Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 21:29
Hier ook weer weggevallen.. Kan niet meer pingen naar IP, zo weer eens het modem resetten.

Als een storing zo lang aanhoudt, mag dat een reden zijn om het contract vroegtijdig te beeindigen?

Heb helaas alleen het internet pakket, met tv erbij kan je wel opzeggen voor 1 juli ivm zenderwijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melding van ON voor vandaag.

Uitval diensten

Door een landelijke storing is het mogelijk dat je op dit moment geen gebruik kan maken van de diensten Internet, Telefonie en Interactieve Televisie.

Onze excuses voor het ongemak.

Update 17-6-2013 11:00
Helaas ondervinden wij nog altijd hinder van een landelijke netwerkstoring, waardoor een deel van onze klanten (tijdelijk) geen gebruik kan maken van de diensten internet, interactieve tv en telefonie. Herstelwerkzaamheden vinden plaats en worden voortgezet tot de problemen verholpen zijn. Tot onze spijt kunnen we nog niet aangeven wanneer alle problemen verholpen zijn.

Indien je momenteel geen gebruik kunt maken van onze diensten, adviseren wij je om eerst het glasvezelmodem en de ontvanger voor interactieve tv enkele minuten van stroom te halen en weer aan te sluiten. Dit kan de problemen tijdelijk verhelpen.

Mocht dit niet het gewenste resultaat opleveren, dan verzoeken wij je dit later nogmaals uit te voeren. Zodra we meer informatie hebben, zullen we dit op deze pagina laten weten.

Zou nu wel eens willen weten hoe "groot" dat deel van de klanten is. Dit duurt nu al 4 dagen.
Komen deze problemen ook voor bij abonnees in de AB (Eindhoven) want dan moet ik msschien toch maar mijn keuze voor ON wijzigen nu dat nog kan. Wel jammer want ze hebben zojuist de glasvezelkabel tot de deur gelegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:00:
Melding van ON voor vandaag.

Uitval diensten

Door een landelijke storing is het mogelijk dat je op dit moment geen gebruik kan maken van de diensten Internet, Telefonie en Interactieve Televisie.

Update 17-6-2013 11:00
Helaas ondervinden wij nog altijd hinder van een landelijke netwerkstoring, waardoor een deel van onze klanten (tijdelijk) geen gebruik kan maken van de diensten internet, interactieve tv en telefonie. Herstelwerkzaamheden vinden plaats en worden voortgezet tot de problemen verholpen zijn. Tot onze spijt kunnen we nog niet aangeven wanneer alle problemen verholpen zijn.

Indien je momenteel geen gebruik kunt maken van onze diensten, adviseren wij je om eerst het glasvezelmodem en de ontvanger voor interactieve tv enkele minuten van stroom te halen en weer aan te sluiten. Dit kan de problemen tijdelijk verhelpen.

Mocht dit niet het gewenste resultaat opleveren, dan verzoeken wij je dit later nogmaals uit te voeren. Zodra we meer informatie hebben, zullen we dit op deze pagina laten weten.

Zou nu wel eens willen weten hoe "groot" dat deel van de klanten is. Dit duurt nu al 4 dagen.
Komen deze problemen ook voor bij abonnees in de AB (Eindhoven) want dan moet ik msschien toch maar mijn keuze voor ON wijzigen nu dat nog kan. Wel jammer want ze hebben zojuist de glasvezelkabel tot de deur gelegt.
Ik woon zelf in Woensel en heb daar in ieder geval nog niets gemerkt van storingen. Wel neem ik alleen internet af met een vast IP adres, dus wellicht maakt dat nog verschil.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Gisteren (zondag 16 juni) was ik per telefoon niet bereikbaar, moest dat van anderen horen. Internet en IPTV deden het wel. Servicedesk van ON gebeld: kreeg een bandje dat er een storing was, waardoor tel-internet - IPTV mogelijk niet stabiel werken. Mogelijke oplossing reset van modem en STB.
Op het modem knipperde inderdaad het telefoon LED-je. Modem en STB gereset (van de spanning af (adaptor loskoppelen bij toestel) gedurende 5 minuten) en ja hoor alles werkt weer. _/-\o_

Heb trouwens geen haperingen meer in mijn IPTV-beeld sinds mijn voorlaatste contact vier dagen geleden in verband hiermee met ON. Toen alleen de STB gereset. *O*

Al met al toch al redelijk wat storing gehad op het storingsvrije glasvezelnet. :|

[ Voor 8% gewijzigd door JeeVee op 17-06-2013 16:19 ]

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Tomba schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:03:
[...]

Ik woon zelf in Woensel en heb daar in ieder geval nog niets gemerkt van storingen. Wel neem ik alleen internet af met een vast IP adres, dus wellicht maakt dat nog verschil.
Een vast IP-adres is bij ON niet meer mogelijk......... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:21
Dacht na een lang weekend weg wel terug te komen, zonder problemen, maar helaas. Ook nog steeds problemen. Handmatig router steeds resetten. Een analoge inbelverbinding van 28k8 was stabieler destijds ;-)

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10-2022
Nog steeds problemen. Waarom krijgen ze de storing niet opgelost. Wat is er toch aan de hand? :?

Gelukkig heb ik alleen internet over de glasvezel van OBN. Modem resetten is niet nodig. In de router software de wan interface herstarten werkt nog het snelste. De verbinding houdt het steeds precies 60 min vol, daarna moet ik steeds weer de interface achter het modem herstarten.
Als tijdelijke oplossing zou ik een script kunnen gebruiken, die na 60 min de wan interface van mijn router herstart.

Tjonge jonge jonge zeker 4 dagen al! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:59

pinda powerrr

Slow down...

Hier in Bergschenhoek, Zuid-Holland geen problemen gehad. Valt me op dat alle problemen in het zuiden zijn..

Enige waar ik me nu druk om maak, is dat ik twijfel om weer op kabel over te stappen. Snelheid is hoger, prijs is lager. Telefonie kosten zijn ook lager. Dat onbeperkte glasvezel begint hier in de regio toch een beetje achtergesteld te raken tov de kabelaars die nu alles uit de kast halen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Veldhoven mag ik van geluk spreken. Merk totaal niks van die storing en moet zeggen dat ik in de bijna 3 jaar dat ik er zit, relatief weinig problemen heb gehad. Ik ben dan ook nog steeds dik tevreden.

Wel blijf ik het vreemd vinden, dat in gebieden waar 500Mbit wordt aangeboden, hetzelfde betalen als iemand die ergens anders zit in het 100Mbit gebied. Of het nog zo is weet ik niet. Al heb ik geen recht van spreken, ik betaal nog de oude prijs, en zal dan niet makkelijk upgraden. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:52
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:36:
Hier in Veldhoven mag ik van geluk spreken. Merk totaal niks van die storing en moet zeggen dat ik in de bijna 3 jaar dat ik er zit, relatief weinig problemen heb gehad. Ik ben dan ook nog steeds dik tevreden.

Wel blijf ik het vreemd vinden, dat in gebieden waar 500Mbit wordt aangeboden, hetzelfde betalen als iemand die ergens anders zit in het 100Mbit gebied. Of het nog zo is weet ik niet. Al heb ik geen recht van spreken, ik betaal nog de oude prijs, en zal dan niet makkelijk upgraden. :)
Hetzelfde? Bij mij is 500 MBit 20 euro duurder dan 100Mbit. (En 100 Mbit is 10 euro duurder dan 60 Mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Ik ben net gebeld door OBN ze zeggen dat ze een mogelijke oorzaak gevonden hebben een een oplossing hebben toegepast. Het lag waarschijnlijk aan verschillende modems bij klanten wat op zich raar klinkt of problemen bij de switches die het DHCP verkeer niet aankonden en er dus de brui aan gaven.

Nu werdt gevraagd of ik tot half 6 wanneer ze terug zouden bellen mijn internet in de gaten kon houden qua stabiliteit. Dus ik ben benieuwd hopelijk is het nu opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
FrankRicard schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:02:
[...]

Hetzelfde? Bij mij is 500 MBit 20 euro duurder dan 100Mbit. (En 100 Mbit is 10 euro duurder dan 60 Mbit)
En via twitter begreep ik dat ze nog geen plannen hadden om 500 MBit te gaan doen :( tenminste in best niet. dus zit daar nog steeds aan de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjelnir schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:43:
Ik ben net gebeld door OBN ze zeggen dat ze een mogelijke oorzaak gevonden hebben een een oplossing hebben toegepast. Het lag waarschijnlijk aan verschillende modems bij klanten wat op zich raar klinkt of problemen bij de switches die het DHCP verkeer niet aankonden en er dus de brui aan gaven.

Nu werdt gevraagd of ik tot half 6 wanneer ze terug zouden bellen mijn internet in de gaten kon houden qua stabiliteit. Dus ik ben benieuwd hopelijk is het nu opgelost
Nou, ik ben benieuwd. Heb een half uurtje geleden weer een "renew IP address" moeten uitvoeren op mijn router. De verbinding was weer weg. Dus als er al een oplossing is, dan is er hier nog niets van te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Bij mij (4634) lag het er daarnet ook weer uit. Rebooten van router via de GUI is dan een snelle oplossing, voor even, maar ja, fijn en handig is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdh1981
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 10:01
Misschien is de oorzaak van deze storing het omzetten naar KPN ;) Het kan aan mij liggen maar wat mij opvalt is dat de laatste tijd de kwaliteit van het beeld achteruit is gegaan.
Het viel op toen ik de schotel weer eens aangesloten had en duidelijk verschil zag in beeld kwaliteit.

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:( Hier wordt het gehaper van iptv alleen maar erger. Wat een drama zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-09 19:05
De vijfde dag storing! En we gaan dag zes in. Landelijke storing? Bullsh*t want niet heel nederland en/of alle obn klanten hebben er last van. En hoor je iets van obn over voortgang? Vanaf 18:00u kan ik nu om de 31 minuten mijn ip gaan renewen wil ik internet hebben. Dit echt zwaar amateuristish, wat n stel ...... :( ik ga maar gewoon slapen :z

[ Voor 13% gewijzigd door Petje72 op 18-06-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okmer
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik heb mijn moeder de afgelopen dagen ook alleen maar klagend aan haar mobiele-telefoon gehad omdat de vaste lijn en Internet er uit liggen (Schimmert). Zelf heb ik met ON (voormalig Ons Net Eindhoven) zo goed als nooit problemen.

Ze is twee weken geleden overgestapt, toen waren ze eerste al eens vergeten om de handel te activeren (duurde 3 werk dagen voor dat het gefikst was). Om een week later meer dan 5 dagen geen betrouwbare telefoon en Internet verbinding te hebben :-S

Ze zijn goed bezig met hun klantenbinding...

Okmer™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

Gisteren is mijn glasvezelmodem geinstalleerd. Aan het einde van de installatie wilde monteur het modem afmelden als zijnde "opgeleverd", echter (je raad het al) dat ging niet, omdat er een storing was. Er zou een storingsmelding van gemaakt worden en zodra de storing verholpen was zou het modem alsnog afgemeld worden.

Goed begin bij Obn... :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Kan ik hier ook terecht met vragen betreft digitale televisie? :)

Ik kwam er een tijdje geleden toevallig achter dat digitale televisie gewoon standaard in het pakket zit van OnsBrabantNet maar dat ik enkel een DVB-C decoder nodig had omdat het niet standaard in mijn TV zit (Samsung le40m87bd).
Omdat ik geen zin heb in zo'n externe decoder met een extra afstandsbediening, wilde ik een zogenaamde CI-module in mijn TV stoppen (dat kan) waar dan weer die TV-chipkaart van OnsBrabantNet in moet.

Nu vroeg ik mij dus af of dat de aanschaf van een dergelijke CI-module mij de zekerheid geeft dat mijn TV het DVB-C signaal aan kan van OnsBrabantNet? Ik kan dat namelijk nergens terug vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Wootism schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:30:
Kan ik hier ook terecht met vragen betreft digitale televisie? :)

Ik kwam er een tijdje geleden toevallig achter dat digitale televisie gewoon standaard in het pakket zit van OnsBrabantNet maar dat ik enkel een DVB-C decoder nodig had omdat het niet standaard in mijn TV zit (Samsung le40m87bd).
Omdat ik geen zin heb in zo'n externe decoder met een extra afstandsbediening, wilde ik een zogenaamde CI-module in mijn TV stoppen (dat kan) waar dan weer die TV-chipkaart van OnsBrabantNet in moet.

Nu vroeg ik mij dus af of dat de aanschaf van een dergelijke CI-module mij de zekerheid geeft dat mijn TV het DVB-C signaal aan kan van OnsBrabantNet? Ik kan dat namelijk nergens terug vinden....
Deze TV heeft geen mogelijk voor DVB-C, wel voor DVB-T, mogelijk dat je daarom deze CI-module kwijt kunt in je TV, hoe dan ook zal DVB-C niet gaan werken.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Wagij schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:38:
[...]

Deze TV heeft geen mogelijk voor DVB-C, wel voor DVB-T, mogelijk dat je daarom deze CI-module kwijt kunt in je TV, hoe dan ook zal DVB-C niet gaan werken.
Bedankt voor je reactie! Ik lees nu inderdaad ook dat hij alleen het DVB-T signaal aan kan...
Jammer, dan blijf ik voorlopig wel gewoon kijken naar ruizige nieuwslezers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Wootism schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:44:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik lees nu inderdaad ook dat hij alleen het DVB-T signaal aan kan...
óf je neemt toch een decoder en programmeert je afstandbediening om beide apparaten te bedienen (dat kan tegenwoordig met veel afstandsbedieningen). Als dat niet gaat, koop je er een Logitech Harmony bij en verbrand je AL je afstandsbedieningen ritueel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whuzz schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:36:
Gisteren is mijn glasvezelmodem geinstalleerd. Aan het einde van de installatie wilde monteur het modem afmelden als zijnde "opgeleverd", echter (je raad het al) dat ging niet, omdat er een storing was. Er zou een storingsmelding van gemaakt worden en zodra de storing verholpen was zou het modem alsnog afgemeld worden.

Goed begin bij Obn... :(
Niet om OBN te verdedigen maar zij kunnen hier oprecht niets aan doen. Informatievoorziening natuurlijk wel maar het feitelijke probleem niet. OBN neemt al haar diensten af van KPN-ITNS (voorheen Glashart Media). Wat je nu omschrijft komt momenteel voor bij alle partijen die daar gebruik van maken. OBN, Telfort, Vodafone etc,etc..
Er zit een serieus probleem in de hardware van het achtergelegen netwerk van KPN-ITNS en er zijn al meerdere malen zaken vervangen, las ik, maar het blijft spelen. Vervelend genoeg, niet bij iedereen en niet overal in Nederland.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wootism schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:44:
[...]

Ter info: ALs de TV wel DVB-C had gehad, had je sowieso geen CI module nodig en ook geen smartcard van OBN. Die hebben ze niet eens. Dat DVB-C signaal is ongecodeerd en kan dus rechtstreeks door de TV verwerkt worden zonder smartcard of module voor die smartcard.

En hoezo ruizige nieuwslezers? OBN levert een coax signaal door die coaxuitgang op je modem. Daar komen twee signalen doorheen. Ananloog (voor elke TV te gebruiken) en digitaal (daar hadden we het dus al over gehad).
Maar ook het analoge signaal geeft gewoon beeld hoor, zij het niet digitaal. Maar ook niet slecht. En zeker niet met ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Barre73 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:40:
[...]

Niet om OBN te verdedigen maar zij kunnen hier oprecht niets aan doen. Informatievoorziening natuurlijk wel maar het feitelijke probleem niet. OBN neemt al haar diensten af van KPN-ITNS (voorheen Glashart Media). Wat je nu omschrijft komt momenteel voor bij alle partijen die daar gebruik van maken. OBN, Telfort, Vodafone etc,etc..
Er zit een serieus probleem in de hardware van het achtergelegen netwerk van KPN-ITNS en er zijn al meerdere malen zaken vervangen, las ik, maar het blijft spelen. Vervelend genoeg, niet bij iedereen en niet overal in Nederland.
Ok, I stand corrected :)

In dat geval: /rant op KPN.

Toen ik tekende voor de aanvraag voor glasvezel was nog niet bekend dat KPN Glashart ging overnemen. Wilde juist niets met KPN of UPC te maken hebben. Een week later werd bekend dat ik eigenlijk alsnog voor KPN getekend had :')

Dat was vrij deja-vu, want toen ik ooit voor ADSL tekende bij Tiscali werd dat ook een week later Telfort (=KPN). Geen ontkomen aan die gasten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
Al dag 8 met storingen... om het half uur moet ik mijn router resetten anders heb ik geen internet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Het is nu weer erger als gisteren. Nu krijgt de router soms zelfs geen IP adres meer gelijk. Dan ligt internet er minimaal 5 minuten uit... per uur. En elke keer dat rebooten... pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Nou, de problemen zijn in de gemeente Woensdrecht toch groot genoeg, om de regionale krant te halen:
Problemen met glasvezelnetwerk Woensdrecht. WOENSDRECHT - Verschillende gebruikers van het glasvezelnetwerk in de Zuidwesthoek zitten al ruim een week zonder internet, telefoon en/of interactieve televisie.

Met name klanten van OnsBrabantNet, maar ook van providers Concepts en Lijbrandt zeggen problemen te hebben.

Verschillende mensen uit verschillende kernen van de gemeente Woensdrecht bevestigen aan deze krant hun problemen met het onlangs aangelegde glasvezelnetwerk.

Jasper Henkelman, woordvoerder bij OnsBrabantNet, erkent de landelijke problemen met het nieuwe netwerk. Volgens hem wordt ook Woensdrecht getroffen vanwege het type modem dat in de huizen daar is geïnstalleerd. "Maar daar zijn we nog niet zeker van. We hopen dit met nieuwe software op te lossen."

Lees meer in BN DeStem, editie Bergen op Zoom van donderdag of op de iPad.
Als ik zo tussen de regels doorlees, zit het hem tussen de glasvezel providers en de modem leverancier. En al dan niet getouwtrek daaromheen...

[ Voor 6% gewijzigd door ginod op 20-06-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Als mijn contract bij OBN afloopt zo rond september ga ik denk ik lekker terug naar Ziggo op de kabel, dan maar geen glasvezel zogenaamde voordelen of een upload van 100Mb. Ik wil gewoon zorgeloos TV kijken, bellen en internet. Ik zat voorheen 6 jaar bij Ziggo in die tijd misschien 2x storing gehad die max 2 uur duurde.

Dat hele glasvezel gebeuren wordt steeds on-neutraler, KPN is bijna de alleenheerser nu ze ook Reggefiber en Glashart media hebben overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nu in Veldhoven ook alles plat. Lekker vertrouwwekkend ook als je leest dat dit al dagen duurt. Nu werkt het even, snel Internetbankieren :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
En we zitten inmiddels aan de 1 week aan 1 stuk door om het uur geen internet ! Geweldige firma die OBN :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 11:26
Hier ook al meer dan een week problemen met zowel internet als telefoon. (Leudal)

Vanmorgen contact gehad met OBN, blijkbaar is er ergens een tussen centrale uitgevallen waardoor andere overbelast zijn geraakt. Er wordt gewerkt aan een oplossing, maar hoe lang het gaat duren weten ze niet. Ze komen wel met een compensatie regeling is mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Opmerkelijk om te lezen dat bij de "buur" Concepts op de site te lezen valt dat alles sinds gisteren verholpen is.
Opgelost: Storing Internet, Vast bellen en Interactieve TV via glasvezel (diverse locaties)

Datum: 20-06-2013

U kon op diverse locaties problemen ondervinden met het gebruik van Internet, Vast bellen en Interactieve TV via glasvezel. Deze storing is inmiddels volledig opgelost.
Edit: Dat ze die DHCP lease dan ook niet even aanpassen van elk uur, naar 1x per dag. Zou misschien ook al wat problemen schelen ?

[ Voor 13% gewijzigd door ginod op 21-06-2013 15:53 . Reden: aanvuling dhcp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ginod schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:50:
Opmerkelijk om te lezen dat bij de "buur" Concepts op de site te lezen valt dat alles sinds gisteren verholpen is.

[...]

Edit: Dat ze die DHCP lease dan ook niet even aanpassen van elk uur, naar 1x per dag. Zou misschien ook al wat problemen schelen ?
Lijkt me niet handig. Dan zou je bij het vervangen van een apparaat aan je Genexis een dag moeten wachten voordat 'ie werkt... Nu maar een uur.
Als ik mijn huidige router eraf haal en een andere plaats dan moet ik een uur wachten voordat íe een nieuw IP adres krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Inmiddels werkt het in Veldhoven al meer dan 1 dag stabiel; maar volgens OBN was hier helemaal geen storing? Snap het niet helemaal :/

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 08:51
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:20:
@matthijs8
Ik woon ook in de AB.
Gisteren is bij mij de tuinboring gedaan, maar het deel van de straat bij mij is nog niet open geweest dus ook nog niet voorzien van de glaskabel.
Ook mij is gezegt dat ik op 6 tot 8 weken moet rekenen (zoals barre78 al schreef) voordat de boel hier werkt ..
Barre73 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:52:
[...]

In de Reggefiber planning hoort er circa 8 weken (kan iets meer of minder worden) te zitten tussen het graven in de straat/ maken van de tuinboring, en het aansluiten in huis. Dat ontstaat in de eerste tijd van het project om zo voldoende woningen op te bouwen om te kunnen gaan aansluiten. Dat aansluiten gaat namelijk sneller dan het graven.
Wel is het zo dat je bij het aansluiten ook meteen geactiveerd moet worden als je een abonnement hebt afgesloten. Afhankelijk van je provider duurt het daarna nog een paar dagen voor je de spullen in huis hebt en alles kan gaan gebruiken. Er vanuitgaande dat je tenminste zelf alles aansluit.
Ah bedankt. Heb een brief in de bus gehad, ze komen het al over een kleine 2 weken in huis aansluiten, lekker vlot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
De storing is nog steeds, nu al 8 dagen en dit weekend werken ze door en proberen de storing op te lossen, yeah right. Ik heb er geen vertrouwen in. Mijn contract is volgens mij in oktober 2012 gestart en ga hem alvast opzeggen en lekker terug naar het betrouwbaar kabelnetwerk van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
Hier sinds vorige week woensdag storing.. pff wat een amateurs. Vreselijk irritant om iedere keer dhcp te renewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:10:
Inmiddels werkt het in Veldhoven al meer dan 1 dag stabiel; maar volgens OBN was hier helemaal geen storing? Snap het niet helemaal :/
Hier in Veldhoven tot nu toe nog geen probleem gehad. Afkloppen maar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Gisteren weer IPTV beeldhaperingen, provider ON locatie Blixembosch Eindhoven. :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
Het ligt er hier weer helemaal uit, krijg 0,0 verbinding. En de buurman met KPN glasvezel is gewoon online. Wat een prutsers bij OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hier in best nog steeds nergens last van. alles werkt gewoon *klop klop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base25
Verd... nog altijd storing bij OBN (KPN). Meestal elk uur een reset nodig.
Ik heb eigen servers draaien en over de internetverbinding ben ik telefonisch normaal bereikbaar.
Helaas kan ik hier op alle mobiele providers alleen een zwak gsm/gprs netwerk ontvangen. Ik heb tijdelijk dus geen alternatief.
Een uur geleden al een incident gehad dat de centrale meldkamer van DSM/Chemelot mij niet kon bereiken.
Ik ben echt kwaad :( . Anderhalve week al storing. Dit kan echt niet OBN (KPN)!!!

Glasvezel wil ik graag behouden vanwege de hoge upload snelheid. Ik zal dus moeten gaan kijken naar ziggo of adsl als tweede internetverbinding. Misschien moet ik maar eens met de buren gaan praten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Even een reactie plaatsen voor wat info. Als ik het goed begrijp krijg je dus een glasvezel modem waar vanuit je ook een kabel kunt leggen naar de tv, alleen die moet dus DVB-C ondersteunen, dus de CI+ module die ik nu bij mijn ouders bij Ziggo gebruikte heb ik niet meer nodig?

Storingen zijn dus bij sommigen nog wel een probleem, mensen uit Gemert/Bakel/Deurne die hier toevallig zitten en ervaring hebben? Want die hebben het ook pas recent. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Joopieboy schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:03:
Even een reactie plaatsen voor wat info. Als ik het goed begrijp krijg je dus een glasvezel modem waar vanuit je ook een kabel kunt leggen naar de tv, alleen die moet dus DVB-C ondersteunen, dus de CI+ module die ik nu bij mijn ouders bij Ziggo gebruikte heb ik niet meer nodig?

Storingen zijn dus bij sommigen nog wel een probleem, mensen uit Bakel die hier toevallig zitten en ervaring hebben? Want die hebben het ook pas recent. :P
Dat klopt inderdaad. eneuh, storingen zijn bij iedereen een probleem...

Hier in omgeving Woensdrecht is het nog steeds raak met elke keer dat de verbinding wegvalt...

[ Voor 7% gewijzigd door ginod op 23-06-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Volgens mij is dat sinds het begin wel een stuk minder/beter geworden alleen is het nu weer even raak.
Ik hoop dat ze dat een beetje snel oplossen eigenlijk. Maar goed beter als UPC zal het wel zijn. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
dag 11 inmiddels van de aanhoudende storing dat internet er om het uur uit klapt en je handmatig je ip moet vernieuwen. Nu valt zelf regelmatig de telefoon ook uit. Tevens krijg ik geen enkele reactie van OBN meer op mijn mails. De informatie op hun site heb je ook niks aan. Zou dit reden zijn om het contract vroegtijdig op te mogen zeggen?

Door deze ellende werkt mijn huisalarm niet meer en ik wil toch echt dat voor mijn vakantie het wel weer werkt. Zou het dan echt zo ver komen dat ik een of ander prepaid-dongle-iets (zal KPN moeten zijn want die heeft als enige beetje 3G bereik in mijn woonplaats) moet gaan aanschaffen om een stabiele internetverbinding te hebben? die kosten gaat OBN natuurlijk niet vergoeden want dat is in de algemene voorwaarden uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:37
Mits je ook TV afneemt van onsbrabantnet (dus een alles in een pakket hebt), kun je tot 1 juli zonder extra kosten opzeggen ivm een wijziging die ze hebben toegepast op hun zenderpakketten.

Zie ook: http://www.onsbrabantnet.nl/juli2013/ en dan bijna helemaal naar onder scrollen.

Onder het mum van zenderwijziging dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Advocate schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:27:
Mits je ook TV afneemt van onsbrabantnet (dus een alles in een pakket hebt), kun je tot 1 juli zonder extra kosten opzeggen ivm een wijziging die ze hebben toegepast op hun zenderpakketten.

Zie ook: http://www.onsbrabantnet.nl/juli2013/ en dan bijna helemaal naar onder scrollen.

Onder het mum van zenderwijziging dan!
Hhhmmmm... Eens even in overweging nemen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Inmiddels hangt mijn kabelmodem er een week, nog steeds niets gehoord van OBN... De storingspagine is al niet meer geupdate sinds 21-06... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydone
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-08 01:52
Door de helpdesk van OBN heb ik me laten vertellen dat de storing alleen WMP+ betreft in een (beperkt) aantal gebieden.

Heeft iemand een idee in welke gebieden het glasvezelnetwerk is ingedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
easydone schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:08:
Door de helpdesk van OBN heb ik me laten vertellen dat de storing alleen WMP+ betreft in een (beperkt) aantal gebieden.

Heeft iemand een idee in welke gebieden het glasvezelnetwerk is ingedeeld?
zie dit stukje uit een mail van OBN van gisteren:

De landelijke storing geldt niet voor oudere glasvezelnetwerken, zoals die in Eindhoven, Nuenen, Best, Valkenswaard etc. We kunnen u wel aangeven dat er ondertussen nieuwe updates aan het netwerk zijn gedaan; wij testen op dit moment of dit de problemen oplost. Wij begrijpen dat de storing veel overlast veroorzaakt en bieden hiervoor onze oprechte excuses aan.

Blijkbaar hebben alle "nieuwe" netwerken er last van. In november 2012 heeft KPN >50% van de aandelen van Reggefiber in handen. Edutel waar OBN onder valt is ook van KPN. Blijkbaar hebben ze onlangs iets in het nieuwe netwerk gedaan waardoor de boel al 12 dagen storingen heeft. De exacte oorzaak van de problemen krijg je natuurlijk niet te horen van OBN daar blijven ze vaag over, evenals waneer het probleem wordt opgelost. Je wordt continue afgescheept dat ze er mee bezig zijn en dat je je modem moet resetten bij problemen, that's it. Hier in de gemeente Nuth is de ellende: onstabiel internet (om het uur je modem restten / IP renewen) en geen telefonie.

Ik heb ze gisteren een mail gestuurd met een "ultimatum", als ze binnen 24 uur geen antwoord geven met daarin wat er precies aan de hand is en op welke datum de problemen definitief zijn opgelost dan maak ik gebruik van het kosteloos opzeggen van het abonnement/contract ivm de TV-zenderwijziging. Iedere klant van OBN die een alles-in-1 pakket heeft of althans een pakket waar TV in zit kan zijn/haar contract opzeggen voor 1 juli zonder kosten (zie tip/link van Advocate). Ik denk dat ik vanavond weer terug ga naar Ziggo })

Om de OBN-frustratie een beetje te vergeten ga ik op mijn vrije dag lekker brood bakken, plantjes verzorgen en de was strijken. Daar heb ik gelukkig geen internet voor nodig :9

Update 18:39u: zo.. De zooi opgezegd bij OBN :) geen kosten, 1 maandje opzegtermijn, dus 25-7 ben ik er van af. Dalijk effe Ziggo aanvragen.

[ Voor 10% gewijzigd door Petje72 op 25-06-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Vanavond ongekend goed IPTV-beeld bij ON in Blixembosch. Geen storing uitstekende verzadiging, scherp, natuurlijke kleuren. Toen ik keek bij info stond er HD+ (?) . Dit is het beeld dat ik ken vanaf de eerste aansluiting. Als het zo blijft, prima d:)b . De buren hebben XS4ALL en nooit storing gehad en ook goed beeld. Kennissen in de Achtse Barrier met KPN hebben de afgelopen dagen ook beeldhaperingen gehad. :Y

Terug naar UPC lijkt nu geen optie meer..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi om te horen dat het nu wel perfect is JeeVee.
Ik was de laatste tijd flink aan het twijfelen geslagen om ON wel/of niet (voor 1 juli) op te zeggen.
Ik zat al jaren te wachten om van UPC af te kunnen. Kleine smet op de overgang is wel dat KPN via de achterdeur is binnen gekomen, maar mogelijk valt dat toch nog mee,
Inmiddels ligt hier (Achtse Barrier) ook de glasvezel tot de voordeur.
Vandaag toevallig de UTP- en een telefoonkabel in de bestaande buis bij de coax getrokken. (modum komt in de meterkast)
Was best nog wel wat werk. Had gelukkig een kabeltester gekocht en die heeft z'n geld al opgebracht. ;)
Nu maar hopen dat het modum snel geplaatst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000

Arno

PF5A

Ik moet even een rant kwijt :(

Op 15 mei heb ik bij OBN aangegeven te gaan verhuizen en heb gevraagd om spoed want 8 weken is een enorme tijd voor een verhuizing. Men zou dit aangeven en proberen.

Na diverse malen contact en meerdere verhalen gehoord te hebben, ben ik net gebeld door OBN. ReggeFiber heeft na bijna 4 weken (hun deadline is dus 4 weken voor het patchen en autoriseren voor een vezel) aangegeven dat ze nog steeds niet kunnen aangeven of ze de vezel kunnen autoriseren en dat ze de belachelijk lange termijn van 4 weken niet gaan halen. Intussen heb ik de grootste problemen met het afronden van mijn studie (HBO, dus veel overleg/werken via internet) waarbij ik diverse momenten bij mijn ouders tot heel laat aan mijn studie heb lopen werken. Ik moet mijn bereikbaarheidsdiensten doen via mijn iPhone en betaal me suf aan buiten de bundel dataverkeer.

Ik ben een beetje klaar met de prehistorische houding van ReggeFiber en deze belachelijke manier van mensen aan het lijntje houden. Hoezo klantvriendelijkheid en "glasvezel is de toekomst" :/

Ben serieus aan het denken aan een Ziggo lijn...

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Arno schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:48:
Ik moet even een rant kwijt :(

Op 15 mei heb ik bij OBN aangegeven te gaan verhuizen en heb gevraagd om spoed want 8 weken is een enorme tijd voor een verhuizing. Men zou dit aangeven en proberen.

Na diverse malen contact en meerdere verhalen gehoord te hebben, ben ik net gebeld door OBN. ReggeFiber heeft na bijna 4 weken (hun deadline is dus 4 weken voor het patchen en autoriseren voor een vezel) aangegeven dat ze nog steeds niet kunnen aangeven of ze de vezel kunnen autoriseren en dat ze de belachelijk lange termijn van 4 weken niet gaan halen. Intussen heb ik de grootste problemen met het afronden van mijn studie (HBO, dus veel overleg/werken via internet) waarbij ik diverse momenten bij mijn ouders tot heel laat aan mijn studie heb lopen werken. Ik moet mijn bereikbaarheidsdiensten doen via mijn iPhone en betaal me suf aan buiten de bundel dataverkeer.

Ik ben een beetje klaar met de prehistorische houding van ReggeFiber en deze belachelijke manier van mensen aan het lijntje houden. Hoezo klantvriendelijkheid en "glasvezel is de toekomst" :/

Ben serieus aan het denken aan een Ziggo lijn...
Ik heb september 2012 OBN en Glasvezel een kans gegeven. Maar ik heb echt overal zelf achteraan moeten gaan en afspraken werden gewoon niet nagekomen. Vanaf 1 januari tot ongeveer 1 juni heeft het goed gewerkt (2x een storingen gehad van een paar uur, maar dat kan gebeuren). Nu al meer dan 12 dagen storing. Ik heb daarom ook de boel maar opgezegd. Binnen 10 dagen zit ik weer bij Ziggo.

Ter vergelijking, voor de glasvezel zaten we bij Ziggo 6 jaar lang, in die 6 jaar misschien 3x een storinkje gehad (snachts) van max 1 a 2 uurtjes.

Veel alternatieven zijn er niet qua providers op glasvezel (hier in gemeente Nuth).. of ze zijn veeeel te duur of het is KPN of een dochter daarvan. KPN heeft het bij al verprutst bij de aanvraag destijds van glasvezel daardoor heb ik toen voor OBN gekozen maar dat is inmiddels ook van KPN.

succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

In VHV werkt het alweer een tijd prima. OBN is inderdaad niet perfect, maar ik ben verslaafd geraakt aan de 100mbit upload. UPC is geen optie meer ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydone
Er is nu al meer dan 2 weken storing (alle IP diensten vallen ieder uur uit) en KPN/ OBN / Lijbrandt / Edutel hebben nog niet het begin van een oplossing.....

Onvoorstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Inderdaad... Concepts dacht er even vanaf te zijn, maar nu staat de storing toch ook weer mooi op de site:
Storing Internet, Vast bellen en Interactieve TV via glasvezel (diverse locaties)

Datum: 22-06-2013

U kan op diverse locaties problemen ondervinden met het gebruik van Internet, Vast bellen en Interactieve TV via glasvezel. Het is niet bekend wanneer deze storing is opgelost. Zodra er een update is zullen we die hier plaatsen

Bij Lijbrand (de tekst suggereert dat het voorbij zou zijn...) en OBN ook dezelfde meldingen.

Nog niet eerder meegemaakt, dat een storing in deze omvang zolang aanhoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

OBN Storingspagina meld nu: "Momenteel zijn er geen algemene storingen te melden."

Ik kan dat zelf niet bevestigen uiteraard, want ik ben nog niet aangesloten. Straks OBN maar weer eens bellen of mijn modem al als "opgeleverd" is aangemeld bij ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Whuzz schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:01:
OBN Storingspagina meld nu: "Momenteel zijn er geen algemene storingen te melden."

Ik kan dat zelf niet bevestigen uiteraard, want ik ben nog niet aangesloten. Straks OBN maar weer eens bellen of mijn modem al als "opgeleverd" is aangemeld bij ze...
Hier in gemeente Nuth nog steeds storing om het uur, laatste storing dat om 9:38u internet is uitgevallen, 23 minuten later hersteld hij dit weer vanzelf (dan heb ik weer een IP) om vervolgens 38 tot 41 minuten weer uit te vallen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Petje72 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:57:
[...]

Hier in gemeente Nuth nog steeds storing om het uur, laatste storing dat om 9:38u internet is uitgevallen, 23 minuten later hersteld hij dit weer vanzelf (dan heb ik weer een IP) om vervolgens 38 tot 41 minuten weer uit te vallen. 8)7
De storingsmelding is nu ook weer terug op de website :')
Uitval diensten

Edit:

Net OBN gebeld. Je krijgt eerst een bandje waarop gemeld word dat er nog steeds storing is, dat de werkzaamheden het probleem hebben verminderd maar nog niet volledig hebben opgelost en dat ze geen idee hebben wanneer het opgelost gaat zijn. Met excuses uiteraard ;)

OBN heeft de oplevering van het modem dinsdag doorgekregen van reggefiber (een week ná de actuele installatie dus) en de diensten geactiveerd. Vanavond maar eens even proberen dan :P

[ Voor 26% gewijzigd door Whuzz op 27-06-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydone
Al 3 uur ononderbroken internet, zouden ze dan toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Ik ben benieuwd. Ik heb 3 maanden geleden ook al eens geklaagd ( ginod in "ON / OnsBrabantNet Deel III" ) , over het steeds wegvallen, van de verbinding. Uiteindelijk na vele malen heen en weer mailen met Belkin (overigens, erg behulpzaam), zeiden ze dat het dan toch aan hun router lag. Ik heb nu een TP-Link, maar wellicht dat het toen ook niet aan de router lag, maar aan hun glasvezel modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydone
De storing die ik heb betreft de landelijke storing (niet in alle gebieden) die al 2 weken duurt en waardoor ieder uur de verbinding weg valt (zie voorgaande posts).
Heb nu sinds 9:40 geen storing meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dacht ik even dat het bij ons (gemeente Leudal) was opgelost. Tot nu toe moest ik elk uur het IP adres vernieuwen of het modem even van spanning halen. Dat was vandaag niet nodig. Echter, net viel de verbinding toch weer even weg. En de lease time zie ik ook nog steeds op 1 uur staan. Ik zal maar niet te vroeg juichen... :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Bij thuiskomst was er een pakket van OBN :D

Boel aangesloten en internet lijkt te werken *O*

Echter, de Amino 130M doet niet zoveel. Zit met UTP aangesloten op poort 2 van de Genexis Hybrid, heb met meerdere kabels geprobeerd. Het enige dat de Amino zegt is "Connect to network", waarna hij na een minuutje of wat lijkt te rebooten en via "Recovery image" weer op hetzelfde uitkomt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
In de voorwaarden staat overigens ook dat je max 25% retour kan krijgen bij storing, afhankelijk van de duur. Dus ook als je 2 weken of zelfs een hele maand last hebt van storing moet je toch 75% wel betalen... niet te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydone
vanaf vanmorgenvroeg tot nu (22:45) is het zo te zien stabiel gebleven (kijk op afstand).
Ben benieuwd naar de verklaring (indien ze die überhaupt geven) en hoe ze de klanten tegemoetkomen....
(moet trouwens niet te vroeg juichen het is nog geen 24 uur stabiel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Gisteren weer flink wat haperingen in het IPTV-beeld, ook digitale artefacten (blokjes), nog niet eerder gehad.
Provider ON
lokatie: Blixembosch Eindhoven.

Op de site van ON zag ik dat het nog niet over is, hmmm..... |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
En hier ligt weer alles eruit...

Heb nog geen reactie gehad op mijn klacht overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base25
Het leek weer even te werken. Nu heb ik weer andere problemen. De router werkt nu ineens niet meer achter het glasvezelmodem.

De router maakt wel connectie met het modem, maar geen internet in lan. Resetten en andere firmware werkt ook niet. Als ik de laptop rechtstreeks aansluit en de interface reconnect, dan heb ik wel weer internet. Zowel laptop als router maken verbinding via dhcp. Static ip instellen maakt geen verschil.

Hebben meer mensen hier last van? Lijkt mij sterk dat mijn router nu ineens de geest heeft gegeven. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:35
base25 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:36:
Het leek weer even te werken. Nu heb ik weer andere problemen. De router werkt nu ineens niet meer achter het glasvezelmodem.

De router maakt wel connectie met het modem, maar geen internet in lan. Resetten en andere firmware werkt ook niet. Als ik de laptop rechtstreeks aansluit en de interface reconnect, dan heb ik wel weer internet. Zowel laptop als router maken verbinding via dhcp. Static ip instellen maakt geen verschil.

Hebben meer mensen hier last van? Lijkt mij sterk dat mijn router nu ineens de geest heeft gegeven. :?
Modem 30 minuten uitzetten, hierna 10 minuten wachten en dan pas router aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base25
Skoefel schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:41:
[...]

Modem 30 minuten uitzetten, hierna 10 minuten wachten en dan pas router aansluiten.
Oké ik ga dit proberen. Waarom die 30 minuten en die 10 minuten is mij even niet duidelijk. Zou mijn router soms blokkeerd kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
base25 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:55:
[...]

Oké ik ga dit proberen. Waarom die 30 minuten en die 10 minuten is mij even niet duidelijk. Zou mijn router soms blokkeerd kunnen zijn?
Een uur is beter. Die 10 minuten zou ook niet nodig moeten zijn. Een uur omdat de DHCP lease tijd een uur is. Dus na een uur is het glasvezelmodem je router "vergeten" en kan je opnieuw een apparaat aansluiten. Dat mag dus ook hetzelfde apparaat zijn, je router in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:35
Barre73 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:59:
[...]

Een uur is beter. Die 10 minuten zou ook niet nodig moeten zijn. Een uur omdat de DHCP lease tijd een uur is. Dus na een uur is het glasvezelmodem je router "vergeten" en kan je opnieuw een apparaat aansluiten. Dat mag dus ook hetzelfde apparaat zijn, je router in dit geval.
Oh is de leasetijd een uur, dan inderdaad een uur. 10 minuten is voor de zekerheid, is inderdaad niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Ik moet zeggen, dat het lijkt alsof de problemen bij mij zijn verholpen. Hopelijk blijft het stabiel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base25
Skoefel schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:01:
[...]

Oh is de leasetijd een uur, dan inderdaad een uur. 10 minuten is voor de zekerheid, is inderdaad niet nodig.
Bedankt, het modem een uur van spanning heeft inderdaad geholpen. De router werkt weer. Resetten van de router of wan interface was dus niet meer voldoende. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik weet niet wat die gasten bij OBN (kpn) aan het doen zijn, maar ik zou het zeer op prijs stellen dat ze ons via hun website precies informeren wat ze aan het doen zijn. Wij kunnen nu steeds weer uitzoeken hoe we alles weer aan de gang krijgen omdat zij ons niet voldoende informeren :( :( :(

Bij de buurt heb ik nog geinformeerd of de andere providers op het reggefiber glasvezelnet ook zoveel last hebben van storingen. De klanten van andere providers hebben niet lang storing gehad. OBN spant de kroon

OBN schuift het probleem onterecht af. KPN is immers eigenaar van OBN en Reggefiber. De hoofdschuldige is dus KPN.

Ik voel me bedrogen wat betreft de "open glasvezel" kabel. KPN heeft inmiddels 70% in handen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat behoeft wat nuance. Inderdaad heeft KPN een heel groot deel in handen. Maar dat kan je KPN niet aanrekenen. Waarom is er geen andere partij die opstaat en net zo grootschalig apparatuur plaatst in de wijkcentrales? Dat is namelijk het open deel van het netwerk waarvoor de OPTA/ACM de tarieven bepaalt en meekijkt.
De providers zijn niet het open deel zoals vaak wordt gezegd want die hebben geen contract met Reggefiber. KPN is (helaas) de enige die grote sommen geld investeert in het plaatsen van apparatuur, aansluiten met backbone glasvezel en leveren van de diensten aan providers die dat verkopen aan klanten. Dan moet je de anderen kwalijk nemen dat die dat niet durven.

Overigens is het onzin dat OBN klanten meer problemen hebben dan anderen. Alle providers die van KPN-ITNS (voorheen Glashart Media) diensten afnemen hebben deze problemen. Het is alleen heel regionaal en soms zelf lokaal verdeeld. En dat is juist het probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base25
Barre73 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:45:
Dat behoeft wat nuance. Inderdaad heeft KPN een heel groot deel in handen. Maar dat kan je KPN niet aanrekenen. Waarom is er geen andere partij die opstaat en net zo grootschalig apparatuur plaatst in de wijkcentrales? Dat is namelijk het open deel van het netwerk waarvoor de OPTA/ACM de tarieven bepaalt en meekijkt.
De providers zijn niet het open deel zoals vaak wordt gezegd want die hebben geen contract met Reggefiber. KPN is (helaas) de enige die grote sommen geld investeert in het plaatsen van apparatuur, aansluiten met backbone glasvezel en leveren van de diensten aan providers die dat verkopen aan klanten. Dan moet je de anderen kwalijk nemen dat die dat niet durven.

Overigens is het onzin dat OBN klanten meer problemen hebben dan anderen. Alle providers die van KPN-ITNS (voorheen Glashart Media) diensten afnemen hebben deze problemen. Het is alleen heel regionaal en soms zelf lokaal verdeeld. En dat is juist het probleem..
Zolang kpn andere providers/ partijen blijft overnemen zal de glasvezelkabel nooit echt "open" worden.

Dan moet het wel heel lokaal zijn en net toevallig zijn dat hier de OBN klanten de meeste storingen gehad hebben. Ruim twee weken heb ik elk uur de apparatuur moeten resetten. Soms was een handmatige reset niet nodig. Een internetconnectie hield het nooit langer dan 60 minuten vol.

De internetconnectie houd het nu al twee uur vol. Hopelijk is het probleem nu verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:57
JeeVee schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:12:
Gisteren weer flink wat haperingen in het IPTV-beeld, ook digitale artefacten (blokjes), nog niet eerder gehad.
Provider ON
lokatie: Blixembosch Eindhoven.

Op de site van ON zag ik dat het nog over is, hmmm..... |:( :(
Gisteren zag ik dat mijn Amino een update moest installeren... heb alleen niet meer gekeken naar het versienummer. Maar ik verwacht dat dit voorbereidingen zijn voor de overgang naar KPN later deze maand.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Laatst online: 18-08 01:10
Barre73 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:45:
Dit behoeft ook enige nuance :).

Zo'n 2-3 jaar geleden, voor de overname door KPN had Edutel (OBN/ON) een project lopen om zelf gigabit modems en apparatuur te plaatsen. Er was zelfs al enige apparatuur aangeschaft en geplaatst.

Met de overname was dit direct stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Hebben jullie ook regelmatig dat de Amino compleet uitvalt?
Beeld wordt zwart, voedingsstekker moet er dan uit gehaald worden en terug erin, aanzetten en het werkt weer. Ik laat de Amino eigenlijk permanent aanstaan, heeft deze wellicht een soort rust periode nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Laatst online: 11-05-2022
Ik merk nog maar weinig van de wijzigingen in het zenderaanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
elwinvangestel schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:39:
Ik merk nog maar weinig van de wijzigingen in het zenderaanbod.
Da's niet zo vreemd, aangezien ze pas morgen (3 juli) in gaan.

/edit: Ik zie dat ze op internet aangeven dat dat vandaag zou zijn. Maar in de brief die ik van OnsNet Nuenen heb ontvangen staat toch echt 3 juli.

[ Voor 23% gewijzigd door OverSoft op 02-07-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Laatst online: 11-05-2022
OverSoft schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:50:
[...]

Da's niet zo vreemd, aangezien ze pas morgen (3 juli) in gaan.

/edit: Ik zie dat ze op internet aangeven dat dat vandaag zou zijn. Maar in de brief die ik van OnsNet Nuenen heb ontvangen staat toch echt 3 juli.
Inmiddels zijn de nieuwe zenders actief bij OBN in Veldhoven. Ook zenders die eigenlijk zouden verdwijnen zijn nog beschikbaar, o.a. Pebble TV, ESPN Classic, ESPN America en H&C TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Maand geleden verhuizing per brief doorgegeven, na 2 weken gebeld: we weten van niets.
Formulieren gemaild: ontvangstbevestiging gehad.
Maandag in nieuwe huis bellen: we weten van niets!

Maandag uur aan telefoon gehangen om verhuizing VOOR DE DERDE KEER door te geven.
Nog 1 keer een probleem en ze steken die glasvezel maar in hun ****, dan bel ik UPC wel.

Nu nog 3 weken zonder internet, als ze hun werk dit keer tenminste WEL goed doen.

:(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000

Arno

PF5A

VonFoX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:27:
Maand geleden verhuizing per brief doorgegeven, na 2 weken gebeld: we weten van niets.
Formulieren gemaild: ontvangstbevestiging gehad.
Maandag in nieuwe huis bellen: we weten van niets!

Maandag uur aan telefoon gehangen om verhuizing VOOR DE DERDE KEER door te geven.
Nog 1 keer een probleem en ze steken die glasvezel maar in hun ****, dan bel ik UPC wel.

Nu nog 3 weken zonder internet, als ze hun werk dit keer tenminste WEL goed doen.

:(
Klinkt bekend |:( Ik heb net na zeven weken maar opgegeven.
Ik heb intussen Ziggo aangevraagd :z

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:57
De firmware update van mijn Amino heeft er in in iedergeval ervoor gezorgd dat de MovieMax videotheek een stuk soepeler te bedienen is! Deze was namelijk niet vooruit te branden en heb hier via Twitter een klacht over laten aanmaken.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

RMX

Ik heb in mijn woning het kastje van Reggefiber al binnen hangen, alleen de postcode is nog niet vrijgegeven. Dus ik bellen, ik kon via de telefoon een bestelling aanmaken. Nu gaf ze aan dat dit 4 tot 5 weken ging duren. Zijn ze helemaal van de pot gerukt anno 2013? Dit is toch gewoon een administratieve handeling of ben ik gek? Het zwaarste werk is al gedaan lijkt me. Kan iemand mij blij maken en zeggen dat dit in theorie sneller gaat? Hoelang duurde dit bij jullie? (Nieuwbouw huis, nog geen eerdere verbindingen hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Volgens mij gaat er niets snel bij OBN ..

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:10:
Volgens mij gaat er niets snel bij OBN ..
In dit geval wel, want zonder abonnement heb ik hier in Veldhoven veel zender van Sport 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
De downloads gaan snel bij mij :P Aansluiten in nieuwbouw woning ging ook snel vorig jaar :) tijdens de bouw hadden ze de aansluiting al in de meterkast gehangen. Na oplevering mocht OBN de aansluiting voltooien. En het werkte toen ook in 1 keer.

Half jaar later ook nog HD tv afgesloten en dat werkte ook toen en nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Paulus07 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:59:
Aansluiten in nieuwbouw woning ging ook snel vorig jaar :)
Dan heb ik goede hoop, maar kom op 5 weken voor een administratieve handeling. Ziggo is maximaal 5 werkdagen, en dat is nog met verzenden van installatiepakket.
Ik heb alleen internet afgenomen, en de glasvezel unit hangt al in de meterkast, en de kabel is al doorgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Volgens OBN_webcare staat mijn nieuwe aansluiting nu in het systeem. Nog even wachten dan maar :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

RMX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:06:
[...]

Dan heb ik goede hoop, maar kom op 5 weken voor een administratieve handeling. Ziggo is maximaal 5 werkdagen, en dat is nog met verzenden van installatiepakket.
Ik heb alleen internet afgenomen, en de glasvezel unit hangt al in de meterkast, en de kabel is al doorgeschoten.
Zo, dat was OBN. Op naar TriNed met 2 weken administratieve aansluittijd.
Iets logischer anno 2013./ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54

TommyGun

Stik er maar in!

Gisteren/vandaag straat open, 12 augustus aansluiting.

Dan nog wachten op Telfort...

(AB).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Zucht.

Aangezien Lijbrandt de prijzen ging verhogen was dat die ideale mogelijkheid om van die bende af te komen en over te stappen naar OnsBrabantNet. Vooral de support bij Lijbrandt is echt dramatisch, om maar niet te spreken over wat een gedoe we met de aansluiting hebben gehad.

Maar ook het overstappen gaat alles behalve vlekkeloos.
Allereerst was er maandag dus de einddatum van Lijbrandt. Met een overstapservice zou je verwachten dat dit prima gaat, maar nee hoor. Er was storing dus men kon niet zien of wij nou waren uitgeschakeld of dat de overstap in werking was gezet.

Ze hadden alleen telefonisch laten weten dat de overstap verwerkt ging worden maar daar is dus geen brief aan te pas gekomen. En ook nu blijven ze bij Lijbrandt doen alsof hun neus bloed.

OnsBrabantNet kan ons echter niet helpen want blijkbaar ligt het probleem bij Reggefiber die ons weer moet aansluiten waarna de switch bij OBN over kan. Ze hebben blijkbaar de stekker eruit getrokken in de centrale en deze moet weer worden aangesloten. Hoe of wat er nou precies aan de hand is, is ons volledig onduidelijk, maar feit blijft dat we nu al sinds maandag 12 uur zonder internet, tv en telefoon zitten.
OBN wacht op goedkeuring van de Reggefiber en Reggefiber kan ons ook niet vertellen hoe lang dit gaat duren.

Dus als iemand voor ons een idee heeft over wat we nu kunnen doen om dit proces te versnellen of om te weten te komen wie we moeten bellen om een idee te krijgen hoe lang dit gaat duren, dan is dat erg fijn. Ondertussen zit ik al 4 dagen te internetten via mn smartphone, maar ook dat begint irritant te worden (downloaden heeft geen zin vanwege de datalimiet en ook youtube zorgt ervoor dat het te snel oploopt). Het gaat me nog niet eens om de kosten of wie de schuld heeft, maar ik wil gewoon weer internet :(

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Martinspire: Zie je PB.

Pagina: 1 ... 25 ... 50 Laatste