Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 71 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:49
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:57:
[...]

Nu op kantoor begin ik last van mn nek te krijgen, dus daar ga ik later voor langs de doktor. Ik hoop dat het snel wegtrekt want is rete-irritant. Mijn bijrijdster heeft een afdruk van de veiligheidsgordel in haar buik/borst staan, blauw/rood. Gelukkig voor de rest helemaal goed. De Saab heeft zich goed gehouden, ondanks dat de chassisbalk verkreukeld en verbogen was en het voorscherm chronisch rechtsafslaat, is er in het interieur enkel het radiofrontje afgeduveld en gingen alle deuren nog open.
pfffff ... heavy sh*t ... :/

wat zul je geschrokken zijn ... rot klap moet dat geweest zijn!

stond je op de andere weghelft geparkeerd? Ik had de klap vanachter verwacht als je rechts van de weg stopt.

Niet leuk om zo van het spul af te moeten, maar super dat jullie het er verder betrekkelijk goed vanaf hebben gebracht!!

[ Voor 48% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-09-2016 10:05 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:05:
[...]

pfffff ... heavy sh*t ... :/

wat zul je geschrokken zijn ... rot klap moet dat geweest zijn!

stond je op de andere weghelft geparkeerd? Ik had de klap vanachter verwacht als je rechts van de weg stopt.

Niet leuk om zo van het spul af te moeten, maar super dat jullie het er verder betrekkelijk goed vanaf hebben gebracht!!

Het parkeervak was inderdaad aan de andere kant van de weg, het was gewoon een dorps/bosweggetje, geen snelweg of provinciale. Ik denk dat hij overigens van geluk mag spreken dat ik daar stond, hoewel het werkelijk ongelofelijk is dat hij mij over het hoofd zag met 2 SUV-koplampen midden in zn smoel. Achter mij stonden bomen, was ik er niet geweest had het wel eens veel erger kunnen eindigen.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
[...]

Nu op kantoor begin ik last van mn nek te krijgen, dus daar ga ik later voor langs de doktor. Ik hoop dat het snel wegtrekt want is rete-irritant. Mijn bijrijdster heeft een afdruk van de veiligheidsgordel in haar buik/borst staan, blauw/rood. Gelukkig voor de rest helemaal goed. De Saab heeft zich goed gehouden, ondanks dat de chassisbalk verkreukeld en verbogen was en het voorscherm chronisch rechtsafslaat, is er in het interieur enkel het radiofrontje afgeduveld en gingen alle deuren nog open.

de Golf heeft het zeker afgelegd hier. Die is 10cm smaller geworden en de bijrijder moest met brandweerassistentie en ambulance verwijderd worden uit de auto, maar maakt het naar mijn meest recente informatie naar omstandigheden ook goed.
Bah, gelukkig voornamelijk blikschade. Succes met de afwikkeling en het herstel.

XXXVI

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:52
[...]

de Golf heeft het zeker afgelegd hier. Die is 10cm smaller geworden en de bijrijder moest met brandweerassistentie en ambulance verwijderd worden uit de auto, maar maakt het naar mijn meest recente informatie naar omstandigheden ook goed.
Pfff als je pech hebt dan heb je er maanden last van! wel ff naar de dokter gaan ja en meteen een scan laten maken!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-77.jpg

nieuwe paus

de betaler vervuilt

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Ductape FTW!!!

Waiting on the world to change

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Probeer het eens zou ik zeggen. :+ Gelukkig had Tuynder nog een slang in het schap liggen. Kost een ritje Nootdorp, maar dezelfde avond was het al opgelost.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ow .. bij mij ging het altijd door de kop via de uitlaat,zeker 10 nieuwe pauzes/pauzen/pausen aangekondigd :+

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

GA!S schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:45:
Probeer het eens zou ik zeggen. :+ Gelukkig had Tuynder nog een slang in het schap liggen. Kost een ritje Nootdorp, maar dezelfde avond was het al opgelost.
Twee keer moeten doen. Indien juist bevestigd, kan het best een tijdje uithouden hoor, zolang je niet de druk vol opvoert, dus iets gedoseerder gas geven.

Heb nu al een aantal jaren zo'n siliconenslang zowel boven als onder, die zien er nog als nieuw uit.
Als je goed kijkt, zie je de vacuumslang van de turbo, die is ook van dat spul. Dat wordt tenminste niet broos na verloop van tijd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4QMLTHql.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Autolusso heeft mooie setjes, maar daar schiet je weinig mee op als je binnen 12 uur weer naar je werk moet kunnen rijden. Was gelukkig bij mij voor de deur dat de slang klapte, kwam net van de snelweg af, geluk dat het niet op de bergpas gebeurde zullen we maar zeggen. Voor die gelegenheid lag er inderdaad een rol ducttape in de achterbak. ;)

de betaler vervuilt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Samiej6
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hier dan eindelijk mijn nieuwe Giulietta :D
Wat een genot om te zien en al helemaal om te rijden.
Geluid klinkt lekker en hij is toch echt een klap sneller dan de 92pk diesel 208 die ik hiervoor had.
Heel erg blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iHrRwLNl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zELOBkKl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EmauruZl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2i7RRjIl.jpg

Specs:
Alfa Romeo Giulietta 1.4T 170 Super Aut.

Pack Visibility
Automatisch dimmende binnenspiegel
Elektrisch inklapbare buitenspiegels
Regen-& lichtsensor incl. voorruit met zonwerende band

Pack Veloce
Sportonderstel
Aluminium instaplijsten
Aluminium sportpedalen incl voetsteun
Donkere hemelbekleding
Privacy glass - donker getinte ramen vanaf B-stijl

Overig
Bose HiFi
Remklauwen vóór en achter gespoten in Rosso Alfa
18” Lichtmetalen velgen "8C Competizione Titanio"
Veloce stoelen en bekleding
Pastellak (Bianco Alfa)
Leer - Alcantara Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

blijft een mooie wagen!

En jij blijft poetsen met dat wit :P

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Prachtige auto!

Maar ik snap niet dat er in een "visibilty pack" geen xenon zit :?
Halogeenlampjes zijn toch een beetje achterhaald aan het worden en al helemaal in een nieuwe middenklasse auto van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

@Samiej6
Gave auto! Bijna identiek aan de mijne.

@Mad-Matt
Ik vind het tot nu toe meevallen wat dat poetsen betreft. Nu ging ik sowieso al 1 keer in de 1 á 2 weken naar de wasstraat, Alleen houd ik nu ook mijn banden bij met bandenzwart en dat is wel een aardig poetswerkje elke 2 weken :+

@pinda powerrr
Dat vroeg ik mij ook af bij dat pack. Ach ik mis het niet. Maar wezenlijk is er dan ook niet zoveel verandert aan de "New Giulietta".

[ Voor 8% gewijzigd door ThePrutser op 02-09-2016 15:41 ]

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Niet online
Xenon had van mij ook wel in het pack mogen zitten, maar ja. Wellicht de standaard lampjes eens vervangen met van die blauwe lampjes van Philips.

Eerste poets beurt zit er al op, ff snel de voorkant gedaan. Maar inmiddels zitten er al weer nieuwe op.

@ThePrutser, ja ik had van jou ook al langs zien komen. De mijne stond toen ook al in bestelling. Goede keus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Xenon inbouwen schijnt niet moeilijk te zijn bij de Giullietta. Lenslampen heb je al en voor de apk mag je tegenwoordig gewoon achteraf xenon inbouwen, uiteraard mits juist gemonteerd en een correct lichtbeelden, maar dat laatste kan bijna niet mis gaan, want lenslamp ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

De 156 blijft toch een "tijdloze" verschijning. Net bij de start van de Formule 1 van Monza, stond er een 156 GTA achter de F1 auto's, geweldig om te zien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Samiej6
  • Niet online
pinda powerrr schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:53:
De 156 blijft toch een "tijdloze" verschijning. Net bij de start van de Formule 1 van Monza, stond er een 156 GTA achter de F1 auto's, geweldig om te zien!
Viel me ook op, erg mooi nog.
Al had een nieuwe Giulia qv natuurlijk ook niet misstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Samiej6 schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:30:
[...]
Viel me ook op, erg mooi nog.
Al had een nieuwe Giulia qv natuurlijk ook niet misstaan.
Idd mooi om te zien, maar hopelijk doet de fabriek snel een Giulia Q kado aan Monza.

Enige nadeel is dan wel dat de volgauto mooier klinkt dan alle F1 auto's ervoor... 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Even een vraagje, wat voor motorolie kan ik het best gebruiken voor een Alfa GT 1.8? Ik gebruikte tot nu toe Selenia 20k, maar dat is wat lastig te verkrijgen (alleen via postorder).
Bovendien kan ik me niet voorstellen dat hij op andere 10w40 veel slechter gaat lopen.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Tsjilp schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:46:
Even een vraagje, wat voor motorolie kan ik het best gebruiken voor een Alfa GT 1.8? Ik gebruikte tot nu toe Selenia 20k, maar dat is wat lastig te verkrijgen (alleen via postorder).
Bovendien kan ik me niet voorstellen dat hij op andere 10w40 veel slechter gaat lopen.
Shell Helix Ultra en dan 5w40 of 10w40. Selenia is bij voorbaat troep..

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Castrol is ook prima. Let op dat je de C3 specificatie koopt, die is geschikt voor auto's van de Fiat groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
gauchov6 schreef op maandag 05 september 2016 @ 00:28:
[...]

Enige nadeel is dan wel dat de volgauto mooier klinkt dan alle F1 auto's ervoor... 8)7 :+
hoe kan dat en nadeel zijn!? :+

Nog een paar 75/SZ busso's er achteraan en niemand kijkt meer naar de F1 O+

ow w8 ... dat was niet de bedoeling? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Tsjilp schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:46:
Hou hem vooral op peil, smaakje is verder niet zo relevant.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:09
GA!S schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:47:
[...]

Hou hem vooral op peil, smaakje is verder niet zo relevant.
Ben absoluut geen expert maar ik weet ook niet of dat helemaal waar is, heb ooit in mijn 1.6TS ook 'verkeerde olie' gehad, Waarom temperaturen op vakantie met als gevolg dat hij bijna droog stond. Ander type olie erin en nooit meer last van gehad. Praat nu even uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Dank, als beloning een foto! :P
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/YEGtpV7PTF79qiZQjvJb_5nLLtHuKlMb-xEh2MPenca5kPesVdFEId3yeum8R1DC2UKVePVEX87R=w615-h346-no

• Rohit
Iemand die mij kan vertellen waarom mijn 159 zo hard start..
https://drive.google.com/...TUURMYVk/view?usp=sharing

het is sinds dat ik de krukaspoelie heb laten vervangen... Zou het de gloeibougies kunnen zijn?
Op de video valt het dit keer nog wel mee.. maar soms is dit 3x harder en beweegt echt heel de auto ook mee...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kreeg een email over de nieuwe 4C CPZ track edition.
Iemand al wezen kijken?
Volgend weekend even kijken. Spider ziet er wel leuk uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 22:52
Ik heb ruim 3 weken door Italië gecrosst van noord naar zuid, tot in de hak, en het viel me op hoe weinig oude Italiaanse auto's je daar nog in het staatbeeld ziet. Je ziet nog veel oude Panda's (maar niet die eerste met het asymmetrische front) wat verdwaalde 500's, Ypsilons, Uno's en een heel enkele Spider. Maar qua oude Alfa's is het armoe troef. 33, 75, 90, 164, 155, 145, 146: ze lijken wel uitgestorven. Zelfs de 156 en 166 zie je minder dan verwacht. Laat staan de nog oudere modellen. Auto's in goede staat zijn nog zeldzamer, het gros is is gedeukt, verweerd en verwaarloosd. Een treurig gezicht.

Laten we onze eigen Alfaatjes een beetje (blijven) koesteren. En niet elke keer naar de sloop als de dagwaarde minder is dan een of andere reparatiewaarde, want bij zulke auto's moet je niet spreken over een investering maar over gebruikskosten en dan is die vraag totaal niet relevant meer.

Mijn GT is trouwens dringend aan 2 nieuwe voorbanden toe. Nu hoorde ik dat bij Euromaster 50% korting wordt gegeven op alle Continental banden. Is dat een goede match voor de 3.2? Bijv. de SportContact 5. De prijs die ze rekenen lijkt me wel nog steeds hoog (€105,-), ik kan diverse aanbieders vinden die rond of onder die prijs zitten (laagste €95). Hoe kan dat nou 50% korting zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
idd bizar, en dan nog zo'n 20 euro vragen voor balanceren, omleggen, vullen per band .. ben je zo 500 achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Tja, het omleggen kan ik niet zelf.. dus zoiets zal ik sowieso wel kwijt zijn. Ik had zelf in gedachten om Michelin te monteren in de hoop dat het torque steer daarmee wat minder zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ik had een garage die het gewoon erbij deed.
Ik vind het service persoonlijk, je koopt daar je band toch? Leg hem er dan ook maar om.

Waar ik ze momenteel koop vraag ik ook om een prijsje voor 4 banden inclusief alles (DUS OOK DE BTW) .. dan kom ik vaak toch rond de 400 uit. Gewoon merk spul !! :*)

ALTIJD GARAGES EXPLICIET OM INCL BTW VRAGEN!! .. genoeg *&#%(&% die naderhad 21% erbij doen!

[ Voor 50% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-09-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Persoonlijk ben ik erg tevreden met Continental op mijn 156.
Heb Bridgestone, Pirelli gehad, maar begon met de Conti SC3, nu de SC5 eronder en zodra die op zijn, komen er gewoon weer Conti;s onder. De verhouding sportief rijgedrag/slijtage is voor mij erg goed.

Je hoort vaak genoeg, Italiaanse auto, dus móet er een Italiaanse band onder, leuk hoor, maar na 36K de bandjes bijna kaal en vanaf 3mm erg onrustig bij licht nat wegdek. Nee, dan gewoon Duits er onder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Alfa90_Buttje schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:31:
ALTIJD GARAGES EXPLICIET OM INCL BTW VRAGEN!! .. genoeg *&#%(&% die naderhad 21% erbij doen!
Of expliciet zonder btw vragen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik bestel banden alleen nog online en laat ze bij de lokale garage monteren voor nog geen 10,- per band. Ben nog nooit meer dan 100 inclusief opleggen en btw kwijt voor het beste spul.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
GA!S schreef op maandag 26 september 2016 @ 06:49:
Ik bestel banden alleen nog online en laat ze bij de lokale garage monteren voor nog geen 10,- per band. Ben nog nooit meer dan 100 inclusief opleggen en btw kwijt voor het beste spul.
Waar bestel jij ze meestal dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Laatst online: 16-09 06:07

Stefano

Ondertitel Not Found

LVGH schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:07:
Mijn GT is trouwens dringend aan 2 nieuwe voorbanden toe. Nu hoorde ik dat bij Euromaster 50% korting wordt gegeven op alle Continental banden. Is dat een goede match voor de 3.2? Bijv. de SportContact 5. De prijs die ze rekenen lijkt me wel nog steeds hoog (€105,-), ik kan diverse aanbieders vinden die rond of onder die prijs zitten (laagste €95). Hoe kan dat nou 50% korting zijn 8)7
Ik ben ook goed te spreken over de SC5 (235) onder mijn 159, goede keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:46

KhaZ

Alfa Romeo

Ben ook heel blij met de sportcontact 5, ideale band tot nu toe.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

RobertoBravo schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:22:
[...]

Waar bestel jij ze meestal dan?
Autobandenmarkt, pneus-online, novarota, beetje afhankelijk waar ze de beste aanbieding hebben. Allemaal prima banden en de meest belabberde service waar UPC trots op zou zijn.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Mijn GT is weer eens kapot, ik had hem voor de zomervakantie laten klaarmaken, nieuwe injectoren etc. en 9000km verder is er waarschijnlijk een klep verbrand, en die heeft ook de katalysator meegenomen. :/ Nadat een bus mij afsneed in Italië kan ik het verzekeringsgeld meteen gaan stoppen in een koppenrevisie. Ik zit een beetje te twijfelen om dan meteen een volledige/gedeeltelijke blok revisie te doen inc zuigermodificatie. Ik was eigenlijk niet meer van plan om deze wagen te houden, omdat ik graag een GT met een V6 wou halen, ik wil dit eigenlijk nog steeds, dus wat is wijsheid?

De auto staat strak in de lak (geen krassen niks), wielkast links achter heeft twee kleine deukjes en wat witte verf van een bus erop zitten. Dit wordt uiteraard gefixt, met alleen een koppenrevisie is mijn auto misschien 3500-4000 waard? Hoeveel waardetoevoeging zal die krijgen met een blokrevisie+mod?

Ik heb trouwens voor weinig een hele mooie 156 sportwagon met een 2.5V6 op de kop weten te tikken, hij staat momenteel nog geschorst. Binnenkort volgens er wat foto's van, maar het plan is om wat Alfa's te gaan verzamelen.

De GT 3.2V6 dan voor puur de zomervakantie, en andere vakantie periodes, de 156 2.5V6 definitief wegzetten, en eventueel aanvullen met een 156GTA. Mijn GT 2.0JTS dus verkopen, en mijn 156 sportwagen (FL) 1.9JTD8v oprijden en op den duur vervangen door een 159 x.xJTD als kilometervreter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
pff wat een verhaal :/ maar Alfa's sparen is een leuk idee !! Wieweet worden ze nog geld waard :P
Wat wijs heid is met je GT durf ik niet te zeggen .. momenteel worden ze veel aangeboden. Kijk wat een vergelijkbare doet, dan weet je wat je er aan kunt uitgeven. Gevoelsmatig niet te veel..

ff wat anders ..

w000000tt w0000t !!! _/-\o_

oOo

[ Voor 30% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-10-2016 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Heeft iemand hier al is van t volgende probleem gehoord?

Ik heb nu al zeker 1,5 jaar ruim 30.000km, dat wanneer ik in 4/5/6 vol gas geef (met name wanneer ik dit doe rond de 2100/2200 toeren), hij soms merkbaar doorschiet in toeren, daarbij versnelt de auto wel. Je zou denken: de koppeling is een eind versleten. Zou kunnen, maar het "slippen" is dus lang niet altijd, en wanneer het exact gebeurd kan ik ook niet voorspellen. Het gaat om een 147 JTDm 16v. Met nu ongeveer 170.000km op de klok, naar mijn mening ook eigenlijk te vroeg voor een andere koppeling. Zeker aangezien het voornamelijk snelweg kilometers zijn. De garage weet ook niet wat dit precies is, en zegt: vervang de koppeling nog niet, kost je alleen maar veel geld. Zou het kunnen dat de koppeling soms wat "plakt"? Iemand anders enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Of is het toch de koppeling die slijt?

edit: o ja de garage adviseerde mij om eens een test doen van 2 naar 6, dat vond de auto niet leuk, maar hij pakte wel op.

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk84 op 05-10-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Bij dat toerental heeft je turboblok de meeste koppel, dus doorslippen zeker niet ondenkbaar. Wat ook kan is je koppelingspedaal wat stropt, dus je laat hem opkomen, maar de techniek ijlt na, duurt even voordat maximale aankoppeling tot stand komt. In beide gevallen fik je, je koppeling eruit .. alleen bij rustig gasgeven kun je het rekken. Maargoed, dat is internetwijsheid op afstand... een goede monteur kan het je met 1 rit precies vertellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:09:
Maargoed, dat is internetwijsheid op afstand... een goede monteur kan het je met 1 rit precies vertellen..
Internetwijsheid, dat is toch bij bovenstaand probleem zeggen dat de luchtmassameter kapot is? :+

#dedingendiejeafentoeleestopforums...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:09:
Bij dat toerental heeft je turboblok de meeste koppel, dus doorslippen zeker niet ondenkbaar. Wat ook kan is je koppelingspedaal wat stropt, dus je laat hem opkomen, maar de techniek ijlt na, duurt even voordat maximale aankoppeling tot stand komt. In beide gevallen fik je, je koppeling eruit .. alleen bij rustig gasgeven kun je het rekken. Maargoed, dat is internetwijsheid op afstand... een goede monteur kan het je met 1 rit precies vertellen..
Het rare is, dat ik bij het moment van gas geven ik mijn koppeling helemaal niet intrap. Dus ik geef gas in 4/5/6 terwijl hij al in die versnelling staat. Het probleem doet zich ook niet altijd voor, dus het is ook nog is lastig zoeken..
pinda powerrr schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:14:
[...]

Internetwijsheid, dat is toch bij bovenstaand probleem zeggen dat de luchtmassameter kapot is? :+

#dedingendiejeafentoeleestopforums...
"De draagarmen zijn versleten" doet het ook altijd goed :+

[ Voor 17% gewijzigd door Luuk84 op 05-10-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:40
Luuk84 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:22:
[...]

Het rare is, dat ik bij het moment van gas geven ik mijn koppeling helemaal niet intrap. Dus ik geef gas in 4/5/6 terwijl hij al in die versnelling staat. Het probleem doet zich ook niet altijd voor, dus het is ook nog is lastig zoeken..
Dat is een kenmerk van een versleten koppeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Knul schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:28:
[...]

Dat is een kenmerk van een versleten koppeling :)
Ja dat weet ik, maar al 1,5 jaar lang en meer dan 30.000km? en nog "maar" 170.000 op de teller. En het fenomeen doet zich ook niet altijd voor. Ik blijf het heel raar vinden. Heb hiervoor bij mijn vorige alfa, benzine weliswaar, ook al een versleten koppeling gehad. En dat voelde heel anders, dat merkte je ook al bij oplaten komen van de koppeling, dat is hier niet het geval.
Ik zeg niet dat het geen versleten koppeling zou kunnen zijn, maar nogmaals, met alle feiten die er liggen vind ik dit wat lastig te geloven/accepteren. Er lijkt ook wat anders aan de hand te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:40
Mn vader had iets soortgelijks met zn Outlander diesel, daar was uiteindelijk het tweemassa vliegwiel versleten. Koppeling toen gelijk maar meegenomen. Ik zou hem naar een andere garage brengen en vragen wat het kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Luuk84 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:22:
[...]

[...]

"De draagarmen zijn versleten" doet het ook altijd goed :+
En toch hè, zet ik ook in op de koppeling.
Ik heb zelf heel erg lang rond gereden met een koppeling die maar zwaarder en zwaarder werd (ook JTD 16v, Savali getuned) en op een gegeven moment, brak de drukgroep af, tja...toen heb ik dus zitten rekken tot het uiterste, bleek later..
Koppeling hoeft niet helemaal op te zijn, maar kan zeker wel naar het einde toe lopen. Het feit dat je veel snelweg rijdt en dus "minder" ontkoppelt, kan er toe bijdragen dat je veel langer doet om dat ding echt finaal op te fikken :P

Maar ik zou ook zeker de draagarmen even checken voor de zekerheid! :+

[ Voor 4% gewijzigd door pinda powerrr op 05-10-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde bij mijn Mito. Heb door 2 garages laten kijken en hebben beide aangegeven dat de koppeling prima is. Ik verdenk persoonlijk de hydraulische koppeling. Om daar bij te komen moet de bak eraf dus heb geen mogelijkheid om die uit te sluiten. Ik ga binnenkort denk ik toch maar een nieuwe koppelingsset laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Knul schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:37:
Mn vader had iets soortgelijks met zn Outlander diesel, daar was uiteindelijk het tweemassa vliegwiel versleten. Koppeling toen gelijk maar meegenomen. Ik zou hem naar een andere garage brengen en vragen wat het kan zijn.
Bedankt voor de tip.
pinda powerrr schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:39:
[...]

En toch hè, zet ik ook in op de koppeling.
Ik heb zelf heel erg lang rond gereden met een koppeling die maar zwaarder en zwaarder werd (ook JTD 16v, Savali getuned) en op een gegeven moment, brak de drukgroep af, tja...toen heb ik dus zitten rekken tot het uiterste, bleek later..
Koppeling hoeft niet helemaal op te zijn, maar kan zeker wel naar het einde toe lopen. Het feit dat je veel snelweg rijdt en dus "minder" ontkoppelt, kan er toe bijdragen dat je veel langer doet om dat ding echt finaal op te fikken :P

Maar ik zou ook zeker de draagarmen even checken voor de zekerheid! :+
Als jullie gelijk krijgen gaat dat een leuke kostenpost worden. Toch jammer, zo vroeg. Van mij vorige alfa is de koppeling 265.000km meegegaan. Ziet er dan naar uit dat deze dat bij lange na niet gaat halen :'(

die draagarmen kan je sowieso vaak na laten kijken :)
feep schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:42:
Ik heb precies hetzelfde bij mijn Mito. Heb door 2 garages laten kijken en hebben beide aangegeven dat de koppeling prima is. Ik verdenk persoonlijk de hydrologische koppeling. Om daar bij te komen moet de bak eraf dus heb geen mogelijkheid om die uit te sluiten. Ik ga binnenkort denk ik toch maar een nieuwe koppelingsset laten plaatsen.
Ok, laat me weten hoe het afloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Meet ook nog ff je bougiekabels door :X :P

Maar klinkt aardig gelijk aan wat ik met mijn wagen heb. Slipt ook af en toe door (maar alleen met een (zware) aanhanger er achter). Is toch echt de voorbode van een versleten koppeling in mijn geval. (2.0HDI 136pk/320nM 125.000km). De vraag is ook hoe de vorige eigenaar van de auto ermee gereden heeft.

Een kapotte 2-massa vliegwiel merk je meestal bij stationair. Dan loopt het blok onrustiger (zo is mijn ervaring tenminste).

Verder blijft het lastig dokteren zo

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
De koppeling wordt bediend door een hydraulisch zuigertje. Die kan ook stroppen na verloop van tijd. Heb je mazzel dan zit die op de bak, maar zo niet moet toch de koppeling er vanachter. Of de veerdruk van de koppelingsplaat neemt af. In beide gevallen zou het kunnen zijn dat de koppelingsplaat niet optimaal beweegt en niet voldoende druk uitoefent.

Maar kijk ook even de EGR klep na en haal alvast een doosje bougievonkjes :+

[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-10-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
hallo jongens ... tof spel .. met daarin een hele toffe Alfa .. niet allemaal tegelijk -O-
Alfa90_Buttje schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 23:47:

ff wat anders ..

w000000tt w0000t !!! _/-\o_

oOo

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-10-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/schade1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/schade2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/schade3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/schade4.jpg

Einde van een tijdperk. Vorige week geslipt (achterkant brak onverwachts uit) en 2x de vangrail geraakt op de snelweg. Ben zelf ongedeerd uitgestapt., maar de 155 is helaas total loss en zal ook niet meer gerepareerd worden... ;w

Vanmorgen even snel een tijdelijk autootje gescoord, een Alfa 147 met 1.8 16v ts fase2 blok erin.
Ondertussen kijken naar een andere auto, en de 155 slopen in onderdelen...
Heb nog wel een GTV 916 project staan waar eea van de 155 op gebouwd kan worden qua tunings onderdelen... to be continued.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Auw :X

Zonde van deze prachtige 155 -O-
Gelukkig met jou niks aan de hand.

Maar een 147 met een 1.8? Dat is niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zonde :o heel erg zonde :o

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

pinda powerrr schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:32:
Auw :X

Zonde van deze prachtige 155 -O-
Gelukkig met jou niks aan de hand.

Maar een 147 met een 1.8? Dat is niet standaard.
Klopt. ;)
Projectje geweest van iemand. Is ook nog gechipt door Squadra Tuning dus rijd als een trein, en eigenlijk had Alfa zelf die 1.8 er standaard in moeten lepelen destijds.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Whaaaaaaaaaaaaaaaa dat ga je niet menen?!?!!?!?!?!? :'( :'( :'( :'( :'( :'(

;(

;w

Maar blij dat je ongedeerd gebleven bent... als je dit ziet vergeet je dat al gauw even, maar tis wel zo. Zeker op de snelweg kan het ook anders gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Specht schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:29:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Einde van een tijdperk. Vorige week geslipt (achterkant brak onverwachts uit) en 2x de vangrail geraakt op de snelweg. Ben zelf ongedeerd uitgestapt., maar de 155 is helaas total loss en zal ook niet meer gerepareerd worden... ;w

Vanmorgen even snel een tijdelijk autootje gescoord, een Alfa 147 met 1.8 16v ts fase2 blok erin.
Ondertussen kijken naar een andere auto, en de 155 slopen in onderdelen...
Heb nog wel een GTV 916 project staan waar eea van de 155 op gebouwd kan worden qua tunings onderdelen... to be continued.
Sjonge jonge, neem aan linkerbaan? Dat had heel anders kunnen aflopen voor jou, ik snap overigens wel dat zulke woorden niks waard zijn als je auto er naderhand zo uit ziet, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Yup, linkerbaan, na uitbreken van de achterkant eerst links de vangrail in, toen een pirouette en achterstevoren de rechter vangrail in. :X
Overig verkeer wist mij allemaal te ontwijken en op tijd af te remmen...
Had iedereen kunnen overkomen trouwens, er waren op die dag meerdere ongelukken in Eindhoven op en rond hetzelfde tijdstip.

Maar wel zuur inderdaad, de 155 stond er net weer helemaal strak bij... motorkap was opnieuw gespoten. Plan was ook om de 155 binnenkort alleen nog als hobby auto te gaan gebruiken. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
stomme vraag misschien, maar was hij all-risk en getaxeerd? het _lijkt_ oppervlakkige blikschade..

..een uitbrekende fwd vang je niet op .. daar was ik ook al achter. 't Was nat toch?

[ Voor 31% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-10-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:00:
stomme vraag misschien, maar was hij all-risk en getaxeerd? het _lijkt_ oppervlakkige blikschade..

..een uitbrekende fwd vang je niet op .. daar was ik ook al achter. 't Was nat toch?
Yup allrisk verzekerd onder taxatiewaarde...
En inderdaad, opvangen werkte totaal niet. Zelfs remmen met m'n 330 Brembo setup hielp weinig.

Heb nu wel bevestiging dat ik het wrak mag houden, hoogste bod was 500 euro dus dat gaat van het schadebedrag af wat uitgekeerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Damn, zonde man. Die 155 van jou was prachtig :/
En ze waren al zo schaars (in goede staat).

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Specht schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 23:36:
Yup allrisk verzekerd onder taxatiewaarde...
poeh .. dat scheelt een slok op 'n borrel. Je moet er toch niet aan denken dat je helemaal alleen voor dit verlies op moest draaien ..
En inderdaad, opvangen werkte totaal niet. Zelfs remmen met m'n 330 Brembo setup hielp weinig.
je ziet het niet aankomen .. da's het probleem en gas los verergerd het alleen maar. Vandaar al die 205 GTI verhalen om bomen ..
Heb nu wel bevestiging dat ik het wrak mag houden, hoogste bod was 500 euro dus dat gaat van het schadebedrag af wat uitgekeerd wordt.
doe je'm in 1x weg of toch wat parts los verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Kun je met een ELM327 / ODB2 (zo'n ding: https://www.bol.com/nl/p/...57891404-9200000055136783) een Alfa GT uitlezen? Heb zo'n ding besteld, telefoon ziet hem wel maar krijgt geen data door. Alle klokken op het dashboard blijven echter op 0 staan, benzine lampje knippert en radio geeft aan 'cancheck'.
Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Tsjilp schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:08:
Kun je met een ELM327 / ODB2 (zo'n ding: https://www.bol.com/nl/p/...57891404-9200000055136783) een Alfa GT uitlezen? Heb zo'n ding besteld, telefoon ziet hem wel maar krijgt geen data door. Alle klokken op het dashboard blijven echter op 0 staan, benzine lampje knippert en radio geeft aan 'cancheck'.
Iemand ideeën?
Ik heb exact hetzelfde getracht. in eerste instantie het ding moeten slopen om het uberhaupt goed in de aansluiting te krijgen gezien het plastic kapje in de weg zat, vervolgens krijg ik ook bijna niks binnen! In ieder geval geen enkele foutmelding!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ik heb wel zo'n ding maar had steeds moeite om hem via bluetooth te pairen dus pak steeds de USB kabel :P

en daar moet ik 50x op meppen voordat de LED's aan gaan :')

[ Voor 23% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-10-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluetooth obd is ruk, die dingen op wifi werken wel altijd.

als je radio cancheck aangeeft zal het wel v1.5 zijn, daar raakt alfa van op hol... vind ie niet leuk.

Snel er uit trekken en een wifi, of gewoon USB kabel en in je laptop doen. Dat werkt zowiezo beter. Ik heb zo´n usbkabel met een schuifje voor VAG/Alfa waarmee je ook de airbags, automaat enz kan uitlezen. Was iets van 11 euro op marktplaats....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Specht schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:29:
Potverdorie zeg... En je hebt 'm al heel wat jaren (of je vader eerst was 't niet? meen me zoiets vaag (grijs verleden) te herinneren). Gelukkig dat je zelf ongedeerd bent, dat blijft (hoe lullig van de schade ook) toch het belangrijkste.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Dik 11 jaar in bezit, destijds gekocht van eerste eigenaar (niet m'n vader, die had ooit als leasebak een 155 2.5 TD en enkele jaren terug tijdelijk ook een proteo rosso 155 met 8v TS blok).

Inmiddels staat ie weer bij mn ouwelui op de oprit, binnenkort alle beschadigde plaatwerkdelen er maar is afhalen en dan zien wat de status is. Slopen kan altijd nog, maar wellicht is ombouwen naar low budget circuitracer nog een optie...
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/schade5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:49

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik zie vooral veel blikschade, en de 155 is erg geschikt om nog op te knappen? Vooral omdat je ook het achterscherm kan vervangen? Als ik de tijd en ruimte had, had ik zoiets wel aangedurft.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
Damn Rainier :/ gelukkig ben je zelf ongedeerd.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Balen zeg, 155 is echt aan het uitsterven zo.

Die OBD dongels werken trouwens perfect als je ze niet uit china haalt. Heb er een van Electronic Fuchs uit DLD gehaald en die zit standaard in mijn GT ingeprikt. Torque op de telefoon, trips loggen, foutcodes uitlezen en tijdens het rijden wissen als het moet. Zou niet meer zonder willen.

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-79.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-78.jpg

Vandaag ook weer goed werk gedaan, versnellingsbak voor revisie bij Dennis gehaald en eerst eens goed schoongemaakt. Met de lage pond bij Alfalusso in de UK een GTA koppelingsset en een Q2 diff besteld, bak laten reviseren en de GT kan weer een tijdje mee.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
GA!S schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:06:
Balen zeg, 155 is echt aan het uitsterven zo.
Ja er staan er zelfs minder te koop dan 33ers of 75ers. Toch apart.

jammer, want ik zou over een jaar of 2 best een 155 met een leuke 2 liter of v6 willen dailyen en de 75 dan voor erbij. Maar die wagens zijn nu al niet meer te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 15:39
Ik zit met storing, enkel ruis, op mijn radio in een 159 model 2007.. Radio er eens uithalen of zou dit eerder op kabelbreuk kunnen wijzen? Heb nog geen ervaring met dergelijke dingen, maar wil zelf wel eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Radio of ook CD? Klinkt als een losse antennekabel (kan zowel aan de antenne-kant als aan de radio-kant zijn).

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Djuu, ben ik weer een tijdje offline, ligt er een hele mooie 155 in de puinpoeier. :| Klote is dat ik op zo een zelfde manier een 440 af heb geschreven waarvan ik net de top end met alle ombouwdelen gereviseerd of vervangen had... Ken het gevoel zeg maar. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste alfa fans :D
Vorig jaar december heb ik een bmw 3 serie aangeschaft, nu ivm nieuwe baan maak ik toch net wat meer kilometers. Ik rij nu elke dag 50-70 kilometers, Komt dus ongeveer op 21.000 woon werk kilometers per jaar, daarnaast rij ik nog om het weekend zo een 300 kilometer. Kortom, ik zou op jaarbasis makkelijk 25.000km rijden. Nu wil ik dit keer toch echt voor een Alfa gaan en vroeg me af of een Mito diesel misschien voordeliger zou zijn? Ik kan nergens echt vinden wat nou het omkeerpunt/omslagpunt is voor benzine -> diesel.
Ik weet dat de Fiat Punto een heel betrouwbare diesel is, maar die vind ik nogal wel saai en gewoontjes ogen. De Mito JTDm is toch ook een zeer betrouwbaar model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:14:
Vorig jaar december heb ik een bmw 3 serie aangeschaft, nu ivm nieuwe baan maak ik toch net wat meer kilometers. Ik rij nu elke dag 50-70 kilometers, Komt dus ongeveer op 21.000 woon werk kilometers per jaar, daarnaast rij ik nog om het weekend zo een 300 kilometer. Kortom, ik zou op jaarbasis makkelijk 25.000km rijden. Nu wil ik dit keer toch echt voor een Alfa gaan en vroeg me af of een Mito diesel misschien voordeliger zou zijn? Ik kan nergens echt vinden wat nou het omkeerpunt is voor benzine -> diesel.
Ik weet dat de Fiat Punto een heel betrouwbare diesel is, maar die vind ik nogal wel saai en gewoontjes ogen. De Mito JTDm is toch ook een zeer betrouwbaar model?
Blokken zijn identiek en hebben zelfde common problems: Brandplaatjes. Verder is het bij de Mito wel fijn als je een enigszins normale rijstijl hebt bij drempels, anders kun je vrij snel een nieuwe bumper bestellen. Wij rijden met Mito diesel zo'n 25k per jaar en halen verbruik van 19.3 Km/L over alles met 18" velgen. Onderhoud is tot nu toe niet noemenswaardig, 1 grote beurt per jaar (a 350,- inclusief filters).

Omslagpunt is een vrij simpele berekening, aanschafwaarde + km's * verbruik * brandstofprijs (zie spritmonitor.de) + wegenbelasting + verzekering. En dat vergelijken tussen benzine en Diesel. Evt kun je verwacht onderhoud meenemen, maar in de praktijk is dit bij 2e hands auto's toch echt afhankelijk van onderhoudsstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 08:57
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:14:
Vorig jaar december heb ik een bmw 3 serie aangeschaft, nu ivm nieuwe baan maak ik toch net wat meer kilometers. Ik rij nu elke dag 50-70 kilometers, Komt dus ongeveer op 21.000 woon werk kilometers per jaar, daarnaast rij ik nog om het weekend zo een 300 kilometer. Kortom, ik zou op jaarbasis makkelijk 25.000km rijden. Nu wil ik dit keer toch echt voor een Alfa gaan en vroeg me af of een Mito diesel misschien voordeliger zou zijn? Ik kan nergens echt vinden wat nou het omkeerpunt is voor benzine -> diesel.
Goede keus, blijf het een leuk model vinden.

Ik rijd er inmiddels al bijna drie jaar probleemloos in. Ga er alleen afscheid van nemen, staat 58.000km op. Financial lease loopt binnenkort af. 1.3JTDM en alle interessante opties.

http://imgur.com/a/kkHzV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Cure schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:43:
[...]

Ik rijd er inmiddels al bijna drie jaar probleemloos in. Ga er alleen afscheid van nemen, staat 58.000km op. Financial lease loopt binnenkort af. 1.3JTDM en alle interessante opties.

Mooie uitvoering! wel jammer dat hij nu weer weg moet inderdaad, 58.000km in bijna 3 jaar is ook niet veel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-81.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-82.jpg

De sint komt dit jaar met de Brexit uit Engeland. :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
De postbode zal je dankbaar zijn geweest :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De buurvrouw ook aangezien ik niet thuis was. :D

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
The_Cure schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:43:
[...]

Zeker een leuk model :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8VhEaTwY2iB1q37wq3K0nOCP/thumb.jpg

Overigens nog steeds niet overtuigd of de opvolger van deze 2 een Giulia gaat worden, model kan me toch nog niet helemaal warm maken, ach eerst nog maar een jaar of 2 met de Giulietta door.

[ Voor 13% gewijzigd door Sander op 23-10-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
GA!S schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:36:
De buurvrouw ook aangezien ik niet thuis was. :D
Toch een Quaife en geen Q2? Kun jij dat zelf monteren eigenlijk?

Mijn GT krijgt deze week eindelijk nieuwe voorbanden. Dunlop Sport Maxx zaten erop, keuze is nu gevallen op Michelin Pilot Sport 4. Online besteld en laat ze afleveren en monteren bij een "montagepartner". Ben benieuwd hoe dat bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb van Dennis een complete bak overgenomen, die gaat voor revisie naar de transmissiespecialist. Met de bak open is het monteren van het dif een fluitje van een cent. Koppelingsset was ook spotgoedkoop ten opzicht van de prijzen hier in NL, meteen maar besteld. Zover ik weet is er nauwelijks verschil in Q2 of Quaife, behalve de absurde kosten van een Q2 op dit moment. Vond het een leuke upgrade als de bak toch los moet is het zonde om het niet te doen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Ja precies, de montage is dan eenvoudig - dat was mijn overweging ook toen ik de bak liet opknappen afgelopen winter. Het is alleen zeker geen wereld van verschil, het effect is minder dan ik had verwacht. De rekening doet wel nog steeds pijn. Ik hoop dat de nieuwe banden nog wat verbetering gaan brengen. Aangezien de GT de 20.000km sindsdien probleemloos heeft afgelegd (nu ja, op wat kleine onvolkomenheden na) ga ik de komende beurt misschien nog wel wat upgrades uitvoeren. Bijv. een veerpootbrug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel eens vaker pech, maar de laatste tijd zit het echt niet mee :'(

Eerst crashed iemand tegen mijn Saab, terwijl ik langs de weg geparkeerd sta. Total-los.

Koop ik een BMW X5, na 2 dagen rijdt iemand m'n spiegel eraf en deuk in de bestuurdersdeur.

Nu zijn we een week verder, kom ik 's ochtends buiten bij de 166:

brokenwindow

:'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:51:

Eerst crashed iemand tegen mijn Saab, terwijl ik langs de weg geparkeerd sta. Total-los.

Koop ik een BMW X5, na 2 dagen rijdt iemand m'n spiegel eraf en deuk in de bestuurdersdeur.

[afbeelding]

:( :-( Nog meer schade? Of alleen je raam? Hebben ze je ruit ingeslagen of ook nog wat gejat?

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk84 op 26-10-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk84 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:57:
[...]

:( :-( Nog meer schade? Of alleen je raam? Hebben ze je ruit ingeslagen of ook nog wat gejat?
Alleen zinloos het achterraam ingeslagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:51:

Pffff wat een losers zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
Elke keer als ik zulke foto's zie denk ik weer, moet ik toch zo'n dashcam met bewegingssensor kopen.

Klote voor je man, succes met de afhandeling/reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

GA!S schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:06:
Die OBD dongels werken trouwens perfect als je ze niet uit china haalt. Heb er een van Electronic Fuchs uit DLD gehaald en die zit standaard in mijn GT ingeprikt. Torque op de telefoon, trips loggen, foutcodes uitlezen en tijdens het rijden wissen als het moet. Zou niet meer zonder willen.
Inmiddels 1 bij een NL shop besteld (deze: https://obdwarenhuis.nl/a...uetooth-interface-scanner), werkt als een zonnetje. Alleen geeft hij aan dat er geen foutmeldingen zijn. Gaan die er naar verloop van tijd vanzelf uit?

En kun je zo'n ding er probleemloos in laten zitten? Auto staat ook wel eens een weekje stil, geen idee hoeveel dat ding van m'n accu vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Gister teruggekomen van een weekje zon-zee vakantie, en daar als huurauto met een nieuwe Seat Ibiza 1.2 driecilinder 70pk rondgereden. Dat viel qua paardjes onder de kap dus nogal tegen. :X :')
Gelukkig had ik voor vandaag een half uurtje Audi R8 rijden ingepland (kadootje van vriendinlief) en heb ik me daar opperbest mee vermaakt. :9 8)
Zo'n R8 went enorm snel, op rustige momenten kun je er prima op je gemakje mee door het verkeer rijden, en als je dan een keer flink gasgeeft dan knalt ie er heerlijk vandoor. Rijd geniaal en geeft bijzonder veel vertrouwen dankzij de 4x4 aandrijving. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/audi8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/audi11.jpg

Binnenkort waarschijnlijk ook nog een circuitdag doen met een Porsche 996 GT3 van de baas. O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/996gt3.jpg

Ow en ondertussen zelf nog even tijdelijk rondrijden met een Alfa 147 1.8 16v TS (yep een 1.8 met squadra chip, en nee heb er geen foto van). Ook geen straf, maar gaat wel weer weg als ik wat beters vind...
De 155 is inmiddels geschorst en zal komende tijd gestald blijven is inmiddels te koop in geheel of onderdelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Tsjilp schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:07:
[...]

Inmiddels 1 bij een NL shop besteld (deze: https://obdwarenhuis.nl/a...uetooth-interface-scanner), werkt als een zonnetje. Alleen geeft hij aan dat er geen foutmeldingen zijn. Gaan die er naar verloop van tijd vanzelf uit?

En kun je zo'n ding er probleemloos in laten zitten? Auto staat ook wel eens een weekje stil, geen idee hoeveel dat ding van m'n accu vraagt.
Heb hem al een paar jaar zonder problemen in de auto. Die paar ledjes trekken je accu niet leeg. Foutmeldingen verdwijnen inderdaad na een tijdje als ze niet als permanent zijn gemarkeerd.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

De 155 is trouwens toch te koop in zijn geheel (met alle losse reparatiedelen erbij), of bij voldoende interesse in onderdelen. Staat inmiddels op diverse Alfa fora aangeboden. Gaat tzt ook op marktplaats/autoscout.

Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/schade1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/schade2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/schade3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/schade4.jpg

Pagina: 1 ... 71 ... 118 Laatste