Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 88 Laatste
Acties:
  • 535.109 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw85
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 12:57
Matched: -
Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:06:
[...]

In Eerbeek zullen de eerste klanten deze week geactiveerd worden. In Brummen worden de eerste klanten volgende week geactiveerd. Ik verwacht dat je ouders binnenkort bericht krijgen over de activering van het glasvezel in hun woning. - Fleur
@webcare Lijbrandt

Enig idee hoe dit activeren vordert?
Bij ons is de aansluiting als één van de eersten geplaatst. In augustus is het geheel naar binnen aangesloten. Inmiddels enkele weken geleden hebben we een brief mogen ontvangen van Lijbrandt dat de aannemer binnenkort contact opneemt.
Twee weken geleden maar zelf contact opgenomen met de servicedesk van Lijbrandt. Die gaf aan nog een weekje geduld te hebben. Echter tot op heden nog geen reactie van Lijbrandt of een aannemer.
Ik ben dus benieuwd of er wat verkeerd is gegaan of dat het echt zo lang duurt om te activeren, wat nu al ruim 2 maanden duurt. De buren maken nu al ruim een maand gebruik van de diensten van KPN.
Hebben we dan blijkbaar toch de verkeerde provider gekozen ?

Ook is het onduidelijk of brieven aankomen. Enige tijd (zeg een week of 6 geleden) een brief verstuurd om 2 extra Interactieve HD ontvangers erbij te bestellen en daarin de vraag of men per e-mail of per post een bevestiging wil sturen. Tot op heden nog nooit iets schriftelijks gezien. Wel een mededeling dat de brief was binnen gekomen.
Dit lijkt me toch geen moeilijk verzoek om even een berichtje te versturen dat de extra ontvangers bij het nieuwe abonnement worden bijgeleverd??

Ik hoop dat als alles geactiveerd dat de communicatie beter zal verlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Geen matches
emaurer schreef op zondag 06 november 2011 @ 04:01:
[...]

Nee ik heb dit probleem niet... heb ook 50Mb abbo incl. tv / router / switch.... probeer speedtest.net eens en gebruik server Luxembourg... heb ik goede resultaten mee..
[afbeelding]
wordt er niet veel beter op ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1576389799.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419977

Geen matches
@raymondw85

Dat is inderdaad niet netjes. Extra ontvangers kun je volgens mij pas na levering bestellen maar het was netjes geweest als ze je daar even over hadden geïnformeerd in reactie op je brief.

Volgens mij kan je als je eenmaal geleverd bent de extra ontvangers trouwens ook bestellen via 'Mijn Lijbrandt' of via de telefonische support desk of via het email adres van hun orderdesk.

Voor activatie moet je echt bij LB zijn. Zij zijn de partij die inzicht hebben of de centrale (PoP) al gereed is en of er al orders worden doorgezet naar de aannemer en succesvol gereed worden gemeld in jou stad.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 06-11-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876

In B&R liggen alle IPTV streams eruit momenteel, wel gids informatie... anyone else ?

Analoog en DVB-C draaien wel door, maar die komen dan ook direct van GHM en niet via KPN tot ons.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 06-11-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Download kan je vanaf mijn server (100Mbit) testen door het website ikoontje onder mijn avatar aan te klikken.
Dan krijg je een 1000Mb bin bestand te downloaden, wat je dus met 100Mbit rond de 11,8Mb moet opleveren en op 50Mbit dus de helft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw85
Geen matches
@stormed
Ik ben bij de Glashart/Reggefiber winkel geweest welke mij verzochten (telefonisch' contact op te nemen met Lijbrandt. Waarna Lijbrandt aangaf dat ik per brief een bestelling moest plaatsen. Het ging daarbij om een handtekening. Dus een brief gestuurd met brief en handtekening naar Lijbrandt.

Ik ben eigenlijk van mening en dat geldt in algemene zin dat men wel meer statussen kan doorgeven, zodat men weet waar men aan toe is. Voorheen toen we met z´n allen overgingen naar de KPN Adsl toen kregen we netjes een status update. Nu weet je helemaal niets. Je ziet bij het inloggen bij mijn lijbrandt enkel je abonnementgegevens.
Wellicht een punt om te verbeteren bij Lijbrandt en wellicht andere glasvezelpartijen.

[ Voor 0% gewijzigd door raymondw85 op 06-11-2011 13:28 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Geen matches
Jammer.... dan het advies van SpikeCity opvolgen... hij heeft hier meer ervaring mee dan ik....
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1576590198.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Anoniem: 376876 schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:25:
[...]

Download kan je vanaf mijn server (100Mbit) testen door het website ikoontje onder mijn avatar aan te klikken.
Dan krijg je een 1000Mb bin bestand te downloaden, wat je dus met 100Mbit rond de 11,8Mb moet opleveren en op 50Mbit dus de helft. :)
die komt hier met +- 800kB/s binnen, maar dat lijkt me niet een hele betrouwbare test...
ik heb echt het idee dat mijn verbinding nog wordt 'geknepen' op 25Mb/s.
hier verderop in de straat woont iemand waar ik zijn 25 Mbit lijbrandt verbinding heb aangesloten, en die haalt precies dezelfde waarden met speedtest.net en downloaden als mij, terwijl ik een 50Mb verbinding zou moeten hebben.

heb trouwens ook een mail van de servicedesk van lijbrandt gehad na telefonisch overleg, en heb de speedtest resultaten teruggemaild, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@raymondw85

Ik snap je punt zeker. De informatie bij oplevering van glasvezel en de communicatie over de status van de bestelling is bij een hoop providers zeer onduidelijk + minimaal en al helemaal in vergelijking tot bijvoorbeeld een xDSL provider.

Dat ze je bij de Reggefiber winkel naar de helpdesk hebben afgescheept vind ik overigens wel slecht, zij hebben een ingang bij Lijbrandt waarbij zij je makkelijk hadden kunnen helpen met je bestelling. Niet voor niets worden de RF winkels op de site van Lijbrandt ook servicewinkels genoemd..

Terugkomend op de brief met handtekening Lijbrandt wil elke verhuizingen en opzeggingen bevestigd zien per brief met handtekening naast dat dit schriftelijk kan, kan dit ook via orderdesk@lijbrandt.nl.

Extra STB's & zenderparkketen kunnen telefonisch of per mail (Alleen vanaf het bij LB bekende e-mailadres).

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 06-11-2011 17:04 . Reden: Edit ; Onjuiste info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Anoniem: 419977 schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:38:
Terugkomend op de brief met handtekening Lijbrandt wil inderdaad (haast) elke abonnementswijziging of opzegging of bestelling bevestigd zien per brief met handtekening naast dat dit schriftelijk kan, kan dit ook via orderdesk@lijbrandt.nl hier kan je dus ook een brief opstellen voor je decoders met een handtekening ondertekenen en vervolgens inscannen en opsturen. Dat scheelt een hoop tijd en kosten voor het eventueel (aangetekend) per post verzenden.
Even ingrijpen: Dit is niet waar. Alle bestellingen/aanpassingen/opties *behalve* verhuizingen en opzeggingen binnen de contractperiode zijn per email of telefonisch te regelen.
Bestel je een extra STB ?-> bellen of emailen.
Wil je een ander zenderpakket? -> Bellen of emailen

Enige voorwaarde is dat de afzender/beller te identificeren is als de contracteigenaar. Dus emailadres=het bij aanvraag geregistreerde adres OF het lbt emailadres, telefoonnummer=het lbt telefoonnummer of het bij aanvraag geregistreerde nummer.

Alleen als je geen emailadres hebt EN een nepadres/nummer hebt opgegeven bij registratie zul je dus een briefje moeten sturen.

add: ik heb webcare nog een berichtje gestuurd met het verzoek dit vanuit hun officiële rol te bevestigen. De enige reden dat ik dit nu al post is om een discussie over een niet bestaand beleid te vermijden :)

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 06-11-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:20:
[...]

Even ingrijpen: Dit is niet waar. Alle bestellingen/aanpassingen/opties *behalve* verhuizingen en opzeggingen binnen de contractperiode zijn per email of telefonisch te regelen.

add: ik heb webcare nog een berichtje gestuurd met het verzoek dit vanuit hun officiële rol te bevestigen. De enige reden dat ik dit nu al post is om een discussie over een niet bestaand beleid te vermijden :)
Mijn excuses, heb het direct aangepast aangezien dit niet (meer?) blijkt te kloppen. Dit was mij begin van het jaar in ieder geval zo uitgelegd door de helpdesk van Lijbrandt, en in de Reggefiber servicewinkel uitgelegd. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 06-11-2011 17:11 . Reden: Aanpassing post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kieskes schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:06:
[...]

die komt hier met +- 800kB/s binnen, maar dat lijkt me niet een hele betrouwbare test...
Hij is in zoverre betrouwbaar dat iedereen met 100Mbit glas en zelfs UPC en Ziggo 120Mbit bij mij gewoon ca 11,9Mb/sec halen of wel bijna 100Mbit/sec +overhead op download, dus als hij maar met 800Kb/s binnenkomt bij jou is er iets serieus fout met je configuratie en mag je provider dat gaan oplossen.

Aangezien mijn server het heel rustig heeft en eigenlijk bijna geen traffic genereert is de haalbare snelheid, namelijk 100Mbit max ongeknepen, bijna altijd haalbaar, en de speedtest.net servers zijn over het algemeen veel zwaarder belast, waardoor de resultaten per server en per keer nogal kunnen fluctueren, vooral in upload testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 16:22
Geen matches
Anoniem: 376876 schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:10:
[...]

Hij is in zoverre betrouwbaar dat iedereen met 100Mbit glas en zelfs UPC en Ziggo 120Mbit bij mij gewoon ca 11,9Mb/sec halen of wel 98Mbit/sec op download, dus als hij maar met 800Kb/s binnenkomt bij jou is er iets serieus fout met je configuratie en mag je provider dat gaan oplossen.

Aangezien mijn server het heel rustig heeft en eigenlijk bijna geen traffic genereert is de haalbare snelheid, namelijk 100Mbit max ongeknepen, bijna altijd haalbaar, en de speedtest.net servers zijn over het algemeen veel zwaarder belast, waardoor de resultaten per server en per keer nogal kunnen fluctueren, vooral in upload testen.
toch haal ik met mijn 20/20 bij speedtest vaak 10/30 (down/up), wat ik dan wel apart vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
datadevil schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:12:
[...]

toch haal ik met mijn 20/20 bij speedtest vaak 10/30 (down/up), wat ik dan wel apart vind...
Daar is een mogelijke verklaring voor, en dat heet virusscanners.
Deze cachen vaak bestanden die gedownload worden, en als je de test dan herhaalt op hetzelfde bestand kom je af en toe tot bizarre getallen.
Ik heb al 300Mbit gezien op speedtest resulaten met mensen die toch echt maar 100Mbit hebben.
De reden voor die bizarre overschrijdingen kan verklaard worden doordat het een identiek bestand is wat Windows dan vanaf de cache gewoon veel sneller tevoorschijn tovert als in werkelijkheid.

De meest cleane test is nog steeds FTP up en download (omdat een file protocol is met de minste overhead) op een server die niks te doen heeft en aan een dikke verbinding hangt (zoals de mijne), met als op één na beste http download vanaf dezelfde server.

Als hierboven geschreven halen de meeste mensen die op mijn server getest hebben gewoon netjes de beloofde getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Geen matches
Anoniem: 376876 schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:16:
[...]

Daar is een mogelijke verklaring voor, en dat heet virusscanners.
Deze cachen vaak bestanden die gedownload worden, en als je de test dan herhaalt op hetzelfde bestand kom je af en toe tot bizarre getallen.
Ik heb al 300Mbit gezien op speedtest resulaten met mensen die toch echt maar 100Mbit hebben.
De reden voor die bizarre overschrijdingen kan verklaard worden doordat het een identiek bestand is wat Windows dan vanaf de cache gewoon veel sneller tevoorschijn tovert als in werkelijkheid.
Ik had het over upload, en ik heb OSX en geen virusscanner daarop.
De meest cleane test is nog steeds FTP up en download (omdat een file protocol is met de minste overhead) op een server die niks te doen heeft en aan een dikke verbinding hangt (zoals de mijne), met als op één na beste http download vanaf dezelfde server.
klopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
datadevil schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:17:
[...]

Ik had het over upload, en ik heb OSX en geen virusscanner daarop.
Ook die servers hebben allerlei caching klaarblijkelijk, want de meest bizarre getallen heb ik alleen in upload gezien bij herhaald testen op dezelfde server. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2024
Anoniem: 376876 schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:29:
[...]

Ook die servers hebben allerlei caching klaarblijkelijk, want de meest bizarre getallen heb ik alleen in upload gezien bij herhaald testen op dezelfde server. :)
Net even getest en er zit idd een enorm verschil tussen virusscanner aan of uit. Met virusscanner aan (MS Security Essentials) haalde ik met jouw downloadfile 1.57MB/s en met de virusscanner uit haalde ik 5.32 -5.34MB/s. Ik heb een 50/50 abonnement. Deed de test via wireless, chipset Intel 5100agn in een relatief oude Core 2 Duo laptop van HP, wireless linksnelheid tijdens test 150Mbit/s - 162Mbit/s via 5 GHz, router D-Link DIR-855. Ik was niet de enige internetgebruiker thuis op het moment van testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rh1no schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:32:
[...]

Net even getest en er zit idd een enorm verschil tussen virusscanner aan of uit. Met virusscanner aan (MS Security Essentials) haalde ik met jouw downloadfile 1.57MB/s en met de virusscanner uit haalde ik 5.32 -5.34MB/s. Ik heb een 50/50 abonnement. Deed de test via wireless, chipset Intel 5100agn in een relatief oude Core 2 Duo laptop van HP, wireless linksnelheid tijdens test 150Mbit/s - 162Mbit/s via 5 GHz, router D-Link DIR-855. Ik was niet de enige internetgebruiker thuis op het moment van testen.
Wat mijn vermoeden dus enigszins bevestigt, want ik zie normaliter bij 50Mbit klanten die bij mij downloaden tussen 5.5 en 5.9 Mb/sec :)
Fijn hè, virusscanners die zo aggressief zijn dat ze elke bitje vierhonderd keer bekijken alvorens het door te laten :P
Ik gebruik zelf AVG 2012 Free edition, geen delay op downloaden van highspeed sites ;)

Ik heb niet gecheckt of je de enige was, maar ik kan 100Mbit aan en de meeste "klantjes" downloaden bij mij vanaf ADSL of langzame kabelaars, maar het kan zijn dat er nog iemand aan het lurken was.
Wireless kan ook wat extra overhead veroorzaken waardoor je niet de maximale score haalt overigens.
Ik haal op een wireless n-router met 140Mbit verbinding ook net 60 Mbit namelijk, en ik zit letterlijk 50 cm van de router af met mijn laptop. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 07-11-2011 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
OK, de hele IPTV gids is nu leeg.... lekker handig.
Enige voordeel is dat die irritante popup nu heel snel verdwijnt met zappen tussen de zenders :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw85
[...]

Enige voorwaarde is dat de afzender/beller te identificeren is als de contracteigenaar. Dus emailadres=het bij aanvraag geregistreerde adres OF het lbt emailadres, telefoonnummer=het lbt telefoonnummer of het bij aanvraag geregistreerde nummer.

Alleen als je geen emailadres hebt EN een nepadres/nummer hebt opgegeven bij registratie zul je dus een briefje moeten sturen.

Dan zijn er blijkbaar meerdere dingen niet goed gegaan.
De medewerkers bij Reggefiber sturen ons door naar Lijbrandt. Lijbrandt geeft zelf aan een brief te schrijven met handtekening. Een andere optie was een handtekening inscannen met een bestelling mailen. Het bellen gebeurde met het opgegeven telefoonnummer naar de Lijbrandt servicedesk.
Bllijkbaar zijn de mensen van de servicedesk niet op de hoogte van de eigen regels. Daarnaast vond ik het een rare manier van werken. Echter heb ik netjes gedaan wat men vroeg en per brief een bestelling geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
raymondw85 schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:52:
[...]

Dan zijn er blijkbaar meerdere dingen niet goed gegaan.
De medewerkers bij Reggefiber sturen ons door naar Lijbrandt. Lijbrandt geeft zelf aan een brief te schrijven met handtekening. Een andere optie was een handtekening inscannen met een bestelling mailen. Het bellen gebeurde met het opgegeven telefoonnummer naar de Lijbrandt servicedesk.
Bllijkbaar zijn de mensen van de servicedesk niet op de hoogte van de eigen regels. Daarnaast vond ik het een rare manier van werken. Echter heb ik netjes gedaan wat men vroeg en per brief een bestelling geplaatst.
@Denan

Hier heeft Raymondw85 inderdaad gelijk in. Mij is dit toen ik nog klant wilde worden van Lijbrandt ook zo uitgelegd.

Hier ligt trouwens ook de gehele gids er uit.. Zelf zit ik bij een andere aanbieder maar GHM tv is volgens mij bij iedereen gelijk, onafhankelijk van ISP aangezien zij alleen het doorgeefluik zijn (Behalve het verschil WBA/WGDO gebieden)

En hoe zit het met een annulering binnen de bedenktijd van 7 werkdagen na bestelling? Toen ik wou annuleren moest dit ook per handtekening? En waarom niet gewoon telefonisch? Bij elke andere ISP is 1 telefoontje om te annuleren (Uiteraard alleen binnen de bedenktijd) voldoende.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/zojp1c.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 07-11-2011 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
@stormed/raymon:

Het *was* ooit wel zo maar flink wat maanden geleden heeft lijbrandt die processen aangepast en ingeregeld dat bijna alles per telefoon/email kan. Natuurlijk is niet uit te sluiten dat iemand wat over het hoofd heeft gezien maar als je aan de telefoon merkt dat de medewerker de regels niet kent zou ik even een berichtje naar webcare sturen. Zij kunnen dan vast even met die medewerker praten en hem het proces uitleggen.

Wat betreft die bedenktijd: Daar is voor gekozen omdat in het verleden nogal eens een abonnement stopgezet is terwijl de klant daar niet om vroeg. Om dat te voorkomen vraagt men om een brief + handtekening. Maar die kun je natuurlijk ook emailen.

Verder zal lijbrandt in het komende jaar de processen nog wel een keer moeten aanpassen, er komen nieuwe regels mbt het aanvragen/opzeggen van diensten. Maar dat kan dan mooi in het nieuwe portal geregeld worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 23:34
Geen matches
Ik zou het fijn vinden als de Lijbrandt_Desk z.s.m. ons gaat inlichten wat ze gaan doen aan het feit dat de EPG het nu al dagen niet meer doet.

Dus of er nou een oplossing komt of niet....we willen op de hoogte gehouden worden.
Geen nieuws of slecht nieuws is ook nieuws. Dus het vermelden waard.

Alvast bedankt

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-06 16:13
Geen matches
Ook hier geen EPG..... :{

Wat ik stuitend vind is dat dit nu ruim voor het weekend (vrijdagochtend) gemeld is en er ook adresgegevens e.d. naar het Lijbrandt webteam gegaan zijn. En dat het dan nóg niet opgelost is voor de dag dat de oude gegevens ophouden....

Dit terwijl adresgegevens en zo uberhaupt irrelevant zijn omdat dit dus gewoon een grote storing is die zowel bij Lijbrandt als bij XMS (en wrs ook bij andere GHM aanbieders) geldt.....

En waarom is dit niet reeds vrijdag op de storingspagina op de website gezet?....

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 07-11-2011 08:50 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
Ik heb contact gezocht met de netwerkbeheerder, zij zijn het probleem aan het onderzoeken. Ik word op de hoogte gehouden en hoop snel wat meer informatie te kunnen plaatsen.

De netwerkbeheerder geeft aan dat het probleem in de toevoer zit en dat zij de leverancier hebben ingelicht. De oorzaak van het probleem is in onderzoek. -Fleur

[ Voor 30% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 07-11-2011 11:07 ]

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

raymondw85 schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:29:
[...]

@webcare Lijbrandt

Enig idee hoe dit activeren vordert?
Als je je adresgegevens stuurt, kan ik nagaan of er wat meer informatie over de planning van jouw adres is. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
OK thanks voor de terugkoppeling :). Maar waarom is dit vrijdag al niet richting de toeleverancier gegaan? Toen was namelijk al overduidelijk dat er geen aanvoer meer was.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Wij hebben het vrijdag gelijk doorgezet naar de netwerkbeheerder toen wij de eerste adresgegevens doorkregen. De route naar Glashart Media ondersteuning loopt via de netwerkbeheerder, Ik kan niet met zekerheid zeggen waarom het toen niet is doorgezet naar de toeleverancier, maar mijn idee is dat zij nog aan het zoeken waren wat het probleem was. -Fleur

[ Voor 11% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 07-11-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
eymey schreef op maandag 07 november 2011 @ 08:48:
Ook hier geen EPG..... :{

Wat ik stuitend vind is dat dit nu ruim voor het weekend (vrijdagochtend) gemeld is en er ook adresgegevens e.d. naar het Lijbrandt webteam gegaan zijn. En dat het dan nóg niet opgelost is voor de dag dat de oude gegevens ophouden....

Dit terwijl adresgegevens en zo uberhaupt irrelevant zijn omdat dit dus gewoon een grote storing is die zowel bij Lijbrandt als bij XMS (en wrs ook bij andere GHM aanbieders) geldt.....

En waarom is dit niet reeds vrijdag op de storingspagina op de website gezet?....
EPG is weer terug na een soft uit/aan cyclus lijkt het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Storing met EPG lijkt inderdaad opgelost. Heb ook weer EPG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:07
@ Lijbrandt_Desk

De PVR is afgelopen zaterdag al geleverd. Erg snelle service!! _/-\o_
Ook internet ik inmiddels via Lijbrandt. Snel hoor, vrijdagochtend de dummy vervangen en 's avonds al online!

Heb zaterdag meteen even een UTP kabel gelegd en IPTV doet het. Wel even een verschil: ik keek naar UPC analoog en kijk nu naar WDGO IPTV (in Dordrecht). :)
Moet alleen nog even de correcte TV-code van onze nieuwe Samsung opsporen (of weet iemand de correcte code voor een Samsung UE32D5000).

Nu alleen nog de nummerportering en dan heb ik een vlekkeloze start van glasvezel/Lijbrandt.
Rik
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:31:
Ik heb je email ontvangen, zal hier een bericht terug posten op het moment dat je nummerportering aangevraagd is. Ook zal ik de PVR levering in de gaten houden. -Ruben

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Hier hebben wij de officiële afmelding ontvangen van de EPG storing. Bedankt voor het signaleren, mede door jullie hebben wij het probleem snel kunnen laten verhelpen.

@nocalimero goed om te lezen! - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

Geen matches
Anoniem: 419977 schreef op maandag 07 november 2011 @ 07:43:
[...]

@Denan

Hier ligt trouwens ook de gehele gids er uit.. Zelf zit ik bij een andere aanbieder maar GHM tv is volgens mij bij iedereen gelijk, onafhankelijk van ISP aangezien zij alleen het doorgeefluik zijn (Behalve het verschil WBA/WGDO gebieden)

[afbeelding]
Hier in PC2405 geen EPG op analoog, geen EPG op IPTV, wel EPG op DVB/c

Waarom heb jij een rode balk op het EPG menu en ik een blauwe???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

Geen matches
Anoniem: 419977 schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:50:
Storing met EPG lijkt inderdaad opgelost. Heb ook weer EPG :)
OK dan moet ik nu ook maar even een soft reset doen..... en Yes... behalve op analoog maar wie kijkt daar nu nog naar...

[ Voor 12% gewijzigd door emaurer op 07-11-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
emaurer schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:33:
[...]

Hier in PC2405 geen EPG op analoog, geen EPG op IPTV, wel EPG op DVB/c

Waarom heb jij een rode balk op het EPG menu en ik een blauwe???
Zoals ik al zij, ik zit bij een andere glasvezel ISP (Concepts) die voor rood heeft gekozen. Lijbrandt heeft voor blauw gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

Geen matches
Anoniem: 419977 schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:06:
[...]

Zoals ik al zij, ik zit bij een andere glasvezel ISP (Concepts) die voor rood heeft gekozen. Lijbrandt heeft voor blauw gekozen.
Voor mensen (meestal mannen) die kleurenblind zijn is rood en geel beter om onderscheid te maken in zo'n soort menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02 08:40
Geen matches
Weet iemand of Lijbrandt torrent verkeer afknijpt? Om één of andere reden kom ik nooit boven de ca 750 kb uit. Schakel ik echter terug naar mn adsl lijntje haal ik de max. van 1 mb (sneller is die gewoon niet). Download overigens een hele populaire file dus seeders genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
Anoniem: 376876 schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:48:
[...]

Wat mijn vermoeden dus enigszins bevestigt, want ik zie normaliter bij 50Mbit klanten die bij mij downloaden tussen 5.5 en 5.9 Mb/sec :)
Fijn hè, virusscanners die zo aggressief zijn dat ze elke bitje vierhonderd keer bekijken alvorens het door te laten :P
Ik gebruik zelf AVG 2012 Free edition, geen delay op downloaden van highspeed sites ;)

Ik heb niet gecheckt of je de enige was, maar ik kan 100Mbit aan en de meeste "klantjes" downloaden bij mij vanaf ADSL of langzame kabelaars, maar het kan zijn dat er nog iemand aan het lurken was.
Wireless kan ook wat extra overhead veroorzaken waardoor je niet de maximale score haalt overigens.
Ik haal op een wireless n-router met 140Mbit verbinding ook net 60 Mbit namelijk, en ik zit letterlijk 50 cm van de router af met mijn laptop. ;)
Tsja dat wireless is nogal wispelturig. Ik heb in mijn zakelijke HP laptop ook de 5100agn chipset, net als in mijn prive HP laptop. Met mijn zakelijke laptop haal ik terwijl ik op dezelfde plek op de bank zit keihard een lagere wireless link snelheid dan met mijn prive laptop. Met mijn prive laptop meestal 150 a 162 Mbit/s, met mijn zakelijke laptop 65 a 130Mbit/s allebei op de 5GHz band. Beide laptops draaien op W7 64bits. Mijn prive laptop op de Home Premium NL versie en de zakelijke laptop op de Enterprise US versie. Vermoedelijk toch een verschil in de driverversies en/of plaatsing antennes in de laptops.
Mijn prive laptop ondersteunt standaard de 5100agn niet, want die stond niet op de bios whitelist, maar ik heb de bios getweakt en toen werkte het wel (wat is internet toch mooi voor dat soort zaken :P ).

De 5GHz band werkt in de woonkamer redelijk, maar op de 1e verdieping is de ontvangst echt slecht en op zolder kan ik het wel vergeten. 2.4GHz reikt echt veel verder, maar ja tegenwoordig heeft iedereen wireless dus die band zit boordevol en daarom is 5GHz in de woonkamer een hardstikke goed alternatief.
Voor de rest heb ik in het afgelopen jaar waar het kon UTP getrokken, want dan kan ik, indien nodig, in ieder geval bijna overal betrouwbaar bedraad werken, daarnaast heb ik ook nog 2 van die Devolo 200AV+ powerlan adapters in gebruik. Die dingen doen het ook best goed.
Ik heb nu in bijna elke loze leiding 2x UTP getrokken en in de woonkamer bij de TV coax + 2x UTP. Het was even werken maar wasmiddel en water op een doek waar je de bedrading doortrekt voordat je het in de pvc buis invoert, doet wonderen. Het goed aanknijpen van de RJ45 connectors vond ik een stuk lastiger. Dat heb ik vaak opnieuw moeten doen omdat vaak bleek dat ik maar 100Mbit/s haaalde. Afknippen, uithuilen en opnieuw aanknijpen zorgde er dan vaak voor dat ik dan wel de 1 Gbit/s haalde. Ook de CAT6 aansluitpunten in de wcd waren niet altijd gelijk goed. Overigens haalde ik ook vaak 1 Gbit/s met de eenvoudige ISDn aansluitpunten, zolang je maar de "twist" zolang mogelijk door laat lopen...

Ik heb nu 4 8-poorts passieve Gbit switches in gebruik voor het gewone IP netwerk en 1 passieve Gbit switch voor IPTV voor het geval ik ooit nog meer Amino's ga inzetten...
Ik heb nog aan actieve switches zitten denken maar dat vond ik toch net een tikkie te duur worden. Had wel weer leuk hobbyen geworden. Maar ja het houdt een keer op.

Nou ja het grootste deel van het gehobby is nu over ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Rh1no op 07-11-2011 22:49 . Reden: typo verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
Zelf heb ik ook op zo veel mogelijk plekken UTP liggen (iig naar alle stationaire apparaten).

Gelukkig heb ik op Wireless nog wel aardig wat vrije kanalen (die ook door het hele huis heen relatief vrij zijn). Met een Fritz!box 7390 heb ik op de 2,4 ghz. band in principe in het hele huis (begane grond tot zolder) een perfect tot werkbaar signaal.

De Linksys e4200 die ik nu tijdelijk aan de Genexis heb hangen voor de IPV6 pilot heeft een stuk beroerder bereik dan de Fritz!box, overigens.

Overigens nog een verzoek aan het webcare team:
Het is op dit moment erbarmelijk gesteld met de 'vulling' van de Programma Gemist dienst en dan vooral de publieke omroep. Het is traag, ververst niet en op dit moment staat er nauwelijks content in. Viel afgelopen weekend al op maar van vandaag staat er bv. nog bijna niets.

Op dit moment, in combinatie met het uitblijven van duidelijkheid rond de beeldkwaliteit baal ik weer enorm van IPTV.... wat blijft er nou nog voor meerwaarde aan? (dingen zoals hyves, telegraaf, nu.nl, etc. gebruik ik nauwelijks)

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 07-11-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
@Lijbrandt_Desk:

Inmiddels staat deze melding:
"Telefonie

• Wilt u de instellingen van uw telefoonlijn aanpassen, zoals anoniem bellen in- of uitschakelen, dan kunt u dit via onze Servicedesk doorgeven.

• Bij het bedienen van telefonische menu's, komen mogelijk niet alle signalen door. Hierdoor kunt u soms geen keuze's in telefonische menu's maken en het bedienen van de voicemail kan problemen opleveren.

Er wordt gewerkt deze problemen zo snel mogelijk te verhelpen. Ons excuses voor het ongemak."

ook alweer heel lang open. Hebben jullie een update over de voortgang van het oplossen van dit probleem?

Het begint mij behoorlijk de keel uit te hangen dat dit nog steeds niet is opgelost. Ik begin een beetje spijt te krijgen dat ik niet gewoon een ander voip oplossing heb gekozen waarbij ik geen "telefoniemenu gezeur" heb.

Een beetje telecom topchefkok zorgt toch dat zijn menu's in orde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Geen matches
Rh1no schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:59:
@Lijbrandt_Desk:

Het begint mij behoorlijk de keel uit te hangen dat dit nog steeds niet is opgelost. Ik begin een beetje spijt te krijgen dat ik niet gewoon een ander voip oplossing heb gekozen waarbij ik geen "telefoniemenu gezeur" heb.

Een beetje telecom topchefkok zorgt toch dat zijn menu's in orde zijn?
Voor kerst 2010 is dit opgelost.
Zo beloofde men op dit forum een jaar geleden al.
Denan maakte een paar dagen geleden een opmerking over veranderende regels (betreffende opzeggen e.d.) die Lijbrand in "het komende jaar" door gaat voeren en die dan gelijk in het nieuwe portal opgenomen konden worden.
Dat geeft mij het angstige gevoel dat, ondanks het feit dat hij dit niet woordelijk zegt, ook kerst 2011 niet gehaald gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach ja.... Glashart Media en de div. providers (waaronder Lijbrandt met de telefonieproblemen) schieten zichzelf behoorlijk in hun voet.

Inmiddels staat glasvezel op alle fora waar vaak "jip en janneke" ook komen al bekend als het UPC van 10-12 jaar terug: Tal van problemen die steeds ondanks beloftes niet worden opgelost, etc, etc. Tel daarbij dan toch ook de irritatie op die mensen vaak ondervinden bij de aanleg (omdat sommige aannemers gewoon lomp zijn) en ik zie de kansen voor Reggefiber in toekomstige gebieden steeds somberder in. Laatst ook weer op het forum van glasvezel.nu, waar mensen de marketing van XMS als agressief ondervonden (er stond bv. geen optie bij dat je geen glasvezel wilde) en waar op een gegeven moment gewoon gegraven werd in de straat en in tuinen, zonder enige aankondiging of toestemming.

Erg jammer want ik geloof nog steeds in overal in NL serieuze concurrentie voor "de kabel" maar dit soort dingen helpt niet echt.

Als Lijbrandt zogenaamd samen werkt met een grote telecomprovider, dan moet die grote telecomprovider toch een keer met een oplossing kunnen komen?

Ik ben iig blij dat ik m'n telefonie niet bij Lijbrandt heb.....

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 08-11-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
Websurfer01 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:23:
Voor kerst 2010 is dit opgelost.
Zo beloofde men op dit forum een jaar geleden al.
Denan maakte een paar dagen geleden een opmerking over veranderende regels (betreffende opzeggen e.d.) die Lijbrand in "het komende jaar" door gaat voeren en die dan gelijk in het nieuwe portal opgenomen konden worden.
Dat geeft mij het angstige gevoel dat, ondanks het feit dat hij dit niet woordelijk zegt, ook kerst 2011 niet gehaald gaat worden.
Ik heb nooit een datum geroepen, alleen dat er een nieuw portal aankomt. De opmerking mbt de nieuwe overstapregels staan daar ook helemaal los van, dit komen pas ergens volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
denan schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:29:
[...]

Ik heb nooit een datum geroepen, alleen dat er een nieuw portal aankomt. De opmerking mbt de nieuwe overstapregels staan daar ook helemaal los van, dit komen pas ergens volgend jaar.
Ik dacht nog wel dat ik het zo voorzichtig mogelijk gezegd/geschreven had :-)
Dat is het probleem van communiceren via geschreven woord, iedereen leest op zijn eigen manier, in een fysiek gesprek kun je zien dat de ander je woorden verkeerd uitlegt en direct reageren.

Ik denk dat we aan mogen nemen dat de volledige functionaliteit van de menu's in dat nieuwe portal opgenomen zitten.
De combinatie van "ergens volgend jaar", en "gelijk in de nieuwe portal" wekt (in mijn ogen dan) de suggestie dat die nieuwe regels juist wel aan het nieuwe portal gekoppeld zijn wat er "ergens volgend jaar" komt en daarmee ook die functionaliteit dan pas.
"ergens volgend jaar" is heel vaag en kan dus net zo goed december 2012 zijn.

Tot nu toe is nog geen enkele toezegging, belofte of voorzichtige voorspelling van Lijbrandt waargemaakt, dus wordt alles, ook al komt het niet van Lijbrandt zelf maar van een betrouwbare partij op het forum, met enige reserve bekeken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marckoster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-12-2022
@ Lijbrandt_Desk

Is al bekend waarom uitzendinggemist van de NPO niet meer word bijgewerkt? Dit is al zo sinds 3-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
Websurfer01 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:11:
Ik denk dat we aan mogen nemen dat de volledige functionaliteit van de menu's in dat nieuwe portal opgenomen zitten.
De wat?
De combinatie van "ergens volgend jaar", en "gelijk in de nieuwe portal" wekt (in mijn ogen dan) de suggestie dat die nieuwe regels juist wel aan het nieuwe portal gekoppeld zijn wat er "ergens volgend jaar" komt en daarmee ook die functionaliteit dan pas.
"ergens volgend jaar" is heel vaag en kan dus net zo goed december 2012 zijn.
Nee, dat staat los van elkaar. Als de nieuwe regels komen DAN worden ze gelijk geimplementeerd op het nieuwe portal (wat dan al actief staat). Dat er een nieuw portal komt (met daarin veel nieuwe functionaliteit) is duidelijk. "Wanneer" is niet aan mij om te communiceren.. Volgens mij had ik toen al geroepen dat webcare het tegen die tijd wel zal communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

@ Eymey Ik heb jouw probleem doorgezet naar NOC met de informatie die je al hebt gegeven. Ik heb een ticket aangemaakt over de problemen met uitzending gemist van programma's van de publieke omroep.

@Marckoster voor het probleem met uitzending gemist willen wij graag weten welke zenders precies geen uitzending gemist doorgeven, kun je hierbij in een privé bericht of e-mail je adresgegevens vermelden. Zo kan ik het probleem met uitzending gemist doorzetten.

Van de netwerkbeheerder kwam het bericht dat er een landelijke storing is. Er wordt dus aan gewerkt. Zodra ik een afmelding krijg, post ik het op het forum. - Fleur

[ Voor 40% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 08-11-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Geen matches
De functionaliteit van b.v. de telefonie menu's in "Mijn Lijbrandt" waar een paar posts eerder over gesproken wordt.
Nee, dat staat los van elkaar. Als de nieuwe regels komen DAN worden ze gelijk geimplementeerd op het nieuwe portal (wat dan al actief staat). Dat er een nieuw portal komt (met daarin veel nieuwe functionaliteit) is duidelijk. "Wanneer" is niet aan mij om te communiceren.. Volgens mij had ik toen al geroepen dat webcare het tegen die tijd wel zal communiceren.
Dat is me nu duidelijk, ik blijf alleen herhalen (ik weet het, ik ben een.....) dat eerdere webteams en medewerkers dit al vaker gecommuniceerd hebben. Na een jaar geloof je daar niet eerder in dan dat je het zelf ziet.
Waarbij ik niemand voor leugenaar of fantast uitmaak, jouw bijdragen en de komst van een nieuwe webcare die er duidelijk voor gaat zijn zeer positief.

[ Voor 8% gewijzigd door Websurfer01 op 08-11-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Websurfer01 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:45:
De functionaliteit van b.v. de telefonie menu's in "Mijn Lijbrandt" waar een paar posts eerder over gesproken wordt.
Als je het hebt over een webinterface voor het instellen van callforwards etc.. - Ja.
Als je het hebt over andere menu's (?) - geen idee.. dan zul je toch iets duidelijker moeten zijn over wat het moet doen.
Dat is me nu duidelijk, ik blijf alleen herhalen (ik weet het, ik ben een.....) dat eerdere webteams en medewerkers dit al vaker gecommuniceerd hebben. Na een jaar geloof je daar niet eerder in dan dat je het zelf ziet.
Begrijpelijk. Ik kan alleen maar zeggen dat er wat aan gaat komen maar juist omdat ik geen dingen wil beloven die ik (persoonlijk) niet kan waarmaken roep ik er geen datum bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:23
Geen matches
@webcareteam

Het is weer zover, ik weet niet wat het is, maar ik heb de afgelopen maand al 3x een periode gehad dat het internet in eens heel traag is. Filmpjes streamen heel langzaam, mijn downloads(lees: Utorrent) wou net niet starten.

Zijn ze nog bezig met het netwerk in Leeuwarden waardoor het af en toe geknepen word of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
denan schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:26:
Als je het hebt over een webinterface voor het instellen van callforwards etc.. - Ja.
Als je het hebt over andere menu's (?) - geen idee.. dan zul je toch iets duidelijker moeten zijn over wat het moet doen.
Persoonlijk heb ik geen andere op of aanmerkingen dan het telefonie gedeelte. Volgens mij zijn er hier wel meldingen geweest over problemen met andere menu's zoals het in of uitschakelen van extra diensten e.d. maar misschien zijn deze allang opgelost. Mogelijk zat dat nog een beetje in het achterhoofd toen ik de afkorting o.a. in mijn vorige reactie gebruikte, ik deed dat eigenlijk niet bewust.
Zo zie je maar hoe goed je op moet letten wat je neerpent in een schriftelijke reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

SirMemeAlot schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:47:
@webcareteam

Het is weer zover, ik weet niet wat het is, maar ik heb de afgelopen maand al 3x een periode gehad dat het internet in eens heel traag is. Filmpjes streamen heel langzaam, mijn downloads(lees: Utorrent) wou net niet starten.

Zijn ze nog bezig met het netwerk in Leeuwarden waardoor het af en toe geknepen word of iets dergelijks?
Er zijn geen werkzaamheden bekend over het netwerk in Leeuwarden. Heb je een router aangesloten? Dan is het slim om je computer eens rechtstreeks aan te sluiten om te zien of het probleem zich dan ook voordoet. Ik zie vaker dat routers om de zoveel dagen even compleet vast zitten door torrents waardoor de rest van het internet ook slecht/traag werkt. Als dit niet helpt, laat het dan even weten.-Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Correctie: dus toch nog wel waar. Er ligt een nieuw beleid klaar maar dat is nog niet geïmplementeerd binnen de operatie. Er zijn nog een aantal (voornamelijk) juridische vraagstukken die eerst helder moeten zijn en daardoor is de introductie uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 13:20

Rincewind

Take me in your arms tonight

Weet iemand of er binnenkort nog een goede aanbieding komt vanuit Lijbrandt m.b.t. de 'Compleet'-pakketten ? Welke PVR kun je er nu bijkopen: de 532 of de 540 ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

Geen matches
eymey schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:42:
Zelf heb ik ook op zo veel mogelijk plekken UTP liggen (iig naar alle stationaire apparaten).
Altijd Fullspeed

De Linksys e4200 die ik nu tijdelijk aan de Genexis heb hangen voor de IPV6 pilot heeft een stuk beroerder bereik dan de Fritz!box
Zelfde hier.... maar zeer eenvoudig in te stellen (ziet er perfect uit) en ipv6 ready

Op dit moment, in combinatie met het uitblijven van duidelijkheid rond de beeldkwaliteit baal ik weer enorm van IPTV.... wat blijft er nou nog voor meerwaarde aan? (dingen zoals hyves, telegraaf, nu.nl, etc. gebruik ik nauwelijks)
Achteraf valt het tegen vooral gebruikers gemak.....(maar we blijven hopen /geloven en het zal wat tijd vergen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 16:58
Ik zit eens te kijken voor een nieuw abonnement voor TV en internet. Er zijn echter een aantal punten die me er van weerhouden om voor glasvezel te gaan, dus weet iemand of dit binnenkort komt.

- Sport1
- Fatsoenlijke TV streams in WBA gebieden (Leeuwarden)
- ESPN America HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Rincewind schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:14:
Weet iemand of er binnenkort nog een goede aanbieding komt vanuit Lijbrandt m.b.t. de 'Compleet'-pakketten ? Welke PVR kun je er nu bijkopen: de 532 of de 540 ?
De aanbieding in jouw gebied kun je het beste controleren door jouw postcode en huisnummer in te vullen op onze website. Op dit moment wordt de 540 geleverd.-Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Amelandbor schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:40:
Ik zit eens te kijken voor een nieuw abonnement voor TV en internet. Er zijn echter een aantal punten die me er van weerhouden om voor glasvezel te gaan, dus weet iemand of dit binnenkort komt.

- Sport1
- Fatsoenlijke TV streams in WBA gebieden (Leeuwarden)
- ESPN America HD
- Sport 1 wordt niet binnenkort toegevoegd aan de pakketten
- Er wordt gewerkt aan betere Tv streams in WBA gebieden.
- ESPN America wordt aangeboden in digitaal signaal. Er is niet bekend of dit in de toekomst ook in hd wordt doorgegeven.- Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:23
Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:58:
[...]

- Sport 1 wordt niet binnenkort toegevoegd aan de pakketten
- Er wordt gewerkt aan betere Tv streams in WBA gebieden.
- ESPN America wordt aangeboden in digitaal signaal. Er is niet bekend of dit in de toekomst ook in hd wordt doorgegeven.- Fleur
Is er ook een reden waarom Sport 1 /Film 1 niet aangeboden gaat worden bij IPTV? Ik mis het nml ook, heb het ook al eens eerder gevraagd, maar nog nooit echt reden gehoord waarom niet eigenlijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

nocalimero schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:22:
@ Lijbrandt_Desk

De PVR is afgelopen zaterdag al geleverd. Erg snelle service!! _/-\o_
Ook internet ik inmiddels via Lijbrandt. Snel hoor, vrijdagochtend de dummy vervangen en 's avonds al online!

Heb zaterdag meteen even een UTP kabel gelegd en IPTV doet het. Wel even een verschil: ik keek naar UPC analoog en kijk nu naar WDGO IPTV (in Dordrecht). :)
Moet alleen nog even de correcte TV-code van onze nieuwe Samsung opsporen (of weet iemand de correcte code voor een Samsung UE32D5000).

Nu alleen nog de nummerportering en dan heb ik een vlekkeloze start van glasvezel/Lijbrandt.
Rik

[...]
Ik heb de nummerportering zojuist aangevraagd. -Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marckoster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-12-2022
Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:24:
@ Eymey Ik heb jouw probleem doorgezet naar NOC met de informatie die je al hebt gegeven. Ik heb een ticket aangemaakt over de problemen met uitzending gemist van programma's van de publieke omroep.

@Marckoster voor het probleem met uitzending gemist willen wij graag weten welke zenders precies geen uitzending gemist doorgeven, kun je hierbij in een privé bericht of e-mail je adresgegevens vermelden. Zo kan ik het probleem met uitzending gemist doorzetten.

Van de netwerkbeheerder kwam het bericht dat er een landelijke storing is. Er wordt dus aan gewerkt. Zodra ik een afmelding krijg, post ik het op het forum. - Fleur
@ Lijbrandt_Desk
Het gaat om uitzendinggemist op NL 1,2,3 in Dordrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

marckoster schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:02:
[...]

@ Lijbrandt_Desk
Het gaat om uitzendinggemist op NL 1,2,3 in Dordrecht
Bedankt voor de informatie. Er wordt aan gewerkt. Ik hoop snel te kunnen melden dat alles weer werkt. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
Oftewel, gemakshalve kan je er van uit gaan dat dit dus geldt voor het hele afzetgebied (en alle providers) van Glashart Media en zowel WGDO als WBA+ (of moeten we het nu al officieel WMP+ noemen? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@ Lijbrandt_Desk Fleur, Ruben
---------

Even een vraag van technische aard. Bij mij kon de afgelopen weken Lijbrandt niet succesvol opgeleverd worden door een kapotte DSLAM-kaart (moest ik zelf via KPN achteraan, maar dat is een ander verhaal).

Het is zo dat de NTU/NT 27 september al geplaatst is. De afgelopen weken heb ik dus met een aansluiting gezeten die alleen op de aTV-aansluiting signaal had. Sinds afgelopen vrijdag is de aansluiting op de WAN-Fiber goed, dwz ik heb signaal.

Echter heb ik nog geen 'geactiveerde lijn', alleen de bovenste 4 lampjes op de NT/NTU branden, telefonie poort 1 is uit en ik krijg geen publiek IP-adres toegewezen op een router/PC. Ik krijg wel een IP-adres, maar dat lijkt een lokaal intern routering adres te zijn (10.x.x.x), gateway net zo.

Dan dus mijn vraag aan het webteam, wat moet er verder nog voor actie worden ondernomen door KPN (WBA in Lichtenvoorde) of door Lijbrandt? Moet Lijbrandt de DSLAM-poort nog activeren met de VLAN's en hoelang kan zoiets duren?

Helaas krijg ik het idee dat ik niet altijd begrepen wordt met 'technische' vragen bij de telefonische helpdesk. Op email wordt helaas nog steeds slecht, of in dit geval niet, gereageerd.

Kan ik iets doen zodat de verbinding opgeleverd wordt en het pakket (iPTV-ontvanger) toegezonden?

---------------

Ik ben al blij met ieder antwoord, maar ik hoop op een zinvolle ;) B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

@ Conzales Het lijkt er op dat de aannemer de lijn nog niet geactiveerd heeft, waardoor wij de diensten nog niet hebben kunnen inschieten. Als je je adresgegevens stuurt naar webcare@kantoor.lijbrandt.nl stuurt kan ik dit nagaan.-Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

SirMemeAlot schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:55:
[...]

Is er ook een reden waarom Sport 1 /Film 1 niet aangeboden gaat worden bij IPTV? Ik mis het nml ook, heb het ook al eens eerder gevraagd, maar nog nooit echt reden gehoord waarom niet eigenlijks.
Wij krijgen regelmatig het verzoek van klanten om deze pakketten toe te voegen. Helaas vragen Film1 en Sport1 enorme minimum guarantees.Dat aantal ligt zo hoog dat het niet haalbaar is om Film1 en Sport1 te leveren. Als FIlm1 en Sport1 besluiten om een goed aanbod te doen aan glasvezelleveranciers zullen wij dit maar al te graag aan ons televisiepakket toevoegen.-Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
SirMemeAlot schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:55:
[...]

Chellomedia geeft aan :
Geachte heer/mevrouw XXXXX,

Allereerst bedankt voor uw mail aan Film1Sport1.

Via GHM is het helaas niet mogelijk om een abonnement af te sluiten voor Film1 en/of Sport1. GHM wil voor een concurrerende prijs digitale televisie aanbieden en daar hoort een abonnement op zogenaamde premiumzenders niet bij. Wanneer u het met dit beleid niet eens bent, kunt u zich het best even tot hun wenden, wij zenden namenlijk zelf niet uit hiervoor ligt de verantwoordelijkheid bij de leveranciers van digitale televisie. Wij bieden alle providers het zelfde aan, hun bepalen hun eigen abonnementsvoorwaarden, hieraan kunnen wij niets veranderen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Film1Sport1
Maar het antwoord van Lijbrandt wat ze net hebben gegeven lijkt mij correcter :). Ook al heb ik zelf de hoop dat ik 'ooit' Film1Sport1 via GHM kan afsluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 08-11-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Als Chellomedia over z'n eigen arrogantie heen stapt :-)
Ik zie dat zo snel nog niet gebeuren. Het blijft toch een dochteronderneming van John Malone waar ex-werknemers uit de Hollywood contentindustrie werken (Walt Disney) en er waarschijnlijk nog steeds nauwe banden mee hebben. De directeur 'President of Chellomeda' komt van Goldman Sachs.

Om je een beetje een indruk te geven met wat voor type mensen je te maken hebt ;-)

Voor de geïnteresseerden: hier staat een eerdere discussie over Film1:
Anoniem: 419977 in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 08-11-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Alexander01

Ik zie dat inderdaad ook niet zo snel meer gebeuren.

Maar wie weet past Chellomedia in de toekomst hun minimum guarantees wel aan. Voor nu hou ik mijn Film1-only pakket via de satelliet nog wel even aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
Anoniem: 419977 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:30:

Maar het antwoord van Lijbrandt wat ze net hebben gegeven lijkt mij correcter :). Ook al heb ik zelf de hoop dat ik 'ooit' Film1Sport1 via GHM kan afsluiten.
Even los van feit dat een zin 'hun bepalen hun eigen voorwaarden' nou niet echt professioneel overkomt vind ik de reactie van chellomedia (nog steeds) niet netjes. Er klinkt aardig wat sentiment in door en als dienstenleverancier zou ik dat toch niet snel accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
denan schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:33:
[...]

Even los van feit dat een zin 'hun bepalen hun eigen voorwaarden' nou niet echt professioneel overkomt vind ik de reactie van chellomedia (nog steeds) niet netjes. Er klinkt aardig wat sentiment in door en als dienstenleverancier zou ik dat toch niet snel accepteren.
Aha, jou was de overdosis aan knullige spel en grammaticafouten in het "uiterst professionele" antwoord met een overdosis aan "hunnen" bij gebrek aan kennis van onze prachtige taal, van Film 1 ook al opgevallen.... Lekker laten doodvallen zo'n arrogante club. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 08-11-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Laatst online: 04-06-2020
Geen matches
@webcareteam

2 vragen:
1. Sinds een paar dagen in Dordrecht geen geluid meer bij Luxe TV. Is daar iets van bekend?
2. De 2 Belgische zenders worden sinds enkele maanden standaard in SD doorgegeven in plaats van in HD. Dit in verband met problemen van het aangeleverde signaal met schokkend/haperend beeld.
Ik heb nu al een paar dagen op diverse tijdstippen deze zenders handmatig op HD gezet dat is gewoon goed. Zijn de problemen definitief opgelost en zo ja wanneer wordt weer standaard de HD stream doorgegeven?

Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij worden er op WGDO IPTV nog steeds KPN streams doorgegeven bij de Belgische HD-zenders (te zien aan het gladgestreken beeld). Ik vraag me af of daar ooit nog verandering in gaat komen.

Caiway krijgt als enigste de aanvoer direct via glas van Telenet uit België. UPC Nederland pakt het op zijn beurt weer van Caiway. Telenet en UPC zijn beide van Liberty Global. Het zou mij niks verbazen als dit bedrijf zijn machtspositie weer eens misbruikt door de feed helemaal niet of enkel tegen torenhoge vergoedingen door te geven aan andere providers. Caiway heeft daarop misschien een uitzondering gekregen omdat Caiway de feed vervolgens weer aan UPC doorgeeft. Wellicht dat Liberty Global tevens een verbod aan Caiway heeft opgelegd om de feed aan andere providers door te geven. Zou mij allemaal niks verbazen als het zo in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:48:
Volgens mij worden er op WGDO IPTV nog steeds KPN streams doorgegeven bij de Belgische HD-zenders (te zien aan het gladgestreken beeld). Ik vraag me af of daar ooit nog verandering in komt.

Caiway krijgt als enigste de aanvoer direct via glas van Telenet uit België. UPC Nederland pakt het op zijn beurt weer van Caiway. Telenet en UPC zijn beide van Liberty Global.
Dat UPC het signaal krijgt van Caiway lijkt me vreemd, want Caiway is lang onafhankelijk gebleven in het Westland, Vlaardingen en Schiedam, maar sinds maart dit jaar gewoon volledig eigendom van KPN.
Daarbij lijkt het onlogisch om een kleine regionale kabelboer wel te voeden met glas vanuit Telenet en een veel grotere (UPC) niet, zeker als jij aangeeft dat Telenet en UPC beiden eigendom zijn van dezelfde club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier staat het:
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3167
De aanvoer van Ketnet/Canvas HD is, net als Eén HD, in Nederland bij alle kabelaanbieders, via Caiway, beschikbaar.
Voor de KPN streams wordt als aanvoer zelfs DVB-T gebruikt:
Nick39 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:37:
[...]

Heb me hier wat in verdiept omdat het bij Ziggo ook een probleem is.
BRT zelf stelt dat de HD versie niet van de satelliet gehaald mag worden.
KPN haalt de feeds dus van de DVB-T zenders af bij de grens met Belgie, echter de DVB-T zenders (In Belgie worden over de dvb-t banden wel HD uitzendingen verstuurd) geven een dermate slecht beeld dat Ziggo inmiddels gestopt is op het testnetwerk en derhalve de zenders niet in HD in het pakket gaat opnemen zolang er geen betere opties zijn.
Caiway heeft,momenteel als enige, wel een vezelaanvoer en daar is het beeld wel goed,maar hoe die dat voor elkaar hebben gebracht...
Misschien wordt het bijgetrokken...

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 08-11-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Leuk artikel, geschreven door iemand die zijn bronnen wellicht niet checkt? Noem me wellicht sarcastisch en een tikkeltje paranoide, maar niet alles wat op het internet staat is waar. :)
Het is in en in onlogisch dat Telenet wel via glas een nog niet eens regionale kabelaar voedt, en niet winkelzus UPC.... maar goed, totdat mijn ongelijk bewezen is moeten we het maar op de journalistieke waarheid uit dit artikel houden toch? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 08-11-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij zal het niet uit z'n duim zuigen denk ik :P
Hier zei ie het ook al: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3146
Zo is de aanvoer van deze HD-zenders in Nederland bij diverse andere kabelaars, zoals UPC en Ziggo, al beschikbaar via Caiway. Deze geeft de HD-kanalen al enige tijd door.
En hier wordt het ook gezegd:
http://ziggo-gebruikers.n...hp?p=279294&postcount=159
Spreken we hier overegens over de verbinding met als tussenstation Telenet?
Caiway krijgt namelijk ook het signaal via Telenet via de glasvezel. En UPC neemt het nu weer van caiway af.
En als UPC z'n eigen glasverbinding met Telenet zou hebben, dan is het raar dat Caiway veel eerder was met die zenders:

30 november 2009:
TotaalTV: Caiway heeft primeur met alle HD zenders RTL, BBC HD en VRT HD
21 april 2010:
TotaalTV: Ketnet/Canvas HD via satelliet in aantocht
27 april 2010:
TotaalTV: Eén HD en MTVN HD versterken HD-aanbod UPC
26 oktober 2010:
TotaalTV: UPC voegt Ketnet/Canvas HD toe aan HD-pakket.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 09-11-2011 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Zal de stok eens in het hoenderhok gooien

Einde van Lijbrandt in zicht.......... ?????????
Wordt wat nu WDGO is uiteindelijk WBA ?????
Weg kwaliteit en worden we wellicht uiteindelijk opgezadeld met een experiabox oid ????????

Dit is dus de manier van bandbreedte vergoten!!!!!! de andere aanbieders gewoon gaan beperken en dan is alles hetzelfde en kan niemand meer klagen.

Zie onderstaande medeling op nu.nl

..................................KPN laat weten glasvezel als ‘de superieure technologie van de toekomst’ te zien. Het bedrijf zal daarom Edutel, XMS en Concepts ICT van Reggeborgh overnemen. Van Reggefiber neemt KPN Lijbrandt en de Wholesale-activiteiten over.

Alle providers samen bieden televisie, internet en telefonie over glasvezel aan aan zo’n 110.000 huishoudens. De overnames moeten nog wel goedgekeurd worden door de NMa...........................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371578

Zojuist gelezen op nu.nl:

KPN laat weten glasvezel als ‘de superieure technologie van de toekomst’ te zien. Het bedrijf zal daarom Edutel, XMS en Concepts ICT van Reggeborgh overnemen. Van Reggefiber neemt KPN Lijbrandt en de Wholesale-activiteiten over.

Wat zou dit betekenen voor ons????

Ah hendricus was mij voor zie ik

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 371578 op 09-11-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb hier al ene tijd niet geschreven, maar ik heb nog wel wat klachten.

De PVR werkt niet fijn. Vaak neemt het niet goed op. De pauze functie is echt heel slecht. Als je een programma pauzeert en je wisselt op je tv van ingang (even naar een dvd speler bv) en je gaat weer terug is je gepauzeerde programma weg.
Het kastje gaat vaak niet aan, moet je eerst de stroom er afhalen en een lange boot procedure door.

Dit alles heeft mij doen besluiten om dat hele IPTV maar op te zeggen.

Maar sinds gisteren heb ik opeens alleen nog maar rare blokjes op mijn DVB-C zenders en lijkt alleen analoog nog maar te werken...
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 19:06

Willem2

Ω is futile

Anoniem: 371578 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:16:
Zojuist gelezen op nu.nl:

KPN laat weten glasvezel als ‘de superieure technologie van de toekomst’ te zien. Het bedrijf zal daarom Edutel, XMS en Concepts ICT van Reggeborgh overnemen. Van Reggefiber neemt KPN Lijbrandt en de Wholesale-activiteiten over.

Wat zou dit betekenen voor ons????

Ah hendricus was mij voor zie ik
Goede vraag inderdaad... als WGDO overgaat naar WBA ben ik weg iig. Terug naar kabel of iemand die wel onversleutelde IPTV streams aanbiedt...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371578

Geen matches
Willem2 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:25:
[...]

Goede vraag inderdaad... als WGDO overgaat naar WBA ben ik weg iig. Terug naar kabel of iemand die wel onversleutelde IPTV streams aanbiedt...
zou ook kunnen dat analoog verdwijnt... (voor mij van belang)

pfff moet ik terug naar UPC.... alsjeblieft zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:24

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Geen matches
Willem2 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:25:
[...]

Idd. Ik zit zelf bij concepts en als de overname door kpn betekent dat op den duur de onversleutelde iptv streams van glashart media verdwijnen mik ik een schotel op mijn balkon.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik lees net ook op tweakers dat lijbrandt wordt overgenomen door KPN. Joepie! Ik was juist naar Lijbrandt gegaan omdat ik GEEN KPN wilde.

Ik wacht maar af met wat ze gaan doen, maar zodra ze met een experia box of iets in die trant aan gaan komen en overige typische KPN grapjes, dan ga ik gelijk over naar een ander!

Zucht.... :-)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Anoniem: 371578 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:28:
[...]

zou ook kunnen dat analoog verdwijnt... (voor mij van belang)

pfff moet ik terug naar UPC.... alsjeblieft zeg.
en dvb-c niet te vergeten.

Moeten we gaan zoeken naar een provider die (nog) niet wordt overgenomen en nog bij Reggefiber zit ivm WGDO.

Op termijn wordt alles gewoon KPN (zie XS4ALL)

Of NMa moet er een stokje voor steken, maar dat geloof ik niet............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

stoffel63 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:13:
@webcareteam

2 vragen:
1. Sinds een paar dagen in Dordrecht geen geluid meer bij Luxe TV. Is daar iets van bekend?
2. De 2 Belgische zenders worden sinds enkele maanden standaard in SD doorgegeven in plaats van in HD. Dit in verband met problemen van het aangeleverde signaal met schokkend/haperend beeld.
Ik heb nu al een paar dagen op diverse tijdstippen deze zenders handmatig op HD gezet dat is gewoon goed. Zijn de problemen definitief opgelost en zo ja wanneer wordt weer standaard de HD stream doorgegeven?

Alvast bedankt voor de reactie.
Wil je je adresgegevens via een Dm of e-mail sturen? Dan kan ik dit probleem verder onderzoeken.-Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:38
henrickus schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:52:
[...]

en dvb-c niet te vergeten.

Moeten we gaan zoeken naar een provider die (nog) niet wordt overgenomen en nog bij Reggefiber zit ivm WGDO.

Op termijn wordt alles gewoon KPN (zie XS4ALL)

Of NMa moet er een stokje voor steken, maar dat geloof ik niet............
Ik denk niet dat KPN direct drastisch te werk gaat (zoals het schrappen van DVB-C), vanuit bedrijfsmatig oogpunt heeft KPN 1 groot belang en dat is zoveel mogelijk glasvezelaansluitingen geactiveerd krijgen, zolang de kosten hiervoor te verantwoorden zijn zullen ze dat doen. Ik dacht in het verleden gezien te hebben dat je bij ongeveer 20% break even speelt en vanaf 30% aan geactiveerde aansluitingen enig rendement gaat halen. Zoals je kunt zien (in het persbericht) schommelt e.a. nu rond de 30% en hebben ze een behoorlijke kluif aan de kabelaars (die lagere kosten hebben). Ik denk dat KPN niet direct iets tegen DVB-C heeft maar dat het probleem meer is dat ze graag landelijk 1 product verkopen en dat ze voorlopig nog wel echte glasvezel labels zullen houden en dat de uitdaging wordt om vooral het aantal geactiveerde aansluitingen op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
http://www.glasvezel.nu/n...eggefiber-reggeborgh-over

Ook hier wordt er melding van gemaakt.

Maar kom op mensen, ga nou niet meteen zitten panieken en speculeren. Voorlopig is deze overname gewoon financieel en strategisch en zolang KPN niets bekend maakt over een eventueel sluiten van Glashart Media (of samenvoegen met KPN broadcasting) kan je NIETS, maar dan ook NIETS hieruit concluderen.

KPN en Glashart Media zijn al meer dan een jaar praktisch aan elkaar verbonden door de WBA+ (WMP+) constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
eymey schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:11:
http://www.glasvezel.nu/n...eggefiber-reggeborgh-over

Ook hier wordt er melding van gemaakt.

Maar kom op mensen, ga nou niet meteen zitten panieken en speculeren. Voorlopig is deze overname gewoon financieel en strategisch en zolang KPN niets bekend maakt over een eventueel sluiten van Glashart Media (of samenvoegen met KPN broadcasting) kan je NIETS, maar dan ook NIETS hieruit concluderen.

KPN en Glashart Media zijn al meer dan een jaar praktisch aan elkaar verbonden door de WBA+ (WMP+) constructie.
Daar zit wel wat in, maar we weten ondertussen uit ervaring hoe het gaat als KPN iets overneemt.
Goed voorbeeld is XS4ALL. Kwalitatief hoogstaand etc. etc. Maar nu.....
En in deze spreek ik uit ervaring. Zat bij X$4ALL.

Het is dus niet helemaal speculeren, maar meer in de trend van, ervaring leert ons dat........
Natuurlijk, het is geen wetmatigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
Het probleem is dat (ook op de frontpage) mensen dit dus wel als een wetmatigheid doen over komen.

En dat is slecht voor iedereen: Slecht voor het imago van glasvezel, slecht voor het tot stand komen van concurrentie tegenover de kabelaars, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:38
Geen matches
eymey schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:11:
......
Voorlopig is deze overname gewoon financieel en strategisch en zolang KPN niets bekend maakt over een eventueel sluiten van Glashart Media (of samenvoegen met KPN broadcasting) kan je NIETS, maar dan ook NIETS hieruit concluderen.

Voor je het weet is/wordt dit de "kwaliteitsverbetering" van de IPTV streams op glasvezel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Geen matches
Ik had de frontpage melding nog niet gelezen, maar die is stevig te noemen.

Zelf denk ik dat voor het merendeel van de mensen het allemaal niet veel uitmaakt.
De gedachte is toch al snel 'gelaten' en we zien het wel.

Dit geld niet voor de mensen die zich er iets verder in hebben verdiept.
Die zien allerlei doom scenario's voorbijkomen en niet geheel ten onrechte denk ik.

Graag zou ik ook wel een officieel statement zien van Lijbrandt, met daarin welke kan we opgaan de komende jaren en dan met name aangaande de WGDO gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Geen matches
Gaat zelfde kant op als ADSL...mag dat nou zomaar van de NMA, zo'n monopolie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Geen matches
datadevil schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:44:
Zoals geschreven, NMa moet zijn goedkeuring nog geven, maar dat is <sarcasmode on> appeltje eitje voor de KPN <sarcasmode off>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Geen matches
henrickus schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:46:
[...]

Zoals geschreven, NMa moet zijn goedkeuring nog geven, maar dat is <sarcasmode on> appeltje eitje voor de KPN <sarcasmode off>
lijkt me ook, anders hadden ze op de ADSL markt toch ook wel wat tegengehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 20:57
Geen matches
joop99 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:40:
[...]

Voor je het weet is/wordt dit de "kwaliteitsverbetering" van de IPTV streams op glasvezel.....
Ja of kpn denkt hee we kunnen nogmeer bandbreete besparen laten we overal de super streams van kpn leveren, dat kan natuurlijk ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
devil-strike schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:49:
[...]

Ja of kpn denkt hee we kunnen nogmeer bandbreete besparen laten we overal de super streams van kpn leveren, dat kan natuurlijk ook nog.
denk dat dat niet zo boeit, is toch op hun eigen netwerk, hebben ze niet echt kosten op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
datadevil schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:44:
Nogmaals, er is helemaal geen monopoly. Net zo min als op ADSL.

Zowel op ADSL als in de glasvezel-pops mogen andere partijen zo eigen apparatuur plaatsen om de aansluitingen van de huizen op te kunnen patchen.

Dat slechts weinigen dit doen omdat de investering die je moet doen heel groot is, is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Geen matches
nou dat bedoel ik met een monopolie.....het is praktisch onmogelijk om die concurrentie aan te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Geen matches
Precies als je alles opkoopt hou je niet veel over die je in de weg zitten...... (oke laten we zeggen, een verkapte monopolie dan :) )
Pagina: 1 ... 35 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.