Allemaal dank voor het meedenken. Die verschillende types bougies zit hem voornamelijk dus in de levensduur. Ik ga lekker voor de 60K. Qua filter hou ik het dus maar bij een papieren filter. Dat samen is bij Koebergenauto.nl het goedkoopste. Helemaal top!
Alfisti.net heeft ze goedkoper, €55 voor een setje 60K of €100 voor de 100K variant.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:44:
Ga maar eens bij Koebergen kijken voor onderdelen en bougies. Dat scheelt serieus geld. Het maakt niet uit of je de 60.000km neemt of de 100.000km bougies. Alleen de prijs maakt het verschil.
http://www.koebergenautos.nl/onderdelen/100-Alfa_Romeo
Gisteren daar een setje bougies, filters en olie besteld (en twee QV stickers
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Alfisti is een prima site! daar mijn Eibach veren gekocht!
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
QV stickers op een niet GTA ?vectormatic schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:00:
[...]
Alfisti.net heeft ze goedkoper, €55 voor een setje 60K of €100 voor de 100K variant.
Gisteren daar een setje bougies, filters en olie besteld (en twee QV stickers) voor de 147, vandaag een net mailtje dat de olie een paar dagen langer kan duren, op t eerst gezicht dus ook goeie service.
Verwijderd
Een setje is vier stuks. Je hebt er acht nodigvectormatic schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:00:
[...]
Alfisti.net heeft ze goedkoper, €55 voor een setje 60K of €100 voor de 100K variant.
Gisteren daar een setje bougies, filters en olie besteld (en twee QV stickers) voor de 147, vandaag een net mailtje dat de olie een paar dagen langer kan duren, op t eerst gezicht dus ook goeie service.
Koebergen voor acht bougies €58,00 ex verzenden á €8,95. En tussen 60K of 100K bougies zit geen verschil. Tel uit je winst.
Jij hebt het over bougies voor een AR147 105PK versie (ECO). Hij heeft een 145. De bougies voor een 105PK versie schijnen volgens Alfisti niet in een ander model TS te kunnen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2016 12:03 ]
QV stickers horen ook niet op een GTA
Een setje zoals ik gekocht heb is 8 stuks.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:56:
[...]
Een setje is vier stuks. Je hebt er acht nodigDat maakt €99,99 ex verzendkosten á €10,00 (http://shop.alfisti.net/T...Twin-Spark-16V::1686.html).
Koebergen voor acht bougies €58,00 ex verzenden á €8,95. En tussen 60K of 100K bougies zit geen verschil. Tel uit je winst.
Jij hebt het over bougies voor een AR147 105PK versie (ECO). Hij heeft een 145. De bougies voor een 105PK versie schijnen volgens Alfisti niet in een ander model TS te kunnen.
En dan heb ik bij koebergen verkeerd gekeken kwa prijs.
Wat de specifieke versie betreft, ik durf te betwijfelen dat deze bougies niet zouden werken in een andere TS, maar toevallig heb ik die 105pk 1.6, dus ja.... makkelijke keuze
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
QV ebleem op een standaard 1.6... Wil je er ook nog een TDI-embleempje bij?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ach, is dat anders dan de QV skirts etc.. op een 145 1.4Ts Junior?Chakotay schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:34:
QV ebleem op een standaard 1.6... Wil je er ook nog een TDI-embleempje bij?
En nee, geen TDI badge
Eens, zat ook maar te stangen
iedereen moet doen waar die zelf zin in heeft.
De gene waar ik de auto van gekocht heb die had een raggezon uitlaat eronder gezet waar je vuistdiep in kan zeg maar.
Tijd voor een Novitec 60 60 zodra er funds vrij is
De gene waar ik de auto van gekocht heb die had een raggezon uitlaat eronder gezet waar je vuistdiep in kan zeg maar.
Tijd voor een Novitec 60 60 zodra er funds vrij is
Ik kan vanavond mijn 156 ophalen

Je zit hier toch niet mijn gelievde 145 belachelijk te maken he?vectormatic schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:58:
[...]
Ach, is dat anders dan de QV skirts etc.. op een 145 1.4Ts Junior?
En nee, geen TDI badgeDe 15" distinctive velgen blijven ook gewoon, en er gaat gewoon een OEM luchtfiltertje in, dus nee, het wordt geen sjonny racebak.
En nu ben ik officieel Alfa-rijder 
Ze hebben de 156 een aardig uitgebreide afleverbeurt gegeven:
• Distributie + waterpomp
• Bovenste draagarmen links & rechtsvoor
• Bougies
• Ruitensproeierpomp
• Ruitenwisserbladen
• Raam-motortje linksachter
• Olie + filter
• Koelvloeistof verversd
• Paar lelijke plekjes in de lak aangestipt
• Vastzittende armsteun gangbaar gemaakt
• Verse apk met datum van vandaag
Ze hebben de 156 een aardig uitgebreide afleverbeurt gegeven:
• Distributie + waterpomp
• Bovenste draagarmen links & rechtsvoor
• Bougies
• Ruitensproeierpomp
• Ruitenwisserbladen
• Raam-motortje linksachter
• Olie + filter
• Koelvloeistof verversd
• Paar lelijke plekjes in de lak aangestipt
• Vastzittende armsteun gangbaar gemaakt
• Verse apk met datum van vandaag

feli !!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Tuurlijk niet, jouw 145 is waarschijnlijk sneller dan mijn 147. Ik heb een 1.6 distinctive, maar dan het model met 105pk ipv 120, dus net zoveel PK als jouw 1.4, maar dan met (ik gok) meer gewicht.DjVe schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:05:
[...]
Je zit hier toch niet mijn gelievde 145 belachelijk te maken he?Ik zou best willen weten wat voor een uitvoering ik nou eigenlijk heb. Naar mijn weten is alles gewoon origineel.
En eerlijk is eerlijk, het liefst had ik ook een zwaardere motor, maar met dit soort budgetten kan je beter op conditie kopen dan specificaties, en die dikke V6 komt er nog wel een keer
EDIT: wat uitvoering betreft, jouw 145 is uit 2000, en zou dus een basis of L(usso) uitvoering moeten zijn. De Junior werd in 99 voor het laatst geproduceerd, en is te herkennen aan junior badge achterop, en sideskirts met (uit mn hoofd blauwe) klavertjes vier bij de achterwielen.
Hoe je een L van een basis onderscheidt kan ik niet direct vertellen
[ Voor 20% gewijzigd door vectormatic op 02-04-2016 08:41 ]
Heeft iemand toevallig nog een embleempje voor een 156 FL over? Die van mij heeft het grootste deel van zijn kleur verloren 
Ik heb vanochtend overigens het slot van de motorkap er even afgehaald. Hij ging niet lekker in 1 beweging open, en was wel heel erg smerig van oud vet met vuil erin. Gezien de verhalen van losslaande motorkappen op de snelweg als het slot te lang droog staat heb ik het hele ding maar even in een pannetje kokend water met een vaatwasblokje gelegd
Monteren was wat gepruts om de boel weer goed afgesteld te krijgen, maar alles gaat nu weer soepel
Ik heb vanochtend overigens het slot van de motorkap er even afgehaald. Hij ging niet lekker in 1 beweging open, en was wel heel erg smerig van oud vet met vuil erin. Gezien de verhalen van losslaande motorkappen op de snelweg als het slot te lang droog staat heb ik het hele ding maar even in een pannetje kokend water met een vaatwasblokje gelegd
Monteren was wat gepruts om de boel weer goed afgesteld te krijgen, maar alles gaat nu weer soepel
In het kader van: je kunt nooit te weinig Alfa's hebben, vandaag een 155 2.0 16v TS erbij gehaald.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Wat blijft een 155 toch een dik model! Ziet eruit als een nette?
---RAWE CEEK!!!---
Ga er vanmiddag even onder liggen om te checken hoe de bodem eraan toe is.
Ding heeft al wel best veel km op de klok, dus ook ditto gebruikersporen en heeft ook al wat laswerk gehad. Verder ook wel wat achterstallig onderhoud en nog wat aandachtspunten.
Maar goed, probeer nog maar is een originele Nederlandse 155 2.0 16v ts widebody te vinden tegenwoordig zonder werk.
Ding heeft al wel best veel km op de klok, dus ook ditto gebruikersporen en heeft ook al wat laswerk gehad. Verder ook wel wat achterstallig onderhoud en nog wat aandachtspunten.
Maar goed, probeer nog maar is een originele Nederlandse 155 2.0 16v ts widebody te vinden tegenwoordig zonder werk.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Oeh, dikke bak. Ik blijf ook groot 155 fan, maar ze beginnen aardig zeldzaam te worden ondertussen.
Het liefst zou ik nog een keer een 155 v6 hebben voor een jaartje, gewoon voor de fun
Het liefst zou ik nog een keer een 155 v6 hebben voor een jaartje, gewoon voor de fun
.. maar het is Alfa Romeo dus kijk niet raar op als er toch ergens Junior op staat, QV skirts onder zitten en een boxer in het vooronder ligt .. soms hadden ze wel eens wat onderdelen over waar ze vanaf moestenvectormatic schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 08:36:
[...]
EDIT: wat uitvoering betreft, jouw 145 is uit 2000, en zou dus een basis of L(usso) uitvoering moeten zijn. De Junior werd in 99 voor het laatst geproduceerd, en is te herkennen aan junior badge achterop, en sideskirts met (uit mn hoofd blauwe) klavertjes vier bij de achterwielen.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Wel even met vet insmeren hoor! mompelt iets over Alfa Romeo's en water .. maar vooral die motorkap sluiting!!Chakotay schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:20:
/me Helaas ook ervaringsdeskundige is
nice !!Specht schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 23:27:
In het kader van: je kunt nooit te weinig Alfa's hebben, vandaag een 155 2.0 16v TS erbij gehaald.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
geinig hoe ze die spiegel hebben vastgezet
Misschien even met zwarte montagekit doen ofzo
[ Voor 32% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-04-2016 09:17 ]
Precies, zo heeft mijn 147 105pk toch echt geventileerde remmen voor, terwijl alles wat ik kan vinden suggereert dat er massieve schijven onder zouden moeten liggen.Alfa90_Buttje schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:13:
[...]
.. maar het is Alfa Romeo dus kijk niet raar op als er toch ergens Junior op staat, QV skirts onder zitten en een boxer in het vooronder ligt .. soms hadden ze wel eens wat onderdelen over waar ze vanaf moesten
Kan overigens ook een ombouw-actie naderhand zijn geweest, maar het lijkt me raar om die moeite te doen en dan niet een maatje groter te gaan.
Verwijderd
Het blauwe klavertje (ter ere van Nicola Romeo), of de groene, werd alleen gebruikt op de (145)QV modellen. De junior had sideskirts maar met 'Junior' erop.vectormatic schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 08:36:
[...]
Tuurlijk niet, jouw 145 is waarschijnlijk sneller dan mijn 147. Ik heb een 1.6 distinctive, maar dan het model met 105pk ipv 120, dus net zoveel PK als jouw 1.4, maar dan met (ik gok) meer gewicht.
En eerlijk is eerlijk, het liefst had ik ook een zwaardere motor, maar met dit soort budgetten kan je beter op conditie kopen dan specificaties, en die dikke V6 komt er nog wel een keer
Hoe je een L van een basis onderscheidt kan ik niet direct vertellen
Mijn oude 145QV:

Zullen links en rechts nieuwe spiegelunits opmoeten.Alfa90_Buttje schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:15:
[...]
nice !!
geinig hoe ze die spiegel hebben vastgezet
Misschien even met zwarte montagekit doen ofzo
Dus de linker zit vastgeknalt met 2 schroefpennen. En rechts zit dus met zwarte kit vastgelijmd.
Verder is het wel een rijdende auto met apk tot augustus. En heb nog zat 155 spul in mijn schuur om aantal zaken aan te pakken.
Mijn eigen 155 en GTV916 project hebben voorlopig voorrang, dus als iemand interesse heeft in een opknapper, circuitproject of sloper dan hoor ik het wel.
Ah correct, ik dacht dat het onderscheid de kleur van het klavertje was, aangezien de Junior er verder wel uitzag als een QV meen ik (ongeveer de zelfde truuk als de 33 Imola uitvoering)Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:26:
[...]
Het blauwe klavertje (ter ere van Nicola Romeo), of de groene, werd alleen gebruikt op de (145)QV modellen. De junior had sideskirts maar met 'Junior' erop.
Mijn oude 145QV:
Jup, dat was ook een van de redenen dat ik het helemaal uit elkaar gehaald heb ipv alleen even wat remmenreiniger & WD40 eroverheen... Er nu een mooi laagje rood vet opAlfa90_Buttje schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:15:
[...]
Wel even met vet insmeren hoor! mompelt iets over Alfa Romeo's en water .. maar vooral die motorkap sluiting!!
/me Helaas ook ervaringsdeskundige is
[...]
en tip: controleer het over een week of 4 nog eens .. voor hetzelfde koekt er allemaal vuil in en zit ie weer vast. Ik dacht ook dat ik het goed had gedaan, maar hij zat later toch weer loeivast
Kleine moeite om elke keer bij het oliepeilen ook even het slot na te kijken
Woei, mijne heeft weer last van gewichtsverlies !
./roest
De slang van de achterkant naar de achterklep waar je achteruitvloeistof doorheengaat is blijkbaar een beetje lek geweest van de binnenkant uit en onder de hemel is nu de lak eraf
.
( alleen rondom waar de slang zit dus het valt mee )
Tijd voor wat rustyco en daarna wat primer en spuiten ( gelukkig nog niet doorgerot tot de buitenkant )
./roest
De slang van de achterkant naar de achterklep waar je achteruitvloeistof doorheengaat is blijkbaar een beetje lek geweest van de binnenkant uit en onder de hemel is nu de lak eraf
( alleen rondom waar de slang zit dus het valt mee )
Tijd voor wat rustyco en daarna wat primer en spuiten ( gelukkig nog niet doorgerot tot de buitenkant )
[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 04-04-2016 20:08 ]
offtopic:
Roest is in eerste instantie toch juist gewichtstoename omdat het ijzer reageert met zuurstof en dan (o.a.) ijzeroxide vormt wat zwaarder is dan ijzer ?
Roest is in eerste instantie toch juist gewichtstoename omdat het ijzer reageert met zuurstof en dan (o.a.) ijzeroxide vormt wat zwaarder is dan ijzer ?
Inderdaad dus ook weight reduction
Maar gaat weer gefikst worden
lol, gisteravond even het luchtfilter leeggeklopt van de 155 (bmc-cda).... bladeren, dode insecten, stof en een berg zand kwam eruit.
Kan tussen de oren zitten, maar daarna leek de 155 gelijk vlotter door de toeren te lopen.
Anyway, komende zaterdag de veluwe/betuwe omgeving onveilig maken met een puzzel/navigatierit van de HAN automotive alumni.
2010 eerste plek, 2013 tweede plek, dus statistisch gezien wordt het nu dus de 3e plek.
Kan tussen de oren zitten, maar daarna leek de 155 gelijk vlotter door de toeren te lopen.
Anyway, komende zaterdag de veluwe/betuwe omgeving onveilig maken met een puzzel/navigatierit van de HAN automotive alumni.
2010 eerste plek, 2013 tweede plek, dus statistisch gezien wordt het nu dus de 3e plek.

Kort vraagjeSpecht schreef op woensdag 06 april 2016 @ 01:33:
lol, gisteravond even het luchtfilter leeggeklopt van de 155 (bmc-cda).... bladeren, dode insecten, stof en een berg zand kwam eruit.
[afbeelding]
Die CDA, zit daar een geolied filter in? Misschien dat ik in de toekomst ook een iets luidruchtiger filter in de 147 wil, maar ik begrijp dat geoliede filters op den duur je je LMM kosten.
W00t !!! 
bron: http://www.f1today.net/nl...tenkansje-voor-alfa-romeo
Overname Sauber buitenkansje voor Alfa Romeo!
Gepubliceerd op 06 apr 2016 11:53
Het team van Sauber verkeert financieel in grote moeilijkheden, maar de Zwitserse renstal is vastberaden om in China gewoon weer aan de start te staan. Globo Esporte vernam van meerdere bronnen dat de werkgever van Felipe Nasr en Marcus Ericsson in Sjanghai sowieso van de partij zal zijn.
Sauber-teambaas Monisha Kaltenborn ontbrak in Bahrein. Zij zou in Hinwil gewerkt hebben aan een reddingsplan. Het zijn cruciale weken voor het team. Mogelijk valt de renstal in handen van Alfa Romeo. Een terugkeer van het Italiaanse merk in de Formule 1 is een wens van Ferrari-voorzitter Sergio Marchionne. En laat Ferrari nou een van de partners van Sauber zijn.![]()
Het biedt Alfa Romeo een optie om relatief goedkoop en gemakkelijk op een redelijk niveau de Formule 1 in te stappen, speculeert Globo. Er gaan echter ook geruchten dat Kaltenborn praat met de sponsors van Ericsson, terwijl Turun Sanomat rept over een potentiële investeerder voor het team uit Dubai.

Interessante geruchten... Ik ga echter pas juichen als het uit betrouwbaardere bronnen dan f1today & gpupdate komt 
Mocht Ferrari het overnemen en er een Alfa-sticker op plakken hoop ik wel dat ze Kaltenborn een enkele reis terug naar Zwitserland geven
Mocht Ferrari het overnemen en er een Alfa-sticker op plakken hoop ik wel dat ze Kaltenborn een enkele reis terug naar Zwitserland geven

Zo te zien overgespoten door een blindeSpecht schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 23:27:
In het kader van: je kunt nooit te weinig Alfa's hebben, vandaag een 155 2.0 16v TS erbij gehaald.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Is iets van traction / stabilitycontrol niet standaard op een 156FL? Ik kan er geen knopje voor vinden (rechter knopje onder de versnellingspook is een dummy, verder nergens knoppen 'over'), bij het volgas wegrijden bij een stoplicht in de regen doet hij duidelijk niet aan tractioncontrol 
Niet dat ik er perse behoefte aan heb, maar vroeg het me af
Verwijderd
Nee, dat zit er standaard niet op. Volgens mij kwam dat bij de eerste 166's zelfs nog niet als standaard. Later bij de 3.0 en de 3.2 was er wel weer een 2e/geavanceerdere optie. Ik weet dat de FL 2.4JTD's het volgens mij wel allemaal standaard hebben.Chakotay schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:14:
Is iets van traction / stabilitycontrol niet standaard op een 156FL? Ik kan er geen knopje voor vinden (rechter knopje onder de versnellingspook is een dummy, verder nergens knoppen 'over'), bij het volgas wegrijden bij een stoplicht in de regen doet hij duidelijk niet aan tractioncontrol
Ik heb ASR en VDC in mijn 156 JTD 16v.
Waiting on the world to change
Zat ook ASR op mijn 147 JTD 16v inderdaad.pinda powerrr schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:34:
Ik heb ASR en VDC in mijn 156 JTD 16v.
mijn 156 1.8 TS 16v uit 2001 had alleen ABS 
/me learned the hard way
/me learned the hard way
[ Voor 50% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-04-2016 08:34 ]
Mijn recent overleden 156 had ook gewoon ASR.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Mijn 155 heeft stuurbekrachtiging! 
En de rest is voor mij persoonlijk nutteloos.
Ik heb liever echte mechanische grip, dan allerlei elektronische snufjes.
In mijn 155 is door de aangepaste ophanging in goede conditie de wegligging en balans al zo goed, dat hij bijna oneindig mechanische grip heeft (en dan zit er nog niet eens een schroefset onder).
Bochtjes met adviessnelheid 50 km/h gaan met droog weer gerust met 130, en met nat weer op 100.
Tractiecontrol heb je met Pirelli's in de maat 215/40/17 al bijna niet nodig.
Verder gewoon een kwestie van goede remmen, a-merk banden en een beetje verkeersinzicht, dan heb je al die meuk echt niet nodig. Geeft ook alleen maar een vals gevoel van veiligheid, waardoor je eerder een soort zombievolvorijder wordt.
In mijn 155 is door de aangepaste ophanging in goede conditie de wegligging en balans al zo goed, dat hij bijna oneindig mechanische grip heeft (en dan zit er nog niet eens een schroefset onder).
Bochtjes met adviessnelheid 50 km/h gaan met droog weer gerust met 130, en met nat weer op 100.
Tractiecontrol heb je met Pirelli's in de maat 215/40/17 al bijna niet nodig.
Verder gewoon een kwestie van goede remmen, a-merk banden en een beetje verkeersinzicht, dan heb je al die meuk echt niet nodig. Geeft ook alleen maar een vals gevoel van veiligheid, waardoor je eerder een soort zombievolvorijder wordt.
Nou ja geen enkele auto van 20 jaar oud die meer als 1,5 ton op de teller heeft, heeft tegenwoordig nog zijn originele lak, bijna allemaal wel een of meer overgespoten plaatwerkdelen.
Maakt mij ook verder niet uit, voor fietsengeld neem ik zo'n auto gewoon mee zonder proefrit en inspectie.
Keer omheenlopen, starten en meenemen die handel.
Snap ik, maar ze hadden natuurlijk even de moeite kunnen nemen om onder de deuren af te plakken. Het zit nu overalSpecht schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 12:01:
Nou ja geen enkele auto van 20 jaar oud die meer als 1,5 ton op de teller heeft, heeft tegenwoordig nog zijn originele lak, bijna allemaal wel een of meer overgespoten plaatwerkdelen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
+1, ik voel veel liever zelf waar de auto mee bezig is. Ik heb ook een keer een Golfje als voorloopauto in de lease gehad, dat ding gooide elke keer als je een beetje enthousiast in de remmen ging de alarmlichten maar alvast aan, nog ruim voordat de ABS ook maar in de buurt van ingrijpen kwam. Leuk knipperend over een dijkweggetje rijden werd datSpecht schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:53:
Tractiecontrol heb je met Pirelli's in de maat 215/40/17 al bijna niet nodig.![]()

ik was ook altijd exact deze mening toebedeeld .. totdat in een onbewaakt ogenblik je kont ineens van voren zit en je achterstevoren de berm in sjeest ... ASR had wellicht nog iets kunnen uithalen .. maar dát zat er niet op ..Specht schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:53:
Tractiecontrol heb je met Pirelli's in de maat 215/40/17 al bijna niet nodig.![]()

Ik kan je vertellen .. FWD en nat wegdek en slechte achterbanden .. dat vang je NIET op. No way ..
Vandaag gaan de zomerbanden + velgen (8C :-)) weer op de giulietta. Deze winter met no-name winterbanden rondgereden die nagenoeg nieuw waren. Maar bij vochtig weer in iedere bocht op snelheid gelijk onderstuur, en ook met aan-remmen meerdere malen ABS erin omdat de banden volledig zoek gingen. Met m'n zomerbanden nog nooit gehad. Soms erg blij geweest dat de systemen even ingrepen :-)Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:57:
[...]
ik was ook altijd exact deze mening toebedeeld .. totdat in een onbewaakt ogenblik je kont ineens van voren zit en je achterstevoren de berm in sjeest ... ASR had wellicht nog iets kunnen uithalen .. maar dát zat er niet op ..![]()
Ik kan je vertellen .. FWD en nat wegdek en slechte achterbanden .. dat vang je NIET op. No way ..
[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 08-04-2016 15:50 ]
Winterbanden in NL zijn ook compleet overdreven. Alleen als er sneeuw ligt waar je doorheen moet rijden heb je er wat aan, onder alle andere omstandigheden kun je beter met fatsoenlijke zomerbanden rijden. Ik leg in de winter altijd nieuwe zomerbanden onder de GT.
de betaler vervuilt
Mja als je dan hoekie foekie winterbanden eronder legt had je beter helemaal niks kunnen doen...
Eens met GA!S dus, zorgen dat je voldoende profiel voor de winter hebt, dan kan er weinig gebeuren.
Eens met GA!S dus, zorgen dat je voldoende profiel voor de winter hebt, dan kan er weinig gebeuren.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zo vandaag de krokante laag verwijdert
.
Wat een leuk klusje op je vrije dag met de zon op je porem !
.
Maar goed al met al succesvol al 2 lagen Brunox gesmeerd na het schoonmaken en schuren.
Vanavond nog een laag en dan vannacht het rubber terugplaatsen en daarna is een spuitbus scoren in de juiste kleur en dan een top laag en het rubber van de slang vervangen.
Krusty !
Wat een leuk klusje op je vrije dag met de zon op je porem !
Maar goed al met al succesvol al 2 lagen Brunox gesmeerd na het schoonmaken en schuren.
Vanavond nog een laag en dan vannacht het rubber terugplaatsen en daarna is een spuitbus scoren in de juiste kleur en dan een top laag en het rubber van de slang vervangen.
Krusty !

Mijn 147 1.6
Niet de snelste, niet de netste, maar wel een solide auto, en toch een alfa
En ik ga netjes mn best doen om t ding netjes te maken/houden de komende tijd, vandaag heeft ie een nieuwe luchtfilter en pollenfilter gekregen, en bougies en olie liggen ook klaar.
Ja maar je zegt het zelf al, nat wegdek en slechte achterbanden. Dan vraag je er idd ook wel om.Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:57:
[...]
ik was ook altijd exact deze mening toebedeeld .. totdat in een onbewaakt ogenblik je kont ineens van voren zit en je achterstevoren de berm in sjeest ... ASR had wellicht nog iets kunnen uithalen .. maar dát zat er niet op ..![]()
Ik heb op dit moment 2 jaar oude banden erop, waarvan degene met meeste profiel nu achter zitten (ik wissel ze elk half jaar van voor naar achter).
Komende zomer nog mee doorrijden en dan zijn de voorbanden sowieso wel op denk ik, en dan gaan er in de winter weer verse Pirelli Pzero's onder.
Enige aandachtspunt bij mijn 155 nu is de achteras, die mag een revisie gaan krijgen met nieuwe ophangrubbers en scharnierlagers. Merk nu in snelle bochten dat er onbalans in de achterkant komt, omdat een van de armen soepeler inveert als de ander.
En verder heb ik pas 2x een momentje gehad in 10 jaar tijd waar elektronica mogelijk iets had kunnen helpen, een keer met 5 cm sneeuw en plotseling remmende voorliggers, waardoor ik 2 keuzes had, remmen en achterop een SUV met trekhaak doorglijden of de berm met een heg insturen.
Werd optie 2. Schade iets van 200 euro voor alleen een andere voorbumper en overspuiten.
Ander momentje was in Belgie tijdens een zware regenbui in de winter, door veel spray van de voorliggers en weinig licht zag ik niet dat de linkerbaan compleet onder water stond, voor mijn gevoel had ik toen aqua planning met alle 4 de wielen.... gas los gelaten en daarna had ik gelukkig weer grip.
Ik moet de electronica nog tegenkomen die 4 aquaplanerende wielen weer in het gareel krijgt.
de betaler vervuilt
Fan van Pirelli ?.
Vind het zulke niet fijne banden
Heb laatst mijn setje Pzero's die kaal waren vervangen voor een set Toyo Sport T1
En ik ben echt uitermate tevreden, en dat voor 350 euro inclusief erop zetten en balanceren.
Ik kan het 'grote alfa topic' nergens vinden.. klopt dat?
Dan maar hier
Heeft toevallig iemand hier ervaring met de Bose subwoofer voor de Alfa 156 SW?
Ik zit er aan te denken om deze inclusief bijbehorende versterker (de speakers niet, houd originele voorlopig) aan mn huidige radio te hangen.
Kan dit zomaar?
Dan maar hier
Ik zit er aan te denken om deze inclusief bijbehorende versterker (de speakers niet, houd originele voorlopig) aan mn huidige radio te hangen.
Kan dit zomaar?
Je hebt er nogal wat smaken in. De P-Zero Nero vind ik een prima all-rounder, de Rosso is me te hard en de P-Zero veel te zacht.Mektheb schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:16:
[...]
Fan van Pirelli ?.
Vind het zulke niet fijne banden, veel geluid erg stug en grip in de regen vond ik ze ook niet echt mega
Heb laatst mijn setje Pzero's die kaal waren vervangen voor een set Toyo Sport T1
En ik ben echt uitermate tevreden, en dat voor 350 euro inclusief erop zetten en balanceren.
de betaler vervuilt
Zo, vandaag was het heerlijk weer om eens te knutselen aan de GT
- Spiegelkappen vervangen door Blackline kappen
Voor:

Na:

- GT logo aangebracht

- Haaievin antenne

- Yatour AUX unit, zodat de originele head unit AUX support krijgt door CD Changer emulatie
- Bluetooth module op de Yatour, met Bluetooth 4.0 Aptx, werkt prima met Spotify op Windows Phone 8.1 en de geluidskwaliteit is boven verwachting. Heb de progression editie dus zonder stuurbediening. Met de draaibutton kan ik vorige volgend nummer + volume regelen en telefoon opnemen zonder ingewikkelde wijzigingen aan stuur. Is alleen nog niet weggewerkt vandaar nog geen foto's.
Volgende week gaan de zomerbanden (Pirelli P Zero om on topic te blijven) + velgen erop!!

En ook even wassen
Voor:

Na:

- GT logo aangebracht

- Haaievin antenne

- Yatour AUX unit, zodat de originele head unit AUX support krijgt door CD Changer emulatie
- Bluetooth module op de Yatour, met Bluetooth 4.0 Aptx, werkt prima met Spotify op Windows Phone 8.1 en de geluidskwaliteit is boven verwachting. Heb de progression editie dus zonder stuurbediening. Met de draaibutton kan ik vorige volgend nummer + volume regelen en telefoon opnemen zonder ingewikkelde wijzigingen aan stuur. Is alleen nog niet weggewerkt vandaar nog geen foto's.
Volgende week gaan de zomerbanden (Pirelli P Zero om on topic te blijven) + velgen erop!!

En ook even wassen

[ Voor 3% gewijzigd door Jerome! op 10-04-2016 22:57 ]
Mooie auto !Jerome! schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:53:
Zo, vandaag was het heerlijk weer om eens te knutselen aan de GT
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
[afbeelding]
- GT logo aangebracht
[afbeelding]
- Haaievin antenne
[afbeelding]
[afbeelding]
En ook even wassen
Alleen zonder het GT logo en de blackline kappen is hij naar mijn smaak mooier
Maar dat is IMHO !
Wel echt een onwijs mooie kleur
die antenne zou blauw moeten zijn. Die chroom kappen hoeven imho ook niet zo nodig 
Die velgen zijn erg tof!
Die velgen zijn erg tof!
Ik rijd dus ook met de P-Zero Nero GT.GA!S schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:33:
[...]
Je hebt er nogal wat smaken in. De P-Zero Nero vind ik een prima all-rounder, de Rosso is me te hard en de P-Zero veel te zacht.
Hierboor had ik de P-Zero Nero (zonder GT). Geen idee wat het precieze verschil is, beide banden geven prima grip onder de 155.
Verder nog wat fotootjes van puzzelrit afgelopen weekend. Heb me weer prima vermaakt. Rit was in de omgeving Ede, Wijk bij Duurstede en Wageningen.
Helaas had mijn navigator een offday dus geen top 10 score.

vet
wij deden vroegah wel eens een nachtrit met de start in Wijk van Duurstede en dan rondje om het IJselmeer ofzo, ook fun
Grote schijnwerper mee en dan maar op huizen schijnen of er ook een aanwijzing op stond 
Blijft een fantastisch ding die 155 wide body in die kleur proteo rosso met die velgen !!!
wij deden vroegah wel eens een nachtrit met de start in Wijk van Duurstede en dan rondje om het IJselmeer ofzo, ook fun
Blijft een fantastisch ding die 155 wide body in die kleur proteo rosso met die velgen !!!
[ Voor 43% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-04-2016 16:20 ]
Weet iemand toevallig of de waarde "Engine Temperature" uit FiatECUDiag hetzefde is als wat de koelwatertemp-meter aan zou moeten geven? De enige temperatuur-waardes die tussen de lijst sensordata staan zijn namelijk Engine Temperature en (Intake)Air Temperature.
Als dat het geval is ben ik blij, die geeft namelijk netjes 80-85 graden aan tijdens het rijden, terwijl de meter in het dashboard op het zelfde moment niet boven de 70 uit komt. Als het meer de 90 uit komt lijken ze meer bij elkaar in de buurt te komen.
Als het toch wel een andere waarde is ga ik maar eens op zoek naar een nieuwe thermostaat
Als dat het geval is ben ik blij, die geeft namelijk netjes 80-85 graden aan tijdens het rijden, terwijl de meter in het dashboard op het zelfde moment niet boven de 70 uit komt. Als het meer de 90 uit komt lijken ze meer bij elkaar in de buurt te komen.
Als het toch wel een andere waarde is ga ik maar eens op zoek naar een nieuwe thermostaat

Verwijderd
Het ligt er aan welke motor/tempsensor je hebt. Er zijn verschillende sensors op de thermostaten van Alfa te vinden, 2 en 4 aderige. De 4 aderige heeft een signaal naar de je dashboard, en een naar de ECU. Dat zijn dus echt 2 verschillende signalen!Chakotay schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:27:
Weet iemand toevallig of de waarde "Engine Temperature" uit FiatECUDiag hetzefde is als wat de koelwatertemp-meter aan zou moeten geven? De enige temperatuur-waardes die tussen de lijst sensordata staan zijn namelijk Engine Temperature en (Intake)Air Temperature.
Heb je de 4 aderige, en een groot verschil - vervang sensor. Heb je de 2 aderige en een groot verschil... Uhh, dat zou vreemd zijn. Dan zou ik beginnen met het vervangen van het metertje zelf denk ik
Het is een 2005 156 1.8 TS, eens zien of ik de boel los kan halen binnenkortVerwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:18:
[...]
Het ligt er aan welke motor/tempsensor je hebt. Er zijn verschillende sensors op de thermostaten van Alfa te vinden, 2 en 4 aderige. De 4 aderige heeft een signaal naar de je dashboard, en een naar de ECU. Dat zijn dus echt 2 verschillende signalen!
Heb je de 4 aderige, en een groot verschil - vervang sensor. Heb je de 2 aderige en een groot verschil... Uhh, dat zou vreemd zijn. Dan zou ik beginnen met het vervangen van het metertje zelf denk ik
Verwijderd
Dat zou een 4 polige moeten zijn, als je de motorkap open maakt zou 'ie uit mn hoofd zo zichtbaar moeten zijn aan de rechterkant van je motorChakotay schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:23:
[...]
Het is een 2005 156 1.8 TS, eens zien of ik de boel los kan halen binnenkort
Kwestie van eruit schroeven, nieuwe erin, 5 minute job
Aangezien er verder nog niet op gereageerd wordt.. nog maar een keer:
Ik kan het 'Grote alfa topic' nergens vinden.. klopt dat?
Dan maar hier
Kan dit zomaar?
EN bij gebrek aan een V&A voor auto onderdelen: Heeft iemand toevallig nog 2x skirt kapjes (pref zwart/nero fuoco) liggen?
thnx!
Dan maar hier
Kan dit zomaar?
EN bij gebrek aan een V&A voor auto onderdelen: Heeft iemand toevallig nog 2x skirt kapjes (pref zwart/nero fuoco) liggen?
thnx!
Verwijderd
Dat zal nog een aardige kluif worden, want meesal ligt de BOSE kabelboom er niet. Die moet je er dan dus ook inmaken, en alle speakerdraden opnieuw leggen, want die gaan ook via de versterker als je de BOSE subwoofer inbouwt.poor Leno schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:33:
Dan maar hier
Kan dit zomaar?
thnx!
Long story short: normale versterker gebruiken.
Thnx! Maar ik kan wel dus de sub zelf gebruiken, alleen met een andere amp? Moet ik nog op de Ohms letten oid?Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:40:
[...]
Dat zal nog een aardige kluif worden, want meesal ligt de BOSE kabelboom er niet. Die moet je er dan dus ook inmaken, en alle speakerdraden opnieuw leggen, want die gaan ook via de versterker als je de BOSE subwoofer inbouwt.
Long story short: normale versterker gebruiken.
(Het gaat mij er nl om dat ie zo mooi inbouwt

Of zal ik gewoon de kast gebruiken, en zelf dan maar een andere sub en amp erin zetten?
Mijn zwager heeft interesse in een 147. Meer specifiek een 1.6 TS van 2004 met 160k op de klok.
Iemand tips waarop te letten?
Yes, ik zou vooral opletten op wat er in dit topic al meerdere malen is genoemd voor de 1.6'jes. Gewoon even doorzoeken en je hebt al vrij snel een hele lijst.Timmert schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:04:
Mijn zwager heeft interesse in een 147. Meer specifiek een 1.6 TS van 2004 met 160k op de klok.
En om Intelligo aan te vullen:poor Leno schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:33:
Dan maar hier
Kan dit zomaar?
thnx!
Bose is echt een totaal ander systeem dan de gewone radio. Vanuit de radio gaan draden naar de versterker en vandaar weer draden naar de speakers. Niet standaard dus
Je zou wel de behuizing kunnen gebruiken om er een kleine 10" sub in te doen met een versterker. Heeft een vriend van mij gedaan en is echt een leuke mod. En dan aansluiten op de manier hoe een normale versterker moet worden aangesloten.
Waiting on the world to change
Cool thnxpinda powerrr schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:54:
[...]
En om Intelligo aan te vullen:
Bose is echt een totaal ander systeem dan de gewone radio. Vanuit de radio gaan draden naar de versterker en vandaar weer draden naar de speakers. Niet standaard dus![]()
Je zou wel de behuizing kunnen gebruiken om er een kleine 10" sub in te doen met een versterker. Heeft een vriend van mij gedaan en is echt een leuke mod. En dan aansluiten op de manier hoe een normale versterker moet worden aangesloten.
Snap dat de originele oplossing wegwerken ook wel nice is maar een actief subje onder de stoel van de bijrijder is vaak ook een prima oplossing waar je niets van ziet.
Ook wel een idee, alleen minder leuk voor mn bijrijderGoldenSample schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:06:
[...]
Snap dat de originele oplossing wegwerken ook wel nice is maar een actief subje onder de stoel van de bijrijder is vaak ook een prima oplossing waar je niets van ziet.
Of juist welpoor Leno schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:09:
[...]
Ook wel een idee, alleen minder leuk voor mn bijrijder

Moet zeggen ik zit toch meestal alleen in de auto & als ik met een bijrijder zit zet ik de muziek minder hard. Dus dat probleem valt bij mij wel mee in de praktijk.
Das waar, maar af en toe...GoldenSample schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:18:
[...]
Of juist wel![]()
Moet zeggen ik zit toch meestal alleen in de auto & als ik met een bijrijder zit zet ik de muziek minder hard. Dus dat probleem valt bij mij wel mee in de praktijk.
Hopen dat mn airbagstekkers onder de stoel niet lostrillen
Zijn die underseat dingen een beetje ok?
Kijk de inbouwdiepte blijft natuurlijk beperkt. Echter als je zonder extra versterker voor je gewone speakers rond rijd denk ik dat het beperkte vermogen niet zo een probleem is, ze gaan ook niet enorm laag tov. grotere subwoofers.poor Leno schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:20:
[...]
Das waar, maar af en toe...![]()
Hopen dat mn airbagstekkers onder de stoel niet lostrillen
Zijn die underseat dingen een beetje ok?
Rijd zelf met een Kenwood KSC-SW11, een Pioneer ts-wx120 schijnt redelijk vergelijkbaar te zijn. Wat ik overigens een voordeeltje vond, kon hem voor de 12volt gewoon achter mijn dash bedraden kon ipv direct naar mijn accu, standaard zekering is een stuk krachtiger dan het piek vermogen van radio + subwoofer) Ik weet het, niet heel netjes maar het werkt prima en de bedrading is dik genoeg.
[ Voor 23% gewijzigd door GoldenSample op 13-04-2016 23:31 ]
Ik zal t zeker eens t checken.. Voor mij hoeft het ook niet zo heftig hoor, gewoon lekker vol geluidGoldenSample schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:24:
[...]
Kijk de inbouwdiepte blijft natuurlijk beperkt. Echter als je zonder extra versterker voor je gewone speakers rond rijd denk ik dat het beperkte vermogen niet zo een probleem is, ze gaan ook niet enorm laag tov. grotere subwoofers.
Rijd zelf met een Kenwood KSC-SW11, een Pioneer ts-wx120 schijnt redelijk vergelijkbaar te zijn.
Mocht je in Amsterdam wonen mag je komen luisteren.poor Leno schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:30:
[...]
Ik zal t zeker eens t checken.. Voor mij hoeft het ook niet zo heftig hoor, gewoon lekker vol geluid
Ik zal t onthouden, thnxGoldenSample schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:32:
[...]
Mocht je in Amsterdam wonen mag je komen luisteren.
Ik zit met een vreemd en 'zeer gevaarlijk' probleem.
Mijn MITO uit 2009 46.000 km gaat na een rit op de snelweg bij het remmen de boel blokkeren en zit dan half of helemaal vast, dit is levens-gevaarlijk omdat ik stil sta op de snelweg en niet meer voor of achter-uit kan.
Op het moment dat dit gaat gebeuren krijg ik een melding van de computer: stuurcorrectie, VDC, Hillholder (zie handleiding) ...... ja leuk.. maar de handleiding zegt dat ik de dealer moet raadplegen en die kan het probleem dus niet vinden.
Alle 4 de wielen zitten dus muurvast, of half vast. Het probleem is op dit moment alleen op te lossen door de auto een aantal uren te laten staan en is de melding van de computer ook weer verdwenen en alle remmen funtioneren dan weer normaal.
Het rem-pedaal voelt hard aan als het probleem zich voordoet, maar staat wel op de normale stand.
Op dit moment kan ik dus niet met de auto rijden en de Alfa Dealer heeft geen idee wat het probleem is en bij het uitlezen zijn er geen fout-meldingen. Als iemand van jullie ook maar enig idee heeft wat het zou kunnen zijn zou ik dit zeer op prijs stellen.
Ik heb zelf het hele internet af-gezocht maar niemand die dit probleem heeft schijnbaar.
Mijn MITO uit 2009 46.000 km gaat na een rit op de snelweg bij het remmen de boel blokkeren en zit dan half of helemaal vast, dit is levens-gevaarlijk omdat ik stil sta op de snelweg en niet meer voor of achter-uit kan.
Op het moment dat dit gaat gebeuren krijg ik een melding van de computer: stuurcorrectie, VDC, Hillholder (zie handleiding) ...... ja leuk.. maar de handleiding zegt dat ik de dealer moet raadplegen en die kan het probleem dus niet vinden.
Alle 4 de wielen zitten dus muurvast, of half vast. Het probleem is op dit moment alleen op te lossen door de auto een aantal uren te laten staan en is de melding van de computer ook weer verdwenen en alle remmen funtioneren dan weer normaal.
Het rem-pedaal voelt hard aan als het probleem zich voordoet, maar staat wel op de normale stand.
Op dit moment kan ik dus niet met de auto rijden en de Alfa Dealer heeft geen idee wat het probleem is en bij het uitlezen zijn er geen fout-meldingen. Als iemand van jullie ook maar enig idee heeft wat het zou kunnen zijn zou ik dit zeer op prijs stellen.
Ik heb zelf het hele internet af-gezocht maar niemand die dit probleem heeft schijnbaar.
Ik heb dit volgens mij eens eerder gelezen. Welke regio woon je?
http://www.alfaowner.com/...-vdc-braking-problem.html
http://www.alfaowner.com/...ure-jammed-brakes-on.html
Live uitlezen en letten op de data van de sensoren die VDC aansturen.
de betaler vervuilt
Ik woon in de stad Groningen.__1337__ schreef op donderdag 14 april 2016 @ 06:24:
Ik heb dit volgens mij eens eerder gelezen. Welke regio woon je?
Verwijderd
Jongens, ik moet iets toegeven.
Zoals jullie wellicht weten ben ik voor de "sensible" oplossing gegaan, en heb ik tegenwoordig een Honda Civic Hybrid (vrouw) en Saab 9-7x. En ik heb spiiijjjjjtttt!!!!
Alleen al het zien van de reflectie van mijn 159 bracht me altijd tot een glimlach. En nu.... Wat een saaiheid.
Ik wil mijn 159 terug
Dus voor iedereen die er over denkt zijn Alfa weg te doen om iets "beschaafds", "de vrouw wil het" of "logisch" te kopen. Dont do it!!!
Zoals jullie wellicht weten ben ik voor de "sensible" oplossing gegaan, en heb ik tegenwoordig een Honda Civic Hybrid (vrouw) en Saab 9-7x. En ik heb spiiijjjjjtttt!!!!
Alleen al het zien van de reflectie van mijn 159 bracht me altijd tot een glimlach. En nu.... Wat een saaiheid.
Ik wil mijn 159 terug
Dus voor iedereen die er over denkt zijn Alfa weg te doen om iets "beschaafds", "de vrouw wil het" of "logisch" te kopen. Dont do it!!!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2016 09:44 ]
Bedankt voor de linkjes, maar mijn probleem is toch iets anders dan op de betreffende site wordt uitgelegd.GA!S schreef op donderdag 14 april 2016 @ 07:07:
http://www.alfaowner.com/...-vdc-braking-problem.html
Ik ga ervan uit dat de Alfa dealer alles heeft uitgelezen, maar ik zal voor de zekerheid de dealer bellen of ze ook de sensoren van de VDC hebben ge-checked.
(ik dacht zelf aan een hoofdrem-cilinder omdat hij na een aantal uren weer normaal functioneert) de pen die in de cilinder zit zakt dan terug in de normale stand. Dit kan je natuurlijk alleen uittesten als je een nieuwe gaat monteren.
Trek de volgende keer je accu los en kijk of je daarna weer kunt rijden, zo ja dan is het een electronisch probleem.
de betaler vervuilt
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:00:
[...]
P.s., hoort hier niet thuis maar toch wel een soort van ook aparte auto. Ik heb de GT verkocht, en kon het niet laten iets anders uit te zoeken. Het is een Saab 9-7X 4.2 op LPG/G3 geworden. God wat hou ik van dit wegenbelastingloze land![]()
Zaterdag ophalen(in NL) en zondag mee naar huis rijden. Ik verwacht een hoog gehalte van comfort
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:20:
Ik wil mijn 159 terug
zo, wel 2 hele maanden .. dát duurde lang

dan hou ik het al heel wat langer vol met mijn Punto ..
/me ook mee doet
ik wil mijn 156 terug
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-04-2016 11:03 ]
Sukkel!! told you so!! hahahahaVerwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:20:
Ik wil mijn 159 terug
Nooit ga ik mijn 159 weg doen!! Ook al betaal ik meer dan 200 per maand aan belasting en verzekering!
werkelijk .. je hebt een _levensgevaarlijk_ probleem en de dealer kan niks vinden dus suc6 ermee .. bahRoaDHouse schreef op donderdag 14 april 2016 @ 00:27:
Ik zit met een vreemd en 'zeer gevaarlijk' probleem.

waarschijnlijk kan ie niks vinden omdat de computer geen actuele melding geeft. Gewoon goed luisteren naar jouw verhaal en dan logisch nadenken en een verantwoorde actie zoals vervangen van de sensoren op de wielen kunnen ze niet verzinnen ...
Ze kunnen mij niet pissiger krijgen!!!
AhwwwVerwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:20:
Ik wil mijn 159 terug

Kun je geen leuk 156je voor erbij nemen? Kosten niets meer en maandelijks ook niet veel..
Nu al aan mn 6e 156.. benieuwd of ik ooit iets anders ga rijden
Verwijderd
Mocht iemand hem op marktplaats tegenkomen, geef een harde gil, en ik koop hem meteen terugrohit schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:11:
[...]
Sukkel!! told you so!! hahahaha
Nooit ga ik mijn 159 weg doen!! Ook al betaal ik meer dan 200 per maand aan belasting en verzekering!
Makkelijk te herkennen, de enige 159 met zwarte TI wielen in NL denk ik
Verwijderd
Een 156 doet 't niet meer voor me, na de 159. Dat is toch een veel meer "volwassen" auto, zeker op lange autobahn-ritten. En.... de 159 zoals ik hem aangepast had was gewone porno op wielen. Dat wil ik dus terug.poor Leno schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:18:
[...]
Ahwww
Kun je geen leuk 156je voor erbij nemen? Kosten niets meer en maandelijks ook niet veel..
Nu al aan mn 6e 156.. benieuwd of ik ooit iets anders ga rijden
Hier bij mijn werk staat vaak een 159 2.4JTDm 210PK Q4, ook in de volste uitvoering met Navi & Bose zoals ik hem had....
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik heb t tegenovergestelde.. De 159 vond ik wat saaierVerwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:20:
[...]
Een 156 doet 't niet meer voor me, na de 159. Dat is toch een veel meer "volwassen" auto, zeker op lange autobahn-ritten. En.... de 159 zoals ik hem aangepast had was gewone porno op wielen. Dat wil ik dus terug.
Hier bij mijn werk staat vaak een 159 2.4JTDm 210PK Q4, ook in de volste uitvoering met Navi & Bose zoals ik hem had....Alleen dan in metallic bruin. Dat moet dan wel zwart.

En ik geef zelfs de voorkeur aan de oudere 156, tot aan de face/interieur lift
(hahaha ieder zn gekke voorkeuren he)
haha nee na de 156 gehad te hebben geef mij maar toch echt een 159! en moest het een 156 worden dan de FL 156poor Leno schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:24:
[...]
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik heb t tegenovergestelde.. De 159 vond ik wat saaier![]()
En ik geef zelfs de voorkeur aan de oudere 156, tot aan de face/interieur lift![]()
Verwijderd
Klopt, de 156 rijdt een stuk speelser. Mijn vriendin had destijds de 2004 facelift SW 2.4JTDm 175PK, en ik de 1.9JTDm 159 SW Met +-180Pk (Squadra). ja, de 156 was wat vlotter, maar als je veel snelweg enzo doet, ben je toch een stuk fitter als je uit de 159 stapt.poor Leno schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:24:
[...]
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik heb t tegenovergestelde.. De 159 vond ik wat saaier![]()
En ik geef zelfs de voorkeur aan de oudere 156, tot aan de face/interieur lift![]()