• Screwdriver_MM
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-02-2021
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:36:
[...]

Hier bij mij (Eindhoven AB postcode 5627) is er niets aan de hand. Heb de eerste 10 kanalen (DVB-C) getest.
Of de boel moet net opgelost zijn.
Check, same here..... DVB-C alles weer terug

Verwijderd

Gisteren mijn iPad4 op de app van glashart media aangesloten. :)
Dit is een handige/makkelijke toepassing om op je iPad gewoon alle TV- en radiozenders uit mijn interactief abo van ON te bekijken. Werkt erg handig en je kan tevens de iPad gebruiken om de zenders op de TV te kiezen door een voorkeurs menu in te stellen.

Voor de geinteresseerde: Laad met je iPad (iPhone) de glashard media app in de app store en volg de aanwijzingen. Belangrijkste handeling is het openen (op je TV) van het instellingen menu / Apparaten kiezen en dan Nieuw apparaat toevoegen. Je krijgt dan een 6 cijferige verbindingscode te zien die je invult in het programma op je iPad en de boel wordt geactiveert.
Veel plezier ermee.
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:29:
A)Knap slordig van die (ingehuurde??) Reggefiber monteur dat hij na montage van het modem de verbinding niet gecontroleerd heeft.
Bij mij is dat direkt gedaan en zelfs het signaal niveau gecontroleerd. Was zelfs nodig om de coax uitgang met een 3dB verzwakker (in serie met de coax uitgang) te verlagen.

B)Als monteur zou ik zeker zo'n controle uitvoeren als je kennelijk een half defect apparaat (of mogelijk reeds gebruikt) ophangt
Dat de monteur van OBN hier niets aan mocht doen kan ik begrijpen, modem is nl. van Reggefiber en niet van OBN.

C)Zou hem zeker laten vervangen door een nieuw exemplaar. Je weet maar nooit wat er nog meer kapot gaat in de toekomst en dan kan je weer dagen wachten vooraleer de boel hersteld is.
A) Dat kan die monteur niet. Hij kan alleen via de laptop naar een IP adres gaan om te activeren, En we lazen een paar posts terug dat alles werkte, behalve de upload. Dat kan die monteur niet zien.
Storingen zijn later ontstaan, waarschijnlijk door slordig of te ruw monteren van de NT (modem zoals jij het noemt) op de FTU. Helaas zijn monteurs ook mensen..
B) Dat had de OBN monteur zeker wel mogen doen, alleen had hij dan niet aan die connector mogen komen. Die is inderdaad van Reggefiber, Het modem dat er overheen geplaatst was is echter niet van Reggefiber maar van OBN.
C) Wat raad je nu aan om te laten vervangen> De NT (modem) of de FTU? Probleem zat dus niet in de NT, maar in de connector van de FTU. Dat wordt niet zomaar vervangen als nu alles werkt, dankzij de klant zelf...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:17

spartacusNLD

This is Sparta!!

voor iedereen die de glashart media app gebruikt icm ITV en gaat updaten naar iOS 7.. alvast de waarschuwing dat de app niet werkt op iOS 7

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:09:
voor iedereen die de glashart media app gebruikt icm ITV en gaat updaten naar iOS 7.. alvast de waarschuwing dat de app niet werkt op iOS 7
Op mijn iPad 4 werkt de app prima onder iOS 7, gisteren nog gebruikt na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

ik222 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:15:
[...]

Op mijn iPad 4 werkt de app prima onder iOS 7, gisteren nog gebruikt na de update.
er zouden problemen zijn met live beeld zij de klantenservice.. bij mij draait het niet mee

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
Ik ben de 16e overgegaan van Totaalpakket van UPC naar ON. Telefoon en actieve TV werkte direct. Internet nog steeds niet. Schijnbaar is er iets fout gegaan en men kan inderdaad ook bij mij niet zeggen wanneer het wel actief gaat worden. Vanmorgen in ieder geval nog geen groen @ ;-(

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
SparC-EHV schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:39:
Vanmorgen in ieder geval nog geen groen @ ;-(
Bij mij werkt het groene @-lampje ook niet, maar internet werkt prima……….. :?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:30
funske schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:22:
[...]

Bij mij werkt het groene @-lampje ook niet, maar internet werkt prima……….. :?
Dat heb ik dus ook!

Maar volgens de Genexis site staat het @je voor de Router functie van het modem. en aangezien wij dat niet gebruiken (WifI en Routing) zal dat wel uitblijven.

http://www.genexis.eu/med...livetitanium-20120724.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga mijn bron bij ITNS even wijzen op zijn foute info :-)

Ik weet niet waarom ik dat nooit heb gezien in die datasheet maar nu snap ik het inderdaad. <> is het teken voor een internetverbinding (voor zowel je IPTV als je computer).
En dat was ook al zo bij de vorige Genexis dus logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede info, zo worden mij die (geheime ) symbolen steeds duidelijker.
Nu zie ik ook wat die cirkeltjes om die 2 lampjes betekenen! Zijn gewoon drukknoppen. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Haha, fijn dat jullie er wat aan hebben! Toen mijn verbinding niet goed functioneerde dacht ik dat het niet oplichten van het "@je" een teken was van storing.

OBN zei tegen mij dat dit alleen aangaat bij hevig internetverkeer. Maar dat is misschien weer bij een ander modem zo. Die hebben geloof ik 4 verschillende modems.

Die Genexis site bevat best leuke info als je er meer van wilt weten. Ik zou zeggen browse d'r eens rond als je het interessant vindt!

EDIT:

Reggefiber? monteurs zijn zojuist geweest. Hebben de aansluiting bekeken en wat gespeelt met de picktales. (Blijkbaar heten die pinnetjes zo tussen reggefiber en modem). Ook de aansluiting schoongemaakt met een of andere spray (Glassex? 8)7 ). Alle uitslagen waren nu ook 100% goed. Ik heb mijn snelheden dus ik ben blij :) .

Maarjah, was het nu het kapotte modem wat dat pinnetjen een beetje ingedrukt heeft?

Heb nu in ieder geval een nieuw modem en alles is gedubbel checked en werkt!

[ Voor 35% gewijzigd door Alpha89 op 20-09-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-03 08:57
Ik ben nog steeds aan het wachten op een correctie van mijn snelheid. ( al ruim 2 weken )
Weer gebeld en daar (OBN) word dan gezegd dat ze aan het wachten zijn op de netwerkbeheerder... :Z
Ik de stoute schoenen aangetrokken >:) en zelf kontakt opgenomen met Reggefiber (088-0063710 ), die geeft mij aan dat er géén storingsmelding openstaat van OBN op mijn aansluiting. 8)7
Wederom teruggebeld naar OBN en daar vonden ze het raar dat er niets open stond bij de netwerkbeheerder, hier zou alweer :? een teamleider achteraan gaan.......
Er zit voor mijn gevoel echt geen progressie in dit hele gebeuren , het is dat ik er regelnatig achteraan zit, maar hier vloeit voor mijn gevoel ook weinig aktie uit..... :(
Het word tijd dat ze in een clausule verplichten voor bedrijven die diensten leveren, bij niet nakomen / oplossen er een dagelijkse boete volgt, dan weet ik zeker dat er met man en macht aan een oplossing word gewerkt, nu is het maar Sit and Wait....... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alpha89 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:16:
Haha, fijn dat jullie er wat aan hebben! Toen mijn verbinding niet goed functioneerde dacht ik dat het niet oplichten van het "@je" een teken was van storing.

OBN zei tegen mij dat dit alleen aangaat bij hevig internetverkeer. Maar dat is misschien weer bij een ander modem zo. Die hebben geloof ik 4 verschillende modems.

Die Genexis site bevat best leuke info als je er meer van wilt weten. Ik zou zeggen browse d'r eens rond als je het interessant vindt!

EDIT:

Reggefiber? monteurs zijn zojuist geweest. Hebben de aansluiting bekeken en wat gespeelt met de picktales. (Blijkbaar heten die pinnetjes zo tussen reggefiber en modem). Ook de aansluiting schoongemaakt met een of andere spray (Glassex? 8)7 ). Alle uitslagen waren nu ook 100% goed. Ik heb mijn snelheden dus ik ben blij :) .

Maarjah, was het nu het kapotte modem wat dat pinnetjen een beetje ingedrukt heeft?

Heb nu in ieder geval een nieuw modem en alles is gedubbel checked en werkt!
Het zijn pigtails. wn ja, het modem zou best die connector (pigtail) ingedrukt kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Barre73 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:05:
[...]

Het zijn pigtails. wn ja, het modem zou best die connector (pigtail) ingedrukt kunnen hebben.
Aaaaah ok! Heb ik het mishoord haha :) !

Een andere vraag, iemand ervaring met het aansluiten van twee Amino's? Volgens de glashart media website moet dat kunnen d.m.v. een unmanged switch ( http://www.glashartmedia.nl/Diensten/Multiroom/ ). Als ik één amino aansluit is niks aan de hand. Sluit ik de tweede amino erbij aan dan beginnen beide tv's te storen. Geen beeld, geen geluid, wel beeld en veel blokken etc.

Ik heb een netgear gigabit switch geprobeerd en een zyxel gigabit switch. Beide unmanaged. Zouden die niet krachtig genoeg zijn ofzo?

Als iemand ervaring hiermee heeft, welke apperatuur heb je dan gebruikt? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03:44

WilbertW

IT Freak website

Alpha89; ik geloof dat jij 2 verschillende routers hebt geprobeerd, en niet 2 verschillende switches. Je kunt geen router gebruiken bij de animo's. Je netwerkId moet van het originele netwerk blijven. Zo'n switch kost je zo'n ca. € 30,- of minder.
Ik heb zelf 2 animo's aangesloten via een naamloze switch en het werkt perfect.

Https://www.it-freak.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heeft iemand de M540 ook op 1080p staan? Ik heb hele rare lipsync/mond klopt niet problemen op mijn nieuwe TV. Na switchen naar 1080i is dat weg!

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Nog steeds geen internet. Snap ook niet dat ze bij ON niet gewoon kunnen zeggen waar nu het probleem zit. Krijg wel een IP adres e.d. maar verder een no-go!
Als ik op de klantpagina kijk, zie ik ook alleen maar onder diensten telefonie staan en niet tv en internet. Tv werkt dan weer wel... Grrrr...

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 15:15
spartacusNLD schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:12:
[...]

er zouden problemen zijn met live beeld zij de klantenservice.. bij mij draait het niet mee
Heb hetzeflde probleem met de Glashart app....
Probeer eens de Telfort Glazvezel app voor iPad. Deze werkt bij mij wel goed op iOS7, het is dezelfde (wel later gereleased) app, alleen ander icoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Zie net een melding dat mijnbrabantnet gaat wijzigen op 1 Oktober. We zouden meer zelf kunnen gaan regelen. Ben benieuwd :).

Ben eigenlijk na aan het denken om toch maar een 100/100 pakketje te pakken. Heb nu 60/60. Hopen dat dat dan ook via dat portal kan.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

VonFoX schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:56:
Heeft iemand de M540 ook op 1080p staan? Ik heb hele rare lipsync/mond klopt niet problemen op mijn nieuwe TV. Na switchen naar 1080i is dat weg!
Maak je gebruik van een surround set of andere device voor audio? Zo ja: daarop syncen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Na 1,5 maand geduld te hebben opgebracht en na vandaag voor de 3e keer in 3 weken gebeld te hebben dat ze mijn in eerste instantie niet konden vinden in het systeem, heb ik vandaag de bestelling geannuleerd. Wat een traag zaad dat bedrijf zeg... Ik hoor nu ook veel verhalen met verhuizingen dat dat echt een ramp is, dus ik ben wel blij dat ik daar nu vanaf ben. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Foeps
TommyGun schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:38:
[...]

Maak je gebruik van een surround set of andere device voor audio? Zo ja: daarop syncen.
Wat is eigenlijk beter of mogelijk bij OBN??
1080i of 1080P, ik meende dat die glasvezel aanbieders alleen maar 1080i aanbieden ....
1080i is de norm waarop alle huidige HD zenders uitzenden dus zo wordt het signaal ook doorgegeven (bij alle aanbieders want de bron is simpelweg dat). 1080p vind je enkel terug op bluerays e.d.

Wat er gebeurt als je de Amino op 1080p zet is dat de Amino het beeld gaat deinterlacen. Of dat in jou geval een beter resultaat geeft is afhankelijk van hoe goed je televisie het anders doet maar als je een behoorlijke televisie hebt zal die het net zo goed of beter kunnen.

Verwijderd

Maar weer een kleine update over mijn verhuizing om toekomstige klanten te waarschuwen voor OnsBrabantNet.

4 Maanden geleden een verhuizing doorgegeven. Nog steeds geen tv&inet.

Nadat ik voor de 100e x zelf gebeld heb (want zelf bellen doen ze niet) kreeg ik te horen dat ze een haalbaarheidsonderzoek gingen doen (na 3,5 maand aan het lijntje gehouden te zijn) en dat dit enkele maanden kon duren.
Diezelfde dag ben ik in contact gekomen met iemand van Reggefiber. Die heeft binnen een half uur foto's van de aannemer opgevraagd, de status aangepast bij OnsBrabantNetprobleem en meldde mij dat de aansluiting per direct geactiveerd kon worden ?!?!

Vorige week is er een aannemer langs geweest die heeft een kijkje in de meterkast genomen en is weer vertrokken.

Inmiddels OnsBrabantNet weer een aantal maal gebeld maar nu meld de klantenservice mij dat ze geen status zien op mijn adres.

Uiteraard innen ze wel netjes elke maand mijn abonnements kosten voor niet geleverde diensten.

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
Gisteren laat op de middag is eindelijk de glasvezelkabel naar binnen gebracht door bestaand gat. Wel eerst 'n oude pre-UPC coax eruit laten trekken. Half uurtje later heeft een andere monteur de kabel afgemonteerd, aangesloten en getest. Toen heeft hij een Genexis modem geplaatst en de verbinding laten activeren. Even later zag ik bij ipconfig lijbrandt-iss.local. Op dat moment brandden er drie groene lampjes. Aan1: Apparaat correct ingeschakeld, Aan2: Signaal actief, Aan3: Data verbinding actief.

Vanmiddag viel me een vierde lampje op. Aan4: CATV Signaal ingeschakeld. Ik dacht dat is voor TV en dan zal de internetverbinding ook al werken. F getest met kabel op modem. Prima waarden van mijn OBN 60/60. http://www.speedtest.net/my-result/2993420428

TV moet ik nog checken.
Gelukje voor jou want CATV en internet hebben op zich natuurlijk niks met elkaar te maken. ZIjn twee verschillende vezels. CATV is namelijk je analoge signaal. Maar als je internet werkt hoort je IPTV ook te werken.

Hoezo heb je trouwens een coax eruit laten trekken? Was dat een coax van jezelf of van pre-UPC?

• joec
Weet ik. Zijn idd twee vezels. Maar TV betekent dat er "iets" is gebeurd bij OBN... ;) Je hoopt dat ze eea compleet afronden.

Die coax was pre-UPC van 40 jaar geleden of zo... De huidige UPC-coax is nog intact :)

N.B. Heb nog niets vernomen van OBN.

[ Voor 7% gewijzigd door joec op 26-09-2013 17:57 ]

Over het algemeen worden zij door de laptoptest van de monteur op het modem geattendeerd dat ze jou je pakket moeten sturen met je Amino e.d. Dus dat zou nog best een paar dagen kunnen duren voor je die krijgt.

• joec
Dat vermoeden had ik al. Maar vandaag op de post is .... ;)

DVB-C doet het ook.

[ Voor 19% gewijzigd door joec op 27-09-2013 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
Alpha89 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:29:
Zie net een melding dat mijnbrabantnet gaat wijzigen op 1 Oktober. We zouden meer zelf kunnen gaan regelen. Ben benieuwd :).

Ben eigenlijk na aan het denken om toch maar een 100/100 pakketje te pakken. Heb nu 60/60. Hopen dat dat dan ook via dat portal kan.
Meer zelf regelen ...... ?? :9
Hoop van wel, want als je het door OBN laat regelen, moet je echt veel geduld hebben....... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Foeps schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:40:
[...]

Meer zelf regelen ...... ?? :9
Hoop van wel, want als je het door OBN laat regelen, moet je echt veel geduld hebben....... 8)7
jah is wel zo.. zover ik weet is het de bedoeling dat je veel administratieve dingen zelf kan regelen
maar ook eredivisie live enzo aan en uitzetten moet dadelijk via de portal kunnen.
dit omdat wij dat administratieve last wegnemen wij de administratieve afdeling wat echt een rommeltje is namelijk.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
spartacusNLD schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:42:
[...]

jah is wel zo.. zover ik weet is het de bedoeling dat je veel administratieve dingen zelf kan regelen
maar ook eredivisie live enzo aan en uitzetten moet dadelijk via de portal kunnen.
dit omdat wij dat administratieve last wegnemen wij de administratieve afdeling wat echt een rommeltje is namelijk.. :F
En waar kan ik deze info vandaan halen ? Op de site van OBN kan ik er niets over vinden namelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

'Leuk' om jouw reactie zo te lezen, nog een erger verhaal dan waar ik het laatst met iemand over had. :X
Toch zullen ze wel eens wat aan de service en administratie moeten gaan doen als ze meer klanten willen krijgen en minder willen verliezen. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
net weer even gebeld. Nog geen internet. Het schijnt dat men moet wachten op toestemming van de lijnbeheerder. Denk reggefiber dan. Maar na bijna 2 weken nog geen internet. Grappige is wel dat ik het pluspakket heb toegevoegd en dat is in een enkele minuut gebeurd ;-) ..Maar leuk is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt wel IPTV via het Amino kastje maar geen internet? Ze komen beiden via hetzelfde internetsignaal binnen. Dus hoe kan dat iets met de lijnbeheerder te maken hebben?

Met andere woorden: een ontzettend BS verhaal. Het zoveelste dat ik hier op het OBN topic lees van hen. Vreemde club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
Barre73 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:01:
Je hebt wel IPTV via het Amino kastje maar geen internet? Ze komen beiden via hetzelfde internetsignaal binnen. Dus hoe kan dat iets met de lijnbeheerder te maken hebben?

Met andere woorden: een ontzettend BS verhaal. Het zoveelste dat ik hier op het OBN topic lees van hen. Vreemde club.
Het is daar qua communicatie met andere partijen een groot zooitje als je het mij vraagt, ook houden ze je aan het lijntje en qua kennis stel ik er soms ook vraagtekens over....
Voorbeeld, in het begin kreeg ik geen ip van hun, dus van alles geprobeerd, modem resetten, router ertussenuit, modem meer als een uur van de stroom af, niets hielp....
Krijg ik zo een pipo aan de lijn die mij dan vertelde dat ik het modem nog eens een uur moest onderbreken van stroom, ik had hem al verteld dat ik alle denkbare scenario`s had uitgeprobeerd, echter had ik wel nog een utp kabel in de modem zitten, maar die was nergens mee verbonden...
Ja zegt die pipo dan, die kabel moet er ook uit, ik zeg, waarom?? Die kabel zit nergens aan verbonden..... wat voor effect heeft die kabel op de hele procedure....toen werd het even stil aan de andere kant van de lijn....
Volgende week dinsdag zijn er 4 weken verstreken, en ze krijgen het nog niet eens voor elkaar om in dit tijds-bestek mijn snelheid op de juiste waarde in te stellen, alleen word er gezegd dat ze er met man en macht mee bezig zijn en ik geduld moet hebben.......en natuurlijk bergen excuses waar de hele zolder al mee vol ligt.....
Het lijkt onderhand wel een beetje survival of the fittest.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Foeps
Wat is jouw gemeten snelheid tov je abo en hoe meet je? (bedraad of via wifi)
En met welk programma meet je de snelheid en naar welke provider want dat is nogal krities voor het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
Elk uur wordt mijn internetverbinding verbroken (5.199. reeks). Ik zie tussentijds geen DHCP renew en geen ACK. Bij UPC blijft mijn verbinding weken up. Ik heb hier gelezen dat dit probleem er ook in juni was.
Kan iemand aangeven wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:05:
@ Foeps
Wat is jouw gemeten snelheid tov je abo en hoe meet je? (bedraad of via wifi)
En met welk programma meet je de snelheid en naar welke provider want dat is nogal krities voor het resultaat.
De testen uiteraard bedraad, rechtstreeks op het modem en achter een router ( Asus RT N66U ) en op verschillende servers of met verschillende test-bestanden van 1 Gb.
Choose one :P
http://www.glasvezel.nu/s...n?sort=asc&order=Provider
En ja ik weet echt wel hoe ik moet testen en de zaak moet configureren :P
Ligt gewoon aan OBN, dat had ik gelijk al door toen de snelheids-meter bleef steken op 30 Mbit.....
Jammer is dan, dat anno 2013 men weken nodig heeft om een snelheid aan te passen, is gewoon triest maar waar........ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30Mb is inderdaad laag.
In iedergeval weet je waar je mee bezig bent. Was mij natuurlijk niet bekend.

• Foeps
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:23:
30Mb is inderdaad laag.
In iedergeval weet je waar je mee bezig bent. Was mij natuurlijk niet bekend.
No problem, kijk ik kan er nog onderuit voor 1 Oktober als ik zou willen..... maar heb geen zin in Downtime en nieuwe troubles, dus ik wacht nog even geduldig af...... :9
Wil natuurlijk niet zeggen dat ik echt tevreden ben over de hele gang van zaken, ben benieuwd hoe ze dit gaan compenseren als alles in orde is..... de klacht is al een tijd terug doorgemaild naar OBN.

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:16
Nog meer mensen zonder verbinding in Tongelre?
edit: Ben weer terug. Sinds 6:10 weggeweest lijkt het.

[ Voor 38% gewijzigd door zzattack op 28-09-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Bijna vermoord door de vrouw gisteren. Wilde een filmpje huren, anderhalf aan het kloten geweest met de moviemax op de amino. Continue zwart scherm, crashen bij bladeren door filmaanbod e.d. en weer terug bij de laatst bekeken zender. Bovendien ontzettend traag. Vrouw not amused, en nog steeds geen internet. Net weer gebeld en het gaat weer een tree hoger in de leidinggevende schaal. Beloofd is vandaag antwoord te krijgen. Word vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Najah toch maar eens contact gehad met OBN over mijn "twee amino's" issue.

Ik heb dus netjes een netgear switch (GS105) in gebruik. 1 kabeltje van modem zit hier in, 1 kabeltje voor de Amino M540 en een kabeltje voor de Amino A140.

Zolang ik maar 1 amino aansluit is er niks aan de hand. Sluit ik de tweede amino aan en dan breekt alle hel los.

OBN heeft op afstand gemonitord en ze zien een hoog aantal packet drops. Maarjah wat veroorzaakt dat nu. Heb al twee verschillende switches geprobeerd. Allebei unmanged. Heb ik soms een sterkere switch nodig?

Wat gebruiken jullie voor een switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
vraagje, crasht de moviemax app bij jullie ook op de amino m540. of is deze traag?? Of heb ik nu alleen dat probleem. Heb al een keer opnieuw een update gedraaid zonder resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie hert op verschillende topics langskomen nu. Gaat allemaal over dezelfde dienst. Is ook allemaal hetzelfde, OBN, Vodafone, Lijbrandt, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alpha89 schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:46:

Ik heb dus netjes een netgear switch (GS105) in gebruik. 1 kabeltje van modem zit hier in, 1 kabeltje voor de Amino M540 en een kabeltje voor de Amino A140.

Zolang ik maar 1 amino aansluit is er niks aan de hand. Sluit ik de tweede amino aan en dan breekt alle hel los.

OBN heeft op afstand gemonitord en ze zien een hoog aantal packet drops. Maarjah wat veroorzaakt dat nu. Heb al twee verschillende switches geprobeerd. Allebei unmanged. Heb ik soms een sterkere switch nodig?

Twee amino's zou gewoon probleemloos moeten werken met elke simpele unmanaged switch. Zelfs een 100Mbit variant zou al ruimschoots genoeg moeten zijn. Heb je ook al andere kabels geprobeerd? Wat voor modem heb je en op welke poort van het modem heb je de switch aangesloten?

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 30-09-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Z
  • Laatst online: 29-07 20:39

X-Z

Ik gebruik exact dezelfde configuratie en had ook dezelfde issues. Na het aanpassen van de VLAN configuratie (IPTV op VLAN1 ipv ieder ander willekeurig VLAN) werkt alles probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 20:54
Nieuwe klant omgeving voor zowel ON als OnsBrabantNet klanten.
Echter vind ik het niet kunnen dat onderaan de pagina gewoon Google Ads code staat om je te volgen voor conversie... echt, moet dit op een KLANT omgeving?!

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Nieuwe klantomgeving voor ON (en OnsBrabantNet klanten). :9

Nieuwe Mijn ON ingesteld: username,pswrd. Daarna activatie e-mail ontvangen. De activatie via de meegezonden link werkt niet. Probleem is nu bij de Helpdesk bekend. Mijn ON is nu niet bereikbaar, ook niet op de oude manier. :? Ik hoop dat dit snel wordt hersteld. :Y

Werkt sinds vandaag weer, om 10:00 getest. :)F Nieuwe Mijn ON is een verbetering. :Y

[ Voor 12% gewijzigd door JeeVee op 02-10-2013 18:38 . Reden: Mijn ON werkt weer; 10:00 2 oktober ]

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
X-Z schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:20:
[...]

Ik gebruik exact dezelfde configuratie en had ook dezelfde issues. Na het aanpassen van de VLAN configuratie (IPTV op VLAN1 ipv ieder ander willekeurig VLAN) werkt alles probleemloos.
Ik neem aan VLAN op jouw Switch? Want die van mij heeft volgens mij geen VLANs.
JeeVee schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:02:
Nieuwe klant omgeving voor ON (en OnsBrabantNet klanten). :9

Nieuwe Mijn ON ingesteld: username,pswrd. Daarna activatie e-mail ontvangen. De activatie via de meegezonden link werkt niet. Probleem is nu bij de Helpdesk bekend. Mijn ON is nu niet bereikbaar, ook niet op de oude manier. :? Ik hoop dat dit snel wordt hersteld. :Y
Bij mij werkte het net gewoon :P

Edit: en nu nog steeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik (Eindhoven AB) krijg alleen maar een blauw scherm te zien. Ze zullen wel tegen wat probleemtjes zijn opgelopen.
Komt voor mij niet op een dag of wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
JeeVee schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:02:
Nieuwe klantomgeving voor ON (en OnsBrabantNet klanten). :9

Voor mij precies hetzelfde probleem, ook al doorgegeven, ben benieuwd hoeveel weken dit nodig heeft om te fiksen......

En het is opgelost ! Dat is snel, nu mijn snelheid nog :?

[ Voor 4% gewijzigd door Foeps op 02-10-2013 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Ik lees op de website van TotaalTV dat bij KPN en XS4ALL en Telfort vanaf nu ook Film1 beschikbaar is. Ook bij XMS/Lijbrandt, dus wellicht ook bij OBN/ON? Heb er echter nog niks over gelezen bij OBN zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
Voor zover het nog geen Telfort is, zit je aan deze pakketten vast: http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89

Update: issue is fixed. Alles nog eens van de stroom gehaald. Images van Amino's opnieuw geïnstalleerd en opeens was het issue weg. Corrupt image?

Had de helpdesk nog even gebeld om door te geven dat het issue weg was. De mevrouw die ik daar aan de lijn had gaf aan dat 2e lijns wel al had gereageerd. Volgens hun was het te adviseren om een 100Mbit switch te gebruiken i.p.v. 1000Mbit.... Euh jah.... -O-

Najah, volgens mij heb ik nu wel alles werken zoals het zou moeten! en dat 1 week en 3 dagen nadat het allemaal live had moeten gaan :P

Valt me nog mee. Overstap van KPN naar Ziggo destijds was schokkender 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NMe schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:03:
Hmm, vandaag een brief in de bus dat ON vanaf oktober vooruit betaald wil worden in plaats van achteraf. Fijn, maar dan moet ik even ruim 150 euro in één maand aftikken omdat ze tegelijk geld willen zien voor september (achteraf) en oktober (vooruit). En natuurlijk mag je opzeggen omdat de voorwaarden veranderen, maar stiekem is overstappen vaak duurder en sowieso lastig. Verder mag je de klantenservice bellen als je het niet in één keer kan betalen maar stiekem vermaken ze ook met een betalingsregeling nog hun probleem tot mijn probleem.

Ik ga dit maar als een mooie gelegenheid zien om mijn totaalpakket 100 Mbit (76 euro) terug te schroeven naar een abo met alleen internet (42 euro). Dat mogen ze dan wel één maandje verdubbelen... Tv kijk ik toch niet en ik heb niet eens een telefoon. Mooie manier van slapende honden wakker maken, zonder deze brief was ik én nog tevreden geweest én was ik elke maand netjes 76 euro blijven aftikken. :z
Oh, fijn. Ze hebben alsnog 2x76 euro afgeschreven in plaats van 1x76 euro en whatever een maandabonnement voor alleen internet kost. Loze beloftes van de klantenservice dus om me vooral klant te laten blijven en dik te blijven dokken. Deze jongen gaat op zoek naar een provider die niet liegt (of in het beste geval: incapabel is).

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
Op dit moment heb ik alleen de internetdienst van ON.
Echter zit ik er nu aan te denken om ook TV erbij te pakken alleen twijfel ik tussen Digitale TV ( DVB-C ) en de Interactieve TV( idtv/iptv )

Begrijp ik het goed dat de interactieve TV via de modem gaat en je dus geen 100mbit meer overhoud voor het internet? In dat geval neig ik meer naar DVB-C eigenlijk.

Ik heb momenteel canal digitaal via de schotel en ben eigenlijk tevreden over het beeld dus ben bang dat ik er niet op voorruit ga qua kwaliteit maar ik wil gewoon af van Canal Digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
En we hebben nu ook internet van ON. Nu alleen eens op zoek naar een nieuwe router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Henkske schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 13:04:
Op dit moment heb ik alleen de internetdienst van ON.
Echter zit ik er nu aan te denken om ook TV erbij te pakken alleen twijfel ik tussen Digitale TV ( DVB-C ) en de Interactieve TV( idtv/iptv )

Begrijp ik het goed dat de interactieve TV via de modem gaat en je dus geen 100mbit meer overhoud voor het internet? In dat geval neig ik meer naar DVB-C eigenlijk.

Ik heb momenteel canal digitaal via de schotel en ben eigenlijk tevreden over het beeld dus ben bang dat ik er niet op voorruit ga qua kwaliteit maar ik wil gewoon af van Canal Digitaal.
Ik zou zeggen als je tevreden bent blijf waar je bent. Ik ben echt not amused over TV bij OBN.

Wij zijn van Ziggo naar OBN gegaan met TV... Die Amino decoders zijn gewoon ruk! Ik mis mijn Humax 5200 extreem. Je kan maar 1 ding tegelijk opnemen... De functies zijn gewoon niet logisch... Interactieve apps willen soms gewoon niet opstarten en doen het naar een aantal dagen opeens weer. Om nog maar te zwijgen op de TV app die ooit eens voor IOS 3 is ontwikkeld ofzo :+

De oude storingen die ik bij Ziggo niet meer had (geluid valt weg, blokjes) zijn weer terug. En dat voor een decoder waar ze normaal 275 EURO voor durven te tellen....

Enige waar ik tevreden over ben is de zap-snelheid en dat de kwaliteit gelijk is aan Ziggo.

Als nu via analoog signaal meer HD-zenders werden geleverd dan prikte ik de Humax meteen weer in.

Flink aan het aftellen tot jaar 1 voorbij is. Dan waarschijnlijk weer terug naar Ziggo in ieder geval met TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geluid en blokjes heeft niets met de decoder te maken maar is een storing in het netwerk. Direct melden en blijven melden als ze het serieus willen oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb vandaag eindelijk IPV6 van OnsBrabantNet aan de praat op de me Ubuntu server.
Het was nogal onduidelijk hoe het in elkaar zat omdat Edutel een aparte prefix heeft van 40 bits.
Nu nog wat scriptjes maken die het automatiseren tijdens opstarten.
De standaard comcast voordelen werken namelijk niet.

Voorbeeld:
IPv4: 88.159.BBB.CCC

Edutel IPv6 bestaat uit de volgende bits: [40-bit Edutel Prefix] + [16-bit, 16-LSB van je IPv4 adres] + [ 16-bit zelf te kiezen] + [ ::1]

BBB en CCC moet je converteren naar HEX.

Voorbeeld:
ipv4: 88.159.001.002
BBB = 001 in hex 01
CCC = 002 in hex 02
[40-bit Edutel Prefix] = 2a01:670:6a

Dus je IPv6 = 2a01:670:6a01:0200::1

[ Voor 39% gewijzigd door vDorst op 07-10-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Edutel 6rd prefix is inderdaad 40 bits (die is overigens wel afhankelijk van je subnet) en daarnaast moet je inderdaad de laatste 16 bits van je IPv4 adres erin zetten. Op die manier houdt je een /56 prefix over en daarachter mag je het inderdaad zelf invullen. Dus als je een /64 wilt overhouden moet je nog 8 bits zelf verzinnen.

De 6rd instellingen worden normaal gesproken overigens via DHCP optie 212 meegestuurd en kunnen zo door een router met 6rd ondersteuning automatisch geconfigureerd worden. Alleen als je een statisch IP hebt of een apparaat dat geen automatisch configuratie ondersteund (zoals een Ubuntu server) moet je de instellingen inderdaad handmatig configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Barre73 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:41:
Geluid en blokjes heeft niets met de decoder te maken maar is een storing in het netwerk. Direct melden en blijven melden als ze het serieus willen oppakken.
Oowh! Ik was al bang dat het weer mijn bekabeling zou zijn. |:(

Maar als het een issue is dan zal ik inderdaad de helpdesk maar weer eens gaan bellen.

Echt iritant. Soms 2 uur storingsloos tv en dan begint de zeik opeens weer. soms zelfs om de 10 minuten.

Lijkt er ook op dat die Amino af en toe gewoon helemaal uit moet om zijn cache te clearen ofzo... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ubuntu heeft dus geen autoconfiguratie met ISC dhcp client.
De optie 212 wordt wel binnen gehaald maar doet er verder helemaal niks mee.
Ook internet heeft niet een goede oplossing dan een eigen HOOK script te maken om het af te handelen.

Ik ga vanavond eens dhcpcd 5.5 proberen. Deze zou wel 6rd ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alpha89 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:55:
[...]

Oowh! Ik was al bang dat het weer mijn bekabeling zou zijn. |:(

Maar als het een issue is dan zal ik inderdaad de helpdesk maar weer eens gaan bellen.

Echt iritant. Soms 2 uur storingsloos tv en dan begint de zeik opeens weer. soms zelfs om de 10 minuten.

Lijkt er ook op dat die Amino af en toe gewoon helemaal uit moet om zijn cache te clearen ofzo... :X
Bij IPTV is het op zich simpel. Bekabeling kan bijna niet. Als de kabel niet goed is komt er geen signaal binnen. Het is niet zoals bij Coax dat het signaal minder sterk kan zijn of zo, waardoor je storingen krijgt. Wat jij omschrijft had ik een paar weken geleden ook (Concepts). Het is een probleem in de multistream en vaak heb je het niet op alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wel veel te kort door de bocht, als je brakke UTP bekabeling of een brakke switch hebt of een vieze vezel tussen wijkcentrale en je huis kun je last krijgen van packetloss. En zeker omdat de IPTV streams UDP verkeer zijn (geen foutcorrectie) kan je dat zeker wel zien als blokjes / haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Hmmm... najah ik heb een fluke mogen lenen op het werk. Heb dat ding alle mogelijke testen laten uitvoeren. Niks van een kabelbreuk of verkeerde combinaties. Dan ga ik er lichtelijk vanuit dat de kabel in orde is.

Monteurs van Reggefiber zijn paar weken terug nog langs geweest bij een ander issue. Die hebben alles doorgemeten en het signaal was binnen de normen.

Maarjah, als ze UDP gebruiken dan is ieder storinkje meteen raak ja... Het shitte is dat Ziggo afgelopen half jaar helemaal storingsvrij was... en nu zijn we om op glas en nu hebben we het gezeik weer. Mijn mede huisgenoten kijken me nu boos aan... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 20:08
vDorst schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:23:
Ik heb vandaag eindelijk IPV6 van OnsBrabantNet aan de praat op de me Ubuntu server.
Het was nogal onduidelijk hoe het in elkaar zat omdat Edutel een aparte prefix heeft van 40 bits.
Nu nog wat scriptjes maken die het automatiseren tijdens opstarten.
De standaard comcast voordelen werken namelijk niet.

Voorbeeld:
IPv4: 88.159.BBB.CCC

Edutel IPv6 bestaat uit de volgende bits: [40-bit Edutel Prefix] + [16-bit, 16-LSB van je IPv4 adres] + [ 16-bit zelf te kiezen] + [ ::1]

BBB en CCC moet je converteren naar HEX.

Voorbeeld:
ipv4: 88.159.001.002
BBB = 001 in hex 01
CCC = 002 in hex 02
[40-bit Edutel Prefix] = 2a01:670:6a

Dus je IPv6 = 2a01:670:6a01:0200::1
Ik wist niet dat IPv6 reeds geactiveerd was?
Moet je het met bovenstaande handmatig instellen of stelt mijn router het automatisch in?

Heb een Asus ac66U met de laatste merlin firmware, IPv6 staat op automatisch instellen.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Amino M540 en M532 via 100 mb switch aangesloten, werkt prima! Op allebei de TV's HD kijken zonder haperingen (tegelijk, en de 532 hangt zelfs via een Homeplug aan de switch).

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Gijs007 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:31:
[...]

Ik wist niet dat IPv6 reeds geactiveerd was?
Moet je het met bovenstaande handmatig instellen of stelt mijn router het automatisch in?

Heb een Asus ac66U met de laatste merlin firmware, IPv6 staat op automatisch instellen.
Ik gebruikt een computer als routers met daarop Ubuntu als besturingssysteem.
Dus werkt het instellen net iets anders.

Je router moet naast IPv6 ook 6RD (Six Rapid Development) protocol ondersteunen. Wikipedia: IPv6 rapid deployment
Ik weet niet of OnsBrabantNet dit overal mee stuurd.
Als je dit handmatig in kan stellen dan zal het ook wel werken.

[ Voor 9% gewijzigd door vDorst op 08-10-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdh1981
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 14:11
Zojuist is mij opgevallen dat mijn internet verbinding traag is. Heb wat testjes gedaan waaronder een desktop direct aan de modem te hangen en daarna met een laptop (lan kabel).
Beide testen komen op hetzelfde uit. Ook heb ik direct Onsbrabantnet gebeld en die gaan het uitzoeken.
Wat ook opvallend was dat ik ondertussen aan de lijn hing met OBN en gelijk een speedtest uitvoerde dat de telefoon verbinding begon te haperen. :'(
Zijn er meer mensen met problemen in de regio?

zie screendumps.
Localie : Dommelen-noord
verbinding:100/100

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/1629/wocc.jpg

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
vDorst schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:30:
[...]

Ik gebruikt een computer als routers met daarop Ubuntu als besturingssysteem.
Dus werkt het instellen net iets anders.

Je router moet naast IPv6 ook 6RD (Six Rapid Development) protocol ondersteunen. Wikipedia: IPv6 rapid deployment
Ik weet niet of OnsBrabantNet dit overal mee stuurd.
Als je dit handmatig in kan stellen dan zal het ook wel werken.
Nope, router ondersteund blijkbaar geen 6RD want het werkt op dit moment niet.

Ik kan wel een static IP instellen maar weet niet wat mijn Ipv6 gateway IP is en de WAN Prefix Length.

Router ondersteund wel 6RD, maar het lijkt nog niet goed te werken volgens de IPV6 test.net

[ Voor 6% gewijzigd door Gijs007 op 08-10-2013 22:07 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
VonFoX schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:34:
Amino M540 en M532 via 100 mb switch aangesloten, werkt prima! Op allebei de TV's HD kijken zonder haperingen (tegelijk, en de 532 hangt zelfs via een Homeplug aan de switch).
LOL dat heb ik dus ook gedaan. Alleen brak toen alle hel los op het netwerk. Nu maar alles met UTP gedaan.

Wat voor switch heb je trouwens in gebruik als ik vragen mag :)

Wil toch eens uitsluiten of die haperingen ontstaan omdat ik een gigabit switch gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Een oude 100 mbit switch die ik nog had liggen. De kinderen zaten in de woonkamer IPTV te kijken, toen ik de 2e TV via IPTV aansloot kwamen er geen klachten ;)

Gewoon op 2 TV's HD kijken :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Gijs007 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:51:
[...]
Router ondersteund wel 6RD, maar het lijkt nog niet goed te werken volgens de IPV6 test.net
Kan je je WAN en LAN ipv6 adres zien?

2a01:670:6aXX:XXNN:<Random>
Belangrijkste dat alles voor de NN gelijk is en dan NN op beide interfaces verschillend is.

Ik heb het nu opgelost in ubuntu met de standaard dhclient met een script die 6rd parameters leest en wan en lan ip-adressen insteld.
En dhcp-dns-ra server gebruikt ik DNSMASQ 2.66.
Voordeel van dnsmasq is dat je de prefixen niet meer in te stellen. Dnsmasq kan deze zelf detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
vDorst schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:34:
[...]

Kan je je WAN en LAN ipv6 adres zien?

2a01:670:6aXX:XXNN:<Random>
Belangrijkste dat alles voor de NN gelijk is en dan NN op beide interfaces verschillend is.

Ik heb het nu opgelost in ubuntu met de standaard dhclient met een script die 6rd parameters leest en wan en lan ip-adressen insteld.
En dhcp-dns-ra server gebruikt ik DNSMASQ 2.66.
Voordeel van dnsmasq is dat je de prefixen niet meer in te stellen. Dnsmasq kan deze zelf detecteren.
Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Gijs>ipconfig

Windows IP Configuration

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix . :
IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2a01:670:6c9d:d800:3589:f356:4dbf:da21
Temporary IPv6 Address. . . . . . : 2a01:670:6c9d:d800:1def:8a27:ca95:9d25
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::3589:f356:4dbf:da21%3
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.44
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : fe80::ae22:bff:fe2e:b500%3
192.168.1.1

Tunnel adapter isatap.{1ECA3211-6725-4C7E-83CB-81BBF9EE780B}:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected

Tunnel adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fd:1041:387c:3f57:fed3
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::1041:387c:3f57:fed3%5
Default Gateway . . . . . . . . . :

Router:
LAN IPv6 Address: 2a01:670:6c9d:d800::1
LAN Prefix Length: 56
LAN IPv6 Prefix: 2a01:670:6c9d:d800::

Geen idee waarom Ipv6 toch niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien moet je de firewall in de router nog configureren? Wat versta je trouwens onder niet goed werken, kun je bijvoorbeeld pingen naar ipv6.google.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
ik222 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:34:
kun je bijvoorbeeld pingen naar ipv6.google.com?
Nope, en http://test-ipv6.com/ geeft alleen mijn Ipv4 resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Gijs007 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:14:
[...]

PC:
IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2a01:670:6c9d:d800:3589:f356:4dbf:da21

Router:
LAN IPv6 Address: 2a01:670:6c9d:d800::1
LAN Prefix Length: 56
LAN IPv6 Prefix: 2a01:670:6c9d:d800::

Geen idee waarom Ipv6 toch niet goed werkt.
Het probleem is denk ik, dat je router nu 2 netwerken heeft met de zelfde subnet 2a01:670:6cXX:XX00.

Volgens mij moet elke interface in je router een andere subnet krijgen.
Net als bij IPv4. (Maar ik kan het fout hebben?!?)

Ik heb de volgende server setup thuis:
WAN interface:
2a01:670:6cXX:XX00::1
LAN interface
2a01:670:6cXX:XX01::1

PC heeft
2a01:670:6cXX:XX01::<RANDOM GETAL>

Ik weet niet in hoeverre je zelf dingen kan instellen in je router.

[ Voor 30% gewijzigd door vDorst op 10-10-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Maandagavond rond half 10 ineens alle diensten weg, internet, iptv, telefonie, analoge tv. Alle lampjes op het modem ook uit (behalve power). Nu werkt alles weer, meer mensen last van gehad ?

[ Voor 15% gewijzigd door VonFoX op 15-10-2013 08:30 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Hier in midden Limburg niet in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
grrrr, heb mijn 2e amino binnen (a140) voor op de slaapkamer, aansluiten en blijft ie hangen op connect to network. Kan er dus niets mee. Kan het zijn dat het DHCP bij ON aangepast moet worden zodat ook de A140 bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

ON hoeft niets te doen zodat je een 2e Amino kunt gebruiken. Switch ertussen en gaan. Weet je zeker dat de Amino geschikt is?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Switch zit er tussen, maar ook zonder switch zelfde resultaat. Connect to nerwork.
De Amino is geschikt, komt zelfs van ON af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik even contact opnemen met ON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

SparC-EHV schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:13:
Switch zit er tussen, maar ook zonder switch zelfde resultaat. Connect to nerwork.
Dat de Amino van ON is zegt niets, blijkbaar heb je binnen het ON netwerk verschillende Amino instellingen, moet je eens zoeken in dit topic.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Ga ik zo ook even doen. Het is namelijk meteen bij het inladen van het image. Kan dus ook helemaal niets met het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hem nieuw of 2e hands?

Zie de reactie van Barre73 op 24 augustus hierover in dit topic blz 108:
Wat de Amino betreft: Die werkt meteen, hoeft niet apart geactiveerd te worden. Je zal er wel eentje moeten scoren. Hetzij bij je provider (duur...) hetzij via MP. Let dan wel op dat die is gebruikt op hetzelfde netwerk als dat van jou. Provider maakt niet uit. Maar als je nu WMP+ hebt dan mag het geen Amino zijn die op een WGDO netwerk draaide.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
SparC-EHV schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:13:
Had ik ook. Op gegeven moment deden ze het allebei niet meer.

Heel vaak beide amino's en switch van de stroom gehaald en opeens werkte het.

Misschien ook de software eens opnieuw downloaden van het netwerk?

Helpdesk had geen idee wat het was. Adviseerde mij allen een 100Mbit switch te pakken ipv 1000.

[ Voor 9% gewijzigd door Alpha89 op 15-10-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Nieuw, tenminste zo lijkt. Komt via On zelf dus officieel kanaal. De m540 werkte inderdaad meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Alpha89 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:34:
[...]

Misschien ook de software eens opnieuw downloaden van het netwerk?
Daar zit het probleem, het is een eerste boot. Dus recovery image wil starten, maar dan geen connectie met netwerk. Krijg dus geen image/install van ON waardoor ik niets met het apparaat kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
SparC-EHV schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:34:
Nieuw, tenminste zo lijkt. Komt via On zelf dus officieel kanaal. De m540 werkte inderdaad meteen.
Wel grappig om te zien dat jij ook een A140 en M540 hebt en issues hebt :P .

Krijg nu toch het gevoel dat er nog wat anders speelt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Alpha89 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:37:
[...]

Wel grappig om te zien dat jij ook een A140 en M540 hebt en issues hebt :P .

Krijg nu toch het gevoel dat er nog wat anders speelt :P.
Ik heb 2x M540 en 1x een A140 op een 1000 Mbit switch zitten sinds een week en het werkt perfect.
Het zou dus zeker moeten kunnen werken!

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Geprobeerd, gig switch, 100 mb switch, rechtsreeks (waarop de 540 wel werkt), zelfde probleem.. Connect to network, network error -->reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
SparC-EHV schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:49:
Geprobeerd, gig switch, 100 mb switch, rechtsreeks (waarop de 540 wel werkt), zelfde probleem.. Connect to network, network error -->reboot
En de A140 rechtstreeks op het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Alpha89 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:43:
[...]

En de A140 rechtstreeks op het modem?
Geprobeerd ( rechtsreeks (waarop de 540 wel werkt) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Bel OBN dan als die a140 rechtstreeks aangesloten is. Eens kijken wat ze zien.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foeps
En eindelijk na 6 weken mijn juiste snelheid gekregen......100 Mbit ! ipv 30 Mbit , hehe, blij dat het toch nog gelukt is.... 8)7 _/-\o_

Nu nog regelen dat ik telefoon instellingen kan wijzigen in ' MijnBrabantBet ' die is bij mij helemaal niet zichtbaar ..... zal wel weer een belletje worden ..... enigste wat ik daarin kan veranderen zijn mijn mail-instellingen |:(

[ Voor 45% gewijzigd door Foeps op 15-10-2013 23:52 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 50 Laatste