Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

Nnoitra schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:02:
[...]

"Internettaal" zijn veelal simpel te herleiden engelse afkortingen.
Dat wat jij geproduceerd hebt is gewoon een onvoldoende op nederlands, lui en niet te begrijpen.
als ik op men telefoon schrijf heb ik niet veel tijd dus de helft is te gehaast.
en ach, mij boeit de taal niet zolang je elkaar maar begrijpt. en dit dus icm haast en geen multitouch keyboard, komt er dat dus bij mij uit. af en toe best grappig :P
ik geef toe dat het niet enorm professioneel is

[ Voor 5% gewijzigd door Fordox op 30-09-2011 22:19 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nnoitra schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:02:
[...]
Ontopic; voor de liefhebbers en mensen met een ge-unlockte bootloader; CyanogenMod 7 officially coming to Xperia smartphones
Zeer nice, ben benieuwd of ze de camera ook werkend en op het zelfde niveau kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 22:27
Ik heb nu enkele weken de arc en ben uitermate tevreden over het toestel, het uiterlijk, de camera(!!) en de snelheid zijn erg goed.
Nu is gister die telefoon uit me jaszak gevallen :s en is helaas het design punt een kleinbeetje weggevallen, schade is een de linkerbovenhoek is eraf, de bovenkant van het scherm en boven het sony ericsson logo zitten ook krassen.

Iemand enig idee hoe ik dit op een legitiemewijze kan oplossen (bijv bij sony ericsson laten fixxen) en hoeveel mij dit naar schatting gaat kosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:58
Die hdmi aansluiting op de arc is toch gewoon een standaard micro hdmi (type D) aansluiting?

Dan zou ik dus deze goedkope kabel kunnen kopen neem ik aan?
http://www.ebay.de/itm/1-...3%B6r&hash=item519b267fba

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-08 23:05
Sir_Hendro schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:30:
Die hdmi aansluiting op de arc is toch gewoon een standaard micro hdmi (type D) aansluiting?

Dan zou ik dus deze goedkope kabel kunnen kopen neem ik aan?
http://www.ebay.de/itm/1-...3%B6r&hash=item519b267fba
Ik heb een paar maanden terug deze besteld, gewoon standaard micro hdmi en werkt prima. Die je zelf op het oog hebt zal dus ook werken, alleen wordt die blijkbaar niet naar NL verstuurd. Wat natuurlijk niet erg is als je niet in NL woont.

[ Voor 3% gewijzigd door tr201 op 03-10-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:58
tr201 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:11:
[...]

Ik heb een paar maanden terug deze besteld, gewoon standaard micro hdmi en werkt prima. Die je zelf op het oog hebt zal dus ook werken, alleen wordt die blijkbaar niet naar NL verstuurd. Wat natuurlijk niet erg is als je niet in NL woont.
Ik woon al een tijdje in Duitsland, vandaar. Ik ben benieuwd of het allemaal lekker werkt. Ik heb dus nu die eerder genoemde docking station besteld en nu dit kabeltje :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
Vandaag voor het eerst (uit noodzaak) de bijgeleverde dopjes geprobeerd. Maar wat komt daar een schel geluid uit zeg. Tegenvallend, want met mijn andere koptelefoons ben ik heel erg tevreden over het geluid.

Nu maar eens op zoek naar een goede koptelefoon met wat besturing aan het draadje (microfoon, opnemen, evt doorspoelen). Voor mijn Touch Diamond had ik daar een hele fijne voor, maar dat werkt natuurlijk allemaal niet meer ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:06
Over headsets gesproken.
Ik heb een Jabra BT 3030.
Voordat ik via de wotan-server update kon ik perfect bellen met de headset.
Sinds dat de update eropstaat, kan ik mensen wel horen maar doet de microfoon van de headset het niet.
Volume staat voluit, microfoon staat niet gedempt maar toch horen ze me niet.
Zijn er meer mensen met problemen met bluetooth headsets?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:31:
[...]

Bedankt voor de tip, ik heb hem meteen gekocht voor EUR 12,20 inclusief verzenden :)
Graag gedaan kerel:-) ik heb hem sinds gisteren binnen. is eerst even wennen ivm het fragiele aansluitpunt maar eenmaal de juiste techniek, een kippetje. heerlijk apparaat en dat voor nog geen twintig euro :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Voor wie die cradle nog wil bestellen: via sommige ebay-linkjes vind je hem inclusief een Engelse usb power-adapter. Dat leek me eerst best onhandig, maar tijdens een zakentrip in Londen bewees dat ding zijn nut :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Even een vraag aan iedereen hier die de Arc ook als wekker gebruikt, hoe zetten jullie dat ding 's morgens vroeg uit? :P Op dit moet ik, als ie afgaat, eerst sliden, dan mijn patroon invoeren, dan de notification bar naar beneden slepen, wekker aanklikken en dan pas kan ik op Negeren rammen. :+ Ben benieuwd of er een mogelijkheid is die wat makkelijker is. :+

Een zoektochtje op Google leverde helaas geen goed antwoord op, grmbl. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRk PoIsOn schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:23:
Over headsets gesproken.
Ik heb een Jabra BT 3030.
Voordat ik via de wotan-server update kon ik perfect bellen met de headset.
Sinds dat de update eropstaat, kan ik mensen wel horen maar doet de microfoon van de headset het niet.
Volume staat voluit, microfoon staat niet gedempt maar toch horen ze me niet.
Zijn er meer mensen met problemen met bluetooth headsets?
Ik heb een Jabra Easy Go en die bevalt me uitstekend. Ook geen problemen gehad na updates etc. En ik kan hem tegelijkertijd gebruiken voor werk en privé telefoon. Slechts 1 x was ik heel slecht te verstaan. Geen idee waar dat vandaan kwam.
SChief schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:31:
Even een vraag aan iedereen hier die de Arc ook als wekker gebruikt, hoe zetten jullie dat ding 's morgens vroeg uit? :P Op dit moet ik, als ie afgaat, eerst sliden, dan mijn patroon invoeren, dan de notification bar naar beneden slepen, wekker aanklikken en dan pas kan ik op Negeren rammen. :+ Ben benieuwd of er een mogelijkheid is die wat makkelijker is. :+

Wat raar. Ik heb ook een tijd moeten zoeken, ik weet eigenlijk niet precies wat ik doe, ben dan nog te slaperig maar kennelijk doe ik toch het goede... Rechter touch button onder? Zegt mijn gevoel... ik zou zeggen, probeer het even uit met een ander tijdstip. Moet toch lukken dan. In elk geval geen 'sluimeren' indrukken, ik dacht iets als 'negeren' of 'wissen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48

Alarm-app -> menuknop -> Instellingen -> Gedrag Zijknop -> Snooze of Negeren, Snooze is wel veiliger en dan kan je het daarna manueel doen stoppen. Negeren = zwijgen voor vandaag :P

Ik dacht dat het de volumeknoppen waren waar hij op reageert. Ik heb een Neo en duw meestal gewoon op elke knop die ik kan vinden (On/Off, Volume of Camera).

[ Voor 4% gewijzigd door AmbroosV op 03-10-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ha, super! Heb het net even geprobeerd, alle zijknoppen reageren er idd op. :+ Beiden bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn

Ik gebruik zelf Alarm Clock Xtreme Free.
Hiermee moet ik dan 's morgens eerst een paar rekensommetjes doen voordat ie uitgaat.
Heel fijn proggie.
Maar je kunt gewoon alles op het screen zelf regelen, zelfs een dikke snooze knop erop voor 10 minuten (natuurlijk zelf instelbaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Rekensommen?! Ik wil juist dat het ding makkelijker z'n klep dichthoudt, niet moeilijker :P

Ik vind trouwens dat het best wel tijd wordt dat SE een applicatie gaat integreren om je telefoon terug te vinden/locken/wipen/whatever, net zoals HTC (Sense) en Samsung (DIVE) dat hebben.

[ Voor 55% gewijzigd door S_Chief op 03-10-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:20
Heb zojuist de Fitness Experience Pack besteld. Zou volgens de chat medewerker moeten samenwerken met de Arc. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Remcoder op 04-10-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Hmm.. ik krijg sinds gistermiddag geen dataverbinding meer op mn Arc. I khad hem even op vliegtuigmode gezet voor een overleg. Daarna nog heel even verbinding gehad en nu niets meer.

Wel gewone verbinding en ik kan ook gewoon bellen, maar geen data. Geen "e", geen" 3", geen "h", helemaal niets.
- Al meerdere keren aan/uitgezet,
- hele nacht aan laten staan,
- andere simkaart die wel dataverbinding geeft in een andere telefoon geprobeerd
- Roaming aan/uit
- Voorkeursnetwerk veranderd (2g.3g)

Ik snap er niets van.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

cheiron schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:33:
Hmm.. ik krijg sinds gistermiddag geen dataverbinding meer op mn Arc. I khad hem even op vliegtuigmode gezet voor een overleg. Daarna nog heel even verbinding gehad en nu niets meer.

Wel gewone verbinding en ik kan ook gewoon bellen, maar geen data. Geen "e", geen" 3", geen "h", helemaal niets.
- Al meerdere keren aan/uitgezet,
- hele nacht aan laten staan,
- andere simkaart die wel dataverbinding geeft in een andere telefoon geprobeerd
- Roaming aan/uit
- Voorkeursnetwerk veranderd (2g.3g)

Ik snap er niets van.
Instellingen > Privacy > Reset instellingen zou ik een keer proberen in zo'n geval. Daarna Instellingen > Sony Ericcson > Internetinstellingen en je provider selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

check je apn instellingen.

Trouwens, over de arc s gesproken. de hardware is allemaal precies hetzelfde, alleen is de software anders.
ik ken iemand met een htc sensation die zijn sensation naar de XE beats audio heeft geflasht.
kan dit dan ook met de arc? 1,4 ghz klinktleuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
M4DMan schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:42:
[...]

Instellingen > Privacy > Reset instellingen zou ik een keer proberen in zo'n geval. Daarna Instellingen > Sony Ericcson > Internetinstellingen en je provider selecteren.
Daar hoopte ik al op, dat ik alleen instellingen kon resetten zonder al mn data kwijt te zijn! Ga ik proberen!
-edit-
Helaas, nog steeds geen dataverbinding :(

[ Voor 5% gewijzigd door cheiron op 05-10-2011 09:57 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
cheiron schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:55:
[...]

Daar hoopte ik al op, dat ik alleen instellingen kon resetten zonder al mn data kwijt te zijn! Ga ik proberen!
-edit-
Helaas, nog steeds geen dataverbinding :(
Had de afgelopen dagen zelfde problemen.
Bij mij begon het vorige week donderdag.
Had m'n bluetooth headset uitgeschakeld terwijl de muziek nog draaide.
Telefoon vond het zo leuk dat ie opnieuw bootte.
Daarna alleen maar problemen met data-verbinding.
Dacht eerst dat het daardoor kwam dus ook maar reset gedaan.
Uiteindelijk moet ik nu iets van 4x per dag de vliegtuigmodus in en uitschakelen om weer te kunnen internetten.
Netwerk is Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
DaRk PoIsOn schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:02:
[...]

Had de afgelopen dagen zelfde problemen.
Bij mij begon het vorige week donderdag.
Had m'n bluetooth headset uitgeschakeld terwijl de muziek nog draaide.
Telefoon vond het zo leuk dat ie opnieuw bootte.
Daarna alleen maar problemen met data-verbinding.
Dacht eerst dat het daardoor kwam dus ook maar reset gedaan.
Uiteindelijk moet ik nu iets van 4x per dag de vliegtuigmodus in en uitschakelen om weer te kunnen internetten.
Netwerk is Telfort
Ik zit hier op Vodafone. Ik heb het wel eens eerder gehad dat hij geen dataverbinding wilde maken, maar dat duurde meestal maar een uurtje ofzo. Nu is het al bijna een hele dag.
Het vreemde is ook, dat onder "over de telefoon -> Status -> er staat dat de verbinding met het mobiele netwerk is verbroken.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Alle APN's weggegooid en opnieuw ingesteld heeft gewerkt. Blijkbaar heeft hij op de achtergrond toch iets fout gezet in de APN van Vodafone toen hij terugkwam vanuit de vliegtuigmodus denk ik. Wel vreemd..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
cheiron schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:20:
Alle APN's weggegooid en opnieuw ingesteld heeft gewerkt. Blijkbaar heeft hij op de achtergrond toch iets fout gezet in de APN van Vodafone toen hij terugkwam vanuit de vliegtuigmodus denk ik. Wel vreemd..
Bij mij had ik het gechecked met clarus signal.
Bleef de hele tijd connecten en dan weer geen verbinding.
Nieuwe instellingen kon ik niet downloaden want had geen netwerk :P. (mooi knopje is dat ;-))

Ik zal zo ook is de APN opnieuw instellen kijken wat ie dan doet.
Heb trouwens nu wel de telfort proxy server uitstaan, dat gaat al wat sneller met internetten maar is dit ook goed zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
Fordox schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:45:
Trouwens, over de arc s gesproken. de hardware is allemaal precies hetzelfde,
Nee.
alleen is de software anders.
Nee.
ik ken iemand met een htc sensation die zijn sensation naar de XE beats audio heeft geflasht.
Als deze zin zo leest, zou je denken dat je vraagt of je de XE beats audio op een Arc kunt flashen.. Wat je waarschijnlijk bedoelt is of je de Arc S firmware op de Arc kunt flashen..
Als je een vraagt stelt, neem dan aub even de moeite om 'm goed te formuleren..
Maar goed; ook al zou je de Arc S FW op de Arc kunnen flashen, je Arc gaat niet opeens op 1.4Ghz draaien..

Besides; dat XE beats FW is in feite gewoon de reguliere sensation FW maar dan met een extra audio profiel.
Mbt je gehele post; volgende keer misschien 10 minuten googlen voordat je dingen gaat roepen?

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Nnoitra schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:42:
[...]
Nee.

[...]
Nee.

[...]
Als deze zin zo leest, zou je denken dat je vraagt of je de XE beats audio op een Arc kunt flashen.. Wat je waarschijnlijk bedoelt is of je de Arc S firmware op de Arc kunt flashen..
Als je een vraagt stelt, neem dan aub even de moeite om 'm goed te formuleren..
Maar goed; ook al zou je de Arc S FW op de Arc kunnen flashen, je Arc gaat niet opeens op 1.4Ghz draaien..

Besides; dat XE beats FW is in feite gewoon de reguliere sensation FW maar dan met een extra audio profiel.
Mbt je gehele post; volgende keer misschien 10 minuten googlen voordat je dingen gaat roepen?
sorry hoor, maar de beats audio telefoon heeft de dualcore op 1,5 ghz. deze staat op de standaard sensation op 1.2. het is dus zeker wel wat meer dan alleen een audio profiel. met de rom/kernel wat aangepast heeft hij de sensation op 1.5 gekregen door alleen de rom/kernel dus niet de overklok.

De arc S is eigenlijk gewoon een opgevoerd arc. het heeft dezelfde specs en ook dezelfde cpu en gpu. ik weet ook dat het niet alleen flashen is, het is de hele rom en de kernel. maar gezien de bootloader te unlocken is zal het mogelijk kunnen wezen.

ik heb wel degelijk wat zitten googlen en nederlands is niet mijn sterkste vak. daar hebben er meer last van.
volgens mij mag jij dus ook nog wat googlen voordat je iets terug roept ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomharcore
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 10:44
Ik heb nu 2 maanden de xperia neo en ben er uitermate tevreden over. Echter werkt mijn camera (app?) sinds het weekend niet meer. Wanneer ik de app van de camera opstart weergeeft hij geen goed beeld op het scherm, gewoon blokkerig/haperig. Als ik te veel beweeg met het toestel loopt heel mijn toestel vast en kan ik enkel nog de batterij er uithalen. Wanneer ik niet te veel beweeg (en hij dus niet vast loopt) kan ik wel een foto maken. Deze ziet er gewoon normaal uit.

Iemand die mij hiermee kan helpen of dit een hardware/software probleem zou zijn en wat ik eventueel zelf kan doen.

Telefoon is niet geroot of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweako93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-03 11:49

tweako93

Vaak bu'j te bange!

Fordox schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:45:
Trouwens, over de arc s gesproken. de hardware is allemaal precies hetzelfde, alleen is de software anders.
Ik ben degene die zijn Sensation heeft geflasht.
Ik heb op XDA-Developers gewoon de ROM gedownload en instructies gevolgt voor het installeren.

Misschien staat hier wat in voor de Arc S?:
http://forum.xda-develope...rder=desc&sort=replycount

Beetje simpel gezegt:
Als het alleen Software matig verandert is dan kun je gewoon de ROM van de arc S gewoon op de gewone Arc ''installeren'' evt. met aanpassingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik in de auto navigeer en de telefoon aan de oplader hang, raakt de accu toch nog leeg. Bovendien wordt het toestel ook erg heet! MEer mensen hier last van?
Ik heb een autolader gekocht bij DE... ik had daar ook een autolader voor mij Nokia XM 5800 gekocht, maar daarmee nooit problemen gehad van een leeglopende accu/oververhit toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:17:
Wanneer ik in de auto navigeer en de telefoon aan de oplader hang, raakt de accu toch nog leeg. Bovendien wordt het toestel ook erg heet! MEer mensen hier last van?
Ik heb een autolader gekocht bij DE... ik had daar ook een autolader voor mij Nokia XM 5800 gekocht, maar daarmee nooit problemen gehad van een leeglopende accu/oververhit toestel...
dat komt door de navigatie app die je gebruikt.
dat soort apps zijn echt enorm zwaar voor je telefoon waardoor ie sneller energie zuigt dan dat je het toe kan voeren. ook doordat de app zo zwaar is, word je processor goed belast waardoor hij lekker heet word. heb ik ook als ik een potje worms speel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, usb -> autolader converter erbij en je kan navigeren tot je een ons weegt ;)

Van de hitte viel me inderdaad ook op. En tot mijn verbazing heeft de Sensation (en denk dus alle nieuwe high end telefoon) dit ook. Lang leve de snelle processoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Fordox schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:42:
[...]

sorry hoor, maar de beats audio telefoon heeft de dualcore op 1,5 ghz. deze staat op de standaard sensation op 1.2. het is dus zeker wel wat meer dan alleen een audio profiel. met de rom/kernel wat aangepast heeft hij de sensation op 1.5 gekregen door alleen de rom/kernel dus niet de overklok.

De arc S is eigenlijk gewoon een opgevoerd arc. het heeft dezelfde specs en ook dezelfde cpu en gpu. ik weet ook dat het niet alleen flashen is, het is de hele rom en de kernel. maar gezien de bootloader te unlocken is zal het mogelijk kunnen wezen.

ik heb wel degelijk wat zitten googlen en nederlands is niet mijn sterkste vak. daar hebben er meer last van.
volgens mij mag jij dus ook nog wat googlen voordat je iets terug roept ;)
Eerst was het haast en geen multitouch keyboard en nu is het omdat Nederlands niet je sterkste vak is?
Beide zijn geen excuus om je vraag fatsoenlijk niet te formuleren.

Anyhoe je informatie klopt nog steeds niet.
De orginele sensation heeft exact dezelfde CPU als de XE beats (welke schaalbaar is; 1.2GHz - 1.5GHz), maar HTC heeft in al zijn wijsheid besloten om 'm op 1.2GHz te laten draaien.
Dit is hoogstwaarschijnlijk een software 'underclock', welke in de orginele Sensation firmware zit en de XE firmware heeft deze 'underclock' niet.
Gooi je de XE firmware op de gewone sensation, dan ben je die 'underclock' setting kwijt waardoor je op 1.5GHz draait en je hebt er een audio profiel bij.

Terug naar de Arc.
De Arc heeft dus niet dezelfde CPU als de Arc S.
De Arc heeft de MSM8255 welke op 1GHz draait.
De Arc S heeft de MSM8255T welke op 1.4-1.5 GHz draait.
Dit is een hardware change! Dit zit niet in de firmware!
Door de Arc S firmware op de Arc te flashen gaat je hardware niet mee veranderen ;)

ps: als je een firmware flasht, dan flash je een rom en dat is inclusief kernel. En zolang het een officiele SE firmware rom betreft hoef je je bootloader niet te unlocken.

pps: ik google inderdaad voordat ik iets terug roep, vandaar dat je alles wat hierboven staat op het internet terug kunt vinden, ter controle..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Langdurig CPU/GPU intensieve taken uitvoeren wil wel eens wat extra warmte opleveren en slurpt je accu leeg. Maar in jouw geval heb je waarschijnlijk ook GPS aan staan en dan loopt je stroomverbruik heel erg snel op en genereer je extra warmte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dat het toestel warm wordt tijdens intensief gebruik heb ik ook, heb er geen moeite mee ofzo. :P

Zit overigens wel een beveiliging in voor het oververhit raken (tijdens het opladen). Ben ooit zo stom geweest om em aan de lader te leggen en dan onder m'n kussen te leggen. Gevolg: 's morgens was m'n telefoon gloeiend heet (en dan ook echt heet, vasthouden was zelfs lastig!). :X Snel af laten koelen en weer aan de lader gehangen, accu was helemaal leeg (0%) maar hij laadde weer vanouds op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nnoitra schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:05:
[...]

Eerst was het haast en geen multitouch keyboard en nu is het omdat Nederlands niet je sterkste vak is?
Beide zijn geen excuus om je vraag fatsoenlijk niet te formuleren.

Anyhoe je informatie klopt nog steeds niet.
De orginele sensation heeft exact dezelfde CPU als de XE beats (welke schaalbaar is; 1.2GHz - 1.5GHz), maar HTC heeft in al zijn wijsheid besloten om 'm op 1.2GHz te laten draaien.
Dit is hoogstwaarschijnlijk een software 'underclock', welke in de orginele Sensation firmware zit en de XE firmware heeft deze 'underclock' niet.
Gooi je de XE firmware op de gewone sensation, dan ben je die 'underclock' setting kwijt waardoor je op 1.5GHz draait en je hebt er een audio profiel bij.

Terug naar de Arc.
De Arc heeft dus niet dezelfde CPU als de Arc S.
De Arc heeft de MSM8255 welke op 1GHz draait.
De Arc S heeft de MSM8255T welke op 1.4-1.5 GHz draait.
Dit is een hardware change! Dit zit niet in de firmware!
Door de Arc S firmware op de Arc te flashen gaat je hardware niet mee veranderen ;)

ps: als je een firmware flasht, dan flash je een rom en dat is inclusief kernel. En zolang het een officiele SE firmware rom betreft hoef je je bootloader niet te unlocken.

pps: ik google inderdaad voordat ik iets terug roep, vandaar dat je alles wat hierboven staat op het internet terug kunt vinden, ter controle..
Kan het niet zo zijn dat de T-versie simpel overgeklokt is zodat ze hem als een "nieuwe" chip kunnen verkopen... Mijn Arc draait al lange tijd op 1.6GHz volledig stabiel dus dat lijkt me niet onwaarschijnlijk. T staat vast voor turbo of iets dergelijks. Of het kan ook zijn dat hij getest is bij hogere clocks en de versie zonder t niet... hoewel die misschien exact hetzelfde presteert. Laat je niets wijsmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 00:13:
[...]

Kan het niet zo zijn dat de T-versie simpel overgeklokt is zodat ze hem als een "nieuwe" chip kunnen verkopen... Mijn Arc draait al lange tijd op 1.6GHz volledig stabiel dus dat lijkt me niet onwaarschijnlijk. T staat vast voor turbo of iets dergelijks. Of het kan ook zijn dat hij getest is bij hogere clocks en de versie zonder t niet... hoewel die misschien exact hetzelfde presteert. Laat je niets wijsmaken.
Het is ook exact dezelfde chip, alleen is de ene hardwarematig geclockt op 1GHz en de ander op 1.5Ghz. En daardoor krijgt de 1.5GHz een ander type nummer.
Een CPU draait normaal gesproken op de snelheid waarop hij, hardwarematig, ingesteld is. Wil je 'm over- of underclocken dan zal dat softwarematig moeten. Haal je dit stukje 'software' danwel configuratie weg, dan zal hij weer op default snelheid draaien.

HTC Sensation firmware; 1.5GHz cpu - underclock naar 1.2GHz.
HTC Sensation XE firmware; 1.5GHz - default clock - geen over- & underclock instellingen...
Gooi je de XE fw op de gewone sensation vallen de underclock instellingen weg, dus draait ie op default 1.5GHz

SE Arc firmware; 1GHz - default clock - geen over- & underclock instellingen...
SE Arc S firmware; 1.5GHz - default clock - geen over- & underclock instellingen..
Gooi je de Arc S fw op de gewone Arc, dan zal hij nog steeds op zijn default 1GHz draaien.
De Arc S fw bevat geen overclock instellingen, de cpu zelf is 'default' hoger geclockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

oke dit snap ik nu wel allemaal.
maar nu weer mijn originele vraag, is het mogelijk om de rom van de arc s op de arc te flashen, en met een aangepaste kernel van dxa o.i.d. je telefoon praktisch te laten lijken op een arc s?

het lijkt me wel mogelijk. en ik snap ook dat de sensation en de arc 2 verschillende telefoons zijn. maar het ging om het principe.

p.s. geen multitouch keyboard resulteert in spelfouten. grammatica fouten zijn van mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remcoder schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:29:
[...]

Heb zojuist de Fitness Experience Pack besteld. Zou volgens de chat medewerker moeten samenwerken met de Arc. :)
Waar heb je die besteld? Want ik wacht ook al een paar maanden op de SonyEricsson EP920.

Bij 3 verschillende winkels besteld. (Amazon.de, eXpansys en een lokale winkel) maar alle 3 geven ze geen levertijdindicatie, volgens customer support van SonyEricsson is dat ding allang leverbaar in de BeNeLux, maar tot nu toe niks.

EDIT: Ah, net een mailtje van eXpansys dat de EP920 volgende week dinsdag geleverd word.

Eindelijk een mooie oplossing om de Arc een vast plekje op m'n bureau te geven. En om de extra accu op te laden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Fordox schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:23:
oke dit snap ik nu wel allemaal.
maar nu weer mijn originele vraag, is het mogelijk om de rom van de arc s op de arc te flashen, en met een aangepaste kernel van dxa o.i.d. je telefoon praktisch te laten lijken op een arc s?
Waarom zou je dat uberhaupt willen?
De android versie 2.3.4 van de Arc is practisch gelijk aan de 2.3.4 van de Arc S.
De Arc S heeft, voor zover ik weet, 1 ding extra; mutli sweep panorama.

Ook denk ik niet dat er een aangepaste kernel nodig is om de Arc S fw op de Arc te laten draaien. Hooguit een hele zooi configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tr201
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-08 23:05
Ik gebruik een 1A autolader en dan wordt de Arc gewoon opgeladen tijdens het navigeren. Wat voor lader heb je?
Ik heb met de Arc nog geen uren achtereen genavigeerd, maar in drie kwartier wordt ie niet bijzonder heet. De HTC Desire werd warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds gister de troste eigenaar van een Xperia Arc, na een jaar zeer gelukkig te zijn geweest met de Galaxy S.Als ik de schermen naast elkaar zet, zie ik dat de Arc een mooier, helderder en scherper beeld heeft dan de Galaxy S.

Maar dit terzijde. Wat ik nu enorm mis, zijn de snelkoppelingen in de statusbalk (of notificatiebalk) met Wifi, Bluetooth, GPS, Automatisch draaien etc.

Je kan wel widgets op je homescreen zetten maar dan moet je eerst steeds terug naar je homescreen, terwijl je anders gewoon in de app zelf de notificatiebalk naar beneden trekt en snel GPS aan doet, bijvoorbeeld in Google Maps. Waar zijn de snelkoppelingen in de notificatiebalk in hemelsnaam gebleven en hoe krijg ik ze terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik gebruik Notification Toggle:

https://market.android.co...4velin.notificationToggle
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:03:
Ik ben sinds gister de troste eigenaar van een Xperia Arc, na een jaar zeer gelukkig te zijn geweest met de Galaxy S.Als ik de schermen naast elkaar zet, zie ik dat de Arc een mooier, helderder en scherper beeld heeft dan de Galaxy S.

Maar dit terzijde. Wat ik nu enorm mis, zijn de snelkoppelingen in de statusbalk (of notificatiebalk) met Wifi, Bluetooth, GPS, Automatisch draaien etc.

Je kan wel widgets op je homescreen zetten maar dan moet je eerst steeds terug naar je homescreen, terwijl je anders gewoon in de app zelf de notificatiebalk naar beneden trekt en snel GPS aan doet, bijvoorbeeld in Google Maps. Waar zijn de snelkoppelingen in de notificatiebalk in hemelsnaam gebleven en hoe krijg ik ze terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:20
tr201 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:41:
[...]

Ik gebruik een 1A autolader en dan wordt de Arc gewoon opgeladen tijdens het navigeren. Wat voor lader heb je?
Ik heb met de Arc nog geen uren achtereen genavigeerd, maar in drie kwartier wordt ie niet bijzonder heet. De HTC Desire werd warmer.
Waarschijnlijk gebruik je de google maps navigator. Dat betekent naast het scherm continu aan houden en het navigeren, ook nog eens een constante 3G verbinding open houden en gebruiken om de kaarten te downloaden. Had hier dezelfde problemen mee (ondanks laadsnoertje toch batterij drain en arc werd heet).
Als je gewoon een standaard navigator gebruikt dan heb je die 3G verbinding niet meer nodig.
Gebruik zelf Sygic en heb geen last meer van deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 13:18
Ik heb er ook geen last van, die van mij laad gewoon op. Zorgen dat je een convertor koopt die meer dan 500 mA levert aan stroom. Meestal kunnen ze wel tot 1 Ampere. Sommige niet.

Weet iemand verder hoe je de stock NL sersie weer terug kan krijgen? Dan bedoel ik dus de t-mobile/mtv/hi/telfort versie. Heeft iemand een ftf file van die? Ik zit nu op world generic, maar dat heeft straks geen zin meer. Er zit volgens mij geen verschil tussen, behalve nationaal roamen en wat minder bloatware.

Overigens heb ik gemerkt dat de op een na laatste versie van SE nog niet eens gereleased als MTV/Hi/Telfort versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 13:18
Weet iemand verder nou echt een killerfeature van de Cyanogenmod 7.1? Met andere woorden, waarom je die rom nou zou moeten gebruiken als ie straks uitkomt op de Arc. Zover ik kan zien is het alleen maar een stock android met heel veel extra instelmogelijkheden en opties. Mijn inziens is het niet echt heel interessant. Het zijn vaak instelmogelijkheden die er niet echt toe doen. Kleurtje, vormpje, hoeveelheid icons etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nollekeuh schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:14:
Weet iemand verder nou echt een killerfeature van de Cyanogenmod 7.1? Met andere woorden, waarom je die rom nou zou moeten gebruiken als ie straks uitkomt op de Arc. Zover ik kan zien is het alleen maar een stock android met heel veel extra instelmogelijkheden en opties. Mijn inziens is het niet echt heel interessant. Het zijn vaak instelmogelijkheden die er niet echt toe doen. Kleurtje, vormpje, hoeveelheid icons etc...
je zou hem niet 'moeten' gebruiken. Is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik wil graag een hoop instelmogelijkheden dus ik ga zeker voor CM7 of een rom die hierop gebaseerd is(Rom van Achtojan wat een mix is van CM7en de stock ROM) Voornamelijk omdat ik nu een hoop apps gebruik voor die 'extra' instellingen.

hier een overzichtje van CM7 mogelijkheden: http://www.cyanogenmod.com/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

Hey,
geweldig telefoontje, maar eigenlijk zoek ik nog een leuk dockingstation, die multimediadock van SE zelf is nogsteeds niet uit.. Ik heb 2 pages geleden een leuke gezien maar deze is enkelt te betalen metp aypal en ik wil met Ideal of overschrijving betalen eigenlijk.
Weet iemand dus een aardig docking station (erin zetten en opladen, eventueel dan ook klok of iets dergelijks weergeven) die niet te duur is en met ideal/overschrijving te betalen is?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hansbkp schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:13:
[...]

Waarschijnlijk gebruik je de google maps navigator. Dat betekent naast het scherm continu aan houden en het navigeren, ook nog eens een constante 3G verbinding open houden en gebruiken om de kaarten te downloaden. Had hier dezelfde problemen mee (ondanks laadsnoertje toch batterij drain en arc werd heet).
Als je gewoon een standaard navigator gebruikt dan heb je die 3G verbinding niet meer nodig.
Gebruik zelf Sygic en heb geen last meer van deze problemen.
Ik heb een namaak lader uit hongkong, met mooie autohouder samen voor 5 dollar.
Met zo'n treksnoertje, ziet er mooi uit.
Ik heb idd internet aan, zit soms 2 uur ermee aan bij verre rit. MAar dat haalt hij dan niet eens met accu.
3G uitzetten?? Maar dan moet ik vooraf zeker wel kaarten downloaden en niet een keertje toevallig verkeerd rijden. Anders moet'ie toch weer online gaan zoeken....
Ik vind de GPS fix overigens prima. Beter dan met mijn nokia 5800, duurde soms wel een kwatrtier. Tijdens navigeren staat GPD inderdaad aan...hoe kun je anders navigeren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ha, toffe app, bedankt voor het delen. Jammer dat je alleen 2x erop moet klikken (eerst in notification bar en daarna in het menu), maar beter iets dan niets. :+

Ben trouwens benieuwd wanneer de nieuwe update beschikbaar komt, het is iig de bedoeling dat het deze maand nog gaat gebeuren voor zover ik weet. :P

[ Voor 16% gewijzigd door S_Chief op 06-10-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Nollekeuh schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:03:
Weet iemand verder hoe je de stock NL sersie weer terug kan krijgen? Dan bedoel ik dus de t-mobile/mtv/hi/telfort versie.
Gokje; als je 'm geroot hebt dan build.prop (zo uit m'n hoofd) editen en de code voor t-mobile/mtv/hi/telfort erin zetten en dan een restore met Seus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik Android Market ook vertellen de Facebook app over te slaan mbt updates? Gebruik die hele app niet en voel er weinig voor om meer Facebook vervuiling op m'n telefoon te installeren.

Verwijderen kan niet, maar ergens ignoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Gisteren Battery Indicator geïnstalleerd, om 00:50 met 100% batterij losgekoppeld, net om 9:20 wakker geworden, staat ie op 9%. :X Niet echt een handige app dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:32
Gebruik regelmatig Google maps voor navigatie in de auto en hij laadt gewoon op tijdens het navigeren. Ik gebruik een originele SE autolader (AN 200 geloof ik ofzo).

Kostte 2 tientjes, waarom je hierop zou gaan besparen met imitatie spul begrijp ik dan ook niet, koop sowieso al mn accesoires origineel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar lang zoeken naar de ideale hotmail widget heb ik hem gisteren gevonden:

http://www.androidworld.n...-hotmail-app-beschikbaar/

Het voordeel is dat er ook pushmail opzit, dus zodra je een mail krijgt, krijg je gelijk een melding op je mobiel.

Succes!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn abonnement verlengen bij Hi, en sta voor de keuze mijn xperia arc in te ruilen voor een htc desire s. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:10

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

zou het niet doen...

Heb net mijn HTC Incredible S verruilt voor een Xperia Arc (HTC een half jaar oud en de Arc gloednieuw!) en moet zeggen, dat de Arc afgaande op de eerste indruk een stuk beter bevalt... Ruil regelmatig van toestel en wilde eigenlijk weer een Nexus S, omdat de software daarvan zonder franjes ed is. Maar omdat er binnenkort een nieuwe Nexus komt, toch maar voor een Arc gegaan.
Bevalt helemaal goed! Maar ligt aan je voorkeur... HTC Sense moet je van houden, net als Touchwiz van Samsung. SE houdt het gelukkig erg dicht bij AOSP...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:31:
Naar lang zoeken naar de ideale hotmail widget heb ik hem gisteren gevonden:

http://www.androidworld.n...-hotmail-app-beschikbaar/

Het voordeel is dat er ook pushmail opzit, dus zodra je een mail krijgt, krijg je gelijk een melding op je mobiel.

Succes!!!!
Voor de "pushmail" functionaliteit hoef je de app niet te installeren.
Dat heb je ook als je op je Arc een "Exchange Active Sync" account voor je hotmail adres aanmaakt.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:33:
Ik kan mijn abonnement verlengen bij Hi, en sta voor de keuze mijn xperia arc in te ruilen voor een htc desire s. Iemand ervaring hiermee?
Ik zou, op dit moment, uberhaupt geen abonnement verlengen!
Voor het aantal belminuten abo wat je nu hebt ga je meer betalen en tergelijkertijd gaat je datalimiet ook nog eens fors naar beneden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dus stilzwijgend laten verlengen? dan kun je ook geen telefoon uitzoeken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03-2024

MKY

SChief schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:46:
[...]

Ha, toffe app, bedankt voor het delen. Jammer dat je alleen 2x erop moet klikken (eerst in notification bar en daarna in het menu), maar beter iets dan niets. :+

&
SChief schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:37:
Gisteren Battery Indicator geïnstalleerd, om 00:50 met 100% batterij losgekoppeld, net om 9:20 wakker geworden, staat ie op 9%. :X Niet echt een handige app dus. :+
Sinds de nieuwe update gebruik ik de 'status wijzigen' widget. Eenvoudig alle connecties te wijzigen en eindelijk een native Batterij indicator ipv apps/widgets die geen batterij slurpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Nnoitra schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:34:
[...]
Voor de "pushmail" functionaliteit hoef je de app niet te installeren.
Dat heb je ook als je op je Arc een "Exchange Active Sync" account voor je hotmail adres aanmaakt.
Heb je ooit gezien wat dat met je accu doet? Android heeft al sinds 2.2 een sync bug in exchange die je batterij levend verslindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Willaaam schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:29:
Heb je ooit gezien wat dat met je accu doet? Android heeft al sinds 2.2 een sync bug in exchange die je batterij levend verslindt.
Ik heb geen last van een battery drain icm exchange.. Google vind zo snel ook ff niks. Heb je een linkje?
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:39:
en dus stilzwijgend laten verlengen? dan kun je ook geen telefoon uitzoeken!!
Ja, gewoon stilzwijgend laten verlengen. Dan (nog) maar geen nieuwe telefoon.
Hoeveel MB gebruik je nu?
Zoek het abonnement op wat bij je dataverbruik past en ga uitrekenen wat je na 1 jaar betaald hebt voor dat nieuwe abonnement + nieuwe telefoon eb vergelijk dat met wat je nu voor 1 jaar betaald hebt voor je huidige abonnement.
Ga dan kijken wat de telefoon die je wilt hebben los kost en reken dan uit wat goedkoper is; verlengen + toestel of stilzwijgend verlengen en los toestel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
MKY schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:53:
[...]
&

[...]
Sinds de nieuwe update gebruik ik de 'status wijzigen' widget. Eenvoudig alle connecties te wijzigen en eindelijk een native Batterij indicator ipv apps/widgets die geen batterij slurpt!
Deze ken ik ook ja, zat er voor de update ook al in. :) Hij is handig, alleen vind ik de lay-out zo lelijk (ik weet het, beetje mierenneuken). :+

Ik zou het overigens fijn vinden als in Android zelf de mogelijkheid komt om je batterijpercentage in je notification bar aan de rechter kant te zien, net zoals iOS. :)

[ Voor 16% gewijzigd door S_Chief op 07-10-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:33:
Verlengen is niet het slimste. Zeker niet voor een Desire S als het mij vraagt. De Arc is op alle fronten gelijk of beter, of je moet van het HTC design houden.
Kijk ook eens naar aanbieders als Simyo. Op KPN netwerk met erg goede snelheden (beter dan geadverteerd) en met 1GB en goede belbundels... Of Ben etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb nog de versie 3.0.1.A.145.. Ota geen update en ook niet via pc compagnon..
Misschien ligt het aan het toestel. Hoe kan ik zien of deze brander is of wat de regiocode is?
Had ook gezien dat je met flashtool simpel de global generic kan flashen, maar dan ben ik de originele software kwijt...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
retlaw schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:52:
Ik heb nog de versie 3.0.1.A.145.. Ota geen update en ook niet via pc compagnon..
Misschien ligt het aan het toestel. Hoe kan ik zien of deze brander is of wat de regiocode is?
Had ook gezien dat je met flashtool simpel de global generic kan flashen, maar dan ben ik de originele software kwijt...
Je zou bijvoorbeeld kunnen flashen met behulp van de wotanserver.
Hier staan de originele firmware-versies op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb paar dagen geleden update gehad, als ik hem nu lock doet hij op een stoere wijze, verder heeft het weinig toegevoegde waarde behalve weer een zooi aan nutteloze apps erbij en mindere batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Welke provider heb je? Ik heb een kpn branded toestel blijkbaar en een tmobile sim...
Net geprobeerd met seus, maar nog geen update...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Begin es met vragen welke update hij heeft.
Omdat hij de "lock animatie" als nieuw noemt zou het zomaar eens de vorige update kunnen zijn.
Wat betreft de update naar 2.3.4, die komt vanzelf! Elke week vragen gaat echt niet als resultaat hebben dat ie eerder uitkomt.
Als je echt niet kunt wachten moet je ff googlen om er achter te komen welke kits 'm al wel hebben en hoe jij je toestel moet flashen (en waarmee) om ook die kit te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Zoals ik al zei via de wotanserver: www.wotanserver.com kun je de telefoon gewoon updaten naar de nieuwste versie.
Upgrade is gratis en de nieuwste versie daar is: 4.0.1.A.0.283

Dit zijn de baltic en nordic versies.
Die zijn echter gewoon te gebruiken op je nederlandse arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Android 2.3.3 en ik kreeg update 4.0. nog iets.

Meer mensen met last van enorme battery drains na de update of moet ik toch maar mijn verzekering in gaan schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Je moet eerst je apps bij langs gaan en onderzoeken waarom je nu een battery drain hebt...
Android kaal (factory reset).
Android + app 1
Android + app 1 + app 2
etc etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Als ik bij instellingen bij toepassingen en dan accugebruik kijk staat meestal wel 20%+ voor telefoon standby. voor de rest niet echt iets schrikbarends hoog, weergave kost accu dati s logisch, wifi meestal rond de 5%.

3G en GPS staat vrijwel altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

wanneer rolt de nieuwe update voor 2.3.4 uit? ze zeiden toch oktober?
nieuws: Sony Ericsson maakt 3d-foto's mogelijk via software-update

[ Voor 55% gewijzigd door Fordox op 09-10-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Even heel simpel, maar oktober is nog niet voorbij, right? Nog even wachten dus. :) Je kan em overigens wel al handmatig flashen via de Wotanserver.

[ Voor 8% gewijzigd door S_Chief op 09-10-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denikids schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:17:
Als ik bij instellingen bij toepassingen en dan accugebruik kijk staat meestal wel 20%+ voor telefoon standby. voor de rest niet echt iets schrikbarends hoog, weergave kost accu dati s logisch, wifi meestal rond de 5%.

3G en GPS staat vrijwel altijd uit.
Dat zegt dus weinig. Veel apps die de batterij drainen komen niet eens voor in die lijst. Ik had laatst Shazam en Widget Visualizer verwijdert en dat gaf toch ook een boost van rond de 6uur... Erg vreemd maar het verschil is zeker duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

SChief schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:48:
[...]

Even heel simpel, maar oktober is nog niet voorbij, right? Nog even wachten dus. :) Je kan em overigens wel al handmatig flashen via de Wotanserver.
dat klopt, maar het ligt eraan hoe je het leest. ik heb er verder nog niks van gehoord, en dat zou toch wel moeten IN oktober? en op die wotanserver staat niet de 2.3.4.

[ Voor 5% gewijzigd door Fordox op 09-10-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Ik word eerlijk gezegd wel een beetje moe van al die "wanneer kom die update" vragen.

Het is heel simpel en al meerdere malen gezegd, zolang SE geen EXACTE datum aangeeft dan kan;
- "in oktober" betekenen; uiterlijk 31 oktober;
- "in 4e kwartaal" betekenen; uiterlijk 31 december.

En dan zijn het ook alleen nog maar de generieke versies!
Elke provider met een eigen 'gebrande' kit moet de update eerst zelf nog controleren en bepaald wanneer deze vrijgegeven wordt. Providers zoals KPN/T-Mobile/Vodafone kunnen zomaar wachten tot sinterklaas om de 2.3.4 update vrij te geven!
Als klant van deze providers heb je 2 keuzes;
1) je wacht braaf tot je toestel een melding geeft / je controleert regelmatig via seus.
2) je flasht je toestel met een generieke firmware (en niet vragen hoe dat moet, want ook dat is tot vervelens toe al verteld).

Wat je niet moet doen is topics vol spammen met de vraag wanneer de update voor provider X uitkomt. Dit omdat het gewoonweg niet te zeggen/voorspellen is.
Lezen; in het orginele persbericht staat: "The software upgrade will be available in select markets through a phased roll out starting from October 2011."
Een aantal markets (regio's) & gefaseerde uitrol die in oktober begint.
Dit dus, met hetgeen wat ik hierboven al getikt heb.

[ Voor 24% gewijzigd door Nnoitra op 09-10-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Nnoitra schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:15:
Ik word eerlijk gezegd wel een beetje moe van al die "wanneer kom die update" vragen.

Het is heel simpel en al meerdere malen gezegd, zolang SE geen EXACTE datum aangeeft dan kan;
- "in oktober" betekenen; uiterlijk 31 oktober;
- "in 4e kwartaal" betekenen; uiterlijk 31 december.

En dan zijn het ook alleen nog maar de generieke versies!
Elke provider met een eigen 'gebrande' kit moet de update eerst zelf nog controleren en bepaald wanneer deze vrijgegeven wordt. Providers zoals KPN/T-Mobile/Vodafone kunnen zomaar wachten tot sinterklaas om de 2.3.4 update vrij te geven!
Als klant van deze providers heb je 2 keuzes;
1) je wacht braaf tot je toestel een melding geeft / je controleert regelmatig via seus.
2) je flasht je toestel met een generieke firmware (en niet vragen hoe dat moet, want ook dat is tot vervelens toe al verteld).

Wat je niet moet doen is topics vol spammen met de vraag wanneer de update voor provider X uitkomt. Dit omdat het gewoonweg niet te zeggen/voorspellen is.

[...]
Lezen; in het orginele persbericht staat: "The software upgrade will be available in select markets through a phased roll out starting from October 2011."
Een aantal markets (regio's) & gefaseerde uitrol die in oktober begint.
Dit dus, met hetgeen wat ik hierboven al getikt heb.
ik heb generic uk erop geflasht. de generic versies krijgen meestal als eerste de update, ik was gewoon benieuwd rond welke datum ik em kan ontvangen.
en ze hebben het trouwens over OTA (over the air) en seus komt altijd eerder. ik had dus wel verwacht dat seus nu wel een update moest geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Mijn toestel komt van de phonehouse, zit een vodafone simkaart in en de rekeningen komen van KPN.
Wat voor branded versie zou ik dan moeten hebben? KPN of vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
denikids schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:00:
Mijn toestel komt van de phonehouse, zit een vodafone simkaart in en de rekeningen komen van KPN.
Wat voor branded versie zou ik dan moeten hebben? KPN of vodafone?
Doe es klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Vodafone aan dat topic te zien customization version bij mij is 1247-1063-R4D
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRE RoadRunner
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05-2023
Mijn toestel geeft 1241-4324_4.0A.2.368 GENERIC-user aan, maar als ik in die lijst kijk bij 1241-4324, dan staat daar Singapore Singtel Branded :S Iemand een idee hoe dit kan?

EDIT: Ik zat het verkeerde nummer te bekijken. Mijn cusomization version is 1247-1022_R3D, wat een T-Mobile NL branded versie is.

[ Voor 27% gewijzigd door RRE RoadRunner op 09-10-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Geinig, ik heb em bij T-Mobile gehaald, maar ik heb een Generic (NL) versie meegekregen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

1247-2038 heb ik... De enige zonder update dus. Is dat ook gelijk duidelijk.. Is er ook een generic nl versie die te flashen is met flashtool? Op xda vind ik enkel global generic versies...

En ik bedoel dan de 4.0 update... Nog niet de 2.3.4 die in oktober wordt verwacht.

[ Voor 18% gewijzigd door retlaw op 09-10-2011 20:01 ]

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:46
SChief schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:19:
Geinig, ik heb em bij T-Mobile gehaald, maar ik heb een Generic (NL) versie meegekregen. :P
Vervelend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Even kort ingelezen en het flashen van een SE firmwares is echt een eitje. Nu via de wotan de generic NL versie geflashed. Toestel is nu volgens de build.prop ook Generic NL! (1247-1063_R4D)

Thema's zijn wel mooi, zeker de zwarte onyx!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Je hoort mij niet klagen. 8)
retlaw schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:51:
1247-2038 heb ik... De enige zonder update dus. Is dat ook gelijk duidelijk.. Is er ook een generic nl versie die te flashen is met flashtool? Op xda vind ik enkel global generic versies...

En ik bedoel dan de 4.0 update... Nog niet de 2.3.4 die in oktober wordt verwacht.
4.0 (Ice Cream Sandwich) lijkt pas over een hele lange tijd te komen. Mijn fout, jij bedoelt de 4.0.A.2.368 en niet Ice Cream Sandwich.
Fordox schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:33:
[...]

dat klopt, maar het ligt eraan hoe je het leest. ik heb er verder nog niks van gehoord, en dat zou toch wel moeten IN oktober? en op die wotanserver staat niet de 2.3.4.
Wat is dit dan?

[ Voor 35% gewijzigd door S_Chief op 09-10-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
SChief schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:09:
[...]
4.0 (Ice Cream Sandwich) lijkt pas over een hele lange tijd te komen.

[...]
Wat is dit dan?
Nou moet je niet eerst doen alsof het om een Android-versie gaat (4.0 = Ice Cream Sandwich) en vervolgens zelf linken naar de 4.0-build... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
dreamscape schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:19:
[...]

Nou moet je niet eerst doen alsof het om een Android-versie gaat (4.0 = Ice Cream Sandwich) en vervolgens zelf linken naar de 4.0-build... ;)
Mis ik hier iets ofzo? Die link is de 2.3.4 van oktober, met buildnummer 4.0.1.A.0.283..

retlaw zegt dat hij het niet over de 2.3.4 van oktober heeft, maar wel over een 4.0, dus ik neem aan dat hij het over 4.0 (Ice Cream Sandwich) heeft?

EDIT: Aha, retlaw heeft het over de andere 4.0 versie, de 4.0.A.2.368. Er was wat onduidelijkheid omdat er twee 4.0 builds zijn voor de Arc (de 2.3.3 en de 2.3.4) Duidelijk nu.

En je hoeft niet op zo'n toon te posten, ik maak gewoon een foutje, sorry hoor. :/ Bovendien link ik naar een andere build dan retlaw vraagt, namelijk de nieuwere 2.3.4 waarnaar Fordox opzoek was (en die post was ook voor hem bedoeld).

[ Voor 29% gewijzigd door S_Chief op 09-10-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
SChief schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 23:32:
[...]
En je hoeft niet op zo'n toon te posten, ik maak gewoon een foutje, sorry hoor. :/
Ik dacht eigenlijk dat je zelf al een sarcastisch ondertoontje in je post had. Er is hier ten tinde van de 2.3.3 update regelmatig gesproken over build-nummers. Daarnaast zette ik er een smilie achter, dus ik bedoelde het niet al te lullig. Sorry als dat wel zo overkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik had idd wat duidelijker kunnen zijn en 4.0.A.2.368 kunnen noemen ipv 4.0...

De 4.0 build met android versie 2.3.4 is er nog niet Generic NL, wel Generic Nordic en Baltic op de wotanserver. Ik wil het toestel echter zo dicht mogelijk bij standaard houden.

Zeker een paar mooie verbeteringen in de 4.0.A.2.368 build. ALLEEN JAMMER VAN DE AGENDA!!! WAAROM NU WEER ALLES ROZE??? Dat is op de X10 van mijn vriendin ook al zo. Was zo blij dat dit op de Arc weer gewoon was... Heeft dit apparaat toch nog een minpuntje. Hoop dat dit met de 2.3.4 versie weer is zoals het was...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

quote:
Fordox schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:33:
[...]

Wat is dit dan?
Dankjewel maar ik wil niet nog een keer flashen :) ik was benieuwd wanneer de ota update uit kwam voor de generic uk. ik nam aan dat deze wel eerder kwam dan de nordic of baltic generic versie :P
maargoed, ook wel logisch gezien ericsson een nordic bedrijf is.

iig bedankt voor uw hulp :)

edit: ik wil de OTA gezien dan mijn root blijft.

[ Voor 4% gewijzigd door Fordox op 10-10-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
retlaw schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:38:
Zeker een paar mooie verbeteringen in de 4.0.A.2.368 build. ALLEEN JAMMER VAN DE AGENDA!!! WAAROM NU WEER ALLES ROZE??? Dat is op de X10 van mijn vriendin ook al zo. Was zo blij dat dit op de Arc weer gewoon was... Heeft dit apparaat toch nog een minpuntje. Hoop dat dit met de 2.3.4 versie weer is zoals het was...
Dat vond ik bij de X10 ook al zo vervelend. Heb je mooi allerlei verschillende kleuren voor verschilende agenda's, maakt je telefoon ze weer allemaal roze. Ik dacht dat het iets van T-Mobile was, maar andere toestellen hebben het inderdaad ook. Heb het ook even nagevraagd bij de marketingman van SE, toen ik laatst bij hun op kantoor was. Hij zou gaan uitzoeken waarom dit in hemelsnaam gedaan is, want hij vond het zelf ook maar irritant :)

Facebook-agendaitems zijn overigens een iets ander kleurtje. Maar daar gaat weer iets anders mis: ze lopen een paar uur achter in de agenda (terwijl Facebook bij mij toch echt op de juiste tijdzone staat) en ze worden niet teruggekoppeld naar je Google-agenda, dus er wordt geen back-up van gemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door dreamscape op 10-10-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamscape schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:05:
[...]

Dat vond ik bij de X10 ook al zo vervelend. Heb je mooi allerlei verschillende kleuren voor verschilende agenda's, maakt je telefoon ze weer allemaal roze. Ik dacht dat het iets van T-Mobile was, maar andere toestellen hebben het inderdaad ook. Heb het ook even nagevraagd bij de marketingman van SE, toen ik laatst bij hun op kantoor was. Hij zou gaan uitzoeken waarom dit in hemelsnaam gedaan is, want hij vond het zelf ook maar irritant :)

Facebook-agendaitems zijn overigens een iets ander kleurtje. Maar daar gaat weer iets anders mis: ze lopen een paar uur achter in de agenda (terwijl Facebook bij mij toch echt op de juiste tijdzone staat) en ze worden niet teruggekoppeld naar je Google-agenda, dus er wordt geen back-up van gemaakt.
Facebook is een internet agenda. Dus eigenlijk alleen om te bekijken. Ik gebruik nu trouwens Business Calendar (free) ipv de standaard agenda. Werkt een stuk beter moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
dreamscape schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 00:17:
[...]

Ik dacht eigenlijk dat je zelf al een sarcastisch ondertoontje in je post had. Er is hier ten tinde van de 2.3.3 update regelmatig gesproken over build-nummers. Daarnaast zette ik er een smilie achter, dus ik bedoelde het niet al te lullig. Sorry als dat wel zo overkwam.
Misverstand dus, opgelost. :) d:)b
Fordox schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:19:
[...]
Dankjewel maar ik wil niet nog een keer flashen :) ik was benieuwd wanneer de ota update uit kwam voor de generic uk. ik nam aan dat deze wel eerder kwam dan de nordic of baltic generic versie :P
maargoed, ook wel logisch gezien ericsson een nordic bedrijf is.

iig bedankt voor uw hulp :)

edit: ik wil de OTA gezien dan mijn root blijft.
Ah k, dan moet je idd nog even wachten. :)

[ Voor 38% gewijzigd door S_Chief op 10-10-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik mis ook de standaard energie widget van Android in de 4.0.A.2.368 versie...
Iemand die de 2.3.4 versie al heeft geïnstalleerd die kan aangeven of de kalender weer normale kleuren geeft en de energie widget er weer bij zit?

Verder is het echt een top toestel!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:33:
[...]

ik heb generic uk erop geflasht. de generic versies krijgen meestal als eerste de update, ik was gewoon benieuwd rond welke datum ik em kan ontvangen.
en ze hebben het trouwens over OTA (over the air) en seus komt altijd eerder. ik had dus wel verwacht dat seus nu wel een update moest geven
Ik begreep als je zelf geflasht hebt, je niet meer met seus aan de gang moet gaan maar alleen nog via OTA upgraden.
Of is het toch anders? |:(

Wat ik van de agenda niet begrijp, is dat ik de ene keer het maandoverzicht krijg als ik hem opstart, de andere keer weer het weekoverzicht of het dagoverzicht. Ik zie nergens een optie bij de instellingen om dit te wijzigen zoals je het zelf wilt hebben tijdens het opstarten. toch kun je dit kennelijk wel wijzigen. Iemand een idee hoe dit moet?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:51:
[...]

Ik begreep als je zelf geflasht hebt, je niet meer met seus aan de gang moet gaan maar alleen nog via OTA upgraden.
Ik meende dat het zo zat:
Als je je bootloader geunlockt heb moet je niet gaan OTA'en en SEUS werkt dan niet meer.
Lock je je bootloader weer en flash je een orginele SE firmware, dan kun je SEUS wel weer gebruiken, maar OTA verneukt je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:51:
[...]

hoe het zit:
ik heb mijn telefoon geflasht naar generic uk van 2.3.2. deze had ik ondertussen nog aan de pc gehangen en pc companion en seus gaven een update aan maar dat wil ik dus niet.
Als je update via de pc word je hele android geflasht met systeembestanden. als je OTA update, doet ie alleen android en installeerd ie extra dingen en past hij apps aan maar gaat niet de systeemmappen omgooien, waar je root in staat.
een root is de goede bestanden op de goede plaats zetten.
als je ota update heb je je root nog, als je seus doet niet meer. je verneukt niks, je haalt alleen je systeeminstellingen weg.

maargoed, wat ik bedoel is als ik mijn telefoon nu aan de pc hang, geeft pc companion nog niks aan ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Fordox op 10-10-2011 22:24 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 45 Laatste