Perfect zo imho, schoen test approved
Bilstein / Eibach, nieuw in 2015. GT, 147 en 156 hebben de neiging achter erg laag uit te pakken met Eibach. Beeld is iets vertekend want de andere kant staat op een stoepje geparkeerd en de gastank helpt ook niet mee natuurlijk. Voor het beeld mag hij van mij achter ook wat hoger, maar met deze combinatie raakt ie de wielkuip nooit. Dat was met de originele veren wel anders. De wegligging is ongekend, dus met dit onderstel is niets mis.LVGH schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:04:
Wat staat die laag! Zijn je schokbrekers achter in orde?
de betaler vervuilt
Dorpel staat mooi gelijk, smoelt goed zo!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
N=1Loei123 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:48:
Ik heb een 147 JTD 16V bijna 4 jaar terug gekocht met 201k op de klok.
Inmiddels staat er 251k op, en heb er alleen maar standaard onderhoud mee gehad, op 2 deurklinken na
Beresterke auto dus imo
Mijn 147 JTD 16v (2004) stond meer bij de garage dan op de oprit. Zo'n beetje alles is wel stuk geweest aan dat ding. Gereden van 110 tot 320k km.
Het stuurt wel fijn zo'n 147
Als iemand nog een setje Toora of TI velgen o.i.d. te koop weet staan dan hoor ik dat graag even. Kan die krengen nergens vinden. Heb al wel vernomen dat ze in NL redelijk lastig te verkrijgen zijn. Heb nu nog de 15 inch Distinctive velgen onder mijn 147 maar die zijn me net iets te klein.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Op het 156 forum staat nog een setje GT spaak 17 voor €200,-
de betaler vervuilt
Hmm oke, mijn model is van eind 2006.Luuk schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:38:
[...]
N=1
Mijn 147 JTD 16v (2004) stond meer bij de garage dan op de oprit. Zo'n beetje alles is wel stuk geweest aan dat ding. Gereden van 110 tot 320k km.
Het stuurt wel fijn zo'n 147
Wat voor problemen heb je er allemaal mee gehad?
Rijdt inderdaad erg lekker een 147
Verwijderd
Ik heb een jaar of 2 geleden mijn Toora's in polen gekocht (woonde toen ook nog in NL) en daar zijn ze vrij makkelijk te verkrijgen. Als ik me niet vergis was ik er iets van 600 voor kwijt incl banden.Tom. C schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:13:
Als iemand nog een setje Toora of TI velgen o.i.d. te koop weet staan dan hoor ik dat graag even. Kan die krengen nergens vinden. Heb al wel vernomen dat ze in NL redelijk lastig te verkrijgen zijn. Heb nu nog de 15 inch Distinctive velgen onder mijn 147 maar die zijn me net iets te klein.
Buiten het reguliere onderhoud:Loei123 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 07:20:
[...]
Hmm oke, mijn model is van eind 2006.
Wat voor problemen heb je er allemaal mee gehad?
Rijdt inderdaad erg lekker een 147
Elke beurt moest er wel iets aan het onderstel vervangen worden, Dan weer een stuurkogel met speling, dan weer een draagarm, dan weer een stabilisatorstang wegens enorm kraken en bonken op oneffen wegen. Die dingen worden bij Alfa van aluminiumfolie gemaakt lijkt het.
Turbo
Lekkende brandplaatjes
Alle vier de verstuivers
Diesel hogedrukpomp
Lekke koppakking
Stelmotors beide koplampen
Fuseekogels
Startmotor
Aandrijfas
Wiellager
Knakkende deuren, krakende interieurdelen
En uiteraard tal van elektronische problemen; Kerstboomverlichting op het dashboard. Plots uitvallend tellercluster. STORING MOTORMANAGEMENT inclusief daaropvolgende noodloop (x100) STORING ABS. enz. enz. Bij opnieuw starten waren de storingen meestal weer weg..
Nee ik heb alles wel voorbij zien komen in de paar jaar dat ik die 147 reed.
Nou, dat is een aardige lijst!Luuk schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:07:
[...]
Buiten het reguliere onderhoud:
Elke beurt moest er wel iets aan het onderstel vervangen worden, Dan weer een stuurkogel met speling, dan weer een draagarm, dan weer een stabilisatorstang wegens enorm kraken en bonken op oneffen wegen. Die dingen worden bij Alfa van aluminiumfolie gemaakt lijkt het.
Turbo![]()
Lekkende brandplaatjes
Alle vier de verstuivers![]()
Diesel hogedrukpomp
Lekke koppakking![]()
Fuseekogels
Startmotor
Aandrijfas
Wiellager
En uiteraard tal van elektronische problemen; Kerstboomverlichting op het dashboard. Plots uitvallend tellercluster. STORING MOTORMANAGEMENT inclusief daaropvolgende noodloop (x100) STORING ABS. enz. enz. Bij opnieuw starten waren de storingen meestal weer weg..![]()
Had ik die 4 jaar geleden gelezen dan had ik mijn huidige auto nooit gehad denk ik!
Was dat nog een pre-facelift?
Mijn GT is weer helemaal klaar gemaakt:
- Twee nieuwe injectoren
- Twee injectoren gereinigd
- Kleppen dekselpakking vervangen
- Ophangstuk van de uitlaat vernieuwd
- Stabilisatorstang linksvoor vervangen
- Olie ververst inc. nieuwe oliefilter.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ja ik had een pre facelift idd.Loei123 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:39:
[...]
Nou, dat is een aardige lijst!
Had ik die 4 jaar geleden gelezen dan had ik mijn huidige auto nooit gehad denk ik!
Was dat nog een pre-facelift?
Als er toch iets sterk is, dan is het wel een JTD 8v, dus vindt het bijna knap dat er zo'n waslijst aan mankementen is. Zo'n lijst heb ik nog niet met mijn 16v JTD en die heb ik al bijna acht jaar.
Waiting on the world to change
Ik had een JTD 16v.pinda powerrr schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:25:
Als er toch iets sterk is, dan is het wel een JTD 8v, dus vindt het bijna knap dat er zo'n waslijst aan mankementen is. Zo'n lijst heb ik nog niet met mijn 16v JTD en die heb ik al bijna acht jaar.
Die ken ik !Luuk schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:07:
[...]
Buiten het reguliere onderhoud:
Turbo![]()
Lekkende brandplaatjes
Alle vier de verstuivers![]()
Diesel hogedrukpomp
Lekke koppakking![]()
Fuseekogels
Startmotor
Aandrijfas
Wiellager
En uiteraard tal van elektronische problemen; Kerstboomverlichting op het dashboard. Plots uitvallend tellercluster. STORING MOTORMANAGEMENT inclusief daaropvolgende noodloop (x100) STORING ABS. enz. enz. Bij opnieuw starten waren de storingen meestal weer weg..![]()
Verder alleen reguliere dingen bij de benzine 147 2002.
Draagarm / handremkabels / remkabels / banden / riemen / rollen / thermostaat etc
Huh? Pre-facelift en 16v?
Thermostaat heb ik trouwens ook gehad moet ik bekennen!
Ook lekt de mijne wat olie bij de turbo, maar het schijnt dat de meesten dit wel doen?
Ook is de lekkage niet schrikbarend, hij moet binnenkort voor een kleine beurt en dan wil er toch wel even naar laten kijken.
Ook lekt de mijne wat olie bij de turbo, maar het schijnt dat de meesten dit wel doen?
Ook is de lekkage niet schrikbarend, hij moet binnenkort voor een kleine beurt en dan wil er toch wel even naar laten kijken.
+1 ook een pre-facelift met 6-bak en 16v. En helaas kan ik een aardig deel van je lijst ook afstrepen, inclusief de regelmatige kerstboom verlichting. Verder ook nog een lekkende krukaskeerring gehad (kon de vorige eigenaar die wel de koppeling en massavliegwiel had laten vervangen wel schieten toen dat gebeurde).
Bij de kapotte turbo op 310k is ie toch maar weg gegaan, maar ook wij met heel veel plezier van 150k naar 310k gereden in 4 jaar. Een goede monteur die regelmatig wat korting kan geven op onderdelen is overigens wel goud waard bij die auto's :-)
Nu maar eens zien of de Giulietta ook weer de 300 gaat halen :-)
[ Voor 21% gewijzigd door Sander op 28-06-2016 08:24 ]
Heel veel van die lijst zie ik toch als normaal onderhoud voor auto's van >10 jaar en >200K. Alle onderdelen slijten en zijn op den duur aan vervanging toe. Zeker nu ons wagenpark ouder wordt en meer KM's maakt dan pak em beet 15 jaar geleden. De tijd dat een auto bij 100.000 was afgeschreven ligt echt al heel ver achter ons. Je ziet het ook aan de verkrijgbaarheid van dit soort onderdelen, het is niet voor niets gewoon te bestellen.
Enige problemen waar ik niet zo dol op ben zijn electronische problemen doordat een of andere beun er ooit een Halfords alarm in heeft gescheten en plaatwerk dat spontaan in peperkoek verandert.
Enige problemen waar ik niet zo dol op ben zijn electronische problemen doordat een of andere beun er ooit een Halfords alarm in heeft gescheten en plaatwerk dat spontaan in peperkoek verandert.
de betaler vervuilt
GA!S ouderwets op dreefGA!S schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:51:
en plaatwerk dat spontaan in peperkoek verandert.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Alfa heeft gewoon wat met peperkoek, ze gebruiken het overal voor: draagarmen, fuseekogels, bodemplaten, deurvangers.
de betaler vervuilt
.....Drijfstanglagers
[ Voor 46% gewijzigd door KillaZ op 28-06-2016 15:36 ]
K to the KillaZ
Kent iemand nog een monteur omgeving Eindhoven die bijklust in de avond? Wel iemand met Alfa ervaring graag!
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Iemand die weet welke goedkope uitlaat ik onder mijn 156 kan schroeven? 2.0 ts sportwagon uit 2000, de huidige is door de vorige eigenaar lekker vern**kt met lassen en ik kan er nu doorprikken met de sleutel.
Ik hoef niet specifiek iets dat klinkt als een racecar. De luchtdoorvoer moet gewoon goed zijn, en ik wil een CE keurmerkje. Het moet er eigenlijk ook voor a.s. zaterdag onder liggen vanwege de vakantie.
Ik ga a.s. weekend het volgende doen
- Olie verversen
- Oliefilter eruit
- Luchtfilter schoonmaken
- Pollenfilter
- Remblokjes checken
- Vervangen uitlaat
- Lambdasensor vervangen
- Cilindercompressie checken
- Batterij checken
- Aardingspunten checken
En even alle draagarmen / veerpoten nakijken. Heeft iemand eigenlijk ooit al aircovloeistof vervangen? Hoe gaat dit het beste in zijn werk.
Ik hoef niet specifiek iets dat klinkt als een racecar. De luchtdoorvoer moet gewoon goed zijn, en ik wil een CE keurmerkje. Het moet er eigenlijk ook voor a.s. zaterdag onder liggen vanwege de vakantie.
- Olie verversen
- Oliefilter eruit
- Pollenfilter
- Remblokjes checken
- Vervangen uitlaat
- Lambdasensor vervangen
- Batterij checken
- Aardingspunten checken
En even alle draagarmen / veerpoten nakijken. Heeft iemand eigenlijk ooit al aircovloeistof vervangen? Hoe gaat dit het beste in zijn werk.
[ Voor 3% gewijzigd door matthewk op 29-06-2016 10:47 ]
Consultant - Autogek
Verwijderd
Aircovloeistof? Dat wordt allemaal met een apparaat afgeperst. Dat kan je met de hand niet doen.matthewk schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:27:
Iemand die weet welke goedkope uitlaat ik onder mijn 156 kan schroeven? 2.0 ts sportwagon uit 2000, de huidige is door de vorige eigenaar lekker vern**kt met lassen en ik kan er nu doorprikken met de sleutel.
- Olie verversen
- Oliefilter eruit
- Pollenfilter
- Remblokjes checken
- Vervangen uitlaat
- Lambdasensor vervangen
- Batterij checken
- Aardingspunten checken
Die vloeistof is giftig en slecht voor het milieu, MOET worden opgevangen. Bovendien is het zo koud dat je je lelijk kan verwonden. Gewoon laten doen, afvullen kost een paar tientjes bij een universele garage.
En vervangen is niet het juiste woord, het hoeft namelijk niet vervangen te worden zolang het systeem goed werkt. Waar het vaak fout gaat is dat het ergens een beetje lekt en zo de druk er af gaat. Bij oudere auto's is dit best normaal, daar niet van.
En vervangen is niet het juiste woord, het hoeft namelijk niet vervangen te worden zolang het systeem goed werkt. Waar het vaak fout gaat is dat het ergens een beetje lekt en zo de druk er af gaat. Bij oudere auto's is dit best normaal, daar niet van.
Ik ben al weken bezig met de airco van mijn 145. Eerst bleek de pomp defect. Laten vervangen voor €300. Wederom problemen, dus vermoedde dat de condensor ook lek was. Blijkt ook niet het geval te zijn. Het zit ergens in de elektronica. Gisteren hebben ze 4 uur gezocht (en heel veel geoxideerde kabels/relais/zekeringen) vervangen, maar helaas nog geen resultaat. Ze hebben nu het aircoschema opgevraagd om doelgerichter naar rotte contactpunten te zoeken. Het systeem staat wel onder druk, maar de compressor springt niet aan. De motor verlaagd/verhoogd ook niet in toeren bij indrukken van knop, dus het moet ergens vooraan in het systeem zitten. Ben nu in totaal al €600 verder op een wagen van nog geen €2000
Ik laat ze nog 3 uurtjes zoeken en daarna ben ik er wel klaar mee. Dan maar geen airco.
Het relais van de compressor zeker al nagekeken?DjVe schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:16:
Ik ben al weken bezig met de airco van mijn 145. Eerst bleek de pomp defect. Laten vervangen voor €300. Wederom problemen, dus vermoedde dat de condensor ook lek was. Blijkt ook niet het geval te zijn. Het zit ergens in de elektronica. Gisteren hebben ze 4 uur gezocht (en heel veel geoxideerde kabels/relais/zekeringen) vervangen, maar helaas nog geen resultaat. Ze hebben nu het aircoschema opgevraagd om doelgerichter naar rotte contactpunten te zoeken. Het systeem staat wel onder druk, maar de compressor springt niet aan. De motor verlaagd/verhoogd ook niet in toeren bij indrukken van knop, dus het moet ergens vooraan in het systeem zitten. Ben nu in totaal al €600 verder op een wagen van nog geen €2000Ik laat ze nog 3 uurtjes zoeken en daarna ben ik er wel klaar mee. Dan maar geen airco.
Consultant - Autogek
Daarom heb ik dus de airco er helemaal uitgehaald bij mijn 147.DjVe schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:16:
Ik ben al weken bezig met de airco van mijn 145. Eerst bleek de pomp defect. Laten vervangen voor €300. Wederom problemen, dus vermoedde dat de condensor ook lek was. Blijkt ook niet het geval te zijn. Het zit ergens in de elektronica. Gisteren hebben ze 4 uur gezocht (en heel veel geoxideerde kabels/relais/zekeringen) vervangen, maar helaas nog geen resultaat. Ze hebben nu het aircoschema opgevraagd om doelgerichter naar rotte contactpunten te zoeken. Het systeem staat wel onder druk, maar de compressor springt niet aan. De motor verlaagd/verhoogd ook niet in toeren bij indrukken van knop, dus het moet ergens vooraan in het systeem zitten. Ben nu in totaal al €600 verder op een wagen van nog geen €2000Ik laat ze nog 3 uurtjes zoeken en daarna ben ik er wel klaar mee. Dan maar geen airco.
Rollen eraf Condensor weg en Leidingen weg en overbodige onzin eruit gehaald.
Condensor was lek, Airco was leeg en de Leiding was lek om het te fixen 800 euro.
Waneer gebruik ik het nou ?, nooit altijd ramen open en in de winter heb ik nooit last van beslagen ramen.
En anders duurt het maar iets langer met de heater
Neem aan van wel. Ik ben er zelf niet zo thuis in, dus dat heb ik aan de garage over gelaten. Ik heb net zelf een handboek voor de 145 van het net getrokken en zal vanavond zelf nog even kijken welke relais het is (en deze even controleren).matthewk schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:31:
[...]
Het relais van de compressor zeker al nagekeken?
Mijn vriendin heeft erg veel last van warmte, dus een airco is voor haar eigenlijk onmisbaar.Mektheb schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:39:
[...]
Daarom heb ik dus de airco er helemaal uitgehaald bij mijn 147.
Rollen eraf Condensor weg en Leidingen weg en overbodige onzin eruit gehaald.
Condensor was lek, Airco was leeg en de Leiding was lek om het te fixen 800 euro.
Waneer gebruik ik het nou ?, nooit altijd ramen open en in de winter heb ik nooit last van beslagen ramen.
En anders duurt het maar iets langer met de heater
[ Voor 42% gewijzigd door DjVe op 29-06-2016 11:41 ]
Je moet 12 volt hebben bij dit relaisDjVe schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:40:
[...]
Neem aan van wel. Ik ben er zelf niet zo thuis in, dus dat heb ik aan de garage over gelaten. Ik heb net zelf een handboek voor de 145 van het net getrokken en zal vanavond zelf nog even kijken welke relais het is (en deze even controleren).
[...]
Mijn vriendin heeft erg veel last van warmte, dus een airco is voor haar eigenlijk onmisbaar.
Consultant - Autogek
Dan is het helaas geen optie nee en een dure grapDjVe schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:40:
[...]
Neem aan van wel. Ik ben er zelf niet zo thuis in, dus dat heb ik aan de garage over gelaten. Ik heb net zelf een handboek voor de 145 van het net getrokken en zal vanavond zelf nog even kijken welke relais het is (en deze even controleren).
[...]
Mijn vriendin heeft erg veel last van warmte, dus een airco is voor haar eigenlijk onmisbaar.
Dusj even terug naar mijn vraag:
Goede goedkope uitlaat voor alfa 156 2.0ts jaar 2000 (sw) die niet als een ricer klinkt maar gewoon normaal geluidje (of iets ronkender, maar hoeft niet)
Goede goedkope uitlaat voor alfa 156 2.0ts jaar 2000 (sw) die niet als een ricer klinkt maar gewoon normaal geluidje (of iets ronkender, maar hoeft niet)
Consultant - Autogek
Dank. Ik ga het even bekijkenmatthewk schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:48:
[...]
Je moet 12 volt hebben bij dit relaisCheck ook de draad van de ECU naar het relais. Deze checken ze bij de garage niet snel, en is vaak wel de boosdoener.
Welk gedeelte heb je nodig ?.matthewk schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:05:
Dusj even terug naar mijn vraag:
Alleen de einddemper of ?
Einddemper ja
Consultant - Autogek
Dan zou ik kijken naar een Novitec of een Raggazon.
Maar goed reken wel op + - 200 tot 300 euro, of dat goedkoop is in jouw boekje weet ik niet
Gewoon een Bosal oid bij de lokale uitlatenboer halen voor 100,-
de betaler vervuilt
http://www.mister-auto.be...27_g3437_a041100-327.html bvb ?GA!S schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:53:
Gewoon een Bosal oid bij de lokale uitlatenboer halen voor 100,-
Heb ook http://www.uitlaataanbied...win-sprak-einddemper.html gezien van asmet, originele mercedes producent. Maar de zwarte kleur is een beetje jammer.
[ Voor 26% gewijzigd door matthewk op 29-06-2016 15:17 ]
Consultant - Autogek
Al dat oem spul is zo goed als inwisselbaar. Als geluid en looks niet doorslaggevend zijn dan gewoon de goedkoopste pakken, gaat toch langer mee dan een afgeschreven auto van 15 jaar oud.
de betaler vervuilt
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:08:
[...]
Ik heb een jaar of 2 geleden mijn Toora's in polen gekocht (woonde toen ook nog in NL) en daar zijn ze vrij makkelijk te verkrijgen. Als ik me niet vergis was ik er iets van 600 voor kwijt incl banden.
Thanks voor de tips! Had er nog niet gedacht om op het 156 forum te kijken.GA!S schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:53:
Op het 156 forum staat nog een setje GT spaak 17 voor €200,-

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
600 euro, dan zou ik toch laten maken... als je er al zoveel in hebt gestoken! meeste duren dingen zijn vervangen nu toch?DjVe schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:16:
had ik ook, heb em toen laten reviseren bij Coen..Loei123 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 07:17:
Thermostaat heb ik trouwens ook gehad moet ik bekennen!
Verwijderd
Voor wie iets unieks wilt rijden:
Alfa 146 op LPG, met 160.000km. Slechts 5 jaar gereden! Staat al sinds eind 2005 stil
http://www.marktplaats.nl...3a&previousPage=lr&pos=31
Dat vind ik dus echt cool. Als ik in de buurt had gewoond had ik hem wellicht voor de heb gekocht, om te bewaren.
Is er hier misschien iemand die in de buurt woont die hem voor me wilt bekijken?
(Wijhe, overijssel?)
EDIT: Fuck, ik kon het niet laten en heb hem ongezien gekocht.
Denk dat ik hem nog een jaar of 10 in de garage zet. Dan wordt ie echt uniek. Of ik alles nou nu, of over 10 jaar vervang, maakt toch niet uit.
Alfa 146 op LPG, met 160.000km. Slechts 5 jaar gereden! Staat al sinds eind 2005 stil

http://www.marktplaats.nl...3a&previousPage=lr&pos=31
Dat vind ik dus echt cool. Als ik in de buurt had gewoond had ik hem wellicht voor de heb gekocht, om te bewaren.
Is er hier misschien iemand die in de buurt woont die hem voor me wilt bekijken?
(Wijhe, overijssel?)
EDIT: Fuck, ik kon het niet laten en heb hem ongezien gekocht.
Denk dat ik hem nog een jaar of 10 in de garage zet. Dan wordt ie echt uniek. Of ik alles nou nu, of over 10 jaar vervang, maakt toch niet uit.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2016 16:42 ]
Vet bakkie. Beste kleur en mooier dan een 145.
de betaler vervuilt
Verwijderd
5 jaar gereden en 11 jaar droog binnen gestaan, ik verwacht dat het bodempje er nog toppie uitziet__1337__ schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:45:
Hopen voor je dat de bodem oké is Alex....
Is dat nog een beetje te betalen bij Coen?rohit schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:59:
[...]
had ik ook, heb em toen laten reviseren bij Coen..
Als de turbo goed blijft gaat de auto natuurlijk nog weer erg lang mee!
Hoe erg kun je een GT verkrachten en dan ook nog de hoofdprijs vragen?
http://link.marktplaats.nl/m1065447571
Verwijderd
Om nog maar te zwijgen over het feit dat deze "liefhebber" al een jaar over tijd is met zijn distributiewissel, en dat er heel trots bijzet alsof het recent gedaan is.LVGH schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:31:
Hoe erg kun je een GT verkrachten en dan ook nog de hoofdprijs vragen?![]()
Verwijderd
Die koplampspoilers en dakscoop hoeven van mij ook niet maar voor de rest ziet die er uiterlijk niet eens zo lelijk uit.
Hij is wel mooi Roze !LVGH schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:31:
Hoe erg kun je een GT verkrachten en dan ook nog de hoofdprijs vragen?![]()
Die optische meuk kan er zo af, dan nog die omroepinstallatie in de container, een setje fatsoenlijke wielen, de prijs delen door 2 en je hebt een prima GT.
de betaler vervuilt
tja goedkoper als een nieuwe haha!Loei123 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:53:
[...]
Is dat nog een beetje te betalen bij Coen?
Als de turbo goed blijft gaat de auto natuurlijk nog weer erg lang mee!
+ hij het em verzwaard.. dat hij in t vervolg ook niet meer zo snel kapot gaat..
[ Voor 12% gewijzigd door Rohit op 04-07-2016 15:19 ]
"Behalve het dak zijn alle exterieur delen overgespoten tussen 2012 en 2015."Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:10:
Even goed polijsten en dan staat-ie er weer super bij.
Ik ben er bang voor
De 916's gaan zeldzaam worden. Heb een enorme berg auto's bekeken de laatste weken en de onderkant van de markt is 99% rijp voor de sloop. Wat overblijft is meteen bovenkant van de markt. Daartussen zit eigenlijk geen aanbod.
de betaler vervuilt
GA!S schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:00:
Die optische meuk kan er zo af, dan nog die omroepinstallatie in de container, een setje fatsoenlijke wielen, de prijs delen door 2 en je hebt een prima GT.
[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-07-2016 19:06 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dat valt best mee. Waarschijnlijk een slechte foto. in het echt wél rood. Ik ken deze auto, want deze rijdt bij ons in het dorp rond. Ken de eigenaar niet, noch dat ik de auto van heel dichtbij heb gezien, maar regelmatig zien rijden.
Die prijs trouwens...

[ Voor 11% gewijzigd door pinda powerrr op 07-07-2016 20:28 ]
Verwijderd
Technische Alfa-Heren!
Ik heb een vraagje. Mijn 166 (2.4JTDm FL) geeft een storing aan, P1238 (Air Flow). Als ik deze wis, de auto weer start, direct terug.
Als ik de EGR loskoppel, dan komt er P0404 (EGR) voor in de plaats, P1238 blijft dan weg.
Ik heb de EGR schoongemaakt, die zat zo vast als een huis. De klep was met een hamer amper te bedienen, en zat dan ook vast. Die is nu weer geheel gangbaar.
De EGR electronica getest, als ik deze met AlfaOBD test zonder de klep er op, komt de pin naar buiten. Werkt dus. Echter: Met de klep er op gaat de klep niet open. Ik vermoed dat hij niet meer voldoende power heeft.
Is dit iets wat ik zelf open kan maken? Of is dit gewoon een kwestie nieuwe EGR aanschaffen.
Ik heb een vraagje. Mijn 166 (2.4JTDm FL) geeft een storing aan, P1238 (Air Flow). Als ik deze wis, de auto weer start, direct terug.
Als ik de EGR loskoppel, dan komt er P0404 (EGR) voor in de plaats, P1238 blijft dan weg.
Ik heb de EGR schoongemaakt, die zat zo vast als een huis. De klep was met een hamer amper te bedienen, en zat dan ook vast. Die is nu weer geheel gangbaar.
De EGR electronica getest, als ik deze met AlfaOBD test zonder de klep er op, komt de pin naar buiten. Werkt dus. Echter: Met de klep er op gaat de klep niet open. Ik vermoed dat hij niet meer voldoende power heeft.
Is dit iets wat ik zelf open kan maken? Of is dit gewoon een kwestie nieuwe EGR aanschaffen.
Bij Air Flow denk ik direct aan de LMM, niet aan de EGR .. niet dat een LMM nu zo vaak stuk gaat trouwens.
btw .. hier staat een heel mooi stuk
http://www.squadra-tuning.nl/luchtmassameters-en-egr.html

btw .. hier staat een heel mooi stuk

[ Voor 83% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-07-2016 09:09 ]
Verwijderd
Ja, maar met het loshalen van verschillende stekkers en de bijbehorende codes heb ik dat wel uitgesloten - de code verdwijnt alleen wanneer de EGR is losgekoppeld en wordt dan vervangen voor de EGR niet aanwezig foutcode.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:37:
Bij Air Flow denk ik direct aan de LMM, niet aan de EGR .. niet dat een LMM nu zo vaak stuk gaat trouwens.
btw .. hier staat een heel mooi stuk![]()
[afbeelding]
Alle andere sensors geven ook een foutcode, bovenop de originele P1238 foutcode. Er staat ook wel op aardig wat fora dat het met de EGR ook die code geeft.
Ik heb overigens alle sensors ook direct schoongemaakt. De inlaatdruksensor (en zo ook de EGR overigens) zaten helemaal volgebaggerd. De auto heeft een tijd met een lekke turboslang rondgereden met alle bijbehorende roet en vervuiling.
Lekker, 5 weken geleden groot onderhoud gedaan.
+- 1000 euro aan multiriem / waterpomp / distributieriem / thermostaat / draagarmen / olie / filters / kabels / etc etc etc
Is de waterpomp niet goed bevestigd of lek, mis in eens een hele buts koelvloeistof en het komt uit de waterpomp
.
Drupt op de aircopomp en oliefilter.
Ach ja dan maar met een paar liter opzak terug naar de garage zaterdag om het te laten fixen.
Uur en 15min rijden.
Was wel een specialist
, maar voor dat geld wat hij allemaal gedaan heeft wil ik graag nog een keertje terug komen rijden.
+- 1000 euro aan multiriem / waterpomp / distributieriem / thermostaat / draagarmen / olie / filters / kabels / etc etc etc
Is de waterpomp niet goed bevestigd of lek, mis in eens een hele buts koelvloeistof en het komt uit de waterpomp
Drupt op de aircopomp en oliefilter.
Ach ja dan maar met een paar liter opzak terug naar de garage zaterdag om het te laten fixen.
Uur en 15min rijden.
Was wel een specialist
[ Voor 22% gewijzigd door Mektheb op 12-07-2016 16:07 ]
Het beste advies is om je EGR weg te laten schrijvenVerwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:03:
Technische Alfa-Heren!
De melding airflow, komt omdat er waarschijnlijk beperkte luchtstroom wordt gemeten doordat de hele boel vies is en niet meer werkt. Bij dit type motor, is er een dubbele controle of de EGR shit werkt, daarom krijg je dezelfde melding als bij een kapotte LMM.
De waardes die de LMM meet, kloppen niet met totaal van de hoeveelheid lucht die de EGR er bij toevoegt.
Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar sloopauto's, volgens mij zijn al die EGR's hetzelfde. De JTD 16v en de JTD 20v hebben enorm veel zaken hetzelfde, alleen heb jij een cilinder meer
Ik heb vroeger ook wel eens die melding gehad, maar ik had dan ook de EGR met een plaatje bij het spruitstuk afgesloten. De hoofdmonteur van de dealer (en tegenwoordig mijn specialist), snapte het eerst ook niet en is verder gaan zoeken. Toen is hij op bovenstaande conclusie gekomen.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:37:
btw .. hier staat een heel mooi stuk![]()
[afbeelding]
Vandaag Bilstein B6 voorzijde ontvangen, gaan er volgende week onder
Achterzijde is anderhalf jaar geleden vervangen voor B6. Ik trap nog even door met het hok
[ Voor 3% gewijzigd door pinda powerrr op 12-07-2016 17:35 ]
Verwijderd
Na nog wat meer schoonmaakwerk binnenin de EGR Motor met remmenreiniger en het goed droogspuiten doet hij het weer
Ook het uitlezen tijdens rijden toont weer een mooie grafiek van percentage open EGR, ipv een stabiele 1% lijn...
Iemand ervaring met het 2.4jtd blok in de 159? En zit er nog verschil tussen het blok van voor en na de facelift behalve 10pk?
Verwijderd
Jep, daar zit een groot verschil in! Zorg er, als enigsinds mogelijk, voor dat je de 210PK krijgt!Malt007 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:58:
Iemand ervaring met het 2.4jtd blok in de 159? En zit er nog verschil tussen het blok van voor en na de facelift behalve 10pk?
De 200PK perst in al elk PK-tje wat de turbo te geven heeft eruit, en geeft in werkelijkheid maar zo'n 190PK. De 210Pk geeft ook werkelijk 210PK en heeft nog ruimte voor chiptuning tot zo'n 235-240Pk.
Dat blok heeft wat aanpassingen, waaronder een andere Turbo. Zeer aan te raden dat blok te nemen dus. En rijdt absoluut heeeeerlijk!
Welk hok is dat? Ik heb sinds een half jaar ook B6 achter onder mijn GT 3.2 ter vervanging van de standaard schokdempers. Een een heel groot verschil, waarbij de balans tussen de vooruitgang in wegligging en de achteruitgang in comfort maar net in het voordeel van de wegligging uitvalt. Die 2 schokbrekers achter hebben mijn GT van een gran turismo in één klap minder comfortabel gemaakt dan mijn M3. Er staat inmiddels 210k op de teller dus de schokbrekers aan de voorkant zullen ook wel eens een keer aan de beurt komen. Misschien dat ik dan voor B4 ga kiezen.Vandaag Bilstein B6 voorzijde ontvangen, gaan er volgende week onder![]()
Achterzijde is anderhalf jaar geleden vervangen voor B6. Ik trap nog even door met het hok
Bedankt voor de info. Het faceliftmodel weegt ook een kg of 50 minder begrijp ik uit het aankoopadvies van autoblog, dus dat helpt ook weer mooi. Nog specifieke dingen die ik moet weten van de 159? Dingen die ik moet testen, dingen die gevoelig zijn voor schade, plekken waar roest kan zitten etc?Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:13:
[...]
Jep, daar zit een groot verschil in! Zorg er, als enigsinds mogelijk, voor dat je de 210PK krijgt!
De 200PK perst in al elk PK-tje wat de turbo te geven heeft eruit, en geeft in werkelijkheid maar zo'n 190PK. De 210Pk geeft ook werkelijk 210PK en heeft nog ruimte voor chiptuning tot zo'n 235-240Pk.
Dat blok heeft wat aanpassingen, waaronder een andere Turbo. Zeer aan te raden dat blok te nemen dus. En rijdt absoluut heeeeerlijk!
Ik ben l wat vroegtijdig aan het neuzen voor een toekomstige vervanger, nu zie ik de 159 wel zitten.
Echter zeggen bepaalde mensen mij dat ik weg moet blijven van het model met een ketting en alleen die met een riem moet kopen.
Is dit waar of valt het wel mee ?.
Heb geen zin elke 40 / 60k een ketting te moeten doen. ( vanwege het rek drama )
Echter zeggen bepaalde mensen mij dat ik weg moet blijven van het model met een ketting en alleen die met een riem moet kopen.
Heb geen zin elke 40 / 60k een ketting te moeten doen. ( vanwege het rek drama )
[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 13-07-2016 14:43 ]
Volgens mij moet je een riem ook elke 60k gewoon vervangen.Mektheb schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:42:
Ik ben l wat vroegtijdig aan het neuzen voor een toekomstige vervanger, nu zie ik de 159 wel zitten.
Tenminste bij mijn 156 wel
Dat klopt en dat is het probleem ook niet.RobertoBravo schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:17:
[...]
Volgens mij moet je een riem ook elke 60k gewoon vervangen.
Tenminste bij mijn 156 wel
Alleen 300 euro een riem of 1400 een ketting is wel een verschil met 60k of om de 3 jaar.
Hoor namelijk dat ze soms zelfs bij 30k al rekken.
Ah ok, dat bedoel je. Dat weet ik niet, maar je zou toch zeggen dat zon ketting juist langer mee gaat? Wat zegt werkplaatshandboek van 159 erover dan? ook 60K?Mektheb schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:20:
[...]
Dat klopt en dat is het probleem ook niet.
Alleen 300 euro een riem of 1400 een ketting is wel een verschil met 60k of om de 3 jaar.
Hoor namelijk dat ze soms zelfs bij 30k al rekken.
Verwijderd
Het werkplaatshandboek moet je iig niet geloven - er zijn inderdaad veel problemen bekend met de ketting van de 1.9 en 2.2 JTS motoren. JTD's en 1.8MPI zijn prima. Hoewel de 1.8MPI weer een tekort aan vermogen heeft.RobertoBravo schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:28:
[...]
Ah ok, dat bedoel je. Dat weet ik niet, maar je zou toch zeggen dat zon ketting juist langer mee gaat? Wat zegt werkplaatshandboek van 159 erover dan? ook 60K?
Koop wel een auto met meer dan 120 PK.. anders haalt iedereen je in als je voor de stoplicht staat
Haal je ze gewoon weer in in de bochten toch? Doet mijn 105 pk 147-je ook primarohit schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:37:
Koop wel een auto met meer dan 120 PK.. anders haalt iedereen je in als je voor de stoplicht staat
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
156 JTD 16v SWLVGH schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:41:
[...]
Welk hok is dat? Ik heb sinds een half jaar ook B6 achter onder mijn GT 3.2 ter vervanging van de standaard schokdempers. Een een heel groot verschil, waarbij de balans tussen de vooruitgang in wegligging en de achteruitgang in comfort maar net in het voordeel van de wegligging uitvalt. Die 2 schokbrekers achter hebben mijn GT van een gran turismo in één klap minder comfortabel gemaakt dan mijn M3. Er staat inmiddels 210k op de teller dus de schokbrekers aan de voorkant zullen ook wel eens een keer aan de beurt komen. Misschien dat ik dan voor B4 ga kiezen.
Ik zou geen B4 aan de voorzijde doen met een 3.2, dat blok is daar veel te zwaar voor en de dempers te zacht. Vriend van me heeft het geprobeerd en toch overgezet naar B6.
Heeft er hier iemand gereden met de 159 1.8 MPI ??? Hoe rijdt dat t.o.v. een 156 1.8 ts?
Op papier lijken ze redelijk gewaagd.
Verwijderd
Ik heb er wel eens 100km in moeten afleggen en ik vond het he-le-maal niks. Het is echt een slak in de tussensprintjes en invoegen.Alfa90_Buttje schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:41:
Heeft er hier iemand gereden met de 159 1.8 MPI ??? Hoe rijdt dat t.o.v. een 156 1.8 ts?
Dat is inderdaad ook de bedoeling dat het langer meegaat alleen hoor ik daar best horror verhalen over dat veel van die kettingen rekken.RobertoBravo schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:28:
[...]
Ah ok, dat bedoel je. Dat weet ik niet, maar je zou toch zeggen dat zon ketting juist langer mee gaat? Wat zegt werkplaatshandboek van 159 erover dan? ook 60K?
En zorgen voor de "check engine light"
Een alfa specialist vertelde mij dat ik er ver weg van moest blijven....
En als ik dit soort dingen lees :http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=46648
"25.000 km en al moeten vervangen"
Dan schrik ik er best van
Maar goed dat is 1 persoon en vraag me af hoe nadere hier over denken.
De officieel interval zou wel rond de 100k 150k zitten gok ik ?, tenminste dat verwacht ik.
Iemand anders die daar meer vanaf weet ?.
Intelligo ? ;
EDIT : Bovenstaande niet gelezen
Pa heeft nu een Brera 2.2 jts en dat wil best van zijn plek. Het is zeker niet zo lichtvoetig als de GTV 2.0 TS, maar minstens zo vlot.Alfa90_Buttje schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 18:41:
de betaler vervuilt
Na toch al aantal jaren lid te zijn van Tweakers nu pas bij het Alfa Romeo Topic aanbeland
Met dank trouwens aan @Alfa90_Buttje anders had het waarschijnlijk nog langer geduurd.
Maar nu we toch hier zijn en al aantal mooie plaatjes van andere Alfa's gezien te hebben kan ik natuurlijk niet achterblijven om mijn eigen Alfa's te showen
Mijn eerste Alfa was een Alfetta GTV 2.0 uit 1984, prachtige auto alhoewel de V6 natuurlijk nog beter is.
Daarna over gestapt op 75 3.0 QV uit 1991, deze heb ik nog steeds in mijn bezit echter staat ze nu stof te happen. Hieronder foto's toen er nog regelmatig in gereden werd:

Door de vele kilometers die ik voor mijn werk moet rijden heb ik nu voor het dagelijkse gebruik een Mito 1.3JTDM uit 2015. Wel erg degelijk en saai maar ook stukken zuiniger dan de 75
Foto's van de eerste vakantie naar Noorwegen met hagelnieuwe Mito:

Als je nog een mooie vakantie bestemming zoekt, Noorwegen is zeker de moeite waard!
Zover het strooien van plaatjes. Zal in de toekomst zeker dit topic in de gaten houden.
Kan in ieder geval niet wachter op eerste plaatjes van iemand zijn eigen nieuwe Guilia!

Met dank trouwens aan @Alfa90_Buttje anders had het waarschijnlijk nog langer geduurd.
Maar nu we toch hier zijn en al aantal mooie plaatjes van andere Alfa's gezien te hebben kan ik natuurlijk niet achterblijven om mijn eigen Alfa's te showen
Mijn eerste Alfa was een Alfetta GTV 2.0 uit 1984, prachtige auto alhoewel de V6 natuurlijk nog beter is.
Daarna over gestapt op 75 3.0 QV uit 1991, deze heb ik nog steeds in mijn bezit echter staat ze nu stof te happen. Hieronder foto's toen er nog regelmatig in gereden werd:

Door de vele kilometers die ik voor mijn werk moet rijden heb ik nu voor het dagelijkse gebruik een Mito 1.3JTDM uit 2015. Wel erg degelijk en saai maar ook stukken zuiniger dan de 75

Als je nog een mooie vakantie bestemming zoekt, Noorwegen is zeker de moeite waard!
Zover het strooien van plaatjes. Zal in de toekomst zeker dit topic in de gaten houden.
Kan in ieder geval niet wachter op eerste plaatjes van iemand zijn eigen nieuwe Guilia!
w0000t .. welkom!!
Verwijderd
Die 75...alfa75qv schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:32:
Na toch al aantal jaren lid te zijn van Tweakers nu pas bij het Alfa Romeo Topic aanbeland![]()
Maar nu we toch hier zijn en al aantal mooie plaatjes van andere Alfa's gezien te hebben kan ik natuurlijk niet achterblijven om mijn eigen Alfa's te showen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is ie te koop?
Alles is te koop
Verwijderd
Ik wil je grote liefde natuurlijk niet afpakkenalfa75qv schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:48:
[...]
Alles is te koopmaar weet wel dat ik hem juist niet weg heb gedaan omdat ik er te weinig voor kreeg. Wel weer zin om er in te rijden, is inmiddels al wel 5 jaar geleden denk ik
Maar een richtprijsje per DM mag altijd, mocht je het overwegen.
Vanavond aan de 166 gewerkt.
De P1238 kwam toch af en toe nog terug, en was als ik met grafiek-uitlezen aan reed direct herleidbaar naar elk moment dat de EGR weer eens op 1% bleef steken.
Dus, de EGR er weer af, en 15 min in een bak heet water met sterke vet afbijt/oplosser er in. Het borrelde en knetterde er op los. Daarna goed afgespoeld, en de kieren en bochten nog even nagelopen. Fun fact: de kleur van het aluminium was zodanig aangetast dat hij nu egaal grijs is, geen zilver meer te bekennen. Agressief goedje.
Helaas geen voor foto's, wel na. Diegene die er al eens vaker een EGR af heeft gehaald zal wel begrijpen hoe schoon dit is:

Daarna alle bewegende delen goed ingevet en 100x heen en weer bewogen, en weer in elkaar gezet waarna 'ie terug naar huis mocht.

En ook nog een Ricambi Originali nieuwe bovenste intercoolerslang. Dat er onder de massa's ductape van de oude scheuren zouden zitten was in ieder geval een zekerheidje.

Daarna de vierkante kilometer aan plastic beplatingen teruggezet, en een rondje gemaakt. Tot noch toe geen foutcodes en meer power, die nieuwe slang zal wel goed helpen.
To-do list:
-Nieuwe motorkap (deuken)
-Nieuwe pass deur (deuk)
-Uitlijnen
-Navi code achterhalen (ICS werkt, NAV niet. Gebruik ik toch niet, maar wat hebben die italianen verzonnen: nav blokkade betekend geen tijd instellen, greyed out. Zucht)
Stekkertje in de kofferbak loshalen van de nav cd speler. Dan detecteert hij geen nav meer als het goed is (heb ik gelezen). Dan kun je op basis van de RDS weer tijd instellen. Ps: als het goed is staat aan de zijkant van je ics alle codes (je hebt er drie nodig als het goed is). Ben je weer even in Nederland trouwens? Kunnen we een 166 meet houden
.
[ Voor 11% gewijzigd door __1337__ op 14-07-2016 21:22 ]
Verwijderd
Dat dacht ik ook, maar helaas. EERST deblokkeren, dan mag je hem loshalen en je tijd instellen. Code is nergens op de kastjes te vinden, maar met dark+clima krijg je hem wel te zien, MITS op een VL ICS aangesloten. Zit je dan met je blije hoofd en een FL. Jij toevallig een VL?__1337__ schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:21:
Stekkertje in de kofferbak loshalen van de nav cd speler. Dan detecteert hij geen nav meer als het goed is (heb ik gelezen). Dan kun je op basis van de RDS weer tijd instellen. Ps: als het goed is staat aan de zijkant van je ics alle codes (je hebt er drie nodig als het goed is). Ben je weer even in Nederland trouwens? Kunnen we een 166 meet houden.
Nee, was er 2 weken geleden (toen ook die Alfa meegenomen uit NL waar hij mishandelt werd door de vorige "liefhebber"). En als ik weer kom dan is het met de Saab ben ik bang, is toch wat comfortabeler op de lange afstand
Helaas voor jou heb ik ook een FL...... maar waarom werd je JTD mishandelt dan? Powerbox?
Verwijderd
Hij was in handen van de afdeling kan-geen-onderhoud-betalen. En kan niet fatsoenlijk rijden, ziedaar de 2 delen met deuken. Het was gewoon een sneue situatie, maar gelukkig is 'ie nu in het revalidatiecentrum voor verwaarloosde Alfa Romeo's.__1337__ schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:16:
Helaas voor jou heb ik ook een FL...... maar waarom werd je JTD mishandelt dan? Powerbox?
Ik ben ook aan het kijken naar een 159 (station), maar dan wel de benzine versie en dan specifiek die met het 1.75 TBI blok erin. Zijn hierbij nog noemenswaardige aandachtspunten?Malt007 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:23:
[...]
Bedankt voor de info. Het faceliftmodel weegt ook een kg of 50 minder begrijp ik uit het aankoopadvies van autoblog, dus dat helpt ook weer mooi. Nog specifieke dingen die ik moet weten van de 159? Dingen die ik moet testen, dingen die gevoelig zijn voor schade, plekken waar roest kan zitten etc?
i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb
Dat je genoeg op je spaarrekening hebt staan voor het maandabonnement bij het CJIB.
de betaler vervuilt
Dus.....de gt selespeed was dusdanig naar de verdommenis dat ik m verkocht heb. De selespeed module was kapot (lang saai verhaal) en reparatie zou rond de 4k uitkomen. Das incl een nieuwe koppelingsplaats en nog wat kleins. Mij te duur. Auto verkocht en nu even autoloos.
Ben nu druk aan het zoeken naar een leuke Mito. Gezien het geringe aantal km per jaar dat we rijden en ik t ding bijna nooit nodig heb lijkt me dat een leuk autotje. Nu nog een mooie benzine vinden in de buurt van Eindhoven voor een fatsoenlijke prijs.
Ben nu druk aan het zoeken naar een leuke Mito. Gezien het geringe aantal km per jaar dat we rijden en ik t ding bijna nooit nodig heb lijkt me dat een leuk autotje. Nu nog een mooie benzine vinden in de buurt van Eindhoven voor een fatsoenlijke prijs.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Zo jammer van die selespeeds
.. k zit er toch altijd met een schuin oog naar te kijken
Tipje: NIET DOEN! Als je een gt wil, helemaal 100% doen!!! maar pak een handbak en GEEN selespeed!Alfa90_Buttje schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 07:39:
Zo jammer van die selespeeds.. k zit er toch altijd met een schuin oog naar te kijken
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Het laatste model GT Selespeed met Ti pakket en G3 Vialle zou mijn wens zijn .. maar ben bang dat het financieel wat ongunstig is t.o.v. mijn Grande Punto met verdamper installatie
[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-07-2016 08:40 ]