Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 88 Laatste
Acties:
  • 534.592 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2024
Matched: -
Rincewind schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:56:
Ik volg dit topic al tijden en ga binnenkort (waarschijnlijk) Lijbrandt 50/50 AIO (in Houten dus WGDO ?) nemen. Nu twijfel ik tussen twee routers: Linksys E2000 en WNDR3700. Welke is de beste keuze als ik IPTV op alle pc's wil hebben en in de huiskamer een Amino PVR ? Iemand ervaringen ?
Hi Rincewind bij WGDO gebruik je 2 poorten op het glasvezelmodem. Internet en IPTV worden dus op 2 verschillende fysieke poorten uitgevoerd in tegenstelling tot WBA waar alles (IPTV+Internet+telefonie) op 1 poort wordt uitgevoerd. Bij WBA worden zgn VLAN's gebruikt. De KPN Experia box splits dit vervolgens netjes voor de gebruiker uit naar inetrnet, IPTV en telefonie.

Bij mij in Dordrecht gebruikt Lijbrandt de WGDo diensten en dus is:

1 poort is voor internet bestemd. Bij mij is dat poort 1 op het glasvezelmodem.
Op deze poort sluit je via een Cat 5E of Cat 6 UTP kabel de WAN poort van je router aan. De WAN-LAN throughput van de router moet wel hoog genoeg zijn om de up/downloadsnelheid van glasvezel optimaal te kunnen benutten. Voorzover ik weet moet de WNDR3700 dat zeker redelijk kunnen. De Linksys E2000 ken ik niet.

1 poort op het glasvezelmodem is voor IPTV bestemd. Bij mij is dat poort 2 op het glasvezelmodem.

Aangezien er 2 verschillende poorten gebruikt worden is het volgens mij niet mogelijk om het IPTV verkeer via de Linksys dan wel WNDR te laten lopen of ga je er 2 tehelijk inzetten?

Ik heb zelf thuis op de internetpoort (poort 1) een D-link DIR-855 aangesloten en op de IPTV poort (poort 2) heb ik een dumb D-Link DGS1005D gigabit switch aangesloten waarop mijn M540 PVR is aangesloten. Dit werkt goed en zo kan ik altijd zonder onderbreking van het IPTV signaal eventueel nog meer Amino's aansluiten (max 3 in totaal is mogelijk dacht ik) als het schip met geld weer eens aankomt.

Ik weet niet of je een ervaren tweaker bent of niet maar de threads die ik erover gelezen heb, geven mij de indruk dat je toch wel over het nodige inzet, doorzettingsvermogen en technisch inzicht moet beschikken om het werkend te krijgen. Heel veel mensen hebben er veel plezier in om het voor elkaar te boksen, maar je leest ook weleens over de nodige frustraties omdat het eea niet (helemaal of helemaal niet) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edrelais
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01-2020
Geen matches
Rh1no schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:17:
[...]

Hi Rincewind bij WGDO gebruik je 2 poorten op het glasvezelmodem. Internet en IPTV worden dus op 2 verschillende fysieke poorten uitgevoerd in tegenstelling tot WBA waar alles (IPTV+Internet+telefonie) op 1 poort wordt uitgevoerd. Bij WBA worden zgn VLAN's gebruikt. De KPN Experia box splits dit vervolgens netjes voor de gebruiker uit naar inetrnet, IPTV en telefonie.
Bij WBA ook 2 poorten in gebruik, 1 voor internet, 1 voor IPTV. Behalve bij KPN, dan idd via de experia box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Geen matches
Het ligt er ook aan welk type CPE je hebt. Op een Genexis hebben Internet en IPTV eigen poorten. Bij een Packetfront/DRG worden beide netwerken op alle poorten aangeboden. Bij een Genexis heb je dus altijd een switch nodig als je meerdere IPTV apparaten wilt gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 31-10-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2024
Geen matches
Anoniem: 120071 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:30:
Het ligt er ook aan welk type CPE je hebt. Op een Genexis hebben Internet en IPTV eigen poorten. Bij een Packetfront/DRG worden beide netwerken op alle poorten aangeboden. Bij een Genexis heb je dus altijd een switch nodig als je meerdere IPTV apparaten wilt gebruiken.
Ik heb inderdaad een Genexis. Ik weet eerlijk gezegd niet eens welke type. Het zal wel een 100Mbps versie zijn want de IPTV switch geeft dat aan. Op mijn router zie ik er geen indicatie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28

Rincewind

Take me in your arms tonight

Rh1no schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:17:
[...] Aangezien er 2 verschillende poorten gebruikt worden is het volgens mij niet mogelijk om het IPTV verkeer via de Linksys dan wel WNDR te laten lopen of ga je er 2 tehelijk inzetten?

Ik weet niet of je een ervaren tweaker bent of niet maar de threads die ik erover gelezen heb, geven mij de indruk dat je toch wel over het nodige inzet, doorzettingsvermogen en technisch inzicht moet beschikken om het werkend te krijgen. Heel veel mensen hebben er veel plezier in om het voor elkaar te boksen, maar je leest ook weleens over de nodige frustraties omdat het eea niet (helemaal of helemaal niet) werkt.
Ik weet niet of ik mezelf een ervaren tweaker mag noemen maar ik heb wel wat ervaring met het aanpassen van firmwares en zo. Plus dat hier een handleiding staat hoe je de WNDR3700 moet aanpassen i.c.m. een Packetfront CPE. Ja, het is bij Lijbrandt in Houten waarschijnlijk een Genexis CPE maar die uitdaging durf ik wel aan. Mijn ervaring is dat er dan altijd wel mede-tweakers zijn die me daarmee kunnen helpen.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 13:38
Geen matches
ik heb ook in Houten het plan om een aparte router te doen voor mijn Internet (heb ik al) en dan op de IPTV poort een goedkope router/switch die dan het verkeer naar de Animo kan leiden, en die hang ik dan ook nog eens in mijn lan..

Let inderdaad op, de Genexis gebruikt geen vlans, dus kijk goed welke howto je leest..

[ Voor 16% gewijzigd door datadevil op 31-10-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:22
Rincewind schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:33:
[...]
Ik weet niet of ik mezelf een ervaren tweaker mag noemen maar ik heb wel wat ervaring met het aanpassen van firmwares en zo. Plus dat hier een handleiding staat hoe je de WNDR3700 moet aanpassen i.c.m. een Packetfront CPE. Ja, het is bij Lijbrandt in Houten waarschijnlijk een Genexis CPE maar die uitdaging durf ik wel aan. Mijn ervaring is dat er dan altijd wel mede-tweakers zijn die me daarmee kunnen helpen.
De 'mooiste' oplossing zou zijn om een router te nemen die OpenWRT of DD-WRT aan kan en waar je meerdere 'wan' poorten kan creeren (of op zijn minst een extra poort uit de LAN zijde halen om als 2e WAN poort aan het IPTV lan te hangen).

Vervolgens moet je de DHCP-client op de router zo ver krijgen dat hij op die nieuwe 'IPTV-wan' poort een Amino settopbox spoofed zodat hij een geldig IP adres krijgt in dat net. Met "igmp proxy" of een andere multicast streaming proxy kan je dan de zenders ontsluiten richt je LAN (voor de PC's).

Om IPTV ook nog op een Amino te krijgen kan je een extra (goedkope) switch aan poort 2 op de Genexis hangen en dan 1 poort naar een Amino en een andere poort naar de IPTV-poort van je router.

Natuurlijk kan je ook een extra routertje erbij aansluiten die je geheel reserveert voor een igmp/multicast proxy richting je LAN. Kost dan wel weer meer stroom maar zo'n dedicated router kan je eventueel wel weer gebruiken en configureren om IGMP proxy te draaien en voor de rest als switch richting je Amino te dienen.

Dit zijn slechts wat hersenspinsels waarvan ik weet dat je ze met Linux zou moeten kunnen doen. Helaas zit ik met KPN als wholesale operator waardoor ik niets met de streams kan. Anders had ik ongetwijfeld hands-on ervaring gehad ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Ik zat aan de tweede oplossing te denken met dit apparaat: pricewatch: D-Link DIR-615 Wireless N Router, maar misschien is de eerste ook wel te doen...dan moet je misschien een iets krachtigere hebben of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen idee of dat apparaat OpenWRT aan kan en hoe krachtig die is. Maar daar kan je in de wiki's van de div. projecten vast meer over lezen :). Wellicht is een TP-link TL-WR1043ND dan ook wat voor je.

Waar je vooral rekening mee moet houden is dat het niet zo simpel is als een routertje aan het IPTV LAN knopen en dan 'bridgen' naar een touwtje dat naar je gewone LAN gaat ofzo. Je moet voor ontsluiting van IPTV op je LAN dus echt met proxy software gaan werken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
eymey schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:37:
Geen idee of dat apparaat OpenWRT aan kan en hoe krachtig die is. Maar daar kan je in de wiki's van de div. projecten vast meer over lezen :). Wellicht is een TP-link TL-WR1043ND dan ook wat voor je.

Waar je vooral rekening mee moet houden is dat het niet zo simpel is als een routertje aan het IPTV LAN knopen en dan 'bridgen' naar een touwtje dat naar je gewone LAN gaat ofzo. Je moet voor ontsluiting van IPTV op je LAN dus echt met proxy software gaan werken.
Beiden kunnen OpenWRT aan, die TP-Link is wel interessant omdat die USB poorten heeft. Van het proxyen had ik al begrepen, en het lijkt er op dat je de poorten anders kan instellen om zo 2 WAN poorten te creeren.. Dan zou ik met 1 actieve router toe kunnen, en zet ik mijn time capsule slechts aan als ik hem nodig heb ipv dat hij nu ook router is..

[ Voor 5% gewijzigd door datadevil op 01-11-2011 08:52 . Reden: zelf ge-googled ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
Het mooiste is inderdaad als je het met 1 router af kan. Twee poorten van de router (de WAN poort en een andere) in de Genexis. Dan heb je nog 3 gewone poorten over waarvan je eentje kan bridgen met het WAN van IPTV zodat je Amino daar in kan. En de andere twee houd je dan nog over voor je LAN

Maar goed, dit wordt onderhand denk ik meer voer voor Lijbrandt IPTV via router? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:51

mb1

Geen matches
Ok het wordt mij nu iets te veer software en programmeer taal (spoofen open wrt enz) maar kun je niet een wireless router nemen met 2 wan poorten hier de 1e en de 2e uitgang van het genexis glasmodem instoppen en zo de iptv en internet waar ook in huis ontvangen? dan wel wired dan wel wireless.
Telefonie heb je niks mee te maken want die haal je rechtstreeks uit je genexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Geen matches
mb1 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:44:
Ok het wordt mij nu iets te veer software en programmeer taal (spoofen open wrt enz) maar kun je niet een wireless router nemen met 2 wan poorten hier de 1e en de 2e uitgang van het genexis glasmodem instoppen en zo de iptv en internet waar ook in huis ontvangen? dan wel wired dan wel wireless.
Telefonie heb je niks mee te maken want die haal je rechtstreeks uit je genexis.
Nee zo werkt het niet. Je moet namelijk ten eerste een adres in het IPTV netwerk zien te krijgen op een van de WAN poorten en ten tweede moet je met multicast nog iets doen. Dus of je stuurt het als multicast je netwerk op (igmpproxy) of je maakt er unicast van op je router en laat je clients gewoon de unicast streams openen (udpxy).

Als je besluit het als multicast je netwerk op te sturen dmv igmpproxy zit je met het probleem dat je wifi eigenlijk moet loskoppelen van de rest aangezien wifi onderuit gaat als je er multicast overheen stuurt.

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 01-11-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
En als je het via 1 router opzet, hou er dan rekening mee dat je er een met een snelle CPU kiest. Een Broadcom BCM4717A op 354mhz (Linksys WRT320N/E2000) is standaard te traag (zorgt voor haperen bij hoge bitrates), terwijl een Atheros AR7161 op 680mhz (Netgear WNDR3700) standaard wel snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:32

servies

Veni Vidi Servici

Geen matches
Aan Lijbrandt_Desk:

kan ik jullie op de een of andere manier kietelen om mijn verbinding sneller op te leveren, de dummy is afgelopen vrijdag geplaatst en eigenlijk kan ik niet wachten op de volledige aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-05 20:28
Geen matches
Hier in huis wordt het Engels goed beheerst en de ondertiteling werkt daarvoor aflijdend.

Weet iemand of het mogelijk is om ondertiteling geheel uit te schakelen op de Nederlandse zenders? Of zitten deze nog altijd hardgebakken in de TV streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
servies schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:57:
Aan Lijbrandt_Desk:

kan ik jullie op de een of andere manier kietelen om mijn verbinding sneller op te leveren, de dummy is afgelopen vrijdag geplaatst en eigenlijk kan ik niet wachten op de volledige aansluiting...
Het is even afwachten. Na het plaatsen van je dummy modem duurt het twee tot vier weken voordat je bent opgeleverd.

Als je kijkt op http://www.eindelijkglasvezel.nl/ en klikt op je woonplaats, vind je het telefoonnummer voor de glasvezelwinkel en kun je de keuze maken om de aannemer te spreken. Je kunt dan misschien al met hen een afspraak maken. - Fleur

[ Voor 20% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 01-11-2011 17:21 ]

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Morzzz schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:07:
Hier in huis wordt het Engels goed beheerst en de ondertiteling werkt daarvoor aflijdend.

Weet iemand of het mogelijk is om ondertiteling geheel uit te schakelen op de Nederlandse zenders? Of zitten deze nog altijd hardgebakken in de TV streams?
De ondertiteling wordt inderdaad meegestuurd met de tv streams en is niet uit te schakelen. -Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124852

Geen matches
@ Lijbrandt_Desk:
Hoe zit het met RTL4? Het digitale signaal loopt nog steeds niet synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:12
Geen matches
Anoniem: 124852 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:32:
@ Lijbrandt_Desk:
inderdaad, is al een hele tijd en zeer irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Toch niet in november??:

http://glasvezelnetwerkaa...re-kwaliteit-of-toch.html

Als het laatste deel van dit verhaal klopt, dan worden we weer aan het lijntje gehouden, ooit werd gezegd dat er deze afgelopen zomer al verbetering zou komen (maar goed, de zomer kwam ook niet echt), toen was november de maand dat het ging gebeuren, nu komt er weer een half jaar bij?
Het lijkt wel op de beloofde functionaliteit in "Mijn Lijbrandt" die is ook al een jaar lang steeds opgeschoven met nieuwe beloftes.

[ Voor 63% gewijzigd door Websurfer01 op 02-11-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

@ IceOnFire

bedankt voor je DM, fijn om te horen dat je diensten nu werken. :) -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 09:36

Willem2

Ω is futile

@ Lijbrandt_Desk:
Ik zie dit probleem telkens terug komen, maar op welke signaal/ontvanger/audio stream combinaties heeft men hier nu last van? Zowel op mijn Samsung DVB-C ontvanger als op mijn Mediacenter (met IPTV streams) zie ik dit probleem niet namelijk.

Steekt het alleen de kop op met IPTV in combinatie met de Amino STB?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Websurfer01 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:27:
Toch niet in november??:

http://glasvezelnetwerkaa...re-kwaliteit-of-toch.html

Als het laatste deel van dit verhaal klopt, dan worden we weer aan het lijntje gehouden, ooit werd gezegd dat er deze afgelopen zomer al verbetering zou komen (maar goed, de zomer kwam ook niet echt), toen was november de maand dat het ging gebeuren, nu komt er weer een half jaar bij?
Het lijkt wel op de beloofde functionaliteit in "Mijn Lijbrandt" die is ook al een jaar lang steeds opgeschoven met nieuwe beloftes.
Dat is de conclusie van Ben, niet het statement van KPN.
November is net gestart.. dus we hebben nog wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Willem2 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:27:
[...]

Ik zie dit probleem telkens terug komen, maar op welke signaal/ontvanger/audio stream combinaties heeft men hier nu last van? Zowel op mijn Samsung DVB-C ontvanger als op mijn Mediacenter (met IPTV streams) zie ik dit probleem niet namelijk.

Steekt het alleen de kop op met IPTV in combinatie met de Amino STB?
Nee, ik heb het ook via de schotel op de HD zenders dus het gaat "ergens" in de bron fout. RTL SD is wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Websurfer01: Ik had het ook al gelezen op het weblog van Ben.

Voorzichtig aan kunnen we dus alweer de conclusie trekken dat we WEER GENAAID zijn!!!! Als een salesmanager bij Concepts ICT nu van z'n KPN contacten 'uiterlijk 2e kwartaal 2012' te horen krijgt, dan strookt dat alweer op geen enkele manier met wat Denan hier in dit topic steeds ge-relayed heeft van zijn contacten. Namelijk dat het -echt-, -echt-, -echt- nu voor November 2011 op de agenda staat!

Het begint er onderhand op te lijken dat we gewoon aan het lijntje gehouden worden omdat men bang is dat iedereen massaal het IPTV pakket op gaat zeggen.

Nou misschien moet iedereen dat uit protest nu eens gaan doen.

Want de druk die Lijbrandt en Glashart Media bij KPN zeggen te leggen is dus ook een grote wassen neus (of dode mus).

November 2011 zou de maand zijn. Ja ja... en nu is het weer "medio 2012".....
denan schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:29:
[...]

Dat is geen conclusie van Ben, maar een citaat van wat een salesmanager bij Concepts ICT duidelijk van KPN te horen heeft gekregen. Of KPN liegt keihard tegen jullie als Lijbrandt, of de beloofde kwaliteitsverbetering komt voor (aanstaande) Concepts ICT WBA+ klanten later dan voor Lijbrandt?

November is net gestart... ja ja, en toch hoor je nu dus alweer gerammel aan die belofte.

[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 02-11-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Geen matches
@Denan, november duurt nog even, dat is zo. Ik schreef ook: "áls het laatste gedeelte van dit verhaal klopt"
Kerst 2010 b.v. is al bijna een jaar voorbij, de functionaliteit in "Mijn Lijbrandt" was toch echt toegezegd vóór die kerst.
Bij elke belofte van Lijbrandt krijg ik toch echt een twijfelachtig gevoel (en dan zeg ik het nog netjes), vooral bij een zaak zoals deze waarbij ze zich achter een KPN kunnen verschuilen. Als het door Ben aangehaalde citaat zou kloppen zou me dit helemaal niet verbazen, het zou me meer verbazen als er in november wél een (bevredigende) verbetering zou komen.
Als dit echter wel gebeurt én "Mijn Lijbrandt" voor deze kerst dan ook nog eens werkt mag de vlag uit, dan is al het oud zeer eindelijk echt opgelost _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Websurfer01 op 02-11-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
Helemaal met je eens @Websurfer01: Maar ik zou het eerlijk gezegd een klein wondertje noemen in dat geval......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384974

Geen matches
denan schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:29:
[...]

@denan zou je mij svp geen conclusies willen toedichten die niet gebaseerd zijn op de inhoud van het betreffende artikel. >:)

Het gaat over verbetering van de streamkwaliteit...
En er staat letterlijk:
Dit (verbetering) zou eerst medio 2011 zijn afgerond. Daarna werd het november 2011 en nu krijg ik via Winterswijk op Glas een bericht dat via Glasvezel in Weert medio 2012 zou worden genoemd... Dat heb ik natuurlijk even nagekeken en vond onderstaand bericht.., uiteraard voor wat het waard is. In dat bericht wordt medio 2012 genoemd.

Dus geen conclusie maar een feitelijke constatering. Met ook nog eens een voorbehoud. Hier de link voor wie het zelf wil nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
Anoniem: 384974 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:43:
[...]

@denan zou je mij svp geen conclusies willen toedichten die niet gebaseerd zijn op de inhoud van het betreffende artikel. >:)

Het gaat over verbetering van de streamkwaliteit...
En er staat letterlijk:
Dit (verbetering) zou eerst medio 2011 zijn afgerond. Daarna werd het november 2011 en nu krijg ik via Winterswijk op Glas een bericht dat via Glasvezel in Weert medio 2012 zou worden genoemd... Dat heb ik natuurlijk even nagekeken en vond onderstaand bericht.., uiteraard voor wat het waard is. In dat bericht wordt medio 2012 genoemd.

Dus geen conclusie maar een feitelijke constatering. Met ook nog eens een voorbehoud. Hier de link voor wie het zelf wil nalezen.
Jij trekt de concluse (de overall conclusie in je artikel over kpn)op basis van een statement.. En ik zeg 'zolang het niet van kpn komt is het niet waar' :) ik heb nog geen signalen dat er een vertraging is geweest maar ik zal het eens navragen.

Add: ( nog) niets bekend van een vertraging, een exacte datum komt binnenkort. (geen garanties, ik relay de info zoals ik hem hoor)

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 02-11-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 09:36

Willem2

Ω is futile

Geen matches
denan schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:30:
[...]

Nee, ik heb het ook via de schotel op de HD zenders dus het gaat "ergens" in de bron fout. RTL SD is wel in orde.
Nou, ik zal het vanavond wederom eens gaan bekijken, maar ik weet vrij zeker dat mijn RTL4 HD stream in orde is qua audio/video...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
denan schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:02:
[...]

Jij trekt de concluse (de overall conclusie in je artikel over kpn)op basis van een statement.. En ik zeg 'zolang het niet van kpn komt is het niet waar' :) ik heb nog geen signalen dat er een vertraging is geweest maar ik zal het eens navragen.

Add: ( nog) niets bekend van een vertraging, een exacte datum komt binnenkort. (geen garanties, ik relay de info zoals ik hem hoor)
Tsja... helaas komt er naar ons eindgebruikers uberhaupt niets van KPN.... nog nieteens dat men in beginsel van plan is/was om de streams te verbeteren.

Ben benieuwd wat ze van KPN tegen je zeggen...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:06
Geen matches
eymey schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:49:
[...]

Tsja... helaas komt er naar ons eindgebruikers uberhaupt niets van KPN.... nog nieteens dat men in beginsel van plan is/was om de streams te verbeteren.

Ben benieuwd wat ze van KPN tegen je zeggen...... ;)
Ik vind het eerlijk gezegd raar dat het deze maand moet gebeuren en we hebben er vanuit KPN nog helemaal niks van gehoord. Ze kunnen nu nog niet eens een datum vertellen wanneer ze er mee bezig gaan.

Maarja laten we het hopen dat ze het voor elkaar krijgen deze maand, maar ik heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124852

Geen matches
Ik vind het wel heel vreemd dat het Lijbrandt_Desk team niet op het probleem van RTL4 reageert.
Kunnen zij hier niets aan doen of willen ze hier niets aan doen?

Vind het heel erg triest dat het probleem er al zo lang is en nog steeds niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876

Geen matches
@ Lijbrandt_Desk:
Volgens mij is dat alleen op WGDO netwerken (het echte GHM spul), vanavond even RTL4 zitten kijken op WBA en ik zag niet echt sync problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
Anoniem: 124852 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:09:
Ik vind het wel heel vreemd dat het Lijbrandt_Desk team niet op het probleem van RTL4 reageert.

Vind het heel erg triest dat het probleem er al zo lang is en nog steeds niet is opgelost.
Het zit ergens in de bron.. daar heeft lijbrandt weinig mee te maken. Net zoals lijbrandt er niets aan kan doen dat de resolutie van de youtube filmpjes in DWDD 320x240 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 12:24
Daarom mag de Servicedesk van Lijbrandt nog wel reageren.
En ook al kunnen ze niet direct met een antwoord naar buiten komen, dan kunnen ze nog wel melden dat ze het gaan uitzoeken? Toch?

Nu antwoorden ze gewoon niet op de issue.

Ik heb namelijk ook last van die lip-sync problemen op RTL4.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
denan schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:04:
[...]
Het zit ergens in de bron.. daar heeft lijbrandt weinig mee te maken. Net zoals lijbrandt er niets aan kan doen dat de resolutie van de youtube filmpjes in DWDD 320x240 is...
Geldt hier niet het consumentenrecht?
Een winkelier mag zich niet verschuilen achter importeur of fabrikant, de klant doet zaken met de winkelier en die dient voor een goed product te zorgen.

In dit geval kan Lijbrandt het signaal uiteraard aan de bron niet wijzigen, maar wel de bron achter de broek aan zitten.
Misschien gebeurt dit achter de schermen al lang, en als het signaal via de schotel hetzelfde probleem heeft zullen er landelijk veel meer providers achterheen zitten.

Overigens, hier in Almere (wba) heb ik het eergisteren (1-11) nog gezien. Gisteravond hebben we weinig tv gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
Websurfer01 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 08:31:
Geldt hier niet het consumentenrecht?
Een winkelier mag zich niet verschuilen achter importeur of fabrikant, de klant doet zaken met de winkelier en die dient voor een goed product te zorgen.
Als je consumentenrecht niet zou snappen wel. :P

Maar even serieus: De reden dat ik hier zo stellig in ben is dat ik van mening ben dat het voor iedereen duidelijk moet zijn dat een ISP of toeleverancier van TV signalen niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor de inhoud van het pakket.

Is XMS verantwoordelijk voor de slechte stand van de microfoon bij het NOS journaal? Is UPC verantwoordelijk voor het slechte camerawerk bij het blok? Is Lijbrandt verantwoordelijk voor het waardeloze taalgebruik in programma's als 'the villa' of "new chicks"?

Je neemt een dienst (tv) af bij een leverancier en die dienst stelt je in staat om de diensten van anderen te bekijken (RTL, TLC, SciFi). Als dienstleverancier van de primaire TV dienst ben je niet verantwoordelijk voor de dienstverlening van andere partijen die van dat medium gebruik maken.

Je gaat toch ook niet bij Tele2 klagen als je via je tele2 internet verbinding op goatse terecht komt? :P

add: even ervan uitgaande dat het een probleem in de bron is. Aangezien het zowel bij GHM als canaaldigitaal mis gaat.. en alleen bij RTL4HD lijkt het me een bron issue. En met "bron" doel ik op "ergens bij RTL"... niet GHM.

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 03-11-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Anoniem: 124852 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:09:

Naar aanleiding van je bericht heb ik een update gevraagd. Het feit dat ik een update heb gevraagd vond ik niet noemenswaardig om op het forum te posten. Vanmorgen heb ik antwoord gekregen en wij willen graag de adresgegevens van een klant die hier problemen mee ervaart zodat wij dit door kunnen zetten naar de netwerkbeheerder. Er is namelijk officieel geen storing over bekend. Hierom verzoek ik je om je postcode en huisnummer te sturen naar webcare@kantoor.lijbrandt.nl. Het ligt, zoals Denan al zei, niet in ons domein. Maar aangezien wij lezen dat veel Lijbrandt klanten hier last van hebben, willen wij wel onderzoeken wat wij kunnen doen om het probleem te melden en hopelijk te laten verhelpen.-Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWnStaR
  • Laatst online: 13-05 06:58
Kan iemand mij vertellen of EPG wordt ondersteund op het DVB-C signaal van Lijbrandt in Lichtenvoorde (WBA)? Zo ja, heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand ook ervaring met het Lijbrandt DVB-C signaal in combinatie met de Humax iHDR-5050c?

Ik zit op dit moment te twijfelen tussen het Glasvezel Compleet 25 en het Glasvezel Start 25 pakket van Lijbrandt. Ik wil wel graag PVR mogelijkheden met EPG.

Glasvezel Compleet 25:
- Twijfelachtige IPTV kwaliteit (WBA gebied Lichtenvoorde)
- Eenmalig 99,- voor Amino 540 (PVR) (gecompenseerd door eerste 2 maanden gratis)

Glasvezel Start 25:
- DVB-C kwaliteit (voldoende voor mij, als ik de verhalen zo hoor)
- Eenmalig 235,- voor Humax iHDR-5050c (PVR)
- 5,- per maand goedkoper dan Compleet 25

Als EPG niet wordt ondersteund op het DVB-C signaal, dan valt bij mij Glasvezel Start 25 af.

Wat kunnen jullie mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

@ BroWnStaR:

Het DVB-C signaal maakt gebruik van de standaard programma informatie; het laat alleen zien wat er op dat moment op de zender te zien is. Voor een "interactieve" EPG is Lijbrandt IPTV noodzakelijk. Op dit moment levert Lijbrandt geen DVB-C signaal in de regio Lichtenvoorde, het is nog niet duidelijk of dit in de toekomst gaat veranderen.

Het Glasvezel Compleet 25 pakket lijkt mij voor jou de juiste keuze :) -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Lijbrandt_Desk: Hmmm, niet om je te bekritiseren ofzo maar weet je dat heel zeker?

Punt 1, dat de EPG niet 'interactief' is: Klopt wel in die zin dat de EPG slechts maximaal 2 dagen vooruit loopt. Maar binnen die twee dagen is hij gewoon als volledige EPG bruikbaar en voor de meeste (iig de belangrijke) zenders gevuld, althans hier op de Flevoland headend.

Punt 2, In welke gebieden in de achterhoek is er dan precies geen DVB-C signaal? Want de schrijver van het Aalten glasvezel blog (bensweblog) heeft volgens mij wel DVB-C (naar ik begrepen had, maar niet 100% sure).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Geen matches
Voor alle zekerheid: Lijbrandt Houten is toch WGDO ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Rincewind schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:41:
Voor alle zekerheid: Lijbrandt Houten is toch WGDO ?
Ja, Houten is WGDO gebied.-Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Was niet helemaal scherp genoeg in mijn vorige post: |:(

@ Eymey punt 1: het gaat er bij deze standaard programma informatie om dat hij kan laten zien wat er nu op TV te zien is, verdere functionaliteiten zoals bijvoorbeeld opnemen (indien men een eigen DVB-C recorder heeft) zal vanuit dit menu niet mogelijk zijn in tegenstelling tot de EPG via IPTV i.c.m. een PVR.

Wat betreft het DVB-C signaal voor Lichtenvoorde, ik heb dit even nagevraagd en ben hiervoor excuses verschuldigd. Lichtenvoorde kan via de volgende instellingen het DVB-C signaal ontvangen:

Netwerk ID 7461
304 MHz (of 304000 kHz )
Symbol rate: 68750 - Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:06
Geen matches
@Lijbrandt_Desk

Is er al wat bekend over hogere internet snelheden in de toekomst? Aangezien KPN er al wel iets over bekend heeft gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ok :). Begon me al bijna zorgen te maken want ik ging er haast van uit dat tegenwoordig alle headends gewoon dvb-c hebben (dat was namelijk ook wel toegezegd aan de initiatiefgroepen van bv. Putten en Nunspeet die er hopelijk voor hun binnenkort ook bij komen).

Wat betreft punt 1: Ik heb hier thuis toch echt een (zelf gebouwde) PVR die perfect via DVB-C steeds de gids voor de komende 2 dagen ververst, programma-info toont en waaruit ik ook gewoon iets kan selecteren om op te nemen.

http://glashartmedia.nl/b..._kabel_tv_makkelijker.pdf belooft ook ong. dit :).

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 03-11-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

SirMemeAlot schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:01:
@Lijbrandt_Desk

Is er al wat bekend over hogere internet snelheden in de toekomst? Aangezien KPN er al wel iets over bekend heeft gemaakt
Nee, er is nog niets over bekend. Zodra wij dit wel gaan aanbieden hoor je het natuurlijk gelijk!-Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07-2024

The_Roman

Okdag

@Lijbrandt_Desk - mail onderweg over RTL en lipsync.

Daarnaast heb ik in Berkel en Rodenrijs afgelopen week last van haperend DVB-C signaal. Is dit een bekende storing? Veel blokjes, af en toe zwak signaal en haperingen in beeld en geluid..

En nog steeds de vraag; wat is er bij Lijbrandt bekend over de beloofde verbetering van de video-streams?

[ Voor 19% gewijzigd door The_Roman op 03-11-2011 12:06 ]

Omne Ignotum Pro Magnifico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWnStaR
  • Laatst online: 13-05 06:58
@Lijbrandt_Desk:
Bedankt voor je antwoord. Ik wist niet dat er nog verschil zat tussen EPG prgogramma info en EPG voor opnamefunctionaliteit. Ik begreep op andere fora hier op tweakers dat men opnemen via EPG in andere gebieden namelijk wel via DVB-C aan de praat krijgt. Zie ook reactie eymey:
eymey schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:02:
...

Wat betreft punt 1: Ik heb hier thuis toch echt een (zelf gebouwde) PVR die perfect via DVB-C steeds de gids voor de komende 2 dagen ververst, programma-info toont en waaruit ik ook gewoon iets kan selecteren om op te nemen.

http://glashartmedia.nl/b..._kabel_tv_makkelijker.pdf belooft ook ong. dit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

@Brownstar

Het gaat in deze niet om het verschil tussen EPG programma info en EPG voor opnamefunctionalitei, dit gebruikte ik als voorbeeld om het verschil tussen de standaard programma info via het DVB-C signaal en de EPG via IPTV uit te leggen. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388234

The_Roman schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:05:
@Lijbrandt_Desk - mail onderweg over RTL en lipsync.

Daarnaast heb ik in Berkel en Rodenrijs afgelopen week last van haperend DVB-C signaal. Is dit een bekende storing? Veel blokjes, af en toe zwak signaal en haperingen in beeld en geluid..
Ook in Almere (stedenwijk) heb ik last van blokjes op o.a. Discovery, Nat geo, Animal TLC en nog een paar.
Kijken is geen doen op deze zenders.
Euronews is helemaal zwart.

Ik heb het over het DVB C signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Anoniem: 388234 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:35:
[...]

Ook in Almere (stedenwijk) heb ik last van blokjes op o.a. Discovery, Nat geo, Animal TLC en nog een paar.
Kijken is geen doen op deze zenders.
Euronews is helemaal zwart.

Ik heb het over het DVB C signaal.
Zoals op de website te lezen is bij support->storingen zijn er mogelijk een aantal zenders zwart. De problemen die jullie beschrijven over blokjes lijken hier los van te staan. Daarom een aantal vragen:
- hoe ziet het analoge signaal eruit?
- op alle zenders, of op enkele?
- graag eventuele splitter/versterker verwijderen.

werkt dit niet, stuur dan even je adresgegevens naar ons, zodat wij dit kunnen doorzetten naar de juiste partij. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:42:
[...]

Zoals op de website te lezen is bij support->storingen zijn er mogelijk een aantal zenders zwart. De problemen die jullie beschrijven over blokjes lijken hier los van te staan. Daarom een aantal vragen:

werkt dit niet, stuur dan even je adresgegevens naar ons, zodat wij dit kunnen doorzetten naar de juiste partij. - Fleur
Als ik straks thuis ben ga ik kijken of dat verschil maakt en zal ik eventueel een lijstje maken en sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:42
Geen matches
Tav Lijbrandt Webcare, in Zevenaar wordt nu ook Lijbrandt aangeboden.
Onder welke regio valt dit? WBA of WDGO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@1Tinkywinky: Nu je het zegt: Ik heb ook issues gemerkt met het CATV signaal. Hier ook Stedenwijk trouwens, de favorieten wijk van alle Almeerders (ahum :D ) ).

Analoog gebruik ik nooit en DVB-C gebruik ik alleen voor mijn PVR oplossing (dus ook niet dagelijks).

Echter, van de week merkte ik dat het FM signaal erg slecht was. 3fm had een constante "ik heb net een wat te zwak signaal" ruis op de achtergrond terwijl dit normaal kraakhelder over komt.

Ik kan me wel voorstellen dat, bij een zwakker signaal, DVB-C ook sneller last krijgt van omgevallen bits en dat daardoor de foutcorrectie niet meer zonder blokjes z'n werk kan doen.

Ik zal (tegen beter weten in) m'n splitter er even tussenuit halen eerdaags. Ik zeg "tegen beter weten in" omdat, als het ineens na een aankondigde onderhoudsronde optreedt en meerdere mensen er last van hebben, ik eigenlijk wel genoeg weet (en heb aan m'n eigen installatie al tijden niets meer veranderd). Maar goed, just to be sure :).

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 03-11-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

jopie schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:34:
Tav Lijbrandt Webcare, in Zevenaar wordt nu ook Lijbrandt aangeboden.
Onder welke regio valt dit? WBA of WDGO?
Zevenaar is WBA+ gebied -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:52:
[...]
Ja, Houten is WGDO gebied.-Fleur
Dank je voor de bevestiging. Is het misschien een slim idee om op de lijbrandt-site een kaart te zetten met welke gebieden WBA(+) of WGDO zijn ? Lijkt me duidelijk voor alle klanten en voorkomt verkeerde verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Rincewind schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:42:
[...]
Dank je voor de bevestiging. Is het misschien een slim idee om op de lijbrandt-site een kaart te zetten met welke gebieden WBA(+) of WGDO zijn ? Lijkt me duidelijk voor alle klanten en voorkomt verkeerde verwachtingen.
Wij zullen dit voorstel op de signaleringslijst zetten.-Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 06:41
Geen matches
denan schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:06:
[...]
add: even ervan uitgaande dat het een probleem in de bron is. Aangezien het zowel bij GHM als canaaldigitaal mis gaat.. en alleen bij RTL4HD lijkt het me een bron issue. En met "bron" doel ik op "ergens bij RTL"... niet GHM.
Bij upc en ziggo ook deze meldingen, dus denk dat het ergens fout gaat bij mediagateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 12:19
Is Lijbrandt al mensen aan het aansluiten in 's-Heerenberg? Meende dat oost al voor november aangesloten zou moeten zijn inclusief modem etc. Heb tot nog toe alleen een username en wachtwoord ontvangen verder nog niks gehoord en KPN is zelfs al in west aan het activeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

@UdiBenLudi In `s Heerenberg is een klein deel al aangesloten. Voor een groot deel is nog niet bekend wanneer de glasvezelmodems worden geplaatst. Zodra een planning daarvoor is ontvangen de klanten in dat gebied een brief.-Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:42:
[...]

Euronews is terug en de blokjes zijn (op dit moment 3-11-11 17:15) weg bij alle zenders die dit hadden.
Testen zonder splitter (om radio en tv aan te sluiten) heeft nu dus niet zo veel zin. Mocht e.a. terug komen dan zal ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:42
Houdt dit dus in dat alle aanbieders in Zevenaar dezelfde WBA HD kwaliteit leveren, wat dus niet zo goed is als WDGO, of verschilt dit per aanbieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:30
Geen matches
jopie schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:28:
[...]

Houdt dit dus in dat alle aanbieders in Zevenaar dezelfde WBA HD kwaliteit leveren, wat dus niet zo goed is als WDGO, of verschilt dit per aanbieder?
Yep, indien men tenminste gebruik maakt van GHM. Dat zal bij alle aanbieders gelijk zijn. Maar in theorie kan een aanbieder ook kiezen voor eigen apparatuur te plaatsen en andere bronnen te gebruiken voor IPTV en/of CATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

Geen matches
@ Lijbrandt_Desk:

al enige dagen wordt de EPG info op IPTV vanaf maandagochtend 7 november 0:30 uur niet meer bijgewerkt.
Daar waar ik normaal 6 à 7 dagen vooruit kon kijken neemt dat de laatste dagen steeds met één af (eergisteren 5 dagen, gisteren 4, vandaag nog maar 3).
Ik vermoed dat er een kromme volt in de EPG aanvoer zit. Zien jullie kans om daar vóór het weekend nog iemand naar te laten kijken? Dat zal een hooop klachten voorkomen in en kort na het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
Ik houd het toch op een "halve bit" als oorzaak ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Geen matches
Kan ook nog zijn dat de blauwe IRQ's op zijn.
Even nieuwe halen dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:29
@ Lijbrandt_Desk

Vanochtend is het modem aangesloten door Reggefiber (d.w.z. de "dummy" vervangen). Gaat dan ook vandaag mijn 50Compleet abonnement in?
Volgens mij betekent dit dat ik nu nummerportering aan kan vragen, toch?
Kan ik dat het beste telefonisch doen bij de ServiceDesk of kan/moet dit via de site? (volgens mij kon dit nog niet online, maar zou het binnenkort mogelijk worden)

En wat ik begrepen heb, wordt ook binnenkort de PVR die ik heb besteld naar mij verzonden? Jammer dat dit pas na ingang van je abo verzonden wordt, nu moet ik even wachten met alles aansluiten. Nou ja, dan vanavond eerst maar internet aansluiten en voor de tv DVB-C gebruiken. Ik ben benieuwd.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Anoniem: 225757 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:40:
@ Lijbrandt_Desk:

al enige dagen wordt de EPG info op IPTV vanaf maandagochtend 7 november 0:30 uur niet meer bijgewerkt.
Daar waar ik normaal 6 à 7 dagen vooruit kon kijken neemt dat de laatste dagen steeds met één af (eergisteren 5 dagen, gisteren 4, vandaag nog maar 3).
Ik vermoed dat er een kromme volt in de EPG aanvoer zit. Zien jullie kans om daar vóór het weekend nog iemand naar te laten kijken? Dat zal een hooop klachten voorkomen in en kort na het weekend.
@Lcyk, eymey en toxict Er is nog niets over bekend bij ons. Wij willen het probleem graag laten onderzoeken door de netwerkbeheerder. Hiervoor kan ik jullie drie gevallen doorzetten wanneer ik jullie adresgegevens heb. Zouden jullie deze via DM of e-mail willen sturen? Hoe eerder het probleem officieel gemeld wordt, hoe sneller wij het kunnen verhelpen. Ik neem aan dat EPG voor geen enkele zender beschikbaar is? - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

@ nocalimero

Als het cpe is doorgemeten met de laptop van de aannemer zal jouw abonnement binnen 48 uur actief worden, dit gebeurd over het algemeen zodra de monteur zijn werkzaamheden officiëel afmeld. Als je ons via DM of email je adresgegevens, het te porteren telefoonnummer en de tenaamstelling bij de huidige provider stuurt dan vraag ik je nummerportering aan zodra dit kan. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
toxict schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:52:
Kan ook nog zijn dat de blauwe IRQ's op zijn.
Even nieuwe halen dan maar...
Die kende ik nog niet :X

@Lijbrandt_Desk: Julllie hebben DM :). Ook hier de ontbrekende EPG vanaf komende maandagochtend. Ook mist nog steeds de EPG van een heel aantal zenders uberhaupt.

Ik heb net speciaal even gekeken, want het was mij nog niet opgevallen. Mijn post was meer een reactie op IcyK z'n 'nerd-grapje' ;)

Is er trouwens al meer duidelijkheid omtrent de verbetering van de KPN streams? Wanneer wordt bekend of het uberhaupt zin heeft om IPTV aan te houden?

[ Voor 40% gewijzigd door eymey op 04-11-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

eymey schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:19:
[...]

@Lijbrandt_Desk: Julllie hebben DM :). Ook hier de ontbrekende EPG vanaf komende maandagochtend. Ook mist nog steeds de EPG van een heel aantal zenders uberhaupt.
Wij hebben dit doorgezet naar de netwerkbeheerder.
eymey schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:19:
[...]

Is er trouwens al meer duidelijkheid omtrent de verbetering van de KPN streams?
De planning is nog steeds november. Wanneer wij anders horen, laten wij het natuurlijk weten. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:36:
[...]

@Lcyk, eymey en toxict Er is nog niets over bekend bij ons. Wij willen het probleem graag laten onderzoeken door de netwerkbeheerder. Hiervoor kan ik jullie drie gevallen doorzetten wanneer ik jullie adresgegevens heb. Zouden jullie deze via DM of e-mail willen sturen? Hoe eerder het probleem officieel gemeld wordt, hoe sneller wij het kunnen verhelpen. Ik neem aan dat EPG voor geen enkele zender beschikbaar is? - Fleur
Mijn opmerking was een grapje op de post daarvoor.
Maar zal straks als ik beneden ben even kijken hoe EPG ervoor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:29
@ Lijbrandt_Desk:

Ik heb je even gemaild. Het lukt me zo niet om een DM te versturen. Dit lijkt niet aan te staan in mijn profiel, hoe ik het ook wijzig. Vandaar dus even een mail.
Dank je voor het actieve meedenken en meedoen.

Rik
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:41:
@ nocalimero

Als het cpe is doorgemeten met de laptop van de aannemer zal jouw abonnement binnen 48 uur actief worden, dit gebeurd over het algemeen zodra de monteur zijn werkzaamheden officiëel afmeld. Als je ons via DM of email je adresgegevens, het te porteren telefoonnummer en de tenaamstelling bij de huidige provider stuurt dan vraag ik je nummerportering aan zodra dit kan. -Ruben

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Ik heb je email ontvangen, zal hier een bericht terug posten op het moment dat je nummerportering aangevraagd is. Ook zal ik de PVR levering in de gaten houden. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
@Lijbrandt_Desk:

Zie hieronder een screenshot van de EPG op DVB-C.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CjWFB.jpg

Wat heb je nodig van mij om eraan te kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Zoals eerder gezegd:
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:36:
[...]

Hiervoor kan ik jullie drie gevallen doorzetten wanneer ik jullie adresgegevens heb. Zouden jullie deze via DM of e-mail willen sturen? - Fleur
Ik zie je adresgegevens graag verschijnen via DM of e-mail ;) -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:06:
Zoals eerder gezegd:

[...]

Ik zie je adresgegevens graag verschijnen via DM of e-mail ;) -Ruben
Je hebt DM ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Ik heb een ticket aangemaakt voor de netwerkbeheerder, zodra er een reactie binnenkomt hoor je van ons :) -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Uhm...... alleen de reactie van Toxict gaat over DVB-C. Terwijl bv. die van mij en IcyK over IPTV gaat :?

Zo te zien zijn hier dus twee problemen tegelijk:

Bij Toxict is er op DVB-C in het geheel geen EPG (DVB-C EPG zou standaard tot 48 uur vooruit moeten lopen). En op IPTV wordt ie niet meer bijgewerkt (en zitten we met wat pech vanaf maandag met een lege EPG) .

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 04-11-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
eymey schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:14:
Uhm...... alleen de reactie van Toxict gaat over DVB-C. Terwijl bv. die van mij en IcyK over IPTV gaat :?

Zo te zien zijn hier dus twee problemen tegelijk:

Bij Toxict is er op DVB-C in het geheel geen EPG (ook niet van vandaag). En op IPTV wordt ie niet meer bijgewerkt (en zitten we met wat pech vanaf maandag met een lege EPG) .
Lol...En ik maar denken dat het op DVB-C was...
Heb onbewust nog een probleem blootgelegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe. ;)

Op DVB-C headend Flevoland trouwens geen probleem.

Sterker nog: als ik even in de web interface van "tvheadend" (mijn opneem oplossing) kijk zie ik dat Ned. 1, 2 en 3 tegenwoordig EPG tot 10 dagen vooruit hebben? :o :9 :o

edit: De NL commerciele zenders dus ook tot 10 dagen vooruit op DVB-C :9

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 04-11-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
eymey schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:18:
Hehe. ;)

Op DVB-C headend Flevoland trouwens geen probleem.

Sterker nog: als ik even in de web interface van "tvheadend" (mijn opneem oplossing) kijk zie ik dat Ned. 1, 2 en 3 tegenwoordig EPG tot 10 dagen vooruit hebben? :o :9 :o

edit: De NL commerciele zenders dus ook tot 10 dagen vooruit op DVB-C :9
Dus de 5 dagen EPG die wij hadden zijn bij jullie terecht gekomen zeker :P

Doe eens terug geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
Sorry, kan er niet meer bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419977

toxict schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:03:
@Lijbrandt_Desk:

Zie hieronder een screenshot van de EPG op DVB-C.

[afbeelding]

Wat heb je nodig van mij om eraan te kunnen werken?
Even om op de EPG van DVB-C in te haken, hier in Enschede bij andere glas ISP over WGDO DVB-C ook geen EPG. Je bent dus niet de enige. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op het 5600 DVB-C headend was er vanmiddag ook geen EPG meer. Nu wel weer zo te zien.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 04-11-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Alexander01: Hoe ver gaat op DVB-C bij jou de EPG vooruit? Iig voor de NL zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
EPG loopt hier door t/m morgen. Bij zondag houd het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
Ok :). Wel apart dat het hier zo lang door loopt dan :S. Of zou er hier test gedraaid worden met meer dagen EPG? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Geen matches
@Lijbrandt_Desk:

Hier trouwens "screenshots" van het EPG van IPTV:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KRMCs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OZw1p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marckoster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-12-2022
Iemand anders ook last van dat uitzendinggemist van NPO het niet meer doet, hier geen nieuwe programma's meer sinds 3-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
Ik heb al een aantal maanden een 50Mb internet abbo incl tv.
heb echter nog nooit die volle snelheid gehaald, een speedtest hangt altijd rond de 30Mb/s en downloaden gaat met +- 2.5MB/s.
heb het ook zonder tussenkomst van een routeer geprobeerd, dus pc direct op de modem, en ook dan heb ik hetzelfde probleem.
Het ligt niet aan mijn pc, heb het getest met meerdere computers.

Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
kieskes schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:50:
heb echter nog nooit die volle snelheid gehaald, een speedtest hangt altijd rond de 30Mb/s en downloaden gaat met +- 2.5MB/s.
heb het ook zonder tussenkomst van een routeer geprobeerd, dus pc direct op de modem, en ook dan heb ik hetzelfde probleem.

Hoe speedtest je? Zet eens meerdere downloads tegelijk open en kijk dan eens hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
Geen matches
op die manier test ik ook, zie hieronder het resultaat van 5 minuten geleden. Een hogere snelheid als dit heb ik nog nooit gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QWuJR7BCgJi9pwhKmTai0QWm/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876

Geen matches
kieskes schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:32:
op die manier test ik ook, zie hieronder het resultaat van 5 minuten geleden. Een hogere snelheid als dit heb ik nog nooit gehaald.

[afbeelding]
Lijkt me dat ze jouw accountsettings dan eens even moeten checken, want over het algemeen moet je de 50Mbit/sec up en down gewoon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384974

marckoster schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:03:
Iemand anders ook last van dat uitzendinggemist van NPO het niet meer doet, hier geen nieuwe programma's meer sinds 3-11
Ja dat heb ik ook. Wilde net een uitzending van gisteren kijken. Was echter niets van te zien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

kieskes schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:50:

Nee ik heb dit probleem niet... heb ook 50Mb abbo incl. tv / router / switch.... probeer speedtest.net eens en gebruik server Luxembourg... heb ik goede resultaten mee..
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1574736466.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Geen matches
Beste Webteam: Ik heb nu maar voor het geluid stereo ingesteld voor alle zenders, omdat ik de volume verschillen bij DTS en DTS plus te irritant vond worden, maar dat moet natuurlijk niet nodig zijn.
Kunnen jullie daar nog eens naar kijken?
Pagina: 1 ... 34 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.