Ok, weet je dan misschien een goede dialer of...?Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:14:
[...]
Heb alleen het framework en de dialer/menu achtergronden aangepast dus het is nog gewoon de stock dialer
Verwijderd
heb een tijdje de stock android dialer op mijn X10 gehad, die vond ik ook wel fijn maar moet zeggen dat ik de stock arc dialer ook niet verkeerd vindNollekeuh schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:43:
[...]
Ok, weet je dan misschien een goede dialer of...?
Ja ok, het ziet er allemaal wel goed uit. Maar bij de desire kon je met het keypad de selectie van letters maken waarop dus een selectie van je namen werd gedaan, aanklikken was dan bellen. Bij de Arc, Contacten openen (wat al vrij lang duurt), op contact zoeken drukken of letter aan de zijkant, plaatje klikken, belfunctionaliteit.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:48:
[...]
heb een tijdje de stock android dialer op mijn X10 gehad, die vond ik ook wel fijn maar moet zeggen dat ik de stock arc dialer ook niet verkeerd vind
Je ziet: dat zijn heel wat stapjes meer
Verwijderd
tja heb er nu niet zoveel problemen mee. in het begin wel maar toen heb ik alle hyves en facebook contacten zonder 06 nummer eruit gefilterd en nu is de lijst een stuk korter waardoor ik sneller kan scrollen ipv van zoekenNollekeuh schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:52:
[...]
Ja ok, het ziet er allemaal wel goed uit. Maar bij de desire kon je met het keypad de selectie van letters maken waarop dus een selectie van je namen werd gedaan, aanklikken was dan bellen. Bij de Arc, Contacten openen (wat al vrij lang duurt), op contact zoeken drukken of letter aan de zijkant, plaatje klikken, belfunctionaliteit.
Je ziet: dat zijn heel wat stapjes meer
Ik weet niet of dit aan de hardware of de software ligt maar, als ik een foto maak met de flits aan dan is mijn linkerkant van de foto donker en precies vanaf het midden naar rechts weer normaal.
Zijn er meer mensen die dit hebben gemerkt?
Foto's volgen zodra ik thuis ben.
Verwijderd
Vinger ervoor? Haha, maar serieus, heb geen idee. Misschien dat de lens wat vies is ofzo.H-S schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:50:
Ik weet niet of dit aan de hardware of de software ligt maar, als ik een foto maak met de flits aan dan is mijn linkerkant van de foto donker en precies vanaf het midden naar rechts weer normaal.
Hahaha nee dat is het niet, dacht eerst dat het kwam doordat ik een siliconen hoesje eromheen heb, maar zonder hoesje is het ook zo.Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:29:
[...]
Vinger ervoor? Haha, maar serieus, heb geen idee. Misschien dat de lens wat vies is ofzo.
Merk net dat het niet altijd zo is.
Dus kan niet nu meteen een foto maken, maar heb wel een ouwe foto waarbij je het duidelijk ziet.

Kwam overigens ook dit tegen:
‘Sony Ericsson Arc en Play krijgen volgende week Gingerbread 2.3.3 update met Facebook-integratie’
Dit stelt de website Recombu. De 2.3.3 update zal volgende week – in ieder geval in de UK – eerst uitrollen voor de Xperia Arc en Play, maar alle nieuw gelanceerde Android-toestellen van Sony Ericsson, zoals de Neo en Mini, zullen later dit jaar ook de update krijgen. Wat dat betreft heeft Sony Ericsson zeker geleerd van de trage ontwikkeltijd in de software van voorgaande Android Xperia-modellen, chapeau!
Wat gebruikers van deze update gaan merken, is dat Facebook wat dieper geïntegreerd is in de telefoon. Zo kun je automatisch een update naar je Facebook-wall sturen over de muziek wat je aan het beluisteren bent, Facebook events aan je Android-calendar toevoegen, en is er meer verband tussen contactpersonen op de telefoon en op Facebook.
Bron: http://www.mobilyz.com/ni...-met-facebook-integratie/
Verwijderd
Vreemde zaken. Lijkt wel een schaduw. Zit de module wel helemaal recht in je telefoon? Kan zo een productiefout zijn hoewel ik daar nog niets eerder over gehoord heb.H-S schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:51:
[...]
Hahaha nee dat is het niet, dacht eerst dat het kwam doordat ik een siliconen hoesje eromheen heb, maar zonder hoesje is het ook zo.
Merk net dat het niet altijd zo is.
Dus kan niet nu meteen een foto maken, maar heb wel een ouwe foto waarbij je het duidelijk ziet.
[afbeelding]
Kwam overigens ook dit tegen:
‘Sony Ericsson Arc en Play krijgen volgende week Gingerbread 2.3.3 update met Facebook-integratie’
Dit stelt de website Recombu. De 2.3.3 update zal volgende week – in ieder geval in de UK – eerst uitrollen voor de Xperia Arc en Play, maar alle nieuw gelanceerde Android-toestellen van Sony Ericsson, zoals de Neo en Mini, zullen later dit jaar ook de update krijgen. Wat dat betreft heeft Sony Ericsson zeker geleerd van de trage ontwikkeltijd in de software van voorgaande Android Xperia-modellen, chapeau!
Wat gebruikers van deze update gaan merken, is dat Facebook wat dieper geïntegreerd is in de telefoon. Zo kun je automatisch een update naar je Facebook-wall sturen over de muziek wat je aan het beluisteren bent, Facebook events aan je Android-calendar toevoegen, en is er meer verband tussen contactpersonen op de telefoon en op Facebook.
Bron: http://www.mobilyz.com/ni...-met-facebook-integratie/
De camera en de flits lijken er gewoon goed in de zitten.Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:17:
[...]
Vreemde zaken. Lijkt wel een schaduw. Zit de module wel helemaal recht in je telefoon? Kan zo een productiefout zijn hoewel ik daar nog niets eerder over gehoord heb.
Heb er gelukkig niet altijd last van.
Irriteer me nu echt aan de batterij drain!
Scherm eet echt teveel batterij denk ik.
Verwijderd
Ik irriteer me ook aan de batterij maar dan vooral dat ie erg onvoorspelbaar is. Mijn telefoon is nu ongeveer 14 uur aan de accu en heeft staat nog op 100%, erg vreemd. Heb er niet heel vee mee gedaan, maar tog een half uur mee gebelt, 10 uur wifi en een paar foto's gemaakt. Afgelopen nacht stond ie om half 7 nog op 27% en om kwart voor 7 is ie uitgevallen (uiteraard sliep ik nog, dus deed er nix meer)Snap er helemaal nix van, maar voortaan onder de 30% tog maar opladen. Ik doe er in totaal tog wel ruim 2 dagen mee, dus ben er wel positief over.H-S schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 22:43:
[...]
De camera en de flits lijken er gewoon goed in de zitten.
Heb er gelukkig niet altijd last van.
Irriteer me nu echt aan de batterij drain!
Scherm eet echt teveel batterij denk ik.
Verwijderd
Tja met een high-end telefoon 2 dagen doen is gewoon prima. De meesten zullen de dag willen doorkomen en hem 's avonds aan de lader hangen.[chanatas schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:48:
[...]
Ik irriteer me ook aan de batterij maar dan vooral dat ie erg onvoorspelbaar is. Mijn telefoon is nu ongeveer 14 uur aan de accu en heeft staat nog op 100%, erg vreemd. Heb er niet heel vee mee gedaan, maar tog een half uur mee gebelt, 10 uur wifi en een paar foto's gemaakt. Afgelopen nacht stond ie om half 7 nog op 27% en om kwart voor 7 is ie uitgevallen (uiteraard sliep ik nog, dus deed er nix meer)Snap er helemaal nix van, maar voortaan onder de 30% tog maar opladen. Ik doe er in totaal tog wel ruim 2 dagen mee, dus ben er wel positief over.
De drains zkjn idd vreemd en hopelijk fixt se dit met de komende update. Hoewel er ook gewoon veel apps zijn die slecht geschreven zijn en waar se dus niets aan kan doen. Kwestie van isoleren en alternatieven zoeken. Heb eigenlijk de laatste tijd geen drains meer gehad, zelfs bij regelmatig camera gebruik, waar schijnbaar toch wat bugs in zitten. We wachten af...
Probeer Youlu eens. Ik heb deze een poos gebruikt op mijn Nexus one.Nollekeuh schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:43:
[...]
Ok, weet je dan misschien een goede dialer of...?
Het ziet er Chinees uit, maar ben geen enkel Chinees teken tegengekomen.
Link
Verwijderd
Topapp! gebruikte eerst ChompSMS en RockDial voor sms/contacts vanwege de snelheid. Youlu doet het zeker zo snel en heeft ook sms support. Scheelt dus weer een app.faizoel schreef op zondag 22 mei 2011 @ 10:14:
[...]
Probeer Youlu eens. Ik heb deze een poos gebruikt op mijn Nexus one.
Het ziet er Chinees uit, maar ben geen enkel Chinees teken tegengekomen.
Link
Verwijderd
Ja 2 dagen is zeker mooi. Maar het is nu vet irritant dat mijn accu op 100% blijft staan. Vanochtend na 1dag en 5 uur van de lader af, stond ie nog steeds op 100% erg vreemd. Dus even opnieuw opgestart en wat apps verwijderd...en nu staat ie op 98%, maar er staat dat hij nu 1 uur en 10 minuten op de accu is. Snap er niks van. Ook erg vervelend, want nu weet ik dus niet wanneer hij uitvalt, omdat hij mijn accuduur niet goed aangeeft. Start hem nog maar een keertje opnieuw op, hopelijk doet ie het dan wel goed.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 10:08:
[...]
Tja met een high-end telefoon 2 dagen doen is gewoon prima. De meesten zullen de dag willen doorkomen en hem 's avonds aan de lader hangen.
De drains zkjn idd vreemd en hopelijk fixt se dit met de komende update. Hoewel er ook gewoon veel apps zijn die slecht geschreven zijn en waar se dus niets aan kan doen. Kwestie van isoleren en alternatieven zoeken. Heb eigenlijk de laatste tijd geen drains meer gehad, zelfs bij regelmatig camera gebruik, waar schijnbaar toch wat bugs in zitten. We wachten af...
Verwijderd
Accu zal dus wel goed zijn maar de calibratie niet. Op mijn oude symbian telefoon kon je dit handmatig uitvoeren via een code. je moest dan 100% opladen, code invoeren, helemaal leeg laten lopen. Waarschijnlijk is er ook wel zoiets voor android.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:22:
[...]
Ja 2 dagen is zeker mooi. Maar het is nu vet irritant dat mijn accu op 100% blijft staan. Vanochtend na 1dag en 5 uur van de lader af, stond ie nog steeds op 100% erg vreemd. Dus even opnieuw opgestart en wat apps verwijderd...en nu staat ie op 98%, maar er staat dat hij nu 1 uur en 10 minuten op de accu is. Snap er niks van. Ook erg vervelend, want nu weet ik dus niet wanneer hij uitvalt, omdat hij mijn accuduur niet goed aangeeft. Start hem nog maar een keertje opnieuw op, hopelijk doet ie het dan wel goed.
Afaik calibreren de huidige accu's zich tegenwoordig automatisch. Je moet hem gewoon een keer helemaal opladen en dan helemaal leeg laten lopen.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:32:
[...]
Accu zal dus wel goed zijn maar de calibratie niet. Op mijn oude symbian telefoon kon je dit handmatig uitvoeren via een code. je moest dan 100% opladen, code invoeren, helemaal leeg laten lopen. Waarschijnlijk is er ook wel zoiets voor android.
Verwijderd
Ja de accu is wel goed hoor, alleen klopt er dus nix van wat hij aangeeft hoeveel procent ik nog over heb. Maar ik laat hem wel leeg lopen en dan laad ik hem weer opnieuw op. Misschien dat ie dan wel het juiste aangeeft
Ik had gisteren nog 50% en in de avond viel hij ineens uit vanwege de batterij, soms doe ik 3-4 dagen op 1 batterij ermee. en een andere keer maar een paar uur en ik gebruik wel juicedefender, geen taskkiller btw.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Dat heb ik alleen als ik hem via USB op de PC heb aan gesloten, dan is ie binnen een dag leeg.denikids schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:23:
Ik had gisteren nog 50% en in de avond viel hij ineens uit vanwege de batterij, soms doe ik 3-4 dagen op 1 batterij ermee. en een andere keer maar een paar uur en ik gebruik wel juicedefender, geen taskkiller btw.
Herstart hem ook altijd als ik hem op de PC heb gehad.
Hey,
Nog even een vraag over de internet verbinding. Met Widgetsoid schakel ik de instellingen in en uit. Als ik thuis ben gaat dat gewoon via de wifi.
Maar nu zit ik wifiless op het werk. Dus zet ik 'gegevenstoegang aan' en netwerkmodus op UMTS/GSM.
Alleen wordt er geen verbinding gemaakt... en ik zie ook geen icoon dat hij het probeert. Doe ik nog iets verkeerd of zo?
Nog even een vraag over de internet verbinding. Met Widgetsoid schakel ik de instellingen in en uit. Als ik thuis ben gaat dat gewoon via de wifi.
Maar nu zit ik wifiless op het werk. Dus zet ik 'gegevenstoegang aan' en netwerkmodus op UMTS/GSM.
Alleen wordt er geen verbinding gemaakt... en ik zie ook geen icoon dat hij het probeert. Doe ik nog iets verkeerd of zo?
Heb je thuis wel een 3G verbinding?
Is je toegangspunt correct (instellingen, draadloos&netwerken, mobiele netwerken, toegangspunten)?
Sommige apps passen daar je APN aan zodat je geen verbinding kunt maken, maar het terugzetten gaat niet goed.
Is je toegangspunt correct (instellingen, draadloos&netwerken, mobiele netwerken, toegangspunten)?
Sommige apps passen daar je APN aan zodat je geen verbinding kunt maken, maar het terugzetten gaat niet goed.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Hey,
Ik heb de instelling van de toegangspunt nagekeken. Bij de APN type stond 'default,supl' terwijl hi.nl aangeeft dat het 'default' moet zijn. Na die aanpassing en een reboot heb ik verbinding. Nu even in de gaten houden of het blijft werken nadat ik het in en uitschakel met Widgetsoid.
Bedankt voor je reactie Stinger_.
Ik heb de instelling van de toegangspunt nagekeken. Bij de APN type stond 'default,supl' terwijl hi.nl aangeeft dat het 'default' moet zijn. Na die aanpassing en een reboot heb ik verbinding. Nu even in de gaten houden of het blijft werken nadat ik het in en uitschakel met Widgetsoid.
Bedankt voor je reactie Stinger_.
Ik heb sinds vorige week ook de Xperia Arc. Overgestapt van HTC Wildfire naar deze telefoon. Ik heb me van te voren goed ingelezen over de pro's en contra's van deze telefoon. Als enige in het oog springende item bij deze telefoon is dus de accu.
Bij mij loopt deze ook leeg als een lekke emmer. Ga me nu dus concerteren op mogelijke oplossingen hiervoor.
De pro's zijn zonder overdrijven het scherm en de camera.
EDIT:
Als je het verbruik van de batterij bekijkt, zie je dat het gros van de batterij opgaat aan Weergave. Apps zelf valt volgens mij mee. Een App-killer heeft geen zin, deze draait constant waardoor deze uit zichzelf batterij vreet.
Lees wel wat over Juice Defender en Green Power, maar ook dit lijken dat soort type app-killer te zijn.
Daarbij, indien je constant online wilt zijn met Google Talk, mails constant wil ontvangen etc, hebben dat soort apps geen zin.
Bij mij loopt deze ook leeg als een lekke emmer. Ga me nu dus concerteren op mogelijke oplossingen hiervoor.
EDIT:
Als je het verbruik van de batterij bekijkt, zie je dat het gros van de batterij opgaat aan Weergave. Apps zelf valt volgens mij mee. Een App-killer heeft geen zin, deze draait constant waardoor deze uit zichzelf batterij vreet.
Lees wel wat over Juice Defender en Green Power, maar ook dit lijken dat soort type app-killer te zijn.
Daarbij, indien je constant online wilt zijn met Google Talk, mails constant wil ontvangen etc, hebben dat soort apps geen zin.
[ Voor 36% gewijzigd door SniperEye op 23-05-2011 12:15 ]
Ik ben het hier wel mee eens, het enige wat significant helpt is het uitschakelen van:SniperEye schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:51:
Ik heb sinds vorige week ook de Xperia Arc. Overgestapt van HTC Wildfire naar deze telefoon. Ik heb me van te voren goed ingelezen over de pro's en contra's van deze telefoon. Als enige in het oog springende item bij deze telefoon is dus de accu.
EDIT:
- de dataverbinding
- continue synchroniseren van gegevens (sowieso uitzetten, scheelt enorm veel)
Juicedefender e.a. programma's helpen niet echt veel. Alleen dat deze de dataverbinding automatisch kunnen regelen, zoals gezegd gaat dat inderdaad ten kosten van bruikbaarheid van communicatie apps. Echter hapert bij juicedefender deze functionaliteit soms. Iemand een beter alternatief?
Overigens hoop ik dat SE het in een toekomstige update bovenstaande implementeert.
Inderdaad bovenstaande is erg vervelend, voordat ik ging slapen stond ie op 40% en in de ochtend ging de wekker niet, want hij was uitgevallen zonder ook maar iets aan(data meuk etc alles uit en geen slurpende apps). Kheb watchdog om het in de gaten te houden. Gelukkig sliep ik bij mn vriendin die me wakker maakte anders had ik me verslapen...
En als ik de mob aan de pc hang, dan blijft die verbinding meuk bovenin staan, na het loskoppelen. (ik had dan wel niet veilig verwijderd, maja je mag toch verwachten dat je de melding kan wissen) Pas na herstarten(1min ++++)
ging de melding weg. Het wekker probleem gelukkig niet meer gehad, maar dat was wel rete vervelend(toen de wekker afging deed mijn scherm het niet, dan moest ik eerst op de home en/of uit/aan toets drukken totdat het scherm weer reageerde) Wel het zelfde probleem gehad als de mob in me zak had gezeten en ik iets wou doen. Dat het scherm raar doet, of maar voor de helft wordt weergeven(alleen rechtekant ofoz en niet meer van blokkering afkrijgen, kon ik oplossen door weer met de aan/uit toets enzo te spelen...) grrr UPDATE PLZ.
En als ik de mob aan de pc hang, dan blijft die verbinding meuk bovenin staan, na het loskoppelen. (ik had dan wel niet veilig verwijderd, maja je mag toch verwachten dat je de melding kan wissen) Pas na herstarten(1min ++++)
ging de melding weg. Het wekker probleem gelukkig niet meer gehad, maar dat was wel rete vervelend(toen de wekker afging deed mijn scherm het niet, dan moest ik eerst op de home en/of uit/aan toets drukken totdat het scherm weer reageerde) Wel het zelfde probleem gehad als de mob in me zak had gezeten en ik iets wou doen. Dat het scherm raar doet, of maar voor de helft wordt weergeven(alleen rechtekant ofoz en niet meer van blokkering afkrijgen, kon ik oplossen door weer met de aan/uit toets enzo te spelen...) grrr UPDATE PLZ.
[ Voor 30% gewijzigd door Juok op 23-05-2011 14:53 ]
Klinkt een beetje als een SW probleem. Wellicht eens resetten.
Batterij-issue blijft vervelend. Ik reken me overigens niet rijk, ik ga uit van een standby tijd van 24 uur minimaal, maximaal 48 uur.
14 uur is royaal te kort.
Batterij-issue blijft vervelend. Ik reken me overigens niet rijk, ik ga uit van een standby tijd van 24 uur minimaal, maximaal 48 uur.
14 uur is royaal te kort.
Verwijderd
Tasker gebruiken. Hiermee is alles in te stellen. Kan wel lastig zijn voor een beginner aangezien je een shitload aan functies over je heen krijgt.Nollekeuh schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:56:
[...]
Ik ben het hier wel mee eens, het enige wat significant helpt is het uitschakelen van:
- de dataverbinding
- continue synchroniseren van gegevens (sowieso uitzetten, scheelt enorm veel)
Juicedefender e.a. programma's helpen niet echt veel. Alleen dat deze de dataverbinding automatisch kunnen regelen, zoals gezegd gaat dat inderdaad ten kosten van bruikbaarheid van communicatie apps. Echter hapert bij juicedefender deze functionaliteit soms. Iemand een beter alternatief?
Overigens hoop ik dat SE het in een toekomstige update bovenstaande implementeert.
Hoe is jullie ervaring met het GPS-signaal (Google Navigatie) in de auto? Ik heb gisteren deze passieve Brodit houder geïnstalleerd maar hij raakt constant het gps-signaal kwijt, midden in de stad
[ Voor 37% gewijzigd door habermas op 25-05-2011 09:16 ]
Werkt perfect hier. Je moet via Instellingen > Locatie en beveiliging de 2 bovenste opties aanvinken (Draadloze netwerken en GPS satellieten).habermas schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:14:
Hoe is jullie ervaring met het GPS-signaal (Google Navigatie) in de auto? Ik heb gisteren deze passieve Brodit houder geïnstalleerd maar hij raakt constant het gps-signaal kwijt, midden in de stad
Die stonden allebei al aan... Vraag me af waar het aan kan liggen. Ik reed van t weekend als passagier in Duitsland in een andere auto en toen viel ie ook al eens zomaar weg, dus dan zou t niet aan auto of houder kunnen liggen... Wellicht moet ik een ander navigatie-progje gebruiken (op mijn iPhone 3G met houder op dezelfde plek had ik nooit problemen met Navigon)M4DMan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:17:
Werkt perfect hier. Je moet via Instellingen > Locatie en beveiliging de 2 bovenste opties aanvinken (Draadloze netwerken en GPS satellieten).
Hallo!
Heb de Xperia Arc nu 3 weken en ben er zeer content mee! Wat ik doe voor het zo goed mogelijk gebruiken van de accu is het volgende. Als ik rond 7en thuis kom van een dag werken staat ie nog op 65-70% en is ie 12 uur van de lader.
- 1 keer per dag overnieuw opstarten, staat ook in de handleiding en werkt meteen.
- Na opstarten bij instellingen --> toepassingen --> actieve services Maps, Mediaserver en Instellingengids uitzetten. Dit kunnen altijd nog meer dingen zijn als je niet gebruikt, facebook bijvoorbeeld.
- Standaard alle sync's uitzetten behalve Whatsapp, de rest kan ik checken met de hand als ik dit open. Mail en facebook e.d.
- Juicedefender gebruiken op de goede manier. Denk hierbij aan de optie als de telefoon gelockt is, er ook geen internet is, hierbij de optie dat je telefoon een keer in de 30 of 60 minuten even kort kan checken op (voor mij Whatsapp) nieuwe berichten.
- Juicedefender: Je telefoon aanleren dat als je thuis bent (locatie zoeken gaat via Edge) je dataverkeer wordt uitgezet en wifi standaard aanspringt.
- Juicedefender: Een nachtschema. Bijvoorbeeld tussen 01:00 en 06:00 alles uitzetten behalve je verbinding om gebeld te worden.
- Battery Monitor Pro: kleine widget wat je verbruik laat zien, weet je meteen of er een service aanstaat of niet.
- Helderheid op 60% en scherm na 15 seconden op zwart
- Toch wel de Advanced App Killer en deze goed instellen. Van te voren aangeven welke apps er gekillt moeten worden, Maps en andere standaardapps schieten soms ineens zelf aan en kunnen altijd gekillt worden. De truc is de automatische optie uit te zetten en als je ziet op Battery Monitor Pro dat je verbruik hoog is, even kijken wat er nou weer aan is gegaan en dit killen d.m.v. de widget.
- Kijk de eerste paar dagen vaak op de opties in Advanced App Killer om te kijken welke apps zelf aanspringen en je echt niet nodig hebt, stel deze in en je kan ze elke keer als je even je foon in je hand hebt even killen.
Voor mij is dit echt de truc, doe 2 dagen en 2 nachten met m'n accu.
Succes!
Heb de Xperia Arc nu 3 weken en ben er zeer content mee! Wat ik doe voor het zo goed mogelijk gebruiken van de accu is het volgende. Als ik rond 7en thuis kom van een dag werken staat ie nog op 65-70% en is ie 12 uur van de lader.
- 1 keer per dag overnieuw opstarten, staat ook in de handleiding en werkt meteen.
- Na opstarten bij instellingen --> toepassingen --> actieve services Maps, Mediaserver en Instellingengids uitzetten. Dit kunnen altijd nog meer dingen zijn als je niet gebruikt, facebook bijvoorbeeld.
- Standaard alle sync's uitzetten behalve Whatsapp, de rest kan ik checken met de hand als ik dit open. Mail en facebook e.d.
- Juicedefender gebruiken op de goede manier. Denk hierbij aan de optie als de telefoon gelockt is, er ook geen internet is, hierbij de optie dat je telefoon een keer in de 30 of 60 minuten even kort kan checken op (voor mij Whatsapp) nieuwe berichten.
- Juicedefender: Je telefoon aanleren dat als je thuis bent (locatie zoeken gaat via Edge) je dataverkeer wordt uitgezet en wifi standaard aanspringt.
- Juicedefender: Een nachtschema. Bijvoorbeeld tussen 01:00 en 06:00 alles uitzetten behalve je verbinding om gebeld te worden.
- Battery Monitor Pro: kleine widget wat je verbruik laat zien, weet je meteen of er een service aanstaat of niet.
- Toch wel de Advanced App Killer en deze goed instellen. Van te voren aangeven welke apps er gekillt moeten worden, Maps en andere standaardapps schieten soms ineens zelf aan en kunnen altijd gekillt worden. De truc is de automatische optie uit te zetten en als je ziet op Battery Monitor Pro dat je verbruik hoog is, even kijken wat er nou weer aan is gegaan en dit killen d.m.v. de widget.
- Kijk de eerste paar dagen vaak op de opties in Advanced App Killer om te kijken welke apps zelf aanspringen en je echt niet nodig hebt, stel deze in en je kan ze elke keer als je even je foon in je hand hebt even killen.
Succes!
Verwijderd
Iemand problemen met haar scheurtjes in de behuizing? Het viel me gister in eens op dat er aan de voorkant links bovenin een scheurtje zit boven een van de sensoren. Na verdere inspectie zag ik dan er naast de volume knop ook al een scheurtje zat. Iemand hier verder ook al ervaring mee? Heb ook een X1i gehad en die heb ik ook regelmatig moeten opsturen voor dergelijke scheurtjes, hoop dat dit bij de Arc niet weer het geval gaat zijn,
Verwijderd
bij mij wewrkt het ook gewoon.
ik heb op ebay houder gekocht, ook aanrader
HIER
ik heb op ebay houder gekocht, ook aanrader
HIER
habermas schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:14:
Verwijderd
Heb deze autohouder gehaald. Past perfect en is van zacht rubber zodat de telefoon niet beschadigd. Bereik is trouwens ook prima.
Heb trouwens ook GPS Status geinstalleerd zodat elke dag automatisch agps data wordt binnengehaald voor een snellere fix. Met die app kun je ook het aantal verbonden satellieten zien wat wel eens handig zou kunnen zijn om het probleem te achterhalen.
Heb trouwens ook GPS Status geinstalleerd zodat elke dag automatisch agps data wordt binnengehaald voor een snellere fix. Met die app kun je ook het aantal verbonden satellieten zien wat wel eens handig zou kunnen zijn om het probleem te achterhalen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 15:21 ]
Zijn die auto houders nergens in NL te krijgen? Ik ben niet zo van de e-bay en Paypal praktijken
Nope, geen getint glas. Het overkwam me dus ook al een keer in een andere auto, maar vanochtend over een rit van 20 km was ie vaker kwijt dan aanwezig.. Zal GPS status gelijk es installeren, thanx!
Nope, al 2 maand in bezit... (zaten ze er bij aankoop al niet per ongeluk in?)Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:34:
Iemand problemen met haar scheurtjes in de behuizing? Het viel me gister in eens op dat er aan de voorkant links bovenin een scheurtje zit boven een van de sensoren. Na verdere inspectie zag ik dan er naast de volume knop ook al een scheurtje zat. Iemand hier verder ook al ervaring mee? Heb ook een X1i gehad en die heb ik ook regelmatig moeten opsturen voor dergelijke scheurtjes, hoop dat dit bij de Arc niet weer het geval gaat zijn,
wel mooie krassen en dutjes op de hoeken van het vallen

Verwijderd
nee heb twee dagen de telefoon nog erg goed bekeken toen ik er een andere screenprotector heb op gezet en toen was er nog niks te zien. Vanochtend viel het me in een keer op. Toch maar weer gaan opsturen naar HiHumma Kavula schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:00:
[...]
Nope, al 2 maand in bezit... (zaten ze er bij aankoop al niet per ongeluk in?)
wel mooie krassen en dutjes op de hoeken van het vallen![]()
Ik heb gewoon bij de mediamarkt een kensington universele autohouder gehaald voor 20 euro. Daarnaast voor 7 euro een universele micro usb autolader. Klaar.M4DMan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:17:
Zijn die auto houders nergens in NL te krijgen? Ik ben niet zo van de e-bay en Paypal praktijken
Ik heb dit ook zo ingesteld, maar vind het niet echt werkbaar om continue die apps te moeten uitschakelen. Zoiets hoort van zichzelf al efficient te werken. Zie je mij dit al bijvoorbeeld aan mijn zus uitleggen? Die kwalificeert het dan gewoon als een kuttelefoon. Ik ben er overigens blij mee en hou het stroomverbruik binnen de perken, maar je begrijpt de doorsnee consument dus echt niet.Mantus schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:21:
Hallo!
Succes!
Ik moet zeggen dat ik geen zin heb om alles in te moeten stellen..
Ik red ook (bijna) 2 dagen met gemiddeld gamen, internet en communicatie
vanochtend van de lader gehaald, 20 min. gebeld, 10 min internet, 10 berichtjes, 6 min gamen, nu op 77%
Ik gebruik hierbij,
* schermhelderheid iets minder ( stond voor mij standaard toch al te hoog)
* Root met juicedefender ( standaard, wel 3G uit maar wifi altijd aan)
* 1 x in de week een keer herstarten. ( ik blijf het idee van een computer houden
* Bravia motor uit ( zie het verschil eigenlijk niet zo goed)
[ Voor 11% gewijzigd door Humma Kavula op 25-05-2011 21:11 . Reden: iets meer gebeld ]
gps-fix issue lijkt zichzelf opgelost te hebben. zowel gisteravond als vanochtend geen last van dropouts 
volgende punt dient zich aan: ik heb per ongeluk zo'n ad aangetikt in een app en ik zie al twee keer NooitSpijt_adm_nl1805.apk in mijn downloads staan Schijnt nogal nare (porno-)adware te zijn...
Is het removen van de apk voldoende om m'n telefoon weer 'schoon' te krijgen denk je?
volgende punt dient zich aan: ik heb per ongeluk zo'n ad aangetikt in een app en ik zie al twee keer NooitSpijt_adm_nl1805.apk in mijn downloads staan Schijnt nogal nare (porno-)adware te zijn...
Ben ik dan zo bijzonder of doen jullie iets verkeerd?
Mijn telefoon draait nu ~1,5 dag op accu en zit rond de 40% acculading nog over. Ik heb geen bijzondere instellingen of appjes draaien om het energieverbruik te verminderen. Heb zelfs de helderheid vol open, bluetooth en gps constant aanstaan. Speel er een spelletjes op, bel er een beetje mee. Enige is dat die 15 uur geleden een keer gereboot is.
Mijn telefoon draait nu ~1,5 dag op accu en zit rond de 40% acculading nog over. Ik heb geen bijzondere instellingen of appjes draaien om het energieverbruik te verminderen. Heb zelfs de helderheid vol open, bluetooth en gps constant aanstaan. Speel er een spelletjes op, bel er een beetje mee. Enige is dat die 15 uur geleden een keer gereboot is.
Ging er wel een beetje vanuit dat er hier geen doorsnee consumenten zittenNollekeuh schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:20:
[...]
Ik heb dit ook zo ingesteld, maar vind het niet echt werkbaar om continue die apps te moeten uitschakelen. Zoiets hoort van zichzelf al efficient te werken. Zie je mij dit al bijvoorbeeld aan mijn zus uitleggen? Die kwalificeert het dan gewoon als een kuttelefoon. Ik ben er overigens blij mee en hou het stroomverbruik binnen de perken, maar je begrijpt de doorsnee consument dus echt niet.
Eindelijk, na anderhalve maand gezeik met Vodafone, mijn Arc binnen. Grote stap vanaf mijn Windows 6.5 naar Android. Prachtig toestel, al zal het wel even duren voordat ik alle opties door heb. Eerst maar even lekker spelen
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Nou het ging lange tijd goed met mn accuduur tot gister avond. In iets van 8 uur tijd is hij gewoon met 30% naar beneden gegaan en dat terwijl hij alleen standby stond er er verder nix qua wifi aanstond. Ik had hem al opnieuw opgestart enzo, maar ook dit hielp niet. Kijk ik naar het mAh verbruik dan zat het ook ruim boven de 100. Dus ik heb de apps die ik de afgelopen gedownload heb en de apps die ik weinig gebruikt er allemaal maar afgegooit. Volgens mij gaat het nu beter met de accu, maar aangezien ik het er 2 uur geleden pas afgehaald heb kan ik dit nog niet met zekerheid zeggen. Nadat de accu leeg is en weer opgeladen ga ik langszaam aan maar weer de apps die ik wel gebruikte er weer op zette en dan kijken of het daar aan ligt.
Begin me wel steeds meer te ergeren aan het onvoorspelbare accuverbruik.
Begin me wel steeds meer te ergeren aan het onvoorspelbare accuverbruik.
Hier niet, maar vergeet niet dat de gewone consument bepaald of een specifiek telefoonmodel een succes is of niet. Niet die paar tweakers die bereid zijn veel tijd te spenderen aan hun telefoon.Mantus schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:14:
[...]
Ging er wel een beetje vanuit dat er hier geen doorsnee consumenten zitten
Ik ben geen Apple fanboy, maar dit verklaard wel het succes van de iPhone. Apple heeft software ontwikkeld die dit soort essentiële dingen in samenwerking met de hardware erg goed afhandeld. De consument kan het toestel gelijk normaal gebruiken zonder allerlei fratsen uit te halen en apps te moeten toevoegen.
Verwijderd
Ik ben wel een doorsnee consument hoor...hiervoor nooit een smartphone gehad (xperia 1 kan ik niet bepaald meereken voor mij persoonlijk als smartphone), dus sommige dingen waar hier over gesproken wordt is abracadabra voor mij, maar heb al wel een hoop geleerd hier op dit forum.Mantus schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:14:
[...]
Ging er wel een beetje vanuit dat er hier geen doorsnee consumenten zitten
Net de zilveren Arc bij de HI winkel gehaald. Hebben ze gewoon op voorraad!
En nu maar eventjes mee spelen! Ik ben heel benieuwd!
Ha toevallig, net een Arc in Midnight Blue opgepikt bij T-Mobile. Mja goed, ik zit nog in m'n examens, dus die blijft nog even in de doos.
Denk dat heel veel mensen moeilijker doen dan nodig is. Zo af en toe begint mijn accu als een gek leeg te raken en na een reboot is het probleem opgelost.Remcoder schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 08:57:
Ben ik dan zo bijzonder of doen jullie iets verkeerd?
Enige wat ik na een reboot afsluit via de actieve services is Google Maps en Mediaserver. Voor de rest synchroniseert facebook 1x per uur en mijn mails 1x per 2 uur. Met vrij actief gebruik heb ik 's avonds nog 30 / 40% over.
Dus op af en toe rebooten na heb ik voor de rest geen problemen.
Iemand al de 2.3.3 update ontvangen? Ik nog niet. Kan ook niet updaten omdat ik mijn bootloader unlocked heb. Ik geloof dat je dan met flashtool alsnog de rom erop kan flashen. Schijnt dat 2.3.3 op sommige plaatsen al is gereleased. Ik wacht even op de officiële.
http://www.theandroidsoul...-flashtool-on-xperia-arc/
Nope, net nog op software update gecheckt maar is nog niet aanwezig, heb nog versie 2.3.2..Badgeryayo schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:27:
Iemand al de 2.3.3 update ontvangen? Ik nog niet. Kan ook niet updaten omdat ik mijn bootloader unlocked heb. Ik geloof dat je dan met flashtool alsnog de rom erop kan flashen. Schijnt dat 2.3.3 op sommige plaatsen al is gereleased. Ik wacht even op de officiële.
ik heb de telefoon al geupdate, ik vermoed ook dat ik geen nederlands toestel heb.. maar ik heb gewoon op de site gekeken, en daar staat de update al klaar.bevalt prima trouwens, die intergratie met facebook is toch fijner dan ik had verwacht, zeker voor albums. Ook bij de contactpersonen zijn een aantal velden / schermen toegevoegd waardoor deze veel meer waarde hebben gekregen. ik heb ook het "idee" dat de batterij langer leeft nu.
http://www.sonyericsson.c...are/xperiaarc?cc=nl&lc=nl
http://www.sonyericsson.c...are/xperiaarc?cc=nl&lc=nl
Welke rom gebruik je? Of beter gezegd. Waar vind ik die update op de SE site. Of gaat het via de Update Service? In dat geval is het bij mij niet te gebruiken vanwege mijn unlockte bootloader. Beetje jammer dat SE eerst zegt dat je nog wel kan updaten via SEUS zolang je de software niet aanpast, en vervolgens zegt dat het toch niet kan als je je bootloader heb unlockt. Maar goed, niet echt een probleem. Gelukkig bestaat er flashtool.
[ Voor 127% gewijzigd door Badgeryayo op 27-05-2011 11:05 ]
Ik wieger mijn scherm dusver af te stellen dat het eruit ziet als een SD scherm. Ik heb deze telefoon gekocht vanwege de top grahpics. Instellingen downgraden naar SD zou echt not done zijn bij mij.
Ik heb m'n ARC bij een Nederlandse site (Belsimpel) besteld en een Duitse versie gekregen, op dit moment kan ik nog steeds niet updaten....
[ Voor 4% gewijzigd door bartinlog op 27-05-2011 11:19 ]
ook niet met de link in mijn post? via de update services ?
Ik heb ook een Duitse versie gekregen, en kan ook nog niet updaten naar 2.3.3.Diminish schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:56:
ook niet met de link in mijn post? via de update services ?
Oke ik heb die van mij ook geupdate met flashboot. Super easy eigenlijk. Alles werkt perfect. Facebook integratie is nice en het scrollen in webpagina's lijkt iets smoother.
Tutorial:
Rom:
http://www.megaupload.com/?d=QPXP80Q0
Meer info:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044201
Je moet wel de bootloader geunlocked hebben wil dit werken.
Er is ook nog een geroote versie beschikbaar op XDA.
Tutorial:
Rom:
Meer info:
[ Voor 5% gewijzigd door Badgeryayo op 27-05-2011 12:00 ]
Ik wacht wel gewoon rustig op de update via SEUS of de PC Companion, ik heb geen zin in dat gerotzooi met mijn telefoon.Badgeryayo schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:00:
Oke ik heb die van mij ook geupdate met flashboot. Super easy eigenlijk. Alles werkt perfect. Facebook integratie is nice en het scrollen in webpagina's lijkt iets smoother.
Tutorial:
Rom:
Meer info:
Juistem, I concurkiiv3H schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:04:
[...]
Ik wacht wel gewoon rustig op de update via SEUS of de PC Companion, ik heb geen zin in dat gerotzooi met mijn telefoon.
Verwijderd
Ik heb gisteren ook mijn arc geupdate naar 2.3.3 (generic uk) maar ik mis mijn root toch wel. Nu kan ik rooten als mijn bootloader geunlocked is. Maar vervalt je garantie dan eigenlijk?
Weet iemand hoe je kunt zoeken in pdf bestanden? Heb Adobe reader en office suite, maar kan de functie niet vinden.
Ik kan overigens bevestigen dat herstart van de telefoon helpt. Mijn toestel heb ik nu een week en had hem nog nooit uitgeschakeld.
Verwijderd
Als ik bij accuverbruik kijk zie ik dat het telefoonsignaal maar op een aantal plaatsen groene vlakken aan geeft vaak helemaal niet en soms groene strepen, betekend dit dat ik zo slecht telefoonsignaal heb ??
Op de samsung SII in dezelfde omgeving is de gehele balk groen ! is hier iets aan te doen ?
Op de samsung SII in dezelfde omgeving is de gehele balk groen ! is hier iets aan te doen ?
Verwijderd
Zou kunnen dat de arc op slecht 3g bereik zit en de s2 op goed 2g bereik (2G heeft beter bereik dan 3G in de meeste gevallen, wel trager). Kun je handmatig instellen onder netwerken.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:45:
Als ik bij accuverbruik kijk zie ik dat het telefoonsignaal maar op een aantal plaatsen groene vlakken aan geeft vaak helemaal niet en soms groene strepen, betekend dit dat ik zo slecht telefoonsignaal heb ??
Verwijderd
staan beide het zelfde ingesteld op GSM/WCDMA(GPRS) en zitten beide in zelfde huis/kantoor.omgeving !!Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:31:
[...]
Zou kunnen dat de arc op slecht 3g bereik zit en de s2 op goed 2g bereik (2G heeft beter bereik dan 3G in de meeste gevallen, wel trager). Kun je handmatig instellen onder netwerken.
Op deze site vermelden ze dat de update ook verbeteringen inhoud op de volgende punten...
Battery performance
General software stability
Wi-Fi stability
HD Video recording performance (Xperia arc)
Touch responsiveness
http://tech2.in.com/news/...integrate-facebook/221662
Battery performance
General software stability
Wi-Fi stability
HD Video recording performance (Xperia arc)
Touch responsiveness
http://tech2.in.com/news/...integrate-facebook/221662
Yep ziet eruit als een interessante update: Android-update gestart voor Sony Ericsson Xperia Arc en Xperia Play
Naast de nieuwe Facebook-functies brengt de update voor de Arc en Play de Android-versie naar 2.3.3 en bevat het enkele verbeteringen zoals een betere accu-duur, verbetering van de stabiliteit van de software en wifi, betere kwaliteit van de video-camera en een update die ervoor zorgt dat het touchscreen beter op commando’s reageert.
Naast de nieuwe Facebook-functies brengt de update voor de Arc en Play de Android-versie naar 2.3.3 en bevat het enkele verbeteringen zoals een betere accu-duur, verbetering van de stabiliteit van de software en wifi, betere kwaliteit van de video-camera en een update die ervoor zorgt dat het touchscreen beter op commando’s reageert.
Verwijderd
Iemand anders met telefoonsignaal problemen ??Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:45:
Als ik bij accuverbruik kijk zie ik dat het telefoonsignaal maar op een aantal plaatsen groene vlakken aan geeft vaak helemaal niet en soms groene strepen, betekent dit dat ik zo'n slecht telefoonsignaal heb ??
Heb je over
instellingen --> Over de telefoon --> accugebruik
voorbeeld van de x10

Hier kan je alleen het batterij verbruik van toepassingen terug zien.
wat voor groene strepen heb je?
voorbeeld van de x10

[ Voor 3% gewijzigd door Wai_AM op 27-05-2011 20:11 ]
Verwijderd
Over het batterijverbruik in de instellingen (over je toestel) waarin je boven in de grafiek zie met je accutijd vanaf ontladen. als je daar op klik zie je de details, daar staat als eerste onderaan telefoonsignaal, daarna de andere zoals WIFI, wakker scherm aan, opladen.Wai_AM schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:10:
Heb je over
voorbeeld van de x10
[afbeelding]
Daar staat dus bij telefoon signaal een heel patroon van streepjes en vlakken waarop er helemaal geen signaal is lijkt het. bij de SII staat daar dus een hele streep of te wel continue telefoonsignaal !!
Kleine tip: zo snel kicken is niet nodig.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:30:
[...]
Iemand anders met telefoonsignaal problemen ??
Maar om een antwoord op je vraag te geven, ik heb geen last van signaalproblemen.
Mijn scherm roteert niet meer in de standaard Browser en blijft hangen in landscape stand. Erg irritant. In Opera doet hij het wel gewoon en alle andere widgets ook. Er is dus iets met de standaard Browser. Ik zou Opera kunnen gebruiken, maar die is soms heel snel of heel traag....
Heb Arc gereboot en Browser afgesloten zonder succes.
Op de site van SE wordt aangeraden om een herinstallatie te doen (http://talk.sonyericsson.com/message/75507). Lijkt mij een rigoureuze oplossing. Is het mogelijk om alleen de Browser te herinstalleren? Ik heb btw geen root toegang.
Wie weet trouwens hoe je kunt zoeken in een pdf bestand????
Heb Arc gereboot en Browser afgesloten zonder succes.
Op de site van SE wordt aangeraden om een herinstallatie te doen (http://talk.sonyericsson.com/message/75507). Lijkt mij een rigoureuze oplossing. Is het mogelijk om alleen de Browser te herinstalleren? Ik heb btw geen root toegang.
Wie weet trouwens hoe je kunt zoeken in een pdf bestand????
Opgelost: Browser standaardinstellingen teruggezetamark schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:14:
Mijn scherm roteert niet meer in de standaard Browser en blijft hangen in landscape stand. Erg irritant.
Menu>>Meer>>Instellingen>>Standaardinstellingen
Stond waarschijnlijk op "Altijd liggende weergave", zie ik nu...
Ik ben nog steeds opzoek hoe je tekst kunt zoeken in je pdf....?
In Adobe Reader moet je lang op het scherm drukken, dan komt rechtsboven het zoek-icoontje tevoorschijn.amark schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:43:
[...]
Ik ben nog steeds opzoek hoe je tekst kunt zoeken in je pdf....?
Bedankt...Dat was het!Tiieeeim schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:02:
[...]
In Adobe Reader moet je lang op het scherm drukken, dan komt rechtsboven het zoek-icoontje tevoorschijn.
Goed nieuws, net een zilveren Xperia arc vanuit Hi mogen ontvangen en deze werkt gewoon met een Vodafone sim. Geen simlock dus.
Ik heb de volgende houder besteld.
http://cgi.ebay.com.hk/ws...iewItem&item=190535897060
Ik heb de volgende houder besteld.
http://cgi.ebay.com.hk/ws...iewItem&item=190535897060
Kan iemand mij verder helpen...
Ik zat te kijken naar mijn processen en zag een icoontje staan..een rood microfoontje met de vermelding geluidsrecorder...maar ik kan de geluidsrecorder nergens op mijn Arc vinden.
Weet iemand waar ik deze toepassing kan vinden en gebruiken ?
Ikzelf heb nooit een geluidsrecorder geïnstalleerd..
thx
ps: nog steeds kan ik niet begrijpen dat ik +/- 8% batterij capaciteit verlies bij het volledig afleggen van mijn telefoon 's nachts. Als iets volledig uit is kan dat toch geen 8% verlies doen ? 1% ok..vanwege ontlading...maar 8% ?
Ik zat te kijken naar mijn processen en zag een icoontje staan..een rood microfoontje met de vermelding geluidsrecorder...maar ik kan de geluidsrecorder nergens op mijn Arc vinden.
Weet iemand waar ik deze toepassing kan vinden en gebruiken ?
Ikzelf heb nooit een geluidsrecorder geïnstalleerd..
thx
ps: nog steeds kan ik niet begrijpen dat ik +/- 8% batterij capaciteit verlies bij het volledig afleggen van mijn telefoon 's nachts. Als iets volledig uit is kan dat toch geen 8% verlies doen ? 1% ok..vanwege ontlading...maar 8% ?
Ik heb de telefoon nu een paar dagen, maar heb een nogal vreemd probleem. Mijn netwerk valt telkens compleet weg, en om het netwerk weer te herstellen moet ik de telefoon uitzetten, batterij verwijderen, simkaart verwijderen en de hele heutemeteut er weer in doen en de telefoon aanzetten.
Mijn provider is T-Mobile. Ik heb daar op het forum gekeken, en iemand met hetzelfde probleem heeft een nieuwe simkaart besteld, toen werkte alles weer naar behoren. Dus hoop dat dat het is.
Mijn provider is T-Mobile. Ik heb daar op het forum gekeken, en iemand met hetzelfde probleem heeft een nieuwe simkaart besteld, toen werkte alles weer naar behoren. Dus hoop dat dat het is.
Misschien moet je deze hele topic even doornemen, voordat je begint te klagenReventon schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:03:
Ik had eerst Vodafone en heb nu T-Mobile en heb met beiden geen ontvangst problemen gehad, alleen de eerste keer verbinding maken met data duurde evenVaioVip schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:53:
Ik heb de telefoon nu een paar dagen, maar heb een nogal vreemd probleem. Mijn netwerk valt telkens compleet weg, en om het netwerk weer te herstellen moet ik de telefoon uitzetten, batterij verwijderen, simkaart verwijderen en de hele heutemeteut er weer in doen en de telefoon aanzetten.
Heb je al geprobeerd de instellingen van de T-Mobile netwerk handmatig in te stellen?VaioVip schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:53:
Kan ook wel gewoon liggen aan de verbinding van T-Mobile.
Als ik probeer handmatig in te stellen, dan geeft die aan dat de simkaart geen toestemming heeft om verbinding te maken met het T-Mobile netwerk. Maar in mijn iPhone 3GS werkt die prima. Nja anders moet ik nog even 1,5 maand wachten. Dan gaat mijn HI kaartje in.
Heb je misschien een hele ouwe simkaart?VaioVip schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:09:
Als ik probeer handmatig in te stellen, dan geeft die aan dat de simkaart geen toestemming heeft om verbinding te maken met het T-Mobile netwerk. Maar in mijn iPhone 3GS werkt die prima. Nja anders moet ik nog even 1,5 maand wachten. Dan gaat mijn HI kaartje in.
Anders moet je gewoon even langs de T-Mobile shop gaan, die kunnen je vast wel verder helpen.
misschien hadden ze een deftiger antwoord moeten geven dan gewoon te zeggen dat processen doorlopen terwijl je telefoon uitstaat....hoe logisch is dat ? Iets wat niet voorzien wordt van energie kan toch ook niet draaien ?H-S schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:47:
[...]
Misschien moet je deze hele topic even doornemen, voordat je begint te klagen
Hoe logisch is het dan als alles uitstaat toch nog processen kunnen doorlopen...misschien weet jij wel een deftig antwoord ?
Zolang je accu erin zit, wordt je toestel voorzien van energie.. Het is niet onlogisch dat er nog het e.e.a op de achtergrond loopt, wat dus stroom verbruikt.Reventon schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:42:
misschien hadden ze een deftiger antwoord moeten geven dan gewoon te zeggen dat processen doorlopen terwijl je telefoon uitstaat....hoe logisch is dat ? Iets wat niet voorzien wordt van energie kan toch ook niet draaien ?
Hoe logisch is het dan als alles uitstaat toch nog processen kunnen doorlopen...misschien weet jij wel een deftig antwoord ?
Als je je PC uitzet, verbruikt je mobo ook nog steeds een beetje stroom, hence die kleine batterij.
Oude SE's kon je uitzetten en toch bleef dan de wekker functionaliteit werken; kost ook stroom.
Dus dat antwoord is prima, of zoals jij het zegt; deftig.
Dat jij het niet snapt/begrijpt doet daar geen afbreuk aan.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ik heb met succes nu Juice Defender werkende en ik schat dat de werkingsduur van de batterij ongeveer verdubbeld is.
Heb je toevallig een foto van je arc met het hoesje erom heen? Ben ik wel benieuwd naar namelijkVerwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:47:
vandaag silicon hoesje van dealextreme binnen gekregen.lekker soepel en je krijgt er een baterij bij. dat voor €4,50 incl verzenden .ook hdmi kabel erbij gekocht, is wel leuk om need 4 speed op 47inch scherm te spelen
voor de liefhebber HIER en HIER
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kan je zelf dit hoesje aanraden. http://www.dealextreme.co...arc-lt15i-x12-black-59306LWaS schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:31:
[...]
Heb je toevallig een foto van je arc met het hoesje erom heen? Ben ik wel benieuwd naar namelijk
Ik heb die zelf ook, zit mooi strak om de arc heen, als je wilt kan ik er morgen nog wel een foto van nemen.
Ik zie overal Dealextreme voorbijkomen, maar komen alle producten die je daar bestelt ook echt aan? Aangezien een hoesje in de winkel €20,- kost.
Alles is nogal cheap daar dus denk je al snel aan een malafide zaak.
Alles is nogal cheap daar dus denk je al snel aan een malafide zaak.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Alles komt aan, je moet er alleen wat langer op wachten
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik ben benieuwd, dus graagkiiv3H schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:32:
[...]
Ik kan je zelf dit hoesje aanraden. http://www.dealextreme.co...arc-lt15i-x12-black-59306
Ik heb die zelf ook, zit mooi strak om de arc heen, als je wilt kan ik er morgen nog wel een foto van nemen.
Ben benieuwd. Heb hem maar besteld.kiiv3H schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:32:
[...]
Ik kan je zelf dit hoesje aanraden. http://www.dealextreme.co...arc-lt15i-x12-black-59306
hm, ik vind het power knopje nu al moeilijk in te drukken.. kan dat uberhaupt nog wel met een extra mm aan PVC ertussen?kiiv3H schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:32:
[ Voor 14% gewijzigd door User321 op 29-05-2011 22:59 ]
Ja dat was bij de htc desire veel fijner.User321 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:59:
[...]
hm, ik vind het power knopje nu al moeilijk in te drukken.. kan dat uberhaupt nog wel met een extra mm aan PVC ertussen?
Verwijderd
Ik heb zelf dit hoesje gekocht;

Voor €3,35 incl verzenden op eBay http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=290557327533
Stukje rechtsboven weggeknipt, om makkelijker bij de volume knopjes te komen en de status LED beter te zien.
't was de goedkoopste die ik op eBay kon vinden en hij voldoet prima, telefoon zit stevig vast.

Voor €3,35 incl verzenden op eBay http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=290557327533
Stukje rechtsboven weggeknipt, om makkelijker bij de volume knopjes te komen en de status LED beter te zien.
't was de goedkoopste die ik op eBay kon vinden en hij voldoet prima, telefoon zit stevig vast.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 10:21 ]