Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine update over mijn verhuizing....

Inmiddels meer dan 2 maanden aan het wachten op een telefoontje van de aannemer en het einde lijkt nog lang niet in zicht. Al 5 weken geen TV & Internet meer.

De servicedesk is een totale RAMP. Ik hoor al weken lang dat de status op ongewijzigd in het systeem staat en dat ze daar verder niets aan kunnen doen. Terugbel afspraken worden NIET nagekomen. E-mails wordt niet op gereageerd. Je kunt niet naar een fysiek kantoor toe. Op Twitter wordt niet gereageerd. Ze kunnen niet vertellen hoe lang iets gaat duren.

Ik ben een vrij makkelijke klant en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met andere bedrijven met welke service dan ook. Onsbrabantnet overtreft echt alles.

Als je niet gebonden bent aan de internet snelheden zou ik echt adviseren om voor een andere provider te kiezen. Als alles werkt en draait zal je er niet veel problemen mee hebben...maar op het moment dat iets niet werkt of er iets geregeld moet worden heb je een groot probleem.

Weer een weekje wachten en volgende week maar weer eens gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:25:

Inmiddels meer dan 2 maanden aan het wachten op een telefoontje van de aannemer en het einde lijkt nog lang niet in zicht. Al 5 weken geen TV & Internet meer.

De servicedesk is een totale RAMP. Ik hoor al weken lang dat de status op ongewijzigd in het systeem staat en dat ze daar verder niets aan kunnen doen. Terugbel afspraken worden NIET nagekomen. E-mails wordt niet op gereageerd. Je kunt niet naar een fysiek kantoor toe. Op Twitter wordt niet gereageerd. Ze kunnen niet vertellen hoe lang iets gaat duren.

Ik ben een vrij makkelijke klant en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met andere bedrijven met welke service dan ook. Onsbrabantnet overtreft echt alles.

Als je niet gebonden bent aan de internet snelheden zou ik echt adviseren om voor een andere provider te kiezen. Als alles werkt en draait zal je er niet veel problemen mee hebben...maar op het moment dat iets niet werkt of er iets geregeld moet worden heb je een groot probleem.

Helaas is er geen concurrent die in de buurt komt qua snelheid inderdaad... Administratief is het een bende bij ON, een vriend van mij is een tijdje terug in 'hartje Eindhoven' gaan wonen en heeft na 7 (!!) weken vergeefs wachten UPC aangevraagd en keek een dag later al TV/had internet.... Om maar niet te spreken over het opzeggen van mijn telefoon abo bij onze vrienden van ON.

Zelf meegemaakt; ik zeg de dienst Telefonie op en 2 maanden later was het nog niet verwerkt. Nabellen leerde dat ze de opzegging niet binnen hadden gekregen (terwijl ik hier wel 2x een telefonische bevestiging van had gekregen!) Nummer was al wel geporteerd, dus ik kon de telefoonlijn niet eens gebruiken |:(
Diezelfde medewerker vertelde me ook doodleuk dat ik door het opzeggen impliciet mijn internet abo verleng met een jaar tegen de (5 euro hogere) nieuwe tarieven. Daar zijn ook maanden overheen gegaan voor dit gecorrigeerd werd....

[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 26-08-2013 14:22 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Tomba schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:15:

Diezelfde medewerker vertelde me ook doodleuk dat ik door het opzeggen impliciet mijn internet abo verleng met een jaar tegen de (5 euro hogere) nieuwe tarieven. Daar zijn ook maanden overheen gegaan voor dit gecorrigeerd werd....
Dat soort geintjes haalt UPC ook uit hoor. De mediabox van UPC heb ik na 5 ruilexemplaren afgesloten en ik wilde alleen het interactieve tv-abo omzetten naar een gewoon analoog/digitaal tv-abo.
Was geen enkel probleem :) ,
alleen bleek later in het gesprek dat ik dan weer voor 1 jaar vast zat aan UPC. :? 8)7 |:(

Nou dan bewaar ik hem nog wel 2 maanden voordat ik overstap naar Telfort………… |:(

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-03 08:57
Tot zover tevreden met OBN, gisteren Genexis Hybrid Live! Titanium-42 modem geplaatst, ik kontakt opgenomen met OBN met de vraag wanneer alles geaktiveerd werd, zou binnen 2 dagen geregeld worden....
En idd gisterenmiddag al gebeld door OBN om een afpraak te maken, de monteur komt volgende week Dinsdag 03 September in de ochtend, dan zou tevens mijn telefoonnummer van Telfort geteleporteerd worden en zou alles moeten werken.....
Gisteren gelijk een nieuwe router besteld, Asus RT N66U, Merlin firmware alvast erop geflashed en nu maar aftellen ....... to be continued...... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foeps schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:28:
Tot zover tevreden met OBN, gisteren Genexis Hybrid Live! Titanium-42 modem geplaatst, ik kontakt opgenomen met OBN met de vraag wanneer alles geaktiveerd werd, zou binnen 2 dagen geregeld worden....
En idd gisterenmiddag al gebeld door OBN om een afpraak te maken, de monteur komt volgende week Dinsdag 03 September in de ochtend, dan zou tevens mijn telefoonnummer van Telfort geteleporteerd worden en zou alles moeten werken.....
Gisteren gelijk een nieuwe router besteld, Asus RT N66U, Merlin firmware alvast erop geflashed en nu maar aftellen ....... to be continued...... ;-)
Vraag uit nieuwsgierigheid: Je post suggereert dat je geen dombo bent op het gebied van internet etc. Waarom dan een monteur? Om een kabel naar een TV te laten trekken via de plint? Want door de kruipruimte doen ze niet en door buizen heen is meestal meerwerk tegen extra kosten..

Zodra je internetlampje brandt op de Genexis (dat apestaartje dus) kan je zelf die router al aansluiten en werkt dat al. De rest zal dan ook werken alleen heb je natuurlijk wel je decoder nodig om TV te kunnen kijken (en die UTP kabel dan).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
Barre73 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:41:
[...]

Vraag uit nieuwsgierigheid: Je post suggereert dat je geen dombo bent op het gebied van internet etc. Waarom dan een monteur? Om een kabel naar een TV te laten trekken via de plint? Want door de kruipruimte doen ze niet en door buizen heen is meestal meerwerk tegen extra kosten..

Zodra je internetlampje brandt op de Genexis (dat apestaartje dus) kan je zelf die router al aansluiten en werkt dat al. De rest zal dan ook werken alleen heb je natuurlijk wel je decoder nodig om TV te kunnen kijken (en die UTP kabel dan).
Klopt dat ik dat ook allemaal zelf kan, heb voor een gratis monteur gekozen omdat wanneer iets niet gaat werken er meteen een monteur hier is die dan (mocht het nodig zijn) het zaakje zo snel mogelijk aan het draaien krijgt.
Anders moet ik weer gaan bellen naar een helpdesk en krijg je van die onnodige vragen....... en dan doel ik op de hardware etc. etc. van Ons Brabant Net.
Kabels en de hele mikmak liggen al klaar, zelfs de router staat te popelen om aan de gang te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Plug het in, kijk of het werkt, en áls dat zo is bel je vrolijk je monteur af...? :? Hoef je ook niet te wachten.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
NMe schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:04:
Plug het in, kijk of het werkt, en áls dat zo is bel je vrolijk je monteur af...? :? Hoef je ook niet te wachten.
Ik moet juist wel wachten...... de monteur neemt gelijk de HD Recorder mee, ik heb nog niets van OBN, ook inloggegevens e.d. moet ik nog ontvangen, denk je echt dat als ik alles hier had dat ik nog zou gaan wachten.... dan had ik het wel meteen ingeplugd..... >:)

inloggegevens vandaag gekregen voor OBN en webmail, echter brand het @ teken niet op het modem, dus helaas nog geen aktieve verbinding, ook analoge tv nog geen signaal....... dus nog maar even geduld hebben dan :O

[ Voor 18% gewijzigd door Foeps op 29-08-2013 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg jij een gratis monteur bij de oplevering?
Bij mij wordt de boel over 12 dagen geactiveerd door ON maar er komt geen monteur.
Heb kennelijk en DHZ pakket gekregen.
Nou is ON en OBN volgens mij het zelfde bedrijf alleen mogelijk met een iets andere kleur.
Toch werd mij gevraagt of ik interesse had in een monteur á reson van (meen) €45 voor de oplevering.
Maar als ik dan naar de voorwaarden kijk wat de monteur wel en niet doet dan is dat grotendeels beperkt tot het inpluggen van de stekkers in het modem. Aan kabels trekken door buizen ed hangt een extra prijskaartje.dus heb ik dat zelf maar opgelost.
Heb tot nu toe altijd het netwerk thuis zelf aangelegt dus verwacht dat dat nu ook wel weer zal lukken mits alle signalen ook daadwerkelijk binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 02:09:
Krijg jij een gratis monteur bij de oplevering?
Bij mij wordt de boel over 12 dagen geactiveerd door ON maar er komt geen monteur.
Heb kennelijk en DHZ pakket gekregen.
Nou is ON en OBN volgens mij het zelfde bedrijf alleen mogelijk met een iets andere kleur.
Toch werd mij gevraagt of ik interesse had in een monteur á reson van (meen) €45 voor de oplevering.
Maar als ik dan naar de voorwaarden kijk wat de monteur wel en niet doet dan is dat grotendeels beperkt tot het inpluggen van de stekkers in het modem. Aan kabels trekken door buizen ed hangt een extra prijskaartje.dus heb ik dat zelf maar opgelost.
Heb tot nu toe altijd het netwerk thuis zelf aangelegt dus verwacht dat dat nu ook wel weer zal lukken mits alle signalen ook daadwerkelijk binnen komen.
Bij het comfort-pakket krijg je idd gratis monteur en gratis HD-Recorder....... 100 up/down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

funske schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:40:
[...]

Dat soort geintjes haalt UPC ook uit hoor. De mediabox van UPC heb ik na 5 ruilexemplaren afgesloten en ik wilde alleen het interactieve tv-abo omzetten naar een gewoon analoog/digitaal tv-abo.
Was geen enkel probleem :) ,
alleen bleek later in het gesprek dat ik dan weer voor 1 jaar vast zat aan UPC. :? 8)7 |:(

Nou dan bewaar ik hem nog wel 2 maanden voordat ik overstap naar Telfort………… |:(
Dat is ook een schoftenstreek, maar kan ik nog verklaren. Je ruilt dan het ene voor het andere pakket in. Ik nam 2 losse diensten af (er waren geen bundelpakketten 'Internet+telefonie' toen ik telefonie bij mijn internet verbinding nam), dus hoe ON dit recht had willen lullen weet ik nog steeds niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:08:
Fox binnenkort ook op DVB-c en Analoog heb ik gehoord.
Zender FOX is inmiddels te bekijken op DVB-C, positie 70.
(met epg)

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 10:03
Spamfilter bij OnsBrabantNet?

Ik gebruik de SMTP server van OnsBrabantNet als relay server voor mijn eigen mail server. In de logs van mijn mail server zie ik dat er spam binnenkomt en die wordt doorgestuurd naar de SMTP server van OBN. Daar blijft de mail echter hangen. Het lijkt er dus sterk op dat OBN een spamfilter gebruikt.

Kan iemand dat bevestigen? Weet iemand hoe je die zou kunnen uitschakelen?

EDIT: Hier staat dat OBN inderdaad spamfiltering toepast: http://goo.gl/XzGPvF

[ Voor 24% gewijzigd door TweakerIsMyName op 29-08-2013 09:25 ]

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 14:07
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:25:

Heb hetzelfde problem; nu al ruim twee weken geen signal na mijn verhuizing.

Ik bel dagelijks heel boos de klantenservice en elke dag hetzelfde verhaal; zodra ze proberen er signal op te zetten komt er een foutmelding. Men kan mij ook niet vertellen hoe lang het nog gaat duren.
Op e-mail en twitter geen antwoord.

Ben het onderhand zat. :(

Kan me aansluiten bij het advies om als je niet aan snelheid bent gebonden naar een andere provider over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@loml

ik ben zelf glasvezel monteur en zou u mogelijk enkele oplossingen aan kunnen bieden.
het enige wat ik van u graag wil weten is.
1) bent u overgestapt op een andere provider
2) kunt u de coax meten en wat zijn de percentage waarde..
3) Aannemer "elke aannemer heeft zijn eigen marge"
3) opleverings verklaring (voornamelijk waarde vezelnr 1 en vezelnr 2.)
4) is het een Genexis modem DRG700 of een DRG800 serie / "Core Compact" en "Core Advanced modem of andere modem ? (uitgaand dat je bij ons brabant zit).

@Bosfazant
u zei "geen signal na mijn verhuizing" welke provider heeft u ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen bij wie GUIDE voor ARD en ZDF al weken niet beschikbaar is ? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry: deze vraag betreft DVB=C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 14:07
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 02:29:
@loml

ik ben zelf glasvezel monteur en zou u mogelijk enkele oplossingen aan kunnen bieden.
het enige wat ik van u graag wil weten is.
1) bent u overgestapt op een andere provider
2) kunt u de coax meten en wat zijn de percentage waarde..
3) Aannemer "elke aannemer heeft zijn eigen marge"
3) opleverings verklaring (voornamelijk waarde vezelnr 1 en vezelnr 2.)
4) is het een Genexis modem DRG700 of een DRG800 serie / "Core Compact" en "Core Advanced modem of andere modem ? (uitgaand dat je bij ons brabant zit).

@Bosfazant
u zei "geen signal na mijn verhuizing" welke provider heeft u ?
Ik heb ON.

Vanmorgen eindelijk eens een supervisor gesproken, en die gaat mij vanaf nu op de hoogte houden van alle verdure ontwikkelingen. Of het toeval is of niet, ik werd ongeveer een uur later gebeld door Reggefiber of er morgenvroeg een monteur langs kan komen. Zeker kan dat!

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
Vanmorgen IPTV e.d aangesloten, echter kregen de monteurs Telefoon en Internet niet aan de gang, hun contact opgenomen met OBN en daar werd verteld dat alles voor 12.00 uur zou werken.
Helaas nu nog steeds geen internet en geen telefoon , al 3x gebeld vandaag van wat de stand van zaken nu ondertussen is, met als antwoord dat het hopelijk binnen 2 werkdagen wel allebei aktief is.....
Vind het wel raar, lijn is aktief , maar ik krijg geen IP-adres van hun ( met router ertussen en later rechtstreeks aan een laptop), ondanks meerdere keren het modem meer als een uur van de stroom gehaald te hebben voor een nieuwe release.
Je zou zeggen dat dit toch simpel is op te lossen, naja, zal nog even de kat uit de boom kijken, echter nu wel meerkosten omdat ik nu alles met mijn mobiele telefoon moet afhandelen.... to be continued.... ;)
P.S. iemand toevallig ervaring hier met OBN i.c.m. een Asus RT-N66U router, deze zou toch zonder speciale instellingen een ip moeten verkrijgen....
Of moet je in dit type router nog iets specifieks aanzetten, denk vraag het maar even (kan hier niets van vinden op het WWW ), u never know :)

Vandaag internet aktief, echter wel maar op 30 Mbit up/down i.p.v. 100 Mbit 8)7
Snelheid getest achter een Asus rt-n66u, tevens met een korte kabel naar de router toe, dit maakt geen verschil in de metingen... meerdere mensen last van dat de snelheid bij lange na niet gehaald word??
Ik dacht dat men met glasvezel toch wel de beloofde snelheden met gemak kon halen...
Telefoon doet echter nog steeds niets...... :(

[ Voor 15% gewijzigd door Foeps op 04-09-2013 18:14 ]

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Foeps schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:09:

Snelheid getest achter een Asus rt-n66u, tevens met een korte kabel naar de router toe, dit maakt geen verschil in de metingen... meerdere mensen last van dat de snelheid bij lange na niet gehaald word??
Ik dacht dat men met glasvezel toch wel de beloofde snelheden met gemak kon halen...
En als je rechtstreeks je PC/laptop op de modem aansluit? (Met firewall en antivirusscanner uitgeschakeld.)

Daarnaast is het natuurlijk altijd de vraag via welke site je test? speedtest.onsbrabantnet.nl is altijd een goede optie.

Beter dan nix... Wagij...

Wagij schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:47:
[...]

En als je rechtstreeks je PC/laptop op de modem aansluit? (Met firewall en antivirusscanner uitgeschakeld.)

Daarnaast is het natuurlijk altijd de vraag via welke site je test? speedtest.onsbrabantnet.nl is altijd een goede optie.
Een FTP server is de beste optie (of Usenet downloaden). Alle Flash-based speedtests hebben een mogelijke zwakte waardoor het niet goed wordt weergegeven.

Maar eelijk gezegd geloof ik eerder dat het profiel bij de provider hier gewoon niet goed is gezet. Profiel staat hier wss op 30Mbit.

Dus OBN maar weer bellen... Was er bij de telefonie sprake van nummerbehoud?

• Tomba

Tomba

Foeps schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:09:
[...]

Ik heb zelf ook de RT-N66U en haal netjes mijn linespeeds (100/100):
ftp> get 100mb.bin
200 PORT command successful
150 Opening BINARY mode data connection for 100mb.bin (104857600 bytes)
226 Transfer complete.
ftp: 104857600 bytes ontvangen in 8,43 seconden 12441,58 kB/s.

ftp> put 100mb.bin
200 PORT command successful
150 Connecting to port 59351
226-File successfully transferred
ftp: 104857600 bytes verzonden in 8,98 seconden 11403,2 kB/s.
Lijkt me dus niet te kloppen.

[ Voor 35% gewijzigd door Tomba op 05-09-2013 15:37 ]

Tomba schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:36:
[...]

Ik heb zelf ook de RT-N66U en haal netjes mijn linespeeds (100/100):

[...]

Lijkt me dus niet te kloppen.
Wat lijkt je niet te kloppen?

• Foeps
Wagij schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:47:
[...]

Ik heb het niet rechtstreeks getest, maar wel met maar 1 korte kabel rechtstreeks op de router...zou in mijn ogen dus ook goed moeten functioneren, echter is het natuurlijk beter om ook eens rechtstreeks op de modem te testen.... :)

• Foeps
Barre73 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:36:
[...]

Een FTP server is de beste optie (of Usenet downloaden). Alle Flash-based speedtests hebben een mogelijke zwakte waardoor het niet goed wordt weergegeven.

Maar eelijk gezegd geloof ik eerder dat het profiel bij de provider hier gewoon niet goed is gezet. Profiel staat hier wss op 30Mbit.

Ja is met nummerbehoud, nummer hadden ze ook al overgenomen van Telfort, echter vermoed ik dat ze mij aan het lijntje aan het houden zijn, ze zijn nog bezig met de activatie, yeah right......ik moest nog even geduld hebben werd mij getweet, ik zei, 72 uur geduld is toch genoeg.
Normaal gesproken moeten dit soort zaken binnen 24 uur geregeld kunnen worden, ik ben nu teleurgesteld in deze provider en heb er al spijt van dat ik met hun in zee ben gegaan.....
Als het aan mij ligt stap ik per direkt over naar een provider die zijn zaakjes wel goed op orde heeft, dit slaat gewoon nergens op..... :(

• Foeps
Barre73 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:36:
[...]

Maar eelijk gezegd geloof ik eerder dat het profiel bij de provider hier gewoon niet go is gezet. Profiel staat hier wss op 30Mbit.

Usenet gaat ook maar met 2.4 Mb/sec ....... speedtest OBN 30 up en 30 down, dus intrainsnelheid staat gewoon verkeerd, echter doen ze er tot nu toe weinig aan..........lekkere service noem ik dit...... 8)7

Net weer 20 minuten met de helpdesk van OBN aan de lijn gehangen, klantenservice is zeer vriendelijk btw.... werd mij verteld dat er iets fout ging met de aktivatie van de telefoon en dat de netwerkbeheerder hier naar aan het kijken was..... heb gevraagd om hier spoed achter te zetten aangezien ik tot nu toe niet tevreden ben met de snelheid hoe ze dit nu afhandelen.
Is weer een melding van gemaakt.....
Nu nog een test doen met de laptop rechtreeks aan het modem om uit te sluiten dat het niet aan de router ligt..... to be continued..... ;)

Test met laptop rechtstreeks aan het modem geeft geen verbetering, nog steeds maar 30 Mbit up / down i.p.v 100 Mbit.
Wederom gebeld met het resultaat van de meting en werd mij gelijk verzekerd dat ze er met meerdete personen mee bezig zijn.....
Dan nog maar even wachten dan , en hopen dat dit a.s.a.p. gefixed word. :(

[ Voor 39% gewijzigd door Foeps op 06-09-2013 19:26 ]

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

Foeps schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:43:
[...]

Usenet gaat ook maar met 2.4 Mb/sec ....... speedtest OBN 30 up en 30 down, dus intrainsnelheid staat gewoon verkeerd, echter doen ze er tot nu toe weinig aan..........lekkere service noem ik dit...... 8)7
ze hebben de snelheid vastgezet op 2.4 mb/s, dit wordt bewust ook niet hoger gezet.
is dus iets wat ze expres doen en niet iets wat niet opgepakt wordt.

dit is dan wel met de usenet server van OBN zelf.. als je hogere snelheden wil moet je gewoon een usenet abbo nemen ergens ;)

[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 05-09-2013 21:14 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Foeps
spartacusNLD schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:12:
[...]

ze hebben de snelheid vastgezet op 2.4 mb/s, dit wordt bewust ook niet hoger gezet.
is dus iets wat ze expres doen en niet iets wat niet opgepakt wordt.

dit is dan wel met de usenet server van OBN zelf.. als je hogere snelheden wil moet je gewoon een usenet abbo nemen ergens ;)
Misschien vergeten te melden, maar ik heb uiteraard een payserver..... niet een server van OBN met een retentie van 60 dagen.... >:)

• Tomba

Tomba

Barre73 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:36:
[...]

Wat lijkt je niet te kloppen?
Dat ie voor 100/100 betaald en maar 30/30 krijgt.

Foeps schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:51:
[...]

Misschien vergeten te melden, maar ik heb uiteraard een payserver..... niet een server van OBN met een retentie van 60 dagen.... >:)
De usenet van OBN zelf is niet snel (max 2 Mbit) maar de retentie is prima, laats nog probleemloos een post van meer dan 2 jaar oud binnengehaald.

• Foeps
ik222 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:55:
[...]

De usenet van OBN zelf is niet snel (max 2 Mbit) maar de retentie is prima, laats nog probleemloos een post van meer dan 2 jaar oud binnengehaald.
Ik meen dat ik ergens gelezen had dat de retentie van hun server maar 60 dagen was, vandaar.....
http://www.onsbrabantnet....nloaden+via+nieuwsgroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
> = groter dan. Maar inderdaad ze doen zichzelf redelijk tekort met die specificaties. In de praktijk is de retentietijd namelijk meer dan 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 20:08
Vorige week donderdag sinds 11 uur storing gehad.
Internet, telefonie en digitale TV deed het niet, coax aansluiting van de glasvezel kabel deed het wel!

ik heb donderdag om 20:00 gebeld en ze wisten wel dat er storing was in mijn dorp een een ander dorp in de buurt, maar de oorzaak van de storing was nog onbekend.

Toen ik vrijdag om 13.50 opnieuw belde werd mij verteld dat de storing door een kabelbreuk kwam van een derde partij en dat deze voor 16:00 zou zijn opgelost, 10 minuten later werkte alles weer naar behoren! :)

Wat ik mij nu afvroeg is hoe het kan dat het zo lang duurt voordat Onsbrabantnet wist dat er een kabelbreuk was en hoe het kan dat de coax TV van de glasvezel verbinding het wel deed.

Daarnaast meen ik gehoord te hebben dat de wijkcentrales in een glasvezel ring lagen waardoor een(1) kapotte kabel geen directe problemen oplevert. (ik moet hierbij wel vermelden dat ze nog glasvezel aan het aanleggen zijn in ons dorp, dus mogelijk licht de 2de kabel er nog niet) klopt dit?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gijs007 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:38:
Vorige week donderdag sinds 11 uur storing gehad.
Internet, telefonie en digitale TV deed het niet, coax aansluiting van de glasvezel kabel deed het wel!

ik heb donderdag om 20:00 gebeld en ze wisten wel dat er storing was in mijn dorp een een ander dorp in de buurt, maar de oorzaak van de storing was nog onbekend.

Toen ik vrijdag om 13.50 opnieuw belde werd mij verteld dat de storing door een kabelbreuk kwam van een derde partij en dat deze voor 16:00 zou zijn opgelost, 10 minuten later werkte alles weer naar behoren! :)

Wat ik mij nu afvroeg is hoe het kan dat het zo lang duurt voordat Onsbrabantnet wist dat er een kabelbreuk was en hoe het kan dat de coax TV van de glasvezel verbinding het wel deed.

Daarnaast meen ik gehoord te hebben dat de wijkcentrales in een glasvezel ring lagen waardoor een(1) kapotte kabel geen directe problemen oplevert. (ik moet hierbij wel vermelden dat ze nog glasvezel aan het aanleggen zijn in ons dorp, dus mogelijk licht de 2de kabel er nog niet) klopt dit?
Dus alles wat via IP loopt deed het niet. Dan concludeer ik dat die kabelbreuk heel ergens anders plaatsvond en niet in je dorp. Het is zeer waarschijnlijk dat de IP diensten en de analoge diensten (die coax) via twee verschillende glasvezelroutes in je dorp aankomen.
Als ze nog niet klaar zijn met graven dan mag je er inderdaad van uitgaan dat de wijkcentrales nog niet in een gesloten ring liggen.
Waarom OBN dat zo laat wist? Teveel lagen tussen verschillende partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
Meer mensen last van dat het analoge tv signaal geen beeld geeft ??? Digitaal doet het wel, geen storingen op website OBN......

Doet het nu weer....

[ Voor 8% gewijzigd door Foeps op 09-09-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
Voor een tijdje terug nog de discussie gehad of de 500/500 wel gegarandeerd was of niet. Zojuist even met vriend welke 2 straten verder woont aantal test gedaan.

Via deze 2 tests gelijktijdig en appart uitgevoerd:
http://www.kpn.com/prive/internet/internet-speed-test.htm
http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/

Warbij bij de KPN test zelfs beiden verschillende servers gekozen is.

Bij aparte tests kwamen we beiden rond 500/500 uit. Bij de gezamenlijke test (dus gelijktijdig starten) zaten we telkens rond de 350 down en 400 up.

Het is dus wel degelijk geen "gegarandeerde" 500/500 (logisch ook wel).
Ben wel erg benieuwd in hoeverre dit verslechterd op het moment dat je in drukkere wijken woont (denk aan eindhoven), onze tests zijn gevoerd in Kessel (weinig inwoners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
Nog steeds is mijn abbo ( alles in 1 Comfort pakket ) niet 100% werkend opgeleverd, d.w.z. Analoge en Digitale tv werkt, Internet werkt, echter op 30 Mbit i.p.v. 100 Mbit.
Telefonie werkt helemaal niet !
Nu had ik een vraagje, wanneer je snelheid verkeerd word ingesteld, in mijn geval op 30 Mbit wat dan 100 Mbit zou moeten zijn, is dit een configuratie- file of moet het echt hardware-matig omgeprikt worden ??
Ik dacht dat deze fout snel en simpel hersteld kon worden, echter ben ik onderhand elke dag met de klantenservice aan het bellen van OBN over een status-update....
Hier word dan gezegd dat de administratie het heel erg druk heeft :? en ze kunnen mij geen concrete datum toezeggen wanneer de fouten verholpen zouden zijn, ik word gebeld wanneer er nieuws is |:(
Ik zei dat ik het een slechte start vond, ik ben tenslotte een nieuwe klant en zie weinig progressie in het hele gebeuren........
Ik heb tevens aangegeven dat ik er aan denk om over te stappen naar een andere provider, aangezien hun de voorwaarden gaan wijzigen per 1 Oktober 2013, je gaat dan abbo kosten vooruit betalen, dit houd tevens in dat je dan als klant het kontrakt per direkt kan laten ontbinden.......
Gaat een switch eigenlijk snel en soepel tussen 2 glasvezel-aanbieders ?
Of gaat dat ook weer een hell of a job worden...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foeps schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:37:
Nog steeds is mijn abbo ( alles in 1 Comfort pakket ) niet 100% werkend opgeleverd, d.w.z. Analoge en Digitale tv werkt, Internet werkt, echter op 30 Mbit i.p.v. 100 Mbit.
Telefonie werkt helemaal niet !
Nu had ik een vraagje, wanneer je snelheid verkeerd word ingesteld, in mijn geval op 30 Mbit wat dan 100 Mbit zou moeten zijn, is dit een configuratie- file of moet het echt hardware-matig omgeprikt worden ??
Ik dacht dat deze fout snel en simpel hersteld kon worden, echter ben ik onderhand elke dag met de klantenservice aan het bellen van OBN over een status-update....
Hier word dan gezegd dat de administratie het heel erg druk heeft :? en ze kunnen mij geen concrete datum toezeggen wanneer de fouten verholpen zouden zijn, ik word gebeld wanneer er nieuws is |:(
Ik zei dat ik het een slechte start vond, ik ben tenslotte een nieuwe klant en zie weinig progressie in het hele gebeuren........
Ik heb tevens aangegeven dat ik er aan denk om over te stappen naar een andere provider, aangezien hun de voorwaarden gaan wijzigen per 1 Oktober 2013, je gaat dan abbo kosten vooruit betalen, dit houd tevens in dat je dan als klant het kontrakt per direkt kan laten ontbinden.......
Gaat een switch eigenlijk snel en soepel tussen 2 glasvezel-aanbieders ?
Of gaat dat ook weer een hell of a job worden...... 8)7
Snelheid is een puur administratieve omzetting. Niets hardwarematigs aan. Vergt hooguit een halve minuut werk.
Switch naar een andere aanbiede rmet analoge TV kan je vergeten zonder enkele weken downtime. Overstappen naar KPN of XS4all en mss ook Tele2 kan wel met een halve dag/ dag downtime. Als er Wisper beschikbaar is idem dito. Binnen een dag over.
Dus alleen overstappen naar Vodafone, Telfort, etc.. wordt lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Ik kreeg net op de Amino 130 een blauwe balk in plaats van rode (OBN) balk. Ik kon alleen de zenders van het basispakket zien, maar opvallender was dat er ook zenders bij zaten die niet meer te zien zijn via OBN. O.a. het Glashart Media infokanaal, Zender van de maand maar ook Mezzo en Fashion TV kon ik ineens weer gewoon ontvangen.

Na opnieuw opstarten waren de zenders weer verdwenen en werkte alles weer naar behoren. Maar wel apart. Als de authenticatie is mislukt krijgen we weer Glashart i.p.v. KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
Dankjewel @Barre73 voor het snelle antwoord :)
Als dat omzetten van de snelheid echt weinig moeite kost, dan vind ik het schandalig dat na 6 dagen aansluiting en klagen dit nog steeds niet gerealiseerd is..........
Dat telefonie nog niet werkt is tevens een raadsel, je mag er toch vanuit gaan dat er genoeg technici met ervaring werken die dat ook kunnen verhelpen........
Ik ga morgen wederom bellen en eisen dat ze om te beginnen die snelheid fixen......
To be continued........

Net wederom gebeld met OBN betreffende openstaande gebreken inzake mijn Abbo...
Ja mijnheer ik zal het met mijn leidinggevende overleggen of we dat naar voren kunnen brengen krijg je dan alweer te horen..... |:(
Ik zeg tegen de vriendelijke meneer dat ik dat al verschillende keer heb gehoord, snelheid omzetten is een administratieve handeling van nog geen 10 minuten werk zei ik tegen hem, het is gewoon schandalig dat ik hierover al een week aan het bellen ben omtrent dit kleine probleem..... :(
Als ze dit bij jullie klantenservice noemen, dan vraag ik me af hoe jullie klanten op zo`n manier gaan houden zei ik tegen hem.
Ik wil dat de snelheid vandaag nog aangepast gaat worden vervolg ik..... is gewoon een kwestie van uitvoeren en mij niet op een grote stapel gooien zodat ik weet niet wanneer aan de beurt kom....
Ik zal mijn best doen zegt meneer............
Ben benieuwd of dit gaat lukken, het is wel te hopen na 1week bellen, vraag me af hoe ze gecompliceerdere problemen oplossen, gaat dat dan een half jaar duren :?

Kleine update >> Natuurlijk weer niets veranderd aan mijn situatie, zoals ik al verwacht had.......
Ze hebben nog niet eens in de gaten dat dit soort grapjes klanten kost, er zijn al 2 bekenden van mij die het al gecanceld hebben nadat ze mijn verhaal hadden gehoord.
Hier in mijn woonplaats is glasvezel net gestart dus geen goede reclame ..... naja
Ik ga ook het WWW wat wijzer maken ..... >:)

[ Voor 62% gewijzigd door Foeps op 10-09-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is hier zoals afgesproken (Eindhoven AB) mijn glasvezel van ON geactiveerd.
En hoewel ik vreesde voor grote problemen gezien de verschillende verhalen is alles prima verlopen.
De telefoon was (na omzetten) direct beschikbaar. (was te zien aan het telefoon lampje op het modem.
Verbinding is prima.
Toen internet aangesloten en die gemeten (met 2 meter kabel) rechtstreeks op het modem.
Snelheid was toen iets van 59/58 Mb. Prima dus voor een 60/60 abo.
Toen de router (Linksys E2000) aangesloten maar die moest opnieuw geinstalleerd worden want die zag het modem niet.
Omdat ik niet weet hoe je dat op een handige manier kunt instellen heb ik een een fabrieks reset gedaan en vandaar opnieuw de boel geinstalleert.
Hier is toch iets fout gegaan (wat ik nog moet uitzoeken), want het internet verbindings lampje wat normaal blauw moet branden brand nu groen. Toch wordt er uitgezonden want in kan via wifi contact maken. echter wat heel vreemd is is dat ik wel dit forum en speedtest.net via een aangesloten kabel kan ontvangen maar niet via wifi !!! Andere sites doen het wel goed.
Als iemand weet wat hier aan de hand is hoor ik het graag.
De snelheid via 10m Cat5e kabel naar router en dan nog eens 2m nar labtop ligt ergens rond de
Na deze tegenslag geen zin meer om nog verder te gaan met de TV.
Die dus vandaag maar aangesloten. Ging allemaal perfect. De Amino 140 had binnen een minuut de boel geupdate en alle zenders waren aanwezig.
Ik vind het beeld prima ondanks andere verhalen.
Op de slaapkamer ook de boel aangesloten (analoog) en de zenders laten zoeken. Ook nu geen probleem. Wel denk ik dat dat beeld wat minder is, niet zo gek want die had voorheen een CI+ kaartje.
Alles bij elkaar is het dus prima verlopen en het Wifi probleem zit lijkt me in de router.
ON heeft me niet teleur gesteld, maar het is misschien nog te vroeg om te juigen.

Meting van hedenavond maar schommeld wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2957896014.png

Heb wel de indruk dat het overdag beter is.
Eerst nog een tijdje aanzien wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:21:
Gisteren is hier zoals afgesproken (Eindhoven AB) mijn glasvezel van ON geactiveerd.
En hoewel ik vreesde voor grote problemen gezien de verschillende verhalen is alles prima verlopen.
De telefoon was (na omzetten) direct beschikbaar. (was te zien aan het telefoon lampje op het modem.
Verbinding is prima.
Toen internet aangesloten en die gemeten (met 2 meter kabel) rechtstreeks op het modem.
Snelheid was toen iets van 59/58 Mb. Prima dus voor een 60/60 abo.
Toen de router (Linksys E2000) aangesloten maar die moest opnieuw geinstalleerd worden want die zag het modem niet.
Omdat ik niet weet hoe je dat op een handige manier kunt instellen heb ik een een fabrieks reset gedaan en vandaar opnieuw de boel geinstalleert.
Hier is toch iets fout gegaan (wat ik nog moet uitzoeken), want het internet verbindings lampje wat normaal blauw moet branden brand nu groen. Toch wordt er uitgezonden want in kan via wifi contact maken. echter wat heel vreemd is is dat ik wel dit forum en speedtest.net via een aangesloten kabel kan ontvangen maar niet via wifi !!! Andere sites doen het wel goed.
Als iemand weet wat hier aan de hand is hoor ik het graag.
De snelheid via 10m Cat5e kabel naar router en dan nog eens 2m nar labtop ligt ergens rond de
Na deze tegenslag geen zin meer om nog verder te gaan met de TV.
Die dus vandaag maar aangesloten. Ging allemaal perfect. De Amino 140 had binnen een minuut de boel geupdate en alle zenders waren aanwezig.
Ik vind het beeld prima ondanks andere verhalen.
Op de slaapkamer ook de boel aangesloten (analoog) en de zenders laten zoeken. Ook nu geen probleem. Wel denk ik dat dat beeld wat minder is, niet zo gek want die had voorheen een CI+ kaartje.
Alles bij elkaar is het dus prima verlopen en het Wifi probleem zit lijkt me in de router.
ON heeft me niet teleur gesteld, maar het is misschien nog te vroeg om te juigen.

Meting van hedenavond maar schommeld wel:

[afbeelding]

Heb wel de indruk dat het overdag beter is.
Eerst nog een tijdje aanzien wat het doet.
Als je de router binnen een uur aangesloten hebt, is de kans groot dat deze geen ip krijgt van OBN, deze onthoud namelijk je MAC adres van de aangesloten apparatuur, in dit geval je Laptop / PC.
Of je cloned het Mac-adres in je router van je laatst aangesloten Laptop / PC, of je trekt het glasvezelmodem 1 uur uit het stopcontact voor een reset, echter staat bij OBN omschreven dat je 5 minuten kunt wachten voor een nieuwe release :?

http://www.onsbrabantnet.nl/Klantenservice/?tab=3

Dit staat in de gebruiksaanwijzing van de router :

Setup (Instellingen) > MAC Clone (MACadres
klonen)
Een Media Access Control (MAC)-adres is een 12-cijferige code
die voor identificatiedoeleinden wordt toegewezen aan een
uniek stuk hardware. Bij sommige internetproviders moet u een
MAC-adres registreren om verbinding met internet te kunnen
maken. Als het MAC-adres van uw computer is geregistreerd
bij uw internetprovider en u het MAC-adres niet opnieuw wilt
registreren, dan kunt u het geregistreerde MAC-adres toewijzen
aan de router met behulp van de functie MAC Address Clone
(MAC-adres klonen).

In ieder geval nice dat het bij jou allemaal werkt zoals het zou moeten werken, ik heb helaas een hele andere ervaring met deze provider....... :(
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:21:

Over je TV op de slaapkamer: Als die een CI+ kaartje had, dan heeft die TV dus een DVB-C tuner. Heb je die gebruikt (met het juiste netwerk ID en frequentie) om de zenders te zoeken? Of heb je op de old-skool manier ingesteld als echte analoog?
Ik wil dus maar zeggen: je krijgt digitale TV voor op de slaapkamer als je een DVB-C tuner hebt. En die heeft jouw TV dus..
Voor juiste netwerk ID en frequentie: http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69

Verwijderd

Zojuist krijg ik na 3 maanden! wachten op mijn verhuizing het volgende bericht op facebook:
Helaas loopt er een haalbaarheids onderzoek voor uw adres. Op het moment kunnen we dus niet aangeven hoe lang het nog duurt om de aansluiting te realiseren.
Via de mail krijg ik ook zojuist het volgende bericht:
Tot onze spijt hebben wij nog geen terugkoppeling ontvangen van onze afdeling Administratie. Zodra wij een terugkoppeling ontvangen, zullen wij uw klacht direct in behandeling nemen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Ik woon in een appartementen complex op de 1e verdieping. Er zijn in het complex al woningen met een glasvezel aansluiting.

Kan iemand mij vertellen of ik hier uberhaupt nog op moet gaan wachten ? Of kan ik beter naar een andere provider gaan ? Ik heb na drie maanden het idee dat ik aan het lijntje gehouden wordt en dat het niet goed gaat komen.

Weet iemand of er een provider is die maandelijks opzegbaar is ?

• funske
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:42:
Volgens mij zit je altijd vast aan een jaarcontract en daarna kun je per maand opzeggen. :'(

Have Fun Funske

• Foeps
funske schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:46:
[...]

Volgens mij zit je altijd vast aan een jaarcontract en daarna kun je per maand opzeggen. :'(
Normaal gesproken wel, echter zijn er enkele uitzonderingen, als een bedrijf een wanprestatie levert of als deze de voorwaarden en/of prijs veranderd kun je er onderuit komen.
Toevallig gaat OBN per 1 oktober 2013 het abonnementstarief vooruit vragen i.p.v. achteraf factureren.
Met deze wijziging kun je aangeven als klant het niet mee eens te zijn en je contract per direct laten ontbinden.......
Vraag maar na aan de klantenservice, dit moet je dan wel voor 1 Oktober doen uiteraard......
Zelfs ik kan er op deze manier vanaf komen en zit pas een week bij deze club........... ben nog aan het twisten wat te doen, de snelheid waarmee hun problemen oplossen zet je tot nadenken, slaat echt nergens op.....

Verwijderd

Het opzeggen van onsbrabantnet is geen probleem. Het gaat om een verhuizing op een contract dat al 2 jaar loopt wat ze niet gerealiseerd krijgen.

Is er hier niemand van onsbrabantnet of reggefiber aanwezig op het forum die kan kijken wat werkelijk de reden is dat mijn verhuizing al 3 maanden op zich laat wachten ?
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:42:
Zojuist krijg ik na 3 maanden! wachten op mijn verhuizing het volgende bericht op facebook:

[...]

Via de mail krijg ik ook zojuist het volgende bericht:

[...]

Ik woon in een appartementen complex op de 1e verdieping. Er zijn in het complex al woningen met een glasvezel aansluiting.

Kan iemand mij vertellen of ik hier uberhaupt nog op moet gaan wachten ? Of kan ik beter naar een andere provider gaan ? Ik heb na drie maanden het idee dat ik aan het lijntje gehouden wordt en dat het niet goed gaat komen.

WIl je mij even in een PB je postcode en huisnr mailen? Zo te horen klopt er ergens iets niet namelijk...

• Foeps
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:36:
Het opzeggen van onsbrabantnet is geen probleem. Het gaat om een verhuizing op een contract dat al 2 jaar loopt wat ze niet gerealiseerd krijgen.

Is er hier niemand van onsbrabantnet of reggefiber aanwezig op het forum die kan kijken wat werkelijk de reden is dat mijn verhuizing al 3 maanden op zich laat wachten ?
Volgens mij zit hier niemand van die club, of het moet undercover zijn ......... 8)
Zou zeggen , bel ze op, doe ik ook dagelijks, alleen heeft dat weinig effect en geeft alleen maar mooie praatjes.............. 8)7 040 780 7800

Net weer gebeld, blijkt dat er iets fout gaat met telefonie activeren en met de snelheid aanpassen, netwerkbeheerder is er nu mee bezig. echter kan men niets zeggen wanneer het überhaupt helemaal opgelost is.......

[ Voor 13% gewijzigd door Foeps op 11-09-2013 13:13 ]

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 07:34:
[...]

Over je TV op de slaapkamer: Als die een CI+ kaartje had, dan heeft die TV dus een DVB-C tuner. Heb je die gebruikt (met het juiste netwerk ID en frequentie) om de zenders te zoeken? Of heb je op de old-skool manier ingesteld als echte analoog?
Ik wil dus maar zeggen: je krijgt digitale TV voor op de slaapkamer als je een DVB-C tuner hebt. En die heeft jouw TV dus..
Voor juiste netwerk ID en frequentie: http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69
Omdat ik niet wist hoe dat ingesteld moest worden heb ik het inderdaad recht toe recht aan gedaan en waren alle zenders analoog.
Dank zie jouw tip draait het nu op digitaal TV. Ik zie dat er zelfs HD zenders (Ned 1-2-3 en Ons Net) bij zitten. Wel een enorme verbetering zeg.
Ik blij maar vrouw nog blijder. *O*
Aanschaf van een extra Amino is nu niet meer nodig. ;)
Bedankt voor de info Barre73.
Geen dank :-)

Was makkelijk geholpen en ik vind het ook vreemd dat providers daar niet meer aandacht aan besteden soms... dat woordje analoog is wel logisch gekozen om het te onderscheiden van de IPTV die digitaal is, maar er zit gewoon ook een digitaal signaal op die coax.

• Foeps
Barre73 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:41:
[...]

@Barre73, eerder gaf jij aan dat op het modem dat @-teken moet branden voor internetsignaal, bij mij Brand deze niet maar heb wel internet, is dit normaal ???

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:04
Vandaag komen ze mijn modem installeren (reggifiber)
Iemand een idee hoe snel OBN daarna de settopboxen levert en alles activeert?

Verwijderd

Vanmorgen (en nog steeds) geeft Amino authenticatie probleem waardoor HD niet aanwezig is.
Plaats Valkenswaard, problemen bekend ?

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:41
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:15:
Vanmorgen (en nog steeds) geeft Amino authenticatie probleem waardoor HD niet aanwezig is.
Plaats Valkenswaard, problemen bekend ?
Ik had dit van de week ook, reboot van Amino loste het op. Al geprobeerd?

Verwijderd

db I Delirium schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:46:
[...]

Ik had dit van de week ook, reboot van Amino loste het op. Al geprobeerd?
Geprobeerd evenals reset modem, geen succes.
Foeps schreef op donderdag 12 september 2013 @ 04:12:
[...]

@Barre73, eerder gaf jij aan dat op het modem dat @-teken moet branden voor internetsignaal, bij mij Brand deze niet maar heb wel internet, is dit normaal ???
Nee, dat is niet normaal. Lampje kan natuurlijk stuk zijn..

Doet je IPTV het ook?

• Foeps
Barre73 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:07:
[...]

Nee, dat is niet normaal. Lampje kan natuurlijk stuk zijn..

Doet je IPTV het ook?
Ja ,alles doet het, echter internetsnelheid is maar 30 Mbit i.p.v. 100 Mbit, en wat het helemaal niet doet is nog steeds telefonie, hier brand ook geen lampje.......
Ik heb een ip in de 217 range voor internet, en IPTV volgens mij in de 10. Range.......
Volgens mij kun je zien zien of alle lampjes branden wanneer je het modem net aanzet, hier bedoel ik mee , stroom eraf en dan weer insteken , tenminste dan zie je even lampjes flikkeren als ik het goed herinner.
lol , ga net kijken naar mijn lampjes op het modem, blijkt het lampje van de telefoon te branden...... en telefoon doet het, nu mijn snelheid nog ..........
Dat is al de zoveelste in dit forum bij OBN die met een verkeerd profiel wordt geactiveerd. OBN blijven stalken en duidelijk maken dat je heel goed weet dat het een administratieve handleiding is en dat er niemand voor naar een wijkcentrale hoeft of zo...

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Schandalig zeg. Ik zou zeggen, aangetekende brief dat je eist dat ze het binnen x dagen oplossen, omdat je ze anders in gebreke stelt wegens het niet leveren van de door jou bestelde (en betaalde?) diensten en dat je dan aanstuurt op contractontbinding.

• chickpoint
  • Laatst online: 05-09 15:52
Nu ik hier al die verhalen hoor ben ik stiekem blij dat ik voor KPN ben gegaan in plaats van ON. Nou zijn dit natuurlijk de horrorverhalen en waar het goed gaat hoor je niet klagen. Maar wat betreft was het bij mij erg netjes geregeld.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Verwijderd

Foeps schreef op donderdag 12 september 2013 @ 04:12:
[...]

Bij mij brand dat internetlampje @ op mijn glasvezelmodem (Genexis Hybrid) ook niet. Alleen het telfoon en <> lampje branden, en tevens de bovenst 3 die in dat aparte vakje zitten.
Toch haal ik wel degelijk (bedraad) de snelheid van mijn abo dus ON levert hier wel de juiste snelheid.

Ben trouwens nog steeds bezig om mijn router ? probleem op te lossen.
Begrijp het nog niet wat er misgaat. Heb de router al eens 3 uur van de spanning gehaald, maar geen effect. Het modem een uur van de spanning halen zie ik feitelijk niet als de oplossing immers ik krijg gewoon contact met de juiste snelheid (bedraad). Het handmatig clonen van het mac adres in de router heeft ook niets veranderd.

Bedraad werkt alles prima, echter draadloos kan ik bvb geen contact maken met speedtest.net, en de UPS test. alsmede Tweakers (dit forem).
Mogelijk dat er nog andere niet werken maar dat is me nog niet opgevallen.
De enige draadloze snelheids test die ik kan doen is met mij iPad. Deze schommeld rond de 30Mb, mogelijk dat die geen hogere verbinding aan kan.

Zoals ik al eerder heb gemeld brand het internetcontact lampje op de Linksys E2000 router groen, terwijl dat voorheen (bij UPC) blauw was. In de handleiding wordt ook blauw vermeld.

Het vervelende is dat ik met mijn probleem niet bij ON terecht kan want die zullen vast zeggen dat na het modem (OP) de problemen voor mij zijn. :(

Wordt er wel een beetje moedeloos van.

• Foeps
Barre73 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:39:
Dat is al de zoveelste in dit forum bij OBN die met een verkeerd profiel wordt geactiveerd. OBN blijven stalken en duidelijk maken dat je heel goed weet dat het een administratieve handleiding is en dat er niemand voor naar een wijkcentrale hoeft of zo...
Dit heb ik al verschillende keer aangekaart, echter zeggen hun dat daar iets fout gaat en ze het bij de netwerkbeheerder hebben neergelegd en in onderzoek is ?
Ik ben sowieso niet te spreken over de snelheid waarmee hun problemen oplossen, komt bij mij niet echt professioneel over, voor mijn gevoel houden ze je daar meer aan het lijntje.....
Ik zal ze nog regelmatig bellen omtrent mijn snelheid, dit klopt nu gewoon niet met mijn abbo en ik wil gewoon krijgen waar ik recht op heb, niet meer en niet minder ;)

• Foeps
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:32:
[...]

Bij mij brand dat internetlampje @ op mijn glasvezelmodem (Genexis Hybrid) ook niet. Alleen het telfoon en <> lampje branden, en tevens de bovenst 3 die in dat aparte vakje zitten.
Toch haal ik wel degelijk (bedraad) de snelheid van mijn abo dus ON levert hier wel de juiste snelheid.

Ben trouwens nog steeds bezig om mijn router ? probleem op te lossen.
Begrijp het nog niet wat er misgaat. Heb de router al eens 3 uur van de spanning gehaald, maar geen effect. Het modem een uur van de spanning halen zie ik feitelijk niet als de oplossing immers ik krijg gewoon contact met de juiste snelheid (bedraad). Het handmatig clonen van het mac adres in de router heeft ook niets veranderd.

Bedraad werkt alles prima, echter draadloos kan ik bvb geen contact maken met speedtest.net, en de UPS test. alsmede Tweakers (dit forem).
Mogelijk dat er nog andere niet werken maar dat is me nog niet opgevallen.
De enige draadloze snelheids test die ik kan doen is met mij iPad. Deze schommeld rond de 30Mb, mogelijk dat die geen hogere verbinding aan kan.

Zoals ik al eerder heb gemeld brand het internetcontact lampje op de Linksys E2000 router groen, terwijl dat voorheen (bij UPC) blauw was. In de handleiding wordt ook blauw vermeld.

Het vervelende is dat ik met mijn probleem niet bij ON terecht kan want die zullen vast zeggen dat na het modem (OP) de problemen voor mij zijn. :(

Wordt er wel een beetje moedeloos van.
Heb je die router al eens een fabrieks-reset gegeven ?
Hoe ik het begrijp doet bedraad het wel goed en draadloos gedeeltelijk of helemaal niet ?
En je kunt in de router niet zien als je ingelogd bent of er bepaalde settings niet goed staan ?
Het lijkt mij een kleinigheid, en niet dat de router defect is, je zegt zelf al dat je via UPC geen problemen had....
Sorry , zie net dat je aangegeven had dat je een fabrieks-reset had gedaan, misschien ook eens de laatste firmware flashen en dan opnieuw beginnen.......

[ Voor 3% gewijzigd door Foeps op 12-09-2013 19:46 ]

Verwijderd

Foeps schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:42:
[...]

Heb je die router al eens een fabrieks-reset gegeven ?
Hoe ik het begrijp doet bedraad het wel goed en draadloos gedeeltelijk of helemaal niet ?
En je kunt in de router niet zien als je ingelogd bent of er bepaalde settings niet goed staan ?
Het lijkt mij een kleinigheid, en niet dat de router defect is, je zegt zelf al dat je via UPC geen problemen had....
Sorry , zie net dat je aangegeven had dat je een fabrieks-reset had gedaan, misschien ook eens de laatste firmware flashen en dan opnieuw beginnen.......
Klopt, bedraad geen probleem, via wifi lukken sommige sites wel en andere niet.
Om te controleren wat de snelheid is wil ik speedtest.net opstarten maar dat lukt dus niet.
Op de iPad heb ik speedtest.net speciaal voor de iPad, en daar lukt die meting wel.
Omdat hij ergens op 32-38 Mb uitkomt dacht ik dat de router de boel kneep.
Na wat zoek werk op internet zie ik dat meerdere mensen die snelheid meten, dus de iPad begrenst kennelijk zelf. Maar het lukt nog niet om de snelheid tussen router en labtop te meten.
Maar ik ben ook getriggert door het groene lampje wat blauw hoort te zijn. Heb nog niet kunnen vinden wat dat betekend. Anders maar eens cysco (linksys) contacteren.

Wat ik heb gedaan is zonders iets te veranderen in de router de boel (netwerkkabel) over gestoken bij aansluiten van het nieuwe netwerk.
Maar dat werkte dus niet. Heb toen een fabrieks reset gedaan en de boel met de bijbehorende CD opnieuw opgestart. (alle instellingen gaan dan automatisch).

Ik heb geen idee welke settings en hoe moeten staan.
Ben een totale leek op dat gebied. Maar zal me daar dan maar eens in verdiepen.
Heb wel een auto repair gedaan in internet explorer, maar hij kon het niet repareren en melde iets over een verstuurde ping waar geen antwoord op kwam.
Zal morgen dat verhaal/test nog eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:41
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:37:
[...]

Maar ik ben ook getriggert door het groene lampje wat blauw hoort te zijn. Heb nog niet kunnen vinden wat dat betekend. Anders maar eens cysco (linksys) contacteren.

[...]
Mijn gok: Gigabit bij UPC en nu 100mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:00
db I Delirium schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:06:
[...]

Mijn gok: Gigabit bij UPC en nu 100mbit
Net andersom
Getting to know the Linksys Wi-Fi Router, E2000
The LED lights up green when the port is connected to a Gigabit port or blue when the port is connected to a 10/100 port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat zal het zijn. Hoef ik me daar dus geen zorgen meer over te maken en er geen tijd en gezoek aan besteden. :-)
Had voorheen bij UPC 25Mb en nu bij ON 60Mb. De Genexis Hybrid heeft vast een gigabit aansluiting want die kan in iedergeval hogere snelheden aan. (hier in mijn wijk tot 500Mb)
Nu wordt me meteen duidelijk waarom UPC mij een gratis verhoging van 100Mb aanbood (als ik bleef) maar kreeg dan wel een nieuw kabelmodem.

Bedankt voor jullie reactie en zeker voor rooot die de oplossing en de link geeft. d:)b

Zo, nu me gaan concentreren op het probleem van het niet contact maken van sommige draadloos te bereiken site's.
Na wat gezoek op internet denk ik dat het probleem in de DNS server zit.
Maar hoe dat weer op te lossen en waar wordt de volgende uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

ctrl-tab schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:02:
Als het modem online is is de kans groot dat het volgende week werkt.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:43:
Ja, dat zal het zijn. Hoef ik me daar dus geen zorgen meer over te maken en er geen tijd en gezoek aan besteden. :-)
Had voorheen bij UPC 25Mb en nu bij ON 60Mb. De Genexis Hybrid heeft vast een gigabit aansluiting want die kan in iedergeval hogere snelheden aan. (hier in mijn wijk tot 500Mb)
Nu wordt me meteen duidelijk waarom UPC mij een gratis verhoging van 100Mb aanbood (als ik bleef) maar kreeg dan wel een nieuw kabelmodem.

Bedankt voor jullie reactie en zeker voor rooot die de oplossing en de link geeft. d:)b

Zo, nu me gaan concentreren op het probleem van het niet contact maken van sommige draadloos te bereiken site's.
Google open DNS server instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
…….
Wat zijn het toch boeven…….. :(
Ik kreeg een paar maanden geleden een brief van UPC dat ze de snelheid gratis gingen verhogen naar 100Mb. En toen had ik nog niet opgezegd.
Dus ik betwijfel of dat ermee te maken heeft…..

Overigens haal ik die 100 niet hoor. Deze week kwam ik niet boven de 78 uit. Zojuist nog eens geprobeerd en toen had ik precies 50.
Nog 4 dagen en dan heb ik Telfort.
Ik ben benieuwd!!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps

Instellen handmatig in je router op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 DNS van google zoals Barre73 al zei......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
ctrl-tab schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:02:
Klantenservice bellen en zeggen dat je modem hangt, kunnen hun daar ook zien, daarna maken ze op zeer korte termijn een afspraak, of je moet een dhz-pakket hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
funske schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 19:14:
[...]

Wat zijn het toch boeven…….. :(
Ik kreeg een paar maanden geleden een brief van UPC dat ze de snelheid gratis gingen verhogen naar 100Mb. En toen had ik nog niet opgezegd.
Dus ik betwijfel of dat ermee te maken heeft…..

Overigens haal ik die 100 niet hoor. Deze week kwam ik niet boven de 78 uit. Zojuist nog eens geprobeerd en toen had ik precies 50.
Nog 4 dagen en dan heb ik Telfort.
Ik ben benieuwd!!!
Offtopic

Ik betwijfel ten zeerste of ze die snelheid uberhaubt halen, de UPC klanten, kijk, je kunt het wel aanbieden, maar volgens mij hebben ze de bandbreedte helemaal niet bij UPC.....
Ze bieden ook al een pakket aan met 200 Mbit Down, aanbieden is leuk, maar in de praktijk halen is een ander verhaal.......jaren geleden deden ze ook al tussen 1700 en 2300 uur de snelheid cappen omdat ze gewoonweg de capaciteit niet hadden....
Glasvezel is gewoon de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaaaaaaa....Het lijkt nu te werken.
Kan de sites die voorheen via wifi niet lukte nu wel aan.
Wat ik gedaan heb is in het menu internet protocol (TCP/IPv4) bekeken voor bedraad hoe de boel daar in gesteld staat en daar staan:op automaties IP adres laten toewijzen en automaties een DNS server laten toewijzen.

Toen bekeken hoe dat bij draadloos netwerk staat:
Maar daar stonden voorkeur DNS en alternatief DNS ingevuld met getallen.
Deze toen op " automaties DNS server laten toewijzen" gezet (wel op hoop van zegen).
En ja hoor toen was het probleem (voor zover ik nu weet) opgelost.

ZIe hier de uitdraai van speedtest.net via draadloos op mijn labtop. Was voorheen dus onmogelijk.
en ook dit forum kan ik nu draadloos volgen. oOo :)F
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2964935791.png

De upload is nu wel wat aan de magere kant maar zal dat morgen nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 19:06:
[...]

Google open DNS server instellen?
Zo daar staat (voor mij althans) heel wat info. Dat moet ik eens op mijn gemak lezen.
Mogelijk zijn er nog wat verbeteringen mogelijk. Maar goed het lijkt nu te werken.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik weet niet of iemand er baat bij heeft maar fox is ook via het analoge signaal te bekijken voortaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Blueone schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 23:37:
Ik weet niet of iemand er baat bij heeft maar fox is ook via het analoge signaal te bekijken voortaan.
Op welke frequentie dan? Op de oude plek van Brabant10 is er ruis. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Analoog? Nog niet volgens de het zenderoverzicht van GHM. Daar staat ie alleen bij de DVB-C, kanaal 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Analoog inderdaad, ik kan bij mijn tv helaas niet de frequentie zien maar hij vondt hem gewoon bij automatisch zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:30
Zo, ben eens benieuwd. Vandaag zouden de diensten geactiveerd worden... Hopelijk gaat de nummerport van Ziggo ook in 1 keer goed.

Iemand nog tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Zo, ook ik ben benieuwd. Vandaag zouden we met alle diensten verhuizen naar een andere woning... Hopelijk gaat dat in 1 keer goed.

Heel hard duimen! Is mijn tip ;)

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
OnsDenis schreef op maandag 16 september 2013 @ 07:58:
<knip>
Wahahah, ok dan! Zal ik dat nog doen naast de 10 kaarsjes die branden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Blueone schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:47:
Analoog inderdaad, ik kan bij mijn tv helaas niet de frequentie zien maar hij vondt hem gewoon bij automatisch zoeken.
Niet analoog te zien, in ieder geval niet in Veldhoven. Via DVB-C wel op kanaal 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Pffft gaat al goed.

TV - werkt, zapt snel en goeie kwaliteit
Telefonie - nummerport gelukt en werkt
Internet down - 59,9Mbps
Internet up - 0,3Mbps

Net maar gebeld ik wordt teruggebeld door de technischedienst.

Had het kunnen weten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
OnsDenis schreef op maandag 16 september 2013 @ 07:58:
Zo, ook ik ben benieuwd. Vandaag zouden we met alle diensten verhuizen naar een andere woning... Hopelijk gaat dat in 1 keer goed.

Ik had het kunnen weten, verhuizing van mijn diensten is dus niet gelukt op afgesproken datum. Waarom gaat het verhuizen bij OBN nooit in 1X goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelukkig een andere ervaring.
Bij mij is de overgang van UPC naar ON flekkeloos verlopen. Juiste datum.
Heb gewacht tot het telefoon lampje op het glasvezelmodem ging branden en heb toen de boel om geschakeld. Telefoon werkte direct. Internet koste wat meer tijd (heb de router weer opnieuw moeten installeren).
De TV heb ik de volgende dag omgezet en werkte na ca.1 min. (ivm aanmelden ? van de Amino) ook direct.
Misschien heb ik mazzel gehad maar ik denk dat het over het algemeen wel goed gaat.
Heb nog wel een snelheids probleempje (upload zit op ca. 2/3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Over het algemeen gaat het porteren van de ene provider naar de andere wel goed. Alleen ik ben en blijf klant van OBN en verhuis alleen van adres. Ik lees dat dit bijna altijd fout gaat. Vandaag heb ik natuurlijk al contact gehad met OBN en het stond ook in het systeem dat het vandaag zou plaats vinden. Misschien morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft inderdaad vreemd dat een verhuizing vaak fout gaat en zeker als het binnen de zelfde provider gebeurt.
Je zou dat eerder net andersom verwachten alhoewel, ik zie feitelijk geen verschil tussen een nieuwe aansluiting of een verhuizing (is toch ook een nieuwe aansluiting !)
Maar mogelijk heeft het te maken als je van POP moet wisselen dat daar het fout gaat, immers bij de een moet er af gekoppeld worden en bij de andere (andere lokatie) aangesloten worden.
In iedergeval hopelijk wordt het morgen voor je gerealiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
elwinvangestel schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:08:
[...]

Niet analoog te zien, in ieder geval niet in Veldhoven. Via DVB-C wel op kanaal 70.
Net nog eens zitten kijken maar ik zie op mijn tv helaas geen frequenties, hij zit op ongeveer driekwart van de band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:27:
Blijft inderdaad vreemd dat een verhuizing vaak fout gaat en zeker als het binnen de zelfde provider gebeurt.
Je zou dat eerder net andersom verwachten alhoewel, ik zie feitelijk geen verschil tussen een nieuwe aansluiting of een verhuizing (is toch ook een nieuwe aansluiting !)
Maar mogelijk heeft het te maken als je van POP moet wisselen dat daar het fout gaat, immers bij de een moet er af gekoppeld worden en bij de andere (andere lokatie) aangesloten worden.
In iedergeval hopelijk wordt het morgen voor je gerealiseerd.
Hopelijk voor jullie wel ja, ik ben nu 2 weken verder, internet-snelheid klopt nog steeds niet , 30 Mbit i.p.v. 100 Mbit ...... en telefonie deed het pas na 9 dagen.........tevens op mail naar info@onsbrabantnet betreffende vergoedingen voor gebruik maken gsm ook nog geen antwoord...... dit ging om een nieuwe aansluiting 8)7

Update, vandaag antwoord via mail, gewoon een standaard schrijven dat de mail word doorgestuurd naar de klachtenafhandeling en wanneer mijn diensten aktief zijn alles afgehandeld word. |:(
Helemaal geen info betreffende status waarom de snelheid niet snel aangepast kan worden en wanneer deze wel op de juiste snelheid komt te staan :?

[ Voor 14% gewijzigd door Foeps op 17-09-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Gisteravond nog eens het modem gereset. Na de reset werkte niks meer. Net even gebeld om OBN op de hoogte te brengen. Gelukkig dezelfde persoon aan de lijn. Hij heeft nu aan de technische dienst doorgegeven het probleem remote op te lossen en anders te bellen om een monteur langs te laten komen.

Ik zou sowieso teruggebeld worden.

Ik krijg zelf het gevoel dat het Modem niet lekker is. Dit was namelijk een exemplaar wat nog achter in de kofferbak lag van de installatiemonteurs...

[ Voor 18% gewijzigd door Alpha89 op 17-09-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Fox is gewoon analoog te zien, vervangt een andere zender. (weet ff niet welke).

Yo.

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Blueone schreef op maandag 16 september 2013 @ 23:04:
Net nog eens zitten kijken maar ik zie op mijn tv helaas geen frequenties, hij zit op ongeveer driekwart van de band.
VonFoX schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:54:
Fox is gewoon analoog te zien, vervangt een andere zender. (weet ff niet welke).
TV 2x laten scannen op analoog, maar helaas geen FOX TV. (Woensel oost)
Ook niet ter vervanging van een andere zender.
24 Kitchen is er wel nieuw bij.
Eurosport en RTL7 zitten er 2x op.

(overigens is de analoge/DVB-C zenderlijst op de pagina bij ON niet actueel)

[ Voor 20% gewijzigd door Moost01 op 18-09-2013 15:16 ]

• funske
Moost01 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:09:
TV 2x laten scannen op analoog, maar helaas geen FOX TV. (Woensel oost)
Ook niet ter vervanging van een andere zender.
24 Kitchen is er wel nieuw bij.
Eurosport en RTL7 zitten er 2x op.

(overigens is de analoge/DVB-C zenderlijst op de pagina bij ON niet actueel)
Klopt helemaal; FOX is alleen te ontvangen op DVB-C en niet op analoog.
Als je hier kijkt en je kiest Eindhoven, dan kun je zien dat FOX niet tussen de analoge kanalen staat.

Deze providers krijgen van Glashart het signaal door: ON, Telfort, Lijbrandt etc.

Have Fun Funske

• OnsDenis
OnsDenis schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:43:
Over het algemeen gaat het porteren van de ene provider naar de andere wel goed. Alleen ik ben en blijf klant van OBN en verhuis alleen van adres. Ik lees dat dit bijna altijd fout gaat. Vandaag heb ik natuurlijk al contact gehad met OBN en het stond ook in het systeem dat het vandaag zou plaats vinden. Misschien morgen?
Helaas, weer een paar dagen verder en nog steeds geen internet op mijn nieuwe adres. Het vreemde is dat OBN nu ook helemaal niet meer kan aangeven wanneer het wel gaat werken. Ik moet maar gewoon afwachten. :F

Ik kreeg zojuist te horen dat ik al dagen niet bereikbaar ben op mijn vaste nummer! Zowel op het oude als het nieuwe adres geen telefoon. Wel rustig zo......

[ Voor 11% gewijzigd door OnsDenis op 18-09-2013 21:36 ]

• Alpha89
Zo, ff een update.

De monteur van OBN is gisteren geweest. Hij trok de conclusie dat sowieso de Element Network Termination Unit en de Live! Residential Gateway defect waren. Dat kan verklaren waarom deze voorzien waren van zwart smeer en troep toen deze geinstalleerd is. De Reggefiber monteur gaf ook aan dat het de laatste was die hij had en uit zijn grabbeldoos kwam.

De monteur van OBN zag dat bij het eraf halen van de NTU een van de twee glasvezelconnectoren was "ingezakt". Hierdoor kan er geen verbinding gelegd worden tussen de NTU en de centrale in het dorp. Nadat hij mij uitgebreid heeft laten zien wat het probleem was vertelde hij dat hij dit niet mocht reparen. Die plaat is blijkbaar weer van Reggefiber. Hij koppelde dit meteen terug naar het backoffice. Ik moest maar wachten tot Reggefiber mij ging bellen om een afspraak te maken om de grondplaat te fixen. Kudo's voor deze man. Hij was vriendelijk en behulpzaam.

Nu begint het... Ik zie natuurlijk 23/09 (datum dat Ziggo op zwart gaat) dichterbij komen. Ik had al een paar keer gebeld met de helpdesk van OBN om uit te vissen wat nu precies de status was en of ik aub doorverbonden kon worden met de afdeling die gaat over dit soort storingen. Helaas mocht dit niet en moest ik maar afwachten. Ondertussen heeft mijn moeder über pissed gebeld met de helpdesk omdat haar vaste telefoon lijn met "babbel onbeperkt" eruit ligt. Ook dit mocht geen hulp bieden. Ze kreeg zelfs te horen dat het nog wel eens een aantal weken kon duren voor Reggefiber langs zou komen :X . Ik werk op 10km afstand van mijn huis maar tot daar hoorde ik het geschreeuw van mijn moeder :+ . Sorry helpdesk medewerkers :F

Lokale uitvoerder maar eens gebeld en gevraagd of ik ook zo een reparatieafspraak mocht maken. Helaas, dit mocht niet, want er moest een storingsticket zijn ingediend door de provider. OBN weer gebeld met de vraag of ze zo'n ticket hadden aangemaakt. Daar werd even wazig over gedaan. "We hebben het doorgegeven aan een andere afdeling en die heeft het issue geaccepteerd". Ik vroeg of ik doorverbonden mocht worden met die afdeling. Dit was helaas ook niet mogelijk. Ook kon hij mij niet het storingsnummer geven. Ik moest dus maar gewoon afwachten....

Ben benieuwd of ik deze week nog wordt gebeld!

[ Voor 41% gewijzigd door Alpha89 op 20-09-2013 15:47 ]

• Screwdriver_MM
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-02-2021
DVB-C in eindhoven ligt er sinds anderhalf uur uit.

Volgens mij probeerde men de zaak nog te redden, want Ned 1,2,3 waren kort weer beschikbaar. Maar nu is het hele digitale DVB-C spectrum eruit. Switch terug naar analoog, maar wat is dat armoe zeg.

Verwijderd

Knap slordig van die (ingehuurde??) Reggefiber monteur dat hij na montage van het modem de verbinding niet gecontroleerd heeft.
Bij mij is dat direkt gedaan en zelfs het signaal niveau gecontroleerd. Was zelfs nodig om de coax uitgang met een 3dB verzwakker (in serie met de coax uitgang) te verlagen.

Als monteur zou ik zeker zo'n controle uitvoeren als je kennelijk een half defect apparaat (of mogelijk reeds gebruikt) ophangt
Dat de monteur van OBN hier niets aan mocht doen kan ik begrijpen, modem is nl. van Reggefiber en niet van OBN.

Zou hem zeker laten vervangen door een nieuw exemplaar. Je weet maar nooit wat er nog meer kapot gaat in de toekomst en dan kan je weer dagen wachten vooraleer de boel hersteld is.

Verwijderd

Screwdriver_MM schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:11:
DVB-C in eindhoven ligt er sinds anderhalf uur uit.

Volgens mij probeerde men de zaak nog te redden, want Ned 1,2,3 waren kort weer beschikbaar. Maar nu is het hele digitale DVB-C spectrum eruit. Switch terug naar analoog, maar wat is dat armoe zeg.
Hier bij mij (Eindhoven AB postcode 5627) is er niets aan de hand. Heb de eerste 10 kanalen (DVB-C) getest.
Of de boel moet net opgelost zijn.
Pagina: 1 ... 28 ... 50 Laatste