Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Verwijderd
Ik heb deze LT15i_3.0.A.2.184_Generic_U en waarschijnlijk moet ik daarom ook nog wachten... hopelijk niet lang.Fordox schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:43:
zow leuke update!
ik kan niet wachten tot deze eindelijk ota uitrolt voor generic uk ^^ heb ik mijn root ook nog. ben benieuwd wat voorn leuke score ik dan haal met browsermark
Eerlijk gezegd had ik nu ICS verwacht, maar kennelijk heb ik dat erg verward met android 4.0.
Mij duideljk dat ICS moet wachten of zelfs nog onzeker is voor de Xperia's van nu.
Ik zal autostarts nog eens kijken met superuser, ik had idd een melding van superuser verwacht maar die kreeg ik niet. Misschien moet ik autostarts handmatig toevoegen oid in superuser.

Ik heb hem toevallig pas in de winkel gezien, ik kon hem niet oppakken maar wel goed bekijken (hij zat vast maar niet achter glas).
hij leek niet zo groot als ik dacht, en de Ray leek zelfs heel klein. Dus vandaar mijn vraag
Waarom flash je niet gewoon de generic NL? Kan gewoon via de wotanserver...Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:08:
[...]
Ik heb deze LT15i_3.0.A.2.184_Generic_U en waarschijnlijk moet ik daarom ook nog wachten... hopelijk niet lang.
Eerlijk gezegd had ik nu ICS verwacht, maar kennelijk heb ik dat erg verward met android 4.0.
Mij duideljk dat ICS moet wachten of zelfs nog onzeker is voor de Xperia's van nu.
Ik zal autostarts nog eens kijken met superuser, ik had idd een melding van superuser verwacht maar die kreeg ik niet. Misschien moet ik autostarts handmatig toevoegen oid in superuser.
Battle.net || Strava
Do'h!retlaw schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:12:
Waarom flash je niet gewoon de generic NL? Kan gewoon via de wotanserver...
Omdat hij root heeft en wil houden misschien?
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Verwijderd
Yep.Nnoitra schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:34:
[...]
Do'h!
Omdat hij root heeft en wil houden misschien?
daarom geen wotan.
Na de update via seus zijn al mijn gegevens intact gebleven... Ik weet niet wat voor invloed dat op eventuele root toegang heeft, maar voor je gegevens hoef je niet te wachten...Fordox schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:03:
de update van seus heb ik ook wel. maar het moet dus ota.
daarom geen wotan.
Battle.net || Strava
If update NOT "OTA" then root = gone!retlaw schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:09:
Na de update via seus zijn al mijn gegevens intact gebleven... Ik weet niet wat voor invloed dat op eventuele root toegang heeft, maar voor je gegevens hoef je niet te wachten...
Kom op zeg, dit is hier al zo vaak gezegd danwel besproken dat je dit zou moeten kunnen dromen..
Even een beetje inlezen voordat je gaat posten zou niet verkeerd zijn..
Jezelf een beetje inhouden ook niet... Op elke post die je niet aan staat geef je een negatieve reactie?! Is ook niet altijd nodigNnoitra schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:06:
[...]
If update NOT "OTA" then root = gone!
Kom op zeg, dit is hier al zo vaak gezegd danwel besproken dat je dit zou moeten kunnen dromen..
Even een beetje inlezen voordat je gaat posten zou niet verkeerd zijn..
Battle.net || Strava
Zijn jullie het CRT-monitor-effect ook kwijt na de update van firmware 4.0.2.A.0.42 ? Dus wanneer het scherm uit gaat? Beetje jammer, vond het wel een
SChief schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:17:
Verwijderd in "Het Sony Ericsson Xperia Arc topic - Deel 1"
Nollekeuh in "Het Sony Ericsson Xperia Arc topic - Deel 1"
SChief in "Het Sony Ericsson Xperia Arc topic - Deel 1"
cheiron in "Het Sony Ericsson Xperia Arc topic - Deel 1"
Je bent niet de enige zoals je ziet.
Ik krijg McAfee er niet af... Verwijdering mislukt. Hoe heb jij het gedaan?Wisepilot heb ik meteen gedumpt, net als McAfee.
Battle.net || Strava
*druppel..emmer..overlopen..*retlaw schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:26:
Jezelf een beetje inhouden ook niet... Op elke post die je niet aan staat geef je een negatieve reactie?! Is ook niet altijd nodig.
Ik reageer niet negatief op posts die me niet aanstaan, ik reageer op een lakse/luie houdingen. En mijn bijdragen zijn over het algemeen constructief en kloppen.
Vroeger is mij geleerd eerst na te denken en dan pas wat te zeggen & als je informatie verschaft, zorg dan dat wat je zegt klopt, door (voor)onderzoek te doen..
Hier komen keer op keer dezelfde vragen voorbij, welke met een simpele search te vinden zijn (waarvan een mooi voorbeeld een paar posts hierboven staat), en worden er soms dingen gepost die kant noch wal slaan.
En dat is gewoon jammer
.
[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 21-10-2011 21:10 ]
mag je het iig wel iets subtieler brengenNnoitra schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:03:
[...]
*druppel..emmer..overlopen..*
Ik reageer niet negatief op posts die me niet aanstaan, ik reageer op een lakse/luie houdingen. En mijn bijdragen zijn over het algemeen constructief en kloppen.
Vroeger is mij geleerd eerst na te denken en dan pas wat te zeggen & als je informatie verschaft, zorg dan dat wat je zegt klopt, door (voor)onderzoek te doen..
Hier komen keer op keer dezelfde vragen voorbij, welke met een simpele search te vinden zijn (waarvan een mooi voorbeeld een paar posts hierboven staat), en worden er soms dingen gepost die kant noch wal slaan.
En dat is gewoon jammer![]()
.
Maar goed, weer ontopic!
http://www.xperiablog.net/ moet ermee kappen van SE!
Bad SE, BAD!

sorry hoor maar dat is toch het tegenovergestelde van wat ze willen bereiken met het neerhalen van die sites?
maargoed, het is zon facebook berichtje. maar hopen kan geen kwaad
[subtiel mode aan]Fordox schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:24:
ICS komt dus wel naar de arc volgens de frontpage van tweakers.
maargoed, het is zon facebook berichtje. maar hopen kan geen kwaad
Tweakers baseert dat ook op dat facebook ding van SE Nederland, welke hier een paar dagen terug ook al gepost is (Door jou notabene
SE Nederland kan blaten wat ze wil, maar het is pas officieel als SE Zweden het zegt en niet eerder.. Dat staat zelfs in de FB post van SE NL..
[subtiel mode uit]
ik heb bij tweakers nog nooit een fout gezien in hu nieuws, en anders passen ze het wel aan.Nnoitra schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:09:
[...]
[subtiel mode aan]
Tweakers baseert dat ook op dat facebook ding van SE Nederland, welke hier een paar dagen terug ook al gepost is (Door jou notabene).
SE Nederland kan blaten wat ze wil, maar het is pas officieel als SE Zweden het zegt en niet eerder.. Dat staat zelfs in de FB post van SE NL..
[subtiel mode uit]
en nee dat is niet gepost door mij
en die subtiele mode is een stuk plesanter
Challenge accepted!Fordox schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:36:
ik heb bij tweakers nog nooit een fout gezien in hu nieuws, en anders passen ze het wel aan.
en nee dat is niet gepost door mijik zei dat SE heeft beweerd om de komende tijd de xperia toestellen zo vaak mogelijk up te daten. ik zei niets over ICS.
Dat linkje zegt, ook op basis van het SE NL facebook bericht, dat ICS naar de Arc komt.
En nu post Tweakers dat ICS naar de Arc komt en gebruikt hetzelfde facebook bericht als onderbouwing terwijl in dat FB bericht duidelijk te lezen is dat alle officiele berichten over updates van SE Zweden komen..
Beetje slordig van T.net
Verwijderd
Verwijderd
en ik heb de update helaas ook nog niet.
Dit al geprobeerd?Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:38:
Iets heel irritants. Sinds een paar dagen krijg ik constant de melding bovenin 'kan facebook niet synchroniseren. Opnieuw autoriseren'. Wat ik ook doe, niets helpt. Ik ben gewoon aangemeld en kan gewoon op de facebook app en ik heb facebook gewoon aan mijn contact gekoppeld. Hoe krijg ik de melding weg? Hard reset helpt ook niet.
https://www.facebook.com/settings?tab=applications
Daar "Sony Ericsson Xperia™" opzoeken en verwijderen.
Je Arc zal dan, als ik me niet vergis, wel een melding geven / pagina openen waar je je Arc weer moet authoriseren bij FB.
Same here. Het ligt niet aan je Facebook-app, maar aan "Facebook inside Xperia". Bij 'accounts en synchronisatie' staat Facebook namelijk twee keer. Ik heb bij één van de twee (die 'inside') de autosync uitgezet en nu krijg ik de foutmelding niet meer. Alleen worden de agenda-items niet meer automatisch toegevoegd. Is ook niet erg, want die hadden 7 uur tijdsverschil...Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:38:
Iets heel irritants. Sinds een paar dagen krijg ik constant de melding bovenin 'kan facebook niet synchroniseren. Opnieuw autoriseren'. Wat ik ook doe, niets helpt. Ik ben gewoon aangemeld en kan gewoon op de facebook app en ik heb facebook gewoon aan mijn contact gekoppeld. Hoe krijg ik de melding weg? Hard reset helpt ook niet.
Punctuality is the politeness of kings
Verwijderd
Kun je ook in het speciale Sony Ericsson menu onder instellingen volgens mij (helemaal bovenaan).dreamscape schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:13:
[...]
Same here. Het ligt niet aan je Facebook-app, maar aan "Facebook inside Xperia". Bij 'accounts en synchronisatie' staat Facebook namelijk twee keer. Ik heb bij één van de twee (die 'inside') de autosync uitgezet en nu krijg ik de foutmelding niet meer. Alleen worden de agenda-items niet meer automatisch toegevoegd. Is ook niet erg, want die hadden 7 uur tijdsverschil...
Flickr PSN ID= cheironnl
Heeft iemand een idee hoe het zou komen of wat ik er aan zou kunnen doen?
- timer widget
- calendar widget
- nieuwe analoge (wereld)-klok
http://www.xperiablog.net...are-4-0-1-a-0-283-review/
Deze kan ik niet terug vinden in de officiële update voor de nederlandse toestellen naar 2.3.4 helaas. Of ik heb niet goed gekeken?!
In de review staat in ieder geval een linkje om deze alsnog als apk te kunnen downloaden!
Battle.net || Strava
Verwijderd
Idd bij de SE FB pagina privacy instellingen autorisatie facebook verwijderd, toen opnieuw gemachtigd via FB app in telefoon en nu geen probleem meer. Maar hopelijk komt de melding niet terug, pas was hij ook een dag weg. maar wie weet werkt het nu wel....dreamscape schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:13:
[...]
Same here. Het ligt niet aan je Facebook-app, maar aan "Facebook inside Xperia". Bij 'accounts en synchronisatie' staat Facebook namelijk twee keer. Ik heb bij één van de twee (die 'inside') de autosync uitgezet en nu krijg ik de foutmelding niet meer. Alleen worden de agenda-items niet meer automatisch toegevoegd. Is ook niet erg, want die hadden 7 uur tijdsverschil...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 12:14 ]
Probeer nu eens, vandaag is hij er wel van Telfort, is ook KPN.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:11:
Net nog gekeken voor de update, nog niet, ook via seus geprobeerd, zit bij HI..
Ik heb het al een weekje niet meer gezien, dus ik heb goede hoop ...Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:46:
[...]
Idd bij de SE FB pagina privacy instellingen autorisatie facebook verwijderd, toen opnieuw gemachtigd via FB app in telefoon en nu geen probleem meer. Maar hopelijk komt de melding niet terug, pas was hij ook een dag weg. maar wie weet werkt het nu wel....
Punctuality is the politeness of kings
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1312859
edit: zijn er eigenlijk mensen die custom software draaien op de Arc?
[ Voor 15% gewijzigd door retlaw op 26-10-2011 10:24 ]
Battle.net || Strava
Ik had dat draadje ook gezien, mooi dat er sinds gisteravond bevestiging is dat het ook de Arc werkt!retlaw schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:49:
Het is tegenwoordig ook mogelijk om op de Arc root acces te verkrijgen, zonder de bootloader te unlocken! zie de onderstaande link.
Wat bedoel je met "custom software", een custom ROM zoals cyanogenmod?
Ik ben met mijn vorige toestellen (HTC Desire, Nexus S) veel aan het flashen geweest, maar kwam vooral bij de Nexus S toch steeds weer terug op de stock.
Ben wel benieuwd naar ervaringen en/of tips!
Battle.net || Strava
Voor dit soort dingen kun je, denk ik, beter op sites zoals XDA rond gaan kijken. Daar zit veel meer kennis met betrekking tot roms / mods.
Verwijderd
Dit is toch niet nieuw? Al sinds maanden is er root access te krijgen zonder te unlocken.retlaw schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:49:
Het is tegenwoordig ook mogelijk om op de Arc root acces te verkrijgen, zonder de bootloader te unlocken! zie de onderstaande link.
Overigens hier nog steeds geen OTA update 2.3.4 met KPN maar heeft zeker te maken met de versie generic uk??
Verwijderd
Helaas.... same problem again.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:46:
[...]
Idd bij de SE FB pagina privacy instellingen autorisatie facebook verwijderd, toen opnieuw gemachtigd via FB app in telefoon en nu geen probleem meer. Maar hopelijk komt de melding niet terug, pas was hij ook een dag weg. maar wie weet werkt het nu wel....
Even eerst het linkje lezen voordat je post?Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:14:
[...]
Dit is toch niet nieuw? Al sinds maanden is er root access te krijgen zonder te unlocken.
Overigens hier nog steeds geen OTA update 2.3.4 met KPN maar heeft zeker te maken met de versie generic uk??
Met deze root methode kun je je Arc rooten zelfs als je 2.3.4 al hebt.. En dat kon tot op heden niet.
En KPN heeft niet te maken met het uitbrengen van een OTA voor generic UK.
[ Voor 4% gewijzigd door Nnoitra op 26-10-2011 13:32 ]
Verwijderd
Nnoitra schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:19:
[...]
Even eerst het linkje lezen voordat je post?
Met deze root methode kun je je Arc rooten zelfs als je 2.3.4 al hebt.. En dat kon tot op heden niet.
En KPN heeft niet te maken met het uitbrengen van een OTA voor generic UK.

Dat betekent dus, dat stel dat generic uk geen ota vrijgeeft van 2.3.4 (of het duurt nog maanden...??) en ik wil toch 2.3.4 met root toegang, ik dus terug moet flashen met flashtool naar 2.3.2, en dan op de een of andere manier 2.3.4 zien te krijgen en dan mbv de roottoel uit de link, dus root verkrijgen op een hele simpele manier....
Ik ben wel gewend om met flashtool en seus te werken, heb alleen nog geen idee wat dan weer het verschil met wotan, etc. is... maar goed dan zal ik dat nog eens op moeten zoeken. Of iemand die dat heel kort kan vertellen
Seus -> zet het toestel terug naar de oorspronkelijke regio, met de nieuwste firmware, gegevens en apps blijven bij een update intact, bij een 'reparatie' niet.
Flashtool -> de truuk met flashtool is, dat je de juiste firmware hebt. Op bijv xda circuleren de generic uk versies veelal. je kunt zelf aangeven of de userdata bewaart moet blijven of worden gereset...
Wotan -> een account aanmaken en je hebt gelijk de beschikking over elke generieke firmware... Nadeel is wel, dat alle gegevens worden gereset...
Battle.net || Strava
Dat wat retlaw eigenlijk al zei;Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:24:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
ik zie het, het gaat om de 2.3.4 maar stond niet heel duidelijk in de omschrijving van het bericht.
Dat betekent dus, dat stel dat generic uk geen ota vrijgeeft van 2.3.4 (of het duurt nog maanden...??) en ik wil toch 2.3.4 met root toegang, ik dus terug moet flashen met flashtool naar 2.3.2, en dan op de een of andere manier 2.3.4 zien te krijgen en dan mbv de roottoel uit de link, dus root verkrijgen op een hele simpele manier....
Ik ben wel gewend om met flashtool en seus te werken, heb alleen nog geen idee wat dan weer het verschil met wotan, etc. is... maar goed dan zal ik dat nog eens op moeten zoeken. Of iemand die dat heel kort kan vertellen
Kijken of SEUS of PC-companion de update voor UK Generic al heeft.
Zo ja, dan deze gewoon uitvoeren en dan de nieuwe root methode toepassen.
Zo nee, dan in de build.prop (geloof ik, anders ff googlen) je customisation nummer aanpassen naar de NL Generic, of een andere, rebooten en dan updaten met SEUS / PCC.
Daarna geroot:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1318774
Binnen een kwartier gepiept.
Ik heb nog steeds problemen met mijn belvolume (staat op maximum). Heb Volume+ geïnstalleerd en daarmee het belvolume wel wat op weten te krikken.
Verwijderd
Verwijderd
Jouw toestel is dus een stuk sneller geworden door de update? Tenminste, wat je browser betreft..Humma Kavula schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:59:
[...]
Ik dus ook, eerst haalde ik rond 41000, nu met 2.3.4 update 60886
Sjees, nog een run, nu 62675
Ik kan bevestigen dat dit ook voor de Arc S geldtretlaw schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:49:
Lang leve Titanium Backup
dat facebook ellende is ook het eerste dat ik er vanaf smeet samen met timescape en al die andere onnutige gadgets en troep die ik niet gebruikspacer schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:42:
[...]
Ik kan bevestigen dat dit ook voor de Arc S geldt. Eindelijk verlost van al die Facebook ellende
.
Lang leve Titanium Backup.
ook heb ik de music like weg gehaald van facebook.
enigste dat er nog op staat is trackid
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Verwijderd
Er irritant vond ik dat, evenals de camera app en battery drains (o.a. bluetooth bij mij). De rom zelf was wel erg snel dus ik wacht nog ff op een meer gepolijste versie.Imprezzion schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:06:
Nieuwe Cyanogenmod update erop geflashed. Nog een klein probleem met keyboard uitlijning aan de onderste rij toetsen maar voor de rest draait het geweldig.
Naast bovengenoemde werkte mijn GPS ook niet meer. Al met al genoeg redenen om terug te gaan naar stock-rom (al heb ik het idee dat mijn GPS nogsteeds niet goed werktVerwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:25:
[...]
Er irritant vond ik dat, evenals de camera app en battery drains (o.a. bluetooth bij mij). De rom zelf was wel erg snel dus ik wacht nog ff op een meer gepolijste versie.
Verwijderd
Nnoitra schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:08:
[...]
Dat wat retlaw eigenlijk al zei;
Kijken of SEUS of PC-companion de update voor UK Generic al heeft.
Zo ja, dan deze gewoon uitvoeren en dan de nieuwe root methode toepassen.
Zo nee, dan in de build.prop (geloof ik, anders ff googlen) je customisation nummer aanpassen naar de NL Generic, of een andere, rebooten en dan updaten met SEUS / PCC.
Thankx, ik dacht dat updaten met SEUS beter was van niet als je root had...
Goed, ik ben nu met SEUS bezig en hij is iets aan het downloaden, kon niet eerst zien wat hij ging downloaden. Nu maar hopen dat het goed gaat. En daarna die nieuwe tool gebruiken. Ik hoop dat het zo simpel is. Vind het toch wel spannend, want ik wil graag alles houden wat ik nu heb...
edit.
Balen. nu heb ik weer 2.3.3. en ben allerlei apps etc. kwijt. Hoe nu toch op 2.3.4 te komen??
Ik had eerder LT15i_3.0.A.2.184_Generic_U geflashed, maar kan niet zien welke update ik nu heb.
Builtnummer is nu 4.0.A.2.368 en versie 2.3.3 dus.
Ik heb overigens nog wel root volgens mij, ik kan overal in komen. Alleen alle apps die ik had, moet ik opnieuw installeren maar gelukkig kan ik die vanwege de root toegang wel weer vinden.
Maar liever nog ga ik nu meteen door naar 2.3.4 voordat ik straks weer opnieuw alles installeren moet.
Ik heb bovenstaande tekst bewust niet gedeleted, omdat er misschien meer van die dummies zijn zoals ik die hier weer van leren....vandaar in kleine lettertjes!!
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 23:20 ]
Als je toch al alles kwijt bent, kun je via de wotanserver de 2.3.4 generic NL flashen. Er is voor de UK nog geen 2.3.4 versie uitgerold via SEUS. Heb je herstellen gekozen dan?!Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:05:
[...]
Thankx, ik dacht dat updaten met SEUS beter was van niet als je root had...
Goed, ik ben nu met SEUS bezig en hij is iets aan het downloaden, kon niet eerst zien wat hij ging downloaden. Nu maar hopen dat het goed gaat. En daarna die nieuwe tool gebruiken. Ik hoop dat het zo simpel is. Vind het toch wel spannend, want ik wil graag alles houden wat ik nu heb...
edit.
Balen. nu heb ik weer 2.3.3. en ben allerlei apps etc. kwijt. Hoe nu toch op 2.3.4 te komen??
Heb je een backup gemaakt met bv Titanium Backup? Dan kun je de generic NL flashen via de Wotan server. Vervolgens root acces verkrijgen en alles weer terugzetten...
Battle.net || Strava
Verwijderd
retlaw schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:49:
[...]
Als je toch al alles kwijt bent, kun je via de wotanserver de 2.3.4 generic NL flashen. Er is voor de UK nog geen 2.3.4 versie uitgerold via SEUS. Heb je herstellen gekozen dan?!
Heb je een backup gemaakt met bv Titanium Backup? Dan kun je de generic NL flashen via de Wotan server. Vervolgens root acces verkrijgen en alles weer terugzetten...
Gelukkig staat er wel alles op de SD kaart en op google natuurlijk.
Wotanserver wil ik wel proberen. Nog niet gedaan dus moet me er nu ff in verdiepen.
Via SEUS heb ik geen herstellen gekozen, ik heb niks gekozen want hij ging volgens mij meteen de nieuwe software downloaden en installeren!
Ik heb wel bacukps met titanium backup gemaakt, maar die app moet ik dus wel opnieuw eerst installeren voordat ik iets terug kan zetten.
edit: leuk is dat... die wotanserver is dus niet gratis...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 23:21 ]
gelukkig word er ook altijd over posts heengelezenVerwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:53:
[...]
Gelukkig staat er wel alles op de SD kaart en op google natuurlijk.
Wotanserver wil ik wel proberen. Nog niet gedaan dus moet me er nu ff in verdiepen.
Via SEUS heb ik geen herstellen gekozen, ik heb niks gekozen want hij ging volgens mij meteen de nieuwe software downloaden en installeren!
Ik heb wel bacukps met titanium backup gemaakt, maar die app moet ik dus wel opnieuw eerst installeren voordat ik iets terug kan zetten.
Maar kan ik nu dan direct generic NL flashen via de wotan server, of moet ik eerst van allerlei dingen terugzetten??
Liever flash ik nu meteen goed... misschien lukt het je om nog ff te reageren. Ik ga zoeken naar die wotan server...
edit: leuk is dat... die wotanserver is dus niet gratis...
Heb een paar posts terug al gezegd dat de wotanserver gewoon gratis is ookal lijkt dat niet zo
who put a "stop payment" on my reality check
Verwijderd
Edit (na een spannend uurtje): ik heb inmiddels via 'support' gezien dat je de progs kunt downloaden. Vanuit dat wotan programma kun je idd downloaden wat je wilt. Ik heb nu gewoon de Nederlandse Android versie 2.3.4, Build-nummer 4.0.2.A.0.42 via WotanserverDaRk PoIsOn schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:24:
[...]
gelukkig word er ook altijd over posts heengelezen
Heb een paar posts terug al gezegd dat de wotanserver gewoon gratis is ookal lijkt dat niet zo
En volgens mij heb ik nog steeds root... kan dat???
Ik kan volgens mij gewoon in alle mappen komen.

Kost nog wat meer tijd om te kijken of ik alles weer zo kan krijgen zoals ik had, maar ben hopelijk nu wel weer even van het flashen af.

Edit: toestel bleek toch niet (volledig) geroot te zijn. Nu met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1312859 alsnog geroot. Alleen het eerste progje is nodig en dan gaat het echt supersnel. Ik had alles gedownloaded van die pagina, maar dat was dus niet nodig.
Met Titanium Backup alles inmiddels weer goed hersteld. Wel moet ik opnieuw allerlei apps bevriezen en ook bloatware verwijderen want het telefoongeheugen is wel ineens vol. Verder weer lekker vlot.
[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 13:34 ]
Hier kom ik dus niet veel verder. Op een gegeven moment gaat men de update op de PC binnenhalen waarna je de telefoon in de Mediaoverdracht Modus moet zetten.SChief schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:50:
[afbeelding]
Ik zie em inmiddels ook via PC Companion.Mijn toestel is een Generic NL versie btw.
Op een gegeven moment moet je het toestel loskoppelen van je PC en de USB kabel uit je telefoon halen. Daarna dien je de USB kabel (met telefoon uitgeschakeld) weer aan te sluiten terwijl je de "terug-toets" in blijft houden. Bij mij gebeurd er dan helemaal 0,0.
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb wel wat geks met de tijd en datum. Deze loopt een dag achter als ik deze op automatisch zet... Ik zit bij t Mobile.
Battle.net || Strava
Verwijderd
Ik heb wel veel gedoe gehad met PC companion en gebruik het nu eigenlijk niet meer. Als je het via SEUS probeert, is het wel simpeler, dan moet je het toestel van tevoren uitzetten. En moet je op een bepaald moment de back-toets indrukken en tegelijk de kabel aansluiten op PC tot het moment waarop je op het scherm ziet dat je kunt loslaten. Verder hoef je niks te doen alleen ff wachten....SniperEye schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:52:
[...]
Hier kom ik dus niet veel verder. Op een gegeven moment gaat men de update op de PC binnenhalen waarna je de telefoon in de Mediaoverdracht Modus moet zetten.
Op een gegeven moment moet je het toestel loskoppelen van je PC en de USB kabel uit je telefoon halen. Daarna dien je de USB kabel (met telefoon uitgeschakeld) weer aan te sluiten terwijl je de "terug-toets" in blijft houden. Bij mij gebeurd er dan helemaal 0,0.
Of is de update niet te zien met SEUS?
Ander punt. Ik had een kras op de in-de-fabriek-opgeplakte screenprotector. Ik had inmiddels van die goedkope besteld op ebay en heb die snel vervangen. Heb ik wel een beetsje spijt van. Allereerst was de originele best lastig te verwijderen, hij was heel stevig en zat goed vast. De nieuwe is heel dun. Bevestigen ging wel goed, maar al snel zitten daar ook kleine krasjes op.
Achteraf was het misschien beter om een extra protector op de originele te plakken maar iemand raadde dat juist weer af (in de winkel volgens mij).
Ik heb nu van die mirror-protectors besteld, http://www.ebay.nl/itm/2X...ories&hash=item3a67063419 beviel mij erg goed bij mijn Nokia ondanks dat die nog minder helder scherm had en het spiegeleffect het wat donkerder maakt. Het is wel steviger.
Verder twijfel ik nog over een andere case of flipover, http://www.ebay.nl/itm/SO...uches&hash=item27bb826c51 of http://www.ebay.nl/itm/BL...uches&hash=item2a151bb32b. Ik ben benieuwd naar jullie gebruiksgemakt. Ik heb nu een rubberen case, die is wat slap (vind ik zelf) en zit ook over de zijkanten boven en onder het toestel heen.
Met Android 2.3.4 ben ik nu gelukkig van die facebookmeldingen af
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 19:42 ]
Home button bleef constant vasthangen, zit waarschijnlijk iets tussen ofzo. Tevens laat ik gelijk mijn batterij even nakijken door de battery drains die ik hier al eerder aangekaart heb.
Als leentoestel een nokia e63 meegekregen, is dat de borg 100 euro bedroeg, anders had ik hem al in 100 stukken geslagen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Nope, gewoon nog de standaard Android van SE erop (geen branded software van provider o.i.d.). Geen SEUS dus.
[ Voor 5% gewijzigd door jejeh op 31-10-2011 12:17 ]
Ik heb het niet via SEUS gedaan maar via PC Companion, daar is het gewoon aansluiten, wachten tot hij klaar is, loshalen en aanzetten.SniperEye schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:52:
[...]
Hier kom ik dus niet veel verder. Op een gegeven moment gaat men de update op de PC binnenhalen waarna je de telefoon in de Mediaoverdracht Modus moet zetten.
Oeps, zie net dat het juist met PC Companion niet lukt, je kan dan wel SEUS proberen.
[ Voor 10% gewijzigd door S_Chief op 31-10-2011 12:18 ]
Verwijderd
Ik had dat gedonder ook. Telkens moest ik weer iets veranderen (USB/mediaoverracht/etc.) maar het hielt maar niet op. En deed ik de juiste aanwijzing, dan kon hij de telefoon weer niet vinden.... schoot niet op dus. Net of er iets met die drivers niet helemaal klopte (al had ik alles netjes geinstalleerd... voor zover ik weet)SChief schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:16:
[...]
Ik heb het niet via SEUS gedaan maar via PC Companion, daar is het gewoon aansluiten, wachten tot hij klaar is, loshalen en aanzetten.
Oeps, zie net dat het juist met PC Companion niet lukt, je kan dan wel SEUS proberen.Wel apart, want met PC Companion ken ik de werkwijze die jij beschrijft niet.
Vreemd genoeg werkt het nu, na mijn update naar 2.3.4, wel goed. Al gebruik ik het nog maar zelden.
Heb jij een lijst gevonden met alle bloatware die je gerust kunt verwijderen voor android 2.3.4? Ik heb alleen die van 2.3.3. gevonden op XDA forum en gebruikt, maar weet niet of dat nog wat uitmaakt.jejeh schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:12:
@ speurder bedankt voor de info over dat root tooltje via xda,ging prima op mijn arc s ......weg bloatware en facebook.
Verder probeer ik met titanium backup nog e.e.a. te bevriezen en als ik fouten krijg, zet ik het terug. Ook wel veilig. Maar of dat ruimte scheelt betwijfel ik nog wel.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 19:26 ]
scheelt wel ruimte op je telefoon
alles dat je onnuttigt lijkt en geen android iets, kun je het gerust verplaatsen
nope doe het ook zo met Titanium,eerst bevriezen/backuppen en na een paar dgn uninstall.speurder schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:24
Heb jij een lijst gevonden met alle bloatware die je gerust kunt verwijderen voor android 2.3.4? Ik heb alleen die van 2.3.3. gevonden op XDA forum en gebruikt, maar weet niet of dat nog wat uitmaakt.
Verder probeer ik met titanium backup nog e.e.a. te bevriezen en als ik fouten krijg, zet ik het terug. Ook wel veilig. Maar of dat ruimte scheelt betwijfel ik nog wel.
dat lijstje ken ik niet.
Verwijderd
Deze staat automatisch op automatisch... Je kunt controleren of deze werkt door via de dialer in te voeren:Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:57:
Is er een mogelijk om de schermhelderheid op automatisch te zetten? Er is volgens mij wel een lichtsensor op de arc maar bij Helderheid instelling is er bij mij geen optie om op automatisch te zetten. Ook niet met de nieuwste originele update. 2.3.4 build nr 4.0.2.A.0.42
*#*#7378423#*#*
Kies dan voor Service tests -> Ambient Light Sensor.
Als je je vinger voor de sensor doet, zul je zien, dat de waarde veranderd...
Battle.net || Strava
Staat altijd op auto. Je kan zelf instellen hoe helder je het scherm wilt, afhankelijk van binnen of buiten zal de Arc daarbovenop de helderheid alsnog aanpassen. Je kiest gewoon een basishelderheid. En geloof me, dat wil je niet continue zelf doen. In direct zonlicht past de Arc het direct goed aan.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:57:
Is er een mogelijk om de schermhelderheid op automatisch te zetten? Er is volgens mij wel een lichtsensor op de arc maar bij Helderheid instelling is er bij mij geen optie om op automatisch te zetten. Ook niet met de nieuwste originele update. 2.3.4 build nr 4.0.2.A.0.42
Johann Sebastian Bach
Verwijderd
1ste boot lukte alleen niet toen liep ie vast.
Netjes backups gemaakt van alles maar was niet nodig
who put a "stop payment" on my reality check
[ Voor 64% gewijzigd door Fordox op 05-11-2011 00:17 ]
browsermark haal ik nu 63092
gemiddelde runs zijn 62500
[ Voor 88% gewijzigd door Fordox op 05-11-2011 19:23 ]
Heb nu versie 4.0.2.A.0.42 en het volgende is mij opgevallen:Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:55:
[...]
Nee als het goed is niet. Heb de file geflasht dus inclusief nieuwe unrooted kernel. Nu dus wachten op modded kernel.
Tot die tijd ff alles proberen.
- Screen-off animatie is anders. Het beeld "krimpt" nog steeds maar niet vanuit alle hoeken. Dus niet echt een CRT animatie maar wel mooi. Persoonlijk doe ik straks de CRT er weer op.
- Agenda is zelfde. Dus nog steeds allemaal roze afspraken (facebook is paars) en niet oneindig doorscrollen in maandview
- 3D panaroma.
- Panorma.
- Swype toetsenbord. Ook iets andere animaties en uiterlijk. Werkt naar mijn mening minder goed dan de officiele Swype (vind ik ook niet fijn). Swiftkey gaat er weer op.
- Gallerij heeft bovenaan een 3D button voor een speciale 3D gallerij
- Facebook integratie lijkt op het eerste gezicht hetzelfde.
- Snelheid/Accu/Geheugen zal wel niet veel verschillen. Was al erg snel dus.
- Games en apps van anderen. Soort app/game-deel functie.
- Wereldklok widget
- Screenshots maken vanuit power-menu
- Backup/restore binnen je google-account. Slaat volgens mij instellingen van apps/telefoon op voor als je iets deinstalleert en later weer installeert. Wel handig lijkt mij.
- USB-otg support? Morgen ff proberen. Zou moeten werken...
- apps drag&drop delen met facebook
- snelkoppeling map icoon geeft eerste vier apps weer
- 3d album
- panorama schieten, lukt niet echt?
- favorieten en gesprekkenlijst widget. Handig, maar geen plek over
- vet gedrukte lettertype op toetsenbord
- Swipen: moersleutel->instellingen voor tekstinvoer->vegen
Maar er is 'Change list' en die is al voorbij gekomen. Alles wat je gaat 'vinden' staat daar normaal gesproken in
Verwijderd
Vervolgens je camera naar rechts draaien; niet te langzaam maar ook niet te snel :-p
[ Voor 29% gewijzigd door S_Chief op 06-11-2011 20:09 ]
Die change list waar jij het over hebt heb ik niet kunnen vinden misschien handig een verwijzing bij te voegen. Ik heb wel een ander lijst gevonden en aangevuld of opmerkingen erbij geplaatst. Vond dat nuttig om te posten tenzij jij nog met een volledige change list komt...Nnoitra schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:23:
Ik denk dat "wat ik nu toch gevonden heb!" mbt een firmware update van een maand geleden niet besproken hoeft te worden. Tenzij je inhoudelijk op de veranderingen in gaat natuurlijk.
Maar er is 'Change list' en die is al voorbij gekomen. Alles wat je gaat 'vinden' staat daar normaal gesproken in
Lukt nu aardig, alleen foto bevat een grijsvlak. Misschien meer oefenen...Nnoitra schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:46:
De camera knop ingedrukt houden tot je focus hebt en dan loslaten.
Vervolgens je camera naar rechts draaien; niet te langzaam maar ook niet te snel :-p
http://www.engadget.com/2...sson-xperia-arc-s-review/
[ Voor 6% gewijzigd door Croccifixio83 op 06-11-2011 20:44 ]
Verwijderd
Bedoel je de cameraknop half indrukken, en daarna helemaal, of direct helemaal en dan loslaten??? ik weet het ik denk te veel na daarom is het zo moeilijk voor me...SChief schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:02:
Gaat hier gewoon prima hoor, je moet ook om je as draaien en niet letterlijk van links naar rechts gaan lopen.Zie ook: Wikipedia: Panning (camera)

Verwijderd
grijs gebied komt waarschijnlijk omdat je te langzaam hebt gedraaid, of je hebt geschud met de telefoon op de plek waar het grijze gebied begint, en dus weigert verder een foto te maken.
Het is echt niet zo lastig.Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:57:
Vreemd, het is me met je tip nu 1 keer gelukt, maar wel met grijs gebied. De overige keren nog niet. Waarschijnlijk dus gewoon goed aanvoelen en 10000 x oefeneen. En op een gegeven moment voelen hoe het moet.
Kwam er vandaag pas achter dat de Arc ook touch focus heeft, dus je kan een object in je scherm kiezen waarop hij scherp moet stellen, ideaal!
Verwijderd
Touch focus is idd handig aangezien de foto-knop vrij stug is en je daardoor regelmatig de tel beweegt bij een foto maken. Hoop dat de opvolger van de Arc een grotere/betere knop heeft. De Nazomi vind ik niet zo mooi, hoop eigenlijk nog op een Arc HD met een paar kleine aanpassingen en dezelfde specs als de Nazomi. Lijkt me niet onwaarschijnlijk.SChief schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:50:
[...]
Het is echt niet zo lastig.Zoals Fordox idd al zei, focus en doordrukken, daarna draaien. De manier waarop je draait moet vloeiend gaan, niet te snel (alhoewel je best snel kan gaan), niet te langzaam en geen rare (omhoog/omlaag) bewegingen.
Mij lukt het iig zonder moeite, ik vind het overigens meer een 'leuk dat het erop zit'-feature dan een nuttige.
Kwam er vandaag pas achter dat de Arc ook touch focus heeft, dus je kan een object in je scherm kiezen waarop hij scherp moet stellen, ideaal!
De Nazomi vind ik trouwens wel een erg mooi toestel.
[ Voor 26% gewijzigd door S_Chief op 08-11-2011 13:47 ]
Hebben jullie ook last van een trage telefoon na de laatste update 2.3.4?
Merk bijvoorbeeld dat als ik soms terug ga naar mijn homescreen de icoontjes weer opnieuw ingeladen worden.
Bij de 2.3.3 had ik daar geen last van.
Iemand hetzelfde ervaren?