DexterBelgium schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:33:
True, execution wise is tanken vaak de makkelijkste taak (denk ik), en healen het moeilijkst (lijkt me, geen ervaring mee maar als tank lijkt me dat de job waar overzicht houden het moeilijkst is).
Maar ik heb zo'n beetje het gevoel dat hetgeen er altijd bijkomt hetgeen is dat ervoor zorgt dat tanks toch zo weinig gespeeld worden (zie queue times): je moet alle abilities en mobs kennen, want 9/10 keer verwacht men dat jij markt, jij CC assignments uitdeelt , jij tacts bepaalt en jij de plaatsing in het oog houdt, én je staat ook nog onder de meeste scrutiny als het op gear aankomt. Dat is natuurlijk allemaal een stuk relaxter in een guild grp, en dan kan tanken gewoon ontspannend zijn.
EDIT: trouwens, mijn favoriete addon als tank is ... RECOUNT!
Probeer Skada eens. Ik heb Recount al lang geleden vervangen door Skada. Daar zit namelijk ook meteen Threat in. Heb je dus geen Omen meer nodig. Skada bevat ook info over interrupts, damage taken enz. Ik heb het idee dat het ook een lichtere add-on is.
Overzicht houden is op zowel tank als healer het moeilijkst denk ik. Als tank moet je vaak in een bepaalde positie staan om iets te tanken waardoor je niet even wild om je heen kunt kijken om te zien wat er verder aan de hand is. (denk aan die 3e boss van SFK met de adds) Als healer komt het doordat je en je UI en je omgeving in de gaten moet houden. Vergelijk het maar met DVD kijken op je tomtom in de auto. Je zult toch af en toe een keer naar de weg moeten kijken zodat je nergens tegenaan rijdt!
Idd, mensen willen vaak de verantwoordelijkheid niet van tank zijn. DPS is wat dat betreft achterover leunen op je stoel. Healen eigenlijk ook wel, want je bent heel erg passief als het gaat om encounters. Je hoeft bijna niets van encounters te weten om goed te kunnen healen.
Een ander onderwerp:
Ben met 2 van m'n oude e-buddies waarmee we al 6 of 7 jaar de guild runnen aan een arena team begonnen. In TBC al eens een poging gedaan, maar toen viel de 5vs5 uit elkaar en hebben we er eigenlijk nooit meer ingestapt.
Het gaat best redelijk voor een groep met maar 1.2k resilience gemiddeld. Comp is: Holy Paladin (ik), Muti Rogue, Arms Warrior. Nadeel met deze groep is dat we erg melee georiënteerd zijn en we dus veel problemen hebben met comps waar zowel een frost mage als andere caster inzit. (tenzij die andere caster een lock is, dan valt het nog mee).
Op dit moment is het puur voor de fun. Maar je merkt al gauw dat je het allemaal toch serieuzer gaat nemen, je wil gewoon winnen!

Eerste matches had ik nog niet eens een trinket, dus na veel commentaar die maar als eerste aangeschaft van mijn eerste conquest points. Maar ik merk dat dit met name pas zin heeft bij comps waar rogues mijn meteen al proberen te laten bubbelen.
Zijn hier nog melee comps die ook problemen met frost mages hebben e.d.? Hoe gaan jullie hier mee om?
[
Voor 21% gewijzigd door
Verwijderd op 14-01-2011 09:26
]