Ik reageer hier nooit, maar vind het wel een mooi topic om te volgen. Ik zie je foto's graag voorbij komen @nustys , vooral deze met condens en alle kleuren erin zijn echt prachtig!
Is het vliegtuigspotten iets wat je dagelijks/wekelijks doet? Want je hebt al een aardige verzameling zo te zien!
Dank U
Alleen als het licht goed is ga ik
Dus vaak rij ik gewoon weer weg....
Eindelijk je gewilde 600mm? Ik neem aan dat je van de hier en daar aangeboden aanbieding gebruikt hebt gemaakt? Lekker, hoor.
Inderdaad eindelijk de update. De mk3 schijnt net zo scherp te zijn maar werkt slecht met converters.....Dus is het de mk2 geworden die 6K goedkoper is Nu nog aan die littekens werken waar die linkernier ooit zat
Inderdaad eindelijk de update. De mk3 schijnt net zo scherp te zijn maar werkt slecht met converters.....Dus is het de mk2 geworden die 6K goedkoper is Nu nog aan die littekens werken waar die linkernier ooit zat
Gefeliciteerd ermee. Met die nier zal het wel goed komen. Zeker met jouw stijl is elke extra millimeter on target welkom.
Het is al eerder gezegd, maar de vliegende collectie van het Imperial War Museum in Duxford is zeker de moeite waard als je van ouder spul houdt.
Helaas was het zaterdag prutweer met slecht licht, en hielp een gebrekkige autofocus ook niet mee maar toch:
En sommige kisten hebben een eigen verhaal.
De Mk 1a Spit hieronder is in 1986 uit het strand bij Calais opgegraven en vliegt sinds 2014 weer nadat het toestel zo goed als opnieuw is opgebouwd met de hand.
Stond vlak achter je volgens mij.
, files en hopeloze wegomleidingen nabij
Met name Otto was bijzonder gaaf om te zien!
Jammer dat de stratofortress maar 1x een fly-by deed. Had het geluid nog wel een keer willen horen
Edit: en ff commentaar op je foto: goddamn heb je weer goed voor elkaar!
Thanks ππ» Helaas had ik het niet zo heel erg goed voor elkaar.
Ik heb door te laat wegrijden uit Rotterdam ( 1515 notabene ), files en kansloze wegomleidingen nabij de airshow alle Boeings gemist..... π€
B52 en B17 volledig gemist, de Osprey en de E3-Sentry zagen we in de verte π³π΅π’
Thanks ππ» Helaas had ik het niet zo heel erg goed voor elkaar.
Ik heb door te laat wegrijden uit Rotterdam ( 1515 notabene ), files en kansloze wegomleidingen nabij de airshow alle Boeings gemist..... π€
B52 en B17 volledig gemist, de Osprey en de E3-Sentry zagen we in de verte π³π΅π’
Balen mijn broer en ik zijn om half 3 weggereden uit Hilversum. Kwamen we bij parkeerveld A uit, helemaal niemand. Was wel ingedeeld met hekken maar verder afgesloten. Dus doorgereden naar het vliegveld en konden gewoon daar parkeren gelukkig. Heel raar... Denk dat we om kwart over 5 op het terrein waren.
Ik volg hem al een tijdje en heb hem ook al eens de uitdaging gegeven om bij ons bij het modelracen te komen. De afspraak staat er maar hij moet er wel de tijd en zin voor hebben, hij is nog wel 1 van de weinige pro's die ook dingen zonder vergoeding doet (al is het meestal wel voor een test of een uitdaging).
Maar wel superscherpe foto's, uiteraard geloof ik ook dat het ook een kwestie van apparatuur is.
Lol, voor mijn gevoel gingen er 1000 para's en 8 x Hercules voor de maan langs als je aan de andere kant stond
Al een paar jaar zit dit schot in mijn hoofd. De Orange Pride taking off met de zon precies in je rug op een natte baan. Gisterenavond was het zo ver. Kan het nog beter ? Ja hoor, nog meer water op de baan en daardoor minder 020 op de achtergrond
Zaterdag 28 sep, Schiphol runway 27. VQ-BVR AirBridgeCargo 747-8f
Deze landing was ik aan het filmen met 1200mm. Tijdens het filmen dacht ik dat het wel een mooie foto zou kunnen opleveren. Met 2 handen camera en lens beet houden op 4 meter hoogte en dan de de scherpte proberen bij te regelen valt best wel tegen. Toen de autofocus eraf ging tijdens het filmen was ik alleen maar blij, ik kon weer foto's maken
nustys schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:21:
Deze landing was ik aan het filmen met 1200mm. Tijdens het filmen dacht ik dat het wel een mooie foto zou kunnen opleveren. Met 2 handen camera en lens beet houden op 4 meter hoogte en dan de de scherpte proberen bij te regelen valt best wel tegen. Toen de autofocus eraf ging tijdens het filmen was ik alleen maar blij, ik kon weer foto's maken
Ik heb geen commentaar op voorgaande foto's behalve zoals altijd bij nustys... Bravo .
Zelf vandaag even de camera meegenomen in de flightbag en toen het even rustig was een plaatje geschoten van deze Cathay A350-900 (waarschijnlijk Dublin - Hong Kong of Manchester - Hong Kong). "Slechts" op 105mm .
Nieuwe lens, nieuwe kansen.
Ik heb 3 dagen voor vertrek een Tamron 150-600 G2 gehaald, en dit was dus eigenlijk de eerste keer op pad.
Battle of Britain Airshow, 21/22 September - Duxford Imperial War Museum
4x Hawker Hurricane Mk.1(a &b)
Replica's van WW1 - Sopwith Triplane & Fokker Dr.1 in mock air combat
De enige, originele, vliegende De Havilland DH9 ter wereld met origineel, gerestaureerde Puma motor.
Mocht je belangstelling hebben, deze P-51D / Mustang IV is te koop.
Slechts $2.1 Miljoen...
FM-2 Wildcat in Fleet Air Arm markeringen - en eigenlijk dezelfde motor als in een Dakota.
Lekker pruttelgeluid.
Spitfires genoeg natuurlijk, dus hier is Mk.1a N3200 weer in de oorspronkelijke kleuren van 19 Sqn wat op Duxford gestationeerd was tijdens de evacuatie van Duinkerken in 1940.
Stukje evolutie in beeld.
Van onder naar boven:
2x Mk.Vb - eigenlijk een verbeterde MkI met een Merlin 45 erin geschoenlepeld, en voor betere wendbaarheid de 'clipped wing' in het midden.
Top: FR Mk.XVIII (18), zo'n beetje het einde van de oorlog. Nu zit er een Griffon in die 2x zo sterk is als de oorspronkelijke Merlins. Draait de andere kant uit, en zoveel koppel dat een grotere staartvin hard nodig was.
Er stond aardig wat dwarswind op zaterdag, en dat maakte het voor sommigen wat lastig bij de landing.
spitfire MkIXc AB910. De oer-Spitfire waar de Duxford collectie mee begonnen is.
De zondag was nogal wat minder weer, maar desondanks geschikt om wat meer 'sfeer & indruk' te geven.
Dit jaar is het 60 jaar geleden dat de film 'Battle of Britain' werd opgenomen op Duxford.
De displays werden begonnen met een 'aanval' van vier Buchon Messerschmitts - een bf109 licentiebuild uit Spanje met een Merlin.
En dat moet natuurlijk afgeslagen worden, dus een scramble, met de bijbehorende luchtgevechten.
Zal me eerst even wat voorstellen. Jordi 26 jaar, hier en daar wat aan het oefenen met fotografie. zo ook afgelopen vakantie in Rhodos waarbij ik vanaf het balkon de vliegtuigen bijna kon aanraken. Daarom wat geprobeerd qua foto's.
Vind ze zelf wel aardig gelukt, maar in vergelijking met de pracht foto's van jullie is het niks haha maar wilde het toch delen met jullie voor evt tips etc.
Lens die ik gebruikt heb is een Tamron 18-270 op mijn Nikon body D7200
De laatste is wel een lekker moody shot. Voor de rest van de foto's, er is weinig anders op te zien dan de vliegtuigen, dus ik zou zeggen, snij ze dan ook mooi bij zodat het vliegtuig centraal staat. Er zijn situaties waarin je ruimte voor of achter het toestel wilt laten om richting te geven aan een foto, maar in jou shots zou ik focussen op de vliegtuigen, gewoon lekker centraal.
nljordi schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:21:
Zal me eerst even wat voorstellen. Jordi 26 jaar, hier en daar wat aan het oefenen met fotografie. zo ook afgelopen vakantie in Rhodos waarbij ik vanaf het balkon de vliegtuigen bijna kon aanraken. Daarom wat geprobeerd qua foto's.
Vind ze zelf wel aardig gelukt, maar in vergelijking met de pracht foto's van jullie is het niks haha maar wilde het toch delen met jullie voor evt tips etc.
Lens die ik gebruikt heb is een Tamron 18-270 op mijn Nikon body D7200
Welkom aan boord Jordi.
Die laatste foto heeft 'mooi licht' Vind ik persoonlijk belangrijk voor een geslaagde foto.
De andere foto's kan je best wel interessanter maken door heel veel lucht weg te snijden
Hi @nljordi Zoals anderen ook al zeiden, kun je nog wel wat winnen door je platen wat bij te snijden zodat de vliegtuigen wat meer in de spotlight staan. Je laatste foto heeft een lekker sfeertje!
Zou je wel je foto's willen verkleinen? We hanteren hier een maximum van 800px breed. Uiteraard mag je linken naar een grotere versie, maar op die manier houden we het ook leuk voor mensen die het forum, bijvoorbeeld, mobiel bekijken.
Zelfde overigens voor @alt-92
[Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 23-10-2019 12:01]
Propane schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:50:
De laatste is wel een lekker moody shot. Voor de rest van de foto's, er is weinig anders op te zien dan de vliegtuigen, dus ik zou zeggen, snij ze dan ook mooi bij zodat het vliegtuig centraal staat. Er zijn situaties waarin je ruimte voor of achter het toestel wilt laten om richting te geven aan een foto, maar in jou shots zou ik focussen op de vliegtuigen, gewoon lekker centraal.
Bedankt allen voor de opbouwende kritiek. Snap inderdaad wat je bedoelt. volgende keer neem ik dat mee. Had er bij deze eerste post niet bij stilgestaan om ze op 800px te plaatsen. zal dit van de week even doen wanneer ik op de computer zit ipv telefoon.
Inderdaad, het was helaas een foutje van de Brandweer. Toen ze paraat stonden voor de ceremonie werden ze opgeroepen voor een (nood)landing van een F16 met rook in de cockpit. Een (of twee) zijn toen overgeschakeld op schuim. Eenmaal weer terug vergeten de schakelaar om te zetten.
Van de zomer een dagje wezen vliegtuigspotten op Vancouver Airport. Helaas zijn mijn foto's van de A340 net niet scherp genoeg om hier te plaatsen; maar gelukkig zetten ze ook een "Queen" in, waar de foto's best aardig van gelukt zijn.
British Airways zet ook hun 747 met classic paintjob regelmatig in deze kant op; helaas is het al donker als ze aankomen. En in de zomer vliegen ze met een A380.
[Voor 15% gewijzigd door Niekleair op 13-11-2019 00:56]
Heel langzaam kan ik soms wennen aan een 2-motorige toekomst, met de nadruk op heel soms.
Foto's gemaakt in de laatste week van oktober en de eerste week van november ( = altijd mooi licht ).
Enkele reis scrapyard
Het werd nog even spannend vanwege een runway-change.
Het is mij toch nog gelukt om de BFG zonder tegenlicht ( en ook nog bankend ) te fotograferen
Vaarwel mooie dame
Hier een paar snelle edits van mijn recente trip naar Japan voor het afscheid van de F-4 Phantom. (De RF-4Es gaan er allemaal in Maart 2020 uit en de laatste F-4EJs gaan een jaar later naar de sloop).
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
tazzman schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 00:41:
Hier een paar snelle edits van mijn recente trip naar Japan voor het afscheid van de F-4 Phantom. (De RF-4Es gaan er allemaal in Maart 2020 uit en de laatste F-4EJs gaan een jaar later naar de sloop).
tazzman schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 00:41:
Gave foto's van een prachtig toestel. Alleen jammer je ze steeds minder ziet vliegen
Toevallig kwam ik een paar dagen terug een mooi filmpje op youtube tegen, ook van de Japanners .
nustys schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:21:
Vandaag is er wederom een 'Queen of the Skies' naar de eeuwige jachtvelden gevlogen. Deze keer was het de beurt aan de PH-BFI. Op deze foto gaat ze heel erg snel 'los' vanaf de Polderbaan op weg naar Teruel in Spanje.
Een dagje vliegtuigjes kijken op Wellington en (voor mij) nieuwe plekjes proberen. Helaas gooide het weer wat roet in het eten (door eerst de wind te laten draaien, waardoor we van RWY 34 naar RWY 16 gingen juist toen ik mijn Air Chathams CV580 wilde knippen dus die hebben we mooi gemist.. en door dan van mooi zonnig maar eens flink dicht te gaan trekken. Blegh).
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
@tazzman Ja, ze staan er op. Maar heel spectaculair is het niet. Voor echt mooie foto's moet je toch naar beter licht, andere hoeken en/of uitsneden kijken.
@nustys Weer het gebruikelijke niveau. Super platen. Vooral die 2e spreekt me heel erg aan maar hij had van mij wel iets wijder gekaderd mogen worden. Tips zitten nu wel erg tegen het randje aan.
Zelf post ik hier niet zo vaak maar op weg naar wintersport even een tussenstop gemaakt in het Sinsheim Technik Museum. Wat een mooi speelgoed hebben ze daar staan . Waaronder ook een Tupolev Tu-144 die je heel mooi van alle kanten kunt bekijken. Dit vond ik erg mooie hoek. Russisch knip- en plakwerk. En dat heeft Mach 2 gevlogen
Tja kan d'r weinig anders van maken daar.... spectaculair hoeft het ook niet altijd te zijn, en op bepaalde velden heb je gewoon meer mogelijkheden dan op andere velden.
Is dit beter dan?
[Voor 17% gewijzigd door tazzman op 08-03-2020 05:38]
Heb van de week wat foto's bewerkt. Deze vond ik ook wel cool. Dit keer de echt Concorde ipv die Russische copy cat ;-) Wel jammer dat iemand het deurtje open heeft laten staan.
@tazzman : werk je op zoβn boot? Anders heb je niet snel de kans om zoβn vette plaat te schieten!
Nee, als je daar aan het werk ben mag je absoluut geen camera in je handen hebben - je moet je dan echt 200% concentreren op wat je aan het doen bent, anders gebeuren er ongelukken.
Ik heb de mazzel gehad om meerdere keren een paar dagen op verschillende vliegdekschepen te mogen zijn tijdens operaties in de Golf (Iraqi Freedom).
Tja kan d'r weinig anders van maken daar.... spectaculair hoeft het ook niet altijd te zijn, en op bepaalde velden heb je gewoon meer mogelijkheden dan op andere velden.
Gisteren kwam het nieuws dat alle resterende KLM 747's er deze maand nog uit gaan.............
Vanochtend maar gelijk naar het veld gegaan om te kijken wat er nog vloog.
Eerder deze week ging de PH-BFH al naar de sloop.
Gelukkig vliegt deze schoonheid van MartinAir Cargo ook nog steeds rond.
@sys64738 volgende keer even zwaaien, Sinsheim ligt hier om de hoek.
Prachtig museum inderdaad. Overigens in Speyer (30 km verderop) ligt deel II van het techniek museum en daar staat deze 747 van LH. Even een copy-paste-plaatje:
@Jolke Oh das wel leuk. Voor mij is het 5 uur rijden en ik zou nog wel eens terug willen zonder kindren ;-)
Ja ik weet dat Speyer ook bestaat maar dat paste niet in de planning. Die 747 staat lekker scheef inderdaad maar die Concorde en Tu-144 staan ook niet echt recht
Waar gaat de PH-BFY nu heen? Dat toestel is nog niet zo heel oud..
Jammer dat we deze mooie blauwe 747βs niet meer gaan zien.
Als de luchtvrachtmarkt op stoom komt, wordt ze wellicht omgebouwd tot freighter, aan de andere kant, er zijn al 747's en A380's gesloopt die veel minder oud zijn. Ze is tenslotte ook alweer 18 jaar oud.
Of, als de brandstofprijs laag blijft wordt ze wellicht weer gereactiveerd.
[Voor 3% gewijzigd door Niekleair op 30-03-2020 01:37]
Complimenten, ik heb bewondering voor je creativiteit in composities en de locaties waar je soms staat.
Nu we toch in de mood zijn van de klassieke dames: ik herinner me een foto van een plotseling opduikende 747, inclusief vee-in-de-wei en Euromast(!). Laat die nog eens zien?
Aan jouw nummer 1 te zien stonden er zondag op de IJweg nog veel meer fotografen de Elfjes op te wachten.
Ik ben daar afgelopen dag voor het eerst geweest en stond precies goed toen N513SN opnieuw langskwam:
En nav nrs. 5 en 6: het is al weer even geleden dat er meerdere (McDonnell-)Douglas kisten op het Romeo-platform stonden.
De laatste keer, op een hele mooie elfde-van-de-elfde in 2014:
Complimenten, ik heb bewondering voor je creativiteit in composities en de locaties waar je soms staat.
Nu we toch in de mood zijn van de klassieke dames: ik herinner me een foto van een plotseling opduikende 747, inclusief vee-in-de-wei en Euromast(!). Laat die nog eens zien?
En nog een oudje uit 2010 gevonden. Het betreft de BFN voor de liefhebers.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details