Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:06
hansbkp schreef op woensdag 13 april 2011 @ 01:34:
[...]

Persoonlijk ben ik niet zo bang voor veeleisender apps. Maar wel voor toekomstige android versies (3.x en 4.x). Hardware ontwikkelingen gaan steeds sneller, dus software kan en zal dus steeds veeleisender worden. Denk echt dat je een probleem hebt als je denkt dat je met een Arc over 1 a 1,5 jaar android 3.x of zelfs 4.x wilt kunnen draaien. Dan kun je waarschijnlijk beter even wachten en voor een sensation of galaxy-2 gaan.
Ben zelf ook al afgestapt van de 2-jarige cyclus. Ontwikkelingen gaan domweg te snel. Maar een 1 of 2 jarig contract maakt in mijn ogen weinig uit. Of je nu één keer €500 subsidie krijgt of twee keer €250 ...
Om de hoogste korting eruit te slepen kan je veel beter 2 x 1 jaar abbo dan 1 x 2 jaar abbo. Bij de laatste zal de provider relatief gezien veel minder korting geven. Bij 2 x 1 jarig krijg je de maximale korting, alleen wel over 2 toestellen. Het is zelfs zo dat het in veel gevallen slimmer is een 1-jarig abbo te nemen en daarna sim only te pakken. Het is makkelijk na te rekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nollekeuh op 13-04-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Stinger_ schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:44:
[...]

Wat een speculatie. En niet voor 't eerst in dit topic.
Geef 1 link naar een betrouwbare bron waarin gezegd wordt dat er apps zonder single core ondersteuning gaan komen? Volgens mij zuig je het ter plekke uit je duim..

En ook GPU-acceleratie in IceCream is nog speculatie.. Dat zou ook al in Gingerbread.
Wat een zuurheid, bah. Ten eerste zit er in Honeycomb al hardware acceleratie ingebouwd, developers kunnen dit gebruiken door één regel extra code toe te voegen. Dan krijg je dus zoiets YouTube: Google Body Android app - Hands-on the Android Honeycomb tablet-optimized app from Google HQ (renderscript API)

Ten tweede is Honeycomb ook al geoptimaliseerd voor dualcore SoC's, hoe dit precies werkt heb ik me niet echt in verdiept overigens. Aangezien alle features van Honeycomb in de loop van de tijd naar smartphones komen (en dit heel belangrijke zijn) zullen wij dezen vanzelf zien in Ice Cream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
Telefoon sinds gisteravond in gebruik, bevalt opzich goed al moet ik wel wennen aan typen op touchscherm (kom van een Vivaz pro).

Ook is me niet helemaal duidelijk wat er nu nog draait, wanneer ik met de terug knop er helemaal uit ga, worden dingen dan afgesloten en via de home knop blijven ze draaien ofzo?

Nog een vraagje, handig dat je met die knoppen op je homescreen wife en BT kan uitschakelen, maar kan dit standaard ook voor 3G? (zonder extra app, dat wil ik niet). Nu moet je steeds via het menu naar mobiele netwerken, zou toch standaard eenvoudiger moeten kunnen?

Accu valt me trouwens alles mee voor de eerste cyclus, sinds gisteravond flink bezig geweest op wifi, 3G steeds aan, beetje aan het spelen geweest en nu nog bijna 60%.

[ Voor 12% gewijzigd door jap85 op 13-04-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:54
Alexander6501 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:35:
[...]

Wat een zuurheid, bah. Ten eerste zit er in Honeycomb al hardware acceleratie ingebouwd, developers kunnen dit gebruiken door één regel extra code toe te voegen. Dan krijg je dus zoiets [URL=""]YouTube: Google Body Android app - Hands-on the Android Honeycomb tablet-optimized app from Google HQ[/URL] (renderscript API)

Ten tweede is Honeycomb ook al geoptimaliseerd voor dualcore SoC's, hoe dit precies werkt heb ik me niet echt in verdiept overigens. Aangezien alle features van Honeycomb in de loop van de tijd naar smartphones komen (en dit heel belangrijke zijn) zullen wij dezen vanzelf zien in Ice Cream.
Hoezo zuurheid? Er worden persoonlijke (nergens op gebaseerde) meningen gepost alszijnde waarheden. Doe in ieder geval ff een poging om te controleren of hetgeen wat je post ook enigszins klopt.. Maar goed, soms is zelfs de zoek functie hier al een brug te ver..

Dat Honeycomb al geoptimaliseerd is voor dualcore SoC is leuk, maar Honeycomb is een Tablet OS. Geen Smartphone OS.
Waar baseer jij op dat alle Honeycomb features in de loop van de tijd naar smartphones komen en welke hele belangrijke zijn dit?
Het is speculatie dat Honeycomb en Gingerbread samengevoegd worden in IceCream Sandwich, welke hoogstwaarschijnlijk 10-11 mei aangekondigd gaat worden. Pas dan is er zekerheid mbt functionaliteiten en dergelijke.

Daarbij kan een OS wel dualcore ondersteunen; maar als apps deze ondersteuning niet hebben dan schiet je er voor het gebruik van die apps niets mee op. Ze blijven gewoon 1 core aanspreken.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
jap85 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:15:
Telefoon sinds gisteravond in gebruik, bevalt opzich goed al moet ik wel wennen aan typen op touchscherm (kom van een Vivaz pro).

Ook is me niet helemaal duidelijk wat er nu nog draait, wanneer ik met de terug knop er helemaal uit ga, worden dingen dan afgesloten en via de home knop blijven ze draaien ofzo?

Nog een vraagje, handig dat je met die knoppen op je homescreen wife en BT kan uitschakelen, maar kan dit standaard ook voor 3G? (zonder extra app, dat wil ik niet). Nu moet je steeds via het menu naar mobiele netwerken, zou toch standaard eenvoudiger moeten kunnen?

Accu valt me trouwens alles mee voor de eerste cyclus, sinds gisteravond flink bezig geweest op wifi, 3G steeds aan, beetje aan het spelen geweest en nu nog bijna 60%.
Er is ook een standaard Arc app ding geval waarbij alle meuk zit, dus de bt/gps/roaming/trillen of geluid/ wifi. Kan me alleen niet meer herinneren waar k dat ding vandaan had getoverd. En als je alleen 3g wil uitzetten.
Stap 1, ontgrendel mob
stap 2, Druk vinger op scherm
Stap 3, widget
Stap 4, dataverkeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Laatst online: 19-11-2024
Stinger_ schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:42:
[...]

Hoezo zuurheid? Er worden persoonlijke (nergens op gebaseerde) meningen gepost alszijnde waarheden. Doe in ieder geval ff een poging om te controleren of hetgeen wat je post ook enigszins klopt.. Maar goed, soms is zelfs de zoek functie hier al een brug te ver..

Dat Honeycomb al geoptimaliseerd is voor dualcore SoC is leuk, maar Honeycomb is een Tablet OS. Geen Smartphone OS.
Waar baseer jij op dat alle Honeycomb features in de loop van de tijd naar smartphones komen en welke hele belangrijke zijn dit?
Het is speculatie dat Honeycomb en Gingerbread samengevoegd worden in IceCream Sandwich, welke hoogstwaarschijnlijk 10-11 mei aangekondigd gaat worden. Pas dan is er zekerheid mbt functionaliteiten en dergelijke.

Daarbij kan een OS wel dualcore ondersteunen; maar als apps deze ondersteuning niet hebben dan schiet je er voor het gebruik van die apps niets mee op. Ze blijven gewoon 1 core aanspreken.
http://twitter.com/#!/morrildl/status/38083566466371584

Hier is de tweet van een hoge Google Developer. Eric Schmidt himself heeft het ook al aangegeven. Over speculatie gesproken, misschien wordt er op de I/O wel helemaal niet veel over Android gezegd. Tenslotte is Honeycomb nog maar twee maanden oud en dan zou er nu al een nieuwe versie voor de deur staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
Juok schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:58:
[...]

Er is ook een standaard Arc app ding geval waarbij alle meuk zit, dus de bt/gps/roaming/trillen of geluid/ wifi. Kan me alleen niet meer herinneren waar k dat ding vandaan had getoverd. En als je alleen 3g wil uitzetten.
Stap 1, ontgrendel mob
stap 2, Druk vinger op scherm
Stap 3, widget
Stap 4, dataverkeer
Bedankt :)

Ja die standard widget staat er idd ook bij, maar das dus niet specifiek voor 3G, alleen voor wifi, BT, GPS, geluid etc. Wil gewoon eenvoudig 3G uit kunnen zetten want dat aanhebben kost stroom toch?

Of kan ik ook 3G aanlaten en het met 'dataverkeer' widget sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:20
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Remcoder op 13-04-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Juok schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:58:
Er is ook een standaard Arc app ding geval waarbij alle meuk zit, dus de bt/gps/roaming/trillen of geluid/ wifi. Kan me alleen niet meer herinneren waar k dat ding vandaan had getoverd.
App heet "support" en dan op "extra" drukken ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_ schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:44:
[...]

Wat een speculatie. En niet voor 't eerst in dit topic.
Geef 1 link naar een betrouwbare bron waarin gezegd wordt dat er apps zonder single core ondersteuning gaan komen? Volgens mij zuig je het ter plekke uit je duim..

En ook GPU-acceleratie in IceCream is nog speculatie.. Dat zou ook al in Gingerbread.
Ik heb het meer over games. Die worden steeds veeleisender en met het aankomende ps suite al helemaal. Andere apps zullen dit natuurlijk niet ondervinden.
Die gpu-acceleratie zit al in honeycomb en zal gewoon toegevoegd worden omdat tegenwoordig zelfs low-range toestellen een gpu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:26:
[...]

Ik heb het meer over games. Die worden steeds veeleisender en met het aankomende ps suite al helemaal. Andere apps zullen dit natuurlijk niet ondervinden.
Die gpu-acceleratie zit al in honeycomb en zal gewoon toegevoegd worden omdat tegenwoordig zelfs low-range toestellen een gpu hebben.
Mag je dan ook niet verwachten dat gaming geoptimaliseerd wordt voor ingebouwde gpu's? Net zo'n loze speculatie als dat single core smartphones toekomstige apps niet meer aan kunnen. Persoonlijk geloof ik echt niet dat al die devs single core smartphones droppen, zoveel SGS, Nexus S, Arc e.d. gebruikers die over een jaar nog steeds die toestellen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
jap85 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:41:
[...]

Bedankt :)

Ja die standard widget staat er idd ook bij, maar das dus niet specifiek voor 3G, alleen voor wifi, BT, GPS, geluid etc. Wil gewoon eenvoudig 3G uit kunnen zetten want dat aanhebben kost stroom toch?

Of kan ik ook 3G aanlaten en het met 'dataverkeer' widget sturen?
Je bedoelt een 2G/3G switch. Toen ik mijn desire geroot had met een bepaalde custom rom, had ik zo'n 2G-3G switch. Het klopt dat GSM minder verbruikt dan UMTS. Ik denk dat je even moet zoeken naar 2g 3g switch of iets dergelijks. Juicedefender doet dit geloof ik al automatisch.

Verder vind ik dat de androidversie van SE na enig gebruik voor wat verbetering vatbaar is. Zeker in het geval van stroom besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reventon
  • Laatst online: 05-10-2024
http://unlockbootloader.sonyericsson.com/

Sony Ericsson unlockt de bootloader voor een aantal Xperia-toestellen

Sony Ericsson heeft een pagina live gezet waar je instructies kunt vinden om de bootloader van je telefoon te unlocken. Zo kunnen fanatieke gebruikers zonder omwegen aangepaste firmware op hun toestel zetten.

De mogelijkheid om de bootloader te unlocken is voorlopig alleen voor de Xperia Arc, Xperia Neo, Xperia Pro en Xperia Play aanwezig. Via unlockbootloader.sonyericsson.com kun je instructies vinden om de bootloader van je telefoon te unlocken. Sony Ericsson maakte al eerder bekend dat het rooten van telefoons mogelijk gemaakt zou worden door de producent, iets dat Sony Ericsson hiermee indirect makkelijk mogelijk maakt.

De producent vermeldt wel nadrukkelijk op haar site dat je dit als standaard gebruiker beter niet kunt doen. Daarnaast ondersteunt de producent het niet, dus mocht er iets misgaan dan ben je nog steeds je garantie kwijt en moet je het probleem zelf oplossen. Sony Ericsson biedt dus echt alleen de mogelijkheid en wil er verder weinig mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reventon schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:55:
http://unlockbootloader.sonyericsson.com/

Sony Ericsson unlockt de bootloader voor een aantal Xperia-toestellen

Sony Ericsson heeft een pagina live gezet waar je instructies kunt vinden om de bootloader van je telefoon te unlocken. Zo kunnen fanatieke gebruikers zonder omwegen aangepaste firmware op hun toestel zetten.

De mogelijkheid om de bootloader te unlocken is voorlopig alleen voor de Xperia Arc, Xperia Neo, Xperia Pro en Xperia Play aanwezig. Via unlockbootloader.sonyericsson.com kun je instructies vinden om de bootloader van je telefoon te unlocken. Sony Ericsson maakte al eerder bekend dat het rooten van telefoons mogelijk gemaakt zou worden door de producent, iets dat Sony Ericsson hiermee indirect makkelijk mogelijk maakt.

De producent vermeldt wel nadrukkelijk op haar site dat je dit als standaard gebruiker beter niet kunt doen. Daarnaast ondersteunt de producent het niet, dus mocht er iets misgaan dan ben je nog steeds je garantie kwijt en moet je het probleem zelf oplossen. Sony Ericsson biedt dus echt alleen de mogelijkheid en wil er verder weinig mee te maken hebben.
Wat zijn de voordelen van unlocken op dit moment (roms zijn er nog niet)? Zijn er bepaalde apps die de moeite waard zijn om te unlocken? Krijg je ook root toegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar wel een aardige waarschuwing;
It is possible to unlock the boot loader for certain releases of Sony Ericsson Android™ phone models from 2011 and onwards.

Please note that you may void the warranty of your phone if you unlock the boot loader. Sony Ericsson can then no longer guarantee the full functionality of your phone, and will not be responsible for any unsigned custom software being flashed to the phone after the boot loader is unlocked. Certain functions in your phone might cease to work, and performance might not be ideal. You might also damage your phone permanently. In the worst case, unlocking the boot loader will cause physical injuries or material damage, for example, due to the phone overheating.

Certain content on your phone may also be inaccessible due to the removal of DRM security keys and the secure user data partition while unlocking the boot loader.

Therefore, you should only unlock the boot loader of your phone if you are an advanced user with good knowledge of the technology and risks involved. We strongly recommend that standard users NOT unlock the boot loader, as it is not needed. We are proud to deliver great phone experiences through our rigorously tested and official software releases.

See the Which phones-page to see what phone models are supported by this service.

If you are fully aware of the risks involved, and have a deep knowledge about these technologies, continue to the unlock boot loader instructions page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:03:
[...]

maar wel een aardige waarschuwing;

[...]
Feitelijk staat er weinig. SE dekt zich alleen in voor extreme gevallen waarbij de telefoon onbruikbaar wordt (nooit mensen over gehoord). Maar als je al bezig bent met unlocken dan zal je dit soort dingen wel weten. Zelfs als er iets verkeerd gaat dan heb je kans dat ze je nog helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Morgen krijg ik ook mijn Xperia Arc geleverd. Na jaren alleen maar (Sony) Ericsson toestellen te hebben gebruikt ben ik met smartphones overgestapt op HTC. Ben nu nog gelukkige bezitter van een Desire.

Ga weer terug naar SE omdat er nu eindelijk een serieuze telefoon is die de moeite waard is, en omdat ik toch wel de camera mis want die in de HTC is nogal crap.

Ben al met al dus erg benieuwd wat ik er van kan en mag verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:35
Kom ik vanavond terug van een theatervoorstellen. Opeens de buurvrouw aan de deur met een pakketje. Ja hoor, mijn Xperia Arc...
Eerste indruk is WOW! Mooi dun en licht.
Meteen maar aan de lader gehangen zodat ik er morgen mee aan de slag kan.

Inderdaad zit er een 16GB class2 kaartje bij. Jammer dat het class 2 is, misschien dat ik wel een class 6 oid er in ga zetten, maar goed eerst maar eens kijken hoe het zo gaat.
Verder, zoals verwacht geen HDMI kabel en ook geen hoesje, maar goed daar zijn er zat van te vinden op ebay, dus dat komt wel goed.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnacht
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 14:32
Nollekeuh schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:32:
[...]

Je bedoelt een 2G/3G switch. Toen ik mijn desire geroot had met een bepaalde custom rom, had ik zo'n 2G-3G switch. Het klopt dat GSM minder verbruikt dan UMTS. Ik denk dat je even moet zoeken naar 2g 3g switch of iets dergelijks. Juicedefender doet dit geloof ik al automatisch.

Verder vind ik dat de androidversie van SE na enig gebruik voor wat verbetering vatbaar is. Zeker in het geval van stroom besparing.
Dit werkt alleen met custom ROM's (van Cyanogen). Helaas is dit standaard niet mogelijk door een beperking van google zelf. Ook Juicedefender kan dit alleen als het op een Cyanogen ROM wordt geinstalleerd.
Nu de bootloader van SE unlocked kan worden zullen er (hopelijk snel) wel custom ROM's komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Moet zeggen dat de class 2 kaart me niet tegenvalt qua snelheid, maar zal het nog heel veel verschil maken om er bijvoorbeeld een class 6 kaartje in te hangen? Zou het te merken zijn met bijvoorbeeld de navigatie (navigon kaarten staan op het geheugenkaartje)??? Of is het nu (nu er nog geen root toegang is, en er dus nog weinig getweaked kan worden) nog te vroeg en onzinnig om een sneller kaartje aan te schaffen?

edit:
owwww de bootloader kan je nu wel unlocken!!!
http://unlockbootloader.sonyericsson.com/instructions

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 14-04-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
marijnacht schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:06:
[...]

Dit werkt alleen met custom ROM's (van Cyanogen). Helaas is dit standaard niet mogelijk door een beperking van google zelf. Ook Juicedefender kan dit alleen als het op een Cyanogen ROM wordt geinstalleerd.
Nu de bootloader van SE unlocked kan worden zullen er (hopelijk snel) wel custom ROM's komen...
Ik hoop snel want het is een prachtige telefoon waar zeker door de slimmeriken de beste roms voor gebakken kunnen worden! Mijn inziens hoeft er niet veel veranderd te worden, alleen wat tweak functionaliteiten toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Spuit 11 :p
Is een paar posts eerder (gister, 19:55) al gemeld ;)

Maar let wel; "bootloader unlock" is heel wat anders dan Root!!
Al is de kans dat er op korte termijn een Root tool komt hierdoor wel groter geworden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Nollekeuh schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:32:
[...]

https://market.android.co...off&feature=search_result

of dat werkt op de SE (zonder te rooten) weet ik niet, maar het is een switch

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Je hebt helemaal geen geroote telefoon nodig voor een 3G switch :s.
Gewoon in de market ( of Applanet ) zoeken naar een 3G switch.

Ik vind de Status wijzigen widget toch wel gewoon makkelijk,
met 2 klikjes heb je je verbinding al veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik baal er van dat ik nog steeds niet kan werken met IMAP/Exchange en Hotmail :/ Allemaal tools gebruikt, werkt nog niet.

Hoe kan je trouwens een notificatie laten weergeven als je een SMS binnen krijgt? Ik hoor het geluidje wel, maar ik zie niks op 't scherm en ik zie geen notificatieled oplichten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Stinger_ schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:28:
[...]

Spuit 11 :p
Is een paar posts eerder (gister, 19:55) al gemeld ;)

Maar let wel; "bootloader unlock" is heel wat anders dan Root!!
Al is de kans dat er op korte termijn een Root tool komt hierdoor wel groter geworden. 8)
Hahaha meen je dat? Nou ja ik zag het opeens op XDA en er waren nog niet zoveel reacties dus meteen hier meer neergezet :P
En inderdaad root is wat anders, maar goed dat zal tzt nog wel volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Outerspace schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:07:
Ik baal er van dat ik nog steeds niet kan werken met IMAP/Exchange en Hotmail :/ Allemaal tools gebruikt, werkt nog niet.
Dat zou toch wel gewoon moeten werken mag ik hopen? Ik gebruik zowel Exchange (werk) als Hotmail (prive)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

habermas schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:13:
[...]

Dat zou toch wel gewoon moeten werken mag ik hopen? Ik gebruik zowel Exchange (werk) als Hotmail (prive)...
Heb je Hotmail al via Exchange werkend gekregen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Outerspace schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:24:
Heb je Hotmail al via Exchange werkend gekregen?
ik heb em nog niet binnen helaas (zilveren besteld), maar als Exchange en Hotmail het niet gaan doen is dat wel een dealbreaker voor mij eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exchange en Hotmail werkt bij mij.
Exchange, vanwege werk, alleen via UMTS verbinding (geen WiFi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:53:
Exchange en Hotmail werkt bij mij.
Exchange, vanwege werk, alleen via UMTS verbinding (geen WiFi).
Hoe heb jij dat ingesteld? D.m.v. een app of gewoon via "Berichten" van het toestel zelf?
offtopic:
en je weer zeker dat het exchange is en niet via POP?

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 14-04-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de email applicatie van het toestel zelf.
Hotmail (pop3 volgens mij) was eenvoudig.
Exchange, kwestie van username, password & servername invullen.
Nadeel van Hotmail: gelezen berichten via webmail mag ik nog een keer lezen op m'n telefoon... (maar de mark-as-read lukt gelukkig voor een heleboel mails tegelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 07:34

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Er worden wat zaken door elkaar gehaald;
Hotmail werkt wel via POP.
Hotmail werkt niet via Exchange/Active Sync.
(Bedrijfs)Exchange mailservers werken wel.

Mouki_9; dezelfde stappen zijn eerder via een andere link al gepost..
Maar Hotmail doormiddel van Exchange/Active-Sync synchroniseren lijkt in Nederland nog niet te werken.
Als ik bij server "m.hotmail.com" invul tijdens het configureren krijg ik een melding "kan geen verbinding maken met de server".
Zowel via WiFi als 3G.

Als tussen-oplossing gebruik ik gewoon de hotmail webmail pagina. Inloggen, naar je inbox gaan en bookmarken.
Als je dan je bookmark opent ga je meteen naar je inbox.
Thuis haalt Outlook de mail gewoon op via POP met de optie "mail op server laten staan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Stinger_ schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:55:
Er worden wat zaken door elkaar gehaald;
Hotmail werkt wel via POP.
Hotmail werkt niet via Exchange/Active Sync.
(Bedrijfs)Exchange mailservers werken wel.

Mouki_9; dezelfde stappen zijn eerder via een andere link al gepost..
Maar Hotmail doormiddel van Exchange/Active-Sync synchroniseren lijkt in Nederland nog niet te werken.
Als ik bij server "m.hotmail.com" invul tijdens het configureren krijg ik een melding "kan geen verbinding maken met de server".
Zowel via WiFi als 3G.

Als tussen-oplossing gebruik ik gewoon de hotmail webmail pagina. Inloggen, naar je inbox gaan en bookmarken.
Als je dan je bookmark opent ga je meteen naar je inbox.
Thuis haalt Outlook de mail gewoon op via POP met de optie "mail op server laten staan".
en als je m.live.com gebruikt ipv hotmail.com?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
reyals schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:19:

en als je m.live.com gebruikt ipv hotmail.com?
Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:27
Iemand ook last van reboots wanneer de mobiele internetverbinding uit staat (middels de widget)? Ik ben er nog niet achter wat daarvoor precies verantwoordelijk is, heb het idee dat dit door What'sApp komt, dat wil synchroniseren. Als mijn internetverbinding aan blijft gebeurt het namelijk niet.

edit Laat je niet bang maken door bovenstaande. Had waarschijnlijk te maken met de installatie van nieuwe apps want ik heb er geen last meer van...nieuwigheid zullen we maar zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door GodDamage op 18-04-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

Outerspace schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:07:
Hoe kan je trouwens een notificatie laten weergeven als je een SMS binnen krijgt? Ik hoor het geluidje wel, maar ik zie niks op 't scherm en ik zie geen notificatieled oplichten.
Ik heb dat opgelost met de "LED Me Know" app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
H-S schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:31:
[...]

Bij mij wordt de led aan de zijkant actief als ik een sms heb. Daarnaast piept hij een keer en trilt als die in mijn broekzak zit. Notificatie verschijnt dan gewoon in het notificatiedeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wel een standaard-email applicatie APK van Android zelf..
Kwestie van installeren en hoppa je krijgt gewoon een combined inbox (ja ook met Hotmail)

Weet alleen niet hoe 'mooi' de emailapplicatie van SE zelf is, deze die ik heb, is vrij simpel, maar wel strak:
Afbeeldingslocatie: http://mos.futurenet.com/techradar/Review%20images/TechRadar/Mobile%20phones/Vodafone/Vodafone%20845/Grabs/Vodafone_845_grabs_07-210-100.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.yorkblog.com/greenmesh/pmkinboxjpg1.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:56:
Kwestie van installeren en hoppa je krijgt gewoon een combined inbox (ja ook met Hotmail)

Weet alleen niet hoe 'mooi' de emailapplicatie van SE zelf is, deze die ik heb, is vrij simpel, maar wel strak:
[afbeelding][afbeelding]
Ik ben gevlugd naar K9mail. De standaard gmail app kan volgens mij niet meerdere accounts aan, de SE/android app maakt een bende van mijn imap folders. K9 werkt daarentegen perfect. Hiervoor gebruikte ik altijd profimail op symbian wat helemaal perfect werkt (folder view). Op android werkt het echter nog niet echt geweldig. Vooral de icoontjes onderin het scherm lijken niet gevoelig. Erg vaag.
H-S schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:31:
[...]

Bij mij kan die de leds niet detecteren... Ben ik iets vergeten ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

CLB schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:56:

[afbeelding][afbeelding]
Maar andere folders zal hij niet syncen. Ik heb namelijk diverse folders naast mijn postvak in, waar automatisch mail naar wordt gestuurd (met regels). Kan jij dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 18:05:
[...]
De standaard gmail app kan volgens mij niet meerdere accounts aan
Weet niet hoe je dat bedoeld maar ik heb twee gmail account in het gmail mail programma....
Menu knop en dan accounts en dan kan je naar je verschillende accounts. Of je moet iets heel anders bedoelen.

edit:
Nu een dagje met de Arc kunnen spelen. In de meeste gevallen is hij lekker snel, maar het valt me ook op dat hij soms erg traag reageert. Soms moet ik meerdere keren op een knop drukken (onscreen knop) wil hij reageren. Maar goed dat zijn van die dingen die allemaal in updates opgelost kunnen worden.

Zoals ook al eerder is benoemd heeft de camera het niet makkelijk in het donker. Gisteravond een foto geprobeerd te maken van de slapende kat hier op de bank, dat lukte op zich wel, alleen sloeg alles geel uit. Welke witbalans is ook nam, de kleur werd niet goed. Blijkbaar kan de camera bij close-ups de flits niet goed verwerken waardoor er kleur verschuivingen zijn. Maar ook dit zou met een update te verhelpen moeten zijn.

Accugebruik vind ik nog lastig te zeggen aangezien ik er zo'n beetje de hele dag mee bezig ben geweest. Ik vind persoonlijk wel dat hij erg snel oplaad. Dat is dan wel weer een voordeel.

Timescape, tja wat zal ik er van zeggen... Het is leuk, maar ik mis nog wel wat handigheidjes erin. Zo is het leuk dat je kan scrollen door allerlei twitter en facebook berichten, en dat ze dat dus leuk hebben vormgegeven, en meestal loopt het nog lekker soepel ook. Maar persoonlijk vind ik het jammer, dat als je wil reageren op iemand, dat dan eerst de hele facebooksite wordt geladen. Waarom niet een snel menu oid in SE stijl waarin je kan reageren??? Nu heb ik facebook en twitter er maar weer uitgegooid uit mijn timescape en gebruik ik tweetdeck weer, dat is ten minste snel en laadt niet eerst de hele facebook site als je een reactie wil geven.

Gisteren even een stukje genavigeerd met google maps, en moet zeggen dat ik erg snel een fix had. Was echt kwestie van een paar seconden. Netjes! Alleen miste ik geloof ik nog geluid bij het navigeren. Maar goed in google maps navigatie moet ik me nog eens verdiepen, want ik gebruik eigenlijk altijd Navigon, maar die moest nog opnieuw geactiveerd worden.

Geluid is prima. Wel grappig dat ze van tevoren nummers er op hebben gezet die duidelijk in het voordeel van de speaker van de Arc zijn. Maar over het algemeen met andere nummers is het geluid voor een telefoon ook zeker redelijk te noemen. Het kan aardig hard, zonder dat het vervormd. Een telefoon gesprek over de speaker is dan ook goed te volgen.

Het scherm ziet er netjes uit. Het demofilmpje wat er op staat is echt schitterend om te zien op het scherm. De kleuren springen echt van je scherm af. Hiervoor had ik een HTC Desire met een amoled scherm, dit zou dieper zwart moeten hebben, maar zo kijkend naar dit scherm heb ik nou niet het idee dat ik dat mis. Sterker nog, de kleuren kwamen op mij sprankelender over dan op mijn oude Desire. Zelfde geld voor foto's, ook die worden erg mooi weer gegeven.

En dan heb ik het natuurlijk nog niet eens over het uiterlijk gehad. Dat is gewoon top notch! De telefoon voelt erg licht aan, ondanks dat hij toch best groot is. Al moet ik zeggen dat alles wel in verhouding is. Omdat hij zo dun is, en zo licht aanvoelt heb je helemaal niet het idee een groot toestel in je hand te hebben (in tegenstelling tot de koelkasten van vroeger). Ok het is inderdaad plastic, maar laten we het dan wel solide plastic noemen. Zelf heb ik gekozen voor de Midnight blue, omdat naar mijn idee, de mystic silver, wel heel erg zilver zou worden. En de telefoon heeft van zichzelf al zilveren accenten. Op een afstandje lijkt het eerst zwart, maar kijk je in het licht, dan heeft het een diepe blauwe gloed. Erg mooi.
Als ik dan toch nog een puntje van kritiek moet geven. Tussen de hardware toetsen zitten twee witte lampjes die oplichten in het donker. Leuk, maar wat heb ik er aan? Ik had liever gehad dat de 3 icoontjes boven de toetsen oplichten zodat je weet welke toets waar voor is. Zeker in het begin is het nog even wennen namelijk.

Geniaal van SE trouwens dat ze er in de fabriek al een screenprotector op hebben gedaan. Je moet echt goed kijken wil je het zien, maar hij zit er echt op. Netjes! Dat is nog eens meedenken met de consument! Jammer is wel weer dat er verschillende pakketten zijn, en dat we er in Nederland maar redelijk karig vanaf komen. Zo krijgen we er hier alleen maar een headset, usbkabel en een class 2 16Gb geheugenkaartje bij. Terwijl in Duitsland, Zweden, etc ze een class 2 8Gb kaartje, hoesje, headset, hdmikabel en een usbkabel bij krijgen.

Al met al ben ik tot op heden wel tevreden over de Arc, al zijn er nog wel wat verbeterpuntjes, maar dat zijn punten die volgens mij in firmware updates wel te verhelpen moeten zijn.

[ Voor 85% gewijzigd door 13art op 15-04-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
Weet iemand toevallig hoe ik ervoor kan zorgen dat de apps uit de market automatisch geupdate worden?

Ik krijg nu elke keer de melding dat er updates zijn en moet ze dan handmatig 1 voor 1 updaten, ik zou liever hebben dat gewoon alles automatisch geupdate wordt en dat ik er geen omkijken naar heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Zo, gister zoals verwacht een mailtje gehad. Mijn zilveren Arc is met 5 tot 10 werkdagen vertraagd. Ben gister direct wezen kijken of ik de blauwe mooi vind maar helaas heb ik liever de zilveren. Dan maar twee weekjes wachten dan direct een blauwe op te halen.

Wordt mijn eerste echte smartphone sinds de TMobile MDAII van jaaaaaaaren geleden, ben echt benieuwd wat ik er van zal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Remcoder schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:32:
Weet iemand toevallig hoe ik ervoor kan zorgen dat de apps uit de market automatisch geupdate worden?

Ik krijg nu elke keer de melding dat er updates zijn en moet ze dan handmatig 1 voor 1 updaten, ik zou liever hebben dat gewoon alles automatisch geupdate wordt en dat ik er geen omkijken naar heb. :)
Als je in de market bij je apps kijkt en op een app klikt die je hebt gedownload kan je daar aanvinken dat je hem automatisch wil updaten. Ook krijg je, als je meerdere updates zijn, een knop boven aan in de markt waarmee je alles in één keer kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Levertijden horen in een ander topic, niet in deze.

[ Voor 88% gewijzigd door BastiaanN op 15-04-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Zie hierboven.

[ Voor 94% gewijzigd door BastiaanN op 15-04-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Heeft iemand Navigon werkend op de Arc???

edit:
Even de Class2 16GB geheugenkaart getest die erbij geleverd wordt. Presteert niet eens zo heel erg slecht.
Leessnelheid ligt zo rond de 17,5Mb/s en de schrijfsnelheid piekt op zo'n 6.5Mb/s Dat is dus ruim boven de 2Mb/s die het minimaal moet halen.

[ Voor 76% gewijzigd door 13art op 15-04-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-08 09:08

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Mn broertje kreeg net zijn Arc binnen. Erg mooi toestel! Je ziet meteen dat het een geweldig scherm is, super netjes. Het toestel is ook erg licht. Hij werkt lekker soepel.

We hebben er even eBuddy, Skype, GMail, en wat andere dingen (3g watchdog) op ingesteld, en dat werkt allemaal vlekkeloos en goed geïntegreerd met bvb de contactenlijst. Alleen vreemd dat er in de control widget geen optie is om GPS aan en uit te zetten. Bellen met skype gaat erg goed, over wifi getest maar ik neem aan dat dat over 3G ook wel gaat. Flash werkt ook lekker. Al met al zeer tevreden en nog geen teleurstellingen!

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Jeroen schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:46:
Alleen vreemd dat er in de control widget geen optie is om GPS aan en uit te zetten.
Je hebt 3 mogelijkheden met een GPS "aan/uit" optie....
Toevoegen --> Widget -->
1) Aan/uit: GPS
2) Energiebeheer
3) Status wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Meer mensen hier die problemen hebben met het downloaden van mms-jes via het telfort netwerk???
Ben er achter dat ik ze wel kan versturen, maar ontvangen wil niet... Geen idee of het aan het toestel ligt, of aan Telfort. Instellingen komen in ieder geval overeen met wat ze op de telfort site zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

Edit:

*Opgelost*

[ Voor 129% gewijzigd door H-S op 17-04-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al de foto/video en music widgets van sony ericsson werkend gerkregen in launcherpro? ze staan niet standaard bij de widgets van andere launchers maar er vast wel een manier lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een andere Launcher installeert zijn widgets van andere launchers niet meer voorhanden..
Zelfde als de HTC Sense telefoons, waarbij de widgets ook niet meer beschikbaar zijn met andere launchers.

Workarounds ken ik persoonlijk niet.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmm het rooten schiet nog niet heel erg op met de Arc... Een klein clubje is er wel mee bezig, maar er zijn nog maar weinig ontwikkelaars die zich op de Arc gestort hebben. Helaas zou ik bijna zeggen. Hoop stiekem wel dat dat nog komt op het moment dat de Arc geroot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:57:
Als je een andere Launcher installeert zijn widgets van andere launchers niet meer voorhanden..
Zelfde als de HTC Sense telefoons, waarbij de widgets ook niet meer beschikbaar zijn met andere launchers.

Workarounds ken ik persoonlijk niet.
Heb inmiddels playerpro geinstalleerd en die is dus een stuk beter dan de std se widget. prima dus. Alleen de foto/video widget zou wel nice zijn, maar zorgt ook voor wat lag dus ook geen groot probleem. zal eens wat screenshots maken straks van homescreens+apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Ik heb slechte wifi ontvangst met mijn ARC. Met mij Desire heb ik in de tuin gewoon redelijk ontvangst.
Maar de ARC kan helemaal geen connectie krijgen. Router staat trouwens op de eerste verdieping en het is een wifi n router. Heeft er hier iemand ook last van de slechte ontvangst met wifi connectie van de ARC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://s1d4.turboimagehost.com/t1/6882393_0.jpg Afbeeldingslocatie: http://s1d4.turboimagehost.com/t1/6882394_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://s1d4.turboimagehost.com/t1/6882395_2.jpg Afbeeldingslocatie: http://s1d4.turboimagehost.com/t1/6882397_3.jpg Afbeeldingslocatie: http://s1d4.turboimagehost.com/t1/6882398_4.jpg Afbeeldingslocatie: http://s1d4.turboimagehost.com/t1/6882399_5.jpg Afbeeldingslocatie: http://s1d4.turboimagehost.com/t1/6882400_6.jpg Afbeeldingslocatie: http://s1d4.turboimagehost.com/t1/6882401_7.jpg

Toestel: Sony Ericsson Xperia Arc
OS versie: 2.3.2 (origineel)
Homescreen: LauncherPro

Apps:
.nomedia Manager (1.2): http://market.android.com/details?id=com.studiokuma.nomedia
3G Watchdog Pro (1.3.1): http://market.android.com...uet.android.g3watchdogpro
9292ov Pro (1.3): http://market.android.com/details?id=com.Planner9292
AdFree (0.6.4): http://market.android.com....bigtincan.android.adfree
Adobe Reader (10.0.1): http://market.android.com/details?id=com.adobe.reader
Aix Weather (0.1.5): http://market.android.com/details?id=net.veierland.aix
AndroZip (1.4.2): http://market.android.com/details?id=com.agilesoftresource
Andy-83 (2): http://market.android.com/details?id=net.supware.ti83
Angry Birds (1.4.0): http://market.android.com...m.rovio.angrybirdsseasons
Angry Birds (1.5.3): http://market.android.com/details?id=com.rovio.angrybirds
Angry Birds Rio (1.0.0): http://market.android.com/details?id=com.rovio.angrybirdsrio
Arb Calculator (0.4): http://market.android.com...com.jjisoft.arbCalculator
AutoGuard (2.3.2): http://market.android.com/details?id=com.hovans.autoguard
Barcode Scanner (3.53): http://market.android.com...ogle.zxing.client.android
Bartender (1.5.4): http://market.android.com/details?id=com.android.bartender
Beltegoed Sinopia (1.14): http://market.android.com...entralize.beltegoed.simyo
Betacular (1.1.5): http://market.android.com...com.betacular.app.betfair
Betfair (1.1): http://market.android.com/details?id=com.betfair.nativeapp
Betfair App Directory (1.0): http://market.android.com...r.bdp.androidappdirectory
Big Sport Fishing (1.09): http://market.android.com...om.rocketmind.fishingfull
Bodybuilding.com (1.16): http://market.android.com/details?id=com.bodybuilding
Buienradar.nl (2.0.2): http://market.android.com...om.supportware.Buienradar
BusyBox installer (3.4.6): http://market.android.com/details?id=stericson.busybox
chompSMS (5.7): http://market.android.com/details?id=com.p1.chompsms
Compass (2.1): http://market.android.com/details?id=com.apksoftware.compass
ConvertPad - Unit Converter (1.6.0): http://market.android.com...ad.mobile.android.wt.unit
Dropbox (1.1): http://market.android.com/details?id=com.dropbox.android
Earth (1.2.2): http://market.android.com/details?id=com.google.earth
eSpeak TTS (1.0): http://market.android.com/details?id=com.marvin.espeak
Exchange Rates (1.7.0): http://market.android.com/details?id=net.xelnaga.exchanger
Fishin' 2 Go (2.1.2): http://market.android.com/details?id=com.cyxb.fishin2go
Free Music Download (1.83): http://market.android.com/details?id=com.cosmo.jasmine.jj
Fruit Ninja (1.5.4): http://market.android.com...=com.halfbrick.fruitninja
Ghost Commander (1.36.2): http://market.android.com/details?id=com.ghostsq.commander
Ghost Commander - Samba plugin (1.15.1): http://market.android.com...m.ghostsq.commander.samba
Google Sky Map (1.6.1): http://market.android.com....google.android.stardroid
GTasks (0.6.1): http://market.android.com/details?id=org.dayup.gtask
Home Switcher for Froyo (1.1): http://market.android.com...android.homeswitcherfroyo
IM+ Pro (4.0.3): http://market.android.com....shapeservices.implusfull
JEFIT (3.3.0327): http://market.android.com/details?id=je.fit
Jewels (1.1.3): http://market.android.com...=com.droidhen.game.jewels
K-9 Mail (3.710): http://market.android.com/details?id=com.fsck.k9
Klondike (2.32): http://market.android.com...ndroid.solitaire.klondike
LauncherPro (0.8.5): http://market.android.com/details?id=com.fede.launcher
LauncherPro Icons (3.4): http://market.android.com...roidicon.launcherproicons
Layar (5.0.1): http://market.android.com/details?id=com.layar
Live Blackjack (1.15): http://market.android.com...=com.dragonplay.blackjack
Live Holdem Pro (3.01): http://market.android.com....dragonplay.liveholdempro
Lock Screen (1.1): http://market.android.com...cheng.com.lockscreen.free
Lookout (5.9): http://market.android.com/details?id=com.lookout
Mobile Maps 10 (8.2): http://market.android.com/details?id=com.sygic.drive
MyPhoneExplorer Client (1.0.7): http://market.android.com...ft.myphoneexplorer.client
MyProfiles (1.8.0): http://market.android.com/details?id=com.fancy01.myprofiles
NLRadio (1.5): http://market.android.com....mizusoft.android.nlradio
NOS Teletekst (1.0.3): http://market.android.com/details?id=com.eoffice.android
Opera Mobile (11.00.1104201100): http://market.android.com/details?id=com.opera.browser
Palmary Weather Pro (1.22): http://market.android.com...marysoft.customweatherpro
Photaf (2.6.3): http://market.android.com/details?id=obg1.PhotafPro
Photo Hide (1.0.0.2): http://market.android.com/details?id=com.photohide
PicMe (0.7.6): http://market.android.com/details?id=com.bw.picme
PicSay Pro (1.4.0.1): http://market.android.com/details?id=com.shinycore.picsaypro
PlayerPro (2.03): http://market.android.com/details?id=com.tbig.playerpro
Power Search (2.2.2): http://market.android.com...esoftware.android.asearch
ProfiMail (3.40): http://market.android.com....lonelycatgames.ProfiMail
Pure news widget (Scrollable) (1.0.0): http://market.android.com/details?id=org.koxx.pure_news
Quickoffice (4.0.120 - AM): http://market.android.com/details?id=com.qo.android.am3
Rage Faces (1.4.1): http://market.android.com/details?id=com.idunnolol.ragefaces
Reddit Images (1.04): http://market.android.com/details?id=com.whisker.reddit
Robo Defense (2.1.0): http://market.android.com/details?id=com.magicwach.rdefense
RockPlayer (1.7.0): http://market.android.com...ockplayer.android.unified
RunKeeper (2.7.4.3): http://market.android.com...tnesskeeper.runkeeper.pro
SDrescan (1.0.1): http://market.android.com/details?id=com.bero.sdrescan
ShareMyApps (3.1.1): http://market.android.com...=com.mattlary.shareMyApps
SiMi Clock (2.6.6): http://market.android.com....android.widget.SiMiClock
SiMi Folder Pro (2.1): http://market.android.com...roid.widget.SiMiFolderPro
Simple Calendar Widget (1.61): http://market.android.com/details?id=com.anod.calendar
Skyrocket Live Wallpaper (1.0): http://market.android.com...q.LiveWallpaper_Skyrocket
Slice It! (1.4.2): http://market.android.com/details?id=com.com2us.sliceit
Soccer Livescores (1.9.5): http://market.android.com....android.soccerlivescores
Speed Test (2.0.3): http://market.android.com....zwanoo.android.speedtest
SUFBS (3.74): http://market.android.com/details?id=com.protocol.x.su.fbs
SwiftKey (1.1.91): http://market.android.com/details?id=com.touchtype.swiftkey
Syncness (1.0): http://market.android.com/details?id=clay.world.syncness
The Periodic Table (1.5.0): http://market.android.com...ocratica.mobile.chemistry
Time-Lapse (1.3): http://market.android.com/details?id=com.sheado.timelapse
Titanium Backup (3.7.6.1): http://market.android.com....keramidas.TitaniumBackup
Torrent Search (by Transdroid) (1.1): http://market.android.com/details?id=org.transdroid.search
Tower Raiders 2 GOLD (1.07): http://market.android.com...ormousgames.towerraiders2
Transdroid Torrent Manager (1.0.2): http://market.android.com/details?id=org.transdroid
TV-Gids (1.0.1): http://market.android.com/details?id=nl.tvgids
Twitter (2.0.1): http://market.android.com/details?id=com.twitter.android
Ultrachron Lite (1.9.2): http://market.android.com...head.talkingstopwatchlite
Vertalen (2.1): http://market.android.com...le.android.apps.translate
Vissengids (1.01): http://market.android.com/details?id=com.vissen
Wallpaper Slideshow (2.0.1): http://market.android.com...irbeck.wallpaperslideshow
Watchdog (3.6.3): http://market.android.com/details?id=com.zomut.watchdog
Wheres My Droid Power (1.7): http://market.android.com/details?id=com.tools.power
Whiteboard Pro (4.2.3): http://market.android.com/details?id=com.mattm.whiteboardpro
WidgetLocker (2.0.2): http://market.android.com....teslacoilsw.widgetlocker
Widgetsoid (3.2.4 ): http://market.android.com/details?id=com.jim2
Wikipedia Encyclopedia (1.2.4): http://market.android.com...uk.co.exelentia.wikipedia

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 11:08 . Reden: oude appslist ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
alvv schreef op zondag 17 april 2011 @ 17:52:
Ik heb slechte wifi ontvangst met mijn ARC. Met mij Desire heb ik in de tuin gewoon redelijk ontvangst.
Maar de ARC kan helemaal geen connectie krijgen. Router staat trouwens op de eerste verdieping en het is een wifi n router. Heeft er hier iemand ook last van de slechte ontvangst met wifi connectie van de ARC?
Weet dat er op xda ook een topic over geopend is. Dus misschien moet je daar even kijken.

[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 18-04-2011 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

l3art schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:58:
Hmm het rooten schiet nog niet heel erg op met de Arc... Een klein clubje is er wel mee bezig, maar er zijn nog maar weinig ontwikkelaars die zich op de Arc gestort hebben. Helaas zou ik bijna zeggen. Hoop stiekem wel dat dat nog komt op het moment dat de Arc geroot is.
Je weet dat de root gewoon wordt vrijgegeven door SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:03:
[...]

Dat is niet altijd van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:07:
[...]

Dat is niet altijd van toepassing.
Wanneer niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
De bootloader is vrijgegeven / kun je unlocked.. Daarmee krijg je geen root toegang...
Bootloader != Root.

edit: nee, is niet offtopic, maar het is al besproken..
Paar pagina's terug lezen of de search gebruiken..

[ Voor 65% gewijzigd door Nnoitra op 18-04-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Stinger_ schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:12:
De bootloader is vrijgegeven.. Root niet.
Bootloader != Root.
Ah. Dan heb ik niks gezegd. Het is zeker erg offtopic om te vragen wat dan het nut is van de bootloader vrijgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 11:19
Jeroen schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:13:
[...]

Ah. Dan heb ik niks gezegd. Het is zeker erg offtopic om te vragen wat dan het nut is van de bootloader vrijgeven?
Andere ROM's draaien zonder problemen! Waarschijnlijk zal er vrij binnenkort wel een Cyanogen en een Stock ROM komen voor de Arc, Neo, Play en Pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Stinger_ schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:12:
De bootloader is vrijgegeven / kun je unlocked.. Daarmee krijg je geen root toegang...
Bootloader != Root.

edit: nee, is niet offtopic, maar het is al besproken..
Paar pagina's terug lezen of de search gebruiken..
Bootloader is niet per definitie root. Bootloader is andere roms kunnen draaien. Bijv roms met root toegang. Maar dat is wat anders.

Probeer met een vrijgegeven bootloader maar eens te proberen een programma als setCPU of MyBackup Root te draaien. Lukt niet omdat ze nog geen root toegang hebben en kunnen krijgen. Dus het is niet hetzelfde. Lees anders maar even op XDA waar een topic is over het rooten van de Arc (wat trouwens nog niet gelukt is).
Jeroen schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:03:
[...]

Nee dat wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Bootloader unlock is (opzichzelf) nooit root.

W'rom post je eigenlijk hetzelfde als wat ik eerder als poste, alleen dan met meer woorden? Je quote 't zelfs...

[ Voor 5% gewijzigd door Nnoitra op 18-04-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
l3art schreef op donderdag 14 april 2011 @ 23:29:
[...]

Geniaal van SE trouwens dat ze er in de fabriek al een screenprotector op hebben gedaan. Je moet
Owja? Ik ben al een uur bezig om een screen protector zelf te knippen en erop te pielen. Hoeft dat dan niet?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het komt dat als ik een mailtje (msn) op mijn Arc gelezen heb, dit vervolgens niet als 'gelezen' wordt opgeslagen? Nu moet ik als ik achter de pc zit al die mailtjes weer aan gaan klikken omdat ze anders als ongelezen blijven staan. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen vrijdag mijn Arc binnengekregen. Prima en mooi toestel.

Ik heb echter één (nogal cruciaal en vervelend) probleem; Ik kan geen smsjes verzenden!

Vanzelfsprekend heb ik mijn provider (t-mobile) gebeld en gevraagd wat ik moet doen. Zij raadden mij aan het standaard nummer voor geavanceerde opties (*#*#4636*#*#) in te toetsen en daar mijn SMSC nummer aan te passen.

Dit is mij echter niet gelukt. Ik kom wel in het juiste scherm, maar als ik het nummer intyp en op "Bijwerken" klik, wordt het nummer vervangen door "Update Error" en als ik op "Vernieuwen" druk krijg ik in het invulscherm "Refresh Error".

Hierna heb ik geprobeerd binnen hetzelfde menu op de Galaxy S van mijn vriendin de code aan te passen. Dit ging vlekkeloos! Toen ik de kaart echter weer in mijn Arc stopte, werkte het nog steeds niet en kon ik nog steeds niet de SMSC code aanpassen.

Weten jullie nog een manier om mijn SMSC aan te passen? Mijn simcard is nu zo'n beetje 3 jaar oud, maar dit hoeft toch geen probleem te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:47:
Ik heb afgelopen vrijdag mijn Arc binnengekregen. Prima en mooi toestel.

Ik heb echter één (nogal cruciaal en vervelend) probleem; Ik kan geen smsjes verzenden!

Vanzelfsprekend heb ik mijn provider (t-mobile) gebeld en gevraagd wat ik moet doen. Zij raadden mij aan het standaard nummer voor geavanceerde opties (*#*#4636*#*#) in te toetsen en daar mijn SMSC nummer aan te passen.

Dit is mij echter niet gelukt. Ik kom wel in het juiste scherm, maar als ik het nummer intyp en op "Bijwerken" klik, wordt het nummer vervangen door "Update Error" en als ik op "Vernieuwen" druk krijg ik in het invulscherm "Refresh Error".

Hierna heb ik geprobeerd binnen hetzelfde menu op de Galaxy S van mijn vriendin de code aan te passen. Dit ging vlekkeloos! Toen ik de kaart echter weer in mijn Arc stopte, werkte het nog steeds niet en kon ik nog steeds niet de SMSC code aanpassen.

Weten jullie nog een manier om mijn SMSC aan te passen? Mijn simcard is nu zo'n beetje 3 jaar oud, maar dit hoeft toch geen probleem te zijn?
Geen id, maar oude types simkaarten kunnen een probleem veroorzaken. Had een vriend van mij ook. Volgens mij kun je toch gratis (bij een t-mobile shop) de simkaart wisselen. Kunnen ze ook direct je telefoon fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Zit er hard over na te denken om mn Arc binnen de 7 dagen zichtstermijn weer terug te sturen.
Hij hapert mij teveel. Vaak zat gehad dat ik de galerij laad of een ander programma en dat ik eerst weer terug naar het homescherm en dan weer opnieuw starten omdat niet alle foto's geladen werden of het programma bleef hangen. Maar ook dat je op een icoontje klikt en dat je dan nog 4 keer moet klikken voordat het programma start.

Jammer want het is de meest mooie telefoon die er ooit geweest is in mijn ogen. Dus dan maar terug sturen en wachten op wat komen gaat qua telefoons. Denk dat ik nu maar ga uitkijken naar de Galaxy S2 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 11:19
l3art schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:54:
Zit er hard over na te denken om mn Arc binnen de 7 dagen zichtstermijn weer terug te sturen.
Hij hapert mij teveel. Vaak zat gehad dat ik de galerij laad of een ander programma en dat ik eerst weer terug naar het homescherm en dan weer opnieuw starten omdat niet alle foto's geladen werden of het programma bleef hangen. Maar ook dat je op een icoontje klikt en dat je dan nog 4 keer moet klikken voordat het programma start.

Jammer want het is de meest mooie telefoon die er ooit geweest is in mijn ogen. Dus dan maar terug sturen en wachten op wat komen gaat qua telefoons. Denk dat ik nu maar ga uitkijken naar de Galaxy S2 oid.
Ik heb het ook gedaan, je gaat je geweldig opgelucht voelen als je je geld terug hebt! Die klein probleempjes bij de Arc zijn er toch vooral door het erg trage interne geheugen, de (nogal) trage meegeleverde SD-kaart, en omdat er toch net wat weinig RAM aanwezig is voor zoveel apps die standaard altijd op de achtergrond draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

Raar dat hij slecht werkt bij jullie.
Want mijn Arc werkt gewoon perfect.

Ligt het niet aan een bepaalde app die jullie hebben geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik ben blij met m'n arc. Juist een raar ding dat ik ermee meemaak. Als ik hem ontgrendel kom ik altijd in de market uit. En ik stond gewoon op m'n startscherm bij het locken. Gebeurd niet elke keer maar toch regelmatig. De market forced sluiten haalt niets uit. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
AmbroosV schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:09:
[...]

Ik heb het ook gedaan, je gaat je geweldig opgelucht voelen als je je geld terug hebt! Die klein probleempjes bij de Arc zijn er toch vooral door het erg trage interne geheugen, de (nogal) trage meegeleverde SD-kaart, en omdat er toch net wat weinig RAM aanwezig is voor zoveel apps die standaard altijd op de achtergrond draaien...
Dat is nogal wat om te stellen dat dat aan het trage RAM geheugen ligt. Ik denk namelijk niet dat dat kleine verschil qua geheugensnelheid de aanstichter daarvan is. Ik zou eerder denken aan de internetverbinding waar de market flink gebruik van maakt. Elke telefoon heeft overigens apps die een vertraging hebben in starten. Als je naar een ander merk met ook android gaat, zal je niet veel verschil hebben. Wellicht dat de iphone daar nog het snelste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Heb nog wel even mailtje gestuurd met de vraag of het erg is dat het beschermfolie al van de telefoon is afgehaald. Lijkt me niet dat dit een probleem is voor het terug sturen. Telefoon is verder nog tiptop in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trage gallerij ligt niet aan de telefoon. Heb ik nog nergens gelezen en bij mijzelf merk ik geen enkele vertraging. Heb je geen zware sync services aan staan voor de gallerij ofzo?

Vertraging bij opstarten van apps kan wel komen door een langzame sdkaart of geheugen, maar zal je altijd houden ongacht de android telefoon. Heb er eerlijk gezegd geen last van en vind het ook niet belangrijk. Misschien dat een dual core hier minder last van heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:10:
Trage gallerij ligt niet aan de telefoon. Heb ik nog nergens gelezen en bij mijzelf merk ik geen enkele vertraging. Heb je geen zware sync services aan staan voor de gallerij ofzo?

Vertraging bij opstarten van apps kan wel komen door een langzame sdkaart of geheugen, maar zal je altijd houden ongacht de android telefoon. Heb er eerlijk gezegd geen last van en vind het ook niet belangrijk. Misschien dat een dual core hier minder last van heeft...
De gallery wordt trager als je de bravia engine aanzet. Foto's laden dan trager.

Weet iemand trouwens hoe je bepaalde plaatjes uit mappen weg kan laten uit de gallery? Ik krijg nu heel veel album art die ik op zich niet hoef te zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Zou kunnen dat het door de bravia engine komt, maar dan moet je zo'n optie er niet in zetten, of zorgen dat hij dan tijdelijk wordt uitgeschakeld oid. Maar zorg als fabrikant dat je toestel soepel werkt.
Op mijn Desire had ik lang niet zoveel vertragingen als op dit toestel. Voor mij persoonlijk in ieder geval storend en daarom gaat hij vandaag ook terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:41:
[...]

De gallery wordt trager als je de bravia engine aanzet. Foto's laden dan trager.

Weet iemand trouwens hoe je bepaalde plaatjes uit mappen weg kan laten uit de gallery? Ik krijg nu heel veel album art die ik op zich niet hoef te zien....
http://droidweb.com/2011/...rom-your-android-gallery/

of gemakkelijker: met de app .nomedia manager https://market.android.co...dia&feature=search_result

daarna ff SDrescan (1.0.1): http://market.android.com/details?id=com.bero.sdrescan oid runnen om de gallerij te refreshen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello guys!

ik heb de arc alweer een week en ene dag en het is echt zo'n super toestel!
Ik heb hem afgelopen zondag van de lader gehaald en vandaag werd het batterij-tekentje pas een beetje oranje.

Ondertussen had ik er wel veel mee gedaan zoals
- smsen en bellen (veel sms vooral!)
- Muziek luisteren
- Youtube filmpjes kijken

Het is echt niet te geloven dat hij het zo lang uitgehouden heeft.

Ik heb maar 1 nadeel ontdekt aan de arc en dat is dat hij zo sloom opstart.

Oh ik heb nog wel een vraagje.. bestaat er een wachtwoord voor op je berichten?
Ik heb het nog niet gevonden, maar zou dit wel graag willen weten.

Thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 09:15
Ondertussen is de Arc wel al geroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dat hebben ze redelijk vlot gedaan dan :)
Tijd voor een root topic dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Beetje kort door de bocht.
Er is een image beschikbaar, inclusief root.
Met andere woorden; je moet de bootloader van de Arc unlocken en een nieuwe image flashen..
En vooralsnog is alleen de UK image beschikbaar.

Een generieke root methode om alle Arc's, inc de gesimlockte en gebrande, te rooten is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Root is root. Dus zo kort door de bocht is dat niet.
Je bootloader unlocken kan gewoon via een site van SE zelf dus dat zal niet echt een probleem zijn. Ook gebrande Arcs is ook al de bootloader van te unlocken dus die zal je dan neem ik aan ook gewoon kunnen rooten.
En de global versie van het rooten wordt vandaag nog geupload. Dus ja wat wil je nog meer.

Het hele unlocken van de bootloader maakt het juist mogelijk om op deze manier te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 20:47
l3art schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:01:
Je bootloader unlocken kan gewoon via een site van SE zelf dus dat zal niet echt een probleem zijn. Ook gebrande Arcs is ook al de bootloader van te unlocken dus die zal je dan neem ik aan ook gewoon kunnen rooten.
En de global versie van het rooten wordt vandaag nog geupload. Dus ja wat wil je nog meer.

Het hele unlocken van de bootloader maakt het juist mogelijk om op deze manier te rooten.
je hebt wel een SIMlock vrije toestel nodig om te kunnen rooten, heb je dat niet dan kan je nu nog niet rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dat zou kunnen, maar goed dan nog is er wel root.
En telefoons met een simlock zijn eigenlijk altijd later aan de beurt als het op rooten aan komt, omdat dat gewoon meer tijd vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 20:47
l3art schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:24:
En telefoons met een simlock zijn eigenlijk altijd later aan de beurt als het op rooten aan komt, omdat dat gewoon meer tijd vraagt.
nee dat is niet het geval, bij andere android toestellen is het te rooten ongeacht of je simlock of simlock vrij bent, voorbeeld de X10.

[ Voor 6% gewijzigd door Wai_AM op 20-04-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Heeft iemand anders last van een vastgelopen screen als de wekker afgaat? Ik heb het nu 2 keer meegemaakt, dat wanneer de wekker afgaat ik hem niet kan uit drukken. Het scherm reageert dan niet meer. Dus heb ik al 2x de accu eruit gehaald om de wekker te stoppen.(je bent dan wel wakker, maja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Wai_AM schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:29:
[...]

nee dat is niet het geval, bij andere android toestellen is het te rooten ongeacht of je simlock of simlock vrij bent, voorbeeld de X10.
Volgens mij was het bij de Desire wel weer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
l3art schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:01:

Gast, je praat poep.. Wou je trouwens niet van je Arc af / of je hebt 'm al verkocht, tijd voor een ander topic?

Root is root, klopt.
Maar onder rooten versta ik iets anders dan "bootloader unlocken & image+root flashen".
En niet iedereen kan de bootloader unlocken (moet je eerst een ge-debrande FW flashen).

Daarbij is het maar de vraag of je de bootloader wilt unlocken om een image met root te flashen.
Er zijn zat gebuikers die dat niet willen of aandurven of niet eens weten hoe het werkt.
En dan zijn er ook nog mensen die gewoon hun eigen firmware versie willen behouden.

Oftwel je kunt NIET alle Arc's 'out-of-the-box' rooten.
Wat dus wel mogelijk is; sommige Arc's flashen met een aangepaste image inc. root. Daarbij komt ook nog dat je, als je de UK image+root wilt gaan gebruiken, eerst je Arc moet flashen met de .184 firmware .

Dus ja, "De Arc is geroot" is kort door de bocht.
Juok schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:31:
Heeft iemand anders last van een vastgelopen screen als de wekker afgaat? Ik heb het nu 2 keer meegemaakt, dat wanneer de wekker afgaat ik hem niet kan uit drukken. Het scherm reageert dan niet meer. Dus heb ik al 2x de accu eruit gehaald om de wekker te stoppen.(je bent dan wel wakker, maja)
Wekker is inmiddels al 12 dagen afgegaan, znder te crashen.

[ Voor 14% gewijzigd door Nnoitra op 20-04-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juok schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:31:
Ik heb weliswaar zelf geen Arc maar wat jij beschrijft zag ik wel gebeuren toen ik met een hagelnieuwe Arc aan het spelen was bij de Mediamarkt (toestel lag er nog maar net) Om het volume te testen heb ik een alarm in de agenda gezet. Bij het afgaan liep de Arc compleet vast..niets werkte meer en het verwijderen van de accu was de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
|:(
Nee we hebben blijkbaar een andere opvatting over rooten.

Zoals ik al zei, bij de Desire duurde het ook een tijdje voordat alle toestellen geroot konden worden. Laat staan dat er een methode was waarmee je met 1 click je toestel kon rooten. Zoiets kost, over het algemeen, gewoon tijd.

Dat ze root hebben is toch mooi? Kunnen ze nu verder met de andere toestellen die niet op deze manier te rooten zijn, en een eenvoudigere root methode. En zelfs dan zijn er nog legio mensen die het niet aandurven, die niet weten wat het is, etc.

Dus ga nou niet zeggen dat ik poep praat, want dat is gewoon niet zo.

edit:
En ja ik heb hem weer terug gestuurd en krijg mn geld terug. Heb ook mn Desire verkocht, maar ook dat topic volg ik nog gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 20-04-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Dat was bij de Desire.. Dit is het Arc topic.. Appels en peren, in het verleden behaalde resultaten.. Etc.. Etc..
Dat gesimlockte toestellen, in in dit geval de Arc, altijd later aan de beurt zijn mbt root, ja; dat is poep praten...

Maar goed, je reactie op "kort door de bocht" is niet de eerste keer dat je een post van mij probeert door te zagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Stinger_ schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:10:
Maar goed, je reactie op "kort door de bocht" is niet de eerste keer dat je een post van mij probeert door te zagen..
Nou ja dat is dan puur toeval geweest want ik let in het algemeen niet op wie wat zegt, laat staan dat ik bij ga houden wie er in mijn ogen iets zegt wat niet klopt, en dat ik die dan nog maar eens extra ga doorzagen.

Maar goed je hebt gelijkt dat ik met 'altijd' wel erg snel was. Altijd is inderdaad niet het geval, maar goed ik ken dan ook niet alle telefoons, laat staan alle root methoden.

Hoe dan ook, nogmaals, ze zijn lekker op weg met rooten, nu nog de weg vrij maken voor telefoons met simlock, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een aantal vraagjes. Ik heb net sinds een uurtje mn mobiel, dus ben nu alles aan het instellen. Ik vraag me af wat SyncML is en wat is exchange active sync? Is dat voor pushmail. En zo ja hoe stel ik dat dan in, want als ik mn gmail account invul, dan geeft ie aan dat ie geen verbinding kan maken.

Mijn provider is trouwens HI/kpn. Ik heb internet extra...hoe zit dat precies...staat internet altijd aan? of kan je dat nog uitzette...snap dat niet helemaal, want net ging ik op internet en toen zocht hij verder geen verbinding, deed het meteen...terwijl bij mn vorige telefoon hij eerst verbinding enzo moest zoeken en ik moest hem daarna ook uitzette!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 12:35:
[...]

http://cgi.benl.ebay.be/w...RK:MEWNX:IT#ht_1804wt_905

Het lijkt in ieder geval dat deze houder specifiek voor de Arc is ontworpen en niet universeel zoals de originele SE CK100 (met lelijke grove dikke balken aan de zijkant).
Heb m vandaag ontvangen: op 11 april besteld, dus na 10 dagen ontvangen! Nu alleen de telefoon zelf nog (ha ha), want ik wacht namelijk op de zilveren versie (nog niet leverbaar).

Dit blijft echter nog wel actueel, dus ik blijf hopen dat SE alsnog met een originele Arc Car Dock gaat komen:
Het blijft jammer dat SE (nog?) geen originele Arc Car Dock heeft uitgebracht, zoals Nexus, Samsung en Dell dat wel hebben gedaan. Veel mensen willen hun Arc toch gaan gebruiken voor Google Maps Nav in de auto. Heel apart, want voor de rest is SE echt een meester in het maken van accessoires (met name audio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:22:
Ik heb even een aantal vraagjes. Ik heb net sinds een uurtje mn mobiel, dus ben nu alles aan het instellen. Ik vraag me af wat SyncML is en wat is exchange active sync? Is dat voor pushmail. En zo ja hoe stel ik dat dan in, want als ik mn gmail account invul, dan geeft ie aan dat ie geen verbinding kan maken.

Mijn provider is trouwens HI/kpn. Ik heb internet extra...hoe zit dat precies...staat internet altijd aan? of kan je dat nog uitzette...snap dat niet helemaal, want net ging ik op internet en toen zocht hij verder geen verbinding, deed het meteen...terwijl bij mn vorige telefoon hij eerst verbinding enzo moest zoeken en ik moest hem daarna ook uitzette!

Alvast bedankt!
Exchange is vooral iets wat door veel bedrijven gebruikt wordt... En ooit gaat hotmail het in NL ook ondersteunen. Als je niet weet wat het is, hebt je 't waarschijnlijk ook niet (nodig).
SyncML is een platform onafhankelijke synchronisatie standaard (contacten, kalender, etc etc). Eigenlijk hetzelfde als google(gmail) sync, maar dan voor meerdere platformen (android, windows, symbian, linux, unix, etc)

Gmail is eigenlijk al pushmail. Dat heb je al vrij rap na de 1e keer aanzetten ingesteld.
Tik maar es op het Gmail icoontje. Gmail hoef je dus verder ook niet ergens anders in te stellen.

Internet extra is gewoon de naam van de dienst en "Internet" zelf is altijd 'aan'.
Je toestel heeft eigenlijk ook altijd een verbinding open staan, voor onder andere pushmail en syncen.
Er zijn apps te krijgen waarmee je met 1 druk 'op de knop' je internet verbinding aan/uit kunt zetten.

Pagina: 1 ... 8 ... 45 Laatste