Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 88 Laatste
Acties:
  • 534.651 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 22:17
Geen matches
Wel Intressant artikel over het opzeggen van je contract d.m.v niet nagekomen beloftes. Helaas gaat dat van de consument zn kant niet zo gemakkelijk. Betaal maar eens een periode niet en moet je kijken hoe snel je afgesloten bent of je de eerste brief hebt ontvangen dat je niet betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
Geen matches
Je kan natuurlijk wel altijd een brief sturen waarin je Lijbrandt (want daar doe je uiteindelijk zaken mee) in gebreke kan stellen dat er superieure beeldkwaliteit beloofd was, terwijl je er tov. UPC of Ziggo op achteruit gegaan bent.... ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 22:17
Geen matches
Dat kan altijd, echter komt er toch altijd meer moeilijkheden achterweg. Of ze sluiten je in eens direct af, of het word een papier werk over en weer. Om uiteindelijk niks voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
Matched: -
stoffel63 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:27:
@ Fleur

Bedankt voor je snelle reactie.
Jammer dat de helpdesk hier kennelijk niet van op de hoogte is en dat er niets op de Lijbrandt site staat.
Ik hoop inderdaad op een snelle oplossing.
Als het goed is zouden de DTV orders nu weer moeten werken. Het kan zijn dat er nog een powerflip van de amino nodig is. - Fleur

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:39
Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:59:
[...]

Als het goed is zouden de DTV orders nu weer moeten werken. Het kan zijn dat er nog een powerflip van de amino nodig is. - Fleur
Een powerflip is de snelste oplossing :)
Anders moet je tot max 4 uur wachten als het goed is. (nu al iets minder dan 4 uur aangezien we het al eventjes terug gecorrigeerd hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:38
Geen matches
@lijbrandt_desk

Ik lees en hoor overal dat na de oplevering van het modem de verbinding binnen 24 tot 48 uur werkt. Bij de meeste mensen zelfs al binnen een paar uur.

Nu is bij ons afgelopen maandag ochtend het modem werkend opgeleverd (na eerst vele storingen en miscommunicaties met de aannemer). Maar we hebben nog steeds geen actief signaal.

Heb ik het goed dat we al wel signaal hadden moeten hebben en dat dus de aannemer het niet goed aan jullie door heeft gegeven?

Ik zal mijn gegevens via PM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 07:11

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Iemand vroeg hoe het nu zat met overstappen naar andere provider en down time.

Audio:
http://soundcloud.com/dum...tappen-radio-1-06-01-2010

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Geen matches
@lijbrandt_desk @denan @spikecity @kpn (lezen jullie mee?): iets meer al bekend over de enorme verbetering op het IPTV signaal?

* gysman11 mompelt iets over blij maken met dode mussen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:59:
[...]

@ Fleur

Het werkt inderdaad weer :Y
Nogmaals dank voor de sneller (re)actie _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

Geen matches
gysman11 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 14:40:

Ach, bekijk het van de positieve kant: nu is iig definitief duidelijk hoe serieus je als klant genomen wordt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knalpot
  • Laatst online: 02-04 20:33
Geen matches
ik weet niet hoelang de het probleem al is maar in ieder geval kan ik de hele avond al geen eredivisie live en HD pakket ontvangen.

De Amino M540 reageert ook niet op de menu toets, wel op de instellingen toets. Bij de instellingen kan ik dus ook zien dat het HD en Eredivisie pakket niet zijn geladen.

is dit hetzelfde probleem als met de autenticatie melding? deze melding heb ik namelijk niet gehad. De amino heb ik inmiddels meerdere keren herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-05 13:45
Geen matches
Hier hetzelfde, 1 december en geen HD en plus pakket meer!!! Ik ben nog wel tevreden maar het moet niet te lang gaan duren.

Mogelijk kan iemand aangeven wat er aan de hand is. Menu toets doet het niet, geen teletekst op bepaalde zenders. En power off/on helpt niet.

Op de website staat:

Storing Digitale Televisie

Op dit moment is er een storing met digitale televisie van LIjbrandt
Hierdoor kan het zijn dat bepaalde instellingen en/of zenders niet goed werken op uw Amino.
Het probleem is bij ons bekend en wij werken hard aan een oplossing.

ons excuses voor het ongemak

[ Voor 38% gewijzigd door bontekoe37 op 01-12-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Geen matches
@lijbrandt_desk @denan @spikecity @kpn (lezen jullie mee?): iets meer al bekend over de enorme verbetering op het IPTV signaal?

Nope en momenteel te druk om te achterhalen wat de status is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBosvelt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-03-2023
Geen matches
Wat een drama dat KPN. Geen andere woorden voor.

Lijbrandt antwoordt ook niet op de vragen van tweeakers.. Triest..
Ik denk dat het er nooit meer van gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:51
Geen matches
eymey schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:56:
En weer een toezegging van KPN die 0,0 waard is gebleken:

GEEN verbetering van het beeld (noch enige waarneembare verhoging van de bitrate), ook nog steeds geen DD5.1 bij de RTL's en andere kanalen waar dit beschikbaar zou moeten zijn.

:{
Over de kwaliteit van beeld kun je discussiëren, maar wat wel goed aan te tonen is is het geluidskanaal. Gewoon stereo of DD 5.1 is zonder enige discussie hard te maken, daar heb je geen bijzondere ogen of meetapparatuur voor nodig.
Wat dat betreft kan KPN (en andere KPN dochters) zich toch nooit en te nimmer verschuilen achter het feit dat ze de allerbeste haarscherpe beeldkwaliteit en bandbreedte leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

bontekoe37 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:47:
Hier hetzelfde, 1 december en geen HD en plus pakket meer!!! Ik ben nog wel tevreden maar het moet niet te lang gaan duren.

Mogelijk kan iemand aangeven wat er aan de hand is. Menu toets doet het niet, geen teletekst op bepaalde zenders. En power off/on helpt niet.

Op de website staat:

Storing Digitale Televisie

Op dit moment is er een storing met digitale televisie van LIjbrandt
Hierdoor kan het zijn dat bepaalde instellingen en/of zenders niet goed werken op uw Amino.
Het probleem is bij ons bekend en wij werken hard aan een oplossing.

ons excuses voor het ongemak
Deze staan er al 3 maanden op 8)7

Mijn Lijbrandt
• Wegens een storing, kunt u momenteel geen pakketwijzigingen doorvoeren via Mijn Lijbrandt.

• Op het moment zijn de door u gemaakte belkosten niet in te zien via Mijn Lijbrandt.

Telefonie
• Wilt u de instellingen van uw telefoonlijn aanpassen, zoals anoniem bellen in- of uitschakelen, dan kunt u dit via onze Servicedesk doorgeven.

• Bij het bedienen van telefonische menu's, komen mogelijk niet alle signalen door. Hierdoor kunt u soms geen keuze's in telefonische menu's maken en het bedienen van de voicemail kan problemen opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:08
De menu toets werkt hier inderdaad ook niet, dacht eerst dat het aan de harmony remote lag. Maar ook het originele exemplaar geeft deze problemen op de A140.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-i6ARgWU_H4k/TtfiD_TNjyI/AAAAAAAAB5A/I2u0XL2nq58/s400/foto.JPG

Wat me ook opvalt, de menu's zijn weer leesbaar :-) Het Lijbrandt blauw is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
@.NCK: Hmm, inderdaad!

Van mij mogen ze deze storing fixen EN die geel/oranje kleurstelling van de menu's weer terug laten! Veel fijner dan dat blauwe.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Geen matches
Klachten over glasvezel in Meppel
YouTube: Klachten over glasvezel in Meppel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

Geen matches
Hier (Dordrecht) op de A140 wél een werkende menu toets, en ook de blauwe Lijbrandt kleuren ...
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

Nicap

Tsssk....

Ik woon zelf in Meppel en schaar me onder de mensen die geen problemen ondervinden. Tuurlijk gaat er wel eens wat mis met een zender ofzo, maar structureel gaat het best goed.

Ik heb zelf Lijbrandt gekozen boven kpn vanwege de beeldkwaliteit en de analoge en DVB-C mogelijkheid. Ik moet zeggen dat ik daar nog geen moment spijt van heb.

Wat me wel opvalt is dat veel oudere mensen hier in de buurt geen dummy in huis wilden hebben. De reden die ik dan hoor is dat als ze dan voor elke tv een kastje nodig hadden. Dat werd ze verteld door kpn. Als ik dan zeg dat dat niet zo is bij bijvoorbeeld lijbrandt dan balen ze daar toch wel een beetje van.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Geen matches
Is dit toevallig een WMP+ / WBA+ storing? Aangezien mensen in Dordt er geen last van lijken te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
.NCK schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:12:
Is dit toevallig een WMP+ / WBA+ storing? Aangezien mensen in Dordt er geen last van lijken te hebben?
Yup, andere isp's hebben dezelfde problemen. Escalatie loopt al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876

Geen matches

Oorverdovende stilte gysman11, zal mijn contact eens herinneren aan zijn toegezegde verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Geen matches
Overigens, IPTV op WBA+ hier in Bleiswijk is wel merkwaardig, zo zijn EEN HD en CANVAS HD opeens beschikbaar én staat het Glashart Infokanaal inclusief TV Gids in de zenderlijst. De zender is echter niet beschikbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door .NCK op 01-12-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
.NCK: Dat viel mij inderdaad ook al op! In dit geval WBA+ Almere.

edit: Goed, wilde eigenlijjk (voor de verandering) bijtijds gaan slapen maar raakte ineens geintrigeerd door het beeld dat ik van Belgie 1 en Ketnet/Canvas zag (het leek minder artefacten te hebben en zo, maar was helaas op dat moment wel een SD uitzending). In ieder geval heb ik "draadhaai" er ff bij gehaald.

Zender: ketnet/canvas
Source: 213.75.167.6
Multicast group: 224.0.251.130
Input bitrate: ~ 13 mbit (!!!)
Stream bitrate: ~ 10 mbit.
Resolutie: 720p
Scrambled
Audio: Stereo

Nou weet ik niet of ik hier overdreven ge-triggered word ofzo maar de bitrate lijkt toch een aardig stuk hoger dan bij de andere HD-zenders die op WBA doorgegeven worden.

Bij Belgie 1 zie ik in wireshark ook ong. 13 mbit. Ga ik weer naar Ned. 1 of RTL 4, dan wordt het weer 7.3 mbit (wat op ong. 5.5 mbit 'stream bitrate' in VLC oplevert).

Nou kan het op zich wel zijn dat een deel van het positieve effect wat ik zie komt doordat het 720p is (noch de Amino, noch de TV hoeven te de-interlacen) maar goed, ik meld dit hier toch maar even, voordat blijkt dat dit iets tijdelijks was dat al dan niet met de rare ' storing' te maken heeft.

edit2: Op Belgie 1 is nu wel een HD uitzending!. Ik kan niet anders zeggen dan dat het echt serieus goed scherp is en ik geen artefacten kan zien! Achtergrond is rustig en takjes e.d. zien er natuurlijk uit.

edit3: Jammer dat het HD pakket is weg gevallen, kan nu niet Brava HD en Discovery HD zien. Krijg wel Europsport HD en die zit ook op 13 mbit/s....

Maar wat wel bizar is, is dat ik ook "3d pilot" en " Brava 3d" zie. Beiden netals het GHM infokanaal ook "niet beschikbaar".

Het lijkt bijna wel alsof we nu een mengseltje van verwijzingen naar KPN en GHM streams te zien krijgen (waarvan GHM uiteraard niet benaderbaar). Ben toch benieuwd of dit komt doordat we door een fout nu verkeerde software draaien / naar verkeerde middleware verwezen worden.

Of wat is hier aan de hand? :?

[ Voor 113% gewijzigd door eymey op 02-12-2011 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
fiberdordrecht schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:15:
[...]

Deze staan er al 3 maanden op 8)7

Mijn Lijbrandt
• Wegens een storing, kunt u momenteel geen pakketwijzigingen doorvoeren via Mijn Lijbrandt.

• Op het moment zijn de door u gemaakte belkosten niet in te zien via Mijn Lijbrandt.

Telefonie
• Wilt u de instellingen van uw telefoonlijn aanpassen, zoals anoniem bellen in- of uitschakelen, dan kunt u dit via onze Servicedesk doorgeven.

• Bij het bedienen van telefonische menu's, komen mogelijk niet alle signalen door. Hierdoor kunt u soms geen keuze's in telefonische menu's maken en het bedienen van de voicemail kan problemen opleveren
Grappig is het gebruik van de woorden "storing" en "momenteel", ik ben nu een jaar klant (+ een paar maanden wachttijd) en het heeft nog nooit gewerkt. Vorig jaar kerst zou alles al klaar geweest zijn.
Ik denk dat de beloofde verbetering van de streams ook zo'n zelfde soort belofte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
.NCK schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:25:
Wat me ook opvalt, de menu's zijn weer leesbaar :-) Het Lijbrandt blauw is verdwenen.
Als voorbereiding op KPN groen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Geen matches
Websurfer01 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 07:46:
[...]
Grappig is het gebruik van de woorden "storing" en "momenteel", ik ben nu een jaar klant (+ een paar maanden wachttijd) en het heeft nog nooit gewerkt. Vorig jaar kerst zou alles al klaar geweest zijn.
Ik denk dat de beloofde verbetering van de streams ook zo'n zelfde soort belofte is.
Het lijkt UPC wel, volgens mij ben je nergens veilig meer op betrouwbaarheid / service gebied.

PS: Hebben alle glas providers hier last van ?
Bij het bedienen van telefonische menu's, komen mogelijk niet alle signalen door. Hierdoor kunt u soms geen keuze's in telefonische menu's maken.

Update:

XMS
Storing keuzemenu’s en voicemail dienst
In verband met een storing kan men problemen ervaren met telefonische keuzemenu’s en voicemail diensten. Het probleem wordt onderzocht en zo spoedig mogelijk verholpen.

Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 32% gewijzigd door MCP cloud op 02-12-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Geen matches
@eymey

Hier nog niks veranderd op die zenders. Komen die streams wel van KPN?
IP adres, in VLC KPN naam zichtbaar of is de stream ook gewoon in VLC af te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

De problemen die jullie beschrijven rondom IPTV zijn bij ons bekend. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.- Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
@Spaceone: De stream is niet in VLC afspeelbaar (daarom heb ik er "scrambled" bij gezet ;) ). De adressen lijken gewoon van KPN af te komen als ik ze (uit m'n hoofd) vergelijk met wat ik eerder heb gezien. Heb er niet aan gedacht om dat in de codec information op te zoeken :).

Maarehm, jij zit toch bij KPN zelf (ook met een motorola STB) en dus niet via Glashart Media? Kan me voorstellen dat Glashart Media zelf hier bezig is met knutselen, al dan niet in samenwerking met KPN.

@Lijbrandt_webteam: Als de problemen opgelost zijn, betekent dit dat we dan ook Belgie één en Canvas/Ketnet HD op 13 mbit/s weer kwijt zijn? En dat we weer de blauwe menuselectie hebben?

En dat de streams die normaal alleen op WGDO beschikbaar zijn (infokanaal, brava 3d, 3d pilot) ook weer weg zijn? Niet dat we er nu iets aan hebben want ze doen toch niets, maar toch.....

Had gehoopt dat men misschien op dit gebied op WBA+ nu toch stappen aan het ondernemen was.....

[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 02-12-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Morzzz schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:19:
Ik kan nog steeds Eén en Canvas niet in HD ontvangen.

Enschede, 7511 (WGDO)
Wij krijgen berichten dat het nu wel beschikbaar is en ben benieuwd of het nu ook bij jou in HD beschikbaar is. -Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Geen matches
@Eymey

Ketnet/Canvas zitten hier op 224.0.252.131 en 224.0.252.132.
Dat Eurosport HD afwijkend is begrijp ik maar bij Ketnet/Canvas niet omdat deze zenders ook in het KPN HD zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Geen matches
Vraagje over uitzending gemist.
Wilde gister dit eens gaan proberen (op verzoek van de kids) maar nu blijkt dat niet alles terug te kijken is.
Wat wordt nu wel en wat wordt niet meegenomen in uitzending gemist?
Zoals ik het zie is het behoorlijk selectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106050

Geen matches
hoe groot is de kans dat de downloadsnelheid omhoog gaat zoals bij xs4all ,dit gaat naar 500mb in 2012

zit zelf op 6686 en hier loopt een rondvraag van reggefiber

welke iptv streams krijgen we de GHM of de slechte KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

henrickus schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:02:
Vraagje over uitzending gemist.
Wilde gister dit eens gaan proberen (op verzoek van de kids) maar nu blijkt dat niet alles terug te kijken is.
Wat wordt nu wel en wat wordt niet meegenomen in uitzending gemist?
Zoals ik het zie is het behoorlijk selectief
Op dit moment zijn programma's van de volgende zenders via Uitzending gemist te zien:

NL 1,2 en 3
RTL 4,5 en 7
SBS6
Veronica

Dit houdt niet in dat alle programma's van deze zenders terug te kijken zijn via Uitzending Gemist, dit heeft te maken met auteursrechten en hier heeft Lijbrandt geen enkele invloed op aangezien dit van de producenten van de programma´s afkomt. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Anoniem: 106050 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:09:
hoe groot is de kans dat de downloadsnelheid omhoog gaat zoals bij xs4all ,dit gaat naar 500mb in 2012

zit zelf op 6686 en hier loopt een rondvraag van reggefiber

welke iptv streams krijgen we de GHM of de slechte KPN
6886 = Doornenburg, zoals het er nu uitziet zal dit WBA gebied worden dus KPN streams -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:45:
[...]

Wij krijgen berichten dat het nu wel beschikbaar is en ben benieuwd of het nu ook bij jou in HD beschikbaar is. -Fleur
@fleur Wanneer wordt dit probleem (3+ maanden) nu eindelijk eens opgelost?

Bij het bedienen van telefonische menu's, komen mogelijk niet alle signalen door. Hierdoor kunt u soms geen keuze's in telefonische menu's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
[...]

Yep, De belgen nu standaard in HD maar nog steeds storing op de extra pakketten (plus en HD) :( op IPTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 11:12
Geen matches
Klopt.

In Hoevelaken zelfde problemen.
menu niet beschikbaar en enkele HD zenders "spontaan" verdwenen.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 319232 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:58:
@Eymey

Ketnet/Canvas zitten hier op 224.0.252.131 en 224.0.252.132.
Dat Eurosport HD afwijkend is begrijp ik maar bij Ketnet/Canvas niet omdat deze zenders ook in het KPN HD zitten.
Wellicht is KPN dan toch bezig om voor Glashart Media aanvoer multicast adressen met hogere bitrates te maken? Of het is een 'foutje' bij ons, aangezien de halve middleware in storing ligt.

Blijft wel dat wat bij jouw KPN in het pakket zit bij ons niet perse erin hoeft te zitten, ookal krijgen we allbei KPN-streams. GHM en KPN leveren allebei wezenlijk andere pakketten.

Zo zou ik zweren, maar misschien kunnen andere Lijbrandt'ers dat bevestigen, dat we tot gisteren de belgen NIET in HD hadden en nu ineens wel. En dan dus blijkbaar ook nog op andere adressen dan bij KPN.

Echt jammer dat het webteam absoluut 0,0 concrete informatie heeft omtrent wat er de komende tijd nou allemaal te gebeuren staat op het gebied van de streams.

Dat KPN nu voor KPN-klanten en voor GHM-klanten ineens aparte streams zou aanbieden lijkt me ook heel onwaarschijnlijk, zeker als ze beiden door KPN encoders heen moeten..... Enige reden die ik daarvoor zou kunnen bedenken is dat KPN op hun eigen ITV platform wellicht nog niet per settopbox kan bepalen of deze via fiber of via ADSL gekoppeld is. Aan de andere kant, de boxen blokkeren wel netjes opnames op andere zenders dan welke je kijkt, als de DSL-lijnsnelheid onder een bepaalde grens komt. Of introduceert KPN nu juist meerdere streams voor verschillende bandbreedtes?......

Anyway, hoop giswerk en speculatie. Jammer dat de enigen die hier wat over kunnen zeggen (GHM en KPN) niets laten weten maar ondertussen duidelijk op de achtergrond wel met van alles bezig zijn.....

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 02-12-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388234

Ik kan bevestigen dat tot gisteren een een ketnet canvas niet in HD waren
Overigens was het hd beeld op een giste tijdens New Tricks 0.00tot 01.00 (BBC detectiv) niet fijn om te kijken erg stoterig ben snel naar dvb-c gegaan.
eymey en ik kijken beide via de zelfde pop in Almere stedenwijk.

Wat ik wel jammer vind is dat er veel zenders weg zijn of niet in HD.

Laten we hopen dat het snel is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hey fellow-stedenwijker ;) (begint in Almeerse kringen bijna een 'geuzennaam' te worden :X )

Dat laatste natuurlijk zeker, maar ik hoop stiekem wel dat we wat van de 'verbeteringen' die op dit moment actief zijn (al dan niet per ongeluk?) een uitwerking gaan zien:

* één/ketnet/canvas blijvend in de hogere bitrate in HD (met de rest van de HD zenders daarop volgend uiteraard ;) )
* De zenders zoals GHM infokanaal, 3d pilot en brava 3d en Eurosport HD ook op WBA+

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 02-12-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Geen matches
De storing hier (Bleiswijk, WBA+) lijkt opgelost. Bij het drukken op de menu knop was het beeld opeens weg en kwam het terug met Lijbrandt blauw.
Zenders als EEN HD en Canvas HD zijn gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
Ok :). En Eurosport HD en GHM info e.d? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Mogelijke storing XS News in het WBA gebied

Er komen op dit moment meldingen binnen dat er problemen zijn met het verbinden met de XS News server in WBA gebieden. Als je hier last van hebt stuur mij dan de volgende informatie:

- de exacte melding die wordt weergegeven in de news leecher client
- NAW gegevens
- IP adres

Met deze informatie kunnen we na laten gaan wat er hier fout gaat en of dit daadwerkelijk een storing betreft -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Afmelding IPTV storing in WBA gebied

WBA heeft de storing officieel afgemeld, als klanten nog steeds last hebben van een niet werkende menu knop dan moet de Amino op Stand-by worden gezet en daarna weer aan. - Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Geen matches
@Lijbrandt_Desk

Alles is weer teruggezet zo te zien, blauwe menubalk, alle HD zenders weer beschikbaar.
De 2 vlaamse HD kanalen zijn weer "ouderwets" knudde in HD. (stotterend beeld bij snelle scene's)
Is de wijziging teruggedraaid conform het changeproces?

[ Voor 21% gewijzigd door charleychui op 02-12-2011 15:58 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Afmelding authenticatie melding IPTV

De netwerkbeheerder meld dat de authenticatie melding is opgelost, de aanvullende zenders zijn weer beschikbaar - Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HD zenders met een hoge 12-15Mbit rate tot nu toe gevonden met draadhaai op wba in B&R:

één HD
Kanvas/Ketnet HD
Eurosport HD
ZenTV HD
BBC HD
Luxe TV HD
Fashion HD
Animal Planet HD
Discovery Showcase HD
NG Wild HD
BravaHD

De NL en RTL's (zenders 1 t/m 10 dus) zijn nog gewoon 7,2Mbit

Beeld van de bovengenoemde is beduidend gedetailleerder lijkt het :)
Alles Verimatrix mpg4 overigens :(

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 02-12-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247951

Geen matches
Staat er nu echt iets te gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:01:
Afmelding authenticatie melding IPTV

De netwerkbeheerder meld dat de authenticatie melding is opgelost, de aanvullende zenders zijn weer beschikbaar - Ruben
Inderdaad, we hebben weer HD en het plus pakket. Nu alleen nog teletekst bij NED3. Maar ben al blij dat we weer alle zenders hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:36
Geen matches
Ik heb een vraag, ik heb sinds kort een PVR functie op mijn Samsung LED Televisie. Een erg leuke functie op zich, maar met Lijbrandt heb ik daar volgens mij niet zoveel aan. Is het ook mogelijk om een CI+ module in combinatie met LIjbrandt te gebruiken, en zo ja, hoe gaat dit in z'n gang.

Momenteel kijk ik TV via de kabel, maar op deze manier kan ik de PVR functie niet gebruiken.

Ik heb dit topic en internet even rondgegaan, maar ik ben nergens tegen gekomen of het wel of niet mogelijk is.

Ik hoop dat één van jullie mij misschien kan helpen!

[ Voor 9% gewijzigd door Rednas_N op 02-12-2011 20:18 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 22:11
Geen matches
[
Rednas_N schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:09:
Ik heb een vraag, ik heb sinds kort een PVR functie op mijn Samsung LED Televisie. Een erg leuke functie op zich, maar met Lijbrandt heb ik daar volgens mij niet zoveel aan. Is het ook mogelijk om een CI+ module in combinatie met LIjbrandt te gebruiken, en zo ja, hoe gaat dit in z'n gang.

Momenteel kijk ik TV via de kabel, maar op deze manier kan ik de PVR functie niet gebruiken.

Ik heb dit topic en internet even rondgegaan, maar ik ben nergens tegen gekomen of het wel of niet mogelijk is.

Ik hoop dat één van jullie mij misschien kan helpen!
ik heb een samsung 46d8000, pvr functie werkt prima in combinatie met dvbc, er hoeft geen extra module in, ik heb de instellingen gebruikt zoals ergens in dit forum staat en van de site van lijbrandt en het werkt prima!

[ Voor 27% gewijzigd door edjetfsi op 02-12-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Geen matches
edjetfsi schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:26:
[

[...]

ik heb een samsung 46d8000, pvr functie werkt prima in combinatie met dvbc, er hoeft geen extra module in, ik heb de instellingen gebruikt zoals ergens in dit forum staat en van de site van lijbrandt en het werkt prima!
Ik heb dan de UE32C6700, met een soort van 'hack' kan ik het model op UE32C6800 zetten waardoor de PVR functie aangaat.
Maar als ik op de 'play' knop druk, dan krijg ik de volgende melding; Timeshift en opnamefunctie alleen beschikbaar met digitaal signaal

Heb je misschien iets meer informatie over die PVR instellingen? Ik heb net even gekeken in dit topic, maar ik ben eerlijk gezegd niks over instellingen tegengekomen?

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
Geen matches
Rednas_N schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:00:
[...]

Ik heb dan de UE32C6700, met een soort van 'hack' kan ik het model op UE32C6800 zetten waardoor de PVR functie aangaat.
Maar als ik op de 'play' knop druk, dan krijg ik de volgende melding; Timeshift en opnamefunctie alleen beschikbaar met digitaal signaal

Heb je misschien iets meer informatie over die PVR instellingen? Ik heb net even gekeken in dit topic, maar ik ben eerlijk gezegd niks over instellingen tegengekomen?
met de instellingen bedoel ik dus de instellingen van dbvc, dat was nog het meeste werk de pvr werkt eigenlijk vanzelf, uiteraard wel met een usb schijf aan je tv, ik lees net je bericht nog even, je hebt dus geen dvbc, het werkt niet zonder!

[ Voor 5% gewijzigd door edjetfsi op 02-12-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Geen matches
edjetfsi schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:13:
[...]

met de instellingen bedoel ik dus de instellingen van dbvc, dat was nog het meeste werk de pvr werkt eigenlijk vanzelf, uiteraard wel met een usb schijf aan je tv, heb je wel dvbc ingesteld op je tv?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik 'dvbc' op mijn televisie instel. Ik ben al wel zover dat ik een schijf aan mijn TV heb gehangen, en die op de juiste manier geformatteerd heb.

Wat bedoel je precies met het instellen van dvbc?

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
Geen matches
Rednas_N schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:18:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik 'dvbc' op mijn televisie instel. Ik ben al wel zover dat ik een schijf aan mijn TV heb gehangen, en die op de juiste manier geformatteerd heb.

Wat bedoel je precies met het instellen van dvbc?
als je dvbc in je contract hebt moet je je tv instellen zie www. lijbrandt.nl/support/tv_en_radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Geen matches
edjetfsi schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:22:
[...]

als je dvbc in je contract hebt moet je je tv instellen zie www. lijbrandt.nl/support/tv_en_radio
Ja, deze instellingen kloppen allemaal, ik denk dat het dan gewoon niet mogelijk is op mijn televisie.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434963

Geen matches
In lingewaard is men bezig met een pilot voor glasvezel.
Als ik de verhalen lees over iptv ben ik bang om over te stappen.

Als ik het zo lees zijn de streams van KPN=WBA slecht door de lage bitrate.
Ik heb eens geinformeerd bij een provider deze geeft aan dat hun streams leveren via Reggefiber met WMP+
in de gemeente lingewaard.

Kan iemand uitleggen wat WMP+ is en inhoud.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 434963 op 02-12-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
WMP+ is de nieuwe benaming voor WBA+. Dus eigenlijk hetzelfde: IPTV van Glashart Media met KPN streams en DVB-C van Technicolor (uiteraard ook analoog en FM erbij).

Je hebt ook nog gewoon "WMP" (zonder de + ). Dat is internet plus Interactieve TV van KPN en zonder analoog/dvb-c. O.a. Tweak biedt dit in de groene pakketten (en XS4ALL ook)

En bagger, ach.... bagger is het absoluut niet. Het is wel duidelijk minder dan UPC HD, Ziggo HD of wanneer je op Reggefiber Wholesale netwerken zit, maar bagger.... dat is dan ook weer schromelijk overdreven.

Maar het MOET mooier worden, al is het alleen al omdat de concurrentie het ook kan en Reggefiber/KPN superioriteit claimt.....

@Rednas_N: Als je analoge TV kan ontvangen bij Lijbrandt, dan kan je OOK dvb-c ontvangen (dat is het analoge pakket, maar dan digitaal). Of de PVR van je TV dan werkt... dat hangt van je TV Af maar bij Lijbrandt heb je geen gedonder met CI+ modules en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Geen matches
Thanks, ik zat er weer omheen te kijken met me hoofd, het werkt nu! Ik wist dit nog helemaal niet eerlijk gezegd. Bedankt voor jullie hulp! Ik kan nu ook PVR gebruiken, de gids zien, en zien wat ik op dit moment kijk.

Ik ben jullie dankbaar!

Sander

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Alle HD zenders uit het pluspakket zijn bij mij in ieder geval sinds vanmiddag dik verdubbeld in bitrate, en op het oog gedetailleerder.
Alleen de eerste 10 HD zenders uit het basispakket (op de belgen na) zijn nog de ADSL streams lijkt het.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 02-12-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:51
Geen matches
Anoniem: 376876 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:32:
[...]

Alle HD zenders uit het pluspakket zijn bij mij in ieder geval sinds vanmiddag dik verdubbeld in bitrate, en op het oog gedetailleerder.
Alleen de eerste 10 HD zenders uit het basispakket (op de belgen na) zijn nog de ADSL streams lijkt het.
Da's goed nieuws!
Nu nog even wachten op de uitleg van Lijbrandt hoe ze dit hebben opgelost.
Ik denk dat er heel wat mensen in geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik kan je bevindingen geheel onderschrijven, @Spike.

Belgie 1 en 2 en die pluspakket HD-zenders zijn allemaal stuk voor stuk rond de 13-15 mbit. Vooral Brava HD en Discovery HD (die ik het afgelopen jaar het meest bekeken heb op kwaliteit) zijn met gigantische sprongen verbeterd. Je ziet nog steeds wel artefactjes bij blaadjes, haren, etc. maar alleen als je met je oog op de TV gaat zitten en bij snellere bewegingen.

Als dit is wat ons met de eerste 10 zenders ook te wachten staat, dan denk ik dat we best tevreden kunnen zijn!

Blijft alleen nog wel het audio verhaal. Brava en Discovery HD hebben DD 5.1, maar waarschijnlijk omdat die 5.1 streams als enige beschikbaar zijn. Ik vraag me af of de overige (verbeterde) HD-zenders allemaal echt geen 5.1 hebben of dat KPN dit er nog steeds uit haalt wanneer stereo beschikbaar is.....
HoppyF schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:41:
[...]

Da's goed nieuws!
Nu nog even wachten op de uitleg van Lijbrandt hoe ze dit hebben opgelost.
Ik denk dat er heel wat mensen in geïnteresseerd zijn.
Als ik kijk naar de multicast adressen, dan komen ze nog steeds uit KPN-space (als ik het goed heb). Ze zijn verder ook gewoon nog steeds 'scrambled'. Dus zeker geen 1:1 en onversleuteld zoals Vodafone -denkt- te leveren.

Het lijkt er dus op dat KPN gewoon een blik extra adressen heeft open getrokken en daarop de streams met hogere bitrates heeft gezet.

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 02-12-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:08
Geen matches
Ik heb, zoals het webteam hierboven al aangeeft, inderdaad geen verbindingen meer met de newsgroepen van Lijbrandt. Sinds gistermorgen (1 dag en 10 uur geleden) heb ik voor het laatst de headers van MS tech groepen kunnen binnenhalen (de gratis 512kbit versie.. wat meer dan genoeg is voor tekst).

De foutmelding is wel lekker vaag..mijn linux nntp client gaf dit terug:
Failed to connect: (60, '[Errno 61] Connection refused') 1@news.lijbrandt.nl:119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Geen matches
dan hoop ik maar dat KPN ook de "gratis" HD zenders gaat upgraden.
Ik kan namelijk niet begrijpen waarom KPN ook niet gelijk de eerste 10 zenders geupgrade heeft.

Mijn onderbuik gevoel zegt dat alleen het "HD pakket" geupgrade gaat worden.
KPN hoopt misschien dan dat iedereen het extra HD pakket gaat nemen zodat weer extra geld in het laadje van KPN gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 08:39
Geen matches
Ik kan ook (minstens sinds gisteren) niet naar de newsserver. :(
Getest vanaf 2 aansluitingen in Houten met hetzelfde resultaat.
Naar het webteam dus 2 berichtjes met de NAW en IP gegevens gestuurd.

Connecting To news.lijbrandt.nl...Could not open connection to the host, on port 119: Connect failed

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Geen matches
inderdaad is de verbinding met de newsserver niet meer mogelijk. Heb hier donderdag over gebeld en het zou vrijdag weer opgelost zijn, nou niet dus. Het werkt op dit moment nog steeds niet en aangezien het nu weekeind is zal het wel tot maandag duren voordat er weer aktie ondernomen wordt.HEEL JAMMER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
goldvinger schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 09:55:
dan hoop ik maar dat KPN ook de "gratis" HD zenders gaat upgraden.
Ik kan namelijk niet begrijpen waarom KPN ook niet gelijk de eerste 10 zenders geupgrade heeft.

Mijn onderbuik gevoel zegt dat alleen het "HD pakket" geupgrade gaat worden.
KPN hoopt misschien dan dat iedereen het extra HD pakket gaat nemen zodat weer extra geld in het laadje van KPN gaat komen.
Dat was ook de eerste gedachte die bij mij opkwam, nog voor ik naar jouw reactie had doorgescrold ;)
Op zich niet zo onlogisch, want de meerwaarde van een HD-pakket was me al niet zo duidelijk als je zo veel zenders al gratis in HD krijgt. Het voegt er alleen een paar aan toe.
Toen ik het HD pakket bestelde was er nog geen HD zender gratis.

Maar goed, ik heb het HD pakket, dus zouden voor mij de eerste 10 zenders ook moeten verbeteren, helaas kan ik het niet meten, alleen op het oog beoordelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Websurfer01 op 03-12-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
Dat lijkt me nogal onzin.

Mensen gaan niet het aanvullende HD pakket aanschaffen, puur omdat de beeldkwaliteit bij die extra zenders beter zou zijn (maar ze bij wijze van spreken die zenders verder prut vinden).

Mensen nemen het HD pakket als ze ook echt die extra zenders willen hebben. Verder denk ik niet dat KPN zo stupid zal zijn om juist de 10 meest belangrijke zenders op lage bitrate te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
eymey schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:04:
Dat lijkt me nogal onzin.

Mensen gaan niet het aanvullende HD pakket aanschaffen, puur omdat de beeldkwaliteit bij die extra zenders beter zou zijn (maar ze bij wijze van spreken die zenders verder prut vinden).

Mensen nemen het HD pakket als ze ook echt die extra zenders willen hebben. Verder denk ik niet dat KPN zo stupid zal zijn om juist de 10 meest belangrijke zenders op lage bitrate te houden....
Dat lijkt me ook niet.. wellicht gaan ze in stappen de kwaliteit verbeteren? Dan zijn de (niet 10) zenders natuurlijk een mooie start, die kun je aanpassen zonder veel impact of risico. Stel dat ze een change doorvoeren en het gaat mis tijdens de voice.. Dan staat heel glasvezel nederland op stelten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
@Eymey, toen wij het HD-pakket namen was het het eerste jaar gratis en werden de Nederlandse zenders niet standaard in HD doorgegeven. Zonder HD pakket geen enkele zender in HD
Gaandeweg het jaar is dit anders geworden, de nederlandse zenders kwamen ook zonder HD pakket gratis beschikbaar, waardoor de toegevoegde waarde van het HD pakket alleen nog maar bestaat uit de extra zenders, de criteria waarop je beslist het wel of niet te nemen zijn dus veranderd.

Het zou zo kunnen dat de "echte" HD beelden (met dolby digital???) naar het HD pakket verhuizen.
Dus zonder HD pakket in lage bitrate, en alleen in de verbeterde kwaliteit als je het HD pakket er bij neemt zoals Goldfinger schrijft.

Maar goed, dat is allemaal koffiedik kijken, vreemd is wel dat de eerste 10 zenders nog ongemoeid zijn gelaten, de komende dagen zal vanzelf duidelijk worden wat er verder gaat gebeuren.

Overigens nog steeds 0,0 communicatie hierover, maar wel een brief of ik familie en kennissen wil adviseren naar Lijbrandt over te stappen vanwege o.a. de haarscherpe beelden.

Sorry Lijbrandt,
in dit stadium van eventuele KPN overname, uitblijven van een fatsoenlijk portal, slechte communicatie en ontwikkelingen met de streams adviseer ik familie en kennissen gewoon nog even te blijven zitten waar ze nu zitten. Jullie zijn nog lang niet volwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-05 20:28
[...]

Hi Fleur,

Eén en Canvas zijn helaas nog niet beschikbaar in HD op mijn Amino 140.

Wat zijn de multicastadressen van deze zenders?

(Enschede 7511, WGDO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Geen matches
denan schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:11:
[...]
Dat lijkt me ook niet.. wellicht gaan ze in stappen de kwaliteit verbeteren? Dan zijn de (niet 10) zenders natuurlijk een mooie start, die kun je aanpassen zonder veel impact of risico. Stel dat ze een change doorvoeren en het gaat mis tijdens de voice.. Dan staat heel glasvezel nederland op stelten :)
Dat vind ik een mooiere gedachte dan de andere waar we het hierboven over hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Geen matches
Ik hoop nu dan maar dat de upgrade in fases gaat gebeuren. Maar als dat zo is, dan lijkt het mij dat dit op korte termijn gaat gebeuren.
Gelukkig hebben we een aantal lezers die het signaal kunnen meten :)

Maar toch zal het mij niet verbazen dat dit alleen geld voor het betaalde HD pakket. Anders heeft het betaalde HD pakket nagenoeg geen waarde meer als de bestaande HD zenders kwalitatief net zo goed zijn als de betaalde HD zenders. Ik hoop maar dat mijn gevoel mij dit keer in de steek laat.
Ik wacht in spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
goldvinger schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:16:
Maar toch zal het mij niet verbazen dat dit alleen geld voor het betaalde HD pakket. Anders heeft het betaalde HD pakket nagenoeg geen waarde meer als de bestaande HD zenders kwalitatief net zo goed zijn als de betaalde HD zenders. Ik hoop maar dat mijn gevoel mij dit keer in de steek laat.
Ik wacht in spanning af.
Dat zou alleen al onlogisch zijn vanwege het feit dat het HD pakket en het basispakket compleet andere zenderinhoud hebben. Daarop maak je het verschil, niet op HD kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Geen matches
denan schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:30:
[...]

Dat zou alleen al onlogisch zijn vanwege het feit dat het HD pakket en het basispakket compleet andere zenderinhoud hebben. Daarop maak je het verschil, niet op HD kwaliteit.
Daar heb je wel een punt.
In het HD pakket zitten inderdaad niet de 10 zenders die we gratis krijgen.
Misschien dat het dan toch nog goed gaat komen :9

Jammer dat Kpn dit niet duidelijk naar buiten brengt.
Dat zou een hoop discussies schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De gedachte van Denan, dat ze het eerst op de wat minder belangrijke hd-zenders 'test-draaien' vind ik de meest logische.

Je wil inderdaad niet dat er iets mis gaat na de upgrade en programma's als The Voice en andere populaire programma's ineens niet te bekijken zijn :P.

We zullen het wel zien en ik zal een vinger aan de pols houden :). Ik kan binnen een paar minuten m'n SLM2008 de opdracht geven om het IPTV verkeer dat via VLAN's over dezelfde UTP-kabel de woonkamer binnen komt, ook door te sturen naar m'n PC om vervolgens Wireshark te laten lopen .

Het blijft echter wel raar dat hier compleet 0 over gecommuniceerd wordt vanuit Lijbrandt. Men had met gemak, als het toch op nieuwe multicast adressen komt, die nieuwe streams als extra test-zenders kunnen doorgeven en gebruikers verzoeken om via deze test-kanalen te kijken.

Ik was ook lichtelijk geirriteerd over die brief van Lijbrandt. MET NAME omdat men gewoon droogweg "topkwaliteit" durft te vermelden.

Dit kan echt niet Lijbrandt!!! Ik hoop dat het webteam kan doorgeven aan de marketingafdeling dat dit NIET gewaardeerd wordt als er nog allerlei issues open staan.

[ Voor 34% gewijzigd door eymey op 03-12-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Geen matches
Heeft iemand anders ook weer het vreemde HD beeld op de beide vlaamse zenders.
het lijkt wel of het iets schokkerig is.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
Geen idee. Het is progressive (als ik de informatie over de streams in VLC bekijk). Als er upscaled SD (interlaced) uitzendingen zijn kan het aan van alles liggen (bv. de gebruikte processing bij de Vlaamse omroep zelf).

Ik heb verder niet echt vergelijk want onze TV heeft sowieso nog geen technieken als 100 hz. en zo dus HD content ziet er al snel niet volkomen vloeiend uit.

Interlaced in combinatie met oude beeldbuizen had zo z'n voordelen..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruisbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 10:35
Geen matches
Tja, hier nog steeds "Authenticatie mislukt" meldingen.
Jammer dat je hier leest dat het is opgelost en dan toch weer niet.
Geeft een beetje een vervelend gevoel.

Toevallig kom ik via Google in dit draadje terecht.
Lijbrandt, zet dit soort dingen als storing op jullie website!
Het is nog steeds niet opgelost. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
charleychui schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 19:01:
Heeft iemand anders ook weer het vreemde HD beeld op de beide vlaamse zenders.
het lijkt wel of het iets schokkerig is.
Yep, viel mij gisteren ook al op, beide zenders lijken een beetje te schokken in bewegingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:02:
De gedachte van Denan, dat ze het eerst op de wat minder belangrijke hd-zenders 'test-draaien' vind ik de meest logische.

Je wil inderdaad niet dat er iets mis gaat na de upgrade en programma's als The Voice en andere populaire programma's ineens niet te bekijken zijn :P.
Agreed!
En als straks alle HD zenders zo zijn als nu het pluspakket ga je mij niet meer horen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, wel vind ik het belangrijjk dat KPN ook wat aan de audio gaat doen.

Er is geen enkele zwaarwegende reden om niet bij iedere zender die het beschikbaar stelt default de DD5.1 stream mee te sturen.

Zowel de Amino's van GHM als de Motorola boxen van KPN kunnen 5.1 audio volgens mij prima downmixen indien het over de 2.0 kanalen van scart, rca rood-wit, etc. heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Geen matches
Het juiste geluid vind ik net zo belangrijk als de beeldkwaliteit, we hebben niet voor niets een surround systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Laatst online: 28-05 17:09
Na een paar maanden dacht ik, ik ga weer eens polshoogte nemen. Lijkt wel het een en ander te gebeuren met Lijbrandt.

Zelf heb ik in maart 2011, als bestaand glasvezel klant van Alice in Zeeburg, Amsterdam, de formulieren ingeleverd, met name vanwege het betere TV aanbod (DVB-C). Het zou circa 8 weken gaan duren. In juli kreeg ik een brief dat ze in augustus kunnen gaan starten met activaties in mijn buurt. Inmiddels is het december en nog steeds geen sjoegen. Erg bizar dat je, terwijl alle infrastructuur er al is, na 9 maanden nog steeds geen klant kunt zijn bij Lijbrandt.

Zijn er hier andere 'overstappers' naar Lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
Ruisbak schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:23:
Tja, hier nog steeds "Authenticatie mislukt" meldingen.
Jammer dat je hier leest dat het is opgelost en dan toch weer niet.
Geeft een beetje een vervelend gevoel.

Toevallig kom ik via Google in dit draadje terecht.
Lijbrandt, zet dit soort dingen als storing op jullie website!
Het is nog steeds niet opgelost. :-(
Je doet je nick eer aan ;)

De generieke storing is verholpen. Als jij ergens last van hebt dan zal het wel een individueel probleem zijn. Heb je de helpdesk al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Geen matches
Zijn er nog meerderen die niet op de newsserver kunnen komen. Ik heb er in ieder geval nu nog last van.
Lijkt op een authenticatie probleem
Denk dus dat het nog een generiek probleem is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
Geen matches
de zenders van het pluspakket zien er goed uit, maar sinds een aantal dagen heb ik o.a. op rtl4 hd bewegende tril strepen in beeld! ziet er niet uit..... iemand ook deze klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:51
Geen matches
henrickus schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:06:
Zijn er nog meerderen die niet op de newsserver kunnen komen. Ik heb er in ieder geval nu nog last van.
Lijkt op een authenticatie probleem
Denk dus dat het nog een generiek probleem is!!
Newsserver en iptv staan toch echt los van elkaar.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
edjetfsi schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:00:
de zenders van het pluspakket zien er goed uit, maar sinds een aantal dagen heb ik o.a. op rtl4 hd bewegende tril strepen in beeld! ziet er niet uit..... iemand ook deze klachten?
Wederom op de schotel hetzelfde probleem, alleen bij de rtl4 HD en alleen bij de live uitzendingen. Rode flikkerende (interlacing) trillingen. Iemand een contactje bij RTL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrogeR
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik heb de amino 540, en nog een HD ready televisie. Wat voor instelling moet ik aanhouden voor de beeldkwaliteit in het menu, dit staat/stond standaard op 'SD', ondanks dat er een aantal HD zenders in het basispakket (voorlopig althans nog) zitten. Moet ik dit op 720p zetten vanwege de HD-ready TV, hoef ik niets te doen, of 1050 (en dan i of p) instellen omdat de TV er toch 'ready' voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Geen matches
Rekenblok schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:05:
[...]

Newsserver en iptv staan toch echt los van elkaar.
Ik denk dat het ook echt los van elkaar staat. Feit blijft wel dat ik niet op de newsserver kan komen. Zijn er nog meer die daar last van hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
DrogeR schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:10:
Ik heb de amino 540, en nog een HD ready televisie. Wat voor instelling moet ik aanhouden voor de beeldkwaliteit in het menu, dit staat/stond standaard op 'SD', ondanks dat er een aantal HD zenders in het basispakket (voorlopig althans nog) zitten. Moet ik dit op 720p zetten vanwege de HD-ready TV, hoef ik niets te doen, of 1050 (en dan i of p) instellen omdat de TV er toch 'ready' voor is?
Trail and error. Zelf zou ik gaan voor 1080i en vergelijk dit met wat je nu ziet. Zelf vind ik i beter dan p op een hd-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het hangt er inderdaad helemaal van af welk apparaat het betere de-interlace filter heeft: Je TV of de Amino box. Dit geldt zelfs bij het gebruik van een gewone (full hd) tv.

Er is eigenlijk niet echt een vaste vuistregel voor, want ookal zijn gewone zenders en de meeste HD-zenders 1080i, een enkele HD-zender is 720p. En met de ontvanger op -i zou dat weer dubbel werk (dus kwaliteitsverlies) opleveren.

Het mooiste was geweest als je de ontvanger gewoon zo in kon stellen dat hij iedere stream die hij binnen krijgt native uitstuurt (door van modus te veranderen). Zelfs veel mediaplayers en bijvoorbeeld XBMC kan dit.... Maar volgens mij zit dat er bij de Amino niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruisbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 10:35
Geen matches
denan schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:13:
[...]

Je doet je nick eer aan ;)

De generieke storing is verholpen. Als jij ergens last van hebt dan zal het wel een individueel probleem zijn. Heb je de helpdesk al gebeld?
Yep, ticket is al gemaakt maar storing is er nog.
Maandag maar weer eens bellen, zucht...

Of het individueel is weet ik niet, wel toevallig dat het afgelopen week is begonnen na "werkzaamheden".
Ik ben er behoorlijk klaar mee, elke keer als je belt wordt er een vaag verhaal verteld en kom ik niks verder.
Nu is er eindelijk een ticket gemaakt.
We wachten maar weer af. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
En toch ben ik ook al blij met de bitrate verhoging op de zenders die tot nu toe aan de beurt geweest zijn :).

Discovery HD is een feestje om naar te kijken nu (zeker met 2 interessante programma's achter elkaar met veel beweging en detail erin). Bitrate piekt op 14 mbit (raw, de pure UDP multicast stream dus incl alle meta info, audio, etc. ).

Edit: Het grappige is dat in de stream informatie, het kanaal nu "Discovery HD+ (dolb, program 2)" heet :P. Het aparte is en blijft alleen dat, in VLC, de "stream bitrate" ong. 9.4 mbit is tegen een input bitrate van 12.2 mbit. (voor de verhoging was die 5.5 tegen een input van 7.3).

De vraag is alleen hoe betrouwbaar die waarde in VLC is omdat de stream scrambled is. Ik mag niet hopen dat de Verimatrix encryptie zo veel overhead oplevert :P

[ Voor 44% gewijzigd door eymey op 05-12-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Update XS News storing WBA gebied

Op dit moment zijn er genoeg meldingen binnen gekomen, deze zijn ook doorgezet naar de netwerkbeheerder. Webcare zal via het forum de afmelding van deze storing doorgeven. -Ruben

Pagina: 1 ... 41 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.