Heb inderdaad ook de DNS van mijn router op 8.8.8.8 ingesteld en nu kan ik elke website weer bereiken.
heb hier nu hetzelfde probleem. kan ik de DNS dan gewoon op 8.8.8.8 instellen en zo laten staan of is dit een tijdelijke oplossing?ignitem schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:50:
Heb inderdaad ook de DNS van mijn router op 8.8.8.8 ingesteld en nu kan ik elke website weer bereiken.
@ ShadowLord: Goede! Dank voor de dns tip!
Inderdaad ieder jaar hetzelfde. Even de stroom eraf deed voor mij de truc.VonFoX schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 06:17:
Het is weer wintertijd, en ik krijg de Amino met geen mogelijkheid aan. Alles al gereset. Ieder jaar hetzelfde
Hoezo weer? In twee jaar tijd heeft internet 2x niet gewerkt en beide keren was het binnen enkele uren opgelost. Internet van OBN vind ik juist enorm stabiel.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:30:
Google en verschillende site's zijn niet te bereiken,wat is er nu weer aan de hand ?
De huidige storing is al opgelost, DNS wijzigen is niet meer noodzakelijk.
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
Dit kan ik beamen: In de 7 jaar dat ik hier woon (eerst was het nog het Kenniswijk project) heb ik misschien 1-2 keer geen internet gehad! (Ja, vast wel vaker, maar toen was ik niet thuis oid).elvis84 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:17:
[...]
Inderdaad ieder jaar hetzelfde. Even de stroom eraf deed voor mij de truc.
[...]
Hoezo weer? In twee jaar tijd heeft internet 2x niet gewerkt en beide keren was het binnen enkele uren opgelost. Internet van OBN vind ik juist enorm stabiel.
De huidige storing is al opgelost, DNS wijzigen is niet meer noodzakelijk.
Echt een heel erg goede verbinding en zeer stabiel!
Ik vind het internet ook best stabiel en ben een tevreden gebruiker maar dit was al wel de 2e keer dit jaar (zover ik weet) dat er problemen waren met de DNS server van ON.
Natte krant (363218) (V.242)
De DNS servers willen nog wel eens wat kuren vertonen. Niet dat ze helemaal niet werken, maar wel dat een groot deel van de domeinnamen niet meer wil resolven.
Ik heb nu, om toekomstige problemen verder te voorkomen, mijn router zo ingesteld dat hij als primaire server de DNS van ON blijft gebruiken (dat is toch het snelste vaak) en nu als secundaire die van Google, zodat ik altijd een (langzamere, maar werkende) backup blijf houden.
Ik heb nu, om toekomstige problemen verder te voorkomen, mijn router zo ingesteld dat hij als primaire server de DNS van ON blijft gebruiken (dat is toch het snelste vaak) en nu als secundaire die van Google, zodat ik altijd een (langzamere, maar werkende) backup blijf houden.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Geen idee in welk pakket deze zender zit (ik heb een pluspakket), maar op 303 is de nieuwe zender Ginx TV te vinden. Ik ken de zender verder niet, maar de zender blijkt "THE WORLD'S ONLY INTERNATIONAL GAMING TELEVISION CHANNEL" te zijn, als ik de site mag geloven. www.ginx.tv.
Iemand hier ook een brief ontvangen over een snelheidsverhoging?
Ik heb nu 60mbit up/down en krijg gratisch 100mbit up/down, OBN hoopt het dit jaar nog te realiseren. Regio Schijndel btw.
Ik heb nu 60mbit up/down en krijg gratisch 100mbit up/down, OBN hoopt het dit jaar nog te realiseren. Regio Schijndel btw.
Ik wacht nog totdat hier in Eindhoven de snelheid omhoog kan/gaat naar 500 mbit. Ik heb nog het oude type FTU, wat maximaal 100 mbit kan.
Heeft iemand toevallig inside informatie wanneer ze dit willen gaan doen? Ik ben nog bij ON en heb geen redenen om naar een andere provider te gaan eerlijk gezegd.
Heeft iemand toevallig inside informatie wanneer ze dit willen gaan doen? Ik ben nog bij ON en heb geen redenen om naar een andere provider te gaan eerlijk gezegd.
Hier hangt ook nog zo'n zelfde "oude" FTU.eX0duS schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:58:
Ik wacht nog totdat hier in Eindhoven de snelheid omhoog kan/gaat naar 500 mbit. Ik heb nog het oude type FTU, wat maximaal 100 mbit kan.
Ik zit nog niet echt te wachten op 500 Mbit/s, maar door de FTU te vervangen zou ik wel weer de internetsnelheid krijgen waar ik voor betaal.
Als er nu TV gekeken wordt, IPTV, blijft er nog 85 Mbit/s over ongeveer. Nog steeds genoeg, maar...
Ja, van 30 naar 60 (Gemert).elvis84 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:52:
Iemand hier ook een brief ontvangen over een snelheidsverhoging?
13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp
zit inderdaad alleen in het pluspakket en mensen met een HD pakket krijgen nu ook History HDelwinvangestel schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:08:
Geen idee in welk pakket deze zender zit (ik heb een pluspakket), maar op 303 is de nieuwe zender Ginx TV te vinden. Ik ken de zender verder niet, maar de zender blijkt "THE WORLD'S ONLY INTERNATIONAL GAMING TELEVISION CHANNEL" te zijn, als ik de site mag geloven. www.ginx.tv.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
maar moet niet kunnenyannickie111 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:02:
[...]
Als er nu TV gekeken wordt, IPTV, blijft er nog 85 Mbit/s over ongeveer. Nog steeds genoeg, maar...
[ Voor 7% gewijzigd door ninasky11 op 01-11-2012 16:08 ]
Mijn wijk in Eindhoven is nu aan de beurt voor de inventarisatie, eigenlijk wil ik best overstappen, heb nog een losse DSL + analoge telefoon + UPC digitaal HD tv, maar mijn ervaringen bij m'n ouders (Lijbrandt) is dat UPC HD digitaal qua beeld mooier is dan Lijbrandt en een beter/meer aanbod van zenders. Lastig want een 100/100 mbit verbinding is natuurlijk ook niet te versmaden.
Mijn avast flipt helemaal wanneer ik die site open...elwinvangestel schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:08:
... ls ik de site mag geloven. www.ginx.tv.
BuurtgenootQuantor schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:29:
Mijn wijk in Eindhoven is nu aan de beurt voor de inventarisatie, eigenlijk wil ik best overstappen, heb nog een losse DSL + analoge telefoon + UPC digitaal HD tv, maar mijn ervaringen bij m'n ouders (Lijbrandt) is dat UPC HD digitaal qua beeld mooier is dan Lijbrandt en een beter/meer aanbod van zenders. Lastig want een 100/100 mbit verbinding is natuurlijk ook niet te versmaden.
Ik heb ook de eerste (vage!) brief ontvangen en het informatiewinkeltje gezien (incl. groot gat voor de deur voor de glasvezelaansluiting?
Even de providers bekeken, maar als ik het goed zie word je min of meer gedwongen om een duur tripleplay pakket af te nemen welke provider je ook neemt? Internet-only is vrijwel even duur.
Ik wil glas in m'n huis/wijk en dat mag ook wel wat kosten, maar voel nooit zoveel om proefkonijn te zijn en wat mij betreft komt er eerst gewoon een (goedkope) internetaansluiting naast het bestaande UPC pakket.
[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 03-11-2012 22:48 ]
Verwijderd
Zou het hier iets mee te maken hebben?
Glasvezel aanbieder Iphion is falliet
TV Bedrijf Merien ten Houten Failliet
Glasvezel aanbieder Iphion is falliet
TV Bedrijf Merien ten Houten Failliet
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 10:16 ]
Met name dat eerste artikel is wel op cruciale punten onjuist. OnsBrabantNet of ON levert namelijk helemaal geen televisiediensten van Iphion en maakt er ook geen gebruik van. Alle televisiediensten daar worden geleverd door Glashart Media zoals dat het geval is bij vrijwel alle glasvezelaanbieders in Nederland.
Alleen in Eindhoven is door de coorperatie OnsNetEindhoven wel Iphion verkocht naast de IPTV dienst van wat nu ON is. Maar Iphion is / was volgens mij in principe gewoon een product van televisie via internet wat je op elke snelle internetverbinding kan gebruiken.
Alleen in Eindhoven is door de coorperatie OnsNetEindhoven wel Iphion verkocht naast de IPTV dienst van wat nu ON is. Maar Iphion is / was volgens mij in principe gewoon een product van televisie via internet wat je op elke snelle internetverbinding kan gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 04-11-2012 16:19 ]
zit erover te denken om de TV ook maar eens te voorzien van een HD pakket. Maar zijn er meer mensen die dit al gebruiken en zoja wat zijn jullie ervaringen?
De nieuwe providermerken die we sinds de zomer kennen lijken dezer dagen ook doorgevoerd te worden in de hostnames (reverse DNS). In Eindhoven heb ik nu xxx-xxx-ftth.on.nl ipv onsneteindhoven.nl, en in Nuenen is men van onsnetnuenen.nl gegaan naar xxx-xxx-ftth.onsbrabantnet.nl.
Hebben we bij ON / OBN eigenlijk nog webspace? Ik kan me herinneren uit de begintijd van ONN/ONE dat het wel bestond, maar kan er nu niets meer over vinden. Dacht er ineens aan, i.v.m. het nieuwe on.nl-domein, wat m'n homepage URL zou zijn als ik die zou hebben/gebruiken, en hoe je daar bestanden kunt uploadden. De namen ftp.onsnetnuenen.nl en ftp.onsneteindhoven.nl bestaan zo te zien wel, maar ik kom er niet op; ftp.onsbrabantnet.nl en ftp.on.nl bestaan niet eens, dus dat biedt niet veel hoop.
UPDATE: Inmiddels heb ik gevonden dat er nog wel wat homepages zijn op homepages.onsneteindhoven.nl en homepages.onsnet.nu. Die laatste is dus zelfs het oude oorspronkelijke domein van OnsNet Nuenen, voordat ze op onsnetnuenen.nl overgingen. In een oud ONE krantje zie ik staan dat deze dienst, "Uw eigen homepage", daar toen 1,50 per maand kostte... Aangezien homepages.onsnetnuenen.nl niet eens bestaat, laat staan homepages.onsbrabantnet.nl of homepages.on.nl, lijkt het er niet op dat deze dienst nog aangeboden wordt.
Hebben we bij ON / OBN eigenlijk nog webspace? Ik kan me herinneren uit de begintijd van ONN/ONE dat het wel bestond, maar kan er nu niets meer over vinden. Dacht er ineens aan, i.v.m. het nieuwe on.nl-domein, wat m'n homepage URL zou zijn als ik die zou hebben/gebruiken, en hoe je daar bestanden kunt uploadden. De namen ftp.onsnetnuenen.nl en ftp.onsneteindhoven.nl bestaan zo te zien wel, maar ik kom er niet op; ftp.onsbrabantnet.nl en ftp.on.nl bestaan niet eens, dus dat biedt niet veel hoop.
UPDATE: Inmiddels heb ik gevonden dat er nog wel wat homepages zijn op homepages.onsneteindhoven.nl en homepages.onsnet.nu. Die laatste is dus zelfs het oude oorspronkelijke domein van OnsNet Nuenen, voordat ze op onsnetnuenen.nl overgingen. In een oud ONE krantje zie ik staan dat deze dienst, "Uw eigen homepage", daar toen 1,50 per maand kostte... Aangezien homepages.onsnetnuenen.nl niet eens bestaat, laat staan homepages.onsbrabantnet.nl of homepages.on.nl, lijkt het er niet op dat deze dienst nog aangeboden wordt.
[ Voor 77% gewijzigd door odo966 op 06-11-2012 16:02 ]
Slechtste service die ik ooit van mijn leven heb meegemaakt, bij ON; Klanten zijn niet op de hoogte gesteld van het faillissement van Iphion, wat een maand geleden is gebeurd. Daardoor hebben wij niet de mogelijkheid gehad in die maand iets te regelen en zitten we nu ineens zonder TV. Om toch aan TV te komen zitten we dus sowieso 2 maanden met dubbele kosten. En nu zijn ze niet bereid iets aan klantgerichtheid te doen om de situatie netjes op te lossen. Echt top geregeld dus!
En daarbij zijn tot 2 keer toe beloften niet nagekomen door de klantenservice.
Zojuist is er dan nogmaals telefonisch contact geweest n.a.v. een geplaatste tweet, helaas weigert ON nog steeds enige medewerking of oplossingsgerichtheid. Krijg gewoon nog een keer hetzelfde verhaaltje te horen.
En daarbij zijn tot 2 keer toe beloften niet nagekomen door de klantenservice.
Zojuist is er dan nogmaals telefonisch contact geweest n.a.v. een geplaatste tweet, helaas weigert ON nog steeds enige medewerking of oplossingsgerichtheid. Krijg gewoon nog een keer hetzelfde verhaaltje te horen.
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Nogmaals Iphion is nooit verkocht door wat nu ON is. Dat is verkocht door de coorperatie OnsNetEindhoven die nu nog steeds zo heet. ON heeft een eigen ITV dienst die geleverd wordt door Glashart Media en gewoon prima werkt. Dus ik weet niet wat je dan precies van ON verwacht?
Zojuist gebeld door ON en ze hebben het opgelost, nog even de schriftelijke bevestiging afwachten, maar wat mij betreft netjes geregeld.
iphion mag dan misschien niet door ON verkocht zijn, maar ik heb ook nooit een contract getekend bij ON, ik heb een contact getekend met OnsNetEindhoven.
Dat die vervolgens door ON zijn overgenomen, daar heb ik ook niet voor gekozen he...
iphion mag dan misschien niet door ON verkocht zijn, maar ik heb ook nooit een contract getekend bij ON, ik heb een contact getekend met OnsNetEindhoven.
Dat die vervolgens door ON zijn overgenomen, daar heb ik ook niet voor gekozen he...
>>>> Citroën AX GTI <<<<
OnNetEindhoven is nog steeds een coöperatie, die onder andere ON toestaat produkten te verkopen op hun glasvezel.
Je zou het kunnen zien dat ONE hun provider tak heeft afgespitst en nu alleen het glas beheert en onderhoudt. Een situatie die veel mensen bij de kabel graag hadden gezien.
ON zal graag een pakket verkopen aan iemand die niets meer geleverd krijgt door een failliete concurent.
Ik denk dat je informatie had moeten krijgen van ONE, omdat een van de leveranciers op hun netwerk failliet is, of door Iphion of zijn curator.
Je zou het kunnen zien dat ONE hun provider tak heeft afgespitst en nu alleen het glas beheert en onderhoudt. Een situatie die veel mensen bij de kabel graag hadden gezien.
ON zal graag een pakket verkopen aan iemand die niets meer geleverd krijgt door een failliete concurent.
Ik denk dat je informatie had moeten krijgen van ONE, omdat een van de leveranciers op hun netwerk failliet is, of door Iphion of zijn curator.
Inderdaad een supervage folder.Rukapul schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 22:15:
[...]
Buurtgenoot
Ik heb ook de eerste (vage!) brief ontvangen en het informatiewinkeltje gezien (incl. groot gat voor de deur voor de glasvezelaansluiting?).
Even de providers bekeken, maar als ik het goed zie word je min of meer gedwongen om een duur tripleplay pakket af te nemen welke provider je ook neemt? Internet-only is vrijwel even duur.
Ik wil glas in m'n huis/wijk en dat mag ook wel wat kosten, maar voel nooit zoveel om proefkonijn te zijn en wat mij betreft komt er eerst gewoon een (goedkope) internetaansluiting naast het bestaande UPC pakket.
Ik denk dat ONE de technische kennis van veel mensen toch wat onderschat. Vage verhaaltjes zijn leuk, maar ik wil gewoon concreet weten hoe het netwerk in elkaar. En dan bedoel ik niet hoe ze dat kabeltje in mijn meterkast krijgen maar welke partijen voor welke onderdelen zorgen, welke diensten er kunnen worden aangeboden, wat wel/niet technisch mogelijk wordt.
Hoeveel % heeft zich uberhaupt in het vorige gebied aangemeld? Dat hebben we nog steeds niet gehoord van ONE.
Veel providers hebben ook nog geen aanbod klaar dus dat stond ook al niet in die folder.
Wat me opviel aan het aanbod van ON is dat in het vorige nieuwe gebied 500Mbit wordt aangeboden, maar hier in Woensel-centraal niet. 100 is natuurlijk best veel maar als je echt in "de cloud" wilt gaan met je thuisnetwerk is het wel 10 keer zo traag.
Ik zag dat Wisper wel tot 1Gbit aan me wou verkopen. Maar er staat ook dat je een router van hun krijgt. En dat wil ik liever niet. Dus eerst eens navragen hoe dit zit.
Betreffende het Iphion verhaal hoop ik dat ON dit goed afhandelt met hun klanten. Zij zijn inderdaad geen leverancier van de achterliggende dienst maar ze hebben het wel verkocht via hun infowinkels en aanmeldformulieren. ON heeft het klantenbestand van ONE overgenomen, samen met de lasten die daarbij horen.
[ Voor 19% gewijzigd door Hulkiedulkie op 10-11-2012 14:19 ]
.
[ Voor 109% gewijzigd door Paquito op 10-11-2012 18:07 ]
Ik heb begin / halverwege oktober bij On glasvezel aangevraagd voor nieuwbouwappartement in Strijp. Tot nu toe is dit echter nog niet geleverd.
Heb inmiddels enkele malen contact gehad met On, waarbij in eerste instantie werd aangeven dat het probleem lag bij de netwerkbeheerder, die het netwerk niet op de juiste wijze zou hebben opgeleverd. Daarbij is door de medewerker aangegeven dat wekelijks telefonisch een update zou worden gegeven. Vanuit de woningbouw (huurappartement) heb ik bericht gekregen dat er problemen zijn bij de leverancier van glasvezel, waardoor pas in de 1e of 2e week van november kan worden geleverd.
Nu heb ik afgelopen woensdag voor de 4e maal op mijn initiatief contact gehad met On, waarbij ze nu aangeven dat er problemen zijn van hun kant, omdat ze de software op de modem niet kunnen activeren. Dit hopen ze nu weer volgende week opgelost te hebben.
Door het bovengenoemde onzekerheid zit ik nu toch te twijfelen of ik ze nog het voordeel van de twijfel geef of dat ik toch maar een aanvraag ga indienen bij UPC die wel kunnen leveren. De ervaring leert namelijk dat bij nieuwbouw én onduidelijke problemen bij internet, dat de termijnen waarin een probleem opgelost is nog wel eens heel erg rekbaar zijn.
Heb inmiddels enkele malen contact gehad met On, waarbij in eerste instantie werd aangeven dat het probleem lag bij de netwerkbeheerder, die het netwerk niet op de juiste wijze zou hebben opgeleverd. Daarbij is door de medewerker aangegeven dat wekelijks telefonisch een update zou worden gegeven. Vanuit de woningbouw (huurappartement) heb ik bericht gekregen dat er problemen zijn bij de leverancier van glasvezel, waardoor pas in de 1e of 2e week van november kan worden geleverd.
Nu heb ik afgelopen woensdag voor de 4e maal op mijn initiatief contact gehad met On, waarbij ze nu aangeven dat er problemen zijn van hun kant, omdat ze de software op de modem niet kunnen activeren. Dit hopen ze nu weer volgende week opgelost te hebben.
Door het bovengenoemde onzekerheid zit ik nu toch te twijfelen of ik ze nog het voordeel van de twijfel geef of dat ik toch maar een aanvraag ga indienen bij UPC die wel kunnen leveren. De ervaring leert namelijk dat bij nieuwbouw én onduidelijke problemen bij internet, dat de termijnen waarin een probleem opgelost is nog wel eens heel erg rekbaar zijn.
hoe is het opgelost? ik kom er ook nu pas achter.
kijk niet zoveel tv
kijk niet zoveel tv
Johannusvanudos schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:48:
Zojuist gebeld door ON en ze hebben het opgelost, nog even de schriftelijke bevestiging afwachten, maar wat mij betreft netjes geregeld.
zo, de HD ontvanger is besteld. nu wachten op de postbode
Hebben jullie deze ontvanger trouwens via HDMI op de tv aangesloten of via een eventuele versterker naar de tv?
De mijne direct over HDMI naar de TV en dan via fiber de audio naar mijn versterker
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Weet iemand toevallig of het DVB-C signaal wat door alle providers wordt uitgezonden in het basis pakket nou progressive is, interlaced of mixed? Ze hebben in princiepe genoeg bandbreedte om het progressive te doen. Tevens begint de dvb-c frequente op 304.0 MHz meen ik? Maar tot hoever loopt dit op? Hoe 'groot' is de transponder waar alles op zit?
per gemeente kan je hier wat je instellingen moeten zijn.. begint inderdaad op 304MHzoliveroms schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:32:
Weet iemand toevallig of het DVB-C signaal wat door alle providers wordt uitgezonden in het basis pakket nou progressive is, interlaced of mixed? Ze hebben in princiepe genoeg bandbreedte om het progressive te doen. Tevens begint de dvb-c frequente op 304.0 MHz meen ik? Maar tot hoever loopt dit op? Hoe 'groot' is de transponder waar alles op zit?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Die lijst is nog uitgebreider dan ik had, dat is mooi. Ik vermoed dat het sowieso niet verder loopt dan 480 MHz en alles op 1 transponder zit. Het zijn 9 transponders elk van 8 MHz:spartacusNLD schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:30:
[...]
per gemeente kan je hier wat je instellingen moeten zijn.. begint inderdaad op 304MHz
1=304000,3,6875
2=312000,3,6875
3=320000,3,6875
4=328000,3,6875
5=336000,3,6875
6=344000,3,6875
7=352000,3,6875
8=360000,3,6875
9=368000,3,6875
Dat betekent dus dat je met 1 tuner, maar naar een paar kanalen tegelijk kunt kijken en dus een 9 tuners (of multi-tuners) nodig hebt zou je alles tegelijkertijd willen kunnen ontvangen.
Maar of het nu interlaced of progressive is staat er jammer genoeg niet
[ Voor 28% gewijzigd door oliveroms op 13-11-2012 13:46 ]
Voor wat meer info over DVB-C kun je kijken op: ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie overzichten"
Dit is de listing van Eindhoven, maar is praktisch gelijk aan de DVB-C van andere gebieden (behalve de invulling van de lokale zenders).
De streams voor Nederland 1, 2 en 3 (SD en HD) zijn de streams die van Technicolor afkomen. De specs van deze streams heb ik zo 1-2-3 niet voor je. De HD streams zijn in ieder geval 1080i (interlaced dus).
Dit is de listing van Eindhoven, maar is praktisch gelijk aan de DVB-C van andere gebieden (behalve de invulling van de lokale zenders).
De streams voor Nederland 1, 2 en 3 (SD en HD) zijn de streams die van Technicolor afkomen. De specs van deze streams heb ik zo 1-2-3 niet voor je. De HD streams zijn in ieder geval 1080i (interlaced dus).
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Sinds een week enorm veel last van haperingen bij het TV kijken wanneer ik volle bak aan het downloaden ben. Voorheen was dat nooit het geval. Vraag me af waar dat nu ineens vandaan komt. Eindhoven, Tongelre. Meer mensen last van?
Dit moet ik nog even aanvullen. Ik haal max 9,6MB/s als de TV aan staat. Zet ik de settop box uit, dan schiet de downloadsnelheid ook meteen door naar 11MB/s.
Dit moet ik nog even aanvullen. Ik haal max 9,6MB/s als de TV aan staat. Zet ik de settop box uit, dan schiet de downloadsnelheid ook meteen door naar 11MB/s.
[ Voor 26% gewijzigd door benchMarc op 13-11-2012 21:57 ]
altijd last van gehad hier in VeghelbenchMarc schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:55:
Sinds een week enorm veel last van haperingen bij het TV kijken wanneer ik volle bak aan het downloaden ben. Voorheen was dat nooit het geval. Vraag me af waar dat nu ineens vandaan komt. Eindhoven, Tongelre. Meer mensen last van?
Hier heb ik sinds het begin al last van. De QoS voor de IPTV streams werkt net niet goed genoeg helaas.benchMarc schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:55:
(Eindhoven, Woensel-Oost)
[ Voor 3% gewijzigd door ShadowLord op 14-11-2012 10:26 ]
Hier beinvloedt het downloaden de TV ook. (Veldhoven 100/100)
Yo.
grrrr is de hd ontvanger binnen + aangesloten op het B gedeelte van het modem. krijg ik recovery image en daarna network problem -_- moet zeker de dienst nog eerst actief worden gezet?
als ik de kabels los test (ook via A op modem) heb ik wel gewoon internet, dus zou niet aan de kabels mogen liggen.
hoop dus dat de oorzaak is dat het nog niet actief staat.
edit: net bericht gehad via OBN via twitter dat ze de dienst geactiveerd hebben. Vanavond eens testen
als ik de kabels los test (ook via A op modem) heb ik wel gewoon internet, dus zou niet aan de kabels mogen liggen.
hoop dus dat de oorzaak is dat het nog niet actief staat.
edit: net bericht gehad via OBN via twitter dat ze de dienst geactiveerd hebben. Vanavond eens testen
[ Voor 12% gewijzigd door Paulus07 op 16-11-2012 09:25 ]
Ik heb van ON een Amino A140 en geen A130(m) of A110
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
ik heb ook de A140. maar heb wel weer een andere remote als in dit voorbeeld: http://www.tweak.nl/manual/Ontvanger_140_handleiding.pdf
[ Voor 76% gewijzigd door Paulus07 op 16-11-2012 12:40 ]
Verwijderd
In Best lijk ik op iptv diverse HD kanalen te missen, zoals Discovery HD, hebben anderen dat ook?
Kanaal is er wel, met info bar, maar beeld is zwart.
ik heb hier de gewone discovery maar geen HD volgens mij. Heb wel een HD pakket afgenomen maar die is nog niet actief misschien dat ik hem dan kan benaderen. maar nu is het dus de "standaard versie"Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:54:
In Best lijk ik op iptv diverse HD kanalen te missen, zoals Discovery HD, hebben anderen dat ook?
Na zonder echte klachten een jaar van Iphion gebruik te hebben gemaakt in Eindhoven begonnen de zenders sinds een paar weken terug één voor één weg te vallen. Pas een week terug ontdekte ik dat iphion failliet is. Schandelijk dat niemand op de hoogte is gesteld, maar goed.
Hoe nu te werk te gaan? Iphion is volstrekt onbereikbaar voor commentaar, evenals ONE die me doorstuurt naar Iphion. Iphion neemt nooit op of ik krijg een Engels bandje met wat onzin.
Kan ik erop rekenen dat Iphion vlot komt met een doorstart of wordt het tijd om een ander televisieabonnement af te gaan sluiten en Iphion op te zeggen (hoe?).
Trouwens, vanaf een tijd terug schreef Iphion zonder aankondiging ineens een paar euro meer af voor de televisiedienst, meer mensen die dit hadden?
Hoe nu te werk te gaan? Iphion is volstrekt onbereikbaar voor commentaar, evenals ONE die me doorstuurt naar Iphion. Iphion neemt nooit op of ik krijg een Engels bandje met wat onzin.
Kan ik erop rekenen dat Iphion vlot komt met een doorstart of wordt het tijd om een ander televisieabonnement af te gaan sluiten en Iphion op te zeggen (hoe?).
Trouwens, vanaf een tijd terug schreef Iphion zonder aankondiging ineens een paar euro meer af voor de televisiedienst, meer mensen die dit hadden?
viel me op dat sommige zenders bovenin een witte rand vertonen. Heb daar met andere zenders, games,films gene last van. lijkt een beetje op het probleem wat ik vroeger had met een oude beeldbuis tv waarin het beeld verzakte 
Gekke is dat het dus maar bij een aantal zenders is.
Meer mensen die dit hebben?
Ricvdp,
Johannusvanudos geeft eerder in deze thread aan dat ze (ON) het voor hem hebben opgelost. Op twitter verwijst ON_Webcare nu naar http://www.on.nl/Site/Con...alternatief-voor-Iphion-/
Johannusvanudos geeft eerder in deze thread aan dat ze (ON) het voor hem hebben opgelost. Op twitter verwijst ON_Webcare nu naar http://www.on.nl/Site/Con...alternatief-voor-Iphion-/
Dit is per zender bepaald, door de zender zelf.Paulus07 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:21:
viel me op dat sommige zenders bovenin een witte rand vertonen. Heb daar met andere zenders, games,films gene last van. lijkt een beetje op het probleem wat ik vroeger had met een oude beeldbuis tv waarin het beeld verzakte
Meer informatie over die streep is te vinden op wikipedia:
Wikipedia: Widescreen signaling
Beter dan nix... Wagij...
Dat heb ik ook wel eens gezien bij bepaalde HD-zenders die sinds kort met encryptie zijn, zoals ook één/Canvas en BBC HD. Probeer eens Menu -> Instellingen -> Systeem -> 'Opnieuw opstarten', of zelfs 'Software upgrade'. Bij mij doen die zenders het daarna meestal wel weer.Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 20:54:
Ik heb hier sinds 13 november ook last van. Dit is gebeurt nadat mijn vaste ip-aders gewijzig is in een nieuwe vast ip in een andere ip reeks.Isdatzo schreef op zondag 09 september 2012 @ 00:24:
Hoi!
Ik heb sinds enige tijd dat ik https-verbindingen een time-out krijgen. Na het rebooten van de router (dlink dir-655) werkt het weer een tijdje en dan moet 'ie weer gereboot worden.
Ondertussen heb ik al een andere router (zelfde model) geleend en alleen de broodnodige instellingen (heb een vast IP) aangepast maar ook hierbij manifesteerde het probleem zich.
Iemand enig idee in welke hoek ik het moet zoeken?
Weet niet of iemand hierover al contact heet gehad met onsbrantnet?
Een hele hoop zenders geven op dit moment geen beeld. O.a. NHK, ARD HD, ZDF HD, NDR, Prosieben, Sat1, RTL, CNN Turk, Omroep Friesland, TV Noord etc.
Edit: Inmiddels is alles weer hersteld.
Edit: Inmiddels is alles weer hersteld.
[ Voor 12% gewijzigd door elwinvangestel op 07-12-2012 10:02 ]
Verwijderd
Ja. Dit ligt overigens bij GHM; niet de providers die dit signaal doorgeven naar de klanten.Paulus07 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:21:
Je kunt beter deze post in het beeldverhoudingen draadje lezen: dan ZIE je meteen het hoe en waarom van (foutieve) weergave van zo'n 'stippellijn'.
Overigens....
In de faq van de klantenservice van OnsBrabantNet (die ook GHM levert) staat in de categorie 'Radio/TV' de volgende cryptische text:
"dan zet de televisie in het ontvangststation deze om naar het zogeheten Letter-Box formaat"Hoe worden breedbeeld uitzendingen doorgezet op het televisiesignaal van OnsBrabantNet?
Wanneer er een breedbeeld uitzending als zodanig wordt uitgezonden, dan zet de televisie in het ontvangststation deze om naar het zogeheten Letter-Box formaat. Bij Letter-Box uitzendingen wordt het originele beeldformaat behouden en verkleind, zodat het in de 4:3 verhouding past. Dit geldt alleen voor de zenders: Ned1, 2 en 3, ARD, ZDF, WDR, NDR. BBC 1 en BBC 2. Deze zenders worden altijd in Letter-Box doorgegeven, omdat er nog steeds veel 4:3 toestellen worden gebruikt (bijv. de tweede televisie in de slaapkamer).
Ik heb over deze wel heel cryptische text 'n vraag uitgezet naar de OBN helpdesk.
Immers de medewerkster die ik sprak interpreteerde de text als "het ontvangststation in de televisie" .
Technisch gezien is dat zeker mogelijk: dat zou dan 16:9 Anamorph zijn (iets wat we 'n 2 weken geleden 'n weekje gehad hebben na het 'onderhoud' waarbij 'n nieuwe headend werd geplaatst in Roermond).
Maar nu krijgen het analoge beeld (weer) (hoofdzakelijk) binnen als letterbox (en moet dat in tegenstelling tot palplus of anamorph door een breedbeeld-tv verticaal worden gerekt, wat resulteerd in resolutie-verlies).
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 16:45 ]
Met de Glashart Media App zou je op je tablet TV kunnen kijken.
http://www.on.nl/Site/Con...blet-kijken/#.UMpoZG8yL84
Ik kan hem in Google Play vinden, maar daar geeft de site aan dat hij niet compatible met mijn Nexus 7 (Android 4.2) of Galaxy S2 (Android 4.1).
Doet de app het sowieso wel? Wel vaag dat het niet op de Nexus 7 werkt.
Is het misschien gemaakt voor oudere Android versies?
http://www.on.nl/Site/Con...blet-kijken/#.UMpoZG8yL84
Ik kan hem in Google Play vinden, maar daar geeft de site aan dat hij niet compatible met mijn Nexus 7 (Android 4.2) of Galaxy S2 (Android 4.1).
Doet de app het sowieso wel? Wel vaag dat het niet op de Nexus 7 werkt.
Is het misschien gemaakt voor oudere Android versies?
De app werkt redelijk op Android. Ik had zo nu en dan dan de video player hing tijdens het afspelen.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Weet iemand of ik ook mijn OnsBranbantNet IDTV kan gebruiken zonder settopbox op deze tv: pricewatch: Samsung UE46ES8000
Ik lees dat KPN Glasvezel ondersteund wordt op dit zogenaamde 'SXXN' type, maar hoe zit het met OBN?
pricewatch: Samsung UE46ES8000 (EU Model)
Ik lees dat KPN Glasvezel ondersteund wordt op dit zogenaamde 'SXXN' type, maar hoe zit het met OBN?
Als dit niet het geval is kan ik namelijk net zo goed deze kopen:(geschikt voor Ziggo, UPC, Canal Digitaal en KPN Glasvezel)
[ Voor 21% gewijzigd door DaTiezl op 21-12-2012 10:00 ]
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
sinds vandaag heb ik de 100mb upgrade, dank u onsbrabandnet!
Er is geen enkele TV die IPTV ondersteunt. Dat dat er staat is pure onzin en daar wordt wss meer mee bedoeld dat de HD resolutie ondersteunt wordt. Dus je blijft de IPTV decoder nodig hebben.DaTiezl schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:57:
Weet iemand of ik ook mijn OnsBranbantNet IDTV kan gebruiken zonder settopbox op deze tv: pricewatch: Samsung UE46ES8000
[...]
Als dit niet het geval is kan ik namelijk net zo goed deze kopen:
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Eerste glasvezelaansluiting Blixembosch
Dat betekent dat vanaf vandaag de eerste abonnees in Blixembosch supersnel internet hebben en haarscherpe tv-beelden.
Verschillende stadsdelen en wijken zoals Tongelre, Woensel Oost, Meerhoven en de Schrijversbuurt hebben al glasvezel. Nu is de rest van eindhoven aan de beurt.
In het voorjaar moeten alle huizen in Blixembosch aangesloten. Het volgende gebied dat op de rol staat is Woensel Centraal.
Bron: http://www.studio040.nl/n...sluiting-blixembosch.html
YouTube: Eerste glasvezelaansluiting Blixembosch
[ Voor 8% gewijzigd door Intheweb op 21-12-2012 15:55 ]
Doe maar een onsje meer...
Ok duidelijk, tnx. Wat bedoel je met dat de HD resolutie wordt ondersteund? Zal dat in mijn voorbeeld dan niet het geval zijn bij het EU model?Barre73 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:20:
[...]
Er is geen enkele TV die IPTV ondersteunt. Dat dat er staat is pure onzin en daar wordt wss meer mee bedoeld dat de HD resolutie ondersteunt wordt. Dus je blijft de IPTV decoder nodig hebben.
Binnenkort willen ze hier in Rucphen glasvezel gaan aanleggen, en hier zit OBN ook bij. Hier willen we dan ook naar toe, en dan willen we de HD recorder ook nemen, werkt deze ook goed met de Harmony One (weet niet welke er verkrijgbaar zijn?)
Ja amino met harmony one is geen probleem.
Juist wel bij het EU model. Je moet je afvragen of het goed gaat met een model buiten de EU. Ik denk dan aan 1080 i en p, maar ook vooral aan NTSC en PAL en zo. Er zijn gewoon nog te veel verschillende technieken op de wereld..DaTiezl schreef op maandag 24 december 2012 @ 15:36:
[...]
Ok duidelijk, tnx. Wat bedoel je met dat de HD resolutie wordt ondersteund? Zal dat in mijn voorbeeld dan niet het geval zijn bij het EU model?
Inderdaad heb hier zowel een M532 als een A130m op een harmony zitten en beide werken uitstekend.Hulkiedulkie schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:23:
Ja amino met harmony one is geen probleem.
Sinds vanavond heb ik geen IPTV meer, de Amino roept netjes het reclame scherm en de "opera experience", maar daarna blijft het beeld zwart. Mijn ouders 2km verderop hadden wel TV. Het menu is ook heel beperkt en het lijkt er haast wel op dat het IPTV vlan offline is. Ik zie op de netwerkaart op het glasmodem geen dataverkeer.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Alle andere zaken werken wel gewoon
Jeremy Clarkson
Had ik net ook even maar nu werkt het weer. Eventueel de Amino een keer aan en uitzetten en dan zal hij het wel weer doenArno schreef op woensdag 26 december 2012 @ 21:43:
Sinds vanavond heb ik geen IPTV meer, de Amino roept netjes het reclame scherm en de "opera experience", maar daarna blijft het beeld zwart. Mijn ouders 2km verderop hadden wel TV. Het menu is ook heel beperkt en het lijkt er haast wel op dat het IPTV vlan offline is. Ik zie op de netwerkaart op het glasmodem geen dataverkeer.
Hoe stom het ook klinkt maar 1) Glasmodem al uit en aangezet? En de kabel naar de Amino al driemaal gecheckt?Arno schreef op woensdag 26 december 2012 @ 21:43:
ik222 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 21:44:
Had ik net ook even maar nu werkt het weer. Eventueel de Amino een keer aan en uitzetten en dan zal hij het wel weer doen
Ik heb uiteraard van zowel het glasmodem als de complete AV goep de spanning eraf gehaald. Als IT'er is dat het eerste wat ik doeBarre73 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 21:44:
Hoe stom het ook klinkt maar 1) Glasmodem al uit en aangezet? En de kabel naar de Amino al driemaal gecheckt?
Kabel is goed, zit er aan beide kanten goed in en de ethernet carrier is aanwezig (lampje brandt). Het lijkt haast wel of de Amino zijn config niet binnen krijgt van Glashart?
Jeremy Clarkson
hier ook geen Iptv meer. ON Eindhoven.
Na nog een reset van de Amino werkt het weer, maar wel fijn om te zien dat het niet (alleen) aan mij lag
Jeremy Clarkson
Hier werkte IPTV ook even niet gisterenavond. Gelukkig werkte DBV-C nog wel, op zich geen ramp voor een keertje. Is het jullie trouwens opgevallen dat de programmabalk bij IPTV onderin nu ineens geel/oranje is ipv rood? Er zal vast een update in de software gedaan zijn ofzo, kan er alleen niets van terugvinden op de website van OBN. Voorheen bleef mijn Animo regelmatig hangen op 'Gidsinformatie verversen' dat lijkt nu niet meer voor te komen.
Als je balk geel / oranje is dan is je Amino waarschijnlijk niet goed geauthenticeerd (dit kun je in het menu controleren). Mocht dit het geval zijn dan heb je ook enkel nog het basispakket, dus alle eventuele extra zenders ontbreken dan. Je kunt in dat geval even je Amino van de stroom halen en / of een softwareupdate doen. Mocht dat allemaal niet helpen dan zou ik even contact opnemen met de klantenservice.
Deze is ongetwijfeld al heel vaak voorbij gekomen in dit topic maar ik vind gewoon door de bomen het bos niet meer.
Ik heb bij mijn verhuizing naar Eindhoven glasvezel aangevraagd via ON. Nu mijn router vandaag binnen is gekomen heb ik eindelijk wat verschillende apparatuur tegelijk aan kunnen sluiten, maar wat ik nu het liefst zou doen is de Amino gewoon aansluiten op mijn router, aangezien er maar één netwerkkabel onder de plint ligt. De Amino aansluiten via de tweede poort betekent een kabel boven de plint leggen en aangezien er een balkondeur bij betrokken is doe ik dat liever niet. 
Dus in het kort: is er een simpele manier om IPTV te gebruiken op mijn Amino zonder een extra kabel te trekken? En als die simpele manier niet bestaat: ik krijg ook gewoon HD-kwaliteit als ik de coax-kabel aansluit, toch?

Dus in het kort: is er een simpele manier om IPTV te gebruiken op mijn Amino zonder een extra kabel te trekken? En als die simpele manier niet bestaat: ik krijg ook gewoon HD-kwaliteit als ik de coax-kabel aansluit, toch?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Router kan niet. Een switch zou wel kunnen maar daar zal jij wss weinig aan hebben... En via coax kabel krijg je ca 40 zenders waarvan ned 1, 2 en 3 in HD, de rest in (scherpe) SD.NMe schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 02:34:
Deze is ongetwijfeld al heel vaak voorbij gekomen in dit topic maar ik vind gewoon door de bomen het bos niet meer.Ik heb bij mijn verhuizing naar Eindhoven glasvezel aangevraagd via ON. Nu mijn router vandaag binnen is gekomen heb ik eindelijk wat verschillende apparatuur tegelijk aan kunnen sluiten, maar wat ik nu het liefst zou doen is de Amino gewoon aansluiten op mijn router, aangezien er maar één netwerkkabel onder de plint ligt. De Amino aansluiten via de tweede poort betekent een kabel boven de plint leggen en aangezien er een balkondeur bij betrokken is doe ik dat liever niet.
De enige goede manier om dat te regelen is aan twee kanten van de kabel een managed switch te plaatsen en dan VLAN's te gebruiken. Verder zou je ook nog kunnen kijken naar Powerline om je Amino aan te sluiten maar of dat goed werkt is wel sterk afhankelijk van het gebruikte Powerline setje en ook van de elektrische installatie in je huis.NMe schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 02:34:
Deze is ongetwijfeld al heel vaak voorbij gekomen in dit topic maar ik vind gewoon door de bomen het bos niet meer.Ik heb bij mijn verhuizing naar Eindhoven glasvezel aangevraagd via ON. Nu mijn router vandaag binnen is gekomen heb ik eindelijk wat verschillende apparatuur tegelijk aan kunnen sluiten, maar wat ik nu het liefst zou doen is de Amino gewoon aansluiten op mijn router, aangezien er maar één netwerkkabel onder de plint ligt. De Amino aansluiten via de tweede poort betekent een kabel boven de plint leggen en aangezien er een balkondeur bij betrokken is doe ik dat liever niet.
Via DVB-C (coax kabel) is het HD aanbod beperkt tot NED 1, 2 en 3. Voor de rest heb je met DVB-C alleen 40 'basiszenders' in SD, je kunt daar ook geen aanvullende paketten op krijgen.
[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 28-12-2012 08:25 ]
Maar dat is niet wat ik opmaak uit EU niet-EU. Met niet EU wordt bedoeld NL. De NL providers worden namelijk met het niet-EU model ondersteund.Barre73 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:43:
[...]
Juist wel bij het EU model. Je moet je afvragen of het goed gaat met een model buiten de EU. Ik denk dan aan 1080 i en p, maar ook vooral aan NTSC en PAL en zo. Er zijn gewoon nog te veel verschillende technieken op de wereld..
Euh, wacht, bij ON heb je 3 methodes om TV te kijken?
1 analoog (glasvezelmodem moduleert een signaal op bestaande coax?)
2 digitaal via DVB-C (glasvezelmodem moduleert een signaal op bestaande coax, afspelen met DVB-C decoder of DVB-C capable TV)
3 digitaal via 'IPTV' (glasvezelmodem route IP signaal over apart netwerk/vlan, afspelen op speciale Amino doos?)
klopt bovenstaande?
ad2: is voor afspelen per dvb-c nog een CI of CI+ in combinatie met smartcard nodig?
ad3: ben je gebonden aan de apparatuur die ON levert voor 'Interactieve TV'?
* Rukapul wil zich aanmelden voor glasvezel, maar vind de website van ON hoogst onduidelijk qua techniek en apparatuur.
Dat voor de derde optie er een UTP kabel naar de TV/Amino doos moet lopen was me niet bekend. Dat is juist een reden waarom ik ruim om al die KPN troep heenloop. (Er ligt al wel een UTP kabel en er kan er ook nog wel een bij, maar al die proprietary troep is gewoon gaar).
1 analoog (glasvezelmodem moduleert een signaal op bestaande coax?)
2 digitaal via DVB-C (glasvezelmodem moduleert een signaal op bestaande coax, afspelen met DVB-C decoder of DVB-C capable TV)
3 digitaal via 'IPTV' (glasvezelmodem route IP signaal over apart netwerk/vlan, afspelen op speciale Amino doos?)
klopt bovenstaande?
ad2: is voor afspelen per dvb-c nog een CI of CI+ in combinatie met smartcard nodig?
ad3: ben je gebonden aan de apparatuur die ON levert voor 'Interactieve TV'?
* Rukapul wil zich aanmelden voor glasvezel, maar vind de website van ON hoogst onduidelijk qua techniek en apparatuur.
Dat voor de derde optie er een UTP kabel naar de TV/Amino doos moet lopen was me niet bekend. Dat is juist een reden waarom ik ruim om al die KPN troep heenloop. (Er ligt al wel een UTP kabel en er kan er ook nog wel een bij, maar al die proprietary troep is gewoon gaar).
[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 28-12-2012 11:14 ]
De 3 manieren om TV te kijken die je beschrijft kloppen inderdaad. Voor IPTV heb je in principe een Amino van ON / OBN nodig en die moet dan via UTP op het glasvezelmodem worden aangesloten. Er zijn momenteel nog wel HTPC mogelijkheden maar dat is allemaal onofficieel en kan ook elk moment niet meer werken.
Voor DVB-C heb je inderdaad geen CI+ module of Smartcard nodig, enkel een DVB-C tuner. De enige beperking is dus dat je via DVB-C slechts een beperkt aantal zenders hebt en dat je daarop geen extra zenderpakketten kan afnemen.
Voor DVB-C heb je inderdaad geen CI+ module of Smartcard nodig, enkel een DVB-C tuner. De enige beperking is dus dat je via DVB-C slechts een beperkt aantal zenders hebt en dat je daarop geen extra zenderpakketten kan afnemen.
Dat is vrij waardeloos eigenlijk. Als ik dat vooraf had geweten had ik nog wat rondgeshopt. Of in elk geval een extra kabel onder de plint gelegd.

Qua glasvezel had je kunnen blijven shoppen maar het was precies hetzelfde gebleven. ON levert exact hetzerlfde als Vodafone, Lijbrandt, Concepts, etc... ALleen KPN, XS4all en Telfort zijn anders maar dan wel minder. Geen DVB-C/analoog dus en alleen maar met UTP bekabeling.NMe schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:24:
Dat is vrij waardeloos eigenlijk. Als ik dat vooraf had geweten had ik nog wat rondgeshopt. Of in elk geval een extra kabel onder de plint gelegd.
Wellicht plint er voorzichtig af en nog een UTP kabel leggen?
Maar wil je nou zeggen dat je ON hebt besteld zonder ook maar te checken wat je aan bekabeling nodig zou hebben of zou moeten vervangen?
't Is niet alsof hun website er zo duidelijk over is en aan de telefoon vertelden ze alleen maar dat ik alle huidige bekabeling gewoon kon hergebruiken.
Ken het probleem, momenteel ligt mijn IPTV kabel nog los door het huisNMe schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:24:

Binnenkort met de betonboor twee gaatjes maken naar de kruipruimte en iemand zo gek zien te vinden om die kabel de kruipruimte in te rossen
Jeremy Clarkson
Hmm, ik kom er net achter dat mijn router wel een leuk IPTV-tabje heeft. Eens zien of ik daar de juiste settings voor kan vinden. Je zou toch denken dat het moet kunnen.
Heerlijk, die provider voorlichting...op zich hadden ze wel gelijk maar dan niet erbij vertellen dat dat alleen geldt voor de DVB-C met de 40 standaard zenders. En niet voor de IPTV.NMe schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:21:
't Is niet alsof hun website er zo duidelijk over is en aan de telefoon vertelden ze alleen maar dat ik alle huidige bekabeling gewoon kon hergebruiken.
Mja, dat het niet gold voor IPTV begreep ik zo ook wel, maar ik had wel gedacht de coax-bekabeling te kunnen hergebruiken. Die ligt dan ook nog door het hele huis heen.

Vandaag de Animo weer aangezet en nu is de balk idd weer rood. Loos alarm dusik222 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:14:
Als je balk geel / oranje is dan is je Amino waarschijnlijk niet goed geauthenticeerd (dit kun je in het menu controleren). Mocht dit het geval zijn dan heb je ook enkel nog het basispakket, dus alle eventuele extra zenders ontbreken dan. Je kunt in dat geval even je Amino van de stroom halen en / of een softwareupdate doen. Mocht dat allemaal niet helpen dan zou ik even contact opnemen met de klantenservice.
Persoonlijk vind ik de info van ON online echt beperkt. Heb nu ook een vraag uitstaan of ik op een later moment nog een nummer kan migreren naar een lopend totaalpakket.
Ik wil namelijk eerst kijken hoe de boel werkt en op zich zijn er voor de totaalpakketten nu goede acties beschikbaar (waarbij ik telefonie dan even ongebruik laat) maar dan moet ik als het goed werkt en ik UPC op wil zeggen wel het nummer kunnen migreren.
En nee, ik vertrouw er niet op dat de boel in 1x storingsloos wordt opgeleverd
Daar heb ik zelfs wel dubbele kosten voor over.
Ipv dus onder een plint door te prutten kun je dus ook nog de bestaande coax vervangen door utp+coax. (Helaas is wel de laatste fabrikant van fatsoenlijk uitziend schakelmateriaal voor combi-outlets ermee gestopt.)
Ik wil namelijk eerst kijken hoe de boel werkt en op zich zijn er voor de totaalpakketten nu goede acties beschikbaar (waarbij ik telefonie dan even ongebruik laat) maar dan moet ik als het goed werkt en ik UPC op wil zeggen wel het nummer kunnen migreren.
En nee, ik vertrouw er niet op dat de boel in 1x storingsloos wordt opgeleverd
Mijn ervaring met coax door een appartement heen is dat je meestal vrij eenvoudig bestaande kabels kunt vervangen door twee nieuwe. Aangezien alles op een verdieping ligt heb je typisch minder bochtenNMe schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 13:47:
Mja, dat het niet gold voor IPTV begreep ik zo ook wel, maar ik had wel gedacht de coax-bekabeling te kunnen hergebruiken. Die ligt dan ook nog door het hele huis heen.
Ipv dus onder een plint door te prutten kun je dus ook nog de bestaande coax vervangen door utp+coax. (Helaas is wel de laatste fabrikant van fatsoenlijk uitziend schakelmateriaal voor combi-outlets ermee gestopt.)
Dat is ook nog een goed idee voor NMe. Zelfs geen gek voor nodig, want de onderburen kunnen hem zo aangevenArno schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 22:51:
[...]
Ken het probleem, momenteel ligt mijn IPTV kabel nog los door het huis![]()
Binnenkort met de betonboor twee gaatjes maken naar de kruipruimte en iemand zo gek zien te vinden om die kabel de kruipruimte in te rossen
Jeremy Clarkson
Ik zag net dat een van de twee plinten waar ik mee te maken heb los heeft gelaten. Als ik die toch opnieuw moet lijmen kan ik net zo goed even die kabel erachter stoppen. De andere plint zit achter de bank en daar wil ik wel een kabel overheen leggen. Problem solved dus.Rukapul schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:01:
Mijn ervaring met coax door een appartement heen is dat je meestal vrij eenvoudig bestaande kabels kunt vervangen door twee nieuwe. Aangezien alles op een verdieping ligt heb je typisch minder bochten
Mijn onderburen zijn wel lief geloof ik ja. Heb ze nog niet ontmoet (shame on meRukapul schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:01:
Dat is ook nog een goed idee voor NMe. Zelfs geen gek voor nodig, want de onderburen kunnen hem zo aangeven
[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 29-12-2012 16:37 ]
Niemand last van lage uploadsnelheden ? ( < 1megabyte/sec) Nu al een week last van
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Mijn setup is 1 UTP kabel onder de plint vanaf het glasvezel modem naar een switch. Dan vanaf die (unmanaged) switch 1 kabel naar de Amino, en 1 kabel naar mijn router. Achter de router de 'normale' setup met meerdere apparaten.ik222 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 08:24:
De enige goede manier om dat te regelen is aan twee kanten van de kabel een managed switch te plaatsen en dan VLAN's te gebruiken.
Wellicht dat een setup met 2 managed switches beter is, maar tot nog toe werkt mijn opstelling (al jaren) naar behoren.
Vanmorgen gewoon met 10,5 mbyte een flinke file gepload, niets aan de handsheez88 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 11:23:
Niemand last van lage uploadsnelheden ? ( < 1megabyte/sec) Nu al een week last van
Jeremy Clarkson
Met een packetfront CPE kan dit ook inderdaad alleen moet je dan je router wel bij je Amino zetten (of in elk geval dus aan dezelfde kant van de enkele kabel).iae schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 12:02:
[...]
Mijn setup is 1 UTP kabel onder de plint vanaf het glasvezel modem naar een switch. Dan vanaf die (unmanaged) switch 1 kabel naar de Amino, en 1 kabel naar mijn router. Achter de router de 'normale' setup met meerdere apparaten.
Wellicht dat een setup met 2 managed switches beter is, maar tot nog toe werkt mijn opstelling (al jaren) naar behoren.
Waar het bij deze vraag echter over ging was het LAN netwerk (dus het netwerk achter de rotuer) en het IPTV signaal over een kabel, en dat kan alleen met managed switches. Een Amino mag namelijk nooit achter de router hangen.
[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 01-01-2013 13:34 ]
hmm ja, ik heb nu ook gewoon weer torrent lopen op 11mb/sArno schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 13:16:
[...]
Vanmorgen gewoon met 10,5 mbyte een flinke file gepload, niets aan de hand
deze week ,windows er opnieuw opgezet, router reset, hd controle, verschillende torrent programmas etc... maar nu doet ie dus opeens gewoon weer...... vreemd maar fijn dat het weer terug is
[ Voor 10% gewijzigd door TI_Observer op 01-01-2013 18:28 ]
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Ik weet niet of er meer mensen met dit probleem zitten maar ik moet het even kwijt.
We hebben hier 100/100 mbit thuis en dit snelheid werd sinds april 2011 altijd netjes gehaald.
Totdat het sprookje zich in september begon...
Snelheid kwam wekenlang niet hoger dan 66 Mbit downloadsnelheid.
Klantenservice gebeld, alles 10x uitgelegd, alles opgevolgd wat hun wouden. Resultaat = niks noppa nada snelheid was nog steeds op 66 *gelimiteerd* leek het.
En in een keer was het opgelost, niemand wist hoe
. Aan onze thuis-netwerk was niks veranderd.
Ok zul je denken zal wel goed zijn toch. Nou nee het ging voor kleine 2 maanden goed. Eind november begon het weer, maar nu kwam de download niet hoger dan 45 Mbit
De upload bleef wel gewoon 95/97 Mbit aantikken dus daar was totaal niks mis mee.
Klantenservice gebeld, weer alles verteld en weer die verhalen van hun aan moeten horen dat het toch echt aan mijn netwerk ligt. Zelfs direct op modem aangesloten op verschillende PC's was het nog steeds mijn schuld.
Ik moest de snelheid maar in de gaten houden en elke dag screenshots maken die ik dan vervolgens naar info@onsbrabantnet.nl moest opsturen. Als ik deze stappen zou uitvoeren dan pas zou ik hulp krijgen. Ok zo gezegd zo gedaan, ik heb verschillende speedtests uitgevoerd, op verschillende dagen en verschillende tijdstippen en ik heb alles netjes naar hun opgestuurd.
Dit is dan de antwoord wat ik terugkreeg:
Maar nou komt het, nadat ik het antwoord gekregen heb was de snelheid zeer spontaan 95 mbit geworden. Weer uit het niets zomaar, nogmaals er is helemaal niks aan de thuisnetwerk veranderd.
Deze snelheid bleef ik 2 dagen halen, maar na 2 dagen was het weer zover... ja 45 mbit weer.
Ik heb weer naar klantenservice gebeld, en wat denken jullie
meneer ga maar screenshots maken en stuur het maar weer op :\ WTF?
En voordat ik weer screenshots wou gaan maken was de snelheid weer 95 Mbit. Dit kan toch niet waar zijn???
En ja hoor sinds 2 dagen is de downloadsnelheid weer gelimiteerd op 45 mbit ( met of zonder router ).
Ik heb naar hun gemaild dat het nu de spuigaten uitloopt en als ze niet snel met oplossing komen dat er voor mij niks anders opzit dan een andere provider te gaan zoeken, want dit kan toch niet?
Hebben meer mensen hier toevallig last van gehad? En weten jullie hoe ik dit probleem het beste kan oplossen? Want hele tijd screenshots maken schiet niet echt op.
We hebben hier 100/100 mbit thuis en dit snelheid werd sinds april 2011 altijd netjes gehaald.
Totdat het sprookje zich in september begon...
Snelheid kwam wekenlang niet hoger dan 66 Mbit downloadsnelheid.
En in een keer was het opgelost, niemand wist hoe

Ok zul je denken zal wel goed zijn toch. Nou nee het ging voor kleine 2 maanden goed. Eind november begon het weer, maar nu kwam de download niet hoger dan 45 Mbit
Klantenservice gebeld, weer alles verteld en weer die verhalen van hun aan moeten horen dat het toch echt aan mijn netwerk ligt. Zelfs direct op modem aangesloten op verschillende PC's was het nog steeds mijn schuld.
Ik moest de snelheid maar in de gaten houden en elke dag screenshots maken die ik dan vervolgens naar info@onsbrabantnet.nl moest opsturen. Als ik deze stappen zou uitvoeren dan pas zou ik hulp krijgen. Ok zo gezegd zo gedaan, ik heb verschillende speedtests uitgevoerd, op verschillende dagen en verschillende tijdstippen en ik heb alles netjes naar hun opgestuurd.
Dit is dan de antwoord wat ik terugkreeg:
Ja zal denk ik aan mij liggen, maar wat staat er in dat antwoord wat ik nog niet gedaan heb? Alweer screenshots maken? Jongens serieus? Zal dat hem zijn ??Geachte heer, mevrouw ,
U geeft aan niet tevreden te zijn over de snelheid van uw internetverbinding. In de praktijk zou u met optimale randvoorwaarden een snelheid moeten kunnen behalen van +- 80 % van de maximale snelheid. Indien u dit niet behaald, kunt u de snelheid van uw verbinding wellicht verhogen door een aantal zaken te optimaliseren.
U kunt uw huidige verbinding testen door middel van een speedtest via: http://speedtest.onsbrabantnet.nl zoals u ook al heeft doorgestuurd. Hieruit blijkt dat de verbinding in orde is omdat uw upload zeer goed is. Alleen mogelijk door de onderstaande punten wordt uw download ernstig beïnvloed.
Optimale randvoorwaarden zijn onder andere;
- Uw computer en router zijn voorzien van de laatste updates en firmware (stuurprogramma's).
- U gebruikt correct ingestelde antivirus en firewall software. Houdt u er rekening mee dat bepaalde soorten beveiligingsprogramma's grote invloed kunnen hebben op de verbindingssnelheid.
-P2P software (bijv. Limewire, Bittorrent of Kazaa) kan uw verbinding enorm vertragen door op de achtergrond te draaien. Stel dit soort programma's in zodat ze niet automatisch opstarten zodra u uw computer/laptop opstart.
- Uw computer/laptop is vrij van virussen/spyware die uw verbinding mogelijk aantasten. Controleer dit regelmatig.
- U gebruikt onbeschadigde bekabeling (let erop dat de kabels niet geknikt of beschadigd zijn).
- Indien u een router wilt gebruiken, sluit er dan een aan die geschikt is voor hoge up- en downloadsnelheden (type N - hogere capaciteitsrouter).
Werkt u met draadloos internet (via een draadloze router)?
Kijk in dat geval goed na of er wellicht andere netwerken in de buurt zijn, die uw verbinding storen doordat ze op dezelfde frequentie uitzenden, dit kan uw signaal binnenshuis namelijk storen. Kies daarom op uw router een vrij kanaal dat zover mogelijk van de gebruikte kanalen afligt, voor een goede verbinding. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw router.
Controleer of uw computer gebruik maakt van het juiste draadloze netwerk. Soms lift u per ongeluk mee op de verbinding van iemand bij u in de buurt met een onbeveiligd netwerk. U maakt dan geen gebruik van uw eigen netwerk en zult hoogstwaarschijnlijk geen goede resultaten behalen.
We raden u aan om uw verbinding als volgt te testen;
Sluit uw computer (stand-alone) direct aan op het glasvezelmodem, zonder router of ander randapparatuur ertussen (bekabeld). Haalt u eerst de router uit het modem en wacht dan 2 minuten.
Sluit de computer daarna met een UTP kabel (netwerkkabel) rechtstreeks aan op het modem. Schakel eventuele firewall of virusscanner even uit om te testen of deze ook invloed uitoefenen. Daarna doet u weer de test via de hierboven vermelde test-website.
Wanneer de testresultaten dan nog tegenvallen, vernemen wij dat graag van u. Stuurt u dan alstublieft een 'screenshot' mee van de testresultaten. U kunt dan ook aangeven wat voor netwerkkaart, router, software e.d. u heeft geïnstalleerd en welke virusscanner u gebruikt.
Met vriendelijke groet,
Dhr. R. Favre
Klantenservice OnsBrabantNet
Maar nou komt het, nadat ik het antwoord gekregen heb was de snelheid zeer spontaan 95 mbit geworden. Weer uit het niets zomaar, nogmaals er is helemaal niks aan de thuisnetwerk veranderd.
Deze snelheid bleef ik 2 dagen halen, maar na 2 dagen was het weer zover... ja 45 mbit weer.
Ik heb weer naar klantenservice gebeld, en wat denken jullie
En voordat ik weer screenshots wou gaan maken was de snelheid weer 95 Mbit. Dit kan toch niet waar zijn???
En ja hoor sinds 2 dagen is de downloadsnelheid weer gelimiteerd op 45 mbit ( met of zonder router ).
Ik heb naar hun gemaild dat het nu de spuigaten uitloopt en als ze niet snel met oplossing komen dat er voor mij niks anders opzit dan een andere provider te gaan zoeken, want dit kan toch niet?
Hebben meer mensen hier toevallig last van gehad? En weten jullie hoe ik dit probleem het beste kan oplossen? Want hele tijd screenshots maken schiet niet echt op.
Ik weet alleen dat de snelheid bij mij redelijk lijkt te fluctueren. Het ene moment heb ik 90Mbit, het andere 70. Lager dan dat heb ik nog niet gezien.