Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Moost01 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:41:
KPN verhoogt prijzen bellen, internet en tv

De prijzen van pakketten voor bellen, internetten en tv-kijken gaan bij KPN omhoog.
Volgens het bedrijf zijn stijgende kosten de aanleiding.
De meeste prijswijzigingen gaan in op 1 juli, kosten voor traditioneel bellen gaan op 1 augustus omhoog.

Ben benieuwd hoelang het duurt voordat bij Glashart/Edutel (en dus ook ON) de prijzen omhoog gaan.
Zij zijn onlangs overgenomen door KPN.

Bron: NU.nl
Controleer eens de prijzen op on.nl dan, zijn zojuist verandert.

http://www.on.nl/woensel/Pakketten/

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Paulus07 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:02:
had gister last met geluid dat soms wegviel. viel op bij discovery. weet niet of het aan het signaal ligt of aan kabel thuis. meer mensen gehad?
Ik heb dit probleem ook de laatste 2 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-06 21:33
Prijzen voor OnsBrabantNet zijn nogal aangepast:
- Dual Play zelfde prijs maar nu geen Interactieve TV meer
- Triple Play; pakket zonder iTV toegevoegd
- Triple Play; duurdere pakketten zijn de gratis HD en gratis PlusPakket uitbreidingen weggehaald.

Over het algemeen zijn de prijzen voor Internet&TV en TriplePlay aardig verhoogd.

[ Voor 77% gewijzigd door Deshmir op 02-05-2013 12:01 . Reden: opsomming gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 19:45
Hop, ook in Woensel Centraal wordt vanaf nu Glasvezel aangelegd:
http://www.onsplatform.tv...roficiat-woensel-centraal

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-05 13:28

JeeVee

Mens agitat molem

Anoniem: 504670 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:32:
Op dinsdag 16 april is bij mij het modem in de meterkast gehangen en aangesloten op de glasvezel. Nadat de monteur een laptop had aangesloten, bleek hij niet in staat om het ding te activeren. Dat was volgens hem een bekend probleem in de Achtse Barrier. Het is een Genexis modem. Op het sccuine gedeelte branden drie LED-jes, op het rechte gedeelte brandt het bovennste LED-je constant, het tweede van boven staat te kinpperen (telefoon?). De rsst is uit.

Ik heb al naar ON gemaild en gebeld, maar ik hoor niets van ze. Weet iemand hoelang het duurt voordat het modem actief is en ik alle spullen krijg thuisgestuurd (DVR, inlogcodes, overstapservice bescheiden, etc.)?
Even in het kort mijn ervaringen in het zelfde verzorgingsgebied (AABB) met ON:
  • 8 maart 2013 - Glasvezelmodem opgeleverd en getest, klaar voor activatie diensten van ON. Heb ON al op 27 februari gewaarschuwd dat dit stond te gebeuren ivm overstapservice en portering telefoonnummers. ON zei dat binnen 6 weken de diensten zullen worden geactiveerd, waarbij er een overlap is van 1 a 2 weken met het abo van de oude provider UPC. Opzegtermijn UPC is 1 maand gerekend na datum ontvangst opzegging. UPC stuurt een bevestiging.
  • 13 en 22 maart - Telefonisch contact met ON ivm de voortgang.
  • 29 maart - Telefonisch contact met ON ivm de eerder via de overstapservice van ON ontvangen en ingestuurde opzegformulieren. ON gaat zijn diensten leveren per 22 april, abo UPC loopt af per 3 mei.
  • 13 april - Verwarring ivm het te vroeg overzetten van de telefoonnummers naar het glasvezelmodem per 12 april ipv 22 april door ON. Ik kan zowel op het kabel als glasvezelmodem naar buiten bellen, inkomende telefoontjes op het glasvezelmodem. Ik kwam daar bij toeval achter door klachten dat ik niet bereikbaar was. Na 2 weken van problemen met UPC en ON is dit opgelost, met hulde voor de porteringsdesk van UPC. Porteren en activeren is duidelijk een aandachtspuntje.
  • 15 april - Ontvangst van contract, klantgegevens, login codes, wachtwoord en settopbox in mijn geval de Amino M540, met installatiehandleiding. Ik installeer zelf, hetgeen erg gemakkelijk is. Enige aanpassing is het trekken van een UTP-kabel naar settopbox ivm IPTV, en het instellen van de decoder voor DVB-C op mijn TV. Alle overige coax-bekabeling met versterkers blijft onveranderd.
  • 22 april - activatie van overige diensten van ON: internet en IPTV, analoge TV en DVB-C. Alles werkt top.
Conclusie: communicatie met ON is niet geweldig, dus: bel, bel. Na enkele keren contact liep alles voor mijn gevoel soepel. O-)

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:49
Moost01 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:41:
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat bij Glashart/Edutel (en dus ook ON) de prijzen omhoog gaan.
Zij zijn onlangs overgenomen door KPN.
WTF. Probeer ik bewust een van de niet-KPN providers eindig ik alsnog bij KPN :/ had kunnen weten als ik had geweten dat ON slechts een merk van Edutel is natuurlijk

Dat wordt na een jaartje dus terug naar UPC :P
Die muziek :D Wel vreemd dat er niet even een brief of email vanaf kan om dit mee te delen.

Die 30% regel is volgens mij echt niet meer dan marketing evenals de standaardbrief dat het nog niet gehaald is. Als ik bij mij in de buurt kijk naar de vlaggetjes dan komt dat in de verste verte niet bij de 30%.

[ Voor 47% gewijzigd door Rukapul op 03-05-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Rukapul schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:31:
[...]

WTF. Probeer ik bewust een van de niet-KPN providers eindig ik alsnog bij KPN :/ had kunnen weten als ik had geweten dat ON slechts een merk van Edutel is natuurlijk

Dat wordt na een jaartje dus terug naar UPC :P

[...]

Die muziek :D Wel vreemd dat er niet even een brief of email vanaf kan om dit mee te delen.

Die 30% regel is volgens mij echt niet meer dan marketing evenals de standaardbrief dat het nog niet gehaald is. Als ik bij mij in de buurt kijk naar de vlaggetjes dan komt dat in de verste verte niet bij de 30%.
Ja ook ik dacht te kiezen met ON halverwege 2012 voor een onafhankelijke (NIET-KPN) provider. Heb slechte ervaringen met KPN telecom (technisch, administratief, service). Ben nu aangesloten en ben positief verrast door de kwaliteit van IPTV, DVB-C. HD/SD strakker en stabieler dan bij UPC resulterend in een net iets betere beeldkwaliteit zonder storing. Stabiel, snel en symmetrisch internet. (Vraag blijft natuurlijk of de invloed van KPN op de bedrijfsvoering van ON en Reggefiber op termijn niet de huidige kwaliteit aantast. Mogelijk dat KPN zijn diensten op een hoger plan brengt. Afwachten dus.)
Hoe komt dit:
1. Netwerkoperator is Reggefiber met netwerkprotocol : WGDO
2. ON levert de diensten via Glashart/Edutel
WGDO is een belangrijke voorwaarde voor kwaliteit
Edutel/Glashart leveren prima TV-streams.
KPN staat bekend om de mindere kwaliteit van de TV-streams en de slechtere kwaliteit als netwerkoperator. KPN biedt ook geen analoge TV en radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Bellen met de vaste lijn van je glasvezelabo is best prijzig en per 1 juli of 1 augustus gaan vrijwel zeker de tarieven omhoog. Tijd voor een slimme uitweg. :Y

Met behulp van een 0900-lijn en specifiek nummer kan er goedkoop in Nederland en naar de rest van de wereld worden gebeld naar vast en mobiel. Er hoeft alleen een 0900-nummer te worden gebeld, dus geen registratie of andere aanmelding. Verrekening via de factuur van je glasvezelabo. oOo

Bel bijv. in Nederland voor 1 cent per minuut naar vast, naar GSM 13 cent per minuut, naar België vast en mobiel 1 cent per minuut. Prijzen kunnen variëren en er zijn "aanbiedingen". d:)b

Goedkoopste is http://www.BelGigant.nl. Kijk daar voor handelswijze, telefoonnummers en tarieven. De prijs per minuut wordt altijd vermeld tijdens de verbinding, dus geen onverwacht hoge rekening.

Enig zoeken levert ook andere 0900-bellen providers op met soortgelijke tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
Goeie reclame, heb je aandelen Belgigant toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Wagij schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:26:
Goeie reclame, heb je aandelen Belgigant toevallig?
Nee, ik heb de goedkoopste vermeld via een vergelijkingssite (Bellen.com zie goedkoper bellen via 0900) gevonden. Ik heb ook nadrukkelijk vermeld dat er andere sites zijn en dat de prijzen fluctueren. :Y

Ik bel zelf al jaren met dit soort opzetjes en uit mijn ervaring blijkt dat veel mensen dit (nog) niet weten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Ga er dan maar gemakshalve vanuit dat bellen naar 0900 nummers binnenkort ook duurder wordt via een vaste lijn.
Denk dat de operators het voorbeeld van KPN gaan volgen.
Vanaf 1 augustus 2013 betaal je naast het tarief van deze nummers, ook de kosten voor het gebruik van je vaste telefoonlijn, net zoals je gewend bent met je mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:54

Arno

PF5A

Sinds de laatste IP migratie zit ik nog steeds zonder correcte reversed DNS. Omdat ik de host niet weet, kan ik de forward DNS niet controleren. Ik heb dit destijds gemeld bij de helpdesk, maar men heeft blijkbaar geen haast. Hebben meer mensen hier last van? Ik zit nu in een 5.199 reeks.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09-2024
Arno schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:51:
Sinds de laatste IP migratie zit ik nog steeds zonder correcte reversed DNS. Omdat ik de host niet weet, kan ik de forward DNS niet controleren. Ik heb dit destijds gemeld bij de helpdesk, maar men heeft blijkbaar geen haast. Hebben meer mensen hier last van? Ik zit nu in een 5.199 reeks.
Hetzelfde verhaal hier (ook 5.199).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-05 11:07
wat versta je onder incorrect reverse DNS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

#~ host 5.199.x.y
Host y.x.199.5.in-addr.arpa. not found: 3(NXDOMAIN)

Dat dus, maar dan met mijn IP adres :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Laatst online: 19-05 11:07
Maar waarom vind je dat incorrect? Volgens mij ben je niet verplicht om een PTR record te hebben. Op een LAN bijvoorbeeld doe ik het meestal ook niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Hulkiedulkie op 07-05-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Er is wel degelijk een verschil tussen een lokaal netwerk en een internet dienst. Zeker in de tijd dat bepaalde diensten geweigerd worden als je forward en reversed DNS niet kloppen.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Sinds 2 dagen internet via onsbrabantnet, en sinds vandaag valt constant mijn internet verbinding weg (Valt me op dat dit vaak gebeurt als ik volle bak aan het downloaden ben), ook is het niet mogelijk email te versturen, krijg telkens een foutmelding en gebruik toch de instellingen zoals die op de site staan.
Verder is het me opgevallen dat de poort op de Genexis modem een 100 Mbps poort is volgens mijn router.
Dat lijkt me niet handig als je een internetverbinding hebt van 100 up en 100 down of zie ik dat verkeerd.
Ben blij dat mijn UPC abbo nog niet opgezegd heb. Nu kan ik die internet verbinding nog gebruiken en die modem heeft wel een 1 Gbps en met het downloaden geen centje pijn, doet het gewoon wel, dus lijkt mij niet aan de router te liggen...iemand een idee??? Zover mijn eerste ervaringen niet erg positief met glasvezel....

Update: ik zie net in de specs dat de modem inderdaad maar 100 Mbps poort heeft....

[ Voor 4% gewijzigd door harrytasker op 09-05-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08-2024
De laatste tijd heb ik bij TV via DVB-C 's avonds op sommige zenders hick-ups en blokken.
Vooral bij Eurosport, Slam! TV, Brava, BBC, RTL+.
En het lijkt erop dat tegen de nacht het beeld steeds slechter wordt.
Overdag valt het allemaal wel mee.

Meer mensen hier last van ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harrytasker schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:12:
Sinds 2 dagen internet via onsbrabantnet, en sinds vandaag valt constant mijn internet verbinding weg (Valt me op dat dit vaak gebeurt als ik volle bak aan het downloaden ben), ook is het niet mogelijk email te versturen, krijg telkens een foutmelding en gebruik toch de instellingen zoals die op de site staan.
Verder is het me opgevallen dat de poort op de Genexis modem een 100 Mbps poort is volgens mijn router.
Dat lijkt me niet handig als je een internetverbinding hebt van 100 up en 100 down of zie ik dat verkeerd.
Ben blij dat mijn UPC abbo nog niet opgezegd heb. Nu kan ik die internet verbinding nog gebruiken en die modem heeft wel een 1 Gbps en met het downloaden geen centje pijn, doet het gewoon wel, dus lijkt mij niet aan de router te liggen...iemand een idee??? Zover mijn eerste ervaringen niet erg positief met glasvezel....

Update: ik zie net in de specs dat de modem inderdaad maar 100 Mbps poort heeft....
Vreemd... had een stuk meer getypt. maar dat is verdwenen. Er stond in ieder geval dat het inderdaad normaal is dat bij een 100/100 abonnement het gelijktijdig kijken van IPTV en downloaden, dat laatste langzamer zal gaan. In de meeste netwerken (KPN netwerken) is de max verbinding 100 Mbit, zowel aan de klantkant als aan de kant van de wijkcentrale.
Maar dat heeft niets te maken met het wegvallen van je internetverbinding. Dat hoort dus niet zo te zijn en je zou geholpen moet worden door OBN. Lijkt mij...

[ Voor 16% gewijzigd door Barre73 op 10-05-2013 23:53 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Al een paar dagen is de site www.OnsNet-Gebruikers.nl niet meer in de lucht, opgeheven? :? ;w
Deze piepkleine site (87 geregistreerde leden) had een aantal leuke onderwerpen en is ook als link genoemd vooraan in dit draadje. :Y

Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Laatst online: 02-06 17:25
Helaas is deze site offline. De beheerder, Arjen van Tol (EnigmA-X), heeft hierover afgelopen woensdag het volgende bericht gestuurd naar de leden:
Beste ShadowLord,

Door de zeer beperkte bezoekers aantallen en gebrek aan animo, heb ik besloten om te stoppen met het onsnet-gebruikers.nl forum. Het domein zal morgen verlopen.

In de komende dagen zal het forum dus offline gaan. Ik wil jullie bedanken voor de input en de interesse. Mocht er iemand zijn die graag verder wil bouwen, neem dan even contact op via onderstaande gegevens.

Met vriendelijke groet,

Arjen van Tol
aka EnigmA-X

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 18:20
Barre73 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:23:
[...]

Vreemd... had een stuk meer getypt. maar dat is verdwenen. Er stond in ieder geval dat het inderdaad normaal is dat bij een 100/100 abonnement het gelijktijdig kijken van IPTV en downloaden, dat laatste langzamer zal gaan. In de meeste netwerken (KPN netwerken) is de max verbinding 100 Mbit, zowel aan de klantkant als aan de kant van de wijkcentrale.
Maar dat heeft niets te maken met het wegvallen van je internetverbinding. Dat hoort dus niet zo te zijn en je zou geholpen moet worden door OBN. Lijkt mij...
Op zich is er niks mis met een 100 Mbps poort. Toen ik een tijd geleden bij OnsNet nog glasvezel had hing er een wat ouder modem (weet niet meer precies welke) met een 100 Mbps poort. Zolang het modem maar snel genoeg is om die 100 Mbps door te voeren is er niks aan de hand. Ik haalde op mijn PC toen de volledige 12 MB/s. Al moet ik wel zeggen dat ik toen geen digitale TV had, dus ik wet niet wat daarvan de invloed is op je internet snelheid.

En onthoud 1 byte is 8 bit, maar de theorie is niet altijd hetzelfde als de praktijk ;)

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Wat een goede om verhuisd te raken. In deze tijden is het echt helemaal belachelijk dat ze ACHT weken nodig hebben om een aansluiting geregeld te hebben :/

De oplevering van mijn verbinding kostte 2 weken, dus uit welke neus ze peuteren die 6 weken, geen idee...

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-03 09:10
Nu sinds een paar weken 500/500 van OnsBrabandnet. De verbinding heeft zijn ups en downs. De downstream is veelal tussen de 300-500 de upstream, zoals je ziet kan nog wel eens zakken. Maar ik vermoed dat dit eerder met de test-servers te maken heeft dan met mijn verbinding gezien de snelheden waar het over gaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2714109111.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2714113133.png

Vanaf dag 1 alles super verlopen. Beter dan ik had verwacht. Ben tot nu toe erg tevreden ermee!
Als voornamelijk gamer zijn vooral die pingtijden interessant =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
Schnoop schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:06:
Nu sinds een paar weken 500/500 van OnsBrabandnet. De verbinding heeft zijn ups en downs. De downstream is veelal tussen de 300-500 de upstream, zoals je ziet kan nog wel eens zakken. Maar ik vermoed dat dit eerder met de test-servers te maken heeft dan met mijn verbinding gezien de snelheden waar het over gaat.

[afbeelding]

[afbeelding]

Vanaf dag 1 alles super verlopen. Beter dan ik had verwacht. Ben tot nu toe erg tevreden ermee!
Als voornamelijk gamer zijn vooral die pingtijden interessant =).
Als je nu eens test met speedtest.onsbrabantnet.nl wat is dan de upload snelheid die je behaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Ow ik wist nog niet eens dat die bestond!

Haal zojuist 300/200 en 300/250.

Vermoed dat het ook nog wel eens met router config te maken zou kunnen hebben. Bij zulke snelheden gaat er zoveel andere factoren meespelen dan enkel de lijn naar buiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 18:20
Schnoop schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:28:
Ow ik wist nog niet eens dat die bestond!

Haal zojuist 300/200 en 300/250.

Vermoed dat het ook nog wel eens met router config te maken zou kunnen hebben. Bij zulke snelheden gaat er zoveel andere factoren meespelen dan enkel de lijn naar buiten!
Heeft je router ook genoeg troughput? Weet nog toendertijd dat ik met mijn Linksys WRT54GL een magere 8 MB/s er uit kon persen terwijl als ik mijn server al het werk liet doen dat hij netjes de volle 12 MB/s vol trok op 100 mbps.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 21:11
Wij hebben sinds gisteren ook OBN, vandaag een router gekocht om ook de mobieltjes en tablets op wifi te krijgen. ik heb dus 1 kabel van de modem naar de router, en van daar uit een kabel naar de Amino A140 en een HTPC. internet op de HTPC werkt wel, tv op de Amino werkt niet. iemand een idee?

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Incolumis schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:49:
Wij hebben sinds gisteren ook OBN, vandaag een router gekocht om ook de mobieltjes en tablets op wifi te krijgen. ik heb dus 1 kabel van de modem naar de router, en van daar uit een kabel naar de Amino A140 en een HTPC. internet op de HTPC werkt wel, tv op de Amino werkt niet. iemand een idee?
De amino moet rechtstreeks op de glasvezelmodem aangesloten worden, deze mag niet achter de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
chickpoint schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:36:
[...]

Heeft je router ook genoeg troughput? Weet nog toendertijd dat ik met mijn Linksys WRT54GL een magere 8 MB/s er uit kon persen terwijl als ik mijn server al het werk liet doen dat hij netjes de volle 12 MB/s vol trok op 100 mbps.
Op het lan haal ik bij het kopieren van data snelheden tot vrijwel 1Gb/s. Via WAN is het al gouw een ander verhaal. Ik vind de snelheden prima zo, of ik nu met 30/mbsec download of 50 veel verschil is het niet meer. En vaak bied de partij van waar je het download toch al niet sneller aan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911

WAN en LAN zijn 2 verschillende dingen. Je LAN heeft GB poorten (LAN>LAN) maar de WAN to LAN is wel belangrijk omdat deze beperkt is. Deze moet zeker wel 500Mbit zijn, wil je de volledige snelheid benutten. Hier heb je een leuk lijstje http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Anoniem: 227911 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:15:
WAN en LAN zijn 2 verschillende dingen. Je LAN heeft GB poorten (LAN>LAN) maar de WAN to LAN is wel belangrijk omdat deze beperkt is. Deze moet zeker wel 500Mbit zijn, wil je de volledige snelheid benutten. Hier heb je een leuk lijstje http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view
Ik snap het verschil van LAN en WAN...

En hij moet niet zeker 500Mbit zijn. Er zijn bij deze snelheden toch wel wat meer zaken waar je snelheid vanaf hangt:
  • Server waarmee je verbind
  • Router
  • Switches
  • Bekabeling
  • je aansluitpunt.
Vooral die laatste. Ik weet niet precies hoe glas werkt maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er vanuit mij 1 kabel naar de centrale gaat. Er moet op een bepaald moment een switch of iets in die richting tussen komen. En ook al zou dit bij de centrale zijn. Vaak hanger er meerdere gebruikers op deze switch.
Stel dat ze 10GB switches hebben, dan zouden ze per 20 gebruikers (500/500 pakket) een switch neer moeten zetten. Duure aangelegenheid.
Daarnaast zou onsbrabandnet bij de eindaansluiting vervolgens ook nog eens genoeg troughput moeten hebben. Ik heb hier geen verstand mee maar ik kan me niet voorstellen dat hun een externe connectie van 1000GB hebben.

Uiteindelijk is zo'n 500/500 meer een "snelle verbinding" dan gegarandeerd 500/500 want dat is natuurlijk niet te verkopen... Of in ieder geval niet voor het schamele bedrag van 76 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Voor wie het nog niet wist, de nieuwe zenderindeling per 2 juli. http://www.onsbrabantnet....g%20per%20juli%202013.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
en voor Eindhoven (ON), klik HIER

Opvallend zijn de nieuwe "extra pakketten", waaronder Sport1. (klik HIER)
Minder zenders in het basispakket, maar voor de extra zenders die nu wel in het pakket zitten moet je straks bij betalen.
Helaas voor HD nog steeds € 5,- extra.
Dit zou gewoon standaard moeten zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Moost01 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:38:
en voor Eindhoven (ON), klik HIER

Opvallend zijn de nieuwe "extra pakketten", waaronder Sport1. (klik HIER)
Minder zenders in het basispakket, maar voor de extra zenders die nu wel in het pakket zitten moet je straks bij betalen.
Ik ga er ongeveer 10 zenders op achteruit met mijn Pluspakket en HD-pakket. En er verdwijnen stiekem veel zenders (RTL Crime, VH1 Classic, Lite TV, Sat1, Prosieben)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moost01 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:38:

Dat is niet helemaal waar, de 10 Nederlandse zenders zitten in HD in het basispakket. De zenders in het HD pakket bieden naast de HD kwaliteit ook wat betreft content een uitbreiding zoals bijvoorbeeld Eurosport 2 HD waar het duitse voetbal op te zien is.

Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met de wijzigingen, er verdwijnen weliswaar wat zenders maar dat is in mijn ogen bijna allemaal kwantitatieve meuk, kwalitatief gaat het aanbod er in mijn ogen op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ach zoveel zenders. en nog steeds 99% aan crap qua programma's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 22:29
BBC One HD op nummer "116" is een foutje denk ik, neem aan dat dat gewoon 111 zal blijven.

En voorts ben ik van mening dat ook BBC Two HD doorgegeven zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
ik wil ook 500/500. hier bieden ze alleen nog 100 aan. das niet best ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2737501739.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
Schnoop schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:47:
[...]
Stel dat ze 10GB switches hebben, dan ...
Cisco Nexus 5548UP up to 960 Gbps throughput. Cisco Nexus 5596UP up to 1920 Gbps throughput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
joec schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:37:
[...]

Cisco Nexus 5548UP up to 960 Gbps throughput. Cisco Nexus 5596UP up to 1920 Gbps throughput.
Dit zijn switches waar geen fiber in kan.... Het gaat om het uiteindelijke aansluitpunt. En stel dat je dan met 48 man op 1 zo'n aansluitpunt zit. Vanuit daar moet het weer door naar het volgende. Wat ook via glas zal gaan maar dan nog.

Totdat iemand mij kan laten zien wat de infrastructuur is + hoeveel Gb/s lijn er binnekomt bij onsbrabandnet ben ik niet overtuigd dat mijn 500/500 gegarandeerd "kan" zijn.

Ik vermoed overigens dat mijn testen anders uitkomen door de speedtest.net server beperking.
Zojuist een test gedaan met reggefiber gevolgd door 2 keer speedtest.net (verschillende servers).
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/33EeB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2738801852.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2738805891.png

Zoals je ziet zit er nogal wat verschil in de resultaten. Waarbij de reggefiber het meest betrouwbaar lijkt te zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Schnoop op 29-05-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
Schnoop schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:09:
[...]
Totdat iemand mij kan laten zien wat de infrastructuur is + hoeveel Gb/s lijn er binnekomt bij onsbrabandnet ben ik niet overtuigd dat mijn 500/500 gegarandeerd "kan" zijn.
OnsBrabantNet garandeert dat ook niet. Bij hun veelgestelde vragen kun je het volgende lezen.

> Haal ik de door jullie aangegeven internetsnelheid ook echt met mijn verbinding?

Of je deze snelheid tijdens down- en/of uploaden ook daadwerkelijk haalt hangt af van vele factoren waaronder:

- De snelheid van de computer;
- De snelheid van de computer naar het modem;
- De snelheid van de computer naar de router;
- De snelheid van de router;
- De belasting van het netwerk;
- De belasting van de verbinding tussen ons netwerk en het internetknooppunt in Amsterdam;
- De belasting van internet;
- De toegangssnelheid van de server waarmee met internet gecommuniceerd wordt;
- De snelheid en belasting van de internetserver waarmee gecommuniceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264875

ik222 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:22:
[...]

Dat is niet helemaal waar, de 10 Nederlandse zenders zitten in HD in het basispakket. De zenders in het HD pakket bieden naast de HD kwaliteit ook wat betreft content een uitbreiding zoals bijvoorbeeld Eurosport 2 HD waar het duitse voetbal op te zien is.

Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met de wijzigingen, er verdwijnen weliswaar wat zenders maar dat is in mijn ogen bijna allemaal kwantitatieve meuk, kwalitatief gaat het aanbod er in mijn ogen op vooruit.
Klopt dit verhaal over het Duitse voetbal, ook nu hebben we Eurosprt2 (geen HD) maar ook geen Duits voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
ik222 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:22:
[...]

Ben het er niet helemaal mee eens met je mening over het HD pakket, maar daar is dan ook dit discussieforum voor.

Ik ben van mening dat als een tv-kanaal beschikbaar is in HD deze ook zonder extra kosten in HD door gegeven moet worden, al dan niet in het basis of pluspakket
Want als je (bijvoorbeeld Nederland 1) in HD kijkt, heb je SD niet meer nodig.
Deze SD-streams zouden ze zelfs uit kunnen zetten, want de Animo is reeds geschikt voor HD.
Bij mensen die (nog) kijken via scart wordt HD automatisch gedownscaled naar SD, Tv's aangesloten via HDMI is altijd geschikt voor HD of HD-ready.
Scheelt ook weer bandbreedte. (geldt ook voor DVB-C)

Overigens is onlangs bij Caiway, Ziggo en UPC het extra betalen voor HD wel verdwenen ??

Dit is hetzelfde als dat je bij de bakker een halfje wit gaat kopen (wat 1 euro kost), maar de bakker zegt "dan koop maar een heel brood voor 1 euro extra, en gooi dan maar de eerste helft weg, dan heb je ook een halfje wit".
Onlogisch..... 8)7

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@netto:

Eurosport 2 HD is een andere zender dan de SD versie.
Dus niet simultaan net als bij Eurosport 1.
Bij de HD is er inderdaad Duits voetbal op, bij de SD niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Moost01 op 30-05-2013 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Op 2 juli wijzigt het zenderpakket en de beltarieven: http://onsbrabantnet.nl/juli2013

Doorgifte van TV komt nu via KPN staat in de zojuist ontvangen brief.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:49
Wat ik veel belangrijker vind: blijft ON analoog TV aanbieden? KPN is immers ongeveer vijand nr 1 daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Rukapul schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:02:
Wat ik veel belangrijker vind: blijft ON analoog TV aanbieden? KPN is immers ongeveer vijand nr 1 daarvan.
Er maar vanuit van wel; Telfort bied het ook aan.
En geen analoog = gratis opzeggen (contractbreuk door operator).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Rukapul schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:02:
Ik heb ze gisteren gesproken vanwege mijn verhuizing en ze gaven aan dat de analoge signalen op het nieuwe adres ook weer beschikbaar zouden zijn.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-06 23:57

pinda powerrr

Slow down...

elvis84 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:10:
Op 2 juli wijzigt het zenderpakket en de beltarieven: http://onsbrabantnet.nl/juli2013

Ik hoopte op een andere mededeling, nl dat ze eindelijk gigabit modems gingen plaatsen. Qua snelheid worden we hier aan alle kanten door de "ouderwetse" kabel ingehaald.
100 mbit is de max, waar is dat onbeperkte van glasvezel gebleven?

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
In enkele gemeenten kun je 500 Mbit/s afnemen en dan krijg je vast een gigabit modem.
De oudere wijkcentrales zullen (nog) niet geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 14:07
elvis84 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:10:

De hele informatiebrief van OBN heeft het over de nieuwe zenderpakketten aanvragen. Op dit moment heb ik OBN met het HD pakket en het pluspakket. Het wordt me niet duidelijk of ik ook weer opnieuw voor pakketten moet kiezen of dat deze automatisch verlengd worden.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
coelho schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:25:
[...]

De hele informatiebrief van OBN heeft het over de nieuwe zenderpakketten aanvragen. Op dit moment heb ik OBN met het HD pakket en het pluspakket. Het wordt me niet duidelijk of ik ook weer opnieuw voor pakketten moet kiezen of dat deze automatisch verlengd worden.
Goeie vraag. Wij hebben hier ook een Plus- en HD-pakket nu. Geen idee of ik het nog een keer moet aanvragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 22:29
Zelfde hier, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat de HD- en Pluspakketten gewoon doorlopen en dat je zelf wel kan opzeggen als je het niet eens bent met de wijzigingen. Qua naam en prijs zien ze er immers alleszins uit als de opvolgers van de huidige pakketten. De inhoud is weliswaar veranderd, maar het is ook weer niet de allereerste keer dat dat ongevraagd gebeurt. "Nieuwe pakketten aanvragen" zal wel gaan over de echt nieuwe pakketten die nog niet onder deze namen bestonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 20:37
Zelfde verhaal hier. Ik heb echter het plus pakket alleen voor ESPN America. Ik ben namelijk honkbalfan en daar worden veel MLB wedstrijden uitgezonden. Echter komt op de nieuwe lijst deze zender (135) niet meer voor. Ook is in de verschillenlijst hier niets over te lezen.

Zo maar eens even bellen...

edit: Gebeld. Geen verklaring, eerste klant die hierover vraagt. Ticket uitgezet, nu in wacht op antwoord...

[ Voor 10% gewijzigd door DaTiezl op 07-06-2013 16:32 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
DaTiezl schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:13:
edit: Gebeld. Geen verklaring, eerste klant die hierover vraagt. Ticket uitgezet, nu in wacht op antwoord...
Voor zover ik weet heb je kans dat wanneer het contract afloopt dat het een zwarte zender wordt.
Net als de overige glasvezel merken kom je uiteindelijk op de zenderlijst van KPN uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Misschien is dit de reden..... :)

[ Voor 20% gewijzigd door Moost01 op 07-06-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 20:37
Moost01 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:24:
[...]
Misschien is dit de reden..... :)
Oe...dat is inderdaad een hele dikke aderlating!

Ik lees trouwens dat het zelfs definitief is...maar er is hoop.

[ Voor 29% gewijzigd door DaTiezl op 10-06-2013 16:56 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134310

De laatste dagen hapert het beeld van iptv best vaak. Nog meer mensen last van? Noorden van Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Anoniem: 134310 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:38:
De laatste dagen hapert het beeld van iptv best vaak. Nog meer mensen last van? Noorden van Eindhoven.
Heb ik ook in Blixembosch (Noorden van Eindhoven). Haperen bij mij is even bevriezen van het beeld en weer met een schok verder. Niet prettig. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zijn ze allemaal aan het brassen? Beeld hapert, nu krijg ik de hele tijd mails dat mijn mailbox vol is. "echte" mails komen niet aan.

Als ik via webmaill mijn inbox check heb ik 0.3% van 250MB in gebruik. Niks mailbox vol dus.

Edit: tijdelijk probleem dus, het werkt weer. Gelukkig

Volgende edit: en nu bounchen mails weer, zucht

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 134310 op 12-06-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 15:21
Even (off-topic) vraagje, nu ik zie dat hier ook andere mensen uit noord Eindhoven zitten. Ik woon in de Achtse barrier waar het momenteel nog aangelegd wordt. In mijn straat zijn ze al geweest en ik heb nu een week zo'n opgerold kabeltje voor de voordeur. In huis aansluiten zou op afspraak gaan, maar tot nu toe nog niets gehoord. Moet je zelf contact opnemen of wordt er aangebeld voor een afspraak? En hoeveel tijd zat er bij jullie tussen de kabel onder de tuin door en een werkende aansluiting hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:47
Daarstraks lag er bij mij alles uit op Internet gebied. Dacht natuurlijk eerst dat het aan intern lag, omdat ik pas een router heb vervangen, maar via de gsm opgezocht, en bleek alles eruit te liggen wat met Inet te maken had. Analoge radio / tv niet. Ben nu ergens anders, maar hopelijk is het probleem toch zo verholpen.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs8 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:08:
Even (off-topic) vraagje, nu ik zie dat hier ook andere mensen uit noord Eindhoven zitten. Ik woon in de Achtse barrier waar het momenteel nog aangelegd wordt. In mijn straat zijn ze al geweest en ik heb nu een week zo'n opgerold kabeltje voor de voordeur. In huis aansluiten zou op afspraak gaan, maar tot nu toe nog niets gehoord. Moet je zelf contact opnemen of wordt er aangebeld voor een afspraak? En hoeveel tijd zat er bij jullie tussen de kabel onder de tuin door en een werkende aansluiting hebben?
In de Reggefiber planning hoort er circa 8 weken (kan iets meer of minder worden) te zitten tussen het graven in de straat/ maken van de tuinboring, en het aansluiten in huis. Dat ontstaat in de eerste tijd van het project om zo voldoende woningen op te bouwen om te kunnen gaan aansluiten. Dat aansluiten gaat namelijk sneller dan het graven.
Wel is het zo dat je bij het aansluiten ook meteen geactiveerd moet worden als je een abonnement hebt afgesloten. Afhankelijk van je provider duurt het daarna nog een paar dagen voor je de spullen in huis hebt en alles kan gaan gebruiken. Er vanuitgaande dat je tenminste zelf alles aansluit.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522379

@matthijs8
Ik woon ook in de AB.
Gisteren is bij mij de tuinboring gedaan, maar het deel van de straat bij mij is nog niet open geweest dus ook nog niet voorzien van de glaskabel.
Ook mij is gezegt dat ik op 6 tot 8 weken moet rekenen (zoals barre78 al schreef) voordat de boel hier werkt ..

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 522379 op 13-06-2013 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
JeeVee schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:46:
[...]

Heb ik ook in Blixembosch (Noorden van Eindhoven). Haperen bij mij is even bevriezen van het beeld en weer met een schok verder. Niet prettig. :(
Hier ook in Eckart (ook het noorden van Eindhoven) regelmatig een hapering. Herstarten van het galsvezel modem en HTPC heeft het probleem niet verholpen. Ik krijg vaak een storing dat het geluid even hapert (halve seconde of minder) en dan ongeveer 2 seconden erna artifacts in het beeld. Dit komt bij mij over alsof de UPD stream heel kort even onderbroken wordt (geluid wordt blijkbaar eerder in de stream gezet dan het beeld, maar dat is eigenlijk altijd zo). Mogelijk is er wat mis met de routers in de POP (of nog iets verder upstream in het netwerk)?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Al vanaf gisteren:
Door een landelijke storing is het mogelijk dat je op dit moment geen gebruik kan maken van de diensten Internet, Telefonie en Interactieve Televisie.

Onze excuses voor het ongemak.
Nog steeds niet opgelost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Ah, er is al wat vooruitgang, van de site van Ons Brabant net:
Update 13-6-2013 12:45
In de loop van de middag zullen er werkzaamheden plaats vinden om de stabiliteit van het netwerk te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

ShadowLord schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:01:
[...]

Hier ook in Eckart (ook het noorden van Eindhoven) regelmatig een hapering. Herstarten van het galsvezel modem en HTPC heeft het probleem niet verholpen. Ik krijg vaak een storing dat het geluid even hapert (halve seconde of minder) en dan ongeveer 2 seconden erna artifacts in het beeld. Dit komt bij mij over alsof de UPD stream heel kort even onderbroken wordt (geluid wordt blijkbaar eerder in de stream gezet dan het beeld, maar dat is eigenlijk altijd zo). Mogelijk is er wat mis met de routers in de POP (of nog iets verder upstream in het netwerk)?
Vandaag met ON hierover gebeld. Er waren geen meldingen. |:(

Even de utp-kabel tussen modem en STB (Amino M540) losgekoppeld. STB van de spanning gehaald en opnieuw opgestart. Of dit heeft geholpen moet nog blijken, ik denk het haast niet. :?
Ook wat problemen met e-mail in. Werkt bij mij normaal prima via Thunderbird Mozilla.
Met internet 60/60Mbps krijg ik met speedtest.net en als voorkeurserver Amsterdam 60/48Mbps. Upload blijft dus behoorlijk achter. Dit ga ik eens testen met een notebook direct op het modem aangesloten om te kijken of de router invloed heeft. :Y

Verder was niet bekend dat een aantal zenders die wel in de programmagids staan niet worden doorgegeven:

Op 2040: Ons Net Eindhoven, op de TV staat: Deze zender is niet beschikbaar
Op 2013: Studio 040TV, op de TV staat: Deze zender is niet beschikbaar
Op 2005: Beeldkrant TV, op de TV staat: Deze zender is niet beschikbaar

ON wordt op termijn onderdeel van Telfort werd mij verteld en per 1 juli krijgen we de streams van KPN Hoofddorp.
Als ik wilde kon ik IPTV voor 1 juli opzeggen, lijkt me nou niet direct de oplossing 8)7 en dan weer terug naar UPC met alle storingen van dien. :?

Blijkbaar zit ON al op de KPN-stream??? Brava TV wordt wel ontvangen en verdwijnt per 1 juli. Ook het feit dat alles aan KPN is gelieerd zint me niet, er was onafhankelijkheid beloofd met niet-KPN gebonden providers het tegendeel is waar. Kortom niet erg tevreden.

Ik had bij UPC 25Mbps internet en dit was ook altijd 25Mbps! Interactieve TV gaf een goed beeld en meer zenders en bij vlagen (jarenlang) storing, knetters. UPC was niet bij machte dit op te lossen. Verder
Incidenteel storing van internet en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
JeeVee schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:25:

[...]

Vandaag met ON hierover gebeld. Er waren geen meldingen. |:(
Van mij zullen ze ook niet zo snel een melding krijgen omdat ik met een HTPC kijk :)

Dit soort beeldproblemen heb ik namelijk eerder al gehad met mijn oude HTPC. Bleek toen aan de netwerkkaart te liggen (een Realtec die ziet zo'n probleem had met hier een daar eens een pakketje te droppen).

Ik zal dit weekend de Amino weer eens een keer aanslingeren. Mocht het probleem daarop ook optreden (ik vermoed van wel) zal ik ook eens bellen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Laatst online: 30-05 14:56
Hier al sinds gister middag eruit. Geen internet meer (heb alleen internet). Aantal weken geleden ook al 1 dag eruit geweest.

Als contact is afgelopen stap ik maar over op kabel of adsl..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Donderdag 13 juni geen problemen met IPTV gehad via provider ON *O*

Zou het toch hebben geholpen? (contact met ON gehad op 12 juni ivm met IPTV beeldhaperingen) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versleije
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 16:16
Intelcore schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:50:
Hier al sinds gister middag eruit. Geen internet meer (heb alleen internet). Aantal weken geleden ook al 1 dag eruit geweest.

Als contact is afgelopen stap ik maar over op kabel of adsl..
Je kunt momenteel al meteen opzeggen tot 1 juli 2013:
http://onsbrabantnet.nl/juli2013/
laatste 2 kopjes geven antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Nou nou, het een lastig verhaal blijkbaar:
Update 14-6-2013 13:00
In de loop van de middag vinden verdere herstelwerkzaamheden plaats, waarna de problemen verholpen moeten zijn. We kunnen niet exact aangeven wanneer de werkzaamheden zijn afgerond, de verwachting is dat richting de avond de problemen zullen afnemen.

Update 14-6-2013 10:00
Helaas hebben de herstelwerkzaamheden aan het netwerk nog niet alle problemen verholpen. Het is mogelijk dat je nog steeds geen gebruik kunt maken van stabiele dienstverlening op internet, interactieve televisie en/of telefonie. We zijn druk doende deze problemen te verhelpen.

Update 14-6-2013 09:00
Vannacht zijn er werkzaamheden uitgevoerd om de problemen definitief te verhelpen. Indien je momenteel nog problemen ondervindt kan je het beste een reset van de modem en randapparatuur (bijvoorbeeld: Router, Interactieve Televisie ontvanger) uitvoeren. Dit zal er toe leiden dat een nieuw IP adres aangevraagd en uitgedeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pffft het gehaper van het iptv beeld wordt met de dag erger. Morgen maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-06 14:16
Ik heb ook al tijden last van haperend beeld. Na zoveel keer klagen ben ik verder gaan kijken. Ik heb mijn abonnement bij ON stop gezet en terug naar UPC. Bij het opzeggen alleen een vraag gehad waarom maar verder geen aanbod (wat ik wel bij de meeste abonnementen heb (bijv. upc of vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
ginod schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:36:
Nou nou, het een lastig verhaal blijkbaar:

[...]
Nu nog steeds...
Heb mijn modem en router gereset en alles doet het op dit moment behalve telefonie, maar even afwachten weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522379

Ik wordt niet echt blij van al deze meldingen.
Ga over een aantal weken over van UPC naar ON maar de prestaties bij problemen lijken niet echt beter dan bij UPC. :?
Toch even over nadenken om de overgang voorlopig maar even uit testellen en de kat uit de boom te kijken, nu het voor 1 juli nog gratis kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 09:06
Het lijkt er op dat OBN zijn zaken totaal niet voor elkaar heeft. Mijn ouders waren blij dat ze weg konden van Ziggo/KPN maar hebben daar inmiddels volop spijt van.
  • 1 juni: De verbinding is opgeleverd door OBN
  • 8 juni: Ik heb tijd om de verbinding aan te sluiten, dit verloopt prima tot het hoofdstuk *internet*. Dit wil niet werken. Na een uurtje gepruts toch de helpdesk eens gebeld om 15.50, deze adviseren me het modem te resetten en het over een half uurtje nog eens te proberen. Een half uur later alles weer aangezet maar het wil nog niet werken, we bellen de helpdesk wederom maar deze is nu gesloten. Dat had de medewerker van OBN best even mogen melden... Na een storingsmonteur gesproken te hebben lijkt het er nu op dat er administratief is misgegaan. Dan maar wachten tot maandag.
  • 10 juni: Er is weer contact met OBN. De schuld zou bij de netbeheerder Reggefiber liggen, een telefoontje met Reggefiber laat weten dat er echter niets met onze verbinding aan de hand is. OBN voert als volgende reden aan dat het aanmelden niet lukt wegens een storing op de aanmeldserver. Morgen zou het allemaal moeten werken volgens OBN.
  • 11 juni: Nog steeds geen internet, 'morgen zal het allemaal werken' volgens OBN.
  • 12 juni: Geen internet, we zitten een storingsgebied volgens OBN. De werkzaamheden van komende nacht zullen het oplossen en morgen is er internet volgens de helpdeskmedewerker van OBN. Mijn vader is het zat en wil een leidinggevende spreken. Dit behoort niet tot de mogelijkheden bij OBN. Er moet maar afgewacht worden vindt de helpdeskmedewerker van OBN.
  • 13 juni: Geen internet, storing. Misschien werkt het morgen volgens OBN.
  • 14 juni: In de avond is er even internet! Echter te vroeg gejuicht... Later die avond valt het internet weer weg.
  • 15 juni: Er is internet. Echter is nu de telefoonlijn dood. Nog geen oplossing voor dit nieuwe probleem.
Technisch en administratief zit het goed mis hebben we het idee bij OBN. De helpdesk is onkundig en ronduit bot, ook is men totaal niet oplossingsgericht ingesteld.

We gaan de opzegging de deur uit doen en uitkijken naar een andere glasvezelprovider. OBN heeft hard afgedaan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Ik weet er alles van, heb tijdens de overstap naar OBN bijna 3 weken zonder telefoon gezeten, werd van het kastje naar de muur gestuurd, dan lag het aan Reggefiber, dan weer aan iemand anders. Precies zoals jij zegt, ze leggen de schuld bij een ander en maken loze beloftes. "Het zou binnen enkele uren moeten werken meneer", 2 weken later nog niets.

Met de storing van vandaag was eigenlijk alles net opgelost, valt zojuist wéér alles uit, nu doet enkel internet het niet. Je wordt er zo wel moe van.

Als je een andere glasvezelprovider zoekt zul je goed moeten kijken, bijna alles is tegenwoordig van KPN.

[ Voor 14% gewijzigd door Moonborne op 15-06-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydone
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 15:28
Er is nu al 4 dagen storing op alle IP-diensten van OBN!
Blijkbaar is er niet genoeg deskundigheid aanwezig om het probleem op te lossen...

Vanaf zaterdag valt het internet om het uur weg, het lijkt er op dat het hernieuwen van de DHCP-lease niet goed gaat, als ik dan handmatig reconnect (ip-adres op handmatig zetten en dan weer op automatisch) dan is de verbinding weer hersteld.

Kan nog voor 2 juli zonder kosten weg ivm de zenderwijzigingen die doorgevoerd zijn, misschien toch maar terug naar de kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 14:54
Hmm. Mijn router krijgt nu geen IP-adres toegewezen.
Router/modem van stroom afhalen helpt niet.

Of misschien doe ik het niet goed
Is toch stroom van router en modem afhalen voor 30 sec ofzoiets en dan eerst modem en dan router erin steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Xepos schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:32:
Hmm. Mijn router krijgt nu geen IP-adres toegewezen.
Router/modem van stroom afhalen helpt niet.

Of misschien doe ik het niet goed
Is toch stroom van router en modem afhalen voor 30 sec ofzoiets en dan eerst modem en dan router erin steken?
Hetzelfde hier, ligt aan de storing van OBN, laat ons graag weten wanneer het verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Nou ja het vreemde was dat ik eerst wel gewoon kon Skypen en dergelijke ik kon alleen niet websites browsen. Geloof dat het een DNS probleem is. Dus dan modem maar opnieuw gestart maar nu krijg ik gewoon geen IP-adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Xepos schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:37:
Nou ja het vreemde was dat ik eerst wel gewoon kon Skypen en dergelijke ik kon alleen niet websites browsen. Geloof dat het een DNS probleem is. Dus dan modem maar opnieuw gestart maar nu krijg ik gewoon geen IP-adres...
DNS probleem is al sinds de overstap naar de 5.199 IP adressen hier, zoals easydone al zei lijkt het op een DHCP probleem, router geeft hier ook aan dat de DHCP service unavailable is.

EDIT: Internet blijkt het nu weer te doen, hopen dat het stabiel blijft.

[ Voor 7% gewijzigd door Moonborne op 15-06-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Bij mij werkt het ook ik heb het nu gewoon aangesloten op me laptop.

Ook getest met router en dat werkt ook gewoon.

[ Voor 24% gewijzigd door Xepos op 15-06-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Waar is die storing dan? Veldhoven nergens last van.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydone
Weer een uurtje helemaal geen IP-diensten gehad (eerste en derde lampje van het genexis modem brandden voortdurend, tweede lampje knipperde en vierde was uit).

Van 18:47 tot 19:47 verbinding waarna weer uitval van internet. Handmatig het ip-adres opnieuw ophalen gaf weer verbinding (het ip-adres dat ik krijg is trouwens altijd hetzelfde), zal wel weer 1 uur werken.

Ze krijgen tot morgenavond 18:00 uur om het probleem te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Zeer irritant! Wat zeggen ze er zelf van ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Laatst online: 30-05 14:56
Ook hier nog steeds problemen. Deze keer is het een dns probleem, heb even een andere dns ingesteld en het gaat vloeiend. Dag 4 al dus..
Gisteren OBN gebeld en gevraagd of er enige vorm van compensatie mogelijk is.. maar dan moet ik een klacht indienen.. En ze vertelden dat de storing in het glasvezel netwerk zit en iedereen op dezelfde centrale er last van moet hebben. Dikke onzin want mijn buurman met KPN glasvezel kan gewoon op internet en heeft nergens last van.

Edit: terwijl ik dit bericht typ valt het compleet weg, kan ook niet meer pingen. Zit nu op ander wifi netwerk.. pff moe word je er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:10
Hier in Schimmert al ellende sinds vrijdagochtend. Om t uur, soms half uur klapt de verbinding eruit. Na half uur tot een uur hersteld het zichzelf of als ik mazzel heb na een handmatige ip renew heb ik weer verbinding. Belachelijk dat een storing al 2 dagen duurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydone
Hier is er al storing sinds 12-6-2013.
Beluister het bandje van OBN om te horen wat ze zeggen over de storing: 040-7807800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Ook in vaartbroek haperend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
easydone schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 20:01:
Weer een uurtje helemaal geen IP-diensten gehad (eerste en derde lampje van het genexis modem brandden voortdurend, tweede lampje knipperde en vierde was uit).

Van 18:47 tot 19:47 verbinding waarna weer uitval van internet. Handmatig het ip-adres opnieuw ophalen gaf weer verbinding (het ip-adres dat ik krijg is trouwens altijd hetzelfde), zal wel weer 1 uur werken.

Ze krijgen tot morgenavond 18:00 uur om het probleem te verhelpen.

Die status van de Genexis had ik ook tijdens de storing hier.
Het 4e lampje is telefonie (Genexis Core Advanced), als je het modem reset duurt het enige tijd voordat telefonie het doet, bij mij blijft het lampje uit terwijl het wel werkt na ongeveer 5 minuten.

Las op de sites van Lijbrandt en Concepts dat ook zij vandaag storing hadden, overigens raar inderdaad dat KPN Glasvezel dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Het is nog steeds onstabiel, vanaf gisterenavond 23:00 tot nu 10:30 al 8x een half uur tot een uur dat Internet er uit ligt. Volgens mij zit het probleem in de DNS. Ik heb in mijn router nu mijn IP, subnet en gateway vast erin gezet (dat ik dus normaal van de DHCP van OBN krijg) en de DNS vast op die van Google 8.8.8.8 en 8.8.4.4 Het draait tot nu toe goed.

p.s. vreemd dat er nog niets van deze grote storing op de frontpage staat. Als UPC, Ziggo of KPN er een paar uur uit ligt staat het wel meteen op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
Petje72 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:37:
Het is nog steeds onstabiel, vanaf gisterenavond 23:00 tot nu 10:30 al 8x een half uur tot een uur dat Internet er uit ligt. Volgens mij zit het probleem in de DNS. Ik heb in mijn router nu mijn IP, subnet en gateway vast erin gezet (dat ik dus normaal van de DHCP van OBN krijg) en de DNS vast op die van Google 8.8.8.8 en 8.8.4.4 Het draait tot nu toe goed.

p.s. vreemd dat er nog niets van deze grote storing op de frontpage staat. Als UPC, Ziggo of KPN er een paar uur uit ligt staat het wel meteen op de FP.
Het staat onder Klantenservice > Storingen, ze willen er denk ik niet mee te koop lopen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydone
Denk niet dat het met de DNS te maken heeft, de programma's die normaal rechtstreeks met een ip-adres werken doen het (bij mij) ook niet.

Heb ook niet de indruk dat ze er op het moment met bezig zijn bij OBN.
Lijkt ook wel of de storing bij OBN al langer (12-6) bestaat dan bij de andere providers.
Heb ook niets in de media (tweakers) gezien over storingen.

Ga op zoek naar een andere provider (als het ff kan geen KPN of dochter), iemand aanbevelingen?

Zijn de Amino recorders ook nog te gebruiken bij andere providers of zijn ze bv gelockt voor de provider waar ze bij zijn gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2022
Petje72 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:37:

Jep duidelijk storing hier in Schimmert. De afgelopen 3 dagen misschien wel al 20x mijn wan interface van de router moeten reconnecten :(
Erg fijn dat de klanten geïnformeerd worden over de storing. Duss niet :( :( :(
Geen informatie op de site van OBN en reggefiber.
Leuk, om eerst je eigen hardware en firmware te moeten testen en dan erachter te moeten komen dat de storing elders ligt :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Manabrew schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:09:
[...]

Het staat onder Klantenservice > Storingen, ze willen er denk ik niet mee te koop lopen. 8)7
Ik bedoel de frontpage van tweakers.

Dat dns truukje werkt niet, ik moet om t uur of zo de wan renewen. Wat k-zooi. OBN doet er volgens mij niks aan nu, maandag om 9:00 wordt zeker de monteur weer wakker en gaat hij eens kijken.

Een alternatieve provider op t glas in Nuth/Schimmert... Weinig betere keuze, kpn vind ik ook niks. Ik heb ook een amino-recorder gekocht als je switched blijf je weer dat ding zitten denk ik. Zucht.. Laten we hopen dat ze t maandag oplossen en proberen ze dze grote fout te vergeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hier gelukkig geen problemen met OBN *klop klop klop*
Pagina: 1 ... 24 ... 50 Laatste