Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:26
Maestro schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:55:
Ik heb het toestel vanmiddag opgehaald bij GSMWijzer. Zij hebben de Duitse kit (volgens mij) en deze wordt geleverd met:

- Headset
- 220V lader
- Autolader
- HDMI kabel
- USB/laadkabel
- Leder hoesje
- Screenprotector
- 8GB MicroSD
Ik heb ook een Duitse kit, maar ik heb 2 micro USB kabels en geen HDMI kabel :s
De ene Micro aansluiting is recht (gelijk aan de kabel, zeg maar) en de ander is haaks.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

ricjuh schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:45:
[...]

De Arc heeft met Android 2.3. de optie om een wifi hotspot te creëren. Dat lijkt me nog makkelijker werken dan bluetooth aangezien de meeste laptops tegenwoordig ingebouwde wifi ontvanger hebben.

Als het niet voor een laptop is of een apparaat zonder wifi kan ik je helaas niet helpen, gebruik persoonlijk nooit bluetooth.
Ik weet 't (dank voor de tip overigens). Nadeel van wifi tethering is dat het energieverbruik een stuk hoger ligt. Misschien dat een en ander op de Arc meer geoptimaliseerd is, maar op m'n oude N82 was het na 40 minuten met Wifi tethering voorbij met de accu. BT tethering deed 't zeker 2,5 uur. Ik besef me overigens dat ik tethering zo sporadisch gebruik dat het gebrek aan BT tethering wel te overkomen is.
Stinger_ schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:06:
[...]

Ik heb ook een Duitse kit, maar ik heb 2 micro USB kabels en geen HDMI kabel :s
De ene Micro aansluiting is recht (gelijk aan de kabel, zeg maar) en de ander is haaks.
Jij ook al? Een kennis heeft er gisteren ook één gehaald (DE kit) en miste inderdaad de HDMI kabel. Wel had hij er inderdaad twee USB kabels bijzitten. Ik begin de indruk te krijgen dat de HDMI kabel er bij mij niet in had moeten zitten... Overigens, op eBay zijn ze € 2,50, de HDMI kabels

Er is inderdaad iets vreemds aan de hand met het batterijgebruik. Als ik het toestel flink heb gebruikt tijdens de dag, 'kost' een nachtje standby 30-40% capaciteit. Start ik het toestel direct voor het slapen opnieuw op, dan zit dit op 10-15%. Er lijkt op de achtergrond een app te draaien die de accu leegtrekt. Ik verdenk 'Sony Ericsson Sync', maar ben er nog niet zeker van. Zal er goed op blijven letten en kom er op terug als ik wat concreets heb ontdekt.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Ik heb mij task killer weg gehaald om te kijken of ik daardoor meer batterij capaciteit overhoud.
En ja voor mijn gevoel tot nu toe wel, een task killer is helemaal niet nodig heb ik gemerkt want Android sluit programma's uiteindelijk vanzelf.
En me telefoon word ook niet traag, al heb ik een paar spelletjes geopend.

Dit heb ik allemaal gehoord van een vriend, ik dacht dat de telefoon juist meer batterij verbruikte doordat hij meer werkgeheugen gebruikt.
Maar nu ik het zelf heb geprobeerd lijkt het juist alsof me batterij langer mee gaat.

Misschien dat jullie dit ook even kunnen proberen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Werkgeheugen wat in gebruik is vreet geen stroom. CPU cycles, die vreten stroom.
Overigens is het al tijden bekend dat Android zelf een prima geheugen beheer heeft; als een nieuwe app meer geheugen nodig heeft dan er op dat moment beschikbaar is dan wordt er geheugen vrij gemaakt door een andere, inactieve, app te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
ZodiacQ schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:57:
Hij is besteld (There's no going back now!) Morgen heb ik hem (joy!).

Heb er een class4 microsd bijgekocht... die class6 zijn moeilijk te vinden...
valt best mee: http://www.dataio.nl/inde...id=83&Itemid=53&TreeId=23

meer dan genoeg keuze in class6. class10 hebben ze enkel in 16gb

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhgroosdom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-11-2023
Hoi allemaal,

Heb sinds deze week ook een Arc. Het is mijn eerste smartgone (de Siemens SX1 even niet meegerekend), hij bevalt me erg goed. Ik ervaar nu echter 1 nadeeltje: ik krijg smsjes 'de deur' niet uit.

De automatische instellingen die T-Mobile mij verstuurd middels hun website heeft niet geholpen.
Krijg de foutmelding: "Kan bericht niet verzenden".

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Groeten,
Matthijs
NB: ik heb ook het "GSMWijzer toestel", ook zonder HDMI kabel, met 2 USB kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de Arc al bij Belsimpel.nl besteld? (goedkoopste aanbieder op Pricewatch)

Ik ben nieuwsgierig of de normale versie (HDMI-kabel) geleverd wordt of de Duitse versie (2x USB kabels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 11:19
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:06:
Heeft iemand de Arc al bij Belsimpel.nl besteld? (goedkoopste aanbieder op Pricewatch)

Ik ben nieuwsgierig of de normale versie (HDMI-kabel) geleverd wordt of de Duitse versie (2x USB kabels).
De Nederlandse versie heeft geen HDMI-kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:06:

Ik heb 'm bij Belsimpel gekocht en heb de Duitse versie gekregen.
Maar volgens mij wil dat niet zeggen dat een volgende klant ook de Duitse krijgt;
Naast de voordelige prijzen heeft Belsimpel.nl vaak de nieuwste toestellen al veel eerder beschikbaar dan dat je ze kan krijgen in de normale winkels. Dat komt omdat Belsimpel.nl ook buiten Nederland inkoopt. Het kan daardoor voorkomen dat niet alle toestellen bij levering een Nederlandse handleiding bevatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05-2023
Heb em vanmiddag besteld, Midnight Blue via Belsimpel.nl. Volgens de site zijn het dus allemaal nederlandse toestellen met NL garantie. Had voor de zekerheid gebeld met de klantenservice en ook daar werdt me verteld dat het NL toestellen zijn en geen Duitse bijvoorbeeld. Dan lijkt et me tog dat er een NL kit bijgeleverd wordt, ofnie.......???
@Bestellers bij Belsimpel.nl: als je dan dus geen NL kit hebt, dien je tog een klacht in...? Je betaald tog voor NL en niet voor DE.....?? ;)

Ben benieuwd wat ik voor kit heb morgen/strax..... ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diegast schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 02:34:
Heb em vanmiddag besteld, Midnight Blue via Belsimpel.nl.
Ben erg benieuwd wat je binnen gaat krijgen!

Voor mij is de HMDI-kabel het meest interessant. Ik zal namelijk de SE CK100 (navidatiehouder) bestellen en daar zit al een autolader bij.

Wat zijn ondertussen de meningen over de meegeleverde 16 GB-kaart? Is deze snel genoeg gebleken voor films afspelen of moeten we daarvoor een nieuwe kaart met hogere class bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
diegast schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 02:34:
Heb em vanmiddag besteld, Midnight Blue via Belsimpel.nl. Volgens de site zijn het dus allemaal nederlandse toestellen met NL garantie. Had voor de zekerheid gebeld met de klantenservice en ook daar werdt me verteld dat het NL toestellen zijn en geen Duitse bijvoorbeeld. Dan lijkt et me tog dat er een NL kit bijgeleverd wordt, ofnie.......???
@Bestellers bij Belsimpel.nl: als je dan dus geen NL kit hebt, dien je tog een klacht in...? Je betaald tog voor NL en niet voor DE.....?? ;)

Ben benieuwd wat ik voor kit heb morgen/strax..... ;p
Ben benieuwd of je de NK kit krijgt :)
Maar je kunt de Duitse kit vrij snel (1e of 2e instel menu) na de 1e keer opstarten al instellen op Nederlands.
Daarbij krijg je bij de Duitse kit, volgens mij, meer dan bij de Nederlandse; lederen hoesje, 1 extra microusb kabel, autolader, reserve screenprotector. Enige minpunt(je) zou kunnen zijn de 8Gb kaart ipv een 16Gb kaart.

Wat betreft het indienen van een klacht; je betaald voor een Xperia Arc. Er staat nergens "NL kit".
Wat er wel staat mbt Nederland :
code:
1
2
3
Nederlandse garantie       -- dat zal wel goed zitten  
Nederlandse taal & menu    -- Klopt, kun je instellen
Handleiding NL (digitaal)  -- klopt, NL is digitaal te krijgen/downloaden

Daarnaast is op de site te vinden dat ze ook in het buitenland inkopen.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:41:
Voor mij is de HMDI-kabel het meest interessant. Ik zal namelijk de SE CK100 (navidatiehouder) bestellen en daar zit al een autolader bij.
De NL kit heeft géén HDMI kabel en op GoT is er maar 1 Duitse kit geleverd met HDMI kabel, de overige met 2 MicroUSB kabels..

[ Voor 11% gewijzigd door Nnoitra op 09-04-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
Ja hoor, natuurlijk... Ik vrijdags me Xperia Arc besteld ergens rond 2 uur 's middags... Lees op Pricewatch: 24hr bezorging. Nog nagevraagd bij de klantenservice van Belsimpel.nl: "ja wel meneer, hij wordt morgen (lees: zaterdag) bij u bezorgt. Nou prima!", zeg ik.

Kijk ik al vanaf vanochtend half 9 tot nu via de track&tracé van DPD.nl... Nog steeds op 'pick-up' status in Meppel (depot)............... "Hmmmmz, zou die vent het misschien fout hebben ivm weekend....??" Kijk ik op DPD.nl en jawel hoor, ze bezorgen van maandags t/m vrijdags..!! Lekkere klantenservice van Belsimpel als je zoiets simpels niet weet....... 8)7 En maandag bennik er de halve dag niet... |:( *zucht!*

Begin ik me tog af te vragen of het misschien niet gewoon een Duits toestel is... Da zou lkkr sh!t zijn, dan kannik em nog niet verzekeren. Dat kan alleen met een NL-toestel in Nederland... :X Speciaal vanwege de vermelding van de NL-garantie/toestel door site/klantenservice voor hun gekozen.
Ben benieuwd........ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:15
Aan je slechte Nederlands kan ik aflezen dat je verwacht dat er vandaag ook pakjes worden bezorgd. Echter worden er op Zaterdag alleen her-aanbiedingen gedaan (De pakketjes die Vrijdag niet gelukt zijn). Nieuwe pakketjes komen Maandag weer aan de beurt.
Dus de medewerker van Belsimpel had wel gelijk. Er wordt wel bezorgd op Zaterdag maar geen nieuwe pakketjes en waarschijnlijk heb je dat niet duidelijk gespecificeerd :)

offtopic:
En doe eens iets aan je Nederlands. Dit is toch niet te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de telefoon gister binnen gekregen maar ik krijg hem maar niet normaal te werken op mijn router:S. Soms als hij dan toch contact weet te krijgen raken alle andere computers op het netwerk van het netwerk af. weet iemand of dit aan de telefoon of aan de router ligt? ik vind het namelijk vrij vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
Tha_T schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:01:
Aan je slechte Nederlands kan ik aflezen dat je verwacht dat er vandaag ook pakjes worden bezorgd. Echter worden er op Zaterdag alleen her-aanbiedingen gedaan (De pakketjes die Vrijdag niet gelukt zijn). Nieuwe pakketjes komen Maandag weer aan de beurt.
Dus de medewerker van Belsimpel had wel gelijk. Er wordt wel bezorgd op Zaterdag maar geen nieuwe pakketjes en waarschijnlijk heb je dat niet duidelijk gespecificeerd :)

offtopic:
En doe eens iets aan je Nederlands. Dit is toch niet te lezen?
Hallo!? TNT werkt/bezorgt toch ook op zaterdag, dus (logischerwijs) een ander niet...?

Wil niet bijdehand doen, maar als je eens goed terug leest.... ;) Had aan de medewerker uitgelegd dat ik op dat moment '5 minuten geleden' een bestelling had geplaatst via hun webwinkel (waarbij de medewerker aan de hand van mijn gegevens zelfs nog de order heeft ingekeken).
Daarbij heb ik expliciet gevraagd dat als de site aangeeft "op werkdag bestellen, volgende dag in huis", of dit bezorging op zaterdag inhoudt. De medewerker heeft daarbij collega's geraadpleegd, waarbij het antwoord 'ja' was.
Tevens op de vraag of het een Nederlands toestel betrof, heeft de medewerker collega(s) geraadpleegd, waarop deze wederom antwoordde dat het idd een NL toestel betrof. 8)

Nou, bezorging op zaterdag zal wel niet meer gebeuren vandaag denkik... :'(
Offtopic: zo goed...?? Waren de frustraties/sms/msnger-taal denkik... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 09:15
diegast schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:18:
[...]

Hallo!? TNT werkt/bezorgt toch ook op zaterdag, dus (logischerwijs) een ander niet...?

Wil niet bijdehand doen, maar als je eens goed terug leest.... ;) Had aan de medewerker uitgelegd dat ik op dat moment '5 minuten geleden' een bestelling had geplaatst via hun webwinkel (waarbij de medewerker aan de hand van mijn gegevens zelfs nog de order heeft ingekeken).
Daarbij heb ik expliciet gevraagd dat als de site aangeeft "op werkdag bestellen, volgende dag in huis", of dit bezorging op zaterdag inhoudt. De medewerker heeft daarbij collega's geraadpleegd, waarbij het antwoord 'ja' was.
Tevens op de vraag of het een Nederlands toestel betrof, heeft de medewerker collega(s) geraadpleegd, waarop deze wederom antwoordde dat het idd een NL toestel betrof. 8)

Nou, bezorging op zaterdag zal wel niet meer gebeuren vandaag denkik... :'(
Offtopic: zo goed...?? Waren de frustraties/sms/msnger-taal denkik... 8)
DPD, DHL, TNT. Allemaal een pot nat wat dat betreft (Met als positieve uitzondering DHL btw) en zij zullen voor particulieren echt op Zaterdag geen nieuwe pakketten aanbieden (uitzonderingen bevestigen de regel uiteraard).
Ik was uiteraard niet bij dat telefoongesprek maar als je het zo zegt zaten ze er inderdaad naast en dat is jammer.

offtopic:
10 keer beter zo d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:15:
Ik heb de telefoon gister binnen gekregen maar ik krijg hem maar niet normaal te werken op mijn router:S. Soms als hij dan toch contact weet te krijgen raken alle andere computers op het netwerk van het netwerk af. weet iemand of dit aan de telefoon of aan de router ligt? ik vind het namelijk vrij vervelend...
Het ligt aan je router.
Over welke router hebben we het eigenlijk?

Vraagje voor de ervaringsdeskundigen; Als ik met mijn huidige Blackberry Bold sites bekijk en inzoom, zorgt de BB ervoor dat de tekst mooi in het scherm past, m.a.w. het artikel wordt gecropt. Is dit met de browser van de Arc ook zo? of valt er tekst buiten het scherm (in de breedte)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:26:
[...]

Het ligt aan je router.
Over welke router hebben we het eigenlijk?

Vraagje voor de ervaringsdeskundigen; Als ik met mijn huidige Blackberry Bold sites bekijk en inzoom, zorgt de BB ervoor dat de tekst mooi in het scherm past, m.a.w. het artikel wordt gecropt. Is dit met de browser van de Arc ook zo? of valt er tekst buiten het scherm (in de breedte)
Kan het dat je router wireless G + N aankan, je overige computers alleen G en dat zodra je telefoon contact maakt met je router (via wireless N) je router omschakelt naar N en alle wireless-G apparaten eraf gooit omdat die geen wifi-N aan kunnen....?

(weet et nie zeker, maar dat lijkt me als ik et zo hoor een mogelijkheid...)
Update: Misschien een te laag aantal apparaten ingesteld in de router.....? (icm wifi-G/N probleem?)

[ Voor 6% gewijzigd door diegast op 09-04-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
Aaaaah... Kheb et al gevonden: stond op de order-status pagina tussen haakjes dat er op zaterdag niet geleverd wordt... Overheen gelezen vrees ik... :F O-)

[ Voor 4% gewijzigd door diegast op 09-04-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:26:
[...]
Heb em nog niet, dus kan niet uit ervaring oordelen. Maar volgens mij kan je SmartFit oid inschakelen in de huidige browsers, waardoor hij automatisch aanpast aan de kolombreedte van een stuk tekst (wanneer je tapt of grofweg inzoomt op een kolom tekst). :)

Dat kom ik in Opera Mobile en mijn standaard browser van m'n Satio wel tegen (qua instellingen/ervaring). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
Nu ff een vraagje aan de experts hiero:

Heb de bestelbon met de IMEI-code gekregen. Heb eens lopen zoeken door veschillende IMEI en TAC-databases, maar het enige dat ik kan achterhalen is dat me TAC-code en IMEI-code correct zijn en nog in fase-1 staan (nog niet in gebruik).

Als ik naar onderstaande link ga, hebben ze het erover dat de eerste 6 of 8 cijfers de TAC (oftewel Type Approval Code) zijn.

Lees je dan verder, dan wordt er uitgelegd dat de eerste 2 cijfers de landcode zijn.

Bij mijn SE Satio is dit '35' (en volgens mij goldt dit ook voor al mijn voorgande toestellen geloof ik..).
Bij de opgestuurde IMEI van de pakbon, zijn de eerste 2 cijfers '01' (gevolgd door een '2'). Als ik de tekst volg, dan is de landcode dus '01'. Als NL volgens mijn Satio de landcode '35' heeft, waar staat dan de landcode '01' (of misschien '012') voor....???

En om de verwarring compleet te maken is de landcode om te bellen +31 (of 0031) voor Nederland.........

...... 8)7 ....... wie snapt het nog....??? 8)

[ Voor 3% gewijzigd door diegast op 09-04-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Geen idee, mijn Arc is een nederlandse en begint inderdaad ook met 012, nooit op gelet eigenlijk of dat ook voor landcodes stond.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 18:23
diegast schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 13:40:
Ja hoor, natuurlijk... Ik vrijdags me Xperia Arc besteld ergens rond 2 uur 's middags... Lees op Pricewatch: 24hr bezorging. Nog nagevraagd bij de klantenservice van Belsimpel.nl: "ja wel meneer, hij wordt morgen (lees: zaterdag) bij u bezorgt. Nou prima!", zeg ik
Dan had je verkeerde persoon. Was zelf op donderdagavond 31 maart van plan hem te bestellen bij belsimpel. Heb toen ook gebeld met de vraag of ik hem dan nog uiterlijk zaterdags zou ontvangen. De persoon met een akelig correct nl accent wist me toen keurig te vertellen dat ik te laat was voor een levering op vrijdag en dat er zaterdags niet bezorgd werd.
Of die persoon heeft last van acuut geheugenverlies, of de verkopen moeten wat opgekrikt worden, of je een nieuweling :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:15
Ik ben van plan om de Arc te halen, maar veel gelezen dat er nog al plastic toestel is. Nu ben ik benieuw of er ook metalen covers ergens zijn te krijgen?

Weet iemand dat misschien, als dat zo is, zal ik hem maandag meteen halen, wil snel van mijn iPhone af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartinlog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-08 15:50
Ik heb mijn Arc woensdag avond bij Belsimpel besteld en heb 'm vrijdag (gisteren) binnen gekregen.
In mijn geval is het een Duits toestel met:
1 8GB sd
2 usbkabels
1 thuislader
1 autolader
1 extra screenprotector (er zit er al een op vanuit de fabriek)
1 lederen hoesje
en een Duitse handleiding.
Het toestel stond bij de eerste keer aandoen ook in het Duits, maar de taal kan je bijna direct veranderen.
Van een iPhone 3GS komende is het hier en daar even wennen, maar ik vindt 'm eigenlijk steeds fijner werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albinoraptor schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:17:
Ik ben van plan om de Arc te halen, maar veel gelezen dat er nog al plastic toestel is. Nu ben ik benieuw of er ook metalen covers ergens zijn te krijgen?

Weet iemand dat misschien, als dat zo is, zal ik hem maandag meteen halen, wil snel van mijn iPhone af. :)
Waarom zou je dat willen? Mijn X10 is ook helemaal van plastic maar de bouwkwaliteit is gewoon zeer goed en na 1 jaar nog geen kraakjes of andere beschadigingen. Ik zou me daar bij de Arc ook geen zorgen maken, en hou hem in zijn waarde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
.

[ Voor 97% gewijzigd door reyals op 22-04-2011 10:46 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn nu ruim een week verder nadat ie uit is gekomen en wat zijn jullie ervaring nu met de batterijduur? Hoelang doen jullie ermee voordat ie weer opgeladen moet worden??
Ik heb hem al wel besteld hoor (de zilveren, duurt miss nog wel even voordat ie leverbaar is), maar ik wil graag jullie ervaringen erover weten!!

Ik denk dat ik hier nog wel regelmatig zal komen voor vragen, want heb weinig verstand van al die nieuwe dingen op de phone!!:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 22:52:
We zijn nu ruim een week verder nadat ie uit is gekomen en wat zijn jullie ervaring nu met de batterijduur? Hoelang doen jullie ermee voordat ie weer opgeladen moet worden??
Haal hem 's ochtends om 8 uur van de oplader. Vervolgens gebruik ik 'm:
- 2 uur woon/werkverkeer mp3's
- schat 1 uur totaal surfen, 50% via wifi
- 5 email accounts synchroniseren
- ca. 10 minuten bellen
- veel whatsapp verkeer
- relatief weinig getwitter.

Meestal kleurt het batterij icoontje dan rond 20-22 uur rood. Dus ik schat dat hij dan rond 24uur op zou zijn.
Wel via 220v opladen !!! Heb 'm twee keer via de usb poort van een laptop 's nachts opgeladen, maar dan houdt hij het maximaal 5 tot 6 uur uit. Weet niet of dat normaal is, maar ik werd er flink door verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de xperia arc stevig te noemen? Of kraakt hij een beetje? Dit denk ik van wege het dunne arc design. Komen er eigenlijk ook snel krassen op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 00:00:
Is de xperia arc stevig te noemen? Of kraakt hij een beetje? Dit denk ik van wege het dunne arc design. Komen er eigenlijk ook snel krassen op het scherm?
Niks gekraak, niks gekras, verbazend genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
En dan de 'hamvraag' over de verschillende geheugenkaartjes die meegeleverd worden:

Wat ik zo snel op Google kan vinden is dat het om Class 4 kaartjes gaat (volgens mij)... Dit vindt ik best vreemd, aangezien de SE Satio in processor langzamer is, geen 720p kan filmen, maar wel WVGA filmpjes kan maken met 30fps die tog al aardig groot worden... En de Satio is geleverd met een 8 Gb MicroSD HC Class 6.

Welke class is de 8 GB en welke class is de 16 GB...?? :? En zijn het ook High Capacity kaartjes (MicroSDHC) of gewone MicroSD....?

(voor de onbekenden hierover - op het kaartje staat een klein rondje met het class-nummer erin) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door diegast op 10-04-2011 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Diegast; ff een topic search en je komt er achter welke class het 16Gb kaartje is.
8Gb kaartje = class 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
Oeps, die optie vergeet ik telkens... :$ Thnx! Wel vreemd dat het zo'n lage class-kaart is..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Snel zat voor 720P opnamen, is ook al vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de europeese versie ook last van random reboots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En is de arc groter dan de galaxy s? Steekt hij niet uit je zakken? De reden waarom ik dit vraag is omdat ik eigenlijk de neo wilde maar die was dus uitgesteld. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

Het lukt mij niet om filmpjes over te zetten naar mijn PC. Welk programma ik ook gebruik dat meegeleverd is, ik zie nergens de mediabestanden. Gisteravond wat filmpjes in de club gemaakt en ben benieuwd wat de kwaliteit is. Wie heeft de oplossing...

-- Hehe never mind, na wat spelen is het probleem opgelost. Standaard kon het niet, maar zoals Baderyayo aangeeft moest ik ff een instelling wijzigingen

[ Voor 23% gewijzigd door vozzie op 10-04-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badgeryayo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 06:44
je heb helemaal gene programma nodig. Gewoon je arc aan je pc koppelen in media overdacht modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 09:57:
Ik heb nooit een random reboot gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 09:57:
Ik heb hier de vraag ook gesteld, maar niemand lijkt er last van te hebben behalve ik zelf.
Ik heb de Nederlandse versie gekocht van de Phonehouse. Ik ga morgen daar maar om een nieuw toestel vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 22:36
vozzie schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:16:
Het lukt mij niet om filmpjes over te zetten naar mijn PC. Welk programma ik ook gebruik dat meegeleverd is, ik zie nergens de mediabestanden. Gisteravond wat filmpjes in de club gemaakt en ben benieuwd wat de kwaliteit is. Wie heeft de oplossing...

-- Hehe never mind, na wat spelen is het probleem opgelost. Standaard kon het niet, maar zoals Baderyayo aangeeft moest ik ff een instelling wijzigingen
En? Hoe is de filmkwaliteit in de club?

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 22:19:
[...]
Over de autohouder: ik heb er via eBay ééntje gekocht, komt hopelijk in de loop van de week aan, ik zal dan wat foto's maken. 't is geen universele, maar echt een passende, dus ben benieuwd!
http://cgi.benl.ebay.be/w...RK:MEWNX:IT#ht_1804wt_905
Ambroos heb je m al ontvangen? Ben erg benieuwd of de Arc er goed in past (zonder te krassen).

Het lijkt in ieder geval dat deze houder specifiek voor de Arc is ontworpen en niet universeel zoals de originele SE CK100 (met lelijke grove dikke balken aan de zijkant).

Het blijft jammer dat SE (nog?) geen originele Arc Car Dock heeft uitgebracht, zoals Nexus, Samsung en Dell dat wel hebben gedaan. Veel mensen willen hun Arc toch gaan gebruiken voor Google Maps Nav in de auto. Heel apart, want voor de rest is SE echt een meester in het maken van accessoires (met name audio)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

Denk dat ik voor deze ga:
http://cgi.ebay.nl/SONY-E...35af5dbe9b#ht_1676wt_1139

Jammer dat er nog zo weinig covers zijn voor de Arc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

frankK800i schreef op zondag 10 april 2011 @ 12:18:
En? Hoe is de filmkwaliteit in de club?
FF op youtube geplaatst: YouTube: Clickbox @ Click Westerunie 09-04-2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 12:35:
[...]

http://cgi.benl.ebay.be/w...RK:MEWNX:IT#ht_1804wt_905
Ambroos heb je m al ontvangen? Ben erg benieuwd of de Arc er goed in past (zonder te krassen).

Het lijkt in ieder geval dat deze houder specifiek voor de Arc is ontworpen en niet universeel zoals de originele SE CK100 (met lelijke grove dikke balken aan de zijkant).
Ik heb 'm nog niet ontvangen (komt uit Hong-Kong), maar ondertussen is m'n Arc wel al terug naar de winkel, was er toch niet helemaal tevreden mee (geen €509 waard). Ik heb deze houder inderdaad wel genomen omdat hij specifiek voor de Arc gemaakt is. Ik verkoop al m'n Arc-accessoires eens ik de autohouder heb in Vraag&Aanbod!
Ik had de shopeigenaar een berichtje gestuurd over die autohouder, en dat is gewoon een universeel ding. Lijkt me erg moeilijk te worden met de erg dunne Arc... Ook, je kan deze autohouder niet in horizontale modus gebruiken (volgens de winkelier).

[ Voor 23% gewijzigd door AmbroosV op 10-04-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
Auw! Wat jammer van de audioruis/-gekraak door die bass in het filmpje... Stond je ergens vlakbij de boxen of juist niet...?? :|

Weet iemand of het uitmaakt of de verborgen microfoon voor ruisonderdrukking door in-/uitschakelen hierop van invloed is?

Wel hééérlijk mooi beeldmateriaal zeg! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Laatst online: 10:06
diegast schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:36:
[...]

Auw! Wat jammer van de audioruis/-gekraak door die bass in het filmpje... Stond je ergens vlakbij de boxen of juist niet...?? :|

Weet iemand of het uitmaakt of de verborgen microfoon voor ruisonderdrukking door in-/uitschakelen hierop van invloed is?

Ik vind het nog vrij goed. Mijn HTC desire zou alleen getweet weergeven. Hier hoor je nog flink wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
Nollekeuh schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:40:
[...]

Ik vind het nog vrij goed. Mijn HTC desire zou alleen getweet weergeven. Hier hoor je nog flink wat.
Misschien bennik verwend... Ga vaak naar feesten, dus de Exmor R samen met 720p was voor mij 1 van die breekpunten waarop ik em gekozen heb. M'n Satio kon na de update WVGA (16:9) filmen met 30fps, waarbij het niet uitmaakte hoe hard et stond. Elk filmpje was zonder enig gekraak door bass oid... :) Dat 'verwachte' (lees: hoopte) ik bij deze ook weer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
Kan niet wachten tot ik me Arc'je heb van de bezorger morgen!! :D
Heb voorlopig eind april en begin mei een paar party's in de agenda staan. Zal (als ik het niet vergeet... :p) een paar filmpjes met dag/nachtlicht met/zonder flits + veel muziek/geluid uploaden als vergelijkend materiaal van de camera... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie

vozzie

Zo beter?

diegast schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:36:

Tijdens dit filmpje stond ik op een paar meter afstand van de boxen. In een ander filmpje sta ik in het midden van de zaal, maar ook dan gekraak door de bass.

In de Westerunie staat de bass wel flink te stampen en ik heb geen vergelijksmateriaal, dus ik weet niet of dit goed/slecht is voor een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe vinden jullie de performance van de Arc ivm de Galaxy S, zit erg te twijfelen tussen deze twee, moet vandaag beslissen. Kan ze voor ong dezelfde prijs krijgen (23,40 p.m. 50 euro bijbetalen Arc, 30 voor Galaxy S).

Kan op het internet niet echt goede vergelijkingsartikelen vinden, enkel een niet erg profesioneel uitziende site, die de de voorkeur aan de Arc geeft, wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
diegast schreef op zondag 10 april 2011 @ 14:46:
[...]

Misschien bennik verwend... Ga vaak naar feesten, dus de Exmor R samen met 720p was voor mij 1 van die breekpunten waarop ik em gekozen heb. M'n Satio kon na de update WVGA (16:9) filmen met 30fps, waarbij het niet uitmaakte hoe hard et stond. Elk filmpje was zonder enig gekraak door bass oid... :) Dat 'verwachte' (lees: hoopte) ik bij deze ook weer te hebben.
Wellicht dat ze het nog kunnen verbeteren. Mijn nokia 5800 kon het ook zonder gekraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Past de arc beter in je zak of past de galaxy s beter in je zak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag / probleem...

Af en toe komt het voor dat ik ineens niet meer kan bladeren door mijn homescreens.
Ik kan dat niet fatsoenlijk van links naar rechts, en meestal als ik dan "veeg" komt hij in een homescreen overzicht. Er komt dan ook een button onder met "Overzicht afsluiten".

Ook al druk ik daar op, dan kan ik vaak nog niet soepel bladeren tussen de homescreens zoals het hoort.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en een oplossing voor weten?

Als ik hem even uit zet en opnieuw aan zet is het opgelost. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Mijn Arc is 2,5 uurtjes van de lader en de batterij-capaciteit is al gedaald met 10% zonder enig gebruik.

Ik heb gekeken er staat geen enkele applicatie open, maar wel veel services...

Wat zijn de default services die altijd moeten aanstaan? En welke kan ik afsluiten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Er komen wel es wat 'overbodige' vragen voorbij;
ZodiacQ schreef op maandag 11 april 2011 @ 08:15:
Hoi,
Mijn Arc is 2,5 uurtjes van de lader en de batterij-capaciteit is al gedaald met 10% zonder enig gebruik.
Ik heb gekeken er staat geen enkele applicatie open, maar wel veel services...
Wat zijn de default services die altijd moeten aanstaan? En welke kan ik afsluiten??
Zoals al heel erg vaak is gezegt, services op de achtergrond / in het geheugen vreten geen stroom. Alleen op de momenten dat ze actief zijn danwel je netwerk verbinding gebruiken. Hoevaak update je mail/twitter/facebook/weer/nieuws/etc?
Daarbij; hoe lang heb je je Arc? Je accu heeft ongeveer een weekje nodig voordat ie 'ingewerkt' is.
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:45:
Past de arc beter in je zak of past de galaxy s beter in je zak?
Heeft iedereen dezelfde zak(ken) als jij?
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:25:
Hoe vinden jullie de performance van de Arc ivm de Galaxy S, zit erg te twijfelen tussen deze twee, moet vandaag beslissen. Kan ze voor ong dezelfde prijs krijgen (23,40 p.m. 50 euro bijbetalen Arc, 30 voor Galaxy S).
Kan op het internet niet echt goede vergelijkingsartikelen vinden, enkel een niet erg profesioneel uitziende site, die de de voorkeur aan de Arc geeft, wat vinden jullie?
Dit is het Arc topic, hoe groot acht je kans dat de Galaxy aanbevolen word t.o.v. de Arc? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Batt update, naar 20 uur zit ik nu op de 2-3 dagen. Met wat gegoogle, soms gps en internet update google/fancy widget voor t weer) , zelfs 2-3 youtube filmpjes. Het heeft enorm geholpen dat ik niet meer alles op autosync heb staan, maar doe wanneer ik t wil. Heb de arc nu bijna een week. greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Lekker is dat.. Net de zilveren Arc besteld via Ritel vanwege de 24-uursservice. Heb em nog niet betaald of krijg een mail "Het product dat u bij ons besteld heeft, is helaas tijdelijk niet op voorraad. " Hoopte em morgen binnen te hebben :( Populair toestel blijkbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:55

databeestje

Von PrutsHausen

habermas schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:51:
Lekker is dat.. Net de zilveren Arc besteld via Ritel vanwege de 24-uursservice. Heb em nog niet betaald of krijg een mail "Het product dat u bij ons besteld heeft, is helaas tijdelijk niet op voorraad. " Hoopte em morgen binnen te hebben :( Populair toestel blijkbaar..
Niemand heeft nog een Zilveren iirc. Er zijn ook nog geen product reviews voor. Wat ik op verschillende sites zie is 4-10 dagen en 5 dagen. Volgende week dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
databeestje schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:55:
[...]

Niemand heeft nog een Zilveren iirc. Er zijn ook nog geen product reviews voor. Wat ik op verschillende sites zie is 4-10 dagen en 5 dagen. Volgende week dus.
volgens pdashop wordt de zilveren geleverd vanaf 15 april(verwachte leverdatum). (zal er ook vanaf gaan hangen of/wanneer SE ze kan leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde eigenlijk vragen is de arc handzamer dan de galaxy s want ik vind de galaxy s eigenlijk wel een goed formaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 15:35 . Reden: Het reageren ging niet helemaal lekker(ik ben nieuw hier) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:35:
Ik wilde eigenlijk vragen is de arc handzamer dan de galaxy s want ik vind de galaxy s eigenlijk wel een goed formaat.
Je kan ook even naar een winkel toegaan en daar gaan kijken en even vragen of je hem mag vast houden, dan weet je het...want ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is wat beter in de hand ligt qua formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09 15:22
Ik lees meer dan dat ik post, maar nu wil ik toch even iets zeggen.

Afgelopen zaterdag ben ik in een Vodafone winkel geweest. In eerste instantie wilde ik graag de blauwe Arc.
Deze bleek echter niet meer op voorraad. Kleur is niet mijn hoogste prioriteit.
De medewerkerd had wel 3 zilveren op voorraad! Ik heb op dit moment dus een zilveren in mijn bezit.

Ben er overigens erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-08 09:08

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Bedenk wel dat, hoewel het natuurlijk persoonlijk is en hij nog steeds goed is, de Galaxy S al gewoon niet meer de nieuwste is en de Arc wel. Voor dezelfde prijs zou ik het wel weten. Je kunt ook wachten op de Galaxy S 2, maar als je nu een telefoon wil kopen zou ik voor de Arc gaan tenzij hij je om de een of andere reden niet bevalt.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crap... Op Hi staat bij de zilveren arc, introductie begin mei... Lekkah is dat... Medewerker Hi vertelde vorige week nog dat dit toestel deze week wel binnen zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:19
Hmmm ik heb mijn HTC Desire zojuist gedag gezegd en nu kan ik voor een leuk prijsje een Xperia Arc Midnight Blue of Mystic Silver kopen. Alleen heb ik geen idee welke ik zou moeten nemen. Vind het beide mooie telefoons, alleen de Mystic Silver zou ik nu meteen kunnen gaan halen, terwijl de Midnight blue ik in ieder geval tot morgen moet wachten.....

Wat een lastige keuze toch weer!!!

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:19:
Crap... Op Hi staat bij de zilveren arc, introductie begin mei... Lekkah is dat... Medewerker Hi vertelde vorige week nog dat dit toestel deze week wel binnen zou zijn...
Als je niet zo lang wilt wachten kan je bellen om te vragen of ze het kunnen veranderen in de blauwe. Tenzij je perse de zilvere wilt, dan zul je gedult moeten hebben....Ik heb dat gedult niet ik annuleer mn bestellen en ga voor de blauwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Zelf heb ik gekozen nu voor de Blauwe....
Kon via marktplaats eentje kopen voor 400, maar die was al 2 dagen gebruikt en nu heb ik er eentje voor 433, en door een kortingscode hoefde ik geen verzendkosten te betalen.

Ik moet zeggen dat ik wel enorm hoge verwachtingen heb van dit toestel. Het enige waar ik een beetje voor vrees is de accuduur. Maar goed er zijn vast ook wel de nodige tweaks onderweg, dus daarmee zal dat ook wel weer gerekt kunnen worden. Binnenkort me dus maar eens storten op hoever ze zijn met rooten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:12:
[...]

Bedenk wel dat, hoewel het natuurlijk persoonlijk is en hij nog steeds goed is, de Galaxy S al gewoon niet meer de nieuwste is en de Arc wel. Voor dezelfde prijs zou ik het wel weten. Je kunt ook wachten op de Galaxy S 2, maar als je nu een telefoon wil kopen zou ik voor de Arc gaan tenzij hij je om de een of andere reden niet bevalt.
Ik vond de grootte van de sgs wel goed en daarom vroeg ik dit. Ik heb geen behoefte aan de sgs2 omdat het een toestel is wat heel duur is en ik heb dual-core toch nog niet nodig binnen nu en een jaar.(ik neem een eenjarig i-150 abbo en dan 220 bijbetalen :*) ). De sgs2 is dan weer nóg een tikkeltje groter dus die past niet meer in m'n zakken 8)7 .

P.S. bij welke webwinkel krijg je eigenlijk de versie met 16GB, HDMI en het hoesje :9~ ? En heeft dit toestel een gorilla glass scherm?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
ps: bij geen enkele & nee...
pps: rechtsboven; "Zoeken..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:19:
Zou de mijnes morgen krijgen maar geen tijd deze week en word het dus zaterdag geleverd !! Overigens bij Tmobile, en is nu helaas niet meer op de site beschikbaar te bestellen !! Ben ik blij dat ik het vorig week gelijk heb besteld !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:25:
[...]

Ik vond de grootte van de sgs wel goed en daarom vroeg ik dit. Ik heb geen behoefte aan de sgs2 omdat het een toestel is wat heel duur is en ik heb dual-core toch nog niet nodig binnen nu en een jaar.(ik neem een eenjarig i-150 abbo en dan 220 bijbetalen :*) ). De sgs2 is dan weer nóg een tikkeltje groter dus die past niet meer in m'n zakken 8)7 .

P.S. bij welke webwinkel krijg je eigenlijk de versie met 16GB, HDMI en het hoesje :9~ ? En heeft dit toestel een gorilla glass scherm?
Iedereen maar met dat Gorilla Glass.... Dat is maar een marketing term voor hard glas. Ja dat heeft deze telefoon ook. Zowat alle touchscreen telefoons hebben dat. Als je tel verkeerd valt barst het glas altijd. Wel of geen G-glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik twijfelde ook een beetje tussen de Galaxy S en de Arc. Op pricewatch zit er +-85 euro verschil in, maar dat is omdat ik het los ga halen. Voor hetzelfde abonnement zou ik het wel weten. Ik neig toch echt meer naar de Arc i.v.m.:

- 4.2 inch vs 4 inch. Hogere resolutie, dus videobeelden zonder te croppen bekijken.
- Groter scherm, maar dunner (1mm verschil ofzo) qua formaat en maar klein stukje langer.
- Design mooier, geen iPhone 3GS kloon.
- SLCD vs SAMOLED. Mobile Bravia en geen (kleine!) kans op inbranden (zie SGS-topic).
- Betere camera, exmor R en hogere resolutie.
- Standaard 2.3 en grotere kans op updates. SGS is nog op 2.2 en afwachtend op Gingerbread.
- Dedicated camera button.
- HDMI tv-out
- Daarnaast ook een SE-fan hierzo, o.a. de X1 in bezit. Geweldige smartphone.

Misschien stomme vraag, maar heeft de Arc ook de 'Gingerbread TV-achtige afsluit' effect als je het schermpje uitzet?

[ Voor 119% gewijzigd door BoyzNDaHood op 11-04-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online
bamoah schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:03:
[...]
Zou de mijnes morgen krijgen maar geen tijd deze week en word het dus zaterdag geleverd !! Overigens bij Tmobile, en is nu helaas niet meer op de site beschikbaar te bestellen !! Ben ik blij dat ik het vorig week gelijk heb besteld !!
Gewoon in de winkel gekocht toen ik ging kijken of hij al leverbaar was, net 2 stuks binnen ;)
BoyzNDaHood schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:32:
Misschien stomme vraag, maar heeft de Arc ook de 'Gingerbread TV-achtige afsluit' effect als je het schermpje uitzet?
Weet niet wat je daarmee bedoeld maar als je het scherm uitzet doet hij een soort fade-out

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Humma Kavula schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:35:
[...]

Gewoon in de winkel gekocht toen ik ging kijken of hij al leverbaar was, net 2 stuks binnen ;)

[...]

Weet niet wat je daarmee bedoeld maar als je het scherm uitzet doet hij een soort fade-out
hij bedoeld zoals de nexus s denk ik: YouTube: Nexus S - Turn Screen Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ja dat ja, zag ik inderdaad bij Nexus S reviews. Gruwelijk vet =P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online
BoyzNDaHood schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:00:
Ja dat ja, zag ik inderdaad bij Nexus S reviews. Gruwelijk vet =P.
Ah zo, nope, gewoon fade-out. Allicht met een app :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik weet dat er in cyanogen een optie zat om het scherm zo uit te laten gaan....
Of was het nu adw launcher of launcher pro... Het moet dus wel te installeren zijn, denk dat het een kwestie van geduld is voordat dit ook op de Arc kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Wel jammer dat de Gingerbread versie van SE dit weer niet heeft zeg :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
BoyzNDaHood schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:47:
Vetste feature van Gingerbread idd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:20
Wat boeit het nu hoe het scherm uit gaat? :S

Jezus wat een gedoe om een schermpje dat uit gaat. Vind het zelf wel fijn hoe het nu gaat, gewoon dimmen en uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens deze app: Screen Off and Lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
Heb m ook binnen via Belsimpel, ff heel snel gekeken vanochtend, zat een handleiding bij, een hoesje, 2 usb kabels (1 met L stekker) headset en een autolaad adaper. Neem dus aan dat ze er 2 USB kabels bij hebben gedaan zodat je er eentje in de auto kunt gebruiken (erg handig maar had sowieso al een autolader).

Heb m maar niet meegenomen naar mn werk anders zit ik er de hele dag mee te spelen, vnvnd maar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Remcoder schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 00:01:
Wat boeit het nu hoe het scherm uit gaat? :S

Jezus wat een gedoe om een schermpje dat uit gaat. Vind het zelf wel fijn hoe het nu gaat, gewoon dimmen en uit. :)
Een van de (weinige) zichtbare verbeteringen van Gingerbread. Zou natuurlijk heel vet zijn als het zonder een App kan, maar gewoon via de powerbutton. Vind het wel degelijk boeiend :P.

[ Voor 3% gewijzigd door BoyzNDaHood op 12-04-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Welke pouch of case gebruiken jullie met bij de Xperia Arc?
En was er ook niet iemand die een carholder gekocht had??? Hoe staat het hier mee? Is deze al binnen? Bevalt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
l3art schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:40:
Welke pouch of case gebruiken jullie met bij de Xperia Arc?
En was er ook niet iemand die een carholder gekocht had??? Hoe staat het hier mee? Is deze al binnen? Bevalt hij?
Denk ik niet dat ik er een bij ga gebruiken, krassen zullen niet zo snel voorkomen als je hem niet met je sleutels opbergt en hij is al groot genoeg in de broekzak. Bovendien vervelend om hem steeds te moeten uitpakken als je hem wilt gebruiken.

Kreeg er trouwens wel gewoon een pouch bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
l3art schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:40:
Ik gebruik nu nog deze Carcomm voor m'n iPhone 3G, hoop dat er iets soortgelijks voor de Arc uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
BoyzNDaHood schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:47:
Dat kan je ook gewoon met een app activeren en idd: screen of and lock heet die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Ik heb hem ook eindelijk..
Ik heb wel een vraagje.. Als mijn screen gelocked staat dan kan je door middel van een toets het scherm even op laten lichten en dan beslissen of je hem unlocked. Er staat dan een tijd en datum in beeld en die is goed..
Echt er als ik in de homescreens blader naar het scherm met de klok erop zie ik iets heel anders staan!

Ennuh, kan er ook een andere sms-toon ingesteld worden? Ik heb al gezochjt maar niet gevonden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ja, als je in je berichten zit, druk dan op je menu/instellingen toetsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel!

Dat klok probleem is ook opgelost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het scherm eigenlijk in vergelijking met de sgs? De sgs is de enige android van men vrienden dus kan ik hem alleen daarmee vergelijken. alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:27:
Hoe is het scherm eigenlijk in vergelijking met de sgs? De sgs is de enige android van men vrienden dus kan ik hem alleen daarmee vergelijken. alvast bedankt!
Ik heb geen SGS in de buurt maar ik betwijfel of die zo goed. Man ik kan in volle zon met zonnebril op nog perfect alles lezen :o ( dat heb ik wel anders gezien)
Verder zal het elkaar denk ik niet zoveel ontlopen ( wanneer zit je nou te vergelijken )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badgeryayo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 06:44
Bij mij was de oorzaak van mijn battery drain de engadget app. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-08 09:08

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:27:
Lees anders even de review van Tweakers van de Arc helemaal door, dan zul je zien dat dit nagenoeg het beste scherm is van alle telefoons op dit moment.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:12:
[...]

Lees anders even de review van Tweakers van de Arc helemaal door, dan zul je zien dat dit nagenoeg het beste scherm is van alle telefoons op dit moment.
Thnx ;) ik zag alleen die van de play staan dus ik heb die van de arc waarscheinlijk over het hoofd gezien!

Ik heb net de review gelezen en ik denk dat dit m'n volgende telefoon wordt!(wel met een 1-jarig contract want die singlecore zal volgend jaar niet alle apps meer ondersteunen). Wel relaxed dat SE sowieso ice cream gaat leveren omdat er dan ook gpu-acceleratie in zit!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:31:
(wel met een 1-jarig contract want die singlecore zal volgend jaar niet alle apps meer ondersteunen).
Wel relaxed dat SE sowieso ice cream gaat leveren omdat er dan ook gpu-acceleratie in zit!
Wat een speculatie. En niet voor 't eerst in dit topic.
Geef 1 link naar een betrouwbare bron waarin gezegd wordt dat er apps zonder single core ondersteuning gaan komen? Volgens mij zuig je het ter plekke uit je duim..

En ook GPU-acceleratie in IceCream is nog speculatie.. Dat zou ook al in Gingerbread.

[ Voor 11% gewijzigd door Nnoitra op 13-04-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
Stinger_ schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:44:
[...]

Wat een speculatie. En niet voor 't eerst in dit topic.
Geef 1 link naar een betrouwbare bron waarin gezegd wordt dat er apps zonder single core ondersteuning gaan komen? Volgens mij zuig je het ter plekke uit je duim..

En ook GPU-acceleratie in IceCream is nog speculatie.. Dat zou ook al in Gingerbread.
Persoonlijk ben ik niet zo bang voor veeleisender apps. Maar wel voor toekomstige android versies (3.x en 4.x). Hardware ontwikkelingen gaan steeds sneller, dus software kan en zal dus steeds veeleisender worden. Denk echt dat je een probleem hebt als je denkt dat je met een Arc over 1 a 1,5 jaar android 3.x of zelfs 4.x wilt kunnen draaien. Dan kun je waarschijnlijk beter even wachten en voor een sensation of galaxy-2 gaan.
Ben zelf ook al afgestapt van de 2-jarige cyclus. Ontwikkelingen gaan domweg te snel. Maar een 1 of 2 jarig contract maakt in mijn ogen weinig uit. Of je nu één keer €500 subsidie krijgt of twee keer €250 ...
Pagina: 1 ... 7 ... 45 Laatste