Nollekeuh schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:58:
Ik gebruik de tel nu ongeveer een maand en mijn langetermijn ervaringen zijn het volgende.
De tel is daadwerkelijk snel, al is dat wel anders geworden na gebruik, widgets, andere apps en veranderen van homescreens. Ik merk dat de telefoon de dialer soms erg traag laad. De dialer vind ik overigens vergeleken bij HTC sense echt niet intuitief! Iemand een oplossing voor?
De batterijtijd kan ik niet van op aan. Meeste dagen gaat goed. Maar er zijn onverklaarbare drains, bijvoorbeeld: de tel is nog op 60% voor het slapen gaan. De volgende ochtend is de telefoon uitgevallen vanwege een lege accu. Dat mag eigenlijk niet gebeuren.
Browser vind ik niet de fijnste en snelste. Dat mag veranderd worden.
Verder ook last van camerageluid lag bij sommige opgenomen filmpjes. Moet snel een fix voor komen! Videocamera en fotokwaliteit zijn echter erg goed, evenals geluidsopname.
Zal ik mijn ervaringen ook maar eens geven na een maandje.
- Beeldscherm: erg mooi. Zwart is geen amoled zwart maar komt erg in de buurt. Kleuren, helderheid en gevoeligheid perfect. Ik ben vooral amoled schermen gewend van Samsung maar dit scherm heeft mijn voorkeur. Vooral doordat het scherm erg goed in daglicht presteert (nog niet beter gezien).
- Uiterlijk: mooiste wat er te krijgen valt (naar mijn smaak). Vooral als het scherm uit staat zie je de overgang tussen scherm en toestel niet. Erg mooi gedaan. Verder kraakt mijn batterij-cover wel iets en ook de edit-knop kraakt iets. Verder geen probleem en valt te verwachten bij plastic toestellen. Voordeel van plastic is wel dat het een erg licht toestel is geworden. Daar moet ik nog steeds aan wennen. Het toestel is namelijk al een keer of 5 op de grond geflikkerd... niets kapot of beschadigd dus prima bouwkwaliteit

.
- Fotocamera: zeer goede foto's. Vooral de snelheid van foto's maken is perfect. Voorheen als de foto mislukte (regelmatig) moest ik zo 5s wachten voor een nieuwe foto op de hoop dat die wel scherp was. Nu is alles scherp ongeacht belichting (dankzij exmor waarschijnlijk) en kun je binnen 1s weer een foto maken. Zeer netjes en toch wel het grootste pluspunt voor mij, komende van een i8910HD.
- Videocamera: goed. Geluid wordt goed opgenomen, maar beeld is niet zo goed als je zou verwachten door de fotocamera. Vooral de scherpte mis ik. Waarschijnlijk komt hier wel een fix voor van SE aangezien het simpel met software opgelost kan worden. Verder zo goed als geen dropping frames en sync is ook goed. Hoewel ik de videocamera nog niet erg vaak gebruikt heb. Dus misschien dat hier een syncbug in kan zitten gezien de reacties van sommige mensen. Zal dan wel gefixt worden binnenkort. Toch nog steeds een erg goede videocamera ivm andere telfoons.
- Accu: de eerste dagen niet geweldig zoals velen. Ik kwam de dag in ieder geval niet door. Nu zeer goed ism tasker welke data/wifi/helderheid regelt. Ik laad nog steeds elke dag op maar zou wel 1.5 dag met de accu kunnen doen denk ik.
- SE software / Android: de snelheid van de Arc is erg goed. Ik merk bijna geen verschil met de LG 2X. Verder is alles aan te passen met root access dus als iets niet naar wens is dan kun je wat anders erop gooien. Zo heb ik de SE launcher eraf gegooid met Titanium Backup aangezien ik meer homescreens nodig heb (7 ipv 5). Tevens vind ik de iconen niet zo mooi. Voor de rest zag de SE launcher er erg netjes uit. Dingen als SE SongID gebruik ik nog wel, hoewel daar ook goede alternatieven voor zijn. In principe dus niets mis met de software. Er had wel iets meer RAM ingemogen van mij, bijv 1GB ipv 512MB, vooral als je veel op de achtergrond wilt draaien. Nu heb ik dat ik wel eens dat Opera (beste browser naar mijn mening) opnieuw pagina's moet laden na het multitasken. Dit komt denk ik door een tekort aan geheugen aangezien Opera vrij veel geheugen vraagt voor een browser. Kan trouwens ook aan Opera zelf liggen, maar ik denk het eerlijk gezegd niet. op deze kleine punjtes na is alles top.
- Toekomst: ziet er goed uit door de aangegeven updates. Hopelijk komt er dan een videocamera fix want voor de rest heb ik echt geen negatieve punten. Soms loop een app wel eens vast maar dat kan ook goed aan de ontwikelaar liggen. Hoort een beetje bij Android en verder geen probleem. Tevens zal de open bootloader binnenkort roms geven met zo min mogelijk rotzooi zodat er meer geheugen vrij komt en de Arc nog sneller zal aanvoelen.
Conclusie: naar mijn mening de beste multimedia/camera telefoon die er momenteel te krijgen is met Android.
Alternatieven: de HTC piramid vind ik erg lelijk (kwestie van smaak) en 3D telefoons zijn (nog) veel te dik. Misschien (waarschijnlijk) dat de Galaxy S II binnenkort op hetzelfde niveau zit, maar het uiterlijk van de Galaxy S II staat mij niet aan. Dit geldt ook voor de LG 2X. De iPhone clones heb ik nu wel gezien. Buiten games om heeft een dual-core ook nog weinig zin. De laatste generatie single-cores zijn namelijk snel genoeg voor mij. Dus dan blijven de camera en het uiterlijk over. Juist op deze punten scoort de Arc dus erg goed. SE zal in de toekomst ook met dual-cores komen. Als ze dit met dezelfde kwaliteit en originaliteit brengen als de Arc dan kan SE wel eens een blijvertje worden voor mij.