Hi Rincewind bij WGDO gebruik je 2 poorten op het glasvezelmodem. Internet en IPTV worden dus op 2 verschillende fysieke poorten uitgevoerd in tegenstelling tot WBA waar alles (IPTV+Internet+telefonie) op 1 poort wordt uitgevoerd. Bij WBA worden zgn VLAN's gebruikt. De KPN Experia box splits dit vervolgens netjes voor de gebruiker uit naar inetrnet, IPTV en telefonie.Rincewind schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:56:
Ik volg dit topic al tijden en ga binnenkort (waarschijnlijk) Lijbrandt 50/50 AIO (in Houten dus WGDO ?) nemen. Nu twijfel ik tussen twee routers: Linksys E2000 en WNDR3700. Welke is de beste keuze als ik IPTV op alle pc's wil hebben en in de huiskamer een Amino PVR ? Iemand ervaringen ?
Bij mij in Dordrecht gebruikt Lijbrandt de WGDo diensten en dus is:
1 poort is voor internet bestemd. Bij mij is dat poort 1 op het glasvezelmodem.
Op deze poort sluit je via een Cat 5E of Cat 6 UTP kabel de WAN poort van je router aan. De WAN-LAN throughput van de router moet wel hoog genoeg zijn om de up/downloadsnelheid van glasvezel optimaal te kunnen benutten. Voorzover ik weet moet de WNDR3700 dat zeker redelijk kunnen. De Linksys E2000 ken ik niet.
1 poort op het glasvezelmodem is voor IPTV bestemd. Bij mij is dat poort 2 op het glasvezelmodem.
Aangezien er 2 verschillende poorten gebruikt worden is het volgens mij niet mogelijk om het IPTV verkeer via de Linksys dan wel WNDR te laten lopen of ga je er 2 tehelijk inzetten?
Ik heb zelf thuis op de internetpoort (poort 1) een D-link DIR-855 aangesloten en op de IPTV poort (poort 2) heb ik een dumb D-Link DGS1005D gigabit switch aangesloten waarop mijn M540 PVR is aangesloten. Dit werkt goed en zo kan ik altijd zonder onderbreking van het IPTV signaal eventueel nog meer Amino's aansluiten (max 3 in totaal is mogelijk dacht ik) als het schip met geld weer eens aankomt.
Ik weet niet of je een ervaren tweaker bent of niet maar de threads die ik erover gelezen heb, geven mij de indruk dat je toch wel over het nodige inzet, doorzettingsvermogen en technisch inzicht moet beschikken om het werkend te krijgen. Heel veel mensen hebben er veel plezier in om het voor elkaar te boksen, maar je leest ook weleens over de nodige frustraties omdat het eea niet (helemaal of helemaal niet) werkt.