Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:17
Nou, ik moet even mijn ongenoegen uiten...

Vorige week maandag is een monteur van Spitters dus langs geweest om in plaats van een modem te plaatsen, alleen de bodemplaat heeft vervangen. Met nadien de mededeling dat er nog contact zou worden opgenomen voor verdere afwerking.

Donderdag maar eens gebeld met de helpdesk van ON: "ik ga het meteen doorzetten" was de melding.

Vanochtend maar weer eens gebeld, want had nog niks vernomen. "De melding was nog niet doorgezet. Ik stuur dit nu door naar mijn teamleider en u word hierover vandaag teruggebeld"

Uiteindelijk vandaag nog niks gehoord...

Mijn verhuizing word aankomende donderdag actief en dat zal dus betekenen dat ik, zolang ik nog geen modem heb, ga betalen voor een dienst die ik niet kan afnemen.

Dit is dus al gebeurd afgelopen week. Bij de aanvraag voor de verhuizing was ik uitgegaan van woensdag 20 juni om de diensten om te zetten. Dit gebeurde stipt en waren alle diensten al verhuisd. In principe dus naar een adres waar nog geen aansluiting was gerealiseerd...

Morgenochtend hang ik weer aan de telefoon...

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 10:03
In Maarheeze (Cranendonck) krijgen we ook glasvezel (duurt nog een jaar voordat het er is).

Ik ga waarschijnlijk voor OnsBrabantNet Flex Goed (60mb).
Ik pak dan waarschijnlijk ook interactieve TV met recorder, maar dat HD hoeft voor mij niet zo.

Ik heb een aantal vragen:

1. Krijg je een andere Amino als je HD pakt? (bij UPC krijg je bijv. een andere media box bij een HD pakket).

2. Hoe weet ik of ik een Amino m540 of een m532 krijg? (Ik lees nogal veel negatieve dingen hier over de m532)

3. Mag je bij ON later gewoon je pakket aanpassen en bijv. HD er toch bij pakken (zoals bij UPC)? Kans is groot dat ik na een jaar 100mb pak ipv 60mb (omdat dan de interactieve tv korting van het 60mb pakket voorbij is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-05 11:07
TweakerIsMyName schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:03:
In Maarheeze (Cranendonck) krijgen we ook glasvezel (duurt nog een jaar voordat het er is).

Ik ga waarschijnlijk voor OnsBrabantNet Flex Goed (60mb).
Ik pak dan waarschijnlijk ook interactieve TV met recorder, maar dat HD hoeft voor mij niet zo.

Ik heb een aantal vragen:

1. Krijg je een andere Amino als je HD pakt? (bij UPC krijg je bijv. een andere media box bij een HD pakket).
Nee het type box is onafhankelijk van je zenderpakket
2. Hoe weet ik of ik een Amino m540 of een m532 krijg? (Ik lees nogal veel negatieve dingen hier over de m532)
De M532 wordt bij mijn weten al een tijd niet meer geleverd door glashart dus deze zul je niet krijgen.
3. Mag je bij ON later gewoon je pakket aanpassen en bijv. HD er toch bij pakken (zoals bij UPC)? Kans is groot dat ik na een jaar 100mb pak ipv 60mb (omdat dan de interactieve tv korting van het 60mb pakket voorbij is).
Je snelheid upgraden of een dienst erbij nemen kan altijd (snelheid downgraden volgens mij ook). Alleen als je een dienst wilt opzeggen kan het zijn dat er bijvoorbeeld een jaarcontract geld. Maar dit is afhankelijk van welke dienst het is en met welke (actie)voorwaarden je de dienst heb afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-03 16:43
Wat een prutsers werken er:

het verhaal, 18 mei heb ik glasvezel met interactive tv aangevraagd.
De zondag was er al een monteur om de coax module te plaatsen, ik was verast dat het zo snel ging, maar helaas dit is tot op heden het enige goede punt geweest van onsneteindhoven.

Hier na is alleen maar berg afwaarts gegaan. Ik heb 29e maar is gebeld hoe het ging met mijn aanvraag (is kijken of alles goed ging), wat bleek, niet dus. De betreffende helpdesk medewerker kon het niet vinden binnen hun systeem, bleek dat de aanvraag en activeren van het signaal beide as doorgezet naar de netwerk beheerder, maar hij zou het in orde maken.

De week er op nog maar is gebeld, het zou allemaal soepel verlopen en alles op schema (er was mij vertelt tijdens de aanvraag het maximaal 4 weken zou duren en er waren er in middels 2 voorbij).

Ik werd in de ochtend gebeld, helaas had ik geen tijd, dus ik zou in de middag worden terug gebeld.
Dit gebeurde niet, dus ik besloot toen ik thuis was, zelf maar is te bellen.
Na het noemen van postcode en huis nummer, kon de medewerker mij helemaal niet vinden in het systeem (wat ik nogal raar vond), zelfs niet na het proberen te zoeken met andere gegevens.
Hij zou het uitzoeken en mij voor 21:00 uur terug bellen.

U raad het al, dit gebeurde niet, en ik voelde de bui al hangen.

De volgende ochtend gelijk om 9 uur gebeld. Weer postcode ect gegeven, en kon toen wel worden gevonden.
Het telefoontje dat ik had ging of ik over wilde naar ON, de nieuwe naam, ik zei: Nu niet, eerst maar is zorgen dat alles werkt (Ik was tenslotte nog niet eens echt klant, en had nog geen overeenkomst).

Ook kon mij nooit worden verteld wanneer het allemaal actief zou worden, dit omdat ze niks konden invoeren in hun systeem (faal ict?) vanwege het overgaan naar de nieuwe naam.......
Nogal rot want ik had mijn upc abonnement opgezegd (met 2 weken extra op hun 4 weken).

We zijn inmiddels eind week 5 van de aanvraag, vrijdag ochtend, ik gebeld (beetje boos) dat ik wel is wilde weten wat er nu aan de hand was, omdat volgende week mij upc er mee op zou houden, wat betekent dat ik niks meer kon doen aan werk ect.

De helpdesk medewerker kon mij niks anders vertellen dat er een "team leider" mee bezig was, maar over het hoe wat en waneer niks, ook wilde hij mij niet door verbinden.
Ik heb hem toen in hun syteem laten zetten dat ik mijn aanvraag zou intrekken als hun mijn maandag niks konden vertellen. Op een zeer arrogante toon vertelde hij mij dat dit allemaal niet zou kunnen bla bla bla.
terwijl in hun eigen voorwaarden staat dat er pas spraken is van een overeenkomst op het moment van ontvangen van een brief van onsneteindhoven.

Maandag: ik langs het informatie centrum, om dan daar maar is een dagje te gaan zitten tot ze me iets konden vertellen. Tot mijn verbazing vertelde de medewerker mij dat internet was geactiveerd.
Ik verbaast terug naar huis en is testen of dit zo was. En ja hoor, internet werkte prima.

Dinsdag, de brief in de bus, met hierop de inlog gegevens ect.
he raar, er staat allen internet + normale tv/radio op.
Donderdag: eindelijk tijd om te bellen en te vragen hoe dit zat. Volgens de helpdesk had ik interactive tv helemaal niet aangevraagd .... en hier gaan we weer -.- .....

Ze zouden mijn aanvraag gaan opzoeken en nakijken, en het zou dan weer 2 weken duren voordat ik dan interactive tv heb .....

Mijn mening over onsneteindhoven:

Helpdesk medewerkers heb je niks aan, behulpzaamheid is ver te zoeken.
En de administratie is een zooitje.

TIP: zorg dat je 2 maanden voor het verlopen van je huidige abonnementen het aanvraagt, dan zal alles wel werken tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 15:17
Waarom zeg je het sowieso op terwijl je nog niks anders hebt? Ik heb al jaren glasvezel, maar heb mijn ADSL wat ik toen had gewoon door laten lopen, net zo lang todat ik glasvezeld had. Daarna opgezegd. Dat heeft me dan misschien 25 euro "te veel" gekost... Je roept het zelf op je af als je het van te voren allemaal al op gaat zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_napster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-02-2019
Beste mensen

Vandaag een nieuwe laptop gekocht
wou me email instaleren van onsneteindhoven dus, allemaal leuk en aardig maar hebben ze nu ook de servernaam veranderd '' inkomend / uitgaand '' mail.onsneteindhoven.nl want ik kan me email niet meer instellen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_napster
gebruik btw windows live mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Als je Windows Live gebruikt moet je natuurlijk Microsoft's mailserver gebruiken voor inkomende mail, uitkomend gebruik je wel die van je internet provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_napster
mmm en dat is pop3.live.com / smtp.live.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
eX0duS schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 16:35:
Waarom zeg je het sowieso op terwijl je nog niks anders hebt? Ik heb al jaren glasvezel, maar heb mijn ADSL wat ik toen had gewoon door laten lopen, net zo lang todat ik glasvezeld had. Daarna opgezegd. Dat heeft me dan misschien 25 euro "te veel" gekost... Je roept het zelf op je af als je het van te voren allemaal al op gaat zeggen.
Opzeggen, of een jaar lang bij 2 providers diensten afnemen mmmmm...

Daarnaast gaat het er om dat ze iets beloven, wat ze niet na kunnen komen, waarna ze dan ook nog een tal van fouten maken, en dat je eigenlijk niks hebt aan de "help"desk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911

R_W schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:00:
Als je Windows Live gebruikt moet je natuurlijk Microsoft's mailserver gebruiken voor inkomende mail, uitkomend gebruik je wel die van je internet provider.
Dit is dus niet waar. Wat heeft windows live nu met windows live mail (het programma) er nu mee te maken? Ik gebruik ook windows live mail met onsbrabantnet (mail.onsbrabantnet.nl) en dit werkt prima.

Is het niet zo nu onsneteindhoven, on is geworden dat je ipv mail.onsneteindhoven.nl, mail.on.nl moet gebruiken?

Mocht je je account op een andere pc nog geconfigireerd hebben en deze werkt wel, kan je ook de accoutgegevens exporteren.
Blijven mijn e-mailgegevens gelijk?
Ja, e-mailgegevens blijven gelijk. Je kunt na de omzetting gewoon gebruik blijven maken van de e-mailadressen eindigend met @onsneteindhoven.nl. Inloggen op de e-mailomgeving kan straks ook gewoon op de manier zoals je gewend bent. Ook de servergegevens wijzigen niet.

Krijg ik een nieuw/extra e-mailadres van ON?
Ja, je krijgt naast je huidige e-mailadres eindigend op @onsneteindhoven.nl ook de beschikking over hetzelfde e-mailadres (en aliassen) met als extensie @on.nl. Dit nieuwe e-mailadres krijg je gratis tot je beschikking.

Kan ik mijn huidige e-mailaccount van Ons Net Eindhoven omzetten naar het nieuwe ON e-mailaccount?
Er wordt geen nieuw account aangemaakt voor ON. Je kunt de nieuwe e-mailadressen onder @on.nl domein gewoon gaan gebruiken binnen het bestaande account. Als je gebruik gaat maken van nieuwe @on.nl e-mail adres(sen) heb je daarom nog steeds de beschikking over alle oude e-mails in het account.
http://www.on.nl/veelgesteldevragen-overgang-one-on.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Anoniem: 227911 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:26:
[...]

Dit is dus niet waar. Wat heeft windows live nu met windows live mail (het programma) er nu mee te maken? Ik gebruik ook windows live mail met onsbrabantnet (mail.onsbrabantnet.nl) en dit werkt prima.
Mijn excuses, ik dacht dat 'ie bedoelde dat 'ie een @live.com emailadres gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:58

Robtimus

me Robtimus no like you

bigcookie schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:24:
[...]

Een jaar? Voor zover ik weet verlengt UPC contracten niet met jaar per keer na het eerste jaar. Dat mogen ze geloof ik zelfs niet eens meer doen. Je zou dus gewoon per maand moeten kunnen opzeggen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_napster
Anoniem: 227911 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:26:
[...]

Is het niet zo nu onsneteindhoven, on is geworden dat je ipv mail.onsneteindhoven.nl, mail.on.nl moet gebruiken?

Mocht je je account op een andere pc nog geconfigireerd hebben en deze werkt wel, kan je ook de accoutgegevens exporteren.

[...]

http://www.on.nl/veelgesteldevragen-overgang-one-on.html
thx '' Wissertje '' ja over die server naam ben ik nog steeds niet uit of het nu - mail.onsneteindhooven.nl is of een andere want op internet staat dat het NIET veranderd is
maar ik kan er nog steeds niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 15:17
bigcookie schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:24:
[...]

Daarnaast gaat het er om dat ze iets beloven, wat ze niet na kunnen komen, waarna ze dan ook nog een tal van fouten maken, en dat je eigenlijk niks hebt aan de "help"desk.
Ik weet niet beter dan dat je tegenwoordig maandelijks kan opzeggen. Dat was "toen' al, en dat is voor mij toch al 3-4 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

bart_napster schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:17:
[...]

thx '' Wissertje '' ja over die server naam ben ik nog steeds niet uit of het nu - mail.onsneteindhooven.nl is of een andere want op internet staat dat het NIET veranderd is
maar ik kan er nog steeds niet op :(
Ik gebruik voor zowel binnenkomend als uitgaand verkeer mail.onsneteindhoven.nl, met SSL/TLS security dus poort 995 voor binnenkomend en 465 voor uitgaand. Bij allebei moet ik wel mijn username en password meesturen.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Hier in Veldhoven is analoog en via DVB-C de zender CNN Turk nu vervangen door Ketnet/OP12!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
eX0duS schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:33:
[...]

Ik weet niet beter dan dat je tegenwoordig maandelijks kan opzeggen. Dat was "toen' al, en dat is voor mij toch al 3-4 jaar geleden.
vertel dat maar aan upc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Als je een contract afsluit met UPC dan wordt dit automatisch een 1-jarig contract. Daarna kun je per maand opzeggen. Maar…………………….
wat je ook verandert, internet snelheid, tv-pakket, hdtv, dan wordt het contract wéér opnieuw voor 1-jaar afgesloten.

Tja en dan lijkt het ineens of je jaren aan UPC vastzit.
Overigens is dit, naast UPC, ook bij veel providers zo!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08-2024
elwinvangestel schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:07:
Hier in Veldhoven is analoog en via DVB-C de zender CNN Turk nu vervangen door Ketnet/OP12!
Eindhoven (ON) is Ketnet & SlamTV erbij gekomen op DVB-C.
CNN Turk is er ook nog op.

(totaal nu 55 kanalen beschikbaar, incl. nog de oude kanalen ned.1,2 & 3 in SD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ligt de telefonie eruit in Veldhoven?
Mijn DECT is kapot.

[ Voor 27% gewijzigd door VonFoX op 05-07-2012 19:37 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 22:29
Analoge televisie ligt eruit in Eindhoven?

ON (http://www.on.nl/), waar we nu allemaal klant van zijn geworden ipv ONE, heeft nog helemaal geen pagina voor bekende storingen zo te zien.

Kan me herinneren dat een glasvezelmodemreboot wel eens nodig was om analoog weer aan de gang te krijgen, maar daar heb ik eigenlijk geen zin in want ik gebruik analoog toch niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 12:18
Hier geen DVB-C signaal. Analoog waarschijnlijk ook niet, maar dat gebruik ik al heel lang niet meer, dus het kan zijn dat de TV niet goed (meer) staat ingesteld.

De packetfront geeft ook een rode led voor het TV signaal. Helaas kan ik de packetfront niet resetten om te kijken of dat helpt, want dan gaat de lopende IPTV opname stuk.

Ik vermoed echter dat het een probleem bij Glashart is. In het Lijbrandt topic wordt er ook geklaagd over niet werkende analoge en DVB-C TV.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Ja, heeft ook geen zin die reboot heb ik al geprobeerd. denk dat analoge tv er gewoon uitligt. Kijk ik ook niet naar dus maakt me niet zoveel uit: P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn nieuwe DECT (Philips) onderteunt FSK en DTMF, hij laat het nr van de beller wel zien, maar koppelt dat nr niet aan de bijbehorende naam in het adresboek. Philips zegt dat OBN de lijn moet resetten. Totale onzin lijkt mij, maar wilde het ff delen :+

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 12:54
Net als Intheweb en MathijsVdR hierboven loopt mijn aanvraag ook niet soepel:

Ik ben overgestapt van UPC naar OBN. Ten minste, dat probeer ik.
Tot nu hele slechte ervaringen met OBN, op basis waarvan ik het niemand kan aanraden.
Ik dacht dat UPC slechte service boodt, maar dit....

31 mei:
Internetaansluiting aangevraagd in de fysieke OBN winkel. Toezegging: binnen 20 dagen is het aangesloten.
Modem is al aanwezig, dus het is een kwesite van patchen en klaar wordt er aangegeven.

3 juni:
Brief ontvangen met bevestiging aanvraag, gedateerd 1 juni.

5 juni:
Krijg telefoontje dat binnen 5 dagen de aannemer met mij contact opneemt.

12 juni:
Voicemail van OBN. "De aannemer heeft contactg gehad met uw vrouw, die aangaf dat er geen internet was aangevraag.".
Gebeld met OBN en doorgegeven dat dit niet kan kloppen (heb geen vrouw) en nogmaals mijn telefoonnummer doorgegeven. Aannemer zou zsm contact opnemen.

18 juni:
Nog geen bericht aannemer. Gebeld met OBN. Antwoord: "Nee meneer wij kunnen niks voor U doen het ligt bij de aannemer en die mogen wij niet bellen als de 20 dagen niet voorbij zijn.".
Mijn vermoeden dat mijn aanvraag tussen wal en schip lag was onzin, ik moest er gewoon vertrouwen in hebben.
Telefoonnummer van aannemer mag ik niet hebben.

22 juni:
Nog niks gehoord, nogmaals gebeld. Medewerker garandeert mij dat het geregeld is voordat de 20 dagen voorbij zijn. Medewerker wil geen contact opnemen met de aannemer. Weet ook niet hoe druk de aannemer het heeft en kan niet verklaren waarom ik niet gebeld wordt. Geeft ook aan dat het normaliter veel sneller gaat. Maar toch wordt mijn vermoeden dat we in een impasse zitten niet gedeeld.

26 juni:
Nogmaals contact gehad, zelfde verhaal. Van de 20 dagen zijn er inmiddels 18 voorbij, dus dat gaat niet meer lukken. Volgens de OBN medewerker gaat het uiteraard wel lukken.

29 juni:
De 20 dagen zijn voorbij, uiteraard nog niks gehoord.
Ben langs gegaan bij OBN aangedrongen op een oplossing.
De medewerker ter plekke ziet binnen no-time dat er iets mis is met mijn aanvraag.
Ik krijg van hem het telefoonnummer van de aannemer.
Ik bel de aannemer, blijkt de aannemer de gegevens van de vorige bewoners van mijn huis te hebben gekregen van OBN.
Dit is teruggekoppeld aan OBN en de aannemer heeft daarna nooit meer iets gehoord, geen juist telefoonnummer niks.
Aannemer plant mij in voor aansluiting op 4 juli.

30 juni:
Via OBN_Webcare mijn ongenoegen geuit en gevraagd hoe ze dit gaan oplossen.

2 juli:
Krijg een email van OBN dat de status van mijn aanvraag onbekend is "en dat ze mij op de hoogte gaan houden".
Geen excuses voor de gemaakte fouten, of een poging om het recht te zetten. Of misschien eens contact opnemen met de aannemer.

4 juli:
Ochtend vrijgenomen ivm de ingepland aansluiting door de monteur.
De ochtend is voorbij, geen monteur. Gebeld met de aannemer. "U bent van de planning gehaald, maar we weten niet waarom".
Omdat ik wist dat de monteurs in mijn woonplaats bezig waren, aangedrongen dat ze alsnog zouden komen.
Na veel mitsen en maren kon dit. Heb aangegeven dat ik om half 4 weg moest.
Om half 4 waren ze nog niet geweest, wat op zich klopt ze hadden geen tijd beloofd.
Om 17u was ik weer thuis en heb ik gebeld voor een nieuwe afspraak: maandag 9 juli.

6 juli (vrijdag):
Wordt ik gebeld door de monteur "Ja ik sta nu bij U voor de deur, waarom bent U er niet".
Omdat ik voor maandag had afgesproken dus.

9 juli (maandag):
Om 8u gaat de bel, monteur staat voor de deur. Twee zelfs.
Modem wordt vervangen omdat het een oud modem bleek te zijn.
Op zich is dit goed gegaan, op de enorme teringzooi en moddervlekken in mijn tapijt na.
Volgens de monteur werkt het internet en moet ik kunnen inloggen met mijn username en ww.
Geprobeerd, werkt niet.
Contact opgenomen met OBN "Dit wordt geactiveerd 1 dag nadat de netwerkbeheerder uw aanslutiting heeft opgeleverd, normaliter morgen".

12 juli, 3 dagen later:
Niks gehoord van OBN, het werkt nog niet. Via twitter geven ze aan niet te weten wanneer het gaat werken, maar "we houden U op de hoogte".

Dus nu ruim 6 weken na een aanvraag gedaan te hebben, vond ik het wel tijd om deze rant met jullie te delen.

Weet waar je aan begint, hopelijk hebben jullie meer geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb lange tijd plezier gehad van OBN. Echter, was ik overgestapt op een UPC tripleplay abbo voor ongeveer hetzelfde geld. Op tijd opgezegd per e-mail, bevestigd in de winkel en nogmaals per formulier. Toch vordering naar incassobureau en nu dagvaarding, terwijl de onterechte incassokosten reeds waren gecrediteerd, maar nog steeds een maand te lang in rekening is gebracht.

Let op bij opzeggen!

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Oh oh. Ik zit er aan te denken om het hele verhaal af te blazen, maar mogelijkerwijs levert dat me nog meer ellende op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Waar ik achter ben gekomen is dat je ze flink achterna moet zitten.

Het is bij mij uit eindelijk zelf goed gekomen omdat ik rechtstreeks contact maar heb opgenomen met Spitters (aangezien zij een fout hadden gemaakt). Vanuit ON/OBN word alleen maar (eenmalig) een verzoek geplaatst bij Spitters om het modem te plaatsen en dit kan tot max. 20 dagen duren voordat ze zelf gaan controleren of het is uitgevoerd.

Gisteren is de monteur nogmaals langs geweest, dit keer van OBN zelf, om te kijken waarom analoge radio/tv het niet deed. Bleek dat de monteur van Spitters de glasvezelkabel voor de coax omzetting verkeerd had aangesloten...

Maar goed... alles werkt nu... 3 weken later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb als onsneteindhoven abonnee een aanbod van ON ontvangen, maar vind deze raar hoog. Namelijk 57 euro voor het totaal pakket met 60 Mb internet. Dit vind ik hoog aangezien het op de site van ON dus maar 50 euro kost.
Heeft iedereen ditzelfde aanbod ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316033

Volgens is het gewoon 50 euries per maand....57 euro zie ik nergens terug, op de website noch op een aanvraagformulier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Wij krijgen als ex-OBN klant nu post van KPN over glasvezeldiensten. Veeeeeeel duurder dan destijds en nog steeds veel duurder dan het bij mij als betrouwbare leverancier te boek staande UPC*.

* alleen in nieuwbouwgebieden waar de bekabeling binnen en buiten oppietoppie is.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Anoniem: 316033 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:48:
Volgens is het gewoon 50 euries per maand....57 euro zie ik nergens terug, op de website noch op een aanvraagformulier...
Volgens mij is dat 50 euro + 7 euro voor interactieve televisie. Die is namelijk bij het 60 Mb pakket alleen het eerste jaar gratis. Voor dat verschil blijf ik wel bij 100 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Update 13 juli:
Vandaag tweet ontvangen dat e.e.a. geactiveerd is. Het werkt nu.
Speedtesten zijn zo'90Mbps down, 80Mbps up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Laatst online: 16:23
Ik heb hier in Meerhoven vanmiddag geen DVB-C signaal en geen analoog tv signaal. Het rode lampje brandt op mijn moden (reset helpt niet). Meer mensen met dit probleem.
Ook de helpdesk van ON is niet te bereiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 09:42
Ik zie dat Slam TV toegevoegd is aan DVB-C in Geldrop. Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Iemand idee hoe je usenet werkend krijgt?
Ik heb geprobeerd zowel zonder als met mijn inloggegevens:

news.onsbrabantnet.nl
edutel.xlned.com
195.200.85.11

werken allemaal niet.

EDIT: herstel: news.onsbrabantnet.nl werkt gewoon. Echter de "test server" knop in Sabnazbd zegt van niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Opperpanter2 op 15-07-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Exocet schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:57:
Ik heb als onsneteindhoven abonnee een aanbod van ON ontvangen, maar vind deze raar hoog. Namelijk 57 euro voor het totaal pakket met 60 Mb internet. Dit vind ik hoog aangezien het op de site van ON dus maar 50 euro kost.
Heeft iedereen ditzelfde aanbod ontvangen?
Euhm... er zou toch niks veranderen aan het abonnement dat je af neemt?! Dus volgens mij ben je niet verplicht in te gaan op deze aanbieding... correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleunbaan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik vond die aanbieding ook maar een sigaar uit eigen doos. In de folder werd het gebracht als "goede aanbieding". Echter, die 57 Euro is de normale prijs en die is hoger dan de 50 Euro die je als nieuwe klant in het eerste jaar zou betalen.

Daarnaast krijg je direct een nieuw jaarcontract in je maag gesplitst, waar je nu (als je al langer dan een jaar klant bent bij ON/ONE) een maand opzegtermijn hebt. Dus laat maar zitten.

En inderdaad, geen verplichting, dus ik houd het bij het oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 17:53
Ik heb bij OBN 4 email adressen met elk 5 aliassen, dus 20 email adressen in totaal.
Log ik zojuist in op de self service omgeving zijn ALLE adressen verdwenen (ik heb ze pas 5 jaar).
Met de klantenservice contact opgenomen, daar is alleen een zeer oud zonnet.nl adres bekend.
Ze gaan kijken of ze mijn email adressen nog kunnen herstellen/ terugvinden.
Hoe is het mogelijk dat er zomaar spontaan klantgegevens verdwijnen of veranderen?

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 20:24
Ja, die "aanbieding" viel me ook al op. Tot zover ik weet betaal ik 40E per maand voor 100Mbit. Geen TV, Geen telefoon. En dan zou ik 57E gaan betalen voor 60Mbit?! Vervolgens staat er op de site zelf van on, 100Mbit 45E per maand. Lekker is dat. Dus ik blijf ook bij mijn huidige contract. 5E meer betalen voor dezelfde dienst vind ik beetje raar.

Ik heb wel interesse in hun analoge RTV pakket, omdat ze (als het goed is toch?) unencrypted DVB-C uitzenden, wat het een en ander enorm veel makkelijker in gebruik maakt. Nu zie ik op de site dat dat maar 10E is. http://www.on.nl/televisie.html (heb al een mailtje gestuurd met wat mijn mogelijkheden hierin zijn).

Prijzen zijn iig erg scheef.

Anyway, de reden waarom ik hier post, was meer over het DVB-C verhaal. De startpost geeft wel aan hoe je het moet instellen, maar verder iet wat weinig informatie verder.
http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html geeft b.v. iets meer informatie over het signaal (zo zijn er ook andere sites trouwens) en zie ik dat de videostream van digitenne 15Mbit/s is for bouqet 1 en 2 en zelfs 20MBit voor bouqet 3, 4 en 5 (MvHH is zeker geen 20Mbit :p) wat raar is voor 5, want daar zitten maar heel weinig zenders (minder ruimte beschikbaar, is voormalige DVB-H spectrum). Ook is digitenne volledige 576i terwijl het net zo goed 576p had kunnen zijn!

Iemand met meer info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 14:07
Is het analoge TV probleem van OBN nog steeds niet opgelost? Ik kom terug van vakantie en kan ineens geen TV meer kijken via mijn TV kaartje in de PC. Rood lampje op mijn Packetfront brandt ook en 30sec. van de stroom af helpt niet.

Ik zie hier dat de eerste melding in dit topic 2 weken oud is...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
coelho schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:37:
Is het analoge TV probleem van OBN nog steeds niet opgelost? Ik kom terug van vakantie en kan ineens geen TV meer kijken via mijn TV kaartje in de PC. Rood lampje op mijn Packetfront brandt ook en 30sec. van de stroom af helpt niet.

Ik zie hier dat de eerste melding in dit topic 2 weken oud is...
Bel met de helpdesk... zij kunnen sneller helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Niemand jammer genoeg DVB-C info :'(

Heb vandaag antwoord gekregen van ON over de kosten van TV. Op hun site staat dus 10E, krijg ik als antwoord '15E'. Want het nieuwe 100Mbit abo kost blijkbaar 45E? (Ik heb de mijne nog voor 40E). Dus als je tv erbij zou willen, betaal je direct de premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225842

Owjee, heb er weinig vertrouwen in als ik dat lees. Heb OBN aangevraagd (animo check). Duurt nog wel even voordat de glasvezel er echt ligt. Hoop dat ik dan meer geluk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08-2024
Heb de laatste tijd de indruk dat het steeds slechter wordt met TV via DVB-C.
Vaak dat de EPG niet (goed) werkt, en regelmatig hick-ups en blokjes in beeld.
(met name bij BBC 1&2, RTL+, Nickelodeon, SlamTV, WDR)

Vroeger was hier ene Alexander die regelmatig de kwaliteit bekeek, en metingen deed.
Misschien dat hij nog eens de kwaliteit van de stream kan meten ??

Oorzaak kan te weinig bandbreedte zijn, echter zou dit met galsvezel niet moeten kunnen.
Nederland 1,2 & 3 zitten er nog op in sd, om bandbreedte te besparen kunnen deze er toch af ??
Ook zit er een promokanaal op van Ons Net Eindhoven in 1080p waar "geen hond" naar kijkt, kan daar geen gewone zender in HD op worden doorgegeven ??

Overigens loopt Glashart wel flink achter met de concurenten op DVB-C gebied.
Zelfs bij Ziggo en UPC zijn de 10 NL kanalen inmiddels standaard al in HD op DVB-C.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Intheweb schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 07:56:
[...]

Bel met de helpdesk... zij kunnen sneller helpen :)
Al 3x gedaan in 1.5 week tijd en via Twitter aangegeven dat ik problemen heb. Veel verder dan 'we zullen het doorgeven' komen ze daar ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moost01 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:23:
Heb de laatste tijd de indruk dat het steeds slechter wordt met TV via DVB-C.
Vaak dat de EPG niet (goed) werkt, en regelmatig hick-ups en blokjes in beeld.
(met name bij BBC 1&2, RTL+, Nickelodeon, SlamTV, WDR)

Vroeger was hier ene Alexander die regelmatig de kwaliteit bekeek, en metingen deed.
Misschien dat hij nog eens de kwaliteit van de stream kan meten ??

Oorzaak kan te weinig bandbreedte zijn, echter zou dit met galsvezel niet moeten kunnen.
Nederland 1,2 & 3 zitten er nog op in sd, om bandbreedte te besparen kunnen deze er toch af ??
Ook zit er een promokanaal op van Ons Net Eindhoven in 1080p waar "geen hond" naar kijkt, kan daar geen gewone zender in HD op worden doorgegeven ??

Overigens loopt Glashart wel flink achter met de concurenten op DVB-C gebied.
Zelfs bij Ziggo en UPC zijn de 10 NL kanalen inmiddels standaard al in HD op DVB-C.....
Glashart is sinds een paar maanden 100% eigendom van KPN. KPN doet als provider zelf niet aan analoge of DVB-C televisie. Ik acht de kans dan ook extreem klein dat er meer HD zenders bij zouden komen omdat KPN dan zijn eigen IPTV product zou kannibaliseren. En dat product is al zo goed .... >:)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Nou, dan heeft het ook niet zo'n zin om te wisselen :p Want digitenne is KPN, glashardmedia is KPN ... eigenlijk stom dat je niet tegen KPN kan zeggen, zet mijn signaal is aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:09
Ik heb vorige week IPTV van ONE opgezegd (werd niet echt gebruik van gemaakt). Gisteren kreeg ik een brief van ONE waarin mij verzocht werd de Amino terug te sturen. Ik kan me vergissen maar ik dacht dat deze mijn eigendom werd als ik destijds een abonnement op IPTV nam. Is er iemand die dit kan verifiëren (of tegenspreken)?

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YuriV schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:01:
Ik heb vorige week IPTV van ONE opgezegd (werd niet echt gebruik van gemaakt). Gisteren kreeg ik een brief van ONE waarin mij verzocht werd de Amino terug te sturen. Ik kan me vergissen maar ik dacht dat deze mijn eigendom werd als ik destijds een abonnement op IPTV nam. Is er iemand die dit kan verifiëren (of tegenspreken)?
Misschien heb je voortijdig opgezegd, i.v.m. jaarcontract? Normaal gesproken is het gewoon je eigendom.

En inderdaad, waar is Alexander? Die wist het altijd wel goed te brengen wanneer het aankwam op tv signalen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:09
Anoniem: 316033 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:32:
[...]

Misschien heb je voortijdig opgezegd, i.v.m. jaarcontract? Normaal gesproken is het gewoon je eigendom.
Ik had IPTV sinds eind 2010/begin 2011 dus ruim 1,5 jaar. Het enige wat ik even snel kan terugvinden is deze pagina.

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anders moet je eens naar ON bellen, die gaan hier nu over - 040/7874000. Zover ik weet is de Amino altijd eigendom geweest. Laat ons weten wat ze zeggen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Laatst online: 16:23
coelho schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:36:
[...]

Al 3x gedaan in 1.5 week tijd en via Twitter aangegeven dat ik problemen heb. Veel verder dan 'we zullen het doorgeven' komen ze daar ook niet.
Storing had ik ook. Nadat de ON monteur was geweest blek het aan een storing in de server ruimte te zitten. Dat moet de netwerkbeheerder dus oplossen (in opdracht van ON). Die hebben daar blijkbaar 5 werkdagen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
één HD en Canvas HD geven momenteel zwart beeld. Switchen naar de SD-versie werkt wel.

EDIT: na een restart van de Amino (heb meteen software upgrade gekozen, weet niet of dat nodig was) werken de HD-versies wel weer...

[ Voor 45% gewijzigd door odo966 op 28-07-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
polson schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:16:
[...]

Storing had ik ook. Nadat de ON monteur was geweest blek het aan een storing in de server ruimte te zitten. Dat moet de netwerkbeheerder dus oplossen (in opdracht van ON). Die hebben daar blijkbaar 5 werkdagen voor.
Het wordt hier steeds erger: telefonie doet niks meer, mijn pluspakket is niet meer geactiveerd en bovendien blijf ik doodgegooid worden met een melding dat niet alle zenders goed geauthenticeerd konden worden. Tevens is mijn OBN menustructuur met rode infobalken ineens vervangen door een glashart omgeving met blauwe balken. Wat daar mis is gegaan...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 12:16

JeeVee

Mens agitat molem

Nog geen uitsluitsel of de glasvezel er komt in Acht, de Achtse Barrier, Blixembosch. Deadline was 1 augustus. :( Als het uiteindelijk doorgaat duurt het nog 8 (?) maanden voordat het glasvezelnet actief is. :O

Quote Ons Net Eindhoven:
Inschrijvingen worden nu geteld!

De inschrijvingen worden verzameld en verwerkt. Daar hebben we enkele dagen voor nodig. Volgende week wordt de definitieve uitslag bekend.
Uw inschrijving is nog steeds van belang!
We zijn op de goede weg en de inschrijvingen in de komende week tellen nog mee voor de 30%.
De informatiecentra van Ons Net Eindhoven blijven geopend op de bekende locaties.
Hoe eerder we de 30% gehaald hebben des te eerder gestart kan worden met de aanleg van het netwerk.
Doe mee en voorkom vertraging van de aanleg.
Ik heb me bij ON aangemeld. Weet nog niet of ik daarmee blij moet zijn. Voor mij tellen de kwaliteit van HD TV en de internetverbinding en de betrouwbaarheid (beschikbaarheid) van telefonie. Wat ik hier lees heeft ON en het ingevoegde ONE dezelfde aanloopproblemen als UPC in de begintijd van mijn abo op hun diensten zo'n 10 jaar terug. :S
*O* Technisch is glasvezel superieur aan de kabel, maar alles staat of valt met de goede technische realisatie van de verbonden apparatuur, een adequaat onderhoud en een alerte administratieve ondersteuning en voor TV de doorgifte van kwalitatieve TV streams. -O-

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshfriedstake
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik ben begin juli verhuisd naar een nieuwbouwwoning waar ook glasvezel beschikbaar is. Ik denk dus lekker glasvezel hoge upload... 9 juli bel ik ON dat ik alles in een voordeelpakket van 50 euro wil nemen. Er werd mij door een medewerker verteld dat het ongeveer 3 tot 4 weken zou duren. 14 juli belt een medewerker mij om te vragen of ik echt een alles in een voordeelpakket wou hebben, wat ik heel vreemd vond. 31 juli vond ik het heel raar dat ik nog helemaal niks had gehoord, dus ook geen bevestiging had ontvangen. Ik ging dus bellen en ik kreeg te horen dat ze niet wisten hoe lang het nog zou duren voordat ik internet zou krijgen. Medewerker vertelde mij: ''Uw order is doorgestuurd naar onze administratie afdeling, maar ze zijn daar nog niet aan toe gekomen. Ook moet u weten dat het bouwvak vakantie is en daardoor weinig monteurs beschikbaar zijn.'' Ik weet niet wat de installatie van een modem te maken heeft met bouwvakkers? Ik accepteerde dat ik nog even moest afwachten, maar een paar uur later belde ik weer, omdat ik van UPC kreeg te horen dat ze mij binnen 10 werkdagen van internet konden voorzien. Ik heb mijn order geannuleerd bij ON en heb UPC besteld, ik heb geen zin om nog een maand zonder internet te zitten, dan maar geen hoge upload.

-----------------------------

Dinsdag 31-07 UPC aangevraagd en vandaag 03-08 al binnen, alles doet het gewoon! Mijn complimenten aan UPC! Ben blij dat ik niet heb gewacht. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Freshfriedstake op 03-08-2012 15:53 ]

9700K|32GB(4x8) G.Skill Aegis|MSI RTX 2080 Gaming X Trio|Asus VG278Q @144hz|LG 27UD69P 4k @60hz|Xbox One S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
De VRT zenders zijn na een software update weer in HD te bekijken via de 532 recoder. Duurde slechts anderhalf jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314149

JeeVee schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:09:
Nog geen uitsluitsel of de glasvezel er komt in Acht, de Achtse Barrier, Blixembosch. Deadline was 1 augustus. :( Als het uiteindelijk doorgaat duurt het nog 8 (?) maanden voordat het glasvezelnet actief is. :O

Quote Ons Net Eindhoven:

[...]

Ik heb me bij ON aangemeld. Weet nog niet of ik daarmee blij moet zijn. Voor mij tellen de kwaliteit van HD TV en de internetverbinding en de betrouwbaarheid (beschikbaarheid) van telefonie. Wat ik hier lees heeft ON en het ingevoegde ONE dezelfde aanloopproblemen als UPC in de begintijd van mijn abo op hun diensten zo'n 10 jaar terug. :S
*O* Technisch is glasvezel superieur aan de kabel, maar alles staat of valt met de goede technische realisatie van de verbonden apparatuur, een adequaat onderhoud en een alerte administratieve ondersteuning en voor TV de doorgifte van kwalitatieve TV streams. -O-
als er in achtse barrier, blixembosch en acht 30% aan inschrijvingen gehaald is zal er al snel begonnen worden met de aanleg, het zou zomaar kunnen zijn dat je dit jaar nog aangesloten bent, 8 maanden is een beetje overdreven, ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt...

Al de klachten die je hier leest???
Als je alle personen telt die hier de laatste 2 maanden hebben geklaagd kan je ze op 2 handen tellen en misschien zelfs op 1.
Wat je je dan af kunt vragen is hoeveel klanten ON heeft, dan kan je de klachten die hier worden gemeld verwaarlozen.
Daarnaast moet je je ook bedenken dat de tevreden mensen niet zullen schrijven op internet, het zijn altijd alleen de slechte verhalen die je hoort.

Voor je wat plaatst, zorg dan in ieder geval dat je goede bronnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Freshfriedstake schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:14:
Ik weet niet wat de installatie van een modem te maken heeft met bouwvakkers?
Jij weet niet dat dat de bouwvakantie een vakantieperiode is voor heel veel mensen, niet alleen bouwvakkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
R_W schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:03:
[...]

Jij weet niet dat dat de bouwvakantie een vakantieperiode is voor heel veel mensen, niet alleen bouwvakkers?
Het was gewoon een excuus voor het al vaker gedemonstreerde feit dat het Reggefiber en aanverwanten niet lukt om binnen een redelijke termijn diensten te leveren op een reeds aanwezige glasvezelaansluiting. Buiten de bouwvak lukt het ze vaak genoeg ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulkiedulkie op 01-08-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshfriedstake
R_W schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:03:
[...]

Dus jij vindt het normaal om zo lang te moeten wachten met dat als excuus?

9700K|32GB(4x8) G.Skill Aegis|MSI RTX 2080 Gaming X Trio|Asus VG278Q @144hz|LG 27UD69P 4k @60hz|Xbox One S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264875

Ned.1,2 en 3 via Digitale TV niet meer in HD te ontvangen in Veldhoven.
Hebben meer mensen hier last van ?
2 weken geleden Eredivisie-Live aangevraagd, maar nog steeds niets. Moet dit zo lang duren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:30
Weet iemand hoe dat ON.nl omgaat met vaste IP adressen? Ik heb nog een dynamische IP (DHCP) van OnsNetEindhoven en het oude 100mbit abonnement van OnsNet. En nu zijn we dus met z'n allen klant geworden van ON.nl

Maar ik kan nergens iets over vast-IP vinden op de site van ON.nl.
Gebruiken zij ook nog steeds standaard DHCP of krijgt daar iedereen standaard een vast IP? Stel dat het nog DHCP is zijn de kosten dan nog ongewijzigd voor het aanvragen van een vast-IP bij ON.nl?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshfriedstake
SpitfireNL schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:07:
Weet iemand hoe dat ON.nl omgaat met vaste IP adressen? Ik heb nog een dynamische IP (DHCP) van OnsNetEindhoven en het oude 100mbit abonnement van OnsNet. En nu zijn we dus met z'n allen klant geworden van ON.nl

Maar ik kan nergens iets over vast-IP vinden op de site van ON.nl.
Gebruiken zij ook nog steeds standaard DHCP of krijgt daar iedereen standaard een vast IP? Stel dat het nog DHCP is zijn de kosten dan nog ongewijzigd voor het aanvragen van een vast-IP bij ON.nl?
Ik had daarover gebeld, ze gebruiken dynamische ip adressen. Ik weet niet hoeveel het kost om een statische ip te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Bij ONE kostte het mij destijds 25 euro eenmalig, maar ik geloof dat een paar maanden later de hele mogelijkheid wegviel.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Er is onder de motorkap nog maar zeer weinig veranderd sinds de overstap naar ON heb ik het idee. Ik heb hetzelfde IP-adres als ik al een halfjaar heb (semi-vast, maar zal natuurlijk wel veranderen als teveel dingen te lang uit ga zetten). Ook de reverse DNS is nog steeds xxx-xxx-ftth.onsneteindhoven.nl. Vraag me af of ze dat nog gaan aanpassen naar adressen in het on.nl-domein. In Nuenen heeft men eveneens nog hostnames xxx-xxx-ftth.onsnetnuenen.nl, terwijl ze sinds vorige maand onder het merk OnsBrabantNet zijn gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Via het facebook account van OnsNet:
Aanleg glasvezelnetwerk start na de zomervakantie

Acht, Achtse Barrier en Blixembosch
kiezen massaal voor glasvezel

Alle woningen in Acht, de Achtse Barrier en Blixembosch worden kosteloos aangesloten
op het glasvezelnetwerk. Een overtuigend aantal bewoners zei ‘ja’ tegen glasvezel en meldde zich aan bij een provider. Daarom komt Reggefiber de belofte aan de Gemeente Eindhoven en Ons Net Eindhoven na en starten zij na de zomervakantie met de aanleg van het glasvezelnetwerk. Bewoners in het aansluitgebied ontvangen tijdig bericht over de details.

Cees Kox, directeur van Ons Net Eindhoven: “We zijn blij met het goede nieuws dat het gelukt is om – met steun van de gemeente en vertegenwoordigers uit de wijken – bewoners te overtuigen van het nut en de noodzaak van glasvezel. Buiten dat we 24 uur per dag online willen zijn, is er een steeds grotere behoefte aan interactieve maatschappelijke diensten op gebied van onderwijs, veiligheid en zorg op afstand. De enorme datastroom die dat met zich meebrengt kunnen de bestaande netwerken gewoonweg niet meer aan. Met glasvezel zijn we samen klaar voor de toekomst.”

Aanmelden kan nog steeds
Bewoners uit Acht, de Achtse Barrier en Blixembosch die eerder twijfelden of wilden wachten op meer duidelijkheid over de aanleg, worden alsnog opgeroepen om zich aan te melden. Kox: “Voor mensen die door de bomen het bos niet zien houdt Ons Net Eindhoven het informatiecentrum aan Savoiepad 14 en de informatiebus open. Voor onafhankelijk en vrijblijvend advies, antwoorden op alle vragen over glasvezel en een overzicht van de verschillen tussen de providers is iedereen van harte welkom.” De informatiebus staat wisselend in Acht op de hoek Maasstraat-Waalstraat en in Blixembosch op de hoek bij de Ouverture-Aïda. De openingstijden zijn te vinden op www.onsneteindhoven.nl.

Verenigingsactie verlengd tot 1 september
Bewoners die zich aanmelden én lid zijn van een vereniging die meedoet aan de verenigingsactie, kunnen hun club steunen door op ze te stemmen. De vereniging ontvangt € 10 per stem. De actie loopt nog door tot 1 september 2012.
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/189559_257653461004280_184705432_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
Goed nieuws!

Wel vaag dat ze niet zeggen hoeveel procent ze gehaald hebben. Waarom zo geheimzinnig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn Amino zegt:
The page you are looking for is temporarily unavailable.
Please try again later

Tegen een witte achtergrond. TV kijken is dus ook niet mogelijk.

Storing bij OBN of bij mij ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Volgens @OBN_Webcare is dit opgelost. Ze adviseren een reboot als het niet vanzelf oplost.

Daarnaast introduceren ze ook een nieuw betaalstructuur voor RTL Gemist. Waar het betalen voor Uitzending Gemist keer op keer werd uitgesteld is er nu gekozen voor Pay-per-view:
Aanbod RTL Gemist is aanzienlijk uitgebreid.

RTL XL, waar ook RTL Gemist deel van uitmaakt, is vanaf 1-8-2012 bij Glashart Media en haar Service Providers niet meer geheel gratis.

Alle abonnees die gebruik maken van Interactieve Televisie waren gewend om gemiste programma’s onbeperkt terug te kijken.

Door de invoer van het nieuwe model bij RTL Gemist is het programma aanbod aanzienlijk uitgebreid, maar wordt er wel een kleine vergoeding gevraagd voor een aantal programma’s.

Het bestellen van een RTL Gemist item waarvoor moet worden betaald is beveiligd met een betaalpincode. Dit is dezelfde pincode die op het ITV platform wordt gebruikt voor de MovieMax Videotheek.

Informeer bij uw Service Provider naar de standaard pincode. Vaak is deze pincode ook op de site van de Service Provider terug te vinden.
Wij raden u aan de standaard betaalpincode te wijzigen.
De betaalpincode kunt u wijzigen via
het menu > instellingen > algemeen.

Wij wensen u veel kijkplezier met het aanzienlijk uitgebreide aanbod binnen de RTL Gemist applicatie.

Bron: http://www.glashartmedia.nl/Algemeen/RTL+Gemist/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281643

VonFoX schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:59:
Mijn Amino zegt:
The page you are looking for is temporarily unavailable.
Please try again later

Tegen een witte achtergrond. TV kijken is dus ook niet mogelijk.

Storing bij OBN of bij mij ?
Had ik ook vanochtend, gisteren weer veel "pagina ververst" popup hangers.
Resetten van modem, router en ontvanger helpen niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Freshfriedstake schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 01:58:
[...]

Ik had daarover gebeld, ze gebruiken dynamische ip adressen. Ik weet niet hoeveel het kost om een statische ip te krijgen.
Ik heb toen der tijd gebruik gemaakt van deze dienst, eenmalig 25Euro en vast IP. (Je kan ook geen gebruik maken van DHCP, je moet het IP echt instellen op je netwerk kaart).

Werkt sinds de overgang nog steeds. Voorlopig vind ik ON een van de minder voordelige aanbieders, maar tijd zal het leren, als straks het netwerk open staat voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 19:48
Na jaren ADSL gebruik overweeg ik over te stappen op reggefiber glasvezel bij onsbrabantnet dat binnenkort op mijn adres beschikbaar komt.
Het lukt me niet om duidelijke info te vinden of ik een eigen mailserver kan draaien (Linux postfix). Zijn er mensen die uit eigen ervaring weten hoe onsbrabantnet met ingoing en outgoing verbindingen op tcp port 25 omgaat, of is er ergens een officieel documentje met hun aanpak t.a.v. porten die wel of niet open staan. Concreet zit ik met deze vragen:

1. Is het dynamische IP adres dat ik ga krijgen krijg redelijk stabiel, bv. na verbindingsuitval, of reboot van mijn 'modem'? Ik hoop niet dat ik constant het MX record van mijn domein moet veranderen omdat ik weer een ander IP adres heb gekregen.

2. Laat onsbrabantnet incoming traffic naar port 25 van mijn IP adres netjes doorkomen?

3. Laat onsbrabantnet outgoing traffic van mijn host naar port 25 (van andere mailhosts) op het hele Internet door?

[ Voor 0% gewijzigd door AzertyNL op 15-08-2012 15:28 . Reden: postfix added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:24
AzertyNL schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:27:
Na jaren ADSL gebruik overweeg ik over te stappen op reggefiber glasvezel bij onsbrabantnet dat binnenkort op mijn adres beschikbaar komt.
Het lukt me niet om duidelijke info te vinden of ik een eigen mailserver kan draaien (Linux postfix). Zijn er mensen die uit eigen ervaring weten hoe onsbrabantnet met ingoing en outgoing verbindingen op tcp port 25 omgaat, of is er ergens een officieel documentje met hun aanpak t.a.v. porten die wel of niet open staan. Concreet zit ik met deze vragen:

1. Is het dynamische IP adres dat ik ga krijgen krijg redelijk stabiel, bv. na verbindingsuitval, of reboot van mijn 'modem'? Ik hoop niet dat ik constant het MX record van mijn domein moet veranderen omdat ik weer een ander IP adres heb gekregen.

2. Laat onsbrabantnet incoming traffic naar port 25 van mijn IP adres netjes doorkomen?

3. Laat onsbrabantnet outgoing traffic van mijn host naar port 25 (van andere mailhosts) op het hele Internet door?
1. Ik heb een fixed ip adres van OBN, koste destijds eenmalig 25 eur.
2. Ja ik heb lange tijd een mailserver gedraaid
3. Ja (net nog getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
razorhead schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:32:
1. Ik heb een fixed ip adres van OBN, koste destijds eenmalig 25 eur.
2. Ja ik heb lange tijd een mailserver gedraaid
3. Ja (net nog getest).
Dank voor info, weet iemand het gedrag als je geen vast IP kiest/koopt?

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Zowel hier op het werk (ONE) als thuis (ONN) hebben we een vast IP-adres. Toentertijd* stond er op de site van ONN of op de servicepagina's dat poort 25 alleen opengezet werd bij aansluitingen met een vast IP. Thuis draaien we een CentOS 6 servertje met Exim die alle uitgaande mail relay't naar de SMTP server van Edutel. Dat gaat goed, maar het was wel even puzzelen om het werkend te krijgen.

* jaren terug

• oliveroms
Ik relay zelf niet via edutel; ze blokkeren iets te aggresief.

Ik heb ook jaren internet via dynamisch IP gehad, via onsnet en via surfnet toen der tijd. Dat was het studentenhuis project. Daar was het zo dat je lease soms expired, soms houd je je IP. Soms reset de boel en moet je het aanpassen. Het is iig niet gegarandeerd. Zelfs na reboot kon je al een nieuwe lease krijgen.

Eenmalig 25E is echt helemaal niets voor een statisch IP en is gewoon niet meer dan de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 12:16

JeeVee

Mens agitat molem

Anoniem: 314149 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:09:
[...]

als er in achtse barrier, blixembosch en acht 30% aan inschrijvingen gehaald is zal er al snel begonnen worden met de aanleg, het zou zomaar kunnen zijn dat je dit jaar nog aangesloten bent, 8 maanden is een beetje overdreven, ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt...

Al de klachten die je hier leest???
Als je alle personen telt die hier de laatste 2 maanden hebben geklaagd kan je ze op 2 handen tellen en misschien zelfs op 1.
Wat je je dan af kunt vragen is hoeveel klanten ON heeft, dan kan je de klachten die hier worden gemeld verwaarlozen.
Daarnaast moet je je ook bedenken dat de tevreden mensen niet zullen schrijven op internet, het zijn altijd alleen de slechte verhalen die je hoort.

Voor je wat plaatst, zorg dan in ieder geval dat je goede bronnen hebt.
Mijn bronnen zijn inside bronnen, dus per definitie goede bronnen. O-) Kritisch zijn mag met de juiste feiten! :)

In september begint de aanleg met wijkcentrales. Vanuit de wijkcentrales wordt als een olievlek straat voor straat aangesloten. De bedoeling is 300 aansluitingen per week, dus uitgaande van ca. 10.000 woningen (A, AB, BB) duurt het wel even voor het laatste huis is 'aangesloten'. :+ Slechts bij een gedeelte (in ieder geval > 30%) wordt de glasvezel daadwerkelijk aangesloten (geactiveerd) en neemt men diensten af.

[ Voor 4% gewijzigd door JeeVee op 18-08-2012 13:21 ]

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

AzertyNL schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:49:
Daar is DDNS voor uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Zag gisteren dat ik ineens moest betalen voor RTLgemist? Dacht het niet. Dag ' gemist pakket' ;w

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Ik heb sinds OBN problemen met het benaderen van een FTP site. PC en laptop geprobeerd via mijn netwerk, lukt allemaal niet. Via het netwerk van iemand anders heb ik direct verbinding.

Iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken, ik heb eerlijk gezegd geen idee waar te beginnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
Voor anderen die met dezelfde vraag zitten, hier het antwoord dat ik van onsbrabantnet.nl ontving:
AzertyNL schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:27:

De volgende TCP-poorten (in en uitgaand) worden afgesloten op de borderrouter, zodat deze niet door hackers gebruikt kunnen worden als backdoor om computers over te nemen. Poort 135, 136, 137, 138, 445, 25. Poort 25 kan alleen gebruikt worden via de eigen uitgaande e-mail server van OnsBrabantNet.

Als ik dit goed lees, betekent dit dus dat incoming 135, 136, 137, 138, 445, 25 niet aankomen, en dat je outgoing naar een host op port 25 niet kunt gebruiken behalve naar hun mailserver. Jammer.

<sarcasme aan> gelukkig maar dat die hackers niet slim genoeg zijn om andere porten te gebruiken <sarcasme uit>

[ Voor 0% gewijzigd door AzertyNL op 21-08-2012 21:14 . Reden: outgoing naar port 25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

AzertyNL schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:13:
<sarcasme aan> gelukkig maar dat die hackers niet slim genoeg zijn om andere porten te gebruiken <sarcasme uit>
Natuurlijk zijn ze daarvoor slim genoeg, maar de genoemde poorten zijn voor Windows file sharing en SMTP. De eerste is zo lek als een mandje, en SMTP wordt te vaak verkeerd geconfigureerd waardoor deze als open relay server gebruikt kan worden.

Ik kan me er goed in vinden dat ze de poorten 135-139 en 445 afsluiten, maar voor poort 25 hadden ze soepeler mogen zijn. Initieel openstellen, en waarschuwen en uiteindelijk dichtgooien als blijkt dat iemand een open relay server heeft.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 11:27
VonFoX schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:08:
Zag gisteren dat ik ineens moest betalen voor RTLgemist? Dacht het niet. Dag ' gemist pakket' ;w
Ik ga er ook niet voor betalen! Belachelijk weer iets wat er af is gehaald.
Zou dit bij KPN ook zo zijn? Zit hard te twijfelen over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Kohen schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:22:
[...]

Ik ga er ook niet voor betalen! Belachelijk weer iets wat er af is gehaald.
Zou dit bij KPN ook zo zijn? Zit hard te twijfelen over te stappen.
Het lijkt me heel erg sterk dat deze stap op initiatief van OBN (en niet van RTL) is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Noem me een zeikerd, maar als iemand die in de informatiebeveiliging werkt heb ik wat moeite met het niveau van wachtwoordbeveiliging bij OBN. Ik ben klant van ze. Ik kan mijn account-wachtwoord, dat uit slechts 6 karakters bestaat, niet zelf wijzigen. Erger nog, het staat gewoon in plain-text op mijn klantprofiel, dus ook in hun database. Mijn gebruikersnaam laat zich niet moeilijk raden daar. Ze hebben tevens privacygevoeige gegevens zoals mijn bankrekeningnummer, adres, etc.
Een plaintext wachtwoord van 6 karakters kan tegenwoordig echt niet meer. Wie heeft dezelfde bedenkingen? Leest OBN webcare dit mee?

(Ja, ik weet het, ik kan ze ook rechtstreeks benaderen maar ik vindt GOT een zodanige autoriteit hebben dat ik het hier ook voor anderen wilde aansnijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Ik kan via https://www.mijnbrabantne...hp?id=email&emailID=90422 het wachtwoord wel wijzigen zo lijkt het (niet gecontroleerd).

Maar ik ben het helemaal met je eens dat dit echt te belachelijk voor woorden is. Plaintext opslaan kan echt niet, wachtwoorden van 6 karakters kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 15:21
Weet iemand of het nieuwe glasvezel netwerk in Achtse Barrier, Acht en Blixembosch WGDO of WBA+/WMP+ word?

Volgens glasvezel-vergelijken.nl kunnen we uit 10 providers kiezen(de zakelijke niet meegerekend.)
Deze zijn:
Glashelder
KPN
Lijbrandt
ON
Solcon
Telfort
TRINED
Vodafone
Wisper
XS4ALL

Weet iemand wie van deze providers voor televisie gebruik maakt van KPN(ivm de lage bitrates)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
Ik zou ook graag willen weten bij welke van bovenstaande providers je je eigen router kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 12:18
Matthijs8 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:10:
Weet iemand of het nieuwe glasvezel netwerk in Achtse Barrier, Acht en Blixembosch WGDO of WBA+/WMP+ word?
Ga maar uit van WMP+. WGDO wordt namelijk nergens meer aangelegd. Hierop zul je dan ook de KPN IPTV streams krijgen die in SD slechter zijn dan de WGDO streams. De HD streams zijn qua beeld nu in orde, maar het geluid is nog steeds maar stereo.

Het zou me overigens ook niet verbazen dat, op termijn, de bestaande WGDO verbindingen in Eindhoven ook naar WMP+ gaan. Zeker omdat de limiet in de rest van Eindhoven nu op 100MBit ligt en de apperatuur vervangen moet worden als men 200 en 500 MBit lijnen wil gaan aanbieden. Ook lijkt me dat qua beheer van de apperatuur een stuk makkelijker, zeker aangezien de infrastructuur nu, via verschillende BV's, onder KPN valt.
Hulkiedulkie schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:03:
Ik zou ook graag willen weten bij welke van bovenstaande providers je je eigen router kan gebruiken.
Bij KPN krijg je de verplichte 'Experiabox'. Bij ON en Lijbrand is het in ieder geval mogelijk een eigen router aan te sluiten. Mogelijk kun je wel, bij het 'bestellen' van je aansluiting, een router mee te bestellen.

Wil je het zeker weten, vraag het dan na bij de provider en/of kijk in de topics die inmiddels voor de meeste providers al aangemaakt zijn.

Let bij een eigen router trouwens goed op! Zorg dat deze minimaal even snel is als je internetverbinding. Een router met 1000MBit poorten erop wil niet zeggen dat deze ook zo snel kan routeren. Dat ligt erg aan de snelheid van de gebruikte hardware in de router. Kijk op http://www.smallnetbuilder.com/ voor daadwerkelijk gemeten snelheden van de populairste routers. Met name WAN to LAN en LAN to WAN throughput zijn erg belangrijk.

[ Voor 60% gewijzigd door ShadowLord op 29-08-2012 22:18 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Een forse digitale zenderuitbreiding bij UPC op 4 september. Is er nog nieuws over evt. uitbreiding van het IPTV pakket bij OnsBrabantNet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Wat zit er in die forse uitbreiding van UPC dat niet al bij Onsbrabantnet beschikbaar is?

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
True, het meeste zit al bij OBN, maar wij missen nog steeds een aantal bekende digitale zenders: FoxLife, Boomerang (waar ik wel eens een promo van zie op het infokanaal?), VH1, TV538, Disney Channel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 11:15
hebben er toevallig meer mensen last van lage downloadsnelheid afgelopen dagen? ( Gemeente Veghel )
sinds donderdag heb ik ipv 90~95 mbit die ik normaal heb nu maar met moeite 70 :(
upload is wel normaal gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Misschien leuk om te weten, maar als je via Vodofone straks een glasvezel dienst afneemt dan krijg je gewoon het Glashart televisie. Dit is te zien in The Voice of Holland uitzending :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
elwinvangestel schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:43:
True, het meeste zit al bij OBN, maar wij missen nog steeds een aantal bekende digitale zenders: FoxLife, Boomerang (waar ik wel eens een promo van zie op het infokanaal?), VH1, TV538, Disney Channel etc.
BBC One HD, MTV HD, 24 Kitchen HD, Aljazeera English, Sky News, om er nog een paar te noemen.

Meeste hiervan zitten volgens mij niet eens in de uitbreiding van nu, maar heeft UPC al veel langer. Dit terwijl Glashart voor mijn gevoel al anderhalf jaar stilstaat met zenders toevoegen, tenzij je iets als Horse & Country een noemenswaardige aanvulling vindt...

Wat dat betreft zou ik echt bijna naar UPC gaan, ware het niet dat ik het internet van de glasvezel niet zou willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs8 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:10:

Volgens glasvezel-vergelijken.nl kunnen we uit 10 providers kiezen(de zakelijke niet meegerekend.)
Deze zijn:
Glashelder
KPN
Lijbrandt
ON
Solcon
Telfort
TRINED
Vodafone
Wisper
XS4ALL

Weet iemand wie van deze providers voor televisie gebruik maakt van KPN(ivm de lage bitrates)?
Nu wordt het eindelijk interessant.. Glashelder en Wisper gebruiken namelijk geen van beiden (geen WGDO en geen KPN WMP of zo).
In Acht, Achtse Barrier en Blixembosch is KPN namelijk niet de enige operator. Ook Glasoperator is hierbij gekomen naast KPN Wholesale.
Glasoperator heeft wellicht iets minder TV zenders maar wel allemaal in topkwaliteit, zoals WGDO dat ook ooit deed..zij gebruiken de TV diensten van Multivisie. Voor info google je even op Multivisie.

WMP+:
KPN, Lijbrandt, ON, Telfort, Vodafone, XS4ALL, TRINED

Glasoperator: Glashelder, Wisper

En van Solcon weet ik het niet helemaal zeker wat ze hier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulkiedulkie schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:03:
Op KPN en XS4all na... allemaal.
Telfort twijfel ik nog over omdat ze exact hetzelfde bieden als KPN en XS4all (zijn ook allemaal KPN merken) maar bij ADSL waren ze ook afwijkend dus wellicht hier ook.

BIj Wisper en Glashelder krijg je trouwens hele flinke snelheden dus sluit ik mij aan bij de vorige spreker en moet je heel goed kijken welke router je gebruikt m.b.t. doorvoersnelheden.

Pagina: 1 ... 19 ... 50 Laatste