Verwijderd

lucjuh8 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:39:
[...]

bedankt, en ik denk dat de officiële opvolger van de arc binnenkort komt, nieuws: Japanse Sony-smartphones krijgen nieuwe processor mee
Kijk dat ziet er interessant uit. Mooi en elegant design (net als de Arc) en goede specs. Ook met nieuwe cameratechniek. Dit kan nog wel eens de opvolger van mijn Arc worden. Batterij had wel iets groter dan 1700 mogen zijn. Aan de andere kant krijgt hij wel een normaal formaat scherm en doorontwikkelde dual core dus de accuprestaties kunnen nog wel eens positief uitvallen.

http://www.phonearena.com...eria-arc/phones/7055,5016

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 13:54 ]

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Holy crap, die krijgt de nieuwe Snapdragon S4, wat dus de Kraits is. Dat is een béést van een SoC en kan mee met de beste huidige en nieuwe SoC's, als ik de benches mag geloven.

Verwijderd

DevilsProphet schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:49:
Holy crap, die krijgt de nieuwe Snapdragon S4, wat dus de Kraits is. Dat is een béést van een SoC en kan mee met de beste huidige en nieuwe SoC's, als ik de benches mag geloven.
Inderdaad. Presteert schijnbaar beter dan de eerste generatie quad cores. Als het de pro variant is dan zit je grafisch ook nog eens boven in de top qua specs (niet belngrijk voor mij maar toch).

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-10 09:43
Iemand al de officiele 4.0 update gekregen?

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:08
Remcoder schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:27:
Iemand al de officiele 4.0 update gekregen?
Nog niet uit toch?
Wel voor de Arc S, Neo V en Ray!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:42

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Nnoitra
Oh ja, was even vergeten dat de firmware versie met een "4" begint :)
In dat geval is het gewoon onwetendheid van de aanbieder :+

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-10 16:01

BiLo

PSN: toiletcleaner

Sony Experia Arc S
heeft iemand hier enig idee of KPN/Hi de 4.0 update niet toestaat? In PC companion moet ik de terug knop ingedrukt houden wanneer ik de usb kabel aansluit voordat de update kan beginnen maar, het wilt maar niet werken..

Is er iemand die zijn ervaringen met mij kan delen?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

DylanE schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:25:
[...]

heeft iemand hier enig idee of KPN/Hi de 4.0 update niet toestaat? In PC companion moet ik de terug knop ingedrukt houden wanneer ik de usb kabel aansluit voordat de update kan beginnen maar, het wilt maar niet werken..

Probeer de update eens te doen met dit: http://www.sonymobile.com/global-en/tools/update-service/

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:59
DylanE schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:25:
[...]

Ik heb het zo gedaan ;)
http://talk.sonymobile.com/thread/35239

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-10 16:01

BiLo

PSN: toiletcleaner

Mag ik jullie beide bedanken voor de tips! Ik zal mijn bevindingen nog posten!

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Verwijderd

Zijn er meer mensen waarvan spontaan oude mails op ongelezen komen te staan?

soms van dezelfde dag, soms van een paar dagen terug..
soms 1 of 2, soms een stuk of 6.. Kan er niet echt een patroon in vinden..

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Nope, geen probleem hier. Gebruik enkel GMail, geen idee wat jij gebruikt.

[ Voor 49% gewijzigd door RuddyMysterious op 14-05-2012 20:50 ]

Verwijderd

mailadres van live.nl
Je moet je mailadres instellen met ActiveSync bij Live Mail en Hotmail, niet met POP3 of IMAP. Of de Hotmail-app gebruiken. Anders geeft hij inderdaad regelmatig problemen.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-11 22:54

DSK

boeiend...

Voor degene met een Arc S die willen updaten naar ICS, hou rekening met het volgende: http://talk.sonymobile.com/message/190149#190149

Voorlopig is er nog geen oplossing.

Heb zelf ook last van het probleem en het is dus sinds de update niet meer mogelijk om mijn werkmail te lezen en om te syncen met de kalender :(

Heeft iemand een idee of er een manier is om terug te gaan?

Blog (Linux-related)

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Zijn er meer mensen waarbij plotseling de muziekspeler opent als je bijv. aan het browsen bent terwijl je muziek speelt? Bij mij gebeurt dit redelijk vaak en kan soms irritant zijn omdat de app waar ik mee bezig was soms afsluit. ik heb de laatste software update voor de lt15i de .62. Weet er iemand wat hier aan te doen is?

• Nollekeuh
lucjuh8 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:28:
Zijn er meer mensen waarbij plotseling de muziekspeler opent als je bijv. aan het browsen bent terwijl je muziek speelt? Bij mij gebeurt dit redelijk vaak en kan soms irritant zijn omdat de app waar ik mee bezig was soms afsluit. ik heb de laatste software update voor de lt15i de .62. Weet er iemand wat hier aan te doen is?
Nooit last van gehad. Maar het zou te maken kunnen hebben met de app 'livewire beheren'. Check je instellingen daar.

[ Voor 8% gewijzigd door Nollekeuh op 17-05-2012 18:43 ]

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-11 19:10
Goedemiddag,

Het lukt me niet om mijn Arc (LT15) te up daten naar Ice. Volgens de update service heb ik al de laatste software...

Wie o wie kan me helpen?

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:33
JJM vd E schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:35:
Goedemiddag,

Het lukt me niet om mijn Arc (LT15) te up daten naar Ice. Volgens de update service heb ik al de laatste software...

Wie o wie kan me helpen?
De update voor de gewone Arc is er simpelweg nog niet:
"Following on, Xperia arc, Xperia PLAY, Xperia neo, Xperia mini, Xperia mini pro, Xperia pro, Xperia active and Sony Ericsson Live with Walkman will receive their scoop starting from the end of May/early June.*" (bron)
Hou deze lijs in de gaten om te zien wanneer die voor jouw beschikbaar is: http://talk.sonymobile.com/message/178141#178141

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• JJM vd E
  • Laatst online: 05-11 19:10
Bedankt voor de snelle reactie! Voel me beetje stom nu... Was helemaal in de veronderstelling dat het al beschikbaar was. :-) (zal volgende keer beter me huiswerk doen!)

Groet,
JJM vd E

• jokke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2024
Heeft iemand tips waar ik het scherm kan laten repareren van de arc?

• Nollekeuh
jokke schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:44:
Heeft iemand tips waar ik het scherm kan laten repareren van de arc?
Zijn wel bedrijfjes. Als LCD kapot is kan je het ook zelf doen, alleen de digitizer kan je het voor 80 euro laten doen. LCD en digitizer zijn één geheel. Heb je speciaal spul voor nodig om te scheiden.

• Counterwise
  • Laatst online: 29-09-2019
Even een vraagje: wat is jullie ervaring met de wifi van de Arc S? Heeft de Arc S een beetje snel internet? En dan nog één ding, hoe gaat het dan met 3G, want áls ik niet echt op wifi kan, ga ik wel op 3G. Werkt deze wel goed? Ik hoor veel klachten over de wifi van de Arc S.

[ Voor 73% gewijzigd door Counterwise op 25-05-2012 00:21 ]

• Nnoitra
Wifi snelheid is prima! Overigens is dat niet de enige factor mbt het wel of niet snel kunnen internetten ;)
Ik heb heel af en toe wel es dat de verbinding wegvalt, maar dat is eigenlijk alleen (soms) als het scherm uit is.
Door ICS kan hij iets slomer aanvoelen; maar goed, Sony waarschuwt natuurlijk niet voor niks. En je kunt er voor kiezen om te updaten, het hoeft niet!
Het scherm is ook niks mis mee; scherp genoeg en kleuren zijn prima! Het verschil met een amoled van bijvoorbeeld de S2 zijn klein; http://www.gsmarena.com/s...eria_arc-review-553p2.php

• Counterwise
Bedankt voor de reactie! Maar zou hij veel slomer aan gaan voelen? Zou wel graag ICS erop hebben denk ik. Want volgens mij is het wel een redelijk snelle mobiel toch? Dus het lijkt mij dat het niet heel veel uit zou maken..

• Nnoitra
Hij is (nog) wel redelijk snel maar er zijn natuurlijk al veel snellere!
Maar als jet het puur om beetje bellen, whatsappen en browsen gaat, dan istie in principe snel genoeg.

Tot nu toe schijnt de Arc sneller te zijn op Android 2.3 dan met ICS. Dat is ook een beetje waar Sony voor waarschuwt voor als je gaat updaten naar ICS.
De vraag is eigenlijk; waarom wil je naar ICS?
Persoonlijk zie ik de meerwaarde nog niet echt en Android 2.3 is snel zat, geweldig goed geoptimaliseerd en bug vrij.

• Nollekeuh
Counterwise schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:56:
Even een vraagje: wat is jullie ervaring met de wifi van de Arc S? Heeft de Arc S een beetje snel internet? En dan nog één ding, hoe gaat het dan met 3G, want áls ik niet echt op wifi kan, ga ik wel op 3G. Werkt deze wel goed? Ik hoor veel klachten over de wifi van de Arc S.
Wifi is gewoon snel, alleen vind ik het bereik soms uitermate slecht. Verder zou ik nu geen Arc (S) meer kopen als ik jou was. Niet nieuw in ieder geval, tweedehands is het prima voor een zacht prijsje. Koop nieuw een tel met 1 GB RAM. De Arc heeft simpelweg te weinig werkgeheugen om lekker met Android alles te kunnen doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nollekeuh op 25-05-2012 07:36 ]

• Nnoitra
Voor een (beginnende) android gebruiker die alleen wat belt, whatsappt, beetje internet en misschien af en toe een spelletje speelt is de Arc S nog een prima toestel. Zelfs met het niet al te grote werkgeheugen.
Ik kan bovenstaande prima 'lekker' doen op de gewone Arc met android 2.3.

Verwijderd

Prima toestel nog steeds, maar er zijn inmiddels betere alternatieven (qua prijs) bij zowel Sony als Samsung.

• Counterwise
Ik neem aan dat een beter alternatief zou zijn de Sony Ericsson Xperia U? Enige nadeel vind ik het kleinere scherm.. Samsung weet ik dat er wel betere zijn, alleen Samsung is niet echt mijn smaak, hoe stom dat ook klinkt, spreekt me niet echt aan. Ik vind Sony Ericsson mobiels echt prachtig, en vind de Arc S ook een enorm mooi toestel. Maar ICS zou ik denk ik downloaden voor de heb, aangezien ik nog een beginner ben met Android. Wat zouden dan betere alternatieven zijn, qua prijs?
De Xperia U is geweldig qua specs gezien zijn prijs. De Xperia Sola is echter meer in de richting van de Arc S, maar net wat kleiner. Wel een goedkope krachtpatser. Of de Xperia P, maar die is dan weer wat duurder.

[ Voor 29% gewijzigd door AmbroosV op 25-05-2012 11:57 ]

• Counterwise
Xperia U kan geen microSD las ik net. Xperia Sola ziet er idd erg mooi uit en heeft een goede processor! Alleen er staat dat hij maar 512 MB werkgeheugen heeft? En de Xperia P, ja, daar valt niet over de discussiëren, alleen dan kun je beter een abonnement nemen dacht ik zo.
Geen van de nieuwe Xperia's heeft een microSD-slot voor zover ik weet... Van de tweede generatie (Q3) hebben sommige modellen wel weer een microSD-slot.

De Sola en de U hebben inderdaad ook maar 512MB RAM. Door de dualcoreprocessor, snellere geheugen en GPU die minder geheugen gebruikt gaan die echter wel allebei een stuk beter presteren dan de Arc S.

Nu, de Arc S is niet slecht, en voor een vrij lage prijs heb je wel een toestel met een erg goede camera en een lekker groot scherm. Ik heb hem ook een hele tijd gebruikt en alles gaat eigenlijk best vlot.

• Counterwise
Er staat hier dat de Arc S en de Neo V wel microSD kunnen. ''Up to 32 GB''
Alle toestellen uit de 2011-reeks hebben inderdaad wel een microSD-slot. Kaartjes van 64GB werken trouwens ook, zij het niet 'officieel'.

• arwin1993
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-11 21:07
Begin volgende week begint de uitrol van ICS voor de arc/neo/pro/mini/mini pro en het is versie 4.04 :D .
Ben wel benieuwd hoe deze versie gaat lopen op de Arc.

http://blogs.sonymobile.c...t-for-xperia-smartphones/

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:42
arwin1993 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:29:
Begin volgende week begint de uitrol van ICS voor de arc/neo/pro/mini/mini pro en het is versie 4.04 :D .

Ik wacht wel even af met mn non-s Arc. Met name hoe soepel het gaat lopen, en hoeveel van het magere intern geheugen het opsoupeert maak ik mij nogal zorgen over

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

arwin1993 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:29:

Draai nu 4.0.4 van cm9 en die draait erg goed. Bijna net zo snel als GB dus prima. Alleen zwakke batterij, geen video en wat andere bugs zorgen dat hij nog niet perfect is, maar wel geschikt voor dagelijks gebruik. Hiervoor had ik ook cm9 maar dan met 4.0.3 geprobeerd maar die was na verloop van tijd niet vooruit te branden. Ligt waarschijnlijk aan betere geheugenbeheer van 4.0.4. Dus ik heb goede hoop dat de officiele 4.0.4 rom weer op het niveau van de laatste gb rom zit van sony.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

cheiron schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:03:
[...]

Ik wacht wel even af met mn non-s Arc. Met name hoe soepel het gaat lopen, en hoeveel van het magere intern geheugen het opsoupeert maak ik mij nogal zorgen over
Ik heb de indruk dat het qua vrij RAM-geheugen ongeveer even erg is als in Gingerbread: de occasionele redraw van het homescreen als je iets zwaar bezig was.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ga sowieso voor de ICS update, al is het maar voor de muziekspeler in je lockscreen. :P Iemand nog data kwijtgeraakt na de update trouwens?

[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 25-05-2012 18:35 ]

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ik ben ferm verschoten toen ik voor het eerst ICS op mijn Arc S opstartte: de fonts zijn totaal anders dan in GB. Soms is het mooier, maar vaak niet, als je de GB-fonts gewoon bent.

Verwijderd

DevilsProphet schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:29:
[...]

Ik heb de indruk dat het qua vrij RAM-geheugen ongeveer even erg is als in Gingerbread: de occasionele redraw van het homescreen als je iets zwaar bezig was.
Dat kun je gewoon fixen hoor. Op GB kun je hem zo vast zetten dat hij onmogelijk door android gesloten wordt. Op ICS is dit lastiger maar je krijgt dan alleen redraws als je zware games uitvoert. Vrij ram is niet de oorzaak van lag, dat ishoe het geheugen aangesproken wordt. Op 4.0.4 is dat een stuk beter, in ieder geval bij cm9 wel.

• S_Chief
  • Niet online
Blijf het zo stom vinden dat SE het bij een bepaalde firmware dus niet meer vast heeft zitten.. Had hier vroeger nooit last van.

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:29
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:05:
[...]

Dus ik heb goede hoop dat de officiele 4.0.4 rom weer op het niveau van de laatste gb rom zit van sony.
Heb 4.0.4 ook gedraaid deze was idd beter dan 4.0.3.
Maargoed zit weer op GB, dus eventjes afwachten en dan nog eens ics proberen.
Is het dan niet rap genoeg ga ik weer terug en kap ik met ics .

Verwijderd

jejeh schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:18:
[...]

Heb 4.0.4 ook gedraaid deze was idd beter dan 4.0.3.
Maargoed zit weer op GB, dus eventjes afwachten en dan nog eens ics proberen.
Is het dan niet rap genoeg ga ik weer terug en kap ik met ics .
Ja dat heb ik ook. Op de ICS van CM9 moet ik zeggen dat apps etc juist sneller starten en vaker in het geheugen blijven. Zo nu en dan wel een klein beetje lag maar dat is grotendeels op te lossen met supercharger, net zoals home locken.

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:03
DevilsProphet schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:37:
Ik ben ferm verschoten toen ik voor het eerst ICS op mijn Arc S opstartte: de fonts zijn totaal anders dan in GB. Soms is het mooier, maar vaak niet, als je de GB-fonts gewoon bent.
Als je root hebt, probeer dan eens een van deze vervangende fonts. Heel erg simpel te installeren. Ga overigens niet zomaar andere fonts proberen te installeren want veel Gingerbread fonts zorgen voor een bootloop op ics.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1603283

Verwijderd

Hehe android 4.0 komt dus nu ook voor de Arc. Zit nu nog steeds met een geroot toestel, bevalt wel goed maar wordt ook toch steeds trager.
Nu nog kijken wat het handigste is om te doen. Zou ik direct kunnen upgraden naar 4.0?
Via SEUS?

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
ik heb hier een sony ericsson arc s
als ik via pc companion en via sony service check krijg ik geen update melding.
dus heb ik deze website er bij gehaald http://talk.sonymobile.com/message/178141#178141
er staat dat ik de batterij moet er uit hallen en naar een si code moet kijken.
en bij mij staat er dus: 1254-3280 wat niet voor komt en daar boven staat er ook lt18i met een i aan het einde wat erg raar is want er komt geen i in het lijst voor. :?

dus wat moet ik doen om die update te krijgen?

ps: toestel heb ik van gsmtopdeal.nl

edit: sony service toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door raro007 op 26-05-2012 12:46 ]

• S_Chief
  • Niet online
Kan zijn dat je er nog niet bijstaat, dat lijstje wordt best vaak bijgewerkt en het kan zijn dat jouw SI code er opeens bijstaat.
Nog niet alle Arc S-toestellen hebben de update gekregen.

Krijg je bij het opstarten een logo van je provider? Stonden er standaard apps van je provider op voorgeïnstalleerd? Zoja, dan moet je provider eerst de update goedkeuren, en dat duurt soms een hele tijd.

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
bedankt voor jullie reacties
@ambroosV klopt ik (of eigenlijk schoon zus :P) heeft wel t-mobile troep.
dus moet zij nog wachten :( .

• S_Chief
  • Niet online
Net toch al tegen beter weten in even via PC Companion gekeken of de update er was, was natuurlijk niet het geval :+

• jejeh
Ics 4.0.4 is onderweg voor arc[s]

http://talk.sonymobile.com/message/199357#199357 (Arc)

http://talk.sonymobile.com/thread/38388?tstart=0 (Arc S)

[ Voor 46% gewijzigd door jejeh op 29-05-2012 06:54 ]

Verwijderd

4.0.4 is een wereld van verschilt tov 4.0.3. Heb hem nu draaien (Arconium versie) en die draait minstens zo goed als GB tot op heden.

• S_Chief
  • Niet online
Hmm, klinkt goed, hopen dat mijn SI er snel bijstaat dan. :P

• jejeh
Je kan al voor 2 eurootjes bij wotan terecht.
Maarja dan is je arc niet geroot etc,dus gewoon eventjes in de wacht en op xda spieken.
Schijnt met bb 72 te worden uitgevoerd en met de oude kernel.

[ Voor 19% gewijzigd door jejeh op 29-05-2012 13:04 ]

• Nnoitra
jejeh schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:03:
Maarja dan is je arc niet geroot etc,dus gewoon eventjes in de wacht en op xda spieken.
Root ben je ook kwijt als je de officiële Sony FW, die bij je SI hoort, gaat installeren; er komt geen OTA, alleen een 'complete' installatie / update is mogelijk.

• jejeh
Ach custom kernel erop ,superuser fix ,busybox installer en klaar .... root.

• Nnoitra
Klopt, maar da's weer een compleet andere oplossing/optie dat je Wotan post hierboven ;)

En ter aanvulling op deze post;
Eerst bootloader unlocken en dan custom kernel, superuser, etc etc & klaar.
Of, nog makkelijker;
Bootloader unlocken, pre-rooted rom flashen & klaar.

• S_Chief
  • Niet online
jejeh schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:03:
Ik wacht wel even, zie dat er ook aardig snel nieuwe SI's bijkomen. :)

• cheiron
SChief schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 20:16:
[...]

Ik wacht wel even, zie dat er ook aardig snel nieuwe SI's bijkomen. :)
Als elke combinatie van 4 cijfers mogelijk is, is die snelheid nogal relatief :P
maar de positieve verhalen over 4.04 hebben mij overtuigd om toch gewoon te upgraden wanneer de update komt.

Flickr PSN ID= cheironnl

• S_Chief
  • Niet online
Wat ik mij afvraag is of HTML ondersteuning voor ActiveSync mail werkt in ICS. Dit heb ik altijd een groot gemis gevonden, maar het gemak van ActiveSync ging bij mij boven het kunnen lezen van HTML mails..

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Deze week eindelijk android 4.0: http://www.mobilecowboys.nl/android/16610
Werd eens tijd. Iedere avond maar de telefoon aan de pc hangen en kijken voor een update

En mijn nr staat er niet nummer scheelt 1 cijfer :F 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door J.S. Bach op 30-05-2012 10:53 ]

Johann Sebastian Bach

Verwijderd

ik ben in het bezit van een Arc en sinds vanmorgen krijg ik de volgende melding in beeld:

Het proces com.android.phone is onverwachts gestopt. probeer het opnieuw.

Elke keer als ik de melding probeer af te sluiten, komt de melding weer terug. Ik kan nu dus niks meer met de telefoon. Ook kan ik mijn telefoon niet meer connecten met mijn laptop.

Als ik op internet ga zoeken, kom ik er achter dat ik een update zou moeten downloaden, maar ik kan nu dus niks meer met de telefoon. Ik ben al naar de Vodafone-winkel geweest maar die hebben mij het advies gegeven om de vraag hier te stellen, anders zouden ze de telefoon op moeten sturen en ben ik hem minimaal 2 weken kwijt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Het is een drastische oplossing, maar ik raad je aan om met deze software je telefoon geforceerd te updaten:

http://www.sonymobile.com/global-en/tools/update-service/

Je kan eerst een geforceerde update zonder het wissen van de gegevens proberen, maar als dat niet helpt vrees ik dat je een update + wissen gaat moeten doen, ook van in die software. Dat is nu ook wel wat zou gaan gebeuren als hij opgestuurd wordt natuurlijk...

• S_Chief
  • Niet online
Nivida_intel schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:43:
Deze week eindelijk android 4.0: http://www.mobilecowboys.nl/android/16610
Werd eens tijd. Iedere avond maar de telefoon aan de pc hangen en kijken voor een update

En mijn nr staat er niet nummer scheelt 1 cijfer :F 8)7
Sja dan baal je aardig. :P Ik heb gelukkig een Generic NL versie en geen branded, anders zou het nog langer duren..

• evilknevil
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-02-2021
Wellicht stomme vraag maar stel hem toch maar:
Hoe kan ik zien of mijn si nummer een generic is of een "branded"?
1246-9194
door het nummer te google kan ik het namelijk zo niet vinden.

• S_Chief
  • Niet online
Je SI nummer staat niet gelijk aan je customization number (daaraan kan je zien of je toestel branded is of niet). Hier kan je zien hoe je aan je customization number kan komen en wat het inhoudt (mijne is 1247-1063, wat Generic NL inhoudt). M'n SI is 1246-1836, weer iets anders dus. :P

Met mijn opmerking hierboven bedoelde ik dat branded versies (heeft dus niks met je SI te maken) pas later de update krijgen dan generic toestellen.

• evilknevil
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-02-2021
@ SCief,
Daarom was ik ook benieuwd of ik een branded toestel heb :)
En helaas:
Netherlands Hi/KPN/MTV/Telfort Branded 1247-2038

• S_Chief
  • Niet online
Sja de uitlevering van branded en non-branded toestellen verloopt sowieso raar.. Ik heb mijn toestel bij T-Mobile gehaald en de mijne is generic, een ander heeft weer een T-Mobile branded versie. :P

• jejeh
Ik kwam deze tegen,mischien nog eens handig voor sommigen.

http://forum.android.com....son-xperiaa-arc-s-147007/

• cheiron
-edit-
nevermind, ik zit scheel te kijken.
(netherlands generic overigens)

[ Voor 121% gewijzigd door cheiron op 30-05-2012 16:02 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

• S_Chief
  • Niet online
Vond het wel leuk om te laten zien, schade na één jaar gebruik (inclusief Valenta hoesje):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EklvixVfsFOkM3Nrc6Jzu3Mk/full.jpg

Klapper tegen de stoep vanaf borsthoogte, viel zo uit m'n jaszak. :/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N9LvjQWm80R8bK1fUeNG4T7P/full.jpg

De faal van SE zelf. :')

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HDpG1UefEqHdnnXCK86lBOcB/full.jpg

Uitgeschoten toen ik de Micro-usb connector wou aansluiten, en de hoeken van zo'n connector zijn redelijk scherp. Gelukkig zijn de lens en flitser niet geraakt.

• jejeh
Officiele 4.0.4 geflashed en geroot.
Niks anders dan de gelekte, dus bassie je kan gewoon op arconium blijven hangen.
Eens kijken wat die baseband doet op Gb.

[ Voor 15% gewijzigd door jejeh op 01-06-2012 14:29 ]

• S_Chief
  • Niet online
Hmm, probeer via PCC te controleren op nieuwe updates, zegt ie continu dat de server eruit ligt. :/

• jejeh
xda staat ie op voor de arc[s] .

Verwijderd

jejeh schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 01:03:
Officiele 4.0.4 geflashed en geroot.
Niks anders dan de gelekte dus bassie je kan gewoon op arconium blijven hangen.
Eens kijken wat die baseband doet op Gb.
Ja dat zat wel wel dik in. Arconium zal binnenkort wel geupdate worden naar official dus dan flash ik die wel.

BB70 had ik al op GB draaien nadat ik van ICS 4.0.3 naar GB terug ging. Merkte weinig verschil eerlijk gezegd met andere basebands. ICS draait trouwens nog steeds als een zonnetje dus ik zie geen reden op terug te gaan naar GB. Het tekort aan interne opslag heb ik ook opgelost met een 1GB Link2SD partitie (EXT2), welke zonder problemen op ICS werkt.

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:50:
[...]
Het tekort aan interne opslag heb ik ook opgelost met een 1GB Link2SD partitie (EXT2), welke zonder problemen op ICS werkt.
Dit klinkt wel heel interessant. Begin zelf namelijk langzamerhand een tekort te krijgen aan intern geheugen. Na ICS toch maar eens serieus gaan kijken naar dit. :)

• jejeh
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:50:
[...]

Het tekort aan interne opslag heb ik ook opgelost met een 1GB Link2SD partitie (EXT2), welke zonder problemen op ICS werkt.
Ook maar eens aan de slag gegaan met link2sd en ext2 .... up and running.
Vanavond maar weer eens met ics 4.0.4 gaan spelen.

• Nnoitra
Link2SD is ideaal!
Gebruik het zelf ook al een aantal maanden.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
SChief schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 18:52:
Vond het wel leuk om te laten zien, schade na één jaar gebruik (inclusief Valenta hoesje):

[afbeelding]
Herkenbaar, zit bij jou ook 1 kant van het scherm aan de bovenkant iets "los" van de behuizing? ( dat je hem op de hoek nog iets naar beneden kan drukken?)
Merk er in praktijk niks van maar toch...

Wear Sunscreen!

• S_Chief
  • Niet online
Ja, maar da's linksboven en niet rechtsboven zoals op de foto. :D Ik merk er helemaal niets van nee en het is dat ik het zie in plaats van dat ik het voel, anders zou ik het nooit doorhebben. Vind het niet erg iig.

• Humma Kavula
  • Niet online
SChief schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:18:
Ja, maar da's linksboven en niet rechtsboven zoals op de foto. :D Ik merk er helemaal niets van nee en het is dat ik het zie in plaats van dat ik het voel, anders zou ik het nooit doorhebben. Vind het niet erg iig.
Klopt, hier ook links, zal wel een lijm probleempje geweest zijn dan :+
Maar dan zit mijn scherm rechts wel iets platter, ik dacht dat dat je losse kant was inderdaad.
Ik stoor mij er verder ook niet aan, het inderdaad dat ik het op een gegeven moment zag.

Verder ben ik ook wel tevreden met de bouwkwaliteit van zo'n plat/curve toestel.
Ik heb net als jij ongeveer dezelfde valschade, ook onder helaas. Maar na een aantal keer stuiteren valt het mij na 14 maanden echt mee. ( mijn oude se w960 mocht na 4 maand een nieuw scherm)
Nog geen enkele kras op het scherm ( weliswaar de ori screenprotector maar toch afkloppen) en verder ook geen gebruik schade ondanks dat ik hem gewoon los in de broekzak hou en op tafel smijt ;)
Ook doet het ding het gewoon altijd, had ik niet verwacht ;want smartphone.
Ik ben tot op heden nog helemaal content met mijn Arc :)

Ik twijfel wel of ik ics ga gebruiken. Ik hoor wisselende verhalen of het al dan niet smooth is dus ik wacht hier de eerste reacties van de officiële update wel af.

Wear Sunscreen!

• S_Chief
  • Niet online
Mijn scherm is ook schadevrij, en dat is toch het belangrijkste. :) Met de komst van 4.0.4 hoor ik veel lovende verhalen, dat haalt mij toch wel over om voor ICS te gaan.

• jejeh
Nou lovend ?
Als je geen root hebt/wilt dan is het toch een ander verhaal hoor.
Met al die rommel wat er in zit wordt het toch allemaal wat minder.
Maar als je bootloader ontmaagd is kan er zelfs nog wat meer met kernels enz enz.

• Humma Kavula
  • Niet online
jejeh schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:05:
Nou lovend ?
Als je geen root hebt/wilt dan is het toch een ander verhaal hoor.
Met al die rommel wat er in zit wordt het toch allemaal wat minder.
Maar als je bootloader ontmaagd is kan er zelfs nog wat meer met kernels enz enz.
Mee eens met alle bloatware op de stock maar mijn ervaring met root op mijn oude hero was niet zo jofel.
Root ansich prima maar de kernels zijn/waren niet allemaal zo betrouwbaar als de stock rom waardoor ik vaak aan het switchen was.
De stock van SE bevalt mij tot op heden zo goed dat ik daar nog even geen zin in heb :+

Wear Sunscreen!

Verwijderd

als je er een wilt proberen dan raad ik de laatste arconium ics aan (test 3c) met doomkernel. ik heb een hekek aan lag en daarom dacht ik niet meer gb te verlaten. maar sinds deze rom op 1.4ghz en -50mv merk ik geen lag meer op ics. ook na 48uur intensief gebruik. tevens starten apps merkbaar sneller en blijven ze vaker in het geheugen ivm gb. batterij is vergelijkbaar. camera kan ik niet inschatten maar werkt in ieder geval naar behoren. om eerlijk te zijn heb ik geen id wat er nog verbeterd kan worden. knap dat sony dit voor elkaar heeft gekregen. na de beta had ik de hoop al opgegeven, wat geen probleem zou zijn overigens aangezien die ook als een trein liep. geen idee wat de presentaties op stock kernel zijn zonder overclock, maar ik verwacht vergelijkbaar met gb en dus nog iets betere battetij

• Nnoitra
Arconium is top!
Ik zit nog op de 8.2 voor GB maar zal spoedig de Arconium ICS + Doomkernel flashen :)

Maar let wel, je bootloader moet ge-unlockt zijn wil je Arconium kunnen flashen!

[ Voor 110% gewijzigd door Nnoitra op 01-06-2012 00:23 ]

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:44
Ik heb gezocht in dit topic maar kon er niks over vinden. Mijn pa heeft een Arc S en sinds hier Android 4 op staat heeft hij last van reboots. Dit is heel irritant, zo was hij vandaag een hele dag niet bereikbaar omdat zijn telefoon had gereboot en hij het niet had gemerkt.

Is er iets tegen te doen?
-Edwin- schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 00:35:
Ik heb gezocht in dit topic maar kon er niks over vinden. Mijn pa heeft een Arc S en sinds hier Android 4 op staat heeft hij last van reboots. Dit is heel irritant, zo was hij vandaag een hele dag niet bereikbaar omdat zijn telefoon had gereboot en hij het niet had gemerkt.

Niet echt vrees ik... Er komt wel heel erg binnenkort een update naar 4.0.4 (zou kunnen dat die er al is), en die heeft een hele hoop aan bugfixes en andere verbeteringen aan boord.

Als je de upgrade hebt gedaan zou het ook kunnen dat er een paar apps voor vastlopers zorgen. Nakijken of alle apps up-to-date zijn en eventueel een factory reset kunnen erg veel helpen.

Verwijderd

Factory reset? Als die overgeclocked/undervolted is dan weer terug zetten. Of je kunt zelfs underclocken/overvolten om een meer stabiel te krijgen. Als je de ICS 4.0.4 of GB erop hebt en hij doet het nog steeds dan zou ik eens aan garantie gaan denken. Dan zit er iets niet goed in de hardware.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:14
Beste mensen ik heb een vraag,

Kwam vanmiddag deze aanbieding tegen: http://www.gsmtopdeal.nl/...-ericsson-xperia-arc-s-2/

Nu ben ik in het bezit van een Xperia X10 met een sim-only abonnement bij Ben. Bevalt wel goed, maar ik betaal bijna net zoveel als bij de aanbieding van gsmtopdeal.nl

Is een Arc S aan te raden? Vindt hem wel erg mooi en vooral de goede camera spreekt me wel aan. De rest van de specs zijn eerlijk gezegd wel al wat verouderd. Ik lees veel verhalen over vollopend ram geheugen en daardoor bijna onmogelijk multi tasken. Zelfde verhaal als bij m'n x10 dus.

Ik draai nu al een jaar custom roms en heb een unlocked bootloader enzo. Ben dus wel bekend met het tweaken, en heb wel gemerkt dat je met een goede rom soms de prestaties zo kan opkrikken dat hij bijna presteerd als telefoon in een hogere klasse. Gta3 kan ik bijvoorbeeld draaiend krijgen op m'n x10 :P.

Maar hoe is de accu tijd?
Hij draait hij op ICS? lees daar ook veel verschillends over.
Beetje degelijk gebouwd?

Groeten
Sjoerd

Verwijderd

Accu is prima, je haalt ongeveer een dag bij normaal tot zwaar gebruik. Vergelijkbaar dus met veel andere toestellen met groot scherm. ICS draait sinds de update naar 4.0.4 prima. Multitasken is inderdaad niet optimaal. Om die laatste reden kun je momenteel ook beter een 1GB toestel kiezen, ook gezien de kleine prijs verschillen. Misschien is de Xperia P of S een optie? Of als je per se voor design wilt gaan en je de Arc mooi vind dan is het een prima toestel, helemaal als je met Roms aan de gang gaat.

• Nnoitra
Lees ook even een pagina of 2 terug, daar staat een post met een paar bijna identieke vragen en reacties daarop.
Vanaf daar wordt er ook wel over ICS & prestaties gepraat.

[ Voor 14% gewijzigd door Nnoitra op 01-06-2012 12:49 ]

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:44
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:56:
[...]

Factory reset? Als die overgeclocked/undervolted is dan weer terug zetten. Of je kunt zelfs underclocken/overvolten om een meer stabiel te krijgen. Als je de ICS 4.0.4 of GB erop hebt en hij doet het nog steeds dan zou ik eens aan garantie gaan denken. Dan zit er iets niet goed in de hardware.
Heb niet met de clocksnelheden gespeeld en ga dat ook niet doen. Maar ik wist niet dat het zo erg was, bij de S2 (heb ik zelf) waren reboots aan de orde van de dag en hoefde je er absoluut niet aan te denken dat het aan de hardware lag. Schrik toch wel een beetje hiervan. Ik wacht anders op de 4.0.4 update, en als dat ook niet werkt probeer ik wel een factory reset.

• Humma Kavula
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:56:
Als je de ICS 4.0.4 of GB erop hebt en hij doet het nog steeds dan zou ik eens aan garantie gaan denken. Dan zit er iets niet goed in de hardware.
-Edwin- schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:55:
Schrik toch wel een beetje hiervan.
Mijn pa heeft een Arc S en sinds hier Android 4 op staat heeft hij last van reboots.
Geen hardware probleem als hij het dus voor de update wel gewoon deed :)
Update afwachten of terug naar gingerbread, kijk dit is de reden waarom ik nog even wacht :+

[ Voor 17% gewijzigd door Humma Kavula op 01-06-2012 19:13 ]

Wear Sunscreen!

• S_Chief
  • Niet online
Wat ik wel heb gemerkt bij het standaard toetsenbord van de arc is dat het fijn zou zijn als de spatiebalk iets breder naar rechts zou zijn. Betrap mezelf er nog steeds vaak op dat ik op puntjes zit te drukken in plaats van op de spatiebalk.. :P
Pagina: 1 ... 34 ... 45 Laatste