My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Verwijderd
Het parkeervak was inderdaad aan de andere kant van de weg, het was gewoon een dorps/bosweggetje, geen snelweg of provinciale. Ik denk dat hij overigens van geluk mag spreken dat ik daar stond, hoewel het werkelijk ongelofelijk is dat hij mij over het hoofd zag met 2 SUV-koplampen midden in zn smoel. Achter mij stonden bomen, was ik er niet geweest had het wel eens veel erger kunnen eindigen.Alfa90_Buttje schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:05:
[...]
pfffff ... heavy sh*t ...![]()
wat zul je geschrokken zijn ... rot klap moet dat geweest zijn!
stond je op de andere weghelft geparkeerd? Ik had de klap vanachter verwacht als je rechts van de weg stopt.
Niet leuk om zo van het spul af te moeten, maar super dat jullie het er verder betrekkelijk goed vanaf hebben gebracht!!
Bah, gelukkig voornamelijk blikschade. Succes met de afwikkeling en het herstel.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:57:
[...]
Nu op kantoor begin ik last van mn nek te krijgen, dus daar ga ik later voor langs de doktor. Ik hoop dat het snel wegtrekt want is rete-irritant. Mijn bijrijdster heeft een afdruk van de veiligheidsgordel in haar buik/borst staan, blauw/rood. Gelukkig voor de rest helemaal goed. De Saab heeft zich goed gehouden, ondanks dat de chassisbalk verkreukeld en verbogen was en het voorscherm chronisch rechtsafslaat, is er in het interieur enkel het radiofrontje afgeduveld en gingen alle deuren nog open.
de Golf heeft het zeker afgelegd hier. Die is 10cm smaller geworden en de bijrijder moest met brandweerassistentie en ambulance verwijderd worden uit de auto, maar maakt het naar mijn meest recente informatie naar omstandigheden ook goed.
XXXVI
Pfff als je pech hebt dan heb je er maanden last van! wel ff naar de dokter gaan ja en meteen een scan laten maken!Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:57:
[...]
Nu op kantoor begin ik last van mn nek te krijgen, dus daar ga ik later voor langs de doktor. Ik hoop dat het snel wegtrekt want is rete-irritant. Mijn bijrijdster heeft een afdruk van de veiligheidsgordel in haar buik/borst staan, blauw/rood. Gelukkig voor de rest helemaal goed. De Saab heeft zich goed gehouden, ondanks dat de chassisbalk verkreukeld en verbogen was en het voorscherm chronisch rechtsafslaat, is er in het interieur enkel het radiofrontje afgeduveld en gingen alle deuren nog open.
de Golf heeft het zeker afgelegd hier. Die is 10cm smaller geworden en de bijrijder moest met brandweerassistentie en ambulance verwijderd worden uit de auto, maar maakt het naar mijn meest recente informatie naar omstandigheden ook goed.
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Waiting on the world to change
de betaler vervuilt
ow .. bij mij ging het altijd door de kop via de uitlaat,zeker 10 nieuwe pauzes/pauzen/pausen aangekondigd
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Twee keer moeten doen. Indien juist bevestigd, kan het best een tijdje uithouden hoor, zolang je niet de druk vol opvoert, dus iets gedoseerder gas geven.GA!S schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:45:
Probeer het eens zou ik zeggen.Gelukkig had Tuynder nog een slang in het schap liggen. Kost een ritje Nootdorp, maar dezelfde avond was het al opgelost.
Heb nu al een aantal jaren zo'n siliconenslang zowel boven als onder, die zien er nog als nieuw uit.
Als je goed kijkt, zie je de vacuumslang van de turbo, die is ook van dat spul. Dat wordt tenminste niet broos na verloop van tijd.

de betaler vervuilt
Wat een genot om te zien en al helemaal om te rijden.
Geluid klinkt lekker en hij is toch echt een klap sneller dan de 92pk diesel 208 die ik hiervoor had.
Heel erg blij mee!

Specs:
Alfa Romeo Giulietta 1.4T 170 Super Aut.
Pack Visibility
Automatisch dimmende binnenspiegel
Elektrisch inklapbare buitenspiegels
Regen-& lichtsensor incl. voorruit met zonwerende band
Pack Veloce
Sportonderstel
Aluminium instaplijsten
Aluminium sportpedalen incl voetsteun
Donkere hemelbekleding
Privacy glass - donker getinte ramen vanaf B-stijl
Overig
Bose HiFi
Remklauwen vóór en achter gespoten in Rosso Alfa
18” Lichtmetalen velgen "8C Competizione Titanio"
Veloce stoelen en bekleding
Pastellak (Bianco Alfa)
Leer - Alcantara Zwart
En jij blijft poetsen met dat wit
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Maar ik snap niet dat er in een "visibilty pack" geen xenon zit
Halogeenlampjes zijn toch een beetje achterhaald aan het worden en al helemaal in een nieuwe middenklasse auto van tegenwoordig.
Gave auto! Bijna identiek aan de mijne.
@Mad-Matt
Ik vind het tot nu toe meevallen wat dat poetsen betreft. Nu ging ik sowieso al 1 keer in de 1 á 2 weken naar de wasstraat, Alleen houd ik nu ook mijn banden bij met bandenzwart en dat is wel een aardig poetswerkje elke 2 weken
@pinda powerrr
Dat vroeg ik mij ook af bij dat pack. Ach ik mis het niet. Maar wezenlijk is er dan ook niet zoveel verandert aan de "New Giulietta".
[ Voor 8% gewijzigd door ThePrutser op 02-09-2016 15:41 ]
MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
Eerste poets beurt zit er al op, ff snel de voorkant gedaan. Maar inmiddels zitten er al weer nieuwe op.
@ThePrutser, ja ik had van jou ook al langs zien komen. De mijne stond toen ook al in bestelling. Goede keus!
Viel me ook op, erg mooi nog.pinda powerrr schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:53:
De 156 blijft toch een "tijdloze" verschijning. Net bij de start van de Formule 1 van Monza, stond er een 156 GTA achter de F1 auto's, geweldig om te zien!
Al had een nieuwe Giulia qv natuurlijk ook niet misstaan.
Idd mooi om te zien, maar hopelijk doet de fabriek snel een Giulia Q kado aan Monza.Samiej6 schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:30:
[...]
Viel me ook op, erg mooi nog.
Al had een nieuwe Giulia qv natuurlijk ook niet misstaan.
Enige nadeel is dan wel dat de volgauto mooier klinkt dan alle F1 auto's ervoor...

Bovendien kan ik me niet voorstellen dat hij op andere 10w40 veel slechter gaat lopen.
Raar... Is zo gek nog niet
Shell Helix Ultra en dan 5w40 of 10w40. Selenia is bij voorbaat troep..Tsjilp schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:46:
Even een vraagje, wat voor motorolie kan ik het best gebruiken voor een Alfa GT 1.8? Ik gebruikte tot nu toe Selenia 20k, maar dat is wat lastig te verkrijgen (alleen via postorder).
Bovendien kan ik me niet voorstellen dat hij op andere 10w40 veel slechter gaat lopen.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
hoe kan dat en nadeel zijn!?gauchov6 schreef op maandag 05 september 2016 @ 00:28:
[...]
Enige nadeel is dan wel dat de volgauto mooier klinkt dan alle F1 auto's ervoor...![]()
Nog een paar 75/SZ busso's er achteraan en niemand kijkt meer naar de F1
ow w8 ... dat was niet de bedoeling?
Hou hem vooral op peil, smaakje is verder niet zo relevant.Tsjilp schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:46:
Even een vraagje, wat voor motorolie kan ik het best gebruiken voor een Alfa GT 1.8? Ik gebruikte tot nu toe Selenia 20k, maar dat is wat lastig te verkrijgen (alleen via postorder).
de betaler vervuilt
Ben absoluut geen expert maar ik weet ook niet of dat helemaal waar is, heb ooit in mijn 1.6TS ook 'verkeerde olie' gehad, Waarom temperaturen op vakantie met als gevolg dat hij bijna droog stond. Ander type olie erin en nooit meer last van gehad. Praat nu even uit eigen ervaring.GA!S schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:47:
[...]
Hou hem vooral op peil, smaakje is verder niet zo relevant.
https://drive.google.com/...TUURMYVk/view?usp=sharing
het is sinds dat ik de krukaspoelie heb laten vervangen... Zou het de gloeibougies kunnen zijn?
Op de video valt het dit keer nog wel mee.. maar soms is dit 3x harder en beweegt echt heel de auto ook mee...
Iemand al wezen kijken?
Volgend weekend even kijken. Spider ziet er wel leuk uit.
Laten we onze eigen Alfaatjes een beetje (blijven) koesteren. En niet elke keer naar de sloop als de dagwaarde minder is dan een of andere reparatiewaarde, want bij zulke auto's moet je niet spreken over een investering maar over gebruikskosten en dan is die vraag totaal niet relevant meer.
Mijn GT is trouwens dringend aan 2 nieuwe voorbanden toe. Nu hoorde ik dat bij Euromaster 50% korting wordt gegeven op alle Continental banden. Is dat een goede match voor de 3.2? Bijv. de SportContact 5. De prijs die ze rekenen lijkt me wel nog steeds hoog (€105,-), ik kan diverse aanbieders vinden die rond of onder die prijs zitten (laagste €95). Hoe kan dat nou 50% korting zijn

Ik vind het service persoonlijk, je koopt daar je band toch? Leg hem er dan ook maar om.
Waar ik ze momenteel koop vraag ik ook om een prijsje voor 4 banden inclusief alles (DUS OOK DE BTW) .. dan kom ik vaak toch rond de 400 uit. Gewoon merk spul !!
ALTIJD GARAGES EXPLICIET OM INCL BTW VRAGEN!! .. genoeg *&#%(&% die naderhad 21% erbij doen!
[ Voor 50% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-09-2016 21:33 ]
Heb Bridgestone, Pirelli gehad, maar begon met de Conti SC3, nu de SC5 eronder en zodra die op zijn, komen er gewoon weer Conti;s onder. De verhouding sportief rijgedrag/slijtage is voor mij erg goed.
Je hoort vaak genoeg, Italiaanse auto, dus móet er een Italiaanse band onder, leuk hoor, maar na 36K de bandjes bijna kaal en vanaf 3mm erg onrustig bij licht nat wegdek. Nee, dan gewoon Duits er onder!
Of expliciet zonder btw vragen..Alfa90_Buttje schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:31:
ALTIJD GARAGES EXPLICIET OM INCL BTW VRAGEN!! .. genoeg *&#%(&% die naderhad 21% erbij doen!
de betaler vervuilt
Waar bestel jij ze meestal dan?GA!S schreef op maandag 26 september 2016 @ 06:49:
Ik bestel banden alleen nog online en laat ze bij de lokale garage monteren voor nog geen 10,- per band. Ben nog nooit meer dan 100 inclusief opleggen en btw kwijt voor het beste spul.
Ik ben ook goed te spreken over de SC5 (235) onder mijn 159, goede keuze!LVGH schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:07:
Mijn GT is trouwens dringend aan 2 nieuwe voorbanden toe. Nu hoorde ik dat bij Euromaster 50% korting wordt gegeven op alle Continental banden. Is dat een goede match voor de 3.2? Bijv. de SportContact 5. De prijs die ze rekenen lijkt me wel nog steeds hoog (€105,-), ik kan diverse aanbieders vinden die rond of onder die prijs zitten (laagste €95). Hoe kan dat nou 50% korting zijn
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Autobandenmarkt, pneus-online, novarota, beetje afhankelijk waar ze de beste aanbieding hebben. Allemaal prima banden en de meest belabberde service waar UPC trots op zou zijn.
de betaler vervuilt

De auto staat strak in de lak (geen krassen niks), wielkast links achter heeft twee kleine deukjes en wat witte verf van een bus erop zitten. Dit wordt uiteraard gefixt, met alleen een koppenrevisie is mijn auto misschien 3500-4000 waard? Hoeveel waardetoevoeging zal die krijgen met een blokrevisie+mod?
Ik heb trouwens voor weinig een hele mooie 156 sportwagon met een 2.5V6 op de kop weten te tikken, hij staat momenteel nog geschorst. Binnenkort volgens er wat foto's van, maar het plan is om wat Alfa's te gaan verzamelen.
De GT 3.2V6 dan voor puur de zomervakantie, en andere vakantie periodes, de 156 2.5V6 definitief wegzetten, en eventueel aanvullen met een 156GTA. Mijn GT 2.0JTS dus verkopen, en mijn 156 sportwagen (FL) 1.9JTD8v oprijden en op den duur vervangen door een 159 x.xJTD als kilometervreter.

Wat wijs heid is met je GT durf ik niet te zeggen .. momenteel worden ze veel aangeboden. Kijk wat een vergelijkbare doet, dan weet je wat je er aan kunt uitgeven. Gevoelsmatig niet te veel..
ff wat anders ..
w000000tt w0000t !!!

[ Voor 30% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-10-2016 23:47 ]
Ik heb nu al zeker 1,5 jaar ruim 30.000km, dat wanneer ik in 4/5/6 vol gas geef (met name wanneer ik dit doe rond de 2100/2200 toeren), hij soms merkbaar doorschiet in toeren, daarbij versnelt de auto wel. Je zou denken: de koppeling is een eind versleten. Zou kunnen, maar het "slippen" is dus lang niet altijd, en wanneer het exact gebeurd kan ik ook niet voorspellen. Het gaat om een 147 JTDm 16v. Met nu ongeveer 170.000km op de klok, naar mijn mening ook eigenlijk te vroeg voor een andere koppeling. Zeker aangezien het voornamelijk snelweg kilometers zijn. De garage weet ook niet wat dit precies is, en zegt: vervang de koppeling nog niet, kost je alleen maar veel geld. Zou het kunnen dat de koppeling soms wat "plakt"? Iemand anders enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Of is het toch de koppeling die slijt?
edit: o ja de garage adviseerde mij om eens een test doen van 2 naar 6, dat vond de auto niet leuk, maar hij pakte wel op.
[ Voor 6% gewijzigd door Luuk84 op 05-10-2016 17:26 ]
Internetwijsheid, dat is toch bij bovenstaand probleem zeggen dat de luchtmassameter kapot is?Alfa90_Buttje schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:09:
Maargoed, dat is internetwijsheid op afstand... een goede monteur kan het je met 1 rit precies vertellen..
#dedingendiejeafentoeleestopforums...
Het rare is, dat ik bij het moment van gas geven ik mijn koppeling helemaal niet intrap. Dus ik geef gas in 4/5/6 terwijl hij al in die versnelling staat. Het probleem doet zich ook niet altijd voor, dus het is ook nog is lastig zoeken..Alfa90_Buttje schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:09:
Bij dat toerental heeft je turboblok de meeste koppel, dus doorslippen zeker niet ondenkbaar. Wat ook kan is je koppelingspedaal wat stropt, dus je laat hem opkomen, maar de techniek ijlt na, duurt even voordat maximale aankoppeling tot stand komt. In beide gevallen fik je, je koppeling eruit .. alleen bij rustig gasgeven kun je het rekken. Maargoed, dat is internetwijsheid op afstand... een goede monteur kan het je met 1 rit precies vertellen..
"De draagarmen zijn versleten" doet het ook altijd goedpinda powerrr schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:14:
[...]
Internetwijsheid, dat is toch bij bovenstaand probleem zeggen dat de luchtmassameter kapot is?![]()
#dedingendiejeafentoeleestopforums...
[ Voor 17% gewijzigd door Luuk84 op 05-10-2016 20:23 ]
Dat is een kenmerk van een versleten koppelingLuuk84 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:22:
[...]
Het rare is, dat ik bij het moment van gas geven ik mijn koppeling helemaal niet intrap. Dus ik geef gas in 4/5/6 terwijl hij al in die versnelling staat. Het probleem doet zich ook niet altijd voor, dus het is ook nog is lastig zoeken..
Ja dat weet ik, maar al 1,5 jaar lang en meer dan 30.000km? en nog "maar" 170.000 op de teller. En het fenomeen doet zich ook niet altijd voor. Ik blijf het heel raar vinden. Heb hiervoor bij mijn vorige alfa, benzine weliswaar, ook al een versleten koppeling gehad. En dat voelde heel anders, dat merkte je ook al bij oplaten komen van de koppeling, dat is hier niet het geval.Knul schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:28:
[...]
Dat is een kenmerk van een versleten koppeling
Ik zeg niet dat het geen versleten koppeling zou kunnen zijn, maar nogmaals, met alle feiten die er liggen vind ik dit wat lastig te geloven/accepteren. Er lijkt ook wat anders aan de hand te zijn.
En toch hè, zet ik ook in op de koppeling.Luuk84 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:22:
[...]
Het rare is, dat ik bij het moment van gas geven ik mijn koppeling helemaal niet intrap. Dus ik geef gas in 4/5/6 terwijl hij al in die versnelling staat. Het probleem doet zich ook niet altijd voor, dus het is ook nog is lastig zoeken..
[...]
"De draagarmen zijn versleten" doet het ook altijd goed
Ik heb zelf heel erg lang rond gereden met een koppeling die maar zwaarder en zwaarder werd (ook JTD 16v, Savali getuned) en op een gegeven moment, brak de drukgroep af, tja...toen heb ik dus zitten rekken tot het uiterste, bleek later..
Koppeling hoeft niet helemaal op te zijn, maar kan zeker wel naar het einde toe lopen. Het feit dat je veel snelweg rijdt en dus "minder" ontkoppelt, kan er toe bijdragen dat je veel langer doet om dat ding echt finaal op te fikken
Maar ik zou ook zeker de draagarmen even checken voor de zekerheid!
[ Voor 4% gewijzigd door pinda powerrr op 05-10-2016 20:40 ]
Bedankt voor de tip.Knul schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:37:
Mn vader had iets soortgelijks met zn Outlander diesel, daar was uiteindelijk het tweemassa vliegwiel versleten. Koppeling toen gelijk maar meegenomen. Ik zou hem naar een andere garage brengen en vragen wat het kan zijn.
Als jullie gelijk krijgen gaat dat een leuke kostenpost worden. Toch jammer, zo vroeg. Van mij vorige alfa is de koppeling 265.000km meegegaan. Ziet er dan naar uit dat deze dat bij lange na niet gaat halenpinda powerrr schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:39:
[...]
En toch hè, zet ik ook in op de koppeling.
Ik heb zelf heel erg lang rond gereden met een koppeling die maar zwaarder en zwaarder werd (ook JTD 16v, Savali getuned) en op een gegeven moment, brak de drukgroep af, tja...toen heb ik dus zitten rekken tot het uiterste, bleek later..
Koppeling hoeft niet helemaal op te zijn, maar kan zeker wel naar het einde toe lopen. Het feit dat je veel snelweg rijdt en dus "minder" ontkoppelt, kan er toe bijdragen dat je veel langer doet om dat ding echt finaal op te fikken
Maar ik zou ook zeker de draagarmen even checken voor de zekerheid!![]()
die draagarmen kan je sowieso vaak na laten kijken
Ok, laat me weten hoe het aflooptfeep schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:42:
Ik heb precies hetzelfde bij mijn Mito. Heb door 2 garages laten kijken en hebben beide aangegeven dat de koppeling prima is. Ik verdenk persoonlijk de hydrologische koppeling. Om daar bij te komen moet de bak eraf dus heb geen mogelijkheid om die uit te sluiten. Ik ga binnenkort denk ik toch maar een nieuwe koppelingsset laten plaatsen.

Maar klinkt aardig gelijk aan wat ik met mijn wagen heb. Slipt ook af en toe door (maar alleen met een (zware) aanhanger er achter). Is toch echt de voorbode van een versleten koppeling in mijn geval. (2.0HDI 136pk/320nM 125.000km). De vraag is ook hoe de vorige eigenaar van de auto ermee gereden heeft.
Een kapotte 2-massa vliegwiel merk je meestal bij stationair. Dan loopt het blok onrustiger (zo is mijn ervaring tenminste).
Verder blijft het lastig dokteren zo
BMW 535D
Maar kijk ook even de EGR klep na en haal alvast een doosje bougievonkjes
[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-10-2016 22:37 ]

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-10-2016 13:34 ]

Einde van een tijdperk. Vorige week geslipt (achterkant brak onverwachts uit) en 2x de vangrail geraakt op de snelweg. Ben zelf ongedeerd uitgestapt., maar de 155 is helaas total loss en zal ook niet meer gerepareerd worden...

Vanmorgen even snel een tijdelijk autootje gescoord, een Alfa 147 met 1.8 16v ts fase2 blok erin.
Ondertussen kijken naar een andere auto, en de 155 slopen in onderdelen...
Heb nog wel een GTV 916 project staan waar eea van de 155 op gebouwd kan worden qua tunings onderdelen... to be continued.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Zonde van deze prachtige 155

Gelukkig met jou niks aan de hand.
Maar een 147 met een 1.8? Dat is niet standaard.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Klopt.pinda powerrr schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:32:
Auw![]()
Zonde van deze prachtige 155![]()
Gelukkig met jou niks aan de hand.
Maar een 147 met een 1.8? Dat is niet standaard.
Projectje geweest van iemand. Is ook nog gechipt door Squadra Tuning dus rijd als een trein, en eigenlijk had Alfa zelf die 1.8 er standaard in moeten lepelen destijds.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Maar blij dat je ongedeerd gebleven bent... als je dit ziet vergeet je dat al gauw even, maar tis wel zo. Zeker op de snelweg kan het ook anders gaan..
Sjonge jonge, neem aan linkerbaan? Dat had heel anders kunnen aflopen voor jou, ik snap overigens wel dat zulke woorden niks waard zijn als je auto er naderhand zo uit ziet, maar toch.Specht schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:29:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Einde van een tijdperk. Vorige week geslipt (achterkant brak onverwachts uit) en 2x de vangrail geraakt op de snelweg. Ben zelf ongedeerd uitgestapt., maar de 155 is helaas total loss en zal ook niet meer gerepareerd worden...![]()
Vanmorgen even snel een tijdelijk autootje gescoord, een Alfa 147 met 1.8 16v ts fase2 blok erin.
Ondertussen kijken naar een andere auto, en de 155 slopen in onderdelen...
Heb nog wel een GTV 916 project staan waar eea van de 155 op gebouwd kan worden qua tunings onderdelen... to be continued.

Overig verkeer wist mij allemaal te ontwijken en op tijd af te remmen...
Had iedereen kunnen overkomen trouwens, er waren op die dag meerdere ongelukken in Eindhoven op en rond hetzelfde tijdstip.
Maar wel zuur inderdaad, de 155 stond er net weer helemaal strak bij... motorkap was opnieuw gespoten. Plan was ook om de 155 binnenkort alleen nog als hobby auto te gaan gebruiken.
..een uitbrekende fwd vang je niet op .. daar was ik ook al achter. 't Was nat toch?
[ Voor 31% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-10-2016 14:01 ]
Yup allrisk verzekerd onder taxatiewaarde...Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:00:
stomme vraag misschien, maar was hij all-risk en getaxeerd? het _lijkt_ oppervlakkige blikschade..
..een uitbrekende fwd vang je niet op .. daar was ik ook al achter. 't Was nat toch?
En inderdaad, opvangen werkte totaal niet. Zelfs remmen met m'n 330 Brembo setup hielp weinig.
Heb nu wel bevestiging dat ik het wrak mag houden, hoogste bod was 500 euro dus dat gaat van het schadebedrag af wat uitgekeerd wordt.

En ze waren al zo schaars (in goede staat).
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
poeh .. dat scheelt een slok op 'n borrel. Je moet er toch niet aan denken dat je helemaal alleen voor dit verlies op moest draaien ..Specht schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 23:36:
Yup allrisk verzekerd onder taxatiewaarde...
je ziet het niet aankomen .. da's het probleem en gas los verergerd het alleen maar. Vandaar al die 205 GTI verhalen om bomen ..En inderdaad, opvangen werkte totaal niet. Zelfs remmen met m'n 330 Brembo setup hielp weinig.
doe je'm in 1x weg of toch wat parts los verkopen?Heb nu wel bevestiging dat ik het wrak mag houden, hoogste bod was 500 euro dus dat gaat van het schadebedrag af wat uitgekeerd wordt.
Iemand ideeën?
Ik heb exact hetzelfde getracht. in eerste instantie het ding moeten slopen om het uberhaupt goed in de aansluiting te krijgen gezien het plastic kapje in de weg zat, vervolgens krijg ik ook bijna niks binnen! In ieder geval geen enkele foutmelding!Tsjilp schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:08:
Kun je met een ELM327 / ODB2 (zo'n ding: https://www.bol.com/nl/p/...57891404-9200000055136783) een Alfa GT uitlezen? Heb zo'n ding besteld, telefoon ziet hem wel maar krijgt geen data door. Alle klokken op het dashboard blijven echter op 0 staan, benzine lampje knippert en radio geeft aan 'cancheck'.
Iemand ideeën?
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
en daar moet ik 50x op meppen voordat de LED's aan gaan
[ Voor 23% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-10-2016 13:49 ]
Verwijderd
als je radio cancheck aangeeft zal het wel v1.5 zijn, daar raakt alfa van op hol... vind ie niet leuk.
Snel er uit trekken en een wifi, of gewoon USB kabel en in je laptop doen. Dat werkt zowiezo beter. Ik heb zo´n usbkabel met een schuifje voor VAG/Alfa waarmee je ook de airbags, automaat enz kan uitlezen. Was iets van 11 euro op marktplaats....
Potverdorie zeg... En je hebt 'm al heel wat jaren (of je vader eerst was 't niet? meen me zoiets vaag (grijs verleden) te herinneren). Gelukkig dat je zelf ongedeerd bent, dat blijft (hoe lullig van de schade ook) toch het belangrijkste.Specht schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:29:
Einde van een tijdperk. Vorige week geslipt (achterkant brak onverwachts uit) en 2x de vangrail geraakt op de snelweg. Ben zelf ongedeerd uitgestapt., maar de 155 is helaas total loss en zal ook niet meer gerepareerd worden...
BMW 535D
Inmiddels staat ie weer bij mn ouwelui op de oprit, binnenkort alle beschadigde plaatwerkdelen er maar is afhalen en dan zien wat de status is. Slopen kan altijd nog, maar wellicht is ombouwen naar low budget circuitracer nog een optie...

---RAWE CEEK!!!---

XXXVI
Die OBD dongels werken trouwens perfect als je ze niet uit china haalt. Heb er een van Electronic Fuchs uit DLD gehaald en die zit standaard in mijn GT ingeprikt. Torque op de telefoon, trips loggen, foutcodes uitlezen en tijdens het rijden wissen als het moet. Zou niet meer zonder willen.

Vandaag ook weer goed werk gedaan, versnellingsbak voor revisie bij Dennis gehaald en eerst eens goed schoongemaakt. Met de lage pond bij Alfalusso in de UK een GTA koppelingsset en een Q2 diff besteld, bak laten reviseren en de GT kan weer een tijdje mee.
de betaler vervuilt
Ja er staan er zelfs minder te koop dan 33ers of 75ers. Toch apart.GA!S schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:06:
Balen zeg, 155 is echt aan het uitsterven zo.
jammer, want ik zou over een jaar of 2 best een 155 met een leuke 2 liter of v6 willen dailyen en de 75 dan voor erbij. Maar die wagens zijn nu al niet meer te vinden
de betaler vervuilt

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Vorig jaar december heb ik een bmw 3 serie aangeschaft, nu ivm nieuwe baan maak ik toch net wat meer kilometers. Ik rij nu elke dag 50-70 kilometers, Komt dus ongeveer op 21.000 woon werk kilometers per jaar, daarnaast rij ik nog om het weekend zo een 300 kilometer. Kortom, ik zou op jaarbasis makkelijk 25.000km rijden. Nu wil ik dit keer toch echt voor een Alfa gaan en vroeg me af of een Mito diesel misschien voordeliger zou zijn? Ik kan nergens echt vinden wat nou het omkeerpunt/omslagpunt is voor benzine -> diesel.
Ik weet dat de Fiat Punto een heel betrouwbare diesel is, maar die vind ik nogal wel saai en gewoontjes ogen. De Mito JTDm is toch ook een zeer betrouwbaar model?
Blokken zijn identiek en hebben zelfde common problems: Brandplaatjes. Verder is het bij de Mito wel fijn als je een enigszins normale rijstijl hebt bij drempels, anders kun je vrij snel een nieuwe bumper bestellen. Wij rijden met Mito diesel zo'n 25k per jaar en halen verbruik van 19.3 Km/L over alles met 18" velgen. Onderhoud is tot nu toe niet noemenswaardig, 1 grote beurt per jaar (a 350,- inclusief filters).Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:14:
Beste alfa fans![]()
Vorig jaar december heb ik een bmw 3 serie aangeschaft, nu ivm nieuwe baan maak ik toch net wat meer kilometers. Ik rij nu elke dag 50-70 kilometers, Komt dus ongeveer op 21.000 woon werk kilometers per jaar, daarnaast rij ik nog om het weekend zo een 300 kilometer. Kortom, ik zou op jaarbasis makkelijk 25.000km rijden. Nu wil ik dit keer toch echt voor een Alfa gaan en vroeg me af of een Mito diesel misschien voordeliger zou zijn? Ik kan nergens echt vinden wat nou het omkeerpunt is voor benzine -> diesel.
Ik weet dat de Fiat Punto een heel betrouwbare diesel is, maar die vind ik nogal wel saai en gewoontjes ogen. De Mito JTDm is toch ook een zeer betrouwbaar model?
Omslagpunt is een vrij simpele berekening, aanschafwaarde + km's * verbruik * brandstofprijs (zie spritmonitor.de) + wegenbelasting + verzekering. En dat vergelijken tussen benzine en Diesel. Evt kun je verwacht onderhoud meenemen, maar in de praktijk is dit bij 2e hands auto's toch echt afhankelijk van onderhoudsstaat.
Goede keus, blijf het een leuk model vinden.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:14:
Beste alfa fans![]()
Vorig jaar december heb ik een bmw 3 serie aangeschaft, nu ivm nieuwe baan maak ik toch net wat meer kilometers. Ik rij nu elke dag 50-70 kilometers, Komt dus ongeveer op 21.000 woon werk kilometers per jaar, daarnaast rij ik nog om het weekend zo een 300 kilometer. Kortom, ik zou op jaarbasis makkelijk 25.000km rijden. Nu wil ik dit keer toch echt voor een Alfa gaan en vroeg me af of een Mito diesel misschien voordeliger zou zijn? Ik kan nergens echt vinden wat nou het omkeerpunt is voor benzine -> diesel.
Ik rijd er inmiddels al bijna drie jaar probleemloos in. Ga er alleen afscheid van nemen, staat 58.000km op. Financial lease loopt binnenkort af. 1.3JTDM en alle interessante opties.
http://imgur.com/a/kkHzV
Verwijderd
Mooie uitvoering! wel jammer dat hij nu weer weg moet inderdaad, 58.000km in bijna 3 jaar is ook niet veelThe_Cure schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:43:
[...]
Goede keus, blijf het een leuk model vinden.
Ik rijd er inmiddels al bijna drie jaar probleemloos in. Ga er alleen afscheid van nemen, staat 58.000km op. Financial lease loopt binnenkort af. 1.3JTDM en alle interessante opties.

De sint komt dit jaar met de Brexit uit Engeland.
de betaler vervuilt
de betaler vervuilt
Zeker een leuk model :-)The_Cure schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:43:
[...]
Goede keus, blijf het een leuk model vinden.

Overigens nog steeds niet overtuigd of de opvolger van deze 2 een Giulia gaat worden, model kan me toch nog niet helemaal warm maken, ach eerst nog maar een jaar of 2 met de Giulietta door.
[ Voor 13% gewijzigd door Sander op 23-10-2016 09:28 ]
Toch een Quaife en geen Q2? Kun jij dat zelf monteren eigenlijk?
Mijn GT krijgt deze week eindelijk nieuwe voorbanden. Dunlop Sport Maxx zaten erop, keuze is nu gevallen op Michelin Pilot Sport 4. Online besteld en laat ze afleveren en monteren bij een "montagepartner". Ben benieuwd hoe dat bevalt.
de betaler vervuilt
Verwijderd
Eerst crashed iemand tegen mijn Saab, terwijl ik langs de weg geparkeerd sta. Total-los.
Koop ik een BMW X5, na 2 dagen rijdt iemand m'n spiegel eraf en deuk in de bestuurdersdeur.
Nu zijn we een week verder, kom ik 's ochtends buiten bij de 166:

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:51:
Ik heb wel eens vaker pech, maar de laatste tijd zit het echt niet mee![]()
Eerst crashed iemand tegen mijn Saab, terwijl ik langs de weg geparkeerd sta. Total-los.
Koop ik een BMW X5, na 2 dagen rijdt iemand m'n spiegel eraf en deuk in de bestuurdersdeur.
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Luuk84 op 26-10-2016 08:58 ]
Verwijderd
Alleen zinloos het achterraam ingeslagenLuuk84 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:57:
[...]
![]()
Nog meer schade? Of alleen je raam? Hebben ze je ruit ingeslagen of ook nog wat gejat?
Pffff wat een losers zeg!Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:51:
Ik heb wel eens vaker pech, maar de laatste tijd zit het echt niet mee![]()
![]()
![]()
![]()
Klote voor je man, succes met de afhandeling/reparatie
Inmiddels 1 bij een NL shop besteld (deze: https://obdwarenhuis.nl/a...uetooth-interface-scanner), werkt als een zonnetje. Alleen geeft hij aan dat er geen foutmeldingen zijn. Gaan die er naar verloop van tijd vanzelf uit?GA!S schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:06:
Die OBD dongels werken trouwens perfect als je ze niet uit china haalt. Heb er een van Electronic Fuchs uit DLD gehaald en die zit standaard in mijn GT ingeprikt. Torque op de telefoon, trips loggen, foutcodes uitlezen en tijdens het rijden wissen als het moet. Zou niet meer zonder willen.
En kun je zo'n ding er probleemloos in laten zitten? Auto staat ook wel eens een weekje stil, geen idee hoeveel dat ding van m'n accu vraagt.

Gelukkig had ik voor vandaag een half uurtje Audi R8 rijden ingepland (kadootje van vriendinlief) en heb ik me daar opperbest mee vermaakt.
Zo'n R8 went enorm snel, op rustige momenten kun je er prima op je gemakje mee door het verkeer rijden, en als je dan een keer flink gasgeeft dan knalt ie er heerlijk vandoor. Rijd geniaal en geeft bijzonder veel vertrouwen dankzij de 4x4 aandrijving.

Binnenkort waarschijnlijk ook nog een circuitdag doen met een Porsche 996 GT3 van de baas.

Ow en ondertussen zelf nog even tijdelijk rondrijden met een Alfa 147 1.8 16v TS (yep een 1.8 met squadra chip, en nee heb er geen foto van). Ook geen straf, maar gaat wel weer weg als ik wat beters vind...
De 155 is inmiddels geschorst en zal komende tijd gestald blijven is inmiddels te koop in geheel of onderdelen...
Heb hem al een paar jaar zonder problemen in de auto. Die paar ledjes trekken je accu niet leeg. Foutmeldingen verdwijnen inderdaad na een tijdje als ze niet als permanent zijn gemarkeerd.Tsjilp schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:07:
[...]
Inmiddels 1 bij een NL shop besteld (deze: https://obdwarenhuis.nl/a...uetooth-interface-scanner), werkt als een zonnetje. Alleen geeft hij aan dat er geen foutmeldingen zijn. Gaan die er naar verloop van tijd vanzelf uit?
En kun je zo'n ding er probleemloos in laten zitten? Auto staat ook wel eens een weekje stil, geen idee hoeveel dat ding van m'n accu vraagt.
de betaler vervuilt