ShadowLord schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:01:
[...]
Hier ook in Eckart (ook het noorden van Eindhoven) regelmatig een hapering. Herstarten van het galsvezel modem en HTPC heeft het probleem niet verholpen. Ik krijg vaak een storing dat het geluid even hapert (halve seconde of minder) en dan ongeveer 2 seconden erna artifacts in het beeld. Dit komt bij mij over alsof de UPD stream heel kort even onderbroken wordt (geluid wordt blijkbaar eerder in de stream gezet dan het beeld, maar dat is eigenlijk altijd zo). Mogelijk is er wat mis met de routers in de POP (of nog iets verder upstream in het netwerk)?
Vandaag met ON hierover gebeld. Er waren geen meldingen.
Even de utp-kabel tussen modem en STB (Amino M540) losgekoppeld. STB van de spanning gehaald en opnieuw opgestart. Of dit heeft geholpen moet nog blijken, ik denk het haast niet.
Ook wat problemen met
e-mail in. Werkt bij mij normaal prima via Thunderbird Mozilla.
Met internet 60/60Mbps krijg ik met speedtest.net en als voorkeurserver Amsterdam 60/48Mbps. Upload blijft dus behoorlijk achter. Dit ga ik eens testen met een notebook direct op het modem aangesloten om te kijken of de router invloed heeft.
Verder was niet bekend dat een aantal zenders die wel in de programmagids staan niet worden doorgegeven:
Op 2040: Ons Net Eindhoven, op de TV staat: Deze zender is niet beschikbaar
Op 2013: Studio 040TV, op de TV staat: Deze zender is niet beschikbaar
Op 2005: Beeldkrant TV, op de TV staat: Deze zender is niet beschikbaar
ON wordt op termijn onderdeel van Telfort werd mij verteld en per 1 juli krijgen we de streams van KPN Hoofddorp.
Als ik wilde kon ik IPTV voor 1 juli opzeggen, lijkt me nou niet direct de oplossing

en dan weer terug naar UPC met alle storingen van dien.
Blijkbaar zit ON al op de KPN-stream??? Brava TV wordt wel ontvangen en verdwijnt per 1 juli. Ook het feit dat alles aan KPN is gelieerd zint me niet, er was onafhankelijkheid beloofd met niet-KPN gebonden providers het tegendeel is waar. Kortom niet erg tevreden.
Ik had bij UPC 25Mbps internet en dit was ook altijd 25Mbps! Interactieve TV gaf een goed beeld en meer zenders en bij vlagen (jarenlang) storing, knetters. UPC was niet bij machte dit op te lossen. Verder
Incidenteel storing van internet en telefoon.