Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:53
AmbroosV schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:46:
Je kan je telefoon niet bricken hoor :-P

1. Flash de bootloader relock ftf met Flashtool.
2. Flash 4.0.2.A.62 terug met Wotanserver.

Klaar. Daarna kan je terug unlocken. Je moet gewoon altijd zien dat je de juiste kernel flashed voor je een ROM installeert. En altijd data en cache wipen!
Bedankt voor je hulp, maar flashtool zegt,device connect in fastboot, en dan flash canceled. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:16
andremichel schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:12:
Het is zo ver, mijn Arc is gebrickt.Hij was dus geroot,heb dan de bootloader unlockt met de officiéle sony guide.
Opgestart en alles was o.k. Bootloader unlockt en geroot. Dan Download op sd card kernel boot 562 v 2. img
JJ's HyBrid Rom v 4.0 en v 5 hotfix. Boot in recovery, install JJ's Hybrid Rom Arc v4, dat doet ie, rebooten, het sony ericsson logo verschijnt,en dat is alles .Batt.er uit om af te sluiten, kan geen batt. meer opladen, in fastboot opstarten brand het blauwe lampje wel maar verder niets.Sd card in card reader nog die 3 laatste updats verwijderd, ook doomlord kernel er op en terug trachten op te starten maar niets.Hij moet dus binnen voor herstel
maar ik zie veel locaties waar dat kan, welke neem ik en moet ik de sd card formateren? 8)7
ps. mijn arc is 7 weken oud !!!!!!
Wederom; en sorry dat ik het zeg, maar je hebt volgens mij geen idee wat je aan het doen bent en als ik dit zo lees houd je ook totaal geen rekening met de volgorde van de uit te voeren stappen...
En weer zet je een vaag verhaal neer in plaats van netjes de acties die je gedaan hebt op te sommen.
Gevalletje; wie zich brand moet op de blaren zitten.

Ik heb een aantal posts terug, voor habermas, neergezet wat je moet doen na het unlocken van de bootloader.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Nnoitra schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:53:
[...]

Wederom; en sorry dat ik het zeg, maar je hebt volgens mij geen idee wat je aan het doen bent en als ik dit zo lees houd je ook totaal geen rekening met de volgorde van de uit te voeren stappen...
En weer zet je een vaag verhaal neer in plaats van netjes de acties die je gedaan hebt op te sommen.

Ik heb een aantal posts terug, voor habermas, neergezet wat je moet doen na het unlocken van de bootloader.
Ik weet het, en ja je hebt gelijk en de blaren doen pijn. Maar daarmee heb ik de arc niet terug aan het werken.
Kan ik nu nog iets of is alles om zeep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nnoitra schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:53:
[...]

Inderdaad. Simpel de moeite nemen om een handleiding te lezen bij een rom is schijnbaar te veel gevraagd. In principe is de telefoon vrijwel unbrickable. Alleen als er iets fout gaat tijdens het flashen van de kernel dan kan je een probleem hebben. Dus mijn advies is probeer de stockrom te installeren via flashtool (groen lampje). Dan kun je weer vanaf 0 beginnen. Desnoods eerst een kernel flashen (doomkernel) via fastboot (blauw lampje) als je kernel problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
andremichel schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:20:
[...]

Ik weet het, en ja je hebt gelijk en de blaren doen pijn. Maar daarmee heb ik de arc niet terug aan het werken.
Kan ik nu nog iets of is alles om zeep?
Begin maar es met lezen van;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1573266
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1133650
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1508585

Flash met FastTool, de bootloader re-lock; http://www.mediafire.com/?g1b5j712ajx4yjd
En dan de SEUS repair functie gebruiker om de officiële stock rom terug te krijgen.
Om het je helemaal makkelijk te maken; YouTube: [GUIDE] How To Re-lock Xperia Arc Boot Loader

En als je dat gedaan hebt, niet verder prutsen met custom roms en dergelijke totdat je je echt goed ingelezen hebt.

[ Voor 47% gewijzigd door Nnoitra op 15-04-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Nnoitra schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:43:
[...]

Flash met FastTool, de bootloader re-lock; http://www.mediafire.com/?g1b5j712ajx4yjd
En dan de SEUS repair functie gebruiker om de officiële stock rom terug te krijgen.
Om het je helemaal makkelijk te maken; YouTube: [GUIDE] How To Re-lock Xperia Arc Boot Loader

En als je dat gedaan hebt, niet verder prutsen met custom roms en dergelijke totdat je je echt goed ingelezen hebt.
o.k. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Nnoitra schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:43:
[...]

Hij gaat weer.... Nnoitra, jij bent mijn held _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
ook AmbroosV en bassie112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
habermas schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:50:
- geen 'normale' mail app.. is dat normaal in ICS? zie we gmail, maar wil graag ook mn hotmail etc benaderen...
Ik zie dat er vandaag alweer een nieuwere versie van JJ's Hybrid ROM is gepost, incl AOSP Email. Maar die kon ik ook apart downloaden via QR-code... Vereist een het installeren van een nieuwe versie van een ROM trouwens weer een full-wipe, of kan je die gewoon bovenop een oudere versie installeren? (zodat je dus niet weer met een factory reset begint..) Verder nog altijd super happy met deze rom, deze cleane ICS werkt echt heerlijk op m'n ARC!

[ Voor 7% gewijzigd door habermas op 15-04-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 20:11:
[...]

nee ze gebruikt geen screen protector..

maar 1 kras zit ook over (in?) het zwarte van de telefoon zelf.
Ik bedoel dat er STANDAARD al een screen protector op zit. En goed taaie, maar hij krast wel snel. Ik heb 'em er daarnet afgehaald (kost wel beetje moeite want hij zit echt GOED vast) en vervangen voor een andere screen protector. Nu heb ik geen krasjes meer :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
wotan is niet meer gratis.
1,99 euro aftikken

http://www.wotanserver.com/en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Jammer voor de minder gevorderden, maar als je de ftf's kunt vinden is Flashtool toch makkelijker. Heb je ook geen internet toegang voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
habermas schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:15:
[...]

Ik zie dat er vandaag alweer een nieuwere versie van JJ's Hybrid ROM is gepost, incl AOSP Email. Maar die kon ik ook apart downloaden via QR-code... Vereist een het installeren van een nieuwe versie van een ROM trouwens weer een full-wipe, of kan je die gewoon bovenop een oudere versie installeren? (zodat je dus niet weer met een factory reset begint..) Verder nog altijd super happy met deze rom, deze cleane ICS werkt echt heerlijk op m'n ARC!
Pssst; (can be Flashed on Top of v1.0 with Delvik and Cache Wipes......but Recommended is Full wipe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ahh kijk... het is ook allemaal niet heel overzichtelijk met al die changelogs en updates... ik heb zaterdag nog v4 met hotfix erop gezet, nu staat er weer een v1.1 official, met volgens mij geen wijzigingen tov die van mij (mijne heeft bijv ook al de apex launcher)...

anyway uitstekende rom, kan em iedereen met n Arc aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:57:
[...]

ahh kijk... het is ook allemaal niet heel overzichtelijk met al die changelogs en updates... ik heb zaterdag nog v4 met hotfix erop gezet, nu staat er weer een v1.1 official, met volgens mij geen wijzigingen tov die van mij (mijne heeft bijv ook al de apex launcher)...

anyway uitstekende rom, kan em iedereen met n Arc aanraden!
Net geflasht en alle backups teruggezet. Tot nu toe draait die niet merkbaar trager dan gingerbread. Apex launcher zit trouwens niet in 1.1 maar trebuchet. Foutje waarschijnlijk dus heb hem maar vanuit de play store geinstalleerd. Lijkt de beste launcher tot toe voor ICS.

Draai trouwens met x-70 baseband en night kernel v3 @ 1.4GHz conservative en sio scheduler

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:08:
[...]

Draai trouwens met x-70 baseband en night kernel v3 @ 1.4GHz conservative en sio scheduler
Zit weer op gb,de baseband[70] heb ik maar zo gelaten en werkt dus ook op gb.
KA 14 erop gehad,prima allemaal maar scheelt me een dag sap en ik blijf toch steeds weer terug vallen op 2.3.4 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Ik blijf voorlopig bij de combinatie Arconium 8.1, Baseband 64 & DooMKernel v19 @ 1,2GHz.
Draait als een zonnetje met prima battery-life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:05

sanook

_/-\o_

Nog niet vermeld in dit topic geloof ik, hier is bij te zien welke toestellen/regio's al ICS roll out hebben:

http://talk.sonymobile.com/message/178141

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Nu online
Ik vond de schermreacties niet zo fijn op ics,meer mensen dat ondervonden ?
Op xda is er al een topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:19
Gister gechat met Sony over de barst boven de lichtsensor. Zij wilde niet bevestigen dat het een bekend probleem was, noch dat het het zeker was dat het onder garantie gratis gerepareerd zou worden.
Ik laat het dus maar zo (wil niet mijn telefoon een maand kwijt zijn zonder dat ik weet dat het gefixd wordt), maar ik denk wel flink na voordat ik weer een Sony telefoon koop

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Nu online
Dit kun je al uit je ics slopen als je dat wilt.

http://talk.sonymobile.co...9353-10619/Untitled-1.png

[ Voor 5% gewijzigd door jejeh op 17-04-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Nu online
Goh ,ik heb nu ook de scheur.
Ach ja dan maar zo,boeit me eigenlijk niet zo.
Heb geen abbo dus ik zie wel,dit jaar kom ik er wel mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 09:25
jejeh schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:23:
Goh ,ik heb nu ook de scheur.
Ach ja dan maar zo,boeit me eigenlijk niet zo.
Heb geen abbo dus ik zie wel,dit jaar kom ik er wel mee door.
Ik heb ook die scheur, en een barst ernaast. Ik wil dus die scheur laten fixen, die zat er eerder. Die barst komt wel door mezelf, maar das dan gewoon mooi meegenomen. Daarnaast een vage witte vlek in mijn LCD. Dat mogen ze ook vervangen van mij.

Zijn er al ervaringen met de nieuwe officiele ICS rom? Ik ben wel benieuwd naar performance qua browsen, ram management en redraws?

[ Voor 4% gewijzigd door Nollekeuh op 17-04-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:46:
[...]

Ik bedoel dat er STANDAARD al een screen protector op zit. En goed taaie, maar hij krast wel snel. Ik heb 'em er daarnet afgehaald (kost wel beetje moeite want hij zit echt GOED vast) en vervangen voor een andere screen protector. Nu heb ik geen krasjes meer :)
wou idd melden dat er toch een op zat! haha
zat net met haar telefoon in mn hand, he er zit wel een protector op hoor!!

maar die blijft dus nog even zitten tot hij nog meer gekrast is!
deze zit er zo mooi op, dat ga je zelf nooit meer zo kunnen plakken denk ik..

blijft jammer van de kras op het zwarte gedeelte, maar ze is iig heel blij dat er met het scherm nog niks aan de hand is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Ik wou dit eerst niet posten om minder leuke opmerkingen te vermijden, dus toch maar.Heb deze keer echt alle stappen van Nnoitra (van zondag 15 april) nauwkeurig gevolgd (sorry Nnoitran Ambroos en bassie 112) Het bewijs ; alles werkte perfect geroot bootloader unlock en kernel 562 v 2. image .Tot hier werkte hij. Dan op sd card JJ'HyBry Rom v 4.0 en de hotfix met de bedoeling hotfix na een reboot te inst. Alleen is hij nooit meer opgestart.Reboote steeds in de nieuwe kernel. In recovery kon ik maar de tekst was rood aangegeven (gevaar?).Naar seus gegaan maar hij herkende de arc niet meer. Dan re-lock de bootloader met flashtool. Gelukt. Maar nu zie ik niets meer, bij het opstarten een licht gezoem en gedaan.Nu echter herkend seus hem wel, alleen zegt hij dat ik de laatste software reeds heb ? alleen hij start niet op en erger,ik kan de batt. niet meer opladen, lampje brand niet en stekker warmt niet op.Er zit waarschijnlijk niet veel meer op.Ik had vroeger Lt 26 6.0.A.3.67_uk Generic.ftf op mijn p.c. gedownload, Dus nu geprobeerd met flashtool op de arc te zetten,hij begint, dan breekt hij af en vraagt om unknow services aan te klikken,!!!! Dat kan ik dus niet. Daar hij nog connect met flashtool (blauw lampje) is hij volgens mij niet helemaal "dood".Alleen, ik weet niet meer wat doen.Opsturen, daar heb ik mij bij neergelegd,alleen, dan weet ik nog niet wat er mis gelopen is. Indien er iemand raad weet, ik ben bereid om mij indien nodig te verplaatsen. En,,, sory mannen, ik kan het niet laten. Ik wil, moet, en zal mijn Arc rooten, bootloader unlocken en met aangepaste kernel Roms flachen.(De eerste3 stappen heb ik trouwens reeds gedaan.)
Nnoitra, ik heb hier geen stap voor stap opgegeven omdat ik er van uit ga dat ik na alle stappen te hebben doorlopen, en het werkt tot op de laatste ,( de gemakkelijkste stap rom inst. via recovery), de juiste heb gezet.
Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Nu online
Een ftf flashen moet je doen in flashmode[ groen lampje ] .
Foon uitzetten,linker hardware knopje inhouden terwijl je inplugt.
Vantevoren je ftf in de firmware map zetten van flashtools en zorgen dat usb debugging en onbekende bronnen staan aangevinkt.

en seus en pc comp kun je vergeten die doen niet veel meer als je bootloader is ontmaagd.
Lt 26 6.0.A.3.67 ??? das de xperia s .

klaar ....... succes

[ Voor 19% gewijzigd door jejeh op 18-04-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Het stappenlijstje is niet zozeer voor jou, maar voor ons (als in; de mensen die je proberen te helpen).
Het is leuk dat jij er vanuit gaat dat je alle stappen doorlopen hebt, maar voor ons is het nodig om te weten welke stappen dat exact zijn; voor hetzelfde geld schrijf je ze op en kom je er zelf achter dat je toch iets vergeten bent.
Ik zeg niet dat dat het geval is, maar het komt voor.

Verder heb je het over "kernel 562 v 2. image".. Verwacht je van ons/mij dat wij/ik ook nog ga opzoeken welke kernel dat is? Geef aub de volledige naam en/of een linkje naar waar je 'm vandaan hebt.

We (en ik) willen je best helpen hoor, maar als je het ons moeilijk(er) gaat maken door de net genoemde dingen weg te laten / niet te doen.. Tsja, ik heb wel meer te doen dan jouw handje vasthouden.

En af en toe een <enter> gebruiken is goed voor de leesbaarheid van een lap tekst.

[Edit]
Ik heb nog es een poging gedaan om je verhaal enigszinds te snappen, en ik heb het idee dat je met SEUS probeert te updaten.. Je moet de repair functie gebruiken!

[ Voor 9% gewijzigd door Nnoitra op 18-04-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
jejeh schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:44:
Vantevoren je ftf in de firmware map zetten van flashtools en zorgen dat usb debugging en onbekende bronnen staan aangevinkt.

en seus en pc comp kun je vergeten die doen niet veel meer als je bootloader is ontmaagd.
Hij kan niet meer booten, dus onmogelijk om "Usb debugging en onbekende bronnen" aan te zetten.
Als je de bootloader relock uitvoert, kun je SEUS weer gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Nu online
Jaja maargoed was ook n lap tekst ,erdoor heen gelezen.
Lijkt mij dat ie gewoon back to basic gaat en stock gaat flashen om zo weer op de rails te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Nu online
Opgeruimd staat netjes.
Eens lekker opnieuw begonnen en flink huisgehouden in de rom.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-31HyxKjJ-So/T468QQd_eSI/AAAAAAAADMw/lMn-xpE0VzE/s512/screenshot_2012-04-18_1505.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
jejeh schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:44:

Lt 26 6.0.A.3.67 ??? das de xperia s .

klaar ....... succes
usb debugging en onbekende bronnen kan ik niet meer aan omdat hij niet opstart.

seus herkende de arc niet meer, dan relock met deze tool

http://androidexploit.blo...-your-bootloader-for.html

Hij herkent hem nu wel maar ik heb de laatste nieuwe software? Kan wel zijn maar hij start niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Nnoitra schreef op woensdag 18 april 2012 @ 13:47:
Het stappenlijstje is niet zozeer voor jou, maar voor ons (als in; de mensen die je proberen te helpen).
Het is leuk dat jij er vanuit gaat dat je alle stappen doorlopen hebt, maar voor ons is het nodig om te weten welke stappen dat exact zijn; voor hetzelfde geld schrijf je ze op en kom je er zelf achter dat je toch iets vergeten bent.
Ik zeg niet dat dat het geval is, maar het komt voor.

zal ik in het vervolg doen

Verder heb je het over "kernel 562 v 2. image".. Verwacht je van ons/mij dat wij/ik ook nog ga opzoeken welke kernel dat is? Geef aub de volledige naam en/of een linkje naar waar je 'm vandaan hebt.

met deze, komt van U.

We (en ik) willen je best helpen hoor, maar als je het ons moeilijk(er) gaat maken door de net genoemde dingen weg te laten / niet te doen.. Tsja, ik heb wel meer te doen dan jouw handje vasthouden.
Hulp is zeer gewaardeerd.

En af en toe een <enter> gebruiken is goed voor de leesbaarheid van een lap tekst.

[Edit]
Ik heb nog es een poging gedaan om je verhaal enigszinds te snappen, en ik heb het idee dat je met SEUS probeert te updaten.. Je moet de repair functie gebruiken!
Repair met pc compagnon geprobeerd, op het einde : voor uw telefoon is geen software beschikbaar.

Bovendien, zoals ik eerder schreef, de batt. zal ver af zijn,en ik kan niet opladen.
Ga nu een externe oplader bestellen .
Iets misgelopen met tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
jejeh schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:08:
Opgeruimd staat netjes.

[afbeelding]
Ik zit ook zwaar te twijfelen om terug naar GB te gaan. Vind 4.0 eigenlijk net te zwaar voor de arc S en bij de meeste roms die ik geprobeerd heb, werkt HDMI of iets met de camera niet.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

cheiron schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:37:
Gister gechat met Sony over de barst boven de lichtsensor. Zij wilde niet bevestigen dat het een bekend probleem was, noch dat het het zeker was dat het onder garantie gratis gerepareerd zou worden.
Ik laat het dus maar zo (wil niet mijn telefoon een maand kwijt zijn zonder dat ik weet dat het gefixd wordt), maar ik denk wel flink na voordat ik weer een Sony telefoon koop
Ik had mijn telefoon via Coolblue opgestuurd voor de garantie, en die claimden ook (door overige lichte schade) dat dit scheurtje niet onder garantie zou vallen.
Heb toen direct contact gehad met S(E), en die hebben het supernetjes en supersnel afgehandeld. Heb gewoon een nieuwe voorkant gekregen en die heeft tot nu toe nog geen scheurtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Nu online
streamnl schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:11:
[...]

Ik zit ook zwaar te twijfelen om terug naar GB te gaan. Vind 4.0 eigenlijk net te zwaar voor de arc S en bij de meeste roms die ik geprobeerd heb, werkt HDMI of iets met de camera niet.
Ik ga een weekje de hut uit en heb mijn telefoon nodig om te navigeren enz enz.
Gb is zo stabiel als een rots dus ben ik lekker terug gegaan,had geen zin in geouwehoer met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 10:10
jejeh schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:08:
Opgeruimd staat netjes.

[afbeelding]
Waarvoor staat die R bij je mobiele verbinding in de balk bovenaan? Roaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
andremichel schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:06:
[...]

Repair met pc compagnon geprobeerd, op het einde : voor uw telefoon is geen software beschikbaar.

Bovendien, zoals ik eerder schreef, de batt. zal ver af zijn,en ik kan niet opladen.
Ga nu een externe oplader bestellen .
Iets misgelopen met tekst?
Er is waarschijnlijk niets mis met je oplader.
Dat is te checken door je Arc aan je PC/Laptop te hangen, via USB. Als ie dan wel oplaadt, dan is het je oplader.
Maar ik denk eerder dat je de software die de batterij beheert verneukt hebt door de rom van een ARC S te flashen!
(had ik al es gezegd dat je pas weer verder moest gaan met dit soort dingen als je je echt goed ingelezen had en als je echt weet waar je mee bezig bent?)

Je moet een LT15i .ftf hebben, bijvoorbeeld deze, of probeer een nieuwere te vinden.
In een van de guides, die linkjes die ik eerder al gepost heb, staat EXACT wat je moet doen voor een .ftf flash.

En mogelijk heb je last van de '0% battery' bug, daar kun je hier meer over vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Nnoitra op 18-04-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
.

[ Voor 99% gewijzigd door andremichel op 20-04-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Nnoitra

Er is waarschijnlijk niets mis met je oplader.
Dat is te checken door je Arc aan je PC/Laptop te hangen, via USB. Als ie dan wel oplaadt, dan is het je oplader.

Als ik hem aan de p.c. hang brand het groene lampje ? Verder niets.
Normaal zou het rode lampje moeten branden toch ?

[ Voor 9% gewijzigd door andremichel op 18-04-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Arc (geen S) ge-update naar Android 4.03!! Met de LT18i ftf. Zie XDA developers.

Geen idee of ik er heel blij mee ben. Heeft een aantal fijne aanpassingen zoals het dropdownmenu van android en het ziet er wat gelikter uit. Tevens is het fotoboek een stuk sneller.

De rest is echter groot en deels trager geworden helaas. Vond hem met andriod 3.2 behoorlijk snappy maar nu dus niet meer..

Mocht je dus aan je snelheid gehecht zijn, bedenk dan even goed van te voren of je de nieuwe echt wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
andremichel schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:47:
Ik snap het niet goed, ik heb toch een ARC S LT 18i ?
ben nu die LT 15i aan het downloaden. maar wat een soep , de meeste hebben de site gestopt of stellen je allerlei andere rommel voor.
My bad, ik dacht dat je de gewone Arc had, de LT15.
Maar als je de Arc S hebt, dan moet je natuurlijk een LT18 .ftf hebben!
Even je 'common sense' aanzetten :+

En dan is de vraag, hoe kwam je er bij om een LT26 rom te flashen?!

Als je je Arc uitzet / uit hebt staan en je sluit 'm aan de op je pc/laptop dan krijg je op het scherm een oplaad icoon te zien en het ledje bij de USB aansluiting kleurt oranje.
Zo uit m'n hoofd wordt deze groen als de accu vol is.

Wat betreft die 0% fix, ik hanteer niet voor niets een volgorde in wat ik je vertel.
Eerst een GOEDE rom terug flashen en dan, als het nodig is, die 0% fix!

En dan 'durf' je te posten; "Daar moet hij dan voor aan staan,wat nu niet kan."

LEES je de informatie wel die op die pagina's waar ik je naar toe verwijs uberhaupt wel?!
Instruction:
1) Open Application then press "Get Unlock code" in that site click on Continue Button
2) in Legal terms Form check all check boxes
3) now follow instructions and other Fields after that on Your unlock code appeared so enter that code to application
4) click on Fix it Button then with powered off phone press menu button and connect Cable to Phone install needed driver
5) if every thing be ok process will continue now wait until process end after that remove cable and battery from phone
then insert battery and power on phone..... enjoy it!
Waar 'lees' jij dat het toestel aan moet staan? Hij moet uit staan, en dan op de 'menu' knop drukken en de USB kabel aansluiten.

Het spijt me zeer, maar ik heb je handje lang genoeg vast gehouden, je meerdere malen geprobeerd te helpen, je eerder al ten zeerste aangeraden om dit soort handelingen gewoon niet meer uit te voeren en de informatie die ik je geef lees je maar half of misschien gewoon helemaal niet.
Misschien dat iemand anders je verder wil helpen, maar ik ben er voorlopig wel klaar mee. Ik heb meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Nnoitra

Kan ik in komen, bedankt in ieder geval voor wat je al deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Nu online
AmbroosV schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:46:
[...]

Waarvoor staat die R bij je mobiele verbinding in de balk bovenaan? Roaming?
Yep telfort roamt van kpn vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
misschien een rare vraag maar hoe benader je de interne opslag?
als ik bij voorbeeld de samsung sgs 2 aansluit op de pc staat er phone memory en sd memory( ongeveer)
maar de arc staat er alleen memory card.
ik wil namelijk uitzoeken wat welke applicatie die 500 gebruiken.
want als ik op de telefoon zelf kijk staan er niet zoveel applicaties op de interne geheugen.
dus vraag ik me af misschien of er foto,s of video daar staan?
en de memory card heeft heeft nog gig over dus dat kan het niet zijn.
met dank aan alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:47
Ik heb afgelopen weekend mijn Arc ook geupdate naar 4.0.3, officiele van de Arc S
Daarna geroot en de nodige onzinnge apps er meteen afgegooid.
Ook meteen wat extra features geinstalleerd, en hij is weer top!!
Snelheid is op sommige momenten iets minder dan GB, maar over het algemeen wel beter!
Batterij is ongeveer hetzelfde, voor mij meer dan genoeg!
Hier een kleine impressie:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/34g7nts.jpg
Batterijduur, constant 3G en sync aan

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/4l1qbk.png
ISC Lockscreen + Music Widget

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/fuo1ue.png
Notification Widgets

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/v66vck.png
Homescreen

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/yfkp4.png
Nieuwe agenda-widget

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/55o3sw.png
Xperia S Music Widget

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/fc0c3o.png
Vrije ruimte (ram) + Nieuwe default themes

Sources:
LT16i 4.0.3 tft + root: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1598072
Notification Widgets + Battery% : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1540084
Sony Xperia S Music Widget: Geript uit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1601498, PAS OP!! Als je de volledige zip installeert, krijg je wel de Xperia S music player, maar verlies je de lockscreen music widget.
CWM for Locked Bootloader: https://play.google.com/s...ls?id=com.pvy.CWMinstaler
Default Themes: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1481769
New Graphics Drivers (Adreno) + stereo audio recording: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1539752

*Weet wel wat je doet bij het installeren van die extra dingen, maak voordat je dit doet eerst een goede Nandroid Backup!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Pimmeke1989 op 19-04-2012 13:38 . Reden: Meer dingen toegevoegd! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimmeke1989 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:14:
Ik heb afgelopen weekend mijn Arc ook geupdate naar 4.0.3, officiele van de Arc S
Daarna geroot en de nodige onzinnge apps er meteen afgegooid.
Ook meteen wat extra features geinstalleerd, en hij is weer top!!
Snelheid is op sommige momenten iets minder dan GB, maar over het algemeen wel beter!
Batterij is ongeveer hetzelfde, voor mij meer dan genoeg!
Hier een kleine impressie:
[afbeelding]
Batterijduur, constant 3G en sync aan

[afbeelding]
ISC Lockscreen + Music Widget

[afbeelding]
Notification Widgets

[afbeelding]
Homescreen

[afbeelding]
Nieuwe agenda-widget

[afbeelding]
Xperia S Music Widget

[afbeelding]
Vrije ruimte (ram) + Nieuwe default themes

Sources:
LT16i 4.0.3 tft + root: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1598072
Notification Widgets + Battery% : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1540084
Sony Xperia S Music Widget: Geript uit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1601498, PAS OP!! Als je de volledige zip installeert, krijg je wel de Xperia S music player, maar verlies je de lockscreen music widget.
CWM for Locked Bootloader: https://play.google.com/s...ls?id=com.pvy.CWMinstaler
Default Themes: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1481769
New Graphics Drivers (Adreno) + stereo audio recording: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1539752

*Weet wel wat je doet bij het installeren van die extra dingen, maak voordat je dit doet eerst een goede Nandroid Backup!!!
Na 2 dagen op de nieuwe ICS versie van sony (JJ's hybrid 4.1) met dezelfde setup als GB kan ik zeggen dat de snelheid steeds minder wordt tot het punt dat ik me eraan begin te ergeren. Momenteel ook erg veel lag wanneer ik bij de browser heb gestart of draw something. Ook superchargen (100% mogelijk met gemodde bestanden) heeft weinig zin. Ik draai op 1.4Ghz dus dat zou ook het probleem niet mogen zijn (volgens Sony). Als ik de rom volledig clean laat is die inderdaad snel maar dat is niet het idee natuurlijk. Ik wil wel mijn eigen spul erop hebben staan, wat ook prima ging met GB. In mijn geval (semi-poweruser) ben ik dus bang dat de Arc niet geschikt is voor ICS. Geen probleem eigenlijk aangezien ik de verbeteringen niet dusdanig vind om op functionaliteit te gaan inleveren.

ICS op Arc:
+ Taskmanager: duidelijker en eenvoudiger in gebruik
+ UI: logischer en mooiere effecten
+ Copy-paste integratie is beter
+ ICS specifieke software: chrome (vooralsnog)
-: Fotocamera focus vaak niet goed en overbelicht
-: Videocamera heeft dropped frames
-: Lag en verlies van snelheid na verloop van tijd
-: Batterij (zal wel beter worden)
-: GB geoptimaliseerde software werkt niet altijd vloeiend op ICS: games, GO Launcher, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Nu online
Na mijn vakantie wil ik nog eens wat gaan spelen,had die ka 14 erop,supercharged en alles erop en eraan.
Maar ik ben het eens met bassie,wil de officiele nog wel eens proberen zonder de init.d tweaks.

@ pimmeke ...de schaal blijft in mokum >:)

[ Voor 13% gewijzigd door jejeh op 19-04-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:03:
[...]

Na 2 dagen op de nieuwe ICS versie van sony (JJ's hybrid 4.1) met dezelfde setup als GB kan ik zeggen dat de snelheid steeds minder wordt tot het punt dat ik me eraan begin te ergeren. Momenteel ook erg veel lag wanneer ik bij de browser heb gestart of draw something. Ook superchargen (100% mogelijk met gemodde bestanden) heeft weinig zin. Ik draai op 1.4Ghz dus dat zou ook het probleem niet mogen zijn (volgens Sony). Als ik de rom volledig clean laat is die inderdaad snel maar dat is niet het idee natuurlijk. Ik wil wel mijn eigen spul erop hebben staan, wat ook prima ging met GB. In mijn geval (semi-poweruser) ben ik dus bang dat de Arc niet geschikt is voor ICS. Geen probleem eigenlijk aangezien ik de verbeteringen niet dusdanig vind om op functionaliteit te gaan inleveren.

ICS op Arc:
+ Taskmanager: duidelijker en eenvoudiger in gebruik
+ UI: logischer en mooiere effecten
+ Copy-paste integratie is beter
+ ICS specifieke software: chrome (vooralsnog)
-: Fotocamera focus vaak niet goed en overbelicht
-: Videocamera heeft dropped frames
-: Lag en verlies van snelheid na verloop van tijd
-: Batterij (zal wel beter worden)
-: GB geoptimaliseerde software werkt niet altijd vloeiend op ICS: games, GO Launcher, etc.
Ik heb dat ook bij Gingerbread. Hoe meer ik erop zet, hoe merkbaar trager ie wordt. Apps als facebook, viber, whatsapp etc slurpen werkgeheugen. Browsen of andere apps openen verergeren de ervaring alleen maar. Het lijkt meer dat de afhandeling van de processen niet goed geregeld wordt, ik bedoel je wilt eigenlijk nooit inleveren op de GUI, die moet altijd klaarstaan. Terwijl dat proces niet de hoogste prio heeft op dit moment, je moet er dikwijls op wachten. Dat is naar mijn idee dus niet lekker geregeld. De enige optie is dus de stock rom uitkleden. Zoveel RAM als anderen vrij krijgen zie ik simpelweg nooit. Na het opstarten max 140 MB vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:57:
[...]

Ik heb dat ook bij Gingerbread. Hoe meer ik erop zet, hoe merkbaar trager ie wordt. Apps als facebook, viber, whatsapp etc slurpen werkgeheugen. Browsen of andere apps openen verergeren de ervaring alleen maar. Het lijkt meer dat de afhandeling van de processen niet goed geregeld wordt, ik bedoel je wilt eigenlijk nooit inleveren op de GUI, die moet altijd klaarstaan. Terwijl dat proces niet de hoogste prio heeft op dit moment, je moet er dikwijls op wachten. Dat is naar mijn idee dus niet lekker geregeld. De enige optie is dus de stock rom uitkleden. Zoveel RAM als anderen vrij krijgen zie ik simpelweg nooit. Na het opstarten max 140 MB vrij.
Dat klopt, maar het verlies van performance op GB is vele malen minder (nog steeds erg snel en responsief) dan op ICS. De launcher is via een omweg (aangepaste services) wel vast te zetten. Dan nog is de respons vaak erg traag. Browsers als Opera en Chrome zijn dan niet meer vooruit te branden. Ik ben dus bang dat die 512MB uiteindelijk te weinig zal zijn om ICS met volledige functionaliteit te kunnen draaien. Mede omdat we vrij dichtbij een final release zijn lijkt mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
streamnl schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:11:
[...]

Hier een dagje ICS gedraaid en ik vind het niks. Het zal misschien aan de ROM liggen, ik draai de JJ's Hybrid ROM, maar de GB rom van de Xperia S draaide echt véél beter. Soepeler, stabieler en de accu ging ook nog eens langer mee. Ik ga vanavond snel weer terug naar die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hmmm, even een domme vraag... :/ Maar hoe kom ik ook alweer in de Fastboot modus? Ik wil graag mijn kernel flashen omdat ik terug wil naar GB. De vorige keer had mijn ROM zelf een reboot functie waarbij hij automatisch in Fastboot modus ging. Maar nu dus niet. En ik krijg het maar niet voor elkaar :X Of hij gaat in recovery of hij start gewoon op. Wie wil mij even helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dat doe je met je menu knop.
Indrukken en daarna je gsm aansluiten aan je pc.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
streamnl schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:51:
Dat doe je met je menu knop.
Indrukken en daarna je gsm aansluiten aan je pc.
Super! _/-\o_ Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Rossi46 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:53:
Hier een dagje ICS gedraaid en ik vind het niks. Het zal misschien aan de ROM liggen, ik draai de JJ's Hybrid ROM, maar de GB rom van de Xperia S draaide echt véél beter. Soepeler, stabieler en de accu ging ook nog eens langer mee. Ik ga vanavond snel weer terug naar die.
Opmerkelijk, draai nu een weekje JJ's Rom en ben nog altijd erg enthousiast... Ik kill en clean regelmatig apps en het systeem met ZDBox en hij blijft allemaal erg soepel draaien. En het ziet er ook nog es super uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Ik merk niet veel verschil tussen ICS en GB in snelheid. ICS is wel iets langzamer, maar het ergert me niet meer dan op GB. Bovendien is de UI veel beter waardoor je makkelijker en dus sneller dingen kan doen.
Ik zit nu al sinds de Alpha release uit december (met fixes) op verschillende ICS roms. Nu op KA13 gebaseerd op de beta nog. Ik vind de uiteindelijke release, ook custom roms gebaseerd daarop vreemd genoeg instabieler en langzamer. En ik mis niks in de beta gebaseerde roms, zeer stabiel gewoon.

Overigens is JJdoctor voor de ray al bezig om AOKP versie 4.0.4 te maken, wat ook wel snel naar andere xperia's zal komen waarschijnlijk. Ik kon het zelfs gewoon flashen, maar dan werken sommige hardwareknoppen niet. 4.0.4 schijnt stukken sneller dan 4.0.3 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk16420 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:11:
Ik merk niet veel verschil tussen ICS en GB in snelheid. ICS is wel iets langzamer, maar het ergert me niet meer dan op GB. Bovendien is de UI veel beter waardoor je makkelijker en dus sneller dingen kan doen.
Ik zit nu al sinds de Alpha release uit december (met fixes) op verschillende ICS roms. Nu op KA13 gebaseerd op de beta nog. Ik vindt de uiteindelijke release, ook custom roms gebaseerd daarop vreemd genoeg instabieler en langzamer. En ik mis niks in de beta gebaseerde roms, zeer stabiel gewoon.

Overigens is JJdoctor voor de ray al bezig om AOKP versie 4.0.4 te maken, wat ook wel snel naar andere xperia's zal komen waarschijnlijk. Ik kon het zelfs gewoon flashen, maar dan werken sommige hardwareknoppen niet. 4.0.4 schijnt stukken sneller dan 4.0.3 te zijn.
Ja had ik ook gezien. Ook van 4.0.4 aangezien die erg snel op de oude nexus (vergelijkbaar met arc) schijnt te draaien in tegenstelling tot 4.0.3. FXP werkt ook met 4.0.4 maar die laat ik nog even links liggen vanwege bugs. Tot die tijd blijf ik wel op GB hangen. Heb nu vaak genoeg gewisseld, maar kom steeds weer terug op GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
habermas schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:29:
[...]

Opmerkelijk, draai nu een weekje JJ's Rom en ben nog altijd erg enthousiast... Ik kill en clean regelmatig apps en het systeem met ZDBox en hij blijft allemaal erg soepel draaien. En het ziet er ook nog es super uit :)
Hmm... Misschien heb ik dan wat verkeerd gedaan? Met welke kernel draai jij? En wat is je baseband? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om een Arc S aan te schaffen. ( online redcoon ± 300 € )
Maar als ik al deze reviews lees over die 4.0 ICS update dan twijfel ik toch al wat...
( trager, geen hotmail, geen facebook,... )
Is bekend vanaf wanneer een nieuw toestel over 4.0 ICS beschikt ?
Is de ICS update ergens aan te herkennen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:05:
Maar als ik al deze reviews lees over die 4.0 ICS update dan twijfel ik toch al wat...
Niet. De Arc (S) zal nooit met ICS geleverd worden, zelfs niet via een OTA updata. De gebruiker moet hem zelf installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Rossi46 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:36:
Hmm... Misschien heb ik dan wat verkeerd gedaan? Met welke kernel draai jij? En wat is je baseband? :)
heb deze kernel gebruikt. baseband? geen idee :)

heb er niet al te veel apps op staan (19 op sd, 16 phone only). gaat allemaal vele malen 'snappier' dan met android 2.3.4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:32:
[...]

Niet. De Arc (S) zal nooit met ICS geleverd worden, zelfs niet via een OTA updata. De gebruiker moet hem zelf installeren.
Dank u voor de reactie.
Dan ga ik morgen eens shoppen in Mediamarkt Maastricht.
Aan de hand van beschrijvingen zal mij dat updaten wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:58:
[...]

Dank u voor de reactie.
Dan ga ik morgen eens shoppen in Mediamarkt Maastricht.
Aan de hand van beschrijvingen zal mij dat updaten wel lukken.
De MM is wat telefoons betreft volgens mij niet bepaald de goedkoopste winkel... Online heb je de Arc S vanaf 293,99 in huis
EDIT: maar niet leverbaar op dit moment... :z

Ik blijf het trouwens een geweldig leuke foon vinden. Het scherm is echt mooi en scherp, daar kan vooral Samsung nog een puntje aan zuigen. Geluid is ook erg goed (voor een telefoon), lekker licht, mooi design. Gaaf ding :+

[ Voor 16% gewijzigd door Rossi46 op 22-04-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Heerlijk!!! Ben net weer terug naar 2.3.4 gegaan en heb weer alle overbodige apps eraf gehaald. En voorlopig ga ik niet terug naar ics. Ik miste de snelheid toch meer dan ik dacht. En waar ik het meeste problemen mee had was de bluetooth. Ik kon overal verbinding mee maken maar niet met de auto. Hij zag hem wel maar er kwam geen venster te voorschijn waar ik de code kon invoeren. Heb zelf de bluetooth van de auto naar de nieuwste versie gebracht maar helaas.
Toen ik de x10 had, heb ik veel met flashtool gewerkt. Met de arc heb ik wotan leren kennen. Vind ik persoonlijk net iets prettiger. Het is alleen jammer dat het niet meer gratis is. Maar het is ook begrijpelijk. En ze vragen maar 2euro, dus het valt wel mee. Ik was benieuwd of je steeds opnieuw moet betalen of 1 maal en dat je je gecachte rom weer kon herbruiken. Dit is niet het geval, je moet telkens weer opnieuw betalen voor dezelfde rom. Dit vind ik jammer.
Ach ja, gelukkig hebben we flashtool nog ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:05:
Ik zou niet voor de Arc S gaan. Wacht op de Xperia P, die heeft wel 1 GB werkgeheugen wat je echt nodig gaat hebben. Als ik nu de keuze had, zou ik voor iets nieuwers gaan. De P lijkt me ook lekkerder in de hand liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:44:
[...]

Ik zou niet voor de Arc S gaan. Wacht op de Xperia P, die heeft wel 1 GB werkgeheugen wat je echt nodig gaat hebben. Als ik nu de keuze had, zou ik voor iets nieuwers gaan. De P lijkt me ook lekkerder in de hand liggen.
Dank u voor de info.
MM Maastricht had idd maar weinig keuze en prijzen online zijn voordeliger.
Maar is de processor van 1.2 Ghz van de Xperia P dan wel voldoende ?
En is de P de meerprijs van 400 € wel waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:05:
[...]

Dank u voor de info.
MM Maastricht had idd maar weinig keuze en prijzen online zijn voordeliger.
Maar is de processor van 1.2 Ghz van de Xperia P dan wel voldoende ?
En is de P de meerprijs van 400 € wel waard ?
Meerprijs??? Eerder prijs. Ik zie dat de arc S rond de 290 zit, de xperia S rond de 420. Dan zal de P dus daartussen moeten vallen lijkt mij.

ICS draait prima wanneer je een dual core en 1gb ram hebt. Als je een fanatiek gamer bent dan zal ik op de s3 wachten, maar gezien je interesse in de xperia p zal dat wel niet zo zijn. Ik zou trouwens persoonlijk altijd voor een toestel met 720p scherm gaan (xperia s bv), wat zeker een toegevoegde waarde is. Helemaal als de p duurder dan 350 gaat worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Rossi46 schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:11:
[...]
Ik blijf het trouwens een geweldig leuke foon vinden. Het scherm is echt mooi en scherp, daar kan vooral Samsung nog een puntje aan zuigen. Geluid is ook erg goed (voor een telefoon), lekker licht, mooi design. Gaaf ding :+
Mee eens, geniet nog elke dag van mijn Arc. Beeld is imho veel natuurgetrouwer en scherper dan een S2, en qua snelheid is de Arc even snel of zelfs sneller, ondanks de single core.

Enige wat ik -echt- jammer vind is de accuduur, maar dat is met elke smartphone een probleem. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:07
SChief schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:51:
[...]

Mee eens, geniet nog elke dag van mijn Arc. Beeld is imho veel natuurgetrouwer en scherper dan een S2, en qua snelheid is de Arc even snel of zelfs sneller, ondanks de single core.

Enige wat ik -echt- jammer vind is de accuduur, maar dat is met elke smartphone een probleem. :X
Je moet wel eerlijk blijven vind ik. Het scherm is inderdaad natuurgetrouwer en scherper dan een S2 (heb ik zelf). Mijn vader heeft een Arc S, waar veel minder apps etc op staan dan mijn S2. Hij gebruikt hem ook niet super veel dus staat geen crap op oid. Toch merk ik dat mijn S2 mijlenver voorloopt qua snelheid. Het is veel responsiever en en opent vooral apps veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
-Edwin- schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:54:
[...]

Je moet wel eerlijk blijven vind ik. Het scherm is inderdaad natuurgetrouwer en scherper dan een S2 (heb ik zelf). Mijn vader heeft een Arc S, waar veel minder apps etc op staan dan mijn S2. Hij gebruikt hem ook niet super veel dus staat geen crap op oid. Toch merk ik dat mijn S2 mijlenver voorloopt qua snelheid. Het is veel responsiever en en opent vooral apps veel sneller.
S2 is inderdaad veel sneller. Dat valt gewoon niet te ontkennen. Ik heb zelf een Arc, maar vaak zat met de S2 gespeeld. De arc mist gewoon werkgeheugen. Ze hadden beter net als bij de Desire HD er 768 MB in kunnen stoppen. De arc vertoont bij normaal gebruik veel lag en redraws. Het is een mooie en fijne telefoon en maakt zeer goede filmpjes, foto's en spraak is kraakhelder (beter dan andere en zit in de top). Scherm is ook zeer goed. Maar qua performance heeft Sony het af laten weten, terwijl toendertijd de techniek gewoon voor handen was en echt niet zoveel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
sony maakt wel is vaker fouten met het aantal geheugen zie ps3 :P
maar zo als je zegt toestel is erg goed.
hoort bijna bij de top maar door de werkgeheugen en internegeheugen is het net niet geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Nog niemand met de officiele ICS update ?

http://talk.sonymobile.com/message/178141#178141

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Jawel, maar draai hem pas sinds gisterenavond.

Vluchtige indrukken: op sommige plekken snellere UI, op sommige plekken is hij trager. Nieuwe font valt het snelst op, naast de nieuwe algemene UI. Maar in totaal is er weinig verschil op gebied van prestaties, tot nu toe. Heb alle meegeleverde apps uitgeschakeld via die speciale app en RAM-gebruik is tot nu toe gelijkaardig of mogelijks zelfs iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

DevilsProphet schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:23:
Heb alle meegeleverde apps uitgeschakeld via die speciale app
Uh, welke app is dat ?

[ Voor 3% gewijzigd door sanook op 24-04-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Die app heet Performance Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik merk dat het afspelen van XviD+AVI-bestanden in moboplayer meer geluidskraaksels produceert, naast de occasionele hick-up die er al was in gingerbread. Hopelijk blijft dat euvel niet, want ik kan het niet appreciëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

DevilsProphet schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:12:
[...]

Die app heet Performance Assistant.
Ah, in nederlands is dat de Prestatie-assistent :)
Ik had een aantal dingen al handmatig uitgeschakeld/verwijderd dus die kwam ik al niet meer tegen in de Prestatie-assistent. Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm, ik krijg die update nog niet binnen zie ik. 1246 - 1836 is nog niet aan de beurt en ook nog niet op de lijst. Op de huidige lijst wordt ook nog niet gesproken over de Arc, wel over de Arc S.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nollekeuh schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:01:
[...]

S2 is inderdaad veel sneller. Dat valt gewoon niet te ontkennen. Ik heb zelf een Arc, maar vaak zat met de S2 gespeeld. De arc mist gewoon werkgeheugen. Ze hadden beter net als bij de Desire HD er 768 MB in kunnen stoppen. De arc vertoont bij normaal gebruik veel lag en redraws. Het is een mooie en fijne telefoon en maakt zeer goede filmpjes, foto's en spraak is kraakhelder (beter dan andere en zit in de top). Scherm is ook zeer goed. Maar qua performance heeft Sony het af laten weten, terwijl toendertijd de techniek gewoon voor handen was en echt niet zoveel duurder.
Redraws was ik inderdaad vergeten, dat is een flink minpunt (laatste tijd geen last van gehad, ws. daarom vergeten). Maar ik vind de S2 echt niet sneller aanvoelen dan de Arc (als ik redraws even buiten beschouwing laat) om eerlijk te zijn.. Ben niet partijdig overigens. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:04:
[...]

Meerprijs??? Eerder prijs. Ik zie dat de arc S rond de 290 zit, de xperia S rond de 420. Dan zal de P dus daartussen moeten vallen lijkt mij.

ICS draait prima wanneer je een dual core en 1gb ram hebt. Als je een fanatiek gamer bent dan zal ik op de s3 wachten, maar gezien je interesse in de xperia p zal dat wel niet zo zijn. Ik zou trouwens persoonlijk altijd voor een toestel met 720p scherm gaan (xperia s bv), wat zeker een toegevoegde waarde is. Helemaal als de p duurder dan 350 gaat worden.
Yep dat was verkeerd uitgedrukt van mij !
De S staat nu aan 433 € bij redcoon.be, de P aan 406 €, de Arc S aan 303 €

Gamen heb ik nooit gedaan.
Gewoon dagelijks wat sites bekijken, bellen en sporadis media gebruik.
Is dan de Arc S voldoende met zijn beperkt geheugen ?
Is android 4.0 doenbaar ?
Is ICS een extra optie of hoort dat standaard bij 4.0 ?

Zijn "lag en redraws" enkel game termen ?

Of zijn de S en P de 100€ meerprijs waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Redraw gaat over het feit dat het homescreen uit het RAM-geheugen is geduwd omdat een actieve app meer ruimte nodig had. Dat zorgt ervoor dat wanneer je die app sluit, de homescreen weer volledig moet worden opgebouwd van flashgeheugen, wat nogal traag gebeurt en je alles duidelijk één voor één ziet opgebouwd worden. Een beetje zoals een trage website dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:11:
[...]

Yep dat was verkeerd uitgedrukt van mij !
De S staat nu aan 433 € bij redcoon.be, de P aan 406 €, de Arc S aan 303 €

Gamen heb ik nooit gedaan.
Gewoon dagelijks wat sites bekijken, bellen en sporadis media gebruik.
Is dan de Arc S voldoende met zijn beperkt geheugen ?
Is android 4.0 doenbaar ?
Is ICS een extra optie of hoort dat standaard bij 4.0 ?

Zijn "lag en redraws" enkel game termen ?

Of zijn de S en P de 100€ meerprijs waard ?
Wat devilsprophet zegt...

En verder: als je websites gaat bezoeken ga je er veel last van krijgen. Zeker als je wat draaiende apps hebt zoals viber, whatsapp, facebook etc... Bij een spel valt het nog mee, omdat je dat niet continue opent of sluit. Dan is het aanvaardbaar. Maar snel iets open op een website en daarna snel naar een andere app is er niet bij. Ik zou de nieuwere generatie kopen, daar ga je veel meer plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:29:
[...]

Wat devilsprophet zegt...

En verder: als je websites gaat bezoeken ga je er veel last van krijgen. Zeker als je wat draaiende apps hebt zoals viber, whatsapp, facebook etc... Bij een spel valt het nog mee, omdat je dat niet continue opent of sluit. Dan is het aanvaardbaar. Maar snel iets open op een website en daarna snel naar een andere app is er niet bij. Ik zou de nieuwere generatie kopen, daar ga je veel meer plezier van hebben.
Dank u voor de info en advies, alsook devilsprophet !
Maar de P en S hebben dan wel een grotere RAM maar anderzijds geen 1.5 Ghz processor.
Heft dat dan de snelheid weer niet op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik merk dat scrollen in apps als Twitter en de webbrowser minder vlot gaat. Het hakkelt meer, alsof de framerate lager ligt. Het irriteert me matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:39:
[...]

Dank u voor de info en advies, alsook devilsprophet !
Maar de P en S hebben dan wel een grotere RAM maar anderzijds geen 1.5 Ghz processor.
Heft dat dan de snelheid weer niet op ?
RAM is iets totaal anders dan CPU. Dat heft elkaar niet op.

Simpel gezegd:
-Wil je ICS of gamen dan moet je denken aan minimaal een dual-core met minimaal 1GB RAM. Dan zit je bij Sony dus met de nieuwe lineup goed als je de Xperia S of P neemt. In dat geval zou ik altijd voor de S gaan gezien het relatief kleine verschil in prijs. Maar goed, beiden draaien ICS zonder problemen.
-Interesseert gamen of ICS je niet en ben je tevreden met Gingerbread dan raad ik de Arc S aan gezien de prijs. Zeker snel genoeg. Redraws (desktop start opnieuw op zeg maar, kost enkele seconden) zijn er irritant maar te verhelpen met een script (root nodig) of een custom rom (ook meer snelheid en ram beschikbaar maar dan dien je er wat tijd in te steken om je te verdiepen in de materie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:32:
[...]

RAM is iets totaal anders dan CPU. Dat heft elkaar niet op.

Simpel gezegd:
-Wil je ICS of gamen dan moet je denken aan minimaal een dual-core met minimaal 1GB RAM. Dan zit je bij Sony dus met de nieuwe lineup goed als je de Xperia S of P neemt. In dat geval zou ik altijd voor de S gaan gezien het relatief kleine verschil in prijs. Maar goed, beiden draaien ICS zonder problemen.
-Interesseert gamen of ICS je niet en ben je tevreden met Gingerbread dan raad ik de Arc S aan gezien de prijs. Zeker snel genoeg. Redraws (desktop start opnieuw op zeg maar, kost enkele seconden) zijn er irritant maar te verhelpen met een script (root nodig) of een custom rom (ook meer snelheid en ram beschikbaar maar dan dien je er wat tijd in te steken om je te verdiepen in de materie).
Ik zou als ik hem was de Arc S sowieso niet nemen. Sterk verouderd. Ga dan voor de P of voor de S. Die Arc S werkt nagenoeg net zo snel als de normale Arc. Die 400 Mhz meer doet echt niets in het dagelijks gebruik. Zeker omdat het RAM geheugen gewoon de vertragende factor is. Je koopt niet een telefoon bij voorbaat met de gedachte om hem al te moeten aanpassen voor goed gebruik.

Dat rooten en custom roms is leuk voor de hobby en wellicht brengt het goede verbeteringen, maar er kunnen ook veel nadelen aanzitten. Mijn inziens moet een telefoon gewoon goed werken out-of-the-box zodat je altijd terug kan, de Arc (S) gaat dat niet bieden en is daarom op dit moment geen goede kandidaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Nollekeuh op 25-04-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:48:
[...]

Ik zou als ik hem was de Arc S sowieso niet nemen. Sterk verouderd. Ga dan voor de P of voor de S. Die Arc S werkt nagenoeg net zo snel als de normale Arc. Die 400 Mhz meer doet echt niets in het dagelijks gebruik. Zeker omdat het RAM geheugen gewoon de vertragende factor is. Je koopt niet een telefoon bij voorbaat met de gedachte om hem al te moeten aanpassen voor goed gebruik.

Dat rooten en custom roms is leuk voor de hobby en wellicht brengt het goede verbeteringen, maar er kunnen ook veel nadelen aanzitten. Mijn inziens moet een telefoon gewoon goed werken out-of-the-box zodat je altijd terug kan, de Arc (S) gaat dat niet bieden en is daarom op dit moment geen goede kandidaat.
Klopt, maar dan betaal je dus wel 100-130 meer. Vandaar. De Arc S is mid-range geworden terwijl de Xperia S en P net onder komende topmodellen vallen. Als je puur prestaties wilt moet je voor de Galaxy S3 gaan. Ga je voor een bepaald uiterlijk met goede prestaties dan hebben Sony en HTC wat interessante modellen met dual-cores en 1gb ram. Wil je neit al te veel geld kwijt zijn dan komt de Arc S toch echt als een van de betere mid-range toestellen uit de bus, hoewel de Galaxy S2 straks ook een stuk goedkoper gaat worden natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
iemand ervaring met een fiets (of in mijn geval: motor) houder? zo eentje die een beetje stevig zit, en waarvan je je navigatie nog af kan lezen tijdens het rijden. zat aan deze houder te denken maar dat is een universele, en misschien hebben jullie nog goeie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
habermas schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:08:
iemand ervaring met een fiets (of in mijn geval: motor) houder? zo eentje die een beetje stevig zit, en waarvan je je navigatie nog af kan lezen tijdens het rijden. zat aan deze houder te denken maar dat is een universele, en misschien hebben jullie nog goeie ervaringen?
Ik heb deze: http://www.gamma.com/asso...soires/smartphone-houder/
Bevestigt makkelijk op stuur en je kan de smartphone er makkelijk in klemmen.
De hoogte en breedte kan je ook eenvoudig aanpassen.
De houder is hooguit een beetje dik voor de dunnen Arc.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

DevilsProphet schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:19:
Ik merk dat het afspelen van XviD+AVI-bestanden in moboplayer meer geluidskraaksels produceert, naast de occasionele hick-up die er al was in gingerbread. Hopelijk blijft dat euvel niet, want ik kan het niet appreciëren.
Ik heb een idee wat juist het probleem is sinds de update naar ICS.

Als ik naar mijn Arc S luister met oortjes, dan hoor ik zeer vaak "pops" tijdens het afspelen van geluid, en dan bedoel ik voornamelijk videobestanden die ik afspeel in moboplayer. Het gebruiken van een andere player maakt niets uit.

Maar dat is niet alles, de pops komen ook voor als ik in het homescreen het geluidsvolume verander. De pops gebeuren dan net voordat het geluidje afspeelt dat aanduidt dat ik het volume gewijzigd heb.

Lang verhaal kort: ik heb een vermoeden dat het geluidssysteem van de stereo-out wordt uitgeschakeld van zodra er geen geluid meer uit komt. Telkens als er dus wèl een geluid uit komt, dan moet het systeem eerst worden ingeschakeld, wat een pop produceert. Ik heb last gehad van hetzelfde euvel op een laptop, waarover ik ook een blogpost heb geschreven: http://blog.hawn.be/2011/06/09/sounds-pops-in-windows-7/.

Nu is dus mijn vraag: zijn er andere mensen die hetzelfde ervaren, namelijk poppend geluid tijdens video playback of bij het begin van geluidjes gewoon in Android zelf? En zo ja, heeft iemand al een oplossing gevonden?

edit: Heb even een thread aangemaakt op supportforum van SE: http://talk.sonymobile.com/thread/36006

[ Voor 3% gewijzigd door RuddyMysterious op 26-04-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:22
Ik heb gisteren ook de update naar ICS gedaan via PC Companion op mijn Arc S. Was in het begin bang dat de telefoon minder snel zou worden. Nu we een dag verder zijn merk ik totaal geen verschil in snelheid, sterker nog ik heb het idee dat hij juist iets sneller draait nu!
Het starten van apps gaat snel, scrollen loopt soepel en de interface is er een stuk op vooruit gegaan.
Ik heb overigens niet de SE launcher maar ADW Launcher erop staan en gebruik gewoon de originele rom van SE.
Wel heb ik in het applicatie menu een hoop ingebakken apps die ik niet gebruik op Disabled gezet.
Kortom ik ben erg tevreden met Android 4.0 op mijn Arc S! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
  • Laatst online: 07-10 08:46
Iemand enig idee hoe ik update notificaties van 1 bepaalde app uit kan zetten? Ik krijg constant de melding dat facebook bijgewerkt wil worden, maar ik gebruik dat niet en heb dus ook geen zin erin om opslagruimte te verspillen aan updates...

Telefoon is niet geroot, en als het ff kan wil ik dat zo houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Nu online
Telefoon is niet geroot, en als het ff kan wil ik dat zo houden. :)
Google Play & Androidapps - Deel 17

Probeer het daar eens ?
Je legt jezelf een beperking op door niet te rooten.

[ Voor 20% gewijzigd door jejeh op 29-04-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Da's de omgekeerde wereld :P
Die 'beperking' is er al, die legt hij zichzelf niet op. Al kan hij die 'beperking' wel weghalen ;)

Ennuh Daeron; tis alle notifications of helemaal geen (voor zover ik weet)

[ Voor 64% gewijzigd door Nnoitra op 29-04-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsauce
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-07 20:10
Heeft een van jullie ook het probleem dat je je telefoon niet kan updaten? (naar android 4.0)
Tijdens het updaten geven zowel PC Companion als Update Service aan dat er iets mis is gegaan.

En even een ander vraagje: Ik zit sinds eind April bij Tele2 en zou inmiddels allang internet op me telefoon moeten hebben. Tele2 heeft op hun website een hulp functie om je telefoon handmatig in te stellen maar, ik heb zo'n beetje alles geprobeerd maar ik krijg mobiel internet niet aan de praat. Wanneer ik nieuwe APN's(namen toegangspunten) probeer toe te voegen en op Opslaan druk laat hij mij de nieuwe instellingen niet zien. Hij voegt ze niet toe.

Het is misschien al behandeld in dit forum maar, had geen zin om 132 pagina's te gaan doorzoeken. Excuus.

Timothy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dipsauce schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:41:
Het is misschien al behandeld in dit forum maar, had geen zin om 132 pagina's te gaan doorzoeken. Excuus.
offtopic:
Je weet dat we daar een zoekfunctie voor hebben op GoT? :) Dan hoef je dus niet al die pagina's met de hand te gaan doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Is het al mogelijk ICS op de gewone arc (lt15i) te zetten, wel via sony (ericsson) liefst. of is het alleen mogelijk een aangepaste versie van die voor de arc s te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Als je het via SE wilt doen dan moet je nog even geduld hebben, de LT15i krijgt hem aan het eind van de maand als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Op deze lijst kan je zien of voor jouw telefoon ICS beschikbaar is: http://talk.sonymobile.com/message/178141#178141

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
SChief schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:45:
Als je het via SE wilt doen dan moet je nog even geduld hebben, de LT15i krijgt hem aan het eind van de maand als ik mij niet vergis.
bedankt, en ik denk dat de officiële opvolger van de arc binnenkort komt, nieuws: Japanse Sony-smartphones krijgen nieuwe processor mee
Pagina: 1 ... 33 ... 45 Laatste