[Algemeen] nVidia Nieuwdiscussie Topic - Deel 51 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 44.505 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:09:
Toe nou ik had jullie toch echt slimmer ingeschat.
Wederom een drogreden en wederom één die de sfeer niet ten goede komt.
Drivers still immature; priced too high relative to the competition.
Ze hebben het over niet volwassen drivers, maar noemen nergens welke drivers gebruikt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06 11:42
vPro, ik denk dat je het niet helemaal goed hebt gelezen / begrepen. In het heel erg kort, The Mask zegt:

"
Deze review is niet goed, want:
- Er zitten rare fouten in (zoals aangegeven)
- Er ontbreekt veel belangrijke informatie, die nodig is voor iemand anders om dit onderzoek te kunnen herhalen.
"

Dat laatste is belangrijk om een goede / geloofwaardige review te maken. Anders zou je, bijvoorbeeld, driver versie 250.x van Nvidia erbij kunnen pakken en claimen dat de drivers van Nvidia echt totaal niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390961

What Nvidia Tegra2 can give to mobile phones: performance review

http://www.mobile-review....11/nvidia-tegra2-en.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Positieve verhaal Anand over Tegra 2:
http://www.anandtech.com/...motorola-atrix-4g-preview

Verder snap ik het gedoe hierboven niet zo. Je moet wel een plaat voor je kop hebben als je niet inziet dat nVidia niet echt de Klant bovenaan heeft staan en een nogal vervelende manier van bedrijfsvoering heeft voor zijn klanten.
AMD is niet perfect maar doet dit beter. Dat heeft niks te maken met fanboyism. nVidia maakt regelmatig hele goede kaarten maar wordt gewoon terecht gebashed vanwege een aantal zaken.
Erken het nou gewoon en move on, in plaats van foute zaken tegen beter weten in te verdedigen.

Wat mij betreft is Anand één van de weinige mensen/sites die objectiviteit betracht en bezigt.
Als ik bijv. kijk wat hij hieronder zegt (quote uit bovenstaande link) dan is dat een keiharde aanval op nVidia's voormalige handelswijze. Dat roept ie niet zomaar hoor.
Jen-Hsun Takes the Stage

Jen-Hsun's CES keynote was probably the best I'd seen him do in recent history. The last time I heard Jen-Hsun speak was at the first and only NVISION conference. His keynote at the time was about the importance of GPUs and the role they'll play in future computing devices. The keynote was bland. It ignored the obvious need for a a balance of good CPU *and* GPU technology. It was everything we've grown to despise about NVIDIA - Jen Hsun spoke about a world where GPUs and NVIDIA were driving the entire computing industry forward. He spoke about a world that didn't exist.
Jen-Hsun at CES 2011 was more like the old Jen-Hsun. There was more passion, more belief, less BS. But he was also a more mature Jen-Hsun. He still took his jabs at x86 and the Wintel alliance, but he offered better perspective - not just an injection of whatever NVIDIA cooked up in the basement the other night.
Woorden als "despise", "BullShit" zijn geen teksten die hij zomaar/ vaak bezigt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
ARM is een belangrijke kaart voor nVidia maar het feit dat nVidia deze kaart kan spelen is ook alles zeggend over het risico dat nVidia hiermee loopt.

Immers kan elke technologisch bedrijf zich in deze markt storten. Met als gevolg veel concurrentie met als gevolg lage marges. Nu is nVidia niet zomaar een technologie bedrijf want zij zijn wel een vreemde eend in de bijt. Ze hebben namelijk als een van de weinige een sterke GPU. Maar wat let AMD een zelfde stap te ondernemen als nVidia. Dus ARM chips gaan maken met zijn eigen GPU of bijvoorbeeld zijn GPUs te licenseren aan bedrijven die ARM chips maken.

Dirk Meyer is niet voor niets weg gegaan. Het ging immers om een grote koerswijziging die niet door iedereen aan de top als verstandig werd geacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 22:59
http://www.guru3d.com/art...kfa2-gtx-460-wdhi-review/ leuk als htpc, en je kunt erop gamen. wireless gtx 460

[ Voor 6% gewijzigd door remcio op 14-02-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=336971

Die polls geven mij altjd wel de doorslag om over te gaan op een nieuwere driver. Al hoewel
ik alle drivers wel gebruik, zoals Quadro en Tesla, deze schijnen altijd een betere image quality te
hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:11

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Waarom ga je af op die polls? Grote kans dat ze echt nergens op gebaseerd zijn. Ik wil niet zeggen dat je niet op de nieuwste drivers over zou moeten stappen (doe het zelf ook altijd), maar een anonieme kliksessie zonder fatsoenlijke analyse zegt helemaal geen fluit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

madmaxnl schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:15:
ARM is een belangrijke kaart voor nVidia maar het feit dat nVidia deze kaart kan spelen is ook alles zeggend over het risico dat nVidia hiermee loopt.

Immers kan elke technologisch bedrijf zich in deze markt storten. Met als gevolg veel concurrentie met als gevolg lage marges. Nu is nVidia niet zomaar een technologie bedrijf want zij zijn wel een vreemde eend in de bijt. Ze hebben namelijk als een van de weinige een sterke GPU. Maar wat let AMD een zelfde stap te ondernemen als nVidia. Dus ARM chips gaan maken met zijn eigen GPU of bijvoorbeeld zijn GPUs te licenseren aan bedrijven die ARM chips maken.

Dirk Meyer is niet voor niets weg gegaan. Het ging immers om een grote koerswijziging die niet door iedereen aan de top als verstandig werd geacht.
nvVidia moet toch wat dus ik vind het nog niet zo onlogisch. Verder wordt Tegra 2 (tegen de verwachting in) heel erg goed ontvangen.
Dus waar velen eerst erg sceptisch waren over de toekomst van nVidia zijn er nu toch wel weer lichtpuntjes.
nVidia moet zichzelf als het ware opnieuw uitvinden in de huidige zich zeer snel veranderende markt. Ben er een stuk positiever over dan een paar maanden geleden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmin schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:21:
Waarom ga je af op die polls? Grote kans dat ze echt nergens op gebaseerd zijn. Ik wil niet zeggen dat je niet op de nieuwste drivers over zou moeten stappen (doe het zelf ook altijd), maar een anonieme kliksessie zonder fatsoenlijke analyse zegt helemaal geen fluit ;)
Meestal ga ik er van uit dat veel mensen er tevreden over zijn. Weer een paar minder bugs en mischien wat meer porformance of een extra sli pofiel voor een nieuwe game. Ik lees de poll meestal ook even door om te kijken wat nu beter is of juist niet. Ik vind hem persoonlijk altijd wel handig. En vaak staan er zelf tests tussen met andere driver versies. Ik lees eingelijk verder wel meer dan dat ik op de pol zelf let.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 14-02-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:45
maar een anonieme kliksessie zonder fatsoenlijke analyse zegt helemaal geen fluit ;)
Dus wat is je punt? Hij mag zijn drivers niet updaten alvorens ie ze niet grondig heeft geanaliseerd? Net of jij je drivers grondig analyseert. Je installeert gewoon de laatste versie en gaat gamen. Al die prestatie percentages die elke keer verbeterd worden, zullen vast echt zijn, maar 7% merk je echt niet in het heetst van de strijd als je aan het gamen bent. Hooguit bij benchmarks misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:31:
[...]
Hij mag zijn drivers niet updaten alvorens ie ze niet grondig heeft geanaliseerd?
Er wordt juist gezegd dat een pol natuurlijk totaal geen grondige analyse is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:54:
[...]

Er wordt juist gezegd dat een pol natuurlijk totaal geen grondige analyse is.
En ik zeg dat geen één gamer zijn "drivers analyseert" (whatever the hell that means) alvorens hij deze installeert. Of je moet software programmeur zijn en dat interessant vinden.

Trouwens, ik ga ook vaak af op reacties onder een update zoals bij de meuktracker. Als iemand kort een reactie schrijft van een belangrijk onderdeel van een programma wat ik vaak gebruik, lees ik dat, en heb ik daar meer aan dan een grondige analyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 18:05
Gutgut, wat een gedoe.

In vPro's eerste reactie leek het alsof hij de polls als een goede en waardevolle analyse zag; inmiddels weten we dat hij wel verder kijkt. Ed wilde alleen even duidelijk maken dat zo'n poll niet zoveel zegt, hoef je niet meteen zo te reageren. Sterker nog, hij zegt dat hij zelf ook gewoon update. Zijn enige punt is dat zo'n poll vaak gewoon het resultaat is van 95% mensen die installeren, 1 game starten en hem dan al goed verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

chim0 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:31:
[...]

Dus wat is je punt? Hij mag zijn drivers niet updaten alvorens ie ze niet grondig heeft geanaliseerd?
Ik wil niet zeggen dat je niet op de nieuwste drivers over zou moeten stappen (doe het zelf ook altijd),
Ben je nu op zoek naar een confrontatie of wil je gewoon niet lezen?

Natuurlijk moet je lekker overstappen naar de nieuwste driver. Een polletje over 'tevredenheid' zegt echter niets over het nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ok sorry, die zin heb ik gemist dan maar wat is "drivers analyseren"? Elke standaard gebruiker installeert toch gewoon blindelings de laatste versie? Ik wel tenminste. Must.. have.. newest.. drivers! :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Begin eerst maar eens met het lezen van de release notes. En dan niet alleen naar de performancepuntjes kijken, maar vooral naar known issues en fixes.
Daarnaast was er ooit nog eens een (Duitse?) site die nieuwe drivers wilde testen. Was dat PCHW? Zelf kun je natuurlijk ook benches draaien voor- en nadat je een driver vervangt.

edit: overigens draai ik nu zelf Cat 10.9, omdat ik de geclaimde performancewinst van AMD wil testen.

[ Voor 13% gewijzigd door Edmin op 14-02-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
OK OK, je hebt me overtuigd!

Tja het is maar wat je leuk vind Ed. :+

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 14-02-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

Techpowerup doet om de zoveel tijd ook een driververgelijk die wel nuttig is. Zo is dit de meest recente;
- http://www.techpowerup.co...10.12_Performance/13.html
Vaak verassend weinig verschil en soms verassend grote. Bedenk ook wel dat er heel vaak bij Nvidia performance boost's staan, maar die gelden dan alleen op een bepaalde reso, met bepaalde AA/AF en SLI. Als je een enkele kaart hebt kan het zijn dat je geen enkele winst boekt.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 14-02-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 23:43
Opnieuw goed Tegra 2 nieuws, 1.5 miljoen exemplaren voor Samsung, 0.5 miljoen voor Asus *klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Laatst online: 16:46
Help!!!! schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:22:
[...]

nvVidia moet toch wat dus ik vind het nog niet zo onlogisch. Verder wordt Tegra 2 (tegen de verwachting in) heel erg goed ontvangen.
Dus waar velen eerst erg sceptisch waren over de toekomst van nVidia zijn er nu toch wel weer lichtpuntjes.
nVidia moet zichzelf als het ware opnieuw uitvinden in de huidige zich zeer snel veranderende markt. Ben er een stuk positiever over dan een paar maanden geleden.
Tegra 2 tegen de verwachting in goed ontvangen? Ik dacht dat de verwachtingen juist hooggespannen waren. Tegra 2 is zonder meer interessant voor Nvidia, maar ze moeten er flink wat verkopen, want marge = klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:56
De Tegra2 verkoopt als warme broodjes en wordt door veel fabrikanten gebruikt in hun tabs en smartphones. Heeft iemand enige idee wat een tegra 2 soc kost en wat het oplevert op Nvidia. Ik schat dat Nvidia meer dan 5 miljoen orders voor deze soc heeft gekregen.
Als alleen samsung al 1,5 miljoen besteld en asus 0,5 miljoen. Zit je al op 2 mil. Daarnaast nemen motorola, dell en LG ook van deze chips af. De tegra 2 wordt een geduchte concurrente voor de huidige arm bakkers( qualcomm, Texas instruments en Marvell

[ Voor 11% gewijzigd door karakedi op 15-02-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Fabrikanten lijken te willen proeven van Tegra 2 zodat ze straks bij Tegra 3 weten wat ze hebben. Bevalt Tegra 2 ze dan is Tegra 3 straks geïntegreerd in de smartphone markt.

Maar zelf 10 miljoen chips leveren zou nog niks zijn, zelfs hun RSX heeft al ~50 miljoen keer verkocht wat equivalent is aan ~10 miljoen chips per jaar. Nu weet ik wel niet hoe de marges zijn maar het lijkt me dat de marges op Tegra 2 veel lager zijn dan chips voor consoles. Omdat op consoles initieel verlies werd gemaakt en omdat op de console markt minder concurentie is(AMD en nVidia). Terwijl op de ARM markt ontzettend veel concurentie is en hoe meer concurentie hoe lager de marges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Marc Rademaker schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:03:
[...]

Tegra 2 tegen de verwachting in goed ontvangen? Ik dacht dat de verwachtingen juist hooggespannen waren. Tegra 2 is zonder meer interessant voor Nvidia, maar ze moeten er flink wat verkopen, want marge = klein.
Tegra 1 was een mislukking en kon niet mee met de concurrentie.

Daarop gebaseerd had "men" op het internet er weinig vertrouwen in dat Tegra 2 een succes kon worden omdat het in te lopen verschil met de veel ervarener concurrentie te groot zou zijn.

Ergo: Tegen de verwachting in is Tegra 2 een succes en nVidia heeft nu op zijn minst een kans om op de smartphone/tablet markt succesvol te zijn doordat ze nu een voet tussen de deur hebben.

Hoge of lage marges is natuurlijk belangrijk. Liever hoog. Maar wat nog veel belangrijker is voor nVidia is ervoor te zorgen dat ze nieuwe markten aanboren en uberhaupt bestaansrecht blijven houden.
Met het wegvallen vd chipsetbusiness en de integrated GPU ontwikkelingen hebben ze nieuwe markten hard nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 15-02-2011 12:18 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet hoe het markt aandeel van nvidia nu is, maar ik denk dat het weer wat omhoog is geschoten,
iig in de laatste kwartaal van 2010 hebben ze 2,5% trug gepakt. Volgens mij is het gewoon een gezond bedrijf. AMD daar in tegen, zal nog een betere omzet hebben. Veel groter bedrijf met veel meer verschillende dingen te koop. Maar goed intel en nvidia gaan ook geloof ik ook zamen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=35540374,noline]Maar goed intel en nvidia gaan ook geloof ik ook zamen werken.
Leg uit? Of heb je het hier alleen over dat patenten gevalletje waar Nvidia flink geld voor vangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Anoniem: 390961 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:05:
Volgens mij is het gewoon een gezond bedrijf. AMD daar in tegen, zal nog een betere omzet hebben.
nVidia is zeker een gezond bedrijf maar AMD draaiden in 2010 meer omzet en winst. AMD is ondanks dit toch lager gevalueerd op de beurzen omdat ze een leuke schuld hebben.

Trouwens nVidia is volgens het CDP(Carbon Disclosure Project) een erg milieu onvriendelijk bedrijf.
Ze score 34/100, AMD scoort 82/100 en Intel scoort 78/100.

Ik zag het toevallig staan toen ik de resultaten controleerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
En volgens e.o.a. huppeldepup organisatie is McDonald's slecht voor me. Toch kan ik het vreten wat ik wil, ik kom niet aan. Dus wat is je punt?

En wat heeft dit uberhaupt ergens mee te maken? Klinkt als een indirecte fanboy reactie namelijk. "nVidia is milieuonvriendelijk dus koop er geen kaart van!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
Nieuwsdiscussie, toch? :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 17:14
chim0 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:37:
En volgens e.o.a. huppeldepup organisatie is McDonald's slecht voor me. Toch kan ik het vreten wat ik wil, ik kom niet aan. Dus wat is je punt?

En wat heeft dit uberhaupt ergens mee te maken? Klinkt als een indirecte fanboy reactie namelijk. "nVidia is milieuonvriendelijk dus koop er geen kaart van!"
Hij refereert gewoon naar een onderzoeksresultaat wat voor de meeste mensen hier waarschijnlijk nieuws is, niets mis mee. Zelfs als zijn reactie een dusdanige verkapte boodschap zou hebben zou dit als zijn mening bij dit 'nieuws' worden gepresenteerd (mijns inziens zelfs een juiste boodschap, in ieder geval voor milieubewuste mensen).

Je redenering dat die organisatie 'dus geen gelijk heeft' gaat niet op, wat slecht voor je is is niet per definitie waar je van aankomt; o.a. ook waarvan je eerder plotseling dood omvalt.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Tegra 2 schijnt voor zo'n ~15 dollar per stuk, voor grootverbruikers, een prijs die redelijk gangbaar lijkt te zijn in de ARM sector. Als nVidia 5 miljoen heeft weten te kopen, is het verder ook niet veel meer dan een druppel op een gloeiende plaat, gezien de R&D kosten. De anderhalf miljoen Tegra2's die Samsung blijkbaar heeft aangeschaft voor Tab II is verder ook tamelijk terughoudend. Wellicht zullen ze later overstappen op hun eigen Orion voor een Tab II variant, zodra ze genoeg kunnen produceren voor Galaxy S II en Tab II.

Het redelijke succes van Tegra 2 dit jaar heeft vooral heel erg veel te maken met het feit dat Google Tegra 2 als basisplatform heeft gebruikt bij het ontwikkelen van Honeycomb. Het betekent simpelweg dat het gebruiken van een Tegra2 chip een praktisch werkende Tab oplevert, waardoor je je vooral kunt focussen op de features. Het scheelt maanden om het werkend te krijgen op een andere SoC (inclusief een fatsoenlijke QA tijd natuurlijk) en momenteel is Time to Market gewoonweg eventjes belangrijker dan het toepassen van een SoC naar keuze.

Het enige wat ik me persoonlijk afvraag, is waarom Google voor Tegra2 gekozen heeft als ontwikkelplatform. OMAP 4xxx was al behoorlijk lang beschikbaar als ontwikkelplatform, in de vorm van Pandaboard. Dat doet bij mij het vermoeden opkomen dat, om Tegra2 toch maar van de grond te laten komen, nVidia een zak met geld of andere beloftes naar Google heeft gebracht om op die manier Honeycomb op basis van Tegra2 te laten ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

chim0 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:37:

paranoid? :P

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 23:05
Ik had niet anders verwacht van nV eigenlijk, het past prima in hun straatje. Maar dat zie je alleen zonder groene bril :p.

Maar goed;
Sapphire welke intel + nvidia gebruikt?
http://www.fudzilla.com/h...ts-worlds-smallest-nettop

Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Inderdaad erg raar omdat Sapphire een AMD only partner is. Alhoewel dat ook niet helemaal opgaat want hun moederbedrijf heeft een dochter onderneming genaamd Zotac en laat die nu ook raar maar waar AMD Fusion producten gebruiken. Waardoor zowel Sapphire en Zotac beiden eigenlijk geen exclusieve partner meer zijn.
M.a.w. PC Partner is producten aan het lanceren onder de verkeerde merk naam. Omdat het beter zou zijn alles van AMD via Sapphire te doen en alles van nVidia en Intel via Zotac te doen. Enfin Sapphire is wel een speciale partner van AMD's Fusion programma. Tevens gaan we nog leuke moederborden van Sapphire zien want ze hebben het EVGA moederborden team in een klap volledig opgekocht. Dit is een move die eigenlijk al verried dat ze al geen AMD only meer waren. Want je brood verdienen met speciale AMD moederborden is niet rendabel. Hence de X58 Intel Pure Black moederborden van Sapphire.

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/3714/sapphireelitepartner.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door madmaxnl op 15-02-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
@ madmaxnl

Je ondertitel doet je naam wel eer aan, he? Hou eens op met die AMD-zooi te posten en steeds nVidia zwart te maken met nutteloze argumenten als "milieuonvriendelijk bedrijf". Wat wil je bereiken met dat screenshot in een nVidia topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Of je trekt natuurlijk gewoon even je lange tenen in en negeert het...

Enfin, wat nieuws, nVidia toont zijn quadcore en claimt 'beter dan' Core2Duo @2GHz (T7200) prestaties.

http://hothardware.com/Ne...KalEl-QuadCore-Processor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
@ chim0: negatief nieuws (milieu post) is ook nieuws. Daar hoeft niks achter te zitten; het is een nieuws bericht en NVIDIA komt er in voor, dus hoort hier wat mij betreft gewoon thuis. Sapphire gaat nu wellicht ook NVIDIA producten naar buiten gooien, waarom zou dat hier niet thuis horen? Of beter gezegd: lees de post en de link eerst voordat je reageert, want jouw reacties er op zijn echt over de top. Je reageert direct defensief ten opzichte van NVIDIA en valt vervolgens de poster in kwestie aan, is echt nergens voor nodig.

@ dahakon: Mooi nieuws, laat maar komen die handel! Tegra 2 is al een degelijke chip, dus deze ziet er helemaal mooi uit. De mobiele markt gaat echt met sprongen vooruit de laatste tijd en laat zien hoe zwak de huidige "next-gen" consoles eigenlijk zijn. Ik ben dan ook meer onder de indruk van mobiele apparaten nu dan dat ik ooit geweest ben van de 360 of PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mooi verhaal op Anand over Kal El (Tegra3). En de agressieve doelstellingen/ manier waarop nVidia hoopt deze markt te gaan veroveren

http://www.anandtech.com/...rtphonestablets-this-year

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:46
Vraagje..

Als ik 2 9600gt's in sli zet hoeveel moniitoren kan ik er dan aan hangen?

Wil namelijk een setup maken met 3 monitoren voor fsx (flightsim)

En is het mogelijk om bv een 9600gt en 560 in sli te zetten of moeten de kaarten het zelfde zijn?

Of is het beter om 2 kaarten te nemen en niet sli te draaien ?

Of toch een matrox dual2go weet alleen niet of de 9600gt dat gaat trekken.

Hoop dat iemand het voor me wil verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
dahakon schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:24:
Het enige wat ik me persoonlijk afvraag, is waarom Google voor Tegra2 gekozen heeft als ontwikkelplatform. OMAP 4xxx was al behoorlijk lang beschikbaar als ontwikkelplatform, in de vorm van Pandaboard. Dat doet bij mij het vermoeden opkomen dat, om Tegra2 toch maar van de grond te laten komen, nVidia een zak met geld of andere beloftes naar Google heeft gebracht om op die manier Honeycomb op basis van Tegra2 te laten ontwikkelen.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het om geld gaat. Daar heeft Google toch meer dan genoeg van? Zulke grote bedragen kan NVIDIA er niet voor over hebben gehad. Wellicht inderdaad andere beloftes, maar ook daar zie ik niet echt opties.
Misschien dat Tegra2 gewoon meer potentieel heeft (of leek te hebben) dan OMAP? Of misschien vonden ze bij Google gewoon dat het een goed idee was om meer spelers in de ARM markt te krijgen en hebben ze daarom NVIDIA op deze manier een handje geholpen? Misschien heeft NVIDIA Google speciaal vroeg toegang gegeven tot hardware om op te testen en wou TI dat niet?

Ik vind het een beetje een negatieve insteek om te zeggen dat NVIDIA wel weer "vals" heeft gespeeld en dat OMAP per-se een beter keuze was geweest terwijl we maar weinig weten over de stand van zaken toen die beslissing is genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Voorlopig zijn er geen indicaties dat nVidia onoirbare dingen gedaan heeft.
Voorlopig hebben ze iets goed gedaan met de Tegra2. Als ze hun roadmap waarmaken dan zijn ze de eersten met een quadcore op de markt wat uiteraard erg interessant is voor o.a. ontwikkelaars.

Wel denk ik dat ze alles op alles zetten om voet aan de grond te krijgen in de phone/tablet markt.
nVidia heeft nieuwe markten nodig en één van de grote markten vd toekomst is phone/tablet.

Zeker als je bedenkt dat men verwacht dat in de redelijk nabije toekomst de smartphone eigenlijk de PC van nu wordt voor veel mensen. Zeker voor de standaardzaken zoals Browsen, Word, Excel etc.
Je prikt je smartphone dan in een dock/hub waaraan een monitor/toetsenbord/storage drives vastzit. (Connectie met Monitor/tobo kan uiteraard ook nog wireless zijn) Zo heb je altijd je PC bij je. :)

Het wordt nog interessant om te zien hoe Intel (maar ook AMD) hierop gaat reageren en hoeveel impact dit heeft op hun x86 architectuur. Het is een teken aan de wand dat MS een ARM versie van Windows 8 heeft aangekondigd.

Het zijn wederom interessante tijden. :)

PS: Ook interessant in dit verband:
http://www.semiaccurate.c...d-strangled-slowly-intel/

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 16-02-2011 12:26 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

chim0 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 05:20:
@ madmaxnl

Je ondertitel doet je naam wel eer aan, he? Hou eens op met die AMD-zooi te posten en steeds nVidia zwart te maken met nutteloze argumenten als "milieuonvriendelijk bedrijf". Wat wil je bereiken met dat screenshot in een nVidia topic?
Helemaal mee eens. Het is om doodmoe van te worden.
madmaxnl schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:27:

nVidia is zeker een gezond bedrijf maar AMD draaiden in 2010 meer omzet en winst. AMD is ondanks dit toch lager gevalueerd op de beurzen omdat ze een leuke schuld hebben.
Yeah... Right... AMD draait geen winst.

Ze maken al jaaaaaaren verlies. In 2008 en 2009 echt mega verliezen, en in 2010 iets minder, maar nog steeds geen winst. En misschien kunnen we een discussie nu eindelijk eens voeren zonder telkens AMD erbij te halen? Damn... Wat triest. Je zou moeten overwegen om lid te worden van een AMD forum. Daar kan je lekker spammen.

[ Voor 15% gewijzigd door Format-C op 16-02-2011 12:58 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Ik zou er bijna uitgebreid op reageren, maar dat hoort hier niet thuis. Je zit in ieder geval keihard mis Format-C. 2009 ging nog mis onder de streep, 2010 niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Werelds op 16-02-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Voor zover ik kon zien zag ik in Q1 Q2 en Q3 verliezen.

Q3 118m verlies: http://www.brightsideofne...y-loss-is-not-so-bad.aspx

Q2 43m verlies: http://www.pcper.com/article.php?aid=961

Q1 17m verlies: http://opensource.sys-con.com/node/49225

En ik zie idd dat ze in Q4 dankzij de 1,224m van Intel eens een keer 1288m winst gemaakt hebben over een heel jaar. Fijn voor ze. Echter als je dat geld van Intel eraf trekt hou je voor Q4 een winst over van 64m, wat alsnog zou neerkomen op een dik verlies van 114m in geheel 2010. En voordat ze winst maakten hebben ze bijna 12 tot 14 kwartalen verlies gedraaid... 8)7

Nu maar zien hoe 2011gaat zonder geld van een ander, en met het beter presterende nV. (Ik hoop dan nog wel dat de Bulldozer kont schopt, maar niet voor AMD, maar puur voor de eindgebruiker. Het zal mij echt een dikke worst zijn wat zij verdienen. En dat geldt ook voor nV. Als de kaarten en chips maar goed zijn voor een mooie prijs.)

En dit hoort uiteraard in een ander topic thuis, dus ik snap niet waarom Madmax.nl dit soort dingen telkens hier post. Maar ik wilde toch even op dat geblaat ingaan. En nu graag nV nieuws ipv dat geflame, getroll en dat posten van AMD meuk.

Dank u.

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 16-02-2011 13:59 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Niet zo zeuren hierboven allemaal. De lange tenen van sommigen hier zijn echt lang. :o

Dat nVidia blijkbaar niet milieuvriendelijk is, is gewoon nieuws en kan hier dus gepost worden en bediscussieerd.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
@ Format-C: Pak er even je URL bij: http://arstechnica.com/bu...profit-in-13-quarters.ars

Die 1,2 miljard hebben ze in Q4 2009 ontvangen, die post is dan ook van januari 2010. Zonder die 1,2 hebben ze toen overall ergens tussen de 50 en 60 miljoen verlies gemaakt, al dicht bij winst maken dus. Intel was in 2010 weldegelijk betrokken bij wat schikkingen, maar jij verwijst naar iets dat helemaal niet aan de orde is. Leuke poging, maar helaas pindakaas.

Ik heb niets tegen Intel, NVIDIA of AMD op zich, maar al dat defensieve geblèr als er ook maar iets van negatief nieuws wordt gepost (nogmaals, negatief nieuws is net zo goed nieuws) om vervolgens met foute "feiten" aan te komen, is knap vermoeiend. Daarom post ik ook maar vrij zelden in één van beide GPU nieuws topics, omdat je je altijd wel de woede van de een of andere grapjas op de hals haalt. Ik vind het dan ook erg jammer dat dit soort reacties vaak niet afgestraft worden, want er zijn in beide topics toch een paar man die telkens dit soort dingen uithalen, terwijl de oorspronkelijke poster helemaal niet het betreffende bedrijf in een kwaad daglicht probeerde te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Werelds op 16-02-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Werelds schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:08:

Ik heb niets tegen Intel, NVIDIA of AMD op zich, maar al dat defensieve geblèr als er ook maar iets van negatief nieuws wordt gepost (nogmaals, negatief nieuws is net zo goed nieuws) om vervolgens met foute "feiten" aan te komen, is knap vermoeiend. Daarom post ik ook maar vrij zelden in één van beide GPU nieuws topics, omdat je je altijd wel de woede van de een of andere grapjas op de hals haalt. Ik vind het dan ook erg jammer dat dit soort reacties vaak niet afgestraft worden, want er zijn in beide topics toch een paar man die telkens dit soort dingen uithalen, terwijl de oorspronkelijke poster helemaal niet het betreffende bedrijf in een kwaad daglicht probeerde te zetten.
Daar kun je mij niet op betrappen. Ja in dit laatste geval wel even. Omdat madmax imho om doodmoe van te worden is. Die doet anders niks dan flamen, trollen en uitlokken, discussies aanzwengelen die helemaal niet aan de orde zijn... :Z

Ga aub bij madmax lopen zeuren. Sorry hoor. Maar dát is degene die dat telkens doet. Ik heb er al diverse TR's van aangemaakt en hem erop aangesproken, maar blijkbaar is hij zo'n verschrikkelijk grote AMD fanboy dat hij het niet kan laten om bij ELK nieuwsfeitje van nV AMD erbij te halen.

Ik kom iig ook niet meer in het ATi en nV topic vanaf nu.

Bah wat een gejank zeg.

Dan gaat het weer pagina's lang over drivers van AMD vs nV, dan weer over milieu, dan weer over winst, dan weer over hitte en lawaai, dan weer over stroomverbruik. En vaak komen deze dingen ter sprake terwijl er geen enkele aanleiding voor is. Maar ach, stoken is wel ff fijn he?! :r

Nieuws, DAAR gaat het hier om.

;w ;w ;w ;w

[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 16-02-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Format-C schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:13:
[...]
Daar kun je mij niet op betrappen. Ja in dit laatste geval wel even. Omdat madmax imho om doodmoe van te worden is. Die doet anders niks dan flamen, trollen en uitlokken en discussies aanzwengelen die helemaal niet aan de orde zijn... :Z

Ga aub bij madmax lopen zeuren. Sorry hoor. Maar dát is degene die dat telkens doet. Ik heb er al diverse TR's van aangemaakt en hem erop aangesproken, maar blijkbaar is hij zo'n verschrikkelijk grote AMD fanboy dat hij het niet kan laten om bij ELK nieuwsfeitje van nV AMD erbij te halen.

Ik kom iig ook niet meer in het ATi en nV topic.

Bah wat een gejank zeg.

Dan gaat het weer pagina's lang over drivers van AMD vs nV, dan weer over milieu, dan weer over winst, dan weer over hitte en lawaai, dan weer over stroomverbruik. En vaak komen deze dingen ter sprake terwijl er geen enkele aanleiding voor is. Maar ach, stoken is wel ff fijn he?! :r

;w ;w ;w ;w
Ach het zinnetje wat boven zn avatar staat doet iig eer aan. Ik vind prima als gezegd wordt dat NV niet zo milieu vriendelijk is, maar daar hoeft AMD niet bijgehaald te worden en ook mij irriteert dat.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Werelds schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:08:

+1
Format-C schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:13:
[...]

Ik kom iig ook niet meer in het ATi en nV topic.

Bah wat een gejank zeg.

Dan gaat het weer pagina's lang over drivers van AMD vs nV, dan weer over milieu, dan weer over winst, dan weer over hitte en lawaai, dan weer over stroomverbruik. :r

Laat je niet zo kennen zeg. Het is jammer als je weggaat. Je hoeft toch helemaal niet te reageren op jou onwelgevallige posts?

Gezien je TR's vinden de mods blijkbaar dat e.e.a. tot nu toe gewoon binnen de scope van dit topic valt.

Dr lopen hier ook genoeg nvidia fanboys rond waarvan sommige posts echt niet te harden zijn vanwege het onrealistische roze bril fanboy gehalte. Soms post je je eigen mening/feiten terug, soms laat je het.

En als het echt de spuigaten uitloopt grijpen de mods in.
Xenomorphh schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:24:
[...]

Ach het zinnetje wat boven zn avatar staat doet iig eer aan. Ik vind prima als gezegd wordt dat NV niet zo milieu vriendelijk is, maar daar hoeft AMD niet bijgehaald te worden en ook mij irriteert dat.
En waarom niet :?
Hij noemt ook Intel maar bovenal heeft zo'n getal meer waarde als je het afzet tegen de directe concurrent(en).

[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 16-02-2011 14:26 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Help!!!! schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:24:
[...]

+1

[...]

Laat je niet zo kennen zeg. Het is jammer als je weggaat. Je hoeft toch helemaal niet te reageren op jou onwelgevallige posts?

Gezien je TR's vinden de mods blijkbaar dat e.e.a. tot nu toe gewoon binnen de scope van dit topic valt.

Dr lopen hier ook genoeg nvidia fanboys rond waarvan sommige posts echt niet te harden zijn vanwege het onrealistische roze bril fanboy gehalte. Soms post je je eigen mening/feiten terug, soms laat je het.

[...]

En waarom niet :?
Hij noemt ook Intel maar bovenal heeft zo'n getal meer waarde als je het afzet tegen de directe concurrent(en).
Omdat AMD er hier continu bijgehaald wordt en ondertussen weten wij allemaal wel hoe geweldig AMD is in sommige hun ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Voor mij is dat logisch. Als je de waarde van iets wil duiden dan zet ik dat af tegen de concurrent.
De uitkomst kan positief of negatief zijn.

Bovendien, de mitigerende en onrealistische posts van sommige nvidia liefhebbers lokken het extra onderstrepen van AMD's kwaliteiten ook uit.
Het komt van beide kanten en is tot op zekere hoogte inherent aan dit soort topics.

Daarom zeg ik, laten we de tenen intrekken en niet zo snel op de kast gaan zitten :+

[ Voor 63% gewijzigd door Help!!!! op 16-02-2011 14:35 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Help!!!! schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:24:
[...]

+1

[...]

Klopt. Zal ik ook niet meer doen.
Is al wel eens iets mee gedaan. Wat modwerk zeg maar. :)
Dr lopen hier ook genoeg nvidia fanboys rond waarvan sommige posts echt niet te harden zijn vanwege het onrealistische roze bril fanboy gehalte.
Klopt ook. Maar goed. Die lopen niet het Ati topic vol te spammen. :)
Ik zal zo direkt idd wel een beetje bemod gaan worden.

Hierbij alvast van mijn kant;

-Aan een ieder die zich ergert aan mijn laatste 3 posts; sorry. Ik zal me inhouden ihvv. Hopen dat anderen zich ook een beetje inhouden en on topic posten.

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 16-02-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Help!!!! schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:08:

Dat nVidia blijkbaar niet milieuvriendelijk is, is gewoon nieuws en kan hier dus gepost worden en bediscussieerd.
Al zou het zo zijn, is het niet van gisteren dus zo nieuws is het niet. Het ging erom dat iemand iets erbij haalt wat totaal niet relevant is en zichzelf daarna ongeloofwaardig maakt door een megagroot AMD plaatje te posten.

Ook word ik moe van het constante herhalen dat nVidia kaarten te duur zijn, te warm, teveel zuipen etc. So fucking what! Dan koop je het toch niet? Niermand verplicht je, hoor. Wij wel en wij houden ervan! :)

Ook als iemand een nVidia kaart wil kopen voor PhysX, komt er 1 met "Wat heb je aan physics? Pff, beetje wapperende vlaggetjes, leuk, heb je niks aan.." Nou en! Als diegene dat nou leuk vindt? Mij hoor je toch ook niet over EF "Pfff, heb je wel ruimte voor 3 monitoren? Pfff, leuk al dat wazige beeld aan de zijkanten, pfff..."

[ Voor 39% gewijzigd door chim0 op 16-02-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Format-C schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:34:
[...]
Klopt. Zal ik ook niet meer doen.

[...]
Is al wel eens iets mee gedaan. Wat modwerk zeg maar. :)

[...]
Klopt ook. Maar goed. Die lopen niet het Ati topic vol te spammen. :)

[...]
Ik zal zo direkt idd wel een beetje bemod gaan worden.

-Aan een ieder die zich ergert aan mijn laatste 3 posts; sorry. Ik zal me inhouden ihvv.
Dat gaat een beetje heen en weer. Momenteel is het nVidia topic het drukst en komen dit soort issues hier voor. Een tijd terug was het AMD topic druk en gebeurde het daar.

Tja, het moet niet te erg worden. Persoonlijk vind ik het erg meevallen, behalve dan dat het topic nu redelijk offtopic gaat... :X Als het de spuigaten uitloopt grijpen de mods in, ga ik van uit.
chim0 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:37:
[...]

Al zou het zo zijn, is het niet van gisteren dus zo nieuws is het niet. Het ging erom dat iemand iets erbij haalt wat totaal niet relevant is en zichzelf daarna ongeloofwaardig maakt door een megagroot AMD plaatje te posten.

Ook word ik moe van het constante herhalen dat nVidia kaarten te duur zijn, te warm, teveel zuipen etc. So fucking what! Dan koop je het toch niet? Niermand verplicht je, hoor. Wij wel en wij houden ervan! :)

Ook als iemand een nVidia kaart wil kopen voor PhysX, komt er 1 met "Wat heb je aan physics? Pff, beetje wapperende vlaggetjes, leuk, heb je niks aan.." Nou en! Als diegene dat nou leuk vindt? Mij hoor je toch ook niet over EF "Pfff, heb je wel ruimte voor 3 monitoren? Pfff, leuk al dat wazige beeld aan de zijkanten, pfff..."
Voor mij was het iig wel nieuws.
Bovendien is het feit dat sommige dingen herbesproken worden inherent aan dit soort topics.

En ja, als je hier al jaren komt dan komen bepaalde discussies bekend voor zeg maar :P
Hoort er gewoon bij. Niet teveel van aantrekken.

Plaatje had ik niet gezien. Kan ook geblokt geweest zijn hier op werk.

Tja, in dit soort topics worden nu eenmaal goede en minder goede dingen met elkaar vergeleken. Jij vindt het niet belangrijk dat sommige kaarten onzuinig zijn, anderen wel.
Dit topic maar ook het AMD topioc is nu eenmaal niet bedoeld om dat soort dingen niet te noemen.

Bovendien doet nVidia de laatste tijd weer veel goede dingen zoals o.a. de nieuw Geforce 5 serie en Tegra2, 3 etc. Dat wordt ook herhaaldelijk naar voren gehaald in de postings hier.

[ Voor 53% gewijzigd door Help!!!! op 16-02-2011 14:48 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Help!!!! schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:38:
[...]

Bovendien doet nVidia de laatste tijd weer veel goede dingen zoals o.a. de nieuw Geforce 5 serie en Tegra2, 3 etc. Dat wordt ook herhaaldelijk naar voren gehaald in de postings hier.
Ja leuk, moet je eens in de BBG topcis kijken. Je hoeft maar nVidia te noemen en je wordt tot de grond toe afgebrand en ATI wordt de hemel in geprezen. Het gaat niet altijd om prijs/prestatie maar ook om features en die mensen zijn er ook. Leg ze dan op z'n minst naast elkaar en leg de verschillen uit en laat de mensen een keuze maken ipv te bleren "PhysX suxxx0rzzzz!!!!1111oneone, verbruik sux0rzzzz!!!"

Dan ben ik maar een uitzondering maar ik vergelijk nooit want het is appels en peren, net zoals Intel en AMD. Ik koop op features (niet dat ik het geld hebt maar zou het dan wel daarvoor doen). Maar goed, misschien ben ik een uitzondering en vind ik andere dingen belangrijker dan een gemiddelde gebruiker.

Maar goed, ik hou nu ook op want anders val ik weer terug in m'n oude gedrag en we weten allemaal waar dat toen toe geleid heeft. :X

[ Voor 34% gewijzigd door chim0 op 16-02-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

chim0 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:47:
[...]

Ja leuk, moet je eens in de BBG topcis kijken. Je hoeft maar nVidia te noemen en je wordt tot de grond toe afgebrand en ATI wordt de hemel in geprezen. Het gaat niet altijd om prijs/prestatie maar ook om features en die mensen zijn er ook. Leg ze dan op z'n minst naast elkaar en leg de verschillen uit en laat de mensen een keuze maken ipv te bleren "PhysX suxxx0rzzzz!!!!1111oneone, verbruik sux0rzzzz!!!"

Maar goed, ik hou nu ook op want anders val ik weet terug in m'n oude gedrag en we weten allemaal waar dat toen toe geleid heeft. :X
Dat uitleggen gebeurt toch ook. Daar zorg o.a. jij wel voor. Dus dan zie ik geen probleem.

Maar het is een feit dat voor de massa prijs/kwaliteit belangrijker is dan een feature die maar in enkele games gebruikt wordt en waarvan het effect maar beperkt is in de ogen van velen. Dat dat voor jou en sommige anderen niet opgaat is helder maar nu eenmaal niet de norm.

BTW: Als een bepaalde game die ik helemaal geweldig vind, bijv Battlefield 3, physics zou gebruiken dan zou dat dat voor mij absoluut een reden kunnen zijn om een nVidia te nemen. Terwijl ik verder niet heel erg onder de indruk ben van Physics en ik liever zie dat een meer open variant wordt gesteund door nVidia.

Het hangt er helemaal maar vanaf.

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 16-02-2011 14:55 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Het is voor mij heel simpel vandaag de dag; ik koop gewoon een kaart met de beste prijs performance verhouding. En of dat nu een AMD is of nV; het zal mij een biet zijn.

Ze zijn beide goed. Edit; of beter gezegd; er is er altijd wel 1 van de 2 die goed is op bepaalde momenten. :D

[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 16-02-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Format-C schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:53:
Het is voor mij heel simpel vandaag de dag; ik koop gewoon een kaart met de beste prijs performance verhouding. En of dat nu een AMD is of nV; het zal mij een biet zijn.

Ze zijn beide goed. Edit; of beter gezegd; er is er altijd wel 1 van de 2 die goed is op bepaalde momenten. :D
Zeker weten.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Format-C schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:53:

of beter gezegd; er is er altijd wel 1 van de 2 die goed is op bepaalde momenten. :D
Dat bedoel ik dus. Het verschilt teveel per game, instellingen, drivers, etc. om ze 1 op 1 te vergelijken. Ik zou eerder kijken naar welke game(s) je het meest speelt en welke kaart daarin het beste presteert.

Voor de goede orde, ik heb ook ATI gehad hoor. :+

Kijk, waar het mij om gaat. Het maakt mij ook geen zak uit waar je fan van bent, ik ben ook fan van alles en nog wat, maar wat ik haat is, als je ergens fan van bent, dat adviseren d.m.v. negatieve argumenten op de concurrent ipv je te houden bij hetgeen je wilt adviseren. Ik ben voor Ajax maar mij hoor je ook niet roepen "Feyenoord suckt! Feyenoord heeft geen geld! Rotterdammers zijn aso's!" enz. Dat con-stan-te overtuigen. Iemand noemde het ook al in een offtopic stukje ergens.

[ Voor 34% gewijzigd door chim0 op 16-02-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik heb de laatste 5 jaar wel 50 kaarten gehad.

Het is gewoon telkens stuivertje wisselen wat ze doen.

En dat houdt het leuk; zo zorgen ze voor competitie onderling, qua drivers, qua snelheid, qua mogelijkheden. En daar profiteren wij van. Dus ipv je/ ons druk te maken over welke beter is, kun je het beter leuk vinden dat de concurrent met iets nieuws komt, want daardoor komt de ander ook weer met iets.

Win win. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

chim0 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:57:
[...]

Dat bedoel ik dus. Het verschilt teveel per game, instellingen, drivers, etc. om ze 1 op 1 te vergelijken. Ik zou eerder kijken naar welke game(s) je het meest speelt en welke kaart daarin het beste presteert.

Voor de goede orde, ik heb ook ATI gehad hoor. :+
Naar mijn mening kun je heel veel zaken wel 1 op 1 vergelijken. Stroomverbruik, minimum framerates per resolutie afgezet tegen prijs etc. is allemaal redelijk objectief te vergelijken. Helaas kun je dit alleen obv een beperkte subset aan games doen. De rest vd games die niet in de bekende benchsuites zitten moet je maar hopen dat die ook goed draaien :+

De finale keuze hangt echter in mijn geval ook sterk af van welke games ik speel.

Dus stel dat AMD en nVidia weinig verschillen maar grosso modo gaat mijn voorkeur uit naar AMD vanwege de manier waarop zij te werk gaan tov klanten, developers, open standaarden etc. dan kan het zo zijn dat als nvidia in een door mij geliefde game duidelijk beter scoort ik liever die nvidia heb. Laat staan als nVidia sowieso de betere kaart heeft. Dan is het natuurlijk evident dat ik een nVidia pak. Omgekeerd geldt hetzelfde voor AMD.

Maar imo moeten we wel ogen open houden voor feiten. Als een kaart bijv. 50watt meer verbruikt idle dan is dat een signficant verschil dat voor veel mensen wel relevant is. Dus is het ook logisch als dat genoemd wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 16-02-2011 15:09 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Lieve videokaartfans,

Ik lees de laatste weken regelmatig met grote verbazing mee. Verbazing die voornamelijk voortkomt uit de hoeveelheid achterdocht die sommige users tentoonspreiden en het gebrek aan relativeringsvermogen van sommige anderen hier.

Laat ik allereerst voorop stellen dat kritiek in geen enkel topic geweerd zal worden. Opmerkingen als 'Maar in dit topic is de GTXxxx gewoon lekker wel sneller dan de HDxxxx' gaan er bij mij dan ook absoluut niet in. De discussie mag best op het scherpst van de snede gevoerd worden, zo lang deze maar met argumenten wordt gevoerd.
Aan de andere kant levert dat ook een verantwoordelijkheid op voor degene die de kritiek levert. Kritiek mag en kan altijd, maar moet fatsoenlijk worden onderbouwd en moet het doel van dit topic dienen. Dat wil zeggen: een bericht dat NV slecht scoort op een eco-onderzoek met bronvermelding is weldegelijk nieuws; een herhaling van de discussie over slecht soldeer van de 8000 serie gpu's is dat niet, tenzij er nieuwe feiten boven tafel komen.

Hoe dan ook dienen aan beide zijden van de discussietafel de users normaal met elkaar om te gaan en bij zichzelf te rade te gaan of de manier waarop ze hun boodschap overbrengen niet in het verkeerde keelgat schiet bij de toehoorder. Het inleven in de ander is de helft van effektieve communicatie.

In het kort: dit is een ' volwassen' forum en ik verwacht dat eenieder zich daarnaar kan gedragen. Ik zal gedurende de dag nog een aantal mensen separaat wijzen op deze post, maar ik hoop van harte dat de kous daar dan ook wel mee af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:40

Deathchant

Don't intend. Do!

'Maar in dit topic is de GTXxxx gewoon lekker wel sneller dan de HDxxxx'
oops, dat was ik geloof ik, maar dat was nog VOORDAT deze hele zeik begon en bedoelde dat grappig, zoals mijn post ook liet zien:
Deathchant in "[Algemeen] nVidia Nieuwdiscussie Topic -..."

Dus het ligt ook een beetje aan de toon die gezet word, die in mijn post allerminst slecht bedoeld was (zie smiley).
Maar anywayz, my lips are sealed :X

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Snoitkever schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:50:
Ik vind het een beetje een negatieve insteek om te zeggen dat NVIDIA wel weer "vals" heeft gespeeld en dat OMAP per-se een beter keuze was geweest terwijl we maar weinig weten over de stand van zaken toen die beslissing is genomen :)
Begrijp me niet verkeerd. Je zult me niet horen zeggen dat nVidia 'vals' heeft gespeeld. Dingen beloven of geven voor een gunst van de ander is helemaal niets verkeerds mee, zolang er geen monopolie mee wordt versterkt. Aangezien nVidia verre van een monopoliepositie is in de ARM-wereld, is er dus ook helemaal niets verkeerds aan als nVidia wederdiensten levert.

Ik benoemde het meer omdat nVidia's doelstelling van Tegra2 afgelopen jaar continu en consequent naar beneden werden bijgesteld. De verkopen waren er dus niet, waardoor nVidia een drive nodig had om bedrijven wel zo ver te krijgen Tegra2 te kopen. Google het laten gebruiken als ontwikkelplatform voor Honeycomb was dan natuurlijk wel het ultieme geluk voor nVidia om de verkopen wel echt van de grond te krijgen.

Verder zal ik ook niet zeggen dat Omap een 'betere' keuze zou zijn geweest. Het was alleen al wel erg lang beschikbaar als ontwikkelplatform, dus Google kon het gebruiken, als ze dat hadden gewild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Nog meer nieuws dan maar.

Nvidia Unveils Tegra Roadmap: Tegra 3 is Superman, Tegra 6 is Iron Man

Afbeeldingslocatie: http://www.brightsideofnews.com/Data/2011_2_15/Nvidia-Unveils-Tegra-Roadmap-Tegra-3-is-Superman/NVDA_Tegra_Roadmap_450.jpg

Tegra is dus geen eendagsvlieg o.i.d. Het ziet er denk ik zelfs naar uit dat we Tegra in desktops gaan zien want als we nVidia mogen geloven zit het met de performance wel snor.

[ Voor 18% gewijzigd door madmaxnl op 16-02-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met ARM ondersteuning in de volgende Windows versie en de alsmaar sneller groeiende processingpower vs. desktopeisen, verbaast me dat niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

GeForce GTX 590 and GTX 550 Ti Surfaced in Beta Drivers

We spotted two very interesting entries in the latest 266.7x beta drivers which imply the launch of the GeForce GTX 590 and GeForce GTX 550 Ti cards are nearing. GeForce GTX 590 is a dual GF110 GPU solution with 3GB GDDR5 memory while GTX 550 Ti is based on GF116-400, comes with 1GB GDDR5 memory.

NVIDIA_DEV.1244.01 = "NVIDIA GeForce GTX 550 Ti"
NVIDIA_DEV.1083.01 = "NVIDIA GeForce GTX 590"

We spotted two very interesting entries in the latest 266.7x beta drivers which imply the launch of the GeForce GTX 590 and GeForce GTX 550 Ti cards are nearing. GeForce GTX 590 is a dual GF110 GPU solution with 3GB GDDR5 memory while GTX 550 Ti is based on GF116-400, comes with 1GB GDDR5 memory. Sporting a dual slot solution, the GTX 550 Ti reference design looks very much like its GTX 560 Ti counterpart with Dual DL DVI-I and a mHDMI port.

AMD Nieuwsdiscussie

Anoniem: 251563

madmaxnl schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:13:
Nog meer nieuws dan maar.

Nvidia Unveils Tegra Roadmap: Tegra 3 is Superman, Tegra 6 is Iron Man

[afbeelding]

Tegra is dus geen eendagsvlieg o.i.d. Het ziet er denk ik zelfs naar uit dat we Tegra in desktops gaan zien want als we nVidia mogen geloven zit het met de performance wel snor.
Nou ja, plaatje is wel een beetje dubieus. Ze zeggen dus dat Kal El 5x zo snel is, maar in een benchmark die zij zelf hebben geselecteerd en vrij synthetisch is is hij eigenlijk "maar" 2 x zo snel:

http://images.anandtech.c...VIDIA/Kal-El/DSC_1401.jpg

En dat waarschijnlijk voornamelijk omdat Kal El een quad core is, en Tegra 2 een dual core. Waar halen ze die factor 5 vandaan dan?

nVidia zegt dat het verbruik niet hoger zal liggen bij dezelfde workload: als ik het dus goed begrijp zal het stressen van twee threads op Kal El dus iets lager zijn dan op Tegra 2, maar bij 4 threads zal dat niet zo zijn. (zie ook http://www.anandtech.com/...phonestablets-this-year/2) Is dit wel een vooruitgang in performance per watt?

Dus, colour me unimpressed, behalve dan dat nVidia het zo soepeltjes voor elkaar krijgt een quadcore werkend te krijgen, dat is best knap. Oh, en hij kan BluRay afspelen, al is het niet in 3D (dat kan als ik het goed heb begrepen alleen op lagere bandwidths).

Wat me opvalt is dat deze chip 80 mm^2 groot is, op 40 nm, ongeveer zo groot als een Zacate of Atom (al is die op 45 nm). Ik weet dat de TDPs waarschijnlijk heel anders zullen zijn, maar desalniettemin ben ik benieuwd naar een vergelijking.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 251563 op 17-02-2011 00:54 ]

-The_Mask- schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:47:

GeForce GTX 590 and GTX 550 Ti Surfaced in Beta Drivers

We spotted two very interesting entries in the latest 266.7x beta drivers which imply the launch of the GeForce GTX 590 and GeForce GTX 550 Ti cards are nearing. GeForce GTX 590 is a dual GF110 GPU solution with 3GB GDDR5 memory while GTX 550 Ti is based on GF116-400, comes with 1GB GDDR5 memory.

NVIDIA_DEV.1244.01 = "NVIDIA GeForce GTX 550 Ti"
NVIDIA_DEV.1083.01 = "NVIDIA GeForce GTX 590"

We spotted two very interesting entries in the latest 266.7x beta drivers which imply the launch of the GeForce GTX 590 and GeForce GTX 550 Ti cards are nearing. GeForce GTX 590 is a dual GF110 GPU solution with 3GB GDDR5 memory while GTX 550 Ti is based on GF116-400, comes with 1GB GDDR5 memory. Sporting a dual slot solution, the GTX 550 Ti reference design looks very much like its GTX 560 Ti counterpart with Dual DL DVI-I and a mHDMI port.
Deze driver schijnt sli nog al wat performance te geven in het algemeen, als dus mensen op 3dguru en evga.
Ik ga zelfs straks eens kijken of dee driver zo lekker werkt.

Jen-Hsun Huang, CEO van grafische chipmaker Nvidia ziet zijn bedrijf te voeren op de oogst voor een succesvolle overgang proces. De resultaten van het laatste kwartaal van het vorige fiscale jaar toonde aan dat de investering had afbetaald in mobiele en parallel computing, en nu drijft de groei.
Nvidia's omzet groeide in het vorige kwartaal van 844 miljoen tot 886 miljoen dollar, komt uit een bericht uit. Een jaar geleden had Nvidia nog niet geïmplementeerd 983 miljoen dollar. Bottom line, aldus het bedrijf 172 miljoen dollar in de zwarte vergeleken met 131 miljoen een jaar geleden en 85 miljoen dollar in het voorgaande kwartaal.

Voor het volledige jaar bedroeg 3,54 miljard Nvidia naar US $ 220 miljoen meer dan het jaar voordien. Het netto verlies een jaar geleden als 68 miljoen dollar nu in vergelijking met een winst van 253 miljoen US dollar. Voor de huidige eerste kwartaal van het nieuwe fiscale jaar, Nvidia verwacht een omzetstijging over het vierde kwartaal met maar liefst 8 procent - meer dan verwacht door analisten.
Huang gaat volgens een interview met CNet aannemen dat het ontwerp van de huidige notebook MacBook toekomst zal lijken. Ze konden net zo dun als de Apple product te bouwen, omdat er geen speciale koeling of extra batterijen nodig zijn. Nvidia is momenteel vertegenwoordigd in de huidige MacBook Air met de grafische processor GeForce 320M

http://www.heise.de/newst...einen-Gewinn-1191474.html

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 17-02-2011 10:27 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hoe nVidia haar notebook marketshare omhoog schijnt te krijgen:

http://www.semiaccurate.c...ing-notebook-marketshare/

[ Voor 29% gewijzigd door Help!!!! op 17-02-2011 10:32 ]

PC Specs

• Snoitkever
Haha, typisch. Charlie kan niet meer zeuren over Tegra 2 (wat was het ook al weer? Te laat? Veel te heet? Veel te hoog verbruik? Niet competitief? Geen design wins?) dus zoekt hij maar lekker iets anders om over te zeiken bij NVIDIA. Als hij ook maar de helft van de negativiteit die hij aan NVIDIA besteedt aan AMD zou besteden zou hij geen lezers meer overhouden. Nare vent. Let ook op hoe hij geen enkel hard bewijs noemt en helemaal 0,0 van zijn verhaal te staven is aan wat voor feiten dan ook. Dan is er ook geen paragraaf die voorbij gaat die vol staat met (negatieve) subjectieve kwalificaties voor alles wat NVIDIA doet. Ik zeg dus bullshit tot hij met meer controleerbare info komt.

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Toch weer zeer opvallen hoe Charlie van iets vrij normaals (je marktaandeel proberen te verhogen dmv lagere prijzen voor je producten vragen) iets zeer negatiefs probeert te maken.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 23:05
Uiteraard, AMD doet al jaren hetzelfde, zowel met CPU als GPU's.

• dahakon
De crux van het opiniestuk zit hem in de vraagstelling van een aandeelhouder van nVidia. Hoe het met de marges zit van de mobiele grafische chips. Die liggen blijkbaar dus stukken lager dan ze normaalgesproken liggen bij nVidia, wat een indicatie is voor hoe ze naar hun marktaandeel kijken. Als de marges al jaren lang laag liggen, is het natuurlijk ook een aanzienlijk ander verhaal dan wanneer ze zeer sterk verkleint worden. Al dit soort informatie behoort duidelijk gecommuniceerd te worden, maar blijkbaar bleef nVidia er liever zo stil mogenlijk over. Dat soort gedrag wordt over het algemeen niet erg gewaardeerd door aandeelhouders.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Geen enkel bedrijf zal een uitspraak doen over de behaalde marges van lopende producten. Eindresultaat is alles wat telt en het verkleinen van je marges is een heel valide manier om marktaandeel te vergroten waar je later op kan bouwen.

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 14:14

Darkasantion

Just keep swimming!

Inderdaad, beter nu 10% verlies slikken en straks meer kunnen afzetten op volgende generaties met hogere prijs omdat afnemers al bekend zijn met je producten dan nu geen prijsverlaging door voeren en buiten de boot te vallen.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Niet echt snel geheugen 1MHz. :+

Zullen we dan toch de magische grens van 200GB/sec bandbreedte verbreken? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Dus de 590 wordt niet enorm terug geclocked, als dat plaatje klopt. Dat baseer ik dan op mijn GTX 580 in SLI die ik met 250MHz heb kunnen overclocken op de core, en dat gaf niet echt een denderende performance boost. Als de performance lineair schaalt valt het wel mee met zo'n downclock.

Core maximaal 170 MHz minder, geheugen zelfde of sneller en de shader hangt weer af van de core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn de nieuwe drivers nog niet gepost ?

Hier iig alvast de release note van 266.77 whql
http://banglagamer.com/fo...ceware-266.77-Win-Vista-7

En hier de 266.77 whql driver
http://downloads.guru3d.c...64-bit-download-2678.html

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 18-02-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Edmin schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:34:
Geen enkel bedrijf zal een uitspraak doen over de behaalde marges van lopende producten. Eindresultaat is alles wat telt en het verkleinen van je marges is een heel valide manier om marktaandeel te vergroten waar je later op kan bouwen.
Bij een kwartaal cijfers presentatie moeten ze wel uitspraken doen over marges, als daar vragen over gesteld worden, of ze nu willen of niet. Informatie die relevant is voor beleggers namelijk en van invloed kan zijn op aandelenkoersen en algemene waarde van het bedrijf over de langere periode.

Het is dus ook tijdens die kwartaalcijfer presentaties waar uiteindelijk het bewijs door nVidia zelf werd geleverd (in tegenstelling tot wat sommigen hierboven riepen dat Charlie er geen bewijs voor heeft), dat de marges wel heel erg onder druk staan op het mobiele platform.

Verder kan het inderdaad best een valide manier zijn om marktaandeel terug te veroveren, maar regels en wetten verplichten je wel om daar transparantie over te geven richting aandeelhouders etc. Dat is nu dus gebeurd en ja, dat is op zich ook nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Het interessantere hieraan is overigens dat nVidia blijkbaar niet op de merites van haar produkten zelf dat hogere marktaandeel weet te veroveren....;)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind ik eingelijk best vaag jah, de vaag is namelijk best groot van nvidia kaarten over het algemeen.
Nu helemaal met de nieuwe de nieuwe 500 series. En van de 400 series eingelijk alleen maar de gtx 460.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Snap het ook niet helemaal maar wellicht moesten ze gewoon van een grote voorraad min of meer incourante chips af omdat er nieuwe aankomen. Dan heb je liever iets aan cash dan niets.
Het kan ook zijn dat ze zeggen: we willen alles ouder dan de 5 serie chips asap achter ons laten om zsm een nieuwe baseline te kunnen zetten.

Verder werd de stijgende lijn wel ingezet met de 460 maar het gaat hier om notebookchips en ik weet niet precies hoe goed de 3/4/5 serie notebookchips is tov het amd aanbod. Wel hebben de nvidia notebook chips Optimus wat een fijne feature is.

[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 18-02-2011 10:35 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Maxily schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:44:
Dus de 590 wordt niet enorm terug geclocked, als dat plaatje klopt. Dat baseer ik dan op mijn GTX 580 in SLI die ik met 250MHz heb kunnen overclocken op de core, en dat gaf niet echt een denderende performance boost. Als de performance lineair schaalt valt het wel mee met zo'n downclock.

Core maximaal 170 MHz minder, geheugen zelfde of sneller en de shader hangt weer af van de core.
Eh fanboy much? Bijna een klassiek geval van cognitieve consistentie...

Nvidia-gpu's schalen juist extreem goed met hogere kloksnelheden. Normaliter is 20% hogere kloksnelheid bijna ruwweg 15-18% hogere fps. Gaan we uit van 650MHz, dan is dat een 17% lagere kloksnelheid. Dan zit je al gauw per chip op 15-20% lagere prestaties dan een enkele GTX 580 (lagere kloksnelheid heeft ook invloed op tmu's, rops, polymorph engines). Dan krijg je dus twee GTX 570's in SLI, die je zelf nog kunt overklokken om door de 300W-barriere heen te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:12:
Dan krijg je dus twee GTX 570's in SLI, die je zelf nog kunt overklokken om door de 300W-barriere heen te breken.
Net alsof een GTX590 ook maar in de buurt van de 300W max zal komen. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Als je Nvidia's tdp als heilig beschouwt, sure ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Marc Rademaker op 18-02-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
dahakon schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:14:
[...]
Het is dus ook tijdens die kwartaalcijfer presentaties waar uiteindelijk het bewijs door nVidia zelf werd geleverd (in tegenstelling tot wat sommigen hierboven riepen dat Charlie er geen bewijs voor heeft), dat de marges wel heel erg onder druk staan op het mobiele platform.
Dat is het punt. Als Charlie een artikeltje had geschreven over dat NVIDIA de prijzen verlaagd heeft op de notebookmarkt om zo de concurrentie met AMD aan te gaan was ik het misschien wel met hem eens geweest. Maar dat doet hij niet. Hij schrijft met een haat en venijn over dumpprijzen en oneerlijke concurrentie alsof er nooit zoiets is geweest als een prijzenoorlog. En hij heeft geen enkel bewijs voor zijn claim dat er dumpprijzen waren behalve een door hem als "hushed" geinterpreteerd antwoord dat de marges lager waren dan normaal, samen met zijn assertie dat laptop marges normaal hoger zijn dan desktop (weer zonder bewijs, en zonder informatie over hoeveel hoger).

Het probleem met Charlie is niet zijn informatie, al is die vaak zeer summier en zonder enige bronvermelding, het probleem is dat hij alle artikelen opvult met een zo negatief mogelijke interpretatie van de situatie. Zijn artikelen zijn 10% info en 90% negatieve invulling en overdrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Marc Rademaker schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:12:
[...]

Eh fanboy much? Bijna een klassiek geval van cognitieve consistentie...

Nvidia-gpu's schalen juist extreem goed met hogere kloksnelheden. Normaliter is 20% hogere kloksnelheid bijna ruwweg 15-18% hogere fps. Gaan we uit van 650MHz, dan is dat een 17% lagere kloksnelheid. Dan zit je al gauw per chip op 15-20% lagere prestaties dan een enkele GTX 580 (lagere kloksnelheid heeft ook invloed op tmu's, rops, polymorph engines). Dan krijg je dus twee GTX 570's in SLI, die je zelf nog kunt overklokken om door de 300W-barriere heen te breken.
Ik maakte een voorspelling gebaseerd op de aanname dat de performance lineair schaalt aan de kloksnelheid. Die aanname bevestig je:
- 20% hogere clock = 15-20% meer performance
- 17% lagere clock = 15-18% minder performance

Dat de performance 20% lager is dan een 580 kan je vrij laag noemen. Maar wat ik tot nu toe gelezen heb van de meeste mensen over deze 590 is dat iedereen dacht dat er giga underclocking nodig was om onder de 300W te blijven.

Een GTX 570 heeft een TDP van 219W, dus 2 570's voor waarschijnlijk minder dan 300W vind ik niet slecht. Pas als AMD's variant bekend wordt kunnen we zien of het ook daadwerkelijk genoeg is om de snelste te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maxily schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:58:
[...]

Ik maakte een voorspelling gebaseerd op de aanname dat de performance lineair schaalt aan de kloksnelheid. Die aanname bevestig je:
- 20% hogere clock = 15-20% meer performance
- 17% lagere clock = 15-18% minder performance

Dat de performance 20% lager is dan een 580 kan je vrij laag noemen. Maar wat ik tot nu toe gelezen heb van de meeste mensen over deze 590 is dat iedereen dacht dat er giga underclocking nodig was om onder de 300W te blijven.

Een GTX 570 heeft een TDP van 219W, dus 2 570's voor waarschijnlijk minder dan 300W vind ik niet slecht. Pas als AMD's variant bekend wordt kunnen we zien of het ook daadwerkelijk genoeg is om de snelste te zijn.
Je stelling gaat een beetje mank. Eerder beweerde je ook dat je je GTX580 kaarten 250Mhz had overclockt op de core en dat je daarmee weinig snelheidsverschil merkte. Dat is vreemd want zoals Marc zegt schaalt het overclock percentage van de core redelijk gelijk aan de prestaties.
Ander punt is dat je aanneemt alsof Nvidia die kaart echt onder de 300watt kan krijgen. Dat gaat namelijk echt niet gebeuren ook al zeggen ze dat de 'TDP 300watt' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben momenteel bezig om benchmarks te maken van driver 266.58 vs 266.77
Ik heb momenteel alleen heaven 2.1 en aliens vs predator. Ik wil nog wel wat meer toevoegen
maar ik weet zo niet welke benchmars verder te downloaden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
Misschien interessant, de visie van een aantal analisten op de cijfers van NVIDIA: http://www.eetimes.com/el...-What-analysts-are-saying
Er staat wel wat info over notebook margins en marktaandeel, en verder nog wat interessante quotes:
"helping to support approximately $500 million or 28 million Tegra units"

"Our Tegra sales estimates move to $500 million from $215 million in FY12 and to $800 million from $300 million in FY13, rather modest in terms of implied single-digit percentage market share for Nvidia but prudent."

"The significance of Tegra 3 cannot be overstated: a one-year advantage over the competition in the mobile space is unheard of, at least in the last decade."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Snoitkever schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:42:
[...]

Dat is het punt. Als Charlie een artikeltje had geschreven over dat NVIDIA de prijzen verlaagd heeft op de notebookmarkt om zo de concurrentie met AMD aan te gaan was ik het misschien wel met hem eens geweest. Maar dat doet hij niet. Hij schrijft met een haat en venijn over dumpprijzen en oneerlijke concurrentie alsof er nooit zoiets is geweest als een prijzenoorlog. En hij heeft geen enkel bewijs voor zijn claim dat er dumpprijzen waren behalve een door hem als "hushed" geinterpreteerd antwoord dat de marges lager waren dan normaal, samen met zijn assertie dat laptop marges normaal hoger zijn dan desktop (weer zonder bewijs, en zonder informatie over hoeveel hoger).

Het probleem met Charlie is niet zijn informatie, al is die vaak zeer summier en zonder enige bronvermelding, het probleem is dat hij alle artikelen opvult met een zo negatief mogelijke interpretatie van de situatie. Zijn artikelen zijn 10% info en 90% negatieve invulling en overdrijving.
Charlie's informatie en bronnen zijn vaak goed geïnformeerd te noemen, enkel noemt hij ze niet bij naam, om zo die bronnen te beschermen. Hoe verklaar je anders dat Charlie zo vaak goed zat met zijn uitspraken over de GTX480/Fermi? Tegra2 zat hij er wat naast, maar ook hier zat hij vrij vaak goed.

Hij noemt geen feiten, maar wel redelijke en valide argumenten waarom het opvallend is dat de notebook-prijzen ineens lager zijn dan desktop-prijzen, terwijl dit vroeger nooit zo was. Op exact hetzelfde moment wil Nivida dus ook meer marktaandeel opeisen, dus dat is dan 1+1=2. Als zijn bronnen dit bevestigen hoeft hij ook nog niet eens exacte prijs-data erbij te doen, als hij die al krijgen kan, omdat iedereen die logisch nadenkt ook ziet wat er gebeurt.

En ja, Charlie schrijft vrij negatief over Nvidia, dat is algemeen bekend en hoeft niet elke keer weer herhaald te worden, maar dat wil nog niet zeggen dat zijn berichten dus meteen onwaar zijn. Gewoon door de negativiteit heen lezen, kijken naar eventuele informatie/argumenten die hij heeft en dan zelf ook oordelen. Vaak kun je dan dezelfde conclusie trekken als Charlie, zij het wat minder negatief :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal die Charlie niet gewoon voor amd werken ofzo? Zo'n idee krijg ik bij die gast.
Dingen van hem lees ik ook nooit zo heel graag, dus doe dat tegenwoordig ook niet meer.
Eingelijk moet er net zo'n geval komen die tegen amd is. Hopelijk maken ze elkaar dan af ofzo in
het echt, dan zijn we er van af. Dit soort gasten komen altijd zo trollend over, en dat bevald mij totaal niet niet, ongeacht dat veel dingen wel kloppen. Ik zeg nekschot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Anoniem: 390961 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:31:
Zal die Charlie niet gewoon voor amd werken ofzo? Zo'n idee krijg ik bij die gast.
Dingen van hem lees ik ook nooit zo heel graag, dus doe dat tegenwoordig ook niet meer.
Eingelijk moet er net zo'n geval komen die tegen amd is. Hopelijk maken ze elkaar dan af ofzo in
het echt, dan zijn we er van af. Dit soort gasten komen altijd zo trollend over, en dat bevald mij totaal niet niet, ongeacht dat veel dingen wel kloppen. Ik zeg nekschot
Doe dat hetzelfde met Fudzilla, zijn er daar dan ook vanaf. Want als Charlie betaald wordt door AMD.ATi, wordt Fudzilla betaald door Nvidia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Darkasantion schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:44:
[...]

Doe dat hetzelfde met Fudzilla, zijn er daar dan ook vanaf. Want als Charlie betaald wordt door AMD.ATi, wordt Fudzilla betaald door Nvidia...
Het verschil is dat Fudzilla het altijd mis heeft en bijna niet weten waar ze 't over hebben. Charlie heeft daarentegen nog wel eens een punt, zolang je de persoonlijke haat maar wegfiltert. Nee, ik vind Charlie wel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Anoniem: 390961 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:31:
Ja en Fuad staat op de loonlijst van nVidia... (je wilde een anti-AMD schrijver?)

Trollen is echter wat jij hier doet, iemands kritiek op een bedrijf klakkeloos toeschrijven aan het 'op de loonlijst van de concurent staan', zonder enige vorm van onderbouwing of bewijs, gewoon omdat hij kritiek durft te hebben op dingen die kritiek verdienen.

Zonder Charlie had Bumpgate echter nooit de bekendheid gekregen die het verdient, om maar even een voorbeeldje te noemen.

Punt is, je kunt het lezen of je kunt het negeren, geheel eigen keuze.

@Snoitkever:

Het is voor nVidia te hopen dat ze de verwachtingen aangaande Tegra inkomsten niet weer naar beneden hoeven bij te stellen, zoals ze dat afgelopen jaar continue deden. De concurentie zit ook niet stil en Qualcomm bijvoorbeeld heeft ook al een quadcore aangekondigd, die op 2.5GHz schijnt te moeten kunnen draaien. Time to Market zal belangrijk zijn, maar ook is het belangrijk om eventuele klanten te kunnen overtuigen dat je het betere product in handen hebt.

De huidige Tegra2 sales zijn gedeeltelijk te danken aan Honeycombs. Het zal vooral vanaf eind Q2 duidelijk worden of bedrijven voor Tegra2 zullen blijven gaan, of dat ze liever andere SoCs gaan gebruiken voor Honeycomb gebasseerde producten. Tegen die tijd zullen 'ports' namelijk wel goed doorgetest moeten zijn bij de QA-afdelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik trollen, nee daar doe ik niet meer aan mee als het over nvidia of amd gaat, dat doen Charlie of FUAD wel voormij omdat ik hier niet meer van hou..
Ik vind bijde bedrijven gewoon goed spul leveren en als ik iets niet goed is
onken ik dat niet meer. Ik wil gewoon at het leuk blijft als het hier over gaat.
Ik wist verder nog niet dat FUAD een pro nvidia en amd afkraak site was. Ook deze mag van mijn part
een nekschot hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 18-02-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 11:49
bij de naamgeving van de nieuwe tegra's zijn ze de comics in gedoken

tegra 3 Kal-El = superman
tegra 4 Brunce Wanye = Batman
tegra 5 Logan = wolverien
tegra 6 stark = Ironman

ag je moet ergens je inspiratie vandaan halen.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.