Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:04:
Om het probleem met het haperende geluid IPTV sneller op te laten lossen, ontvangen wij graag de volgende gegevens.
- Adresgegevens
- Type settopbox
- MAC adres settopbox
- Settopbox ID (deze is te vinden via menu,instellingen,over deze settopbox)
- Is de settopbox al een keer vervangen?
- Aantal seconden van hapering/onderbreking
- Merk + model TV
- Wijze van aansluiten (Scart,HDMI,rechtstreeks of via audio set)
- Is er getest op een andere TV?, (voer indien mogelijk een softwareupdate uit op de TV)
-Ruben
Ruben, als ik dit lijstje zo eens bekijk lijkt het erop dat GHM niet eens zelf weet waar ze het moeten zoeken/
Vooral vragen over de TV, alsof iedereen ineens een andere TV of aansluitmethode heeft waardoor deze gaps ontstaan?
Als GHM er nu eens vanuit gaat dat de setup van iedereen (op die van mij na

) ongewijzigd is gebleven en die gaps in audio, en wat ik nu lees in beeld en niet in audio zich ineens zijn gaan voordoen dan lijkt het mij eerder een algemeen netwerk probleem als een individueel klanten probleem, en zeker niet de TV an sich.
om je een beetje op weg te helpen met de waslijst die ik zou moeten gaan invullen:
Mac
-adressen/ID's en woonadres zijn bij jullie inmiddels wel bekend
1x Amino 130m laatste firmware op een Sony Bravia 101cm LCD via HDMI direct aangesloten
1x Amino 130m laatste firmware op een 84cm Samsung LED via HDMI direct aangesloten
1x Amino M532 laatste firmware op een 140cm Samsung LED (UE55D6530) via HDMI direct aangesloten
Totaan de laatste afmelding van jullie over freezes op iptv heb ik ze niet gehad, daarna als al eerder vermeldt een aantal audio gaps op Veronica op de M532 (daar wordt veruit het meeste TV op gekeken in de woonkamer).
Alle TV's die internettoegang hebben zijn up
-to
-date qua firmware, nee, geen van de STB's is ooit vervangen, en of op de andere STB's gaps zijn geconstateerd moet ik navragen bij de kids, want ik storm niet ongevraagd hun kamer in om te checken.
Bij mij zijn de audio gaps dus voor het eerst geconstateerd nadat er iets gefixt was door GHM?