[Algemeen] nVidia Nieuwdiscussie Topic - Deel 51 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 44.493 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

-The_Mask- schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:15:
[...]

En dat de G80, G84, G86, G92 en G94 allemaal massaal dood gaan is ook niet waar volgens jouw....
En ik maar denken dat we geen oude koeien meer uit de sloot gingen halen in dit topic 8)7 .

Maar nog steeds geen precieze uitvalspercentages om je termen als "masaal doodgaan" te onderbouwen... dus kan dit nu eindelijk is achterwege gelaten worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Tyranium schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:03:
[...]

En ik maar denken dat we geen oude koeien meer uit de sloot gingen halen in dit topic 8)7 .

Maar nog steeds geen precieze uitvalspercentages om je termen als "masaal doodgaan" te onderbouwen... dus kan dit nu eindelijk is achterwege gelaten worden? :)
Tsja, als je een kaart moet afbakken in een oven om hem weer te laten werken, dan kun je met een beetje logica wel bedenken dat er toch ergens iets fout zit, maar goed, dat zijn op zich oude koeien.

Het zijn echter wel oude koeien die terug blijven komen door ontkenningen en verdraaingen die door blijven gaan. Feit is dat in een breed scala van games de Radeons momenteel lichtelijk beter schalen dan de GForces, gemiddeld genomen. Het is misschien niet veel, maar toch een paar procent.

Vervolgens begint men over dat niet alles games getest worden, dat in sommige games de ene kaart veel beter schaalt dan de ander etc etc. Dan komt men vervolgens met de conclusie dat ze allebij even goed schalen, omdat er een paar titels zijn waar nVidia veel beter schaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:37

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ja mensen het word weer interessant de 2 dual gpu kaarten van beiden kampen, wie gaat er met de eer strijken, wie is het snelste, wie het zuinigste en wie maakt het minste lawaai, om over de prijs nog niet te spreken.
Vind het beiden gewoon prestige projecten puur voor de marketing wat ook weer een logisch onderdeel van een bedrijf is.
Het schaling verhaal tja, beiden ontlopen elkaar echt niet bizar veel, ene keer NVIDIA iets beter andere keer AMD afhankelijk van de game.
Wel vind ik dat AMD een grote slag heeft gemaakt op crossfire gebied het laatste jaar, NVIDIA is ongeveer op het zelfde niveau gebleven( denk ik?) en AMD is er echt op vooruit gegaan.

En het eeuwige gebash tja het is ben ik bang iets wat bij bepaalde personen gewoon in hun aard zit, maar moet zeggen dat het toch al een stukje minder is geworden de laatste tijd op dit forum gedeelte dus dat is mooi.
met elkaar oneens zijn is toch geen enkel probleem zolang je het netjes houd lijkt mij en niet met onzinnige posts komt, en er weer voor de zoveelste keer oude koeien uit 1 of andere sloot die onderhand leeg gelopen is worden gehaald, want mensen die koeien zijn het heen en weer geloop echt beu geloof dat maar en het verveelt.

Zelf kijk ik moet ik bekennen vooral uit naar de generatie na de 500 series van NVIDIA, want ik blijf vinden dat zoals de 500 serie in elkaar zit het in principe gewoon een goede basis heeft, en natuurlijk zijn ze niet perfect maar NVIDIA is wel weer langzaam aan het terug komen en dat is goed, ik verwacht veel van de serie op het kleinere procedé, erg benieuwd wat er dan mogelijk zal zijn en of we dan eindelijk weer grotere stappen gaan zien dan nu het geval is, en dan bedoel ik niet vooral betere prestaties maar andere zaken.

Wat is jullie schatting(gok) wat de dual gpu van NVIDIA onder een stresstest zal verbruiken? 450+? :+

[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 05-02-2011 19:33 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

dahakon schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:17:
[...]

Tsja, als je een kaart moet afbakken in een oven om hem weer te laten werken, dan kun je met een beetje logica wel bedenken dat er toch ergens iets fout zit, maar goed, dat zijn op zich oude koeien.

Het zijn echter wel oude koeien die terug blijven komen door ontkenningen en verdraaingen die door blijven gaan. Feit is dat in een breed scala van games de Radeons momenteel lichtelijk beter schalen dan de GForces, gemiddeld genomen. Het is misschien niet veel, maar toch een paar procent.

Vervolgens begint men over dat niet alles games getest worden, dat in sommige games de ene kaart veel beter schaalt dan de ander etc etc. Dan komt men vervolgens met de conclusie dat ze allebij even goed schalen, omdat er een paar titels zijn waar nVidia veel beter schaalt.
Ik zeg niet dat er helemaal niks fout zat in die chips, maar zonder precieze uitvalspercentages is een term als "masaal doodgaan" gewoon een troll. En het overgrote deel van al die chips werkte gewoon prima zonder in de oven te moeten 8)7.

Daarnaast heeft het ook absoluut niks te maken met de discussie die bezig was over schaling van SLI / Crossfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
pino22 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:20:
Wat is jullie schatting(gok) wat de dual gpu van NVIDIA onder een stresstest zal verbruiken?
Ik denk dat dit gespecificeerd zou moeten worden in verbruik met verbruik-cap in drivers en verbruik zonder begrenzing, uitgaande van een dual-kaart met GF110's. Al weet ik niet of je erg blij moet worden van het verbruik zonder de begrenzer (uitgaande van behaalde resultaten met een single GF110).
Tyranium schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:27:

Ik zeg niet dat er helemaal niks fout zat in die chips, maar zonder precieze uitvalspercentages is een term als "masaal doodgaan" gewoon een troll. En het overgrote deel van al die chips werkte gewoon prima zonder in de oven te moeten 8)7.

Daarnaast heeft het ook absoluut niks te maken met de discussie die bezig was over schaling van SLI / Crossfire.
Bumpgate is ook niet iets wat over een bepaalde tijdsduur gaat, maar over een bepaald verbruikerspatroon/duur en in zekere zin heeft airflow in de pc er ook invloed op. Kaarten kunnen dus nog altijd stuk blijven gaan door hetzelfde euvel. Maar goed, het heeft verder weinig te maken met schalings-discussies, maar wel alles met het ontkennen/negeren van dingen, waardoor het dus weer eens de kop op stak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Tyranium schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:03:
[...]

Sorry maar hij begon er over, ik niet...

Ik liet alleen maar even zien hoe geloofwaardig hij over komt op de gemiddelde persoon.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:11:
[...]

Sorry maar hij begon er over, ik niet...

Ik liet alleen maar even zien hoe geloofwaardig hij over komt op de gemiddelde persoon.
Een discussie is over het algemeen nuttiger wanneer er geen gebruik wordt gemaakt van drogredenen of een drogreden. Jammer dat je, je laat verleiden tot een drogreden, namelijk: argumentum ad hominem. Komt de sfeer trouwens ook niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Springstof schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:16:
[...]

Een discussie is over het algemeen nuttiger wanneer er geen gebruik wordt gemaakt van drogredenen of een drogreden. Jammer dat je, je laat verleiden tot een drogreden, namelijk: argumentum ad hominem. Komt de sfeer trouwens ook niet ten goede.
Ik vond het nog treffender hoe hij de opmerkingen over het ad hominem weerlegde met een werkelijk prachtig voorbeeld van een argumentum ad populum :)

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Jullie twee hierboven maken het er zelf ook niet gezelliger op anders. Steek de hand eens in eigen boezem.

In ieder geval, bij Tom's hebben ze een testje gedaan met een lading videokaarten, om de video playback kwaliteit te testen. Het ziet er naar uit dat door de tang genomen nVidia en AMD hun spullen redelijk goed voor elkaar hebben. Alleen mist er bij nVidia nog een paar opties, zoals Skin tone enhancement.

http://www.tomshardware.c...-radeon-geforce,2844.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:50

Deathchant

Don't intend. Do!

offtopic:
Als ik een cadeau niet leuk vind en ik weet dat diegene erg gevoelig daarvoor is, ga ik die persoon niet onnodig kwetsen door dan toch perse te zeggen wat ik wil zeggen. Ik ben dan inderdaad eerlijk en recht voor de raap, maar dat vind ik op dat moment dan toch ondergeschikt aan het feit dat ik hem/haar misschien kwets, en dan hou ik het voor me.
Je kunt best gelijk hebben hoor, en je moet natuurlijk altijd eerlijk zijn, maar je moet je afvragen of het altijd nodig is om het ook daadwerkelijk te zeggen (ookal heb je gelijk). ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390961

Oké ik wil ok geen gedonder veroorzaken.Dus mijn excuses, ook mijn excuses aan THE MASK omdat ik niet had moeten zeggen dat jij het toch ergens op moet gooien. Ik wil het niet uit de hand laten lopen om een stuk hardware, want daar voor is het niet waard.

[ Voor 138% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 06-02-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Zijn we er nu dus uit dat de HD6xxx serie beter schaalt dan de GTX5xx serie of hebben we nu besloten om het eens te zijn over het niet eens zijn met elkaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb iig besloten dat de vraag of de 5xxx serie beter schaalt dan de 6xxx serie niet thuishoort in een NVidia topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ja maar Ed_L, dat is jouw job ook om dat zo te vinden :P
Ik ben altijd nVidia minded geweest, maar de cijfers liegen er gewoon niet om dat de HD6xxx serie op zijn minst evengoed presteren op alle gebieden, aangezien het niet alleen om FPS gaat, maar ook om prijs, stroomverbruik en alles. Het is gewoon naief om dat onder de tafel in te schuiven. Toch heb ik gewoon meer met nVidia dan met ATi en dat zal ook zo blijven.
De GTX560Ti hoort in dit topic (zoals ik dat ook al eens eerder zei :P) gewoon alle ATI's ass te kicken, as usual.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Deathchant schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:42:
De GTX560Ti hoort in dit topic (zoals ik dat ook al eens eerder zei :P) gewoon alle ATI's ass te kicken, as usual.
Blijkbaar alleen in dit topic.

Anandtech:

"AMD’s scramble to launch the Radeon HD 6950 1GB has produced a card with similar levels of performance and pricing as the GTX 560 Ti, making it impossible to just blindly recommend the GTX 560 Ti. With sufficient case cooling both the GTX 560 and the Radeon HD 6950 1GB are good cards for the price, and represent a meaningful step up from where we were just 2 weeks ago. Ultimately I think the situation is very similar to December’s launch of the 6900 series, and the match-up between the GTX 570 and the Radeon HD 6970: we have two very similar cards in almost all respects. The GTX 560 Ti ultimately has the edge: it’s a bit faster and it’s quieter than the 6950, and if that’s all you care about then there’s the answer you seek. But you could grab the 6950 1GB and you’d be doing no worse. The deciding factor seems to come down to just how much to value noise and cooling (560) versus power consumption (6950), what games you play, and whether you’re currently invested in the NVIDIA (CUDA, 3D Vision) or AMD (Eyefinity) ecosystem."

Tweakers:

"Beide kaarten zijn een goede aanschaf; het tweetal biedt veel prestaties voor relatief weinig geld. Het zal van de spellenvoorkeur van de potentiële koper afhangen welke kaart het best gekocht kan worden; wellicht dat AMD en Nvidia nog zullen proberen om hun respectievelijke kaarten met prijsverlagingen een extra voordeeltje te geven. Wat ons betreft zit er in elk geval te weinig verschil tussen de beide kaarten om er eentje tot winnaar uit te roepen. Als de HD 6950 2GB na de aangekondigde prijsverlaging evenveel gaat kosten als de GTX 560 Ti, dan is de HD 6950 2GB-kaart wat ons betreft wel de betere keuze."

HardOCP:

"What resolution you are going to be running comes hugely into play in this decision as well. If you are at 2560x1600, then the Radeon HD 6950 is currently the bottom rung of the ladder for running a 30" monitor at native resolution with the eye candy turned on, and let's face it, you did not buy a 30" display to look at poor Image Quality. If you are at 1920x1200 or 1080p, both the 560 Ti and the HD 6870 can suit your needs, and in this scenario, the Radeon 6870 is again a better value."

Zoals je het zegt: "gewoon alle ATI's ass te kicken, as usual." . Alles wat AMD heet is al een heel ander verhaal. M.a.w. de kansen tegen de HD6xxx serie zijn redelijk gelijk waarbij de HD68xx een betere prijs prestatie heeft en de HD69xx serie een betere dual GPU performance heeft inclusief dat deze beter zijn op hogere resoluties. Wat een ass kicking :+

Oh ja ik heb ook nog nieuws, of ja nieuws...

Victims of Nvidia GPU Failures Are Unhappy.

[ Voor 3% gewijzigd door madmaxnl op 06-02-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

madmaxnl schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:10:
Zijn we er nu dus uit dat de HD6xxx serie beter schaalt dan de GTX5xx serie of hebben we nu besloten om het eens te zijn over het niet eens zijn met elkaar ?
Gelukkig zeggen benchmarks mij meer dan het zo maar te roepen.
De kaarten schalen in veel games even goed. Alleen is het verschil in een paar games heel
anders. Nvidia schaald dan zo'n 100% en AMD zo'n 50%, en zo is het natuurlijk ook andersom.
Zie hier maar, de high end 6950 is in veel games net ff wat sneller dan de mid end gtx560.
Ook wel logiech natuurlijk want het is een high end kaart tegenover een mid end kaart.
Verder is de hd 6950 in CF ook maar net wat snelller dan de gtx560. Dus nee
CF schaald niet veel beter dan sli want ander had je dat in de test moeten zien dat
cf zo veel beter schaald wat niet zo is.

http://www.guru3d.com/art...-gtx-560-ti-sli-review/17

http://www.guru3d.com/art...eforce-gtx-560-ti-review/

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 07-02-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 390961 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:25:
Ook wel logiech natuurlijk want het is een high end kaart tegenover een mid end kaart.
Dat zie je ook duidelijk aan de prijsstelling van beide kaarten, daar zit een flink verschil tussen?
Gelukkig zeggen benchmarks mij meer dan het zo maar te roepen.
Geef eens een mooie uitwerking dan. ;) gemiddelde schaling over verschillende benchmarks of zo.

[ Voor 22% gewijzigd door bwerg op 07-02-2011 09:31 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bwerg schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:29:
[...]

Dat zie je ook duidelijk aan de prijsstelling van beide kaarten, daar zit een flink verschil tussen?

[...]

Geef eens een mooie uitwerking dan. ;) gemiddelde schaling over verschillende benchmarks of zo.
Heb ik net er bij gepost.
Als mensen er zin in hebben ff de benchmarks goed bekijken dan zie je dat AMD vele malen beter schaald
met zijn CF dan nvidia met zijn sli onzin is..

Die prijs had indd wel beter gekunt maar dit komt door AMD zijn tegenvallende prestaties met hun nieuwe high end kaarten. Maar het is wel een mid end kaart die gtx560, en omdat amd niet zo veel goede prestaties uit zijn nieuwe high end kaarten krijgen, dan maar heel goedkoop tegenover de ti zitten. Ze zouden eingelijk ook mid end kaarten moeten worden genoemd omdat de nieuwe serie niet aan high end performance voldoed. En dat is jammer maar helaas.

Als AMD meer met de gtx570 en gtx580 kaarten mee konden komen, wat overgens wel de bedoeling was,
was de hd6950 en 6970 ook wel een stukje duurder.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 07-02-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:52
Anoniem: 390961 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:35:
[...]

Heb ik net er bij gepost.
Als mensen er zin in hebben ff de benchmarks goed bekijken dan zie je dat AMD vele malen beter schaald
met zijn CF dan nvidia met zijn sli onzin is..

Die prijs had indd wel beter gekunt maar dit komt door AMD zijn tegenvallende prestaties met hun nieuwe high end kaarten. Maar het is wel een mid end kaart die gtx560, en omdat amd niet zo veel goede prestaties uit zijn nieuwe high end kaarten krijgen, dan maar heel goedkoop tegenover de ti zitten. Ze zouden eingelijk ook mid end kaarten moeten worden genoemd omdat de nieuwe serie niet aan high end performance voldoed. En dat is jammer maar helaas.

Als AMD meer met de gtx570 en gtx580 kaarten mee konden komen, wat overgens wel de bedoeling was,
was de hd6950 en 6970 ook wel een stukje duurder.
Ik ga je even met de neus op de feiten drukken. Je hebt helemaal geen uitwerking met schaling over gemiddelde benchmarks gegeven. Je hebt enkel twee linkjes gegeven naar guru3d, die ook nog eens de irritantste grafieken gebruikt, waarin soms de enkele GTX 560 ontbreekt en waarin de procentuele schaling ook niet wordt weergegeven. Dus keep trying, maar tot nog toe heb je niemand ervan overtuigt dat sli dan wel beter dan wel net zo goed schaalt als CF met de 6000-serie kaarten

Ten tweede is de HD 6970 praktisch even snel als de GTX 570. Dus als de HD 6970 geen high-end kaart is, is de GTX 570 dat ook niet. Dat de HD 6950 1GB-kaart mid-end is, valt amper te betwisten en de HD 6950 2GB hangt er ergens tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga jullie ook even met de neus op de feiten drukken

Precies en dat heeft ook niemand over cf gegeven. Dus zo maar roepen dat de 6900 series beter schaald dan de gtx500 series met sli is dus ook zo maar wat roepen. Maar ik ga dan ff wat benchmarks bekijken of dat ook echt zo is, mischien niet de juiste manier om het te laten zien, maar je kan wel ongeveer zien aan de winsten dat het totale onzin is dat AMD in eens veel beter schaald met zijn CF dan nvidia met zijn sli. AMD zal over het algemeen wel iets beter schalen maar dat is niet heel veel beter, en dit was al met de 5000 series zo.
Ik zou graag een nieuwe test willen zien, cf vs sli om een duidelijk beeld te krijgen tot dan hou ik me
er wel over gedeist en zal ik dit topic er niet mee vervuilen want ik geloof dat dit soort dingen hier niet thuis horen?.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 07-02-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 11:22
Ik vond deze review op legitreviews.com waar je mooi de scaling kan zien tussen bijv. 580's en 6970 en in SLI / XFire. Ik heb van een paar games / benchmarks de scaling uitgerekend:

SLI = 2 GTX 580's
XFire = 2 6970's

AvP 4x AA and 16x AF
1280x1024
SLI: 87,2%
XFire: 98,8%
1920x1200
SLI: 90,2%
XFire: 99,5%

Metro 2033 - High quality with AA and AF at lowest values- AAA and AF 4x
1280x1024
SLI: 64,4%
XFire: 9,8%
1920x1200
SLI: 75,5%
XFire: 10,1%

Heaven 2.1 - 8x AA and 16x AF extreme tessellation
1280x1024
SLI: 84,8%
XFire: 97,7%
1920x1200
SLI: 90,2%
XFire: 96,4%

3DMark Vantage
Extreme
SLI: 82,7% (overall)
XFire: 81,4% (overall)

3DMark 11 - AMD only
Extreme
XFire: 91,3% (overall) | 96% (gpu)
Performance
XFire: 73,5% (overall) | 97,7% (gpu)

En als laatste is er ook een vergelijking in stroomverbruik:
Idle
SLI: 166W
XFire: 132W
Load
SLI: 585W
XFire: 596W

Bij deze tests is het in ieder geval duidelijk dat XFire beter scaled. Deze review is wel van 14 december dus er kan al het een en ander zijn verandert. Voor nVidia weet ik dat de laatste drivers een redelijke performance boost gaven aan sommige spellen / benchmarks, ik neem aan dat dat ook het geval is voor AMD.

Wat wel interessant is is het stroomverbruik. Iedereen zegt dat het makkelijker is om 2 6970's bij elkaar te gooien omdat die veel minder stroom verbruiken, maar dat blijkt hier totaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind dit een beetje weining games om zo'n conclussie te trekken om eerlijk te zijn, alleen avp en metro33
waar bij AMD wint in avp en Nvidia metro 33.
De test laat wel zijn dat cf een beetje beter schaald, maar dit was altijd al wel het geval.
Ik merkte het met de 5000 series dat cf over het algeween een beetje beter schaald.
Verder is er indd een verbetering met nvidia kaarten met de laatste WHQL drivers waar bij sli in een aantal games ook wat meer perforance krijgt http://www.nvidia.com/obj...t-266.58-whql-driver.html . Dit heeft AMD ook weer met zijn laatste drivers.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 07-02-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 03-06 13:10
Voor zover ik weet schaalde bij de HD5xxx en GTX4xx SLi beter hoor. Alleen bij de HD6xxx series heeft AMD de schaling behoorlijk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:51

Rick-Jan

always connected

ik zag op de gigabyte onderin een countdowntimer staan:
http://www.gigabyte.co.nl/microsite/187/fermi-page.html
word dit misschien wel de gtx 490 of 590?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou zo maar eens de gtx590 kunnen zijn. Gaan ook al geruchten rond dat er maar 1000 van worden gemaakt.
Wat natuurlijk onzin is want nvidia gaat echt niet ff een boel geld neer tellen voor een paar kaartjes :O

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 07-02-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De timert zou af moeten lopen op zaterdagavond 23 april (Amerikaanse tijd), zo te zien. GTX490 zal een dual-GPU-kaart niet gaan heten lijkt me, de 400-naamgeving gebruiken ze (nieuw) alleen nog voor low-end kaarten.

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 07-02-2011 12:29 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Anoniem: 390961 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:34:
Ik vind dit een beetje weining games om zo'n conclussie te trekken
Je kan het natuurlijk zelf uitrekenen voor de andere games uit die review (Batman, Just Cause 2, SC2, Stalker, HAWX2), maar ik zag bij het checken van de resultaten alleen meer van hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net zelf nog een benchmark van AVP gedraaid met de zelfde instellingen.
Ik haal daar avg 10fps meer op 1920x1200. Maar ik draai dan ook met de laatste drivers en
een lager geklockte cpu uit de 900 series. Helaas zijn die oudere tests niet meer relevant om
mee te gaan vergelijken.

Edit

En ook ff single kaart test gedaan. Sli schaald tegenwoordig dus
in AVP 95%

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 07-02-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

Edit; bericht verwijderd. Niet goed gekeken. :D

Edit 2:

De scaling van ATi is momenteel idd beter, echter; de resultaten van de benchmarks liggen op 1920x1200 veelal boven de de 100FPS. Wat aangeeft dat SLi of CFX momenteel dikke overkill is.

De belangrijkste conclusie die je kan trekken uit veel reviews is eigenlijk dat SLi of CFX overbodig is op dit moment. De huidige high end kaarten zijn single GPU snel zat voor alle games...

Scaling is leuk, maar of je nu 100 of 200 FPS haalt maakt geen drol uit. Als je maar geen framedrops tot onder de 60 hebt. :)

[ Voor 213% gewijzigd door Format-C op 07-02-2011 16:05 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een paar gamen vind ik al niet meer soepel draaien op een enkele gtx580.
AVP, Crysis 1, metro 33, two worlds2 GTA4 en Hitman 2. Mijn eisen zijn geen fps drops onder de 50.
En bij deze games gebreurd dat op 1920x1080 met AA en alle toeters en bellen aan helaas wel.
Maar goed ik zelf stel ook wat hogere eisen dan de gemiddelde gamer denk ik, en heb ook daarom sli.
of cf opstellingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 07-02-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Laatst online: 21-05 12:55

Sinester

Game Guru

Hitman 2? meen je dat nou, dat is toch een antiek (maar geweldig) spel dat echt geen zware hardware nodig heeft?
en GTA4, was het niet zo dat het spel meer leunt op processor snelheid dan de videokaart.

Maar ik kan me verder wel voorstellen dat Sli / Xfire, een must kan zijn voor de zwaardere spellen en dan alle settings (in config paneel) op ze hoogst.
Mijn vraag is dat zie je nog wel verschil tussen 16x AA en 32x AA (bijvoorbeeld)

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
HD69xx betere schaling dan de GTX5xx:
http://www.computerbase.d...sli/19/#abschnitt_ratings
http://www.computerbase.d...sli/23/#abschnitt_ratings

http://techpowerup.com/re...ce_GTX_560_Ti_SLI/23.html
http://techpowerup.com/re...HD_6950_CrossFire/21.html
http://techpowerup.com/re...Force_GTX_580_SLI/24.html
http://techpowerup.com/re...HD_6870_CrossFire/23.html
http://techpowerup.com/re...HD_6850_CrossFire/23.html

HD6870CF setup sneller dan een GTX560Ti SLI setup.
HD6970CF setup sneller dan een GTX570 SLI setup.

GTX590 kan dus nooit twee GTX560Ti zijn want anders kunnen ze de kaart maar inderdaad beter in een oplagen van 1000 uitbrengen. Een dubbelen GF110 is het enige wat soelaas kan bieden tegen de HD6990. Maar ik denk dat nVidia een pak slaag krijgt want op 2560x1600 en multi display setup zal de HD6990 het goed doen met zijn 2GB per GPU. Ook zal AMD hierdoor de dual dual GPU strijd winnen voor zover dat er toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

Geweldig. Wat is AMD toch goed. d:)b

Wanneer kunnen we weer wat Nv nieuws verwachten hier?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Dit is tot nu toe het meest interessante Rick-Jan in "[Algemeen] nVidia Nieuwdiscussie Topic -..."
GTX590 I hope, zou wel een faal voor AMD zijn als ze veel later dan nVidia met hun dual GPU komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Anoniem: 390961 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:03:
Zou zo maar eens de gtx590 kunnen zijn. Gaan ook al geruchten rond dat er maar 1000 van worden gemaakt.
Wat natuurlijk onzin is want nvidia gaat echt niet ff een boel geld neer tellen voor een paar kaartjes :O
Het spijt me zeer, maar die laatste opmerking raakt kant noch wal. Wellicht ben je bekent met de Asus Ares of Mars producten? Dual HD5870 (dus ook op die kloksnelheden) met 4GB geheugen voor de Ares, dual GTX480 voor Mars. Deze producten (en vergelijkbare varianten van de HD5870x2 door XFX en Sapphire) hadden ook maar een oplage van zo'n 1000 stuks.

Dus tenzij je geruchten aan kunt geven die stellen dat er een ander getal dan 1000 stuks gemaakt zullen gaan worden, is die 1000 een gerucht wat best wel eens kan kloppen. Vergeet niet dat deze kaarten toch vooral een marketing-gimmick zijn.
madmaxnl schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:55:
Dit is tot nu toe het meest interessante Rick-Jan in "[Algemeen] nVidia Nieuwdiscussie Topic -..."
GTX590 I hope, zou wel een faal voor AMD zijn als ze veel later dan nVidia met hun dual GPU komen.
Of juist taktiek om nVidia eerst te laten komen, om eventuele laatste tweaks toe te passen of een betere prijsstelling te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door dahakon op 07-02-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
madmaxnl schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:41:Maar ik denk dat nVidia een pak slaag krijgt want op 2560x1600 en multi display setup zal de HD6990 het goed doen met zijn 2GB per GPU.
Ik dacht dat zulke grote hoeveelheden geheugen er pas echt toe doen op hogere resoluties. Ik vroeg me laatst, bij een soortgelijke discussie me al af of het te bereken is hoeveel geheugen nodig is (de berekeningen die ik heb kunnen vinden hadden alleen betrekking op resolutie, kleurgebruik en AA geloof ik, maar dat kwam niet eens in de buurt van 1 Gb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dahakon schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:04:
[...]

Het spijt me zeer, maar die laatste opmerking raakt kant noch wal. Wellicht ben je bekent met de Asus Ares of Mars producten? Dual HD5870 (dus ook op die kloksnelheden) met 4GB geheugen voor de Ares, dual GTX480 voor Mars. Deze producten (en vergelijkbare varianten van de HD5870x2 door XFX en Sapphire) hadden ook maar een oplage van zo'n 1000 stuks.

Dus tenzij je geruchten aan kunt geven die stellen dat er een ander getal dan 1000 stuks gemaakt zullen gaan worden, is die 1000 een gerucht wat best wel eens kan kloppen. Vergeet niet dat deze kaarten toch vooral een marketing-gimmick zijn.

[...]

Of juist taktiek om nVidia eerst te laten komen, om eventuele laatste tweaks toe te passen of een betere prijsstelling te maken.
Mmm ik noemde het een gerucht omdat iemand zoals jij en ik dit op 3dguru heeft gezecht, geen bron er bij verder maar gewoon omdat hij dat denkt.
Ik kan mij voorstellen dat het dan om een partner van nvidia zou gaan maar nvidia zelf niet die maar 1000
stuks maakt. Lijkt me ook sterk overgens om iets op de markt te brengen want niet aan de man verkocht gaat worden. Zoals ik nu al zeker weet zullen er gewoon gtx 590's te koop zijn in meer dan 1000 winkels over de gehele wereld. Ik ben verder zeer bekend van nvidia en weet dat nvidia zelf nooit special items maakt waar maar een paar van komen.

Edit

gtx560ti sneller dan 6870 cf http://www.guru3d.com/art...e-gtx-560-ti-sli-review/1

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 07-02-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Oh ja ? Doe dan tenminste de moeiten het uit te rekenen want iets roepen kan iedereen. Want ik zeg nu gewoon keihard -en ik weet niet of het klopt en net zo min doe jij dat- dat de HD6870CF sneller is bij Guru3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 17:12
Damn wat een gezeik over wat beter schaalt. Jullie staan al enkele pagina's hierover te zeuren. Nvidia minded mensen kiezen voor SLI en ATI minded voor Xfire. Maar constant aanhalen dat Xfire beter is, hoeft van mij en meerdere mensen niet volgens mij. En kreeg ook een beetje genoeg van de ATI fanboys, constant maar zeuren dat ATI beter is, in de nvidia topic.
De laatste tijd is de ati topic best rustig, omdat er niks nieuws te melden is, dus zitten ze hier te zeuren. Ben zelf ook ATI minded, maar jongens dit hoeft echt niet.

Toen Nvidia sneller was met sli, stonden zij toch ook niet zeuren dat sli beter schaalde dan crossfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Ik zie maar 2 vergelijkingen waar een 6870 in CF in de lijst staat. Bij 3DMark is de 560 SLI beter, bij de andere review is de 6870 CF beter
Jullie staan al enkele pagina's hierover te zeuren. Nvidia minded mensen kiezen voor SLI en ATI minded voor Xfire.
Ik ben op dit moment een Nvidia gebruiker, maar het interesseert me wel hoe AMD kaarten schalen in Xfire. Alleen hou ik het dan liever op feiten / getallen in plaats van het alleen maar roepen dat iets sneller is of niet. Op de vorige pagina heb ik daarom wat resultaten uitgerekend en gepost waarin te zien is hoe SLI vs Xfire schaalt, ook al gaat het dan om resultaten uit mid-december.

[ Voor 43% gewijzigd door Max Hunt op 08-02-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:De wedstijd verpissen is nu wel voorbij, heren. De volgende posts gaan gewoon weer over nieuws, goed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Van het Nvidia forum en hun twitter helpdesk over de ondersteuning voor NV Surround zodat het wat makkelijker / beter te gebruiken wordt onder windows zonder extra tools als Ultramon en Matrox Powerdesk:

Forum - 7-12-10:
"We are working on providing a more Extended Desktop feel when you are on your desktop in Surround mode but this is still slated for early next year."

Twitter - @nvidiacc
Vraag: "Is there any indication when there will be better support for Extended Desktop / Surround?"
Antwoord: "Next driver will bring some fixes and better surround performance."

Het is niet echt concreet wat er gaat gebeuren maar extra mogelijkheden / ondersteuning voor NV Surround zou heel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wat voor 'problemen' zijn er nu met die techniek dan? Ja, het werkt alleen met twee kaarten in SLi, maar dat kunnen ze niet met een driver fixen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Met de techniek zelf zijn er zover ik weet niet echt problemen, het gaat hier om extra mogelijkheden voor NV Surround. Ik weet niet wat Nvidia zelf eraan wil doen, maar ik denk hierbij aan:
- beter window management (W7 heeft prima management, maar dat werkt niet goed met een 3-in-1 scherm)
- sneller schakelen / profielen voor SLI instellingen (surround in een spel, 3 losse schermen in Windows)

Dingen in die trend. Nu heb je daar bijv. Matrox software voor nodig, hopelijk gaat dat veranderen en kunnen ze het een stuk beter laten integreren met Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Enigzins dezelfde problemen als Eyefinity, maar dan nog iets erger :P Niet gek natuurlijk, AMD is al een jaar langer bezig met Eyefinity, zo niet langer... Ook is de ondersteuning voor spellen matiger met surround van Nvidia dan met Eyefinity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Goede triple monitor profielen zijn natuurlijk wel een voorwaarde om dit soort technieken te laten slagen. Ik was absoluut onder de indruk toen ik bij de release van de HD5870 voor het eerst EF zag, maar NV en AMD hebben zichzelf wel weer een extra driverprobleem op de hals gehaald met deze technieken. En daarbij is het probleem van NV misschien nog wel iets groter, omdat het alleen onder SLi werkt. Wat dat betreft hoop ik dat het optimaliseren van beeldopbouw over drie schermen van beide sterk op elkaar lijkt, zodat de gamedevs het zelf van meet af aan kunnen implementeren zonder dat het bij kopers van de ene of andere partij niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Edmin schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:56:
Goede triple monitor profielen zijn natuurlijk wel een voorwaarde om dit soort technieken te laten slagen. Ik was absoluut onder de indruk toen ik bij de release van de HD5870 voor het eerst EF zag, maar NV en AMD hebben zichzelf wel weer een extra driverprobleem op de hals gehaald met deze technieken. En daarbij is het probleem van NV misschien nog wel iets groter, omdat het alleen onder SLi werkt. Wat dat betreft hoop ik dat het optimaliseren van beeldopbouw over drie schermen van beide sterk op elkaar lijkt, zodat de gamedevs het zelf van meet af aan kunnen implementeren zonder dat het bij kopers van de ene of andere partij niet werkt.
Beeldopbouw is volgens mij niet het probleem. Het probleem is de fov en de aspect-ratio van superwidescreen wat je krijgt met 5760x1080, ofwel drie monitoren in landscape-modus. Daar heb ik in ieder geval de meeste problemen mee in spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mja, dat bedoel ik eigenlijk ook. Het weergeven van je HUD info op het centrale scherm in een FPS bijvoorbeeld. FoV is er ook eentje die moet kloppen, anders krijg je een wat apart beeld.

[ Voor 25% gewijzigd door Edmin op 08-02-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zotac klokt GTX 560 Ti AMP! op 950 MHz core,1800 MHz shaders
En geheugen op 4400 MHz.
http://www.zotacusa.com/z...-560-ti-zt-50302-10m.html

Ik denk best een snelle kaart is tegenover de stanaard ti, De gpu is maar lieft 15% overgeklokt en
het geheugen bijna 10%.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 08-02-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Anoniem: 390961 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:33:
Zotac klokt GTX 560 Ti AMP! op 950 MHz core,1800 MHz shaders
En geheugen op 4400 MHz.
http://www.zotacusa.com/z...-560-ti-zt-50302-10m.html

Ik denk best een snelle kaart is tegenover de stanaard ti, De gpu is maar lieft 15% overgeklokt en
het geheugen bijna 10%.
Een overclock levert geen 100% rendement:
http://www.hardocp.com/ar..._gc_overclocking_review/1
Maar het resultaat is desalniettemin erg mooi. Alhoewel in deze review het vergelijk een beetje scheef is want AMD word niet overgeclockt.

AMD kan zelfs unlocked worden waardoor er plots heel erg mooie resultaten met een kaart van 250euro gehaald worden. Dan kan de unlocked kaart ook nog eens overgeclockt worden waardoor er nog een schepje boven op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Binnenkort heb ik een aantal graka's getest op verschillende kloksnelheden. Gigabyte's SOC zou er ook bij moeten zitten, evenals een 6870 op 970MHz. Heb vandaag zelfs een HD 6850 met stock volts op 1GHz gekregen, wist niet dat dat kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
Marc Rademaker schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:20:
Binnenkort heb ik een aantal graka's getest op verschillende kloksnelheden. Gigabyte's SOC zou er ook bij moeten zitten, evenals een 6870 op 970MHz. Heb vandaag zelfs een HD 6850 met stock volts op 1GHz gekregen, wist niet dat dat kon...
Ga je gewoon van ieder kaart kijken hoever hij komt?
Of ga je bijvoorbeeld de GPU en het MEM van iedere kaart een gelijke aantal in % verhoogen om zo te bekijken welke kaart de meeste winst haalt uit een overclock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik heb een klein vraagje over CUDA.

Ik converteer filmpjes met iMtoo video converter ultimate 6. Deze heeft CUDA support

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_zfvai4p-NoQ/TGqiVlmxxoI/AAAAAAAAABU/vh4bshM0JOg/s1600/ImTOO+Video+Converter+Ultimate+6+Running+Process.png

Ik heb als videokaart een 9800GTX+, echter merk ik geen enkel verschil met CUDA in of uitgeschakelt. Verder heb ik recente drivers, dus dit zou ook geen probleem moeten opleveren.

Heb ik hiervoor een 2e kaart nodig ofzo?

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hmmm, die nieuwsberichten van tegenwoordig worden ook steeds vreemder, vroeger gaven ze je informatie nu vragen ze om informatie..... Vroegâh was alles beter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met andere woorden: geen nieuws, dus hoort niet in dit topic... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

madmaxnl schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:31:
[...]

Een overclock levert geen 100% rendement:
http://www.hardocp.com/ar..._gc_overclocking_review/1
Maar het resultaat is desalniettemin erg mooi. Alhoewel in deze review het vergelijk een beetje scheef is want AMD word niet overgeclockt.

AMD kan zelfs unlocked worden waardoor er plots heel erg mooie resultaten met een kaart van 250euro gehaald worden. Dan kan de unlocked kaart ook nog eens overgeclockt worden waardoor er nog een schepje boven op komt.
Het ging toch om de gtx560ti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:55

Asus Announces GT 440 Videocard with Super Alloy Power Technology

If you're wondering what the frak "Super Alloy Technology" is, don't worry, we had the same puzzled look when heard about Asus' new GT 440 graphics card. Here's how Asus explains it:

"The Asus GT 440 includes Super Alloy Power technology, featuring a special alloy formula used in power delivery components such as capacitors, chokes and MOSFETs. It instantly lowers average operating temperatures up to 35°C, extends product lifespan 2.5 times, and improves overall performance up to 15%. This gives users access to greater overclocking potential, as the G440 can withstand higher operating temperatures than its reference counterparts."

Savvy? Let's move on. Asus' factory overclocked GT 440 sports an 822MHz engine clock and 1GB of GDDR5 memory running at 3200MHz on a 128-bit bus. Other specs include 96 CUDA cores, D-Sub output, DVI-I output, HDMI 1.4a compliance, and a funky looking cooling solution.

No word on price or availability.
Afbeeldingslocatie: http://www.maximumpc.com/files/u69/asus_gt440.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze benchmark heb ik hier nog niet langs zien komen.
http://www.guru3d.com/art...e-gtx-560-ti-soc-review/1
Zo te zien is de Gigabite 560 ti soc. Een van de snelste gtx560's en veegt de vloer
aan met alles onder de gtx580 en hd5970. Als deze een leuke prijs krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Anoniem: 390961 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:18:
Deze benchmark heb ik hier nog niet langs zien komen.
http://www.guru3d.com/art...e-gtx-560-ti-soc-review/1
Zo te zien is de Gigabite 560 ti soc. Een van de snelste gtx560's en veegt de vloer
aan met alles onder de gtx580 en hd5970. Als deze een leuke prijs krijgt.
Onzin, kijk ik naar metro 2033 en BFBC2 zie ik hem daar helemaal de vloer niet aanvegen. Anno en dirt2 overigens ook niet.
offtopic:
Kan dat overtuigen nou eens gestopt worden? Het is een topic geen marketing afdeling.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

De performance is wel heel aardig voor een kaart in dat prijssegment, maar op hogere resoluties dan de nu aardig ingeburgerde 1920 x 1200 zul je zien dat de gtx570,580 flink uitlopen op die gtx560ti soc, waar hij zich op de geteste resolutie nog vaak genoeg kan meten met de gtx570.

Nu is het wel zo dat je zo'n kaart natuurlijk niet koopt om op extreme resoluties te gamen, dan zakt de performance toch behoorlijk in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

Nouja, de kaart presteert vrij gelijk aan de GTX570/HD6970 en dat is voor een kaart die 250,- kost best netjes omdat je zelf niks hoeft te overclocken. Maar 'de vloer aanvegen' is hier niet echt van toepassing aangezien je een kaart als de GTX570 ook makkelijk flink kan overclocken zodat die op zijn beurt weer gelijk presteerd aan een GTX580....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xenomorphh schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:37:
[...]

Onzin, kijk ik naar metro 2033 en BFBC2 zie ik hem daar helemaal de vloer niet aanvegen. Anno en dirt2 overigens ook niet.
offtopic:
Kan dat overtuigen nou eens gestopt worden? Het is een topic geen marketing afdeling.
Ik bedoel ook wa prijs performance hé, De gtx580 en hd 5970 zijn natuurlijk wel sneller, maar daar onder schaald het aardig gelijk aan de gtx570 en hd6970, deze kaart is bijna even snel op de meest speelbare resolutie van 1920x1080 en 1920x1200 en ook nog eens goedkoper.
Ik bedoel hier verder niets mee qwa overtuigen. Vind het gewoon een erg goede kaart die qua prijs performance beter is dan de gtx570 en hd6970. Dat is gewoon goed nieuw voor de consument.

Toch nogmaar even een edit.
Hij is gewoon even snel dan die 2 kaarten op 1920x1080 en 1920x1200 >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 09-02-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215005

zo na een lange tijd ben ik weer eens bij het Nvidia kamp.. oh wacht! ik ben nog nooit bij Nvidia geweest!. oeps..

na 3dfx altijd ATI/AMD gehad en nu een keer nvidia :) ik heb gister mijn gainward 560ti phantom 1GB binnen gekregen.. ik heb deze kaart gekozen omdat ik van stilte hou, mijn vorige kaart was een 5870 en die maakte echt teveel geluid! hij presteerde prima alleen met teveel decibel..

nu dus een gainward.. en dat ding klokt echt super!.. na een beetje pielen met volt draait de kaart nu stabiel op 990mhz core en 2300/4600 geheugen!.. ik kan nog verder en ik heb al kunnen gamen op 1ghz.. maar daar liep die vast na 10 min gamen.. dus ik moet nog wat beter tunen maar ik denk dat ik wel op 1ghz kan komen.. met lageren geheugen klok en meer volt..

maar wat een super kaartje! ding is bijna geruisloos en hij presteert beter dan mijn 5870! en ook nog eens koeler ook.. met dikke overklok word die niet warmer dan 75 graden!.. yeuhh.

iemand nog meer een gainward 560ti phantom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Anoniem: 215005 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:42:
zo na een lange tijd ben ik weer eens bij het Nvidia kamp.. oh wacht! ik ben nog nooit bij Nvidia geweest!. oeps..
Was je zelf ook 75 graden dat je koorts had en in de war was met die 5870? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
chim0 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:11:
[...]

Was je zelf ook 75 graden dat je koorts had en in de war was met die 5870? ;)
Wat is er dan mis met een 5870?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Defeater schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 23:52:
[...]

Wat is er dan mis met een 5870?
Niks, behalve dat het ATI is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 10:26

Darkasantion

Just keep swimming!

chim0 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 00:40:
[...]

Dat vind ik echt een zinloos argument. Ja ik koop geen GTX560, ondanks dat ie door veel mensen en sites aan wordt geprezen, omdat er Nvidia erop staat :') .

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Darkasantion schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 09:58:
[...]

Dat vind ik echt een zinloos argument.
Uh, sense the tone :P . Dit is een nVidia topic; hij bedoelde dat waarschijnlijk sarcastisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 00:39
Ik krijg straks mijn MSI GTX560 TI binnen! :+ Maar....ik wil graag mijn 8800GTX erbij zetten als PhysX kaart...en ik zie dat de driver 266.66 alléén maar de 560TI ondersteund....is het dan zo dat de 8800GTX totaal niet herkend gaat worden?

Of..is er een workarround om dat wel voor elkaar te krijgen, want 2 drivers naast elkaar gaat niet lukken denk ik.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag dat ff in het ervaringen topic, dit is het nieuws topic.
Jeps werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
chim0 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 00:40:
[...]

Jammer, feit is namelijk wel dat het de kaart is waardoor menig Nvidia fan naar Ati overgestapt is.... Dus niet iedere Nvidia fan was het daarmee eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Defeater schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:42:
[...]

Jammer, feit is namelijk wel dat het de kaart is waardoor menig Nvidia fan naar Ati overgestapt is.... Dus niet iedere Nvidia fan was het daarmee eens ;)
Ironisch toch haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
De AMD-fans vinden dit topic blijkbaar zeer aantrekkelijk. Misschien moeten we de Nvidia discussies maar in het AMD-nieuws topic voeren, dan hebben we daar misschien geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Zullen we het weer over nieuws hebben, in plaats van elkaar voor rotte gpu-vis uit te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Deathchant schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:52:
[...]

Uh, sense the tone :P . Dit is een nVidia topic; hij bedoelde dat waarschijnlijk sarcastisch ;)
He he, eindelijk iemand die het doorheeft en mij niet spamt met nutteloze DM's. Jammer dat sommige mensen de smiley de eerste keer al misten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD vs Nvidia: 10 Videocards Go Head-to-Head

Dit vind ik gewoon een erg intressant stuk, en laat zien dat het bij bijde bedrijven
gewoon goed gaat. Niet om het andere of het eene te bashen ofwat dan ook, want
zo ben ik totaal niet. http://www.maximumpc.com/...ds_go_head--head?page=0,2

Ik vind het zo saai als er geen echt nieuws te melden is lolzz

Augmented Reality demo with Kinect and PhysX
http://physxinfo.com/news...mo-with-kinect-and-physx/

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 13-02-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
chim0 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:26:
[...]

He he, eindelijk iemand die het doorheeft en mij niet spamt met nutteloze DM's. Jammer dat sommige mensen de smiley de eerste keer al misten.
De smiley is er niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 390961 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:28:
Dit vind ik gewoon een erg intressant stuk, en laat zien dat het bij bijde bedrijven
gewoon goed gaat. Niet om het andere of het eene te bashen ofwat dan ook, want
zo ben ik totaal niet. http://www.maximumpc.com/...ds_go_head--head?page=0,2
Je vond het interessant omdat het meeste niet klopte wat daar staat? Artikel is wel heel erg slecht....

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee klopt gewoon, maar goed als jou'n merk er niet zo goed uit komt klopt het voor diegene nooit.
Stop hier toch een keer mee, dat vuurtje stoken. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 13-02-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeps, wat klopt dan niet ?
Kom daar maar mee ipv roepen. En niet met dingen gaan komen wat niet in het nvidia topic thuis hoord.

[ Voor 116% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 13-02-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
..... lees anders de reacties die eronder staan ook even als je zelf de vele fouten niet ziet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoef geen meningen te lezen, die kunnen vals zijn of juist omdat er een fanboy tussen zit.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 13-02-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 10:07
-The_Mask- schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:23:
..... lees anders de reacties die eronder staan ook even als je zelf de vele fouten niet ziet.
Jij blijkbaar wel, dus som ze es op. Als je een artikel wil ontkrachten moet je dat beargumenteren en niet verwijzen naar wat iemand zelf had moeten zien of wat andere mensen erover zeggen.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Toe nou ik had jullie toch echt slimmer ingeschat.

Nou de handleiding: klik op het linkje van vPro begin met lezen en direct in de vierde regel begint die al met wel iets heel doms:
We’re not sure why this card isn’t faster than it is. In many ways, it’s two HD 6870s built onto one chip,
Toen was ik al gestopt met lezen en de reactie eronder nog even doorgekeken en toen kon je al zien dat best wel zonde van de tijd is om naar het artikel te kijken.

Dus hou aub op met die fanboy onzin, artikel staat gewoon nergens op.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 13-02-2011 14:11 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

The Mask, je kunt best gelijk hebben, maar het is logisch dat in het nVidia topic nVidia fanboys zitten. Ik heb het ATi topic, dit topic en het BBG topic doorgenomen en het is erg duidelijk dat jij pro-ATI bent. Ik zie behoorlijk wat posts van jou hier in dit topic die duidelijke ATi voorkeuren/meningen weergeven, alleen zeg je het niet direct omdat je weet dat het het nvidia topic is, Probeer niet nVidia-fanboys in hun eigen topic de les te lezen aub. Opmerkingen als "je acht ons slimmer" gooien alleen maar olie op het vuur, dus aub denk een beetje welk publiek je hier voor je hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 13-02-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
-The_Mask- schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:09:
Toen was ik al gestopt met lezen en de reactie eronder nog even doorgekeken en toen kon je al zien dat best wel zonde van de tijd is om naar het artikel te kijken.
haha, slechts 4 regels gelezen en vervolgens beweren dat het artikel vol met onzin staat en zelfs mensen erop aanspreken dat ze het artikel niet goed gelezen zouden hebben 8)7
Dat stukje over de HD6970 tov de HD6870 wat je aanhaalt is idd onzin, maar om dan te stopen met lezen en beweren dat het hele artikel slecht slaat nergens op.

@Deathchant, ik ben helemaal geen Nvidia fanboy en vele anderen in dit topic ook niet. Ik wil gewoon interessant en wat mij betreft objectief nieuws over Nvidia lezen. Als dat artikel allemaal pro-Nvidia onzin geweest was zou ik de eerste zijn om het af te kraken. Maar als mensen argumentloos maar van alles gaan roepen vind ik dat nogal storend.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Laatst online: 02-06 17:53
Ik ben het met het masker eens, de link van vpro is te triest voor woorden, of je nu fanboy bent of niet mag niets uitmaken. Ik heb het even helemaal gelezen en als je jezelf een beetje verdiept in GPU's weet dat dit dit geen nieuws is maar onzin.

Ik ben geen ATI fanboy btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Er is wel meer aan te merken op die review. Ze nemen prijs als belangrijk argument mee, zeker bij de GTX570 review. Daarbij zijn hun kaarten van AMD duurder dan de nVidia tegenhangers. Gek genoeg is het in Tweakers pricewatch precies andersom. Verder wint de GTX570 'slechts' 4 gamebenches tegenover 5 van HD6970 en is de 3d Mark 2011 bench zo close, dat het herhaaldelijk draaien ervan wisselende resultaten op zou kunnen leveren (er is ~0.05% verschil).

Dan het minpunt-gedeelte van de HD5970. Dual GPU brengt complexiteit? Kaart monteren, drivers installeren en gaan... Erg complex. Bovendien is het benoemen van 'een erg hoge prijs' ook maar een vaag minpunt, temeer als we weer naar onze eigen pricewatch gaan zitten turen. Vreemd genoeg is het bij de GTX580 SC zo dat deze wel de aanbeveling krijgt bij 'slechts' 5 gewonnen benchmarks, tegenover 7 van de HD5970.

Het meest aanstotende mag wellicht nog wel zijn het totaal ontbreken van informatie over welk OS exact gebruikt wordt (is het Vista of 7) en erger, welke videokaartdrivers gebruikt worden. Wellicht heb ik er 3 keer overheen gelezen, maar ik kon het echt niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn de prijzen in andere landen gewoon niet anders, zoals in de vs bvb?
Misschien worden ook wel merk prijsen toegepast, Asus vs X bvb.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 390961 op 13-02-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Deathchant schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:33:
Probeer niet nVidia-fanboys in hun eigen topic de les te lezen aub.
Mag het in andere topics dan wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
rows schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:29:
Ik ben het met het masker eens, de link van vpro is te triest voor woorden, of je nu fanboy bent of niet mag niets uitmaken. Ik heb het even helemaal gelezen en als je jezelf een beetje verdiept in GPU's weet dat dit dit geen nieuws is maar onzin.
Ik heb het ook nog es gelezen en de enige echte "onzin" die ik aantref is het aangehaalde stukje dat de HD6970 een dubbele HD6870 zou zijn. Verder is de GTX570 idd ook niet goedkoper dan de HD6970 maar even duur, wellicht verschilt dat per land? Het complexity nadeel van de HD5970 ben ik wel mee eens, vereiste werkende crossfire profielen en micro-stuttering (niet eens genoemd) zijn het gevolg daarvan en vooral met hoge multi-monitor resoluties zal de HD5970 door het laatstgenoemde niet prettig werken schat ik.

Verder vind ik de feature overview en de beschouwing aan het eind best aardig.
De meest volledige review is het verder idd niet, door ontbreken van driverversie en alleen maar windows "ultimate"te noemen.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

jongens, ik zei ook dat mask best gelijk kon hebben, maar gaan we dit artikel nou echt zo erg bashen? Ok, het is een slecht artikel, klaar. Waar ik niet zo van hou, zijn die onder-water-aansporingen om maar iets te zeiken te hebben, wat er dan op lijkt dat nVidia afgekraakt wordt in dit topic en dat vind ik niet prettig lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Deathchant schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:56:
Waar ik niet zo van hou, zijn die onder-water-aansporingen om maar iets te zeiken te hebben, wat er dan op lijkt dat nVidia afgekraakt wordt in dit topic en dat vind ik niet prettig lezen.
Dat is dus het probleem niemand heeft het over de slechte dingen van nVidia ik zei alleen dat het artikel slecht was. Dat sommige mensen dan direct gaan zeggen dat het niet zo is omdat nVidia er schijnbaar beter uit komt dat is pas niet prettig lezen. Het is namelijk een nVidia nieuws en discussie topic en geen nVidia ophemel topic.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zowel nvidia als amd hebben hun goede en slechte dingen.
Ook word er in dit topic over de slechte dingen van nvidia gesproken.
Zoals een slecteprijs prestatie verhouding mtbepaalde kaarten hier in
nerderland. Het hoge stoomverbruik enzv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
Als je gewoon gezegd zou hebben, met wat voorbeelden, waarom die review niet betrouwbaar is lijkt het me niet zoveel problemen hebben opgeleverd.

Toen ik trouwens dat las over dat een 6970 eigenlijk 2 6870 zijn, dacht ik dat ze bedoelden dat dingen als shader / texture units en geheugen dubbel zoveel zijn. En dat is ook ongeveer het geval: 1.5x zoveel shader units, 1,7x zoveel texture units en 2x zoveel geheugen. Ze zijn alleen niet volledig in hun vergelijking, net zoals met vele andere dingen (zoals driver versie, OS versie etc. vermelden).

De test data die ze hebben staat nog steeds, je weet alleen niet welke driver versie er gebruikt is (OS maakt lijkt mij niks uit voor de vergelijking tussen 2 kaarten). Maar zijn er zoveel nieuwe drivers uitgebracht sinds de 580 en 6970 op de markt zijn? Ik geloof 1 nieuwe versie, met niet zulke enorme verbeteringen.

Edit:
@vPro - het gaat The Mask niet om dat AMD of Nvidia er beter uit komt en dat daarom de test niet / wel goed is. Het gaat hem erom dat de hele review slecht is, bijvoorbeeld omdat niemand hun gegevens kan verifiëren door het ontbreken van de gebruikte driver versies.

[ Voor 13% gewijzigd door Max Hunt op 13-02-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Drivers vind ik tot nu toe prima, ik kan alle games probleemloos spelen, teminste de games die ik speel.
De eerste drivers was ik al erg tevreden over. De whql er na doet het iets beter, vanwege nog meer performance winst in een aantal games, ook games die er niet tussen staan overgens want alle games testen is onmogelijk. Van mij persoonlijk hoeft er momenteel niets aan de drivers veranderd worden qua ingame performance voor de games die ik veel speel.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.