Hotmail ondersteund ook activesync, dus pushmail. Althans, dat was ergens vorig jaar een nieuwsitem. Hoe dat werkt op de Arc weet ik nog niet aangezien ik nog niks heb ontvangen.
Altijd leuk als iemand binnen komt vallen met een news item van een jaar geleden 
Hotmail & activesync ondersteuning is enkele dagen geleden al besproken; werkt niet.
De ondersteuning zou gefaseerd uitgerold worden en het lijkt er op dat .NL nog niet aan de beurt is.
Mocht jij het wel werkend hebben; graag melden hoe
Hotmail & activesync ondersteuning is enkele dagen geleden al besproken; werkt niet.
De ondersteuning zou gefaseerd uitgerold worden en het lijkt er op dat .NL nog niet aan de beurt is.
[ Voor 4% gewijzigd door Nnoitra op 21-04-2011 00:07 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Nadat het bekend was gemaakt, heb ik het ook daadwerkelijk werkend gekregen op m'n Nokia E75 met de instellingen die ook besproken zijn in dit topic. Omdat deze nokia echter defect was geraakt heb ik het op m'n vervangend toestel (E51) niet meer ingesteld aangezien ik toch binnenkort een andere heb.
Anyways; dat het niet werkt is volgens mij gewoon een bug van Android of SE aangezien Live Mail wel active sync ondersteund
Anyways; dat het niet werkt is volgens mij gewoon een bug van Android of SE aangezien Live Mail wel active sync ondersteund
Als ik met een Arc een wifi verbinding wil maken bij iemand thuis, blijft het "verbinden" knopje grijs in het scherm waar de wifi key ingevoerd moet worden. Het lijkt erop dat er een minimum aantal karakters vereist is, want als ik een onzin key invoer, wordt de knop uiteindelijk actief als ik meer karakters invoer.
Klopt dit? En is dit minimum aantal aan te passen/te omzeilen?
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Kan denk ik aan de type beveiliging van het netwerk liggen. WEP of WPA oid. Als diegene het op WPA2 instelt moet het naar mijn weten gewoon werken.Xtremelead schreef op donderdag 21 april 2011 @ 07:45:
Als ik met een Arc een wifi verbinding wil maken bij iemand thuis, blijft het "verbinden" knopje grijs in het scherm waar de wifi key ingevoerd moet worden. Het lijkt erop dat er een minimum aantal karakters vereist is, want als ik een onzin key invoer, wordt de knop uiteindelijk actief als ik meer karakters invoer.
Er ligt hier vast nog wel een oude nokia, zal 't es testen (als ik er tijd voor heb).Mr.Nash schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:17:
Nadat het bekend was gemaakt, heb ik het ook daadwerkelijk werkend gekregen op m'n Nokia E75 met de instellingen die ook besproken zijn in dit topic. Omdat deze nokia echter defect was geraakt heb ik het op m'n vervangend toestel (E51) niet meer ingesteld aangezien ik toch binnenkort een andere heb.
Op Android krijg ik een melding dat de server niet bereikt kan worden..
Dat zou betekenen dat WEP een minimum aantal karakters vereist en WPA niet?gebruikershaes schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:33:
[...]
Kan denk ik aan de type beveiliging van het netwerk liggen. WEP of WPA oid. Als diegene het op WPA2 instelt moet het naar mijn weten gewoon werken.
Andere devices werken wel via dat WiFi netwerk, dus het moet Android zijn die afwijkt hierin. toch?
JA JIJ!!!
Klopt WEP 64bits = 10 karakters, 128 bits = 26 karakters. WPA werkt heel anders en heeft geen minimum, maar de codeersterkte hangt wel mede af van de lengte van het wachtwoord. Succes!Xtremelead schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:00:
[...]
Dat zou betekenen dat WEP een minimum aantal karakters vereist en WPA niet?
Andere devices werken wel via dat WiFi netwerk, dus het moet Android zijn die afwijkt hierin. toch?
Verwijderd
ff dom vraagje... hoe kan in in de (google) agenda zoeken? er is immers geen search button en de google search widgets zoeken niet in de agenda.
Kudos voor SE, de bootloader unlocken gaat echt heel makkelijk! Rooten was ook een kwestie van twee minuten, helaas nog wel op de 'grove' manier, met fastboot je hele systeem vervangen, daarbij kan een stuk meer fout gaan. Draait nu als een zonnetje, nog wel op de stock ROM
Ik heb geen leuke ondertitel.
Ik heb m'n Arc nog steeds gewoon stock draaien.
Wel een geweldig toestel man. Helemaal als je van aan Nokia 5530 XM hier naar toe overstapt.
Helemaal weg van de contrastratio. Hoe fel de zon ook is en of hij vol in het scherm schijnt of niet het maakt niks uit je ziet alles prima.
Wel boot hij ongelofelijk traag
Wel een geweldig toestel man. Helemaal als je van aan Nokia 5530 XM hier naar toe overstapt.
Helemaal weg van de contrastratio. Hoe fel de zon ook is en of hij vol in het scherm schijnt of niet het maakt niks uit je ziet alles prima.
Wel boot hij ongelofelijk traag
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
iemand al een idee of swype al beschikbaar is voor de arc ?
-oeps-
[ Voor 98% gewijzigd door 13art op 21-04-2011 20:42 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Hallo mensen.. Ik krijg morgen mijn Arc binnen, kan niet wachten
Maar ik heb een vraagje.. Ik zie veel mensen posten over bootloader, rooten, snelheidswinst etc, maar wat houdt t precies in?? Dit wordt mijn eerste smartphone en ik heb geen idee hoe het werkt, wat ik ermee opschiet, of het gevaarlijk is etc.. Kan iemand me kort wat uitleggen hierover?
het grappige hieraan is, is dat ik voor een WEP netwerk na 1 karakter al op verbinden kan klikken, en bij een WPA netwerk pas na 8 karaktersNollekeuh schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:13:
[...]
Klopt WEP 64bits = 10 karakters, 128 bits = 26 karakters. WPA werkt heel anders en heeft geen minimum, maar de codeersterkte hangt wel mede af van de lengte van het wachtwoord. Succes!
compleet tegenovergesteld aan jouw bewering
heeft iemand anders dit ook op dit toestel/op gingerbread?
JA JIJ!!!
Zijn hier meer mensen die problemen hebben met de dataverbinding? Wifi is prima maar wanneer ik op 3G/GPRS/HSPDA of wat ie ook oppikt zit, valt heel vaak de verbinding weg. Dit terwijl ik dan gewoon vol GSM bereik heb (heb vodafone en ben voornamelijk in Amsterdam en Rotterdam). Erg irritant, krijg dan gewoon een melding dat er geen internetverbinding is.
Dat er soms geen 3G kan ik begrijpen (maar dan nog, het gebeurt te vaak) maar je zou toch evengoed altijd via GSM/GPRS door moeten kunnen internetten als 3G wegvalt? Voorkeursnetwerk staat op GSM/WCDMA dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb overigens een zakelijk abbonement maar zou niet uit moeten maken lijkt me.
Dat er soms geen 3G kan ik begrijpen (maar dan nog, het gebeurt te vaak) maar je zou toch evengoed altijd via GSM/GPRS door moeten kunnen internetten als 3G wegvalt? Voorkeursnetwerk staat op GSM/WCDMA dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb overigens een zakelijk abbonement maar zou niet uit moeten maken lijkt me.
Gecheckt, maar daar staat alleen hoe je t moet doenH-S schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:18:
Een How to om je Arc te rooten:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1042978
Ja daar heb ik ook naar lopen zoeken maar heb niks kunnen vinden.M4DMan schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:39:
[...]
Gecheckt, maar daar staat alleen hoe je t moet doenIk wil graag weten wat het inhoud, of het verstandig is om dit als smartphone n00b uit te voeren, wat ik ermee kan etc
Ik wil wel precies weten wat de voordelen(/nadelen) zijn voordat ik hem root.
Op dit moment heb je er nog niet veel aan. Wacht maar totdat er custom roms zijn gebouwd en kijk dan of er een rom (gewijzigde android versie) is die jij fijner vind werken.M4DMan schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:39:
[...]
Gecheckt, maar daar staat alleen hoe je t moet doenIk wil graag weten wat het inhoud, of het verstandig is om dit als smartphone n00b uit te voeren, wat ik ermee kan etc
Mijn advies: wacht totdat er roms zijn die interessant zijn qua wijzigingen. Het heeft nu nog niet veel nut voor de gebruiker om de bootloader te unlocken met de tools die SE heeft vrijgegeven.
voordelen van root:M4DMan schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:39:
[...]
- apps draaien die root access nodig hebben zoals: titanium backup en anderen
- apps verwijderen, SE apps bijv.
- je toestel customizen, custom taskbar en iconen etc.
[ Voor 43% gewijzigd door Wai_AM op 22-04-2011 13:15 ]
Welke telefoon heb je nu op het oog dan?AmbroosV schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:09:
[...]
Ik heb het ook gedaan, je gaat je geweldig opgelucht voelen als je je geld terug hebt! Die klein probleempjes bij de Arc zijn er toch vooral door het erg trage interne geheugen, de (nogal) trage meegeleverde SD-kaart, en omdat er toch net wat weinig RAM aanwezig is voor zoveel apps die standaard altijd op de achtergrond draaien...
Ik heb nu gewoon een Sony Ericsson Elm, goedkope featurephone met toch ook GPS en alles erop en eraan. Ik kan met knopjes toch nog steeds veel beter werken dan met een touchscreen!
Ondertussen heb ik op de FB-pagina van Sony Ericsson ook nog een X8 gewonnen, dus die ga ik dan eens helemaal proberen
Begrijp me niet verkeerd, ik ben er vrij zeker van dat de Arc onder de Androids echt bij de top hoort, maar 't is gewoon niets voor mij!
Mazzelaar jij! Eerst de release party gastenlijstplekken winnen en dan nu nog een X8!
zeker alleen op de belgische facebook site van SE, want op de nederlandse hebben ze niet zulke acties.
zeker alleen op de belgische facebook site van SE, want op de nederlandse hebben ze niet zulke acties.
[ Voor 38% gewijzigd door 13art op 22-04-2011 13:47 ]
Ben net overgestapt van de Xperia X1 naar de Arc. Alles werkt veel vlotter en intiutiever. lekker groot scherm.
Ik kan alleen het digitale kompas niet vinden. Moet je daar eerst een app voor installeren, of zit hij verstopt in een reeds meegeleverde app?
Ik kan alleen het digitale kompas niet vinden. Moet je daar eerst een app voor installeren, of zit hij verstopt in een reeds meegeleverde app?
app installeren vanuit de market
Aha...ik zat te denken aan de HTC Sensation, maar die is weer groter in formaat en de Gallaxy s2 is weer een overtreffende trap. Dan zou qua formaat en klasse de Motorola Atrix4g een alternatief zijn, maar lees in de topics dat die wrs niet in Ned komt.
Ik twijfel om de Arc te kiezen door enkele berichten hier dat het af en toe vast loopt of prestatie issues heeft...
Ik heb hem nu al ongeveer 3 weken, en ik heb helemaal niks te klagen.amark schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 14:09:
[...]
Aha...ik zat te denken aan de HTC Sensation, maar die is weer groter in formaat en de Gallaxy s2 is weer een overtreffende trap. Dan zou qua formaat en klasse de Motorola Atrix4g een alternatief zijn, maar lees in de topics dat die wrs niet in Ned komt.
Ik twijfel om de Arc te kiezen door enkele berichten hier dat het af en toe vast loopt of prestatie issues heeft...
Enige wat ik mee maak is dat na een usb verbinding me apps niet in me menu lijst zijn. En als ik heb weer verbind via usb en weer loskoppel dat ik ze wel weer heb.
Dit heeft te maken met App2sd denk ik.
Maar verder heb ik helemaal niks gemerkt.
Hij is lekker vlot en doet wat hij moet doen!
Ik heb er ook nog niet echt problemen meegehad, behalve de wekker die ik eerst niet uit kreeg. Het lijkt te liggen aan een soort van vergrendeling van de touchscreen op een of andere manier. Als ik het powerknopje en andere knopjes een paar keer in druk doet het scherm het weer. Kzal wel eens gaan klagen bij SE, ze zullen er vast wel een upgrade voor hebben.
Enig idee waarom de camera-button niets doet? Ik druk er op en zie fucussen maar vervolgens gebeurt er niets, ook krijg ik het niet voor elkaar om een filmp-opname te starten?
Ik doe vast iets doms verkeerd ofzo maar heb geen idee wat?
Knopje helemaal indrukken?ocdaan schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 15:12:
Enig idee waarom de camera-button niets doet? Ik druk er op en zie fucussen maar vervolgens gebeurt er niets, ook krijg ik het niet voor elkaar om een filmp-opname te starten?
Heeft namelijk 2 indrukstanden zoals bij de meeste digitale camera's. Half indrukken is focussen, doordrukken is foto maken. Als je niet tevreden bent met de focus kan je het opnieuw laten proberen zonder dat je moet wachten tot de foto gemaakt is.
Krijg nou wat! je heb helemaal gelijk, bedankt he
En nu kan iedereen z'n Arc rooten!
Bootloader unlocken & nieuwe image flashen is niet (meer) nodig!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1045204
Er is genoeg info over te vinden in de [root] topics hier op Tweakers en google weet ook heel veel.
Ook de bootloader "hoe & wat" is al wel voorbij gekomen in dit topic.
En dat wat Wai_am eerder op de middag al postte..
Nou, als je 't niet weet mis je 't ook niet en heb je 't eigenlijk ook niet nodigM4DMan schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:58:
Ik zie veel mensen posten over bootloader, rooten, snelheidswinst etc, maar wat houdt t precies in?? Dit wordt mijn eerste smartphone en ik heb geen idee hoe het werkt, wat ik ermee opschiet, of het gevaarlijk is etc..
Er is genoeg info over te vinden in de [root] topics hier op Tweakers en google weet ook heel veel.
[ Voor 67% gewijzigd door Nnoitra op 22-04-2011 18:55 ]
Helaas werkt het niet, ik krijg ook de inmiddels beroemde "could not extract" error.
versie 1.1 werkt op de arc van mijn vrouwtje! Super dat dit zo snel al kan op de arc, die jongens zijn echt goed hierin
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Ik had de link hierboven gevolgd en had niet door dat er een 1.1 versie is, deze net geprobeerd en voila!
versie 1.0 had nog een temp directory nodig, dat is gefixed in 1.1
vandaar dat het nu bij jou werkt
vandaar dat het nu bij jou werkt
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Verwijderd
1.1 werkt niet bij mij. vreemd. heb hem wel aan de praat gekregen met versie 1 op onderstaande manier:
Remove the gingerbreak app (when allready installed)
Connect phone with usb and USB debugging on (don't mount the phone to your pc)
CMD to the adb dir on your pc
run command in adb shell: adb shell rm -r /data/local/tmp
run command in adb shell: adb shell mkdir /data/local/tmp
After that install gingerbreak 1.0 app.
Start gingerbreak 1.0 app., but don't press the root button!
Instead run command in adb shell: adb shell /data/local/tmp/gingerbreak
Remove the gingerbreak app (when allready installed)
Connect phone with usb and USB debugging on (don't mount the phone to your pc)
CMD to the adb dir on your pc
run command in adb shell: adb shell rm -r /data/local/tmp
run command in adb shell: adb shell mkdir /data/local/tmp
After that install gingerbreak 1.0 app.
Start gingerbreak 1.0 app., but don't press the root button!
Instead run command in adb shell: adb shell /data/local/tmp/gingerbreak
Verwijderd
Vind het een beetje een rare opmerking...dat als je niet weet wat het is je het ook niet nodig hebt...als ik niet weet wat het is, weet ik ook niet of ik het nodig heb of niet....Sorry maar niet iedereen heeft zoveel verstand van die dingen....Stinger_ schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:28:
En nu kan iedereen z'n Arc rooten!
[...]
Nou, als je 't niet weet mis je 't ook niet en heb je 't eigenlijk ook niet nodig
Verwijderd
Voor mij persoonlijk gaat het om die paar apps met roottoegang die meerwaarde geven:Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 10:21:
[...]
Vind het een beetje een rare opmerking...dat als je niet weet wat het is je het ook niet nodig hebt...als ik niet weet wat het is, weet ik ook niet of ik het nodig heb of niet....Sorry maar niet iedereen heeft zoveel verstand van die dingen....
Screenshots maken (kleuren werken nog niet goed, vast wel te fixen):
PicMe (0.7.6): http://market.android.com/details?id=com.bw.picme
Filemanager met meer opties:
SUFBS (3.74): http://market.android.com/details?id=com.protocol.x.su.fbs
1:1 backups maken en alles kunnen verwijderen:
Titanium Backup (3.7.6.1): http://market.android.com....keramidas.TitaniumBackup
Nou, het gros van de gebruikers gebruikt geen apps welke root nodig hebben. Er zijn ook maar een klein aantal apps die root nodig hebben.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 10:21:
[...]
Vind het een beetje een rare opmerking...dat als je niet weet wat het is je het ook niet nodig hebt...als ik niet weet wat het is, weet ik ook niet of ik het nodig heb of niet....Sorry maar niet iedereen heeft zoveel verstand van die dingen....
Als je, als gebruiker, nog geen apps tegen bent gekomen welke root nodig hebben, dan is de kans toch wel aanwezig dat je geen root nodig hebt. En waarschijnlijk is dat ook een reden dat je, als 'normale' gebruiker, niet weet wat root is.
Persoonlijk vind ik "er niet zoveel verstand van hebben" een slecht excuus.. Er is genoeg info te vinden, zowel hier op Tweakers als doormiddel van een gerichte google zoek opdracht.. Door je in te lezen doe je kennis op, en krijg je er een beetje verstand van. Pas dan is het 'verstandig' om te gaan rooten en root-apps te gaan gebruiken. Want met root krijg je meer rechten, en met meer rechten kun je meer aanpassen, en er zijn root apps die dingen aan kunnen passen welke schadelijk voor je toestel kunnen zijn.
Ik, bijvoorbeeld, heb geen verstand van motoren. Zolang ik er geen verstand van heb, ga ik er ook niet aan sleutelen...
Waarschijnlijk is dit niet het meest perfecte topic om te vragen maar zie geen andere uitweg:
Weet iemand de reden waarom SE van hun Flagship Satio (12MP) is terug gestapt naar max 8MP smartphones ?
Weet iemand de reden waarom SE van hun Flagship Satio (12MP) is terug gestapt naar max 8MP smartphones ?
Megapixels en kwaliteit hebben niets met elkaar te maken. Het is het formaat van de sensor dat 't meest belangrijk is. In theorie zou een sensor van 8MP zelfs een hogere kwaliteit moeten geven dan een sensor van 12MP en hetzelfde formaat. Meer licht per pixel = minder ruis!Jeffrey88 schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:25:
Waarschijnlijk is dit niet het meest perfecte topic om te vragen maar zie geen andere uitweg:
Vandaag ging het scherm niet aan tewijl de phone wel aan stond, heb met andere telefoon gebeld en ging gewoon over. Ik moest de batterij er uit halen om weer werkend te krijgen... vaag.....
Als ik mijn Arc in zonlicht bekijk zie ik een geraamte met allemaal kleine licht puntjes. Wat is dit?
Tevens nu een week in bezit en echt een super telefoon! Op de eerste dag 1 vastloper gehad maar daarna niet meer. Nu een manier zoeken om de batterij wat langer mee te laten gaan al ziet dit er per dag al beter uit.
Tevens nu een week in bezit en echt een super telefoon! Op de eerste dag 1 vastloper gehad maar daarna niet meer. Nu een manier zoeken om de batterij wat langer mee te laten gaan al ziet dit er per dag al beter uit.
Verwijderd
Ik ben een paar dagen terug bij de t-mobile shop geweest met mijn Arc. Ik kan nog steeds niet het SMSC nummer veranderen in het infomenu (ik krijg de melding "update error"). Ze konden het probleem bij de shop niet verhelpen en zeiden dat ik naar studentmobiel moest gaan, omdat ik daar de phone heb aangeschaft.
Ik heb geprobeerd het SMSC nummer te veranderen met de simkaart van mijn vriendin. Helaas krijg ik dezelfde melding. Is er nou niemand met hetzelfde probleem?
Ik heb geprobeerd het SMSC nummer te veranderen met de simkaart van mijn vriendin. Helaas krijg ik dezelfde melding. Is er nou niemand met hetzelfde probleem?
Is dat niet de matrix van de touchscreen?davystam schreef op maandag 25 april 2011 @ 08:58:
Als ik mijn Arc in zonlicht bekijk zie ik een geraamte met allemaal kleine licht puntjes. Wat is dit?
Kwa batterij duur vind ik het ook niet opschieten, het is nu al 2 dagen achter elkaar dat de telefoon uit gevallen is s'ochtens. Dus met een volle accu kom ik de dag wel door maar haal ik de ochtend niet meer.
Ik vind het eingelijk niet prettig om de telefoon aan de lader te laten hangen de hele nacht. Zijn er mensen die dat wel doen?
Kan iemand mij verder op weg helpen...
ik krijg maar geen synch-meldingen van facebook binnen in de notification meldingsbar...van twitter en mails en gmail lukt dit wel...daar zie ik een icoontje verschijnen van de mails en van de (aantal)tweets, waarom lukt mijn dit niet met facebook ?
als ik bij de toepassing kijk zie ik enkel dat ik contactpersonen kan aanvinken voor synchronisatie...bij twitter en gmail kan ik meerdere aanvinken zoals meldingen...
en ja, alles staat aan, dataverkeer, wifi, synchronisatie, etc...
thx
en idd de batterij had toch wel iets krachtiger gemogen...net 1 dag en dat is het...'s nachts opladen is dus de boodschap of is er iemand dat al een battery save app gevonden heeft dat de moeite is ?
ik krijg maar geen synch-meldingen van facebook binnen in de notification meldingsbar...van twitter en mails en gmail lukt dit wel...daar zie ik een icoontje verschijnen van de mails en van de (aantal)tweets, waarom lukt mijn dit niet met facebook ?
als ik bij de toepassing kijk zie ik enkel dat ik contactpersonen kan aanvinken voor synchronisatie...bij twitter en gmail kan ik meerdere aanvinken zoals meldingen...
en ja, alles staat aan, dataverkeer, wifi, synchronisatie, etc...
thx
en idd de batterij had toch wel iets krachtiger gemogen...net 1 dag en dat is het...'s nachts opladen is dus de boodschap of is er iemand dat al een battery save app gevonden heeft dat de moeite is ?
Verwijderd
JuiceDefenderReventon schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:29:
Sorry maar voor die paar apps die roottoegang nodig hebben ga ik hem echt niet rooten. vind jouw reactie daarom een beetje onzin, want rooten doe je mijns inziens juist om verbeterde en meer functionaliteit van de telefoonStinger_ schreef op zondag 24 april 2011 @ 21:12:
[...]
Nou, het gros van de gebruikers gebruikt geen apps welke root nodig hebben. Er zijn ook maar een klein aantal apps die root nodig hebben.
Als je, als gebruiker, nog geen apps tegen bent gekomen welke root nodig hebben, dan is de kans toch wel aanwezig dat je geen root nodig hebt. En waarschijnlijk is dat ook een reden dat je, als 'normale' gebruiker, niet weet wat root is.
Persoonlijk vind ik "er niet zoveel verstand van hebben" een slecht excuus.. Er is genoeg info te vinden, zowel hier op Tweakers als doormiddel van een gerichte google zoek opdracht.. Door je in te lezen doe je kennis op, en krijg je er een beetje verstand van. Pas dan is het 'verstandig' om te gaan rooten en root-apps te gaan gebruiken. Want met root krijg je meer rechten, en met meer rechten kun je meer aanpassen, en er zijn root apps die dingen aan kunnen passen welke schadelijk voor je toestel kunnen zijn.
Ik, bijvoorbeeld, heb geen verstand van motoren. Zolang ik er geen verstand van heb, ga ik er ook niet aan sleutelen...
Verwijderd
Mijn reactie was niet doelgericht op het rooten hoor...je hebt ook een keer op mijn vraagt geantwoord met als je niet weet wat het is, dan heb je het ook niet nodig...en dat vind ik gewoon een rare redenering. En jah je kunt dingen op internet opzoeken, maar heel veel dingen zijn zo technisch uitgelegt in jargon taal, dat is het nog niet snap, vandaar dat mensen het op dit forum vragen...zodat het misschien in normaal nederlands uitgelegt kan worden.Stinger_ schreef op zondag 24 april 2011 @ 21:12:
[...]
Nou, het gros van de gebruikers gebruikt geen apps welke root nodig hebben. Er zijn ook maar een klein aantal apps die root nodig hebben.
En indd als ik ergens geen verstand van heb ga ik er ook niet aan lopen klote, dan vraag ik het gewoon aan iemand anders die er wel verstand van heeft!!
Verwijderd
Ach ja als je ook maar 1 app gebruikt met roottoegang dan is het al de moeite waard. Het is immers 1min werk. Titanium backup is de belangrijkste reden voor mij. Helemaal als er straks roms beschikbaar komen.Nollekeuh schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:04:
[...]
Sorry maar voor die paar apps die roottoegang nodig hebben ga ik hem echt niet rooten. vind jouw reactie daarom een beetje onzin, want rooten doe je mijns inziens juist om verbeterde en meer functionaliteit van de telefoon
Ok, welke verbeterde en meer functionaliteiten?Nollekeuh schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:04:
Sorry maar voor die paar apps die roottoegang nodig hebben ga ik hem echt niet rooten. vind jouw reactie daarom een beetje onzin, want rooten doe je mijns inziens juist om verbeterde en meer functionaliteit van de telefoon
Volgens mij kun je als 'gebruiker' niet echt heel veel meer met je mobiel wanneer je root hebt zonder 'root' apps te gebruiken.
Het zijn juist de apps die root nodig hebben die meer functionaliteit bieden, zoals hierboven al genoemd; Titanium Backup.
Even iets anders dan wel/niet rooten ...
Heb van't weekend een 12v micro-usb lader gekocht en heb vandaag googlemaps (navigator) gebruikt tijdens het paas uitje. Heb die lader pas in de phone gestopt toen de batterij al tot 15% gezakt was. Het vreemde was dat ondanks dat het batterij icoontje aangaf dat de batterij opgeladen werd, het niveau bleef schommelen op de 14 tot 16%. Met andere woorden: batterij laadt wel op, maar scherm en navigator (incl. downloaden maps via 3G) verbruiken zoveel energie dat het effect nihil is.
Toen ik de navigator en het scherm de laatste 10 minuten voor thuiskomst uitschakelde, wist de batterij inhoud wel 5% toe te nemen.
Heb ik dan een defecte lader of verbruikt google navigator (incl. downloaden maps) met het scherm zo idioot veel energie ?
Heb van't weekend een 12v micro-usb lader gekocht en heb vandaag googlemaps (navigator) gebruikt tijdens het paas uitje. Heb die lader pas in de phone gestopt toen de batterij al tot 15% gezakt was. Het vreemde was dat ondanks dat het batterij icoontje aangaf dat de batterij opgeladen werd, het niveau bleef schommelen op de 14 tot 16%. Met andere woorden: batterij laadt wel op, maar scherm en navigator (incl. downloaden maps via 3G) verbruiken zoveel energie dat het effect nihil is.
Toen ik de navigator en het scherm de laatste 10 minuten voor thuiskomst uitschakelde, wist de batterij inhoud wel 5% toe te nemen.
Heb ik dan een defecte lader of verbruikt google navigator (incl. downloaden maps) met het scherm zo idioot veel energie ?
Heb dit ook gemerkt tijdens de korte periode dat ik m'n Arc had. Tijdens het spelen van een resource-heavy spel of surfen met veel Flash gaat het opladen erg, maar dan ook erg traag. Kan me best voorstellen dat het dan bij navigeren (wat meestal in een lichte omgeving en dus met een helder scherm gebeurt) dan bijna niet kan opladen...hansbkp schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:53:
Dat is de cru van de meeste USB autopladers, op mijn BB storm liep deze met de Garmin navigatie heel erg langzaam leeg. Op zich geen probleem, maar eenmaal in Italie (14 uur verder) was de accu grotendeels leeg.
Ik heb recent de usb lader vervangen door een Hama Picollino. Deze laad de blackberry zonder problemen, zelfs tijdens het navigeren, maar dan wel langzamer.
Deze kan maximaal 650ma leveren in plaats van de gebruikelijke 500ma. Er zijn inmiddels al een aantal laders voorhanden welke 800ma of 1A leveren via de USB poort.
Zo lang de spanning die eruitkomt maar netjes 5 volt is maakt het de telefoon niets uit hoeveel deze maximaal kan leveren. Het oplaad circuit in de telefoon houdt er wel rekening mee hoe snel er geladen kan worden.
Ik heb recent de usb lader vervangen door een Hama Picollino. Deze laad de blackberry zonder problemen, zelfs tijdens het navigeren, maar dan wel langzamer.
Deze kan maximaal 650ma leveren in plaats van de gebruikelijke 500ma. Er zijn inmiddels al een aantal laders voorhanden welke 800ma of 1A leveren via de USB poort.
Zo lang de spanning die eruitkomt maar netjes 5 volt is maakt het de telefoon niets uit hoeveel deze maximaal kan leveren. Het oplaad circuit in de telefoon houdt er wel rekening mee hoe snel er geladen kan worden.
Ja die roms met meer functionaliteit zijn er dus nog niet. Daarom ga ik hem nog niet rooten. En als gebruiker kan je met een geroote en andere android versie dus juist veel meer. Mijn desire kreeg veel meer funtionaliteit na flashen met de juiste custom rom.Stinger_ schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:14:
[...]
Ok, welke verbeterde en meer functionaliteiten?
Volgens mij kun je als 'gebruiker' niet echt heel veel meer met je mobiel wanneer je root hebt zonder 'root' apps te gebruiken.
Het zijn juist de apps die root nodig hebben die meer functionaliteit bieden, zoals hierboven al genoemd; Titanium Backup.
Exchange ondersteuning voor Windows Live Hotmail is al een maanden beschikbaar voor Nederland. Op allerlei apparaten draait het al prima bij mij behalve op de Arc en Play. Ik heb eens gegoogled en het ziet er naar uit dat iedereen dat probleem heeft. Het ligt mijnsinziens aan de mailclient die gebruikt wordt in de Arc en Play. Dit is volgens Sony Ericsson de standaard mailclient die Google meelevert in deze versie van Android.Stinger_ schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:34:
Altijd leuk als iemand binnen komt vallen met een news item van een jaar geleden
Andere merken (bijvoorbeeld HTC) gebruiken hun eigen mailclients en die werken overigens wel prima met de Exchange methode.
Behalve Windows Live Hotmail weet ik ook dat het voornamelijk optreedt hij hosted exchange omgevingen. Een voorbeeld is Active24, daar heb je hetzelfde probleem. Wat nu precies het pijnpunt is weet ik niet maar vermoed dat het in een volgende softwareupdate wel verholpen zal zijn.
http://www.androidworld.n...ync-account-aanmaken.htmlrobertwebbe schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:10:
[...]
Exchange ondersteuning voor Windows Live Hotmail is al een maanden beschikbaar voor Nederland. Op allerlei apparaten draait het al prima bij mij behalve op de Arc en Play. Ik heb eens gegoogled en het ziet er naar uit dat iedereen dat probleem heeft. Het ligt mijnsinziens aan de mailclient die gebruikt wordt in de Arc en Play. Dit is volgens Sony Ericsson de standaard mailclient die Google meelevert in deze versie van Android.
Andere merken (bijvoorbeeld HTC) gebruiken hun eigen mailclients en die werken overigens wel prima met de Exchange methode.
Behalve Windows Live Hotmail weet ik ook dat het voornamelijk optreedt hij hosted exchange omgevingen. Een voorbeeld is Active24, daar heb je hetzelfde probleem. Wat nu precies het pijnpunt is weet ik niet maar vermoed dat het in een volgende softwareupdate wel verholpen zal zijn.
Lees dit maar eens door miss dat je er wat aan hebt
Op de Xperia X10 kreeg ik Hotmail-Exchange ook niet aan de praat (via Moxier).
In het hierboven genoemde topic zijn ook een tal mensen die het, via de HTC mailclient, niet aan de praat kregen, dus het argument dat andere mailcients (bijvoorbeeld HTC) wel werken vervalt ten dele (er zullen vast zijn die wel werken).
Op mijn Arc heb ik een Hosted-Exchange account (van KPN) aan de praat; draait als 'n tiet!
In bovenstaand topic kwam ik deze link nog tegen:
http://digiex.net/guides-...us-one-android-2-2-a.html
Daar staat een email.apk welke 'schijnbaar' wel werkt... Worth a try.
In het hierboven genoemde topic zijn ook een tal mensen die het, via de HTC mailclient, niet aan de praat kregen, dus het argument dat andere mailcients (bijvoorbeeld HTC) wel werken vervalt ten dele (er zullen vast zijn die wel werken).
Op mijn Arc heb ik een Hosted-Exchange account (van KPN) aan de praat; draait als 'n tiet!
Verwijderd
Ik heb de SE Arc nu bijna 4 weken en eigenlijk heel erg tevreden over! Echter ik heb twee puntjes
1 Het klepje op de achterkant zit naar mijn idee te veel speling waardoor tijdens het typen soms een tikje te horen is. Ik heb het idee dat door de lichte en flexibele materialen dit een beetje ten koste gaat van de stevigheid van het toestel. Ben hiermee bij de Hi winkel geweest maar deze zeggen dat er nog geen klachten over zijn binnengekomen. Het klepje zit bij mij wel goed vast verder, alleen kan je door er met je nagel tussen te gaan wel erg makkelijk onder komen doordat het niet strak op elkaar zit. Ik hoop alleen niet dat dit met de tijd erger wordt waardoor het klepje er af gaat vallen of zo. Nog meer mensen waar dit opvalt
2 De accuduur hangt er af wat je doet, echter soms is hij savonds nog over de helft en dan de volgende morgen uitgevallen terwijl ik naar mijn idee alles had afgesloten. Waarschijnlijk dat ie op de achtergrond dingen laat draaien maar toch vreemd omdat je het scherm uit doet en alles afsluit..is hier nog een handige taskmanager app voor
1 Het klepje op de achterkant zit naar mijn idee te veel speling waardoor tijdens het typen soms een tikje te horen is. Ik heb het idee dat door de lichte en flexibele materialen dit een beetje ten koste gaat van de stevigheid van het toestel. Ben hiermee bij de Hi winkel geweest maar deze zeggen dat er nog geen klachten over zijn binnengekomen. Het klepje zit bij mij wel goed vast verder, alleen kan je door er met je nagel tussen te gaan wel erg makkelijk onder komen doordat het niet strak op elkaar zit. Ik hoop alleen niet dat dit met de tijd erger wordt waardoor het klepje er af gaat vallen of zo. Nog meer mensen waar dit opvalt
2 De accuduur hangt er af wat je doet, echter soms is hij savonds nog over de helft en dan de volgende morgen uitgevallen terwijl ik naar mijn idee alles had afgesloten. Waarschijnlijk dat ie op de achtergrond dingen laat draaien maar toch vreemd omdat je het scherm uit doet en alles afsluit..is hier nog een handige taskmanager app voor
Ik gebruik zelf Advanced Task Killer pro, werkt erg goed. Om de batterij te besparen heb ik JuiceDefender Ultimate geinstalleerd, dat werkt ook erg goed. Mijn Arc doet het nu al 2 dagen op een halve accu.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:42:
Ik heb de SE Arc nu bijna 4 weken en eigenlijk heel erg tevreden over! Echter ik heb twee puntjes
Vandaag even heel kort met het toestel gespeeld in een winkel. Menu loopt vloeiend en het toestel zelf voelt wel wat plastik aan, echter wel heel stevig moet ik zeggen
GTA VI - All aboard the hype train!!
Als ik die APK wil installeren krijg ik de melding dat hij niet is geinstalleerd. Eerst de SE client de-installeren misschien?Stinger_ schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:31:
Heeft iemand een goede navigatieapplicatie voor de arc waarbij de kaarten op de geheugenkaart geplaatst worden?
Heb zelf een gekraakte versie van copilot geprobeerd, maar daar gaat iets mis bij het invoeren van data. Karakters verschijnen steeds dubbel.
En navigon wil me blijkbaar niet helpen aan de trial versie.
Heb zelf een gekraakte versie van copilot geprobeerd, maar daar gaat iets mis bij het invoeren van data. Karakters verschijnen steeds dubbel.
Waarschijnlijk inderdaad een te lage aanvoer van stroom (A).hansbkp schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:53:
Wat ook nog kan (dat was bij de Desire zo) dat het toestel onderscheid maakt tussen een lader en een data kabel. Dan zou je alsnog een 1A lader aan kunnen sluiten, maar dan laad hij alsnog niet op met 1A, dit komt omdat de laad kabel als een data kabel gezien wordt. Daarvoor moeten er eerst in de lader zelf wat pinnen met elkaar verbonden worden. Op zich een vrij simpel klusje, als je weet wat je moet doen. Ook zijn er op ebay laders te koop waarbij dit al gedaan is.
Maar nogmaals dit was op de Desire zo. Geen idee of het bij de Arc ook zo is. Maar wel iets om uit te zoeken lijkt me. Anders blijf je laders kopen.
Heeft iemand hier ook het probleem dat wanneer je muziek luistert en gebeld wordt, de track vervolgens weer terug naar het begin gaat ipv verder speelt waar ie was gebleven? Was lekker een setje aan het luisteren en kon vervolgens weer uitzoeken waar ik was gebleven, nogal irritant. Dit heb ik nog met geen enkele van mn voorgaande SE's meegemaakt. De situatie is echter nog maar 1x voorgekomen, dus weet niet of het toevallig die ene keer misging.
Navigon nog eens gebeld. Nu kreeg ik wel de trial versie maar blijkt dat die nog niet werkt op android 2.3. Ze laten het als het goed is weten wanneer de trial versie beschikbaar is.Remcoder schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:37:
Heeft iemand een goede navigatieapplicatie voor de arc waarbij de kaarten op de geheugenkaart geplaatst worden?
Verwijderd
Meen dat het in Google Maps Navigatie vanaf versie 5.0 mogelijk is? nieuws: Google geeft Google Maps for Mobile 5 offline-modusRemcoder schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:37:
Bij iemand trouwens al wat bekend over de zilveren Arc? Behalve dat deze nog nergens leverbaar is?
Ik ben inmiddels wat verder in deze en het probleem lijkt te liggen aan de certificaten. Iemand op XDA-dev heeft zich er helemaal ingestort en kwam tot deze conclusie: "The default CA certs do not include some major known trusted issuers or the certs of a certain encryption are not supported (i.e 2048bit SHA/RSA).".Stinger_ schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:31:
Ondertussen heb ik van Sony Ericsson ook vernomen dat het probleem niet meer aanwezig is in de volgende update. Deze staat momenteel gepland omstreeks week 20. Dus nog een paar weken geduld en het probleem is verleden tijd.
Klopt.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:57:
Meen dat het in Google Maps Navigatie vanaf versie 5.0 mogelijk is? nieuws: Google geeft Google Maps for Mobile 5 offline-modus
Maar het hele 'offline' gebeuren is, als ik me niet vergis, op basis van caching.
Dus je moet de route / omgeving al eens geladen hebben wil je 'm later 'offline' kunnen gebruiken.
Tuurlijk, het werkt wel, maar het is omslachtiger dan alle kaarten beschikbaar hebben op je SD kaartje.
Mooirobertwebbe schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:16:
Ondertussen heb ik van Sony Ericsson ook vernomen dat het probleem niet meer aanwezig is in de volgende update. Deze staat momenteel gepland omstreeks week 20. Dus nog een paar weken geduld en het probleem is verleden tijd.
Dat is enkel het cachen van de kaartdata voor je route. Je moet dus vantevoren de route instellen en dan worden de kaarten opgehaald. Als je te ver afwijkt moeten er nieuwe kaarten gehaald worden.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:57:
[...]
Meen dat het in Google Maps Navigatie vanaf versie 5.0 mogelijk is? nieuws: Google geeft Google Maps for Mobile 5 offline-modus
Bij iemand trouwens al wat bekend over de zilveren Arc? Behalve dat deze nog nergens leverbaar is?
Ik zoek juist een applicatie die alle kaarten installeert op de geheugenkaart.
Dit is hier offtopic.
[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 27-04-2011 17:03 ]
Zie hierboven.
[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 27-04-2011 17:03 ]
Heb de Arc inmiddels al een weekje en wat werkt die JuiceDefender app goed zeg. De eerste week moest ik hem iedere nacht opladen maar nu heb ik hem gister ochtend opgeladen en hij is nog steeds op 70%. Doe er vandaag niet veel mee maar het werkt echt enorm!
Heeft iemand nog een gratis app voor mooie en uptodate weer widgets? Die van the weather channel vind ik niet heel erg top...
Heeft iemand nog een gratis app voor mooie en uptodate weer widgets? Die van the weather channel vind ik niet heel erg top...
Snowstorm: https://market.android.com/details?id=se.f1nally.snowstormdavystam schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:54:
Ik wil graag een ander navigatieprogramma (Aura) als standaardnavigatie opstarten. Net zoals ik nu Handcent sms als standaard sms-programma gebruik. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?
Ga in het menu naar toepassingen. Hier kun je standaard programma's selecteren voor bepaalde snelkoppelingen/handelingen.eawert schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:20:
Ik wil graag een ander navigatieprogramma (Aura) als standaardnavigatie opstarten. Net zoals ik nu Handcent sms als standaard sms-programma gebruik. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?
Verwijderd
Werkt idd leuk. maar heb hem wel vrij conservatief moeten instellen met het idee dat data uitgeschakeld wordt als er wifi beschikbaar is. Dus de voorkeur van wifi boven gprs. Standaard wil juice defender namelijk alles uitschakelen en dat vind ik niet fijn werken. Scheelt toch weer wat op deze manier.davystam schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:54:
Heb de Arc inmiddels al een weekje en wat werkt die JuiceDefender app goed zeg. De eerste week moest ik hem iedere nacht opladen maar nu heb ik hem gister ochtend opgeladen en hij is nog steeds op 70%. Doe er vandaag niet veel mee maar het werkt echt enorm!
Ik had trouwens de laatste tijd last van het automatisch afsluiten van de launcher (LauncherPro of SE) na intensieve taken. Waarschijnlijk doordat android de launcher afsluit bij een tekort aan geheugen (erg veel achtergrond apps). Wat ik heb gedaan is een aanpassing maken zodat dit niet gebeurd. Tot nu toe geen problemen weer gehad (afkloppen). Met de terminal van SUFBS (3.74) (=root nodig): http://market.android.com/details?id=com.protocol.x.su.fbs heb ik onderstaande ingevoerd (via google gevonden):
su (enter)
echo ro.HOME_APP_ADJ=1 >> /data/local.prop (enter)
reboot (enter)
Tevens heb ik het een en ander verwijdert met Titaniumbackup. Ik zag namelijk dat de klok widgets en SE sync standaard in het geheugen geladen zijn terwijl ik ze niet gebruik. Zie ook deze thread op xda. Eigen risico uiteraard.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 17:49 ]
Verwijderd
Wellicht is dit onderwerp al eerder besproken maar om alles na te gaan is zoeken naar een speld in een hooiberg...
Op tweakers.net komt de arc niet als beste uit de test. Er zijn snellere toestellen maar ook de interne opslag is niet riant. Op techradar staat de arc echter op 1 in de top20 van alle smartphones van dit moment en op gsmarena wordt ie ook weer heel goed getest. In hoeverre zijn de nadelen die genoemd worden echt storend en legt de arc het echt af tegen een desire HD of een gelijkwaardig toestel?
Op tweakers.net komt de arc niet als beste uit de test. Er zijn snellere toestellen maar ook de interne opslag is niet riant. Op techradar staat de arc echter op 1 in de top20 van alle smartphones van dit moment en op gsmarena wordt ie ook weer heel goed getest. In hoeverre zijn de nadelen die genoemd worden echt storend en legt de arc het echt af tegen een desire HD of een gelijkwaardig toestel?
Verwijderd
Zo, ik heb mijn zilveren Arc vandaag ook ontvangen, druk bezig mijn XTBT01 bluetooth keyboard werkend te krijgen via Bluetooth Keyboard Easy Connect
Gelukkig is de boot loader van deze Arc niet gelocked, 'fastboot devices' gaf het gewenste resultaat.
Is er al een SE Arc root topic?
Moet ik bepaalde zaken zeker doen nadat mijn Arc geroot is? Om ellende te voorkomen die de iPhone heeft met de Jailbreak SSH Hack.
Gelukkig is de boot loader van deze Arc niet gelocked, 'fastboot devices' gaf het gewenste resultaat.
Is er al een SE Arc root topic?
Moet ik bepaalde zaken zeker doen nadat mijn Arc geroot is? Om ellende te voorkomen die de iPhone heeft met de Jailbreak SSH Hack.
De interne opslag heb ik geen last van. De 300 MB heb ik niet vol gekregen en eerlijk gezegd denk ik dat niemand echt zoveel apps gebruikt. HTC is vooral op de laatste vijf onderstaande punten kwalitatief veel minder dan SE. De Desire HD zal je doen teleurstellen op:Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:38:
Wellicht is dit onderwerp al eerder besproken maar om alles na te gaan is zoeken naar een speld in een hooiberg...
- schermkwaliteit
- geluidskwaliteit muziek luisteren
- speakerkwaliteit (blikkerig schel tweet geluid)
- gesprekskwaliteit (wederom blikkerig schel tweet geluid)
- videocamera kwaliteit
- camerakwaliteit (9 van de 10 foto's missen focus)
- geluidsopname kwaliteit (blikkerig schel geluid, bij hoge volumes alleen gekraak)
Ik heb beide toestellen gehad en de desire en dit is wat ik van HTC vind. De Arc presteert op deze vlakken veel beter. De CPU en GPU zijn hetzelfde dus daar hoef je niet naar te kijken. Het is leuk dat HTC voorop loopt en continue innovatieve toestellen op de markt brengt, maar qua kwaliteit van de componenten halen ze het bij lange na niet bij SE en Nokia.
Persoonlijk vind ik de tweakers reviews niet erg goed, erg subjectief en de reviewer wil wel vergelijken, maar je ziet dat ze te vaak te weinig ervaring hebben met het toestel of de besturingssystemen. Er wordt in de reviews vaak (stiekem) vergeleken met andere telefoons, wat dan op een subjectieve en niet gestructureerde manier gebeurd. Daarnaast geilt tweakers ontzettend op HTC en dual core en CPU snelheid, wat dus bij de Arc niet het belangrijkste lijkt. Wat er mist is een goede vergelijking tussen toestellen. Dat zou jou helpen.
Verwijderd
Klopt wel maar 300mb aan apps is idd erg veel maar je hebt ook filmpjes en fotos toch? Goed, dan koop ik daar een kaartje bij maar vertraagd dat de boel niet, steeds wegschrijven naar een sdkaart?
Ik vind tweakers niet subjectief, kijk eens naar benchmarks; die ontbreken weer op techradar en gsmarena. Hen het idee dat daar meer gekeken wordt naar het uiterlijk en specs.
Ik vind tweakers niet subjectief, kijk eens naar benchmarks; die ontbreken weer op techradar en gsmarena. Hen het idee dat daar meer gekeken wordt naar het uiterlijk en specs.
Verwijderd
Klopt wel maar 300mb aan apps is idd erg veel maar je hebt ook filmpjes en fotos toch? Goed, dan koop ik daar een kaartje bij maar vertraagd dat de boel niet, steeds wegschrijven naar een sdkaart?
Ik vind tweakers niet subjectief, kijk eens naar benchmarks; die ontbreken weer op techradar en gsmarena. Heb het idee dat daar meer gekeken wordt naar het uiterlijk en specs.
Ik vind tweakers niet subjectief, kijk eens naar benchmarks; die ontbreken weer op techradar en gsmarena. Heb het idee dat daar meer gekeken wordt naar het uiterlijk en specs.
Hallo,
als ik een app download uit de market zie ik deze niet meer terug.
Als ik de app's orden op alfabetische volgorde of meest gebruikt dan zie ik de app wel.
Wat doe ik fout?Dit werkte eerst wel .
als ik een app download uit de market zie ik deze niet meer terug.
Als ik de app's orden op alfabetische volgorde of meest gebruikt dan zie ik de app wel.
Wat doe ik fout?Dit werkte eerst wel .
kheb een vraagje ivm de foto dat verschijnt als ik een liedje afspeel...ik heb nu enkele mp3's upgeload naar mijn Arc en als ik ze afspeel zie ik de foto staan van enkele foto's dak heb overgezet via bluetooth...hoe kan ik die foto's of instellingen veranderen zodat ik eventueel de juiste foto van de artiest kan zien ?
Ja maar die gaan dus op de geheugenkaart van 16000 MB die erbij is geleverdVerwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:07:
Zonder root kan het ook, ik gebruik BlueKeyboard JP (market) waarmee je via de invoer methode een bluetooth keyboard kan kiezen.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:47:
druk bezig mijn XTBT01 bluetooth keyboard werkend te krijgen via Bluetooth Keyboard Easy Connect
Deze app is sinds kort ook geschikt voor de Arc, ik werk nog met een X10 (standaard 2.1).
Het bt kb moet zichtbaar zijn voor je kan connecten en de app zoekt hem zelfstandig zodra je iets wil typen.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
idd. heb nu alles erop staan wat ik wil + wat extra zooi wat er eventueel wel af kan en ik heb nog 100 van de 300mb vrij. wel is zoveel mogelijk naar sd verplaatst onder instellingen->toepassingen. interne opslag zal dus niet snel een probleem zijn.Nollekeuh schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:21:
[...]
Ja maar die gaan dus op de geheugenkaart van 16000 MB die erbij is geleverd
Verwijderd
dan heb je de album data niet goed gelinkt (goede bestandsnaam?) of geintegreerd in de mp3. ik gebruik op de pc vaak mp3tag pro. op android gebruik ik playerpro welke zelf naar album art kan zoeken wanneer de naam van de mp3 goed genoeg is. ook erg goede player+widget trouwens.Reventon schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:17:
kheb een vraagje ivm de foto dat verschijnt als ik een liedje afspeel...ik heb nu enkele mp3's upgeload naar mijn Arc en als ik ze afspeel zie ik de foto staan van enkele foto's dak heb overgezet via bluetooth...hoe kan ik die foto's of instellingen veranderen zodat ik eventueel de juiste foto van de artiest kan zien ?
Verwijderd
Telefonisch bij T-Mobile, dat was goedkoper dan online bij T-Mobile bestellen.
De telefoniste wist me te zeggen dat de Arc's goed op voorraad zijn bij T-Mobile.
Zonder branding of enige ellende. (en rootbaar)
BlueKeyboard JP heb ik geprobeerd, maar werkt niet icm mijn XTBT01Zonder root kan het ook, ik gebruik BlueKeyboard JP (market) waarmee je via de invoer methode een bluetooth keyboard kan kiezen.
Deze app is sinds kort ook geschikt voor de Arc, ik werk nog met een X10 (standaard 2.1).
Het bt kb moet zichtbaar zijn voor je kan connecten en de app zoekt hem zelfstandig zodra je iets wil typen.
Bluetooth Keyboard Easy Connect werkt ook niet, maar dat probleem doet zich bij meer gebruikers voor.
Het toetsenbord werkt wel icm mijn iMac, dus deze is niet defect.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 10:27 ]
Hoi Allemaal,
Hebben jullie de Appie van Albert Heijn al geinstalleerd? Zo ja, doet de barcodescan het bij jullie?
Heb de Arc nu 1 week en bevalt me prima. Batterijverbruik is goed te beheren diverse widgets. Haal eenvoudig 1.5 dag. ik gebruik hem dam amper van huis naar werk, want dat is maar 5 minuten lopen
gr.
Mike
Hebben jullie de Appie van Albert Heijn al geinstalleerd? Zo ja, doet de barcodescan het bij jullie?
Heb de Arc nu 1 week en bevalt me prima. Batterijverbruik is goed te beheren diverse widgets. Haal eenvoudig 1.5 dag. ik gebruik hem dam amper van huis naar werk, want dat is maar 5 minuten lopen
gr.
Mike
Ja, en die barcodescanner werkt bij mij ook niet. Voor de rest werkt de app wel goed, grappig hoe hij weet hoe je het beste kunt lopen in de verschillende winkels van Albert Heijn.MKY schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:46:
Hoi Allemaal,
Ok dan ligt het aan Android 2.3 die hij nog niet ondersteund denk ik. Verder is de Appie wel een van de betere apps die er bestaan.kiiv3H schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:16:
[...]
Ja, en die barcodescanner werkt bij mij ook niet. Voor de rest werkt de app wel goed, grappig hoe hij weet hoe je het beste kunt lopen in de verschillende winkels van Albert Heijn.
Ik heb net een mailtje naar Appie gestuurd dat de barcode scanner het niet doet.
[ Voor 49% gewijzigd door eawert op 28-04-2011 13:10 ]
Ik heb mijn Arc ook binnen, ik ben overgestapt van een Motorola Milestone naar de Arc dus ik was al gewend aan Android. Mijn keuze op de Arc is gevallen vanwege de vele betere camera dan in de Milestone en meer snelheid. Tot nu toe voldoet de Arc aan alle verwachtingen, alles loopt merkbaar sneller als op de Milestone en de foto's die ik tot nu toe heb gemaakt zien er top uit, ook op groot computer scherm.
Het enige waar ik even voor vreesde was dat het typen lastig zou gaan, de Milestone heeft natuurlijk een hardware keyboard terwijl de Arc een software keyboard maar ook dat valt mee. Het is even wennen maar werkt wel.
Tot nu toe ben ik enthousiast!
Het enige waar ik even voor vreesde was dat het typen lastig zou gaan, de Milestone heeft natuurlijk een hardware keyboard terwijl de Arc een software keyboard maar ook dat valt mee. Het is even wennen maar werkt wel.
Tot nu toe ben ik enthousiast!