Kwaliteit is relatief. De ene kijkt naar compositie, de ander naar de scherpte van de foto.
Soms wint het een 't van het ander. Uiteindelijk wil je natuurlijk beide 'spot on' hebben.
Dat is een combinatie van apparatuur en leerproces (de fotograaf). Ik kan ook ruk platen schieten met mijn gear, maar die donder ik meestal weg.
Beetje feedback qua compositie over jouw beelden.
#4 & 5: Kunnen opzich wel met het toetsel lager in beeld. Maar dan moet er boven wel iets 'gebeuren'.
Nu is het een leeg vak erboven. Dan kun je beter de foto zo croppen (uitsnijden) dat het toestel wat meer in het midden is gepositioneerd.
Dan klopt je compositie. Scherpte is dan het volgende waar je aan kunt werken.
#7 vind ik het leukste, qua compositie en aantrekkelijkheid van het beeld in het algemeen.
Er gebeurd van alles, vliegtuig dat gaat landen, kenmerkende toren op de achtergrond. Nog wat andere facetten van een vliegveld zijn in beeld.
Dat maakt die plaat nou veel leuker dan de overige '10.000 in een dozijn' foto's.
Als je die nog op 16:9 cropt, ben je nog wat loze ruimte boven/onder kwijt. Ziet ie er nog strakker uit.
#10 vind ik nog wel geslaagd vanwege de wolken op de achtegrond. Maakt het speelser.
Kist is wel nét iets te overbelicht naar mijn smaak. Met wit heb je dat nogal gauw.
De overige foto's vind ik niet heel spannend eerlijk gezegd, maar dat kan voor jou totaal anders liggen.
Als jij er blij mee bent dat je die 787's van de zijkant hebt, helemaal prima! :-)
Ik ben ook ooit zo begonnen met het verzamelen van foto's van vliegtuigen, tot de lol daar vanaf was en ik creatiever ben gaan fotograferen.
Bewerk je ze na?
Ik zie in je EXIF dat je op ISO 80 schiet? Er zit dan nog wel aardig wat ruis in.
Maar wel het soort ruis wat je met wat nabewerking eruit kunt krijgen.
Even Photoshop als voorbeeld, selecteer met de magic wand de lucht, en dan met Filter | Noise | Reduce Noise, heb je het zo weg. (Ik gebruik zelf de NIK Collection, werkt net ff wat fijner vind ik persoonlijk.
Verder kun je nog aan de slag met verscherpen in Photoshop, etc.
Dan pers je er net nog even wat meer uit.
Daarna kun je altijd nog eens overwegen of jou 't waard is om te upgraden naar een andere camera die je een andere kwaliteit levert.
Hoop dat je er iets aan hebt/mee kunt.

Vooral door blijven klikken! Al doende leert men.