Vandaag brief gehad van ON over aanpassing tarieven ivm BTW-verhoging. Dit is de eerste brief die ik ontvang na mijn aanmelding bij ON glasvezelproject AABB Eindhoven.
Brief heeft onjuiste naam en postcode, alleen straat klopt. Persoon op de brief vermeld gebeld, bleek dat de straatnaam is verwisseld. Hij is ook abonnee van ON geworden en heeft ook een brief gehad met verkeerde naam (niet mijn naam).
ON gebeld, bleek administratieve fout, nieuwe brief komt er aan. Er zijn meer brieven verkeerd verstuurd...
Geen goede start met ON, hopelijk is dit een uitzondering en geen regel. Net nog mijn brief van ON gehad via de buren. Straatnaam gedeeltelijk goed, nummer verkeerd.
Nog wat technische zaken nagevraagd, nu ik ze toch aan de lijn had, in verband met de in mijn ogen bestaande verwarring over het netwerktype waar ON op acteert:
Netwerktype:
WGDO
Maximale internetsnelheid bij ON: 500 mb/s
Glasvezelmodem - POP glasvezelverbinding: 1gb/s
Uit het XMS forum, tussen haakjes mijn commentaar
Operator: Reggefiber Wholesale of KPN ITNS
Netwerk type: WGDO (prima)
Maximale internet snelheid: 500 mb/s (geweldig)
Kwaliteit IPTV SD streams mpeg2: 8 mbit (goed)
Kwaliteit IPTV HD streams mpeg2: 11 - 16 mb/s (uitstekend, heb zelfs gehoord tot 24mb/s)
Ongecodeerde IPTV streams (YES)
Dolby 5.1 surround sound IPTV (YES)
De TV-streams komen uit de bandbreedte van de glasvezelverbinding met het modem na aftrek van de internetbandbreedte. Dus bij 100 mb/s internetverbinding in mijn geval nog 900mb/s over!
ON is een nieuwe provider dochter van Edutel dochter van KPN. Ons Net Eindhoven (ONE) wordt overgezet naar ON. Reggefiber is ingelijfd door KPN.
KPN biedt slechte en gecodeerde IPTV streams met alleen stereo-geluid op netwerk WMP+
Hoe dan ook KPN blijft je achtervolgen. Ik heb slechte ervaringen met KPN vaste telefonie betreffende service, storingen en administratie. Dito met 3 in 1 pakket van UPC, voor mij DE reden om over te stappen.