Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:04:
Hoi, ik heb sinds woensdag de Arc in huis en vind het een geweldig apparaat! Maar.....ook ik loop er tegen aan dat de batterij erg snel leeg is. Ik lees hier heel veel tips maar zie door de bomen het bos niet meer.
Wat kan ik nou het beste doen?
Ik had al een task killer geinstalleerd, maar toch lees ik hier en daar dat dat geen goede oplossing is.
Wifi, gps etc staat uit. Schermhelderheid verminderd etc. Ik doe op zich weinig met die telefoon. Hooguit een paar sms'jes, een paar keer mail checken en toch heb ik om een uur of 16.00 nog maar 20% batterij.
Wie helpt? Er is ergens een optie waarbij je het continu synchroniseren uit kan zetten, dat schijnt te helpen. Waar vind ik die?
Vast bedankt!
Klinkt als battery drain, hier vind je veel over op XDA, Sony Ericsson Support forum en in dit topic is ook het meeste al gezegd. Waar het echt door komt weet niemand denk ik (Sony wel inmiddels hoop ik!), maar merk je niks van een verbeterde accuduur na een herstart van je telefoon. En als je de camera na een herstart een dag niet gebruikt, haal je het einde van de dag dan wel? Ik moest namelijk ook net als jou dagelijks bijladen om een dag door te komen, terwijl ik er niet zoveel mee deed. Ik kon namelijk niet anders, anders was hij toch al leeg.

Nu herstart ik de telefoon nadat ik de camera gebruik, en daar lijkt het euvel voor mij (en vele anderen?) te liggen. Want je telefoon kan makkelijk(!) een dag mee... twee à drie dagen ook, als je daadwerkelijk alleen hetgeen doet van wat je zelf al beschreef. De ware potentie hoop ik met een update van SE te mogen ervaren, maar tot die tijd kom ik gemakkelijk de dag door met wat slimmer gebruik. Een aantal pagina's terug staat meer informatie hierover, voor zover we het zelf hebben kunnen achterhalen.
De taskmanager is niet nodig om je geheugen te cleanen, Android kan dit zelf prima. Ik heb echter altijd een taskmanager geïnstalleerd om te bekijken wat er zoal loopt in het geheugen, mocht ik tegen moeilijkheden aanlopen.