Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 11:15
Annnnddd its gone.
Ik heb net OBN_Webcare over mijn probleem verteld. En een uur later is mijn snelheid plotseling weer normaal geworden. ( 79 Mbit met TV aan dat is bij OBN normaal, als de TV uitstaat 90/95 Mbit)

En nadat ik mijn verhaal weer heb verteld zeggen ze heel leuk weer:

Screenshots ontvangen wij die graag op info@onsbrabantnet.nl

Dit is toch geen oplossing? Of ben ik nou helemaal gek

P.S.

Dit probleem speelt zich af in gemeente Veghel voor de geïnteresseerden :)

[ Voor 9% gewijzigd door ninasky11 op 03-01-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je weet echt zeker dat het niet gewoon aan je eigen netwerk / router / PC of whatever ligt? Of dat je niet gewoon per ongeluk een amino soms niet goed uit zet?

Ik heb hier in elk geval altijd strak 90 / 95 Mbit zonder de televisie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 11:15
ik222 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:56:
Je weet echt zeker dat het niet gewoon aan je eigen netwerk / router / PC of whatever ligt? Of dat je niet gewoon per ongeluk een amino soms niet goed uit zet?

Ik heb hier in elk geval altijd strak 90 / 95 Mbit zonder de televisie aan.
Ik heb het direct aangesloten op modem op 5 verschillende PC's en laptops getest. Allemaal bedraad en om zeker te weten dat het niet aan mijn Cat kabels lag, heb ik ook verschillende kabels gebruikt.
Ook zonder de animo.
Allemaal zonder resultaat strak op 45 Mbit gelimiteerd.

En als ik geluk heb duurt dit voor 2/3 dagen maar soms ook langer als een week.

En dit heb ik ook aan OBN verteld : toen we net glasvezel kregen heb ik tot aan september altijd een vast IP gehad 88.159.62.* en sinds september heb ik onderhand elke week een andere IP adres wel in deze range 88.159.144.*

[ Voor 37% gewijzigd door ninasky11 op 03-01-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je rechtstreeks op het modem test dan doet je netwerk er inderdaad niet toe omdat je dat dan niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn2280
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06-2022
Weet iemand misschien welke provider straks de beste de beste kwaliteit tv gaat aanbieden? Ik heb gelezen dat de digitale tv van KPN (glasvezel) niet geweldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193142

Weet iemand of Woensel-West binnenkort in de planning staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-05 13:31

TimvH

Kletsmajoor

Hopelijk gaan ze ook in Rosmalen-Centrum Glasvezel leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 193142 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:20:
Weet iemand of Woensel-West binnenkort in de planning staat?
Niet op korte termijn in elk geval:
http://www.onsneteindhoven.nl/Ik+wil+glasvezel

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zijn er misschien meer mensen waarbij usenet echt ontzettend traag is de laatste week / 2 weken? Ik haal met diverse usenet abonnementen maar ongeveer 60kb/s, ik heb ook al twee laptops al rechtstreeks aan de modem gehangen maar dit verhelpt het niet, de router is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-05 22:04
Blueone schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:13:
Zijn er misschien meer mensen waarbij usenet echt ontzettend traag is de laatste week / 2 weken? Ik haal met diverse usenet abonnementen maar ongeveer 60kb/s, ik heb ook al twee laptops al rechtstreeks aan de modem gehangen maar dit verhelpt het niet, de router is het dus niet.
Nee, ik gebruik Eweka. Nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 12:50
Blueone schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:13:
Bedoel je usenet van onsbrabantnet of usenet in zijn algemeen?
De onsbrabantnet-server is wel traag, gewoon usenet gaat gewoon volle 100Mbit hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Werkzaamheden delen netwerk 11-1

De werkzaamheden vinden plaats in de volgende gebieden: Best, Geldrop-Mierlo, Helmond (Brandevoort), Laarbeek, Nuenen, Sint-Oedenrode, Schijndel, Veghel, Uden, Valkenswaard, Veldhoven, Son en Breugel
voor alle info hierover zie: http://www.onsbrabantnet....heden-delen-netwerk-11-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08-2024
Hallo,

Ik lees hierboven over een usenet server bij onsbrabantnet.
Nu heb ik glasvezel via ON (vroeger onsneteindhoven) maar kan op die pagina niets vinden over een server en instellingen bij ON.
Weet iemand de instelligen voor een ON gebruiker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moost01 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:03:
Hallo,

Ik lees hierboven over een usenet server bij onsbrabantnet.
Nu heb ik glasvezel via ON (vroeger onsneteindhoven) maar kan op die pagina niets vinden over een server en instellingen bij ON.
Weet iemand de instelligen voor een ON gebruiker ?
Via de zoekfunctie op hun site toch gevonden: Niet bepaald snel hoor, 0,5 Mbit per seconde..

Het adres van onze newsserver is news.on.nl
Voor het gebruik hiervan dien je aangesloten te zijn op ons netwerk. Hier zijn verder geen inloggegevens voor nodig.

De volgende specificaties zijn voor deze dienst van toepassing:
- Geen datalimiet
- Retentietijd: > 60 dagen
- Max. aantal sessies per IP: 4
- Max. download snelheid per sessie: 512 kbps
- Max. download snelheid voor 4 sessies: 2000 kbps
- Aantal nieuwsgroepen: ongeveer 120.000

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Dank je voor de info.

Krijg echter de verbinding niet stabiel.
De verbinding gaat elke keer uit en aan, met pieken van rond de 900 KB/s.
Gemiddeld is het rond de 500 KB/s met 4 lijnen.
Het downloaden van een bestand van 800 mb duurde 1u12m.
Gebruik Newsleecher.

Doe ik iets fout ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-04 02:45
Anoniem: 281643 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:54:
In Best lijk ik op iptv diverse HD kanalen te missen, zoals Discovery HD, hebben anderen dat ook?
Kanaal is er wel, met info bar, maar beeld is zwart.
Oorzaak ligt aan de instellingen... Heb er zelf ook last last van gehad, merkte op een gegenen moment verschil tussen NED HD [HD] en Belgische HD [HD+]. Dacht dat het daar aan zou liggen, maar kon er niet meer over vinden. Heb op een gegeven moment uit pure frustratie firmware opnieuw geladen en alles deed het weer.

Wat blijkt, ik heb sinds (ongeveer) dag 1 IPTV en had altijd bij instellingen | beeld op 1080i of 1080p staan. Heeft altijd prima gewerkt. Tot we inderdaad de grote update kregen met de rode notificatiebalk.

De instellingen bij beeld moet je dus gewoon op auto laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-05 11:07
Moost01 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:20:
Dank je voor de info.

Krijg echter de verbinding niet stabiel.
De verbinding gaat elke keer uit en aan, met pieken van rond de 900 KB/s.
Gemiddeld is het rond de 500 KB/s met 4 lijnen.
Het downloaden van een bestand van 800 mb duurde 1u12m.
Gebruik Newsleecher.

Doe ik iets fout ??
Heb je sessies op max 4 ingesteld? Als je er meer vraagt gooit hij je eruit.

De snelheid die je mag verwachten is zoals gezegd 2000 kbps ==> 256 KB/s dus zo slecht doe je het overigens nog niet.

800 MB in 72 minuten is echter 190 KB/s dus er zou nog wat meer in zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Hulkiedulkie op 14-01-2013 05:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
meer mensen soms het probleem dat beeld en geluid niet synchroon lopen op tv? heb dit soms met bijvoorbeeld discovery. Er is dan ook geen download etc bezig wat voor vertraging/storing kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 21:39
Ik heb al een tijdje de Amino 130M van Onsbrabantnet. Deze beschikt over een USB aansluiting. Weet iemand of deze is te gebruiken om op te nemen of te pauzeren middels een USB stick o.id.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
Paulus07 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:44:
meer mensen soms het probleem dat beeld en geluid niet synchroon lopen op tv? heb dit soms met bijvoorbeeld discovery. Er is dan ook geen download etc bezig wat voor vertraging/storing kan zorgen.
Zou je meer details over je setup kunnen geven? Speelt het probleem ook als je geluid direct via de TV (hdmi) beluisterd? (dus zonder boxen/versterker/hdmi-doorlussing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rock-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 14:16
Paulus07 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:44:
Ik ervaar dat ook soms, maar dan via Digitenne, denk dat dit eerder een issue is bij Discovery dan bij de TV aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dotto schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:35:
Ik heb al een tijdje de Amino 130M van Onsbrabantnet. Deze beschikt over een USB aansluiting. Weet iemand of deze is te gebruiken om op te nemen of te pauzeren middels een USB stick o.id.?
Nee, USB poort is niet in gebruik. De TV diensten, en dus ook de decoders komen via Glashart Media. Op hun site staan de handleidingen van alle decoders, waaronder ook die van jou. Zie hieronder.
Op diezelfde site staan trouwens nog veel meer interessante dingen die soms niet of niet meteen door de providers worden verteld aan klanten. Ga maar eens snuffelen.

Op pagina 7 van de handleiding van de 130M zie je dat de USB poort niet in gebruik is.

http://www.glashartmedia.nl/Diensten/Handleidingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
Gedwongen ontslagen bij Edutel

Bij het Eindhovense telecombedrijf Edutel verdwijnen dit jaar 50 banen. Vijftien medewerkers worden gedwongen ontslagen, zegt een woordvoerder.
Gedwongen ontslagen bij Edutel

Het bedrijf aan de Dorgelolaan is overgenomen door KPN-Telfort. Vanwege de overname wordt Edutel mogelijk in de toekomst verplaatst.

Het bedrijf wil niet zeggen wat de reden is voor de ontslaggolf. Er werken nu nog ruim honderd medewerkers bij Edutel.

Bron: http://www.studio040.nl/n...ontslagen-bij-edutel.html
Heb wel een vermoeden... KPN heeft het bedrijf overgenomen en gaat zijn eigen telefoniedienst doorduwen. Zit ik dan met mijn Edutel telefoonabbo bij ON.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:19
Edutel levert onder de namen OnsBrabantNet en ON diensten, zoals internet,bellen en televisie op diverse glasvezelnetwerken in heel Nederland. Edutel levert daarnaast sinds 2004 diensten voor de coöperaties Ons Net Nuenen en OnsNet Eindhoven.

Edutel levert (leverde) ook diensten die helemaal los staan van OnsBrabantNet en ON o.a. bij Fontys Hogescholen.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Rukapul schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 22:15:
[...]

Buurtgenoot ;)

Ik heb ook de eerste (vage!) brief ontvangen en het informatiewinkeltje gezien (incl. groot gat voor de deur voor de glasvezelaansluiting? :+).

Even de providers bekeken, maar als ik het goed zie word je min of meer gedwongen om een duur tripleplay pakket af te nemen welke provider je ook neemt? Internet-only is vrijwel even duur.

Ik wil glas in m'n huis/wijk en dat mag ook wel wat kosten, maar voel nooit zoveel om proefkonijn te zijn en wat mij betreft komt er eerst gewoon een (goedkope) internetaansluiting naast het bestaande UPC pakket.
En heb je al besloten wat te doen? Ik ben ook voor een internet only aansluiting in eerste instantie. Aangezien ik nu 30 euro kwijt ben aan 22mbit adsl, zie ik een 40 euro voor 200/200mbit van wisper wel zitten.

Een klein issue is dat de tv mogelijkheden echt ver ondermaats zijn aan wat UPC biedt. Ik wil bijv. best wat geld aan Formule 1 (dus Sport 1) besteden maar dat kan dus niet bij de meeste glasvezelaars. En zo te zien ook niet bij Wisper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij KPN glasvezel en Tele2 glasvezel is wel Sport 1 verkrijgbaar. Maar inderdaad is Wisper op TV gebied nog niet zo ver als de anderen. Wel hele goede kwaliteit maar nog niet zoveel plus zenders. Wel Eredivisie Live maar nog geen Sport of Film 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Normaal gesproken draai ik niet zomaar een speedtest/snelheidsmeting, echter kwam ik er vandaag achter dat ik "slechts" 40-60 mbit download haal, en hooguit 10 mbit up. Uit eerdere metingen (tijden terug) weet ik dat ik ook zonder problemen tegen de 100 mbit up en down kan halen.
Ik heb ook een computer rechtstreeks op de FTU gezet, ook daar haal ik slechts 10 mbit upload.
De FTU heb ik tevens een keer herstart, evenals mijn router. Tot zover geen resultaat.
Komt dit nou net toevallig zo uit omdat er wellicht een storing bekend is? Heeft iemand hier nog meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27

Arno

PF5A

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2453488284.png

Niet volle snelheid, wel voldoende :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Laatst online: 11-05-2022
Vanaf donderdag een nieuwe zender in het pluspakket: TNT op 326.

http://www.glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=289

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 06:16
De verhuisservice van OBN is niet zo geweldig. De 21e zouden ze onze diensten (internet en digitale televisie) overzetten op ons nieuwe adres. De 23e had ik pas tijd om te kijken (na 21:00). Resultaat was niet goed. Via Twitter gevraagd waar je terecht kon na 21:00 maar geen reactie. Na 9u meteen gebeld.

Na het eerste telefoontje te horen gekregen dat ze mijn Amino en een 'internet device' zagen. Achteraf kon dat niet. Werd mij verteld dat ze de diensten niet op mijn modem konden zetten. Ze gingen er werk van maken en zou anderhalve werkdag duren.

Na nogmaals gebeld te hebben voor een status update werd het verhaal anders. Ze waren in de wijkcentrale vergeten de aansluiting te activeren. Hiervoor moesten ze schakelen met de netwerkbeheerder. Normaal duurt zoiets 5 tot 10 werkdagen 7(8)7 Gelukkig kon ik ze op het geweldige idee brengen dat ze het wellicht konden voorspoedigen door het te escaleren. Ze gingen proberen om het nog voor 17:30 te regelen.

Helaas is dat niet gelukt en zit ik heel het weekend zonder internet en tv. Hopelijk heb ik maandag weer alle diensten. Een week te laat :( Naast het feit dat ze mij steeds aanspreken met de achternaam van mijn vriendin, heb ik het idee dat ze niet echt service gericht zijn bij OBN. De verhalen sluiten niet echt op elkaar aan. Via Twitter heb ik een reactie gekregen over een eventuele compensatie. Ik ben benieuwd.

Er is mij nog wel toegezegd dat mijn vaste IP adres mee wordt verhuist. Ik ben benieuwd morgen, maar heb er niet veel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik wil binnenkort gaan overstappen naar UPC, alleen nu heb ik even een vraag met betrekking tot de mailbox bij onsbrabantnet. Vervallen de mail boxen per direct of zit er nog een periode tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:30
Ik zit met een groot probleem nu.

Van on.nl heb ik een vast-ip adres gekregen..(ik woon in eindhoven en heb 100mbit abo) het vaste ip adres heb ik een tijdje terug aangevraagd en nu kom ik er achter dit verzoek is doorgevoerd doordat mijn internet plotseling niet meer werkt.
Ik heb on.nl gebeld en ze hebben mij het nieuwe vaste-ip adres telefonisch doorgegeven.

Ik ben dat dus vol verwachting gaan invullen met een static-ip in mijn router. Daarbij moest ik van on.nl ook het subnet mask 255.255.254.0 invullen.

Maar nu komt het grote probleem.... mijn router accepteerd dit subnet mask niet!!! als ik dit probeer op te slaan zegt hij "illegal value"

Nu zit ik dus zonder internet en on.nl heeft mij maar doorverwezen naar Linksys want ik heb een linksys E4200 router. Maar ik weet dat dit een redelijk normale en standaard router is... hoe kan het nou dat ik met dit probleem zit??

Weet iemand een technische oplossing voor mij?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:12

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb het net nog bij mij gecontroleerd (geen linksys) en daar staat hij inderdaad op .254.0. Dit moet ook gewoon geaccepteerd worden want het is een geldig subnet mask.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Dankje...goed om te weten dat on.nl wel juiste subnet heeft doorgegeven.

Zijn de overige velden gateway en DNS ook gewoon leeg bij jou?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De velden gateway en DNS moet je uiteraard invullen anders werkt het niet... Sterker nog waarschijnlijk krijg je de foutmelding die je krijgt omdat een router meestal checkt of de opgegeven gateway wel binnen het subnet ligt.

[ Voor 49% gewijzigd door ik222 op 28-01-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Tja wat zijn de gateway en dns dan?
On.nl zei dat ik die leeg moest laten

[ Voor 35% gewijzigd door SpitfireNL op 28-01-2013 21:33 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De DNS adressen zijn in elk geval 88.159.1.200 en 88.159.1.201. De gateway is afhankelijk van je IP adres, wat zijn de eerste 3 octetten daarvan?

/edit: Dan hebben ze je verkeerde info gegeven...

[ Voor 15% gewijzigd door ik222 op 28-01-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
88.159.81.XX

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is je gateway hoogstwaarschijnlijk 88.159.81.254 en mocht dat niet werken dan is het 88.159.80.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Dankjewel....dat heb ik nu geprobeerd.
Mijn router accepteerd alle waardes nu wel.... Maar ik krijg nog steeds geen websites geladen. Misschien even afwachten nog en een reboot uitvoeren.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou direct moeten werken.... Werkt het ook niet met 88.159.80.1?

Add: Eventueel zou je nog 88.159.81.1 of 88.159.80.254 kunnen proberen maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze die gekozen hebben als de gateway omdat die adressen in principe midden in het subnet liggen.

[ Voor 64% gewijzigd door ik222 op 28-01-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Nope....het werkt nog steeds niet. Alle boven genoemde gateways al geprobeerd.
Ik zal hier even een compleet plaatje geven van wat ik nu heb ingesteld.

Router linksys e4200 na factory defaults reset met de volgende gegevens ingevuld:
Static ip 88.159.81.XX
Subnet mask 255.255.254.0
Default gateway 88.159.81.254
DNS1 88.159.1.200
DNS2 88.159.1.201

That's all.

Edit: wat doet trouwens die knop op mijn internet glasvezel modem met dat slotje led icoontje er op? Was dat voor mac adres release? Die heb ik wel een paar keer ingedrukt namelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door SpitfireNL op 28-01-2013 22:20 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou goed moeten zijn, ik zou in dat geval morgen gewoon nogmaals de helpdesk bellen met het verzoek de vollledige gegevens door te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 28-01-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
@spitfire: Instellingen zien er goed uit. Ik zou opnieuw contact opnemen met ON.

Eventueel zou je een ping of traceroute (naar de DNS-servers of de gateway bijvoorbeeld) kunnen proberen om te kijken of je wel op het netwerk komt.

Die knop op het modem: niet aankomen. Volgens mij is dat een soort van debug modus waarbij je met een laptop o.i.d. kunt inloggen op het modem. Gevolg is dat alle instellingen op manual staan en geen van de diensten meer zullen werken. Heb je dus niets aan. Het modem kan enkel op afstand door ON of RF beheerd worden.

[ Voor 45% gewijzigd door Hulkiedulkie op 28-01-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
De dns en gateway krijgen alleen maar time outs met ping.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Je hoeft trouwens niet de DNS van ON te gebruiken. Ik heb zelf 3 andere DNS servers ingesteld en dat werkt prima.

Mijn instellingen:
IP: 88.159.A.XX
Subnet: 255.255.254.0
Gateway: 88.159.A.254
DNS: 4.2.2.5, 4.2.2.6 en 8.8.8.8
Link speed: Auto negotiate

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
Robtimus schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:47:
Je hoeft trouwens niet de DNS van ON te gebruiken. Ik heb zelf 3 andere DNS servers ingesteld en dat werkt prima.
Als hij de gateway al niet kan pingen zit het probleem niet in de DNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Nu in de ochtend nog steeds zonder internet. Besloten om vandaag een paar uur later naar werk te gaan zodat ik de technische dienst van on.nl kon bellen.

Ik heb wel een beetje vooruitgang geboekt want de gateway krijg ik nu wel response van. Maar nu blijft hij nog hangen op de DNS die niet reageert. Ik heb verschillende dns adressen geprobeerd. 4.2.2.5/6 en de standaard dns van on.nl 88.159.1.200/201.
Maar het werkt allemaal niet.

Aan de telefoon zeggen ze dat het niet aan hun kan liggen want zij zien dat alles correct is gekoppeld met de modem en mijn router.
Nu heb ik geprobeerd om mijn laptop direct op de modem aan te sluiten en mijn gegevens ingevuld in mijn ethernet adapter IPv4 protocol settings. Maar ook met mijn laptop direct op de modem aangesloten krijg ik wel reactie van gateway maar weer niet van de DNS.

On.nl heeft mij overigens geinformeerd dat een monteur laten komen het mij 45 euro voorrijdkosten kost. Maar als de fout aan hun kant ligt (aan glasvezelmodem of aansluiting) dan moeten ze dat toch gewoon maken en mag het mij toch niks kosten? lijkt me vreemd. Als achteraf blijkt dat de fout of defect aan mijn eigen kant ligt dan snap ik wel dat het mij geld kost.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Ik heb ook altijd nog geen internet, maar dat komt doordat de verhuizing verre van soepel verloopt :( Vandaag zelfs met Reggefiber gebeld. Zij hadden nog oude contactgegevens van de vorige bewoner in hun systeem staan. Aannemer moet nu nog bellen om een afspraak te maken, al weet ik niet waarom. Ze zijn iets vergeten in de wijkcentrale (te patchen?). Word er niet goed van. Hopelijk deze week nog internet en televisie. 21 januari zouden zij ons verhuizen. 24e om 9u heb ik voor de eerste keer gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 15:20
Heb sinds een maandje of 2 ook Glasvezel bij Onsbrabantnet, gemeente Woensdrecht. Moet zeggen dat alles eigenlijk zonder problemen is gegaan, en met mijn snelheid is ook niets mis. Wel heb ik raar fenomeen: Ik heb gewoon analoog DVB-C signaal, en ik kan alle zenders ontvangen, behalve RTL5 en RTL7. Dat vind ik erg raar. Als ik dan ook de zenderlijst heb ik het menu, springt hij ook van 4 naar 6 en naar 8, en daarna heb ik wel alles. Radio ontvangst is ook gewoon goed...

Ontvanger is Samsung DCB-B270R. Iemand een idee waarom juist die 2 zenders zich niet laten zien bij een scan ?

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 17:04

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Weet iemand hoe het zit met de combi abo's in Veldhoven? Ik heb alleen internet bij OBN, 100MBit voor 32.50,- Maar als ik de huidige internet-only abo's zie dan kost 60MBit al meer. Als ik TV erbij wil, ben ik dan van mijn goedkope internet abo af? Of komt TV er gewoon bij?

Ook kan ik niets vinden over het decoderkastje wat je erbij krijgt. Ik heb nu UPC, maar geen zin in die belachelijk beroerde Horizon STB. Is die STB van OBN wel een beetje snel en stabiel? En hoeveel programma's kun je tegelijk opnemen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Hulkiedulkie schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 04:02:
[...]

Als hij de gateway al niet kan pingen zit het probleem niet in de DNS
Dat snap ik, het was meer een side note.
SpitfireNL schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:14:
Ik heb wel een beetje vooruitgang geboekt want de gateway krijg ik nu wel response van. Maar nu blijft hij nog hangen op de DNS die niet reageert. Ik heb verschillende dns adressen geprobeerd. 4.2.2.5/6 en de standaard dns van on.nl 88.159.1.200/201.
Kun je wel de DNS servers pingen? Wat is het resultaat van de volgende commando's?
  • tracert 88.159.81.254
  • tracert 88.159.1.200
  • tracert 8.8.8.8
  • tracert tweakers.net

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
SpitfireNL schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:14:
Nu in de ochtend nog steeds zonder internet. Besloten om vandaag een paar uur later naar werk te gaan zodat ik de technische dienst van on.nl kon bellen.

Aan de telefoon zeggen ze dat het niet aan hun kan liggen want zij zien dat alles correct is gekoppeld met de modem en mijn router.
Nu heb ik geprobeerd om mijn laptop direct op de modem aan te sluiten en mijn gegevens ingevuld in mijn ethernet adapter IPv4 protocol settings. Maar ook met mijn laptop direct op de modem aangesloten krijg ik wel reactie van gateway maar weer niet van de DNS.

On.nl heeft mij overigens geinformeerd dat een monteur laten komen het mij 45 euro voorrijdkosten kost. Maar als de fout aan hun kant ligt (aan glasvezelmodem of aansluiting) dan moeten ze dat toch gewoon maken en mag het mij toch niks kosten? lijkt me vreemd. Als achteraf blijkt dat de fout of defect aan mijn eigen kant ligt dan snap ik wel dat het mij geld kost.
Wat ik van je verhaal begrijp heb je nu wel alles geprobeerd wat je kunt en gaat er iets fout met de routering oid binnen ON (dubbel uitgegeven ip-adres misschien). Laat die monteur maar komen, waarschijnlijk zit hij ook een half uur aan de telefoon. Of ze zoeken het van tevoren nog eens intern uit en lossen het op die manier op.

In mijn tijd bij ON lag de beoordeling over de kosten van het bezoek bij de monteur zelf, en als jou niets te verwijten valt zal deze geen kosten in rekening brengen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulkiedulkie op 29-01-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:36

spartacusNLD

This is Sparta!!

ginod schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:18:
Heb sinds een maandje of 2 ook Glasvezel bij Onsbrabantnet, gemeente Woensdrecht. Moet zeggen dat alles eigenlijk zonder problemen is gegaan, en met mijn snelheid is ook niets mis. Wel heb ik raar fenomeen: Ik heb gewoon analoog DVB-C signaal, en ik kan alle zenders ontvangen, behalve RTL5 en RTL7. Dat vind ik erg raar. Als ik dan ook de zenderlijst heb ik het menu, springt hij ook van 4 naar 6 en naar 8, en daarna heb ik wel alles. Radio ontvangst is ook gewoon goed...

Ontvanger is Samsung DCB-B270R. Iemand een idee waarom juist die 2 zenders zich niet laten zien bij een scan ?
http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69

Start frequentie: 304 Mhz
Symbol rate: 6.875
Modulatie: 64 QAM
DVB-C netwerk ID: 4800

heb je het zo ingesteld? netwerk ID is hier anders als normaal

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Robtimus schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:12:
[...]

Dat snap ik, het was meer een side note.

[...]

Kun je wel de DNS servers pingen? Wat is het resultaat van de volgende commando's?
  • tracert 88.159.81.254
  • tracert 88.159.1.200
  • tracert 8.8.8.8
  • tracert tweakers.net
Bij het uitvoeren van deze commands komt hij steeds maar tot en met de gateway 88.159.81.254 (2 hops) en alle hops daarna geven time outs.
Alleen bij tracert tweakers.net krijg ik 1 regel terug Unable to resolve target system name tweakers.net
Dan zal ik vanavond toch maar inderdaad die monteur moeten gaan bestellen.

Edit: zojuist weer on.nl gebeld en weer een andere medewerker aan de lijn die weer met een ander verhaal komt "ik zie een kleine bijzonderheid, lijkt er op dat de instellingen nog niet volledig zijn doorgevoerd. Ik zal dit bericht doorzetten naar onze technische dienst. Dan hoop ik dat het deze week nog opgelost kan worden. Zij zullen je dan zo spoedig mogelijk terug bellen"
Wat een lulkoek....vandaag had de technische dienst er in de ochtend al naar gekeken toen ik ze had gebeld. Als die experts al niets konden vinden hoe kan zo'n callcenter medewerker dan wel iets bijzonders opvallen als dat het mogelijk niet volledig geactiveerd zou zijn 8)7
Wat een amateurs daar. Gisteren avond werdt mij ook nog eens verteld dat ik geen gateway en dns hoefde in te vullen en nu dit weer.

[ Voor 36% gewijzigd door SpitfireNL op 29-01-2013 18:51 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Laat je de tracert wel doorlopen tot het einde? Sommige tussenstations geven geen resultaat terug maar de tracert gaat dan wel verder. Zo heb ik (inclusief router) 18 hops nodig voor 8.8.8.8 en 11 hops voor 88.159.1.200. In allebei de gevallen geven hops 3-8 geen resultaat terug.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ja die had ik door laten lopen.

[ Voor 162% gewijzigd door SpitfireNL op 29-01-2013 20:42 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ideetje. Kan er iemand nu RE.MO.VE.DIP pingen of tracen?
Mijn glasvezelmodem is de stroom nu van af dus dit ip kan je dan niet pingen. Als je die wel kan pingen betekent het dat mijn ip dubbel is uitgegeven en iemand anders die dus al gebruikt. Begrijp ik dat goed?

[ Voor 3% gewijzigd door SpitfireNL op 29-01-2013 20:54 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik zou dat IP adres maar snel weghalen, want de verkeerde mensen kunnen het misschien misbruiken (zodra je verbinding het doet).

Een ping werkt in ieder geval niet, maar dat kan ook komen door een goed afgestelde firewall. Een tracert levert ook binnen 20 hops niets op.

[ Voor 9% gewijzigd door Robtimus op 29-01-2013 20:49 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik heb op mijn android mobiel een ping app geinstalleerd en kan het ip adres gewoon pingen 3 packets 0% loss.

Ja ik edit mijn bericht zometeen en haal ip weg wanneer iemand heeft bevestigd dat mijn verhaal klopt. Kan je inderdaad niet pingen naar iemand waarvan de modem uit staat?
Ik laat het nog de hele nacht uit staan. Morgen vroeg bel ik wel weer naar on.nl dan.

[ Voor 26% gewijzigd door SpitfireNL op 29-01-2013 21:02 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-05 17:55

Pos

ik kan je ook pingen (4 sent, 4 recieved) en tracen, zitten wel 2 timeouts voor je ip.

[ Voor 13% gewijzigd door Pos op 29-01-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
SpitfireNL schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:25:
[...]

Edit: zojuist weer on.nl gebeld en weer een andere medewerker aan de lijn die weer met een ander verhaal komt "ik zie een kleine bijzonderheid, lijkt er op dat de instellingen nog niet volledig zijn doorgevoerd. Ik zal dit bericht doorzetten naar onze technische dienst. Dan hoop ik dat het deze week nog opgelost kan worden. Zij zullen je dan zo spoedig mogelijk terug bellen"
Wat een lulkoek....vandaag had de technische dienst er in de ochtend al naar gekeken toen ik ze had gebeld. Als die experts al niets konden vinden hoe kan zo'n callcenter medewerker dan wel iets bijzonders opvallen als dat het mogelijk niet volledig geactiveerd zou zijn 8)7
Wat een amateurs daar. Gisteren avond werdt mij ook nog eens verteld dat ik geen gateway en dns hoefde in te vullen en nu dit weer.
Zo'n verhaal heb ik nu met mijn verhuizing ook. Verschillende mensen met verschillende verhalen zonder resultaat. De eerste medewerker zag devices op mijn adres en de 2e zegt gewoon vrolijk dat de lijn in de wijkcentrale geactiveerd moet worden. Heb zelfs met Reggefiber contact gehad die de contactgegevens van de vorige (overlede) bewoner hadden en niemand konden bereiken voor een afspraak. Het is dat ik de gegevens niet krijg van de aannemer, anders had ik die ook nog even zelf gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911

zonoskar schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:37:
Weet iemand hoe het zit met de combi abo's in Veldhoven? Ik heb alleen internet bij OBN, 100MBit voor 32.50,- Maar als ik de huidige internet-only abo's zie dan kost 60MBit al meer. Als ik TV erbij wil, ben ik dan van mijn goedkope internet abo af? Of komt TV er gewoon bij?
Nee, je gaat ook voor het internet de nieuwe prijs betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 15:20
spartacusNLD schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:45:
[...]

http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69

Start frequentie: 304 Mhz
Symbol rate: 6.875
Modulatie: 64 QAM
DVB-C netwerk ID: 4800

heb je het zo ingesteld? netwerk ID is hier anders als normaal
Yup. het was even zoeken, maar dit zijn de waardes die ik ook gebruik.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Iemand een idee of er op DVB-C nog meer zenders in HD erbij komen ??

Kreeg in het voorjaar van 2012 een mail van Glashart Media dat er na een testfase meerdere kanalen in HD zouden worden doorgegeven, maar na Nederland 1, 2 & 3 HD blijft het oorverdovend stil........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Morgen krijg ik een universeel kastje aan de muur ipv het OBN modem. Dit omdat het glasvezelnetwerk open gesteld is voor verschillende aanbieders. Daarbij komt dan nog wel een OBN kastje bij zoals ze het mij verteld hebben. Helaas heeft de vorige bewoner er voor gekozen om dit in de woonkamer te doen en niet in de meterkast. Heeft iemand een idee wat voor kastjes dit zijn en hoe groot ze zijn? Heb ik straks nog ruimte om nog iets anders aan de muur te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is de universele glasvezelaansluiting oftewel UFTU:
http://www.glasvezel.nu/n...rsele-ftu-voor-ftth-markt

Maar omdat jij er ook meteen een modem op krijgt gaan die twee witte kappen er weer af en komt dit erop:
http://www.genexis.eu/pro...advanced-100-mbit-bridged

Staat best goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 22:29
http://www.onsbrabantnet....egevoegd-aan-Plus-pakket/
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=518282051526398

Op website en Facebookpagina van OBN/ON wordt gesproken over de "de HD-zender TNT", maar ik zie hem toch echt alleen in SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 14:26
odo966 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:29:
[...]

http://www.onsbrabantnet....egevoegd-aan-Plus-pakket/
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=518282051526398

Op website en Facebookpagina van OBN/ON wordt gesproken over de "de HD-zender TNT", maar ik zie hem toch echt alleen in SD.
Hij staat als zender van de maand op kanaal 33. Wel balen, want half Nederland heeft deze maand Sport1 als zender van de maand...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
als ze dan in maart ofzo sport 1 als zender van de maand maken. Kunnen we gewoon 2 F1 races kijken :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:41
Is er al iets bekend over eventuele vervanging van de packetfront modems? We zitten nu toch al flink wat jaren op 100/100, gaat daar ooit verandering in komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
zzattack schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 10:38:
Is er al iets bekend over eventuele vervanging van de packetfront modems? We zitten nu toch al flink wat jaren op 100/100, gaat daar ooit verandering in komen?
Witlof boven je zegt net dat hij een nieuw modem krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
* Witlof heeft nu 2 kastjes ;)

Een Genexis ding wat hier op lijkt: http://www.genexis.eu/pro...00-fiber-termination-unit
Met die 100 in de naamgeving ben ik bang dat de bandbreedte niet hoger mogelijk is.

Naast dat kastje heb ik ook nog een PacketFront DRG600 die ook niet sneller is volgens deze gegevens: http://www.packetfront.co..._600_Access_datasheet.pdf

Er hing zo'n PacketFront Glasvezel Modem DRG500.

Heb wel weer internet en digitale TV *O* Wel jammer dat het 2 weken later is dan gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-05 21:01
De DRG600 is het model wat je bij OnsNetEindhoven ook kreeg en die is inderdaad beperkt tot 100MBit.
Tot nu toe hebben alleen de nieuw aangelegde wijken/steden/dorpen snellere modems gekregen.

Om de verbindingen sneller te maken in de oude gebieden zullen niet alleen de modems vervangen moeten worden, maar ook de apparatuur in de POP's. Ik vermoed dat deze nog (lang) niet afgeschreven is dus het zal helaas nog wel even duren voor er een upgrade in zit.

Daarnaast lopen we bij nieuwe apparatuur het risico dat het KPN spullen worden met alle beperkingen van dien: trage klantenservice, providerwissel enkel met afsluiting, mindere kwaliteit IPTV die encrypted is, etc.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 21:14

Preaper

...

Is er een manier om op mijn packetfront modem in te loggen en iets af te lezen over de signaal kwaliteit?

Reden hiervoor is dat ik sinds kort problemen heb met de internetsnelheid. Ik haal nauwelijks 10Mbit, terwijl ik een 100Mbit abonnement heb.

[ Voor 55% gewijzigd door Preaper op 06-02-2013 11:08 ]

Ik objecteer, u eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
De PacketFront is (voorzover bij mij bekend) alleen door de provider zelf uit te lezen. Als je met de helpdesk belt dan kunnen zij meer info verschaffen. Weet je trouwens zeker dat je router niet de bottel nek is (mits die er tussen zit natuurlijk).

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 21:14

Preaper

...

Ik heb altijd snel internet gehad tot sinds kort. De router is niet het probleem. Ik zal de helpdesk dan maar een belletje geven.

Edit:
Dit was een simpele oplossing! Kreeg een vriendelijke medewerker aan de lijn die al heel snel zag dat ik mijn router op poort nr 4 had aangesloten ipv een v/d andere. Poort 4 heeft beperkingen en is eigenlijk bedoeld voor diagnostiek.

Even de kabel in poort 1 geprikt en voila! Hij vliegt weer.

[ Voor 54% gewijzigd door Preaper op 06-02-2013 12:35 ]

Ik objecteer, u eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hclaassens
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-08-2020
Plotseling zijn de High Defintion varianten van de Duitse zenders Arte, ARD en ZDF verdwenen in het IPTV pakket. Klagen bij de helpdesk was zinloos volgens de medewerker, want het was hun medegedeeld door glashartmedia. Ook mijn opmerking over minder waar voor mijn geld maakte totaal geen indruk. De kwaliteit van OnsBrabantNet gaat steeds verder achteruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Laatst online: 11-05-2022
Volgens mij heeft Glashart zonder communicatie naar klanten zelf maar besloten om de HD-versies van ARD en ZDF te vervangen door SD-zenders.

Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Paulus07 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:55:
als ze dan in maart ofzo sport 1 als zender van de maand maken. Kunnen we gewoon 2 F1 races kijken :D :P
zal nooit gebeuren, Sport1 / Film1 is van Liberty Global (moederbedrijf UPC).
heb begrepen dat ze dit wel aan andere provider verkopen maar een bedrijf als OBN is daar gewoon te klein voor (om dat te kunnen betalen / betaalbaar maken voor klanten)

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
spartacusNLD schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:59:
[...]

heb begrepen dat ze dit wel aan andere provider verkopen maar een bedrijf als OBN is daar gewoon te klein voor (om dat te kunnen betalen / betaalbaar maken voor klanten)
klopt. via twitter gaven ze dat ook aan: "Helaas zit de zender Sport1 niet in ons pakket. Wij bieden deze maand de zender TNT aan als zender van de maand"

Dan maar op een andere manier aan F1 video komen als ze dat zo graag willen -_-

Hallo Engeland en Duitsland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_b
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-03-2021

p_b

hclaassens schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:03:
Plotseling zijn de High Defintion varianten van de Duitse zenders Arte, ARD en ZDF verdwenen in het IPTV pakket. Klagen bij de helpdesk was zinloos volgens de medewerker, want het was hun medegedeeld door glashartmedia. Ook mijn opmerking over minder waar voor mijn geld maakte totaal geen indruk. De kwaliteit van OnsBrabantNet gaat steeds verder achteruit!
Voor zover ik kan nagaan hebben we voor het verwijderen van deze HD zenders niets teruggekregen. Vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:59:
[...]

OBN hoeft dat ook helemaal niet te betalen. OBN levert het wholesaleproduct van Glashart Media, tegenwoordig KPN-ITNS.
Dus niet meer zo klein. Zal mee gewoon te duur zijn om financieel verantwoord te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hclaassens
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-08-2020
Hier in Best haperende zenders vooral op IPTV maar ook in mindere mate op Dvb-C. Op de website van OnsBrabantNet gemeente Best GEEN informatie. De klantenservice had 49 wachtenden voor me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359628

Ook hier in Schijndel hapert het beeld van diverse televisiezenders. Het maakt niet uit of het via de coax, DVB-C of via IP-TV is. Er is duidelijk iets mis met de aanvoer van de TV kanalen. Vreemd genoeg is er bij OnsBrabantNet geen storing bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 12:50
Jup. Same here. Stotterende TV-zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-03 15:34
Hier in veldhoven ook haperend beeld. Iemand al door de wachtrij heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

yannickie111 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:40:
Jup. Same here. Stotterende TV-zenders.
er was / is inderdaad een storing gaande :/ ze geven aan dat de storing nu (deels) moet zijn opgelost. :)
Pallas schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:59:
Hier in veldhoven ook haperend beeld. Iemand al door de wachtrij heen?
ze zijn om 21:00 dicht..

[ Voor 42% gewijzigd door spartacusNLD op 21-02-2013 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wat nu? Heb overigens al een tijd laatst van haperende zenders. Dacht eerst dat het aan mijn verbinding lag naar mijn IP TV kastje omdat die via een power hub gaat maar nu ging ik uit wanhoop maar via het omgevormde analoog signaal kijken en tot mijn verbazing zag ik dat daar het TV signaal ook haperde. Nu weet ik dus niet of het allang speelt maar ik wilde mijn halve kamer verbouwen om een vaste ethernet kabel te leggen naar mij IP TV kastje maar dat is misschien dus niet nodig omdat het signaal van OnsBrabantNet (of moet ik zeggen GlasHart Media) k#t is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Anoniem: 359628 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:08:
En wat nu? Heb overigens al een tijd laatst van haperende zenders. Dacht eerst dat het aan mijn verbinding lag naar mijn IP TV kastje omdat die via een power hub gaat maar nu ging ik uit wanhoop maar via het omgevormde analoog signaal kijken en tot mijn verbazing zag ik dat daar het TV signaal ook haperde. Nu weet ik dus niet of het allang speelt maar ik wilde mijn halve kamer verbouwen om een vaste ethernet kabel te leggen naar mij IP TV kastje maar dat is misschien dus niet nodig omdat het signaal van OnsBrabantNet (of moet ik zeggen GlasHart Media) k#t is....
IPTV (met amino's) over UTP is ALTIJD beter dan via powerline! mocht je echt geen UTP kunnen leggen bel de klantenservice ff en vraag naar moca (Multimedia Over Coax Adapter), dit zorgt er voor dat je via coax IPTV kunt krijgen.. kost wel 100 euro's

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 20-02-2013 22:37 ]

• Paulus07
  • Niet online
Hier nu ook schokkende zenders :S

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

klopt ze geven aan dat de storing weer terug is aaaaaannd its gone :)

[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 21-02-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heb hier nu al zolang IPTV er is IPTV over Powerline: nooit storingen gehad.
Spartacus: heb je meer info over die MOCA?

[ Voor 22% gewijzigd door VonFoX op 23-02-2013 11:28 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Laatst online: 18:27
Bij mijn Animo mislukt de authentificatie deze ochtend met als gevolg geen HD-pakket. Is er een storing? Iemand anders problemen? Ik woon in Valkenswaard.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 10:39
In Eindhoven ook storing. Alleen standaard zenders, geen HD- of voetval pakket. Op de site van ON.nl is niets terug te vinden tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Laatst online: 18:27
Klopt, ik was ook al het zoeken. Dus blijkbaar een (algemene) storing en de problemen hoeven niet 'binnenshuis' gezocht te worden.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Door die storing kan ik geen #eredivisielive kijken. Klote zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503109

Ook hier in Son hetzelfde probleem. Gele menubalk en mis zenders uit plus en HD pakket. geen eredivisielive dus. Zat me net te verheugen op de wedstrijd. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 10:39
Ja, ik kijk nu via internet, echt slechte kwaliteit. Ga toch wel even een mailtje sturen, betaal er genoeg voor per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503127

Hier ook geen plus zenders en geen HBO, laten we hopen dat het snel is opgelost ! (Eindhoven hier zo, Doornakkers)
Pagina: 1 ... 22 ... 50 Laatste