Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:02
Vanaf 25 september het HBO-pakket ook bij Glashart Media, met de drie HD-zenders HBO HD, HBO 2 HD en HBO 3 HD, de kiezen-en-kijken dienst HBO On Demand, en HBO GO voor gebruik vanaf computer, tablet of smartphone.

http://www.glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=273

http://www.totaaltv.nl/ni..._TV_en_CanalDigitaal.html

Prijzen staan er hier niet bij maar ik geloof dat de HBO-diensten via de meeste huidige aanbieders zo'n EUR 15 p/m kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 21:16
Eerste faktuur binnen van Ons brabant net. Klopt geen bal van.
In de online omgeving is niet te zien hoe de bedragen zijn opgebouwd en vanaf welke datum tot welke datum de faktuur loopt.
Het bedrag is bijna 40% te hoog. Dus na de superslechte aansluitprocedure, wordt er nog eens te veel geld afgeboekt ook.

EDIT: Uiteindelijk klopt het wel. De eerste maand is niet gefactureerd, de tweede wel + Activatiekosten, maar dan alles zonder btw. In 2012 zou je verwachten dat er bij een dienst van 54,95 gewoon 54,95 op je faktuur zou staan.

[ Voor 27% gewijzigd door Opperpanter2 op 07-09-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarschijnlijk bestaat je eerste factuur uit het restant eerste maand, en het volledige bedrag van de tweede maand. Zo gebeurt dat bij veel providers.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Vandaag brief gehad van ON over aanpassing tarieven ivm BTW-verhoging. Dit is de eerste brief die ik ontvang na mijn aanmelding bij ON glasvezelproject AABB Eindhoven. :?
Brief heeft onjuiste naam en postcode, alleen straat klopt. Persoon op de brief vermeld gebeld, bleek dat de straatnaam is verwisseld. Hij is ook abonnee van ON geworden en heeft ook een brief gehad met verkeerde naam (niet mijn naam).

ON gebeld, bleek administratieve fout, nieuwe brief komt er aan. Er zijn meer brieven verkeerd verstuurd...
Geen goede start met ON, hopelijk is dit een uitzondering en geen regel. Net nog mijn brief van ON gehad via de buren. Straatnaam gedeeltelijk goed, nummer verkeerd.

Nog wat technische zaken nagevraagd, nu ik ze toch aan de lijn had, in verband met de in mijn ogen bestaande verwarring over het netwerktype waar ON op acteert:

Netwerktype: WGDO
Maximale internetsnelheid bij ON: 500 mb/s

Glasvezelmodem - POP glasvezelverbinding: 1gb/s

Uit het XMS forum, tussen haakjes mijn commentaar

Operator: Reggefiber Wholesale of KPN ITNS
Netwerk type: WGDO (prima)
Maximale internet snelheid: 500 mb/s (geweldig)
Kwaliteit IPTV SD streams mpeg2: 8 mbit (goed)
Kwaliteit IPTV HD streams mpeg2: 11 - 16 mb/s (uitstekend, heb zelfs gehoord tot 24mb/s)
Ongecodeerde IPTV streams (YES)
Dolby 5.1 surround sound IPTV (YES)

De TV-streams komen uit de bandbreedte van de glasvezelverbinding met het modem na aftrek van de internetbandbreedte. Dus bij 100 mb/s internetverbinding in mijn geval nog 900mb/s over! d:)b

ON is een nieuwe provider dochter van Edutel dochter van KPN. Ons Net Eindhoven (ONE) wordt overgezet naar ON. Reggefiber is ingelijfd door KPN.
KPN biedt slechte en gecodeerde IPTV streams met alleen stereo-geluid op netwerk WMP+ :X

Hoe dan ook KPN blijft je achtervolgen. Ik heb slechte ervaringen met KPN vaste telefonie betreffende service, storingen en administratie. Dito met 3 in 1 pakket van UPC, voor mij DE reden om over te stappen.

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
JeeVee schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:48:
*knip*

Netwerktype: WGDO
Maximale internetsnelheid bij ON: 500 mb/s

*knip*

Operator: Reggefiber Wholesale of KPN ITNS
Netwerk type: WGDO (prima)
Maximale internet snelheid: 500 mb/s (geweldig)
Kwaliteit IPTV SD streams mpeg2: 8 mbit (goed)
Kwaliteit IPTV HD streams mpeg2: 11 - 16 mb/s (uitstekend, heb zelfs gehoord tot 24mb/s)
Ongecodeerde IPTV streams (YES)
Dolby 5.1 surround sound IPTV (YES)
Het zou heel goed nieuws zijn als het netwerk WGDO wordt, gezien het wat 'opener' karakter van IPTV en het iets beter omgaan met overstappen.

Weet je zeker dat dit ook het geval is, dus info is van een 'inside' iemand die ook het verschil tussen WGDO en WMP+ kent? Anders zou het achteraf toch een onaangename verrassing kunnen worden.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Zou inderdaad mooi zijn, WGDO in de nieuwe gebieden, maar wel in strijd met stellingen dat WGDO in principe nergens meer aangelegd wordt.

Nog steeds benieuwd wat er gaat gebeuren in de oude gebieden, wanneer de verscheidenheid aan providers daar ook "vanaf oktober" beschikbaar komt, en of/hoe er ook daar snelheden boven de 100 Mbps mogelijk gaan worden.

http://www.onsneteindhove...lasvezel/Nieuwe+Providers

Bij ON op de site staat er dat 500 Mbps alleen nog in de nieuwe gebieden geleverd wordt, maar onder de providers is ook Wisper, die zich juist trots waant in het aanbieden van 200 Mbps als minimumsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

ShadowLord schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:28:
[...]

Het zou heel goed nieuws zijn als het netwerk WGDO wordt, gezien het wat 'opener' karakter van IPTV en het iets beter omgaan met overstappen.

Weet je zeker dat dit ook het geval is, dus info is van een 'inside' iemand die ook het verschil tussen WGDO en WMP+ kent? Anders zou het achteraf toch een onaangename verrassing kunnen worden.
Ik heb er bij ON uitdrukkelijk naar gevraagd, WGDO of WMP+. De man in kwestie zei direct WGDO en heeft het voor alle zekerheid nog opgezocht: WGDO *O* :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

:o Wel aardig om hier te vermelden, de mening van de Consumentenbond

"Internet via glasvezel heeft net zo veel nadelen en voordelen als kabelinternet. Beloofde snelheden worden niet waargemaakt, de prijzen zijn vergelijkbaar en kabel is ook concurrerend in de toekomst"

Dat schrijft de Consumentenbond vandaag, 7 september 2012, in zijn uitgave Digitaalgids. De bond vergelijkt glasvezel met kabel en ADSL en komt tot de conclusie dat internet via glasvezel of kabel dezelfde voor- en nadelen biedt. Het is niet beter en niet slechter."

Lees het complete artikel op webwereld: http://webwereld.nl/nieuws/111710/consum...kabel.html

ON als provider betrekt zijn TV-streams via Glashart Media. d:)b

Veertig zenders Analoge TV en dito ook in digitale TV (SD kwaliteit via DVB-C) en analoge Radio (40 kanalen) via coax (vaak de bestaande bekabeling in huis) mogelijk. Ontvangst van digitale TV via coax met behulp van een al dan niet ingebouwde DVB-C ontvanger. Mogelijk zijn ook Nederland 1-3 via DVB-C in HD te ontvangen. IPTV is niet mogelijk omdat er niet in de mogelijkheid van een retourkanaal is voorzien op de coaxaansluiting.

SD/HD IPTV met wel tot 160 kanalen en ruim 100 radiokanalen. Hiervoor is een UTP-kabel (netwerkkabel Cat 5) tussen het glasvezelmodem en SD/HD IP ontvanger (Animo A140 of PVR Animo M540) vereist.
IPTV met de gebruikelijke features, zoals o.a.: programma gemist, videotheek, EPG, iPad app en Android app, live pauzeren, mozaikscherm.

Wellicht wat minder dan bij UPC, maar er valt goed mee te leven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Consumentenbond...Tja.
Beetje vreemde conclusies en zoals daar ook al bij de reacties stond: hoe komen ze er bij dat beloofde snelheden niet gehaald worden? Bij iedereen wordt het gewoon gehaald, totdat er routers en andere dingen tussen worden gezet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeeVee schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:07:
[...]

Ik heb er bij ON uitdrukkelijk naar gevraagd, WGDO of WMP+. De man in kwestie zei direct WGDO en heeft het voor alle zekerheid nog opgezocht: WGDO *O* :)F
Het zou op zich kunnen maar alleen als de aansluitingen op bestaande WGDO PoP's worden aangesloten. Alle nieuwe PoPs krijgen geen WGDO. Wat de beste man ook heeft gezegd.
Maar wel een andere operator, namelijk Glasoperator, en die is minstens net zo goed als WGDO. Dan moet je bij Wisper een abo afnemen. Die werken namelijk met Glasoperator. Daarnaast komt KPN WMP in de PoP en nog wat zakelijke aanbieders.
En ik bedenk met net dat Edutel ook zelf actieve apparatuur plaatst in de PoPs. Ze zijn ook operator. Misschien dat het daar vandaan komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 07-09-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Zijn er bij onsbrabantnet daadwerkelijk al mensen die een 500Mbit abbonement hebben?. Lees in de diverse glasvezel topic veel reacties over de mogelijkheid, maar zie nog nergens een reactie dat iemand het daadwerkelijk heeft?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Horizon van UPC

Vandaag een aanbieding van UPC in de e-mail.

UPC komt met een nieuw platform:

Beste heer XXXXXXX,

Het is zover! Vanaf vandaag krijgt tv-kijken een nieuwe dimensie. Omdat u zich heeft ingeschreven om op de hoogte te worden gehouden, heten we u als eerste welkom in de wereld van Horizon.

Horizon gaat verder dan u ooit voor mogelijk hield. Het is een complete tv-ervaring.

* Bekijk draadloos uw eigen foto's en video's op tv
* Tv-kijken via uw tablet, smartphone of computer
* Speciale internet tv-apps op uw tv bekijken
* Persoonlijke kijktips ontvangen
* Makkelijk te gebruiken bedieningsmenu

Voor u staat een exclusieve VIP-aanbieding klaar. Bestel nu het Alles-in-1 Horizon TV Pakket met 60 Mb supersnel internet. Naast een aantrekkelijke korting en 6 maanden lang vele extra's betaalt ú geen activatiekosten. Everything you love is now on TV.

Ben ik dan toch te vroeg overgestapt?? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door JeeVee op 08-09-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:24
Hoi!

Ik heb sinds enige tijd dat ik https-verbindingen een time-out krijgen. Na het rebooten van de router (dlink dir-655) werkt het weer een tijdje en dan moet 'ie weer gereboot worden.

Ondertussen heb ik al een andere router (zelfde model) geleend en alleen de broodnodige instellingen (heb een vast IP) aangepast maar ook hierbij manifesteerde het probleem zich.

Iemand enig idee in welke hoek ik het moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 17:02
Is er iemand overgestapt van ON naar KPN?
Heeft er iemand ervaring met KPN glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Kohen: een heel groot topic over KPN glasvezel gewoon hier op Tweakers:

[KPN] Glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:31
Ik heb nu zelf iets vreemds met OBN. Ben afgelopen week verhuisd. De eerste dagen werkte mijn vaste IP adres van mijn oude adres nog niet op het nieuwe adres, en had ik DHCP ingeschakeld. Internet werkte.

Afgelopen donderdag was denk ik het IP adres weer toegevoegd, en had ik geen DHCP internet meer. vaste IP adres erin gezet en had weer internet, leek het.

Nu heb ik langzaam internet, of geen internet, afhankelijk van welke website het betreft. Tweakers.net, ns.nl of nos.nl doen het niet. nu en volkskrant.nl doen het wel maar langzaam. OnsBrabantnet zelf heeft ongeveer 5 minuten nodig om geheel te laden voor 1 pagina.

Ik heb al diverse malen het router er tussen gerestart, stroom eraf, ook van het modem. Laptop direct op modem gezet, zelfde issue. Mijn iPhone heeft ook dezelfde problemen via wifi, kan ook dezelfde sites niet aan dus een virus lijkt het me niet.

Het lijkt een dns achtig issue. OBN blijft het maar vooruit schuiven omdat volgens hen de service het wel doet (kan een beetje online) dus is het geen complete breakdown van de service.

Daarnaast werkt digitale tv ook niet goed, het amino kastje kan zichzelf niet identificeren bij het opstarten, met de melding authenticatie mislukt. Klinkt niet goed samen met dit internet gebeuren.

Is er hier toevallig iemand die een idee heeft wat hier kan zijn? Zou het modem een probleem kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

cazzer22 schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:38:
Ik heb nu zelf iets vreemds met OBN. Ben afgelopen week verhuisd. De eerste dagen werkte mijn vaste IP adres van mijn oude adres nog niet op het nieuwe adres, en had ik DHCP ingeschakeld. Internet werkte.

Afgelopen donderdag was denk ik het IP adres weer toegevoegd, en had ik geen DHCP internet meer. vaste IP adres erin gezet en had weer internet, leek het.

Nu heb ik langzaam internet, of geen internet, afhankelijk van welke website het betreft. Tweakers.net, ns.nl of nos.nl doen het niet. nu en volkskrant.nl doen het wel maar langzaam. OnsBrabantnet zelf heeft ongeveer 5 minuten nodig om geheel te laden voor 1 pagina.

Ik heb al diverse malen het router er tussen gerestart, stroom eraf, ook van het modem. Laptop direct op modem gezet, zelfde issue. Mijn iPhone heeft ook dezelfde problemen via wifi, kan ook dezelfde sites niet aan dus een virus lijkt het me niet.

Het lijkt een dns achtig issue. OBN blijft het maar vooruit schuiven omdat volgens hen de service het wel doet (kan een beetje online) dus is het geen complete breakdown van de service.

Daarnaast werkt digitale tv ook niet goed, het amino kastje kan zichzelf niet identificeren bij het opstarten, met de melding authenticatie mislukt. Klinkt niet goed samen met dit internet gebeuren.

Is er hier toevallig iemand die een idee heeft wat hier kan zijn? Zou het modem een probleem kunnen hebben?
Je zou kunnen proberen om 8.8.8.8 als DNS server in te stellen, die is van Google en heeft een 'iets' betere uptime dan de DNS servers van Onsnet

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:31
zal ik eens proberen. Ik had al de DNS van Xs4all geprobeerd maar toen werkte geen enkele site meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik gebruik zelf OpenDNS, nooit problemen mee.

208.67.222.222 en 208.67.220.220

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignitem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Is OnsBrabantNet al begonnen met het uitgeven van IPV6 adressen of zijn er al mensen die beschikken over een test IPV6 adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn Ipad OBN app kan niet meer verbinden met de Amino, en de Amino geeft ook geen nieuwe verbindingscode ? ;(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
odo966 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:49:
Er is onder de motorkap nog maar zeer weinig veranderd sinds de overstap naar ON heb ik het idee. Ik heb hetzelfde IP-adres als ik al een halfjaar heb (semi-vast, maar zal natuurlijk wel veranderen als teveel dingen te lang uit ga zetten). Ook de reverse DNS is nog steeds xxx-xxx-ftth.onsneteindhoven.nl. Vraag me af of ze dat nog gaan aanpassen naar adressen in het on.nl-domein. In Nuenen heeft men eveneens nog hostnames xxx-xxx-ftth.onsnetnuenen.nl, terwijl ze sinds vorige maand onder het merk OnsBrabantNet zijn gaan vallen.
Weet iemand misschien waarom Edutel er voor gekozen heeft om OnsNetNuenen op te laten gaan in OBN en tegelijk ONE op te laten gaan on ON? Het lijkt me toch meer voor de hand liggen om zowel ONN als ONE op laten gaan in OBN?

Ik had zelf het vermoeden dat wellicht het besluit om OnsNetNuenen op te laten in gaan in OBN al genomen was, toen Edutel het merk ON nog niet had en dat het op termijn de bedoeling is om OBN op te laten gaan in ON?

[ Voor 11% gewijzigd door avdkooij op 16-09-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
avdkooij schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:23:
[...]

Weet iemand misschien waarom Edutel er voor gekozen heeft om OnsNetNuenen op te laten gaan in OBN en tegelijk ONE op te laten gaan on ON? Het lijkt me toch meer voor de hand liggen om zowel ONN als ONE op laten gaan in OBN?

Ik had zelf het vermoeden dat wellicht het besluit om OnsNetNuenen op te laten in gaan in OBN al genomen was, toen Edutel het merk ON nog niet had en dat het op termijn de bedoeling is om OBN op te laten gaan in ON?
OBN en ONN waren zeer vergelijkbaar qua structuur. OBN en ONN hebben bijvoorbeeld beide geen eigen organisatie of betaald personeel, enkel een ledenraad. Edutel/Reggefiber maken er in principe de dienst uit.

Bij ONE is het anders. ONE is een meer zelfstandige organisatie met eigen personeel, die ook bij andere leveranciers diensten inkoopt (Iphion en andere projectjes).

Het aanbod van OBN en ONN is ook al lange tijd vrijwel gelijk, terwijl ONE andere tarieven handteerde.

Het lijkt erop dat ONE nu zijn klanten over aan het dragen is aan Edutel/RF. De klant merkt hier verder weinig van want dat waren sowieso al de partijen die alles regelden.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulkiedulkie op 17-09-2012 11:47 ]

Verwijderd

Hallo,

weet iemand hoe ik mijn fritzbox goed instel om werkend te krijgen met onsbrabantnet ?

this page you enter the data of your Internet connection, and can adjust the connection to special circumstances if needed.
Internet Service Provider
Select your Internet Service Provider:
Internet Service Provider

Name
Connection
Specify how the Internet connection should be established.
o------Connecting to a DSL Line
FRITZ!Box is connected to your DSL line using the DSL cable.
The DSL modem integrated in the FRITZ!Box is used for the Internet connection.

o------ Connecting to a Cable Modem (Cable Connection)
Select this kind of connection if the "LAN 1" port of the FRITZ!Box is connected to a cable modem that establishes the Internet connection.

0----External Modem or Router (deze heb ik ingesteld)
Select this kind of connection if the "LAN 1" port of the FRITZ!Box is connected to an already existing external modem or router.

Operating mode
Specify whether the FRITZ!Box connects to the Internet itself or shares an existing Internet conneciton.
o----Make own connection to the Internet (deze heb ik dus ingesteld)
o----Share existing Internet connection in the network (IP client mode)

Account Information
Is account information required?
o----- Yes
o-----No (weet ik nog niet, heb nog geen brief ontvangen)

Connection Settings
The connection settings are already set to the values used most often. You can change these values if needed.
Data Throughput
Enter the speed of your DSL line. These values are required to secure the prioritization of the network devices.
Upstream kbit/s
Downstream kbit/s
Change connection settings
Check the Internet connection after "Apply" has been clicked
Apply Cancel Help

Ik dacht alles goed te hebben werkt nog niet. PC rechtstreeks op glas-modem werkt wel, ipconfig/release ook gedaan voordat ik 'm omplugde.

Hellup....

EDIT !!!!!!!!!!!

Het werkt al met de bovenstaande instellingen, net toen ik de helpdesk aan de lijn had zag ik waarempel dat mijn fritzbox een IP had gekregen.
Gewoon ff wachten dus.

gr

Patrick

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 20:02 ]

Verwijderd

Zo, werkt nu

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2189656515.png

raar met Eweka 100mb 8 draadjes krijg ik maar 6,1 MB/s (bytes) (DU meter zegt ~50Mbps)

Ook is mijn upload flink wat minder met fritzbox 7340 dan zonder.

Iemand een verklaring voor dat grote verschil ??

gr

Patrick
Even zoeken op Tweakers... is een bekend probleem met de Fritzbox. Upload blijft zwaar achter bij de download. Oplossingen weet ik zo niet meer, maar kijk vooral eens in het XS4ALL topic.

Verwijderd

tnx zal s ff kijken

met fritzbox:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2189656515.png

rechtstreeks zonder fritzbox:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2189697153.png

Maar de download met eweka 100mb is nog steeds maar 6,2 MB/s (bytes)
Heb je bij Eweka wel echt een 100Mbit abo dan? Klinkt meer als een 50 Mbit. En dan klopt die 6,2 wel...

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:54:
Heb je bij Eweka wel echt een 100Mbit abo dan? Klinkt meer als een 50 Mbit. En dan klopt die 6,2 wel...
Ja, 100mbit abbo bij eweka, net nog gecheckt, en newsleecher geeft die 6,2 MB/s aan. DU meter geeft hierbij 51 Mbps aan.

Als ik daarbij nog een goed lopende torrent start en een 1 gig data file met chrome dan gaat DU meter omhoog naar de 80 Mbps. Ik heb dus mijn bandbreedte nog niet vol.

Verwijderd

Moet niet gekker worden, nieuwe router gekocht, een Asus RT-N66U, moet een razendsnel ding zijn, is mijn upload nog langzamer dan met mijn oude fritzbox.

Modem direct op PC= upload 75 mps

Fritzbox ertussen upload = 49 mbps

Asus router ertussen = 33 mbps !!!!!!!!

Nu had ik ergens gelezen dat dit aan de oude firmware kon liggen, dus maar metteen de nieuwste erop geflasht, ...........zelfde. Toen maar eens een custom firmware erop gezet, tomato USB 1.28.......zelfde.

WTF, is deze router ook nix waard ??
Andere kabel geprobeerd van router naar PC, zelfde.

Ik weet het niet meer hoor, kan iemand helpen ??

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:59

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb zoiets dergelijks bij Ziggo gehad.

Direct op modem volle 120 Mbit

D-Link router (een na duurste uit de serie) en nog maar 60 Mbit over.
Geruild, zelfde gedoe.

Uiteindelijk hier een topic gevonden met een lotgenoot. Bleek het Ziggo modem niet lekker samen te willen werken met een D-Link.
Daarna een Netgear aangeschaft (mocht de D-Link inleveren) en vanaf dat moment draaien als een zonnetje, en sinds een half jaar ook vlekkeloos icm OBN.

Waiting on the world to change

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 10:30
@pinda powerrr.

ik heb ook hetzelfde gehad.
Met een HP router er tussen was het opgelost.

soms help ''t je de wan poort op fix 100 Mbps zet.

Verwijderd

Hmm dat hielp niet maar als ik de NIC van mijn PC van 1 gig naar 100mbps zet dan gaat mn upload van 33 naar 78 mbps
Maar dan zakt mijn download wel iets, niet veel.

hmm, zou dus misschien de router kunnen tweaken ??

Ps fiber modem = genexis core advanced met een 100mbps WAN port.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 20:19 ]

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
Iemand hier bekend met problemen naar Ziggo/Zeelandnet aansluitingen?
Ik probeer nu al een hele tijd te skypen, te msnen, te voipen etc met iemand met OnsBrabant Glas maar de verbinding is niet om over naar huis te schrijven. Overigens alleen met Ziggo/Zeelandnet aansluitingen. Vanaf KPN en Versatel werkt het goed...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik bij OBN ook een DNS naam instellen die bij mijn IP hoort ??

Heb op de website gezocht maar niets kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• More-Is
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 14:31
Wanneer worden de Belgische HD zenders nu eens goed doorgegeven? En ik merk dat sinds een aantal dagen de HD zenders van National Geographic op zwart staan...
Ik weet dat ik (iig de Belgische zenders) naar SD kan zetten, maar da's na uitzetten weer weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:54:
Kan ik bij OBN ook een DNS naam instellen die bij mijn IP hoort ??

Heb op de website gezocht maar niets kunnen vinden.
Een PTR record kon eerder wel (mits je een vast ip hebt). Gewoon mailen naar KS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:27:
Zo, werkt nu

[afbeelding]

raar met Eweka 100mb 8 draadjes krijg ik maar 6,1 MB/s (bytes) (DU meter zegt ~50Mbps)
Als verse klant ervaar ik dit ook. Ik heb een 50mbit account bij Eweka, maar kom niet boven 20-25mbit uit. Misschien iets dat ze tegenhouden?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:19:
[...]

Als verse klant ervaar ik dit ook. Ik heb een 50mbit account bij Eweka, maar kom niet boven 20-25mbit uit. Misschien iets dat ze tegenhouden?
En als je iets van internet doet downloaden ? Van BBned bijvoorbeeld ?

http://www.bbned.nl/speedtest/

doe daar eens een 1 gig file downloaden, wat voor snelheid krijg je dan ?

en hier ?? http://speedtest.onsbrabantnet.nl/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Draadloos of bedraad?

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:27:
En als je iets van internet doet downloaden ? Van BBned bijvoorbeeld ?

http://www.bbned.nl/speedtest/

doe daar eens een 1 gig file downloaden, wat voor snelheid krijg je dan ?

en hier ?? http://speedtest.onsbrabantnet.nl/
Speedtest is 80mbit down, 95mbit up, dus een mooie snelheid. Files downloaden gaat maximaal tot 7mbyte/sec.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Volgens mij kan je bij ON.nl niet meer een vast-IP adres krijgen.

Zie & zoek op "IP" in deze website:
http://www.on.nl/algemene_voorwaarden.html

Maar ik vermoed dat klanten die bij OnsNetEindhoven/Brabant al wel een vast IP adres hadden dit toch voorlopig zullen behouden. Hoe lang weet ik niet maar zou een beperkt termijn kunnen zijn.

Nu ik deze week mijn eerste NAS heb aangeschaft en nog niet een vast-IP adres had en dus een dynamisch IP heb zit ik dus met de gebakken peren en ik bar weinig heb aan een aantal functies van deze NAS.
:'(

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:34
Je moet inloggen op de site en dan kan je zien of het in jouw gemeente aangeboden wordt (en dat is meestal wel). Zelfs als dat niet zo is kun je echt wel alle functies gebruiken. In de praktijk blijkt dat je ongeveer 1x oer jaar een nieuw ip-adres krijgt. Daar is wel overheen te komen.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Van mijn diensten pagina:
dienst
o 1 IP adres
€ 25,00 eenmalig, € 0,00 per maand
o subnet met 8 IP adressen (niet meer leverbaar) (huidig)
€ 59,50 eenmalig, € 44,00 per maand
o subnet met 16 IP adressen (niet meer leverbaar) (huidig)
€ 59,50 eenmalig, € 90,00 per maand

gebruik
[] webserver
[] mailserver
[] router
[] VPN
[] Anders, nl.

bevestiging
o <email>@on.nl
o Anders, nl.

[] Ik ga akkoord met de voorwaarden
Het is dus nog steeds mogelijk.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Thanks dat is tenminste wel handige informatie. Ik weet mijn klantnummer niet meer en kan ik niet meer terug vinden. Ik had op een paar oude brieven van ON.nl gekeken maar daarop vermelden ze niet standaard je klantnummer. Lekker onhandig.

Ik had ON.nl al een email gestuurd eergisteren waarin ik algemeen de vraag stelde of ze vaste IP adressen aan hun klanten aanbieden. Reageren ze dus terug met dat ik eerst mijn klantnummer moet geven dan kunnen ze voor mij pas kijken. 8)7

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

SpitfireNL schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:34:
Reageren ze dus terug met dat ik eerst mijn klantnummer moet geven dan kunnen ze voor mij pas kijken. 8)7
wat is hier zo gek aan dan?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ARNO

uhm, met hoeveel draadjes doe je downloaden ?? Zouden er 8 moeten zijn btw. Welke proggy gebruik je ?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Met 8 had ik destijds problemen, dus die heb ik niet aanstaan.

@robtimus, die optie heb ik er (helaas) niet bij staan...

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 17:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Ik werd vandaag opgebeld door ONE en hij vertelde mij dat ik, volgens hun gegevens, niet optimaal gebruik maak van mijn 100mbps verbinding, hij vroeg of ik wel regelmatig download en online game. Toen zei ik dat ik regelmatig download en dagelijks online game en vervolgens vroeg hij alsnog of ik niet over wilde stappen op een 60mbps abonnement want dat zou heel veen kosten schelen per maand...

Ik vind het een beetje raar, normaal proberen ze je altijd een zo duur mogelijk pakket aan te smeren en nu willen ze opeens dat ik een lager pakket pak. Hebben ze banbreedte te kort of zo? :P Ik heb er overigens voor gekozen om bij mijn 100mpbs te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Walance schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:12:
Ik werd vandaag opgebeld door ONE en hij vertelde mij dat ik, volgens hun gegevens, niet optimaal gebruik maak van mijn 100mbps verbinding, hij vroeg of ik wel regelmatig download en online game. Toen zei ik dat ik regelmatig download en dagelijks online game en vervolgens vroeg hij alsnog of ik niet over wilde stappen op een 60mbps abonnement want dat zou heel veen kosten schelen per maand...

Ik vind het een beetje raar, normaal proberen ze je altijd een zo duur mogelijk pakket aan te smeren en nu willen ze opeens dat ik een lager pakket pak. Hebben ze banbreedte te kort of zo? :P Ik heb er overigens voor gekozen om bij mijn 100mpbs te blijven.
Scheelt ook maar 6 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:57
6 euro * 12 maanden = toch weer 72 euro :)

Moet zeggen dat ik zelf ook twijfel om een downgrade te doen....

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Heb ook last van een halvering van internetsnelheid door dlink router. deze werd nb geadviseerd door on destijds vanwege goede compabiliteit met de modem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste tijd werkt de iPad app niet lekker, geeft vaak aan dat de settop box niet aanstaat, of dat er een fout is opgetreden.
Dit terwijl de settopbox normaal functioneerd.. (Best, OBN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

@blarp: Daar heb ik ook veel last van.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons loopt de Humax 5200 precies 6 uur achter. Programma's opnemen via EPG lukt zo niet. Beetje irritant.

We gebruiken dvb-c over de glasvezel van OnsNetEindhoven en tegenwoordig ON. Meer mensen hier last van?

Waar zou het aan kunnen liggen? Humax of ON? Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:03:
Bij ons loopt de Humax 5200 precies 6 uur achter. Programma's opnemen via EPG lukt zo niet. Beetje irritant.

We gebruiken dvb-c over de glasvezel van OnsNetEindhoven en tegenwoordig ON. Meer mensen hier last van?

Heb hier het zelfde probleem op een Philips TV en OBN. Probleem zal dus wel bij Glashart liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 21:03:

Het probleem ligt inderdaad bij de DVB-C streams van Glashart media. Zie ook de posts van ArChie, zoals deze: ArChie in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)"

Mogelijk helpt het om je Humax een keer helemaal uit (spanning eraf) en weer aan te zetten.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Sinds een paar weken is het internet van OBN (Geldrop) beduidend langzamer. Ik haal nog maar 50mbit ipv de +-90mbit die ik voorheen haalde (zowel usenet als verschillende speedtests). Binnenshuis is er niets veranderd aan het (bedrade) netwerk.

Iemand hetzelfde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al getest met een PC rechtreeks op de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Jazeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Heb hier (ook in Geldrop) geen problemen (UL:86, DL 96)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:07
Weet niet of dit de exact juiste plek is om mijn vragen te stellen, maargoed.

In mijn wijk worden de komende maanden de schoppen in de grond gestoken, nu ben ik dus aan het kijken of glasvezel voor wat TV betreft voor mij voordelen geeft tov UPC.

Ik was eigenlijk van plan KPN of Telfort te nemen ivm het feit dat je daar online kan opnemen en dus op al je tv's je opnames terug kan kijken. Dat zie ik bij geen andere provider... Nu lees ik echter veel slechte ervaringen op internet met betrekking tot de kwaliteit van de streams van KPN. Is dit nog steeds zo erg? Gebruikt Telfort exact hetzelfde of zit hier verschil tussen? Een voordeel van Telfort lijkt me wel dat je geen Experia box krijgt...

Ik ben trouwens een gewone TV kijker, heb een 50" plasma maar kijk eigenlijk altijd gewoon UPC digitaal SD...

Ervaringen / advies is erg welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Wat zou dit betekenen voor de abonnees van OBN/ONE?

http://www.nu.nl/internet...tverleners-overnemen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Dat je vanaf nu (weer) KPN klant bent. En dat je in Eindhoven (en andere plaatsen) nu kan kiezen tussen het 'geweldige' KPN en het 'geweldige' UPC!

Als je dus TV kijkt heb je vanaf 'nu' pech omdat je via glasvezel een niet-standaard versleutelde IPTV gaat krijgen (VeriMax) of via kabel een niet-standaard versleutelde DVB-C gaat krijgen (Nagravision).

Dus zeg maar dag met het handje tegen een TV platform waarop je je eigen (opname) apparatuur op kan aansluiten.

In Ziggo gebied heb je nog geluk. Omdat ze daar het meer gebruikelijke Irdeto gebruiken voor DVB-C kun daar redelijk vrij je apparatuur kiezen.

Via glasvezel kun je nu nog vrije DVB-C krijgen, maar dat is maar een zeer beperkt aantal zenders dat niet concurrerend is met de ITPV/UPC pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders ook vandaag iets gemerkt aan de verbinding ?

Heb vandaag mijn snelheid getest en was aangenaam verrast dat deze wat sneller is geworden en mijn ping is ook omlaag gegaan van 11 naar 5 ms.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2250018166.png

dit was voorheen: ping 11ms download 90 upload 75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2247897106.png

Ja iets sneller dan laatst, dus het zal wel met de infra te maken hebben :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:08:
[afbeelding]

Ja iets sneller dan laatst, dus het zal wel met de infra te maken hebben :)
Hahaha, headshot headshot headshot, multi-kill !!!!!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:07
Weet iemand eigenlijk welke glasvezel provider de meeste DVB-C HD kanalen heeft en ook in goede kwaliteit? Is bij alle providers DVB-C wel dezelfde kwaliteit of heb je daar ook KPN/GHM verschillen? Op zich hoef ik namelijk geen IPTV met allerlei interactieve onzin, maar wil ik wel kwalitatieve streams krijgen op DVB-C. Dan kan ik die zelf wel in een HTPC opnemen en overal in het huis bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Vorig jaar heb ik laminaat gelegd in huis en ik heb destijds niet stilgestaan dat er voor mijn interactieve TV een ethernet aansluiting moest komen. Nu ligt er door het huis van mijn meterkast naar de TV in de woonkamer een UTP kabel en dat is niet fijn.

Nu heb ik gehoord dat ik het IPTV signaal kan bridgen via twee access points en met een 300N AP heb ik voldoende draadloze bandbreedte voor het huidige 100mbit via koper. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb bij mijn vaste leverancier de Sitecom WL-331 gevonden welke een bridge functie ondersteunt, (manual, pagina 17) waarbij feitelijk het koper wordt vervangen door de twee WL-331's. Hemelsbreed gaat het hier over minder dan 10 meter.

Als dit kan, dan schaf ik liever twee AP's aan dan dat die kabel in de weg blijft liggen :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Heb je toevallig op de plek waar je nu je IPTV ontvanger hebt staan ook de oude wetse coax aansluiting daar zitten?

Er zijn namelijk wandcontactdozen met zowel een Coax als UTP aansluiting. Thuis heb ik zowel een Coax als UTP door dezelfde buis liggen en dit werkt perfect. Het is alleen wat gepiel om twee kabels door een nauwe buis te trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ja die zit er, maar ik weet niet hoe die daar komt. De buis die vanuit de meter kast komt is vrij krap en ik wil de coax zelf niet weghalen om te voorkomen dat ik daar problemen mee krijg met de verhuurder.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Nou de bridge werkt, getest met de accesspoints langs elkaar, maar zodra ik ze op de juiste plek zet, dan authenticeert de IPTV box zich en wordt de header zichtbaar van het kanaal, maar het beeld komt niet binnen...

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:44:
Weet iemand eigenlijk welke glasvezel provider de meeste DVB-C HD kanalen heeft en ook in goede kwaliteit? Is bij alle providers DVB-C wel dezelfde kwaliteit of heb je daar ook KPN/GHM verschillen? Op zich hoef ik namelijk geen IPTV met allerlei interactieve onzin, maar wil ik wel kwalitatieve streams krijgen op DVB-C. Dan kan ik die zelf wel in een HTPC opnemen en overal in het huis bekijken.
Alle providers met DVB-C leveren exact hetzelfde pakket van Glashart Media. 4 zenders in HD, namelijk ned 1, 2, 3 en TV Oost (indien van toepassing). Alleen lokale of regionale omroepen verschillen per plaats/gebied.
Meer HD zenders zou kunnen komen in de toekomst maar nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Martijn schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:44:
Hoe doe je dat dan, Martijn?? Waarmee neem je dat dan op en hoe kun je dat dan weer overal in het huis bekijken?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een HTPC is een mediacenter en daar kun je dus meerdere apparaten op aansluiten, hetzij draadloos, hetzij bedraad. Dus kun je op elk aangesloten apparaat de harde schijf benaderen en bestanden afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik heb toch echt sinds deze week RTL en de andere commerciele zenders in HD :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Arno schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:24:
Via DVB-C? Als dat het geval is zal ik gelijk een nieuwe DVB-C scan maken en doorgeven aan ArChie zodat hij het overzicht weer kan bijwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arno schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:24:
En dat zijn de streams van Glashart Media?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

ShadowLord schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:11:
Via DVB-C? Als dat het geval is zal ik gelijk een nieuwe DVB-C scan maken en doorgeven aan ArChie zodat hij het overzicht weer kan bijwerken :)
Via IP-TV. Daar staat dus sinds deze week [HD] bij. En ja, dit is gewoon via Glashart :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ooh... De discussie ging over HD bij DVB-C, niet bij IPTV. Dat laatste is al een paar jaar zo.

Helaas.. ik was al bijna heel blij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Ik vond het ook al 'verdacht' dat er zonder aankondiging ineens een significante uitbreiding op DVB-C zou zijn. Helaas :'(

Maar iig mooi om te horen dat je je IPTV nu werkend hebt Arno :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Wat ik me al een tijdje afvraag: Waarom kan ik via DVB-C bijna alle lokale tv- en radio omroepen uit de regio ontvangen, en via IPTV alleen mijn eigen lokale omroep (in dit geval SLOV) en Studio040? Een zender als Glow FM kan via DVB-C wel worden ontvangen, maar niet via IPTV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Omdat het DVB-C signaal voor de hele regio hetzelfde is en er dus geen verschil gemaakt kan worden per stad/dorp.

Bij IPTV kun je in theorie alle regionale zenders wel ontvangen (zelfs die buiten de regio), maar worden deze niet weergegeven in het zenderoverzicht op de Amino. Daardoor is er geen enkele manier (behalve met een HTPC of vergelijkbaar) om deze zenders te bekijken.

Het is op IPTV gewoonweg makkelijker om het signaal te beperken omdat de Amino werkt als 'bewaking' op je zenderaanbod en dit valt, in principe, per klant te in te stellen. Op DVB-C zou dan enkel met een smartcard en encryptie voor elkaar te krijgen. Gelukkig doet GHM daar niet aan.

[ Voor 27% gewijzigd door ShadowLord op 26-10-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
elwinvangestel schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:03:
Wat ik me al een tijdje afvraag: Waarom kan ik via DVB-C bijna alle lokale tv- en radio omroepen uit de regio ontvangen, en via IPTV alleen mijn eigen lokale omroep (in dit geval SLOV) en Studio040? Een zender als Glow FM kan via DVB-C wel worden ontvangen, maar niet via IPTV...
Wat betreft Glow FM in de stad Eindhoven: hierover ga ik zelf een klacht indienen bij/via ON.

We kunnen via IPTV wel genieten van het schitterende radio/tv signaal uit Laarbeek, maar Glow FM is uit den boze terwijl het gewoon een zender uit Eindhoven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Intheweb schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:31:
[...]

Wat betreft Glow FM in de stad Eindhoven: hierover ga ik zelf een klacht indienen bij/via ON.

We kunnen via IPTV wel genieten van het schitterende radio/tv signaal uit Laarbeek, maar Glow FM is uit den boze terwijl het gewoon een zender uit Eindhoven is.
Goed idee! Ik ontvang in Veldhoven wel Studio040 TV en radio en geen Glow FM terwijl dat toch echt een zender voor zuid-oost Brabant is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:11
Modbreak:Topictitel aangepast n.a.v. tekst in TW.

[ Voor 18% gewijzigd door zeef op 26-10-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:10

TommyGun

Stik er maar in!

Is er al wat nieuws omtrent glas in Achtse Barrier?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
zeef schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:17:
[modbreak]Topictitel aangepast n.a.v. tekst in TW. [/modbreak]
Moet de TS dan ook niet aangepast worden? E de TW is nogal lang. Wordt dit 'straks' een kortere en/of gaat hij helemaal weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ja ik snap het ook niet helemaal, er iswas meer dan alleen ONE en het servicegebied is veel groter dan alleen Eindhoven.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
"Glasvezel in Noord-Brabant" zou misschien een betere titel kunnen zijn? De aanpassing lijkt ingegeven door de overgang van ONE naar ON in Eindhoven, maar is de rest van de provincie even vergeten, waar er gewoon nog OnsBrabantNet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

odo966 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 08:54:
"Glasvezel in Noord-Brabant" zou misschien een betere titel kunnen zijn? De aanpassing lijkt ingegeven door de overgang van ONE naar ON in Eindhoven, maar is de rest van de provincie even vergeten, waar er gewoon nog OnsBrabantNet is.
Had er al een TR voor gemaakt, hopelijk pakt een mod dit op :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
odo966 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 08:54:
Vergeet niet dat OBN ook in Limburg en Zuid-Holland zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:11
ShadowLord schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:57:
[...]

Moet de TS dan ook niet aangepast worden? E de TW is nogal lang. Wordt dit 'straks' een kortere en/of gaat hij helemaal weg?
Yep, die halen we over een weekje weer weg. :)
Hulkiedulkie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:00:
[...]

Vergeet niet dat OBN ook in Limburg en Zuid-Holland zit.
Zo beter? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

*O*

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Het is weer wintertijd, en ik krijg de Amino met geen mogelijkheid aan. Alles al gereset. Ieder jaar hetzelfde ;(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google en verschillende site's zijn niet te bereiken,wat is er nu weer aan de hand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:30:
Google en verschillende site's zijn niet te bereiken,wat is er nu weer aan de hand ?
Inderdaad. En om 19:00 hing mijn recorder/receiver ook tijdens opnemen. Opname ging gelukkig door, maar ik kon hem niet aan of uit zetten, dus niet tegelijk kijken..

Nu zie ik Google.nl, nu.nl, concertzender.nl er uit liggen. Jammer... daar gaat mijn avondje X-rated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Google.nl lag er hier ook uit. Even een van je DNS-servers op 8.8.8.8 instellen, en het werkt weer als een trein :)

8.8.8.8 is een server van Google

Pagina: 1 ... 20 ... 50 Laatste