PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Wel op en ON website:ShadowLord schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:51:
[...]
Waar kunnen we meer lezen over dit nieuws? Ik zie nog niets terug op de ONE website.
http://on.nl/overgang-one-naar-on.html
500 Mb/s internet is verkrijgbaar, maar alleen in de "nieuwe" wijken. Kan iemand nog eens samenvatten waar de beperkingen liggen om dit in de bestaande "oude" ONE-wijken mogelijk te maken, en hoe realistisch dit op welke termijn zou kunnen zijn?
Investering van tonnen schat ik zo in.
Als de oude ONE wijken WGDO gebied zijn, dan schat ik die kans zeer klein tot nul in. Wat wel mogelijk zou kunnen zijn is dat KPN er bij komt in de PoPs, direct nieuwe routers (Dslams) installeert en via die manier 500Mbit mogelijk maakt. Maar dan zit je vast aan een andere provider met bijbehorend WMP pakket...
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Frequentie, geen idee, TV (Philips) heeft een auto-zoek-zender functie. Discovery zat altijd op (DVB-C) kanaal 13 (zoals ook beschreven op de ONE website), maar nu niet meer. Als ik in deze tabel kijk, dan zitten Discovery, NGC, CNN, MTV, etc in dezelfde "groep", maar alleen Discovery doet het niet.spartacusNLD schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:37:
[...]
klopt daar zijn storingen mee (geweest).. welke frequentie gebruik je?
Op de storingen pagina zie ik trouwens "geen storingen", kijk ik naar de verkeerde pagina?
de website's lopen een beetje achter, zoals je waarschijnlijk weet is er nu een migratie aan de gang van ONE naar ON (wat niet voor ons net staat, maar voor on als ''aan''TweakPino schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:42:
[...]
Frequentie, geen idee, TV (Philips) heeft een auto-zoek-zender functie. Discovery zat altijd op (DVB-C) kanaal 13 (zoals ook beschreven op de ONE website), maar nu niet meer. Als ik in deze tabel kijk, dan zitten Discovery, NGC, CNN, MTV, etc in dezelfde "groep", maar alleen Discovery doet het niet.
Op de storingen pagina zie ik trouwens "geen storingen", kijk ik naar de verkeerde pagina?

kwa frequentie voor DVB-C zou je 30400Mhz moeten gebruiken, is er een handmatig instellen functie?
[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 23-05-2012 23:49 ]
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
klopt, en de kans is ook klein dat ze het in de oude wijken gaan aanbieden (500 mb) OBN/ONE/ONN bied het trouwens alleen maar aan omdat de rest het ook doet.. meer niet. dus ze hebben zeker niet de intentie om het zo snel mogelijk overal beschikbaar te maken..odo966 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:02:
[...]
Wel op en ON website:
http://on.nl/overgang-one-naar-on.html
500 Mb/s internet is verkrijgbaar, maar alleen in de "nieuwe" wijken. Kan iemand nog eens samenvatten waar de beperkingen liggen om dit in de bestaande "oude" ONE-wijken mogelijk te maken, en hoe realistisch dit op welke termijn zou kunnen zijn?
en kwa infrastructuur dat is van reggefiber, dus een KPN enz wat dadelijk ook gaat aanbieden over glasvezel in eindhoven kunnen ook niet boven de 100mbit gaan aanbieden.
[ Voor 11% gewijzigd door spartacusNLD op 23-05-2012 23:52 ]
Lijkt erop dat er gewoon meerdere aanbieders komen.ShadowLord schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:59:
Hopelijk blijven ze in Eindhoven wel de WGDO diensten aanbieden en gaan ze niet over naar WMP+ (WBA) van KNP met bijbehorende brakke IPTV. Staat er in de brief wat over netwerkaanpassingen?
bron: http://www.onsneteindhove...glasvezel/Nieuwe+DienstenEen groot aantal bekende en wellicht bij u minder bekende providers hebben aangekondigd diensten te willen aanbieden over het glasvezelnetwerk in Eindhoven. Ook zij hebben gezien dat de tijd van de koper- en coaxnetwerken opraakt.
Het aanbod van deze providers geldt op dit moment alleen voor de nog aan te leggen glasvezelgebieden in Acht, Achtse Barrier en Blixembosch. Dit najaar zullen deze diensten voor het eerst geleverd worden.
Op dat moment komen de diensten ook beschikbaar voor u in Tongelre, De Schrijversbuurt, Meerhoven , Woensel Oost en in de overige kleinere gebieden en complexen.
Wilt u een idee krijgen van het aanbod van de providers kijk dan op deze site bij Ik wil Glasvezel met het aanbod voor Acht, Achtse Barrier en Blixembosch.
lijst van providers in Acht, Achtse Barrier en Blixembosch: http://www.onsneteindhove...In+nieuw+gebied/Providers
Deze pagina geeft wat meer achtergrondinformatie: http://www.telecompaper.c...ncurrentie-op-tweede-laag ("We hope you've enjoyed your 3 free articles" is te omzeilen door de vertaalservice van bing te gebruiken (die van google omzeilde niks) )
www.hslnet.nl
Op dit moment heb ik er ook last van bij Een & Canvas op DVB-C.Deddiekoel schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 08:57:
Ben nu een paar dagen verder en het audio probleem houdt aan. Als ik naar een andere zender zap heb ik gedurende 15sec last van wegvallend geluid. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Bij zappen komt het geluid een paar seconde later.
Ook bij Canvas regelmatig blokjes in beeld.
Wie is de leverancier van het tv-signaal? Ze hebben een totaal ander zenderpakket dan OBN/ONE, inclusief Sport1/Film1. http://www.hslnet.nl/Files/files/zenderpakket15mei.pdfBatiatus schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:02:
mede brabanders, hebben jullie al iets vernomen van HSLNet. Deze coorperatie wil een open glasvezelverbinding leggen in Heeze, leende sterksel. Misschien wel interessant om te lezen:
www.hslnet.nl
zenders opnieuw ingesteld?Moost01 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:41:
[...]
Op dit moment heb ik er ook last van bij Een & Canvas op DVB-C.
Bij zappen komt het geluid een paar seconde later.
Ook bij Canvas regelmatig blokjes in beeld.
[ Voor 66% gewijzigd door spartacusNLD op 24-05-2012 17:17 ]
Het geluid dat later komt is er nog bij Een & Canvas.
Ook bij VOS TV, SLOV TV en het GMH info kanaal komt het geluid er een paar seconde later pas bij.
*Aanvulling: ik gebruik de DVB-C van mijn TV, heb geen apparte decoder. (Sony Bravia)
Het instellen en invullen van de gegevens werkt perfect.
[ Voor 30% gewijzigd door Moost01 op 04-06-2012 19:49 ]
Netwerk ID: 5600Moost01 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:03:
Ja, DVB-C helemaal opnieuw ingelezen.
Het geluid dat later komt is er nog bij Een & Canvas.
Ook bij VOS TV, SLOV TV en het GMH info kanaal komt het geluid er een paar seconde later pas bij.
Frequentie: 304 MHz (vaak in te vullen als 304000 (kHz)
Aantal symbolen: 6875 (afhankelijk van de decoder kan dit ook 68750 zijn)
Modulatie: 64 Qam
De volgende ontvangers zijn in het verleden succesvol aangesloten op het netwerk:
- Sagem ICAD81HD
- Samsung DCB-B270R
- Samsung DCB-H360R
- Cisco 8455 DVB
- Humax IR-FOXC
- Panasonic TU-DC40RD
- Samsung DCB-9401-R
- Philips DCR2020/03
- Samsung DCB-P850RS
- Humax HDR-505C
- Eye TV Hybrid USB module
- DIGI1 STB 85 IR
Let op! Voor de Sagem ICAD81HD (onze oude PlusTV decoder) dienen de instellingen als volgt ingesteld te worden:
Frequentie: 304000 MHz
Aantal symbolen: 68750
Modulatie: 64 Qam
mischien dat je hier wat mee kan
www.glasoperator.nl
Diens providers (Glashelder en Wisper) draaien ook mee in de vraagbundeling voor Eindhoven (Acht, Baexem etc). Dus daar heb je situatie dat er KPN WMP providers en Glasoperator providers gekozen kunnen worden. Dat wordt tenminste echt keuze!
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 25-05-2012 08:01 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Goh, Aljazeera English waar ik hier al tijden om zeur hebben ze daar ook gewoon. Evenals BBC One HD! Maar volgens die lijst hebben ze BBC HD - de zender die alle providers tegenwoordig eigenlijk wel hebben als ze tenminste één van de Engelse publieke HD-kanalen hebben - dan weer NIET...elwinvangestel schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:10:
[...]
Wie is de leverancier van het tv-signaal? Ze hebben een totaal ander zenderpakket dan OBN/ONE, inclusief Sport1/Film1. http://www.hslnet.nl/Files/files/zenderpakket15mei.pdf
Tevens viel het op dat op IP-TV Discovery HD Showcase verdwenen is en Discovery NL geüpgraded is naar een HD zender.
Doe maar een onsje meer...
Wat houdt dat in dan ?spartacusNLD schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:42:
EK app van OnsBrabantNet en ON gaat vandaag live!
dat wisten ze mij ook niet te vertellen, alleen dat hij live ging.. wat het inhoud wisten ze ook niet

hij staat iig (nog) niet in de play store, zal denk ik dan alleen voor apple zijn..
[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 25-05-2012 13:45 ]
Ik denk dit:
http://www.glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=226
edit: of toch niet, EK app zal wel net iets als de telegraaf app zijn.
[ Voor 42% gewijzigd door Exocet op 25-05-2012 14:17 ]
Dat viel mij ook op. Weet iemand of dat permanent is? Als dat zo is dan is dat flink balen, ik kijk veel vaker op showcase dan de gewone discovery channel.Intheweb schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 07:54:
Tevens viel het op dat op IP-TV Discovery HD Showcase verdwenen is en Discovery NL geüpgraded is naar een HD zender.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"
Zit zelf nog te wachten tot we de 30% halen. Maar ook Ziggo dumpt helaas showcase voor een HD versie van de normale Discovery. Helaas, daar gaan de korte reclames vrees ikeric_nl schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 22:23:
[...]
Dat viel mij ook op. Weet iemand of dat permanent is? Als dat zo is dan is dat flink balen, ik kijk veel vaker op showcase dan de gewone discovery channel.
Yo.
Alpha89 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:27:
[...]
Zit zelf nog te wachten tot we de 30% halen. Maar ook Ziggo dumpt helaas showcase voor een HD versie van de normale Discovery. Helaas, daar gaan de korte reclames vrees ik...
licht niet aan OBN of Ziggo, discovery zelf stop met dit kanaal!eric_nl schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 22:23:
[...]
Dat viel mij ook op. Weet iemand of dat permanent is? Als dat zo is dan is dat flink balen, ik kijk veel vaker op showcase dan de gewone discovery channel.
[ Voor 31% gewijzigd door spartacusNLD op 26-05-2012 14:51 ]
Interessant topic, en handig overzicht in FP.
Ik zit er aan te denken over te stappen van UPC naar OBN.
Ik wil dan de PVR nemen, dus de M540 neem ik aan.
Ik wil ook een HTPC gaan gebruiken, en heb al gekeken naar max address spoof truuc.
Oa uitgelegd hier: http://thuis.oversoft.nl/iptv/howto.txt
Nu ben ik benieuwd of er mensen met een M540 zijn die kunnen bevestigen of het daarmee ook gewoon werkt? Op zich is er geen reden om te verwachten van niet, maar je kunt maar zeker zijn
Mocht iemand al een vendor id hebben, dan hoor ik t ook graag.
EDIT: Of kan ik een HTPC draaien zonder Amino STB? Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit niet kan, maar kan het even niet meer vinden
Groet en dank,
Opper.
[ Voor 10% gewijzigd door Opperpanter2 op 26-05-2012 15:58 ]
Anoniem: 227911
Is niet helemaal correct, omdat op de satelliet blijft showcase gewoon doorgaan. Volgens http://www.totaaltv.nl/ni...et_bij_CanalDigitaal.html is dit kanaal gewoon vervangen voor de normale Discovery HD kanaal.spartacusNLD schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 14:50:
[...]
[...]
licht niet aan OBN of Ziggo, discovery zelf stop met dit kanaal!
-Anoniem: 227911 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:34:
[...]
Is niet helemaal correct, omdat op de satelliet blijft showcase gewoon doorgaan. Volgens http://www.totaaltv.nl/ni...et_bij_CanalDigitaal.html is dit kanaal gewoon vervangen voor de normale Discovery HD kanaal.
[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 29-05-2012 09:44 ]
IPTV
Yo.
wat voor bandbreedte heb je? dit komt bij heel veel mensen voor en is niks aan te doen. bij 100Mb/s pakt itv alleen al 20% daarvan.. en als het dat niet krijgt gaat het haperen.. kwestie van de download speed wat lager zettenVonFoX schreef op zondag 27 mei 2012 @ 09:12:
De kinderen zitten net TV te kijken, ik start een dikke NZB (Sponge Bob), en meteen hapert het beeld en geluid! Download uit: TV weer goed.
IPTV
Ik vind dat je wel mag verwachten van je ISP dat je tv en telefoon geen hinder ondervinden van je internetgebruik. Ik zou er zeker over klagen als dat wel gebeurde.spartacusNLD schreef op zondag 27 mei 2012 @ 10:48:
[...]
wat voor bandbreedte heb je? dit komt bij heel veel mensen voor en is niks aan te doen. bij 100Mb/s pakt itv alleen al 20% daarvan.. en als het dat niet krijgt gaat het haperen.. kwestie van de download speed wat lager zetten
Ze dwingen je ook om de Amino op hun apparatuur aan te sluiten. Je kunt je eigen router zo niet gebruiken voor QoS dus kunnen ze het niet maken om dit probleem bij jou als gebruiker neer te leggen.
"Zet je download uit" is een gemakkelijk antwoord maar je snapt wel dat dit niet in iedere aansluitsituatie (studentenhuis, server) erg werkbaar is.
[ Voor 9% gewijzigd door Hulkiedulkie op 27-05-2012 11:10 ]
100/100, en aangezien IPTV en 'normaal' internet op 2 verschillende modempoorten zitten vind ik dat het modem moet regelen dat IPTV en telefonie voorrang krijgen op downloads.spartacusNLD schreef op zondag 27 mei 2012 @ 10:48:
[...]
wat voor bandbreedte heb je? dit komt bij heel veel mensen voor en is niks aan te doen. bij 100Mb/s pakt itv alleen al 20% daarvan.. en als het dat niet krijgt gaat het haperen.. kwestie van de download speed wat lager zetten
Yo.
Heeft niets met poorten te maken, de appatuur van OBN moet verkeer op het IPTV-subnet voorrang geven.VonFoX schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:18:
[...]
100/100, en aangezien IPTV en 'normaal' internet op 2 verschillende modempoorten zitten vind ik dat het modem moet regelen dat IPTV en telefonie voorrang krijgen op downloads.
Of aan die functionaliteit gedacht is toen die meuk jaren geleden is geplaatst is een tweede....
Het kan zijn dat jouw glasmodem 100Mbit poorten heeft, en de apparatuur in de PoP ook. Dus kan de glasvezelboer jou niet meer dan 100Mbit geven voor TV en internet tegelijk. Bij nieuwere glasvezelgebieden is de apparatuur in de PoP 1Gbit, en de glasmodems hebben ook 1Gbit poorten. Zo kunnen zij jou 100Mbit internet aanbieden en tegelijkertijd zonder veel snelheidsverlies IPTV aanbieden, omdat je nog 10x zoveel bandbreedte kunt versturen over jouw lijntje naar de PoP.spartacusNLD schreef op zondag 27 mei 2012 @ 10:48:
[...]
http://specs.tweak.to/18230
Anoniem: 359628
Ja de amino schakelt zichzelf uit na enige idle tijd. Dit stond ook op de website.Anoniem: 359628 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:51:
Sinds een tijdje merk ik dat mijn Amino 130m zich zelf 's nachts uitschakelt. Is dit gekomen door een software update? Hebben jullie dat ook met jullie HD ontvanger?
klopt, schakelt zich na 6 uur automatisch uit is via een software update uitgerold, dit om het bekende ''gidsinformatie verversen'' probleem op te lossen, je kan dit wel weer uitzetten in de opties dat hij gewoon altijd aan blijft maar dan kan je de bug weer krijgen.Anoniem: 359628 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:51:
Sinds een tijdje merk ik dat mijn Amino 130m zich zelf 's nachts uitschakelt. Is dit gekomen door een software update? Hebben jullie dat ook met jullie HD ontvanger?
Anoniem: 359628
Ja, dat merkte ik ook al van de week. Nog een puntje voor de to-do-list bij de Amino! ;-)VonFoX schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 13:15:
Lijkt wel of zappen met IPTV ineens langer duurt (beeld is nu even zwart).

Yo.
[ Voor 92% gewijzigd door spartacusNLD op 29-05-2012 09:45 ]
Ik heb mijn downloader ingesteld op 10000 kB/ps, wat ongeveer 9,5 mb/sec is. Full open blijf ik hier ook op hangen, terwijl dit eerder 11,5 mb/sec was.
Hebben ze iets aangepast aan het netwerk, dat dit niet meer kan? Ik weet dat IPTV en internet over dezelfde glasvezel gaat, maar toch vreemd dat ik er nu ineens last van heb, terwijl dit voorheen niet zo was...
[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 29-05-2012 21:36 ]
modem 10 min van de stroom gehad? adapter in stopcontact ?venom1 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 23:28:
Heeft iemand anders toevallig last van een storing bij internet en televisie van onsneteindhoven? Om 9 uur ging hier alles eruit en helaas zijn na 9 uur geen medewerkers meer bereikbaar.:/
http://onsneteindhoven.nl/HelpdeskHelpdesk voor bestaande klanten van Ons Net Eindhoven
Attentie: In verband met de uitbreiding, opwaardering en onderhoud van ons netwerk zijn wij genoodzaakt van tijd tot tijd aanpassingen te doen, om zo de continuïteit van de dienstverlening voor u als klant te waarborgen.
Veel aanpassingen kunnen wij uitvoeren zonder enige onderbreking van onze dienstverlening, maar helaas blijven er altijd aanpassingen noodzakelijk welke een onderbreking tot gevolg hebben.
Om mogelijke gevolgen voor u als gebruiker zo klein mogelijk te houden stellen wij u op de hoogte van een door ons geplande onderbreking. De geplande werkzaamheden zullen van 22-05-2012 t/m 06-06-2012 tussen 8:00 en 17:00 uur plaatsvinden, met uitzondering van het weekeinde.
Na het onderhoud kan het zijn dat u uw breedbandmodem moet resetten door de adapterplug gedurende 10 seconden uit de breedbandmodem te halen.
Letop: vanaf nu gaat de settopbox van I-TV automatisch na 6 uur in standby stand.
U kunt door op de STB knop te drukken die bovenaan op de afstandbediening zit de settopbox weer aanzetten.
Dit is noodzakelijk om de programma gegevens bij te werken.
De helpdesk biedt leden van Ons Net Eindhoven technische ondersteuning via telefoon, e-mail, de helpdeskpagina’s op de website en in de informatiecentra bij u in de buurt. De telefonische klantenservice is geopend op werkdagen van 09:00 tot 21:00 uur.
@Exodus: Dit had ik dus ook ineens.
Ik heb OBN over beide zaken gemaild.
[ Voor 43% gewijzigd door VonFoX op 30-05-2012 16:10 ]
Yo.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
"U behoudt uw e-mailadres dat eindigt op @onsneteindhoven.nl, maar u kunt na de overgang ook gebruikmaken van een verkort e-mailadres dat eindigt op @on.nl"
Dat is wel mooi meegenomen, ik vond dat "onsneteindhoven.nl" altijd wat aan de lange kant
Hierbij reageren wij graag op uw bericht.
Kunt u proberen om de Amino en het glasvezelmodem een keer te resetten?
U kunt dit doen door eerst de stekker van de Amino uit het stopcontact te halen. Dan
haalt u de stekker van het glasvezelmodem uit het stopcontact. Na 10 minuten kunt u
de stekker van het glasvezelmodem weer terugsteken en daarna de stekker van de
Amino. Daarna zouden de klachten verholpen moeten zijn.
Indien dit onverhoopt niet het geval is, raden we u aan om telefonisch contact op te
nemen met de Klantenservice. De Klantenservice is op werkdagen te bereiken tussen
9.00 - 21.00 uur op telefoonnummer: 040 780 7800.
Yo.
Anoniem: 455763
Dit hielp natuurlijk ... NIETS.VonFoX schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:04:
Antwoord OBN over het trage zappen:
Hierbij reageren wij graag op uw bericht.
Kunt u proberen om de Amino en het glasvezelmodem een keer te resetten?
U kunt dit doen door eerst de stekker van de Amino uit het stopcontact te halen. Dan
haalt u de stekker van het glasvezelmodem uit het stopcontact. Na 10 minuten kunt u
de stekker van het glasvezelmodem weer terugsteken en daarna de stekker van de
Amino. Daarna zouden de klachten verholpen moeten zijn.
Indien dit onverhoopt niet het geval is, raden we u aan om telefonisch contact op te
nemen met de Klantenservice. De Klantenservice is op werkdagen te bereiken tussen
9.00 - 21.00 uur op telefoonnummer: 040 780 7800.

Yo.
Hier heb ik daar ook veel last van. Hoop dat snel de CPE's geupgrade worden naar gbit snelheden zodat ik van dit probleem af ben. Begint erg vervelend te worden!eX0duS schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:36:
Sinds kort kan ik niet meer tegelijk downloaden en TV kijken (IPTV). Voorheen had ik hier nooit last van.
Ik heb mijn downloader ingesteld op 10000 kB/ps, wat ongeveer 9,5 mb/sec is. Full open blijf ik hier ook op hangen, terwijl dit eerder 11,5 mb/sec was.
Hebben ze iets aangepast aan het netwerk, dat dit niet meer kan? Ik weet dat IPTV en internet over dezelfde glasvezel gaat, maar toch vreemd dat ik er nu ineens last van heb, terwijl dit voorheen niet zo was...
Heb 16 mei alleen internet (100/100) aangevraagd. Toen de dag erna netjes een brief gekregen met email adres + wachtwoord (werken gewoon netjes) en de mededeling dat er binnenkort contact met mij wordt opgenomen ivm plaatsing breedbandmodem (woning is al voorbereid met een glasvezelaansluiting).
[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]
Yo.
bedoel je zwart beeld na het zappen?VonFoX schreef op zondag 03 juni 2012 @ 08:50:
Heeft niemand anders last van het trage zappen? Wat zegt OBN bij jullie ?
Yo.
verzamel ff de volgende info:VonFoX schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:56:
Dat bedoel ik; het zwarte beeld na het zappen.
type amino A110/130/130M/140/M532/M540
welke software 0.18.6/2.3.5 enz
tussen welke zender je het hebt
meldt het ff aan de helpdesk met bovenstaande info.
amino is al gereset neem ik aan
Yo.
Hier ook last van traag zappen op zowel de 530 als de 130. Via Twitter in contact gekomen met OBN, gebeld en m'n gegevens doorgegeven. Ze hebben het nu in onderzoek. Laten we hopen dat het probleem niet net zo lang duurt als het hakkelige beeld van de VRT HD-zenders...VonFoX schreef op zondag 03 juni 2012 @ 08:50:
Heeft niemand anders last van het trage zappen? Wat zegt OBN bij jullie ?
Ook Studio040 heeft nu helaas last van hakkelen en vraag mij af of dit ook op DVB-C ook zo is...aangezien ik dat zelf niet kan testen.
Nadat u het probleem betreffende Interactieve Televisie bij ons heeft gemeld, hebben
wij hier meerdere meldingen over ontvangen van onze abonnees. Het blijkt inderdaad
een algemeen probleem, onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Uw bericht is doorgestuurd naar de technische dienst. Zij doen er alles aan om de
oorzaak van het probleem te achterhalen en het probleem zo spoedig mogelijk op te
lossen.
Zodra wij een terugkoppeling ontvangen, nemen we opnieuw contact met u op.
Hopende u hiermee tot dusver voldoende te hebben geïnformeerd.
Yo.
(Radio Kontact FM)
*Update:
melding bekend, er wordt aan gewerkt. (volgens helpdesk ONE)
[ Voor 58% gewijzigd door Moost01 op 05-06-2012 17:37 ]
Precies 2 maanden geleden heb ik bij OBN Internet aangevraagd, en vandaag zou het geactiveerd moeten zijn.ToasterxD schreef op zondag 03 juni 2012 @ 00:02:
Hoelang duurt normaal een aanvraag?
Heb 16 mei alleen internet (100/100) aangevraagd. Toen de dag erna netjes een brief gekregen met email adres + wachtwoord (werken gewoon netjes) en de mededeling dat er binnenkort contact met mij wordt opgenomen ivm plaatsing breedbandmodem (woning is al voorbereid met een glasvezelaansluiting).
Alleen heb ik geprobeerd verbinding te maken, alleen zonder succes.
Zijn er ervaringen dat dit pas 's avonds laat wordt gedaan?
Aan de telefoon werd mij eerder vermeld dat het rond de middag zou plaatsvinden.
DVB-C Studio040 ziet er goed uit hier. Kontakt FM ook, maar jammer genoeg passen de clips niet bij de muziek. Nou ja, krijgen ze ook eens aandachtIntheweb schreef op maandag 04 juni 2012 @ 08:13:
Zo te lezen ben ik niet de enige die last heeft van verstoord IPTV signaal.
Ook Studio040 heeft nu helaas last van hakkelen en vraag mij af of dit ook op DVB-C ook zo is...aangezien ik dat zelf niet kan testen.
Ik heb wel eens schokkend beeld op andere zenders. Ben er niet achter waar dat aan ligt. Duurt ook nooit lang. Hebben alleen DVB-C/analoog op het oude sagem kastje. Misschien moet ik analoog dan eens checken of t ook schokt.
BTW iemand enig idee wat DVB-C 43 "Studio040 Binnenkort" betekent?
[ Voor 13% gewijzigd door boschhd op 04-06-2012 22:42 ]
Als het goed is heeft Studio040 altijd daar gezeten, maar op DVB-C verhuisd Studio040 naar kanaal 37.boschhd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:39:
[...]
BTW iemand enig idee wat DVB-C 43 "Studio040 Binnenkort" betekent?
Klopt maar dat stuk met binnenkort intrigeert me.Intheweb schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 07:47:
[...]
Als het goed is heeft Studio040 altijd daar gezeten, maar op DVB-C verhuisd Studio040 naar kanaal 37.
Ze zitten inderdaad al een tijdje op 37.
Voor 12 uur zou het gefixed zijn, maar nog steeds niets.
Hopen dat ik niet weer van deze taferelen mee ga maken...
edit: Het kan nog een week duren volgens OBN...

[ Voor 12% gewijzigd door Moonborne op 05-06-2012 13:30 ]
[ Voor 207% gewijzigd door Moost01 op 06-06-2012 15:42 ]
Tijdelijk op twee kanalen, maar binnenkort alleen op kanaal 37.Moost01 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:28:
[...]
Studio040 zit er inderdaad nu 2x op, kanaal 37 & 43.
Komt er een andere zender voor in de plaats, of verdwijnt er 1 van de 2 ??
Yo.
Op het moment van schrijven zitten ze beneden nu te klagen over haperende beeld op de IPTV terwijl ik iets aan het downloaden ben. Had laatst OBN hierover gebeld en die geven aan dit niet te kunnen oplossen, vind dat gewoon een belachelijk antwoordt.eX0duS schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:10:
Bij mij is het volgens mij opgelost dat IPTV gaat haperen als ik aan het downloaden ben, lijkt nu weer goed te werken!
Lijkt mij niet nodig, de lijn die ik heb zou toch gewoon die bandbreedte aan moeten kunnen. Ik spreek ook niet over een lichte hapering in beeld en geluid, maar zo erg dat dan bijna niet fatsoenlijk tv gekeken kan worden. Ik download gemiddeld met 8~10MB/s via nieuwsgroepen terwijl er dan 1 IPTV aanstaat.Anoniem: 227911 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:52:
Je kan toch netlimiter of een andere netwerktool op je pc zetten? Of je kan je newsreader/torrentprogramma ook cappen natuurlijk. (mits je hier gebruik van maakt)
Klopt het ook dat de IPTV kastjes niet over de feitelijke internet lijn gaan, zegmaar de 100/100 verbinding? Want als dat wel zou zijn dan ben je als je maar een 30/30 lijn hebt helemaal snel de sjaak.
Wel een vooruitgang vind ik dat, een veel frisser kleurtje dan dat bruinachtige oranje...Intheweb schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:45:
Sinds vandaag is IPTV van OnsNetEindhoven omgetoverd tot ON. Ipv oranje is blauw nu de standaard opmaak kleur.
Ik kan ook al inloggen op https://mijn.on.nl/ en zie daar dat m'n emailadressen nu in principe op @on.nl eindigen, maar wel met aliassen zodat @onsneteindhoven.nl ook nog werkt.
Kan ook NIET meer inloggen op https://diensten.onsneteindhoven.nl/ - maar de tekst daar suggereert dat de overgang niet voor iedereen per se op hetzelfde moment gebeurt.
Als je nog het oude modem hebt met de 100Mbit poorten en je gaat plankgas downloaden en je hebt een 100Mbit internet verbinding dan heb je dus wel een probleem. Als Edutel dit niet regelt in haar netwerk kan je het toch zelf regelen met een tool? Gezien dat je problemen ondervind tijdens het downloaden, lijkt het me dat je het wel nodig hebt. Maar gezien ik schotel heb, heb ik geen ervaring met IPTV.Ijsklont schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:10:
[...]
Lijkt mij niet nodig, de lijn die ik heb zou toch gewoon die bandbreedte aan moeten kunnen. Ik spreek ook niet over een lichte hapering in beeld en geluid, maar zo erg dat dan bijna niet fatsoenlijk tv gekeken kan worden. Ik download gemiddeld met 8~10MB/s via nieuwsgroepen terwijl er dan 1 IPTV aanstaat.
Klopt het ook dat de IPTV kastjes niet over de feitelijke internet lijn gaan, zegmaar de 100/100 verbinding? Want als dat wel zou zijn dan ben je als je maar een 30/30 lijn hebt helemaal snel de sjaak.
Een limiter op je PC of router gebruiken is toch redelijk "hack-ish". Ik betwijfel of het goed werkt. Ik schat dat er een grote kans is dat je iptv nog steeds stroef werkt. Ik denk ook dat je flink wat bandbreedte zult moeten opofferen: de bandbreedte van IPTV is namelijk zeer wisselend: als je opneemt of van zender wisselt consumeer je tijdelijk extra streams, en het hangt er ook vanaf of je SD of HD kijkt. (Dit zal ook wel de reden zijn dat in deze thread tegelijk mensen zich melden met het 'zap-probleem' en problemen met downloaden en iptv)Anoniem: 227911 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:45:
[...]
Als je nog het oude modem hebt met de 100Mbit poorten en je gaat plankgas downloaden en je hebt een 100Mbit internet verbinding dan heb je dus wel een probleem. Als Edutel dit niet regelt in haar netwerk kan je het toch zelf regelen met een tool? Gezien dat je problemen ondervind tijdens het downloaden, lijkt het me dat je het wel nodig hebt. Maar gezien ik schotel heb, heb ik geen ervaring met IPTV.
Wat alleen goed zal werken is QoS. Ik zie wel direct een aantal haken en ogen:
- Je moet een level 3 switch aanschaffen of een geavanceerde router.
- QoS voor IPTV lijkt me een stuk zwaarder dan de standaard QoS voor VoIP waarvoor switches zijn ingericht. Het zal dus een krachtige switch moeten zijn (veel €€€). Blijkbaar is de apparatuur van Reggefiber niet krachtig genoeg anders waren er geen problemen.
- Je hebt geen garantie dat het verderop in het netwerk wel goed gaat.
- Je moet je verdiepen in level 3 routing.
Voor zover het nog niet uit mijn verhaal bleek: het is niet jouw taak als klant om te zorgen dat je internetgebruik ten koste gaat van de tv-beleving. Het staat je vrij om er mee te prutsen maar ik zou ondertussen gewoon druk blijven uitoefenen op OBN. Dit probleem is zeker door hun op te lossen.
Overigens zal het probleem niet in het netwerk van Edutel zitten zoals hierboven wordt verondersteld maar in het netwerk van Reggefiber.
Nou ik heb meer z'n vermoede dat de modem die ik heb gewoon de bandbreedte niet aan kan, want de fysieke lijn zelf zou het theoretisch 1000 aan moeten kunnen. Ik heb z'n packetfront 540 aan de muur hangen.Hulkiedulkie schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:58:
[...]
Overigens zal het probleem niet in het netwerk van Edutel zitten zoals hierboven wordt verondersteld maar in het netwerk van Reggefiber.
Maar die mensen van OBN aan de telefoon zijn ook makkelijk, die schijven het allemaal maar een beetje op jouw af. Wat wel onzin is want ik neem een 100/100 internet af met daarbij IPTV (1x z'n HDMI kastje, geen recorder) en telefonie, nu zou ik die geen volledig gebruik kunnen maken van die 100/100 zonder dat een andere dienst op z'n gat gaat.
Maar ik heb een testplannetje opgesteld die ik zaterdag ga uitvoeren, waarmee ik met de resultaten ga voorleggen aan OBN.
- Modem is ook van Reggefiber en niet EdutelIjsklont schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:41:
[...]
Nou ik heb meer z'n vermoede dat de modem die ik heb gewoon de bandbreedte niet aan kan, want de fysieke lijn zelf zou het theoretisch 1000 aan moeten kunnen. Ik heb z'n packetfront 540 aan de muur hangen.
- De DRG 400 heeft een 100 Mbit WAN-poort. Je lijn naar de centrale is dus 100 Mbit en geen 1000.
Ik zeg ook dat de lijn zelf theoretisch 1000 zou moeten kunnen, uiteraard weet ik ook wel dat aangezien de modem een wanpoort van 100 heeft ook mijn verbindingsnelheid naar de centrale maar 100 is.Hulkiedulkie schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:00:
[...]
- Modem is ook van Reggefiber en niet Edutel
- De DRG 400 heeft een 100 Mbit WAN-poort. Je lijn naar de centrale is dus 100 Mbit en geen 1000.
Maar eigenlijk zou wanneer je een 100 Mbit internet verbinding hebt afgenomen een modem moeten hebben die een 1000 Mbit WAN-poort heeft, want anders krijg je dat alles wat er nog bij komt (IPTV, telefonie, etc...) alleen maar van je verbinding naar de centrale opeist.
Weet iemand wat voor WAN-poort op de DRG-600 zit?
Yo.
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
Per 3 juli een aantal zenderwijzigingen analoog en DVB-C. Bij IPTV verdwijnen 2 zenders per 3 juli. Het gaat de laatste tijd wel lekker met het verwijderen van zenders...
[ Voor 4% gewijzigd door elwinvangestel op 14-06-2012 13:17 ]
Vandaag is Spitters langs geweest, en ik was in de veronderstelling dat het modem erin gehangen ging worden.
Maar wat bleek: de plaat was alleen veranderd!
Ipv een modem te krijgen dat hoort bij een 6 jaar oude plaat kreeg ik nu een lege huls van een nieuw type modem. Deze is langwerpig en bestaat uit wit/grijs. Weet iemand iets meer over dit type modem?
Anoniem: 368534
ze hebben de volgende type's:Intheweb schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:13:
Zo, per 1 juli ga ik verhuizen en op mijn nieuwe stekkie zat al wel een glasvezel plaat, maar nog geen modem.
Vandaag is Spitters langs geweest, en ik was in de veronderstelling dat het modem erin gehangen ging worden.
Maar wat bleek: de plaat was alleen veranderd!
Ipv een modem te krijgen dat hoort bij een 6 jaar oude plaat kreeg ik nu een lege huls van een nieuw type modem. Deze is langwerpig en bestaat uit wit/grijs. Weet iemand iets meer over dit type modem?

Yo.
http://www.onsbrabantnet.nl/faq-nuenen
Yo.
Tenzij iemand een model getest heeft is dit nooit met zekerheid te zeggen, maar je kunt ervan uit gaan dat iedere moderne decoder werkt.VonFoX schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:13:
Kan ik elke DVB-C decoder gebruiken voor OBN? Het lijstje op hun site lijkt me outdated.
Ik dacht dat het niet kon inverband met de updats van de apparaat of heb ik het mis?Hulkiedulkie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:27:
[...]
Tenzij iemand een model getest heeft is dit nooit met zekerheid te zeggen, maar je kunt ervan uit gaan dat iedere moderne decoder werkt.