Bedankt voor de update! Ga ik nog even afwachten en dan de afweging maken om eventueel over te stappen naar Telfort.sanderrink schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:33:
klantenservice on meldt nieuwe paketten over 2 weken
Ik werd afgelopen week gebeld of ik het pluspakket en HBO wilde proberen. Twee maanden gratis en makkelijk op te zeggen via mail of telefoontje naar de Klantenservice.
Gedaan natuurlijk en gelijk de uiterste datum van opzeggen in de agenda gezet
Gedaan natuurlijk en gelijk de uiterste datum van opzeggen in de agenda gezet
Waiting on the world to change
Ik ga binnenkort verhuizen, maar blijft in hetzelfde postcode gebied. Zowel in mijn huidige als in mijn nieuwe woning hangt een modem van OBN. Verhuizen kost bij OBN € 50. Ik dacht slim te zijn door dan mijn huidige abonnement op te zeggen en vervolgens een nieuw abonnement aan te vragen voor mijn nieuwe huis. Dat kost maar € 25.
Maar een paar maanden geleden heb ik mijn vaste telefonie opgezegd bij OBN, omdat ik de belkosten te hoog vond en het (dus) nooit gebruikte. Blijkt dat je dan effectief een nieuw contract krijgt voor een jaar. Ik kon mijn huidge contract dus niet opzeggen, omdat ik het nog geen jaar heb. Ben dus toch € 50 lichter door te verhuizen.
Ik vraag me af of of je contract ook niet stilzwijgend vernieuwd wordt als je zo'n pluspakket + HBO tijdelijk gratis probeert.
Maar een paar maanden geleden heb ik mijn vaste telefonie opgezegd bij OBN, omdat ik de belkosten te hoog vond en het (dus) nooit gebruikte. Blijkt dat je dan effectief een nieuw contract krijgt voor een jaar. Ik kon mijn huidge contract dus niet opzeggen, omdat ik het nog geen jaar heb. Ben dus toch € 50 lichter door te verhuizen.
Ik vraag me af of of je contract ook niet stilzwijgend vernieuwd wordt als je zo'n pluspakket + HBO tijdelijk gratis probeert.
Dat zullen ze dan op z'n minst ergens aan moeten geven, anders lijkt het me dat je daar wel onderuit kan. Of je dat wilt gaan afdwingen voor 25 euro moet je zelf beslissen.slow whoop schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:56:
Ik ga binnenkort verhuizen, maar blijft in hetzelfde postcode gebied. Zowel in mijn huidige als in mijn nieuwe woning hangt een modem van OBN. Verhuizen kost bij OBN € 50. Ik dacht slim te zijn door dan mijn huidige abonnement op te zeggen en vervolgens een nieuw abonnement aan te vragen voor mijn nieuwe huis. Dat kost maar € 25.![]()
Maar een paar maanden geleden heb ik mijn vaste telefonie opgezegd bij OBN, omdat ik de belkosten te hoog vond en het (dus) nooit gebruikte. Blijkt dat je dan effectief een nieuw contract krijgt voor een jaar. Ik kon mijn huidge contract dus niet opzeggen, omdat ik het nog geen jaar heb. Ben dus toch € 50 lichter door te verhuizen.![]()
Ik kwam niet echt verder bij de helpdesk toen ik ze belde. Ze snapten eigenlijk zelf niet waarom verhuizen € 50 kost, en opzeggen en vervolgens weer aanmelden maar € 25. Ook bleef de dame aan de lijn volhouden dat ik nu geen "pakket" meer afneem, omdat ik alleen nog internet + TV heb. Omdat ik geen "pakket" meer heb, maar slechts losse diensten, zou ik mijn huidige abonnement nog niet kunnen opzeggen.db I Delirium schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:04:
[...]
Dat zullen ze dan op z'n minst ergens aan moeten geven, anders lijkt het me dat je daar wel onderuit kan. Of je dat wilt gaan afdwingen voor 25 euro moet je zelf beslissen.
Op hun website spreken ze duidelijk over "pakketten", ook voor alleen intenet en tv. Toen ik de dame hiermee om de oren sloeg zei ze dat dat misschien wel zo op de website staat, maar dat eigenlijk een "pakket" betekent dat je internet + tv + bellen hebt.
Die argumentatie slaat natuurlijk nergens op, maar voor € 25 had ik geen zin om er nog meer energie in te steken. Maar voor een vaste klant die al vanaf moment dat de glasvezel er ligt klant is, had ik op wat meer coulance gehoopt.
Ik weet niet wat je geprobeert hebt maar het lijkt me dat als je eerst telefonie opzegt en daarna een andere dienst zij ook wel begrijpen dat het niet jouw intentie was om in de tussentijd een nieuw contract af te sluiten, ook niet als dit ergens in de voorwaarden staat verstopt. Dus is het niet geldig.slow whoop schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:39:
[...]
Ik kwam niet echt verder bij de helpdesk toen ik ze belde. Ze snapten eigenlijk zelf niet waarom verhuizen € 50 kost, en opzeggen en vervolgens weer aanmelden maar € 25. Ook bleef de dame aan de lijn volhouden dat ik nu geen "pakket" meer afneem, omdat ik alleen nog internet + TV heb. Omdat ik geen "pakket" meer heb, maar slechts losse diensten, zou ik mijn huidige abonnement nog niet kunnen opzeggen.
Op hun website spreken ze duidelijk over "pakketten", ook voor alleen intenet en tv. Toen ik de dame hiermee om de oren sloeg zei ze dat dat misschien wel zo op de website staat, maar dat eigenlijk een "pakket" betekent dat je internet + tv + bellen hebt.
Die argumentatie slaat natuurlijk nergens op, maar voor € 25 had ik geen zin om er nog meer energie in te steken. Maar voor een vaste klant die al vanaf moment dat de glasvezel er ligt klant is, had ik op wat meer coulance gehoopt.
De mogenlijkheden bij verhuis- en overstapdiensten laten inderdaad te wensen over, zeker omdat je er extra voor betaalt. Ik weet zelf nooit weken ofwa van tevoren op welke dag ik precies ga verhuizen dus ik vraag een nieuw abonnement aan en zeg mijn oude pas op als ik zeker weet dat ik het niet meer nodig heb. Dubbele kosten neem ik voor lief. (Ik breng dan wel mogelijk de nieuwe bewoners in de knel vanwege het nog lopende abbo maar dat moeten die dan maar met OBN uitvechten).
Praktische vraag: hoe groot is het glasvezelmodem? En aan welke kant kan ik aansluitingen verwachten?
Moet namelijk ruimte vrijmaken op het bord in m'n meterkast Hopelijk kan hij in plaats van het UPC modem, want het is nu netjes georganiseerd
Moet namelijk ruimte vrijmaken op het bord in m'n meterkast Hopelijk kan hij in plaats van het UPC modem, want het is nu netjes georganiseerd
Ik weet niet zeker wat ze op het moment installeren. In nieuw gebied vermoed ik de Genexus Hybrid van 25 x 25. Wat groter dan het UPC-modem dus. Houd ook rekening met ruimte aan de onderkant voor de glasvezelkabel en je eigen kabels, plus ruimte in de meterkast voor de adapter en je eigen router.
[ Voor 22% gewijzigd door Hulkiedulkie op 03-02-2014 09:31 ]
OBN/ON hoort bij de goedkopere aanbieders. Ik snap dus niet wat je verwacht. Wellicht kun je dit toelichten?
[ Voor 25% gewijzigd door Hulkiedulkie op 03-02-2014 11:51 ]
vDorst in "ON / OnsBrabantNet Deel III"
sanderrink in "ON / OnsBrabantNet Deel III"
Er is gehint dat er rond begin februari nieuwe aanbiedingen/pakketten aan zaten te komen, die "twee weken" zijn nu ongeveer voorbij, dus je zou zeggen dat we elk moment, misschien vandaag of morgen, iets op de sites van OBN/ON kunnen verwachten.
sanderrink in "ON / OnsBrabantNet Deel III"
Er is gehint dat er rond begin februari nieuwe aanbiedingen/pakketten aan zaten te komen, die "twee weken" zijn nu ongeveer voorbij, dus je zou zeggen dat we elk moment, misschien vandaag of morgen, iets op de sites van OBN/ON kunnen verwachten.
Klopt, Mijn pakket bij OBN is bijna ten einde (April).
Na wat rond kijken is OBN toch wel een stuk duurder momenteel in vergelijking met Telfort en Vodafoon.
Ik had ze gebeld om mijn pakket op te zeggen en toen werd er verteld dat er deze maand nieuwe pakketten komen.
Telfort doet voor het zelfde pakket "Alles-in-één Totaal 60 Mb/s" ongeveer €10,-- goedkoper.
Dan heb je wel 10mbit minder internet en vast nog een paar kleine verschillen.
Vodafoon is het nog goedkoper. Helaas zit daar geen DVB-C meer bij.
Ik heb ze gemaild over de nieuwe acties en wacht nog op een reactie.
Na wat rond kijken is OBN toch wel een stuk duurder momenteel in vergelijking met Telfort en Vodafoon.
Ik had ze gebeld om mijn pakket op te zeggen en toen werd er verteld dat er deze maand nieuwe pakketten komen.
Telfort doet voor het zelfde pakket "Alles-in-één Totaal 60 Mb/s" ongeveer €10,-- goedkoper.
Dan heb je wel 10mbit minder internet en vast nog een paar kleine verschillen.
Vodafoon is het nog goedkoper. Helaas zit daar geen DVB-C meer bij.
Ik heb ze gemaild over de nieuwe acties en wacht nog op een reactie.
[ Voor 6% gewijzigd door vDorst op 03-02-2014 12:16 ]
Schitterend. Als ik naar onsbrabantnet.nl ga dan krijg ik te zien dat er op mijn postcode geen glasvezel netwerk aanwezig is. Toch raar, aangzien ik wel gewoon glasvezel heb via OnsNet 
Ik wilde gaan kijken of er al een 500Mbit verbinding aanwezig was bij ons, maar volgens OnsNet kan ik alleen abbo's afsluiten voor de 60 en 100Mbit varianten.
Ik ga maar eens een keer bellen met OnsNet om te vragen of het mogelijk is een 500Mbit verbinding te krijgen.
Ik wilde gaan kijken of er al een 500Mbit verbinding aanwezig was bij ons, maar volgens OnsNet kan ik alleen abbo's afsluiten voor de 60 en 100Mbit varianten.
Ik ga maar eens een keer bellen met OnsNet om te vragen of het mogelijk is een 500Mbit verbinding te krijgen.
@benchMarc: in je historie zie ik dat je in Eindhoven zit? Daar wordt geen "OnsBrabantNet" geleverd, en de OBN-site vertaalt dat gemakshalve in "er is geen glasvezel beschikbaar". Eigenlijk zouden ze je moeten doorsturen naar de zustersite ON.nl wat niets anders is dan de Eindhovense versie van het merk OnsBrabantNet. Maar als je in het oude gebied zit uit de eerste jaren van glasvezel in Eindhoven (toen de provider nog Ons Net Eindhoven heette), dan is het inderdaad nog steeds maximaal 100 Mbit vrees ik. Er moet apparatuur geüpgradet worden om 500 Mbit mogelijk te maken zoals in de recenter aangelegde gebieden, en dat is tot op heden nog niet gebeurd. Ook is er in de nieuwe gebieden al een groter aantal verschillende providers beschikbaar, waar we in de oude gebieden nog op wachten.
http://www.onsneteindhove...lasvezel/Nieuwe+Providers
Ah, dan zal het al wel een ouder glasvezelgebied zijn. Stadsdeel Tongelre.odo966 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:29:
@benchMarc: in je historie zie ik dat je in Eindhoven zit? Daar wordt geen "OnsBrabantNet" geleverd, en de OBN-site vertaalt dat gemakshalve in "er is geen glasvezel beschikbaar". Eigenlijk zouden ze je moeten doorsturen naar de zustersite ON.nl wat niets anders is dan de Eindhovense versie van het merk OnsBrabantNet. Maar als je in het oude gebied zit uit de eerste jaren van glasvezel in Eindhoven (toen de provider nog Ons Net Eindhoven heette), dan is het inderdaad nog steeds maximaal 100 Mbit vrees ik. Er moet apparatuur geüpgradet worden om 500 Mbit mogelijk te maken zoals in de recenter aangelegde gebieden, en dat is tot op heden nog niet gebeurd. Ook is er in de nieuwe gebieden al een groter aantal verschillende providers beschikbaar, waar we in de oude gebieden nog op wachten.
Thanks voor de info.
Ik heb het gisteren telefonisch opgezegd. Ondanks dat ik heb "Klantbehoud" heb gesproken, hebben ze 0 moeite gedaan om me te houden. Ik heb vertel dat ik wil overstappen naar een mooie aanbieding van de concurrent.
Ik vraag me dan ook af of er deze maand wel nieuwe pakketvormen gaan komen.
Nu wil ik overstappen op Telfort.
Ik vraag me dan ook af of er deze maand wel nieuwe pakketvormen gaan komen.
Nu wil ik overstappen op Telfort.
Ze hebben vandaag gebeld. Met een Super aanbieden NOT.
Als ik verleng dan krijg ik eerste 6 maanden € 10,-- korting per maand.
Dus betaal ik de eerste 6 maanden € 45,-- en daarna € 55 euro.
Dat komt dus neer op gemiddeld € 50 euro per maand voor een jaar.
Verder vertelde ze dat de pakketvormen op de website niet anders zullen worden.
Als ik verleng dan krijg ik eerste 6 maanden € 10,-- korting per maand.
Dus betaal ik de eerste 6 maanden € 45,-- en daarna € 55 euro.
Dat komt dus neer op gemiddeld € 50 euro per maand voor een jaar.
Verder vertelde ze dat de pakketvormen op de website niet anders zullen worden.
Is dat voor het 60 Mbit-pakket? Op zich is het wel *iets*, nieuwe klanten krijgen die 10.- korting maar dan voor 3 maanden. Maar toch. Bij Telfort 50 Mbit heb je 45.- als vaste prijs voor vrijwel de identieke diensten als OBN (en kun je waarschijnlijk zelfs je bestaande Amino van OBN houden en als tweede toestel erbij gebruiken).
Teleurstellend dat dat "gerucht" van nieuwe aanbiedingen/pakketten blijkbaar niet doorgaat dan. Het was toch tegen meerdere mensen verteld, las ik hier. En het klonk ook als een logische stap die ze toch wel moesten gaan zetten willen ze klanten blijven trekken/behouden met de concurrentie die er tegenwoordig is...
Ik denk dat ik dan zelf maar een stap ga zetten binnenkort, ik betaal nu 80.- bij ON, voor 100 Mbit met HD- en Plus-pakket... ofwel m'n snelheid/pakketten wat terugschroeven, ofwel naar een andere aanbieder, want dat kan echt wel goedkoper. Misschien nog heel even de ontwikkelingen bij Vodafone afwachten, i.v.m. hun nieuwe product dat vanaf april geleverd kan worden, als dat hier beschikbaar is.
Teleurstellend dat dat "gerucht" van nieuwe aanbiedingen/pakketten blijkbaar niet doorgaat dan. Het was toch tegen meerdere mensen verteld, las ik hier. En het klonk ook als een logische stap die ze toch wel moesten gaan zetten willen ze klanten blijven trekken/behouden met de concurrentie die er tegenwoordig is...
Ik denk dat ik dan zelf maar een stap ga zetten binnenkort, ik betaal nu 80.- bij ON, voor 100 Mbit met HD- en Plus-pakket... ofwel m'n snelheid/pakketten wat terugschroeven, ofwel naar een andere aanbieder, want dat kan echt wel goedkoper. Misschien nog heel even de ontwikkelingen bij Vodafone afwachten, i.v.m. hun nieuwe product dat vanaf april geleverd kan worden, als dat hier beschikbaar is.
@odo966, dat is voor het 60Mbit Totaal + IPTV.
Als nieuwe klant krijg je ook een decoder erbij van wel € 175,--
Dus kan er als bestaande klant ook nog wel 60 euro extra vanaf voor de prijs te matchen met Telfort.
Telfort heeft als voordeel dat ik de SIP gegevens kan opvragen voor me voip centrale (Gigaset N300a).
Het is goedkoper.
Mogelijk ook meer vernieuwend? Ik zag dat ze een forum hebben met daarop ook applicatie ontwikkelingen.
Helaas is IPv6 nog een pilot.
Meeste waar ik tegen opzie is de mogelijk risico op een slecht verbinding.
Al ik toch denk als het een maal werkt dat het ook goed zijn.
Zelfde met een auto kopen, ook een nieuwe Golf kan kuren hebben.
Ik zit nu met deze lijst.
OBN:
Voordelen:
- Stabiel
- 10Mbit sneller
Nadelen:
- 5 Euro duurder
Telfort:
Voordelen:
- € 5,-- goedkoper
- SIP gegeven opvraagbaar
- Meer vernieuwing?
- Kan oude Amino A130 & A140 boxen verkopen voor wat extra geld.
Nadelen:
- Mogelijk risico op een slecht verbinding.
Dus kan er als bestaande klant ook nog wel 60 euro extra vanaf voor de prijs te matchen met Telfort.
Telfort heeft als voordeel dat ik de SIP gegevens kan opvragen voor me voip centrale (Gigaset N300a).
Het is goedkoper.
Mogelijk ook meer vernieuwend? Ik zag dat ze een forum hebben met daarop ook applicatie ontwikkelingen.
OBN:
Voordelen:
- Stabiel
- 10Mbit sneller
Nadelen:
- 5 Euro duurder
Telfort:
Voordelen:
- € 5,-- goedkoper
- Meer vernieuwing?
Nadelen:
Vergeet niet dat het uiteindelijk allebei van KPN is tegenwoordig. De verwachting was zelfs dat alle merken die onder het eigendom van KPN vallen zouden opgaan in Telfort, ook OnsBrabantNet, maar deze is daar als een van de weinige nog van uitgezonderd:
"KPN wil OnsBrabantNet behouden omdat dit een sterk en regionaal herkenbaar merk is." http://glasvezelgids.nl/kpn-heft-oude-glasvezelmerken-op/
Blijkbaar vinden ze het merk zo sterk dat ze ook een slagje duurder kunnen blijven voor min of meer dezelfde diensten.
"KPN wil OnsBrabantNet behouden omdat dit een sterk en regionaal herkenbaar merk is." http://glasvezelgids.nl/kpn-heft-oude-glasvezelmerken-op/
Blijkbaar vinden ze het merk zo sterk dat ze ook een slagje duurder kunnen blijven voor min of meer dezelfde diensten.
Dat weet ik.
Maar het Edutel netwerk is niet opeens anders doordat er een KPN label aan hangt.
Ook op me werk zitten ze op het Edutel netwerk. Handig 3ms ping naar me huis
Maar het Edutel netwerk is niet opeens anders doordat er een KPN label aan hangt.
Ook op me werk zitten ze op het Edutel netwerk. Handig 3ms ping naar me huis
Ik ben ook eens op zoek gegaan naar een goedkoper alternatief. In mijn wijk is helaas geen 500 Mbit beschikbaar, maar heb ook verder voldoende aan 100 Mbit en HD televisie.
Heb eens bij Telfort geïnformeerd, maar die bieden geen vast IP adres aan.
Heeft iemand zo een idee welke provider wél een vast IP adres aan kan bieden?
Heb eens bij Telfort geïnformeerd, maar die bieden geen vast IP adres aan.
Heeft iemand zo een idee welke provider wél een vast IP adres aan kan bieden?
Helden van Nu?
XS4All?
XS4All?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Helden van Nu zou een mogelijkheid zijn, maar wat is die site onoverzichtelijk en lelijk zeg... En XS4ALL is nogal aan de prijs...
Zie trouwens nu dat Helden van Nu nog steeds geen televisie heeft. Daar zouden ze wel mee bezig gaan maar blijkbaar nog niet.
Overigens wel een hele goede club hoor, ondanks de lelijke site.
En inderdaad is XS4all duur, maar ja... jij wilde een vast IP adres en dat kost tegenwoordig geld. En ze hebben wel IPv6 en een goede router etc.. Het isgeen budget merk, dat is waar.
Overigens wel een hele goede club hoor, ondanks de lelijke site.
En inderdaad is XS4all duur, maar ja... jij wilde een vast IP adres en dat kost tegenwoordig geld. En ze hebben wel IPv6 en een goede router etc.. Het isgeen budget merk, dat is waar.
Nog bedankt. Ik had de boel opgemeten en voorbereid, maar het heeft niet mogen baten. Ik had het UPC modem weggehaald en een post-it geplakt op die locatie. Tevens nog een wireless router weggehaald en ook een post-it geplakt voor als men toch iets meer ruimte nodig zou hebben. En tenslotte, een post-it geplakt waar ik de kabel wilde hebben lopen.Hulkiedulkie schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:27:
Ik weet niet zeker wat ze op het moment installeren. In nieuw gebied vermoed ik de Genexus Hybrid van 25 x 25. Wat groter dan het UPC-modem dus. Houd ook rekening met ruimte aan de onderkant voor de glasvezelkabel en je eigen kabels, plus ruimte in de meterkast voor de adapter en je eigen router.
Kom ik thuis en hebben ze er het volgende van weten te maken:

WTF. De gehele dummy is met afstandshouders naar voren gehaald en voor 2 buizen geplaatst, terwijl er voldoende ruimte was

Beetje jammer. En dat terwijl alles netjes was voorbereid op een vergeten schroefje in het bord na. Zelfs de doorgang naar de kruipruimte hoefden ze niet te boren omdat ik daarvoor nog ruimte in een kabelgoot had. Ook jammer dat ze door onhandigheid een stuk van een tegel af hebben geslagen.
Als ik het zo zag kan de fiber niet even uit de dummy geklikt worden? Dat wordt dan binnenkort de hele unit achter de buizen langs halen, iets naar links en zonder afstandshouders.
Dat kan je niet zonder de verzegeling te verbreken die er zit en dat kan je later een probleempje opleveren.. Maar zonder flauw te willen doen: iemand bij jou thuis heeft akkoord getekend voor deze bevestiging....
Verplichte vrije ruimte die ze moeten aanhouden rondom deze FTU: 4 cm links, 2 cm rechts, Had het dan nog steeds gepast links van die bruine buis? Lijkt me krap hoor.
Meer praktische vraag: Als je al een abonnement had afgesloten vooraf, waarom zie ik dan geen modem?
Verplichte vrije ruimte die ze moeten aanhouden rondom deze FTU: 4 cm links, 2 cm rechts, Had het dan nog steeds gepast links van die bruine buis? Lijkt me krap hoor.
Meer praktische vraag: Als je al een abonnement had afgesloten vooraf, waarom zie ik dan geen modem?
Dus het is niet 25cm (bij schouw genoemd en ook hierboven), maar 25 + 4 + 2 = 31cm. Dat zal niet gaan tussen de kabelgoot en buizen. Wat is de reden van de 4 resp 2 cm?Barre73 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:14:
Voor zover mij bekend gaat dat in fases. En anders weet ik het niet.Meer praktische vraag: Als je al een abonnement had afgesloten vooraf, waarom zie ik dan geen modem?
edit:
Er is dus iets misgegaan.Stap 3: Glasvezelkabels in uw woning
Op afspraak wordt de glasvezelkabel uw woning binnengebracht. Heeft u voor een glasvezelabonnement gekozen dan wordt de kabel aangesloten op een glasvezelmodem, waarschijnlijk in uw meterkast.
[ Voor 24% gewijzigd door Rukapul op 12-02-2014 23:30 ]
Met het 100 Mbit pakket ( Alles in 1 Comfort ) is Telfort echt niet voordeliger, zeker niet als men onbeperkt bellen naar vaste nummers erbij pakt.....
Ik betaal nu totaal met extra's bij OBN €76.00 / mnd, hiervoor krijg ik :
* 100 Mbit up / down
* Onbeperkt bellen naar vaste nummers ( € 6.00 / mnd extra )
* HD pakket >> 12 extra HD zenders. ( € 5.00 / mnd extra )
Dit is dan met 1 Gratis HD-recorder , Amino M540
Hierbij moet ik wel vermelden dat je dan zelf nog een geschikte Gigabit-router moet aanschaffen, ik heb in dit geval voor de Asus RT N66U gekozen, heb dit sowieso liever zelf in handen
Bij Telfort kost dit pakket € 80.00 / mnd ......
Ik zie trouwens in het forum van Telfort dat er behoorlijk wat probleempjes spelen...
https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/ , niet dat OBN er geen heeft, ik had bijv wat aanloop-problemen, echter draait alles nu rete-stabiel
Goedkoper is niet altijd beter
* 100 Mbit up / down
Hierbij moet ik wel vermelden dat je dan zelf nog een geschikte Gigabit-router moet aanschaffen, ik heb in dit geval voor de Asus RT N66U gekozen, heb dit sowieso liever zelf in handen
Ik zie trouwens in het forum van Telfort dat er behoorlijk wat probleempjes spelen...
https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/ , niet dat OBN er geen heeft, ik had bijv wat aanloop-problemen, echter draait alles nu rete-stabiel
vDorst schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:18:
@odo966, dat is voor het 60Mbit Totaal + IPTV.
Het is goedkoper.
OBN:
Voordelen:
- Stabiel
- 10Mbit sneller
Nadelen:
- 5 Euro duurder
Telfort:
Voordelen:
- € 5,-- goedkoper
- Meer vernieuwing?
Nadelen:
@Foeps, ik twijfel er ook over. Ik ben al lange tijd een te vrede klant bij OBN en daarvoor 4 jaar in Eindhoven ON gehad. Ik heb niks te klagen over OBN.
OBN heeft geen forum en ook maar een klein afzet gebied, dus er zijn daarom ook minder klachten te vinden. Maar ik denk toch dat ze het goed doen.
Tja 5 euro p/m voor een goede verbinding is ook wat waard.
OBN heeft geen forum en ook maar een klein afzet gebied, dus er zijn daarom ook minder klachten te vinden. Maar ik denk toch dat ze het goed doen.
Het gaat bij plaatsing eerst om de feitelijke afmetingen van de FTU. Die zijn inderdaad geen 25x25 maar dat had je inmiddels zelf ook al gemeten neem ik aan... Reden van die extra ruimte aan de zijkanten is de modem die er op geplaatst wordt. Er zijn verschillende NT's die hier rechtstreeks oppassen. Een aantal Genexissen maar ook de Draytek Vigors. Elke NT heeft zijn eigen opbouw natuurlijk maar er moet vanuit worden gegaan dat de NT zelf de gehele breedte van de FTU gebruikt. Maar dan heb je daarnaast nog wat centimeters nodig voor bijvoorbeeld de stekker van de stroomadapter (in het geval van de Genexis Core) of voor UTP uitgangen aan de rechterkant.Rukapul schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:37:
[...]
Dus het is niet 25cm (bij schouw genoemd en ook hierboven), maar 25 + 4 + 2 = 31cm. Dat zal niet gaan tussen de kabelgoot en buizen. Wat is de reden van de 4 resp 2 cm?
[...]
Voor zover mij bekend gaat dat in fases. En anders weet ik het niet.
edit:
[...]
Er is dus iets misgegaan.
Het is niet iets dat Reggefiber zelf verzint maar waarmee ze rekening moeten houden. Als de FTU strak tegen een muur wordt geplaatst dan is deze niet bruikbaar omdat er geen NT op geplaatst kan worden.
Het is al meer dan een jaar zo dat, indien op tijd een abonnement was afgesloten, de aannemer van Reggefiber op tijd de opdracht moet ontvangen om de NT ook te plaatsen en meteen te activeren, dit om het aantal bezoeken te verminderen.
Er zijn meerdere redenen waarom dat fout kan gaan. De meest bekende is dat de provider niet op tijd was met het inschieten...
Nog even voor de zekerheid (en voor anderen:
350x270x100 mm (hxbxd) is wat er beschikbaar moet zijn.
@Rukapul: helaas had ik jouw vraag daarover een tijdje geleden gemist anders had ik dit wel eerder geplaatst.
@Rukapul: helaas had ik jouw vraag daarover een tijdje geleden gemist anders had ik dit wel eerder geplaatst.
Je vergelijkt appels met peren.Foeps schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 02:41:
Met het 100 Mbit pakket ( Alles in 1 Comfort ) is Telfort echt niet voordeliger, zeker niet als men onbeperkt bellen naar vaste nummers erbij pakt.....
* 100 Mbit up / down
Hierbij moet ik wel vermelden dat je dan zelf nog een geschikte Gigabit-router moet aanschaffen, ik heb in dit geval voor de Asus RT N66U gekozen, heb dit sowieso liever zelf in handen![]()
https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/ , niet dat OBN er geen heeft, ik had bijv wat aanloop-problemen, echter draait alles nu rete-stabiel![]()
[...]
Onbeperkt bellen bij Telfort kost 15 euro maar dat is naar vast EN mobiel. Voor veel mensen kan dat veel schelen.
En als je nu al bij OBN zit en die Amino M540 destijds hebt gekregen/gekocht, hoef je geen opnemen pakket bij Telfort te nemen. Dat opnemen pakket is namelijk een Amino-decoder met PVR.. Die blijft gewoon werken als je overgaat naar Telfort. En nog handiger: Bij Telfort zou je dan opnieuw een Amino A140 krijgen die je dan evt voor de TV boven zou kunnen gebruiken in plaats van DVB-C. Ik noem maar een optie....
En dan nog een gratis router erbij.
Dus OBN klanten die nu zelf naar Telfort willen, en een verlenging van een jaar accepteren (om de prijs bij Telfort voor nieuwe klanten te krijgen), die betalen voor het pakket dat jij noemt 75 euro maar dan is het onbeperkt bellen naar vast en mobiel.
Dus eigenlijk goedkoper....
* Onbeperkt bellen naar vaste nummers,
Ik heb hiervoor mooi een voip dect telefoon set aangeschaft.
Dan kan je voor 2,5 p/m "onbeperkt" bellen naar vast en mobiel over de hele wereld met freevoipdeal.com.
Ik heb hiervoor mooi een voip dect telefoon set aangeschaft.
Dan kan je voor 2,5 p/m "onbeperkt" bellen naar vast en mobiel over de hele wereld met freevoipdeal.com.
Barre73 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:29:
[...]
Het gaat bij plaatsing eerst om de feitelijke afmetingen van de FTU. Die zijn inderdaad geen 25x25 maar dat had je inmiddels zelf ook al gemeten neem ik aan... Reden van die extra ruimte aan de zijkanten is de modem die er op geplaatst wordt. Er zijn verschillende NT's die hier rechtstreeks oppassen. Een aantal Genexissen maar ook de Draytek Vigors. Elke NT heeft zijn eigen opbouw natuurlijk maar er moet vanuit worden gegaan dat de NT zelf de gehele breedte van de FTU gebruikt. Maar dan heb je daarnaast nog wat centimeters nodig voor bijvoorbeeld de stekker van de stroomadapter (in het geval van de Genexis Core) of voor UTP uitgangen aan de rechterkant.
Het is niet iets dat Reggefiber zelf verzint maar waarmee ze rekening moeten houden. Als de FTU strak tegen een muur wordt geplaatst dan is deze niet bruikbaar omdat er geen NT op geplaatst kan worden.
Het is al meer dan een jaar zo dat, indien op tijd een abonnement was afgesloten, de aannemer van Reggefiber op tijd de opdracht moet ontvangen om de NT ook te plaatsen en meteen te activeren, dit om het aantal bezoeken te verminderen.
Er zijn meerdere redenen waarom dat fout kan gaan. De meest bekende is dat de provider niet op tijd was met het inschieten...
Bedankt voor de toelichting. Had ik het geweten dan had ik de voorbereidingen iets anders gedaan. Ik zal het nu dan een laten voor wat het is. In de toekomst kan ik altijd nog iets schuiven op het bord zonder aan de aansluiting zelf te komen (de buizen kunnen gelukkig los). Er is zelfs een kans dat het modem wat erop geplaatst wordt boven de kabelgoot etc uitsteekt.Barre73 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:33:
Nog even voor de zekerheid (en voor anderen:
Ik zal de buurman / onsneteindhoven / ON eens benaderen hoe het zit met het modem
edit:
Lijbrandt/Telfort plaatst wel direct het modem (buurman). Onsneteindhoven had nog geen order, wat ook bevestigd werd door ON waarbij werd aangegeven dat dat zelfs hun werkwijze was (pas order voor het modem na terugmelding dat passieve aansluiting gereed is).
[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 13-02-2014 10:26 ]
Dat laatste is mij niet bekend. Ik werk normaal ook niet in regio Zuid dus kan het niet met 100% zekerheid stellen. Tot nu toe wist ik alleen van Tele2 dat zij zo werken.
Gaan ze weer bij OBN. Laten ze je vorig jaar in één maand twee termijnen betalen. Duwen ze nu bij oude klanten een foldertje binnen waar in vrolijk staat dat nieuwe klanten een gratis tuner met hd-recorder kado krijgen terwijl die oude klanten al hun tuners vrolijk zelf hebben moeten betalen. Ze geven er echt geen fluit om daar, uitzuigers. Schandalig gewoon. Ik ben in staat om er achteraan te folderen.

Aunt bunny is coming to get me!
Rustig aan zeg... dat is in elke branche normaal. Je kan wachten tot de TV die je wil kopen ergens anders goedkoper is, of je besluit nu de TV te kopen. Dat risico loop je altijd en lijkt me geen reden om zo te keer te gaan.
OBN heeft blijkbaar ergens budget gevonden om een grote actie te beginnen om meer klanten te werven. Hun goed recht lijkt me.
OBN heeft blijkbaar ergens budget gevonden om een grote actie te beginnen om meer klanten te werven. Hun goed recht lijkt me.
Dat is inderdaad hun goed recht. Net als ik het recht heb om als klant vanaf dag één mezelf hardop af te vragen waarom wij zelf honderen euro's aansluitkosten moesten betalen, en dan per tv een tunertje van honderd euro, en het enige wat er voor ons vanaf kan zijn aanbiedingen waarmee ze je een extra service met een paar maanden korting aan proberen te smeren. Alsjeblieft zeg.Barre73 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:24:
Rustig aan zeg... dat is in elke branche normaal. Je kan wachten tot de TV die je wil kopen ergens anders goedkoper is, of je besluit nu de TV te kopen. Dat risico loop je altijd en lijkt me geen reden om zo te keer te gaan.
edit: ow en dat budget hebben ze niet zomaar "gevonden", dat hebben ze hun oude klanten op laten hoesten door ze twee termijnen in één maand te laten betalen.
[ Voor 8% gewijzigd door iH8 op 13-02-2014 13:38 ]
Aunt bunny is coming to get me!
Ik neem aan dat het gaat om het 100mbit pakket?iH8 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:13:
Gaan ze weer bij OBN.Duwen ze nu bij oude klanten een foldertje binnen waar in vrolijk staat dat nieuwe klanten een gratis tuner met hd-recorder kado krijgen
Ik denk trouwens eerder dat hun nieuwe eigenaar budget heeft gevonden voor sales...iH8 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:31:
[...]
Dat is inderdaad hun goed recht. Net als ik het recht heb om als klant vanaf dag één mezelf hardop af te vragen waarom wij zelf honderen euro's aansluitkosten moesten betalen, en dan per tv een tunertje van honderd euro, en het enige wat er voor ons vanaf kan zijn aanbiedingen waarmee ze je een extra service met een paar maanden korting aan proberen te smeren. Alsjeblieft zeg.
edit: ow en dat budget hebben ze niet zomaar "gevonden", dat hebben ze hun oude klanten op laten hoesten door ze twee termijnen in één maand te laten betalen.
Waarom stap je dan niet gewoon over naar een ander?
Idd voor € 5.00 / mnd zou ik niet gaan switchen, zeker niet als je een hele stabiele verbinding hebt en alles op rolletjes loopt ...vDorst schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:16:
@Foeps, ik twijfel er ook over. Ik ben al lange tijd een te vrede klant bij OBN en daarvoor 4 jaar in Eindhoven ON gehad. Ik heb niks te klagen over OBN.
@ Barre73, sorry je hebt idd gelijk, dat is bellen naar vast en mobiel > € 15.00 /mnd, echter heb ik geen bellen naar mobiel nodig, ik heb 400 minuten in de maand met mijn sim-only abbo en die krijg ik nooit op, plus het feit dat het na 10 minuten gratis is ( Telfort ).
Dus wil ik alleen onbeperkt bellen naar vaste nummers gaat dit niet bij telfort.... en ben ik verplicht om dat abbo te pakken van € 15.00.... nu ben ik voor € 6.00 klaar.
Het komt er in ieder geval op neer dat ik nu €5.00 duurder uit ben, en aangezien ik in mijn adsl tijd geen goede ervaring heb gehad met Telfort hoe ze problemen oplossen << lees, duurt te lang, ga ik niet meer in zee met Telfort internet-diensten.
Maar ieder zijn eigen keus..... nogmaals excuses voor de foute info
@ iH8Barre73 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 18:42:
[...]
Ik denk trouwens eerder dat hun nieuwe eigenaar budget heeft gevonden voor sales...
Waarom stap je dan niet gewoon over naar een ander?
Even een tip, zeg dat je wilt switchen naar Alles in 1 Comfort pakket, dan gelden die acties als het goed is ook voor jou.
Je gaat echter wel weer een jaarcontract aan met OBN..... ik zou gewoon eens bij de klantenservice
( 040 780 7800 ) informeren, of via mail zodat alles op papier staat.... succes
P.S.
Mocht dit alleen voor nieuwe klanten zo zijn, dan is het wel zwaar discriminerend naar trouwe klanten toe...
[ Voor 11% gewijzigd door Foeps op 14-02-2014 00:35 ]
Verwijderd
Ik had hetzelfde lipsync verschijnsel met mijn nieuwe Philips LED 55PFL8008/12K maar dan met het Brabantnet kastje van Amino Aminet130M. Gewoon rechtstreeks onderling verbonden via een goede HDMI kabel. (Mijn vorige Philips LCD, vier jaar oud, had hier geen problemen mee)
Philips support heeft zelfs de nieuwe LED TV vervangen voor weer een nieuwe maar de lipsync problemen bleven.
Maar weer met Brabantnet helpdesk gebeld en dringend verteld dat eea toch echt aan kun kant/hun kastje zou moeten liggen. Nu werd er wel serious op in gegaan, en de gouden tip gegeven: het bleek een simpele instelling op de Aminet130M te zijn mbt Audio instellingen: er zijn twee keuzes, ingesteld op "altijd stereo" ipv "orginele audio" bleek de lipsync issue te zijn verdwenen. Na twee maanden gehannes is nu alles OK..ppfff.
Voor wat het waard is
Philips support heeft zelfs de nieuwe LED TV vervangen voor weer een nieuwe maar de lipsync problemen bleven.
Maar weer met Brabantnet helpdesk gebeld en dringend verteld dat eea toch echt aan kun kant/hun kastje zou moeten liggen. Nu werd er wel serious op in gegaan, en de gouden tip gegeven: het bleek een simpele instelling op de Aminet130M te zijn mbt Audio instellingen: er zijn twee keuzes, ingesteld op "altijd stereo" ipv "orginele audio" bleek de lipsync issue te zijn verdwenen. Na twee maanden gehannes is nu alles OK..ppfff.
Voor wat het waard is
Dat is precies mijn audio lipsync probleem! AAAAAAAAAAAH!
Yo.
Die acties gelden alleen voor nieuwe klanten is mijn ervaring. Ik nam eerst enkel internet af van OBN en ben later naar een totaalpakket overgestapt, naar acties kon ik fluiten.Foeps schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 00:26:
[...]
@ iH8
Even een tip, zeg dat je wilt switchen naar Alles in 1 Comfort pakket, dan gelden die acties als het goed is ook voor jou.
Je gaat echter wel weer een jaarcontract aan met OBN..... ik zou gewoon eens bij de klantenservice
( 040 780 7800 ) informeren, of via mail zodat alles op papier staat.... succes
P.S.
Mocht dit alleen voor nieuwe klanten zo zijn, dan is het wel zwaar discriminerend naar trouwe klanten toe...
Loopt deze bij jullie vaak vast? Vaak tijdens het kijken (soms meerdere malen per dag) valt het beeld gewoon stil, of bij het aanzetten van de Amino enkel zwart beeld. Alleen de stroom eraf halen helpt. Sinds een tijdje zet ik de Amino uit als ik de TV ook uitzet, wat het probleem wat minder heeft gemaakt maar het komt nog steeds dagelijks voor.
Ik heb exact hetzelfde aan mijn fiets gehad. On.nl claimt dat elke verandering in diensten een nieuw jaarcontract betreft voor de overige diensten. (Je zegt dan je pakket op en neemt 1 (of 2) nieuwe diensten af...)Hulkiedulkie schreef op zondag 02 februari 2014 @ 08:55:
[...]
Ik weet niet wat je geprobeert hebt maar het lijkt me dat als je eerst telefonie opzegt en daarna een andere dienst zij ook wel begrijpen dat het niet jouw intentie was om in de tussentijd een nieuw contract af te sluiten, ook niet als dit ergens in de voorwaarden staat verstopt. Dus is het niet geldig.
De mogenlijkheden bij verhuis- en overstapdiensten laten inderdaad te wensen over, zeker omdat je er extra voor betaalt. Ik weet zelf nooit weken ofwa van tevoren op welke dag ik precies ga verhuizen dus ik vraag een nieuw abonnement aan en zeg mijn oude pas op als ik zeker weet dat ik het niet meer nodig heb. Dubbele kosten neem ik voor lief. (Ik breng dan wel mogelijk de nieuwe bewoners in de knel vanwege het nog lopende abbo maar dat moeten die dan maar met OBN uitvechten).
Bij mij als bijkomend 'voordeel' dat ik ook meteen 5 euro in de maand meer zou gaan betalen. Uiteindelijk kom je er niet uit en enige optie is opzeggen (en dat wilde ik niet aangezien ze gewoon het goedkoopste zijn en ik een vast IPadres heb), dus uiteindlijk maar akkoord gegaan met 1 jaar verlenging (maar dan wel tegen de oude prijs)
[ Voor 12% gewijzigd door Tomba op 21-02-2014 08:49 ]
Dat had ik ook godverdommen en zit nu te kijken of ik me televisie ook naar Ons net overzet.iH8 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:13:
Gaan ze weer bij OBN. Laten ze je vorig jaar in één maand twee termijnen betalen. Duwen ze nu bij oude klanten een foldertje binnen waar in vrolijk staat dat nieuwe klanten een gratis tuner met hd-recorder kado krijgen terwijl die oude klanten al hun tuners vrolijk zelf hebben moeten betalen. Ze geven er echt geen fluit om daar, uitzuigers. Schandalig gewoon. Ik ben in staat om er achteraan te folderen.![]()
Nu digitenne en zeer slecht bereik voortaan nog maar en extreem duur geworden in 8 jaar tijd
van 7,50 euro naar 14,50

Ik heb net me abo verlengt. Ik heb me weer erg verbaasd!
Bij een verlengen van een confort pakket krijg je 6 maanden € 10.-- korting.
Extra korting kan je niet krijgen MAAR je krijgt wel weer een gratis nieuwe IPTV ontvanger (excl. verzendkosten) van toch wel €175,--!!!
Daar had ik er gelukkig al 2 van
.
Dus wie zoekt nog een Anino ontvanger. Ik heb er straks een nieuw is doos te koop.
Extra korting kan je niet krijgen MAAR je krijgt wel weer een gratis nieuwe IPTV ontvanger (excl. verzendkosten) van toch wel €175,--!!!
Daar had ik er gelukkig al 2 van
Dus wie zoekt nog een Anino ontvanger. Ik heb er straks een nieuw is doos te koop.
Ik zie dat op kanaal 71 de HD-versie van TLC is toegevoegd. Denk dat 'ie te zien is als je het HD pakket afneemt, maar dat weet ik niet zeker. Nu nog NGC HD, FOX HD, ARD HD, ZDF HD en BBC 2 HD...
Afgelopen maandag wederom tegen een administratieve rompslomp probleem van OBN aan gelopen.
OBN heeft een administratieve fout gemaakt bij het verlengen van ons abonnement en de annulering die eerder was afgesproken niet ingetrokken. Ondanks telefonische bevestiging en twee brieven + factuur dat levering door zou blijven lopen ging toch afgelopen maandag het modem offline en is internet/Tv/telefoon zo dood als een pier.
Ik hang iedere dag met ze aan de lijn om voorgang te krijgen om de diensten weer in de lucht te krijgen maar helaas zijn het tot nu toe alleen maar beloftes en hebben ze de verbinding nog niet online gekregen.
Zijn er andere hier met zelfde ervaringen ?
Iemand een idee hoeveel tijd OBN nodig heeft om het weer online te krijgen of wat kan helpen om dit vlotter voor elkaar te krijgen ?
OBN heeft een administratieve fout gemaakt bij het verlengen van ons abonnement en de annulering die eerder was afgesproken niet ingetrokken. Ondanks telefonische bevestiging en twee brieven + factuur dat levering door zou blijven lopen ging toch afgelopen maandag het modem offline en is internet/Tv/telefoon zo dood als een pier.
Ik hang iedere dag met ze aan de lijn om voorgang te krijgen om de diensten weer in de lucht te krijgen maar helaas zijn het tot nu toe alleen maar beloftes en hebben ze de verbinding nog niet online gekregen.
Iemand een idee hoeveel tijd OBN nodig heeft om het weer online te krijgen of wat kan helpen om dit vlotter voor elkaar te krijgen ?
Hoe heb je die verlenging geregeld? Heb je hiervoor gebeld? Op de website van OBN kan ik er niets over vinden, ook niet in 'mijnbrabantnet'.vDorst schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:12:
Ik heb net me abo verlengt. Ik heb me weer erg verbaasd!
Daar had ik er gelukkig al 2 van.
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Ik wilde eerste opzeggen in januari via de telefonisch opzeg service.elvis84 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:54:
Hoe heb je die verlenging geregeld? Heb je hiervoor gebeld? Op de website van OBN kan ik er niets over vinden, ook niet in 'mijnbrabantnet'.
Toen werd er verteld dat er een februari nieuwe aanbiedingen zouden komen.
Doordat er niks kwam op hun site, heb ik ze gemaild over deze vraag en ben ik later terug gebeld met het antwoord dat bij een verlenging, je 6 maanden € 10,-- korting kreeg op het "Alles-in-één Totaal 60 Mb/s" pakket mogelijk ook op de duurdere pakketten.
Heb na een verhuizing problemen met internet en TV van OBN.
Had eerder van OBN schriftelijk en telefonisch bevestigd gekregen dat alle diensten op de verhuisdatum zouden worden omgezet. Mooi niet dus. Ben nu een week verder en heb nog steeds niks.
Er moet nu iemand langs komen van Reggefiber om de modem opnieuw in te stellen. Hoezo is dat nodig? De vorige bewoners maakten ook gebruik van OBN met dat zelfde modem. De helpdesk bellen (vriendelijk, boos, of verdrietig) levert niet veel op. Ik hoor elke keer weer een ander verhaal.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring, of weet iemand waarom ze bij me langs moeten komen om de boel weer aan de praat te krijgen?
Had eerder van OBN schriftelijk en telefonisch bevestigd gekregen dat alle diensten op de verhuisdatum zouden worden omgezet. Mooi niet dus. Ben nu een week verder en heb nog steeds niks.
Er moet nu iemand langs komen van Reggefiber om de modem opnieuw in te stellen. Hoezo is dat nodig? De vorige bewoners maakten ook gebruik van OBN met dat zelfde modem. De helpdesk bellen (vriendelijk, boos, of verdrietig) levert niet veel op. Ik hoor elke keer weer een ander verhaal.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring, of weet iemand waarom ze bij me langs moeten komen om de boel weer aan de praat te krijgen?
Ik begin me hier intussen meer aan te ergeren maar dit is al een hele tijd gaande: ik haal bij mijn 100/100 ON-abonnement wel ruwweg de juiste downloadsnelheid (90Mbit-ish) maar up zwerft mijn verbinding ergens tussen de 10 en 16 Mbit/s. Mijn router zou genoeg WAN throughput moeten hebben, dus daar lijkt het niet te zitten. Zijn er hier nog meer mensen die de beloofde uploadsnelheid echt totaal niet halen of doe ik gewoon iets verkeerd?
De klantenservice van ON is echt totaal incompetent. Tegenstrijdige berichten, beloftes maken die ze niet waarmaken, ik heb het allemaal meegemaakt. De enige reden dat ik nog niet weg ben bij ze is dat me dat te veel moeite is, maar loyaliteit aan dat prutbedrijf heb ik absoluut niet op deze manier...xppieter schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:14:
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Hoe test je het?NMe schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:36:
Ik begin me hier intussen meer aan te ergeren maar dit is al een hele tijd gaande: ik haal bij mijn 100/100 ON-abonnement wel ruwweg de juiste downloadsnelheid (90Mbit-ish) maar up zwerft mijn verbinding ergens tussen de 10 en 16 Mbit/s. Mijn router zou genoeg WAN throughput moeten hebben, dus daar lijkt het niet te zitten. Zijn er hier nog meer mensen die de beloofde uploadsnelheid echt totaal niet halen of doe ik gewoon iets verkeerd?
Ik heb even speedtest.net vanuit een Windows VM getest en kom op max 60 / 40 bij m'n 60 / 60 abo.
Er liep nog een langlopende SCP upload

Bij nog een poging zonder lopende upload wordt het tegen verwachting in iets minder: 60 / 25.
[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 11-03-2014 23:52 ]
Hmm, ik heb er net een Speedtest bij gedaan en het is niet zo erg als ik dacht, maar ook niet goed genoeg:
http://www.speedtest.net/my-result/3364185740
Overigens is dit tijdens het lopen van een upload, net als bij jou...maar die gaat op 1.25MB/s en kakte tijdens die test in naar 500KB/s. Ik heb de speedtest ook nooit sneller gezien dan 50Mbit.
http://www.speedtest.net/my-result/3364185740
Overigens is dit tijdens het lopen van een upload, net als bij jou...maar die gaat op 1.25MB/s en kakte tijdens die test in naar 500KB/s. Ik heb de speedtest ook nooit sneller gezien dan 50Mbit.
[ Voor 39% gewijzigd door NMe op 11-03-2014 23:56 ]
Ik heb een tijdje geleden ook vage snelheden gehad, kwam ook niet erg hoog meer uit. Heb toen wel contact met ON, die gaven aan dat er niets bijzonders aan de hand was, maar het was wel "opeens" opgelost.
Tegenwoordig haal ik prima snelheden, inderdaad ook zo'n 90 Mbps via speedtest.net
Draai zelf ook een webserver et cetera, daar kan ik ook prima vanuit een andere glasvezelverbinding up & downloaden, met circa 90-95 Mbps volgens Windows (wat niet een echt betrouwbare meting is, maar het geeft wel iets aan op zich). Toch zou je wel zo'n 12,5 MB/s moeten kunnen halen, inclusief overhead zou daar toch wel 11 van over moeten blijven? In elk geval kan ik maximaal ongeveer 10,5 MB/s downloaden, als ik IP TV gebruik daalt dit naar ongeveer 8.
Tegenwoordig haal ik prima snelheden, inderdaad ook zo'n 90 Mbps via speedtest.net
Draai zelf ook een webserver et cetera, daar kan ik ook prima vanuit een andere glasvezelverbinding up & downloaden, met circa 90-95 Mbps volgens Windows (wat niet een echt betrouwbare meting is, maar het geeft wel iets aan op zich). Toch zou je wel zo'n 12,5 MB/s moeten kunnen halen, inclusief overhead zou daar toch wel 11 van over moeten blijven? In elk geval kan ik maximaal ongeveer 10,5 MB/s downloaden, als ik IP TV gebruik daalt dit naar ongeveer 8.
Ik heb nu ook contact met de mensen van ON. Ben benieuwd of ze het bij mij ook "ineens" op gaan lossen. Vind het stiekem best irritant worden dat ik de hoofdprijs betaal voor 100/100 en misschien net 90/45 krijg. Sneller dan dat heb ik in elk geval nog niet gezien.
De download is verder gewoon goed genoeg, 90Mbit na overhead is acceptabel wat mij betreft. Nog niet de helft van de beloofde upload halen vind ik echter verre van ok.
De download is verder gewoon goed genoeg, 90Mbit na overhead is acceptabel wat mij betreft. Nog niet de helft van de beloofde upload halen vind ik echter verre van ok.
[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 12-03-2014 11:24 ]
Anders moeten we eens proberen naar elkaar te up- en downloaden 
Dat houdt bij 60mbit/s dus wel op aan mijn kant
[ Voor 30% gewijzigd door Rukapul op 12-03-2014 11:30 ]
Ik weet niet wat onderling mogelijk is, ik haal in elk geval prima van mijjn ON verbinding naar een zakelijke verbinding van Signet prima 90 Mbit... In mijn wijk staat nog de oude apparatuur, de Genexis die ik heb is van het oude type en heeft sowieso al geen ondersteuning voor sneller, hoe het met de wijk apparatuur zit weet ik niet.
Hoe zijn de wijk centrale's onderling verbonden eigenlijk? Ook geen idee wat voor apparatuur ze gebruiken.
Ik heb ook gekeken naar andere providers, zo blijkt Helden van Nu (ook al is het een lelijke site), op technisch vlak wel voorop te lopen (ze bieden ook een TV opneem dienst aan, en geven ook aan welk VOIP platform ze gebruiken, dus zijn er ook open over), maar is het naar mijn idee ook meer een hobby firma, terwijl xs4all veel duurder is, maar waar het technisch gezien wel prima in orde is. Die kunnen ook ipv6 leveren terwijl ON dat niet kan/niet doet. Ook geen idee of de apparatuur ipv6 geschikt is, aangezien ON het zelf ook niet aan kan bieden.
Hoe zijn de wijk centrale's onderling verbonden eigenlijk? Ook geen idee wat voor apparatuur ze gebruiken.
Ik heb ook gekeken naar andere providers, zo blijkt Helden van Nu (ook al is het een lelijke site), op technisch vlak wel voorop te lopen (ze bieden ook een TV opneem dienst aan, en geven ook aan welk VOIP platform ze gebruiken, dus zijn er ook open over), maar is het naar mijn idee ook meer een hobby firma, terwijl xs4all veel duurder is, maar waar het technisch gezien wel prima in orde is. Die kunnen ook ipv6 leveren terwijl ON dat niet kan/niet doet. Ook geen idee of de apparatuur ipv6 geschikt is, aangezien ON het zelf ook niet aan kan bieden.
[ Voor 6% gewijzigd door eX0duS op 12-03-2014 12:02 ]
ON heeft prima IPv6 support. Dat leveren ze via het 6RD protocol.
Je instelleningen worden via DHCP optie 212 verstuurd.
Als je router dat niet snapt dan doet tie er niks mee.
Zie ook mijn oude posts. http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41001792 en http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41478053
Je instelleningen worden via DHCP optie 212 verstuurd.
Als je router dat niet snapt dan doet tie er niks mee.
Zie ook mijn oude posts. http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41001792 en http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41478053
[ Voor 29% gewijzigd door vDorst op 12-03-2014 12:06 ]
Ik heb er verder geen belangen bij maar Helden van Nu is zeker geen hobby firma maar een zeer ervaren zakelijk glasprovider. Zij het kleinschalig, maar dat is m.i. eerder een voordeel dan dan nadeel.eX0duS schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:01:
Ik weet niet wat onderling mogelijk is, ik haal in elk geval prima van mijjn ON verbinding naar een zakelijke verbinding van Signet prima 90 Mbit... In mijn wijk staat nog de oude apparatuur, de Genexis die ik heb is van het oude type en heeft sowieso al geen ondersteuning voor sneller, hoe het met de wijk apparatuur zit weet ik niet.
Helpt niet veel dan.Rukapul schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:28:
Anders moeten we eens proberen naar elkaar te up- en downloaden
Wel schattig trouwens, wederom toont de klantenservice aan niet te luisteren of te weten waar ze het over hebben. Ik geef aan dat mijn download prima is en mijn upload afgeknepen lijkt te worden, krijg ik e-mail over hoe ik mijn verbinding kan checken met pings en traceroutes. Fijn, maar mijn download is prima. Ik wil mijn upload gefixt zien.
Zojuist even een speedtest gedraaid, hier het resultaat. Heb een 60/60 abonnement.
Ik heb altijd een uploadsnelheid van 55-60 Mbit gehad, er schijnt dus iets mis te gaan bij ON/OBN. Ik ga ook even contact opnemen, niet dat dat iets zou helpen met de onkundige callcenter medewerkers; als ik 3 keer bel voor hetzelfde probleem krijg ik 3 verschillende antwoorden.
Ik heb altijd een uploadsnelheid van 55-60 Mbit gehad, er schijnt dus iets mis te gaan bij ON/OBN. Ik ga ook even contact opnemen, niet dat dat iets zou helpen met de onkundige callcenter medewerkers; als ik 3 keer bel voor hetzelfde probleem krijg ik 3 verschillende antwoorden.

[ Voor 20% gewijzigd door Moonborne op 13-03-2014 21:08 ]
Hier haal ik ook altijd gewoon prima snelheden van 90 tot 95 Mbit zowel up als down. Hebben jullie ook al eens getest op http://speedtest.onsbrabantnet.nl ?
Ik haalde gisterenavond 59 up 57 down op speedtest.net (met een 60 abo uiteraard).
Ze hebben we bij de helpdesk verzekerd dat ze niets afknepen maar sinds ik contact met ze gehad heb doen speedtests ineens wel 90/95 down/up in plaats van de 90/45 die ik voorheen haalde. Blijkbaar knijpen ze je gewoon af totdat je klaagt ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 14-03-2014 12:42 ]
Ietsje minder vind ik prima, je zou mij niet horen klagen als ik 80/80 zou halen. Maar het was voorheen dus minder dan de helft van de beloofde snelheid.
NMe schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:41:
Ze hebben we bij de helpdesk verzekerd dat ze niets afknepen maar sinds ik contact met ze gehad heb doen speedtests ineens wel 90/95 down/up in plaats van de 90/45 die ik voorheen haalde. Blijkbaar knijpen ze je gewoon af totdat je klaagt ofzo.

Dat lijkt me wel een erg onwaarschijnlijke complot theorie... Welk belang zou een provider hebben om juist de uploadsnelheid bewust af te knijpen terwijl 95% van de mensen de upload überhaupt al niet gebruikt?
Het is toch duidelijk, er zijn hier 3 mensen die een lage upload hebben, vervolgens bellen, en het direct opgelost krijgen. Ik deed vlak voor ik belde een speedtest, en direct nadat ik belde hetzelfde. Alles was zogezegd goed ingesteld vanaf de kant van OBN, zij zeggen dus niets gewijzigd te hebben.
Ik ben nu ook wel benieuwd. Als ik test kom ik op:
60 / 20 (speedtest.net)
60 / 10 (speedtest.onsbrabantnet.nl)
Het bizarre is dat als je de uploadtests tegelijk uitvoert (of een upload actie uitvoer zoals ik hierboven al een keer noemde) dat je dan veel hoger uitkomt (tot 45mbit aan toe).
60 / 20 (speedtest.net)
60 / 10 (speedtest.onsbrabantnet.nl)
Het bizarre is dat als je de uploadtests tegelijk uitvoert (of een upload actie uitvoer zoals ik hierboven al een keer noemde) dat je dan veel hoger uitkomt (tot 45mbit aan toe).
[ Voor 44% gewijzigd door Rukapul op 15-03-2014 14:45 ]
Dat had ik dus ook, maar nu haal ik ook betere snelheden met een verder ongebruikte verbinding.Rukapul schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 14:39:
Overigens haal ik nu ook weer lagere uploadsnelheden:

Ik weet niet wat ze aan het doen zijn maar dit slaat nergens op.
Zorgen dat torrents je netwerk niet platleggen?ik222 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 12:59:
Dat lijkt me wel een erg onwaarschijnlijke complot theorie... Welk belang zou een provider hebben om juist de uploadsnelheid bewust af te knijpen terwijl 95% van de mensen de upload überhaupt al niet gebruikt?
[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 15-03-2014 15:46 ]
En daarom dan de klantenservice belasten met het individueel instellen van de snelheid die een klant mag halen? En dat dan ook eens doen bij een beperkte aantal klanten en niet bij allemaal? Het lijkt mij toch echt een vrij onwaarschijnlijke complot theorie... Sowieso als er een capaciteitsprobleem zou zijn dan zou ik dat verwachten met download snelheden en niet met upload snelheden.
Overigens, die ene speedtest.net server in Arnhem is gewoon onbetrouwbaar voor wat betreft de uploadsnelheid merk ik nu, de ene keer haal ik daar 40Mbit en de andere keer 80. Maar via de speedtest.net server in Utrecht bijvoorbeeld haal ik elke keer strak 95Mbit upload.

Downloadsnelheid is nu minder omdat ITV aan staat en ik nog in een gebied woon met een 100Mbit packetfront modem.
Overigens, die ene speedtest.net server in Arnhem is gewoon onbetrouwbaar voor wat betreft de uploadsnelheid merk ik nu, de ene keer haal ik daar 40Mbit en de andere keer 80. Maar via de speedtest.net server in Utrecht bijvoorbeeld haal ik elke keer strak 95Mbit upload.

Downloadsnelheid is nu minder omdat ITV aan staat en ik nog in een gebied woon met een 100Mbit packetfront modem.
[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 15-03-2014 16:22 ]
NAV dit topic heb ik zojuist ook getest. Ik heb niet gebeld gehad. Mijn down lag op 91Mb/s en mijn up zelfs op 94Mb/s. Dus als bovenstaande theorie waar is, dan toch zeker niet bij iedereen.
Ik baal wel dat er blijkbaar geen gratis maand Sport 1 wordt geleverd. Had graag vanochtend F1 gekeken...
Ik baal wel dat er blijkbaar geen gratis maand Sport 1 wordt geleverd. Had graag vanochtend F1 gekeken...
Verwijderd
Op de commerciele zenders geen Dolby Digital meer. Dit is de reactie van OBN. Weer minder voor hetzelfde geld!
Graag reageren wij hierbij op uw bericht.
Sinds vorige week is de aanlevering van de RTL HD zenders gewijzigd, deze kwamen voorheen van GHM, nu van KPN, KPN past encryptie toe en zoals gemerkt is er alleen Stereo en helaas geen Dolby 5.1 meer
Onze excuses voor het ongemak.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Graag reageren wij hierbij op uw bericht.
Sinds vorige week is de aanlevering van de RTL HD zenders gewijzigd, deze kwamen voorheen van GHM, nu van KPN, KPN past encryptie toe en zoals gemerkt is er alleen Stereo en helaas geen Dolby 5.1 meer
Onze excuses voor het ongemak.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Momenteel hier bij ON Eindhoven "Authenticatie mislukt" en generieke Glashart Media menus op de Amino, ook na een herstart.
EDIT: drie kwartier later werkt het alweer
EDIT: drie kwartier later werkt het alweer
[ Voor 15% gewijzigd door odo966 op 21-03-2014 09:04 ]
Over het algemeen haal ik mijn 60/60 snelheden er altijd wel uit, speedtest.net naar de Ookla amsterdam servers.
Waar ik me vooral aan irriteer bij ON, is dat de Glashart media app voor LiveTV alleen voor Tablets is.
Hier zou (reggefiber algemeen en Glashart) echt eens iets mee moeten gaan doen.
Die app is in Android gewoon maar op een beperkt aantal compatible apparaten gezet.
Mijn 5", 1080p, Quad-core HTC one kan echt wel een TV stream fatsoenlijk weergeven.
Dat het dan (nog) minder goed werkt als op een tablet accepteer ik dan maar, maar nu kan ik gewoon niks zonder tablet.
Waar ik me vooral aan irriteer bij ON, is dat de Glashart media app voor LiveTV alleen voor Tablets is.
Hier zou (reggefiber algemeen en Glashart) echt eens iets mee moeten gaan doen.
Die app is in Android gewoon maar op een beperkt aantal compatible apparaten gezet.
Mijn 5", 1080p, Quad-core HTC one kan echt wel een TV stream fatsoenlijk weergeven.
Dat het dan (nog) minder goed werkt als op een tablet accepteer ik dan maar, maar nu kan ik gewoon niks zonder tablet.
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Heeft Reggefiber niks mee te maken maar inderdaad, KPN-ITNS mag daar wel eens wat aan doen. Of providers zelf.
Vodafone had vanaf het begin een werkende app die veel beter was. En zelf ontwikkeld. Terwijl ze hun zenders wel gewoon van Glashart Media afnamen.
Vodafone had vanaf het begin een werkende app die veel beter was. En zelf ontwikkeld. Terwijl ze hun zenders wel gewoon van Glashart Media afnamen.
Dat is dus weer vreemd, want KPN en Telfort hebben wel een werkende app.
Barre73 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:19:
Heeft Reggefiber niks mee te maken maar inderdaad, KPN-ITNS mag daar wel eens wat aan doen. Of providers zelf.
KPN is logisch want dat is een compleet ander platform. Telfort heeft bij mijn weten een app met min of meer dezelfde mogelijkheden als die van Glashart. Althans op glasvezel. Telfort ADSL is een ander product met hele andere technologie. Dus die mag je ook niet vergelijken.skai21 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:18:
Dat is dus weer vreemd, want KPN en Telfort hebben wel een werkende app.
[...]
ik heb sinds kort het totaal pakket gepakt van ON
had alleen eerst 100/100 internet en moet zeggen lekker die digitale tv!
Hoelang zou het duren voor ze je terug zetten naar 60/60
Heb nu al 2 weken gewoon 100/100 verbinding nog
Krijg je ook nog een aparte brief met je nieuwe telefoon nummer of zo want heb nu alleen nog me digitale kastje ontvangen

MMMM upload is opeens weg
had alleen eerst 100/100 internet en moet zeggen lekker die digitale tv!
Hoelang zou het duren voor ze je terug zetten naar 60/60

Heb nu al 2 weken gewoon 100/100 verbinding nog
Krijg je ook nog een aparte brief met je nieuwe telefoon nummer of zo want heb nu alleen nog me digitale kastje ontvangen

MMMM upload is opeens weg

[ Voor 11% gewijzigd door ibothead op 22-03-2014 14:46 ]
Klant worden van ON valt nog niet mee. Het bestelproces voldeed (voldoet?) niet aan de wettelijke eisen dat er een volledige bevestiging van de bestelling wordt gegeven (een email met 'bedankt voor uw bestelling' zonder het bestelde te specificeren). Voor dat soort gevallen documenteer ik dus het bestelproces en het toeval wil dat de eerste 2 facturen niet overeenstemmen met de overeenkomst: ON is de korting voor interactieve TV vergeten. Kan gebeuren zou je denken, maar het is het zoveelste puntje en toko's die hun administratie niet op orde hebben moet je altijd voor uitkijken.
[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 22-03-2014 23:47 ]
En dan heb je ook nog laatst die maand gehad, dat we ineens vooraf moesten gaan betalen i.p.v. aan het einde van de maand. waardoor je een maand dubbel moest betalen(ofja, tijdelijk).
Hoi,
ik overweeg overstap naar on, heb momenteel een alles-in-een pakket bij upc.
Wat ik me echter afvraag is welke zenderpakketten beschikbaar zijn via dvb-c, is dat alleen het basispakket of bijv. ook het pluspakket uit de zenderlijst (http://on.nl/Global/Zenderlijst%20ON.pdf) ?
Ik heb nl. 4 TV's (allen met dvb-c ontvanger) in huis en zou graag op alle vier die TV het volledige zenderaanbod willen kunnen kijken.
Wat ik me echter afvraag is welke zenderpakketten beschikbaar zijn via dvb-c, is dat alleen het basispakket of bijv. ook het pluspakket uit de zenderlijst (http://on.nl/Global/Zenderlijst%20ON.pdf) ?
Ik heb nl. 4 TV's (allen met dvb-c ontvanger) in huis en zou graag op alle vier die TV het volledige zenderaanbod willen kunnen kijken.
Via DVB-C kun je enkel het basispakket in SD ontvangen + Nederland 1, 2 en 3 in HD . Alle extra zenderpaketten zijn enkel via IPTV mogelijk, dus met een Animo per televisie.HerrieMan schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:27:
Hoi,
Overigens werkt IPTV uitstekend alleen je hebt inderdaad wel voor elke televisie waar je het wilt gebruiken een Animo nodig.
[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 02-04-2014 20:45 ]
Hmmm, dat is jammer, ik dacht dat ze al hun zender gewoon via dvb-c beschikbaar stellen, niet dus.ik222 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:43:
[...]
Via DVB-C kun je enkel het basispakket in SD ontvangen + Nederland 1, 2 en 3 in HD . Alle extra zenderpaketten zijn enkel via IPTV mogelijk, dus met een Animo per televisie.
Overigens werkt IPTV uitstekend alleen je hebt inderdaad wel voor elke televisie waar je het wilt gebruiken een Animo nodig.
Verder zie ik op hun website dat ze max. 2 van die animo kastjes per aansluiting ondersteunen, dat gaat hem dus niet worden
Dat is lekker, internet ligt eruit, ook interactieve TV via Amino. analoge en digitale tv werkt wel, modem herstart bied geen uitkomst....... nu maar via Phone online ..... vanaf 01.05 verbinding weg...... 
Oops my bad, zie net dat ze onderhoud aan het doen zijn 01.00-04.00 pfffff
Oops my bad, zie net dat ze onderhoud aan het doen zijn 01.00-04.00 pfffff

[ Voor 16% gewijzigd door Foeps op 04-04-2014 02:05 ]
Je kunt ze stapelen tot je bandbreedte op is. Er zijn gebruikers die er 7 of 8 aangesloten hebben.HerrieMan schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:56:
[...]
Hmmm, dat is jammer, ik dacht dat ze al hun zender gewoon via dvb-c beschikbaar stellen, niet dus.
Verder zie ik op hun website dat ze max. 2 van die animo kastjes per aansluiting ondersteunen, dat gaat hem dus niet wordentoch maar weer even kijken wat upc te bieden heeft.....
Klopt niet helemaal, je hebt 5 streams beschikbaar voor ITV, een zender kijken vraagt één stream. Wissel je van zenders gebruik je op dat moment er even 2. Kortom, voor goed gebruik van een HD ontvanger zijn er twee streams nodig. Een opname vraagt ook een stream, dus technisch gezien kan je een HD ontvanger en een HD recorder tegelijk volledig gebruiken. Elk kastje welke je meer aansluit voor problemen zorgen. Heb je bv drie HD ontvangers aangesloten en wissel je alle drie tegelijk van zender is er een grote kans dat er een uitvaltdenan schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:23:
[...]
Je kunt ze stapelen tot je bandbreedte op is. Er zijn gebruikers die er 7 of 8 aangesloten hebben.
Maar hoe test je dat?
Ik heb op dit moment 3 Amino's liggen (1x hd-recorder, 2x normaal) maar niet zoveel TVs bij elkaar
Dan valt er weinig te testen he
. Of je pakt een switch en gooit daar die drie zonder TV aan (mits je modem er daadwerkelijk meer aankan, maar dat zit wel goed)
Ik heb 3 HD recorder`s en 1 HD ontvanger tegelijk aangesloten dmv een gigabit switch.
Nog nooit meegemaakt dat het niet werkte.
Blijkbaar gaat het met een gezin van 4 personen over het algemeen prima werken.
Wat er gebeurd als iedereen tegelijkertijd van zender wisseld weet ik niet, komt dus ook zelden voor.
Nog nooit meegemaakt dat het niet werkte.
Blijkbaar gaat het met een gezin van 4 personen over het algemeen prima werken.
Wat er gebeurd als iedereen tegelijkertijd van zender wisseld weet ik niet, komt dus ook zelden voor.
[ Voor 45% gewijzigd door OnsDenis op 04-04-2014 13:18 ]
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
Nee hoor, het aantal streams is enkel beperkt tot je bandbreedte. Heb hier zelf een IPTV server met udpxy en in VLC kan ik prima 8 verschillende SD zenders tegelijk bekijkenZingo schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:23:
[...]
Klopt niet helemaal, je hebt 5 streams beschikbaar voor ITV, een zender kijken vraagt één stream. Wissel je van zenders gebruik je op dat moment er even 2. Kortom, voor goed gebruik van een HD ontvanger zijn er twee streams nodig. Een opname vraagt ook een stream, dus technisch gezien kan je een HD ontvanger en een HD recorder tegelijk volledig gebruiken. Elk kastje welke je meer aansluit voor problemen zorgen. Heb je bv drie HD ontvangers aangesloten en wissel je alle drie tegelijk van zender is er een grote kans dat er een uitvalt. Dat mensen er 7 of 8 kunnen aansluiten is dus of niet waar of heel erg veel geluk
Die beperking van 5 streams is er volgens mij al lang niet meer.
Als je van kanaal wisselt verlaat je het ene multicast signaal en join je het nieuwe. Aangezien er geen FastChannelchange functionaliteit aan staat is er ook geen overlap of prebuffering van hoger en lager liggende kanalen.Zingo schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:23:
[...]
Klopt niet helemaal, je hebt 5 streams beschikbaar voor ITV, een zender kijken vraagt één stream. Wissel je van zenders gebruik je op dat moment er even 2. Kortom, voor goed gebruik van een HD ontvanger zijn er twee streams nodig. Een opname vraagt ook een stream, dus technisch gezien kan je een HD ontvanger en een HD recorder tegelijk volledig gebruiken. Elk kastje welke je meer aansluit voor problemen zorgen. Heb je bv drie HD ontvangers aangesloten en wissel je alle drie tegelijk van zender is er een grote kans dat er een uitvalt. Dat mensen er 7 of 8 kunnen aansluiten is dus of niet waar of heel erg veel geluk
op een 100Mbit lijn kun je met gemak 8 boxen aansluiten aangezien de doorsnee zenders ergens tussen de 10 en de 14Mbit liggen.
En dat het zo werkt is maar goed ook.. anders zou ik met mijn 16Mbit xDSL lijntje grote problemen hebben met TV kijken
[ Voor 8% gewijzigd door denan op 04-04-2014 14:31 ]
Die bescherming zit in het netwerk. Dat zit er al sinds 2010 in.. toen meer en meer mensen op het netwerk kwamen en hun computer direct aan de glasvezelverbinding hingen zonder router. Waar voorheen er een connection cap zat op de torrents vanwege een lage xDSL bandbreedte, of in de routing table van het goedkope sweex routertje, was het mooi om te zien hoe een beetje PC die direct aan het netwerk hing 300k+ threads opengooide voor 1 torrent als alles in bittorrent op 'unlimited' stond.
Echter: is dat een netwerk enforced cap op het aantal connecties, niet op de bandbreedte. En upspeed is er altijd voldoende, dat gebruikt maar een klein deel van de gebruikers.. en dan ook alleen in pieken.