Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
In afwachting van de foto's van vandaag, hier nog eentje van de afgelopen zomer ( om 0530 's-ochtends gemaakt ) http://farm6.static.flick...61900110_edbc3bc3b1_o.jpg

Edit; fotootjes van vandaag.
http://farm6.static.flick...65802841_d33b786b99_o.jpg

http://farm6.static.flick...65817823_76acb9612a_o.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door nustys op 21-02-2011 23:26 ]
Deze is ook weer prachtig!
Heb je de landing in 1920x1080?
Sorry, mijn contract met AirTeamImages verbiedt datServertje schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 07:28:
Oooh Nusty stop is met het posten van die o zo mooie foto's!![]()
![]()
Deze is ook weer prachtig!
Heb je de landing in 1920x1080?

levert je Air Team Images contract jou ook platformtoegang op ?
lijkt wel alsof deze vanaf het platform gemaakt is...
iets met foto's...

Hierbij eenzelfde voorbeeld van vorig jaar.
[ Voor 23% gewijzigd door Tyno op 22-02-2011 12:59 ]
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Die pics van Nustys' collega Tim de Groot zijn ook vaak vanaf het platform gemaakt (of iig zo lijkt het...)
(misschien is het hebben van platformtoegang een leuk extra pluspunt van een fotograaf voor ATI om iemand tot de gelederen toe te laten... krijgt er toch weer andere pics door...)
offtopic:
http://www.luchtvaartnieu...hurch_dicht_na_aardbeving
das best lullig voor Derice

[ Voor 25% gewijzigd door Gulf_5 op 22-02-2011 15:26 ]
iets met foto's...
1. Te beginnen met een Garuda, want dat visit indonesia logo vind ik zo mooi:

2. Dan vervolgens nog maar een aziaat op de foto, geen maleisië maar het grenst eraan:

Dan nu wat vortex gebeuren:
3. Te beginnen met een 11:

4. Een 330 van delta:

5. En een mooi glimmende tripple, sluit deze rij:

Diverse:
6. Een Bulgaar die wss de polderbaan vulgair maakte:

7. Een ArkeFly die zowaar glimt en er niet als een lapjes deken uitziet

8. Er willen geloof ik ook nog wat andere vogels de lucht in en oh shit, ze zijn wit:

Uitstoot:
9. Viel me op dat die 11 zo'n hoop vuil uitpoept, naast zijn vortexjes:

10. En die Surinamer trouwens ook:

Cargo's:
11. Bij grote toestellen kun je zelfs met 200mm nog enige close ups maken:

12. Dezelfde LAN cargo in zijn geheel:

13. Nog een Cargo jetser maar nu van Qatar, als die maar geen onrust meebrengt

En tot slot dan nog 2 ukkepukkies:
14. Een fokker 70:

15. En een Air France Embraer EMB-135ER (wat een stomme naam voor een vliegtuig):

[ Voor 0% gewijzigd door Zartok op 22-02-2011 16:10 . Reden: typo ]
Sonde!nustys schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:31:
[...]
Sorry, mijn contract met AirTeamImages verbiedt dat
Kan hij dan kleiner?
1440x900?
Of 1280x800?
Zartok... ik vind ze heel erg donker...
De crops zijn wel prima en er zit prima scherpte in.
Goeie plaatjes dus wat dat betreft !
[/monitorvoorbehoud modus]
Bij nummer 11 jammer dat je de wingtip er net niet op hebt... (idem bij 2...
nummer 9 erg strak gekropt... (had je niet meer ruimte ? dan iets meer ruimte houden als je de plaat maakt
wel leuk commentaar her en der
iets met foto's...
Wat betreft de wingtips: Op 2 en 11 staan ze er simpelweg niet op, al vind ik dat 11 niet erg. Daar krijg je vind ik meer het gevoel door onder de vleugel te zitten, al stond hij er wel op dan had ik hem er misschien zelfs wel af gecropped. Bij 2 is het gewoon jammer dat ie niet een paar pixels meer naar links stond, maar ja, ch*t happens.
Nummer 9 is idd wel erg rigoreus gecropped, die heb ik ff opnieuw bewerkt en staat hieronder:

Naast de crop heb ik ook nog even wat met de belichting gespeeld (minder hooglichtherstel en verzadiging en 0.2 stop meer belichting). Ik zie ook dat ik hem in het klein beter vind, maar in Lightroom vind ik hem minder mooi geworden, miss dat er ergens iets mis gaat met exporteren.

inderdaad een beetje meer licht mag best, maar het is aanzienlijk minder storend dan op mijn werk
die MD11 is fijn zo !!

iets met foto's...
Echt gaaf gepand man!
Lukt het je niet om een groter formaat te krijgen van die Lufty? Dus 1280x800? Kan je eventueel ook dm'en.
En de platen van Nustys... tja... de meester he.....
ikwilook500mm

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel
Ga er over een paar weken waarschijnlijk een testen op Schiphol.
Je kan eventueel ook mee gaan
Ik zal morgen even naar die Lufty kijken

Delta crossing

[ Voor 16% gewijzigd door nustys op 22-02-2011 22:16 ]
Hoe krijg je het toch altijd voor elkaar?
Thanks alvast voor die Lufty!
Dank, zal het topic in de gaten houdenServertje schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:57:
Ik ook!
Ga er over een paar weken waarschijnlijk een testen op Schiphol.
Je kan eventueel ook mee gaan
Ben komende tijd druk met mn nieuwe huis
@Nustys, die kleuren van die delta crossing horen die zo? Lijkt zo bewerkt. (niet lelijk of zo)
Wha, zie nu ook pas dat er een tweede kist achter zit....
[ Voor 5% gewijzigd door jorammeke op 22-02-2011 22:37 ]
Nu al de foto van 2011
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Gepikt van z'n Flickrnero355 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:08:
[...]
Nu al de foto van 2011Wat zijn de EXIF gegevens ? (Is DE reden dat ik Flickr linkjes zo leuk vind
)

Exif data
Camera - Canon EOS-1D Mark IV
Exposure - 0.006 sec (1/160)
Aperture - f/9.0
Focal Length - 700 mm
ISO Speed - 320
MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"
Verwijderd
@nustys - @Zartok - @Tyno - Respect!
Niet de beste foto, maar het onderwerp en de lokatie maken wel wat goed hoop ik

[ Voor 19% gewijzigd door BartS12 op 24-02-2011 23:19 ]
Denk niet dat dit SXM is.. San Fransisco misschien...? Gaaf shot!BartS12 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:20:
Nou, na tijden mee genieten in dit topic, wordt het tijd om eens wat van mijn pogingen te posten. De eerste is even een test, aangezien het ook mijn eerste upload van een plaatje is....
Niet de beste foto, maar het onderwerp en de lokatie maken wel wat goed hoop ik
[afbeelding]
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
@Nusty
Is het gelukt voor de Lufty?
Laat dit soort opmerkingen alsjeblieft achterwege.Gulf_5 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:32:
als jullie zaterdag iemand zien lopen die doet alsof ie met een geweer-achtig apparaat vliegtuigjes aan het afschieten is... don't worry
/me Gulf_5 it will be, testing his BushHawk
[ Voor 13% gewijzigd door Universal Creations op 25-02-2011 00:51 ]
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
@ Gulf 5, kun je met dat apparaat ook nog zoomen? Of kunnen we jou binnenkort ook zien spotten met een vaste 500mm.
Bedankt! Inderdaad, goed gezien. SFO. Nu ik uitgevogeld heb hoe plaatjes te posten, hoop ik er binnenkort nog wel een paar meer te posten. Een weekje in een hotel met uitzicht op start- en landingsbaan zorgt voor een vol geheugenkaartje. En het is ver genoeg weg van thuis om flink wat ander spul te zien. Slechts 1x per dag KLMDenk niet dat dit SXM is.. San Fransisco misschien...? Gaaf shot!
Binnenkort zeker niet... want daar is geen budget voorTyno schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:21:
@ Servertje, thanks. Ja ieder wordt wel eens een jaartje ouder.
@ Gulf 5, kun je met dat apparaat ook nog zoomen? Of kunnen we jou binnenkort ook zien spotten met een vaste 500mm.
En zoomen kan nog steeds. Ik zal alleen even moeten uitvinden in hoeverre dat makkelijk werkt

Nog voor middernacht: van harte Tyno !!
@ BartS12: waar op SFO heb je die pic gemaakt ? Is dat vanuit een andere kist of vanuit de terminal ofzo geweest ? Ik ben er zelf een keer geweest maar kan me niet herinneren op een plek te zijn geweest waar je een dergelijk shot kon maken... In september ga ik er weer heen, dus als je misschien een GoogleMaps indicatie voor me hebt ?
[ Voor 26% gewijzigd door Gulf_5 op 24-02-2011 23:54 ]
iets met foto's...

KLM 747 in foggy conditions at Amsterdam Schiphol Airport by MarkCantPark, on Flickr

EasyJey Airbus arriving in foggy conditions at Amsterdam Schiphol Airport by MarkCantPark, on Flickr
Pas maar op de de KMAR je niet aanhoud voor zoietsGulf_5 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:32:
als jullie zaterdag iemand zien lopen die doet alsof ie met een geweer-achtig apparaat vliegtuigjes aan het afschieten is... don't worry
/me Gulf_5 it will be, testing his BushHawk

Verwijderd
Ge-edit:
1.
2.
3.
4.
onbewerkt:
5.
6.
7. Zie het voorste raampje
8. bijgesneden
De andere foto's zijn heel grijzig geworden... Volgende keer ga ik wanneer het zonnig is
Ik zou me kunnen voorstellen dat ze misschien wat komen vragen... maar aanhouden wegens een bepaald statief lijkt me heel erg stug en bijzonder onterecht... een tripod mag toch ook gewoon ?NickH schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:02:
[...]
Pas maar op de de KMAR je niet aanhoud voor zoiets
Daarbij, de fysieke houding die je aanneemt is niet veel anders... dus vanaf kleine afstand gezien ziet het er niet eens veel anders uit... van grote afstand is ook een lens als die van Tyno en Nusty al "gevaarlijk" dus daarin voorzie ik zeker geen problemen.
In een aantal reviews die ik gelezen heb van users in de USA al geconstateerd dat er een zekere interesse bestaat vanuit overheden voor deze statieven

We gaan het merken. Ik hou jullie wel op de hoogte
[ Voor 10% gewijzigd door Gulf_5 op 25-02-2011 11:42 ]
iets met foto's...
Aanhouden was misschien ook iets te overdreven, maar ik verwacht wel een zekere interesse van onze KMAR vrienden. Zeker als je dan ook nog meld dat je met een "canon" aan het "schieten" bent als ze je vragen "wat je denkt aan het doen te zijn"Gulf_5 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:42:
[...]
Ik zou me kunnen voorstellen dat ze misschien wat komen vragen... maar aanhouden wegens een bepaald statief lijkt me heel erg stug en bijzonder onterecht... een tripod mag toch ook gewoon ?
Daarbij, de fysieke houding die je aanneemt is niet veel anders... dus vanaf kleine afstand gezien ziet het er niet eens veel anders uit... van grote afstand is ook een lens als die van Tyno en Nusty al "gevaarlijk" dus daarin voorzie ik zeker geen problemen.
In een aantal reviews die ik gelezen heb van users in de USA al geconstateerd dat er een zekere interesse bestaat vanuit overheden voor deze statievenmaar dat het altijd afloopt met een glimlach wegens de creativiteit van het geheel... en zo hoort het ook
We gaan het merken. Ik hou jullie wel op de hoogte
#3 World 747

World Cargo 747 arriving trough the fog at Amsterdam Schiphol Airport by MarkCantPark, on Flickr
+1 idd.
@MarkCant; Heb je wel eea al ge-edit om het terug te dringen of komt deze zo uit de camera rollen?
Helaas niet aanwezig kunnen zijn op de meet 20 februari. Totaal niet meer bij stil gestaan.
Vrij duidelijk dat ik geen agenda gebruik
Zonde dat Derice heeft kunnen weg sneaken.
Hij zou BTW toch naar Nieuw-Z gaan?
Meeting platen zijn in ieder geval geslaagd
----

IMG_4505 by Superibin

IMG_4671 by Superibin
Nee hij ging naar Kuala Lumpur. (Maleisië)
Zie hier onder
[ Voor 13% gewijzigd door Servertje op 25-02-2011 18:01 ]

Dus om nou te zeggen dat zijn bezoek aan KUL de moeite van t vermelden waard was

iets met foto's...
[Russische-toestellen-op-Schiphol Modus aan]
Vandaag op Schiphol IL-76
Volgende week zondag (6 maart) TU-154
[Russische-toestellen-op-Schiphol Modus uit]
[ Voor 7% gewijzigd door Tyno op 26-02-2011 08:55 ]
Deze is genomen vanaf het dak van de parkeergarage van Milbrae Station:@ BartS12: waar op SFO heb je die pic gemaakt ? Is dat vanuit een andere kist of vanuit de terminal ofzo geweest ? Ik ben er zelf een keer geweest maar kan me niet herinneren op een plek te zijn geweest waar je een dergelijk shot kon maken... In september ga ik er weer heen, dus als je misschien een GoogleMaps indicatie voor me hebt ?
link
link
Overigens kun je flink wat mm's gebruiken; niet ingezoomd ziet het er zo uit:

Maar je hebt wel mooi zicht op alle banen; deze EVA air is is bezig met een take-off.
Er zijn wel een paar meer mooie plekjes; als ik de komende dagen tijd kan vinden, zal ik nog wat meer plaatjes + lokaties posten.
[ Voor 32% gewijzigd door BartS12 op 26-02-2011 10:31 ]
Vandaag die Il-76 (1630 voor de liefhebbers) gaat hem wel worden... nog effe hopen dat m'n Bushhawk er dan is, maar zal wel goedkomen denk ik, want meestal komt de TNT meneer rond 12 uur

iets met foto's...
1) vanuit de Airtrain, het gratis treintje rondom het vliegveld. Prima uitzicht op veel activiteit rondom de gates. Geen ideaal zicht op de banen.

2) Een stukje zuidelijk van het vliegveld, bij "Coyote Point". Da's een park, waar je $5 moet betalen om binnen te mogen/te parkeren, en dan sta je echt vrijwel exact onder de aanvliegroute. Ietsjes dichterbij kun je ook langs het water parkeren, maar dan gratis.

3) Langs het water, bij de "Old bayshore highway".

4) En nog een paar van dezelfde plek langs het water. Ah....

5) Grote broer en kleine broer

6)

Leuk om ook eens een keer een ander vliegveld te zien dan Schiphol.
Is het misschien een idee om met een bootje naar de baan te varen? Of mag dat niet?
Ik denk dat je dan snel zult worden opgepikt door een iets groter bootje met gewapende agenten/mariniersServertje schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:06:
Hele leuke foto's!
Leuk om ook eens een keer een ander vliegveld te zien dan Schiphol.
Is het misschien een idee om met een bootje naar de baan te varen? Of mag dat niet?
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
Heb je die nummer 4 in hogere resolutie ? Heb ik meteen een nieuwe achtergrond
Tja of niet natuurlijk, ik weet niet hoe zij daar denken. En wat hun veiligheidsvoorschriften zijn.SmithNL schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:40:
[...]
Ik denk dat je dan snel zult worden opgepikt door een iets groter bootje met gewapende agenten/mariniers
Je kan altijd vragen of dat eventueel zou kunnen..
Maar dan niet precies langs de baan, 50 meter er vanaf ofzo.
Maarja leuk om een ander vliegveld te zien (Oeps had ik al gezegd)
Hou deze gedachte vast en blijf er vooral in geloven!Servertje schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:12:
[...]
Tja of niet natuurlijk, ik weet niet hoe zij daar denken. En wat hun veiligheidsvoorschriften zijn.
Je kan altijd vragen of dat eventueel zou kunnen..
Maar dan niet precies langs de baan, 50 meter er vanaf ofzo.
Maarja leuk om een ander vliegveld te zien (Oeps had ik al gezegd)
Enne, je hoeft niet continu op iedereen te reageren om ook maar iets te kunnen posten.
Als je nou ook nog eens wat platen hier deelt ok, maar dat is ook niet het geval...

IMG_4099 by Superibin, on Flickr

IMG_3986 by Superibin, on Flickr
[ Voor 60% gewijzigd door Ibin op 26-02-2011 18:02 ]
@Ibin - Los van wat nois reduction en wat contrast aanpassingen heb ik er niet veel aan gedaan
Die "rus" wekt toch wel m'n interesse voor volgende week zondag... misschien valt er wel wat gaafs van te maken. Hopen op een beetje slecht weer

Als het weer meewerkt, gaat het qua strakke platen doorgaans ook een stuk makkelijker... en dat was vandaag dus niet erg het geval...

Vanmorgen mijn Bushhawk ontvangen. Ik zal me in dit topic onthouden van een uitgebreide review maar mijn eerste indruk in de zeikregen was absoluut positief. Moet nog wat fine-tunen, afstellen en wennen maar de Il-76 was een leuk testobject en de resultaten zijn in mijn beleving beter, dan als ik de foto's had gemaakt zonder de BH
(jah, kop maar in
Ik betrap mezelf nog wel eens op bewegingsonscherpte, bij sluitertijden die ongeveer gelijk zijn aan de hoeveelheid mm's (1/400 op 400mm zeg maar)... dit schouderstatief moet dat voorkomen en dat lijkt, eerste indruk, best aardig te lukken

Pics or it didn't happen, zou Derice hebben gezegd, dus hier komen ze. Excuse voor de ruis, maar met de huidige weersomstandigheden was ISO 400 noodzakelijk en dat is nog best laag, voor de waardeloze hoeveelheid licht van vandaag, maar dankzij de BH hoefde ik niet naar een hogere ISO. Ter indicatie doe ik de EXIF er een beetje bij.
#1 EI-JRT, Ba146, Cityjet
1/200 op 373mm, f8

#2 EI-JRT, Ba146, Cityjet
1/200 op 500mm, f8

#3 CN-ROL, B738, RAM
1/200 op 373mm, f8

#4 CN-ROL, B738, RAM
1/250 op 244mm, f8

#5 RA-78952, Il-76, Volga-Dnepr
Cloudbusting !! Ja, zulk t*fusweer was het ja !!
1/200 op 203mm, f8

#6 RA-78952, Il-76, Volga-Dnepr
1/200 op 203mm, f8

#7 RA-78952, Il-76, Volga-Dnepr
1/200 op 167mm, f8

#8 RA-78952, Il-76, Volga-Dnepr
1/200 op 203mm, f8

#9 RA-78952, Il-76, Volga-Dnepr
1/160 op 332mm, f8

edit: pics verder nabewerkt, op aanraden en met tips van Pollewob (dankjewel
[ Voor 4% gewijzigd door Gulf_5 op 26-02-2011 18:50 ]
iets met foto's...
Zelf was ik vrijdagmiddag nog even langs de polderbaan met deze resultaten als gevolg:
1. Als ras rotterdammer, is het eigenlijk not done, maar deze stond al een tijdje op het verlanglijstje

2. All Nippon

3. Volgens zoonlief hoort deze in het circus thuis met z'n rode neus

4. Klein onderdeurtje

5. [off topic] Er was aan de overkant bij buurvrouw weinig beweging, dus kwam die maar bij ons kijken of we wel netjes in de parkeervakken stonden

[/off topic]
6. Er waren weer eens een buitenlandse broer en zus op bezoek. Broer:

7. Zus

8. MD-11 mag natuurlijk niet ontbreken

9. Pilots In Action

10 Bye Bye

Verwijderd
3 vind ik ook goed gelukt.
Ik weet niet precies hoe ze in Amerika met dat soort dingen omgaan.. Maar ach.Ibin schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:02:
[...]
Hou deze gedachte vast en blijf er vooral in geloven!![]()
Enne, je hoeft niet continu op iedereen te reageren om ook maar iets te kunnen posten.
Als je nou ook nog eens wat platen hier deelt ok, maar dat is ook niet het geval...![]()
[afbeelding]
IMG_4099 by Superibin, on Flickr
[afbeelding]
IMG_3986 by Superibin, on Flickr
Ik reageer niet continue om maar iets te posten. Ik vind het leuk om te reageren en dan eventueel mijn mening te delen.
Als ik jou was zou ik dan maar even een aantal pagina's terug kijken, want ik ben mee geweest naar de meet en daar heb ik foto's van gemaakt en hier geplaatst op het topic.
En ik kan echt niet elk weekend op Schiphol zijn, mijn leven hier thuis gaat ook gewoon verder, school ook en m'n huiswerk ook. Daarbij komt nog eens dat mijn vader niet echt zoon zin heeft om vaak naar Schiphol te gaan al wil ik het wel heel erg graag!
Btw je US Airways is wel nice!
@Gulf
Ondanks je ruis foto's vind ik 5 wel gaaf! Je ziet de vleugel twee keer in de wolken, erg mooi!
@Brombeer21
Leuke foto's! Jammer dat sommige net wat donkerder zijn maarja daar kan je niks aan doen aangezien het weer niet super was!
Thnx! De onboard service van Vueling is echt het tegenovergestelde. Mijn ervaring (2 jaar geleden) was ronduit slecht. Maar wat wil je voor een paar tientjes van AMS naar BCN.Gulf_5 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 18:20:
Strakke platen Ibin !! Die Veuling shot vind ik leuk qua plaatje/setting/compo/dingesja, hoe zeg je dat
Gewoon 2 Veuling kisten bij mekaar... gewoon prima
Als het weer meewerkt, gaat het qua strakke platen doorgaans ook een stuk makkelijker... en dat was vandaag dus niet erg het geval...
Vanmorgen mijn Bushhawk ontvangen. Ik zal me in dit topic onthouden van een uitgebreide review maar mijn eerste indruk in de zeikregen was absoluut positief. Moet nog wat fine-tunen, afstellen en wennen maar de Il-76 was een leuk testobject en de resultaten zijn in mijn beleving beter, dan als ik de foto's had gemaakt zonder de BH
(jah, kop maar in)
Ik betrap mezelf nog wel eens op bewegingsonscherpte, bij sluitertijden die ongeveer gelijk zijn aan de hoeveelheid mm's (1/400 op 400mm zeg maar)... dit schouderstatief moet dat voorkomen en dat lijkt, eerste indruk, best aardig te lukken
Pics or it didn't happen, zou Derice hebben gezegd, dus hier komen ze. Excuse voor de ruis, maar met de huidige weersomstandigheden was ISO 400 noodzakelijk en dat is nog best laag, voor de waardeloze hoeveelheid licht van vandaag, maar dankzij de BH hoefde ik niet naar een hogere ISO. Ter indicatie doe ik de EXIF er een beetje bij.
#1 EI-JRT, Ba146, Cityjet
1/200 op 373mm, f8
[afbeelding]
#2 EI-JRT, Ba146, Cityjet
1/200 op 500mm, f8
[afbeelding]
#3 CN-ROL, B738, RAM
1/200 op 373mm, f8
[afbeelding]
#4 CN-ROL, B738, RAM
1/250 op 244mm, f8
[afbeelding]
#5 RA-78952, Il-76, Volga-Dnepr
Cloudbusting !! Ja, zulk t*fusweer was het ja !!
1/200 op 203mm, f8
[afbeelding]
#6 RA-78952, Il-76, Volga-Dnepr
1/200 op 203mm, f8
[afbeelding]
#7 RA-78952, Il-76, Volga-Dnepr
1/200 op 167mm, f8
[afbeelding]
#8 RA-78952, Il-76, Volga-Dnepr
1/200 op 203mm, f8
[afbeelding]
#9 RA-78952, Il-76, Volga-Dnepr
1/160 op 332mm, f8
[afbeelding]
edit: pics verder nabewerkt, op aanraden en met tips van Pollewob (dankjewel)
@Gulf
#5 doet het hem ook voor mij! Cloudbusting
@brombeer
# 2,3 en 8 vind ik te krap gecropped. Rechts van de platen hou je relatief veel ruimte over tov de linkerkant.
Misschien kun je hier nog iets mee?
# 9 van PIA ook wat dat betreft echt een stuk beter en voor mij ook de uitblinker in je serie.
Wat een kleurverschil heeft die bak, het lijkt de OYI van Arke wel

Wat ook een optie is, is wat platen uit de oude doos oprakelen, editten en alsnog posten.Servertje schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:36:
[...]
Ik weet niet precies hoe ze in Amerika met dat soort dingen omgaan.. Maar ach.
Ik reageer niet continue om maar iets te posten. Ik vind het leuk om te reageren en dan eventueel mijn mening te delen.
Als ik jou was zou ik dan maar even een aantal pagina's terug kijken, want ik ben mee geweest naar de meet en daar heb ik foto's van gemaakt en hier geplaatst op het topic.
En ik kan echt niet elk weekend op Schiphol zijn, mijn leven hier thuis gaat ook gewoon verder, school ook en m'n huiswerk ook. Daarbij komt nog eens dat mijn vader niet echt zoon zin heeft om vaak naar Schiphol te gaan al wil ik het wel heel erg graag!
Btw je US Airways is wel nice!
@Gulf
Ondanks je ruis foto's vind ik 5 wel gaaf! Je ziet de vleugel twee keer in de wolken, erg mooi!![]()
@Brombeer21
Leuke foto's! Jammer dat sommige net wat donkerder zijn maarja daar kan je niks aan doen aangezien het weer niet super was!
Ik ben zeker niet van mening dat je alleen maar platen moet posten integendeel zelfs.
Naar mijn idee is dit topic all-in-de-mix, een soort van meningen/ervaringen/info met als hoofdmoot de pics maar wilde het toch even meegeven.
Thnx wat betreft de 757 (Ook uit de oude doos
[ Voor 17% gewijzigd door Ibin op 26-02-2011 19:44 ]
Verwijderd
i.imgur.com/PZ7cU.jpg
Canon Powershot IS-S2
Foto graag even resizen
[ Voor 24% gewijzigd door Universal Creations op 26-02-2011 23:44 ]
Deftig spul helpt maar een beetje, op het juiste moment met het juiste weer op de juiste plek staan is veel belangrijkerVerwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:38:
Bleh. Zonder deftig spul is't toch niet evident om een mooie foto te maken van een vliegtuig. En dan sta ik er nog pal naast ook xD

Vanochtend vroeg op gestaan ( wekker om 0430

Exif; 1/8 !!! handheld 500mm F/4 ISO1250
http://farm6.static.flick...81871493_4ef3eb615d_o.jpg

Natuurlijk kan ik wat plaaten uit de oude doos halen. Al heb er niet heel veel van.Ibin schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:36:
[...]
Thnx! De onboard service van Vueling is echt het tegenovergestelde. Mijn ervaring (2 jaar geleden) was ronduit slecht. Maar wat wil je voor een paar tientjes van AMS naar BCN.![]()
@Gulf
#5 doet het hem ook voor mij! Cloudbusting![]()
@brombeer
# 2,3 en 8 vind ik te krap gecropped. Rechts van de platen hou je relatief veel ruimte over tov de linkerkant.
Misschien kun je hier nog iets mee?
# 9 van PIA ook wat dat betreft echt een stuk beter en voor mij ook de uitblinker in je serie.![]()
Wat een kleurverschil heeft die bak, het lijkt de OYI van Arke wel
[...]
Wat ook een optie is, is wat platen uit de oude doos oprakelen, editten en alsnog posten.
Ik ben zeker niet van mening dat je alleen maar platen moet posten integendeel zelfs.
Naar mijn idee is dit topic all-in-de-mix, een soort van meningen/ervaringen/info met als hoofdmoot de pics maar wilde het toch even meegeven.
Thnx wat betreft de 757 (Ook uit de oude doos)
Tuurlijk is de Topic all-in-de-mix, en dat maakt het ook zo leuk!
@Nusty!
Woow! Deze is ook heel erg prachtig!
Is het nog gelukt voor die Lufty? Anders wil ik deze wel! Deze vind ik erug mooi!
DM anders maar
11 in de achtergrondnustys schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:12:
[...]
Deftig spul helpt maar een beetje, op het juiste moment met het juiste weer op de juiste plek staan is veel belangrijker![]()
Vanochtend vroeg op gestaan ( wekker om 0430![]()
) om die IL-76 te zien vertrekken
![]()
![]()
Exif; 1/8 !!! handheld 500mm F/4 ISO1250
http://farm6.static.flick...81871493_4ef3eb615d_o.jpg
[afbeelding]

iets met foto's...
Maar waarom staat de vracht klep nog open?. Hadden ze soms hun eigen towbar bij zich en dat ze die nog moesten inladen?
http://maps.google.nl/?ie...pn=0.004876,0.009602&z=17
Stond er nog geen 2 minuten of die stoere jeep kwam langs. Had geen idee of ik daar mocht zijn op dat industrie terreintje, maar de gasten keken me controlerend aan en reden door, dus het was wel ok denk ik.
Foto's maken was bijna niet mogelijk. Alleen alles groter dan een 330 was te aanschouwen, maar ze vlogen erg snel de wolken in. Wel een mooi plekje om te onthouden als het weer wat beter wordt.
woei!
@ pasz: daar zijn gewoon parkeervakken. Als je daar in staat kan niemand daar wat van zeggen..
Zolang je het niet te gek maakt, lijkt het wel te mogen:Is het misschien een idee om met een bootje naar de baan te varen? Of mag dat niet?

Het is te ver weg om iets van te zeggen, maar die rechter 2 bootjes zouden wel eens de taak kunnen hebben om duidelijk te maken waar de grens ligt.
vergis je niet.. vertekening van een telelens zorgt dat alles veel dichterbij lijkt dan in werkelijkheid..BartS12 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:59:
[...]
Zolang je het niet te gek maakt, lijkt het wel te mogen:
[afbeelding]
Het is te ver weg om iets van te zeggen, maar die rechter 2 bootjes zouden wel eens de taak kunnen hebben om duidelijk te maken waar de grens ligt.
Niet vorige meet, maar die ervoor zijn we er zelfs met een man of 20-30 geweestpasz schreef op maandag 28 februari 2011 @ 08:30:
Afgelopen zaterdag heel even naar de Breguetlaan geweest :
http://maps.google.nl/?ie...pn=0.004876,0.009602&z=17
Stond er nog geen 2 minuten of die stoere jeep kwam langs. Had geen idee of ik daar mocht zijn op dat industrie terreintje, maar de gasten keken me controlerend aan en reden door, dus het was wel ok denk ik.
Foto's maken was bijna niet mogelijk. Alleen alles groter dan een 330 was te aanschouwen, maar ze vlogen erg snel de wolken in. Wel een mooi plekje om te onthouden als het weer wat beter wordt.
Volgens mij zijn ze daar aan de rechterkant mee bezig.Tyno schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:37:
@ Nustys, Wat gave foto.
Maar waarom staat de vracht klep nog open?. Hadden ze soms hun eigen towbar bij zich en dat ze die nog moesten inladen?
Deze 757 deed weer alles anders dan de anderen

254 http://farm6.static.flick...83129312_694cc008b3_o.jpg

Verwijderd
Als ik die kist naar beneden zie komen, zou ik bijna weer gaan pleiten voor taildraggers.
Posten ja of nee?
Nou, een beetje kwaliteit is wel prettig. Maar speciale kisten zijn altijd leuk! Haal de beste eruit zou ik zeggenBartS12 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:38:
Even een korte vraag aan de 'regulars' hier. Ik heb van mijn tripje naar SFO nog veel meer foto's. Niet allemaal de hoogste kwaliteit, of beste compositie. Maar wellicht wel leuk, omdat er zoveel ander spul vliegt dat je nooit op AMS ziet. Alaska airways bijvoorbeeld, maar ook zoiets als een British Airways 747.
Posten ja of nee?
Deze gaat vanwege de kwaliteit ( of het gebrek daarvan ) toch niet naar ATI.Servertje schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:19:
[...]
Sonde!
Kan hij dan kleiner?
1440x900?
Of 1280x800?
Dus voila, beschikbaar in fullHD op mijn flickr ; http://www.flickr.com/photos/nustyr/5486087682/
Verwijderd
1# Dit is één van die dingen die Brussel zo speciaal maakt. Een hub van Jet Airways

2# Eén van de andere dingen die Brussel speciaal maakt
Even verder lopen achter een container stond deze. Wij wisten nog van niks

3# Toen het weer eindelijk beter werd. Toch maar ondernomen om in een weiland de landende vliegtuigen te fotograferen. Een simpel worteltje van Brussels Airlines.

4# Toen viel het kwartje. Me pa ging op internet kijken. Blijkbaar was er die dag een wereldtop in Brussel

5# Het werd steeds leuker in het weiland. Ondanks het slechte weer

6# Helaas gingen er heel veel kisten landen op de baan ernaast. Waardoor we heel veel leuk spul misliepen. En met mijn 300mm die ik toen geleend had, en met het weer. kwam ik toch niet ver.
dus toch maar ondernomen om in een woonwijk recht onder de ILS van 25R te gaan staan
Deze Hercules zagen we de hele dag al rondjes vliegen rond het vliegveld. Eindelijk landde hij op de GOEDE baan

7# En net voordat we in de auto wouden stappen om terug te gaan, kwam Sarkozy nog even langs. ( of een van zijn onderdanen )

Verwijderd
Ik ga woensdag of donderdad even naar Schiphol, ligt even aan het weer maar ik hoop woensdag. Even mijn nieuwe set uitproberen
Verwijderd
De dag da'k deftige gear heb om foto's te maken ga ik in de wolkjes zijn
Panoramisch zich op de runway & vipparking langs de achterkant van't gebouw m(._.)m
Die Avro voor Korongo Airlines hier heeft nog een lange reis voor zich ^^

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 19:44 ]
http://www.launchphotography.com/
Ben Cooper heeft ook shots op airliners.net. Echt prachtig!!
Of ze hier thuis horen weet ik ook niet, maar man wat zijn die gaaf!!SmithNL schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:41:
Misschien niet helemaal in de categorie 'vliegtuigen' en absoluut geen eigen werk.. maar voor de mensen die van lanceringen etc houden, is dit smullen...
http://www.launchphotography.com/
Ben Cooper heeft ook shots op airliners.net. Echt prachtig!!

Arkefly panningshot on Amsterdam Schiphol Airport by MarkCantPark, on Flickr

KLM 747 taking off with the sun her back from Amsterdam Schiphol Airport by MarkCantPark, on Flickr

[ Voor 12% gewijzigd door Ventrigo op 02-03-2011 18:42 ]
Self reflection is the school of wisdom
Heb er 10 geselecteerd:
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

edit: i see, als je erop klikt zijn ze wel scherp. confusing
[ Voor 31% gewijzigd door loewie1984 op 03-03-2011 08:48 ]
Bij mij zijn die kleine ook niet scherp, maar als ik er op klik en de grote bekijk is die wel scherploewie1984 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:30:
Nice indeed, maar ligt het nu aan mij of zijn die kisten net net scherp?

Brakke jpg compressie of downsizingZartok schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:47:
[...]
Bij mij zijn die kleine ook niet scherp, maar als ik er op klik en de grote bekijk is die wel scherp.
Ik denk eerder upsizing. Foto's die iets worden vergroot zullen onscherp aandoen.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Heb ze nu wat kleiner gemaakt zie opmerking Poweruploewie1984 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:30:
Nice indeed, maar ligt het nu aan mij of zijn die kisten net net scherp?
edit: i see, als je erop klikt zijn ze wel scherp. confusing
Is idd geen spannende serie, maar het was of de afvalberg of dit....dus de keuze was snel gemaakt. Er zijn gewoon geen plekken te verzinnen daar zonder gezeur te krijgen van politie etc. Maar je heb gelijk.NickH schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:46:
Mooie foto's en technisch allemaal correct maar dezelfde compositie begint na 10 foto's wel te vervelenHeb je niets leuks landend gemaakt?
Ik dacht toch echt dat ik photoshop de opdracht had gegeven om ze 640x427px te laten verkleinen, maar het zag er idd niet uit. Heb ze nu 639x426 gemaakt en volgens mij is het iets beter nu...thnx voor de hintPowerUp schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:00:
De thumbs zijn 641 px breed, de maximale breedte op GoT is 640 px. Ik denk dat dat het verschil in scherpte maakt. Eén pixel smaller zou moeten helpen
Verwijderd
Die van Gulf air vind ik wel mooi. De foto's zijn inderdaag gewoon allemaal goed maar inderdaad een beetje saaie compo na een aantal foto's.
Hopelijk doen ze het nu wel goed

Deze zijn zo uit de camera gekomen, alleen een klein beetje bijgesneden.. Ik heb alles in RAW + JPG geschoten want ik heb op het moment niet echt een computer die normaal draait met PS e.d.
Dus dit zijn dan de JPG versies.
@Servertje,
De set bevalt me zeer goed tot nog toe
[ Voor 153% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 18:42 ]
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen