XKR COUPE 2010 P
JAGUAR XKR R PERFORMANCE 2002 S
LAMBORGHINI COUNTACH 25TH ANNIVERSARY 1988 S
LAMBORGHINI COUNTACH LP400 1974 S
LAMBORGHINI GALLARDO LP 560-4 2008 P
LAMBORGHINI MURCIÉLAGO LP 640 2009 P
LAMBORGHINI MURCIÉLAGO LP 670-4 SUPERVELOCE 2009 P
LEXUS LFA 2010 P
LOTUS ESPRIT V8 2002 P
LOTUS EVORA 2009 P
MASERATI GRANTURISMO S 2008 P
MCLAREN F1 1994 P
MCLAREN MP4-12C 2010 P
MERCEDES-BENZ SLR MCLAREN (19INCH WHEEL OPTION) 2009 P
MERCEDES-BENZ SLS AMG 2010 P
SALEEN S7 2002 S
VOLKSWAGEN W12 NARDO CONCEPT 2001 S

Best veel huiswerk voor 1 avond. ;)

(Ik heb er 11 niet, dat zijn Standaard auto's. Alle P's heb ik)

[ Voor 88% gewijzigd door JoepW op 21-04-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik heb net onze programmeur uitgezwaaid. Nu ff nog wat zooi bijwerken hier en dan hopelijk nog op tijd naar huis om om 9 uur aan te slutien.

Is goed we zien wel of Sport Soft wat word. Begin maar met de test die F40 op Sport Soft te rijden. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Hmm probeer net de boel op te starten, maar zie dat PSN er uit ligt.

Voor de mensen die al online waren vooral niet opnieuw starten met je ps3.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ramsho schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:28:
Hmm probeer net de boel op te starten, maar zie dat PSN er uit ligt.

Voor de mensen die al online waren vooral niet opnieuw starten met je ps3.
klopt. idem hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
ik kan helaas ook niet inloggen.

Eventjes een potje Wipeout dan maar tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
even schaamteloos uit een ander topic gejat, maareh:

quote:
While we are investigating the cause of the Network outage, we wanted to alert you that it may be a full day or two before we’re able to get the service completely back up and running. Thank you very much for your patience while we work to resolve this matter. Please stay tuned to this space for more details, and we’ll update you again as soon as we can.

http://blog.eu.playstation.com/

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

ramsho schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:34:
even schaamteloos uit een ander topic gejat, maareh:

quote:
While we are investigating the cause of the Network outage, we wanted to alert you that it may be a full day or two before we’re able to get the service completely back up and running. Thank you very much for your patience while we work to resolve this matter. Please stay tuned to this space for more details, and we’ll update you again as soon as we can.

http://blog.eu.playstation.com/
Oooowh lekker zit ik me hier een beetje te haasten voor niks. Lekkere gasten. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
10 uur geleden op Twitter: PSN is currently down for maintenance. We'll update you with timeframes as soon as we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Ernstig raar hoor, dacht vanmiddag dat het aan mij lag.......Nouja, dan maar iRacing......

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Ik geef het ook op, als ik de berichten her en der op internet lees, gaat dit nog wel even duren.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:35:
10 uur geleden op Twitter: PSN is currently down for maintenance. We'll update you with timeframes as soon as we can.
Mooie manier, we hebben een storing. Voor zover ik weet geven ze altijd tijdig aan wanneer er onderhoud word gepleegd. Wel beetje verstoppen achter "we hebben onderhoud" als je het mij vraagt.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchDevil79 op 21-04-2011 20:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
yep. ze hadden geen raid 5 ;) 1 schijfje gecrashed. haha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
oh oh om 21.01 thuisgekomen ren naar de ps3. netwerkstoring tssss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
wordt niks rizn. PSN eruit en misschien wel 2 dagen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:18:
wordt niks rizn. PSN eruit en misschien wel 2 dagen... :(
Jah klote zo. Vrijdag avond had nog gekund voor mij maar rest van het weekend ben ik zelf niet beschikbaar. Dus jullie moeten het maar testen op Zondag. En eventueel volgende week nog een test doen.

GreetZ DD

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Vroeg naar bed en morgen na het ontbijt werkt het misschien weer :p

Mooie lijst is het zo!
CITROËN GT BY CITROËN RACE CAR 2008 P is volgens mij te racy/spoilerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Helaas zullen er wel weer twee of drie kassakoopjes uitkomen die door iedereen gereden gaat worden :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Net ff off-line 2 auto vergeleken. De ASTON MARTIN DB9 COUPE 2006 P en de F40 eerst op sport zacht en toen op race hard. Met beide reed ik op beide banden dezelfde ronde tijden op Grand Valley.
De F40 is op de rechte stukken iets sneller (als je niet te vroeg op het gas gaat) en de Aston gaat iets makkelijker door de bochten. Met de Aston kon ik ronde na ronde maken. De F40 kost dat wat moeite. Ik bedoel: Daar ga je om het rondje mee op je bek als je een tijd wilt zetten. Overigens dat ook weer op beide banden.
Wat betreft die 3 Citroen GT's heb je denk ik gelijk. Zijn wel erg racy. We testen het wel een keer de komende weken.
-------------- UPDATE VAN SONY PSN ---------------
As you are no doubt aware, the current emergency outage is continuing this afternoon and all Sony Online Network services remain unavailable. Our support teams are investigating the cause of the problem, including the possibility of targeted behaviour by an outside party. If the reported Network problems are indeed caused by such acts, we would like to once again thank our customers who have borne the brunt of the attack through interrupted service. Our engineers are continuing to work to restore and maintain the services, and we appreciate our customers’ continued support. For further information, please refer to updates on PlayStation.com, here on PlayStation.Blog and via our @PlayStationEU twitter feed.

Read more: http://www.g4tv.com/thefe...-be-attack/#ixzz1KBwDWc3q
------------------------------------------------------------------

[ Voor 43% gewijzigd door JoepW op 21-04-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Welke tijden reed je?? Kunnen we offline een beetje meetesten:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Ericjooo schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:32:
[...]

Helaas zullen er wel weer twee of drie kassakoopjes uitkomen die door iedereen gereden gaat worden :)
Ik heb een idee. Als we 2 of 3 races op een avond hebben dan verplichten om elke race een andere auto te kiezen. extra stimulans, sommigen doen dit sowieso al wel.

Ik vind het jammer dat er geen bmw's zijn en misschien nog wat erbij. Misschien de BMW M3, Z4M M3 CSL Lexus IS-F. Ruf CTR2 '96, Caterham Seven ;) Opel Speedster Turbo, Toyota Supra Rz '97? TVR Tamora

En sport zacht als basis maar vrij flexibel op de nordschleife race hard bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Vuvuzela op 21-04-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ericjooo schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:43:
Welke tijden reed je?? Kunnen we offline een beetje meetesten:)
Je weet toch dat ik tegen 23 uur afhaak en dan nog ff sigaretje doe en ga maffen ;) Ik zie je straks....
Maciek schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:37:
[...]

Ik heb een idee. Als we 2 of 3 races op een avond hebben dan verplichten om elke race een andere auto te kiezen. extra stimulans, sommigen doen dit sowieso al wel.

Ik vind het jammer dat er geen bmw's zijn en misschien nog wat erbij. Misschien de BMW M3, Z4M M3 CSL Lexus IS-F. Ruf CTR2 '96, Caterham Seven ;) Opel Speedster Turbo, Toyota Supra Rz '97? TVR Tamora

En sport zacht als basis maar vrij flexibel op de nordschleife race hard bijvoorbeeld.
Laten we anders die en ook de directieklasse toevoegen. Gewoon een ratjetoe van maken en we zien wel. En verplicht switchen is wel leuk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
Maciek schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:37:
[...]

ik heb de meeste van die wagens er juist uitgegooid om een beetje exclusieve GT-klasse te hebben. De M3 is meer iets voor een Toerwagen/Sedan klasse, en de Z4 net als speedster en Tamora voor een lichtere klasse.

Het affwisselen van wagens ben ik ook voorstander van. Ik had voorgesteld om anders de settings niet meer aan te kunnen passen in de lobby, zodat men van te voren verschillende auto's moet afstellen. Ik weet niet of dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
Dat gaat alleen bij "leasebakken" maar dat was nu niet de bedoeling lijkt me omdat iedereen juist in verschillende auto's rijdt in deze klasse

En om nu op te moeten letten wie in de lobby de steeksleutel voor zijn naam heeft staan, ook ondoenlijk haha! ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Rizn op 22-04-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Net even 4 williekeurige auto's uit de lijst getest.....allen 550PP en sport zacht en race hard:

AUDI R8 4.2 FSI R TRONIC 2007 P 1:06.488 1:04.275
FERRARI 430 SCUDERIA 2007 P 1:05.518 1:04.460
CHEVROLET CORVETTE ZR1 (C6) 2009 P 1:06.305 1:05.221
ALFA ROMEO 8C COMPETIZIONE 2008 P 1:06.898 1:05.270

De Ferrari is dus op sportbanden bijna net zo snel als de Corvette en Alfa op Race hard....hmmm

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
da's niet de bedoeling :(
-------------------
Misschien goed om te weten dat het klassement van April op de nieuwe manier opgebouwd is gepubliceerd.

Het werkt nu als volgt:
Per raceavond tellen de twee best behaalde resultaten mee voor het klassement, er kunnen dus maximaal 50 punten per avond worden behaald. Per maand telt de minst scorende avond niet mee.

Met dank aan Ericjooo die heeft aangeboden de uitslagen en klassement te beheren. Super Ericjooo!

[ Voor 91% gewijzigd door JoepW op 22-04-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
JoepW schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 23:28:
Per maand telt de minst scorende avond niet mee.
wel even controleren of er door die persoon minimaal 2 keer is gereden die maand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
FRidh schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 09:59:
[...]

wel even controleren of er door die persoon minimaal 2 keer is gereden die maand :P
Haha....ja, jouw eerste raceavond telt volledig mee hoor.....nee, bij vier resultaten hebben mensen met een, twee of drie deelnames geen schrap dus

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste