Hoe zit het met internet snelheden in Eindhoven en omgeving, en dan met name op het "oude" netwerk?
Waar ik vroeger zonder problemen 11,5 Mb/sec haalde, is dat tegenwoordig niet veel meer dan 9,5. Theoretisch zou 12,5 moeten kunnen.
Heb e.a. getest ook door direct op modem computer te plaatsen ,maar kom er niet bovenuit.
Heb de vraag gesteld aan ON waardoor dit komt. Dan krijg je een standaard mail terug met een aantal dingen die ik allang getest heb, maar die ze waarschijnlijk niet eens gelezen hebben, zoals computer direct op modem, IPTV er uit, aantal sites zoals speedtest.net gebruikt, FTP, Usenet, gewoon via HTTPS, blijft allemaal steken bij 9,5 Mb/sec.
Wat ook vreemd is, is dat ik qua upload beter zit dan download.
Download is ongeveer 9,5, upload 10,5.
Ik weet dat er overhead in zit, maar als ik voor 100 Mbit betaal wil ik dat ook wel min of meer krijgen.
ON geeft echter aan dat ik met 80% hier van blij moet zijn. Daarbij zeggen ze dan ook vrolijk dat het ook te maken kan hebben met het "internetknooppunt" in Amsterdam. Ik mag toch hopen dat hun backbone meer dan voldoende snel is zodat ik mijn verbinding dicht kan trekken bij wijze van spreken, en dat is ook gelukt, ongeveer 1,5 jaar geleden.
Ook wat ik vrij typisch vind, is dat pingtijden best hoog zijn, dat sites niet "meteen" laden, terwijl als ik het met een VPN doe, ik veel lagere ping tijden heb, en sites wel snel laden. Tevens heb ik met de standaard verbinding vrij veel hops, daar dit met een VPN veel minder zijn.
Zijn er Tweakers die qua snelheid wel tegen de max zitten?
[
Voor 16% gewijzigd door
eX0duS op 04-07-2014 19:19
]