Lijkt weer te werken hier in Eindhoven nu, na een herstart van de Amino.
Wat me ook opviel tijdens de storing is dat in het menu het icoontje van onsbrabantnet was vervangen voor het glashart icoontje. Je zou bijna zeggen dat ze iets aan het omzetten zijn.
Als er een storing is in de authenticatie van de Amino's vallen deze terug op hun 'basis' instellingen. Dus geen extra pakketten en op de standaard provider (Glashart Media). Daarom kun je bij zo'n storing je extra pakketten niet kijken en krijg je een andere interface kleur en icoon.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Ik ben me aan het orienteren om bij UPC weg te komen na hun Horizon debacle. Ik heb al internet van OBN, dus jullie pakketten liggen voor de hand. Ik heb wel nog een aantal vragen waar ik graag antwoord op heb:
1. Ik heb nu 100MBit internet van OBN met een vast IP adres. Ik zou graag dit vast IP adres willen behouden, kan dat?
2. Welke STB krijg je bij het Flex Plus abonnement met HD recorder?
3. Hoe gaat de decoder om met HD materiaal? Bij UPC wordt deze zeer traag als je HD afspeelt, en fast forward is totaal niet vloeiend meer. Gaat dat met de meegeleverde HD recorder beter?
4. Is het mogelijk een eigen decoder aan te schaffen en deze te gebruiken?
5. Hoe is de kwaliteit van de zenders in vergelijk met UPC?
6. Wat kan ik met de optionele digitale ontvanger? Ik verwacht geen extra kastjes nodig te hebben naast de STB.
7. Wat is het verbruik van de STB in standby? Bij UPC is dat schrikbarend hoog. Ik kan overigens helemaal niets vinden qua specs van deze STB. Bv hoeveel tuners zitten er in, dus hoeveel programma's kun je tegelijk opnemen? Of kun je de zenders zelf indelen?
8. Kan ik opnames op de STB via mijn netwerk streamen naar mijn PC of iPad?
1. Ik heb nu 100MBit internet van OBN met een vast IP adres. Ik zou graag dit vast IP adres willen behouden, kan dat?
2. Welke STB krijg je bij het Flex Plus abonnement met HD recorder?
3. Hoe gaat de decoder om met HD materiaal? Bij UPC wordt deze zeer traag als je HD afspeelt, en fast forward is totaal niet vloeiend meer. Gaat dat met de meegeleverde HD recorder beter?
4. Is het mogelijk een eigen decoder aan te schaffen en deze te gebruiken?
5. Hoe is de kwaliteit van de zenders in vergelijk met UPC?
6. Wat kan ik met de optionele digitale ontvanger? Ik verwacht geen extra kastjes nodig te hebben naast de STB.
7. Wat is het verbruik van de STB in standby? Bij UPC is dat schrikbarend hoog. Ik kan overigens helemaal niets vinden qua specs van deze STB. Bv hoeveel tuners zitten er in, dus hoeveel programma's kun je tegelijk opnemen? Of kun je de zenders zelf indelen?
8. Kan ik opnames op de STB via mijn netwerk streamen naar mijn PC of iPad?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb niet alle antwoorden (ik zit bij ON en heb geen Amino 'decoder' met opnamefunctie), maar ik wat ik weet zal ik hieronder beantwoorden.zonoskar schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:49:
Ik ben me aan het orienteren om bij UPC weg te komen na hun Horizon debacle. Ik heb al internet van OBN, dus jullie pakketten liggen voor de hand. Ik heb wel nog een aantal vragen waar ik graag antwoord op heb:
Zolang je geen nieuw abonnement neemt, maar het IPTV pakket bovenop je bestaande abonnement lijkt me dat je het IP houd. Neem je een nieuw pakket, dan zou je deze kunnen kwijtraken. Het beste kun je dit bij de helpdesk even navragen.1. Ik heb nu 100MBit internet van OBN met een vast IP adres. Ik zou graag dit vast IP adres willen behouden, kan dat?
De Amino M540 is het apparaat wat volgens mij nu meestal wordt geleverd. Het zou nog een M532 kunnen zijn, maar deze worden in principe niet meer geleverd.2. Welke STB krijg je bij het Flex Plus abonnement met HD recorder?
Bij IPTV: Nee*.4. Is het mogelijk een eigen decoder aan te schaffen en deze te gebruiken?
Voor DVB-C (dat zijn enkel de basiszenders die je ook via analoog krijgt): Ja. Dat moet zelfs, want er wordt bij OBN geen DVB-C decoder geleverd. Je hebt hier geen smartcard bij nodig, dus in principe werkt iedere DVB-C decoder, ook de decoder die in je TV is ingebouwd.
* als je in het WDGO gebied woont kun je met een HTPC de IPTV ontvangen. Dit wordt niet officieel ondersteund en werkt niet voor alle zenders. Ook is er geen enkele garantie dat een HTPC oplossing in de toekomst blijft werken.
DVB-C: De Nederlandse zenders (SD + Nederland 1, 2 en 3 in HD) zijn minstens zo goed, maar waarschijnlijk beter. Deze worden namelijk niet opnieuw gecomprimeerd. UPC doet dit wel.5. Hoe is de kwaliteit van de zenders in vergelijk met UPC?
IPTV: In WDGO gebied is zowel SD als HD minstens zo goed, maar waarschijnlijk beter. In WBA+ gebied zijn de SD zenders waarschijnlijk niet zo goed. De HD zenders wel.
Je kan IPTV niet naar je PC streamen*. Voor je iPad is er een app van Glashart Media die je kan gebruiken.8. Kan ik opnames op de STB via mijn netwerk streamen naar mijn PC of iPad?
* Zie de opmerking bij vraag 4 over WDGO. Bij een HTPC oplossing kun je uiteraard wel streamen naar je PC.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Bedankt voor de antwoorden. Hoe kom ik er achter of ik in een WDGO of WBA netwerk zit? Ik kan zo snel via google er niet achter komen. Ik heb OBN in Veldhoven al sinds de dag dat het uitkwam (al zat ik wel in de laatste regio van Veldhoven).
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik ben zelf nog geen 100% harde methode tegengekomen om dit te bepalen. Vooral het aanlegmoment van het netwerk bepaalt dit.
Het feit dat je een vast IP hebt zegt mij dat je op WDGO (of was het nou WGDO? Haal de volgorde altijd door elkaar
) zit. Volgens mij is deze mogelijkheid op de WBA+ netwerken nooit geboden. Ook als het een 'oud' glasvezelnetwerk is, is de kans op WDGO erg groot.
Heb je de mogelijkheid om een snelheid hoger dan 100MBit aan te vragen? Als dat niet kan, is de kans dat je op WDGO zit ook weer groter.
Het feit dat je een vast IP hebt zegt mij dat je op WDGO (of was het nou WGDO? Haal de volgorde altijd door elkaar
Heb je de mogelijkheid om een snelheid hoger dan 100MBit aan te vragen? Als dat niet kan, is de kans dat je op WDGO zit ook weer groter.
EDIT: Ik zie net dat je in Veldhoven woont. Veldhoven is inderdaad een gebied waar WGDO beschikbaar is levert maar ik heb geen idee of OBN haar diensten afneemt bij WGDO of bij KPN WMP+?ShadowLord schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:11:
Ik ben zelf nog geen 100% harde methode tegengekomen om dit te bepalen. Vooral het aanlegmoment van het netwerk bepaalt dit.
Het feit dat je een vast IP hebt zegt mij dat je op WDGO (of was het nou WGDO? Haal de volgorde altijd door elkaar) zit. Volgens mij is deze mogelijkheid op de WBA+ netwerken nooit geboden. Ook als het een 'oud' glasvezelnetwerk is, is de kans op WDGO erg groot.
Betere manier: Probeer eens een pc check bij www.tweak.nl
Als daaruit komt dat Alles in 1- Blauw leverbaar is bij jou dan zit je in WGDO gebied. Dat daar ook Groen leverbaar is doet verder niet ter zake maar dat Blauw doet 't em.
[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 26-02-2013 16:14 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Sorry, maar dat laatste klopt helaas niet. Dat zou impliceren dat WBA/WMP+ netwerken vaak wel meer dan 100 Mbit kunnen leveren. Dat zijn er helaas nog steeds maar heeeel weinig. En op veel WGDO netwerken kon je wel 200 Mbit abonnementen krijgen. Dus de theorie klopt helaas niet.ShadowLord schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:11:
Het feit dat je een vast IP hebt zegt mij dat je op WDGO (of was het nou WGDO? Haal de volgorde altijd door elkaar) zit. Volgens mij is deze mogelijkheid op de WBA+ netwerken nooit geboden. Ook als het een 'oud' glasvezelnetwerk is, is de kans op WDGO erg groot.
Maar goed: het antwoord is er al. Veldhoven is WGDO en WBA/WMP+ gebied. Blijft alleen de vraag via welke kant OBN haar diensten levert. Ik ben er bang voor aangezien ze onder Edutel vallen en Edutel is van KPN tegenwoordig. Maar ja: WGDO ook..
Ik krijg mijn diensten in Eindhoven (OnsNetEindhoven ON) volgens mij ook via Edutel. En dit is een WGDO only netwerk. Dus die vlieger gaat ook niet op 
Maar bedankt voor de extra info over WGDO/WMP+. Zover ik wist waren er bij WGDO enkel 100MBit vezels en was er bij WMP+ een mix van 100MBit en 1GBit vezels (afhankelijk van de leeftijd). Blijkbaar loopt dit nog verder door elkaar heen (dus zijn er ook WGDO netwerken met 1GBit vezels).
Geeft ook maar weer aan hoe rommelig het is geworden in glasvezelland (en door toedoen KPN). Want qua internet, telefonie en analoge/DVB-C diensten is er geen enkel verschil.*
Maar op IPTV gebied is er echt een grote kloof. En dit is niet te zien totdat je je pakket geleverd krijgt en het ineens blijkt tegen te vallen...
Niet alleen voor de HTPC gebruikers, maar ook in TV kwaliteit, zeker voor de SD kanalen. En dit allemaal om dat KPN op hun WMP+ netwerk niet competent genoeg is geweest om de goede Glashart Media TV streams te kunnen bieden.
Waarschijnlijk hangt dit weer samen met de plaatsen waar KPN 'glasvezel' verkocht wat gewoon VDSL bleek te zijn (zie: http://www.nu.nl/internet...pn-rechter-glasvezel.html). Hiervoor moesten de TV streams van een lagere bitrate voorzien worden...
* Ja er zijn plaatsen waar geen analoge TV/DVB-C beschikbaar is, maar dit is altijd goed te zien bij het bestellen van je diensten.
Maar bedankt voor de extra info over WGDO/WMP+. Zover ik wist waren er bij WGDO enkel 100MBit vezels en was er bij WMP+ een mix van 100MBit en 1GBit vezels (afhankelijk van de leeftijd). Blijkbaar loopt dit nog verder door elkaar heen (dus zijn er ook WGDO netwerken met 1GBit vezels).
Geeft ook maar weer aan hoe rommelig het is geworden in glasvezelland (en door toedoen KPN). Want qua internet, telefonie en analoge/DVB-C diensten is er geen enkel verschil.*
Maar op IPTV gebied is er echt een grote kloof. En dit is niet te zien totdat je je pakket geleverd krijgt en het ineens blijkt tegen te vallen...
Niet alleen voor de HTPC gebruikers, maar ook in TV kwaliteit, zeker voor de SD kanalen. En dit allemaal om dat KPN op hun WMP+ netwerk niet competent genoeg is geweest om de goede Glashart Media TV streams te kunnen bieden.
Waarschijnlijk hangt dit weer samen met de plaatsen waar KPN 'glasvezel' verkocht wat gewoon VDSL bleek te zijn (zie: http://www.nu.nl/internet...pn-rechter-glasvezel.html). Hiervoor moesten de TV streams van een lagere bitrate voorzien worden...
* Ja er zijn plaatsen waar geen analoge TV/DVB-C beschikbaar is, maar dit is altijd goed te zien bij het bestellen van je diensten.
Laatst een KPN verkoper aan de deur die beweerde dat ik 500mb up/down kon krijgen in Meerhoven...
Hem toch duidelijk gemaakt dat dat echt niet mogelijk is omdat het netwerk in Meerhoven daar niet voor geschikt is...
Hem toch duidelijk gemaakt dat dat echt niet mogelijk is omdat het netwerk in Meerhoven daar niet voor geschikt is...
Doe maar een onsje meer...
WGDO only gebied bestaat volgens mij niet meer. Voor zover ik weet heeft KPN haar apparatuur in al die PoPs ook bijgeplaatst. Maar wellicht dat ze er nog een paar moeten..
Even voor de zekerheid: Het zit niet in de vezels hoor. Die kunnen wel 10Gbit aan, geen enkel probleem. Je moet alleen de PoPs uitrusten bij Gbit apparatuur en bij de klant thuis ook een andere NT plaatsen. De verbinding ertussen, oftewel de vezels, hoeven niet vervangen te worden. Gelukkig niet...
En laten we niet beginnen over de keuzes van KPN op televisiegebied.... dan blijf ik huilen. WMP+ gaat wel maar HD is nog steeds maar 13 Mbit. Op WGDO rond de 20Mbit.. En zo zou het moeten!
Even voor de zekerheid: Het zit niet in de vezels hoor. Die kunnen wel 10Gbit aan, geen enkel probleem. Je moet alleen de PoPs uitrusten bij Gbit apparatuur en bij de klant thuis ook een andere NT plaatsen. De verbinding ertussen, oftewel de vezels, hoeven niet vervangen te worden. Gelukkig niet...
En laten we niet beginnen over de keuzes van KPN op televisiegebied.... dan blijf ik huilen. WMP+ gaat wel maar HD is nog steeds maar 13 Mbit. Op WGDO rond de 20Mbit.. En zo zou het moeten!
Dat is ook de reden waarom ik een beetje terughoudend ben met overstappen. De qualiteit bij UPC is redelijk goed, alleen de decoders zijn zo bagger. Ik kon overigens de PC check niet vinden op de tweak.dsl pagina niet vinden.ShadowLord schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:19:
En dit is niet te zien totdat je je pakket geleverd krijgt en het ineens blijkt tegen te vallen...
Dat van de vezels wist/weet ik wel, maar dan werd de uitleg wel heel erg langBarre73 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:18:
WGDO only gebied bestaat volgens mij niet meer. Voor zover ik weet heeft KPN haar apparatuur in al die PoPs ook bijgeplaatst. Maar wellicht dat ze er nog een paar moeten..
Overigens zit ik als Eindhovenaar (Woensel Oost) volgens mij nog steeds op een POP die WGDO only is (of in ieder geval recent nog was).
Website: www.tweak.nlzonoskar schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:31:
[...]
Dat is ook de reden waarom ik een beetje terughoudend ben met overstappen. De qualiteit bij UPC is redelijk goed, alleen de decoders zijn zo bagger. Ik kon overigens de PC check niet vinden op de tweak.dsl pagina niet vinden.
Postcode check zit aan de rechterkant beetje in het midden(afhankelijk van je scherm natuurlijk...)
Maar dat hoeft nu niet meer. Ik kan je bevestigen dat Veldhoven WGDO is.
Ik kan je zeggen: de decoders van UPC zijn nog allicht beter dan die van OBN. Veel problemen, traag zappen en de afstandsbediening reageert alleen als je er recht voor zit (in ieder geval bij de 532)...zonoskar schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:31:
[...]
Dat is ook de reden waarom ik een beetje terughoudend ben met overstappen. De qualiteit bij UPC is redelijk goed, alleen de decoders zijn zo bagger. Ik kon overigens de PC check niet vinden op de tweak.dsl pagina niet vinden.
Ik wou net zeggen, in antwoord op mensen die overwegen naar OBN/ON te komen vanwege het "Horizon debacle" van UPC... tel je zegeningen misschien eerst maar eens. Ik zit juist te overwegen om naar UPC te gaan voor televisie, ook vanwege meer zenders in het aanbod die mij aanspreken, en ik heb die Horizon nog niet in het echt gezien, het mag dan een debacle genoemd worden, maar de intertface ziet er nog altijd een stuk gelikter uit dan de toch wel vrij trage en clunky GHM Amino interface/afstandsbediening.
Of ik dan ook naar UPC internet zou willen is een tweede. Dat zal ook wel redelijk goed zijn, maar de 100/100 Mbit van ON ben ik eigenlijk wel heel blij mee. Misschien toch kijken of het de moeite waard is alleen internet te nemen bij ON, en bij UPC alleen tv.
Of ik dan ook naar UPC internet zou willen is een tweede. Dat zal ook wel redelijk goed zijn, maar de 100/100 Mbit van ON ben ik eigenlijk wel heel blij mee. Misschien toch kijken of het de moeite waard is alleen internet te nemen bij ON, en bij UPC alleen tv.
Als het goed is zou er ook geen M532 meer geleverd moeten worden maar alleen nog de M540. En die werkt prima vind ik zelf..
Of de A140 als we over zonder harde schijf praten.
Of de A140 als we over zonder harde schijf praten.
Ik heb de recorder besteld toen deze net werd uitgegeven, dus vandaar dat ik nu een 532 heb. Die kan ik ook niet omruilen voor een 540 denk ik. Merk je daar echt verschil in dan?
Ik zou graag tv van UPC hebben. De Horizon box werkt veel beter dan de Amino. En met een Horizon kun je 8 programma's tegelijk opnemen, met de Amino maar 1. En de interface van de Horizon box is erg gelikt moet ik zeggen...
Ik zou graag tv van UPC hebben. De Horizon box werkt veel beter dan de Amino. En met een Horizon kun je 8 programma's tegelijk opnemen, met de Amino maar 1. En de interface van de Horizon box is erg gelikt moet ik zeggen...
Ok, dus weer een gevalletje van het gras lijkt altijd groener bij de buren? Waarom krijgt niemand het decoder gedeelte goed? Dat zou toch niet zo'n probleem moeten zijn lijkt me. Ik blijf dan maar bij UPC, ook al ben ik 82 euro kwijt per maand aan bellen, internet en televisie.
Waarschuwing: Beetje offtopic post. Bij voorbaat excuus 
Ziggo krijgt het decoder deel wel 'goed' om 1 hele simpele reden: je kan er zelf ook een uitkiezen als je niet de standaard decoder wilt. Zowel bij UPC als bij glasvezel heb je geen vrije keuze. En dan is de motivatie om een -echt- goede decoder te maken natuurlijk een stuk lager. Immers, de klant kan toch niet anders.
Neem mijn situatie nu. Ik kan kiezen uit:
* Digitenne: weinig zenders, slechte beeldkwaliteit en storingsgevoelig. En is van KPN...
* UPC kabelaansluiting: DVB-C is dichtgetimmerd. Analoog is niet meer van deze tijd. En UPC is ook niet een geweldig bedrijf...
* Glasvezel: Uiteindelijk ook allemaal van KPN (hier gelukkig nog niet helemaal). DVB-C heeft veel te weinig zenders. IPTV is dichtgetimmerd*
* ADSL: beeldkwaliteit is niet zo goed, storingsgevoelig en ook dichtgetimmerd. Daarnaast heb ik de bestaande telefoonbekabeling in het gebouw (woon in een appartement) gezien dus meer dan een paar MBit verwacht ik daar niet uit. En het koper is van, je raad het al, KPN...
* Sateliet: Redelijke tot goede beeldkwaliteit en vrij open. Helaas niet mogelijk hier, want in woon in een appartement. Schotel op dak plaatsen is dus geen optie (en aan/op balkon mag niet).
* Ik heb WGDO dus ik kijk voorlopig nog met m'n HTPC dus ik ben nu nog 'vrij'. Maar hoe lang dat nog gaat duren? Een aantal zenders zijn inmiddels al gecodeerd.
Zodra WGDO wegvalt het ik dus geen opties meer, alleen maar beperkingen. En dan durft de NMa te spreken van genoeg concurrentie op de TV markt. Even opsommen. Ik heb de keuze uit: KPN, UPC, KPN en KPN. Bah.
Ziggo krijgt het decoder deel wel 'goed' om 1 hele simpele reden: je kan er zelf ook een uitkiezen als je niet de standaard decoder wilt. Zowel bij UPC als bij glasvezel heb je geen vrije keuze. En dan is de motivatie om een -echt- goede decoder te maken natuurlijk een stuk lager. Immers, de klant kan toch niet anders.
Neem mijn situatie nu. Ik kan kiezen uit:
* Digitenne: weinig zenders, slechte beeldkwaliteit en storingsgevoelig. En is van KPN...
* UPC kabelaansluiting: DVB-C is dichtgetimmerd. Analoog is niet meer van deze tijd. En UPC is ook niet een geweldig bedrijf...
* Glasvezel: Uiteindelijk ook allemaal van KPN (hier gelukkig nog niet helemaal). DVB-C heeft veel te weinig zenders. IPTV is dichtgetimmerd*
* ADSL: beeldkwaliteit is niet zo goed, storingsgevoelig en ook dichtgetimmerd. Daarnaast heb ik de bestaande telefoonbekabeling in het gebouw (woon in een appartement) gezien dus meer dan een paar MBit verwacht ik daar niet uit. En het koper is van, je raad het al, KPN...
* Sateliet: Redelijke tot goede beeldkwaliteit en vrij open. Helaas niet mogelijk hier, want in woon in een appartement. Schotel op dak plaatsen is dus geen optie (en aan/op balkon mag niet).
* Ik heb WGDO dus ik kijk voorlopig nog met m'n HTPC dus ik ben nu nog 'vrij'. Maar hoe lang dat nog gaat duren? Een aantal zenders zijn inmiddels al gecodeerd.
Zodra WGDO wegvalt het ik dus geen opties meer, alleen maar beperkingen. En dan durft de NMa te spreken van genoeg concurrentie op de TV markt. Even opsommen. Ik heb de keuze uit: KPN, UPC, KPN en KPN. Bah.
Perfect verwoord, ik baal ook dat ik straks gewoon weer klant ben bij KPN. Of overstappen naar UPC, kiezen uit twee kwaden.ShadowLord schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:14:
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
Ja, precies, zo is de keuze ook een beetje bij ons. We hebben een 500Mbit abbonnement van ON (Eindhoven) en dan zit je uiteindelijk toch weer met die uitzuigers van KPN. De NMa had die overname moeten tegenhouden.
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.
Klopt het dat de nieuwsserver bij OBN (news.onsbrabantnet.nl) eruit ligt? Er komt niets meer binnen op het moment. Hebben jullie ook problemen met downloaden?
Update: Volgens mij hebben ze de boel daar weer aan de gang
Update: Volgens mij hebben ze de boel daar weer aan de gang
[ Voor 17% gewijzigd door SpeedingWilly op 01-03-2013 11:15 ]
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Heeft iemand hier nog een amino m540 te koop? edit: niet meer nodig
[ Voor 21% gewijzigd door martk2280 op 07-03-2013 11:24 ]
Nergens een aankondiging gezien, maar Al Jazeera English lijkt te zijn toegevoegd op IPTV kanaal 245.
In de zenderlijst van GHM is hij er stilletjes bijgezet: http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81
In de zenderlijst van GHM is hij er stilletjes bijgezet: http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81
Communiceren vinden ze sowieso erg moeilijk bij GHM/OBN. Maar een goede zaak dat er zenders worden toegevoegd. Nu nog Sky News, Russia Today, FoxLife, SWR, Sport1, Film1, ARD HD, ZDF HD, Eurosport 2 HD en Arte HD toevoegen, om gelijk te staan met UPC...
@elwinvangestel:
Zo'n goede zaak is dat niet bij GHM/OBN.
ARD HD, ZDF HD en Arte HD zijn onlangs verdwenen op IPTV, ook zonder aankondiging.
Dus gelijk komen met UPC gaat niet lukken......
ARD HD, ZDF HD en Arte HD zijn onlangs verdwenen op IPTV, ook zonder aankondiging.
[ Voor 12% gewijzigd door Moost01 op 07-03-2013 17:43 ]
... en BBC One HDelwinvangestel schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:23:
Nu nog Sky News, Russia Today, FoxLife, SWR, Sport1, Film1, ARD HD, ZDF HD, Eurosport 2 HD en Arte HD toevoegen, om gelijk te staan met UPC...
Sowieso benieuwd wat er met de plek van BBC HD gebeurt binnenkort, als BBC deze op 26 maart over laat gaan in BBC Two HD. Zal GHM deze in eerste instantie klakkeloos op kannal 116 blijven doorgeven? Terwijl hij eigenlijk gewoon als HD-versie van BBC Two op een en hetzelfde kanaalnummer 112 erbij zou moeten komen zoals de meeste HD-simulcasts. Maar op het moment dat ze dat doen wordt het wel heel expliciet dat ze BBC1 niet in HD doorgeven en BBC2 wel, dus zullen dan misschien toch ook BBC One HD gaan doorgeven? We zullen zien...
Maar ik vind het verbazend dat UPC wel bereid is om zoveel geld te betalen aan die duitse zenders voor de doorgifte van de genoemde HD zenders. Dat is namelijk de enige reden dat ze bij GHM (en KPN) verdwenen zijn.Moost01 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:19:
@elwinvangestel:
Het is een goede zaak dat er zenders worden toegevoegd. Maar dat er zomaar zonder bericht 3 HD zenders verdwijnen slaat werkelijk nergens op.
Ik verwacht ook niet dat BBC1 HD erbij komt. Dat moet eerst een half jaar duren...
Ik verwacht ook niet dat BBC1 HD erbij komt. Dat moet eerst een half jaar duren...
ik heb een vraag over de amino m540 decoder. Heb hem sinds gister in huis maar het valt me op dat de harddisk gewoon blijft door spinnen in standby stand. Ik had gelezen in een ander topic dat er meer mensen last van hebben:Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special. Weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt
"Bij Glashart Media is intern bekend hoe men het gat dat BBC HD op 26 maart in het HD-aanbod achterlaat wil gaan opvullen. In de komende weken maakt deze dienstverlener van tv- en radiozenders op glasvezelnetwerken van Reggefiber het vervangend aanbod bekend." http://www.totaaltv.nl/nieuws/12197/
Ben benieuwd dan. De enige juiste oplossing is mijns inziens om zowel BBC1 HD als het nieuwe BBC2 HD te gaan doorgeven, maar we zullen zien. Een hint is misschien het zinnetje wat al een tijdlang vermeld staat in de zenderoverzichten van sommige GHM-aanbieders, zoals hier die van Vodafone:
"BBC HD zal op termijn worden vervangen door BBC ONE HD."
Dit zou erop kunnen duiden dat ze na 26/3 toch maar alléén BBC1 en niet BBC2 in HD van plan zijn te gaan voeren...
(In bovenstaand bericht van TotaalTV staat overigens dat ze bij Ziggo niet eens uitsluiten dat er voorlopig helemaal geen HD BBC-zenders bij hun overblijven, dus laten we onze zegeningen maar weer tellen...
)
Ben benieuwd dan. De enige juiste oplossing is mijns inziens om zowel BBC1 HD als het nieuwe BBC2 HD te gaan doorgeven, maar we zullen zien. Een hint is misschien het zinnetje wat al een tijdlang vermeld staat in de zenderoverzichten van sommige GHM-aanbieders, zoals hier die van Vodafone:
"BBC HD zal op termijn worden vervangen door BBC ONE HD."
Dit zou erop kunnen duiden dat ze na 26/3 toch maar alléén BBC1 en niet BBC2 in HD van plan zijn te gaan voeren...
(In bovenstaand bericht van TotaalTV staat overigens dat ze bij Ziggo niet eens uitsluiten dat er voorlopig helemaal geen HD BBC-zenders bij hun overblijven, dus laten we onze zegeningen maar weer tellen...
Hoe weten jullie dat van die zenders? OBN heeft mij niet geinformeerd (en nee, dat ik zelf die website moet gaan bekijken vind ik niet hetzelfde als mij actief informeren.
Yo.
In Blixembosch wordt binnenkort de glasvezel geactiveerd door de ISP. Maar ik twijfel over de betrouwbaarheid van ON (edutel):
1. April 2012 aangemeld bij ON, en bevestiging en abonnementsgevens ontvangen. Maar tot deze dag nog geen contract gezien.
2. Op de ON site zelf is niks over ON te vinden (o.a. "Wie is ON?" linkje)
3. September 2012 een brief verstuurd om abonnement te wijzigen (100mb naar 60mb), nooit een reactie gekregen.
4*. Blog van 9 maart - via FB pagina van ON gevonden
http://interneteindhoven....ard-to-imagine-worse-isp/
Wat zijn de ervaringen met ON van de verschillende mensen hier? Moeten mensen zorgen maken over hun keuze met ON (betrouwbaarheid en prestatie)?
1. April 2012 aangemeld bij ON, en bevestiging en abonnementsgevens ontvangen. Maar tot deze dag nog geen contract gezien.
3. September 2012 een brief verstuurd om abonnement te wijzigen (100mb naar 60mb), nooit een reactie gekregen.
Wat zijn de ervaringen met ON van de verschillende mensen hier? Moeten mensen zorgen maken over hun keuze met ON (betrouwbaarheid en prestatie)?
[ Voor 16% gewijzigd door VeilSideS2000 op 12-03-2013 14:37 . Reden: 3de punt ]
Hoe weten we wat precies? Wisten we maar iets, zou ik inderdaad bijna zeggenVonFoX schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:28:
Hoe weten jullie dat van die zenders? OBN heeft mij niet geinformeerd (en nee, dat ik zelf die website moet gaan bekijken vind ik niet hetzelfde als mij actief informeren.
In mijn vorige posts heb ik bij de meeste dingen wel bronvermeldingen gezet, dacht ik, zoals het feit dat BBC HD op 26/3 vervangen wordt door BBC Two HD, dat is door de BBC zelf aangekondigd. Van OBN/ON horen we inderdaad weinig tot niets op dit soort punten, maar zij zijn dan ook min of meer afhankelijk van Glashart Media voor de televisiediensten. GHM zal hier iets mee moeten doen maar we weten nog niet wat. Ook de (welkome) toevoeging van Al Jazeera English onlangs is zonder aankondiging gebeurd, die kwam ik op een dag toevallig tegen bij het zappen.
Ik heb dezelfde ervaringen. ON blinkt niet uit qua communicatie:VeilSideS2000 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:38:
In Blixembosch wordt binnenkort de glasvezel geactiveerd door de ISP. Maar ik twijfel over de betrouwbaarheid van ON (edutel):
2. Op de ON site zelf is niks over NO te vinden (o.a. "Wie is ON?" linkje)
Van ON heb ik in totaal 3 brieven gehad: een op verkeerde naam en daarna de correcte op de goede naam in juli 2012, daarna een in september ivm de BTW-verhoging en verder is het oorverdovend stil. Dan maar de klantenservice gebeld na het leggen van de glasvezel tot bij mijn woning in november 2012 en gevraagd hoe nu verder, daarop kon de uiterst vriendelijke dame mij geen antwoord geven. Normaal is het zo dat na montage van het glasvezelmodem een signaal wordt gegeven aan de desbetreffende provider voor activatie van de diensten. Dit gaat ivm opzegging mbv de overstapservice maximaal 6 weken duren, waarbij er twee weken overlap is met het abo van de oude provider (UPC).. Het helpt als ik na montage van het glasvezelmodem ON op de hoogte breng??!
Via Ons Net Eindhoven (ONE) kreeg ik bericht dat op 14 februari de glasvezel tot in de meterkast wordt aangesloten, daarna weer bericht van ONE dat op 8 maart het glasmodem wordt geplaatst (Genexis Hybrid Live! Titanium). Aansluiting is getest en goed bevonden. Nu ligt de bal weer bij ON die ook de overstapservice regelt. Ik heb ON al voor 8 maart telefonisch op de hoogte gebracht dat het glasmodem op 8 maart daadwerkelijk zou worden geplaatst. Verwacht eigenlijk deze week van ON de nodige papieren ivm de opzegservice en nummerbehoud telefoons. ON is een dochter van Edutel, deze is dit jaar ingelijfd door KPN. De operator is Reggefiber ook ingelijfd door KPN. Dacht met ON een onafhankelijke provider te hebben, maar zit nu toch weer gelinkt aan KPN, waarmee ik in het verleden administratief en technisch slechte zakelijke ervaringen heb gehad.
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Ik heb net ON gebeld, en het blijkt dat hun communicatie en administratie veel te wensen over laat.
De resultaat is:
1. ON wilde mij dezer dagen bellen om gegevens voor de opstapservice op te vragen. Nu is de conclusie dat als ik zelf mijn services opzeg dat het uiteindelijk sneller is.
2. Ik kan niet specifieren op welke datum ik begin met gebruik maken van ON. De helpdesk medewerker kan alleen mijn gewenste datum noteren!
3. De contract krijgen we wanneer wij de diensten van ON begint te gebruiken...
4. Er is tenminste een positieve resulaat - in hun systeem zijn we aangemeld voor 60mb internet (zie punt 3 in mijn post boven)
De resultaat is:
1. ON wilde mij dezer dagen bellen om gegevens voor de opstapservice op te vragen. Nu is de conclusie dat als ik zelf mijn services opzeg dat het uiteindelijk sneller is.
2. Ik kan niet specifieren op welke datum ik begin met gebruik maken van ON. De helpdesk medewerker kan alleen mijn gewenste datum noteren!
4. Er is tenminste een positieve resulaat - in hun systeem zijn we aangemeld voor 60mb internet (zie punt 3 in mijn post boven)
24Kitchen binnenkort op TV!
Goed nieuws voor alle kookliefhebbers!
Per 1 april wordt de Nederlandse foodzender 24Kitchen toegevoegd aan het basis televisieaanbod (analoog en digitaal).
Deze zender komt op het kanaal waar nu Travel Channel wordt uitgezonden.
Kijk met 24Kitchen voortaan de hele week naar de leukste kookprogramma's, zoals Rudolph’s Bakery en Jamie’s 15 Minute Meals.
Per 1 april wordt de Nederlandse foodzender 24Kitchen toegevoegd aan het basis televisieaanbod (analoog en digitaal).
Kijk met 24Kitchen voortaan de hele week naar de leukste kookprogramma's, zoals Rudolph’s Bakery en Jamie’s 15 Minute Meals.
Waar lees je dat?Moost01 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:18:
24Kitchen binnenkort op TV!
Het stond gisteren in een email nieuwsbrief van ON. Inderdaad weer vaag dat het nergens anders terug te vinden lijkt.
Waar kan ik me aanmelden voor die nieuwsbrief? Ik kan op de site niks vinden daarover.odo966 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 10:31:
Het stond gisteren in een email nieuwsbrief van ON. Inderdaad weer vaag dat het nergens anders terug te vinden lijkt.
Ik kreeg alleen maar een uitnodiging voor een fysieke krant ?
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Daar kan ik ook weer niks over vinden, die nieuwsbrief... Ik krijg hem al sinds de ONE-tijd denk ik, hij wordt ook verstuurd naar mijn @onsneteindhoven.nl-adres. Hij verschijnt ook niet heel regelmatig volgens mij, af en toe wordt er ineens een verstuurd. Er staat wel een link "afmelden" onderaan, maar waar je je kunt aanmelden is niet duidelijk...
http://www.onsbrabantnet.nl/ helemaal rechts onderaan de pagina staat ''houd me op de hoogte''elwinvangestel schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:01:
[...]
Waar kan ik me aanmelden voor die nieuwsbrief? Ik kan op de site niks vinden daarover.
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Ik heb sinds een paar maanden internet van Ons Brabantnet hier in Woensdrecht. En eigenlijk werkt alles wel naar behoren, alleen ik vermoed, in samenwerking met mijn nieuwe Belkin Play N750 router toch wel een irritant iets. Elk uur krijg je een nieuwe lease van hun. Vaak blijft het IP adres ook hetzelfde, maar als dat gebeurd (altijd op de 46ste minuut van het uur) valt de radio streaming uit.
Winamp stopt ineens, en ik moet zelf steeds weer op Play drukken. Een ander programma (potplayer) idem dito. Maakt ook niet uit welke stream ik pak, hij stopt altijd. Erg vervelend.
Zal wel door dit komen (log van het modem):
Mar 17 12:46:21 Lease lost, entering init state
Mar 17 12:46:21 Warn: select() failure; Errno(4): Interrupted system call
Mar 17 12:46:22 read /etc/hosts - 3 addresses
Mar 17 12:46:22 Lease of 88.159.***.*** obtained, lease time 3600
Mar 17 12:46:22 exiting on receipt of SIGTERM
Mar 17 12:46:22 started, version cachesize 150
Mar 17 12:46:22 compile time options: IPv6 GNU-getopt no-DBus no-i18n no-IDN DHCP DHCPv6 no-Lua TFTP no-conntrack
Mar 17 12:46:22 using nameserver 198.153.194.120#53
Mar 17 12:46:22 using nameserver 198.153.192.120#53
Zou hier nog iets aan te doen zijn ? De belkin router heeft de nieuwste firmware, en er is ook niet gek veel in te stellen eerlijk gezegd.
Winamp stopt ineens, en ik moet zelf steeds weer op Play drukken. Een ander programma (potplayer) idem dito. Maakt ook niet uit welke stream ik pak, hij stopt altijd. Erg vervelend.
Zal wel door dit komen (log van het modem):
Mar 17 12:46:21 Lease lost, entering init state
Mar 17 12:46:21 Warn: select() failure; Errno(4): Interrupted system call
Mar 17 12:46:22 Lease of 88.159.***.*** obtained, lease time 3600
Mar 17 12:46:22 exiting on receipt of SIGTERM
Mar 17 12:46:22 started, version cachesize 150
Mar 17 12:46:22 compile time options: IPv6 GNU-getopt no-DBus no-i18n no-IDN DHCP DHCPv6 no-Lua TFTP no-conntrack
Mar 17 12:46:22 using nameserver 198.153.194.120#53
Mar 17 12:46:22 using nameserver 198.153.192.120#53
Zou hier nog iets aan te doen zijn ? De belkin router heeft de nieuwste firmware, en er is ook niet gek veel in te stellen eerlijk gezegd.
[ Voor 0% gewijzigd door ginod op 17-03-2013 17:32 . Reden: Ip adres onherkenbaar gemaakt :-) ]
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Ik weet niet of OBN meeleest op dit forum, maar is het een idee om de regionale zender (Omroep Brabant of L1, afhankelijk van locatie) en de lokale zender(s) op plaats 40 t/m 50 te plaatsen, in plaats van helemaal achterin op 900+ en 2000+?
Nu kom ik zelden bij de regionale zender omdat die gewoonweg helemaal achterin verstopt zit...
Nu kom ik zelden bij de regionale zender omdat die gewoonweg helemaal achterin verstopt zit...
en als je ze als favoriet instelt? (heb dat zelf trouwens nog nooit gebruikt)elwinvangestel schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:17:
Ik weet niet of OBN meeleest op dit forum, maar is het een idee om de regionale zender (Omroep Brabant of L1, afhankelijk van locatie) en de lokale zender(s) op plaats 40 t/m 50 te plaatsen, in plaats van helemaal achterin op 900+ en 2000+?
Dan kan ik ze toch alleen oproepen vanuit de mozaïek? Vrije zendernummering zou nog beter zijn.Paulus07 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:39:
[...]
en als je ze als favoriet instelt? (heb dat zelf trouwens nog nooit gebruikt)
Anoniem: 504670
Ik stap binnenkort ook over van UPC naar ON. Ik ben benieuwd of alles wel goed gaat nu ik dit hier zo leesVeilSideS2000 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:38:
Ik heb hier de amino 130m. Deze sluit ik net aan, en de rode LED voorop blijft branden (teken dat hij uit staat?), maar de amino wordt HEEL erg warm. Daarmee bedoel ik waarschijnlijk 50+ graden.
Iemand een idee wat dit kan zijn? De 2 netwerkaansluiting ledjes (oranje en groen) blijven ook beide continu branden, of er nu een netwerkkabel in zit of niet.
Via HDMI komt er helemaal geen signaal op de TV.
Iemand een idee wat dit kan zijn? De 2 netwerkaansluiting ledjes (oranje en groen) blijven ook beide continu branden, of er nu een netwerkkabel in zit of niet.
tjah..
iemand??martk2280 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:47:
ik heb een vraag over de amino m540 decoder. Heb hem sinds gister in huis maar het valt me op dat de harddisk gewoon blijft door spinnen in standby stand. Ik had gelezen in een ander topic dat er meer mensen last van hebben:Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special. Weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt
Lees de handleiding. Rode lampje betekent dat hij is aan het installeren. Die temperatuur is normaal.gizmo9003 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:29:
Ik heb hier de amino 130m. Deze sluit ik net aan, en de rode LED voorop blijft branden (teken dat hij uit staat?), maar de amino wordt HEEL erg warm. Daarmee bedoel ik waarschijnlijk 50+ graden.
Die heb ik gelezen.Hulkiedulkie schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 07:42:
[...]
Lees de handleiding. Rode lampje betekent dat hij is aan het installeren. Die temperatuur is normaal.
Na meer dan een uur is er niets veranderd. Volgens de handleiding duurt 't 10 minuten.
Amino reageert ook helemaal niet op afstandsbediening. Hij staat alleen op te warmen.
maar wat ik vooral raar vind: het groene + oranje netwerk lampje branden vol continu (ongeacht of er een netwerk kabel in zit of niet). Klopt dat?
tjah..
Herken dat, modem moet ook 10 min uit, maar ik heb keer gehad dat 30 min pas voldoende was (power down Amino en modem).
Yo.
VeilSideS2000 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:38:
Twee weken later, steeds geen bericht van ON, besloot ik ze te bellen over de status. Niet heel verbazingwekkend is er niet veel veranderd. Ze kunnen me nog steeds geen datum geven voor de overstap/activatie, terwijl de deadline 14 april is. Wat ze kunnen doen is (nog een) notitie toevoegen dat deze met spoed behandeld moet worden door de administratie. Ik zal worden gebeld wanneer ze een datum heb.....to be continued...VeilSideS2000 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:28:
Ik heb net ON gebeld, en het blijkt dat hun communicatie en administratie veel te wensen over laat.
De resultaat is:
Nu enkele veranderingen op DVB-C door GHM, 3 zenders eraf, 1 nieuwe terug:
- Travel Channel vervangen door 24Kitchen
- LiteTV vervangen door GHM infokanaal (zendernaam "Test Beeld", geen epg)
- CNN Turk vervangen door GHM infokanaal (zendernaam "GMH info", geen epg)
(misschien dat voor 1 van die zenders Eurosport 2 terug komt, want qua sport is er eigenlijk maar 1 kanaal in het DVB-C basispakket)
- Travel Channel vervangen door 24Kitchen
- LiteTV vervangen door GHM infokanaal (zendernaam "Test Beeld", geen epg)
- CNN Turk vervangen door GHM infokanaal (zendernaam "GMH info", geen epg)
(misschien dat voor 1 van die zenders Eurosport 2 terug komt, want qua sport is er eigenlijk maar 1 kanaal in het DVB-C basispakket)
[ Voor 26% gewijzigd door Moost01 op 28-03-2013 17:16 ]
nvm
[ Voor 100% gewijzigd door Hulkiedulkie op 28-03-2013 06:35 ]
Eén van mijn favoriete zenders (Lite TV) gaat per 1 april uit het pakket.
Ik heb hierover gebeld vandaag met OBN en de vraag gesteld waarom (zender van de maand) Lite TV verdwijnt.
Ten éérste wist hij dat niet en moest het navragen.
ten tweede wist hij geen reden. "er zal wel niet naar gekeken worden, denk ik" zei hij.
Als er zomaar en zender verdwijnt moeten ze toch weten waarom, of niet?
Ook kan ik me niet voorstellen dat er niemand naar deze mooie muziekzender kijkt!
Ik heb hierover gebeld vandaag met OBN en de vraag gesteld waarom (zender van de maand) Lite TV verdwijnt.
ten tweede wist hij geen reden. "er zal wel niet naar gekeken worden, denk ik" zei hij.
Ook kan ik me niet voorstellen dat er niemand naar deze mooie muziekzender kijkt!
Momenteel in Woensel geen internet/digitale TV/telefonie meer, analoog werkt nog wel...
[ Voor 6% gewijzigd door eX0duS op 30-03-2013 19:25 ]
Anoniem: 134310
Heel maf. Bij ons, idd woensel ( heesterakker) ehv werkt helemaal niks meer, maar 2 deuren verderop wel!
Correctie, net als bovenstaande reactie, alleen analoge TV werkt...
Correctie, net als bovenstaande reactie, alleen analoge TV werkt...
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 134310 op 30-03-2013 19:44 ]
Ik heb met ze gebeld, in elk geval dat ze weten dat het niet werkt. Ik kan best even zonder... 
Ben wel netjes terug gebeld, dat moet gezegd worden... Maar ze zijn aan het onderzoeken of er een storing is... Maar gezien de reactie hier boven mij neem ik aan van wel.
Ben wel netjes terug gebeld, dat moet gezegd worden... Maar ze zijn aan het onderzoeken of er een storing is... Maar gezien de reactie hier boven mij neem ik aan van wel.
Werkt het inmiddels weer? Hier wel namelijk, was net ook weg maar nu weer terug...
[ Voor 57% gewijzigd door ik222 op 30-03-2013 20:31 ]
Hier werkt het anders nog niet. Ik heb de FTU ook al een keer herstart, maar nog steeds niets... Geen internet/telefonie en/of digitale TV...
/edit
Na alles opnieuw gestart te hebben (FTU/modem), en hierna nogmaals de Animo en mijn router, werkt het weer...
Wel jammer dat ze van deze storing helemaal niets melden. Niet op de website en ook niet via het on_webcare account op Twitter.
/edit
Na alles opnieuw gestart te hebben (FTU/modem), en hierna nogmaals de Animo en mijn router, werkt het weer...
Wel jammer dat ze van deze storing helemaal niets melden. Niet op de website en ook niet via het on_webcare account op Twitter.
[ Voor 49% gewijzigd door eX0duS op 31-03-2013 10:45 ]
Ik neem aan dat Lite TV wel beschikbaar blijft in het IPTV Pluspakket?paul_wg schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:38:
Eén van mijn favoriete zenders (Lite TV) gaat per 1 april uit het pakket.
Heb zojuist bij mijn ouders een brief van 11 maart gezien, waarin OBN aangeeft dat er voor de 2e keer niet genoeg aanmeldingen/interesse is voor glasvezel in Mierlo Hout en Helmond West. 
Aangezien het andere glasvezelclubje Breedband Helmond ook weinig vorderingen maakt, zal er dus voorlopig geen glasvezel komen in het centrum waar ik dus zit.
Belachelijk dat er tegenwoordig in een klein gehucht wel glasvezel ligt, en in een stad van 80.000 inwoners er met pijn en moeite maar 3 wijkjes voorzien kunnen worden.
Verder liggen de gemeente Helmond en UPC natuurlijk samen in bed, dus die hebben er beide sowieso geen belang bij om glasvezel verder uit laten te rollen, met mede dank aan alle retards die bij UPC zitten met al de alles in 1 Horizon rommel.

Aangezien het andere glasvezelclubje Breedband Helmond ook weinig vorderingen maakt, zal er dus voorlopig geen glasvezel komen in het centrum waar ik dus zit.

Belachelijk dat er tegenwoordig in een klein gehucht wel glasvezel ligt, en in een stad van 80.000 inwoners er met pijn en moeite maar 3 wijkjes voorzien kunnen worden.
Verder liggen de gemeente Helmond en UPC natuurlijk samen in bed, dus die hebben er beide sowieso geen belang bij om glasvezel verder uit laten te rollen, met mede dank aan alle retards die bij UPC zitten met al de alles in 1 Horizon rommel.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Ik ken toevallig iemand die daar woont en wat ik van hem begreep was het geen interesse check maar moest je meteen een jaarcontract tekenen en schijnbaar zijn daar veel mensen over gevallen!Specht schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:42:
Heb zojuist bij mijn ouders een brief van 11 maart gezien, waarin OBN aangeeft dat er voor de 2e keer niet genoeg aanmeldingen/interesse is voor glasvezel in Mierlo Hout en Helmond West.
Aangezien het andere glasvezelclubje Breedband Helmond ook weinig vorderingen maakt, zal er dus voorlopig geen glasvezel komen in het centrum waar ik dus zit.![]()
Gezien er nog vijf werkdagen resterend zijn voor dat mijn huidige services stop gezet wordt, belde ik net ON op (met bereidheid dat ik na 2-3 werkdagen naar een andere provider ga als de lijn niet geactiveert wordt).VeilSideS2000 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:05:
[...]
[...]
Twee weken later, steeds geen bericht van ON, besloot ik ze te bellen over de status. Niet heel verbazingwekkend is er niet veel veranderd. Ze kunnen me nog steeds geen datum geven voor de overstap/activatie, terwijl de deadline 14 april is. Wat ze kunnen doen is (nog een) notitie toevoegen dat deze met spoed behandeld moet worden door de administratie. Ik zal worden gebeld wanneer ze een datum heb.....to be continued...
Tot mijn verbazing zei de ON medewerker dat de lijn al actief is, hoewel wij daar niks van wisten (zie boven, dat ik zou worden gebeld). Ik was vergeten om te vragen sinds wanneer. Een apparaat voor de telefonie wordt opgestuurd, en na een vraag van mijn kant blijkt dat de box voor interactieve TV ook wordt opgestuurd.
Naar mij mening is de conclusie wat de klant best kan doen is de communicatie dwingen en een oog houden op de administratie van ON.
Ik overweeg over te stappen van UPC naar ON. Ik wil graag weten wat de bekende bugs zijn van de HD recorder van interactieve TV. Dit is mijn grootste ergenis bij UPC (geplande opnamen die niet opgenomen worden, geplande opnamen die verdwijnen uit de lijst enzovoort). Ga ik er met ON op vooruit of achteruit? Alle informatie is welkom.
Daarnaast ben ik nieuwsgierig of er een duidelijk kwaliteit verschil is tussen (HD) uitzendingen in vergelijking met UPC.
Bedankt voor de reactie.
Daarnaast ben ik nieuwsgierig of er een duidelijk kwaliteit verschil is tussen (HD) uitzendingen in vergelijking met UPC.
Bedankt voor de reactie.
Ik heb zelf de Amino via OBN en ik heb eigenlijk geen problemen gehad. Eén keer lag het IPTV signaal er uit en dan werkt de Amino ook niet, maar verder alleen maar lof
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Hmm, ik heb sinds vannacht 5 uur ineens een compleet ander IP adres (5.199.x.y). Er zit ook geen reversed DNS op. Ik kan op hun site geen vermeldingen vinden en het is nog geen 9 uur, dus ze zijn nog dicht.
Meer mensen die in dit rare blok zitten?
Jeremy Clarkson
Tja in 88.159.x zitten maar 65.000 adressen, ik kan me voorstellen dat die ook eens opraken.
Of het heeft te maken met de overgang van OBN naar Telfort.
Wat voor resultaat krijg je als je het adres bij RIPE opzoekt?
Of het heeft te maken met de overgang van OBN naar Telfort.
Wat voor resultaat krijg je als je het adres bij RIPE opzoekt?
De reeks is wel van OBN, heb ze vanmorgen gebeld en ons deel van Brabant is op de nieuwe reeks gezet.
OBN Telfort is voor mij nieuw, linkje?
OBN Telfort is voor mij nieuw, linkje?
Jeremy Clarkson
Hallo,
Heb sinds kort Interactieve Televisie van OBN, zij hebben mij de Amino A140 geleverd.
Het werkt allemaal prima, echter bij het aanzetten van de TV met de afstandbediening van de Amino schakelt mijn Samsung (UE32EH5300W) naar het analoge kanaal waar natuurlijk niks op aangesloten is.
Als ik de TV aanzet met de originele afstandsbediening van Samsung schakelt hij wel automatisch naar het HDMI kanaal.
Het liefst heb ik gewoon 1 afstandbediening in plaats van een voor aan/uit en de ander voor alle overige functies.
Iemand die dit soort problemen kent?
Heb sinds kort Interactieve Televisie van OBN, zij hebben mij de Amino A140 geleverd.
Het werkt allemaal prima, echter bij het aanzetten van de TV met de afstandbediening van de Amino schakelt mijn Samsung (UE32EH5300W) naar het analoge kanaal waar natuurlijk niks op aangesloten is.
Als ik de TV aanzet met de originele afstandsbediening van Samsung schakelt hij wel automatisch naar het HDMI kanaal.
Het liefst heb ik gewoon 1 afstandbediening in plaats van een voor aan/uit en de ander voor alle overige functies.
[ Voor 11% gewijzigd door Moonborne op 12-04-2013 23:08 ]
Ja, heb zelf een Logitech Harmony remote gekocht, juist vanwege dit soort dingen.
Yo.
Hier in huis liggen ook twee Logitech Harmony's, ik zou niet meer zonder kunnen. Het goed instellen kost even wat tijd maar als het eenmaal werkt is het ideaalVonFoX schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:36:
Ja, heb zelf een Logitech Harmony remote gekocht, juist vanwege dit soort dingen.
Ik lees veel over encrypted streams via diverse glasvezelprovisers.
Ik heb in 2011 een abonnement afgesloten bij OBN (juist vanwege de vrije streams) en recent alles aangesloten.
Weet iemand of de streams die ik in Weert krijg encrypted zijn of niet???
Ik heb in 2011 een abonnement afgesloten bij OBN (juist vanwege de vrije streams) en recent alles aangesloten.
Weet iemand of de streams die ik in Weert krijg encrypted zijn of niet???
[ Voor 5% gewijzigd door Dickster op 14-04-2013 21:36 ]
Ja had daar ook over gelezen, probleem is inmiddels gelukkig opgelost door in het 'hidden' menu van Samsung te gaan en daar de default source in te stellen, nu werkt de afstandbediening van de Amino perfect.VonFoX schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:36:
De 2e deadline voor Woensel-Centraal is verstreken. Duimen dat er genoeg inschrijvingen zijn.
Sinds vandaag hier ook 5.199.xxx.xxxArno schreef op woensdag 10 april 2013 @ 08:15:
Hmm, ik heb sinds vannacht 5 uur ineens een compleet ander IP adres (5.199.x.y). Er zit ook geen reversed DNS op. Ik kan op hun site geen vermeldingen vinden en het is nog geen 9 uur, dus ze zijn nog dicht.
Edit: Zie dat het al opgelost is. Met een oplossing die ik nog niet kende en ook eens ga proberen :-)Manabrew schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:07:
Hallo,
[ Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 18-04-2013 15:34 ]
Doodzonde dat Logitech met de Harmony's gaat stoppenik222 schreef op zondag 14 april 2013 @ 20:44:
[...]
Hier in huis liggen ook twee Logitech Harmony's, ik zou niet meer zonder kunnen. Het goed instellen kost even wat tijd maar als het eenmaal werkt is het ideaal
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Dat zou best wel eens mee kunnen vallen: nieuws: Logitech breidt Harmony-lijn uit met Ultimate en Smart ControlWhuzz schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:22:
[...]
Doodzonde dat Logitech met de Harmony's gaat stoppen
Ik ben sinds gisteren over van UPC naar ON, ik heb IPTV en een HD extra-pakket met extra HD-zenders buiten die van het basispakket.pberchum schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:18:
Ik overweeg over te stappen van UPC naar ON. Ik wil graag weten wat de bekende bugs zijn van de HD recorder van interactieve TV. Dit is mijn grootste ergenis bij UPC (geplande opnamen die niet opgenomen worden, geplande opnamen die verdwijnen uit de lijst enzovoort). Ga ik er met ON op vooruit of achteruit? Alle informatie is welkom.
Bedankt voor de reactie.
IPTV is even wennen, maar kent meer mogelijkheden. HD TV is tov UPC gelijk tot iets beter (wat grotere bandbreedte?), minder tot geen bewegingsartefacten op bijv. Discovery HD.

Ik heb HD TV via IP TV en via DVB-C, beide zijn goed tot zeer goed. SD beter dan bij UPC.
HD/SD-beeld stabieler dan bij UPC, ook geen digitale storing meer.
Analoge TV even goed of slecht als bij UPC.

Verder geeft DVB-C geeft ruim 50 TV-zenders waarbij een aantal in HD en de rest in SD.
Voor de ontvangst van DVB-C moet de decoder als volgt worden ingesteld:
Netwerk ID: 5600
Frequentie: 304000kHz
Aantal symbolen: 6875
Modulatie: 64QAM
Met deze waarden worden de digitale zenders snel gevonden.
Ik kamp alleen met een slechte analoge TV-ontvangst op mijn overige TV's op de eerste en tweede verdieping. Ik zag dat ON vandaag werkzaamheden uitvoert om het TV-signaal goed te houden, wellicht heeft dit er iets mee te maken. Bij UPC was de analoge ontvangst zeer goed. Maak gebruik van twee antenneversterkers in cascade, heeft altijd goed gefunctioneerd.
Het signaal wat uit de glasvezelmodem komt is over het algemeen sterker dan het signaal dat je van UPC had. Je twee versterkers zouden het dus wel eens te sterk kunnen maken en dat is ook slecht voor de beeldkwaliteit. Kijk dus eens naar de kwaliteit zonder versterkers ertussen.
Zo op de gok denk ik dat je de versterkers niet meer nodig hebt of lager moet zetten. Het signaal van ON is sterker dan van UPC.
De vorige telling duurde volgens mij 1 dag maar nu moet het meer dan een week duren?Hulkiedulkie schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:30:
De 2e deadline voor Woensel-Centraal is verstreken. Duimen dat er genoeg inschrijvingen zijn.
Ook wordt er nooit echt een uitslag bekend gemaakt. Van "we hebben er 3000 en missen er 200" of zoiets.
Ik wil graag glasvezel maar ik snap niet waarom alles wat er in de glasvezelwereld gebeurt systematisch in mysteries wordt gehuld (In veel negatieve posts in dit topic is dit een terugkerend klacht). Wees toch gewoon open over wat je doet, zeker als "cooperatie".
Ik heb de tweede versterker al jaren op een vaste instelling. Ik dacht slecht signaal dan de versterking opvoeren door aan de potmeter richting max. te draaien. Ik kwam er achter dat je daarmee de demping maximaal maakt (-20dB). De versterker heeft een ingang en zes uitgangen en versterkt 10dB met demping 0. . Nadat ik de potmeter terug had gedraaid: perfect beeld. Conclusie mijn fout, het glasvezelmodem geeft een perfect analoog en DVB-C-signaal.JeeVee schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 15:51:
[...]
Ik kamp alleen met een slechte analoge TV-ontvangst op mijn overige TV's op de eerste en tweede verdieping. Ik zag dat ON vandaag werkzaamheden uitvoert om het TV-signaal goed te houden, wellicht heeft dit er iets mee te maken. Bij UPC was de analoge ontvangst zeer goed. Maak gebruik van twee antenneversterkers in cascade, heeft altijd goed gefunctioneerd.

Zijn er meer mensen bij Onsbrabantnet die last hebben van een enorme fluctuatie van snelheden ?
Tijdens willekeurige downloads van willekeurige websites/ftp/nieuwsgroep/etc. gaat de snelheid van 1kb/s naar 1mb/s naar 50kb/s naar 6mb/s etc.
Tijdens willekeurige downloads van willekeurige websites/ftp/nieuwsgroep/etc. gaat de snelheid van 1kb/s naar 1mb/s naar 50kb/s naar 6mb/s etc.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
had gister last met geluid dat soms wegviel. viel op bij discovery. weet niet of het aan het signaal ligt of aan kabel thuis. meer mensen gehad?

Nog steeds geen uitslag. Ze zullen het wel vergeten zijn....Hulkiedulkie schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:30:
Anoniem: 504670
Op dinsdag 16 april is bij mij het modem in de meterkast gehangen en aangesloten op de glasvezel. Nadat de monteur een laptop had aangesloten, bleek hij niet in staat om het ding te activeren. Dat was volgens hem een bekend probleem in de Achtse Barrier. Het is een Genexis modem. Op het sccuine gedeelte branden drie LED-jes, op het rechte gedeelte brandt het bovennste LED-je constant, het tweede van boven staat te kinpperen (telefoon?). De rsst is uit.
Ik heb al naar ON gemaild en gebeld, maar ik hoor niets van ze. Weet iemand hoelang het duurt voordat het modem actief is en ik alle spullen krijg thuisgestuurd (DVR, inlogcodes, overstapservice bescheiden, etc.)?
Ik heb al naar ON gemaild en gebeld, maar ik hoor niets van ze. Weet iemand hoelang het duurt voordat het modem actief is en ik alle spullen krijg thuisgestuurd (DVR, inlogcodes, overstapservice bescheiden, etc.)?
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 504670 op 30-04-2013 18:36 ]
KPN verhoogt prijzen bellen, internet en tv
De prijzen van pakketten voor bellen, internetten en tv-kijken gaan bij KPN omhoog.
Volgens het bedrijf zijn stijgende kosten de aanleiding.
De meeste prijswijzigingen gaan in op 1 juli, kosten voor traditioneel bellen gaan op 1 augustus omhoog.
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat bij Glashart/Edutel (en dus ook ON) de prijzen omhoog gaan.
Zij zijn onlangs overgenomen door KPN.
Bron: NU.nl
De prijzen van pakketten voor bellen, internetten en tv-kijken gaan bij KPN omhoog.
Volgens het bedrijf zijn stijgende kosten de aanleiding.
De meeste prijswijzigingen gaan in op 1 juli, kosten voor traditioneel bellen gaan op 1 augustus omhoog.
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat bij Glashart/Edutel (en dus ook ON) de prijzen omhoog gaan.
Zij zijn onlangs overgenomen door KPN.
Bron: NU.nl