• nustys
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Jolke schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 06:45:
Volgende keer dat je in Frankfurt bent, even zeggen, @nustys, dan kom ik ook even langs. :)
Wilco d:)b
FeareX schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:54:
[...]

Ik reageer hier nooit, maar vind het wel een mooi topic om te volgen. Ik zie je foto's graag voorbij komen @nustys , vooral deze met condens en alle kleuren erin zijn echt prachtig!

Is het vliegtuigspotten iets wat je dagelijks/wekelijks doet? Want je hebt al een aardige verzameling zo te zien!
Dank U d:)b
Alleen als het licht goed is ga ik O-)
Dus vaak rij ik gewoon weer weg.... :S

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nustys
Non-ND-wingtip-vortex-sun-crossing @1200mm 1/8000 F/13 8)

AJ2A3851aa by nustyR, on Flickr

Acties:
  • +6Henk 'm!

• nustys
Sneller dan je schaduw vliegen 8)

AJ2A3927 by nustyR, on Flickr

Acties:
  • +9Henk 'm!

• nustys
Je staat te wachten op een paar Dakota's bij vliegveld Wiesbaden, krijg je dit voor de lens :o

AJ2A6083 by nustyR, on Flickr

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:58
nustys schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:22:
Je staat te wachten op een paar Dakota's bij vliegveld Wiesbaden, krijg je dit voor de lens :o

[Afbeelding]AJ2A6083 by nustyR, on Flickr
Vind ik wel een van de mooiste liveries.

• Yvesss
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-05 19:08
nustys schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:22:

[Afbeelding]AJ2A6083 by nustyR, on Flickr
Eindelijk je gewilde 600mm? Ik neem aan dat je van de hier en daar aangeboden aanbieding gebruikt hebt gemaakt? Lekker, hoor.

• nustys
Yvesss schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:50:
[...]

Eindelijk je gewilde 600mm? Ik neem aan dat je van de hier en daar aangeboden aanbieding gebruikt hebt gemaakt? Lekker, hoor.
Inderdaad eindelijk de update. De mk3 schijnt net zo scherp te zijn maar werkt slecht met converters.....Dus is het de mk2 geworden die 6K goedkoper is 8) Nu nog aan die littekens werken waar die linkernier ooit zat ;)

• Yvesss
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-05 19:08
nustys schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:09:
[...]

Inderdaad eindelijk de update. De mk3 schijnt net zo scherp te zijn maar werkt slecht met converters.....Dus is het de mk2 geworden die 6K goedkoper is 8) Nu nog aan die littekens werken waar die linkernier ooit zat ;)
Gefeliciteerd ermee. Met die nier zal het wel goed komen. Zeker met jouw stijl is elke extra millimeter on target welkom.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• nustys
Vanmorgen best wel vroeg :Z Door een runway-change kon ik een half uur langer blijven liggen dan aanvankelijk de planning was 8)

AJ2A8158a by nustyR, on Flickr

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nustys
Gaat helemaal fout, ik post alleen nog maar Dreamliners 8)7

AJ2A1021 by nustyR, on Flickr

Acties:
  • +4Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er zijn te weinig warbirds in dit topic!

Het is al eerder gezegd, maar de vliegende collectie van het Imperial War Museum in Duxford is zeker de moeite waard als je van ouder spul houdt.

Helaas was het zaterdag prutweer met slecht licht, en hielp een gebrekkige autofocus ook niet mee maar toch:

En sommige kisten hebben een eigen verhaal.
De Mk 1a Spit hieronder is in 1986 uit het strand bij Calais opgegraven en vliegt sinds 2014 weer nadat het toestel zo goed als opnieuw is opgebouwd met de hand.

Voor de liefhebbers van niet-straalaangedreven spullen is er geen mooier gezicht Γ©n gehoor dan een flinke formatie in de lucht - aan het einde van elke airshow is de Balbo formation waar alles wat luchtwaardig is meevliegt.

Eind september staat de volgende rit weer op de agenda, maar dan met een nieuwe lens die niet met de hand hoeft worden ingesteld >:)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SemW
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-05 22:04

EOS 1000D, Canon 18-55mm, Canon 75-300mm

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:11

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Mogen RC vliegtuigen hier ook onder vallen?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• nustys
Ja, leuk d:)b

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:36
nustys schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:48:
Gaat helemaal fout, ik post alleen nog maar Dreamliners 8)7

[Afbeelding]AJ2A1021 by nustyR, on Flickr
Tja, sinds de queen eruit gaat, moet er een vervanging komen. :)

• nustys
Gisterenavond was het weer zo ver net over de grens in Belgie; Sanicole Sunset Show 8)

AJ2A5100 by nustyR, on Flickr

• harmageddon
  • Laatst online: 27-05 21:56
nustys schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:51:
Gisterenavond was het weer zo ver net over de grens in Belgie; Sanicole Sunset Show 8)

[Afbeelding]AJ2A5100 by nustyR, on Flickr
Stond vlak achter je volgens mij.

Met name Otto was bijzonder gaaf om te zien!
Jammer dat de stratofortress maar 1x een fly-by deed. Had het geluid nog wel een keer willen horen :)

Edit: en ff commentaar op je foto: goddamn heb je weer goed voor elkaar!

[Voor 10% gewijzigd door harmageddon op 14-09-2019 20:28]

DeepRadio The best in house&dance!

• nustys
harmageddon schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:22:
[...]

Stond vlak achter je volgens mij.
, files en hopeloze wegomleidingen nabij
Met name Otto was bijzonder gaaf om te zien!
Jammer dat de stratofortress maar 1x een fly-by deed. Had het geluid nog wel een keer willen horen :)

Edit: en ff commentaar op je foto: goddamn heb je weer goed voor elkaar!
Thanks πŸ‘ŠπŸ» Helaas had ik het niet zo heel erg goed voor elkaar.
Ik heb door te laat wegrijden uit Rotterdam ( 1515 notabene ), files en kansloze wegomleidingen nabij de airshow alle Boeings gemist..... 🀐
B52 en B17 volledig gemist, de Osprey en de E3-Sentry zagen we in de verte 😳😡😒

• harmageddon
  • Laatst online: 27-05 21:56
nustys schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:39:
[...]

Thanks πŸ‘ŠπŸ» Helaas had ik het niet zo heel erg goed voor elkaar.
Ik heb door te laat wegrijden uit Rotterdam ( 1515 notabene ), files en kansloze wegomleidingen nabij de airshow alle Boeings gemist..... 🀐
B52 en B17 volledig gemist, de Osprey en de E3-Sentry zagen we in de verte 😳😡😒
Balen :( mijn broer en ik zijn om half 3 weggereden uit Hilversum. Kwamen we bij parkeerveld A uit, helemaal niemand. Was wel ingedeeld met hekken maar verder afgesloten. Dus doorgereden naar het vliegveld en konden gewoon daar parkeren gelukkig. Heel raar... Denk dat we om kwart over 5 op het terrein waren.

DeepRadio The best in house&dance!

• memphis

memphis

Sportfotograaf Huub Keulers was er ook en heeft een paar plaatjes op zijn FB gezet:

https://www.facebook.com/huubkeulers.fotografie

• nustys
memphis schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:51:
Sportfotograaf Huub Keulers was er ook en heeft een paar plaatjes op zijn FB gezet:

https://www.facebook.com/huubkeulers.fotografie
Wat is die goed in sport hΓ© >:) :*)

• memphis

memphis

Ik volg hem al een tijdje en heb hem ook al eens de uitdaging gegeven om bij ons bij het modelracen te komen. De afspraak staat er maar hij moet er wel de tijd en zin voor hebben, hij is nog wel 1 van de weinige pro's die ook dingen zonder vergoeding doet (al is het meestal wel voor een test of een uitdaging).

Maar wel superscherpe foto's, uiteraard geloof ik ook dat het ook een kwestie van apparatuur is.

• nustys
Je gaat naar de paradropping op de Ginkelse heide. Met de fiets vanwege de drukte en dan erachter komen dat 200mm best wel weinig is.

AJ2A0237a by nustyR, on Flickr

Dan is 600mm toch een stuk beter.

AJ2A5404 by nustyR, on Flickr

Soms kan je het beste gewoon thuis blijven met 1200mm :)

AJ2A4776 by nustyR, on Flickr

• Coolyo_Lars
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-05 16:49
Ga je naar de paradropping op de Ginkelse heide. Met de fiets vanwege de drukte en dan kom je erachter dat 500mm toch wel genoeg is. ;) >:)

Nee geintje echt wel gave fotos die mooncrossings probeerde het zelf ook bij de ginkel maar lukte niet echt. Whats your secret?

Hier dan maar een paar van mij van de herdenking van mission Market Garden:

Nikon D7200 | Nikon 18-55 | Nikon 55-200 | Sigma 50-500

• nustys
Coolyo_Lars schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:10:
Ga je naar de paradropping op de Ginkelse heide. Met de fiets vanwege de drukte en dan kom je erachter dat 500mm toch wel genoeg is. ;) >:)

Nee geintje echt wel gave fotos die mooncrossings probeerde het zelf ook bij de ginkel maar lukte niet echt. Whats your secret?

Hier dan maar een paar van mij van de herdenking van mission Market Garden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lol, voor mijn gevoel gingen er 1000 para's en 8 x Hercules voor de maan langs als je aan de andere kant stond :o ;)

Al een paar jaar zit dit schot in mijn hoofd. De Orange Pride taking off met de zon precies in je rug op een natte baan. Gisterenavond was het zo ver. Kan het nog beter ? Ja hoor, nog meer water op de baan en daardoor minder 020 op de achtergrond 8) O-)

AJ2A3244aa by nustyR, on Flickr

• nustys
Zaterdag 28 sep, Schiphol runway 27. VQ-BVR AirBridgeCargo 747-8f
Deze landing was ik aan het filmen met 1200mm. Tijdens het filmen dacht ik dat het wel een mooie foto zou kunnen opleveren. Met 2 handen camera en lens beet houden op 4 meter hoogte en dan de de scherpte proberen bij te regelen valt best wel tegen. Toen de autofocus eraf ging tijdens het filmen was ik alleen maar blij, ik kon weer foto's maken :9 :)

AJ2A1090 by nustyR, on Flickr

• upclocker
nustys schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:21:
Deze landing was ik aan het filmen met 1200mm. Tijdens het filmen dacht ik dat het wel een mooie foto zou kunnen opleveren. Met 2 handen camera en lens beet houden op 4 meter hoogte en dan de de scherpte proberen bij te regelen valt best wel tegen. Toen de autofocus eraf ging tijdens het filmen was ik alleen maar blij, ik kon weer foto's maken :9 :)

[Afbeelding]AJ2A1090 by nustyR, on Flickr
Wow, hele gave plaat! Ga je die filmpjes ook posten hier?

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb geen commentaar op voorgaande foto's behalve zoals altijd bij nustys... Bravo :D :).

Zelf vandaag even de camera meegenomen in de flightbag en toen het even rustig was een plaatje geschoten van deze Cathay A350-900 (waarschijnlijk Dublin - Hong Kong of Manchester - Hong Kong). "Slechts" op 105mm :P.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nieuwe lens, nieuwe kansen.
Ik heb 3 dagen voor vertrek een Tamron 150-600 G2 gehaald, en dit was dus eigenlijk de eerste keer op pad.

Battle of Britain Airshow, 21/22 September - Duxford Imperial War Museum

4x Hawker Hurricane Mk.1(a &b)

Replica's van WW1 - Sopwith Triplane & Fokker Dr.1 in mock air combat

De enige, originele, vliegende De Havilland DH9 ter wereld met origineel, gerestaureerde Puma motor.

Mocht je belangstelling hebben, deze P-51D / Mustang IV is te koop.
Slechts $2.1 Miljoen...

FM-2 Wildcat in Fleet Air Arm markeringen - en eigenlijk dezelfde motor als in een Dakota.
Lekker pruttelgeluid.

Spitfires genoeg natuurlijk, dus hier is Mk.1a N3200 weer in de oorspronkelijke kleuren van 19 Sqn wat op Duxford gestationeerd was tijdens de evacuatie van Duinkerken in 1940.

Stukje evolutie in beeld.
Van onder naar boven:
2x Mk.Vb - eigenlijk een verbeterde MkI met een Merlin 45 erin geschoenlepeld, en voor betere wendbaarheid de 'clipped wing' in het midden.
Top: FR Mk.XVIII (18), zo'n beetje het einde van de oorlog. Nu zit er een Griffon in die 2x zo sterk is als de oorspronkelijke Merlins. Draait de andere kant uit, en zoveel koppel dat een grotere staartvin hard nodig was.

Er stond aardig wat dwarswind op zaterdag, en dat maakte het voor sommigen wat lastig bij de landing.

spitfire MkIXc AB910. De oer-Spitfire waar de Duxford collectie mee begonnen is.

De zondag was nogal wat minder weer, maar desondanks geschikt om wat meer 'sfeer & indruk' te geven.

Dit jaar is het 60 jaar geleden dat de film 'Battle of Britain' werd opgenomen op Duxford.
De displays werden begonnen met een 'aanval' van vier Buchon Messerschmitts - een bf109 licentiebuild uit Spanje met een Merlin.
En dat moet natuurlijk afgeslagen worden, dus een scramble, met de bijbehorende luchtgevechten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• nustys
Ik maak er even een 747- post van 8)

1

AJ2A5431 by nustyR, on Flickr

2

AJ2A5436 by nustyR, on Flickr

3

AJ2A7628a by nustyR, on Flickr

4

AJ2A3590 by nustyR, on Flickr

5

AJ2A3777 D-ABYM by nustyR, on Flickr

6

AJ2A8045a by nustyR, on Flickr

7

AJ2A2862 by nustyR, on Flickr

8

AJ2A3283a by nustyR, on Flickr

9

AJ2A5749 by nustyR, on Flickr

10

AJ2A8582a by nustyR, on Flickr

11

AJ2A5032 N401KZ by nustyR, on Flickr

12

AJ2A7992 by nustyR, on Flickr

13

AJ2A4195 by nustyR, on Flickr

14

AJ2A3519a (2)a by nustyR, on Flickr

15

AJ2A3585 by nustyR, on Flickr

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:27
WoW, ik post geen foto’s, maar wilde jullie allemaal heel erg bedanken voor de fantastische plaatjes! Ga door!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• nljordi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-12-2019
Zal me eerst even wat voorstellen. Jordi 26 jaar, hier en daar wat aan het oefenen met fotografie. zo ook afgelopen vakantie in Rhodos waarbij ik vanaf het balkon de vliegtuigen bijna kon aanraken. Daarom wat geprobeerd qua foto's.
Vind ze zelf wel aardig gelukt, maar in vergelijking met de pracht foto's van jullie is het niks haha maar wilde het toch delen met jullie voor evt tips etc.
Lens die ik gebruikt heb is een Tamron 18-270 op mijn Nikon body D7200

1
DSC_5977 by jordi b, on Flickr

2
DSC_5953 by jordi b, on Flickr

3
DSC_5943 by jordi b, on Flickr

4
DSC_5892 by jordi b, on Flickr

5
DSC_5801 by jordi b, on Flickr

6
DSC_6326 by jordi b, on Flickr

[Voor 4% gewijzigd door nljordi op 28-10-2019 13:55]

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
De laatste is wel een lekker moody shot. Voor de rest van de foto's, er is weinig anders op te zien dan de vliegtuigen, dus ik zou zeggen, snij ze dan ook mooi bij zodat het vliegtuig centraal staat. Er zijn situaties waarin je ruimte voor of achter het toestel wilt laten om richting te geven aan een foto, maar in jou shots zou ik focussen op de vliegtuigen, gewoon lekker centraal.

• nustys
nljordi schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:21:
Zal me eerst even wat voorstellen. Jordi 26 jaar, hier en daar wat aan het oefenen met fotografie. zo ook afgelopen vakantie in Rhodos waarbij ik vanaf het balkon de vliegtuigen bijna kon aanraken. Daarom wat geprobeerd qua foto's.
Vind ze zelf wel aardig gelukt, maar in vergelijking met de pracht foto's van jullie is het niks haha maar wilde het toch delen met jullie voor evt tips etc.
Lens die ik gebruikt heb is een Tamron 18-270 op mijn Nikon body D7200

1
[Afbeelding]DSC_5977 by jordi b, on Flickr

2
[Afbeelding]DSC_5953 by jordi b, on Flickr

3
[Afbeelding]DSC_5943 by jordi b, on Flickr

4
[Afbeelding]DSC_5892 by jordi b, on Flickr

5
[Afbeelding]DSC_5801 by jordi b, on Flickr

6
[Afbeelding]DSC_6326 by jordi b, on Flickr
Welkom aan boord Jordi.
Die laatste foto heeft 'mooi licht' _/-\o_ Vind ik persoonlijk belangrijk voor een geslaagde foto.
De andere foto's kan je best wel interessanter maken door heel veel lucht weg te snijden ;)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Hi @nljordi :) Zoals anderen ook al zeiden, kun je nog wel wat winnen door je platen wat bij te snijden zodat de vliegtuigen wat meer in de spotlight staan. Je laatste foto heeft een lekker sfeertje! :)

Zou je wel je foto's willen verkleinen? We hanteren hier een maximum van 800px breed. Uiteraard mag je linken naar een grotere versie, maar op die manier houden we het ook leuk voor mensen die het forum, bijvoorbeeld, mobiel bekijken.
Zelfde overigens voor @alt-92 :)

[Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 23-10-2019 12:01]

Ticking away, the moments that make up a dull day

• nljordi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-12-2019
Propane schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:50:
De laatste is wel een lekker moody shot. Voor de rest van de foto's, er is weinig anders op te zien dan de vliegtuigen, dus ik zou zeggen, snij ze dan ook mooi bij zodat het vliegtuig centraal staat. Er zijn situaties waarin je ruimte voor of achter het toestel wilt laten om richting te geven aan een foto, maar in jou shots zou ik focussen op de vliegtuigen, gewoon lekker centraal.
Bedankt allen voor de opbouwende kritiek. Snap inderdaad wat je bedoelt. volgende keer neem ik dat mee. Had er bij deze eerste post niet bij stilgestaan om ze op 800px te plaatsen. zal dit van de week even doen wanneer ik op de computer zit ipv telefoon.

gr

• nustys
Vanwege het naderende afscheid 'jaag' ik steeds vaker en gericht op 'The Queen of the Skies', het vliegtuig der vliegtuigen.

Zaterdag 26-10 was het weer zo ver, maar liefst 8 'dames' kwamen bankend voor de lens langs 8)

8 x 747 banking by nustyR, on Flickr

• Jolke
Heeft iemand nog een paar foto's kunnen nemen die niet tegen de zon in waren. Tenenkrommend dit filmpje op NOS gezien:

https://nos.nl/video/2308...uwarden-supersonisch.html

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:07
Had wel medelijden met de fotografen bij de ceremonie zelf toen het schuim er overheen gespoten werd :/

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:52
jip_86 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:21:
Had wel medelijden met de fotografen bij de ceremonie zelf toen het schuim er overheen gespoten werd :/
Inderdaad, het was helaas een foutje van de Brandweer. Toen ze paraat stonden voor de ceremonie werden ze opgeroepen voor een (nood)landing van een F16 met rook in de cockpit. Een (of twee) zijn toen overgeschakeld op schuim. Eenmaal weer terug vergeten de schakelaar om te zetten.

α΄˜α΄ α΄α΄œα΄›α΄˜α΄œα΄›

• nustys
Jolke schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:31:
Heeft iemand nog een paar foto's kunnen nemen die niet tegen de zon in waren. Tenenkrommend dit filmpje op NOS gezien:

https://nos.nl/video/2308...uwarden-supersonisch.html
Ik snap echt niet dat je voor één kist daarheen gaat. Je weet dat die één flyby doet en vervolgens land. Ik vind dat 5 uur autorijden en al die tijd daar wachten echt de moeite niet waard. Pak ze dan als er meerdere kisten operationeel zijn en op / of luchtmachtdagen, dan krijg je tenminste 'waar 'voor je geld.
Just my Γ§ivi' 2 cents 8)

• nustys
Het nieuwe speeltje van Etihad kwam gisteren op Schiphol.

AJ2A5690aaaa by nustyR, on Flickr

• Niekleair
  • Laatst online: 24-04 01:04
Van de zomer een dagje wezen vliegtuigspotten op Vancouver Airport. Helaas zijn mijn foto's van de A340 net niet scherp genoeg om hier te plaatsen; maar gelukkig zetten ze ook een "Queen" in, waar de foto's best aardig van gelukt zijn.

British Airways zet ook hun 747 met classic paintjob regelmatig in deze kant op; helaas is het al donker als ze aankomen. En in de zomer vliegen ze met een A380.

[Voor 15% gewijzigd door Niekleair op 13-11-2019 00:56]

[img]error.jpg[/img]

• Niekleair
Een andere bezoeker op YVR (Vancouver international airport, voor de niet ingewijden) waar ik erg blij van werd:

TF-Fir, de 757 van Icelandair in de prachtige special livery.

[img]error.jpg[/img]

• nustys
Heel langzaam kan ik soms wennen aan een 2-motorige toekomst, met de nadruk op heel soms.
Foto's gemaakt in de laatste week van oktober en de eerste week van november ( = altijd mooi licht ).

AJ2A1211 by nustyR, on Flickr

AJ2A5993 by nustyR, on Flickr

AJ2A7604 by nustyR, on Flickr

AJ2A4359b by nustyR, on Flickr

AJ2A6795a by nustyR, on Flickr

AJ2A6352 by nustyR, on Flickr

AJ2A8095a by nustyR, on Flickr

• nustys
Enkele reis scrapyard :o
Het werd nog even spannend vanwege een runway-change.
Het is mij toch nog gelukt om de BFG zonder tegenlicht ( en ook nog bankend ) te fotograferen
Vaarwel mooie dame ;w <3 :'(

AJ2A7447aa by nustyR, on Flickr

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 14:13

tazzman

a real boardmonkey

Hier een paar snelle edits van mijn recente trip naar Japan voor het afscheid van de F-4 Phantom. (De RF-4Es gaan er allemaal in Maart 2020 uit en de laatste F-4EJs gaan een jaar later naar de sloop).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• nustys
tazzman schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 00:41:
Hier een paar snelle edits van mijn recente trip naar Japan voor het afscheid van de F-4 Phantom. (De RF-4Es gaan er allemaal in Maart 2020 uit en de laatste F-4EJs gaan een jaar later naar de sloop).

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi, echt mooi d:)b

• upclocker
tazzman schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 00:41:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gave foto's van een prachtig toestel. Alleen jammer je ze steeds minder ziet vliegen :'(
Toevallig kwam ik een paar dagen terug een mooi filmpje op youtube tegen, ook van de Japanners .

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 16:04
nustys schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:21:

[Afbeelding]AJ2A1090 by nustyR, on Flickr
Wat een machtig mooie plaat zeg!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Jolke
@upclocker, mooi filmpje inderdaad. Maar zo jammer van de muziek! Ik wil juist het toestel horen. :/

• nustys
PH-BFI, vrijdag 27- dec 2019 laatste vlucht naar Teruel :'(

PH-BFI by nustyR, on Flickr

• nustys
Ik heb niks tegen blauwe lucht, maar in mijn favoriete foto's van 2019 kom je het wederom bijna niet tegen :P
Dat noem ik nou een geslaagd jaar.

best 2019 by nustyR, on Flickr

• nustys
Vandaag is er wederom een 'Queen of the Skies' naar de eeuwige jachtvelden gevlogen. Deze keer was het de beurt aan de PH-BFI. Op deze foto gaat ze heel erg snel 'los' vanaf de Polderbaan op weg naar Teruel in Spanje.

AJ2A2455 by nustyR, on Flickr

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Een dagje vliegtuigjes kijken op Wellington en (voor mij) nieuwe plekjes proberen. Helaas gooide het weer wat roet in het eten (door eerst de wind te laten draaien, waardoor we van RWY 34 naar RWY 16 gingen juist toen ik mijn Air Chathams CV580 wilde knippen dus die hebben we mooi gemist.. en door dan van mooi zonnig maar eens flink dicht te gaan trekken. Blegh).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Jolke
Ik dacht dat plaatje 4 en 5 (van onderaf geteld) één foto was. :o :+

• nustys
AJ2A1319aaa by nustyR, on Flickr

AJ2A1168b by nustyR, on Flickr

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 20:35

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@tazzman Ja, ze staan er op. Maar heel spectaculair is het niet. Voor echt mooie foto's moet je toch naar beter licht, andere hoeken en/of uitsneden kijken.

@nustys Weer het gebruikelijke niveau. Super platen. Vooral die 2e spreekt me heel erg aan maar hij had van mij wel iets wijder gekaderd mogen worden. Tips zitten nu wel erg tegen het randje aan.

Zelf post ik hier niet zo vaak maar op weg naar wintersport even een tussenstop gemaakt in het Sinsheim Technik Museum. Wat een mooi speelgoed hebben ze daar staan _/-\o_ . Waaronder ook een Tupolev Tu-144 die je heel mooi van alle kanten kunt bekijken. Dit vond ik erg mooie hoek. Russisch knip- en plakwerk. En dat heeft Mach 2 gevlogen :X

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +4Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

sys64738 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:12:
@tazzman Ja, ze staan er op. Maar heel spectaculair is het niet. Voor echt mooie foto's moet je toch naar beter licht, andere hoeken en/of uitsneden kijken.
Tja kan d'r weinig anders van maken daar.... spectaculair hoeft het ook niet altijd te zijn, en op bepaalde velden heb je gewoon meer mogelijkheden dan op andere velden.

Is dit beter dan?

[Voor 17% gewijzigd door tazzman op 08-03-2020 05:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@tazzman Yep. Dit is veel beter. Iets te krap qua kadering maar verder fijne plaat.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@sys64738 : wat een gaaf perspectief zeg!

@tazzman : werk je op zo’n boot? Anders heb je niet snel de kans om zo’n vette plaat te schieten!

Allebei echt vette foto’s in ieder geval! Ik heb geen plaatjes toe te voegen aan dit topic, maar kan erg genieten van jullie werk :)

Canon EOS R | Olympus OM-1

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@tazzman Oh. Deze is echt heel cool.

Heb van de week wat foto's bewerkt. Deze vond ik ook wel cool. Dit keer de echt Concorde ipv die Russische copy cat ;-) Wel jammer dat iemand het deurtje open heeft laten staan.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

@tazzman : werk je op zo’n boot? Anders heb je niet snel de kans om zo’n vette plaat te schieten!
Nee, als je daar aan het werk ben mag je absoluut geen camera in je handen hebben - je moet je dan echt 200% concentreren op wat je aan het doen bent, anders gebeuren er ongelukken.

Ik heb de mazzel gehad om meerdere keren een paar dagen op verschillende vliegdekschepen te mogen zijn tijdens operaties in de Golf (Iraqi Freedom).

• nustys
tazzman schreef op zondag 8 maart 2020 @ 05:25:
[...]

Tja kan d'r weinig anders van maken daar.... spectaculair hoeft het ook niet altijd te zijn, en op bepaalde velden heb je gewoon meer mogelijkheden dan op andere velden.

Is dit beter dan?

[Afbeelding]
BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRTTTTTTTTTTTTTTT, The sound of freedom _/-\o_

• nustys
Gisteren kwam het nieuws dat alle resterende KLM 747's er deze maand nog uit gaan.............
Vanochtend maar gelijk naar het veld gegaan om te kijken wat er nog vloog.

Eerder deze week ging de PH-BFH al naar de sloop.

Gelukkig vliegt deze schoonheid van MartinAir Cargo ook nog steeds rond.

• Jolke
@sys64738 volgende keer even zwaaien, Sinsheim ligt hier om de hoek. :)

Prachtig museum inderdaad. Overigens in Speyer (30 km verderop) ligt deel II van het techniek museum en daar staat deze 747 van LH. Even een copy-paste-plaatje:

(en ja, hij staat echt zo scheef :P )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Jolke Oh das wel leuk. Voor mij is het 5 uur rijden en ik zou nog wel eens terug willen zonder kindren ;-)

Ja ik weet dat Speyer ook bestaat maar dat paste niet in de planning. Die 747 staat lekker scheef inderdaad maar die Concorde en Tu-144 staan ook niet echt recht 8)

Acties:
  • +9Henk 'm!

• nustys
KL643 to JFK PH-BFW 16 maart 2020
Met functioneel tegenlicht gefotografeerd.
Omdat het toch al zo'n kudtweek is in 1920x977 beschikbaar.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• nustys
16 maart 2010 ; BFO take-off, BFY kijkt toe 😁😍

Acties:
  • +11Henk 'm!

• nustys
Eén van mijn fijnste mooncrossings 😍
Helaas niet zo goede kwaliteit.
Reken maar uit hoe ver deze dame vanaf de fotograaf vliegt om een beetje hetzelfde formaat als de maan in de foto te krijgen. 42 seconden later was ze bij mij in de buurt.

Slechts met 700mm geschoten op 19 aug 2016 PH-BFP.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb mijn windows achtergrond maar eens geupdate:

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Topicstarter
Vanmorgen de KL644 ex JFK. Zoiets gaan we niet vaak meer zien.
Toch maar even heen geweest om er nog een foto van te maken.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• nustys
Nog een paar dagen :'( :'(

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Derice schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:27:
Vanmorgen de KL644 ex JFK. Zoiets gaan we niet vaak meer zien.
...
Doet me denken aan dit verhaal:
https://edition.cnn.com/t...y-final-flight/index.html
was het wellicht die kist?

Β Β Β Mooie PlaatjesΒ Β Β 

• Jolke

@nustys, goed nieuws!

Acties:
  • +19Henk 'm!

• Derice
  • Niet online

Derice

Topicstarter
Vanmorgen de wekker gezet om nog één keer een KLM 747 in het vroege ochtendlicht te vangen.
Het was 't waard.

;w Queen of the Skies! :'(

Zondag de allerlaatste, KL686 uit MEX @ ~15:00.

[Voor 10% gewijzigd door Derice op 27-03-2020 11:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Derice schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:37:
Vanmorgen de wekker gezet om nog één keer een KLM 747 in het vroege ochtendlicht te vangen.
Het was 't waard.
[Afbeelding]

;w Queen of the Skies! :'(

Zondag de allerlaatste, KL686 uit MEX @ ~15:00.
Prachtige foto zeg :o

• Derice
  • Niet online

Derice

Topicstarter
Merci! :-)
Koud, maar het zo waard. Nu kon het nog...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Derice Schitterende plaat!

Acties:
  • +11Henk 'm!

• nustys
PH-BFW 28 maart 2020 als KL686 ergens boven Schiphol centrum tussen de wolken.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• nustys
Laatste meters voor de PH-BFY vanochtend 😒

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Derice
  • Niet online

Derice

Topicstarter

Mooie speech van de Captain op 15:35:
https://archive-server.li...ast-Mar-29-2020-1300Z.mp3

Voor de goede orde, ik heb ergens helemaal alleen in een recreatiegebied gestaan. Ver weg van de meute waar boetes aan uitgedeeld zijn.

[Voor 42% gewijzigd door Derice op 29-03-2020 19:19]

• martin484
  • Laatst online: 27-05 21:04
Merendeel van de 747’s zal richting de sloop op kerkhof gaan neem ik aan, maar...

Waar gaat de PH-BFY nu heen? Dat toestel is nog niet zo heel oud..

Jammer dat we deze mooie blauwe 747’s niet meer gaan zien.

[Voor 57% gewijzigd door martin484 op 29-03-2020 20:24]

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martin484
  • Laatst online: 27-05 21:04
nustys schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:42:
PH-BFW 28 maart 2020 als KL686 ergens boven Schiphol centrum tussen de wolken.

[Afbeelding]
Gave foto zeg πŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌπŸ‘ŒπŸΌ

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

• Niekleair
martin484 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:19:
Merendeel van de 747’s zal richting de sloop op kerkhof gaan neem ik aan, maar...

Waar gaat de PH-BFY nu heen? Dat toestel is nog niet zo heel oud..

Jammer dat we deze mooie blauwe 747’s niet meer gaan zien.
Als de luchtvrachtmarkt op stoom komt, wordt ze wellicht omgebouwd tot freighter, aan de andere kant, er zijn al 747's en A380's gesloopt die veel minder oud zijn. Ze is tenslotte ook alweer 18 jaar oud.

Of, als de brandstofprijs laag blijft wordt ze wellicht weer gereactiveerd.

[Voor 3% gewijzigd door Niekleair op 30-03-2020 01:37]

[img]error.jpg[/img]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
@martin484 @Niekleair: inhoudelijk over vliegtuigen praten kan beter in het topic in Vervoer :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +9Henk 'm!

• nustys
Als je ongelofelijk mooi bent verdien je het mooiste licht. De BFY op haar 'final approach'. :'(

De laatste 'Gear-down' voor de BFT.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• nustys
Je zou het bijna vergeten, maar dit Elfje ( N412SN ) van Western Global was zondag 29-3 ook nog op Schiphol.

Oh, en zaterdag kwam United met een dreamliner het goede voorbeeld geven.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• nustys
Vanochtend op de Aalsmeerbaan.

• Jolke
@nustys, waar gaan die 4 Queens op je laatste foto heen straks?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jolke
Ah, thnx, een topic dat ik nog helemaal niet kende!

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Derice
  • Niet online

Derice

Topicstarter
Vandaag eindelijk eens de tijd gehad/genomen om op MD-11 jacht te gaan.
Gelijk 2 op bezoek dus dat was leuk. :)

Een paar plaatjes:

#1: (teveel haze...)

#2:

#3:

#4:

#5:

#6:

#7:

#8:

Acties:
  • +11Henk 'm!

• nustys
1920x637 pixels van het mooiste wat er ooit bij KLM heeft gevlogen 😍😒

• el ix
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-04 22:31
nustys schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:54:
1920x637 pixels van het mooiste wat er ooit bij KLM heeft gevlogen 😍😒

[Afbeelding]
Complimenten, ik heb bewondering voor je creativiteit in composities en de locaties waar je soms staat.

Nu we toch in de mood zijn van de klassieke dames: ik herinner me een foto van een plotseling opduikende 747, inclusief vee-in-de-wei en Euromast(!). Laat die nog eens zien? :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• el ix
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-04 22:31
Derice schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:21:
Vandaag eindelijk eens de tijd gehad/genomen om op MD-11 jacht te gaan.
Gelijk 2 op bezoek dus dat was leuk. :)

Een paar plaatjes:
Van MD-11 plaatjes krijg ik nooit genoeg 8)

Aan jouw nummer 1 te zien stonden er zondag op de IJweg nog veel meer fotografen de Elfjes op te wachten.
Ik ben daar afgelopen dag voor het eerst geweest en stond precies goed toen N513SN opnieuw langskwam:

En nav nrs. 5 en 6: het is al weer even geleden dat er meerdere (McDonnell-)Douglas kisten op het Romeo-platform stonden.
De laatste keer, op een hele mooie elfde-van-de-elfde in 2014: :w

• MikelenniuM
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
*knip* past beter in het Vliegen, Techniek en achtergrond topic

[Voor 120% gewijzigd door MikelenniuM op 07-04-2020 08:29]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• nustys
el ix schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:02:
[...]

Complimenten, ik heb bewondering voor je creativiteit in composities en de locaties waar je soms staat.

Nu we toch in de mood zijn van de klassieke dames: ik herinner me een foto van een plotseling opduikende 747, inclusief vee-in-de-wei en Euromast(!). Laat die nog eens zien? :P

En nog een oudje uit 2010 gevonden. Het betreft de BFN voor de liefhebers.

Pagina: 1 ... 70 71 72 Laatste

Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee