Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 19:30
Zo Ziggo TV weer in huis. Heerlijk mijn Humax weer in gebruik. Wat een ..... decoders zijn die Amino's toch. Als je iets weggooit is het meteen weg, wil je iets opnemen moet je net niet 3x op OK drukken. Zo onlogisch dat ding...

Ik moet nu dus de conclusie trekken dat beeld en geluid niet beter is op glasvezel. Enige wat echt beter is, is de zap snelheid. Daar is dan ook alles mee gezegd.

Vanavond OBN bellen met de vraag of ik over kan naar Internet + bellen.

Reden dat ik wegga is vooral: decoders, storingen in beeld en geluid en vaak haperen van iTV-diensten.

[ Voor 12% gewijzigd door Alpha89 op 17-10-2013 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Met OBN heb je als het goed is ook een analog + DVB-C aansluiting gekregen?
ik gebruikt de analoge kabel en de DVB-C meer dan i-tv.
DCB-C heeft geen encryptie en dus makkelijk op elke DVB-C TV en decoder te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
En opeens tv op de slaapkamer, Jippiee ;-)

@alpha89. Snap het niet, decoder werkt best goed imho, Storingen in beeld en geluid zijn mij onbekend, tenzij je met een powerline of brakke UTP kabel werkt. Het enige wat ik ervaar als problematisch is de Moviemax videotheek ap. Dat hebben ze bij UPC beter voor elkaar.

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hier ook meerdere Amino's in huis staan en die werken echt prima en stabiel, behalve soms de VoD diensten inderdaad.

Maar vooral als ik ze vergelijk met de UPC mediaboxen zijn Amino's echt een verademing op het gebied van stabiel en zonder problemen televisie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heb al jaren digitale TV, maar IPTV van OBN en de Amino decoders zijn echt wel prima hoor. Nooit storing beeld/geluid.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
SparC-EHV schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:17:
En opeens tv op de slaapkamer, Jippiee ;-)

@alpha89. Snap het niet, decoder werkt best goed imho, Storingen in beeld en geluid zijn mij onbekend, tenzij je met een powerline of brakke UTP kabel werkt. Het enige wat ik ervaar als problematisch is de Moviemax videotheek ap. Dat hebben ze bij UPC beter voor elkaar.
Meerdere UTP's en STP's geprobeerd, meerdere switches, rechtstreeks op modem aangesloten helpt allemaal geen klap. Heb alle kabels gefluked :P

Decoder is echt bagger slecht. Helemaal als je van een Humax iHDR-5200C afkomt... Die goedkoper is dan de M540 met zijn €270,-.... Ik kan je zo een lijst met 30 punten ophoesten die echt raar zijn op de M540.

Wellicht zijn mijn eisen gewoon hoger dan die van jullie :) . Vind het top dat het bij jullie wel werkt maar die ervaring heb ik helaas niet. -O- . Over Internet en Telefonie trouwens 0 klachten sinds mijn issues zijn opgelost. Top zo!

Had overigens op mijn facebook account geplaatst dat ik weer terug ging. Kreeg 5+ reacties van mensen die dezelfde ervaringen hebben met iTV over fiber en inmiddels weer terug zijn bij Ziggo.
vDorst schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:54:
Met OBN heb je als het goed is ook een analog + DVB-C aansluiting gekregen?
ik gebruikt de analoge kabel en de DVB-C meer dan i-tv.
DCB-C heeft geen encryptie en dus makkelijk op elke DVB-C TV en decoder te gebruiken.
Klopt, maar aantal HD zenders en zenders überhaupt is wel heel beperkt dan. Daarom keuze terug naar Ziggo.

[ Voor 40% gewijzigd door Alpha89 op 17-10-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je maakt me toch heel nieuwsgierig: wat zou dan die lijst zijn met punten die echt raar zijn op de M540? Ik heb em ook en ik zie het niet zo denk ik... Maar vertel toch eens?

Trouwens: Die storingen in beeld en geluid zouden wel eens helemaal niets met je decoder te maken kunnen hebben gehad. Ik heb ze regelmatig gehad in de laatste paar maanden maar door mijn werk weet ik dan toevallig dat er problemen in de multicast zaten in mijn PC gebied. Dat meld je dan weer en dan gaat KPN-ITNS daar weer mee aan de slag. Heeft te maken met de hele snelle groei van alle apparatuur. Niet alle apparatuur die in het corenetwerk geplaatst is bleek even foutenvrij...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Barre73 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:14:
Je maakt me toch heel nieuwsgierig: wat zou dan die lijst zijn met punten die echt raar zijn op de M540? Ik heb em ook en ik zie het niet zo denk ik... Maar vertel toch eens?
Ik en mijn grote mond haha |:( Najah ik ga ze niet alle 30 uittypen maar:

Grootste problemen zit het em in het willen opnemen van dingen die vlak achter elkaar op twee verschillende zenders bezig zijn. Ik wil bijvoorbeeld Rob's grote tuinverbouwing en Eigen huis en tuin kunnen opnemen. Daar doet dat ding gewoon moeilijk over. Heb zitten spelen met het eerder starten en eindigen, maar dat had weinig effect. Daarnaast het opnemen van The Big Bang Theory en daar achteraan meteen 2,5 men. Wat doet dat ding. Kapt TBBT af en zet het eind van TBBT bij 2,5 men... :o .

Dus:
  • Opnemen twee dingen tegelijk kan niet;
  • Opnemen twee dingen achterelkaar op twee zenders kan niet;
  • Opnemen twee dingen achterelkaar op 1 zender kan, maar dan hakt ie midden erin af;
  • Optie om een opnamen aan te passen (eerder beginnen of later) kan niet;
  • Als ik iets verwijder wordt ik niet gewaarschuwd dat iets verwijderd gaat worden;
  • Als ik iets wil opnemen dan moet ik hier (naar mijn mening) te vaak voor klikken;
  • Ik kan niet TB&B (voor moeders niet mij!) voor de rest van mijn leven op ma, di, woe, don en vrij opnemen. Kan maar per week. Dus vrijdag eraan denken dat ik voor volgende week moet inplannen;
  • Guide laat niet zien uit welk jaar een film is;
  • Guide loopt niet soepel en springt raar vooruit (wel über snel trouwens);
  • Guide kan niet per dag vooruit springen je moet gewoon snel genoeg loslaten wil je juist eindigen;
  • Teletekst heeft een raar onduidelijker font (niet hetzelfde als bijvoorbeeld op NOS.nl);
  • Teletekst kun je bij het weer niet wisselen met knopjes tussen de pagina's;
  • Beeld is fletser dan Ziggo (minder kleur lijkt het haast zelfde HDMI poort met zelfde instellingen);
  • Onder het kijken van een opgenomen iets kun je niet de informatie van dat product bekijken;
  • Spoelen is waaaaaay trager dan bij de Humax;
  • Humax kan FTP-en en DNLA-en, opgenomen spul zo eraf trekken;
  • .....
Zo kan ik nog wel ff doorgaan... Durf te wedden dat hierboven dingen zitten die ik nog niet gevonden heb of verkeerd heb begrepen. Maar ik denk dat een aantal dingen toch wel accuraat zijn. Onze kleine irritatieslijst samen met de storingen heeft gewoon ervoor gezorgd dat we Ziggo gebeld hebben. En het was gisteren echt een verademing om gewoon de Humax weer aan te kunnen zetten.

Je zou toch verwachten dat ze bij GlasHartMedia eens goed in de keuken van de buren hebben gekeken... Maar dat is dus niet zo...
Barre73 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:14:
Trouwens: Die storingen in beeld en geluid zouden wel eens helemaal niets met je decoder te maken kunnen hebben gehad. Ik heb ze regelmatig gehad in de laatste paar maanden maar door mijn werk weet ik dan toevallig dat er problemen in de multicast zaten in mijn PC gebied. Dat meld je dan weer en dan gaat KPN-ITNS daar weer mee aan de slag. Heeft te maken met de hele snelle groei van alle apparatuur. Niet alle apparatuur die in het corenetwerk geplaatst is bleek even foutenvrij...
Interessant. Heb net geprobeerd mijn abonnement aan te passen. Dat mocht niet. Moet perse een jaar lang All in one betalen. Helaas pindakaas. Krijg je als je voor een jaar een contract afsluit. Ga nu dus boven M540 aansluiten. De kleine 140 verkoop ik. Ik ga het gewoon de komende maanden flink testen en de technische dienst stalken.

[ Voor 5% gewijzigd door Alpha89 op 17-10-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opnemen op de Amino is wel vrij beperkt inderdaad dus ik kan me voorstellen dat je ervaring wat minder is als je dat veel gebruikt.

Hier heb ik gelukkig voor het grootste deel nog ongecodeerde IPTV streams waardoor ik opnemen lekker door mijn server met TVHeadend laat doen. Daarmee kan ik in theorie zoveel dingen tegelijk opnemen als dat de 100Mbit verbinding aan kan... Niet dat ik dat gebruik maar het is wel heel fijn dat elke XBMC client in huis de centraal opgeslagen opnames vervolgens kan terugspelen. Overigens ook al mochten die streams ooit gecodeerd worden dan stop ik gewoon een DVB-C tuner in mijn server, opnemen doe ik toch alleen op de zenders die ook via DVB-C FTA te ontvangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap waarom ik zoveel minder problemen ondervindt dan jij... Ik neem heel af en toe iets op en dan kijk ik dat later weer terug. Al die dingen die jij hier aangeeft probeer ik nooit en merk ik dus ook nooit..

Maar als het je irriteert dan geef ik je gelijk hoor. Ook al ben ik zeer overtuigd glasvezel fan, ik wil best toegeven dat er zaken beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Ja, we zijn een beetje opname freaks. Had er meer van verwacht.

Als we geen storingen hadden was het qua normaal tv kijken acceptabel geweest.

Maar had gehoopt dat fiber toch wel twee of meer dingen kon opnemen. Helaas.

Nu dus wel hogere kosten per maand. Maar het zij zo... Reminder in mijn agenda gezet om volgend jaar juli de boel op te zeggen. In de tussentijd houd ik de Amino updates in de gaten. Ziggo is wel gewoon maandelijks opzegbaar, wss nog door oude contract.

[ Voor 14% gewijzigd door Alpha89 op 17-10-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ben benieuwd naar de wintertijd omschakeling vannacht. Dat is nog nooit goed gegaan hier (altijd alles herstarten ...).

Update: is gewoon goed gegaan :)

[ Voor 13% gewijzigd door VonFoX op 27-10-2013 08:39 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is het ook 'gewoon' goed gegaan deze keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Ik zou graag willen inloggen op mijn packetfront om een intern IP adres toe te wijzen voor mijn mediaspeler. Ik kan alleen niet vinden hoe ik dat zou moeten doen. OBN site helpt me ook niet verder. Iemand die me kan helpen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Alpha89 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:40:
[...]
  • Opnemen twee dingen tegelijk kan niet;
Check, dat is idd niet mogelijk.
  • Opnemen twee dingen achterelkaar op twee zenders kan niet;
  • Opnemen twee dingen achterelkaar op 1 zender kan, maar dan hakt ie midden erin af;
stel de voorloop en uitlooptijd in op 0 minuten en het zal waarschijnlijk wel gaan, maar dan heb je het risico dat er een stukje gemist wordt...
  • Optie om een opnamen aan te passen (eerder beginnen of later) kan niet;
Je kunt handmatig iets opnemen en instellen als omweg, maar het zou eigenlijk wel iets handiger zijn als je een geplande opname zou kunnen aanpassen...
  • Als ik iets verwijder wordt ik niet gewaarschuwd dat iets verwijderd gaat worden;
Als ik wel ergens een hekel aan heb dan is het aan dit soort waarschuwingen voor click-idioten geïntroduceerd door MS... ("Weet u zeker ...", "Weet u het heel zeker...")...
  • Als ik iets wil opnemen dan moet ik hier (naar mijn mening) te vaak voor klikken;
Een beetje tegenstrijdig met je vorige punt...
  • Ik kan niet TB&B (voor moeders niet mij!) voor de rest van mijn leven op ma, di, woe, don en vrij opnemen. Kan maar per week. Dus vrijdag eraan denken dat ik voor volgende week moet inplannen;
Gezien het programma is dat een pluspunt ;), maar als omweg: dit zou je kunnen doen door voor iedere dag van de week een reeks op te stellen.
  • Guide laat niet zien uit welk jaar een film is;
Dat heeft weinig met de Amino te maken maar meer met het invullen van de info...
  • Guide loopt niet soepel en springt raar vooruit (wel über snel trouwens);
  • Guide kan niet per dag vooruit springen je moet gewoon snel genoeg loslaten wil je juist eindigen;
Tja... het is maar wat je gewend bent...
  • Teletekst heeft een raar onduidelijker font (niet hetzelfde als bijvoorbeeld op NOS.nl);
Check
  • Teletekst kun je bij het weer niet wisselen met knopjes tussen de pagina's;
Nooit naar gekeken, kan ik dus niets van zeggen...
  • Beeld is fletser dan Ziggo (minder kleur lijkt het haast zelfde HDMI poort met zelfde instellingen);
Lees: het beeld van Ziggo is veel gesatureerder om artifacts te verdoezelen. (Dit was bij UPC zeker het geval in het begin en als je dan eenmaal zulke verzadigde kleuren hebt dan kun je natuurlijk niet meer terug, ook niet wanneer de DVB-C streams veel beter zijn geworden...
  • Onder het kijken van een opgenomen iets kun je niet de informatie van dat product bekijken;
Nooit geprobeerd
  • Spoelen is waaaaaay trager dan bij de Humax;
Ik kan het niet vergelijken, maar ik vind het snel genoeg gaan...
  • Humax kan FTP-en en DNLA-en, opgenomen spul zo eraf trekken;
Dat zal er binnenkort ook wel afgaan als ze de streams toch moeten gaan encrypten van de content leveranciers...
Je zou toch verwachten dat ze bij GlasHartMedia eens goed in de keuken van de buren hebben gekeken... Maar dat is dus niet zo...
Financieel had Glashart KPN nodig, maar voor de kwaliteit/innovatie is het een 'dodelijke' partner...

[...]
Interessant. Heb net geprobeerd mijn abonnement aan te passen. Dat mocht niet. Moet perse een jaar lang All in one betalen. Helaas pindakaas. Krijg je als je voor een jaar een contract afsluit.
Tja, dat is bij alle providers zo, je zit nu waarschijnlijk ook minimaal voor een jaar vast aan Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
servies schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:25:
[...]

stel de voorloop en uitlooptijd in op 0 minuten en het zal waarschijnlijk wel gaan, maar dan heb je het risico dat er een stukje gemist wordt...
En dat willen we dus echt niet ;-)
[...]

Je kunt handmatig iets opnemen en instellen als omweg, maar het zou eigenlijk wel iets handiger zijn als je een geplande opname zou kunnen aanpassen...
Dat bedoel ik.
[...]

Als ik wel ergens een hekel aan heb dan is het aan dit soort waarschuwingen voor click-idioten geïntroduceerd door MS... ("Weet u zeker ...", "Weet u het heel zeker...")...
Dus je hebt nog nooit perongeluk iets wegegooid waarbij je dit gezicht trok: ;w . Ik wel.
[...]

Een beetje tegenstrijdig met je vorige punt...
Nou nee. Verwijderen is BAM weg. Opnemen is: klik, klik, klik. Humax is gewoon klik klaar.
[...]
Gezien het programma is dat een pluspunt ;), maar als omweg: dit zou je kunnen doen door voor iedere dag van de week een reeks op te stellen.
Ja, maar na de eerste week is het dus weg. Moet je het wéér doen.
[...]
Dat heeft weinig met de Amino te maken maar meer met het invullen van de info...
Waar komt die info dan vandaan? Ik zou verwachten dat de zenders dit ophoesten en niet dat bij Glashart iemand dit met het handje zit over te typen. Ik denk dat ze de data of weghalen of juist niet kunnen tonen.
[...]

Lees: het beeld van Ziggo is veel gesatureerder om artifacts te verdoezelen. (Dit was bij UPC zeker het geval in het begin en als je dan eenmaal zulke verzadigde kleuren hebt dan kun je natuurlijk niet meer terug, ook niet wanneer de DVB-C streams veel beter zijn geworden...
Kan best, maar daardoor voor mijn gevoel wel minder flets en nog steeds scherp. De film 2012 afgelopen weekend was gewoon top om te kijken!
[...]
Ik kan het niet vergelijken, maar ik vind het snel genoeg gaan...
We haten pauzes. Dus hier is het echt funest :P
[...]

Dat zal er binnenkort ook wel afgaan als ze de streams toch moeten gaan encrypten van de content leveranciers...
Dat zien we dan wel weer.
[...]

Financieel had Glashart KPN nodig, maar voor de kwaliteit/innovatie is het een 'dodelijke' partner...
Helaas wel ja :(
[...]

Tja, dat is bij alle providers zo, je zit nu waarschijnlijk ook minimaal voor een jaar vast aan Ziggo...
Nee :) Gewoon maandelijks opzegbaar. Ze hebben het oude contract opnieuw geactiveerd. Dat is het voordeel van hun "weet u het hééééél zeker" brief :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Alpha89 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:39:
[...]

Ja, maar na de eerste week is het dus weg. Moet je het wéér doen.
Hmmm, ik heb al wel eens een serie geprogrammeerd voor m'n zoontje en die nam gewoon elke week het programma op...
Nee :) Gewoon maandelijks opzegbaar. Ze hebben het oude contract opnieuw geactiveerd. Dat is het voordeel van hun "weet u het hééééél zeker" brief :P .
Dat is dan gewoon mazzel hebben... maar niet de normale werkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Ik zie zelfs in de geplande opnames dat ie maar 1 week vooruit opslaat. Want hij maakt maar 5 dingetjes aan. En daar blijft het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

coelho schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 01:17:
Ik zou graag willen inloggen op mijn packetfront om een intern IP adres toe te wijzen voor mijn mediaspeler. Ik kan alleen niet vinden hoe ik dat zou moeten doen. OBN site helpt me ook niet verder. Iemand die me kan helpen?
Kan niet, dan moet je een router kopen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
VonFoX schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:29:
[...]

Kan niet, dan moet je een router kopen.
Mijn opstelling is nu als volgt: Packetfront zit in de meterkast heeft een uitgangssignaal naar mijn switch. Die switch bedraadt alle LAN wandcontactdozen die ik door mijn huis heen heb, waaronder die bij de TV waar dus de mediaplayer op zit. Een andere uitgang van de Packetfront bedraadt rechtstreeks een LAN poort bij mijn PC in de werkkamer. Daar staat ook mijn router.

Het is technisch niet meer mogelijk om de LAN contactdoos bij de TV te bedraden vanuit de router in de werkkamer. Ook is het geen optie om de router voor de switch in de meterkast te zetten omdat mijn draadloze signaal door het huis dan om te huilen is (meterkast zit in de garage).

Maakt dit dat het niet mogelijk zal zijn om een intern IP toe te wijzen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:27
coelho schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:56:
[...]

Mijn opstelling is nu als volgt: Packetfront zit in de meterkast heeft een uitgangssignaal naar mijn switch. Die switch bedraadt alle LAN wandcontactdozen die ik door mijn huis heen heb, waaronder die bij de TV waar dus de mediaplayer op zit. Een andere uitgang van de Packetfront bedraadt rechtstreeks een LAN poort bij mijn PC in de werkkamer. Daar staat ook mijn router.

Het is technisch niet meer mogelijk om de LAN contactdoos bij de TV te bedraden vanuit de router in de werkkamer. Ook is het geen optie om de router voor de switch in de meterkast te zetten omdat mijn draadloze signaal door het huis dan om te huilen is (meterkast zit in de garage).

Maakt dit dat het niet mogelijk zal zijn om een intern IP toe te wijzen?
Router voor de switch zetten en een tweede router als accespoint in je werkkamer zou ook kunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Alpha89 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:10:
Ik zie zelfs in de geplande opnames dat ie maar 1 week vooruit opslaat. Want hij maakt maar 5 dingetjes aan. En daar blijft het bij.
Je maakt voor iedere weekdag een 'wekelijkse' programmering aan en dan kun je 13 weken vooruit programmeren per weekdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:35
Aaaaaargh de horror is bewaarheid geworden. Spijt spijt spijt dat ik bij UPC weg ben gegaan.....

Omdat er een boel bij komt kijken bij verandering van provider en net (kabel naar glasvezel) een verkoper in huis gehaald en alles doorgesproken. Er kan een boel fout gaan, dus proberen te voorkomen als het kan... Omdat het gehele huis van coax is voorzien die specifiek doorgesproken met de verkoper: geen probleem meneer. Kan ik ook opnemen en dergelijk ja meneer.

Goed en wel de boel ondertekend en hoppa. Helaas.......

Er blijkt een utp bekabeling noodzakelijk te zijn..... Dit diverse malen doorgesproken maar opeens zijn ze bikkelhard; alles wat die verkoper heeft besproken had moeten worden opgeschreven. Zo niet; pech voor u meneer. Schaft u maar een powerline systeem aan.......
Oja, waar blijft die opnamebox? Nee meneer die moet u erbij kopen ; 150 euro....... Ook hier weer; had alles van de verkoper maar opgeschreven. Zo niet, vette pech.

Enfin, dan maar die powerline adapters aanschaffen. Meteen flinke jongens zodat er meer dan genoeg bandbreedte voorhanden is.
Resultaat; het beeld blijft gewoon hangen. Niet soms, nee erg vaak ( om de 10 minuten). Opnieuw gebeld met de jongens van onsbrabantnet. Ja meneer het signaal naar uw aminobox is zwak, terwijl wij een sterk signaal geven. O u heeft powerline?, tsja, dat is niet onze verantwoordelijkheid meneer. ?????? Nu opeens niet meer ? Hallo geachte helpdesk, wat zal ik dan doen met die powerlineadapters die we op uw advies hebben moeten kopen, soep van trekken????

Daarna wordt je gewoon afgekapt en komt er alleen de standaard zin uit; de binnenbekabeling is UW verantwoordelijkheid.........

Sorry hoor, voor mij nooit geen onsbrabantnet meer. Lijkt me een gevalletje te veel hooi op de vork/ laten we kijken hoe we snel geld kunnen maken........

Schaam me dood dat ze in Eindhoven zitten, zulke prutsers horen niet thuis in techcity numero uno. Schande.......

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vervelend verhaal, heb dat probleem helaas al vaker gehoord.
Mij is ook opgevallen dat de verkoper(s) gewoon niet duidelijk vertellen wat er gedaan moet worden en wat wel en niet kan.
Ze begrijpen het kennelijk zelf niet of denken dat de klanten het allemaal wel weten.
Al helemaal triest als je iemand in huis haalt die dus klaarblijkelijk niet de moeite heeft genomen om jouw situatie te bekijken. :?

Als je glasvezel en de coax (UPC) kabel in je meterkast binnen komen ligt er vermoedelijk een PVC buis van 3/4" waar de coax naar de TV door loopt.
Als dat zo is kan de UTP kabel (wel voor cat5e kiezen) daar bij in getrokken worden, voldoende ruimte aanwezig, maar wel zonder connector anders past het niet. Deze zal je er later aan moeten knijpen. (wel speciale tang voor nodig maar verkrijgbaar bij de bouwhandel).

Het is maar één mogelijke oplossing want dit is natuurlijk zwaar afhankelijk van je situatie.
Overigens het is van groot belang dat je bij gebruik van power lines deze op de zelfde fase en liefst op de zelfde groep zit. Ik heb begrepen dat zo'n oplossing kan werken maar ook veel storing kan geven wegens storing op het lichtnet. (zelf geen ervaring mee).

Zelf heb ik de beschreven oplossing (UTP in buis bijgetrokken) thuis gemaakt en het werkt prima. UTP naar de Amino en op de rest (TV slaapkamer) gewoon op de bestaande coax bedrading. (ik maak wel gebruik van het DBV-C signaal op de coax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
wowly schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:37:
Aaaaaargh de horror is bewaarheid geworden. Spijt spijt spijt dat ik bij UPC weg ben gegaan.....

Omdat er een boel bij komt kijken bij verandering van provider en net (kabel naar glasvezel) een verkoper in huis gehaald en alles doorgesproken. Er kan een boel fout gaan, dus proberen te voorkomen als het kan... Omdat het gehele huis van coax is voorzien die specifiek doorgesproken met de verkoper: geen probleem meneer. Kan ik ook opnemen en dergelijk ja meneer.

Goed en wel de boel ondertekend en hoppa. Helaas.......

Er blijkt een utp bekabeling noodzakelijk te zijn..... Dit diverse malen doorgesproken maar opeens zijn ze bikkelhard; alles wat die verkoper heeft besproken had moeten worden opgeschreven. Zo niet; pech voor u meneer. Schaft u maar een powerline systeem aan.......
Never trust a salesguy ;-) maar zit je wel met de gebakken peren inderdaad. TV kijken kan, echter zodra dingen interactief worden zoals opnemen, pauzeren e.d. is er UTP nodig. Ik merk nog al te vaak dat daar niet duidelijk op geattendeerd wordt door de glasvezelboeren. Maar dat doen ze allemaal hoor. Het advies van een powerline kan ik wel begrijpen en wordt veel toegepast.
Oja, waar blijft die opnamebox? Nee meneer die moet u erbij kopen ; 150 euro....... Ook hier weer; had alles van de verkoper maar opgeschreven. Zo niet, vette pech.
Naar mijn weten krijg je bij de afname van interactieve TV een HD box erbij. Hiermee kun je inderdaad niet opnemen, dat is de HD recorder. Als je deze wilt, laat je de standaard box zitten en betaal je E100 voor de recorder (IPV de 275,-). Zo staat het ook op de site en als het goed is ook op de bevestiging van je bestelling. [/quote]
Enfin, dan maar die powerline adapters aanschaffen. Meteen flinke jongens zodat er meer dan genoeg bandbreedte voorhanden is.
Resultaat; het beeld blijft gewoon hangen. Niet soms, nee erg vaak ( om de 10 minuten).
Dat kan verschillende redenen hebben, 1. Zijn ze van een degelijk merk zoals bijvoorbeeld Devolo? 2. zorg ervoor dat ze rechtstreeks zijn aangesloten op het stroomnet en niet via een kabeldoos of verdeler. Dat geeft geheid gedonder. 3. Zijn ze goed geconfigureerd?
Opnieuw gebeld met de jongens van onsbrabantnet. Ja meneer het signaal naar uw aminobox is zwak, terwijl wij een sterk signaal geven. O u heeft powerline?, tsja, dat is niet onze verantwoordelijkheid meneer. ?????? Nu opeens niet meer ? Hallo geachte helpdesk, wat zal ik dan doen met die powerlineadapters die we op uw advies hebben moeten kopen, soep van trekken????

Daarna wordt je gewoon afgekapt en komt er alleen de standaard zin uit; de binnenbekabeling is UW verantwoordelijkheid.........
De binnenbekabeling is inderdaad de eigen verantwoordelijkheid. Dat is zo bij glasboeren maar ook bij de jongens van Ziggo en UPC. Zelfs zakelijke providers geven support tot de router en daarmee done.
Sorry hoor, voor mij nooit geen onsbrabantnet meer. Lijkt me een gevalletje te veel hooi op de vork/ laten we kijken hoe we snel geld kunnen maken........
Mijn ervaring is toch anders. Ja, ik heb wat opstartprobleempjes gehad, maar altijd correct geholpen en nu het eenmaal werkt, is het super stabiel en snel. Ik ben juist blij dat ik van die middeleeuwse storingsgevoelige coax troep af ben. En geld verdienden moeten ze allemaal, maar nogmaals; Alle glasboeren zijn hetzelfde. KPN levert de TV stream en beheert het glas. De Provider is alleen het doorgeefluik.
Schaam me dood dat ze in Eindhoven zitten, zulke prutsers horen niet thuis in techcity numero uno. Schande.......
Zo ken ik er nog wel een paar. 8)7

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:33
Met die powerline dingen is het volgens mij altijd weer een gok. Tenzij je precies weet hoe je groepen zijn ingedeeld. Dan heb je al meer kans op een goede verbinding. Bij mijn ouders hebben ze van Xs4all ook gewerkt met een powerline adapter voor de TV, en werkt zonder problemen, dus het kan gewoon werken.

Ikzelf geef niet zoveel om TV, dus ik gebruik gewoon de goedkoopste abonnement met tv, en de coax gaat direct in mijn Samsung TV, en ben tevreden over de kwaliteit (zolang je maar de digitale zenders bekijkt, en niet via analoge manier)

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Heel merkwaardig. Ik heb sinds vandaag geen extra HD-zenders meer, terwijl ik nog steeds daarop ben geabonneerd bij ON :( Gechecked op Mijn ON voor alle zekerheid.

Klantenservice werkt alleen niet op zondag, dus morgen maar eens bellen.

Kwaliteit van de HD zenders is de laatste weken goed, geen storing meer. Andere kanalen, bijv. Discovery, hebben soms een beperkte bandbreedte zichtbaar door schokkerig beeld bij snelle beweging.
Internet 60/60 Mbps beloofd blijft matig met 53/47 Mbps geleverd. De DL-snelheid gaat op 'drukke' uren ook nog omlaag soms wel tot 30Mbps.

Update:

gisterenavond werkte bijna alles weer. Vreemd: informatiekanaal 13 is ook weer verdwenen. Nerderland 1,2 en 3 geven een bevroren beeld.

Vandaag: alles weer 'normaal' *O*

[ Voor 56% gewijzigd door JeeVee op 04-11-2013 11:22 ]

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt OBN net als Ziggo met een C+module voor interactieve TV, dus mooi zonder kastje ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:15:
Wanneer komt OBN net als Ziggo met een C+module voor interactieve TV, dus mooi zonder kastje ? :)
Conax modules werken alleen als TV wordt geleverd via de (oude) coax cabel, dit heet DVB (Digital Video Broadcasting) . OBN werkt met IPTV. IPVT heeft vooralsnog enkel de mogelijkheid om via een settopbox omgezet te worden.
Uiteraard kan net als KPN voor de XBOX heeft gedaan wel een app gemaakt worden voor de TV, hier is een bedrijf mee bezig. http://ss-iptv.com/en/
Ze hebben echter enkel een app voor LG tv's, alles is nog in beta en het is de vraag of deze in Nederland werkt. Daarnaast zie je tot nu toe dat het aanbod van bijvoorbeelds KPN xbox app vrij beperkt is, iets wat waarschijnlijk door rechten komt.

Toevallig is er vandaag en morgen een seminar over de problemen/obstakels welken er overkomen moet worden voordat men over kan schakelen op IPTV zonder settopbox.

Uiteraard willen providers in Nederland hier ook naar toe. Enkel en alleen omdat dit voor hun een koste besparing oplevert. Niet alleen op hardware maar ook op support.

In het kort: Het gaat nog wel even duren. Er zullen afspraken met TV fabrikanten gemaakt moeten worden (net als met de Conax modules, hierbij duurde het ook even voordat de C+ modules in de meeste tv's zaten). Als deze afspraken komen en aan de provider kant geimplementeerd worden zal het niet lang duren voordat TV fabrikanten hier op inspringen. Uiteraard heb je dan een periode waarin enkel de nieuwste modellen het ondersteunen. Het zal dus nog wel een paar jaar duren voordat je een betaalbare tv kan kopen welke dit ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:15:
Ik hoop nooit! Ik ben erg blij met encryptie loze DVB-C kanalen.
Ik word blij als mijn TV gewoon netjes als IPTV en setupbox wordt gebruikt.
Al die extra onnodige kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo extra onnodige kastjes?
Die Ci+ module is alleen maar een kaartje ter grote van een betaalpas die je in je TV stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ikzelf zie het probleem met 'extra' kastjes niet zo. Ding is klein, rood lampje, that's it.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij levert OBN ook IPTV via de coax met een speciale decoder. Ben hier zelfs in Veldhoven voor bij OBN geweest. >:)
Dan moet het toch ook (binnenkort zoals Ziggo) met een C+ module kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<HELP>
Wie heeft dezelfde ervaring of kan mij helpen.
Na nu ca. 2 maanden met volle tevredenheid op glasvezel te zijn aangesloten krijg ik sinds 2 dagen met het volgende probleem te maken.
Als ('smorgens) de TV (en Amino140) wordt aangezet krijg ik wel beeld echter is er geen geluid bij.
Tot nu toe (ook nooit bij UPC) hier last van gehad.
Even voor de duidelijkheid: Mijn installatie bestaat uit een Panasonic TV via een MDI kabel verbonden met de Amino140 en het glasvezelmodem Genexis Hybrid.
Omdat de (slaapkamer) TV via coax DBV-C is aangesloten en kijken via mijn iPad geen probleem geeft ben ik er van overtuigt dat het ergens in het IPTV deel moet zitten.

Ik krijg gelukkig na enige tijd de boel weer aan de praat maar weet feitelijk niet goed hoe.
Van alles geprobeert TV en Amino uit en weer aan lijkt niet te werken.
TV uit en Amino gedurende ca.10 min van de stroom af is mij niet echt duidelijk of dat effect heeft. (begin echter wel in die richting te denken).

Betekend dit dat de Amino bij opstarten problemen heeft gekregen of is het de TV ?
Of is het van belang hoe de Amino en TV volgorde van opstarten van belang is? (TV gaat 'snachts geheel uit en de Amino wordt via de AB uitgezet.
Wie kan mij helpen want zo als het nu gaat is het geen doen (geen normaal opstarten en een boze vrouw die 'smorgens de boel aanzet).

Heb overigens nog geen contact opgenomen met de helpdesk van ON. (wil eerst wat meer duidelijkheid hebben hoe en of waar het fout gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Heb ik 1 keer gehad met een Amino m540. Wel beeld, geen geluid. Heb de amino van de stroom gehaald en na 30 sec. weer terug. Deed het toen weer en geen problemen meer ondervonden. Leek mij in de Amino te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt als een HDMI handshake probleem. Het zou best kunnen dat de volgorde van opstarten (bijvoorbeeld eerst televisie en dan pas amino of andersom) dit probleem kan triggeren of juist voorkomen. Ook kun je natuurlijk altijd even preventief een andere HDMI kabel / of poort op de televisie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SparC-EHV en ik222
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Zal morgen eens kijken of die weer problemen geeft en dan jullie voorstellen volgen.
Kan nu wat gerichter zoeken.

Wil op dit moment even niet gaan experimenteren, hij doet het nu namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 07:51:
Volgens mij levert OBN ook IPTV via de coax met een speciale decoder. Ben hier zelfs in Veldhoven voor bij OBN geweest. >:)
Dan moet het toch ook (binnenkort zoals Ziggo) met een C+ module kunnen.
Helaas, dat is absoluut onwaar. Geen idee wie dat heeft gezegd maar het is onzin. OBN levert TV via Glashart media (KPN-ITNS). Dat is IPTV (Amino decoder nodig) en analoge / DVB-C TV via de coax connector op je Genexis modem.
Bij die laatste heb je ook een decoder nodig om het DVB-C signaal weer te geven, tenzij je TV dat ingebouwd heeft (TV's met CI+ module bijvoorbeeld). Zo'n externe decoder moet je zelf aanschaffen, nieuw of via Marktplaats of zo. In dat geval heb je digitale TV, 3 HD zenders, rest SD. Totaal ca 45 kanalen. Niet interactief en niets aan te kiezen.
Het is dus geen IPTV maar het is exact hetzelfde soort signaal als Ziggo en UPC gebruiken. Digital Video Broadcast- Cable.
Glashart media heeft ervoor gekozen om dit simpel te houden en niet interactief. Deels omdat dat extra techniek vergt (retourgeschikt en zo) maar ook vooral omdat het zou concurreren met het IPTV aanbod dat door dezelfde providers wordt ingekocht en verkocht aan klanten. Het is puur als service bedoeld en als gewenning om wel over te stappen op glasvezel maar nog niet naar elke TV nieuwe kabels te hoeven trekken. Woonkamer willen de meeste nog wel maar UTP kabel naar de slaapkamer of zolder is weer minder leuk. Dat hoeft op deze manier niet en je hebt toch de meest bekeken zenders in goede kwaliteit op je 2e of 3e TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:13:
@SparC-EHV en ik222
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Zal morgen eens kijken of die weer problemen geeft en dan jullie voorstellen volgen.
Kan nu wat gerichter zoeken.

Wil op dit moment even niet gaan experimenteren, hij doet het nu namelijk.
Gelukkig hij starte vanmorgen gelijk met geluid op.
Heb eerst de TV aangezet en daarna (10 sec) later de Amino.
Ben benieuwd of het de komende tijd goed blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:49
Gedeeltelijk. In het verleden hebben ze daar een klein plukje testgebruikers gehad die met een sagem box een coax/iptv hybrid hadden. Zeer beperkte functionaliteit (het weer, kale uzg) en het is nooit van de grond gekomen. Volgens mij is dat ook al jaren geleden opgeschoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
Met het oranje draadje voor de gevel is hier ook het moment gekomen dat glasvezel binnenkort opgeleverd wordt (Eindhoven Woensel).

Ik heb me aangemeld bij ON en daarbij de standaard Amino HD decoder gekozen. Nu wil ik toch wel een met recorder en mogelijk direct ook een tweede. In plaats van ON te bellen en te kijken of de decoder nog tegen meerprijs geruild kan worden (100 euro meerprijs voor Amino 532) zit ik op Marktplaats te kijken.

Op Marktplaats wordt zeer regelmatig de Amino 540 aangeboden. Op basis van de verhalen hier met WMP+ vs WGDO kan ik niet bepalen wat geschikt is en wat niet. Aanbod is bijvoorbeeld:
provider onbekend, Lochem Gelderland
provider onbekend, Ermelo, Gelderland
Lijbrandt, Weert, Gelderland
XMS, Amersfoort, Utrecht (Amino 532)
OnsBrabantNet, Veghel, Noord-Brabant
XMS, Wijchen, Gelderland (Amino 532)
Lijbrant, Bergeijk, Noord-Brabant
XMS, Soest, Utrecht
Tele2, De Bilt, Utrecht (Amino 532) (Tele2 uitgesloten op basis van dit topic)
provider onbekend, Enschede, Overijssel
XMS, Bergschenhoek, Zuid-Holland
XMS, Zeewolde, Flevoland
provider onbekend, Meppel, Drenthe

Kortom, flink wat verschillende providers en regios. Maar hoe kom je erachter wat gaat werken en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend probleem. Ik heb hier (Eindhoven AB) een tijdje geleden ook mee geworsteld, wilde een Amino140 erbij hebben maar werd op tijd gewaarschuwd voor dit probleem.
Je kan proberen om met de verkoper contact op te nemen, mogelijk weet hij op welk systeem het heeft gedraait, maar ik vrees dat de meesten dat niet weten is tenslotte het laatste waar je je als gewone consument in verdiept.
Mogelijk kan je met een verkoper overleggen of je bij niet werken je geld terug kan krijgen maar ik vrees dat er niet veel zullen zijn die dat doen.
Mij lijkt het wijs om voor €100 meer maar gewoon de boel bij ON om te ruilen anders zit je straks met een niet werkend ding en dat is ook niet gratis.
Zelf heb ik uiteindelijk afgezien van een 2e 140 omdat ik na een tip mijn 2e TV via DVB-C kon aansluiten en daarmee dus toch digitaal kon kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rukapul schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:26:
Met het oranje draadje voor de gevel is hier ook het moment gekomen dat glasvezel binnenkort opgeleverd wordt (Eindhoven Woensel).

Ik heb me aangemeld bij ON en daarbij de standaard Amino HD decoder gekozen. Nu wil ik toch wel een met recorder en mogelijk direct ook een tweede. In plaats van ON te bellen en te kijken of de decoder nog tegen meerprijs geruild kan worden (100 euro meerprijs voor Amino 532) zit ik op Marktplaats te kijken.

Op Marktplaats wordt zeer regelmatig de Amino 540 aangeboden. Op basis van de verhalen hier met WMP+ vs WGDO kan ik niet bepalen wat geschikt is en wat niet. Aanbod is bijvoorbeeld:
provider onbekend, Lochem Gelderland
provider onbekend, Ermelo, Gelderland
Lijbrandt, Weert, Gelderland, mij ook onbekend
XMS, Amersfoort, Utrecht (Amino 532)
OnsBrabantNet, Veghel, Noord-Brabant
XMS, Wijchen, Gelderland (Amino 532)
Lijbrant, Bergeijk, Noord-Brabant
XMS, Soest, Utrecht
Tele2, De Bilt, Utrecht (Amino 532) (Tele2 uitgesloten op basis van dit topic)
provider onbekend, Enschede, Overijssel
XMS, Bergschenhoek, Zuid-Holland
XMS, Zeewolde, Flevoland
provider onbekend, Meppel, Drenthe

Kortom, flink wat verschillende providers en regios. Maar hoe kom je erachter wat gaat werken en wat niet?
Lochem weet ik in ieder geval zeker dat die gaat lukken. Voor de rest zie ik een paar WGDO netwerken (volgens Denan moet dat ook werken trouwens) in Zeewolde en Amersfoort. De rest kan ik vanaf hier niet bepalen. Dan moet ik maandag op kantoor kijken.

Edit: Ermelo is ook WMP+
Weert Gelderland heb ik nog nooit van gehoord. Weert in Limburg wel en dat is WMP+
Veghel is WGDO
Wijchen is WGDO
Bergeijk is WMP+
Soest zou ik even niet doen. Kan van alles zijn waaronder Portaal.
Bergschenhoek is WMP+
Meppel is WGDO

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 11-11-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zijn s'winters veel en langdurig weg.
Het zou dan gemakkelijk zijn om via internet de "HuisTV"te bedienen en te ontvangen.
Enige tijd geleden heb ik iets gelezen over een slingerbox.
Kan ik hiermede vanuit Spanje op mijn PC de normale kanalen van mijn IPTV en?of DVB bedienen en ontvangen ?
Of zijn er inmiddels betere methodes ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 09:27
Weet iemand waarom bij OBN verschillende zenders verschillende audioformaten kennen en of dit mogelijk is om te zetten naar 1 formaat? Op mijn samsung TV kan ik namelijk bij publieke zenders kiezen voor Dolby en bij commerciele voor DTS-Neo. Hoe krijg ik alles op Dobly of DTS?

[ Voor 46% gewijzigd door DaTiezl op 11-11-2013 13:34 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 09:41
Volgens mij is DTS-Neo een soort "upscaling" van het geluid wat je versterker doet, hij krijgt dan waarschijnlijk een stereo signaal binnen waar hij dan zelf surround van maakt. Bij mij hebben zowel de publieken als de commerciëlen een Dolby formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 09:27
Klopt. Zo ver ben ik inmiddels ook. Het is eigenlijk gewoon Matrix-PCM.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

• falos
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 16:45
Hallo, mijn excuses als dit niet de plek is om dit soor vragen te stellen. Maar toch, ik probeer al maanden mijn ON Nuenen aan de praat te krijgen via een DVB-C kaart in mijn PC. Omdat ik weet dat ze zonder encryptie de digitale signalen doorgeven, zou dit gewoon moeten lukken. Ik maak gebruik van de volgende instellingen:
- 304Mhz
- Symbol: 68750
- QAM-64

- Combinatie van Ubuntu 12.04 + TVHeadend + XBMC.
- TV Kaart is een TBS6618 (nieuwste drivers)

Signaal als de antenne gewoon in de TV zit is rond de +90% sterkte.

Bij een kennis heb ik de opstelling ook getest met UPC: dat werkt vlekkeloos.

Wat gaat hier fout? Iemand enig idee om mij eindelijk van deze kopzorgen af te helpen?

Ontzettend bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Misschien is de netwerk ID nog van belang? Uit m'n hoofd 5600

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeg maar gerust: onmisbaar...

Nuenen:
Instellingen DVB-C ontvanger
Frequentie: 304 MHz
Symbol rate: 6875 kBd
Modulatie: QAM-64
Netwerk ID: 5600

En die Symbol rate en Frequentie moeten soms met meer of minder nullen.

• denan
Oops, bijna vergeten om het hier te melden:

Film1 on demand bij ON
Klanten die een film1 abonnement hebben kunnen vanaf nu ook OnDemand films en series kijken. De applicatie is terug te vinden onder "kiezen en kijken". In de applicatie staan zo'n 200-250 films en een aantal series, bvb Breaking Bad seizoen 5. Alle content is gratis te bekijken voor mensen met een Film1 abonnement. Mensen zonder Film1 abonnement hebben geen toegang tot deze dienst.

Ook kun je op de groene knop drukken om de OnDemand interface te openen als je naar een van de film1 zenders kijkt.

• falos
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 16:45
Barre73 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:52:
Zeg maar gerust: onmisbaar...

Nuenen:
Instellingen DVB-C ontvanger
Frequentie: 304 MHz
Symbol rate: 6875 kBd
Modulatie: QAM-64
Netwerk ID: 5600

En die Symbol rate en Frequentie moeten soms met meer of minder nullen.
Ontzettend bedankt: deze instellingen werken! YES

• Jeter
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:48
Sinds dinsdag stoort het dvb-c signaal bij alle RTL zenders en SBS6. Regio Veldhoven. Meer mensen hier last van? Ik heb alle bekabeling binnenshuis nagelopen (direct op de modem), maar dat lijkt niet van invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 15:59

Devion

Space for rent ;-)

Na vandaag m'n router eens een keer een firmware upgrade te geven moest ik ff opnieuw alle gegevens opvoeren voor m'n vast ip.. kan gebeuren.. gegevens altijd netjes in m'n dropbox bewaard.

Vast IP en alle details ingevoerd, geen verbinding. Dat is wel vreemd gezien 't van te voren gewoon goed werkte.. alleen ben ik niet meer zeker of de text file die ik had nog wel correct was. Geen probleem zou je zeggen, mijnbrabantnet site.. inloggen en zie daar.. Vast IP... zie details... alleen daar gaat 't fout..

Details opent gewoon de normale klantgegevens... geen IP te bekennen -.-

Blijkbaar waren ze zo blij met hun nieuwe (site)layout dat ze vergeten zijn alles te testen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
En toen was het oorverdovend stil hier op het forum.
Schijnbaar werkt/gaat alles nu goed bij de glasvezel (providers)..... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Zodra het werkt, blijft het bij mij in ieder geval zeer stabiel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Moost01 schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:48:
Wahaha sinds ik weer tv kijk bij Ziggo is de sfeer in huis een stuk gezelliger :p....

Nu wachten tot ik het contract kan ontbinden of aanpassen. Telefonie en Internet zijn op zich prima. Maar tv bij Glashart nooit meer! Tenzij ze de fw wel heul erg gaan aanpassen en multi record mogelijk maken. Op zich is dat cloud based tv kijken van KPN ook een mooi concept.

[ Voor 13% gewijzigd door Alpha89 op 09-12-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Weinig negatiefs te melden in gemeente Lansingerland (Zuid-Holland), behalve dan dat elk dorp om ons heen op de 500/500 zit. Blijkbaar zijn wij een half jaartje te vroeg aangesloten en heeft KPN (de eigenaar van dit netwerk) geen zin om de hardware te vervangen in de PoP.
Ik zit er wel eens aan te denken om over te stappen naar Vodafone, gewoon omdat het kan en heb weer een half jaar een goedkoper abbo. Hardware is hetzelfde, dus heb gelijk een extra Amino in huis, ook leuk.

Wel regelmatig last van een Amino M540 die af en toe niks meer doet, enige dat helpt is even de stroom er af. Lastig, want mijn dochters snappen nog niet wat er aan de hand is als het beeld zwart blijft. Maar heb meer het idee dat het aan de Amino ligt dan aan OBN.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Moost01 schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:48:
-O-
Provider ON 60Mbps abo:

IPTV geeft ca 6-8 per avond een bevriezend beeld, soms met blokjes. Geluid blijft gewoon doorlopen. DVB-C is storingsvrij maar van mindere beeldkwaliteit, dito analoog. Verder is de Amino 540 een drietal keren vastgelopen -> zwart beeld of stilstaand beeld. Opgelost door van de spanning te halen, 10 minuten wachten en weer op spanning zetten en aanzetten. :(

Internetkwaliteit gemeten met Nuria:
Download schommelt rond de 9 -> 54Mbps
Upload schommelt rond de 8,5 -> 51Mbps
Zowel down- als upload varieren sterk per uur en per dag zowel naar boven als naar beneden. Blijkbaar toch afhankelijk van de momentane drukte.
Upload blijft achter bij download.
Heb een tweetal keren het modem moeten resetten, omdat de dl/ul dramatisch was gedaald, het geheel functioneerde daarna weer prima.
Hoogste dl: 62Mbps
Hoogste ul: 56Mbps

Telefoon is een keer volledig uitgevallen (tweede keer in 8 maanden), zelfs geen kiestoon. Was een tijd niet bereikbaar zonder dat ik dat wist. Bleek achteraf na onderhoud te zijn gebeurd. Modem moest opnieuw worden opgestart. :(

Problemen doen mij sterk denken aan de begintijd bij UPC :Y
Alleen is de internetverbinding nu symmetrisch. O-)

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JeeVee
Heb hier deze week ook enkele dagen bij vlagen een trage internet verbinding gehad. (zakte soms weg tot ca. 20Mb)
Kan helaas niet meer zien wanneer precies, ben nl. alle verbindingsdata kwijt door een labtop storing.
Ze zijn in onze beurt zo links en rechts nog met de kabels bezig zie ik. Denk dat het daar iets mee te maken heeft.
TV geen problemen gezien, wel in dezelfde tijd had ik de indruk dat de beeldkwaliteit minder was.
Telefoon geen problemen gemerkt maar wordt hier alleen maar een 1x per dag gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Ik heb net even wat topics hier doorgespit maar ik kan de IPV6 6RD instellingen voor OBN icm pfsense nergens vinden terwijl ik redelijk zeker weet dat die hier wel eens gepost zijn, heb ze in het verleden ook met succes gebruikt.

Iemand een tipje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
db I Delirium schreef op maandag 23 december 2013 @ 23:35:
Ik heb net even wat topics hier doorgespit maar ik kan de IPV6 6RD instellingen voor OBN icm pfsense nergens vinden terwijl ik redelijk zeker weet dat die hier wel eens gepost zijn, heb ze in het verleden ook met succes gebruikt.

Iemand een tipje?
De 6rd instellingen zijn (uitgaande van een ip in het 88.159.0.0/16 subnet) in elk geval als volgt:

6rd prefix: 2a01:670:6a00
6rd prefix lenght: 40
ipv4 mask bits: 16
6rd border relay: 88.159.1.16

Zelf draai ik ook pfSense maar heb daarop 6rd nog niet aan de gang gekregen. Al geef ik ook toe dat ik nog niet heel veel moeite gedaan heb daarvoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
ik222 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:17:
[...]

De 6rd instellingen zijn (uitgaande van een ip in het 88.159.0.0/16 subnet) in elk geval als volgt:

6rd prefix: 2a01:670:6a00
6rd prefix lenght: 40
ipv4 mask bits: 16
6rd border relay: 88.159.1.16

Zelf draai ik ook pfSense maar heb daarop 6rd nog niet aan de gang gekregen. Al geef ik ook toe dat ik nog niet heel veel moeite gedaan heb daarvoor :+
Bedankt, Ik kreeg vanochtend een IP adres maar kreeg geen IPV6 data over de lijn. Van de week nog eens verder mee stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Dhclient ondersteunt standaard de dhcp optie 212 niet.
Deze wordt mee gegeven met het dhcp request.
Hierin staan de 6rd instellingen.

Hier mijn script voor in linux. https://gist.github.com/vDorst/8113954
Deze kan je in /etc/dhcp/dhclient-enter-hooks.d/ zetten.
Het is een aangepaste comcast script die je geregeld terug vindt op internet.

Ik gebruik Ubuntu 13.10 met dhclient voor de requests en dnsmasq als DHCP server (voor ipv4 & ipv6 en ra).

[ Voor 51% gewijzigd door vDorst op 24-12-2013 15:16 . Reden: Mijn script toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Zou een amino welke van een lijnbrandt netwerk afkomt werken op het netwerk van onsbrabantnet?
Is voor mij niet duidelijk of beiden hetzelfde signaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willianv schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:37:
Zou een amino welke van een lijnbrandt netwerk afkomt werken op het netwerk van onsbrabantnet?
Is voor mij niet duidelijk of beiden hetzelfde signaal gebruiken.
Ja, Lijbrandt Amino's zullen het gewoon doen. Let wel op dat je enkel A130m, A140 M532 of M540 modellen koopt. A110, A120 of A130 (dus zonder de m) zijn niet (meer) geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
db I Delirium schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:29:
[...]

Bedankt, Ik kreeg vanochtend een IP adres maar kreeg geen IPV6 data over de lijn. Van de week nog eens verder mee stoeien.
Dan ben je net zo ver als dat ik was na een eerste poging. Op zich krijg ik prima een IPv6 adres, ik kan ook zorgen dat mijn clients via RA en DHCPv6 een adres van pfSense krijgen maar de routering lijkt niet te werken. Dat wil zeggen ik zie als ik snif packets wel binnenkomen via de LAN interface van mijn pfSense VM maar zie ze er niet uit komen over de WAN interface en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
het gaat hier om een M540, zou dus moeten werken begrijp ik.

Hoop dat ik er alles mee kan opnemen, en dat bepaalde zenders niet zijn uitgesloten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vragen en antwoorden op deze pagina gelden ook voor jouw Amino M540 icm OBN. Lees ze eens door zou ik zeggen, dan heb je een goed beeld.

http://www.glashartmedia....ntwoorden/?limit_start=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-12-2023
Goedemorgen Tweakers,

Ik ben me aan het oriënteren op glasvezel, momenteel ben ik klant van Ziggo en heb daar het middelste triple play pakket, waar ik op zich erg tevreden over ben.

De reden dat ik wil overstappen, is voornamelijk de uploadsnelheid die bij Ziggo erg laag is naar mijn mening (6 Mbit/s), zo kan ik amper content van mijn NAS ergens heen streamen.

Als ik puur naar prijs zou kijken dan kom ik uit bij Fype, maar in dat topic kom ik te weinig ervaringen tegen en degenen die ik zie zijn wisselend van aard. Een te groot risico, zeker aangezien je daar een contract van 2 jaar aan gaat. OnsBrabantNet biedt voor hetzelfde geld ongeveer de 60/60 aan (i.t.t. de 100/100 van Fype), mijn download blijft dus hetzelfde maar mijn upload is *10.

Mijn voornaamste punt waar ik nog meer over wil weten is het tv gedeelte. Momenteel heb ik beneden een HD decoder staan, en heb ik boven een tv op de slaapkamer met een CI+ module. Dat laatste wil ik eigenlijk zo houden (heb geen mogelijkheid om er een decoder neer te zetten en dat ik kan leven met hoe dat eruit ziet).

Als ik dit topic goed heb geïnterpreteerd is dat niet mogelijk, en zal dit voorlopig ook nog niet veranderen? Is er een mogelijkheid dat ik glasvezel neem en dit wel het geval is? (andere aanbieder?).

Verder een kleinigheid, maar nu heb ik een powerplug aan mijn Ziggo modem/router hangen die vervolgens het signaal doorgeeft wat prima werkt, moet ik nog rekening houden met een andere opzet met het glasvezelmodem of kan dat gewoon zo blijven (lijkt me wel, maar ik denk ik stel de vraag voor de zekerheid toch maar). Ik zal vervolgens een losse router aan het modem moeten hangen om wifi te hebben volgens mij (waarom doet het glasvezelmodem dat eigenlijk niet anno 2013/14?). Andere optie is om de powerplug in de huiskamer het wifi signaal te laten verzenden).

Ik hoor graag jullie gedachten over bovenstaande zaken, want zoals ik het nu zie heeft glasvezel meer nadelen dan voordelen voor mij (ik hoop dat de feiten anders blijken te liggen :))

Edit: postcode is 5036TA, mocht iemand willen bekijken wat de alternatieven op mijn adres zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door Scr3wdriv3r op 27-12-2013 10:44 . Reden: postcode ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scr3wdriv3r schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:40:
Goedemorgen Tweakers,

Ik ben me aan het oriënteren op glasvezel, momenteel ben ik klant van Ziggo en heb daar het middelste triple play pakket, waar ik op zich erg tevreden over ben.

De reden dat ik wil overstappen, is voornamelijk de uploadsnelheid die bij Ziggo erg laag is naar mijn mening (6 Mbit/s), zo kan ik amper content van mijn NAS ergens heen streamen.

Als ik puur naar prijs zou kijken dan kom ik uit bij Fype, maar in dat topic kom ik te weinig ervaringen tegen en degenen die ik zie zijn wisselend van aard. Een te groot risico, zeker aangezien je daar een contract van 2 jaar aan gaat. OnsBrabantNet biedt voor hetzelfde geld ongeveer de 60/60 aan (i.t.t. de 100/100 van Fype), mijn download blijft dus hetzelfde maar mijn upload is *10.

Mijn voornaamste punt waar ik nog meer over wil weten is het tv gedeelte. Momenteel heb ik beneden een HD decoder staan, en heb ik boven een tv op de slaapkamer met een CI+ module. Dat laatste wil ik eigenlijk zo houden (heb geen mogelijkheid om er een decoder neer te zetten en dat ik kan leven met hoe dat eruit ziet).

Als ik dit topic goed heb geïnterpreteerd is dat niet mogelijk, en zal dit voorlopig ook nog niet veranderen? Is er een mogelijkheid dat ik glasvezel neem en dit wel het geval is? (andere aanbieder?).

Verder een kleinigheid, maar nu heb ik een powerplug aan mijn Ziggo modem/router hangen die vervolgens het signaal doorgeeft wat prima werkt, moet ik nog rekening houden met een andere opzet met het glasvezelmodem of kan dat gewoon zo blijven (lijkt me wel, maar ik denk ik stel de vraag voor de zekerheid toch maar). Ik zal vervolgens een losse router aan het modem moeten hangen om wifi te hebben volgens mij (waarom doet het glasvezelmodem dat eigenlijk niet anno 2013/14?). Andere optie is om de powerplug in de huiskamer het wifi signaal te laten verzenden).

Ik hoor graag jullie gedachten over bovenstaande zaken, want zoals ik het nu zie heeft glasvezel meer nadelen dan voordelen voor mij (ik hoop dat de feiten anders blijken te liggen :))

Edit: postcode is 5036TA, mocht iemand willen bekijken wat de alternatieven op mijn adres zijn.
Slaapkamer TV kan je prima zou houden aangezien OBN ook DVB-C levert via hetzelfde glasvezelmodem. Kwestie van je coax kabel omprikken naar het glasmodem. Dan krijg je echter niet hetzelfde pakket als wat je beneden krijgt qua HD zenders, pluspakketten etc.. Om te weten welke zenders je krijgt via DVB-C zou je even moeten kijken op de site van Glashart Media: http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69

Als je powerplug nu goed werkt zie ik geen reden waarom dat straks niet goed zou werken.

En ja, het glasvezelmodem kent geen Wifi dus daar zal je een losse router achter moeten hangen. Dat heeft niks te maken met het jaar waarin we leven maar met de keuzes die gemaakt zijn. De opzet is zo dat het modem lokaal niet benaderd kan worden. Dit ter bescherming van het netwerk (naar ik aanneem). Dus er is niet op in te loggen en dan heb je ook niet zoveel aan een ingebouwde Wifi. Losse router kent veel meer voordelen naar mijn mening, niet in de laatste plaats dat je geheel vrij bent om te doen wat je wil. In tegenstelling tot bijv Ziggo of KPN (of UPC) waar ik veel verhalen over hoor van zaken die niet kunnen door dat verplichte modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
Hoi Barre,

Bedankt voor je reactie. Even kijken of ik je goed begrijp, en ik zal ook gelijk even wat meer details vermelden. Op dit moment komt mijn tv signaal uit de standaard splitter, deze is aangesloten op een kwalitatief goede versterker. Deze heb ik er zelf tussen gezet toen ik hier ging wonen, het signaal werd namelijk al gesplit naar diverse punten in het huis, maar het signaal was naar mijn idee niet sterk genoeg (dat bleek bij sommige zenders). Uit jouw woorden begrijp ik dat ik straks dus mijn tv beneden rechtstreeks aan zou sluiten op het glasvezelmodem (t.b.v. interactieve tv), en de bestaande configuratie met de splitter ook, maar op een andere manier (?). In dat geval heb ik boven de zenders waar DVB-C voor staat in het overzicht van je link? Tilburg staat hier overigens (nog) niet bij, maar als ik bij andere plaatsen kijk dan is dat aanbod nu niet om over naar huis te schrijven, alle 'reguliere' kanalen ontbreken.

Het verhaal over de losse router is helder, geen probleem ook verder.

Ik hoop dat ik het mis heb qua zenders die ik dan boven zou hebben!

[ Voor 0% gewijzigd door Scr3wdriv3r op 27-12-2013 14:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ter info, cultura 24 op DVB-c kanaal 100 Top 2000 ipv serious request

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scr3wdriv3r schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:06:
Hoi Barre,

Bedankt voor je reactie. Even kijken of ik je goed begrijp, en ik zal ook gelijk even wat meer details vermelden. Op dit moment komt mijn tv signaal uit de standaard splitter, deze is aangesloten op een kwalitatief goede versterker. Deze heb ik er zelf tussen gezet toen ik hier ging wonen, het signaal werd namelijk al gesplit naar diverse punten in het huis, maar het signaal was naar mijn idee niet sterk genoeg (dat bleek bij sommige zenders). Uit jouw woorden begrijp ik dat ik straks dus mijn tv beneden rechtstreeks aan zou sluiten op het glasvezelmodem (t.b.v. interactieve tv), en de bestaande configuratie met de splitter ook, maar op een andere manier (?). In dat geval heb ik boven de zenders waar DVB-C voor staat in het overzicht van je link? Tilburg staat hier overigens (nog) niet bij, maar als ik bij andere plaatsen kijk dan is dat aanbod nu niet om over naar huis te schrijven, alle 'reguliere' kanalen ontbreken.

Het verhaal over de losse router is helder, geen probleem ook verder.

Ik hoop dat ik het mis heb qua zenders die ik dan boven zou hebben!
Wat je TV betreft klopt het inderdaad. Zo heb je het goed begrepen. Overigens sluit je niet je TV rechtstreeks aan op het glasmodem. Je sluit de bijgeleverde settopbox aan op het glasmodem. En de TV met een HDMI op de settopbox. Er is nog geen TV die rechtstreeks IPTV kan verwerken. En gezien alle verschillende standaarden zie ik dat ook niet snel gebeuren.
Ik denk alleen dat je de versterker niet meer nodig gaat hebben omdat het signaal vaak beter binnenkomt dan bij de kabelaar. Er zit namelijk geen demping op de lijn tussen wijkcentrale en je huis. En als je nu de pech hebt om als laatste in de rij van een eindversterker van Ziggo te zitten dan kan ik me voorstellen dat je signaal wat beter kan ja..

Wat je zenders betreft snap ik je even niet. Alle 11 nederlandse zenders, 3 belgische, BBC 1 en BBC 2 en nog een hele rits die ik nooit kijk. Oftewel: het basis TV pakket zoals je zou verwachten. En afhankelijk van je gemeente nog wat regionale en soms lokale zenders. Ik denk dat jij het zelfde pakket kan verwachten in Tilburg als in Baarle-Nassau. En die staat wel in de lijst.
Wat is voor jou dan 'regulier'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
Ik heb nog eens gekeken naar de tv zenders, en ik had de laatste kolom niet helemaal op waarde beoordeeld denk ik, ik keek in de eerste kolom, daar staat na een aantal zenders DVB-C, waardoor ik dacht dat enkel die kanalen beschikbaar waren via DVB-C. Duidelijk dus, en erg positief!

Wat je zegt over de versterker, daar had ik nog niet eens over nagedacht, er zitten natuurlijk meer voordelen aan glasvezel. Ik ga dan de settopbox aan op het glasmodem aansluiten voor de tv beneden, en de kabel die nu uit de splitter komt naar mijn versterker en vervolgens verdeler blijft bestaan, of wordt deze ook aangesloten op het glasmodem?

Moet ik me verder zorgen maken over het feit dat Tilburg niet in de lijst staat (is er wel DVB-C beschikbaar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vermoed dat je met de "standaard splitter" het Ziggo overnamepunt bedoelt?
Je moet het zo zien dat de plek waar je coax nu binnenkomt (Ziggo kastje in de kamer of meterkast) straks de plek wordt waar je glasmodem hangt. Daar begint dan je signaal. Dus vanaf daar ga je naar een verdeler en dan naar de diverse punten in je huis waar je DVB-C zou willen houden (of analoge TV natuurlijk, zelfde kabel). Of daar nog een versterker voor moet is dan nog de vraag maar daar kom je vanzelf achter.

Dat Tilburg nog niet in de lijst staat is geen probleem. Komt er gewoon, anders hadden al die providers niet meegedaan aan die vraagbundeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr3wdriv3r
Ok dus ik heb straks een kabel in mijn meterkast, waar ik mijn glasvezelmodem op ga aansluiten. Daar worden dan weer 2 kabels op aangesloten, 1 (internetkabel?) die ik aansluit op mijn powerplug in de meterkast (ik haal dat signaal in de huiskamer naar de settopbox), en 1 (coaxkabel) die naar mijn verdeler in de meterkast gaat, en waar ik tv's op aansluit voor DVB-C ontvangst.

Zoiets?

Bedankt voor je hulp tot dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij sluit niks aan op die kabel :-) , dat doet de Reggefibermonteur. Je krijgt op 1 dag de glasvezelkabel binnen, daar wordt de passieve afwerking op gemonteerd (de FTU), dan wordt alles gemeten en als het goed blijkt halen ze de kappen van de FTU en plaatsen daar je NT (oftewel "glasvezelmodem") op. Vanaf die gaat er een UTP kabel weg voor je TV (al dan niet via een powerplug ertussen), een coaxkabel naar je verdeler, en een UTP kabel naar een router voor draadloos en bedraad internet. Oh ja, en je telefoonkabeltje mag je ook op die NT inprikken.

Ik hoop wel voor je dat het TV signaal via de powerplug goed werkt. Neem niet aan dat je dat bij Ziggo had namelijk. En een UTP kabel is en blijft de beste en meest stabiele manier om een IPTV signaal te vervoeren.

Bovenstaand in-1-dag- verhaal geldt natuurlijk alleen als je van te voren een abonnement hebt afgesloten. En daarmee bedoel ik een week of drie à vier voor je huisaansluiting gemaakt wordt (of langer natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:01:
[...]
...
In tegenstelling tot bijv Ziggo of KPN (of UPC) waar ik veel verhalen over hoor van zaken die niet kunnen door dat verplichte modem.
UPC heeft juist geluisterd naar de klanten. De klant zelf kan het modem in bridge-mode zetten, waarbij het router-deel (inclusief wifi) helemaal uitgeschakeld wordt. Je kunt dan zelf zonder enige technische beperking je eigen router aansluiten. Nadeel is wel dat je dan ook geen gebruik meer mag maken van het gastnetwerk van andere UPC-klanten.
Ook bij Ziggo schijnt het mogelijk te zijn het modem in bridge te schakelen, maar daarvoor zou je dan contact op moeten nemen met de helpdesk.
Bij UPC en Ziggo kun je dus kiezen: of een 'dom' modem of een (draadloos) modem-router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Flitzer schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:37:
[...]

UPC heeft juist geluisterd naar de klanten. De klant zelf kan het modem in bridge-mode zetten, waarbij het router-deel (inclusief wifi) helemaal uitgeschakeld wordt. Je kunt dan zelf zonder enige technische beperking je eigen router aansluiten. Nadeel is wel dat je dan ook geen gebruik meer mag maken van het gastnetwerk van andere UPC-klanten.
Ook bij Ziggo schijnt het mogelijk te zijn het modem in bridge te schakelen, maar daarvoor zou je dan contact op moeten nemen met de helpdesk.
Bij UPC en Ziggo kun je dus kiezen: of een 'dom' modem of een (draadloos) modem-router.
Bij Ziggo doet de helpdesk dat idd, je kunt dan ook geen gebruik meer maken van WiFi Spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Zijn er mensen met ervaring met overstappen van ON naar Telfort? Ik overweeg dit omdat je voor 10 euro minder per maand hetzelfde hebt , en dan als extra nog het opnemen pakket , oftewel remote kunnen opnemen. Ben alleen een beetje huiverig voor lange downtime bij overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag een paar dagen geleden dat overstappen van Vodafone naar Telfort ook al was gelukt (zonder downtime dus) Dat betekent dat Telfort nu ook het overstappen ondersteunt. Bel ze even en geef specifiek aan dat je wil overstappen en dat ze dus je bestelling als migratieorder moeten inschieten bij de operator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik heb ook zitten kijken naar Telfort.
In april loopt me contact af. Ik wil terug gaan van alles-in-een € 51,-- naar Inet+TV. € 46,--
Dat scheelt weer 5 euro p/m.
Bellen doe ik nu via VOIP. 9ct/p/m is echt afzetterij!

Ik vraag me af of de DVB-C gecodeerd is?

Dit staat namelijk op de website.

Goed om te weten

Om het kabeltelevisiesignaal digitaal te ontvangen heb je per televisie een kastje (met smartcard) nodig die tussen de kabel en de televisie wordt geplaatst. Deze zijn te koop in de betere electronicawinkels. Heb je al een decoder van Ziggo? Dan kun je deze zonder problemen gebruiken. Tegenwoordig is het ook mogelijk (bij flatscreen televisies) om zonder extra kastje digitale kabeltelevisie te kijken.

Hoe is het IPTV van Telfort? Is deze ook op de een HTPC te kijken?

Voordeel van OBN:
- 60/60MBit up/down
- DVB-C ongecodeerd.

Voordeel van Telfort:
- Interative TV in de prijs.
- Telefoon lijn zit er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt het over Telfort maar je citeert een stuk van de website van Ziggo?

Zowel Telfort als OBN hebben ongecodeerde DVB-C waar je dus wel een kastje (of TV met DVB-C decoder) nodig hebt, maar geen smartcard.
OBN en Telfort hebben sowieso dezelfde diensten. Dus dezelfde DVB-C en dezelfde gecodeerde IPTV (die dus niet op een HTPC is te kijken). Indeling van de zenders kan iets anders zijn en verdeling van de pakketen ook. Maar de leverancier is exact hetzelfde namelijk KPN-ITNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Barre73 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:55:
Je hebt het over Telfort maar je citeert een stuk van de website van Ziggo?

Zowel Telfort als OBN hebben ongecodeerde DVB-C waar je dus wel een kastje (of TV met DVB-C decoder) nodig hebt, maar geen smartcard.
OBN en Telfort hebben sowieso dezelfde diensten. Dus dezelfde DVB-C en dezelfde gecodeerde IPTV (die dus niet op een HTPC is te kijken). Indeling van de zenders kan iets anders zijn en verdeling van de pakketen ook. Maar de leverancier is exact hetzelfde namelijk KPN-ITNS.
Nee, de tekst is dat je bestaande ontvangers kunt blijven gebruiken als je overstapt van ziggo (of upc) naar Fiber.

add: de tekst over smartcards is btw wel erg onduidelijk. Dat zal ik eens bij Telfort aangeven. Ze bedoelen dat je een DVB-C decoder kunt gebruiken.. voor sommige mensen ook wel een 'smart card kastje'. Een smart card zelf is echter niet nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 06-01-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Nope van Telfort.

Maakt Telfort ook gebruik van de Animo boxen? Heb er namelijk nog 2. Zitten hun ook op het Edutel netwerk?
Tele2 heeft ook een mooie prijs.
Dat interactieve televisie interesseert me niet zo. Als ik maar kan opnemen. DVB-C/op kastje voor de basis kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
vDorst schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:06:
Nope van Telfort.

Maakt Telfort ook gebruik van de Animo boxen? Heb er namelijk nog 2. Zitten hun ook op het Edutel netwerk?
Tele2 heeft ook een mooie prijs.
Dat interactieve televisie interesseert me niet zo. Als ik maar kan opnemen. DVB-C/op kastje voor de basis kanalen.
Yup, zelfde product als bij Edutel. Tele2 heeft geen dvb-c signaal btw, dus daar kun je dat kastje niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:00:
[...]

Nee, de tekst is dat je bestaande ontvangers kunt blijven gebruiken als je overstapt van ziggo (of upc) naar Fiber.

add: de tekst over smartcards is btw wel erg onduidelijk. Dat zal ik eens bij Telfort aangeven. Ze bedoelen dat je een DVB-C decoder kunt gebruiken.. voor sommige mensen ook wel een 'smart card kastje'. Een smart card zelf is echter niet nodig.
Ik werd op het verkeerde been gezet door die tekst van die smartcard. Daarom dacht ik dat de tekst van Ziggo kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:10
Ik heb nu internet 60Mb/s + interactieve TV bij ON, dus betaal 53€/maand. Bij Telfort dus 33,50€ voor 30Mb/s of 38,50€ voor 50Mb/s en verder vrijwel hetzelfde. Zie ik goed dat ik dan alleen slechts 2 dagen Uitzending Gemist heb maar verder alles redelijk gelijk of zie ik nog iets over het hoofd?

En die fors lagere upload natuurlijk, iemand daar praktijkervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:11
Glasvezel met xDSL vergelijken is geen eerlijke vergelijking; je moet dan ook in acht nemen dat je nogal wat bandbreedte verliest als je HD gaat kijken.
30Mbps - 2x8 (2 tv's) = 14Mbps. En daar gaat dan nog wat overhead vanaf.
Weet niet of je dat jezelf wilt aandoen.

Glasvezel 3P is nu trouwens €52.50 geworden voor 100/100 met iTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:10
O, ik had helemaal niet door dat ik op het niet-glasvezeldeel van de Telfort website zat te kijken 8)7 .

Maar dan is het prijsverschil al een stuk kleiner inderdaad, vooral omdat Telfort niet TV+internet zonder bellen aanbiedt via glasvezel zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Dat deden ze voor 6 januari wel; maar op die dag hebben ze de glasvezel pakketten opnieuw ingedeeld en wat prijswijzigingen gedaan; en zijn ze dus ook met Glasvezel Internet+TV gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bovendien heeft dat weinig toegevoegde waarde want je kan gewoon een 3-1in-1 pakket nemen en daarbij ervoor kiezen om de telefonie gewoon helemaal niet te gebruiken. Je betaalt daar ook niet een basisbedrag voor of zoiets. Je rekent alleen de gebelde minuten af per maand. Dus als je niet belt met Telfort betaal je ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik had net OBN aan de lijn omdat ik het mogelijk wil opzeggen.
OBN heeft volgende maand nieuwe acties/abonnementsvormen.
Ik ben benieuwd wat ze te bieden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
vDorst schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:05:
Ik had net OBN aan de lijn omdat ik het mogelijk wil opzeggen.
OBN heeft volgende maand nieuwe acties/abonnementsvormen.
Ik ben benieuwd wat ze te bieden hebben.
Geldt dat ook voor ON?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
@Exocet: Daar kan ik niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:44
Ik neem aan van wel, want als je de sites van ON en OnsBrabantNet vergelijkt, zijn al een tijdlang alle pakketten en prijzen 1-op-1 hetzelfde, evenals de meeste nieuwsberichten over factuurmomenten, zenderwijzigingen etc. Soms vergeten ze zelfs het woord "OnsBrabantNet" door "ON" te vervangen bij het copy/pasten van een tekst, lijkt wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Waarschijnlijk is Edutel dan de boel aan het veranderen/aanpassen. (en dan geldt het dus ook voor ON)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
odo966 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:34:
Ik neem aan van wel, want als je de sites van ON en OnsBrabantNet vergelijkt, zijn al een tijdlang alle pakketten en prijzen 1-op-1 hetzelfde, evenals de meeste nieuwsberichten over factuurmomenten, zenderwijzigingen etc. Soms vergeten ze zelfs het woord "OnsBrabantNet" door "ON" te vervangen bij het copy/pasten van een tekst, lijkt wel... ;)
Als je kijkt bij "Contact" zie je bij On dit staan:
Wil je ON graag een brief sturen?

Stuur deze dan naar Postbus 1046, 5602BA te Eindhoven

En Bij OnsBrabantNet:
U kunt ons ook per post bereiken op onderstaand adres:
OnsBrabantNet
Postbus 1046
5602 BA Eindhoven

Dus het lijkt mij een pot nat. O-)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!