Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03-2024

MKY

Ja heb jou post gelezen, maar ik red het nooit 2 dagen en 20 uur...zelfs als ik er amper wat mee doe. Dus ook snachts als ie gewoon op stand-by staat en inactief is dan vreet ie nog behoorlijk wat accu. Iemand een oplossing hier voor??
Wat staat er allemaal aan ( Wifi, BT, 3G, GPS) de gedurende tijd?
ik heb trouwens de Timescape widget niet aan staan, omdat hij te traag werkt (vind ik). Heb ook het idee dat dit veel battterij scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Ik heb mogelijk een oplossing gevonden. Mijn verbruik was ook meestal 15 ~ 30 mA maar toen leek het mij wel een goed idee om eens de Arc volledig opnieuw te starten. Dus telefoon uit, minuutje wachten, telefoon weer aan en nu na 15 minuten staat het gebruik nog steeds op 2mA. Eens kijiken of dit zo blijft aanhouden. :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 10:00
Sir_Hendro schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:20:
Ik heb mogelijk een oplossing gevonden. Mijn verbruik was ook meestal 15 ~ 30 mA maar toen leek het mij wel een goed idee om eens de Arc volledig opnieuw te starten. Dus telefoon uit, minuutje wachten, telefoon weer aan en nu na 15 minuten staat het gebruik nog steeds op 2mA. Eens kijiken of dit zo blijft aanhouden. :)
Dat doe ik inderdaad ook en scheelt erg veel, het staat overigens ook in de handleiding genoemd dat je hem eigenlijk iedere dag een keer uit moet zetten.

Snachts uitzetten en dan automatisch inschakelen wanneer je wekker gaat is ook een goede optie, heb je ook geen last van wakker gebeld worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Sir_Hendro schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:20:
waarin check je de mAh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Battery Monitor Widget.
https://market.android.co...bmw&feature=search_result

Deze meldt dat ik gedurende afgelopen 1,5 uur 2% omlaag gezakt ben. Mijn verbruik is wel iets gestegen naar 5mA. Ik ga dit nog even verder in de gaten houden en laat jullie vanavond meer weten.

Grafiek van verbruik ziet er nu zo uit:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100%
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . \. . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . \. . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . \. . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . \. . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . ------------. . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . ------------
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0%

Die verandering is dus door de Arc opnieuw te starten :)

//Update
Over 2 uur tijd zakt de batterij van 68% naar 65% :9 Dit is toch wel het betere werk. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Sir_Hendro op 06-05-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MKY schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:15:
[...]

Wat staat er allemaal aan ( Wifi, BT, 3G, GPS) de gedurende tijd?
ik heb trouwens de Timescape widget niet aan staan, omdat hij te traag werkt (vind ik). Heb ook het idee dat dit veel battterij scheelt.
Neej heb ik nix van dat alles bijna aanstaan. Zal even opnoemen hoe het ern uit ziet.

Na bijna 5 uur is mijn accu nu 80%
Weergave: 46%, 35 min actief
Mobiel standy 14^%
telefoon incactief 12%
wifi: 10%, actief staat 2 uur en 15 min...maar dat klopt niet volgens mij, want vanochtend nadat ik hem van de lader afhaalde stond mn wifi uit, maar na anderhalf uur gaf hij aan dat wifi dus actief was..heel raar
Nou verder nog wat kleine dingetjes dat allemaal onder de 5% in beslag neemt. Heb er dus vrij weinig mee gedaan. En als ik zo ff door bereken dan kan hij hoogstens 25 uur mee, met vrij weinig gebruik van de telefoon.

Timescape widget staat trouwens wel aan bij mij. Vind het opzich wel makkelijk, alleen wat je zegt hij is wel traag en soms loopt ie ff vast en zie ik helemaal nix staan, dus misschien een idee om die uit te zetten dan indd...

(edit: moet ik achtergrondgegevens aan of uit zetten? Als ik hem uit zet dan staat er wel dat het accu bespaard, maar wat voor consequenties heeft het? Sorry als ik domme vragen stel, maar heb er vrij weinig verstand van)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:05:
[...]

Neej heb ik nix van dat alles bijna aanstaan. Zal even opnoemen hoe het ern uit ziet.
Heb je toevallig je BRAVIA engine aan staan? Die vreet sowieso veel batt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Die gaat toch alleen aan bij video (en foto's ook?). Dus dat zou in het algemeen niks mogen uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

(edit: moet ik achtergrondgegevens aan of uit zetten? Als ik hem uit zet dan staat er wel dat het accu bespaard, maar wat voor consequenties heeft het? Sorry als ik domme vragen stel, maar heb er vrij weinig verstand van)
Deze staat gewoon aan bij me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Sir_Hendro schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:30:
Die gaat toch alleen aan bij video (en foto's ook?). Dus dat zou in het algemeen niks mogen uitmaken.
weet je dit zeker? Je kan het namelijk uitvinken en gaat naar mijn mening juist NIET auto aan/uit, alleen heb je niet veel voordeel met BRAVIA aan als je geen foto's of films bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MKY schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:29:
[...]

Heb je toevallig je BRAVIA engine aan staan? Die vreet sowieso veel batt.
Nee die heb ik uitgezet, omdat ik al gelezen had dat dat niet perse nodig was...Maar ik heb mn telefoon even opnieuw opgestart, misschien helpt dat. En heb ook die battery widget gedownload mijn mA staat nu op 2. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davystam
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik gebruik Juicedefender en verder gewoon enkele apps en spellen erop gegooid en een standaard bewegende achtergrond en scherm op 80% helderheid en geen timescape en ook hier gaat hij met gemak 2 volle dagen mee. Pas als ik langdurig spelletjes ga spelen zoals Let's Golf 2 dan gaat de batterij sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:37:
[...]

Nee die heb ik uitgezet, omdat ik al gelezen had dat dat niet perse nodig was...Maar ik heb mn telefoon even opnieuw opgestart, misschien helpt dat. En heb ook die battery widget gedownload mijn mA staat nu op 2. We zullen zien.
Misschien is het aan/uit zetten de truck idd. Mijn mAh staat ook op 2. Houd het even in de gaten en post de resultaten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MKY schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:39:
[...]

Misschien is het aan/uit zetten de truck idd. Mijn mAh staat ook op 2. Houd het even in de gaten en post de resultaten hier.
Net nadat ik het postte staat mn mA ineens op 16, snap er echt nix van.....naja even gedult hebben haha..Nou post vanavond wel even hoe het verder is gegaan, moet nu weg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY

MKY

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:41:
[...]

Net nadat ik het postte staat mn mA ineens op 16, snap er echt nix van.....naja even gedult hebben haha..Nou post vanavond wel even hoe het verder is gegaan, moet nu weg!!
gebruik Watchdog om te kijken of je geen apps hebt draaien die CPU vreten (bad program). Als er niks onder Alerts staat, dan kunnen we de apps in ieder geval uitsluiten.

http://www.androidzoom.co...sk-manager-lite_hijk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Je meter kan soms even op 16mA springen als je even wat aan het doen bent op je telefoon. Zodra je weer niks doet moet dit terug gaan naar 2~5 mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:23

S03

Mijn verbruik is na de reset van gisteravond nog steeds goed. 2mAh zonder wifi, 5mAh met wifi... Denk dat dit verschil dus aan de wifi ligt. Nadat je je telefoon even gebruikt kan het verbruikt alleen wel een kwartier (ongeveer) hoger liggen, maar dat zakt vanzelf weer naar 2/5mAh.

De camera app verdwijnt trouwens vooralsnog niet zelf, dus die moet ik nog handmatig killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik heb net even het grafiekje nauwkeurig uitgelezen. Er staat:

Vanmorgen om 11:50 (net klaar met opnieuw opstarten)
68%

Nu om 16:29
65%

:D

[ Voor 12% gewijzigd door Sir_Hendro op 06-05-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03

S03

Je weet dat je via history dat nauwkeurig kan zien en niet hoeft te priegelen in het grafiekje? :9

Hoeveel mensen hebben er nou eigenlijk last van falende WiFi verbindingen? Het batterijwerk lijkt men zelf in de hand te hebben... (afkloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Lol nee dat had ik nog niet gezien lol. 8)7

Verder geen problemen me wifi hier. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Hendro op 06-05-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03

S03

Gebruik jij toevallig WPA2 zonder PSK? En Fridgeman?

[ Voor 12% gewijzigd door S03 op 06-05-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm zie dat de discharge na 1 dag normaal gebruik 1mA (soms ff 2mA) is met alles sync opties aan, wifi aan, data uit. Dan gaat die 1,5 dag bij mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03

S03

Dat verschil is alleen verklaarbaar als je een goede signaal heb, iets wat bij mij niet altijd het geval is (binnenshuis, T-Mobile PC: 3191). Wat voor beveiliging gebruik jij eigenlijk, Fridgeman? Ik ben benieuwd of het gebruik van diverse encrypties verschillen in de WiFi dropouts maakt.

De camera schakelt zichzelf nu blijkbaar wel uit, maar niet na tien seconden zoals bij (ik geloof) bassie het geval is. Ik heb nu ook de router op enkel TKIP (Wpa psk2) gezet i.p.v. aes of auto (TP Link 1043nd). Hij lijkt momenteel nog wel verbinding te hebben, maar vliegen doet hij niet (het is nog wel snel though). Wanneer ik iets wil Googlen lijkt er een kleine lag in te zitten. Gelukkig is dit niet storend en als dit voorlopig zo wil werken ben ik zeer tevreden, omdat het eigenlijk een probleemloos toestel is. Maar ja, het kan over een kwartier zo weer omslaan, dus ik wacht af...

[ Voor 50% gewijzigd door S03 op 06-05-2011 18:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S03 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:26:
Mijn verbruik is na de reset van gisteravond nog steeds goed. 2mAh zonder wifi, 5mAh met wifi... Denk dat dit verschil dus aan de wifi ligt. Nadat je je telefoon even gebruikt kan het verbruikt alleen wel een kwartier (ongeveer) hoger liggen, maar dat zakt vanzelf weer naar 2/5mAh.

De camera app verdwijnt trouwens vooralsnog niet zelf, dus die moet ik nog handmatig killen.
Ja dat ie bij mij even op 17 mAh stond kwam omdat ik iets aan het doen was, daarna nam ie gewoon weer af. Net na 2 1/2 uur was ie met 4 procent gedaalt, alleen het laatste uur ineens van 72 naar 67, maar ik heb de camera wel gebruikt en daarna niet gekillt, dus dat zou dan daar aan kunnen liggen. Even afwachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Hier een overzicht van de batterij van mijn Arc:
Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/arc/arc_battery001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reventon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10-2024
iemand een ideetje hoe je een geluidje kan laten afspelen bij ontvangstbevestiging na versturen van een sms ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik weet niet of het met het aan/uitzetten te maken heeft of wat, maar mijn accu neemt nu in 2 uur tijd met ongeveer 2 procent af (dan gebruik ik hem uiteraard bijna niet), eerder was dit zeker wel 5%. Dus anderhalve dag zou ik nu zeker wel moeten halen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 21:09:
Nou ik weet niet of het met het aan/uitzetten te maken heeft of wat, maar mijn accu neemt nu in 2 uur tijd met ongeveer 2 procent af (dan gebruik ik hem uiteraard bijna niet), eerder was dit zeker wel 5%. Dus anderhalve dag zou ik nu zeker wel moeten halen!!
Eensch, heb dit al eerder gehad, eerst google maps updates verwijdert ( wat schijnbaar ook hielp ) maar daarna weer wat batterij probs, opnieuw opstarten en nu ( tijdelijk?) weer goed :?

Misschien dat het toch pas echt volledig opgelost is met de eerste update, ( incl sync probleem ) ...

Iemand daar al een update over? :Y)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03

S03

Update: na 2 uur en 8 minuut nog 100% batterij over. Wifi is 'grootverbruiker' met 31%.
Ik weet dus niet of het daadwerkelijk aan de herstelfunctionaliteit heeft gelegen, maar sindsdien is de batterij in orde. Ook heb ik nog niet al mijn accounts + synch + juicedefender ingesteld, want ik wil even kijken de geinstalleerde applicaties de boosdoener(s) zijn.

Sinds ik in de router de encryptie op TKIP heb gezet heb ik ook nog steeds verbinding via WiFi. Zal er zo nog mee spelen en dit weekend zal definitief blijken of de problemen achterwege zijn.

@ Sir Hendro: je dient zelf 1500mAh aan te geven in de applicatie. De 1200mAh is een standaardgetal waarmee er gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Fritz!Box Fon 7170 met als WLAN config WPA2 CCMP Kanaal 1

Zonet even WMM en power save op de 7170 aangezet, Xperia Arc pakt 't mooi op; WPA2,WMM Power Save

Verbinding blijft af en toe bokken en ik heb niet de mogelijkheid om terug te gaan op TKIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
S03 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 22:19:
@ Sir Hendro: je dient zelf 1500mAh aan te geven in de applicatie. De 1200mAh is een standaardgetal waarmee er gewerkt wordt.
Thanks, ik heb het even bij gewerkt :)

Mijn accu is gedurende mijn nachtrust tussen 6-5-2011 @ 23:30 en 7-5-2011 @ 08:30 met slechts 4% discharge gezakt!! O+

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/arc/arc_battery002.jpg
Oranje = Accu verbruik in merendeels standby voor de restart
Lichtgroen = Standby na restart
Lichtblauw = Data AAN + beetje internetten
Donkergroen = Connected to PC
Donkerblauw = Standby tijdens mijn nachtrust

[ Voor 28% gewijzigd door Sir_Hendro op 07-05-2011 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03

S03

Ik kan mee in je verhaal. Na de reset zit ik nog steeds aan de positieve kant van het verhaal met een discharge rate van 2mAh (nacht, juicedefender actief) tot - zoals nu - 5mAh met de WiFi aan (standby though). Een mega verschil, het niet telkens hoeven bij te laden, zoals het ook hoort te zijn.

Sinds ik naar TKIP ben overgestapt als beveiliging (WPA PSK2) is de WiFi verbinding iets stabieler. Hij is er sinds vannacht wel twee keer kort afgeweest, maar ik heb hem zelf niet uit/aan hoeven te zetten. Na een periode kwam de verbinding wel terug. Hoewel het niet ideaal is, is dit al een grote vooruitgang. Dit neemt niet weg dat er een oplossing voor dient te komen.

Verder heb ik in drie weken tijd voor het eerst een spontane reboot meegemaakt. Dit gebeurde toen ik de telefoon in een locker had gelegd, dus ik weet niet of de gebrekkige verbinding de Arc doet herstarten. Dit mag mijns inziens niet gebeuren, en SE mag ook dit snel aanpakken.

@ Bassie112: sinds de reset sluit de camera applicatie zichzelf wel netjes af (niet binnen 10 seconden, maar wel binnen een korte periode van ongeveer een minuut). Ik weet niet wat er zo verandert is na een reset (want zo werd het toestel ook aangeleverd), maar ik hoop alleen dat dit zo blijft en dat er snel een update aankomt om de ervaring nog meer te verbeteren. Want los van de issues is het wel een toptoestel imo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terug komen op mijn eerdere bericht over dat ik de accu slecht vond. Na het opnieuw aan het uitzetten is de accu echt veel beter. Ik doe er nu al bijna 27 uur mee en hij heeftn og 47% over. In 12 uur thuis (tijdens slapen en deze ochtend nog weinig mee gedaan) heeft hij maar 6% verbruikt. Eerder hing ik heb bij 20% aan de accu omdat ik niet wist of hij de volgende ochtend zou gaan halen. Merk wel dat als je even gebelt ofzo hebt je accu wel ineens met 3% ofzo afneemt, maar ach ben al heel blij dat hij snachts niet zoveel meer verbuikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 12:37:
Even terug komen op mijn eerdere bericht over dat ik de accu slecht vond. Na het opnieuw aan het uitzetten is de accu echt veel beter.
Ik heb hetzelfde. Op een gegeven moment gaat de telefoon met moeite 12 uur mee op een volle lading, maar na een reboot heb ik na 12 uur nog 50% met normaal gebruik.

Er is een app op de achtergrond dat als een gek je accu leegzuigt na opstarten en afsluiten. Google Maps of de camera functie heb ik het idee, maar dat heb ik nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vozzie schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 12:47:
[...]

Ik heb hetzelfde. Op een gegeven moment gaat de telefoon met moeite 12 uur mee op een volle lading, maar na een reboot heb ik na 12 uur nog 50% met normaal gebruik.

Er is een app op de achtergrond dat als een gek je accu leegzuigt na opstarten en afsluiten. Google Maps of de camera functie heb ik het idee, maar dat heb ik nog niet getest.
Ja die van mij hield het soms ook met moeite 12 uur vol hoor. Ik heb de afgelopen 24 uur mn phone niet heel veel gebruikt, dus kan nog niet zeggen hoelang ik er mee doe als ik hem regelmatig/normaal gebruik...dat moet ik dus nog even testen, maar ik ga er van uit dat ie het makkelijk 12 uur moet volhouden als ik hem wat intensiever gebruik.

Ja ik weet niet welke app dat is. Google maps heb ik nog niet echt gebruikt, alleen in het begin om te testen. Camera gebruik ik wel veel, maar die kill ik voor de zekerheid tog maar even na afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Even een size comparison van mijn Xperia arc vs iPhone4 van m'n vriendin:

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/arc/arc_vs_iphone4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03

S03

Who gets to be on top? ;)

Hoe staat het ervoor met je accu? Ik heb sinds 13:23 wèèr een verhoogd verbruik van tientallen mAh's!

Maar gelukkig heb ik alles geprobeerd bij te houden. Het enige wat ik heb gedaan is eBuddy installeren, Facebook en Hyves ingelogd... is dat echt de socialmedia die niet uitgaat? Gebruik(te) jij (1 van) deze apps toevallig ook?

Edit: ik heb facebook gekilled. Even kijken of dat het verschil maakt!

[ Voor 9% gewijzigd door S03 op 07-05-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S03 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:49:
Who gets to be on top? ;)

Hoe staat het ervoor met je accu? Ik heb sinds 13:23 wèèr een verhoogd verbruik van tientallen mAh's!

Maar gelukkig heb ik alles geprobeerd bij te houden. Het enige wat ik heb gedaan is eBuddy installeren, Facebook en Hyves ingelogd... is dat echt de socialmedia die niet uitgaat? Gebruik(te) jij (1 van) deze apps toevallig ook?

Edit: ik heb facebook gekilled. Even kijken of dat het verschil maakt!
Nee bij mij is ie nog niet omhoog gegaan. Als ik er nix mee doe dan zit ie tussen de 1mA en 5mA (meestal op 5mA, maar als ik gekillt heb gaat ie naar 1 of 2). Sociale media gebruik ik regelmatig, maar daar gaat de mA bij mij niet van omhoog hoor...het blijft raar allemaal!! Maar als ik mn telefoon niet meer gebruik voor een tijdje, dan kill ik van te voren eerst even alles, zodat ik zeker weet dat er nix op de achtergrond blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03

S03

Ik heb me inmiddels afgemeld bij Hyves en Facebook (staat nog wel veel zooi - o.a. maps/camera/facebook - in het geheugen, maar schijnbaar mag dat) en de discharge daalt al richting de 10mAh... Het lijkt toch erg op een app... of een combinatie van. Heel vaag inderdaad.

Edit: van 10, naar 7, naar 5 en nu 4mAh... eBuddy, Facebook of Hyves was de boosdoener. Inmiddels 20 uur en 40 minuten op 1 lading verder met een resterende batterijcapaciteit van 47%. Ik heb er voldoende op gedaan, dus 2 dagen met gebruik is goed te doen op de Arc (mits de applicaties zich niet misdragen).

Edit2: weer een verhoogd verbruik... toch maar even Facebook gekilled (camera draait nog in het geheugen). Dan kan ik zekerheid krijgen over de Facebook app...

Edit3: het is me met geen mogelijkheid gelukt. De cameraapp handmatig gekilled, facebook onder toepassingen gestopt (killen zorgde er telkens voor dat de app zich opnieuw inlaadde)... dus toch maar herstart. Wat maakt onze Arc's zo anders dan die van de correct werkenden, die geen reboot nodig hebben om de batterij niet om te laten raken? Heel vaag! :F (na de reboot weer prima - wifi moet wel uit, anders alsnog hoge discharge -2mAh...) Misschien dat de gebrekkige WiFi functionaliteit de batterij te parten draint...

[ Voor 73% gewijzigd door S03 op 07-05-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S03 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 17:52:
Ik heb me inmiddels afgemeld bij Hyves en Facebook (staat nog wel veel zooi - o.a. maps/camera/facebook - in het geheugen, maar schijnbaar mag dat) en de discharge daalt al richting de 10mAh... Het lijkt toch erg op een app... of een combinatie van. Heel vaag inderdaad.

Edit: van 10, naar 7, naar 5 en nu 4mAh... eBuddy, Facebook of Hyves was de boosdoener. Inmiddels 20 uur en 40 minuten op 1 lading verder met een resterende batterijcapaciteit van 47%. Ik heb er voldoende op gedaan, dus 2 dagen met gebruik is goed te doen op de Arc (mits de applicaties zich niet misdragen).

Edit2: weer een verhoogd verbruik... toch maar even Facebook gekilled (camera draait nog in het geheugen). Dan kan ik zekerheid krijgen over de Facebook app...

Edit3: het is me met geen mogelijkheid gelukt. De cameraapp handmatig gekilled, facebook onder toepassingen gestopt (killen zorgde er telkens voor dat de app zich opnieuw inlaadde)... dus toch maar herstart. Wat maakt onze Arc's zo anders dan die van de correct werkenden, die geen reboot nodig hebben om de batterij niet om te laten raken? Heel vaag! :F (na de reboot weer prima - wifi moet wel uit, anders alsnog hoge discharge -2mAh...) Misschien dat de gebrekkige WiFi functionaliteit de batterij te parten draint...
Ja ik snap er ook nix van. Tot nu toe heeft ie het na het herstarten trouwens wel goed gedaan, had wel 2 keer een onverklaarbare hoge mAh, deed er toen nix mee...maar toen ff alle apps gekillt en deed ie het weer normaal. Hij doet het nu ruim anderhalve dag en zit nu op 17 procent, hij is wel pas opnieuw opgestart toen ie op 80% stond, dus ga er vanuit dat ie ruim 2 dagen mee moet kunnen gaan met matig gebruik van de telefoon dan.
Ik heb Wifi best vaak aanstaan en daardoor krijg ik geen hoge mAh hoor, die van mij zit rond de 5 steeds.
Ben benieuwd of iemand er achter gaat komen hoe het nou zit met die accuduur, waaraan het dus ligt dat ie zo snel leeg is...en na het opnieuw opstarten hij het ineens langer doet...vaaaggg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03

S03

Ik had WiFi erbij vermeld, omdat het me opviel dat WiFi een eigen leven ging leiden op m'n Arc. Ik denk dat we alleen maar op een update van SE kunnen afwachten... helaas.

Onder goede omstandigheden kan je trouwens inderdaad gemakkelijk twee dagen mee met normaal gebruik (hoewel normaal relatief is). Het is doodzonde, maar voorlopig is het doorbijten. Zodra de WiFi en batterij issues zijn verholpen is het weer een topper, voorlopig is het de hele tijd voorzichtig zijn en volledig opladen voor je deur uit gaat. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Wat mij opvalt is dat bij het gebruik van wifi of data dat het verbruik erg stijgt naar wel bijna 15% per uur!! Tevens lijkt het absurde accu verbruik niet aan de facebook app te liggen.

Maar even wat anders, mochten jullie het mooie schermpje van de arc eens willen testen dan kan ik jullie de volgende video zeer aanraden!!

The Wild Lide in Brazil - Panasonic 1080i

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/30s9dl5.png

Dit echt echt onwijs mooi!! Deze kan je via YoutTube op je Arc kijken en wat je ziet is echt om te kwijlen!! Echter als je het orgineel download dan heb je nog wat scherper beeld en dan is het helemaal perfect. Het orgineel is mogelijk een beetje lastig te krijgen.

Ik heb hem gedownload en vervolgens omgezet naar:
MP4 - 1280x720 @ 29,7fps, 5,5mbit video, 160kbps audio (zoals bij de demo video van Final Fantasy op je arc).

Met deze settings is het echt haar scherp en een geweldige demo voor het lcd met Bravia Engine :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Hendro op 09-05-2011 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ook bij mij ging gister de mAh ineens omhoog zonder dat ik er iets mee deed. Omdat ik tog wilden kijken hoelang ie het zou doen heb ik hem snachts niet aan de lader gedaan, maar rond 4 uur snachts hield hij ermee op. Om 11 uur en om 1 uur snachts stond ie nog op 17 procent, dus dat ik heel snel gegaan. Kwam er vanochtend om 6 uur achter dus aan de lader gedaan...en net van de lader afgehaald, maar die mAh stond heel hoog 300 mAh, dus heb hem maar weer opnieuw opgestart...heel vaag dit. Denk dat ik hem elke dag maar ff opnieuw opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat ook in de handleiding dat je hem het beste elke dag even kunt uitzetten opnieuw opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:41:
er staat ook in de handleiding dat je hem het beste elke dag even kunt uitzetten opnieuw opstarten
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Bij ij is dat nog steeds niet nodig. Internetten kost nog steeds aardig wat accu verbruik maar kan makkelijk 2 dagen en lekker mee aan de slag. Als ik er niks mee zou doen met misschien 1 kort gesprek per dag dan houdt hij het wel 3,5 a 4 dagen uit :)

@hieronder:
Nope :7

[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Hendro op 09-05-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Zojuist is er een kop koffie over m'n nieuwe Arc heengegaan 8)7

Alles lijkt het gelukkig nog goed te doen. Maar dit doet me wel afvragen: Hebben jullie em verzekerd oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Sir_Hendro schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:11:
....Als ik er niks mee zou doen met misschien 1 kort gesprek per dag dan houdt hij het wel 3,5 a 4 dagen uit :)
Dat is exact wat ik de laatste dagen aan het testen ben: Begint de Arc 'spontaan' meer stroom te verbruiken, of zijn het gestarte apps die lopen te drainen? Het lijkt op het laatste, want na 2 dagen en 8 uur heb ik nog 64% lading over. Daarbij is het toestel erg weinig actief gebruikt (alleen enkele gesprekken van in totaal 15 minuten), maar draaien wel diverse dingen op de achtergrond: Email ééns per 2 uur, WhatsApp actief, Nieuws en Weer widget actief, alsmede nog wat andere 'online' widgets. 's Nachts tussen 01:00 en 08:00 wordt data uitgeschakeld door JuiceDefender (dit is zichtbaar positief op het verbruik).

Op deze manier zou ik zo'n 5 dagen! gaan halen op één lading. Ik weet echter zeker dat wanneer ik nu een half uur het toestel intensief ga gebruiken (Even browsen, spelletje spelen enz) dat Ik morgenochtend niet meer haal (ook als ik na een half uur 'm weer weg leg en aan z'n lot overlaat).
Ik ben al even bezig om proberen te isoleren waar het drainprobleem vandaan komt, maar dat valt nog niet mee. Ik heb al enkele mogelijkheden uitgesloten door onnodige apps te uninstallen (MediaServer, SE Sync, Facebook, Twitter/Facebook widget, TimeScape en zo nog een paar) Als ik nog wat zinnigs ontdek, zal ik 't zeker melden.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:06
Ik denk niet dat je met het killen van apps achter stroomverbruikers komt. Lees de volgende threads. SE legt uit waarom een appkiller weinig zin heeft.

http://talk.sonyericsson.com/message/67464
http://talk.sonyericsson.com/message/67946#67946

Wel lijkt het erop dat de camera software een probleem levert. XDA is daar flink mee bezig geweest en volgens mij is SE het aan het onderzoeken.
http://forum.xda-develope...p?p=13144768#post13144768

Het is iig wel duidelijk dat er onverklaarbare drains voorkomen en het powermanagement wat intelligenter kan.

Er staat overigens een update klaar om gereleased te worden. Veel facebook gedoe schijnt.

http://blogs.sonyericsson...s-inside-xperia%E2%84%A2/

[ Voor 13% gewijzigd door Nollekeuh op 09-05-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Vodafone :') Bestel ik vorige week telefonisch de Arc Midnight Blue bij mn contractverlenging, vraag nog "weet je zeker dat ik dan de blauwzwarte krijgt?". "Tuurlijk meneer"

Vandaag ligt er dus een zilveren in de bus.... Morgen eens kijken of ik hem in de dichtstbijzijnde winkel kan ruilen.

Wel even mee gespeeld; maar dat is even een upgrade vanaf een Touch Diamond :D Wat soepel allemaal zeg. Niks meer een minuut op google maps wachten. Jammer dat ik nog niet lekker kan spelen vanavond!

[ Voor 25% gewijzigd door cheiron op 09-05-2011 18:40 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Volgens mij ligt het drainprobleem iets dieper dan een camera-app oid. In vervolg op m'n bovenstaande verhaal: Ik heb vanmiddag omstreeks 15:30 een telefoongesprek gevoerd van 20 minuten. Verder tijdens het gesprek of daarna niets gedaan met het toestel, alleen af en toe snel het batterijverbruik bekeken.

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://xcellerate.nl/images/ScreenShot.png

Voor mij voldoende duidelijk dat dit niet door mezelf op is te lossen, maar met een FW update gefixed moet worden.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:48:
Volgens mij ligt het drainprobleem iets dieper dan een camera-app oid. In vervolg op m'n bovenstaande verhaal: Ik heb vanmiddag omstreeks 15:30 een telefoongesprek gevoerd van 20 minuten. Verder tijdens het gesprek of daarna niets gedaan met het toestel, alleen af en toe snel het batterijverbruik bekeken.

Resultaat:
[afbeelding]

Voor mij voldoende duidelijk dat dit niet door mezelf op is te lossen, maar met een FW update gefixed moet worden.
Ik zie wel het auto-update icoontje linksboven, wellicht dat dat ook iets van de accu heeft afgesnoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:06:
[...]

Ik zie wel het auto-update icoontje linksboven, wellicht dat dat ook iets van de accu heeft afgesnoept.
Ja, die verscheen vlak voordat ik de screenshot maakte, omdat ik vlak daarvoor de ScreenShot app heb geinstalleerd. Had ik kunnen melden, maar heeft iig geen invloed gehad tussen 15:30 en 18:30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Maestro schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:48:

Resultaat:
[afbeelding]

Ik had gisteren het ook opgemerkt. Daarvoor dagen geen drain gehad, maar gisteren een vriendin opgebeld en een gesprek van 45 min gehad. Daarna telefeoon neergelegd, een tijdje later telefoon aangezet en zag dat het batterij verbruik heel snel naar beneden gaat.
Ik heb de telefoon maar gereboot en probleem is opgelost.

DIt probleem is niet zo maar op te lossen, kan aan de kernel liggen of aan Gingerbread liggen. Want ik zag dat een aantal SGS2 users op XDA ook dit probleem hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik heb nog wat zaken getest zoals Facebook, camera, telefoneren internetten. Geen van alle heeft een permanente drain veroorzaakt. Lekker op je gemak internetten trekt de accu wel snel leeg met ruim 20% per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar vandaag al 2 keer gehad dat het mAh ineens omhoog ging en de accu leegtrok terwijl ik hem al een keer gereboot had...heb de phone maar meteen weer gereboot na die 2 keer toen het mAh omhoog ging..maar het mAh gaat bij mij elke keer omhoog als ik er nix mee aan het doen ben, heel gek!! Nou hoop dat ie nu weer normaal blijft doen en niet vannacht weer ineens uitvalt (voor de zekerheid maar ff een andere wekker aanzetten haha)

En jah internetten trek de accu heel erg snel leeg, bellen en foto's/filmpjes maken trouwens ook!! Ach jah we moeten het er maar mee doen voor nu

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Outlook 2010 noteert telefoonnummers als volgt: +31 (030) 12345678.

Afbeeldingslocatie: http://www.mikespaans.com/images/stories/het-went-invoerhulp.png

Het volledige netnummer wordt tussen haakjes geplaatst.
Bij mijn Xperia X1 (windows mobile 6.5) leverde dat nooit problemen op.
Als je outlook 2010 echter synchroniseert met de Xperia Arc (ws geldt dit voor elk android toestel), dan kun je deze nummers niet meer vanuit je contactenlijst op de Arc bellen.

Wel als je alles handmatig veranderd in +31 (30) 12345678. Ik heb ongeveer 900 contacten en zoek een handigere manier om dit te bereiken. Na enige uren speuren op internet heb ik de oplossing niet gevonden.

Weet iemand van jullie daar een handige oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Kun je netnummer niet leeglaten en gewoon het volledige telefoonnummer bij abonneenummer invullen?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Dat zou kunnen, maar ik zou graag een oplossing vinden die mijn 900 contacten automatisch in het juiste format giet. Voor 900 contacten met meerdere telefoonnummers alles handmatig veranderen, gaat enorm veel uren werk vergen. Ik zal toch niet de eerste zijn met dit probleem denk ik. Outlook zelf is, voor zover ik heb kunnen nagaan, niet anders in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
cheiron schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:39:
Vodafone :') Bestel ik vorige week telefonisch de Arc Midnight Blue bij mn contractverlenging, vraag nog "weet je zeker dat ik dan de blauwzwarte krijgt?". "Tuurlijk meneer"

Vandaag ligt er dus een zilveren in de bus.... Morgen eens kijken of ik hem in de dichtstbijzijnde winkel kan ruilen.
En ja hoor, kan hem dus niet in de winkel ruilen omdat het "een andere organisatie" is. Hij gaat dus op de bus retour. Dat terwijl hi zo uitnodigend was om lekker mee te spelen...

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Politoer schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:47:
Dat zou kunnen, maar ik zou graag een oplossing vinden die mijn 900 contacten automatisch in het juiste format giet. Voor 900 contacten met meerdere telefoonnummers alles handmatig veranderen, gaat enorm veel uren werk vergen. Ik zal toch niet de eerste zijn met dit probleem denk ik. Outlook zelf is, voor zover ik heb kunnen nagaan, niet anders in te stellen.
Ik ken het, gebruik zelf ook erg veel contacten alleen een oudere versie van Outlook. Ik vroeg me alleen af of je dan niet je contacten opnieuw kunt synchroniseren naar Outlook toe en dan aangeven dat het netnummer niet gevuld moet worden. Geen idee of je die keuze hebt.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een fatsoenlijke screenshot app voor ongerootte telefoons?

Oh en mijn batterij gaat echt maar 16u mee ofzo, f-ing drama.
Maar dat kan eigenlijk ook best aan mijn gebruik liggen.
Iemand toch nog wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:02:
[...]

Ik ken het, gebruik zelf ook erg veel contacten alleen een oudere versie van Outlook. Ik vroeg me alleen af of je dan niet je contacten opnieuw kunt synchroniseren naar Outlook toe en dan aangeven dat het netnummer niet gevuld moet worden. Geen idee of je die keuze hebt.
waar synchroniseer je mee? ik kom zelf ook van Outlook 2010 en heb alle gegevens gesynct met google calendar via het google calandar sync
progje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:50:
Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar vandaag al 2 keer gehad dat het mAh ineens omhoog ging en de accu leegtrok terwijl ik hem al een keer gereboot had...heb de phone maar meteen weer gereboot na die 2 keer toen het mAh omhoog ging..maar het mAh gaat bij mij elke keer omhoog als ik er nix mee aan het doen ben, heel gek!! Nou hoop dat ie nu weer normaal blijft doen en niet vannacht weer ineens uitvalt (voor de zekerheid maar ff een andere wekker aanzetten haha)

En jah internetten trek de accu heel erg snel leeg, bellen en foto's/filmpjes maken trouwens ook!! Ach jah we moeten het er maar mee doen voor nu
Internetten zal best veel verbruiken en volgens mij is het scherm toch echt de grootste stroomvreter. Neemt uiteraard niet weg dat als ik mijn telefoon op standby wegleg het stroomverbruik nihil moet zijn. Daar zit kennelijk dus gewoon een fout. Mijn Desire was daar wel gewoon goed in en gaf geen onverklaarbare drains. De telefoon mag best ieder uur even pollen of er nog berichtjes zijn of mail etc (graag zelfs). Maar de Arc is gewoon onbetrouwbaar wat betreft stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
@bassie 112
Mijn synchronisatie situatie is wat complex.
Op mijn werk gebruiken we office 2007. Mijn Blackberry van de zaak synchroniseert automatisch wireless via de enterprise server.
Mijn werkagenda en privé agenda, alsmede mijn contacten zitten bij elkaar. Met de Blackberry desktop software synchroniseer ik mijn BB via usb (wireless moet ik steeds handmatig uitschakelen op de BB) met outlook 2010 op mijn privé PC. Outlook op mijn privé PC synchroniseer ik met de Google outlook sync utility (kan ik niet op mijn werk installeren) met mijn Google calendar. Die synchroniseert automatisch wireless met de Xperia Arc. Zo moet op alle apparaten dezelfde agenda en contacten komen.
Erg omslachtig, maar een eenvoudigere manier heb ik nog niet ontdekt. Op zich werkt het, maar nu loop ik tegen de eigenwijze telefoonnummer notatie van Outlook aan (die houdt zich niet aan de standaard internationale nummernotatie ITU E.123), waardoor ik de telefoonnummers uit de contacten op de Arc niet kan bellen. Het is voor mij bijna niet te geloven dat dit nog nooit is opgelost. Op de Xperia X1 die op Windows mobile draaide was dat nooit een probleem (maar ja, dat was dus ook van Microsoft).

[ Voor 5% gewijzigd door Politoer op 10-05-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Politoer schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:40:
@bassie 112
Mijn synchronisatie situatie is wat complex.
Op mijn werk gebruiken we office 2007. Mijn Blackberry van de zaak synchroniseert automatisch wireless via de enterprise server.
Mijn werkagenda en privé agenda, alsmede mijn contacten zitten bij elkaar. Met de Blackberry desktop software synchroniseer ik mijn BB via usb (wireless moet ik steeds handmatig uitschakelen op de BB) met outlook 2010 op mijn privé PC. Outlook op mijn privé PC synchroniseer ik met de Google outlook sync utility (kan ik niet op mijn werk installeren) met mijn Google calendar. Die synchroniseert automatisch wireless met de Xperia Arc. Zo moet op alle apparaten dezelfde agenda en contacten komen.
Erg omslachtig, maar een eenvoudigere manier heb ik nog niet ontdekt. Op zich werkt het, maar nu loop ik tegen de eigenwijze telefoonnummer notatie van Outlook aan (die houdt zich niet aan de standaard internationale nummernotatie ITU E.123), waardoor ik de telefoonnummers uit de contacten op de Arc niet kan bellen. Het is voor mij bijna niet te geloven dat dit nog nooit is opgelost. Op de Xperia X1 die op Windows mobile draaide was dat nooit een probleem (maar ja, dat was dus ook van Microsoft).
Haha dat is idd vrij complex. Mijn outlook gebruikt de normale notatie zoals de oudere versies. Waarschijnlijk neemt die dus bij jou een andere notatie door bepaalde sync instellingen. Misschien dat je bij de BB sync de notatie kunt instellen? Hoe dan ook zal het wel lastig worden om de sync tussen BB/Microsoft/Google goed te laten verlopen... Heb je al gekeken naar speciale (betaalde waarschijnlijk) sync software? Ik kan me voorstellen dat er al programma's geschreven zijn met een all-round sync oplossing, je bent immers vast niet de enige met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:27:
[...]

Internetten zal best veel verbruiken en volgens mij is het scherm toch echt de grootste stroomvreter. Neemt uiteraard niet weg dat als ik mijn telefoon op standby wegleg het stroomverbruik nihil moet zijn. Daar zit kennelijk dus gewoon een fout. Mijn Desire was daar wel gewoon goed in en gaf geen onverklaarbare drains. De telefoon mag best ieder uur even pollen of er nog berichtjes zijn of mail etc (graag zelfs). Maar de Arc is gewoon onbetrouwbaar wat betreft stroomverbruik.
Ja het is de combinatie van internet en het scherm waardoor je accu snel leeggetrokken wordt. Maar inderdaad bij standby moet hij niet zoveel verbruiken. Nu is dat bij mij wel opgelost doordat ik hem elke dag even opnieuw opstart. Ik had vannacht om kwart voor 1 25 procent en om half 9 vanochtend 22 procent, dus dat is heel mooi.

Even vraagje met juice defender(gratis versie) kan je wel je dataverkeer regelen dat als je scherm uit staat dataverkeer ook uit gaat, maar dat werkt niet met wifi zeker? Of doe ik iets verkeerd? Snap er nog niet zo heel veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is fantastisch nieuws, kan niet wachten tot Cyanogenmod voor de Arc beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Google Goggles
App aanrader!!

Maak een foto van een object, beest of text en google zoekt de benodigde info. Bijvoorbeeld:

Foto: Chuck Norris
Resultaat: Chuck Norris, Celeberty

Foto: Coca Cola dop
Resultaat: Coca Cola company logo

Foto: Duitse tekst
Resultaat: Tekst vertalen naar andere taal

Foto: Blastoise (Pokemon)
Resultaat: Blastoise, Pokemon (kan je dus de arc gebruiken als Pokedex :P )

Foto: Shigeru Miyamoto (baas van Nintendo)
Resultaat: Mijn arc crashed en moest de batterij opnieuw erin doen om hem opnieuw te starten :P

WTF!! Je kan nu zelfs sudoku puzzels er mee oplossen!! 8)7

1 nadeel met deze app:
Echter bevriesd mijn Arc volledig naar een bepaalde hoeveelheid scans (ergens over de 10) en dan moet ik de accu uit m'n Arc halen om hem weer opnieuw te kunnen starten :P

[ Voor 19% gewijzigd door Sir_Hendro op 10-05-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
*O*
Wordt steeds blijer van de Arc, nu ze toenadering tot XDA hebben gezocht worden problemen met software hopelijk binnen no-time opgelost.
Misschien al snel een oplossing voor sync en batterij probleem?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humma Kavula schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:47:
[...]

*O*
Wordt steeds blijer van de Arc, nu ze toenadering tot XDA hebben gezocht worden problemen met software hopelijk binnen no-time opgelost.
Misschien al snel een oplossing voor sync en batterij probleem?
Idd, ik hoop dat er snel een uitgekleede versie komt zonder rotzooi erop, bv CM. LauncherPro+ er weer op en ik ben nog blijer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Arc nu 3 weken, geen problemen...Weet iemand hoe ik de wifi instellingen+ wachtwoorden kan importeren vanaf de xperia X1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S03

S03

Even een update: sinds ik af en toe de WiFi aanzet (wanneer nodig, daarna meteen uit), enkel Whatsapp, SMS'jes verstuurd en bel is er bijna niks aan de hand. M'n WiFi verbinding is stabieler en de batterij draint niet, dus in mijn geval heeft de reboot veel verschil gemaakt. Ik maak alleen geen gebruik van de camera/gallery etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:20
Ik zit met de volgende situatie in de auto:

Ik luister muziek via de radio van de auto en de telefoon is via bluetooth gekoppeld voor het bellen. Als ik gebeld wordt stopt de muziek met spelen, kan ik bellen en zodra ik ophang gaat de muziek verder.

Kan ik dat ook met de navigatie voor elkaar krijgen? Dat de muziek even stopt, de navigatie spreekt en de muziek dan verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Remcoder schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:27:
Ik zit met de volgende situatie in de auto:

Ik luister muziek via de radio van de auto en de telefoon is via bluetooth gekoppeld voor het bellen. Als ik gebeld wordt stopt de muziek met spelen, kan ik bellen en zodra ik ophang gaat de muziek verder.

Kan ik dat ook met de navigatie voor elkaar krijgen? Dat de muziek even stopt, de navigatie spreekt en de muziek dan verder gaat.
gaat je niet lukken. de navigatie maakt gebruik van HSP en het bellen van HFP. Zet de radio maar op BT Audio dan hoor je de navigatie wel, maar geen cd/radio meer.

HSP=HeadSet Protocol (ofwel bluetooth via headset, continue signaal geen inbreuk op radio)
HFP=HandsFree Protocol (wat dus wel een signaal afgeeft waarbij de autoradio weet dat er onderbroken moet worden)

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyanogenMod 7 for Xperia Arc work in progress: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1057555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:41:
[...]

Ja het is de combinatie van internet en het scherm waardoor je accu snel leeggetrokken wordt. Maar inderdaad bij standby moet hij niet zoveel verbruiken. Nu is dat bij mij wel opgelost doordat ik hem elke dag even opnieuw opstart. Ik had vannacht om kwart voor 1 25 procent en om half 9 vanochtend 22 procent, dus dat is heel mooi.

Even vraagje met juice defender(gratis versie) kan je wel je dataverkeer regelen dat als je scherm uit staat dataverkeer ook uit gaat, maar dat werkt niet met wifi zeker? Of doe ik iets verkeerd? Snap er nog niet zo heel veel van.
Ik had ergens gelezen dat de Arc zelf wifi een soort van uitschakeld indien standby. Waarom dat overigens niet voor de dataverbinding is geregeld is mij een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Had dit gelezen, maar denk dat het nog wel een maandje gaat duren voordat er iets stabiels en beters is weggezet.

Overigens heeft SE ook een update klaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
reyals schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:50:
[...]

gaat je niet lukken. de navigatie maakt gebruik van HSP en het bellen van HFP. Zet de radio maar op BT Audio dan hoor je de navigatie wel, maar geen cd/radio meer.

HSP=HeadSet Protocol (ofwel bluetooth via headset, continue signaal geen inbreuk op radio)
HFP=HandsFree Protocol (wat dus wel een signaal afgeeft waarbij de autoradio weet dat er onderbroken moet worden)
Is er dan geen manier om de navigatie te forceren op HFP, via een appje of een of andere hack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remcoder schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:57:
[...]

Is er dan geen manier om de navigatie te forceren op HFP, via een appje of een of andere hack?
Geen idee, maar ik laat de spraak gewoon via bluetooth gaan en navigatie via de arc zelf. Eigenlijk wel prima zo. Altijd muziek en altijd navigatiegeluid. Anders wordt je ook krankzinnig als de muziek elke 5s onderbroken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
En is er een mogelijkheid om in Google Maps/Navigatie de screensaver niet aan te laten gaan? Zoiets was er wel op m'n 3G maar kan het nog niet vinden op de Arc.

Overigens is die scheut koffie niet helemaal ongemerkt gebleven :| De drie knoppen voelen een stuk stroever bij het indrukken. Zit te twijfelen of ik em zelf moet openschroeven of gelijk weer terugsturen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:33:
[...]

Geen idee, maar ik laat de spraak gewoon via bluetooth gaan en navigatie via de arc zelf. Eigenlijk wel prima zo. Altijd muziek en altijd navigatiegeluid. Anders wordt je ook krankzinnig als de muziek elke 5s onderbroken wordt.
Mja, bij mij staat de muziek al vrij vlug harder dan de arc kan produceren, wss helpt het ook niet mee dat de houder die ik heb de speaker afdekt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:56:
[...]

Had dit gelezen, maar denk dat het nog wel een maandje gaat duren voordat er iets stabiels en beters is weggezet.

Overigens heeft SE ook een update klaar staan.
Voor die update komt mijn Arc niet meer in aanmerking, nadat ik 'm geroot heb.

Vind ik toch niet erg, want SEUS is alleen voor Windows PC's beschikbaar en meer Facebook integratie is alleen maar een nadeel.

Ik zit er zelfs over na te denken de ROM aan te passen om *Facebook te verwijderen. (Maar voorlopig is het makkelijker die app helemaal achteraan te verstoppen)

Vind dat zo irritant, dat door de fabrikant geïnstalleerde apps beveiligd tegen verwijderen zijn.

Trouwens, mocht iemand's PC/Windows blijven hangen op de SEMC Flash Device (tijdens SEUS) is de oplossing te herstarten in veilige modus met netwerkondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 20:47
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:25:
[...]
Rooten heeft totaal niks mee te maken of je nou wel of niet kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:45
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:25:
[...]

En, als ik me niet vergis, maakt het ook niet uit of je de boorloader geunlocked hebt.
Alleen als je er een andere ROM op hebt staan krijg je geen SE updates meer.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wai_AM schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:34:
[...]

Rooten heeft totaal niks mee te maken of je nou wel of niet kan updaten.
Ah? SEUS denkt daar anders over.

Ik heb het volgende met mijn Arc gedaan; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1042978

Kennelijk is die IMG file, die ik na het unlocken heb geflashed, niet stock SE.
Afbeeldingslocatie: http://i582.photobucket.com/albums/ss269/netbookc/NbC%201/51976a.jpg

Najah, jammer dan. Ik wacht toch op CyanogenMod

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 20:47
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:37:
[...]

Ah? SEUS denkt daar anders over.
http://www.xperiablog.net...der-is-a-one-way-process/

Update: Sony Ericsson has confirmed that you will be able to still get SEUS updates as long as you carry on using stock SE firmware, even if the bootloader is unlocked. (Thanks @TheHurf!)

Dus of
je moet het helemaal verknalt hebben met een andere ROM
je hebt een andere ROM geinstalleerd

Maar als je de oude SE ROM er weer erop zet dan zou je in principe gewoon kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:45
Of je update / herinstalleert SEUS ff..

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wai_AM schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:42:
[...]
Dus of
je moet het helemaal verknalt hebben met een andere ROM
je hebt een andere ROM geinstalleerd

Maar als je de oude SE ROM er weer erop zet dan zou je in principe gewoon kunnen updaten.
Enig idee waar ik die oude SE ROM kan vinden?
Download the Xperia arc firmware from here (170MB). This is version 3.0.A.2.181 of the global firmware for LT15i handsets.

Van http://www.xperiablog.net...your-xperia-arc-tutorial/

Vanavond maar eens proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05-2023
En zoals belooft nog wat vergelijkend materiaal over de camera in middag/avond/nachtlicht... ;)
http://www.youtube.com/user/diegast1983

En de foto's zijn ook egt super met zo'n Arc - heerlijk scherp en vol van kleur... Wat een toestel!!! :D

-edit: voor alle filmpjes stond ook de ruisonderdrukkingsmicrofoon aan... Helaas ook hier veel bassruisvorming (al moet ik zeggen dat dat waarschijnlijk tog wel was gebeurd - MAN wat ging dat hard..!!) Dat is ook de reden waarom het beeld soms een beetje 'bibbert'.... Das niet door het springen en dansen gheheheh!! >B-D

-edit v2: de laatste 5 uploads zijn van Euphoria (7 mei) en die 2 ervoor zijn van Bevrijdingsfestival - 't Dijktheater Vlissingen (5 mei duhhh.... 8) ) Die eerste upload was nog van me SE Satio.

[ Voor 54% gewijzigd door diegast op 11-05-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, eerst en vooral zou ik iedereen willen bedanken voor zijn/haar bevinden hier te posten over de Arc. _/-\o_
Dankzij jullie was ik volledig overtuigd en heb ik deze dan ook aangeschaft.
Ik gebruik de Arc nu al een week en ik moet zeggen dat ik het echt een super toestel vind!!
Mijn vorige gsm was een Nokia X6 en ik had dan ook een beetje schrik dat de Arc niet zou voldoen aan mijn muziekwensen (aangezien de X6 vooral op muziek was gericht en ik dit één van de belangrijkste punten vind).

Tot mijn grote verbazing en tevredenheid overtreft de Arc de X6 echt op alle punten!! Wat een fantastisch geluid komt er uit de meegeleverde headset!! Echt super!! Ik gebruik deze dan ook dagelijks!
En ondanks het feit dat ik dagelijks een uurtje de muziekspeler, een uurtje de browser, paar keer bellen + sms haalt deze makkelijk 3 dagen zonder opladen... Zeker voldoende dus!

Nu heb ik wel nog 3 vraagjes voor jullie;
1. Als ik de navigatie gebruik en ik heb alleen de gps functie actief staan (de draadloze netwerken functie dus uit) verbruik ik dan ook nog data of is dit écht alleen maar de gps die actief is??
2. Is er een mogelijkheid om het alarm te activeren als de gsm uitstaat?? Dit omdat ik elke avond de gsm uitzet en ik ondervonden heb dat deze dus niet automatisch terug aanspringt met het alarm.
3. Kan ik het ledlampje aan de zijkant laten knipperen indien ik een sms heb ontvangen of oproep heb gemist? Dit zou echt wel handig zijn aangezien ik nu telkens het scherm moet aanzetten om te controleren of ik niks heb gemist!

Ik hoop dat jullie een antwoord hebben op mijn vragen.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:22:
Hallo, eerst en vooral zou ik iedereen willen bedanken voor zijn/haar bevinden hier te posten over de Arc. _/-\o_
Ik gebruik de Arc nu al een week en ik moet zeggen dat ik het echt een super toestel vind!!
Mijn vorige gsm was een Nokia X6 en ik had dan ook een beetje schrik dat de Arc niet zou voldoen aan mijn muziekwensen (aangezien de X6 vooral op muziek was gericht en ik dit één van de belangrijkste punten vind).

Tot mijn grote verbazing en tevredenheid overtreft de Arc de X6 echt op alle punten!! Wat een fantastisch geluid komt er uit de meegeleverde headset!! Echt super!! Ik gebruik deze dan ook dagelijks!
En ondanks het feit dat ik dagelijks een uurtje de muziekspeler, een uurtje de browser, paar keer bellen + sms haalt deze makkelijk 3 dagen zonder opladen... Zeker voldoende dus!

1. Als ik de navigatie gebruik en ik heb alleen de gps functie actief staan (de draadloze netwerken functie dus uit) verbruik ik dan ook nog data of is dit écht alleen maar de gps die actief is??
2. Is er een mogelijkheid om het alarm te activeren als de gsm uitstaat?? Dit omdat ik elke avond de gsm uitzet en ik ondervonden heb dat deze dus niet automatisch terug aanspringt met het alarm.
3. Kan ik het ledlampje aan de zijkant laten knipperen indien ik een sms heb ontvangen of oproep heb gemist? Dit zou echt wel handig zijn aangezien ik nu telkens het scherm moet aanzetten om te controleren of ik niks heb gemist!

Alvast bedankt!
1. als het goed is niet. alleen als je een icoontje bovenin ziet (pijltjes voor mobile data, of wifi), dan wel.
2. geen id. nooit geprobeerd
3. als die het standaard niet doet dan kun je met lightflow notificaties instellen. ik heb de app echter weer verwijderd aangezien die altijd in de top3 verbruikers stond. misschien dat er onderhand een fix is gekomen of een andere app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merci voor de snelle reply!
Ik zie idd geen icoontje bovenin dus dat is al een geruststelling :)
En ja, die lightflow heb ik al eens geïnstalleerd maar deze doet het precies niet bij mij... Dus mss idd wachten op een fix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:22:

Alvast bedankt!
wtf 3 dagen met 's nachts uitzetten? Ik kom niet eens één dag door... ik vind dat echt een beetje irri worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf 3 dagen met 's nachts uitzetten? Ik kom niet eens één dag door... ik vind dat echt een beetje irri worden.
Ja, ik moet er mss wel bijzeggen dat ik geen data abonnement heb en dus nooit een actieve dataverbinding heb opstaan (alleen thuis hoogstens een uurtje met wifi).

ps. Heb lightflow nog eens opnieuw geïnstalleerd en getest. Nu werkt het blijkbaar wel, maar idd bij actieve services staat dat hij constant 12mb verbruikt. Ben eens benieuwd hoe dit de accuduur gaat beïnvloeden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:28:
[...]

Ja ik vond het ook irritant dat ik het nog niet eens een dag redde ermee...maar je moet hem even uit en aanzetten...scheelt enorm veel. Ik red het er nu ook zeker 2 1/2 dag mee en dan internet ik er regelmatig op. Bij mij is ie nu 16 uur op de accu en heb ik auto sync de hele dag aan laten staan, verder niet super veel mee gedaan een uurtje op internet gezeten denk ik en ik heb nog 80 procent over. Snachts verbuikt ie ook maar 3 of 4 procent in 10 uur tijd ofzo, dus dat is niet veel. Ik heb er daarom nu ook heel erg tevreden over, alleen kan het straks zomaar zijn dat ie ineens weer veel accu gaat verbruiken, maar dan moet je hem weer opnieuw uit en aanzetten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:44:
[...]

Ja ik vond het ook irritant dat ik het nog niet eens een dag redde ermee...maar je moet hem even uit en aanzetten...scheelt enorm veel. Ik red het er nu ook zeker 2 1/2 dag mee en dan internet ik er regelmatig op. Bij mij is ie nu 16 uur op de accu en heb ik auto sync de hele dag aan laten staan, verder niet super veel mee gedaan een uurtje op internet gezeten denk ik en ik heb nog 80 procent over. Snachts verbuikt ie ook maar 3 of 4 procent in 10 uur tijd ofzo, dus dat is niet veel. Ik heb er daarom nu ook heel erg tevreden over, alleen kan het straks zomaar zijn dat ie ineens weer veel accu gaat verbruiken, maar dan moet je hem weer opnieuw uit en aanzetten!!
Niet echt een werkbare oplossing, maar ik heb de steile curve in het verbruik na enige tijd ook opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balen, het opnieuw flashen van de Arc heeft niet tot het beoogde resultaat geleid; SEUS blijft het toestel weigeren.

Maarja, met de huidige firmware doet de Arc het prima en over een paar weken is CyanogenMod beschikbaar voor de Arc, met built-in Bluetooth HID ondersteuning. Dan kan ik eindelijk m'n XTBT01 zonder problemen met de Arc gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
Remcoder schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:55:
[...]

Mja, bij mij staat de muziek al vrij vlug harder dan de arc kan produceren, wss helpt het ook niet mee dat de houder die ik heb de speaker afdekt. :P
Verder niemand die me hiermee verder kan helpen? Dat ik dus het navigatie geluid via HFP kan laten afspelen?
Pagina: 1 ... 11 ... 45 Laatste