Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:38

Martinspire

Awesomeness

Thanks.

Op dit moment nog steeds geen idee wanneer we weer verder kunnen hier. Ik heb er echter een hard hoofd in dat het deze week nog goed gaat komen (ik ga er niet vanuit dat ze in het weekend verder gaan). In ieder geval vind ik het een hele rare gang van zaken en degene die dit systeem verzonnen heeft, was er volgens mij ook niet helemaal bij.

Zowel bij Lijbrandt als Reggefiber als een onderdeel van KPN (IDTV oid) konden ons helemaal niets vertellen over hoe lang het ging duren. Ik vraag me dus echt serieus af hoe dit nou eigenlijk zou moeten werken en wie er nou op wie zit te wachten.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wie het nog niet in andere threads heeft gelezen: Er zijn ruwweg vier operators op Reggefiber netwerken (en een paar hele lokale). Alle providers kopen diensten in bij 1 van deze partijen.

1) KPN WMP (alleen IP diensten, geen analoge TV, KPN en XS4All voornamelijk)
2) KPN WMP+ (alle providers met analoge TV)
3) WGDO. De vroegere operator van Reggefiber, nu ook van KPN. Nog wel geheel gescheiden dienstennetwerk. Is op het oog vrijwel gelijk aan 2. Verschil is o.a. te zien aan de leverbare internetsnelheid. Alleen bij WGDO is 35 Mbit nog een optie. Bij de andere niet meer.
4) Glasoperator (heeft niets met KPN te maken, providers Wisper en Glashelder)

Overstappen tussen providers die bij 1 van deze netwerken zitten is eigenlijk altijd binnen een dag te doen, met uitzondering van WMP+ naar WMP+. Daarvoor moet een lijn eerst helemaal worden afgesloten inclusief bezoek aan de PoP (duur maximaal 2 weken incl alle doorlooptijden). En daarna kan een andere provider een hele nieuwe order inschieten om alles weer aan te sluiten en diensten te leveren (weer maximaal 2 weken).
Vervelend detail is wel dat bijna alle bekende providers via WMP+ leveren. Lijbrandt, XMS, Telfort, Vodafone, OBN etc... ofwel, alle providers die ook het coax signaal doorgeven via die connector op het glasvezelmodem.
Dus overstappen tussen 1 van deze providers levert een lange downtime op. Er wordt wel serieus aan gewerkt om het snel mogelijk te maken. Is namelijk puur procesmatig en niet technisch van aard.

Martinspire: Het wrange is dat jullie beter bij Lijbrandt hadden kunnen blijven omdat je dan automatisch naar Telfort was overgegaan. Lijbrandt, XMS, KickXL en Concepts zijn immers opgegaan in Telfort.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25

servies

Veni Vidi Servici

Barre73 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 00:04:
Voor wie het nog niet in andere threads heeft gelezen: Er zijn ruwweg vier operators op Reggefiber netwerken (en een paar hele lokale). Alle providers kopen diensten in bij 1 van deze partijen.

1) KPN WMP (alleen IP diensten, geen analoge TV, KPN en XS4All voornamelijk)
2) KPN WMP+ (alle providers met analoge TV)
3) WGDO. De vroegere operator van Reggefiber, nu ook van KPN. Nog wel geheel gescheiden dienstennetwerk. Is op het oog vrijwel gelijk aan 2. Verschil is o.a. te zien aan de leverbare internetsnelheid. Alleen bij WGDO is 35 Mbit nog een optie. Bij de andere niet meer.
3) Glasoperator (heeft niets met KPN te maken, providers Wisper en Glashelder)

Overstappen tussen providers die bij 1 van deze netwerken zitten is eigenlijk altijd binnen een dag te doen, met uitzondering. Van WMP+ naar WMP+. Daarvoor moet een lijn eerst helemaal worden afgesloten inclusief bezoek aan de PoP (duur maximaal 2 weken incl alle doorlooptijden). En daarna kan een andere provider een hele nieuwe order inschieten om alles weer aan te sluiten en diensten te leveren (weer maximaal 2 weken).
Nou kom ik even met de volgende theoretische case:
Ik ga van een WMP+ provider naar een WMP provider. Na 1 dag zeg ik m'n WMP provider weer op (met afkopen van m'n contract bijvoorbeeld) en ga ik weer naar een WMP+ provider... Dan kan het blijkbaar wel binnen een zeer korte termijn? (even afgezien van de contractduur)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euh... heel creatief bedacht maar helaas niet. De feitelijke overstap kan wel in een dag maar er moet wel minimaal een maand van te voren worden aangevraagd. Als voorbereidingstermijn. Die maand heeft dus niets met opzeggen of contractsduur te maken maar puur met voorbereiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Barre73 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:29:
Euh... heel creatief bedacht maar helaas niet. De feitelijke overstap kan wel in een dag maar er moet wel minimaal een maand van te voren worden aangevraagd. Als voorbereidingstermijn. Die maand heeft dus niets met opzeggen of contractsduur te maken maar puur met voorbereiding.
Het ging er mij meer om: waarom hoeft er bij WMP+ naar WMP (en omgekeerd) niemand in de POP te zijn en bij WMP+ naar WMP+ wel.... Of lees ik het verkeerd...
En die maand voorbereidingstijd is eigenlijk ook al onzin... maar daar gaat het me niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze moeten altijd wel in de PoP zijn maar dan kan het in de orderstraten wel zo gezet worden dat dezelfde monteur (van Reggefiber dus) de ene patch er uithaalt en de andere er in zet. Op het moment dat de ene er uitgaat vallen je diensten natuurlijk weg. Als die andere er in gaat werken je nieuwe diensten nog niet meteen. Dat moet dan de nieuwe provider activeren. Duurt een paar uur. Maar die heb je vaak ook nodig om een nieuw modem te laten plaatsen door diezelfde monteur. Modem voor WMP is anders dan voor WMP+. En met modem beodel ik het vervangbare gedeelte op je glasvezelaansluiting.

Het probleem zit dus nu nog in de orderstraat. Het is dezelfde orderstraat voor OBN en voor Vodafone en dat levert nog steeds een probleem op. Hopelijk niet lang meer trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Barre73 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 17:35:
Ze moeten altijd wel in de PoP zijn maar dan kan het in de orderstraten wel zo gezet worden dat dezelfde monteur (van Reggefiber dus) de ene patch er uithaalt en de andere er in zet. Op het moment dat de ene er uitgaat vallen je diensten natuurlijk weg. Als die andere er in gaat werken je nieuwe diensten nog niet meteen. Dat moet dan de nieuwe provider activeren. Duurt een paar uur. Maar die heb je vaak ook nodig om een nieuw modem te laten plaatsen door diezelfde monteur. Modem voor WMP is anders dan voor WMP+. En met modem beodel ik het vervangbare gedeelte op je glasvezelaansluiting.

Het probleem zit dus nu nog in de orderstraat. Het is dezelfde orderstraat voor OBN en voor Vodafone en dat levert nog steeds een probleem op. Hopelijk niet lang meer trouwens..
Even voor de duidelijkheid: ik zit niet bij ON. Ik woon in Groenlo en de modems zijn hier allemaal hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dat het belangrijk is , maar ik zou toch graag weten waar PoP voor staat!
Kennelijk een centrale achtig iets maar hoe en waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:04:
Niet dat het belangrijk is , maar ik zou toch graag weten waar PoP voor staat!
Kennelijk een centrale achtig iets maar hoe en waar dan?
Google: http://www.computerwoorden.nl/direct--14471--PoP.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Point Of Presence. Wijkcentrale dus.

En voor een korte maar best duidelijke uitleg:

http://www.123hoe.nl/pc-e...en-glasvezel-netwerk-ftth

[ Voor 64% gewijzigd door Barre73 op 05-07-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist, duidelijk. Nu begrijp ik ook de functie van een kuil die ze hier verderop hebben gegraven.
Had al wel zo'n idee dat het een koppeling moest wezen maar wist niet dat die onder de grond zat.
Helaas was ik net te laat om te zien wat ze er in geplaats/aangesloten hebben (de stoep was al weer dicht)
Als ik alles goed dus interpreteer heeft iedere provider in de wijkkast een eigen verdeel/aansluit mogelijkheid.
Bedankt voor de info joec en barre73

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klopt niet helemaal. Er zitten drie lagen in een FttH netwerk. De netbeheerder (Reggefiber hier dus). De operator die de apparatuur plaatst in de wijkcentrales, zorgt voor de verbinding naar de buitenwereld vanaf die ene PoP (de rest gaat dan via de onderlinge ring) en het actieve deel op de glasvezelaansluiting verzorgt. Het is dus de operator die zorgt voor licht op de vezels en daarmee de diensten als TV, internet en telefonie. En tot slot de providers die de diensten bij een operator inkopen en verkopen aan klanten. Dat kunnen ze voor veel geld, weinig geld doen, weinig HD zenders, of veel etc..
Er kunnen meerdere operators in de PoPs maar er is maar 1 hele grote in Nederland op dit moment. En dat is KPN Wholesale. Bijna alle providers nemen dus hun diensten af van KPN. Ook Vodafone of ON/OBN om maar wat te noemen.

Reggefiber is verplicht om iedere partij dat dat wil en kan betalen toegang tot het netwerk te geven om operator te spelen. Tarieven daarvoor zijn vastgelegd door de OPTA. Of een partij dat wil moeten ze natuurlijk zelf weten. Het vergt een flinke investering, al die apparatuur en verbindingen.

En wat je een wijkkast noemt is in feite een huisje van 6m bij 2,5 meter. Hier worden circa 2500 woningen op aangesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 05-07-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Zijn de problemen met het uitvallen van het internet om het uur al verleden tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zijn die er geweest dan? Ik heb nou een half jaar een verbinding via ON maar niet gemerkt dat ik überhaupt downtime zou hebben gehad.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Er is progressie, maar nog niet veel.
Maandag is het stekkertje van Lijbrandt dan eindelijk eruit gehaald, maar nu moeten we weer wachten totdat die van OBN er weer in gaat. Ofwel, dat gaat nog wel even duren ben ik bang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Het valt mij op dat de kwaliteit van sommige zenders veel slechter is geworden dan een paar maanden terug. O.a. ARD, ZDF, WDR en Arte lijken nu gewoon op hele slechte SD-zenders.

Staat er misschien iets niet goed in de instellingen, of valt het meer mensen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

OBN is het slechtste bedrijf ooit qua communicatie. Na 3e keer verhuizing te hebben aangevraagd geen mail, geen brief, niets. Contact is bijna onmogelijk. Hoi UPC :)

Net gebeld: na een brief, een PDF per mail, en een telefoongesprek van 60 min stond er over mijn nieuwe aansluiting in het systeem van OBN: NIETS 8)7

Gelukkig was de telefoniste aardig, dus voor de VIERDE keer al mijn data doorgegeven. Met de belofte van bevestigingsbrief ed. Ik bel volgende week gewoon weer, maarre, wat een blamage.

[ Voor 51% gewijzigd door VonFoX op 10-07-2013 12:50 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-09 19:05
Gisteren deze mail gekregen van OBN:

Beste meneer, mevrouw xxxxxxxxxxxxx,

Onlangs heeft u contact met ons gehad over problemen met onze diensten. Deze problemen waren het gevolg van een storing in het netwerk waarover OnsBrabantNet haar diensten levert. Hierdoor ondervond u hinder bij het gebruik van Internet, Interactieve TV en/of Bellen.

OnsBrabantNet heeft samen met diverse leveranciers intensief gewerkt aan het oplossen van deze storing. Wij zijn verheugd te melden dat de storing is opgelost. Wij begrijpen dat de storing overlast heeft veroorzaakt en bieden hiervoor onze oprechte excuses aan.

Ter compensatie voor de hinder die de storing heeft veroorzaakt, brengen wij u voor de maand juli geen abonnementskosten in rekening. Dit wordt verrekend op de volgende factuur die u van ons ontvangt.

Wij hopen hiermee het geleden ongemak te kunnen verzachten. Wanneer u nog vragen heeft, staan de medewerkers van onze klantenservice u graag te woord. Het telefoonnummer van onze klantenservice is 040 780 7800.

Met vriendelijke groeten,

Jasper Henkelman
Directeur OnsBrabantNet

Valt weer mee dat ze een hele maand vergoeden.. maar ja, ik ben toch weg bij ze , contract loopt nog tot 25 juli en ik zit inmiddels lekker bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
elwinvangestel schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:44:
Het valt mij op dat de kwaliteit van sommige zenders veel slechter is geworden dan een paar maanden terug. O.a. ARD, ZDF, WDR en Arte lijken nu gewoon op hele slechte SD-zenders.

Staat er misschien iets niet goed in de instellingen, of valt het meer mensen op?
Inderdaad is het mij ook opgevallen dat de kwaliteit van deze zenders er op achteruit is gegaan.
(ik kijk digitaal via DVB-C, geen IPTV)
Hetzelfde geldt ook bij Eurosport, NDR, BBC en RAI.
Misschien heeft het te maken met de overstap van de streams naar KPN begin juli ??

Ben bang dat sinds de overname van KPN er op de DVB-C binnenkort ook weinig tot geen verbeteringen of aanpassingen komen, terwijl er bandbreedte genoeg is op glasvezel.
We zullen het voorlopig moeten doen met 3x NL in HD, de rest van de 40 zenders in SD.

Jammer, want bijvoorbeeld bij Caiway (Basic TV) zitten er 24 HD zenders standaard in het DVB-C pakket.
Dus het kan wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:21
Petje72 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:46:
Gisteren deze mail gekregen van OBN:

Beste meneer, mevrouw xxxxxxxxxxxxx,

inhoud

Jasper Henkelman
Directeur OnsBrabantNet

Valt weer mee dat ze een hele maand vergoeden.. maar ja, ik ben toch weg bij ze , contract loopt nog tot 25 juli en ik zit inmiddels lekker bij Ziggo.
Ik heb ook deze mail gekregen, en ik vind het een prima oplossing. De manier van communiceren kan over getwist worden, maar dit is netjes. En ik blijf bij ONB en geniet nu van ongestoord internet en tv :)

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Maar een gewone bevestigingsbrief/mail: we hebben uw aanvraag ontvangen etc kan er niet af.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moost01 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:45:
[...]

Inderdaad is het mij ook opgevallen dat de kwaliteit van deze zenders er op achteruit is gegaan.
Misschien heeft het te maken met de overstap van de streams naar KPN begin juli ??

Ben bang dat sinds de overname van KPN er op de DVB-C binnenkort ook weinig tot geen verbeteringen of aanpassingen komen, terwijl er bandbreedte genoeg is op glasvezel.
We zullen het voorlopig moeten doen met 3x NL in HD, de rest van de 40 zenders in SD.

Jammer, want bijvoorbeeld bij Caiway (Basic TV) zitten er 24 HD zenders standaard in het DVB-C pakket.
Dus het kan wel......
Kwaliteit van DVB-C zenders kan niets te maken hebben met de overstap naar KPN. Deze komen rechtstreeks van Technicolor Hilversum. Dan zit het in het bronsignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Barre73 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:51:
[...]
Kwaliteit van DVB-C zenders kan niets te maken hebben met de overstap naar KPN. Deze komen rechtstreeks van Technicolor Hilversum. Dan zit het in het bronsignaal.
Zo maar even gevonden op google over KPN en kwaliteit streams..
Ik denk dat ik er niet ver naast zit met de opmerking dat bij de overname van Glashart door KPN de kwaliteit er op achteruit gaat......
Overigens ben ik wel redelijk tevreden over de huidige kwaliteit van DVB-C.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De grote aanbieders, Glashart Media en KPN betrekken de IP streams namelijk niet (meer) rechtstreeks vanuit Technicolor.
In plaats daarvan worden gehercodeerde en versleutelde streams van KPN over de glasvezel verstuurd.
Hercoderen betekent per definitie kwaliteitsverlies, ook bij hoge bitrates.
De echte mediagateway streams van Technicolor op de kabelnetwerken blijven daardoor de referentie voor de beste beeldkwaliteit.

Bron: Totaal TV
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor de beste kwaliteit moet je niet hebben van KPN Broadcasting streams, maar van partijen die hun streams direct van Technicolor betrekken (de NOB mediagateway).
Partijen als Wisper en Glashelder die gebruik maken van de alternatieve glasvezel operator 'Glasoperator'. Evenals alle grote Nederlandse kabelproviders.
Deze geven streams van Technicolor en satelliet zonder re-encoding door.
Dus de hoogste kwaliteit met alles erop en eraan wat in de bron zit (Dolby Digital 5.1, extra audiotalen, ondertitelsporen etc.)

Helaas is het in de meeste glasvezel gebieden nog altijd eenheidsworst met KPN als operator en door KPN overgenomen providertjes die natuurlijk de streams van KPN broadcasting doorgeven.

Hierbij een overzicht van de verschillende levermodellen die door KPN/Reggefiber gebruikt worden:

WMP: Door KPN re-encoded streams met lage bitrates bij SD en HD zenders. Voorzien van Verimatrix encryptie, geen DD5.1 geluid, geen DVB subtitling, geen extra geluidstalen.
Dit is wat je krijgt bij KPN interactieve TV over glasvezel en ADSL.

WMP+: Door KPN re-encoded streams met lage bitrates bij SD zenders en hogere bitrates HD zenders. Voorzien van Verimatrix encryptie, geen DD5.1 geluid, geen DVB subtitling, geen extra geluidstalen.
Dit is wat je krijgt bij de glasvezelproviders die via Glashart Media leveren in de nieuwere uitgerolde glasvezelgebieden.

Bron: KPN forum
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ Voor 10% gewijzigd door Moost01 op 13-07-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nou, de opdracht is uitgegaan naar Reggefiber :o

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hier is vanmorgen de monteur langsgeweest om de aansluiting te checken. We hadden de hoop dat we voor dit weekend nog internet zouden hebben, maar het lijkt erop dat we dat niet gaan halen.
Ik weet verder niet of ze ook wel eens in het weekend de aansluitingen hebben afgerond, maar ik heb er een hard hoofd in dat het voor maandag gelukt is en ik heb een sterk vermoeden dat we dan nog een halve week moeten wachten. Heel erg jammer deze manier van handelen, want het leek erg goed te gaan met het eerste contact met OBN. Helaas zitten we nu al 2 weken (en waarschijnlijk straks zelfs bijna 3) zonder internet voor een overstap die gewoon hardstikke simpel had moeten zijn.

Ondanks dat Barre73 erg behulpzaam was, heeft het qua overstap-snelheid dus helemaal geen fluit uitgemaakt en er is als consument geen fluit aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je haalt twee dingen door elkaar: Jij begon over de kwaliteit van DVB-C en koppelde dat aan KPN. En ik geef aan dat dat niet klopt. Die streams komen wel nog steeds meteen uit Hilversum.
De IP streams niet. En jouw citaat uit het KPN forum geeft dat ook aan. Staat niks over DVB-C. En dat zijn toch echt twee hele verschillende dingen.
Voor de rest qua IPTV: geef ik je gelijk, ook al moet gezegd worden dat het soms wel heel erg technisch Mbit rate geneuzel begint te worden. De kijkervaring is belangrijker en ik ben prima tevreden met mijn WMP+ streams vergeleken met mijn oude Ziggo HD. Dolby is voor mij niet interessant. Ondertitels ook niet.

Dus het verschilt van persoon tot persoon denk ik dan maar zo.
Moost01 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:18:
[...]

Zo maar even gevonden op google over KPN en kwaliteit streams.
Ik denk dat ik er niet ver naast zit met de opmerking dat bij de overname van Glashart door KPN de kwaliteit er sterk op achteruit gaat......

Bron: KPN forum
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Moost01 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:45:
[...]

Hetzelfde geldt ook bij Eurosport, NDR, BBC en RAI.

Dus het kan wel......
Het aanbod van Caiway is sowieso veel uitgebreider dan bij OBN. Maar inderdaad, dat heeft te maken met de overname van Glashart door KPN. Maar het is niet bij alle zenders lijkt het. Overigens van de zenders die we nu noemen, vind ik ZDF verreweg het slechts. Dat ziet er werkelijk waar niet uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Zowaar een brief van OBN gehad _/-\o_

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Jeuj, eindelijk weer verbinding :D
Overstap is eindelijk gelukt

Edit: hmm, blijkbaar werkt tv en telefoon nog niet. Nouja, ik doe eerst wel even mn achterstallige downloads en kijk er straks wel even naar. Modem al wel reset vanochtend, maar misschien moet dat nogmaals en dan wat langer eruit.

[ Voor 64% gewijzigd door Martinspire op 15-07-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Ik heb op 20 juni aanvraag gedaan bij OBN, in Geldrop.
Tot op heden nog geen verbinding.

Blijkt dat de netwerkbeheerder langs moet komen om iets te doen. Geen idee precies wat. De vorige bewoonster had exact hetzelfde abonnement dat wij nu hebben, modem is dus ook al reeds geinstalleerd. Nu blijkt dat de netwerkbeheerder (vermoedelijk al 2 weken geleden) geprobeerd heeft contact met ons op te nemen, maar zij hebben het verkeerde nummer gebruikt en hebben dit onsbrabantnet laten weten. Pas na vele telefoontjes komen we hier dus achter en nu hebben ze mijn mobiele nummer doorgegeven waar ik wel op bereikbaar ben (en die ik dus al aan OBN had doorgegeven.) Nu moet ik dus nogmaals wachten tot de netwerkbeheerder wederom contact met mij opneemt. Had liever dat ik gewoon direct met hun in contact had kunnen komen om meteen een afspraak te kunnen maken. Nu duurt het nog langer en langer. Zit al 2 weken zonder TV/internet/telefoon...

Gaat dus lekker. Als ik morgen ochtend nog niks heb gehoord, eis ik dat ze direct met de netwerkbeheerder bellen en alles regelen! Waarschijnlijk duurt het zo nog wel een paar weken....

Update

Maar weer wat heen en weer gebeld. Ik zou moeten wachten tot netwerkbeheerder met mij contact opneemt. Ik vertrouw het niet meer, dus ik hen Reggefiber zelf maar gecontacteerd. Blijkt dat hun vorige opdracht gecancelled is en dat we dus al FOKKING 3 weken allemaal aan het wachten zijn!!! Echt supertriest hoe dat klantenservice systeem werkt. Dat er ergens iets fout gaat en iets stil blijft hangen kan ik nog wel inkomen, maar ik heb al tig keer met ze gebeld en ze ondernemen geen enkele actie, je moet alles zelf uitvogelen en uitzoeken om jezelf verder te helpen.

Ik hoop dat zodra het werkt in geen problemen meer tegenkom, want de service is om te huilen.

[ Voor 23% gewijzigd door Shodan op 16-07-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Iemand een idee of Reggefiber's aannemers ook bouwvak hebben?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-09 19:05
VonFoX schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:02:
Iemand een idee of Reggefiber's aannemers ook bouwvak hebben?
Reggefiber huurt zelf weer verschillende bedrijfjes/monteurs in, dus je zou denken dat ze altijd wel iemand beschikbaar hebben. Ik heb zelf ook die ellende gehad dat het eeuwen duurt voordat de boel is aangesloten. In totaal zijn ze 3x geweest onder de vlag van reggefiber, ik heb toen de monteurs gesproken die werkte allemaal voor een ander bedrijf (dat dus door reggefiber wordt ingehuurd).

zo ging het bij mij ongeveer, 100MB alles-in-1 bij OnsBrabantnet besteld in aug 2012:

- Glasvezelkabel wordt aangelegd in de straat (door oost-europeanen die geen woord Nederlands spreken)
- binnen 2 weken zou kabel van straat naar huis (kelder) aangelegd worden
- na 2 weken + 2 dagen heb Reggefiber gebeld
- 2 dagen later schieten ze de kabel onder mijn oprit door naar de muur bij de kelder
- boren het gat in de muur te hoog zodat hij boven de oprit uit komt
- boren nog een gat dat zit 20cm van de kabel af
- 3e poging is goed, glasvezelkabel zit in kelder
- binnen 1 week komen ze glasvezel modem plaatsen
- na 10 dagen bel ik OBN, nee dit moet via Reggefiber, Reggefiber gebeld die zeggen nee dat doet OBN. OBN gebeld die houden vol : Reggefiber
- ik bel Reggefiber, gezegd regel het maar desnoods bellen jullie met OBN, na wat woordewisseling: datum afgesproken,ze komen 10 dagen later (het is druk)
- monteur 1 met Reggefiber shirtje komt sluit modem aan. Modem komt niet op, lijn is niet goed of niet geactiveerd maar daar gaat hij niet over.
- Reggefiber gebeld, 5 dagen later monteur ingepland
- monteur 2 komt, meet kabel, belt wat en modem komt op. verdere instellingen of testen doet hij niet.
- Reggefiber gebeld, 14 dagen later monteur ingepland
- monteur 3 komt met een laptop, activeert modem, test het met zijn laptop, alles werkt 100up 100down, TV en telefoonwerkt.
- in januari, februari en maart ongeveer 4 a 5 keer storing gehad dat alles eruit ligt gedurend 1 tot 3 uur.
- april t/m half juni, alles stabiel
- vanaf half juni, om het uur internet eruit, storing op TV, geen telefoon.
- na 2 weken ellende (eind juni) OBN gebeld en de zooi opgezegd (dat kon gelukkig kosteloos ivm wijzigen tv en telefoon)
- nu zit ik lekker bij Ziggo, binnen 4 dagen alles besteld, opgestuurd/ontvangen en geinstalleerd: 150up 15down lekker stabiel, vlotte installatie, gratis monteur aan huis, super service.

voor mij voorloopig geen glasvezel (meer), laat ze eerst maar eens volwassen worden en niet KPN-bedrijven-dochters de kans geven om goede en betrouwbare diensten aan te bieden op glasvezel.

[ Voor 65% gewijzigd door Petje72 op 17-07-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Hehe, weer een paar dagen ongestoorde IPTV via ON. |:(
Ik heb alles meegemaakt van de 'grote' storing:
  • Internet DL/UL gehalveerd
  • IPTV: bevriezend beeld, knetters en soms digitale artefacten (blokjes)
  • Telefoon: gedurende een tweetal dagen niet bereikbaar
Internet is nu weer stabiel op 55/44Mbps bij een abo van 60/60Mbps, helpdesk die ik meermalen heb moeten raadplegen matig.
  • Verder aantal zenders afgenomen, geen dolby, geen ondertiteling. Heb verder de indruk dat de IPTV-kwaliteit minder is geworden.
  • telefoontarieven verdubbeld
Kortom niet bijster tevreden tot nu toe. -O-

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Komt mij ook allemaal heel bekend voor.
Toen ze hier de straat gingen openbreken om de glasvezelkabel te leggen raakten ze een elektriciteitskabel, de opzichter kwam erbij maar kon niet eens met zijn eigen personeel communiceren, waren Polen en spraken geen Nederlands. Vervolgens uiteindelijk opgelost maar de tegels netjes terugleggen was ook al te veel werk, alles lag los en een hoop geklaag door bewoners bij de gemeente.

De verschillende partijen wijzen continu naar elkaar als er problemen zijn; inderdaad, je belt OBN, het ligt aan Reggefiber, neem je contact op met Reggefiber, is het het omgekeerde. Bij de overstap naar OBN heeft mijn telefoonverbinding er 3 weken lang uitgelegen. De eerste paar keer bellen gaf OBN de schuld van mijn telefoonproblemen zelfs aan mijn oude provider KPN die er achteraf werkelijk niets mee te maken had. Ze schuiven de problemen gewoon door in de hoop dat (onwetende) klanten hier maar genoegen mee nemen en afwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Moonborne op 18-07-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Wij hebben hier met de verhuizing ook te maken gehad met 5 partijen.
Lijbrandt, OBN, Reggefiber, KPN dochter voor het beheer van de wijkcentrale en de toko die het stekkertje over moest zetten.

Allemaal niet erg top dus, al heb ik het idee dat de meeste providers het zo wel hebben geregeld. Niemand krijgt uiteindelijk de schuld en de klant blijft de dupe.

Ondertussen ook nog steeds geen telefoon en TV hier, maar zolang ik internet heb, valt dat wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Sinds 1.5 week zouden mijn diensten geactiveerd worden. Alleen TV en telefoon (met de benodigde problemen die inmiddels opgelost zijn) werken nu. Internet activeren schijnt een probleem te zijn, 2x een escallatie aangemaakt door de servicedesk, maar daar wordt dus gewoon niet op gereageerd!

Vandaag weer gebeld (4 dagen op vakantie geweest) want het werkt nog steeds niet, en wat denk je: weer een escallatie aangemaakt... zucht.. Als het morgen nog niet werkt ga ik kijken naar een alternatief of weer terug naar Ziggo.

Update:
Wederom contact opgenomen, steeds hetzelfde verhaal: is ligt aan de netwerkbeheerder. Zodra wij iets horen laten wij het direct weten... zucht.. als laatste poging maar een tweet richting reggefiber gestuurd, begin het nu echt beu te worden.

[ Voor 19% gewijzigd door jvalks op 30-07-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Blijkbaar zijn ook hier alle problemen opgelost óf is iedereen op vakantie. >:)
Het is hier ook al ineens zo rustig…………. :O

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:02
Pffft ik begin me wel zorgen te maken. Zijn er ook positieve ervaringen met OBN?

5 augustus komen ze de glasvezel naar binnen trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:22
Ja.

Vanaf dag 1 dat ze in Geldrop actief waren klant.
Aanleggen 0 problemen, uptime bijna 100% in l die jaren.

Vast ip adres, super optie.

Helpdesk wanneer ik ze nodig had was kundig.

Bij verhuizen proactief benaderd met een manier de kosten hiervoor drastisch te verlagen.

Ik neem dan wel alleen internet af, maar perfect!

Oh ja, zakelijk nemen we ook nog een verbinding of 10 van ze af. Altijd perfect, keer kapotte voeding van een modem gehad, binnen 2 uur gefixt.

Ik heb niets dan lof ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydone
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-08 01:52
Ook een brief van OBN gehad over de storing, echter itt Petje72 geen compensatie voor wekenlang slecht functionerende glasvezel, meten ze met 2 maten bij OBN??

Beste meneer, mevrouw Xxxxx,

Vorige week hebben wij u geïnformeerd over een storing in het netwerk waarover OnsBrabantNet haar diensten levert. Hierdoor heeft u mogelijk hinder ondervonden bij het gebruik van Internet, Interactieve TV en/of Bellen.

OnsBrabantNet heeft samen met diverse leveranciers intensief gewerkt aan het oplossen van deze storing. Wij zijn verheugd te melden dat de storing is opgelost.
We begrijpen dat de storing mogelijk overlast heeft veroorzaakt en bieden hiervoor nogmaals onze oprechte excuses aan. Mocht u onverhoopt nog problemen ondervinden bij het gebruik van uw diensten neem dan contact met ons op 040 780 7800 of maak gebruik van het contactformulier.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Jasper Henkelman
Directeur OnsBrabantNet

Morgen maar eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:02
Internet, IPTV en telefonie liggen er momenteel uit hier bij ON Eindhoven (Woensel-Oost, oude WGDO-gebied).

Analoge TV doet het nog wel.

Glasvezelmodem een minuutje van de stroom gehaald, maar lijkt nog niet te hebben geholpen.

UPDATE: vanochtend nog steeds down, 5 minuten van de stroom halen hielp nog steeds niet, toen toch maar ruim een uur eraf gehaald, en nu ben ik weer online. Weet niet of ik de enige was.

[ Voor 28% gewijzigd door odo966 op 29-07-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:52
Alpha89 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 09:29:
Pffft ik begin me wel zorgen te maken. Zijn er ook positieve ervaringen met OBN?

5 augustus komen ze de glasvezel naar binnen trekken...
Installatie duurde langer dan gehoopt, maar dat kwam vooral omdat KPN al aan XS4ALL had doorgegeven dat de centrale goed was, maar naar ON nog niet. Daarna nul problemen.

Eindhoven Centrum, alleen internet vanaf februari 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ik ben nu bijna 6 weken aan het wachten op leveren van diensten van Onsbrabantnet. Ik denk niet dat ze er ooit nog uit gaan komen. Het zit compleet vast in hun systeem.

Ze krijgen maar geen opdracht neergelegd bij Reggefiber, escalaties hebben geen enkele nut, het is hopeloos.

Ik heb gebeld om te vragen mijn abonnement op te zeggen, maar dat kan blijkbaar niet zomaar, dat moet via de klachtenservice die enkel per mail / post bereikbaar is.

Dus maar een mail gestuurd afgelopen vrijdag. Nog niks van ze vernomen.

Ik wil graag over naar UPC, want ik heb er totaal geen vertrouwen in. Echter ben ik bang dat ze het zo spelen dat ze het uiteindelijk wel kunnen regelen en dat ik dan dus dubbele lasten heb!!

Wat voor recht heb ik als klant nu?? En hoe moet ik hier mee omgaan? Toch maar een aangetekende brief sturen?

Ik word hier behoorlijk gefrustreerd van, het is een web waar je in terecht komt, waar je niet meer uit kan :(

Update:

Hmmm, dreigen helpt blijkbaar.... Krijg zo waar na 5 weken Reggefiber eindelijk aan de lijn om een nieuw modem op te hangen...

[ Voor 7% gewijzigd door Shodan op 30-07-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
KnoxNL schreef op zondag 28 juli 2013 @ 09:55:
Ja.

Vanaf dag 1 dat ze in Geldrop actief waren klant.
Aanleggen 0 problemen, uptime bijna 100% in l die jaren.

Vast ip adres, super optie.

Helpdesk wanneer ik ze nodig had was kundig.

Bij verhuizen proactief benaderd met een manier de kosten hiervoor drastisch te verlagen.

Ik neem dan wel alleen internet af, maar perfect!

Oh ja, zakelijk nemen we ook nog een verbinding of 10 van ze af. Altijd perfect, keer kapotte voeding van een modem gehad, binnen 2 uur gefixt.

Ik heb niets dan lof ervoor.
Ik nam in de eerste paar maanden als klant van OBN ook alleen internet af, dat ging inderdaad perfect en de verbinding was altijd constant, echter zodra ik een alles in één pakket bestelde ging alles mis (wat ik al vreesde, dit was dan ook de eerste keer dat ik een totaal pakket bestelde bij een provider).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Shodan schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:15:
Ik ben nu bijna 6 weken aan het wachten op leveren van diensten van Onsbrabantnet. Ik denk niet dat ze er ooit nog uit gaan komen. Het zit compleet vast in hun systeem.

Ze krijgen maar geen opdracht neergelegd bij Reggefiber, escalaties hebben geen enkele nut, het is hopeloos.

Ik heb gebeld om te vragen mijn abonnement op te zeggen, maar dat kan blijkbaar niet zomaar, dat moet via de klachtenservice die enkel per mail / post bereikbaar is.

Dus maar een mail gestuurd afgelopen vrijdag. Nog niks van ze vernomen.

Ik wil graag over naar UPC, want ik heb er totaal geen vertrouwen in. Echter ben ik bang dat ze het zo spelen dat ze het uiteindelijk wel kunnen regelen en dat ik dan dus dubbele lasten heb!!

Wat voor recht heb ik als klant nu?? En hoe moet ik hier mee omgaan? Toch maar een aangetekende brief sturen?

Ik word hier behoorlijk gefrustreerd van, het is een web waar je in terecht komt, waar je niet meer uit kan :(

Update:

Hmmm, dreigen helpt blijkbaar.... Krijg zo waar na 5 weken Reggefiber eindelijk aan de lijn om een nieuw modem op te hangen...
Bij ons waren ze zo slim om het nummer te bellen wat ze enkele dagen terug hadden afgesloten. Het is dat we er zelf al achteraan gebeld hadden, maar anders hadden we moeten wachten op de brief die verteld dat je ze moet bellen. Niet de slimste club dus.

Maar goed, verder al een tijdje aangesloten en verder geen klachten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Martinspire schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 01:28:
[...]

Bij ons waren ze zo slim om het nummer te bellen wat ze enkele dagen terug hadden afgesloten. Het is dat we er zelf al achteraan gebeld hadden, maar anders hadden we moeten wachten op de brief die verteld dat je ze moet bellen. Niet de slimste club dus.

Maar goed, verder al een tijdje aangesloten en verder geen klachten hier.
Ik heb een sterk vermoeden dat dat bij ons ook het geval was. We kregen namelijk al bericht van de vorige bewoonster dat ze iets kwamen aansluiten, maar dat ze haar niet konden bereiken (brief was via doorstuurservice bij haar terecht gekomen) In mijn naiviteit OBN gebeld en die zeiden dat dat niet kon, omdat ze toch echt mijn nummer hadden doorgegeven... Niet dus... Stom van mijn kant dat ik niet meteen Reggefiber had gebeld, maar ik kende die club toen nog helemaal niet...

Ik ga ze wel sowieso eens bellen, want dalijk zijn ze al begonnen met het annuleren van mijn aanmelding terwijl ik nu EINDELIJK met Reggefiber een afspraak heb.....

[ Voor 5% gewijzigd door Shodan op 31-07-2013 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Voor mijn gevoel is het misgegaan toen ze overgenomen werden door KPN... Prijzen exponentieel aan het stijgen en service naar het nulpunt. Ik ben vanaf het begin lid in Woensel en was altijd zeer tevreden, maar de administratieve @^*&@^zooi en prijsverhogingen die je 'gratis' bij je KPN lidmaatschap krijgt zorgen in ieder geval bij mij voor erg veel irritatie. (zelfde verhaal met Digitenne overigens, sinds dat KPN is van 6eu basis naar 12,50...)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:21
easydone schreef op zondag 28 juli 2013 @ 18:48:
Ook een brief van OBN gehad over de storing, echter itt Petje72 geen compensatie voor wekenlang slecht functionerende glasvezel, meten ze met 2 maten bij OBN??
Nee, maar je moet wel zelf contact opgenomen hebben met de helpdesk, en die hebben me ook gezegd, dat ik een mail moet sturen, en dat heb ik ook gedaan, en daarna netjes antwoord gekregen. En dus ook gecompenseerd.

Nu heb ik sinds de oplossing een perfect werkende internet verbinding, dus ja, ook genoeg positieve verhalen hoor.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier in Veldhoven iptv aangevraagd. Is het kwaliteit van het beeld een beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 00:32:
Ik heb hier in Veldhoven iptv aangevraagd. Is het kwaliteit van het beeld een beetje goed?
Met de IP TV dienst (mits ze die leveren) is helemaal niets mis, prima beeld! En de HD recorder werkt ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gebeld en zit in het WGDO gebied. Ik heb de 60Mbit variant genomen omdat ik toch niet de volledige download snelheid zal halen hier in Veldhoven en met de besparing voor hetzelfde bedrag een zenderpakket erbij kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Kan ik ervan uit gaan dat we FOX NL straks ook bij ON/OBN kunnen zien?

http://broadcastmagazine....x-sports-te-zien-bij-kpn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janemmers
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2022
Vraagje

Ik heb van OBN HD tv (Amino130)
Ik wil nu een tweede tv aansluiten op HD tV en de mogelijkheid om hiermee op te nemen
OBN biedt de M540 recorder aan. Kan ik ook andere recorders gebruiken zoja welke zijn dan geschikt voor OBN.
Als ik een M540 recorder tweedehands aanschaf gaat deze dan ook werken met OBN. Of ben ik verplicht deze aan te schaffen bij OBN

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
janemmers schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:52:
Als ik een M540 recorder tweedehands aanschaf gaat deze dan ook werken met OBN. Of ben ik verplicht deze aan te schaffen bij OBN
Volgens mij ben jij niet verplicht om deze aan te schaffen bij OBN.
Het abo heb je al dus met een goede 2ᵉ handse zal het prima werken, lijkt mij.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janemmers schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:52:
Vraagje

Ik heb van OBN HD tv (Amino130)
Ik wil nu een tweede tv aansluiten op HD tV en de mogelijkheid om hiermee op te nemen
OBN biedt de M540 recorder aan. Kan ik ook andere recorders gebruiken zoja welke zijn dan geschikt voor OBN.
Je hoeft niets aan te schaffen bij OBN. Een tweedehands Amino 540 zal prima werken. Maar wel alleen de Amino en die dient dan wel gebruikt te zijn bij een abonnement van ook OBN, of Lijbrandt, Vodafone, Concepts, etc.. Alle providers die hun dienst bij dezelfde partij inkopen (KPN-ITNS/Glashart Media) . Andere decoders zullen niet werken.
LET OP: Die Amino mag dan niet gebruikt zijn in een zgn WGDO gebied. Dan zal 'ie bij jou niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Morgen is de bouwvak hiero voorbij, hoop dat de Reggefiber aannemer contact met me opneemt ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Nieuw modem is geplaatst en gecheckt, Nu maar wachten op internet / telefoon.

Hoe lang duurde dat bij jullie?

TV kan ik wel al ontvangen via DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:14
Shodan schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:55:
Nieuw modem is geplaatst en gecheckt, Nu maar wachten op internet / telefoon.

Hoe lang duurde dat bij jullie?

TV kan ik wel al ontvangen via DVB-C.
Normaal gesproken gaat die melding dezelfde dag of een dag later naar OBN/ON, ze kunnen dan vrijwel meteen je diensten activeren als ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
db I Delirium schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:58:
[...]

Normaal gesproken gaat die melding dezelfde dag of een dag later naar OBN/ON, ze kunnen dan vrijwel meteen je diensten activeren als ze willen.
Meeste providers wachten daar nog even mee tot je pakket met apparatuur ook is aangekomen. Anders betaal je voor diensten terwijl je nog geen Amino of router o.i.d. hebt.

Ik weet niet of OBN dat ook zo doet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ze hoeven niks te leveren, Ik heb het basis pakket zonder interactieve ontvanger e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nog niets gehoord. Pas 3 maanden bezig met aanvraag nu ..

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tminos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:44
Ik ben zelf ook al zo'n 7 weken bezig met een aanvraag tot aansluiting.
Geen contact mogelijk en zou zelf ook het liefste er van afzien nu.

Als ik in de algemene voorwaarden (http://onsbrabantnet.nl/Algemene-voorwaarden/) onder het kopje "Artikel 16. Overmacht" kijk staat daar volgens mij dat er ontbinding mogenlijk is als er een situatie van langer dan zes weken is van niet (kunnen) leveren van diensten.
Zou dit ook gelden voor een aanvraag van diensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Je moet gewoon een klachtenbrief sturen als je er niet uit komt. Daarin stel je dat je annuleert. Ik heb mij toen beroepen op artikel 18.4 waarin je direct kunt ontbinden:

Beide partijen hebben het recht de Overeenkomst per direct te ontbinden indien de wederpartij toerekenbaar tekortschiet in haar verplichtingen

Niet nakomen van verplichtingen is hierbij dus argument om te annuleren. Bij mij was het echter zo dat ik 2 dagen daarna opeens een telefoontje kreeg om een modem te installeren (waar ik dus 5 weken op heb gewacht...) dus annuleren hoeft nu (hopelijk) niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag (hier in Eindhoven AB) nu ook het glasvezelmodum aangesloten.
Verbinding was in orde volgens de metingen. Nu wordt het dus wachten tot ON de zaak activeerd.
Ben zeer benieuwd of de overschakeling van UPC naar ON probleemloos verloopt.
Gezien de berichten links en rechts wil dat nogal eens moeizaam gaan begrijp ik.
Heb pakweg 4 jaar gewacht op de glasvezel hier in Eindhoven en een jaar geleden werd er eindelijk weer gestart hier in de wijk. Nu iets meer dan een jaar moeten wachten tot het er feitelijk lag.
Wordt dus binnen kort een verjaarstaart eten met één kaarsje erop. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:06:
Vandaag (hier in Eindhoven AB) nu ook het glasvezelmodum aangesloten.
Verbinding was in orde volgens de metingen. Nu wordt het dus wachten tot ON de zaak activeerd.
Ben zeer benieuwd of de overschakeling van UPC naar ON probleemloos verloopt.
Gezien de berichten links en rechts wil dat nogal eens moeizaam gaan begrijp ik.
Heb pakweg 4 jaar gewacht op de glasvezel hier in Eindhoven en een jaar geleden werd er eindelijk weer gestart hier in de wijk. Nu iets meer dan een jaar moeten wachten tot het er feitelijk lag.
Wordt dus binnen kort een verjaarstaart eten met één kaarsje erop. _/-\o_
Aangezien je niet de enige bent in Eindhoven AB en er dus meerdere mensen zijn die weg gaan bij UPC en overstappen op glasvezel, zouden al die AB-ers, waaronder ik, het zéér op prijs als je ons op de hoogte houdt!! _/-\o_
- hoe is het met de afwerking bij UPC gegaan, deden ze moeilijk, probeerden ze je toch te houden,heb je je borg snel terug, etc.
- hoe lang duurt het voordat alles bij ON geregeld is?

Mede namens al die andere nog wachtende AB-ers alvast bedankt voor de moeite!! _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
Na 3 weken te hebben gewacht op de activatie van de internet dienst (TV & Telefoon werkte al) heb ik voor de zoveelste keer gebeld, maar dit keer met het vezoek tot ontbinding van de overeenkomst. Ik heb aangegeven dat ik bereid ben om juridische stappen te ondernemen, wat ook schadelijk is voor de reputatie van OBN.

Ik zou vandaag teruggebeld worden door de manager van die afdeling. In de loop van de middag zie ik ineens mijn PC thuis binnen Teamviewer online komen, jawel! Alles werkt nu eindelijk! Teruggebeld ben ik echter niet door OBN....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@funske,
Die overstap is voor mij ook een groot avontuur met verrassingen.
Maar als ik zinvolle informatie heb zal ik die hier wel melden.
Ook negative info is belangrijk. Kunnen de providers mogelijk leergeld uithalen.
Voordeel wat we nu hebben is dat er en coax en glasvezel ligt.
Na een jaar is terug overschakelen altijd weer mogelijk indien ze het laten afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Tomba schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 08:43:
Voor mijn gevoel is het misgegaan toen ze overgenomen werden door KPN... Prijzen exponentieel aan het stijgen en service naar het nulpunt. Ik ben vanaf het begin lid in Woensel en was altijd zeer tevreden, maar de administratieve @^*&@^zooi en prijsverhogingen die je 'gratis' bij je KPN lidmaatschap krijgt zorgen in ieder geval bij mij voor erg veel irritatie. (zelfde verhaal met Digitenne overigens, sinds dat KPN is van 6eu basis naar 12,50...)
aan de klantenservice en administratie is niks veranderd heb ik vernomen.. is denk ik meer toeval dat je dat gevoel opeens hebt.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
jvalks schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:55:
Na 3 weken te hebben gewacht op de activatie van de internet dienst (TV & Telefoon werkte al) heb ik voor de zoveelste keer gebeld, maar dit keer met het vezoek tot ontbinding van de overeenkomst. Ik heb aangegeven dat ik bereid ben om juridische stappen te ondernemen, wat ook schadelijk is voor de reputatie van OBN.

Ik zou vandaag teruggebeld worden door de manager van die afdeling. In de loop van de middag zie ik ineens mijn PC thuis binnen Teamviewer online komen, jawel! Alles werkt nu eindelijk! Teruggebeld ben ik echter niet door OBN....
Ugh!!! Ik snap dat toch niet, blijkbaar is het allemaal niet zo moeilijk, want na dreigen is het zo geregeld.

Bij mij hetzelfde verhaal dus, maar dan alleen het regelen van plaatsing nieuw modem (5 weken gewacht)
Ik ga ze (mogelijk tevergeefs) iedere dag bellen vanaf vandaag, hopen dat ik max een aantal werkdagen, zoals zij zelf hebben aangegeven moet wachten.

Fingers crossed

Veel plezier met je internetconnectie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdh1981
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 10:01
Dat het een administratieve rommel is blijkt ook bij mij. Ik heb op 25 juni IPTV opgezegd omdat OBN overstapt naar KPN TV streams (Zit in het WGDO gebied) en ik de bui al zag hangen met de Verimatrix.... :(
Per 25 juli zou zou alles afgesloten zijn kwa tv. Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds IPTV, HBO enz. erop staan.
Wederom gebeld met OBN en zij bevestigen dat het opgezegd is per 25 Juli en dat het erg druk is bij hun en alles goed komt.

Wat mij ook opvalt is dat als je IPTV vergelijkt met Canal digitaal, CD veel mooie beeld heeft zonder ruis!
In het verleden was het andersom.

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdh1981 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:10:
Dat het een administratieve rommel is blijkt ook bij mij. Ik heb op 25 juni IPTV opgezegd omdat OBN overstapt naar KPN TV streams (Zit in het WGDO gebied) en ik de bui al zag hangen met de Verimatrix.... :(
Per 25 juli zou zou alles afgesloten zijn kwa tv. Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds IPTV, HBO enz. erop staan.
Wederom gebeld met OBN en zij bevestigen dat het opgezegd is per 25 Juli en dat het erg druk is bij hun en alles goed komt.

Wat mij ook opvalt is dat als je IPTV vergelijkt met Canal digitaal, CD veel mooie beeld heeft zonder ruis!
In het verleden was het andersom.
Ben ik blij jouw bericht te lezen, dat ze de glashart streams hebben verruild voor kpn. Ik had iptv aangevraagd, maar dit melden ze er niet bij toen ik vroeg in welk gebied ik zag. Ik heb het zaakje maar geanulleerd en blijf mijn schotel wel houden. Internet en bellen blijf ik wel houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Meer mensen met traag internet vandaag? Hier bij youtube of andere online video's is ie vaak aan het bufferen en download komt niet boven de 2mb(yte)/s uit. Zie geen storing staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 07-08-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:54:
[...]

Ben ik blij jouw bericht te lezen, dat ze de glashart streams hebben verruild voor kpn. Ik had iptv aangevraagd, maar dit melden ze er niet bij toen ik vroeg in welk gebied ik zag. Ik heb het zaakje maar geanulleerd en blijf mijn schotel wel houden. Internet en bellen blijf ik wel houden.
Dat zegt hij niet. OBN heeft nog steeds Glashart streams maar dan via WMP+ en niet meer via WGDO. Zijn nog steeds goede streams hoor. Alleen de streams van KPN en XS4All zelf zijn niet prettig. Maar die krijg je niet via OBN. Kan ook niet want dan zouden ze een Motorola decoder moeten gaan leveren.

Er wordt veel geluld over kwaliteit sinds 1 juli maar het is allemaal psychologisch omdat er in de brieven stond dat per 1 juli de leverancier van TV KPN zou worden. En dat klopt ook als een bus. Maar het zijn wel de WMP+ streams (zij het met een aantal veranderingen in zenderpakketten) en niet de slechtere WBA streams. Er is dus niets veranderd behalve de zenderpakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Ook hier geen verschil in beeldkwaliteit (iptv on) sinds juli. Nog steeds perfect beeld, beter dan bv upc (oogt natuurlijker, beter contrast) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:52:
[...]

Dat zegt hij niet. OBN heeft nog steeds Glashart streams maar dan via WMP+ en niet meer via WGDO. Zijn nog steeds goede streams hoor. Alleen de streams van KPN en XS4All zelf zijn niet prettig. Maar die krijg je niet via OBN. Kan ook niet want dan zouden ze een Motorola decoder moeten gaan leveren.

Er wordt veel geluld over kwaliteit sinds 1 juli maar het is allemaal psychologisch omdat er in de brieven stond dat per 1 juli de leverancier van TV KPN zou worden. En dat klopt ook als een bus. Maar het zijn wel de WMP+ streams (zij het met een aantal veranderingen in zenderpakketten) en niet de slechtere WBA streams. Er is dus niets veranderd behalve de zenderpakketten.
De helpdesk heeft vandaag zelf gezegd dat de streams van Glashart vervangen zijn voor die van KPN vanaf 1 juli. Hoe het verder zit maakt me dan ook niet veel uit. Ik heb in het verleden genoeg gelezen over de kwaliteit. Ik weet nu wat ik heb, maar weet niet wat ik ga krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 01:30:
[...]
De helpdesk heeft vandaag zelf gezegd dat de streams van Glashart vervangen zijn voor die van KPN vanaf 1 juli. Hoe het verder zit maakt me dan ook niet veel uit. Ik heb in het verleden genoeg gelezen over de kwaliteit. Ik weet nu wat ik heb, maar weet niet wat ik ga krijgen. :)
Maar ik probeer je juist te vertellen dat de helpdesk zelf ook BS praat.. En geloof me, ik weet echt waar ik het over heb.
De kwaliteit waar jij over gelezen hebt is die van KPN/XS4all.

Maar goed, als je liever de helpdesk gelooft dan mensen op Tweakers.. zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil je best geloven hoor. Op dit moment zit ik zelf weer te twijfelen wat ik nu zal doen. OBN heeft vele mooiere zenders in het pakket namelijk.

Edit: Nou heb na jouw verhaal iptv toch maar weer wel besteld. Het totaal pakket. Bedankt voor je uitleg.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
sanderrink schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:34:
Ook hier geen verschil in beeldkwaliteit (iptv on) sinds juli. Nog steeds perfect beeld, beter dan bv upc (oogt natuurlijker, beter contrast) :)
+1. Niets mis mee. Topkwaliteit HD streams!

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaTiezl schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:44:
[...]

+1. Niets mis mee. Topkwaliteit HD streams!
Dankjewel voor de bevestiging. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

DInsdag wordt modem geplaatst!

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Maandag bij mij modem geplaatst, laat dat activeren maar gaan!!!.... Op het moment nog geen internet in ieder geval..

Heb thuis mij tablet met wifi aan een mail laten versturen, dus zodra internet het doet zou ik het hier op werk moeten weten..

Snap niet dat zoiets zo lang moet duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Shodan schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:53:
Maandag bij mij modem geplaatst, laat dat activeren maar gaan!!!.... Op het moment nog geen internet in ieder geval..

Heb thuis mij tablet met wifi aan een mail laten versturen, dus zodra internet het doet zou ik het hier op werk moeten weten..

Snap niet dat zoiets zo lang moet duren....
Iedere dag bellen, net zolang tot het werkt. Is simpele handeling ... Dat is iig mijn strategie :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Jep, zojuist weer gebeld, nu een week geleden dat het modem geplaatst is.

Er wordt weer een teamleider opgezet.....

Volgens mij is dat een metafoor voor, ik heb geen zin in je gezeik en hier snoer ik je mond mee, gewoon wachten knuppel....

Zal mij benieuwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ben nu ook benieuwd (morgen modem plaatsing).

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd er maar rekening mee dat de activatie ca. 4 á 5 weken duurt na plaatsing modum..
Heb ik meerdere malen gehoord en gelezen en nu ook via brief van ON bevestigd gekregen.
Geen idee of dit nog regio gebonden is ! Bij mij wordt het precies 5 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Als dat daadwerkelijk zo is zeg ik het op en ga ik naar UPC, een paar werkdagen is bij mij meerdere malen aangegeven, dus mogelijk is het wel regio gebonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Als ik nu nog 4-5 weken moet wachten ga ik ook naar UPC ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele dagen lijkt me haast onmogelijk zeker hier waar (door aanleg van glasvezel) honderden nieuwe abo's op korte termijn aangesloten moeten worden. (Eindhoven AB)
Totaal gaat het om enkele duizende nieuwe abo's in pakweg een half jaar.
Dit vergt administratief al een berg werk. Denk aan opzeggen oude provider en met name telefoon portering.
Tuurlijk zou ik het ook sneller willen maar kan er mee leven, zeker als alles uiteindelijk vlekkeloos verloopt.
En of ik nu een maandje langer TV via UPC ontvang of via ON, zal me feitelijk een worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Kan het me niet voorstellen, ze hebben bij mij al tig keer aangegeven dat het om een paar werkdagen gaat. Ik hou jullie wel op de hoogte in dit topic

Ik heb dus GEEN internet en telefoon, omdat ik verhuisd ben, gaat om omgeving Geldrop, valt onder ons brabantnet, weet niet of dat nog scheelt.

[ Voor 33% gewijzigd door Shodan op 12-08-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh.... alleen TV en bij een verhuizing.
Dan zou het inderdaad binnen een paar dagen mogelijk moeten zijn lijkt me.
Totaal andere situatie tov van hier.
Nu kan ik me je reactie wel een beetje begrijpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:14
Ik denk dat Shodan bedoelt dat het om een nieuwe aansluiting gaat, geen verhuizing.
Normaal zou het wel zo moeten zijn dat je meteen analoog signaal hebt na het hangen van de modem, heb jij dat ook Shodan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ik heb al digitaal TV, dat komt al door (DVB-C)

Ik wacht op internet en telefoon.
Ik ben zelf verhuisd. De vorige bewoonster had ook via OBN een aansluiting. Ik moest alleen een nieuw modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 27 Juni een verhuizing doorgegeven in Valkenswaard en al een stuk of 15 x zelf met de helpdesk gebeld na niet nagekomen terug bel afspraken. Ook op email en twitter wordt simpelweg niet gereageerd. Op dit moment wacht ik blijkbaar op een telefoontje van de aannemer om de modem/glasvezel omhoog te schieten naar de 1e etage van een appartementen complex (er is nog geen aansluiting hier namelijk).

Hebben jullie enig idee hoelang het normaal gesproken nog kan duren voordat ik werkend internet en tv heb? Bij de helpdesk wordt ik namelijk aan het lijntje gehouden.

En is er iets wat ik kan doen om het proces te versnellen. Ik zit namelijk nu al enkele weken in een huis zonder internet / tv.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

@loml: Ik ben al 2+ maanden aan het wachten ... morgen zou modem geplaatst moeten worden.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Zojuist gebeld door OBN,

Ze hebben per direct internet dienst geactiveerd. Telefoon wordt iets later ivm nummerbehoud, wat nog mogelijk zou zijn volgens hun...

Thuis eens checken, eerst zien, dan geloven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:14:
Houd er maar rekening mee dat de activatie ca. 4 á 5 weken duurt na plaatsing modum..
Heb ik meerdere malen gehoord en gelezen en nu ook via brief van ON bevestigd gekregen.
Geen idee of dit nog regio gebonden is ! Bij mij wordt het precies 5 weken.
Gaat dat dan enkel om OBN? Want ik heb Telfort aangevraagd (aansluiting vindt plaats as we speak).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 15:07
Na alle ellende gehoord te hebben van OBN ben ik bij UPC gebleven en heb voor een jaar zelfs een korting van 15 Euro per maand gekregen.
Heb de laatste 5 jaar ook goede ervaring met UPC. (o.a vriendelijk helpdesk welke gratis is)
en internet/telefoon en TV valt eigenlijk nooit uit dus waarom overstappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Als het werkt zou ik het risico zeker niet nemen.

Enige voordeel van glasvezel is symmetrische bandbreedte (up/download even snel) en mogelijk iets beter HD TV, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 15:07
Shodan schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:23:
Als het werkt zou ik het risico zeker niet nemen.

Enige voordeel van glasvezel is symmetrische bandbreedte (up/download even snel) en mogelijk iets beter HD TV, maar dat weet ik niet zeker.
Van die upload klopt maar hoe vaak heb je dat nodig.
Wat betreft HD-TV heb ik bij kennissen en familie visueel geen verschil gezien. (misschien op papier een iets grotere bandbreedte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

TommyGun

Stik er maar in!

Ik ben al vele jaren tevreden over UPC qua stabiliteit / betrouwbaarheid (internet) maar wil toch glasvezel, omdat;

Up/down symmetrisch
UPC Mediabox is slecht... ik ben al aan m'n 5e toe of zo...
Modems zijn mwoah.

[ Voor 41% gewijzigd door TommyGun op 12-08-2013 16:46 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1 ... 26 ... 50 Laatste