Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Jeej, internet doet het eindelijk!!!

Al vele 10-tallen gigabytes zijn over het glasvezel gegaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Juist die 100/100 maakt alles het wachten waard ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
60/60 bij mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tminos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:40
Ik ben nu al sinds week 25 bezig met een aanvraag en de laatste 2,5 weken bezig om bij gebrek aan levering de dienst geannuleerd te krijgen!
En dit terwijl de glaskabel en het glasmodem al in huis hangen....

Echt, als ik dit van te voren geweten had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Mogelijk doe je het al, maar blijven bellen, bellen, bellen. Als je zegt dat de enige manier om jouw als klant te behouden is, per directe aansluiting zijn ze misschien geneigd er wel druk achter te zetten. Het stelt volgens mij vrij weinig voor om het te activeren.

Echter weet ik niet of dit nu wel of niet regio gebonden is, is het in EHV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tminos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:40
Ik heb heel veel gebeld, ze lijken er echter niet van onder de indruk te zijn.
Beloftes over terug bellen worden ook geen enkele keer waargemaakt.

Wat dat betreft zou ik willen dat ik in plaats van OnsBrabantNet te proberen bij Ziggo gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Modem hangt en werkt. Nu OBN stalken >:)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Heb gebruik gemaakt van Nuria zie WWW.Nuria.NL. Dit programma doet een aantal metingen per dag en vergelijkt dit met de gemiddelde resultaten van andere ON-gebruikers. Dit geeft een heel verhelderend overzicht! :Y

Afbeeldingslocatie: http://i1273.photobucket.com/albums/y413/JeeVee2/ON_zps746d3574.jpg

Abo: 60/60 Mbps
Provider: ON

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
VonFoX schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:53:
Modem hangt en werkt. Nu OBN stalken >:)
Sterkte en succes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

OBN vertelt me dat ze meteen activeren na ontvangst opleveringsverklaring van de aannemer (meestal paar dagen zeggen ze).

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk overzicht JeeVee.
Echter niet echt 60Mb zoals je abo is. Het schommelt tussen de 50 en 55Mb
Nou had jij al vanaf het begin ongeveer deze download snelheid om over de upload nog maar niet te spreken.
Ben nu wel benieuwd hoe het straks (over enkele weken) bij mij is. Ga het dan ook monitoren.
Mogelijk dat Loosoft op chelloo.com (zelfde postcode 5627 als ik en ook ON klant) een betere grafiek kan tonen, hij heeft immers steeds een download van nagenoeg 60Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:02:
Duidelijk overzicht JeeVee.
Echter niet echt 60Mb zoals je abo is. Het schommelt tussen de 50 en 55Mb
Nou had jij al vanaf het begin ongeveer deze download snelheid om over de upload nog maar niet te spreken.
Ben nu wel benieuwd hoe het straks (over enkele weken) bij mij is. Ga het dan ook monitoren.
Mogelijk dat Loosoft op chelloo.com (zelfde postcode 5627 als ik en ook ON klant) een betere grafiek kan tonen, hij heeft immers steeds een download van nagenoeg 60Mb.
Ioosoft Heeft betere DL/UL en betere ping. Ook al zit hij geografisch dichtbij, hij maakt gebruik van een andere wijkcentrale. Ik heb het idee dat het heeft te maken met de load en throughput van de wijkcentrale. De Achtse Barrier heeft relatief nog weinig actieve glasvezelaansluitingen t.o.v Blixembosch. In april lagen de cijfers bij mij veel dichter bij de 60Mbps, daarna werd het minder. Ook over een dag gemeten kunnen de cijfers behoorlijk varieren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, hij zit (vermoed ik) dichter bij de POP, maar zou met glasvezel niet zo veel mogen uitmaken.
Wat ik begrepen heb zit ik (gelukkig) op die zelfde centrale.
Ik vraag me af of het aantal aansluitingen van invloed is bij glasvezel. Bij coax kan ik me wel iets voorstellen (tgv extra demping), bij glasvezel (laserlicht) zie ik die invloed niet.
Helaas weet ik nauwelijk iets van de technische zaken van die netwerken ondanks mijn elektronica achtergrond. Dus blijft het een beetje gissen.
We zien wel wat de toekomst brengt. :)
Heb toevallig net mijn Amino 140 binnen gekregen, dus alles is nu binnen. Nu nog de signalen van ON, maar dat wordt helaas pas 9 september.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:34:
Ja klopt, hij zit (vermoed ik) dichter bij de POP, maar zou met glasvezel niet zo veel mogen uitmaken.
Wat ik begrepen heb zit ik (gelukkig) op die zelfde centrale.
Ik vraag me af of het aantal aansluitingen van invloed is bij glasvezel. Bij coax kan ik me wel iets voorstellen (tgv extra demping), bij glasvezel (laserlicht) zie ik die invloed niet.
Helaas weet ik nauwelijk iets van de technische zaken van die netwerken ondanks mijn elektronica achtergrond. Dus blijft het een beetje gissen.
We zien wel wat de toekomst brengt. :)
Heb toevallig net mijn Amino 140 binnen gekregen, dus alles is nu binnen. Nu nog de signalen van ON, maar dat wordt helaas pas 9 september.
In principe is er geen afhankelijkheid m.b.t. het aantal aansluitingen. Wel is het zo dat de operator die de diensten verzorgt (niet zijnde Reggefiber dus) kiest voor een bepaalde soort actieve apparatuur, met een bepaalde doorvoersnelheid richting de Backbone. En de achterliggende backbone en nog verder in het netwerk kan ook een bepaalde max capaciteit hebben. Dat kan bij elkaar wel zorgen voor wat dipjes her en der, maar dat is marginaal.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Abo 60/60 Mbps
Provider: ON

Voor een goed overzicht de metingen tussen 7 juni en 14 augustus:

DOWNLOAD in Mbps

Afbeeldingslocatie: http://i1273.photobucket.com/albums/y413/JeeVee2/DL_zpsd267766b.jpg

UPLOAD in Mbps

Afbeeldingslocatie: http://i1273.photobucket.com/albums/y413/JeeVee2/UL_zps3d6faccb.jpg

Hiervoor had ik een UPC power fiber abo van slechts 25/1,5 Mbps, dit was altijd 25/1,5 Mbps! :?

Beoordeling van mijn internetverbinding door Nuria d.d.14 augustus 2013
zie voor verdere details www.nuria.nl

Afbeeldingslocatie: http://i1273.photobucket.com/albums/y413/JeeVee2/NURIA_zpsf39e5982.jpg

Uit deze grafiek blijkt dat de Downloadsnelheid afhankelijk is van het tijdstip op de dag -O-

Afbeeldingslocatie: http://i1273.photobucket.com/albums/y413/JeeVee2/dldag_zps28572075.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door JeeVee op 14-08-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee niet echt om vrolijk van te worden.
Enige positive wat ik zie is dat je een perfecte kwaliteit hebt tov de rest van de wereld. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:10:
Nee niet echt om vrolijk van te worden.
Enige positive wat ik zie is dat je een perfecte kwaliteit hebt tov de rest van de wereld. 8)7
Heb je al eens bedacht dat die dip tussen 17:00 uur en 20:00 uur wel eens niet bij ON zou kunnen zitten en zelfs niets met glasvezel te maken hoeft te hebben?

Er zijn nog meer knooppunten in je Internetverkeer waar het druk wordt om die tijd hoor.

Met andere woorden: kan net zo goed plaatsvinden bij Ziggo of KPN, of UPC, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou goed kunnen Barre73. Is inderdaad rond sluitingstijd van bedrijven ed. en dan gaat er nogal wat data verstuurd worden.
Heb het zelf ook vaker geconstateerd dat rond die tijd internet wat trager en minder stabiel lijkt en dat met mijn 25Mb UPC coax aansluiting.
Neemt echter niet weg dat JeeVee over de hele linie ook over de gehele dag aan de lage kant blijft tov zijn abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Throughput van de evt router, leeftijd gebruikte computer, decoder(s) van IPTV op standby of zelfs aan, etc.. etc..

Als je echt wil meten plug je je laptop of desktop rechtstreeks in de NT (Genexis neem ik aan) en trek je de IP TV stekker uit diezelfde Genexis.

Ter illustratie: ik maak gebruik van Concepts, dezelfde dienstenleverancier (KPN-ITNS) en ik scoor bedraad op de laptop met router er tussen op dit moment 95-95 met de decoder op standby.

Ik vind ca 53/54 Mbit bij een abo van 60 Mbit niet zo slecht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Barre73 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:58:
.......................................

Ik vind ca 53/54 Mbit bij een abo van 60 Mbit niet zo slecht hoor.
Ben ik volledig met je eens. Nuria beoordeelt mijn verbinding met een 8,6. :Y UPC scoort doorgaans onder de 7. Neemt niet weg dat de verbinding direct na oplevering 60/54 Mbps haalde. :?

Net (19:20) gemeten:

Afbeeldingslocatie: http://i1273.photobucket.com/albums/y413/JeeVee2/14-8-201319-17-30_zpsb1e5ca9a.jpg

*O*

[ Voor 16% gewijzigd door JeeVee op 14-08-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:58:
Als je echt wil meten plug je je laptop of desktop rechtstreeks in de NT (Genexis neem ik aan) en trek je de IP TV stekker uit diezelfde Genexis.
Wat is het effect van het loskoppelen van de IP TV stekker?
Hier zijn 2 glasvezels aangesloten. Op mijn vraag waarom 2 vezels zij de desbetreffende monteur dat een voor het TV signaal was en de andere voor internet/telefoonsignaal.
Of heeft het soms iets te maken dat het standaard analoog/digitaal TV signaal appart wordt verstuurt tov het normale interactieve digitale TV signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:51:
[...]

Wat is het effect van het loskoppelen van de IP TV stekker?
Hier zijn 2 glasvezels aangesloten. Op mijn vraag waarom 2 vezels zij de desbetreffende monteur dat een voor het TV signaal was en de andere voor internet/telefoonsignaal.
Of heeft het soms iets te maken dat het standaard analoog/digitaal TV signaal appart wordt verstuurt tov het normale interactieve digitale TV signaal?
Vezel 1 is het digitale signaal voor IPTV, Internet en Telefonie. Vezel 2 wordt gebruikt voor het analoge en DVB-C signaal (de coax uitgang op je modem). Dus je tweede gok klopt..

Loskoppelen van de IPTV stekker zou bij een 60 Mbit verbinding niet uit moeten maken maar je kan maar beter alles uitsluiten. Je maximale verbinding tussen PoP en huis kan waarschijnlijk maar max 100 Mbit bedragen (beperking in de PoP apparatuur en je modem). Als je dan een 100 Mbit abonnement neemt gaat de bandbreedte voor je IPTV signaal af van die 100 Mbit bij het downloaden. Bij 60 is er nog wel voldoende over om normaliter geen invloed te hebben op je downloadsnelheid.
Maar goed: je kan maar beter alles uitsluiten zei ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, weer wat geleerd.
Dat van het verminderen van de snelheid bij 100Mb had ik al eens eerder ergens gelezen.
Dat was onder andere de reden dat ik voor een 60Mb verbinding heb gekozen.
Bovendien heb ik aan 60Mb met mijn gebruik meer dan voldoende. Ben geen zware internet gebruiker, wel lange gebruiker in tijd ;) .

• Shodan
Hoe krijg je eigenlijk goede test resultaten met speedtest.net? Je gebruikt daar toch maar 1 thread ofzoiets? Ik kom daar niet boven de 30Mbit, terwijl ik op onsbrabantnet netjes 55+ haal zowel down als up.

Ook downloaden gaat gewoon lekker tussen 6 - 8 MB/s

Moet je iets speciaal instellen om goed op speedtest te kunnen meten?

Verwijderd

Voor zover mij bekend hoef je niets speciaals in te stellen, zou zelfs niet weten waar!
Mogelijk wordt je geplaagt door dat je op verschillende servers meet en deze resultaten vergelijkt.
Ik kies (vast ingesteld) altijd Ookla Amsterdam. Geeft voor mij (vanuit Eindhoven) de beste resultaten.
Shodan schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:08:
Hoe krijg je eigenlijk goede test resultaten met speedtest.net? Je gebruikt daar toch maar 1 thread ofzoiets? Ik kom daar niet boven de 30Mbit, terwijl ik op onsbrabantnet netjes 55+ haal zowel down als up.

Ook downloaden gaat gewoon lekker tussen 6 - 8 MB/s

Moet je iets speciaal instellen om goed op speedtest te kunnen meten?
Speedtest.net is hoogst ontbetrouwbaar. Je kan beter deze proberen:

http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html

• Shodan
Thanks!

Verder maak ik me weinig druk, downloadsnelheden zijn perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:02
Op de site is bevestigd dat de nieuwe zender FOX vanaf morgen ook bij "ons" te zien zal zijn.

Kennelijk net als bij KPN Interactieve TV komt de zender op kanaal 14, dit terwijl het door FOX liefst gewenste kanaalnummer 11 bij "ons" (Glashart Media) wel gewoon vrij is.

http://on.nl/Site/Content...l-14-van-Interactieve-TV/

Er is overigens nog geen spoor van te bekennen hier op mijn Amino, zo een dag vantevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
odo966 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 09:51:
Op de site is bevestigd dat de nieuwe zender FOX vanaf morgen ook bij "ons" te zien zal zijn.

Kennelijk net als bij KPN Interactieve TV komt de zender op kanaal 14, dit terwijl het door FOX liefst gewenste kanaalnummer 11 bij "ons" (Glashart Media) wel gewoon vrij is.

http://on.nl/Site/Content...l-14-van-Interactieve-TV/

Er is overigens nog geen spoor van te bekennen hier op mijn Amino, zo een dag vantevoren.
Neem aan dat deze morgen wel wordt toegevoegd. Hopelijk voor 18:00 uur. En inderdaad, raar op nummer 14, terwijl 11 gewoon vrij is. Het wordt tijd dat we zelf de zendervolgorde kunnen bepalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Afgelopen maandag is bij ons de modem geplaatst (Genexis) en heb dit weekend al het spul van Telfort mogen ontvangen maar kan het zijn dat de Genexis nog niet geactiveerd is? Ik krijg namelijk geen IP, en het enige ledje dat voorop knippert op de Genexis is het < > symbool. Bovenop branden wel het power en <-- --> (2 pijltjes) ledje.

EDIT, volgens de Telfort site: Uw huidige status is 'Wachten op activatiedatum: 26-08-2013'

Nog wachten dus :z

[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 18-08-2013 21:12 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dat is snel, mijn modem hangt sinds dinsdag, maar verder niets ..

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

VonFoX schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 08:38:
Dat is snel, mijn modem hangt sinds dinsdag, maar verder niets ..
Even met Telfort gebeld en de activatiedatum is vervroegd naar morgen _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Reggefiber belde me, blijkbaar had er iets ondertekend moeten worden na installatie modem? Niet gedaan.
Zou vorige week post gehad moeten hebben? Niets gehad.
Staat nog een order open voor ophangen modem? Vorige week gedaan ...

Zucht.

Monteur was iets vergeten, die komt deze ochtend nog langs.

Monteur leek niet te weten waarvoor die kwam, maar er is iets niet goed (bij een bedrijf?????) wat ze gaan oplossen.Modem moest aan blijven voor foutopsporing.

[ Voor 32% gewijzigd door VonFoX op 19-08-2013 11:11 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
Ben ik overigens de enige die het vreemd vind dat we ineens vooraf moeten gaan betalen?

Vind het maar een vage bedoeling. "Je koopt diensten vooraf in". Ik meen toch echt dat ik een een land woon waar ik eerst iets geleverd krijg en dan betaal....

Vind het zo raar, waarom zou een bedrijf dit willen doen? Komt over alsof ze op de rand van faillissement staan en nog even gouw willen cashen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Iemand een idee of de nieuwe zender FOX ook op DVB-C beschikbaar komt bij ON ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Moost01 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:26:
Iemand een idee of de nieuwe zender FOX ook op DVB-C beschikbaar komt bij ON ??
Alleen op Interactieve Televisie.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Schnoop schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:18:
Ben ik overigens de enige die het vreemd vind dat we ineens vooraf moeten gaan betalen?

Vind het maar een vage bedoeling. "Je koopt diensten vooraf in". Ik meen toch echt dat ik een een land woon waar ik eerst iets geleverd krijg en dan betaal....

Vind het zo raar, waarom zou een bedrijf dit willen doen? Komt over alsof ze op de rand van faillissement staan en nog even gouw willen cashen ofzo.
Volgens mij doet KPN dit al jaren. En KPN krijgt steeds meer te zeggen bij OBN.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Laatst online: 16-09 22:25

Niellie41

[object Object]

Zit FOX in het plus pakket of gewoon in het normale pakket van Interactieve TV?

Want met het stoppen van ESPN America en de meeste series op Motors TV kan je ook via internet kijken (officiële stream in HD) is het plus pakket een beetje overbodig geworden voor mij. Ik ben aan het denken om die dan stop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Schnoop schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:18:

_/-\o_ thanks, wilde al wat gaan zeggen maar je bent me te vlug af. hadden ze dat niet van te voren kunnen verzinnen? Kostte toch al 500 euro voordat we aan de rol waren, dan had die 100 erop ook niet veel meer uitgemaakt. Dit soort acties zet je wel aan het denken.

Er was een tijd toen was OBN heel veel bang for the buck, maar heden ten dage kun je verhoudingsgewijs beter bij UPC oid terecht. Je eigen decoders betalen, de hoofdprijs in abokosten, zenderaanbod van lik dat vestje enzo. Eerst viel het wel te verantwoorden. Maar de rest gaat vooruit en OBN staat al stil sinds de conceptie.

Een beetje bedrijf wat geld nodig heeft om de zaak aan de rol te houden of uit te breiden, naait niet zijn klant maar gaat gewoon de beurs op, geeft aandelen uit, leent ergens geld. whatever. Hier snap ik geen hout van.

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Niellie41 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:26:
Zit FOX in het plus pakket of gewoon in het normale pakket van Interactieve TV?
Zit in het basispakket, en is inmiddels actief op kanaal 14 zie ik, met een zich herhalend aantal promo's van hun programmering en "vanaf 18.00 uur" boven in beeld.

Het is wel alleen nog in SD zo te zien, dat valt dan weer tegen, hadden we hem niet in HD verwacht? Bij UPC in ieder geval wel dacht ik, maar misschien is HD weer eens teveel gevraagd voor onze "superieure" glasvezel... :/

Overigens als je "11" intoetst werkt het toevallig ook gewoon, want dan pakt de Amino het eerstvolgende kanaalnummer dat wel bestaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
iH8 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:46:
[...]

_/-\o_ thanks, wilde al wat gaan zeggen maar je bent me te vlug af. hadden ze dat niet van te voren kunnen verzinnen? Kostte toch al 500 euro voordat we aan de rol waren, dan had die 100 erop ook niet veel meer uitgemaakt. Dit soort acties zet je wel aan het denken.

Er was een tijd toen was OBN heel veel bang for the buck, maar heden ten dage kun je verhoudingsgewijs beter bij UPC oid terecht. Je eigen decoders betalen, de hoofdprijs in abokosten, zenderaanbod van lik dat vestje enzo. Eerst viel het wel te verantwoorden. Maar de rest gaat vooruit en OBN staat al stil sinds de conceptie.

Een beetje bedrijf wat geld nodig heeft om de zaak aan de rol te houden of uit te breiden, naait niet zijn klant maar gaat gewoon de beurs op, geeft aandelen uit, leent ergens geld. whatever. Hier snap ik geen hout van.
Ik vind me hier ook erg in. De enige reden dat ik voor OBN heb gekozen is dat ik echt een gotsgruwelijke hekel heb aan KPN en hun (vroegere?) experiaboxen. Ik had de keuze uit OBN, KPN & vodafone (meen ik) die 500/500 aanboden. Hierbij was OBN de goedkoopste.

Maar als je bekijk dat je 200+ euro voor die digitale ontvanger mag betalen (en dan weet ik nog niet eens wat de garantietermijn op dat ding is) begint KPN toch wel langzamerhand een alternatief te worden.

Wat ergens ook weer vaag is, aangezien OBN van KPN is. Er zou na de overname "genoeg" concurrentie moeten blijven bestaan, hier begin ik wel vraagtekens bij te plaatsen.

Maar goed, denk dat er uiteindelijk weinig keuze is. En dan mag KPN dit nog doen maar het blijft een raar iets. Het is gewoon het vergroten van je kapitaal op een rare manier. Gezien de rente van vandaag lijkt me die noodzaak ook nog niet zo heel groot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schnoop schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:53:
[...]

Ik vind me hier ook erg in. De enige reden dat ik voor OBN heb gekozen is dat ik echt een gotsgruwelijke hekel heb aan KPN en hun (vroegere?) experiaboxen. Ik had de keuze uit OBN, KPN & vodafone (meen ik) die 500/500 aanboden. Hierbij was OBN de goedkoopste.

Maar als je bekijk dat je 200+ euro voor die digitale ontvanger mag betalen (en dan weet ik nog niet eens wat de garantietermijn op dat ding is) begint KPN toch wel langzamerhand een alternatief te worden.

Wat ergens ook weer vaag is, aangezien OBN van KPN is. Er zou na de overname "genoeg" concurrentie moeten blijven bestaan, hier begin ik wel vraagtekens bij te plaatsen.

Maar goed, denk dat er uiteindelijk weinig keuze is. En dan mag KPN dit nog doen maar het blijft een raar iets. Het is gewoon het vergroten van je kapitaal op een rare manier. Gezien de rente van vandaag lijkt me die noodzaak ook nog niet zo heel groot :P
Weet niet of dat altijd zo is maar vanaf 100 Mbit alles in 1 krijg je de HD Recorder gratis hoor. En dat is vrij gebruikelijk bij de meeste provders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
iH8 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 14:46:
[...]

Ik kan me hier erg in vinden. Toen glasvezel in Eindhoven werd aangekondigd keek ik uit naar al dat moois van glasvezel, de snelheid, de relatief 'lage' prijs en de vrijheid. Maar UPC heeft de prijzen in de laatste jaren fors verlaagd en behoorlijk geïnvesteerd in de infrastructuur, waar OBN/OnsNet stil bleef staan.

Zelf in april OBN in mijn nieuwe woning genomen in Best, waar UPC niet leverbaar is, en 175 Euro neer moeten leggen voor een recorder; 2 maanden later is de recorder gratis bij een jaarabonnement 8)7
De site van OBN is onoverzichtelijk en gewoon een lijst van ongeorganiseerde vragen. Voor vrijwel ieder concrete vraag, bijvoorbeeld het bestellen van een extra recorder, moet er toch contact opgenomen worden met de klantenservice.

Ik heb nog niet kunnen vinden of een tablet bruikbaar is bij OBN, maar lijkt me niet.
Het modem is op zichzelf voldoende maar wel wat out-dated en er lijkt geen zicht op een upgrade te zijn.

Tarieven voor vaste telefonie zijn belachelijk veel gestegen in die paar maanden; 9 cent per minuut en een starttarief van 10 cent voor een lokaal gesprek. Waar is die 2.3 cent per minuut gebleven? Lekker graaien voor KPN, maar ik pak tegenwoordig maar gewoon mijn mobiel (T-Mobile) waar ik voldoende tegoed op heb. Vaste telefoon heeft niet echt veel nut meer zo en KPN snijdt zichzelf in de vingers.

De Amino box is ook behelpen met slechts 1 opname-tuner. Ook stotteren de minder gangbare kanalen regelmatig, die de eerste 3 maanden prima waren (toeval dat het is na de overgang op KPN?). Software updates met nieuwe functionaliteit hoop ik maar niet op...

Dus een forse achteruitgang in een paar maanden tijd en van de vrijheid van het platform is onder KPN niets meer over. En er is ook geen enkel zicht op verbetering onder KPN, eerder van achteruitgang en verdere prijsverhogingen. Zelfs UPC luisterde wel naar klachten en wensen vanuit de fanatieke gebruikers, zoals introduceren van bridge mode. Ook waren er regelmatig nieuwe pakketten waar je zo naar over kon stappen.
Ik verlang nu zelfs terug naar UPC, wat toch wel heel triest is. Ga volgend jaar toch serieus kijken wat Ziggo te bieden heeft, maar de overstap is altijd zo'n gedoe met risico op signaalonderbreking. Wordt tijd dat er echt meerdere aanbieders komen op de glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Inmiddels een lampje erbij op het modem, ik krijg een IP adres, lijbrandt domein?? Nog geen internet, maar er is verbetering!

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
VonFoX schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:05:
Inmiddels een lampje erbij op het modem, ik krijg een IP adres, lijbrandt domein?? Nog geen internet, maar er is verbetering!
Had ik eerst ook. Bleek reggefiber me verkeerd gepatched te hebben. Ik zou wel even bellen met reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verkeerd gepatched? Dat MEEN je niet. Zou bijna alsnog alles afzeggen en UPC nemen. Alles wat fout kan gaan, gaat ook fout :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
VonFoX schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:22:
Verkeerd gepatched? Dat MEEN je niet. Zou bijna alsnog alles afzeggen en UPC nemen. Alles wat fout kan gaan, gaat ook fout :(
Dit is dus niet iets waar OBN iets aan kan doen.... Reggefiber heeft dit fout gedaan. Ook al had je UPC genomen dat hadden ze je nog per ongeluk verkeerde kunnen patchen...

edit: Na het melden had ik overigens binnen 1 dag internet.

[ Voor 7% gewijzigd door Schnoop op 20-08-2013 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Reggefiber ... ik heb een overeenkomst met OBN. Natuurlijk snap ik dat OBN afhankelijk is van Reggefiber en haar lokale aannemers, maar het is van de zotte dat een klant dit moet weten om een werkende verbinding te krijgen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
VonFoX schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:28:
Reggefiber ... ik heb een overeenkomst met OBN. Natuurlijk snap ik dat OBN afhankelijk is van Reggefiber en haar lokale aannemers, maar het is van de zotte dat een klant dit moet weten om een werkende verbinding te krijgen.
Je stroom loopt ook via de netbeheerder waar jij afneemt van een leverancier. Bij glas is het precies hetzelfde. Je netbeheerder is in die geval reggefiber (toevallig ook van KPN, geen wonder dat het zo'n rommel is).

Maar goed, als je meter vervangen moet worden neem je dus ook contact op met je netbeheerder, en niet met je leverancier. Het is hier niets anders dus.

Je kunt in dit geval ook OBN bellen aangezien hun korte lijntjes hebben met reggefiber en het naar alle waarschijnlijkheid ook voor je op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Vind het gewoon vreemd dat een nieuwe UPC aansluiting in 4 werkdagen opgeleverd kan worden, en ik al bijna 3 maanden bezig ben met een glasvezel aansluiting.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
VonFoX schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:42:
Vind het gewoon vreemd dat een nieuwe UPC aansluiting in 4 werkdagen opgeleverd kan worden, en ik al bijna 3 maanden bezig ben met een glasvezel aansluiting.
We leven in een wereld waar er formulieren zijn voor een bommelding. En dan ga jij er vanuit dat internet aansluiten snel kan? :P

Ik weet hoe je je voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Reggefiber zegt dat de monteur mijn aansluiting niet volledig heeft kunnen opleveren. Neem contact op met me provider. Doe ik dus 8)7

Reggefiber zegt tegen mij dat ze op OBN wachten, en OBN zegt dat ze op Reggefiber wachten 8)7 Maar er zit nu een OBN teamleider op de case ...

[ Voor 35% gewijzigd door VonFoX op 20-08-2013 11:05 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 14:07
Wordt helemaal gek van ON.

Ruim negen weken geleden mijn verhuizing aangevraagd voor 14 augustus. Op 14 Augustus keurig het signal op oude adres eraf, maar geen signal op nieuwe adres.

Al een week heel boos aan het bellen met klantenservice ON, en die zeggen dat problem bij Reggefiber zit; Reggefiber schijnt het adres vrij te moeten geven om er signal op te zetten. Ze kunnen verder geen statusupdatre geven en wachten op Reggefiber totdat er groen licht wordt gegeven.

Even zelf met Reggefiber gebeld en daar zeggen dat er geen order is ingelegd.

Dus het bekende verhaal van kastje en muur.

Heb ON schriftelijk in gebreke gesteld en laten weten dat ik binnen 24 uur een schriftelijke reactie verwacht wat er precies is misgegaan en wanneer het wordt opgelost.

Wordt vervolgd, maar ben heel boos.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Flitzer schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:06:
[...]

Ik kan me hier erg in vinden. Toen glasvezel in Eindhoven werd aangekondigd keek ik uit naar al dat moois van glasvezel, de snelheid, de relatief 'lage' prijs en de vrijheid. Maar UPC heeft de prijzen in de laatste jaren fors verlaagd en behoorlijk geïnvesteerd in de infrastructuur, waar OBN/OnsNet stil bleef staan.

[..................]

Tarieven voor vaste telefonie zijn belachelijk veel gestegen in die paar maanden; 9 cent per minuut en een starttarief van 10 cent voor een lokaal gesprek. Waar is die 2.3 cent per minuut gebleven? Lekker graaien voor KPN, maar ik pak tegenwoordig maar gewoon mijn mobiel (T-Mobile) waar ik voldoende tegoed op heb. Vaste telefoon heeft niet echt veel nut meer zo en KPN snijdt zichzelf in de vingers.

[...................]
*O* Ik ondervang die hoge tarieven door te bellen met een 0900-goedkoperbellenlijn: in mijn geval bel ik voor 1 cent per minuut naar Nederland, Belgie, Frankrijk, Australie, de Verenigde Staten. *O*
Truc is om Nederland ook als bellen naar het buitenland in te voeren, als je het anders doet kost het 3 keer zo veel. De provider in mijn geval is BelGigant kijk op hun site naar hoe het werkt en tarieven overige landen vast en mobiel.

Dus bijv. abo-nummer in eindhoven (040): 1234567:

0900-1519 wacht op tariefvermelding en vrijgeven lijn, tik dan het nummer in en sluit af met een # (hekje):
nu 0031401234567#
dus landentoegangsnummer: 00
landnummer Nederland: 31
netnummer Eindhoven (040) minus eerste 0: 40
abonneenummer in Eindhoven: 1234567

Er zijn meer providers, maar deze werkt. De afrekening is terug te vinden op je online telefoonkostenoverzicht. Nadeeltje is wel dat alleen 0900-1519 wordt vermeld, niet het eigenlijke nummer waarmee je gebeld hebt. Een uurtje bellen kost dan slechts 60 cent ipv €5,49 !

Ik bel al jaren op deze manier eerst bij KPN, toen UPC, nu via ON. :Y

Ik probeer overigens ook mijn belminuten op mijn mobiel zo veel mogelijk op te maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ONtbreekt zonder app nog online beeld stream en het kosteloos van ook eigen TV ontvangers mogen inzetten.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Wagij schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:46:
[...]

Alleen op Interactieve Televisie.
Huh? Serieus? Wat stom dat ze dat kanaal alsnog achter een decoder stoppen (à 7 € per maand...)
Bosfazant schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:18:
Wordt helemaal gek van ON.

Ruim negen weken geleden mijn verhuizing aangevraagd voor 14 augustus. Op 14 Augustus keurig het signal op oude adres eraf, maar geen signal op nieuwe adres.

Al een week heel boos aan het bellen met klantenservice ON, en die zeggen dat problem bij Reggefiber zit; Reggefiber schijnt het adres vrij te moeten geven om er signal op te zetten. Ze kunnen verder geen statusupdatre geven en wachten op Reggefiber totdat er groen licht wordt gegeven.

Even zelf met Reggefiber gebeld en daar zeggen dat er geen order is ingelegd.

Dus het bekende verhaal van kastje en muur.

Heb ON schriftelijk in gebreke gesteld en laten weten dat ik binnen 24 uur een schriftelijke reactie verwacht wat er precies is misgegaan en wanneer het wordt opgelost.

Wordt vervolgd, maar ben heel boos.....
Ik gruwel er nog steeds van dat die graaiers van KPN onsnet hebben overgenomen :( Gaat dezelfde kant op als Digitenne, steeds meer geld voor steeds minder....
Flitzer schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:06:
[...]

[...]
Ben zelf overgestapt op bellen via Freevoipdeal en Cheapconnect mbv mijn SPA-3102 overigens.

[ Voor 86% gewijzigd door Tomba op 20-08-2013 15:35 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hmm, vandaag een brief in de bus dat ON vanaf oktober vooruit betaald wil worden in plaats van achteraf. Fijn, maar dan moet ik even ruim 150 euro in één maand aftikken omdat ze tegelijk geld willen zien voor september (achteraf) en oktober (vooruit). En natuurlijk mag je opzeggen omdat de voorwaarden veranderen, maar stiekem is overstappen vaak duurder en sowieso lastig. Verder mag je de klantenservice bellen als je het niet in één keer kan betalen maar stiekem vermaken ze ook met een betalingsregeling nog hun probleem tot mijn probleem.

Ik ga dit maar als een mooie gelegenheid zien om mijn totaalpakket 100 Mbit (76 euro) terug te schroeven naar een abo met alleen internet (42 euro). Dat mogen ze dan wel één maandje verdubbelen... Tv kijk ik toch niet en ik heb niet eens een telefoon. Mooie manier van slapende honden wakker maken, zonder deze brief was ik én nog tevreden geweest én was ik elke maand netjes 76 euro blijven aftikken. :z

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:31:
[...]

Huh? Serieus? Wat stom dat ze dat kanaal alsnog achter een decoder stoppen (à 7 € per maand...)
Ik zit niet bij ON /OBN maar je betaalt toch niet extra voor de Amino neem ik aan? Misschien betaal je extra voor interactieve TV maar dat is niet zo raar lijkt me. Je krijgt er ook meer voor dan bij analoge/DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fox binnenkort ook op DVB-c en Analoog heb ik gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:08:
Fox binnenkort ook op DVB-c en Analoog heb ik gehoord.
Zou niet verkeerd zijn. Kan ik het ook via COAX op de PC wegzappen

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

OBN stuurt me naar Reggefiber en RF stuurt me naar OBN. Er gebeurt niets, en dus nog steeds geen internet. Ik pleur het modem wel naar buiten en vraag UPC aan ... :(

Yo.

VonFoX schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:21:
OBN stuurt me naar Reggefiber en RF stuurt me naar OBN. Er gebeurt niets, en dus nog steeds geen internet. Ik pleur het modem wel naar buiten en vraag UPC aan ... :(
Niet doen... stuur me in een PB even je postcode en huisnummer dan kijk ik eens wat er aan de hand is.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

NMe schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:03:
Hmm, vandaag een brief in de bus dat ON vanaf oktober vooruit betaald wil worden in plaats van achteraf. Fijn, maar dan moet ik even ruim 150 euro in één maand aftikken omdat ze tegelijk geld willen zien voor september (achteraf) en oktober (vooruit). En natuurlijk mag je opzeggen omdat de voorwaarden veranderen, maar stiekem is overstappen vaak duurder en sowieso lastig. Verder mag je de klantenservice bellen als je het niet in één keer kan betalen maar stiekem vermaken ze ook met een betalingsregeling nog hun probleem tot mijn probleem.

Ik ga dit maar als een mooie gelegenheid zien om mijn totaalpakket 100 Mbit (76 euro) terug te schroeven naar een abo met alleen internet (42 euro). Dat mogen ze dan wel één maandje verdubbelen... Tv kijk ik toch niet en ik heb niet eens een telefoon. Mooie manier van slapende honden wakker maken, zonder deze brief was ik én nog tevreden geweest én was ik elke maand netjes 76 euro blijven aftikken. :z
Je had het kunnen verwachten na de overname door KPN, stelletje geldzuigers zijn het....

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Krijg net bericht via Twitter dat Internet zou werken! Dus vrouw (die thuis ligt te slapen na nachtdienst :P) geinformeerd via Whatsapp. Ik blij :)

Yo.

Verwijderd

Da's mooi voor je VonFox. Mag uiteraard ook wel na zoveel tijd en ellende.
Ik kan me vergissen maar denk dat je Barre73 wel een taart of bosbloemen mag sturen :)

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:57:
Da's mooi voor je VonFox. Mag uiteraard ook wel na zoveel tijd en ellende.
Ik kan me vergissen maar denk dat je Barre73 wel een taart of bosbloemen mag sturen :)
Mocht Barre73 dat op prijs stellen, ontvang ik graag een adres via privebericht :)

Yo.

Nee, nee.. Barre 73 heeft hier niets aan gedaan of kunnen doen. Er was al een trouble ticket actief en nog voordat ik de status daarvan had kunnen opvragen werd al aan VonFox gemeld dat het opgelost was.

Bovendien zijn tevreden gebruikers belangrijker dan taart of bloemen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tomba schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:38:
[...]

Je had het kunnen verwachten na de overname door KPN, stelletje geldzuigers zijn het....
Mja, ik werk er dus mooi niet aan mee. Zij willen voor één maand effectief mijn lasten verdubbelen? Prima, halveer ik ze voor alle maanden die nu volgen. d:)b

Verwijderd

Ik heb ON per direct opgezegd nav deze brief. De manier zoals ze dit bij consumenten door de keel duwen is echt onacceptabel en de enige manier hoe een consument daarop kan reageren is door met de benen te stemmen.

Diep en diep triest is het zoals ze proberen even snel te cashen en de manier hoe het gecommuniceerd wordt staat me ook helemaal niet aan.

In de flyer die bij de brief zat staat het volgende:

Waarom betaal ik mijn abonnementskosten vooraf?
U betaalt uw abonnementskosten vooraf omdat u uw diensten (Internet, Televisie en/of Bellen) voor de komende maand inkoopt.

Uhm? Dat is geen antwoord op de vraag? Dat is gewoon de vraag 2x herhalen in een andere volgorde en met iets andere woorden. Denken ze daar dat we echt zo dom zijn? |:(

Indien gewenst kan ik mijn opzegbrief hier posten, dan kunnen meer mensen die gebruiken om met de benen te stellen. 1 belletje met UPC en heb direct een mooie aanbieding gekregen, ben deze maand nog aangesloten en ben nog goedkoper uit ook, plus dat ik pas vanaf volgende maand ervoor hoef te betalen. Enige waar ik op achteruit ben gegaan is de upload snelheid, maar in de praktijk upload ik amper ooit iets, dus die paar mbit kan ik wel missen.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bij mij amino 110 was ooit een scartkabel geleverd, helaas heb ik deze niet meer, weet iemand waar deze specifieke scart kabel te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je die kabel niet via je provider krijgen?
Zo niet, zie hier dan wat info/tips over een mogelijke vervanging.
https://forum.tele2.nl/in...mino-110-scartkabel-9247/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:57:
[...]

Mja, ik werk er dus mooi niet aan mee. Zij willen voor één maand effectief mijn lasten verdubbelen? Prima, halveer ik ze voor alle maanden die nu volgen. d:)b
Ik kan me vergissen, maar werken de meeste providers niet op dezelfde manier? Dus vooraf de abonnementskosten en achteraf de gebruikerskosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:53:
[...]

Ik kan me vergissen, maar werken de meeste providers niet op dezelfde manier? Dus vooraf de abonnementskosten en achteraf de gebruikerskosten?
Ja, maar ON deed dat tot nu toe niet. Toen ik tekende was dat voor betaling achteraf. Nu willen ze het ineens vooraf hebben. Daar heb ik verder geen moeite mee, maar dan hadden ze het vanaf het begin moeten doen óf de klant tegemoet moeten komen in het bedrag dat ze in rekening brengen. Dit is (voor mij) twee keer 76 euro. Vind ik wat veel om zomaar even op te hoesten.

Ze moeten het zelf weten, maar ik was hiervoor een tevreden klant en nu niet meer. Ik hoop dat die kortstondige extra cashflow het waard is voor ze. Ik ga ze in elk geval onder de streep minder opleveren hierdoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Barre73 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:08:
Nee, nee.. Barre 73 heeft hier niets aan gedaan of kunnen doen. Er was al een trouble ticket actief en nog voordat ik de status daarvan had kunnen opvragen werd al aan VonFox gemeld dat het opgelost was.

Bovendien zijn tevreden gebruikers belangrijker dan taart of bloemen.
Toch bedankt voor de moeite, al mijn geklaag is vervlogen toen gisteren de films binnenvlogen :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 14:07
En nog steeds geen signaal.....Keurig acht weken vantevoren de verhuizing aangevraagd, signaal op oude adres er keurig op tijd af, maar geen signaal op het nieuwe adres. Nu al anderhalve week. Geen internet, geen telefoon en geen tv/radio.

Heb een hele boze e-mail gestuurd, waarin ik ON in gebreke stel en een antwoord verwacht wat er werkelijk aan de hand is en hoe ze denken het op te lossen. Krijg ik een antwoord dat de klacht is doorgestuurd aan de klachten afdeling. Dat had ik dus niet gevraagd, en ja, dat de klacht is doorgestuurd kan ik zelf ook wel bedenken.

Nu wordt er gezegd dat er geen modem hangt, terwijl die toch echt wel aanwezig is.

Wordt er zo ongelooflijk moe van, ik bel dagelijks, wordt heel boos aan de telefoon, heb e-mail contact, twitter, en steeds hetzelfde antwoord: Ze zijn er mee bezig. Ik krijg ook geen statusupdates, en dat is nog het meest frustrerende.

Mijn vraag hier aan de forumleden, wat moet ik nu gaan doen? Heb tot nu toe geen negatieve ervaringen gehad met ON en OnsNet, maar dit sucks.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb ook die brief ontvangen van de wijziging abo betaling.
Ik baal er wel van. Je betaalt uiteindelijk net zo veel maar toch de dubbele kosten is niet prettig.

Ik heb al zitten kijken naar een ander abotje in Veghel.
Maar er is niet echt een beter alternatief voor mijn huidige 60/60mbit + iptv.
Ik vind de DVB-C wel erg handig om op te kunnen nemen.

De overige providers ga ik er op achteruit met snelheid en hogere kosten of een KPN box, jippie.

[ Voor 12% gewijzigd door vDorst op 23-08-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

vDorst schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:36:
De overige providers ga ik er op achteruit met snelheid en hogere kosten of een KPN box, jippie.
Je zit via ON ook met tv van KPN, alleen dan met een eigen decoder.

Ik heb vanochtend de klantenservice gebeld. Laten we zeggen dat ik allerminst tevreden was over hun afhandeling. Ik heb dit er maar achteraan gestuurd via hun contactformulier:
Lieve ON,

Na een telefoontje met jullie klantenservice waarin jullie me in het geheel niet tegemoet komen wil ik jullie graag nog één kans geven om mij te helpen. Zo niet, dan stap ik over naar een provider die me wél als klant behandelt.

Ik kreeg eerder deze week bericht dat u in oktober zowel het abonnementsgeld voor september als dat van oktober wilt afschrijven. Zoals u vast begrijpt ben ik het daar absoluut niet mee eens. U wilt een stukje extra cashflow genereren of uw financiële risico verlagen, maar dit doet u over de rug van uw klanten. Ik kán en wil niet ineens ruim 150 euro aftikken voor mijn abonnement.

Nu wil het geval dat ik amper tot geen tv kijk en überhaupt nooit een telefoon heb aangesloten. Ik wil mijn abonnement graag terugzetten van een voordeelpakket naar alleen internet (100Mbit). Uw klantenservice wist me na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan met het meest irritante wachtgeluid ooit te vertellen dat ik mijn abonnement niet mag downgraden omdat ik nog aan mijn eerste jaarcontract vastzit. Toen ik de jongen aan de andere kant van de lijn erop wees dat ik wél het recht had om op te zeggen omdat u de contractuele voorwaarden wijzigt was dat ineens "heel iets anders". Als dit voor mij inderdaad reden was om op te zeggen dan moest hij me "helaas laten gaan".

Jongens, ik wil heel graag gewoon klant blijven maar ik doe dit pertinent niet als jullie van mij verwachten dat ik niet 76 maar 152 euro aftik in oktober. Ik wil dat mijn abonnement gewijzigd wordt naar alléén internet, en als jullie mij daarin niet tegemoet willen komen ga ik rondkijken voor een nieuwe provider.

Ik vertrouw erop dat jullie het niet zo ver laten komen.

Hoogachtend,
NMe

edit:
Blijkbaar is er ineens wél vanalles mogelijk als je op Facebook schopt. Ik ben intussen van mijn televisie en telefoon af vanaf volgende maand, daarna betaal ik alleen nog voor internet.

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 23-08-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bewondering voor de hoeveelheid moeite die je erin stopt. Inmiddels is UPC bij mij helemaal geïnstalleerd en werkend, echt top service daar. Bij ON hebben ze er hopelijk spijt van, maar genoeg mensen zullen het blind accepteren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Ach ik snap de ophef niet zo. KPN voerde dit 10 jaar geleden al in voor al haar diensten en Ziggo in 2008. OBN communiceert het dan nog redelijk netjes. Ze hadden beter een vaag briefje kunnen sturen dan had niemand geklaagd.

Overstappen naar een andere provider is in dit geval dus zinloos omdat je dan nog steeds 1 maand met dubbele lasten zit. OBN is tot nu toe juist altijd heel coulant geweest, fijn dat we daar zo lang gebruik van mochten maken.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elvis84 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:42:
Ach ik snap de ophef niet zo. KPN voerde dit 10 jaar geleden al in voor al haar diensten en Ziggo in 2008. OBN communiceert het dan nog redelijk netjes. Ze hadden beter een vaag briefje kunnen sturen dan had niemand geklaagd.
Je moet doodleuk een extra maand afrekenen? En jij snapt de ophef niet? :?

Denk maar niet dat je die maand ooit nog terug krijgt, als je gaat opzeggen dan is het verhaal dat je 1 maand opzegtermijn hebt na de volgende facturatie...
Overstappen naar een andere provider is in dit geval dus zinloos omdat je dan nog steeds 1 maand met dubbele lasten zit. OBN is tot nu toe juist altijd heel coulant geweest, fijn dat we daar zo lang gebruik van mochten maken.
Dat is helemaal niet zinloos, dat stuurt een signaal naar de provider dat het niet acceptabel is wat ze doen. Het gaat niet om het geld, het gaat om het principe. Daarnaast ben ik goedkoper uit dus op termijn verdien ik die extra kosten vanzelf weer terug. (Volgens mij na 6 maanden al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NMe schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:35:
[...]

Je zit via ON ook met tv van KPN, alleen dan met een eigen decoder.
Niet waar. Bij ON heb je de streams nog steeds via Glashart Media (ja ook KPN maar toch andere TV streams, niet alleen een andere decoder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:00:
Ik heb bewondering voor de hoeveelheid moeite die je erin stopt. Inmiddels is UPC bij mij helemaal geïnstalleerd en werkend, echt top service daar. Bij ON hebben ze er hopelijk spijt van, maar genoeg mensen zullen het blind accepteren denk ik.
UPC is drie keer niks, zeker niet met die brakke Horizon box die continu problemen heeft. Als ik over zou stappen, dan deed ik dat naar een andere glasaanbieder. Ik hecht ook veel waarde aan mijn 100Mbit upload. ;)

Ik ben helaas bang dat er verdomd weinig mensen zijn die overstappen. Zoals hierboven ook al gezegd: bij het overstappen ben je óók die extra maand kwijt omdat je ON achteraf zou afrekenen en je nieuwe provider vooraf. Erg hard zullen ze het dus helaas niet merken in hun portemonnee.

Ik was echter sowieso al aan het overwegen om tv en telefoon te cancelen na mijn contractperiode, maar ik wist nog niet of ik dat wel of niet zou gaan doen. Nu hebben ze de keus makkelijker gemaakt. :)
elvis84 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:42:
Nee, wat ze hadden moeten doen is zeggen dat ze die extra maand de komende zes maanden dan wel verdeeld af zouden rekenen bij de normale factuur. Dus niet in één keer 76+76 = 152 euro aftikken, maar 6 keer 76 + (76 / 6) = 84,67. Daar had ik geen enkele moeite mee gehad en als ze dat gedaan hadden, dan had ik mijn diensten ook (nog) niet teruggeschroefd. Nu voel ik me gewoon genaaid omdat ze even een snelle extra cashflow willen. Dat mijn maandbudget aardig omlaag gaat boeit ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8

iH8

NMe schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:35:
Blijkbaar is er ineens wél vanalles mogelijk als je op Facebook schopt.
Twitter in mijn geval, ik weet alleen niet of ze happen op een betalingsregeling van €1 per maand ;) :D
@iH8 17 Aug
Sjeez ze zijn helemaal gek geworden bij @OnsBrabantNet :D Half B&D terug naar @UPC. #failliet
@iH8 17 Aug
Hey @OnsBrabantNet, een beetje normaal bedrijf gaat de beurs op en verkoopt aandelen als ze geld nodig hebben. Wat is er aan de hand?
‏@OBN_Webcare 19 Aug
@iH8 Alle informatie over de facturatie wijziging is terug te vinden op http://bit.ly/17XqPFY ^HB
‏@iH8 19 Aug
@OBN_Webcare dat begrijp ik allemaal wel, ik verneem graag van u waar de mensen het geld van die dubbele factuur vandaan moeten toveren.
‏@OBN_Webcare 19 Aug
@iH8 Indien het voor u onmogelijk is om de factuur direct te betalen kunt u telefonisch contact opnemen voor een betalingsregeling. ^HB
‏@iH8 19 Aug
.@OBN_Webcare 31 euro/maand heb ik en daar haal ik elke dag een blik soep van. Dagje honger kan wel denk ik, looptijd 60 maanden dan aub. ;(
‏@iH8 19 Aug
Ow ja, aangezien we voortaan @OnsBrabantNet vooraf moeten betalen garanderen ze natuurlijk wel 100% uptime. #psyched
‏@iH8 19 Aug
En als @OnsBrabantNet midden in de kalendarmaand failliet gaat of het bijltje er bij neergooit krijgt elke klant keurig zijn geld terug.
‏@OBN_Webcare 19 Aug
@iH8 Voor verdere vragen omtrent de wijziging kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen op 040-7807800 ^HB
‏@iH8 19 Aug
.@OBN_Webcare zal ik doen zo snel als ik de verbazing te boven ben over het feit dat jullie nu nog geen gratis nummer kunnen betalen. #ntd
‏@OBN_Webcare 19 Aug
@iH8 Indien u Telefonie bij ons afneemt kost het u niets om te bellen naar onze klantenservice. ^HB
‏@iH8 19 Aug
.@OBN_Webcare en als mijn telefoonlijn eruit ligt en ik moet jullie bellen via een andere provider?
‏@OBN_Webcare 19 Aug
@iH8 Dan zal die provider kosten in rekening brengen voor het bellen naar een vast nummer. ^HB
‏@iH8 19 Aug
.@OBN_Webcare bedankt voor de goede zorgen ^HB Het is veel duidelijker geworden nu. Fijne dag verder!
Ik wilde eigenlijk nog de definitie van sarcasme doortweeten maar ik was er iets te boos voor en kon niet meer garanderen dat ik mensen niet voor rotte vis uit ging maken. Dus ik heb het voor toen hier maar bij gelaten. Wordt vervolgd. Jammer genoeg net het domein wat ik over had van het vorige debakel (drie dagen outage) opgezegd:
Wij hebben uw opzegging in onze administratie verwerkt. We hebben de volgende producten opgezegd: Voor domein onsbrabantnot.nl heeft u de domeinnaam registratie opgezegd. Uw account blijft de resterende looptijd van het contract (15-9-2013) nog actief.
Jammer, wist dat ik dat ding nog nodig ging hebben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Als ik een 2e IPTV ontvanger wil aansluiten, kan dat op poort 3 ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Laatst online: 16-09 22:25

Niellie41

[object Object]

Net mijn plus pakket opgezegd, met het wegvallen van ESPN America heeft dat geen nut voor mij.
Geen problemen met de klantenservice en alles ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VonFoX schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:34:
Als ik een 2e IPTV ontvanger wil aansluiten, kan dat op poort 3 ?
Nee, poort 1 en 2 zijn actief. 3 en 4 zitten er voor de sier op.Of beter gezegd: ze hebben geen functie.

Ik neem aan dat je het hebt over de Genixis NT? (modem) Daar moet een switch achter waar je beide Amino's in kan prikken. Standaard 100 Mb switch moet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:42:
Ik neem aan dat je het hebt over de Genixis NT? (modem) Daar moet een switch achter waar je beide Amino's in kan prikken. Standaard 100 Mb switch moet voldoen.
Dus dat betekend dat er een 2e TV (slaapkamer) ook aangesloten/gebruikt kan worden net zoals in de huiskamer. Werkt dat ook met de Amino140 of moet dat door mijn provider appart geactiveerd worden?
Daar zal mij vrouw dan heel gelukkig mee zijn *O*

Hoewel hier nog niets werkt maar wel alle spullen in huis zijn vraag ik me af wat de 3 en 6 lampjes op de Genexis Hybryde (kabelmodem) aangeven.
Enkele zijn wel duidelijk maar een aantal niet. Heb gezocht maar kan op internet er nergens iets over vinden. Wie weet een site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:57:
[...]

Je moet doodleuk een extra maand afrekenen? En jij snapt de ophef niet? :?

Denk maar niet dat je die maand ooit nog terug krijgt, als je gaat opzeggen dan is het verhaal dat je 1 maand opzegtermijn hebt na de volgende facturatie...

[...]

Dat is helemaal niet zinloos, dat stuurt een signaal naar de provider dat het niet acceptabel is wat ze doen. Het gaat niet om het geld, het gaat om het principe. Daarnaast ben ik goedkoper uit dus op termijn verdien ik die extra kosten vanzelf weer terug. (Volgens mij na 6 maanden al)
Ik snap de ophef niet nee, je betaalt geen maand extra, je betaalt vooruit ipv achteraf. Je argument over opzeggen gaat ook niet op, want je hebt altijd 1 maand opzegtermijn en die maand betaal je hoe dan ook, zij het vooraf, zij het achteraf.

Overstappen is wel zinloos. Waarom wil jij bij OBN niet vooruit betalen en bij KPN of Ziggo wel? Als je overstapt betaal je bij je nieuwe provider ook gewoon vooruit. Er zijn nog maar weinig bedrijven waar je achteraf betaalt voor dit soort diensten, logisch dat OBN deze kans aangrijpt om hun werkkapitaal te verlagen.

Dit is alleen vervelend voor mensen die krap bij kas zitten, maar daarbij geldt dat internet/tv/bellen eigenlijk luxeproducten zijn.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
elvis84 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:32:
Dit is alleen vervelend voor mensen die krap bij kas zitten, maar daarbij geldt dat internet/tv/bellen eigenlijk luxeproducten zijn.
Dat is echt onzin, je kunt in Nederland bijna niet meer leven zonder internet en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Ik snap de ophef niet nee, je betaalt geen maand extra, je betaalt vooruit ipv achteraf. Je argument over opzeggen gaat ook niet op, want je hebt altijd 1 maand opzegtermijn en die maand betaal je hoe dan ook, zij het vooraf, zij het achteraf.
...en die maand opzegtermijn is vóór oktober. Vervolgens betaal je inderdaad wel in oktober voor september achteraf aan ON en aan je nieuwe provider vooraf voor oktober, maar dan heb je in elk geval aan ON het signaal gegeven dat je het niet pikt.
Overstappen is wel zinloos. Waarom wil jij bij OBN niet vooruit betalen en bij KPN of Ziggo wel? Als je overstapt betaal je bij je nieuwe provider ook gewoon vooruit. Er zijn nog maar weinig bedrijven waar je achteraf betaalt voor dit soort diensten, logisch dat OBN deze kans aangrijpt om hun werkkapitaal te verlagen.
Het gaat niet om het vooruit betalen of het achteraf betalen. Het gaat erom dat je dit jaar niet 12 keer abonnementsgeld betaalt maar 13 keer in dezelfde periode. Dat je op papier inderdaad niet extra betaalt snapt mijn nichtje van 2 ook nog, maar dat doet niet af aan het feit dat je ineens even twee keer abonnementsgeld af moet dragen? En je snapt de ophef daarover niet? Als ze nou een goeie reden hadden, vooruit, maar ze doen nul komma nul om begrip te kweken voor deze wijziging. Ze zeggen niet eens waarom je nu ineens vooraf moet betalen.
Dit is alleen vervelend voor mensen die krap bij kas zitten,
Dit is vervelend voor iedereen. Je moet gewoon twee keer betalen in dezelfde periode waar je anders maar één keer betaalt. Dat is vervelend.
maar daarbij geldt dat internet/tv/bellen eigenlijk luxeproducten zijn.
_O- Zeg dat tegen mijn baas.

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 24-08-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:26:
[...]

Dus dat betekend dat er een 2e TV (slaapkamer) ook aangesloten/gebruikt kan worden net zoals in de huiskamer. Werkt dat ook met de Amino140 of moet dat door mijn provider appart geactiveerd worden?
Daar zal mij vrouw dan heel gelukkig mee zijn *O*

Hoewel hier nog niets werkt maar wel alle spullen in huis zijn vraag ik me af wat de 3 en 6 lampjes op de Genexis Hybryde (kabelmodem) aangeven.
Enkele zijn wel duidelijk maar een aantal niet. Heb gezocht maar kan op internet er nergens iets over vinden. Wie weet een site?
http://www.google.nl/url?...bv.51156542,d.bGE&cad=rja

Al geprobeerd?

Wat de Amino betreft: Die werkt meteen, hoeft niet apart geactiveerd te worden. Je zal er wel eentje moeten scoren. Hetzij bij je provider (duur...) hetzij via MP. Let dan wel op dat die is gebruikt op hetzelfde netwerk als dat van jou. Provider maakt niet uit. Maar als je nu WMP+ hebt dan mag het geen Amino zijn die op een WGDO netwerk draaide.

[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 24-08-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Telfort Glasvezel met zown modem en daarmee werkt 2x Amino M 540 zonder extra kosten. Moest zelf een switch ertussenzetten. Provider hoeft niks te activeren want Aminotjes ontvangen IPS via DHCPS brugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Barre73 Die folder kende ik maar ook daar zie ik geen uitleg/omschrijving van de controle lampjes, of ik kijk er finaal over heen.
Goeie tip dat die Amino op het zelfde protocol gedraaid moet hebben.Maakt het wel lastig als je op marktplaats een decoder wilt scoren.
Ik ga over naar ON (in Eindhoven) en dat is volgens mij WMP+, maar ben niet zeker. Zoeken we dus uit.

@*geanonimiseerd* Ik ben UPC gewend en daar kan je volgens mij niet zomaar 2 settopboxen (op de coax) aansluiten. Dus dat wordt even wennen aan de nieuwe situatie.
Maar voor als nog wacht ik op een werkende aansluiting voor ik ga experimenteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grr, glashart media app op de iPad doet het niet meer. "Verbinding maken niet mogelijk". En waarom niet? Erg weinig info. Kan ik niets mee.
- App afgeschoten, iPad gereboot.
- amino firmware reinstall en reboot.
- iedere keer een code inkloppen maar er gebeurt niets

Zelfe probleem, zucht. App heeft het eigenlijk altijd gedaan en nu ineens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:19:
@Barre73 Die folder kende ik maar ook daar zie ik geen uitleg/omschrijving van de controle lampjes, of ik kijk er finaal over heen.
Goeie tip dat die Amino op het zelfde protocol gedraaid moet hebben.Maakt het wel lastig als je op marktplaats een decoder wilt scoren.
Ik ga over naar ON (in Eindhoven) en dat is volgens mij WMP+, maar ben niet zeker. Zoeken we dus uit.

@*geanonimiseerd* Ik ben UPC gewend en daar kan je volgens mij niet zomaar 2 settopboxen (op de coax) aansluiten. Dus dat wordt even wennen aan de nieuwe situatie.
Maar voor als nog wacht ik op een werkende aansluiting voor ik ga experimenteren..
Eindhoven zelf is WMP+ gebied. Ik meen dat Veldhoven WGDO is. Maar dat jij WMP+ hebt wist ik al. ON levert niet over WGDO voor zover ik weet. Maar ik bedoelde meer de Amino die je dan zou moeten zoeken op Marktplaats. Die moet dus gebruikt zijn op een WMP+ platform.

Ik neem aan dat je de onderste vier wel begrepen had? Onderaan WPS, dan Wifi (zit er in niet in trouwens..), dan het @teken voor IP verbinding, en de vierde van onderen of derde van boven is een telefoontje.

Die andere twee kan ik ook nog niet thuisbrengen. <> en RST

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 24-08-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Kan iemand mij uitleggen waarom het zolang duurt voordat er overal 500 MBit beschikbaar komt?
Bij klantenservice zeggen ze dat het met netwerk structuur te maken heeft? Maar glasvezel was toch DE toekomst? Zelfs kabelaars bieden snellere snelheden aan ( download dan ) en OBN doet niks.
Vorig jaar was het ook al netwerk structuur, en de jaar daarvoor ook al. Ja zo blijft het nog jaren netwerk structuur probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door ninasky11 op 25-08-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Barre73 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:59:
[...]
Eindhoven zelf is WMP+ gebied. Ik meen dat Veldhoven WGDO is. Maar dat jij WMP+ hebt wist ik al. ON levert niet over WGDO voor zover ik weet.
De oudste glasvezelgebieden van Eindhoven zijn nog WGDO, dat zijn op onderstaand kaartje in ieder geval Woensel-Oost en Tongelre, en ik denk ook Schrijversbuurt en Meerhoven. Het zijn de gebieden waar de provider nog Ons Net Eindhoven heette en later hernoemd is naar ON, dus ON levert er nu wel degelijk. Het zijn als het goed is ook precies de gebieden waar geen 500 Mbit beschikbaar is, dus met een postcodecheck op de site van ON weet je ook: maximaal 100 Mbit beschikbaar -> WGDO.

http://www.onsneteindhoven.nl/Ik+wil+glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8

iH8

Ik heb ook blikken soep voor 50 cent gezien hoor. Gewoon simpelweg een principe kwestie dit. Dat jij die discussie niet relevant vindt, dan doe je er toch niet aan mee. :) Nu heb ik voor de duidelijkheid de rest van je post ook even gelezen waarin je praat over coulantie en dat wij met zijn alle in de handjes klappen mogen dat we er zo lang van hebben mogen genieten? DUDE, daar betaal ik sinds jaar en dag gewoon de hoofdprijs voor. Coulantie. Dikke lol. Heb je aandelen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ninasky11 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:06:
Kan iemand mij uitleggen waarom het zolang duurt voordat er overal 500 MBit beschikbaar komt?
Bij klantenservice zeggen ze dat het met netwerk structuur te maken heeft? Maar glasvezel was toch DE toekomst? Zelfs kabelaars bieden snellere snelheden aan ( download dan ) en OBN doet niks.
Vorig jaar was het ook al netwerk structuur, en de jaar daarvoor ook al. Ja zo blijft het nog jaren netwerk structuur probleem.
Omdat de provider niets kan doen aan de snelheden. Provider koopt zijn diensten in bij een operator. Die plaatst apparatuur in de PoP's (wijkcentrales) van de netwerkeigenaar en zorgt vanaf een centrale PoP voor een achterliggende verbinding naar de buitenwereld. PoP's zijn onderling verbonden in een ring met de centrale PoP dus 1 grote glasvezelverbinding naar buiten toe is voldoende.
Netwerkeigenaar is meestal Reggefiber en er is maar 1 operator die er echt toe doet en dat is KPN Wholesale. Ook ON koopt haar diensten daar in.
En KPN heeft er tot vorig jaar voor gekozen om in de PoP's actieve apparatuur te plaatsen die max. 100 Mbit per klant aankan. Had ook veel te maken met het gebrek aan capaciteit op de grote doorgaande glasvezelerbindingen door Nederland heen. Dat ligt er vaak al sinds eind jaren 80/begin 90 en zou moeten worden vervangen voor modernere glasvezelkabels. Maar dan heb je het over honderden kilometers aan graafwerk, of blaaswerk.
En dat zal niet snel vervangen worden zolang 100 Mbit nog ruim voldoende is voor de meeste mensen.
Wet van de meerderheid zeg maar.
Het Reggefiber netwerk (de vezels en dergelijke zelf dus) zijn geschikt tot ca 10 Gbit, maar het is de operator die met zijn apparatuur bepaalt welke snelheid er maximaal mogelijk is.

Dus of KPN moet bestaande apparatuur gaan vervangen en achterliggende routes opwaarderen, of je moet je kaarten zetten op nieuwe operators. Hier op Tweakers wordt veel evrwacht van Vodafone die net een paar bedrijven heeft gekocht die daar hun specialiteit van hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 10:29
Even een positief verhaal tussendoor, ik ben na mijn verhuizing overgestapt op Ziggo vanwege de kortere activatieduur.

Nu weer OBN aangevraagd en zoals afgesproken is vandaag alles geactiveerd, alleen telefonie heb ik nog niet kunnen testen vanaf het werk.
Pagina: 1 ... 27 ... 50 Laatste