Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 55 ... 118 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:34
rohit schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:35:
Mijn broertje heeft gisteren een 147 gehaald.

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En bij mij altijd de 1e vraag als ik dit zie.

Met matchende deurpanelen of zonder ? :D, altijd zo zonde leren bekleding en dan geen leren deurpanelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Mektheb schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:57:
[...]

En bij mij altijd de 1e vraag als ik dit zie.

Met matchende deurpanelen of zonder ? :D, altijd zo zonde leren bekleding en dan geen leren deurpanelen :(
Yes! alles matched ;)

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi karretje in die kleur en uitlaatcombi, nu nog even iets sportievere velgen!
rohit schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:35:
Mijn broertje heeft gisteren een 147 gehaald.

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:16:
Mooi karretje in die kleur en uitlaatcombi, nu nog even iets sportievere velgen!

[...]
Hahaha echt he!
vond ik ook al.. misschien plastidippen? Zou iets mooier zijn dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Nee gewoon compleet andere velgen, deze zijn 15" inch als ik het zo goed zie.

Ik zou gewoon opzoek gaan naar een mooie set echte alfa velgen, geen "bbs ofzo"

Selespeed velgen
GTA velgen
TI velgen ( toora )

En banden :+

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 27-05-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 159 is weer terug *O* *O* *O*

De schade opgenomen:
-Distributieriem nieuw
-Waterpomp nieuw
-Krukaspoulie nieuw
-Multiriem nieuw
-Tuimelaars nieuw
-Slangetje aan roetfilter nieuw (deze veroorzaakte het eerderop genoemde motorstorinkje bij hoge snelheden)
-Nieuwe APK
-Ashoes nieuw

Ach... Alles voor je grote liefde toch 8)7

Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-LIY7BJBL-G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:22

pinda powerrr

Slow down...

Waar is de "like" knop? :)

*O* *O* *O*

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een cm of 10 rechts van je rempedaal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Haha nice logo! ;)

iemand een goedkope toko voor 5w40 diesel motor olie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

rohit schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:40:
Haha nice logo! ;)

iemand een goedkope toko voor 5w40 diesel motor olie??
www.olietekoop.nl

Heb daar vorige maand nog een vijf liter can gekocht. Castrol Magnatec 5w40 met de juiste specificaties voor de Fiat groep. Ik heb met deze olie nul verbruik op 20K km's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:16:
Een vriend van mij wil graag de Mito Brembo's op zijn normale Mito plaatsen maar ik zag laatst deze link:
http://link.marktplaats.nl/920188100 dus nu ik dit heb gelezen neem ik aan dat ze niet zullen passen zonder deze adapter? Of kun je gewoon de wielnaaf van de Mito met de Brembo's ook overnemen?
Dat is mijn advertentie. ;)
Op de gewone MiTo moeten er ook altijd adapters gebruikt worden voor montage van de QV Brembo klauwen.
Dan ga ik er voor het gemak wel even vanuit dat de fusees van de gewone MiTo's hetzelfde zijn als van de QV. Want als ik me niet vergis zijn de Brembo klauwen op bepaalde actiemodellen ook als optie leverbaar geweest, dus volgens mij zijn de fusees gewoon hetzelfde.

Soms zitten de standaard adapters bij de klauwen als je ze 2e hands koopt, maar niet altijd.
Heb trouwens 2 sets MiTo QV klauwen met mijn adapters te koop.

1 set nieuw met nieuwe remblokken: €750
Afbeeldingslocatie: http://rsgparts.nl/brembo-nieuw1.jpg

1 set gebruikt in nette staat: €550
Afbeeldingslocatie: http://www.rsgparts.nl/brackets8.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Specht op 01-06-2015 20:08 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:59:
De 159 is weer terug *O* *O* *O*

De schade opgenomen:
-Distributieriem nieuw
-Waterpomp nieuw
-Krukaspoulie nieuw
-Multiriem nieuw
-Tuimelaars nieuw
-Slangetje aan roetfilter nieuw (deze veroorzaakte het eerderop genoemde motorstorinkje bij hoge snelheden)
-Nieuwe APK
-Ashoes nieuw

Ach... Alles voor je grote liefde toch 8)7

Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

[afbeelding]
Heb je hem over de oude heen geplakt ? :+

Ik heb ze echt eerst verwijdert vond de gouden rand die ik nog zag zitten net niet zo heel mooi.

Heb van de week ook de wheel caps gekocht die moet ik nog plaatsen en dan helemaal in match ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specht schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:00:
[...]

Dat is mijn advertentie. ;)
Op de gewone MiTo moeten er ook altijd adapters gebruikt worden voor montage van de QV Brembo klauwen.
Dan ga ik er voor het gemak wel even vanuit dat de fusees van de gewone MiTo's hetzelfde zijn als van de QV. Want als ik me niet vergis zijn de Brembo klauwen op bepaalde actiemodellen ook als optie leverbaar geweest, dus volgens mij zijn de fusees gewoon hetzelfde.

Soms zitten de standaard adapters bij de klauwen als je ze 2e hands koopt, maar niet altijd.
Heb trouwens 2 sets MiTo QV klauwen met mijn adapters te koop.
http://www.schadeautos.nl...1_4_turbo_155_pk/o/781958

Deze man verkoopt zijn set inclusief remblokken en schijven voor 450 euro en ik denk dat hij die adapters er wel bij wil doen. Ik keek even voor een vriend maar hij vond het grapje toch uiteindelijk te duur worden dus we zijn niet meer geintresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:40
Ik ga zaterdag naar een 156 kijken, om specifiek te zijn deze. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een 156? Zelf heb ik al de volgende puntjes gevonden:

- Roest
- Draagarmen
- Roest
- Thermostaat(?)

Van wat ik zo op internet lees is het blok (1.9 JTD) erg betrouwbaar, en gezien de auto dealeronderhouden is heb ik er ook wel vertrouwen in. Het is echter m'n eerste Italiaan en ik ben een beetje huiverig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Als het je 1e Alfa is zou ik toch nog even doorsparen en een auto kopen met iets minder op de teller.. je gaat gegarandeerd problemen ermee krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:40
rohit schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:00:
Als het je 1e Alfa is zou ik toch nog even doorsparen en een auto kopen met iets minder op de teller.. je gaat gegarandeerd problemen ermee krijgen..
Het is een vakantieauto :) na een paar maandjes gaat ie weer weg. Bovendien koop ik 'm samen met wat vrienden, en een ervan is een monteur dus wat dat betreft moet het wel (eventjes) goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Oh dan prima toch!

Iets anders, de 147 van me broertje heeft ontzettend veel last van roetvorming... zijn hele uitlaat is zwart en als ik flink gas geef komt er een rookpluim uit... hij houd niet in en is gewoon vlot maar wel steeds met een pluimpje... waar kan dit aan liggen?

[ Voor 87% gewijzigd door Rohit op 02-06-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Knul schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:49:
Ik ga zaterdag naar een 156 kijken, om specifiek te zijn deze. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een 156? Zelf heb ik al de volgende puntjes gevonden:

- Roest
- Draagarmen
- Roest
- Thermostaat(?)

Van wat ik zo op internet lees is het blok (1.9 JTD) erg betrouwbaar, en gezien de auto dealeronderhouden is heb ik er ook wel vertrouwen in. Het is echter m'n eerste Italiaan en ik ben een beetje huiverig :+
Aangezien het een vakantieauto is, zou ik me niet teveel zorgen maken om de dingen die je noemt.

- Roest is vaak bij de dorpels, als die het heeft, dan komt ie niet door de apk ;)
- Draagarmen, hekel punt, maar hoeft niet. Ik heb pas toen de auto al negen jaar oud was de eerste draagarm vervangen. Kunnen gewoon lang meegaan dus. De aftermarket zooi wil wel eens binnen een half jaar weer kapot zijn.
- Thermostaat. Deze is erg makkelijk te vervangen, mocht deze kapot zijn, dan nog steeds geen paniek. De klep blijft dan openstaan waardoor de auto iets moeilijker warm wordt, maar dat is juist geen probleem in geval van vakantie richting een warm oord.

Omdat het een JTD is, loop wel even de turboslangen na (drukslangen officieel), als ze oud zijn kunnen ze kapot gaan en mis je een hoop vermogen. Op vakantie gaat er steevast een rol goede ductape mee, just in case. Daar kan je een prima noodreparatie mee doen ;)

Enige wat ik in jouw geval wel goed zou nakijken zijn de achterste schokdempers en veren. De veerschotel van een originele demper wil wel eens gaan rotten. Originele veren zijn vrij slap als ze al wat ouder zijn. Ga je met volle bak op vakantie, dan zakt de achterkant flink door.
TIP: Probeer nog ergens een setje nivomat dempers te scoren voor weinig, deze pompen zichzelf op als je gaat rijden, waardoor de achterkant netjes recht staat. Zelfs de oude versleten dempers doen dit vaak nog prima. Enige is dat die vriend die monteur is flink aan de bak kan. Als de boel vast zit, is hij wel ff bezig met wisselen. Zit het los, is hij met twee uurtjes klaar.
rohit schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:26:

Iets anders, de 147 van me broertje heeft ontzettend veel last van roetvorming... zijn hele uitlaat is zwart en als ik flink gas geef komt er een rookpluim uit... hij houd niet in en is gewoon vlot maar wel steeds met een pluimpje... waar kan dit aan liggen?
JTD?
Drukslang die een gaatje heeft, of een EGR die moeilijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
pinda powerrr schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:00:

JTD?
Drukslang die een gaatje heeft, of een EGR die moeilijk doet.
JTDm ja... Waar zit de drukslang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

rohit schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:32:
[...]

JTDm ja... Waar zit de drukslang?
Zijn er twee. Van de turbo naar de intercooler (onderin dus) en van de intercooler naar de inlaat.
De bovenste gaat het vaakst kapot, meestal een klein scheurtje op een plek die je net niet ziet, vlak boven de accu. Ik heb twee keer moeten vervangen, heb nu siliconen spul uit Engeland gehaald, zelfde prijs, (waarschijnlijk) langere levensduur.

Hieronder een foto van mijn motorruimte, zit bij de 147 exact hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4QMLTHql.jpg

En hier de officiële plaatjes van ePER

Bovenste slang
Afbeeldingslocatie: http://eper.fiatforum.com/cgi-bin/naread.exe?src=D:/Fiat/ePER/data/SP.NA.00976.FCTLR/rw8.na&type=N&key=1024700002

Onderste
Afbeeldingslocatie: http://eper.fiatforum.com/cgi-bin/naread.exe?src=D:/Fiat/ePER/data/SP.NA.00976.FCTLR/rw8.na&type=N&key=1024700001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Thanks ga ik even checken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hier is de kogel door de kerk, en er is een hele reut besteld/geregeld voor de Alfa 159.

Na die dure reparatie ga ik er toch van uit dat 'ie nog een hele tijd blijft.

-19'' originele TI velgen in het zwart (kleurcode van de auto) met Michelin Pilot Sport Cup 2 Banden
-TI Sideskirts (uiteraard ook gespoten in kleur
-Chrome TI spiegelkappen
-Op maat RVS uitlaat aan 2 kanten.

Als het goed is zaterdag 13 juni alles klaar, dan staat de afspraak voor de uitlaat en zou alles af moeten zijn.

Ik twijfel alleen nog aan verlagen, de 159 heeft zowiezo al een lage neus en bij drempels en meer dan 30kmh schraap ik al eens over de weg. Dat laat ik nog maar even zitten denk ik.

Een TI stuur staat ook nog in de overweging, mits de prijs een beetje normaal blijft. Een TI interieur ga ik niet doen, ik ben verliefd op mijn rode leder.

Foto's zodra alles klaar is volgen uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Mooi lijstje weer hoor, liefhebber in hart en nieren ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:12:
Mooi lijstje weer hoor, liefhebber in hart en nieren ! :D
Thanks! Liefhebber is zeker op zijn plaats :X

En het TI stuurtje gaat komen! Voor een leuk prijsje gevonden van een sloop :) Zwart met rood stiksel... gaaaaafffff <3 Iemand ervaring met stuur de/montage op een 159, makkelijk te doen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Nice!!

vraagje, wat kosten die spiegels? Ben ook van plan om ze te bestellen..

Heb je er ook een foto van? want je hebt die chrome spiegels en je hebt van die matte chrome..

[ Voor 37% gewijzigd door Rohit op 04-06-2015 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rohit schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:47:
Nice!!

vraagje, wat kosten die spiegels? Ben ook van plan om ze te bestellen..

Heb je er ook een foto van? want je hebt die chrome spiegels en je hebt van die matte chrome..
Het zijn de echt chromen, niet de mat (Titanium heten die)

Foto.... ja uhh, spiegelkap maar dan in chroom? :+

Ik was er €75 incl verzenden voor kwijt bij www.koebergenautos.nl bestellen kan makkelijk via de website en hij is voor zover ik kon vinden de goedkoopste. Ik heb ze nog niet binnen, hopelijk vandaag of morgen.

Tevens nog aan het lijstje toe te voegen, zaterdag gaat de auto voor ruiten tinten. Het kost allemaal bij elkaar wel een hoop maar het resultaat is vast de moeite waard. Ik kan niet wachten tot alles er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Oke, zal eens kijken! als ze erop zitten graag een fototje!!

Pfff

van de week olie filter + brandstoffilter (ander type dan bij koebergen) + luchtfilter gehaald voor 86,60 euro
bij die koebergen is dit alles voor maar: 57,85...
Zijn dit echt originele onderdelen dan? Staat er wel bij namelijk..
Iemand ervaring met deze site?

[ Voor 71% gewijzigd door Rohit op 04-06-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ja hoor 1 van de op mijn lijst voor parts.

Koebergenauto's
Baas auto's
Qverde.nl
Winparts
Ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Oke, ja ik haal normaal ook bij Qverde of Winparts.. maar bijvoorbeeld de brandstoffilter scheelt de helft bij koebergen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
rohit schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:46:
Oke, ja ik haal normaal ook bij Qverde of Winparts.. maar bijvoorbeeld de brandstoffilter scheelt de helft bij koebergen!
Klopt.

Ik haal ook wel is wat bij http://vanlingenalfaparts.nl/

Maar dat is echt als ik iets moet hebben wat ze "2e hands hebben" interieur parts en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ja kijk ik ga niet moeilijk lopen doen om een paar cent want ik haal liever de onderdelen bij een vertrouwd bedrijf waar ik al vaker heb besteld, maar zoiets scheelt me al snel bijna 3 tientjes..
in deze tijden waar we leven is dat toch best veel dacht ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
rohit schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:55:
Ja kijk ik ga niet moeilijk lopen doen om een paar cent want ik haal liever de onderdelen bij een vertrouwd bedrijf waar ik al vaker heb besteld, maar zoiets scheelt me al snel bijna 3 tientjes..
in deze tijden waar we leven is dat toch best veel dacht ik zo..
Zeker weten, zo had ik mijn Bougies voor mijn 147 een stuk goedkoper dan normaal.

En dat was toch zo 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Btw Intelligo, stuurtje is gaaf natuurlijk maar dan zou ik het complete interieur meepakken! Die TI stoelen zijn zo vet!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.diamond-car.com/wp-content/uploads/2013/09/Alfa-Romeo-159-Sportwagon-370.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Rohit op 04-06-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rohit schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:24:
Btw Intelligo, stuurtje is gaaf natuurlijk maar dan zou ik het complete interieur meepakken! Die TI stoelen zijn zo vet!!!

[afbeelding]
Ja, ik kan in principe het hele interieur ook wel overnemen, maar ik wil mijn rode leder behouden. TI is altijd zwart/rood stiksel en dat zint mij niet. En dan moet de zwarte hemel en middenstijlbekleding e.d. ook allemaal over. Ik hoef niet persee een TI, ik wilde de skirts voor de sportievere look zonder verpesting met iets aftermarkets en het stuurtje was meer een impuls.

Die je stuurt is overigens wel vet met dat rode randje, maar dat heeft die TI niet....

http://www.schadeautos.nl.../alfa_romeo+159+/o/774134

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:03:
[...]

Die je stuurt is overigens wel vet met dat rode randje, maar dat heeft die TI niet....

http://www.schadeautos.nl.../alfa_romeo+159+/o/774134
Haha grappig, ik ken de eigenaar van die SW. Ik herken em gelijk. Hij moest uitwijken en belandde tegen de betonbakken van de McDonald's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:10
.. ow das minder, dan is het een éénzijdig ongeval!? :X of had ie getuigen?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

ing._Buttje schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:37:
.. ow das minder, dan is het een éénzijdig ongeval!? :X of had ie getuigen?
Er waren genoeg getuigen om te bevestigen dat de doos waar hij voor moest uitwijken, op de verkeerde rijbaan reed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Toch best zonde van zo een auto. :X En zo een muts moeten ze direct het rbw afvatten...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
agreed |:(

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinda powerrr schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:15:
[...]

Haha grappig, ik ken de eigenaar van die SW. Ik herken em gelijk. Hij moest uitwijken en belandde tegen de betonbakken van de McDonald's.
Jup, ik had de foto's ook gezien van het ongeval destijds. Dat is al best een tijdje terug, was echt een gave bak. Bij macdonalds bij zeist naar binnen gereden zo ongeveer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:00:
[...]

Jup, ik had de foto's ook gezien van het ongeval destijds. Dat is al best een tijdje terug, was echt een gave bak. Bij macdonalds bij zeist naar binnen gereden zo ongeveer :+
Inderdaad, die is het.

Hij rijdt nu een hele mooie Guilietta QV, ook wit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:25

fynrd1

Fooled by Randomness

Laatst een mooie 159 SW zien scheuren in Duitsland. Rood, met zwart getinte ramen en velgen. Meer kon ik er niet van zien want toen was die al verdwenen aan de horizon :*)

Zoiets, alleen jammer van de carbon spiegels.

[ Voor 25% gewijzigd door fynrd1 op 05-06-2015 11:37 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
morgen mijn olie-brandstof-luchtfilter vervangen + verse olie erin op de sleuteldag in Beek en Donk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
beek en donk is om de hoek:) wat houd de sleteldag in en is een GT ook welkom?:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Nou vandaag de hele auto aan de binnenkant onder handen genomen, en ook de motor cabine gepoetst en schoon gemaakt.

Hoe bedankt bella mij ?, met het niet meer starten......

Maar meten is weten dus oleee prik erop met een multimeter en checken, en ja hoor niet genoeg volt op de start motor.
ABS ging branden en alle andere toeters en bellen, ramen niet meer open en dicht en radio aan en uit zelfs zonder sleutel :+.

Maar goed even alles los getrokken opgeschuurd en nieuwe ringetjes en bouten erin en weer vast gezet.

En daarna weer in 1x starten :+.

Ach ja het houd je van de straat zou ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Na al het gedoe rond de laatste distributiewissel was het weer eens tijd voor een upgrade. Setje Bilstein + Eibach besteld bij Alfisti. 8)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Bij mijn vriendin is er een spiegel afgetrapt van haar Mito. Weet iemand hoe je dat kunt fixen? Welk onderdeel en eventueel iets uit werkplaatshandboek over hoe dat in te bouwen?

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/d6zao.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2rpdybo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2qvh2zq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Even openschroeven, vorige week een spiegel van een 156 gefixt, daar was de klemring losgeschoten waarmee de spiegel aan de voet vast zit. Anders Tuynder bellen voor goedkope onderdelen, spiegel bestellen en kap overzetten.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar istie dan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-LDJF3VP8-G.jpg

De TI skirts zijn ook binnen en liggen bij de spuiter, zo ook de velgen.

Kan niet wachten O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:37:
Daar istie dan :)

[afbeelding]

De TI skirts zijn ook binnen en liggen bij de spuiter, zo ook de velgen.

Kan niet wachten O+
wij ook niet! pics!!111 d:)b

[ Voor 83% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-06-2015 12:21 . Reden: :X pagebreak grmpf ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra ik ze heb komen ze er zeker aan!

Net het stuur zo goed als gedemonteerd, kom ik tot de ontdekking dat mijn ratelset maar tot maat 19 gaat, stuur zit met 24 vast 8)7

Noujaaaaa, dan maar weer alles vast en morgen op het werk effe doen.... Airbag losmaken was heeelemaaaal geen priegelwerk, dat viel best mee |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar istie dan _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-V38QDAYO-G.jpg

Het was in een kwartiertje gepiept, wist nu hoe het moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Lekker dat ziet er echt goed uit, bij mij gaat het einde van de maand het stuur er eindelijk op !

Versleten zonder knoppen, naar Nieuw in doos met bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar is dan het chrome spiegelkapje, hoewel ze niet zo chroom-glimmend zijn als de handvatten e.d. staat toch erg vet.

Morgen gaat ie weg voor ruiten tinten

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-KBRIDSMB-G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sodeju, net even de 156SW (FL) van mijn inmiddels exvriendin laten keuren en een beurtje bij mijn monteur, bleken de banden uitgedroogd. Gelukkig stond mijn GT daar nog (ja, dat onding heb ik ook nog steeds), dus ik dacht, die velgen er maar op rijdt ze daar een tijdje mee.

gruuuuuweeellliiijjkkk....

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-T38OQ8EW-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-YODWUR8J-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-XL8FCEEF-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NDT4PEPG-G.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
vet @pics hierboven d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
De accu van me gt is een beetje te zwak geworden en moet vervangen worden. Dat bezoekje aan de garage wil ik eigenlijk combineren met het vervangen van de olie in me versnellingsbak. Ik heb een GT 2.0 Selespeed en op verschillende forums lees ik verschillende reactie over de olie die er in moet. Iemand toevallig een suggestie? Op een forum lees ik over castrol atf III olie. Blijkbaar is dezelde maar dan II echt NOT done. dit is wel een forum voor een 156 ipv de gt.

Iemand suggesties?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Sleuteldag is georganiseerd door het Alfa156/159 Forum, en ja de GT zou vast wel welkom zijn!

Alles is gelukt dus hij ken er weer ff tegenaan!
nu nog een keer de EGR en de turboslang controleren van mijn broertje's 147

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:41:
Sodeju, net even de 156SW (FL) van mijn inmiddels exvriendin laten keuren en een beurtje bij mijn monteur, bleken de banden uitgedroogd. Gelukkig stond mijn GT daar nog (ja, dat onding heb ik ook nog steeds), dus ik dacht, die velgen er maar op rijdt ze daar een tijdje mee.

gruuuuuweeellliiijjkkk....

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie velgen zo zwart, zelf laten spuiten? Zijn dat trouwens Toora's of de standaard 17" GT velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:28:
[...]

Mooie velgen zo zwart, zelf laten spuiten? Zijn dat trouwens Toora's of de standaard 17" GT velgen?
Dat zijn 18" Toora's. Ik heb ze inderdaad zelf (metallic) zwart laten spuiten. Zaten onder mijn beige-metallic GT. Daar gaan ze binnenkort ook samen mee in de verkoop denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:38:
[...]

Dat zijn 18" Toora's. Ik heb ze inderdaad zelf (metallic) zwart laten spuiten. Zaten onder mijn beige-metallic GT. Daar gaan ze binnenkort ook samen mee in de verkoop denk ik.
Ziet er heel mooi uit, hoe staan ze onder je GT? Hoe zou het staan onder een grijze GT denkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-TIGHOM4X-G.jpg

Kijk & oordeel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SNCV4VCQ-G.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Mooi zeg, ik wil ze ook haha :| . Moet eerst een geplande vervanging van de distributieriem doen, daarna wil ik ook gaan oriënteren op een setje als die van jou en langs Squadra nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:08:
[...]

Mooi zeg, ik wil ze ook haha :| . Moet eerst een geplande vervanging van de distributieriem doen, daarna wil ik ook gaan oriënteren op een setje als die van jou en langs Squadra nog.
Ik heb ze uit Polen laten komen. Daar zijn velgen wat beter beschikbaar, maar je moet er wel de juiste contacten voor hebben anders is het natuurlijk een risico en verzenden duur denk ik.

Wie weet gaan ze los in de verkoop als mijn GT op zijn originele velgen vertrekt. De Toora's zitten ook 500km oude banden op... Ik kijk wel. Als ze los weg gaan hoor je het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:19:
[...]

Ik heb ze uit Polen laten komen. Daar zijn velgen wat beter beschikbaar, maar je moet er wel de juiste contacten voor hebben anders is het natuurlijk een risico en verzenden duur denk ik.

Wie weet gaan ze los in de verkoop als mijn GT op zijn originele velgen vertrekt. De Toora's zitten ook 500km oude banden op... Ik kijk wel. Als ze los weg gaan hoor je het even.
Is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramen geblindeerd (achter sterk geblindeerd, voor wettelijke max)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-C7TZS43C-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QVMI4XDE-G.jpg

Skirts zijn ook klaar, morgen even monteren. De montagegaten die in de TI uitvoering zitten heb ik natuurlijk niet dus het zal met kit opgelost moeten worden, ik heb weinig zin om gaten in mijn Alfa te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:08
Goed bezig hier!

Nu heb ik een set 18" Lenso's (BBS LM reps) en verlagingsveren maar helaas moet ik teveel rijden.
Flinke drempels en Belgische kwaliteit wegdek helpen ook niet bepaald. :(
Hoop het later te kunnen gebruiken als ik eindelijk een bedrijfswagen krijgt want het jeukt behoorlijk! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bwlian op 10-06-2015 21:50 ]

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skirts zitten!

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-LFAQZJSH-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-WOVUGNKT-G.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-XVOS6VDR-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NJOR7W8J-G.jpg

Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, die doe ik nog een keer opnieuw (kiertje niet helemaal netjes

EDIT

Opnieuw gedaan, nu ben ik tevreden :)

De contouren van mijn bedoeling met de auto beginnen zichtbaar te worden. Met spanning wacht ik de velgen & uitlaat af

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-B48NQOOK-G.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afdeling goed nieuws:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-VGMQHLQ7-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BSSVUVAF-G.jpg

Dat komt helemaal goed volgende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoffee
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 22:19
rohit schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:57:
Sleuteldag is georganiseerd door het Alfa156/159 Forum, en ja de GT zou vast wel welkom zijn!

Alles is gelukt dus hij ken er weer ff tegenaan!
nu nog een keer de EGR en de turboslang controleren van mijn broertje's 147
Als het goed is ergens in oktober de volgende sleuteldag.

Nog steeds problemen met roet bij je broertje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
Bij mij was er een scheur in de turboslang toen ik roette, alles opgelost door vervanging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MNNBIXMO-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BSZTSKLK-G.jpg

Met dank aan de zeer vriendelijke service van

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-QXWNZRZZ-G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ziet er goed uit! zit aan beide kanten ook een demper of heb je die in z'n geheel weg laten halen en enkel middendemper oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crooke tuning. Bart is de zwager van mijn broertje. Die verstaat zijn vak wel :) Mooie uitlaatjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijszor schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:42:
Ziet er goed uit! zit aan beide kanten ook een demper of heb je die in z'n geheel weg laten halen en enkel middendemper oid?
De demper is weggehaald en er zijn 2 kleine dempertjes in de eindstukken geplaatst. Stationair draaiend klinkt ie als je er achter staat iets zwaarder, maar verder is er geen verschil gelukkig. Moet wel lekker stil blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:09
Erg netjes Alex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Qoffee schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 19:30:
[...]

Als het goed is ergens in oktober de volgende sleuteldag.

Nog steeds problemen met roet bij je broertje ?
ja wel iets minder nu moet nog een keer de EGR schoonmaken en ff de slang nachecken..

Zag deze net voorbij komen.
http://gsm-iphone.nl/obd2...frkoqa7blj9ajvj7364f5a6g1

Is dit wat?? Gaat het werken op een 159?

[ Voor 21% gewijzigd door Rohit op 15-06-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rohit schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:10:
[...]

ja wel iets minder nu moet nog een keer de EGR schoonmaken en ff de slang nachecken..

Zag deze net voorbij komen.
http://gsm-iphone.nl/obd2...frkoqa7blj9ajvj7364f5a6g1

Is dit wat?? Gaat het werken op een 159?
Ja, werkt prima. Gebruik ook zo'n ding uit china van 6 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:33:
[...]

Ja, werkt prima. Gebruik ook zo'n ding uit china van 6 euro.
werkt het ook met alle software? Welke gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
rohit schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:20:
[...]

werkt het ook met alle software? Welke gebruik jij?
http://www.multiecuscan.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Maar ik zie dus op die site dat als je de ELM327 koopt je een resistor moet verwijderen en een andere erop moet zetten voordat het pas werkt?

http://www.dx.com/nl/p/el...c-12v-160462#.VX7jN3kw8dU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rohit schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:48:
Maar ik zie dus op die site dat als je de ELM327 koopt je een resistor moet verwijderen en een andere erop moet zetten voordat het pas werkt?

http://www.dx.com/nl/p/el...c-12v-160462#.VX7jN3kw8dU
dat is alleen voor de airbags dat je iets moet veranderen. Daar heb ik hem niet voor nodig, ik heb wel een aangepaste USB kabel daarvoor. Ik gebruik Torque op mijn telefoon om realtime info te laten zien, af en toe foutcodes uitlezen maar die heeft de 159 gelukkig niet vaak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_doorman
  • Laatst online: 22:13
Ik ben al even opzoek naar een mooie oplossing voor een carkit/bluetooth connection met mijn alfa 147 (icl. bose) Heeft er iemand ervaring met loudlink??
http://loudlink.eu/websho...meo-147-156-gt-p-146.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Afbeeldingslocatie: https://olwgdq.bn1304.livefilestore.com/y2pon_jKuMS6OCfHwrFQXOHv8ftKzxQs9T18QAbBnmRusREURYbzLyK4CM8_IdANB2duu8mIigYqRCoPT2nbaVj_BZQIgAYbH53AJr5CLKtONNafbVQFlegLH1ZDu_nwV20oSu340f5M8LBOOva9PpfVb8NF-sYiFFLRXWULfZtuCk/alfacollectie.jpg?psid=1
Had nog geen foto gepost, ze zijn hier eindelijk klaar met de straat dus kon ze ff poetsen :). Bij deze dus mijn 156 1.8 TS en mijn GT 2.0 JTS.

[ Voor 38% gewijzigd door fynrd1 op 17-06-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:23:
[...]

dat is alleen voor de airbags dat je iets moet veranderen. Daar heb ik hem niet voor nodig, ik heb wel een aangepaste USB kabel daarvoor. Ik gebruik Torque op mijn telefoon om realtime info te laten zien, af en toe foutcodes uitlezen maar die heeft de 159 gelukkig niet vaak _/-\o_
Oke mooi, dus ik kan gewoon zo een obd2 van DX halen? Ik zie veel verschillende, maakt het echt uit welke ik neem? sommige zijn 6 euro de 1 weer 7 euro of 24 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zo'n kleine blauwe van DX voor iets van 6 euro. werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Heb deze maar gehaald: http://www.dx.com/p/132202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar komt ie dan!!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-TVB4Q7UO-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CSKJK6DI-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-LILVCFMF-G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-RRCQXZRY-G.jpg

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Beest !

Wat een plaatje ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Eikel, stop met ons jaloers te maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:15:
[...]

Eikel, stop met ons jaloers te maken :9
Sorry, ik dacht dat er in de titel pics van Alfa stond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Held !! d:)b

Nice job!

p.s. doe eens wat grotere pics!!1111 posten .. kunnen we het nog beter bewonderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:39:
[...]

Sorry, ik dacht dat er in de titel pics van Alfa stond :+
_/-\o_ Hoeveel PK doet die trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond doe ik even een goeie fotoshoot op de oprit thuis, dat staat een stuk beter dan hier voor de zaak. Dan zal ik even een link naar grotere fotos doen ;)

Het is een 1.9JTDM 16v 150PK met Squadra Massimo 185PK en een stuk meer koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
Sjiek de friemel fynrd1 en Intelligo :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"auto lekt wat olie" nee, dat zijn tranen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Haha wat een gedrocht :+, het idee van het interieur is best ok als het je dan de fabrieks kleuren gebruikt van de metalic look :+.

Maar wat een ding
Pagina: 1 ... 55 ... 118 Laatste