Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Ik ben ook ZEER te spreken over de Arc. Het is mijn eerste smartphone toestel maar damn, wat sexy :P Het scherm is crystal clear en lekker groot. Pagina's laden via internet gaat vlot, bijwerken van apps probleemloos.. Het geluid tijdens het bellen klinkt goed en met het headsetje kan je ook heerlijk muziek luisteren of youtube clippies bekijken.. WhatsApp, Facebook en Google Navigatie, damn :P Wereld gaat voor me open hier hahah!

Afwerking is ook slick, ik vind het de mooiste smartphone die nu in de omloop is.. Lekker licht, goed afgewerkt en voelt stevig aan (wel continu vingers wegpoetsen! :P).

* offtopic; mijn i-abonnement gaat pas 10 mei in, dus internet gaat nu buiten mn bundel, autsj :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geniale phone!! 2 week in bezit en werkt perfect

Heb alleen het probleem dat ik als ik in bed lig het scherm telkens draait. Nu heb ik op het homescreen een snelkoppeling geplaatst naar het aan/uit zetten van de landscape modus. Maar zou deze functie eigenlijk graag onder een hardware button hebben (bijv de camera button?) zodat je supersimpel kan switchen. Enige mogelijkheid hiertoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor jullie berichten cq. antwoorden beste mensen. Ik lees in het topic over de incredible-s meer over bugs e.d. als in dit topic over de experia... ik was echt van plan om de incredible-s aan te schaffen maar heb me bedacht! Ik denk dat ik in de experia-arc een waardige opvolger zal vinden voor mijn nokia E71.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:27:

Heb alleen het probleem dat ik als ik in bed lig het scherm telkens draait. Nu heb ik op het homescreen een snelkoppeling geplaatst naar het aan/uit zetten van de landscape modus. Maar zou deze functie eigenlijk graag onder een hardware button hebben (bijv de camera button?) zodat je supersimpel kan switchen. Enige mogelijkheid hiertoe?
Via hardware button naar mijn mening niet mogelijk, ik heb Extended Controls gekocht en dat werkt ook super, gewoon een bar waar je Wifi, Geluid, GPS, Bluetooth, Roteren (wat jij dus bedoelt), helderheid scherm en nog veel meer zelf te kiezen opties naast elkaar heb staan. Staat bij mij op mijn homescreen, echt onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ik wordt alleen wel gestoord van die auto adjust van de schermverlichting.

Kan die zooi ook uit?

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:20
Imprezzion schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:45:
Ik wordt alleen wel gestoord van die auto adjust van de schermverlichting.

Kan die zooi ook uit?
Instellingen-->Weergave-->Helderheid

Heb hem hier gewoon vol aan staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij 50% had ik er ook last van. Bij 75% nist. Probeer eens rond de 60 misschien wordt die dan niet getriggerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Als het meezit ga ik er morgen ook een halen. Heb het ding dus 1x in mijn handen gehad en hij ziet er fantastisch uit. Lekker stevig en waanzinnig mooi scherm. En om niet te vergeten een zeer goed cameraatje aanboord voor een telefoon. :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:27:

Waarschijnlijk alleen als je em geroot hebt met een custom rom later... Normaliter is dit niet in te stellen.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

De laatste tijd zie ik dat Google Maps mijn batterij echt opvreet:s.
Ook al gebruik ik hem niet, dit was eerst niet zo. ( denk na de laatste update )
Voor het slapen laad ik hem helemaal op, GPS staat altijd uit en internet doe ik ook uit.
Word ik weer wakker dan heb ik tussen de 40% en de 60% batterij over.

Soft rest haalt niks uit, maar heb nu de updates verwijderd van Google Maps dus draai nu niet de nieuwste versie. Even kijken of dat helpt.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53
Heb al eerder over dit probleem gelezen. Inderdaad was het verwijderen van de nieuwste update de oplossing. Wachten tot een update die dat fixed dus :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lgeraeds
  • Laatst online: 12-09 14:04
Voor de mensen met een Parrot carkit, ik heb de Parrot CK3100 en dat werkte niet direct met de Arc. Ik kon wel bellen en gebeld worden via de carkit maar m'n telefoonboek was niet toegankelijk. Na een update van de carkit werkte alles weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

l3art schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:50:
Heb al eerder over dit probleem gelezen. Inderdaad was het verwijderen van de nieuwste update de oplossing. Wachten tot een update die dat fixed dus :)
Ja klopt hij gebruikt niet meer zoveel batterij. Maar had net dringend navigatie nodig tijdens het rijden maar hij kon maar geen gps signaal vinden 8)7 . Weet dat het de eerste x even duurt maar hij vond maar niks.

Heeft iemand CoPilot al geprobeerd?
Ben het momenteel aan het downloaden, hoop dat die goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
H-S schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 17:24:
[...]

Ja klopt hij gebruikt niet meer zoveel batterij. Maar had net dringend navigatie nodig tijdens het rijden maar hij kon maar geen gps signaal vinden 8)7 . Weet dat het de eerste x even duurt maar hij vond maar niks.

Heeft iemand CoPilot al geprobeerd?
Ben het momenteel aan het downloaden, hoop dat die goed werkt.
Ik heb de gekraakte versie geprobeerd en daar gaat het bij mij mis bij het invoeren van tekst. Bij het invoeren van een volgend karakter verschijnt eerst het voorgaande karakter nog een keer en daarna het gevraagde karakter. Als je de betaalde versie gebruikt zou het daar best anders kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H-S schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:33:
Ook al gebruik ik hem niet, dit was eerst niet zo. ( denk na de laatste update )
Voor het slapen laad ik hem helemaal op, GPS staat altijd uit en internet doe ik ook uit.

Soft rest haalt niks uit, maar heb nu de updates verwijderd van Google Maps dus draai nu niet de nieuwste versie. Even kijken of dat helpt.

Zie hem wel altijd in de lijst met apps staan (4% verbruik meestal). Ook zie ik zo nu en dan dat gps even voor een seconde of twee iets doet... Boeit me ansich niet, maar heb liever dat maps niets doet. Zal idd met de laatste update te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H-S schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:33:

Ik kwam er toevallig vandaag achter dat google maps ook mijn batterij opvreet, gisteravond opgeladen mn phone en sochtends was ie alweer bijna leeg, terwijl normaal gesproken de accu ongeveer op hetzelfde niveau blijft.

Dus op jullie advies de laatste update verwijderd. Hoop dat het helpt:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tasker is trouwens ook een geweldig programma. Je kunt er bijna alles mee automatiseren. Gebruik het voor sutomatisch gprs uizetten bij wifi verbinding. En automatisch wifi inschakelen in de buurt van bekende access points en daarbuiten uitschakelen op basis van netwerk. Ook heb ik livewired verwijdert en regel ik aansluitingen met tasker. Scheelt aardig wat batterij en ram moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:18:
[...]

Ik kwam er toevallig vandaag achter dat google maps ook mijn batterij opvreet, gisteravond opgeladen mn phone en sochtends was ie alweer bijna leeg, terwijl normaal gesproken de accu ongeveer op hetzelfde niveau blijft.

Je kan beter iets als Advanced Task Killer Pro gebruiken, dat sluit apps af die niet nodig zijn, een keer in de zoveel tijd die je zelf insteld. Bespaart natuurlijk ook een boel batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
kiiv3H schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:26:
[...]

Je kan beter iets als Advanced Task Killer Pro gebruiken, dat sluit apps af die niet nodig zijn, een keer in de zoveel tijd die je zelf insteld. Bespaart natuurlijk ook een boel batterij.
Android en taskkillers deel 2345123: http://androinica.com/201...nager-apps-are-pointless/

Nogmaals:

- Android killt zelf apps als er meer geheugen nodig is
- RAM-geheugen kost geen meer batterij, opstarten van apps wel
- 400 MB RAM-geheugen vrij, maakt je telefoon niet sneller dan 100MB RAM-geheugen vrij
- Je telefoon voelt de eerste 10 seconden nadat alles gekilld is heel snel, maar zal daarna snel vastlopen.
- Vastgelopen apps kun je killen, maar dit kan ook door middel van Toepassingen --> Actieve services

[ Voor 12% gewijzigd door Alexander6501 op 29-04-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
Alexander6501 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:37:
[...]

Android en taskkillers deel 2345123: http://androinica.com/201...nager-apps-are-pointless/

Nogmaals:

- Android killt zelf apps als er meer geheugen nodig is
- RAM-geheugen kost geen meer batterij, opstarten van apps wel
- 400 MB RAM-geheugen vrij, maakt je telefoon niet sneller dan 100MB RAM-geheugen vrij
- Je telefoon voelt de eerste 10 seconden nadat alles gekilld is heel snel, maar zal daarna snel vastlopen.
- Vastgelopen apps kun je killen, maar dit kan ook door middel van Toepassingen --> Actieve services
Daar ging het niet over, het ging erover dat google maps steeds opstartte en daardoor veel batterij gebruikte. Als het gekilled word en dus uit is, bespaard dat batterij. Batterijbesparen kan je overigens beter doen met iets als JuiceDefencer oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiiv3H schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:26:
[...]

Ik heb advanced task killer erop staan..is niet de Pro versie, maar tog scheelt het een heleboel.

Nog even een vraagje. Bij accugebruik staat mobiele stand-by en dan staat er bij mij onder accugebruik door radio. Wat wordt daar mee bedoelt en is dit normaal? Kan me even niet heugen dat ik dit eerder heb zien staan, maar moet zegge dat ik daar in het begin ook niet erg opgelet heb. Valt me alleen op dat de accu nu meer verbruik bij mobiele standby dan dat ie eerder deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat doet ie niet. Dat komf omdat andere zaken nu minder gebruiken. Dan stijgt dus het aandeel van de standby. Betekend dus dat jd verbruik minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 10:29:
Nee dat doet ie niet. Dat komf omdat andere zaken nu minder gebruiken. Dan stijgt dus het aandeel van de standby. Betekend dus dat jd verbruik minder wordt.
ahh jah dat is opzich best logisch haha! Thanx voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Jongens toch... Zijn er nog steeds tweakers die niet weten dat je beter geen task killer kunt gebruiken?
http://lifehacker.com/#!5...why-you-shouldnt-use-them
http://androidspin.com/20...-killer-app-with-android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de arc bij hi besteld en vroeg me af wat er precies in het doosje meegeleverd word bij hi. Iemand anders die m bij hi heeft besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:18:
[...]

Ik heb mijn updates weggehaald, maar ik werd vanochtend na een 100% oplaadbeurt wakker en ik had maar 50% over :F .
Het is wel dat ik zie dat Google Maps minder % gebruikt. Maar die is toch aardig hoog voor een app als mijn internet/gps uitstaat.
Maar er is nog steeds iets dat mijn batterij opvreet :?
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:27:
Heb net de arc bij hi besteld en vroeg me af wat er precies in het doosje meegeleverd word bij hi. Iemand anders die m bij hi heeft besteld?
Waarschijnlijk is dat gewoon de NL kit.
Dus:
  • De telefoon zelf
  • De accu
  • De oortjes
  • En de oplader ( inclusief USB kabel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij start de telefoon bijzonder traag. Duurt enkele minuten. Heb er geen zooi op staan en accu is ook vol. Hoe komt en wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:47:
Bij mij start de telefoon bijzonder traag. Duurt enkele minuten. Heb er geen zooi op staan en accu is ook vol. Hoe komt en wat kan ik er aan doen?
arc opstarten duurt sowieso lang hoor... 56 sec ongeveer.... tel daarbij pincode invoeren overige widgets laden... en dan kom je wel aan de 2 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H-S schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:27:
Waarschijnlijk is dat gewoon de NL kit.
Dus:
  • De telefoon zelf
  • De accu
  • De oortjes
  • En de oplader ( inclusief USB kabel )
Zelfde hier, geen HDMI-kabel. Teleurstelling, want op YouTube filmpjes wel gezien. Hoeveel GB-kaartje nog niet kunnen checken (eerst nog opladen en opstarten).

Verder super blij, want sinds 45 mins via veel bloed, zweet en tranen in het bezit van een Zilveren Arc _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lgeraeds
  • Laatst online: 12-09 14:04
Wanneer ik een foto maak in een cafe of discotheek dan zit er veel ruis op de foto, De foto is duidelijk en scherp, maar er zit heel veel ruis doorheen. Iemand tips voor hoe ik dat kan voorkomen?

De handleiding adviseert de scene "feest" te gebruiken, ik zal dit dus proberen. Mocht iemand nog andere tips hebben om in die situatie zo goed mogelijke foto's te maken hoor ik het graag.

[ Voor 32% gewijzigd door lgeraeds op 01-05-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ruim 4 weken een zilveren Vodafone Arc.

1) Nu kreeg ik vandaag een paar keer de melding "unknown error" als ik een foto wilde maken.
2) Heb de laatste tijd veel last van onverwachte herstarts. Soms 3 op een dag (kan ik m'n simkaart weer unlocken).
3) De meegeleverde "oortjes" missen een clipje voor aan je jas/overhemd. Gebruik nu m'n oude van de Xperia X1.

Anderen met dezelfde ervaringen?
Voor 1) en 2), zou dat aan de (pietsie brakke) SD kaart kunnen liggen? Zo ja, dan probeer ik een nieuwe.

Verder heel mooi toestel. Heb net filmpjes via zelf gekochte hdmi op tv afgespeeld. Waren buiten met zon opgenomen. Super kwaliteit. Geluid had wat beter gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:30:

1) Nu kreeg ik vandaag een paar keer de melding "unknown error" als ik een foto wilde maken.
Ik werd ook op deze error getrakteerd vandaag, voor het eerst trouwens.... (2 weken in bezit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H-S schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:27:
[...]

Ik heb mijn updates weggehaald, maar ik werd vanochtend na een 100% oplaadbeurt wakker en ik had maar 50% over :F .
Het is wel dat ik zie dat Google Maps minder % gebruikt. Maar die is toch aardig hoog voor een app als mijn internet/gps uitstaat.
Maar er is nog steeds iets dat mijn batterij opvreet :?
Hmm das wel vervelend. Ik heb mijn update ook gegehaald en google maps vreet nu helemaal geen accu meer bij mij. Dus het heeft bij mij wel geholpen.

Nog een vraagje. Wat is aangeraden om je telefoon qua netwerkmodus op te zetten UMTS of GSM? Ik had hem op UMTS staan, maar gister ging ik naar mn broer toe en die woont in 1 of ander gehucht en daar deed mn telefoon het dus ineens niet meer....en ik had geen idee waar het aan lag. Vanochtend na een hoop dingen geprobeerd te hebben die netwerkmodus veranderd naar GSM en ja hoor toen deed ie het weer....(had ik dat maar eerder geweten haha) Dus blijkbaar is dat een nadeel van UMTS dat het niet overal werkt....maar wat zijn de verdere voordelen/nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:13:
[...]

Hmm das wel vervelend. Ik heb mijn update ook gegehaald en google maps vreet nu helemaal geen accu meer bij mij. Dus het heeft bij mij wel geholpen.

Nog een vraagje. Wat is aangeraden om je telefoon qua netwerkmodus op te zetten UMTS of GSM? Ik had hem op UMTS staan, maar gister ging ik naar mn broer toe en die woont in 1 of ander gehucht en daar deed mn telefoon het dus ineens niet meer....en ik had geen idee waar het aan lag. Vanochtend na een hoop dingen geprobeerd te hebben die netwerkmodus veranderd naar GSM en ja hoor toen deed ie het weer....(had ik dat maar eerder geweten haha) Dus blijkbaar is dat een nadeel van UMTS dat het niet overal werkt....maar wat zijn de verdere voordelen/nadelen?
Ik heb die van mij gewoon meestal op GSM staan, want ik gebruik meestal alleen Whatsapp en Facebook.
Daardoor bespaar ik best wel batterij.
Als ik wil surfen of downloaden ofzo dan zet ik hem zelf op UMTS/GSM.

Alleen UMTS raad ik je af, want er is niet overal bereik dan.
Dus dat zal de reden zijn dat je telefoon verbinding het niet deed.
Als je hem op UMTS/GSM zet, dan kiest hij voor UMTS waar dat mogelijk is.
Als er geen UMTS bereik is dan zal hij zelf overschakelen naar een GSM verbinding.
En weer zelf naar UMTS als die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Sinds gisteren ben ik ook een trotse bezitter van de 'Midnight Blue' Xperia arc. Wat een waanzinnig tof toestel is dit zeg. Wow!! Je kan er zoveel meedoen en beschikt ook over veel mooie hardware zoals de Exmor cam.

Wat mij opviel was dat mijn foto's toch zeker vrij goed zijn tegenover van wat ik hier in wat reviews op Tweakers heb gezien. Ook de video opnames zijn niet slecht. Het is vooral belangrijk dat je goede settings gebruikt en goed op je belichting let. De arc heeft veel last van glares op de lens waardoor foto's waar de zon of een lamp te direct in de lens schijnt dus glares op je beeld veroorzaakt.

Onlangs een aantal handige apps gedownload zoals Sparkasse, ABN AMRO, DB reisplanner, NS reisplanner.

Ook zaten er best veel dingentjes in de doos:
- De arc zelf
- 8GB Micro SD kaartje
- Lederhoesje
- Headset (in-ears met mic)
- Extra screen protector
- 2 verschillende USB kabels (1 recht, 1 haaks)
- Oplader met USB aansluiting
- Veel boekjes

De headset is erg goed moet ik zeggen. De geluidskwaliteit is boven mijn verwachting en is denk ik vergelijkbaar met in-ears van een prijsklasse tussen de 30 en 40 euro.

Ik ga gauw weer verder spelen met mijn arc!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:45
Om de, onvermijdelijke, vraag voor te zijn; Sir_Hendro heeft, hoogstwaarschijnlijk, de Duitse versie.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ja klopt. Afgesloten in Essen bij Mobilcom-Debitel met T-Mobile als partner of hoe dat mag heten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 17:07

tweakraiser

I have such sites to show you

Ik heb 'em ook sinds een week. De kwaliteit van het geluid en de camera zijn een stuk beter dan mijn oude HTC HD2. Wel vind ik de bouwkwaliteit iets minder van de Arc. En ik heb inmiddels een grote kras(sen) op m'n scherm? Begrijp er niets van, mijn HTC HD2 heeft altijd in mijn broekzak gezeten zonder krassen. Iemand tips? Screen protectors vind ik niet zo prettig. Heeft er verder iemand ervaring met polijsten of iets dergelijks om de kras te repareren.

Ben ook nog opzoek naar een goede headset voor op de fiets. Om naar een volgende track te skippen is het niet echt handig om je telefoon uit je zak te halen die toch al niet met één hand bedienbaar is. Hoe doen jullie dat?

[ Voor 19% gewijzigd door tweakraiser op 03-05-2011 11:02 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik zou nooit dit soort telefoons in mijn broekzak steken. Dat zou ik alleen met goedekope clamp-shell mobieltjes doen maar iets als een iPhone of een Xperia arc zal ik never nooit in mijn zak steken. Als ik zoiets al bij m'n broek draag dan moet het in een riemtas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
tweakraiser schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:59:
Ik heb 'em ook sinds een week. De kwaliteit van het geluid en de camera zijn een stuk beter dan mijn oude HTC HD2. Wel vind ik de bouwkwaliteit iets minder van de Arc. En ik heb inmiddels een grote kras(sen) op m'n scherm? Begrijp er niets van, mijn HTC HD2 heeft altijd in mijn broekzak gezeten zonder krassen. Iemand tips? Screen protectors vind ik niet zo prettig. Heeft er verder iemand ervaring met polijsten of iets dergelijks om de kras te repareren.

Ben ook nog opzoek naar een goede headset voor op de fiets. Om naar een volgende track te skippen is het niet echt handig om je telefoon uit je zak te halen die toch al niet met één hand bedienbaar is. Hoe doen jullie dat?
Hem niet met je sleutels in je broekzak stoppen? En zeker weten dat het krassen zijn en niet gewoon haartjes ofzo want ik zie ook wel eens iets dat op een kras lijkt en dan veeg ik er even overheen met een doekje en is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Remcoder schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:27:
[...]

Hem niet met je sleutels in je broekzak stoppen? En zeker weten dat het krassen zijn en niet gewoon haartjes ofzo want ik zie ook wel eens iets dat op een kras lijkt en dan veeg ik er even overheen met een doekje en is het weg.
Heeft de arc wel zo'n Gorilla-glas oid? Want mijn desire heeft dat ook niet en daar heb ik al enkele krasjes op mijn scherm na 1 jaar terwijl hij altijd zonder sleutels in mijn zak zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Screen protectors vind ik niet zo prettig. Heeft er verder iemand ervaring met polijsten of iets dergelijks om de kras te repareren.

Moest 3 keer kijken om te zien dat er al een screenprotector op zit. Misschien heb je geluk.

De opname knop van je headset werkt voor de radio (aan/uit, dubbel klik = volgende zender). Volgens mij ook voor de mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Het is wel zonde maar ik vind ook dat het gewoon een gebruiksvoorwerp is dus steek ik hem in m'n zak uiteraard niet met sleutels. Screen protector zit er niet meer op dat had ik bij m'n oude htc ook niet.
Maar zou het gepolijst kunnen worden? In het vervolg koop ik wel een handig hoesje ofzo voor in m'n zak.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:55:
[...]
De opname knop van je headset werkt voor de radio (aan/uit, dubbel klik = volgende zender). Volgens mij ook voor de mediaspeler.
Thanks voor de tip! Zal thuis eens kijken of dat werkt.

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuTcHaBle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-08 15:59
Gisteren deze telefoon aangeschaft samen met mijn vriendin (die heeft dezelfde) alleen de mijne wil geen verbinding maken met het netwerk. Zowel met mijn eigen sim-kaart als die van mijn vriendin. Allebij T-Mobile en de telefoon komt ook bij de T-Mobile shop vandaan. Vandaag maar even terug.

Iemand ervaring met een DOA telefoon? Krijg je dan gelijk een nieuwe of moet hij alsnog opgestuurd worden naar de fabrikant?

Perfect, just like me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook last van, sinds 1,5 week heb ik de arc.
Hoesje en screen protector zijn al besteld maar nu keek ik net in de zon naar het scherm en er zitten echt super veel kleine krasjes op het scherm! Ben er altijd voorzichtig mee om gegaan, (en doe dat natuurlijk nog steeds) stop hem wel steeds in mijn broekzak maar dat er zo snel krasjes op kwamen wist ik niet.

Hoe kan ik het scherm het best schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Door even op het scherm te ademenen en dan met een vezeldoekje poetsen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sir_Hendro op 03-05-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er niet standaard een screen protector op de arc?
Ook bij mij zit er een klein krasje op, nog niet heel ernstig gelukkig...maar groot genoeg om me er af en toe aan te irriteren. Nou zit er volgens mij gewoon een screen protector op, zover ik kan zien....maja wacht nog maar even met het wisselen ervan, want je krijgt het er nooit zelf zo netjes op natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had niet eens in de gaten dat er standaard een screenprotector op zat, dan zitten daar dus de krasjes op, nu ik goed kijk zie ik inderdaad dat er een screenprotector op zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik wist het ook niet...moest zelf ook even goed kijken, maar fijn om te weten...want dan kan je dat ding dus gewoon verwisselen (zal nog wel een heel gedoe zijn, maar het kan in iedergeval).

Heb gister mn hoesje besteld...dus hopelijk komt die deze week...zit ie eindelijk veilig opgeborgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Ehrm even voor de duidelijkheid, ik heb nadat ik de telefoon heb ontvangen direct een plastic laagje ervan afgehaald. Dat was een vrij dikke laag plastic. Nu ik goed kijk op mijn telefoon lijkt het alsof er nog een laagje opzit, is dat de screenprotector?

[ Voor 11% gewijzigd door tweakraiser op 03-05-2011 16:09 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhhmm ik vermoed dat als je al een laag plastic eraf hebt gehaald dat de screen protector was, maar durf het niet met zekerheid te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Mijn arc had bij het uitpakken een doorzichtige laag erop die je moet verwijderen. Daaronder zit dan het scherm van de arc met een protector erop. Dus het kan best zijn dat je het beschermlaagje eraf heb gehaald die er sowieso eraf moest (die laag die dus bovenop de screenprotector zat bij het uitpakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Sir_Hendro schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:32:
Mijn arc had bij het uitpakken een doorzichtige laag erop die je moet verwijderen. Daaronder zit dan het scherm van de arc met een protector erop. Dus het kan best zijn dat je het beschermlaagje eraf heb gehaald die er sowieso eraf moest (die laag die dus bovenop de screenprotector zat bij het uitpakken).
Kijk dat is goed nieuws! Thanks :)

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat was tog een heel dun plastic laagje? Kan me niet heugen dat het dik was..
@tweakraiser, was die laag die jij er af hebt gehaald makkelijk eraf te halen?(dus in 1 handbeweging zeg maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Ja in een ruk, het zag er niet uit met van die luchtbellen eronder en zo.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakraiser op 03-05-2011 16:39 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dan is het niet de screenprotector...dat is goed nieuws voor jou:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
als ik het mij nog heel goed herinner, wat ik volgens mij niet doe, zat er op die laag die bovenop de screen protector zat langs 1 van de randen een stuk dat een beetje uitstak zodat je hem makelijker in de vingers kan nemen.

Wat ik wel nog weet is dat er veel bellen tussen deze 2 lagen zaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Zit inmiddels te pielen aan die vermoedelijke laag maar krijg hem er niet af zucht...
Eindelijk, gelukt! Nu even een nieuwe screenprotector bestellen.

[ Voor 31% gewijzigd door tweakraiser op 03-05-2011 17:12 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de FM radio van Xperia Arc te laten horen over bluetooth media gepaired met bijv. een autoradio?

Ik heb al wel voor elkaar gekregen om de standaard music player te laten horen over de autoradio tegelijk met navigatie stem. De Arc music player kan zelfs bedient worden met mijn sony autoradio, volgend nummer, voorgaand nummer en pause/afspelen. Maar als ik de FM Radio opstart en als antenne een koptelefoon gebruik dan kan ik de FM Radio alleen over de luidspreker van de Arc of koptelefoon laten horen.

Arc radio over mijn autoradio tegelijk met navigatie geluid zou best gewenst zijn :D. Tuurlijk kan ik over op internet radio maar ik heb geen databundel.

Ik heb al wat gezocht en misschien dat het ligt aan de bluetooth ontvanger/zender chip die mogelijk ook gebruikt wordt voor de FM Radio. Vreemde is dat de Arc tijdens het luisteren naar radio via Arc luidspreker wel media gekoppeld blijft met mijn autoradio dus Arc blijft via bluetooth communiceren met de autoradio, sterker nog je kan zelfs frequentie van de FM Radio aanpassen met de sony radio. Of zou het softwarematig gewoon niet geimplementeerd zijn? Heb ook al gezocht naar ander FM Radio applicaties maar tot nu toe nog niks kunnen vinden dat werkt.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Heb:
Telefoon natuurlijk Xperia Arc
Autoradio Sony Mex-BT3800U

Ohja heb ook al antwoord terug gehad van SE ......... antwoord: Bedankt voor uw email ..... Nee kan niet :S.
SE antwoordde wel snel :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 22:21:
Is het mogelijk om de FM radio van Xperia Arc te laten horen over bluetooth media gepaired met bijv. een autoradio?
Kan inderdaad niet. FM via je Arc is niet digitaal. Dit is gewoon een functie op de geluidschip die je rechtstreeks FM geeft, zonder tussenstap via software, via de oortjes of via de speaker. Om FM over Bluetooth mogelijk te maken zou je Arc eerst FM nog moeten omzetten in een digitaal signaal, en dat doet hij (atm) niet. Het zou mogelijk moeten zijn, maar ik betwijfel of SE dit ooit gaat implementeren. Hebben ze met hun oudere telefoons ook nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord.Hier kan ik wat mee.Ga nu natuurlijk zoeken voor een manier om analoog signaal om te zetten naar digitaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 13:14
Voor degenen die de SE CK100 car kit willen bestellen --> ik heb hem voor iets minder dan 27 euro besteld bij Amazon.de waarbij er geen verzendkosten in rekening worden gebracht (bestellingen boven 20 euro worden gratis verzonden, ook naar NL).

Link naar pagina: http://www.amazon.de/Sony...-de&qid=1304553354&sr=8-1

Heb hem vandaag ontvangen, en in tegenstelling tot de eerdere opmerkingen hierboven gedaan is het een stevig ding met soft cusion pads aan de binnenkant van zowel de zijkanten als de twee uitstekende onderkant-dragertjes. Geen krassen aan de randen van je telefoon als je hem ertussen klikt.
Esthetisch ziet hij er natuurlijk niet uit als de slanke carkits die helemaal op maat zijn gemaakt voor de Arc (je kunt ze vinden op eBay, komen uit Hong-Kong), maar hij is lang niet zo "bulky" in het echt als dat je zou denken.

Oh en hij kan zowel horizontaal als verticaal worden gedraaid, of welke andere stand daar tussenin je zou willen (360 graden draaiende conus die je vastschroeft met duimschroef aan de achterkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03-2024

MKY

Even over de batterij.

Ik heb de arc nu zo'n 3 weken. En vandaag is het alweer dag 3!!! zonder dat ik de Arc heb opgeladen. Ok ik moet wel toegeven dat ik gisteren amper mijn arc heb gebruikt, maar dan nog. Het is nu dus dag 3 met nog 41% batterij over. Korte omschrijving van de afgelopen dagen:

dag 1: Arc helemaal opgeladen en in de ochtend om 8 uur op 100%.
- 3G max 2 uur gebruikt, WiFi 4 uur standby

dag 2: geen 3G gebruikt, wel Wifi (zo'n 5 uur standby)

Advanced taskmanagers enzo gebruik ik niet. En heb ook geen 'battery left' o.i.d. draaien. Kwam erachter dat die widgets juist veel batterij verbruiken.

Nu kijken hoelang mijn arc het vandaag vol houd. Heb WiFi nu gewoon aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, die gecombineerde chips. Met m'n BlackBerry was het regelmatig raak als ik WiFi alsmede Bluetooth gebruikte (Audio streaming via WiFi in -> Bluetooth uit) maar de Arc heeft daar toch wat meer moeite mee.

Regelmatig loopt het hele netwerk gedeelte vast en zegt zelfs de App Store dat er een Unknown Network Error is opgetreden, voor de korte tijd dat ik 'm heb, heb ik 'm best vaak opnieuw moeten opstarten.

Het staat zelfs in de handleiding dat het toestel voor een goede werking regelmatig opnieuw moet worden opgestart. mss had ik toch beter kunnen wachten op de iPhone 5

RIM had het betreft dat beter voor elkaar, eigenlijk wel een schande dat Android nog zo gammel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:53:
RIM had het betreft dat beter voor elkaar, eigenlijk wel een schande dat Android nog zo gammel is.
De problemen die je beschrijft hebben toch helemaal niets met Android te maken, maar waarschijnlijk met brakke drivers voor de chip gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

[
Regelmatig loopt het hele netwerk gedeelte vast en zegt zelfs de App Store dat er een Unknown Network Error is opgetreden, voor de korte tijd dat ik 'm heb, heb ik 'm best vaak opnieuw moeten opstarten.
Nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Heb de mijne sinds gisteravond ook eindelijk binnen! (blauw, duitse versie met leren hoesje en maar 8Gb)..
M'n vorige was een 3G dus het was even wennen maar ik begin em steeds fijner te vinden. Voelt toch stevig aan en ziet er schitterend uit.

Heb LauncherPro geinstalleerd wat het nog net allemaal wat slicker maakt, maar klopt het dat je daarmee de Media- en Timescape Widgets niet meer kan installeren? Dat zou wel jammer zijn..

En wb het beheren van toepassingen: Er is de mogelijkheid om alle gedownloade apps te "verplaatsen naar SD-kaart". Is dit aan te raden?

En ik zie nu dat bijv Postcard al 15u wordt uitgevoerd (gister even bekeken). Dat soort apps moet je dus actief stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser

tweakraiser

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:55:
[...]
Werkt helaas niet.

Heb nu maar de Sony Ericsson MW600 Bluetooth headset besteld :9 . Hoop ook dat de kwaliteit van de koptelefoon die daarbij geleverd wordt goed is. Die van de standaard headset vind ik wel erg slecht.

@habermas
Je hoeft in principe geen enkel proces te killen. Daar is android op gebouwd (cloud)

[ Voor 9% gewijzigd door tweakraiser op 05-05-2011 10:07 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

En wb het beheren van toepassingen: Er is de mogelijkheid om alle gedownloade apps te "verplaatsen naar SD-kaart". Is dit aan te raden?

En ik zie nu dat bijv Postcard al 15u wordt uitgevoerd (gister even bekeken). Dat soort apps moet je dus actief stoppen?
Verplaatsen naar SD kaart doe ik wel. Scheelt je wat interne opslagruimte (500MB).

Ik stop dus (bijna) nooit de apps. Android zorgt daar zelf voor zeg. Wel gebruik ik 'Watchdog' om af en toe te checken of er geen rare apps zijn die CPU vreten op de achtergrond.
Check anders deze link over taskmanagers:
http://androidspin.com/20...-killer-app-with-android/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Hebben jullie dat ook dat als je een video opname wilt maken dat het beeld na de eerste 2 seconden even 1 seconden blijft vasthangen en daarna pas vloeiend verder filmt? Dit zie je namelijk ook terug bij het afspelen, beetje vaag :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 18:23
Sky Lynx schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 02:18:
Voor degenen die de SE CK100 car kit willen bestellen --> ik heb hem voor iets minder dan 27 euro besteld bij Amazon.de waarbij er geen verzendkosten in rekening worden gebracht (bestellingen boven 20 euro worden gratis verzonden, ook naar NL).

Link naar pagina: http://www.amazon.de/Sony...-de&qid=1304553354&sr=8-1

Heb hem vandaag ontvangen, en in tegenstelling tot de eerdere opmerkingen hierboven gedaan is het een stevig ding met soft cusion pads aan de binnenkant van zowel de zijkanten als de twee uitstekende onderkant-dragertjes. Geen krassen aan de randen van je telefoon als je hem ertussen klikt.
Esthetisch ziet hij er natuurlijk niet uit als de slanke carkits die helemaal op maat zijn gemaakt voor de Arc (je kunt ze vinden op eBay, komen uit Hong-Kong), maar hij is lang niet zo "bulky" in het echt als dat je zou denken.

Oh en hij kan zowel horizontaal als verticaal worden gedraaid, of welke andere stand daar tussenin je zou willen (360 graden draaiende conus die je vastschroeft met duimschroef aan de achterkant).
Heb bij de mediamarkt een Kensington iPhone houder gehaald voor € 20,=
http://us.kensington.com/html/17813.html
Past perfect, minimalistisch, de prijs is nog acceptabel en direct mee te nemen ...
Bevat naast een arm die op het raam geplakt kan worden ook een bevestiging voor op de ventilator roosters.
Mogelijk dat er door het klem systeem op den duur wat slijtplekken ontstaan, maar dan zouden iphones daar ook last van moeten krijgen. Dus ik vermoed dat dat wel mee zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:23

S03

Sir_Hendro schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:58:
Hebben jullie dat ook dat als je een video opname wilt maken dat het beeld na de eerste 2 seconden even 1 seconden blijft vasthangen en daarna pas vloeiend verder filmt? Dit zie je namelijk ook terug bij het afspelen, beetje vaag :s
Als het goed is ervaar je dit bij HD opnames? Daar hebben vrij veel mensen last van. Ik had er ook pas na een tijdje last van, best storend!

Verder heb ik ook last van de battery drain (met camera heel erg! zonder camera iets minder erg!), ik kan hem eigenlijk niet een nacht van de lader afhalen, want het scheelt me makkelijk 50% aan batterij. Ik heb wel een batterijcycle gehad in het begin die goed was, dan blijkt dat de accu toch wel degelijk lang mee kan gaan.

Verder heb ik ook heel veel dropouts van het wifi deel. Met name bij zware apps als youtube merk ik dit heel erg. Al die workarounds bevallen me niet, en SE mag een hele hoop bugs uit de Arc halen... hopen dat die snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
hansbkp schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:07:
[...]
Heb bij de mediamarkt een Kensington iPhone houder gehaald voor € 20,=
http://us.kensington.com/html/17813.html
Past perfect, minimalistisch, de prijs is nog acceptabel en direct mee te nemen ...
Zat zelf aan deze passieve Brodit houder te denken, ziet er solide uit voor 24,- (moet je wel al een Proclip hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S03 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:18:
[...]

Als het goed is ervaar je dit bij HD opnames? Daar hebben vrij veel mensen last van. Ik had er ook pas na een tijdje last van, best storend!
Verder heb ik ook last van de battery drain (met camera heel erg! zonder camera iets minder erg!), ik kan hem eigenlijk niet een nacht van de lader afhalen, want het scheelt me makkelijk 50% aan batterij. Ik heb wel een batterijcycle gehad in het begin die goed was, dan blijkt dat de accu toch wel degelijk lang mee kan gaan.

Verder heb ik ook heel veel dropouts van het wifi deel. Met name bij zware apps als youtube merk ik dit heel erg. Al die workarounds bevallen me niet, en SE mag een hele hoop bugs uit de Arc halen... hopen dat die snel komt.
Vreemd, al die zaken waar jij het over hebt heb ik geen last van. Moet trouwens wel zeggen dat ik veel se software verwijdert heb inc launcher. Misschien dat daar dus nog bugs in zitten.

Dat de camera veel stroom vreet lijkt me duidelijk, het is dan ook de meest intensieve taak die je kunt uitvoeren qua stroomverbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik zat gisteren nog even in de trein met Google Maps + GPS tracking de rit mee te volgen. Was wel leuk om te zien maar de telefoon werd hier wel behoorlijk warm van (bij die helft waar ook de camera zit verwerkt).

Telefoon gaat hier ook idd snel leeg. Moet elke nacht aan de lader hangen maar dan speel ik er ook wel regelmatig mee gedurende de dag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S03 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:18:
[...]
Jij dus ook al.

/me niet de enige is.

Maar goed, naast het audio gebeuren is het best een fijne telefoon. Foto's werken goed met geotagging, de Yahoo! Mail app doet aan push, net zoals GMail. Een GPS fix heeft ie ook snel.

Heb maar aangevinkt dat ik anoniem gebruikers stats terugstuur naar SonyEricsson in de hoop ze zien waar de firmware/software faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03

S03

@ Bassie112

Het klopt dat de camera batterij vreet, maar het ging mij erom dat ik na het sluiten van de camera nog steeds een flinke daling van m'n accu merkte. De applicatie kan zich bij mij (en vele anderen) niet vanzelf afsluiten. Gelukkig is dit met een taskkiller wel te omzeilen.

@ Fridgeman

We zijn niet de enige, dat klopt. Ik heb m'n 'gouwe ouwe' Sitecom ( :+ ) router voor vervangen door de populaire TP-Link. Helaas mocht dit niet baten, en alle andere WiFi apparaten in het huis kunnen probleemloos verbinding houden. Het geforceerd wakker houden van de WiFi heeft enigszins zin, maar het loopt heel brak. Door handmatig de WiFi uit- en in te schakelen is het probleem wel even verdwenen, maar na tien tellen kan het zo weer raak zijn. Ik kan de WiFi hierdoor in principe niet gebruiken. HSPDA is redelijk snel moet ik zeggen, maar dat heb ik binnenshuis niet. Vrij klote dus ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:04

Dennis1812

Amateur prutser

Heb deze telefoon nu een week. Het is mijn eerste Android toestel en ik vind het een zeer goede telefoon. Batterij ging in het begin niet heel lang mee maar na het downloaden van juicedefender is de batterijduur van 1 dag naar 3 dagen gegaan. En ik ben zeer te spreken over de arc :)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03

S03

Juicedefender scheelt inderdaad. Het is verder ook een prima toestel, maar deze schoonheidsfouten mochten er eigenlijk niet meer inzitten, zeker wanneer niet meer gaat om een aantallen beperkte gevallen met problemen.

Heb zojuist 5.4.0 (4-5-11) van Google Maps (update) geïnstalleerd. Ben benieuwd of dat wat uitmaakt, want daar las ik ook wat over op het net (SE forum of XDA weet ik niet meer). Nu maar eens van de lader halen (verbruik ik gezakt naar ca. 4 a 5 mA), en bij goed (of slecht ;) ) nieuws zal ik het natuurlijk vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik het kompas weer tevoorschijn krijg in Maps? Ik tikte er zonet op met m'n vinger en hij verdween.

Heb het al geprobeerd met Spare Parts, maar daarmee krijg ik het kompas niet terug.

Ik bedoel dus Afbeeldingslocatie: http://img-android.lisisoft.com/img/4/2/4248-1-com.adaptive_enterprises.android.compass3d.jpg maar dan in het klein en wat in de linker bovenhoek stond.

In Google Navigatie heb ik 'm nog wel, maar daar beweegt ie niet meer. Het blauwe pijltje met mijn huidige locatie beweegt echter wel als ik m'n telefoon draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03

S03

Ook na de update heb ik vanaf 98% lading een discharge rate van rond de 20 mA. Op 100 en 99% geeft hij 2 en 3 mAh aan... ik begrijp niet waar dit verschil vandaan kan komen, want hierdoor wordt die batterij dus zo snel leeggetrokken. Ik heb de apps en sync al redelijk beperkt, denk dat ik ze eens helemaal uit gaan gooien. Het frapante is - en dat blijft me sterk bij - hoe de batterij zich welgeteld 1 dag heeft gedragen toen hij het wel deed zoals hij zou moeten. Dan gaat hij gewoon lang mee. Nu hou ik amper lading over aan de eind van de dag, en mag ik hem nog steeds niet van de lader afgooien. Nu heb ik het geluk dat ik regelmatig kan laden, maar anders is dit een behoorlijke issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

MKY schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:41:
Even over de batterij.

Ik heb de arc nu zo'n 3 weken. En vandaag is het alweer dag 3!!! zonder dat ik de Arc heb opgeladen. Ok ik moet wel toegeven dat ik gisteren amper mijn arc heb gebruikt, maar dan nog. Het is nu dus dag 3 met nog 41% batterij over. Korte omschrijving van de afgelopen dagen:

dag 1: Arc helemaal opgeladen en in de ochtend om 8 uur op 100%.
- 3G max 2 uur gebruikt, WiFi 4 uur standby

dag 2: geen 3G gebruikt, wel Wifi (zo'n 5 uur standby)

Advanced taskmanagers enzo gebruik ik niet. En heb ook geen 'battery left' o.i.d. draaien. Kwam erachter dat die widgets juist veel batterij verbruiken.

Nu kijken hoelang mijn arc het vandaag vol houd. Heb WiFi nu gewoon aan staan
UPDATE: vanochtend stond batterij nog op 42%, nu om 14:45 heb ik nog 31% over! WiFi staat de hele dag aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
nice! vanochtend om 0800u ook 100%, maar na een dagje héél intensief spelen nog 25% over :P

het beste is om em gewoon eerst een keertje helemaal 'leeg' te laten gaan he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
habermas schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:59:
nice! vanochtend om 0800u ook 100%, maar na een dagje héél intensief spelen nog 25% over :P

het beste is om em gewoon eerst een keertje helemaal 'leeg' te laten gaan he?
Dat is niet nodig met de nieuwe accu's... sterker nog schijnt helemaal niet beter te zijn eerder slechter... vraag me verder niet naar de details ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Hij is 1x helemaal leeg gelopen, maar niet met opzet gedaan. Ik was een weekendje weg en lader vergeten. Volgens mij heeft het ontladen van je accu tegenwoordig niet veel nut met die nieuwe accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MKY schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:05:
Hij is 1x helemaal leeg gelopen, maar niet met opzet gedaan. Ik was een weekendje weg en lader vergeten. Volgens mij heeft het ontladen van je accu tegenwoordig niet veel nut met die nieuwe accu's.
Schijnbaar is het zelfs zo dat zo vaak mogelijk opladen het beste is. Heb ik volgens mij van een juicedefender/green power/tasker/se faq. Elke keer helemaal ontladen schijnt juist weer slechter te zijn.
S03 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:35:
Ook na de update heb ik vanaf 98% lading een discharge rate van rond de 20 mA. Op 100 en 99% geeft hij 2 en 3 mAh aan... ik begrijp niet waar dit verschil vandaan kan komen, want hierdoor wordt die batterij dus zo snel leeggetrokken. Ik heb de apps en sync al redelijk beperkt, denk dat ik ze eens helemaal uit gaan gooien. Het frapante is - en dat blijft me sterk bij - hoe de batterij zich welgeteld 1 dag heeft gedragen toen hij het wel deed zoals hij zou moeten. Dan gaat hij gewoon lang mee. Nu hou ik amper lading over aan de eind van de dag, en mag ik hem nog steeds niet van de lader afgooien. Nu heb ik het geluk dat ik regelmatig kan laden, maar anders is dit een behoorlijke issue.
Kun je eens een app lijstje sturen? Misschien dat daar vreemde zaken in staan. Kan met bv ShareMyApps: http://market.android.com...=com.mattlary.shareMyApps

Heb je trouwens goed bereik? Sync en andere achtergrond zaken heb ik en vele anderen waarschijnlijk ook altijd aan staan dus daar zal het niet aan liggen. Wat geeft android trouwens aan wat de grootste verbruikers zijn? Kun je vinden onder instellingen -> Over de telefoon -> accugebruik.

Voor de vergelijking ik doe ongeveer 24uur bij redelijk zwaar (internet) gebruik: weergave 28% (75% helderheid), wifi 13% (90% van de tijd connected en aan), standby 11% (matig bereik), android 11%, inactief 10%, systeem 7%, bluetooth 4%, spraak 4%, k9 mail 3%, widgetsoid 3%, tasker 3%, overig 3%.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03

S03

Weergave 25%
Mobiel stand by 23%
Telefoon inactief 22%
Wifi 19% (het downen van myapps is mislukt zegt ie nu haha, omdat wifi ook voor geen meter lijkt te willen, zoals eerder aangegeven)
Muziek 3%
Facebook, Juicedefender 2%
Google services, android systeem 2%

Niks schokkends? Het zou best kunnen dat er een app steeds aan het koekenloeren is, want - en dit misschien belangrijk - ik hoor veel van dat radiosignaal achtige geluid, zodra ik m'n telefoon bij m'n receiver zet. Door m'n speakers, je kent geluid ongetwijfeld hehe. Maar nu is het dus zo dat ik het bijna continue hoor, tenzij ik eraan zit. Dus in standby gaat hij... op eigen avontuur? Ik kan daar alleen maar over speculeren, want ik zou niet weten wat er zou moeten verbinden de hele tijd. En het lijkt me sterk dat het alleen door Whatsapp komt.

Ik had autosync zelfs uit en batterymonitor registreert tijdens standby zelfs waarden boven de 50 en 60 mAh... :'(

Na 3x Wifi in te schakelen is het me nu gelukt op die app te installen.

De lijst:

2G-3G OnOff: http://market.android.com....widgets.network2g3gonoff
Adobe Reader: http://market.android.com/details?id=com.adobe.reader
Advanced Task Killer Free: http://market.android.com...echild.advancedtaskkiller
Angry Birds: http://market.android.com/details?id=com.rovio.angrybirds
ASTRO: http://market.android.com/details?id=com.metago.astro
AutoKiller: http://market.android.com/details?id=com.rs.autokiller
Batterij Indicator: http://market.android.com...omputing.BatteryIndicator
Battery Monitor Widget: http://market.android.com/details?id=ccc71.bmw
Bloomberg: http://market.android.com/details?id=com.bloomberg.android
BodyFitness: http://market.android.com...alth.ifitness.BodyFitness
Break Videos: http://market.android.com...com.breakapps.breakvideos
Dropbox: http://market.android.com/details?id=com.dropbox.android
Earth: http://market.android.com/details?id=com.google.earth
eBuddy: http://market.android.com/details?id=com.ebuddy.android
Gamer.nl: http://market.android.com/details?id=nl.gamer.android.app
Google Sky Map: http://market.android.com....google.android.stardroid
Hardware.Info: http://market.android.com/details?id=com.hwi.android
Hyves: http://market.android.com...hyves.android.application
Hyves Timescape™: http://market.android.com...oid.timescapeplugin.hyves
IMDb: http://market.android.com/details?id=com.imdb.mobile
Instant Heart Rate: http://market.android.com....android.instantheartrate
JuiceDefender: http://market.android.com...m.latedroid.juicedefender
JuiceDefender Ultimate: http://market.android.com...m.latedroid.ultimatejuice
LinkedIn: http://market.android.com/details?id=com.linkedin.android
NOS Teletekst: http://market.android.com/details?id=com.eoffice.android
NU: http://market.android.com...=nl.peperzaken.android.nu
Opera Mini: http://market.android.com/details?id=com.opera.mini.android
Push Ups: http://market.android.com/details?id=com.rittr.pushups
REGPON wifi KeepAlive: http://market.android.com/details?id=jp.miraidou.regpon.wifi
RunKeeper: http://market.android.com...tnesskeeper.runkeeper.pro
Shadow Galaxy: http://market.android.com...shadowgalaxylivewallpaper
ShareMyApps: http://market.android.com...=com.mattlary.shareMyApps
Shazam: http://market.android.com/details?id=com.shazam.android
Skype: http://market.android.com/details?id=com.skype.raider
Snowstorm: http://market.android.com/details?id=se.f1nally.snowstorm
Soccer Livescores: http://market.android.com....android.soccerlivescores
Speed Test: http://market.android.com....zwanoo.android.speedtest
SpeedView: http://market.android.com...codesector.speedview.free
TV-Gids: http://market.android.com/details?id=nl.tvgids
Tweakers.net: http://market.android.com/details?id=com.icemobile.tweakers
Twitter: http://market.android.com/details?id=com.twitter.android
Vertalen: http://market.android.com...le.android.apps.translate
Vignette (new version): http://market.android.com...eilandtheresa.NewVignette
Vortex Galaxy: http://market.android.com...vortexgalaxylivewallpaper
Wiki Encyclopedia: http://market.android.com...uk.co.exelentia.wikipedia

Zitten hier stoute apps bij? Ik laat elk uur 1 min sychen via Juice. In het weekend per 2 uur, maar hier zal het probleem niet in zitten, aangezien het volgens mij altijd gedurende standby leeg loopt.

Volgens taskkiller lopen de volgende apps in het geheugen: Advanced task killer free, juice, share my app, battery monitor, mail, whatsapp, google zoeken, maps, mediaserver, batterij indicator, shazam, instellinggids, muziek en bloomberg.

Aangezien het geen rooted device betreft zou het makkelijk een app kunnen zijn die de batterijdrain veroorzaakt (dit verklaart waarom meerdere mensen er last van kunnen hebben?). Het WiFi probleem zal er wel niet mee geholpen zijn, of is het niet reëel om te verwachten dat een kwade applicatie (op de 1 of andere manier) de Wifi overbelast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

[

Volgens taskkiller lopen de volgende apps in het geheugen: Advanced task killer free, juice, share my app, battery monitor, mail, whatsapp, google zoeken, maps, mediaserver, batterij indicator, shazam, instellinggids, muziek en bloomberg.
Vergeet je task killer die heb je niet nodig en verbruikt indirect juist je batterij!

check this out:
http://market.android.com...=com.mattlary.shareMyApps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03

S03

MKY schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:20:
[...]

Vergeet je task killer die heb je niet nodig en verbruikt indirect juist je batterij!

check this out:
http://market.android.com...=com.mattlary.shareMyApps
Ik heb een lijst zojuist neergezet van sharemyapps, of is deze niet zichtbaar voor anderen?

En wat betreft de taskkiller: deze heb ik er voor zelfbescherming bijgezet. De camerapp gaat niet vanzelf uit, en als ik de app sluit nadat ik een foto ofzo schiet blijft hij in het geheugen aanwezig. Ik merkte voorheen dat de batterij daarna wel erg hard inkakte, maar misschien heb ik het mis en kwam het wel door het probleem wat de batterydrain veroorzaakt. Als ik echter Google lees ik veel problemen over een niet sluitende camera, met als gevolg een (veel) hoger accuverbruik.

In principe is dit toestel nog - voor mijn doen - in betafase, en zodra ik de problemen kan verhelpen zal ik bijv. de taskkiller eraf halen. Vooralsnog wil ik alles wel in eigen handen houden. Stel dat ik vergeet de camera handmatig te killen en ik kom zonder batter te zitten |:( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S03 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:13:
Weergave 25%
Mobiel stand by 23%
Telefoon inactief 22%
Wifi 19% (het downen van myapps is mislukt zegt ie nu haha, omdat wifi ook voor geen meter lijkt te willen, zoals eerder aangegeven)
Muziek 3%
Facebook, Juicedefender 2%
Google services, android systeem 2%

Niks schokkends? Het zou best kunnen dat er een app steeds aan het koekenloeren is, want - en dit misschien belangrijk - ik hoor veel van dat radiosignaal achtige geluid, zodra ik m'n telefoon bij m'n receiver zet. Door m'n speakers, je kent geluid ongetwijfeld hehe. Maar nu is het dus zo dat ik het bijna continue hoor, tenzij ik eraan zit. Dus in standby gaat hij... op eigen avontuur? Ik kan daar alleen maar over speculeren, want ik zou niet weten wat er zou moeten verbinden de hele tijd. En het lijkt me sterk dat het alleen door Whatsapp komt.

Ik had autosync zelfs uit en batterymonitor registreert tijdens standby zelfs waarden boven de 50 en 60 mAh... :'(

Na 3x Wifi in te schakelen is het me nu gelukt op die app te installen.

De lijst:

2G-3G OnOff: http://market.android.com....widgets.network2g3gonoff
Adobe Reader: http://market.android.com/details?id=com.adobe.reader
Advanced Task Killer Free: http://market.android.com...echild.advancedtaskkiller
Angry Birds: http://market.android.com/details?id=com.rovio.angrybirds
ASTRO: http://market.android.com/details?id=com.metago.astro
AutoKiller: http://market.android.com/details?id=com.rs.autokiller
Batterij Indicator: http://market.android.com...omputing.BatteryIndicator
Battery Monitor Widget: http://market.android.com/details?id=ccc71.bmw
Bloomberg: http://market.android.com/details?id=com.bloomberg.android
BodyFitness: http://market.android.com...alth.ifitness.BodyFitness
Break Videos: http://market.android.com...com.breakapps.breakvideos
Dropbox: http://market.android.com/details?id=com.dropbox.android
Earth: http://market.android.com/details?id=com.google.earth
eBuddy: http://market.android.com/details?id=com.ebuddy.android
Gamer.nl: http://market.android.com/details?id=nl.gamer.android.app
Google Sky Map: http://market.android.com....google.android.stardroid
Hardware.Info: http://market.android.com/details?id=com.hwi.android
Hyves: http://market.android.com...hyves.android.application
Hyves Timescape™: http://market.android.com...oid.timescapeplugin.hyves
IMDb: http://market.android.com/details?id=com.imdb.mobile
Instant Heart Rate: http://market.android.com....android.instantheartrate
JuiceDefender: http://market.android.com...m.latedroid.juicedefender
JuiceDefender Ultimate: http://market.android.com...m.latedroid.ultimatejuice
LinkedIn: http://market.android.com/details?id=com.linkedin.android
NOS Teletekst: http://market.android.com/details?id=com.eoffice.android
NU: http://market.android.com...=nl.peperzaken.android.nu
Opera Mini: http://market.android.com/details?id=com.opera.mini.android
Push Ups: http://market.android.com/details?id=com.rittr.pushups
REGPON wifi KeepAlive: http://market.android.com/details?id=jp.miraidou.regpon.wifi
RunKeeper: http://market.android.com...tnesskeeper.runkeeper.pro
Shadow Galaxy: http://market.android.com...shadowgalaxylivewallpaper
ShareMyApps: http://market.android.com...=com.mattlary.shareMyApps
Shazam: http://market.android.com/details?id=com.shazam.android
Skype: http://market.android.com/details?id=com.skype.raider
Snowstorm: http://market.android.com/details?id=se.f1nally.snowstorm
Soccer Livescores: http://market.android.com....android.soccerlivescores
Speed Test: http://market.android.com....zwanoo.android.speedtest
SpeedView: http://market.android.com...codesector.speedview.free
TV-Gids: http://market.android.com/details?id=nl.tvgids
Tweakers.net: http://market.android.com/details?id=com.icemobile.tweakers
Twitter: http://market.android.com/details?id=com.twitter.android
Vertalen: http://market.android.com...le.android.apps.translate
Vignette (new version): http://market.android.com...eilandtheresa.NewVignette
Vortex Galaxy: http://market.android.com...vortexgalaxylivewallpaper
Wiki Encyclopedia: http://market.android.com...uk.co.exelentia.wikipedia

Zitten hier stoute apps bij? Ik laat elk uur 1 min sychen via Juice. In het weekend per 2 uur, maar hier zal het probleem niet in zitten, aangezien het volgens mij altijd gedurende standby leeg loopt.

Aangezien het geen rooted device betreft zou het makkelijk een app kunnen zijn die de batterijdrain veroorzaakt (dit verklaart waarom meerdere mensen er last van kunnen hebben?). Het WiFi probleem zal er wel niet mee geholpen zijn, of is het niet reëel om te verwachten dat een kwade applicatie (op de 1 of andere manier) de Wifi overbelast?
- Ik zal idd eens beginnen met het verwijderen van alle autokill apps als AutoKiller en Advanced Task Manager. Dit heeft op de nieuwe android versies geen zin en kan alleen apps beschadigen. Als je dan toch een appkiller wilt gebruiken dan zet in ieder geval alle autokill opties uit.
- Mediaserver kun je trouwens ook uitzetten als je het niet gebruikt (in de app van se zelf). Of nog beter verwijderen als je root hebt. Gebruikte op mijn i8910 altijd erg veel stroom. Op de arc weet ik niet.
- REGPON wifi KeepAlive komt bij ook vrij dubieus over aangezien in de beschrijving staat dat de cpu aan blijft staan tijdens standby. Misschien dat andere taken dan ook worden uitgevoerd... verwijderen dus, helemaal omdat je al zegt dat je wifi niet naar behoren functioneert.
- Geen id of skype altijd geconnect is. Waarschijnlijk is skype geen probleem aangezien skype erg bekend is en heb er nog niemand over gehoord.
- Vignette (new version) mag je ook wel verwijderen. Misschien dat deze je camera in het geheugen houdt. Bij mijn arc verdwijnt de camera uit het geheugen na ongeveer 10s...

Verwijder bovenstaande eens, restart en probeer een dagje normaal te gebruiken. Misschien dat je al verschil merkt. Anders zou ik toch echt denken aan een defecte batterij ofzo aangezien je verbruik wel vrij normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03

S03

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:35:
[...]

- Ik zal idd eens beginnen met het verwijderen van alle autokill apps als AutoKiller en Advanced Task Manager. Dit heeft op de nieuwe android versies geen zin en kan alleen apps beschadigen. Als je dan toch een appkiller wilt gebruiken dan zet in ieder geval alle autokill opties uit.
- Mediaserver kun je trouwens ook uitzetten als je het niet gebruikt (in de app van se zelf). Of nog beter verwijderen als je root hebt. Gebruikte op mijn i8910 altijd erg veel stroom. Op de arc weet ik niet.
- REGPON wifi KeepAlive komt bij ook vrij dubieus over aangezien in de beschrijving staat dat de cpu aan blijft staan tijdens standby. Misschien dat andere taken dan ook worden uitgevoerd... verwijderen dus, helemaal omdat je al zegt dat je wifi niet naar behoren functioneert.
- Geen id of skype altijd geconnect is. Waarschijnlijk is skype geen probleem aangezien skype erg bekend is en heb er nog niemand over gehoord.
- Vignette (new version) mag je ook wel verwijderen. Misschien dat deze je camera in het geheugen houdt. Bij mijn arc verdwijnt de camera uit het geheugen na ongeveer 10s...

Verwijder bovenstaande eens, restart en probeer een dagje normaal te gebruiken. Misschien dat je al verschil merkt. Anders zou ik toch echt denken aan een defecte batterij ofzo aangezien je verbruik wel vrij normaal is.
Ik heb autokiller verwijderd en de taskkiller op handmatig gezet. Ik wil de camera kunnen killen, dat is de enige reden waarom hij erop staat. Wanneer blijkt dat de camera niet een grootverbruiker is - wat op XDA wel zo blijkt te zijn bij velen - zal ik deze ook eraf halen.
Mediaserver stond al op uitgeschakeld en regpon (reeds verwijderd) stond erop, omdat ik problemen heb - wederom ben ik niet de enige met wifi problemen - met de verbinding.

Vignette wordt overigens niet getoond in de taskkiller. Deze had ik overigens aangeschaft ter vervanging van de standaard SE camera app. Ook hiervoor was er (helaas) al sprake van een battery drain.

Ik vertrek zo naar werk en zal kijken naar de discharge. Deze ging gisteren tot mijn verbazing redelijk stabiel rond de 2 mAh, en op dat ogenblik ben ik dus niet thuis. Kan alle WiFi problematiek er iets mee te maken hebben? Afijn, je hoort snel van me. Bedankt! :)

Edit: mijn verbuik is trouwens bewust abnormaal laag. Die cijfers van Android zijn bijna standby, omdat ik niks anders 'durf' te doen totdat dit probleem opgelost is.

[ Voor 3% gewijzigd door S03 op 05-05-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Waar zien jullie de discharge rate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:06
Ik gebruik de tel nu ongeveer een maand en mijn langetermijn ervaringen zijn het volgende.

De tel is daadwerkelijk snel, al is dat wel anders geworden na gebruik, widgets, andere apps en veranderen van homescreens. Ik merk dat de telefoon de dialer soms erg traag laad. De dialer vind ik overigens vergeleken bij HTC sense echt niet intuitief! Iemand een oplossing voor?

De batterijtijd kan ik niet van op aan. Meeste dagen gaat goed. Maar er zijn onverklaarbare drains, bijvoorbeeld: de tel is nog op 60% voor het slapen gaan. De volgende ochtend is de telefoon uitgevallen vanwege een lege accu. Dat mag eigenlijk niet gebeuren.

Browser vind ik niet de fijnste en snelste. Dat mag veranderd worden.

Verder ook last van camerageluid lag bij sommige opgenomen filmpjes. Moet snel een fix voor komen! Videocamera en fotokwaliteit zijn echter erg goed, evenals geluidsopname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:58:
Ik gebruik de tel nu ongeveer een maand en mijn langetermijn ervaringen zijn het volgende.

De tel is daadwerkelijk snel, al is dat wel anders geworden na gebruik, widgets, andere apps en veranderen van homescreens. Ik merk dat de telefoon de dialer soms erg traag laad. De dialer vind ik overigens vergeleken bij HTC sense echt niet intuitief! Iemand een oplossing voor?

De batterijtijd kan ik niet van op aan. Meeste dagen gaat goed. Maar er zijn onverklaarbare drains, bijvoorbeeld: de tel is nog op 60% voor het slapen gaan. De volgende ochtend is de telefoon uitgevallen vanwege een lege accu. Dat mag eigenlijk niet gebeuren.

Browser vind ik niet de fijnste en snelste. Dat mag veranderd worden.

Verder ook last van camerageluid lag bij sommige opgenomen filmpjes. Moet snel een fix voor komen! Videocamera en fotokwaliteit zijn echter erg goed, evenals geluidsopname.
Zal ik mijn ervaringen ook maar eens geven na een maandje.

- Beeldscherm: erg mooi. Zwart is geen amoled zwart maar komt erg in de buurt. Kleuren, helderheid en gevoeligheid perfect. Ik ben vooral amoled schermen gewend van Samsung maar dit scherm heeft mijn voorkeur. Vooral doordat het scherm erg goed in daglicht presteert (nog niet beter gezien).
- Uiterlijk: mooiste wat er te krijgen valt (naar mijn smaak). Vooral als het scherm uit staat zie je de overgang tussen scherm en toestel niet. Erg mooi gedaan. Verder kraakt mijn batterij-cover wel iets en ook de edit-knop kraakt iets. Verder geen probleem en valt te verwachten bij plastic toestellen. Voordeel van plastic is wel dat het een erg licht toestel is geworden. Daar moet ik nog steeds aan wennen. Het toestel is namelijk al een keer of 5 op de grond geflikkerd... niets kapot of beschadigd dus prima bouwkwaliteit :P.
- Fotocamera: zeer goede foto's. Vooral de snelheid van foto's maken is perfect. Voorheen als de foto mislukte (regelmatig) moest ik zo 5s wachten voor een nieuwe foto op de hoop dat die wel scherp was. Nu is alles scherp ongeacht belichting (dankzij exmor waarschijnlijk) en kun je binnen 1s weer een foto maken. Zeer netjes en toch wel het grootste pluspunt voor mij, komende van een i8910HD.
- Videocamera: goed. Geluid wordt goed opgenomen, maar beeld is niet zo goed als je zou verwachten door de fotocamera. Vooral de scherpte mis ik. Waarschijnlijk komt hier wel een fix voor van SE aangezien het simpel met software opgelost kan worden. Verder zo goed als geen dropping frames en sync is ook goed. Hoewel ik de videocamera nog niet erg vaak gebruikt heb. Dus misschien dat hier een syncbug in kan zitten gezien de reacties van sommige mensen. Zal dan wel gefixt worden binnenkort. Toch nog steeds een erg goede videocamera ivm andere telfoons.
- Accu: de eerste dagen niet geweldig zoals velen. Ik kwam de dag in ieder geval niet door. Nu zeer goed ism tasker welke data/wifi/helderheid regelt. Ik laad nog steeds elke dag op maar zou wel 1.5 dag met de accu kunnen doen denk ik.
- SE software / Android: de snelheid van de Arc is erg goed. Ik merk bijna geen verschil met de LG 2X. Verder is alles aan te passen met root access dus als iets niet naar wens is dan kun je wat anders erop gooien. Zo heb ik de SE launcher eraf gegooid met Titanium Backup aangezien ik meer homescreens nodig heb (7 ipv 5). Tevens vind ik de iconen niet zo mooi. Voor de rest zag de SE launcher er erg netjes uit. Dingen als SE SongID gebruik ik nog wel, hoewel daar ook goede alternatieven voor zijn. In principe dus niets mis met de software. Er had wel iets meer RAM ingemogen van mij, bijv 1GB ipv 512MB, vooral als je veel op de achtergrond wilt draaien. Nu heb ik dat ik wel eens dat Opera (beste browser naar mijn mening) opnieuw pagina's moet laden na het multitasken. Dit komt denk ik door een tekort aan geheugen aangezien Opera vrij veel geheugen vraagt voor een browser. Kan trouwens ook aan Opera zelf liggen, maar ik denk het eerlijk gezegd niet. op deze kleine punjtes na is alles top.
- Toekomst: ziet er goed uit door de aangegeven updates. Hopelijk komt er dan een videocamera fix want voor de rest heb ik echt geen negatieve punten. Soms loop een app wel eens vast maar dat kan ook goed aan de ontwikelaar liggen. Hoort een beetje bij Android en verder geen probleem. Tevens zal de open bootloader binnenkort roms geven met zo min mogelijk rotzooi zodat er meer geheugen vrij komt en de Arc nog sneller zal aanvoelen.

Conclusie: naar mijn mening de beste multimedia/camera telefoon die er momenteel te krijgen is met Android.

Alternatieven: de HTC piramid vind ik erg lelijk (kwestie van smaak) en 3D telefoons zijn (nog) veel te dik. Misschien (waarschijnlijk) dat de Galaxy S II binnenkort op hetzelfde niveau zit, maar het uiterlijk van de Galaxy S II staat mij niet aan. Dit geldt ook voor de LG 2X. De iPhone clones heb ik nu wel gezien. Buiten games om heeft een dual-core ook nog weinig zin. De laatste generatie single-cores zijn namelijk snel genoeg voor mij. Dus dan blijven de camera en het uiterlijk over. Juist op deze punten scoort de Arc dus erg goed. SE zal in de toekomst ook met dual-cores komen. Als ze dit met dezelfde kwaliteit en originaliteit brengen als de Arc dan kan SE wel eens een blijvertje worden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03

S03

Sir_Hendro schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:53:
Waar zien jullie de discharge rate?
Battery Monitor.

Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om de discharge rate continue rond de twee te krijgen (los van sync/gebruik momenten). Misschien eens met een schone lei beginnen...?

Wat ik trouwens wel apart vind zijn de twee widgets over de instellingen. De een heeft als extraatje de vliegtuigmodus, en de ander heeft de autobrightness optie. Het viel me op dat ik na een poosje weer eens geen verbinding met WiFi had, maar toen ik ging kijken bleef de widget met zes opties hangen met het zoeken teken, terwijl de andere widget gewoon op uit stond. Toen ik deze inschakelde heb ik mijn langste sessie aan Youtube gehad, zonder WiFi dropout! Nu ik echter weer een poosje niks heb gedaan kan ik weer geen verbinding met WiFi laten maken, tenzij ik hem opnieuw inschakel (WiFi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt een prachtige telefoon. Camera is top, heb al een hoop foto's en filmpjes gemaakt. Alleen die accuduur vind ik tog wel echt slecht. Snap er ook weinig van laatst had ik een keer dat toen ik wakker werd na zo'n 8 uur slapen hij helemaal nix verbruikt had en een andere keer was ie met slapen gaan nog 40% en de volgende ochtend ineens leeg....Vandaag heb ik hem om half 9 van de oplader afgehaald, dus nu ruim 15 uur verder en nog 30 procent over, maar heb er dan ook vrij weinig mee gedaan (even gebelt/gesmst en nog geen half uurtje internet)...de telefoon heeft maar 40 minuten qua beeld aangestaan. Dus jah als ik hem normaal gebruik houd ie het zeker geen dag vol....gelukkig heb ik regelmatig de mogelijkheid om hem even op te laden, maar vind het tog wel een minpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:35:
[...]

Hoe doe je dat? Apps verwijderen als je telefoon is geroot?

http://simplemrturtle.blo...loatware-for-android.html
https://market.android.com/details?id=jackpal.androidterm
will do the job.

Zo wil ik zelf die Facebook onzin verwijderen en heb m'n Arc al op dag 1 geroot.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:50:
Ik vind het echt een prachtige telefoon. Camera is top, heb al een hoop foto's en filmpjes gemaakt. Alleen die accuduur vind ik tog wel echt slecht. Snap er ook weinig van laatst had ik een keer dat toen ik wakker werd na zo'n 8 uur slapen hij helemaal nix verbruikt had en een andere keer was ie met slapen gaan nog 40% en de volgende ochtend ineens leeg....Vandaag heb ik hem om half 9 van de oplader afgehaald, dus nu ruim 15 uur verder en nog 30 procent over, maar heb er dan ook vrij weinig mee gedaan (even gebelt/gesmst en nog geen half uurtje internet)...de telefoon heeft maar 40 minuten qua beeld aangestaan. Dus jah als ik hem normaal gebruik houd ie het zeker geen dag vol....gelukkig heb ik regelmatig de mogelijkheid om hem even op te laden, maar vind het tog wel een minpunt
Gisteravond heb ik mijn Arc pas aan de lader gehangen. In totaal dus 2 dagen en 20 uur mee gedaan (zie mijn eerdere post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03

S03

Omdat ik gisternacht merkte dat de batterij alsnog zeer snel leeg raakte, heb ik er maar meteen een herstel tegenaan gegooid. Wat blijkt? De discharge rate blijft rond de drie hangen in standby! De afgelopen nacht heb ik slechts 5% verloren, dus ik hoop dat dit zo blijft. Let wel, de telefoon is nog kaal zonder wifi en met whatsapp. Het wifi deel krijgt het nog steeds niet voor elkaar om een verbinding te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MKY schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:55:
[...]

Gisteravond heb ik mijn Arc pas aan de lader gehangen. In totaal dus 2 dagen en 20 uur mee gedaan (zie mijn eerdere post).
Ja heb jou post gelezen, maar ik red het nooit 2 dagen en 20 uur...zelfs als ik er amper wat mee doe. Dus ook snachts als ie gewoon op stand-by staat en inactief is dan vreet ie nog behoorlijk wat accu. Iemand een oplossing hier voor??
Pagina: 1 ... 10 ... 45 Laatste