Jeej, internet doet het eindelijk!!!
Al vele 10-tallen gigabytes zijn over het glasvezel gegaan....
Al vele 10-tallen gigabytes zijn over het glasvezel gegaan....
Yo.
Yo.
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Yo.
Verwijderd
Ioosoft Heeft betere DL/UL en betere ping. Ook al zit hij geografisch dichtbij, hij maakt gebruik van een andere wijkcentrale. Ik heb het idee dat het heeft te maken met de load en throughput van de wijkcentrale. De Achtse Barrier heeft relatief nog weinig actieve glasvezelaansluitingen t.o.v Blixembosch. In april lagen de cijfers bij mij veel dichter bij de 60Mbps, daarna werd het minder. Ook over een dag gemeten kunnen de cijfers behoorlijk varieren.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:02:
Duidelijk overzicht JeeVee.
Echter niet echt 60Mb zoals je abo is. Het schommelt tussen de 50 en 55Mb
Nou had jij al vanaf het begin ongeveer deze download snelheid om over de upload nog maar niet te spreken.
Ben nu wel benieuwd hoe het straks (over enkele weken) bij mij is. Ga het dan ook monitoren.
Mogelijk dat Loosoft op chelloo.com (zelfde postcode 5627 als ik en ook ON klant) een betere grafiek kan tonen, hij heeft immers steeds een download van nagenoeg 60Mb.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 15:36 ]
In principe is er geen afhankelijkheid m.b.t. het aantal aansluitingen. Wel is het zo dat de operator die de diensten verzorgt (niet zijnde Reggefiber dus) kiest voor een bepaalde soort actieve apparatuur, met een bepaalde doorvoersnelheid richting de Backbone. En de achterliggende backbone en nog verder in het netwerk kan ook een bepaalde max capaciteit hebben. Dat kan bij elkaar wel zorgen voor wat dipjes her en der, maar dat is marginaal.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:34:
Ja klopt, hij zit (vermoed ik) dichter bij de POP, maar zou met glasvezel niet zo veel mogen uitmaken.
Wat ik begrepen heb zit ik (gelukkig) op die zelfde centrale.
Ik vraag me af of het aantal aansluitingen van invloed is bij glasvezel. Bij coax kan ik me wel iets voorstellen (tgv extra demping), bij glasvezel (laserlicht) zie ik die invloed niet.
Helaas weet ik nauwelijk iets van de technische zaken van die netwerken ondanks mijn elektronica achtergrond. Dus blijft het een beetje gissen.
We zien wel wat de toekomst brengt.![]()
Heb toevallig net mijn Amino 140 binnen gekregen, dus alles is nu binnen. Nu nog de signalen van ON, maar dat wordt helaas pas 9 september.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
[ Voor 12% gewijzigd door JeeVee op 14-08-2013 15:22 ]
Verwijderd
Heb je al eens bedacht dat die dip tussen 17:00 uur en 20:00 uur wel eens niet bij ON zou kunnen zitten en zelfs niets met glasvezel te maken hoeft te hebben?Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:10:
Nee niet echt om vrolijk van te worden.
Enige positive wat ik zie is dat je een perfecte kwaliteit hebt tov de rest van de wereld.
Verwijderd
Ben ik volledig met je eens. Nuria beoordeelt mijn verbinding met een 8,6.Barre73 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:58:
.......................................
Ik vind ca 53/54 Mbit bij een abo van 60 Mbit niet zo slecht hoor.
[ Voor 16% gewijzigd door JeeVee op 14-08-2013 19:23 ]
Verwijderd
Wat is het effect van het loskoppelen van de IP TV stekker?Barre73 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:58:
Als je echt wil meten plug je je laptop of desktop rechtstreeks in de NT (Genexis neem ik aan) en trek je de IP TV stekker uit diezelfde Genexis.
Vezel 1 is het digitale signaal voor IPTV, Internet en Telefonie. Vezel 2 wordt gebruikt voor het analoge en DVB-C signaal (de coax uitgang op je modem). Dus je tweede gok klopt..Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:51:
[...]
Wat is het effect van het loskoppelen van de IP TV stekker?
Hier zijn 2 glasvezels aangesloten. Op mijn vraag waarom 2 vezels zij de desbetreffende monteur dat een voor het TV signaal was en de andere voor internet/telefoonsignaal.
Of heeft het soms iets te maken dat het standaard analoog/digitaal TV signaal appart wordt verstuurt tov het normale interactieve digitale TV signaal?
Verwijderd
Verwijderd
Speedtest.net is hoogst ontbetrouwbaar. Je kan beter deze proberen:Shodan schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:08:
Hoe krijg je eigenlijk goede test resultaten met speedtest.net? Je gebruikt daar toch maar 1 thread ofzoiets? Ik kom daar niet boven de 30Mbit, terwijl ik op onsbrabantnet netjes 55+ haal zowel down als up.
Ook downloaden gaat gewoon lekker tussen 6 - 8 MB/s
Moet je iets speciaal instellen om goed op speedtest te kunnen meten?
Neem aan dat deze morgen wel wordt toegevoegd. Hopelijk voor 18:00 uur. En inderdaad, raar op nummer 14, terwijl 11 gewoon vrij is. Het wordt tijd dat we zelf de zendervolgorde kunnen bepalen.odo966 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 09:51:
Op de site is bevestigd dat de nieuwe zender FOX vanaf morgen ook bij "ons" te zien zal zijn.
Kennelijk net als bij KPN Interactieve TV komt de zender op kanaal 14, dit terwijl het door FOX liefst gewenste kanaalnummer 11 bij "ons" (Glashart Media) wel gewoon vrij is.
http://on.nl/Site/Content...l-14-van-Interactieve-TV/
Er is overigens nog geen spoor van te bekennen hier op mijn Amino, zo een dag vantevoren.
[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 18-08-2013 21:12 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Yo.
Even met Telfort gebeld en de activatiedatum is vervroegd naar morgenVonFoX schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 08:38:
Dat is snel, mijn modem hangt sinds dinsdag, maar verder niets ..
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
[ Voor 32% gewijzigd door VonFoX op 19-08-2013 11:11 ]
Yo.
Alleen op Interactieve Televisie.Moost01 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:26:
Iemand een idee of de nieuwe zender FOX ook op DVB-C beschikbaar komt bij ON ??
Beter dan nix... Wagij...
Volgens mij doet KPN dit al jaren. En KPN krijgt steeds meer te zeggen bij OBN.Schnoop schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:18:
Ben ik overigens de enige die het vreemd vind dat we ineens vooraf moeten gaan betalen?
Vind het maar een vage bedoeling. "Je koopt diensten vooraf in". Ik meen toch echt dat ik een een land woon waar ik eerst iets geleverd krijg en dan betaal....
Vind het zo raar, waarom zou een bedrijf dit willen doen? Komt over alsof ze op de rand van faillissement staan en nog even gouw willen cashen ofzo.
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
Schnoop schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:18:
Ben ik overigens de enige die het vreemd vind dat we ineens vooraf moeten gaan betalen?
Vind het maar een vage bedoeling. "Je koopt diensten vooraf in". Ik meen toch echt dat ik een een land woon waar ik eerst iets geleverd krijg en dan betaal....
Vind het zo raar, waarom zou een bedrijf dit willen doen? Komt over alsof ze op de rand van faillissement staan en nog even gouw willen cashen ofzo.
Aunt bunny is coming to get me!
Zit in het basispakket, en is inmiddels actief op kanaal 14 zie ik, met een zich herhalend aantal promo's van hun programmering en "vanaf 18.00 uur" boven in beeld.Niellie41 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:26:
Zit FOX in het plus pakket of gewoon in het normale pakket van Interactieve TV?
Ik vind me hier ook erg in. De enige reden dat ik voor OBN heb gekozen is dat ik echt een gotsgruwelijke hekel heb aan KPN en hun (vroegere?) experiaboxen. Ik had de keuze uit OBN, KPN & vodafone (meen ik) die 500/500 aanboden. Hierbij was OBN de goedkoopste.iH8 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:46:
[...]
thanks, wilde al wat gaan zeggen maar je bent me te vlug af. hadden ze dat niet van te voren kunnen verzinnen? Kostte toch al 500 euro voordat we aan de rol waren, dan had die 100 erop ook niet veel meer uitgemaakt. Dit soort acties zet je wel aan het denken.
Er was een tijd toen was OBN heel veel bang for the buck, maar heden ten dage kun je verhoudingsgewijs beter bij UPC oid terecht. Je eigen decoders betalen, de hoofdprijs in abokosten, zenderaanbod van lik dat vestje enzo. Eerst viel het wel te verantwoorden. Maar de rest gaat vooruit en OBN staat al stil sinds de conceptie.
Een beetje bedrijf wat geld nodig heeft om de zaak aan de rol te houden of uit te breiden, naait niet zijn klant maar gaat gewoon de beurs op, geeft aandelen uit, leent ergens geld. whatever. Hier snap ik geen hout van.
Weet niet of dat altijd zo is maar vanaf 100 Mbit alles in 1 krijg je de HD Recorder gratis hoor. En dat is vrij gebruikelijk bij de meeste provders.Schnoop schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:53:
[...]
Ik vind me hier ook erg in. De enige reden dat ik voor OBN heb gekozen is dat ik echt een gotsgruwelijke hekel heb aan KPN en hun (vroegere?) experiaboxen. Ik had de keuze uit OBN, KPN & vodafone (meen ik) die 500/500 aanboden. Hierbij was OBN de goedkoopste.
Maar als je bekijk dat je 200+ euro voor die digitale ontvanger mag betalen (en dan weet ik nog niet eens wat de garantietermijn op dat ding is) begint KPN toch wel langzamerhand een alternatief te worden.
Wat ergens ook weer vaag is, aangezien OBN van KPN is. Er zou na de overname "genoeg" concurrentie moeten blijven bestaan, hier begin ik wel vraagtekens bij te plaatsen.
Maar goed, denk dat er uiteindelijk weinig keuze is. En dan mag KPN dit nog doen maar het blijft een raar iets. Het is gewoon het vergroten van je kapitaal op een rare manier. Gezien de rente van vandaag lijkt me die noodzaak ook nog niet zo heel groot
Ik kan me hier erg in vinden. Toen glasvezel in Eindhoven werd aangekondigd keek ik uit naar al dat moois van glasvezel, de snelheid, de relatief 'lage' prijs en de vrijheid. Maar UPC heeft de prijzen in de laatste jaren fors verlaagd en behoorlijk geïnvesteerd in de infrastructuur, waar OBN/OnsNet stil bleef staan.iH8 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:46:
[...]
Er was een tijd toen was OBN heel veel bang for the buck, maar heden ten dage kun je verhoudingsgewijs beter bij UPC oid terecht. Je eigen decoders betalen, de hoofdprijs in abokosten, zenderaanbod van lik dat vestje enzo. Eerst viel het wel te verantwoorden. Maar de rest gaat vooruit en OBN staat al stil sinds de conceptie.
Een beetje bedrijf wat geld nodig heeft om de zaak aan de rol te houden of uit te breiden, naait niet zijn klant maar gaat gewoon de beurs op, geeft aandelen uit, leent ergens geld. whatever. Hier snap ik geen hout van.
Yo.
Had ik eerst ook. Bleek reggefiber me verkeerd gepatched te hebben. Ik zou wel even bellen met reggefiber.VonFoX schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:05:
Inmiddels een lampje erbij op het modem, ik krijg een IP adres, lijbrandt domein?? Nog geen internet, maar er is verbetering!
Yo.
Dit is dus niet iets waar OBN iets aan kan doen.... Reggefiber heeft dit fout gedaan. Ook al had je UPC genomen dat hadden ze je nog per ongeluk verkeerde kunnen patchen...VonFoX schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:22:
Verkeerd gepatched? Dat MEEN je niet. Zou bijna alsnog alles afzeggen en UPC nemen. Alles wat fout kan gaan, gaat ook fout
[ Voor 7% gewijzigd door Schnoop op 20-08-2013 08:26 ]
Yo.
Je stroom loopt ook via de netbeheerder waar jij afneemt van een leverancier. Bij glas is het precies hetzelfde. Je netbeheerder is in die geval reggefiber (toevallig ook van KPN, geen wonder dat het zo'n rommel is).VonFoX schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:28:
Reggefiber ... ik heb een overeenkomst met OBN. Natuurlijk snap ik dat OBN afhankelijk is van Reggefiber en haar lokale aannemers, maar het is van de zotte dat een klant dit moet weten om een werkende verbinding te krijgen.
Yo.
We leven in een wereld waar er formulieren zijn voor een bommelding. En dan ga jij er vanuit dat internet aansluiten snel kan?VonFoX schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:42:
Vind het gewoon vreemd dat een nieuwe UPC aansluiting in 4 werkdagen opgeleverd kan worden, en ik al bijna 3 maanden bezig ben met een glasvezel aansluiting.
[ Voor 35% gewijzigd door VonFoX op 20-08-2013 11:05 ]
Yo.
Flitzer schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:06:
[...]
Ik kan me hier erg in vinden. Toen glasvezel in Eindhoven werd aangekondigd keek ik uit naar al dat moois van glasvezel, de snelheid, de relatief 'lage' prijs en de vrijheid. Maar UPC heeft de prijzen in de laatste jaren fors verlaagd en behoorlijk geïnvesteerd in de infrastructuur, waar OBN/OnsNet stil bleef staan.
[..................]
Tarieven voor vaste telefonie zijn belachelijk veel gestegen in die paar maanden; 9 cent per minuut en een starttarief van 10 cent voor een lokaal gesprek. Waar is die 2.3 cent per minuut gebleven? Lekker graaien voor KPN, maar ik pak tegenwoordig maar gewoon mijn mobiel (T-Mobile) waar ik voldoende tegoed op heb. Vaste telefoon heeft niet echt veel nut meer zo en KPN snijdt zichzelf in de vingers.
[...................]
Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 18:30 ]
Huh? Serieus? Wat stom dat ze dat kanaal alsnog achter een decoder stoppen (à 7 € per maand...)
Ik gruwel er nog steeds van dat die graaiers van KPN onsnet hebben overgenomenBosfazant schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:18:
Wordt helemaal gek van ON.
Ruim negen weken geleden mijn verhuizing aangevraagd voor 14 augustus. Op 14 Augustus keurig het signal op oude adres eraf, maar geen signal op nieuwe adres.
Al een week heel boos aan het bellen met klantenservice ON, en die zeggen dat problem bij Reggefiber zit; Reggefiber schijnt het adres vrij te moeten geven om er signal op te zetten. Ze kunnen verder geen statusupdatre geven en wachten op Reggefiber totdat er groen licht wordt gegeven.
Even zelf met Reggefiber gebeld en daar zeggen dat er geen order is ingelegd.
Dus het bekende verhaal van kastje en muur.
Heb ON schriftelijk in gebreke gesteld en laten weten dat ik binnen 24 uur een schriftelijke reactie verwacht wat er precies is misgegaan en wanneer het wordt opgelost.
Wordt vervolgd, maar ben heel boos.....
Ben zelf overgestapt op bellen via Freevoipdeal en Cheapconnect mbv mijn SPA-3102 overigens.Flitzer schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:06:
[...]
Tarieven voor vaste telefonie zijn belachelijk veel gestegen in die paar maanden; 9 cent per minuut en een starttarief van 10 cent voor een lokaal gesprek. Waar is die 2.3 cent per minuut gebleven? Lekker graaien voor KPN, maar ik pak tegenwoordig maar gewoon mijn mobiel (T-Mobile) waar ik voldoende tegoed op heb. Vaste telefoon heeft niet echt veel nut meer zo en KPN snijdt zichzelf in de vingers.
[...]
[ Voor 86% gewijzigd door Tomba op 20-08-2013 15:35 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik zit niet bij ON /OBN maar je betaalt toch niet extra voor de Amino neem ik aan? Misschien betaal je extra voor interactieve TV maar dat is niet zo raar lijkt me. Je krijgt er ook meer voor dan bij analoge/DVB-C.Tomba schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:31:
[...]
Huh? Serieus? Wat stom dat ze dat kanaal alsnog achter een decoder stoppen (à 7 € per maand...)
Zou niet verkeerd zijn. Kan ik het ook via COAX op de PC wegzappenVerwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:08:
Fox binnenkort ook op DVB-c en Analoog heb ik gehoord.
Yo.
Niet doen... stuur me in een PB even je postcode en huisnummer dan kijk ik eens wat er aan de hand is.VonFoX schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:21:
OBN stuurt me naar Reggefiber en RF stuurt me naar OBN. Er gebeurt niets, en dus nog steeds geen internet. Ik pleur het modem wel naar buiten en vraag UPC aan ...
Je had het kunnen verwachten na de overname door KPN, stelletje geldzuigers zijn het....NMe schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:03:
Hmm, vandaag een brief in de bus dat ON vanaf oktober vooruit betaald wil worden in plaats van achteraf. Fijn, maar dan moet ik even ruim 150 euro in één maand aftikken omdat ze tegelijk geld willen zien voor september (achteraf) en oktober (vooruit). En natuurlijk mag je opzeggen omdat de voorwaarden veranderen, maar stiekem is overstappen vaak duurder en sowieso lastig. Verder mag je de klantenservice bellen als je het niet in één keer kan betalen maar stiekem vermaken ze ook met een betalingsregeling nog hun probleem tot mijn probleem.
Ik ga dit maar als een mooie gelegenheid zien om mijn totaalpakket 100 Mbit (76 euro) terug te schroeven naar een abo met alleen internet (42 euro). Dat mogen ze dan wel één maandje verdubbelen... Tv kijk ik toch niet en ik heb niet eens een telefoon. Mooie manier van slapende honden wakker maken, zonder deze brief was ik én nog tevreden geweest én was ik elke maand netjes 76 euro blijven aftikken.
Yo.
Verwijderd
Mocht Barre73 dat op prijs stellen, ontvang ik graag een adres via priveberichtVerwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:57:
Da's mooi voor je VonFox. Mag uiteraard ook wel na zoveel tijd en ellende.
Ik kan me vergissen maar denk dat je Barre73 wel een taart of bosbloemen mag sturen
Yo.
Mja, ik werk er dus mooi niet aan mee. Zij willen voor één maand effectief mijn lasten verdubbelen? Prima, halveer ik ze voor alle maanden die nu volgen.Tomba schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:38:
[...]
Je had het kunnen verwachten na de overname door KPN, stelletje geldzuigers zijn het....
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik kan me vergissen, maar werken de meeste providers niet op dezelfde manier? Dus vooraf de abonnementskosten en achteraf de gebruikerskosten?NMe schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:57:
[...]
Mja, ik werk er dus mooi niet aan mee. Zij willen voor één maand effectief mijn lasten verdubbelen? Prima, halveer ik ze voor alle maanden die nu volgen.
Ja, maar ON deed dat tot nu toe niet. Toen ik tekende was dat voor betaling achteraf. Nu willen ze het ineens vooraf hebben. Daar heb ik verder geen moeite mee, maar dan hadden ze het vanaf het begin moeten doen óf de klant tegemoet moeten komen in het bedrag dat ze in rekening brengen. Dit is (voor mij) twee keer 76 euro. Vind ik wat veel om zomaar even op te hoesten.Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:53:
[...]
Ik kan me vergissen, maar werken de meeste providers niet op dezelfde manier? Dus vooraf de abonnementskosten en achteraf de gebruikerskosten?
Toch bedankt voor de moeite, al mijn geklaag is vervlogen toen gisteren de films binnenvlogenBarre73 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:08:
Nee, nee.. Barre 73 heeft hier niets aan gedaan of kunnen doen. Er was al een trouble ticket actief en nog voordat ik de status daarvan had kunnen opvragen werd al aan VonFox gemeld dat het opgelost was.
Bovendien zijn tevreden gebruikers belangrijker dan taart of bloemen.
Yo.
[ Voor 12% gewijzigd door vDorst op 23-08-2013 10:36 ]
Je zit via ON ook met tv van KPN, alleen dan met een eigen decoder.vDorst schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:36:
De overige providers ga ik er op achteruit met snelheid en hogere kosten of een KPN box, jippie.
Lieve ON,
Na een telefoontje met jullie klantenservice waarin jullie me in het geheel niet tegemoet komen wil ik jullie graag nog één kans geven om mij te helpen. Zo niet, dan stap ik over naar een provider die me wél als klant behandelt.
Ik kreeg eerder deze week bericht dat u in oktober zowel het abonnementsgeld voor september als dat van oktober wilt afschrijven. Zoals u vast begrijpt ben ik het daar absoluut niet mee eens. U wilt een stukje extra cashflow genereren of uw financiële risico verlagen, maar dit doet u over de rug van uw klanten. Ik kán en wil niet ineens ruim 150 euro aftikken voor mijn abonnement.
Nu wil het geval dat ik amper tot geen tv kijk en überhaupt nooit een telefoon heb aangesloten. Ik wil mijn abonnement graag terugzetten van een voordeelpakket naar alleen internet (100Mbit). Uw klantenservice wist me na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan met het meest irritante wachtgeluid ooit te vertellen dat ik mijn abonnement niet mag downgraden omdat ik nog aan mijn eerste jaarcontract vastzit. Toen ik de jongen aan de andere kant van de lijn erop wees dat ik wél het recht had om op te zeggen omdat u de contractuele voorwaarden wijzigt was dat ineens "heel iets anders". Als dit voor mij inderdaad reden was om op te zeggen dan moest hij me "helaas laten gaan".
Jongens, ik wil heel graag gewoon klant blijven maar ik doe dit pertinent niet als jullie van mij verwachten dat ik niet 76 maar 152 euro aftik in oktober. Ik wil dat mijn abonnement gewijzigd wordt naar alléén internet, en als jullie mij daarin niet tegemoet willen komen ga ik rondkijken voor een nieuwe provider.
Ik vertrouw erop dat jullie het niet zo ver laten komen.
Hoogachtend,
NMe
[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 23-08-2013 14:38 ]
Verwijderd
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Verwijderd
Je moet doodleuk een extra maand afrekenen? En jij snapt de ophef niet?elvis84 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:42:
Ach ik snap de ophef niet zo. KPN voerde dit 10 jaar geleden al in voor al haar diensten en Ziggo in 2008. OBN communiceert het dan nog redelijk netjes. Ze hadden beter een vaag briefje kunnen sturen dan had niemand geklaagd.
Dat is helemaal niet zinloos, dat stuurt een signaal naar de provider dat het niet acceptabel is wat ze doen. Het gaat niet om het geld, het gaat om het principe. Daarnaast ben ik goedkoper uit dus op termijn verdien ik die extra kosten vanzelf weer terug. (Volgens mij na 6 maanden al)Overstappen naar een andere provider is in dit geval dus zinloos omdat je dan nog steeds 1 maand met dubbele lasten zit. OBN is tot nu toe juist altijd heel coulant geweest, fijn dat we daar zo lang gebruik van mochten maken.
Niet waar. Bij ON heb je de streams nog steeds via Glashart Media (ja ook KPN maar toch andere TV streams, niet alleen een andere decoder).NMe schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:35:
[...]
Je zit via ON ook met tv van KPN, alleen dan met een eigen decoder.
UPC is drie keer niks, zeker niet met die brakke Horizon box die continu problemen heeft. Als ik over zou stappen, dan deed ik dat naar een andere glasaanbieder. Ik hecht ook veel waarde aan mijn 100Mbit upload.Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:00:
Ik heb bewondering voor de hoeveelheid moeite die je erin stopt. Inmiddels is UPC bij mij helemaal geïnstalleerd en werkend, echt top service daar. Bij ON hebben ze er hopelijk spijt van, maar genoeg mensen zullen het blind accepteren denk ik.
Nee, wat ze hadden moeten doen is zeggen dat ze die extra maand de komende zes maanden dan wel verdeeld af zouden rekenen bij de normale factuur. Dus niet in één keer 76+76 = 152 euro aftikken, maar 6 keer 76 + (76 / 6) = 84,67. Daar had ik geen enkele moeite mee gehad en als ze dat gedaan hadden, dan had ik mijn diensten ook (nog) niet teruggeschroefd. Nu voel ik me gewoon genaaid omdat ze even een snelle extra cashflow willen. Dat mijn maandbudget aardig omlaag gaat boeit ze niet.elvis84 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:42:
Ach ik snap de ophef niet zo. KPN voerde dit 10 jaar geleden al in voor al haar diensten en Ziggo in 2008. OBN communiceert het dan nog redelijk netjes. Ze hadden beter een vaag briefje kunnen sturen dan had niemand geklaagd.
Twitter in mijn geval, ik weet alleen niet of ze happen op een betalingsregeling van €1 per maandNMe schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:35:
Blijkbaar is er ineens wél vanalles mogelijk als je op Facebook schopt.
@iH8 17 Aug
Sjeez ze zijn helemaal gek geworden bij @OnsBrabantNetHalf B&D terug naar @UPC. #failliet
@iH8 17 Aug
Hey @OnsBrabantNet, een beetje normaal bedrijf gaat de beurs op en verkoopt aandelen als ze geld nodig hebben. Wat is er aan de hand?
@OBN_Webcare 19 Aug
@iH8 Alle informatie over de facturatie wijziging is terug te vinden op http://bit.ly/17XqPFY ^HB
@iH8 19 Aug
@OBN_Webcare dat begrijp ik allemaal wel, ik verneem graag van u waar de mensen het geld van die dubbele factuur vandaan moeten toveren.
@OBN_Webcare 19 Aug
@iH8 Indien het voor u onmogelijk is om de factuur direct te betalen kunt u telefonisch contact opnemen voor een betalingsregeling. ^HB
@iH8 19 Aug
.@OBN_Webcare 31 euro/maand heb ik en daar haal ik elke dag een blik soep van. Dagje honger kan wel denk ik, looptijd 60 maanden dan aub.
@iH8 19 Aug
Ow ja, aangezien we voortaan @OnsBrabantNet vooraf moeten betalen garanderen ze natuurlijk wel 100% uptime. #psyched
@iH8 19 Aug
En als @OnsBrabantNet midden in de kalendarmaand failliet gaat of het bijltje er bij neergooit krijgt elke klant keurig zijn geld terug.
@OBN_Webcare 19 Aug
@iH8 Voor verdere vragen omtrent de wijziging kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen op 040-7807800 ^HB
@iH8 19 Aug
.@OBN_Webcare zal ik doen zo snel als ik de verbazing te boven ben over het feit dat jullie nu nog geen gratis nummer kunnen betalen. #ntd
@OBN_Webcare 19 Aug
@iH8 Indien u Telefonie bij ons afneemt kost het u niets om te bellen naar onze klantenservice. ^HB
@iH8 19 Aug
.@OBN_Webcare en als mijn telefoonlijn eruit ligt en ik moet jullie bellen via een andere provider?
@OBN_Webcare 19 Aug
@iH8 Dan zal die provider kosten in rekening brengen voor het bellen naar een vast nummer. ^HB
Ik wilde eigenlijk nog de definitie van sarcasme doortweeten maar ik was er iets te boos voor en kon niet meer garanderen dat ik mensen niet voor rotte vis uit ging maken. Dus ik heb het voor toen hier maar bij gelaten. Wordt vervolgd. Jammer genoeg net het domein wat ik over had van het vorige debakel (drie dagen outage) opgezegd:@iH8 19 Aug
.@OBN_Webcare bedankt voor de goede zorgen ^HB Het is veel duidelijker geworden nu. Fijne dag verder!
Jammer, wist dat ik dat ding nog nodig ging hebben.Wij hebben uw opzegging in onze administratie verwerkt. We hebben de volgende producten opgezegd: Voor domein onsbrabantnot.nl heeft u de domeinnaam registratie opgezegd. Uw account blijft de resterende looptijd van het contract (15-9-2013) nog actief.
Yo.
Nee, poort 1 en 2 zijn actief. 3 en 4 zitten er voor de sier op.Of beter gezegd: ze hebben geen functie.VonFoX schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:34:
Als ik een 2e IPTV ontvanger wil aansluiten, kan dat op poort 3 ?
Verwijderd
Dus dat betekend dat er een 2e TV (slaapkamer) ook aangesloten/gebruikt kan worden net zoals in de huiskamer. Werkt dat ook met de Amino140 of moet dat door mijn provider appart geactiveerd worden?Barre73 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:42:
Ik neem aan dat je het hebt over de Genixis NT? (modem) Daar moet een switch achter waar je beide Amino's in kan prikken. Standaard 100 Mb switch moet voldoen.
Ik snap de ophef niet nee, je betaalt geen maand extra, je betaalt vooruit ipv achteraf. Je argument over opzeggen gaat ook niet op, want je hebt altijd 1 maand opzegtermijn en die maand betaal je hoe dan ook, zij het vooraf, zij het achteraf.Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:57:
[...]
Je moet doodleuk een extra maand afrekenen? En jij snapt de ophef niet?
Denk maar niet dat je die maand ooit nog terug krijgt, als je gaat opzeggen dan is het verhaal dat je 1 maand opzegtermijn hebt na de volgende facturatie...
[...]
Dat is helemaal niet zinloos, dat stuurt een signaal naar de provider dat het niet acceptabel is wat ze doen. Het gaat niet om het geld, het gaat om het principe. Daarnaast ben ik goedkoper uit dus op termijn verdien ik die extra kosten vanzelf weer terug. (Volgens mij na 6 maanden al)
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Dat is echt onzin, je kunt in Nederland bijna niet meer leven zonder internet en telefoon.elvis84 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:32:
Dit is alleen vervelend voor mensen die krap bij kas zitten, maar daarbij geldt dat internet/tv/bellen eigenlijk luxeproducten zijn.
...en die maand opzegtermijn is vóór oktober. Vervolgens betaal je inderdaad wel in oktober voor september achteraf aan ON en aan je nieuwe provider vooraf voor oktober, maar dan heb je in elk geval aan ON het signaal gegeven dat je het niet pikt.elvis84 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:32:
[...]
Ik snap de ophef niet nee, je betaalt geen maand extra, je betaalt vooruit ipv achteraf. Je argument over opzeggen gaat ook niet op, want je hebt altijd 1 maand opzegtermijn en die maand betaal je hoe dan ook, zij het vooraf, zij het achteraf.
Het gaat niet om het vooruit betalen of het achteraf betalen. Het gaat erom dat je dit jaar niet 12 keer abonnementsgeld betaalt maar 13 keer in dezelfde periode. Dat je op papier inderdaad niet extra betaalt snapt mijn nichtje van 2 ook nog, maar dat doet niet af aan het feit dat je ineens even twee keer abonnementsgeld af moet dragen? En je snapt de ophef daarover niet? Als ze nou een goeie reden hadden, vooruit, maar ze doen nul komma nul om begrip te kweken voor deze wijziging. Ze zeggen niet eens waarom je nu ineens vooraf moet betalen.Overstappen is wel zinloos. Waarom wil jij bij OBN niet vooruit betalen en bij KPN of Ziggo wel? Als je overstapt betaal je bij je nieuwe provider ook gewoon vooruit. Er zijn nog maar weinig bedrijven waar je achteraf betaalt voor dit soort diensten, logisch dat OBN deze kans aangrijpt om hun werkkapitaal te verlagen.
Dit is vervelend voor iedereen. Je moet gewoon twee keer betalen in dezelfde periode waar je anders maar één keer betaalt. Dat is vervelend.Dit is alleen vervelend voor mensen die krap bij kas zitten,
maar daarbij geldt dat internet/tv/bellen eigenlijk luxeproducten zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 24-08-2013 17:16 ]
http://www.google.nl/url?...bv.51156542,d.bGE&cad=rjaVerwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:26:
[...]
Dus dat betekend dat er een 2e TV (slaapkamer) ook aangesloten/gebruikt kan worden net zoals in de huiskamer. Werkt dat ook met de Amino140 of moet dat door mijn provider appart geactiveerd worden?
Daar zal mij vrouw dan heel gelukkig mee zijn![]()
Hoewel hier nog niets werkt maar wel alle spullen in huis zijn vraag ik me af wat de 3 en 6 lampjes op de Genexis Hybryde (kabelmodem) aangeven.
Enkele zijn wel duidelijk maar een aantal niet. Heb gezocht maar kan op internet er nergens iets over vinden. Wie weet een site?
[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 24-08-2013 18:25 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Eindhoven zelf is WMP+ gebied. Ik meen dat Veldhoven WGDO is. Maar dat jij WMP+ hebt wist ik al. ON levert niet over WGDO voor zover ik weet. Maar ik bedoelde meer de Amino die je dan zou moeten zoeken op Marktplaats. Die moet dus gebruikt zijn op een WMP+ platform.Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:19:
@Barre73 Die folder kende ik maar ook daar zie ik geen uitleg/omschrijving van de controle lampjes, of ik kijk er finaal over heen.
Goeie tip dat die Amino op het zelfde protocol gedraaid moet hebben.Maakt het wel lastig als je op marktplaats een decoder wilt scoren.
Ik ga over naar ON (in Eindhoven) en dat is volgens mij WMP+, maar ben niet zeker. Zoeken we dus uit.
@*geanonimiseerd* Ik ben UPC gewend en daar kan je volgens mij niet zomaar 2 settopboxen (op de coax) aansluiten. Dus dat wordt even wennen aan de nieuwe situatie.
Maar voor als nog wacht ik op een werkende aansluiting voor ik ga experimenteren..
[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 24-08-2013 22:01 ]
[ Voor 3% gewijzigd door ninasky11 op 25-08-2013 00:10 ]
De oudste glasvezelgebieden van Eindhoven zijn nog WGDO, dat zijn op onderstaand kaartje in ieder geval Woensel-Oost en Tongelre, en ik denk ook Schrijversbuurt en Meerhoven. Het zijn de gebieden waar de provider nog Ons Net Eindhoven heette en later hernoemd is naar ON, dus ON levert er nu wel degelijk. Het zijn als het goed is ook precies de gebieden waar geen 500 Mbit beschikbaar is, dus met een postcodecheck op de site van ON weet je ook: maximaal 100 Mbit beschikbaar -> WGDO.Barre73 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:59:
[...]
Eindhoven zelf is WMP+ gebied. Ik meen dat Veldhoven WGDO is. Maar dat jij WMP+ hebt wist ik al. ON levert niet over WGDO voor zover ik weet.
Ik heb ook blikken soep voor 50 cent gezien hoor. Gewoon simpelweg een principe kwestie dit. Dat jij die discussie niet relevant vindt, dan doe je er toch niet aan mee.elvis84 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:32:
Dit is alleen vervelend voor mensen die krap bij kas zitten, maar daarbij geldt dat internet/tv/bellen eigenlijk luxeproducten zijn.
Omdat de provider niets kan doen aan de snelheden. Provider koopt zijn diensten in bij een operator. Die plaatst apparatuur in de PoP's (wijkcentrales) van de netwerkeigenaar en zorgt vanaf een centrale PoP voor een achterliggende verbinding naar de buitenwereld. PoP's zijn onderling verbonden in een ring met de centrale PoP dus 1 grote glasvezelverbinding naar buiten toe is voldoende.ninasky11 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:06:
Kan iemand mij uitleggen waarom het zolang duurt voordat er overal 500 MBit beschikbaar komt?
Bij klantenservice zeggen ze dat het met netwerk structuur te maken heeft? Maar glasvezel was toch DE toekomst? Zelfs kabelaars bieden snellere snelheden aan ( download dan ) en OBN doet niks.
Vorig jaar was het ook al netwerk structuur, en de jaar daarvoor ook al. Ja zo blijft het nog jaren netwerk structuur probleem.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq