Deze gast maakt hele mooie platensan.okk schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:28:
Voor de liefhebbers: Sun-n-Fun 2015
Wellicht al voorbij gekomen..?
Gister een dagje naar Dusseldorf gereden, het weer was een beetje wisselvallig. Niet al teveel te beleven maar wel een paar speciaaltjes in de pocket.
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Ai, ziet er ondanks het weer toch lekker uit en ik ben toch wel eventjes jaloers op die speciaaltjes.Flex schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 13:58:
[...]
Deze gast maakt hele mooie platen![]()
Gister een dagje naar Dusseldorf gereden, het weer was een beetje wisselvallig. Niet al teveel te beleven maar wel een paar speciaaltjes in de pocket.
De drang om nog een keer naar Düsseldorf te gaan is groter geworden en de jacht op die specials is geopend

Verwijderd
Paar leuke shots gezien. Zeker "Die Bolle14", top shots hoor !! Blijf vooral zo doorgaan.
Onderstaande shots zijn van gister avond aangezien Eva Air Hello Kitty er was. Toch laat ik deze hier express niet zien omdat hij voldoende is fotografeert door anderen.
Ik plaats alleen even de link aangezien ik geen Thumbnails heb op dit moment.
B-HUP - Cathay Pacific 747;
http://www.luchtvaartplez...uploads/2015/05/B-HUB.jpg
VQ-BIA - ABC 747;
http://www.luchtvaartplez...ploads/2015/05/VQ-BIA.jpg
PH-BVN - KLM 777 (New Livery);
http://www.luchtvaartplez...ploads/2015/05/PH-BVN.jpg
En erg netjes die foto's met dat zonlicht zo, nlqlimaxnl! Vind vooral die 777 erg mooi, maar dat komt met name door de livery
Ik ben vandaag voor het eerst erop uitgetrokken naar Schiphol met m'n nieuwe camera (D5300 met een 55-300mm lensje). Bij Schiphol heb ik een OV-fiets gehuurd en ben ik richting de Polderbaan gefietst, in de hoop daar de A380 te kunnen meepikken. Gelukkig stond daar een medespotter die zo vriendelijk was mij mede te delen dat deze niet op de Polder, maar op de Zwanenburgbaan zou gaan landen. Met een tempootje Usain Bolt dus de limiet van mijn OV-fiets getest (want ik had nog 20 minuten

Verder nog wat shots:

Tesla M3LR '21
Zeer fraai hoor, de Emirates A380 komt binnen tijdens een landingspiek en zal daardoor altijd de meest oostelijk baan kiezen, die landingspiek duurt ongeveer van 1300 tot 1340. Verwachtte landingstijd van hem is 1330, dus 9 van de 10 keer zal hij inderdaad op de Zwanenburg gaan als normaal als polder landen is. Maar je was zeker mooi op tijd zo te zien.Las Vegas schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:44:
Ik ben vandaag voor het eerst erop uitgetrokken naar Schiphol met m'n nieuwe camera (D5300 met een 55-300mm lensje). Bij Schiphol heb ik een OV-fiets gehuurd en ben ik richting de Polderbaan gefietst, in de hoop daar de A380 te kunnen meepikken. Gelukkig stond daar een medespotter die zo vriendelijk was mij mede te delen dat deze niet op de Polder, maar op de Zwanenburgbaan zou gaan landen. Met een tempootje Usain Bolt dus de limiet van mijn OV-fiets getest (want ik had nog 20 minuten), en gelukkig op tijd!
Ik heb nog even wat oude dingen opnieuw gedaan
De dag in kwestie heeft weinig introductie nodig, 11 november 2014 de dag van de farewell flights van KLM voor de MD-11
Ik was een van de gelukkige die een ticket had.
#1 Het verlaten van mijn vlucht, dat was vlucht nr 1.

#2 Hier de Grande Dame in al haar glorie tussen vlucht 1 en 2.

#3 De gelukkigen van vlucht aan het boarden.

#4 Tijdens de sunset kwam ook de laatste van de 3 vluchten ten einde en stonden de passagiers MD-11 letterlijk achter een hek om nooit meer passagiers mee te nemen.

Naast wat oude dingen ook iets nieuwer spul.
#5 Voor mij de eerste keer dat ik een Ethiopian zag, deze Dreamliner stond klaar voor lineup voor runway 18 op Frankfurt. Een absolute top luchthaven voor dit soort shots.

http://www.siae.fr/EN/TO-EXHIBIT/Why-exhibit.htm
Rechterkant het filmpje. Bij 35sec, wat is dat voor een helicopter?

Eens iets ouders dan een 747...Gemaakt tijdens de vliegshow op Oostwold afgelopen maandag.
Jeej wat moet hier nou staan. Flickr
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
AW-139 op Aberdeen Airport, gemaakt met Panasonic G6 & Panasonic 100-300mm Lens (300mm); camera stond op expression mode, dus ietwat te hardekleuren.

AS332L2 SAR op Aberdeen Airport

[ Voor 5% gewijzigd door Seesar op 29-05-2015 14:02 ]
T60P Widescreen
Verwijderd
Morgen gaat mijn vader na ruim 35 jaar piloot te zijn geweest voor de KLM, starten aan zijn laatste vlucht. Nou zou het ons geweldig lijken om foto's en filmpjes te verkrijgen van zijn start en landing.
Hij vertrekt morgen 15 juni om 10:00 naar Kaapstad, met vluchtnummer KL0597 en hij komt zaterdag 20 juni rond 10:30 aan op Schiphol met vluchtnummer KL0598.
Wie ow wie zou mij kunnen helpen?
Alvast heel erg bedankt!!!
Barbara
Mocht dit niet op de goede plek staan dan hoor ik het ook graag!!

Cloud ☁️
Gister avond de 100-400 eens uitgeprobeerd langs de polderbaan
Grappige foto's! Ik denk alleen dat de laatste 2 te sterk zijn bewerkt. Je ziet erg het vlieguig 'eruit' komen. Weet niet of dit de bedoeling was?

En als toetje mijn favo vliegtuig:

Tesla M3LR '21
Bij nummer 3 misschien iets te inderdaad, bij nummer 4 wel bewust voor gekozen om zo de onderkant te pakkenthomskipsp schreef op maandag 29 juni 2015 @ 18:56:
[quote]Downloader_NL schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:00:
Gister avond de 100-400 eens uitgeprobeerd langs de polderbaanniet geheel ontevreden maar op sommige plekken kan het beter
![]()
Grappige foto's! Ik denk alleen dat de laatste 2 te sterk zijn bewerkt. Je ziet erg het vlieguig 'eruit' komen. Weet niet of dit de bedoeling was?
Cloud ☁️
Ik heb zelf de laatste tijden weinig interessante vliegtuig foto's gemaakt. maar vanochtend/gisterochtend kreeg ik de vrij zeldzame kans om even aan boord van een Antonov AN-12 te klimmen. Zoals altijd wanneer je dit soort kansen krijgt had ik alleen mijn smartphone mee, maar ik heb toch geprobeerd om er iets van te maken

Zo'n kist, daar druipt het karakter vanaf
Verwijderd
Het is geen oude zooi, het heeft karakter geldt niet alleen voor oude auto's, maar ook voor vliegtuigen

Waarom is dat, dat kiezen voor de meest oostelijke baan? Ik dacht dat de Polderbaan juist gebruikt wordt voor die grote toestellen vanwege de lengte van deze baan en geluidsoverlast, maar dat is dus blijkbaar niet zo.Die Bolle14 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 00:44:
[...] de Emirates A380 komt binnen tijdens een landingspiek en zal daardoor altijd de meest oostelijk baan kiezen, die landingspiek duurt ongeveer van 1300 tot 1340. Verwachtte landingstijd van hem is 1330, dus 9 van de 10 keer zal hij inderdaad op de Zwanenburg gaan als normaal als polder landen is. [...]
Wat is dan een goede plek om te kijken? Positie 13? uit deze link http://www.scramble.nl/airfield-guide/schiphol
Gisteren een tijdje met een vriendin door gebracht op het fietspad langs de Polderbaan. Blijft een machtig gezicht al die landingen met sterke zijwind. Volgende keer neem ik mijn foto-toestel me en wil dan ook wel de A380 eens vastleggen
BTW vele mooie foto's in de topic zie ik voorbij komen...
Edit: ik ben zo af ten toe rond Schiphol geweest maar nog niet echt met serieuze aandacht....
Hieronder een kort overzicht van mijn incidentele bezoekjes...
1.

2.

@ Schiphol Airport by Erik Visser, on Flickr
3.

4.

5.

Amsterdam Schiphol Airport by Erik Visser, on Flickr
6.

Amsterdam Schiphol Airport by Erik Visser, on Flickr
7.

Schiphol @ Nite by Erik Visser, on Flickr
[ Voor 47% gewijzigd door EviZ op 18-07-2015 23:37 ]
Het heeft niets met het geluid/baanlengte te maken, maar puur uit de richting waar een toestel vandaag komt, Emirates komt vanuit het oosten, daarom wordt de meest oostelijke baan gekozen als er 2 in gebruik zijn. Dit scheelt de Luchtverkeersleiding een hoop gepuzzel natuurlijk met en kriskras door elkaar aan laten vliegen van verschillende kisten. Let wel, dit is geen 100% zekerheid, met nam voor kisten die naar China/Zuid-Oost Azië gaan. Bijvoorbeeld KLM tijdens de takeoff peak in de avond, tussen 21-22 uur, gaan meerdere KLM 777's naar die richting. Singapore, Maleisië en Taipei, terwijl zij in principe dezelfde kant op gaan verschilt het gewoon, per dag en per kist welke baan zij kiezen.EviZ schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 18:55:
[...]
Waarom is dat, dat kiezen voor de meest oostelijke baan? Ik dacht dat de Polderbaan juist gebruikt wordt voor die grote toestellen vanwege de lengte van deze baan en geluidsoverlast, maar dat is dus blijkbaar niet zo.
Als je naar Frankfurt zou gaan, kan ik je een ding zeggen en dat er geen pijl op te trekken is wie welke baan aangewezen krijgt zolang de kist maar binnen de gestelde regels zijn.
Persoonlijk zou ik voor positie 12 gaan, daar is een stukje geasfalteerd tussen de lampen van de Zwanenburgbaan, dan op het fietspad staan voor een sideon of tussen de lampen voor een headon.Wat is dan een goede plek om te kijken? Positie 13? uit deze link http://www.scramble.nl/airfield-guide/schiphol
Gisteren een tijdje met een vriendin door gebracht op het fietspad langs de Polderbaan. Blijft een machtig gezicht al die landingen met sterke zijwind. Volgende keer neem ik mijn foto-toestel me en wil dan ook wel de A380 eens vastleggen
Maar genoeg geouwehoer, tijd voor wat foto's van mijn kant.
#1 Early arrival voor de eerste van 2 Qatar A350 vluchten op Frankfurt, tijdens Pasen.

#2 Sunset panning op de polderbaan voor deze KLC jungle jet

#3 Ondanks een kapotte lens, dankzij me 2e lens toch nog wat moois op Narita kunnen maken, waaronder deze Alitalia 777

#4 Puur een foto voor de lol op Frankfurt, zeer belangrijke afkorting tijdens de warme zomerdagen

#5 Een van mijn meest recente foto's ABC 747-8 lining up for runway 27 tijdens sunset.

En inderdaad er komt hier weer aardig wat moois voorbij de laatste tijd.
Vooral nummer twee vind ik gaaf, met dat licht! Maar in een is het licht ook niet verkeerd. In drie vind beide personen fraaie toevoeging aan het beeld.
Afgelopen zondag langs een drietal plekken rond Schiphol (begin Zwanenburgbaan, viaduct over de Hoofdvaart/Hoofdweg en fietspad langs Polderbaan) gestaan en foto's geschoten. Ik had alleen de Nikkor 70-300 (op een Nikon D610) mee. Daar kon ik aardig mee uit te voeten, maar soms toch wel wat millimeters te kort voor details uit te lichten en soms was 70mm nog te veel om een vliegtuig er van de zijkant goed op te krijgen. Ik vond het leuk om weer te doen en ga zeker nog terug. Het is nog een beetje zoeken voor de echte goede standpunten en focuspunten en wat kieskeuriger worden met de toestellen die ik fotografeer. Weer is ook nog wel een puntje....ondanks dat het niet warm was en 's ochtends had geregend was er wel veel beweging in de lucht.
1. viaduct over de Hoofvaart/Hoofdweg

Aviation by Erik Visser, on Flickr
2. begin Zwanenburgbaan

3. fietspad langs Zwanenburgbaan

4. fietspad lang Polderbaan

5. fietspad langs Polderbaan

6.

En voor wie het leuk vind, meer https://www.flickr.com/photos/eviznl/sets/72157656019916346
Zal vandaag of morgen ook nog wel wat aangevuld worden.
Ik zou deze iets dichter om het vliegtuig croppen, er zit nu nog aardig veel ruimte (dead space) erom heen.EviZ schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:21:
4. fietspad lang Polderbaan
[afbeelding] Aviation by Erik Visser, on Flickr
Hetzelfde geld voor deze, naar verhouding meer gras dan vliegtuig.6.
[afbeelding]
En voor wie het leuk vind, meer https://www.flickr.com/photos/eviznl/sets/72157656019916346
Zal vandaag of morgen ook nog wel wat aangevuld worden.
Bij onderstaande foto ook veel dead space maar de reden lijkt me duidelijk
Waarschijnlijk mijn beste shot tot nu toe.

Wel jammer dat de stijl van je watermerk afbreuk doet aan het geheel. En werk het vlekje links op de foto nog even weg.
[ Voor 24% gewijzigd door breinonline op 25-07-2015 22:46 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Zo die had ik even gemist, danku. Watermerk is overdreven dat ben ik met je eens, maar daarom staat ie altijd in een hoek, normaal doe ik ook iets minder opacity, maar ik ga het wat netter doen in het vervolg.breinonline schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:45:
![]()
Wel jammer dat de stijl van je watermerk afbreuk doet aan het geheel. En werk het vlekje links op de foto nog even weg.
@ Flex: Altijd leuk die Qatar 787
@ Die Bolle14: Die A350, geweldig. Hoop hem volgende week ook te zien als ik zelf naar Frankfurt ga!
Die panning shot is ook tof, die techniek wil ik ook nog graag onder de knie krijgen.
@ EviZ: Mooie shots! Iets meer crop mag nog wel hier en daar, maar dat is al genoemd. Vind vooral 3 leuk!
Ik ben afgelopen nacht teruggekomen uit Londen, en daar heb ik mij bijzonder goed vermaakt met al het luchtgeweld wat daar de revue passeert.
Ben nog druk bezig met filteren en editten, maar heb al wel wat dingen eruit laten rollen. Wellicht niet naar ieders smaak, maar over smaak valt niet te twisten zeggen we dan maar

Tesla M3LR '21
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Ik zit al een tijdje in dit topic te gluren, en ik krijg er maar geen genoeg van..
Zelf woon ik onder één van de departure routes van schiphol en komt er heel wat overgevlogen.
Nu wil ik eigenlijk ook af en toe wat vliegtuigfoto's gaan maken, maar bij mij vliegen ze iets te hoog (FL150-FL200). Dus het plan is om maar eens naar Schiphol te gaan.
Ik ben er al meerdere keren geweest, ook een keer bij LVNL, maar nooit echt om naar vliegtuigen te kijken.
Nu is mijn vraag aan jullie: waar moet ik beginnen?
Welke spottersplekken zijn het beste bereikbaar? Welke camera gear moet ik hebben? Welke andere apparatuur moet ik hebben?
De camera gear die ik nu heb is als volgt:
Canon 600D
Canon 70-200 F4L IS
Canon 50 F1.8 II
Canon 18-55 IS STM
Canon 10-18 IS STM
Hopelijk binnenkort ook een 135 F2L of 300F F4L
Ik hoor heel graag jullie input/meningen.
Groet,
Hessel
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik heb bij die panning wel valsgespeeld hoor, ik heb me lens vastgedraaid op 200mm een monopod gebruikt en die boven op een container gezet. Die foto is gemaakt aan het begin van de Polderbaan waar die snelheid nog niet zo hoog is. Pannen is lastig, vind ik ook nog steeds, vliegtuigen gaat nog redelijk, maar auto's op een circuit heb ik nog meer moeite mee.Las Vegas schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:37:
Goed, even bijlezen
@ Die Bolle14: Die A350, geweldig. Hoop hem volgende week ook te zien als ik zelf naar Frankfurt ga!
Die panning shot is ook tof, die techniek wil ik ook nog graag onder de knie krijgen.
Hele dikke serie, klein vraagje over die MAS A380. Is deze via HDR bewerkt? Lijken wat Halo's in te zitten namelijk.#1
[afbeelding]Emirates Airbus A380 - Sunset Landing @ Heathrow (EGLL) by Daniel, on Flickr
[afbeelding]Virgin Atlantic Boeing 787-9 ''Dream Jeannie'' by Daniel, on Flickr
[afbeelding]Etihad Airbus ''A6-APB'' A380 by Daniel, on Flickr
[afbeelding]Virgin Atlantic Boeing ''Tubular Belle'' 747-400 by Daniel, on Flickr
[afbeelding]Virgin Atlantic Boeing ''Miss Chief'' 787-9 Dreamliner by Daniel, on Flickr
[afbeelding]Malaysian Airlines Airbus A380 by Daniel, on Flickr
Thanks. De MAS A380 heb ik met Color Efex Pro ''enigszins'' aangepast. Zou goed kunnen dat er halo's inzitten nog. Vond het effect zelf wel tof, maar veel mensen vinden het maar niets (fake).Die Bolle14 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:43:
[...]
Ik heb bij die panning wel valsgespeeld hoor, ik heb me lens vastgedraaid op 200mm een monopod gebruikt en die boven op een container gezet. Die foto is gemaakt aan het begin van de Polderbaan waar die snelheid nog niet zo hoog is. Pannen is lastig, vind ik ook nog steeds, vliegtuigen gaat nog redelijk, maar auto's op een circuit heb ik nog meer moeite mee.
[...]
Hele dikke serie, klein vraagje over die MAS A380. Is deze via HDR bewerkt? Lijken wat Halo's in te zitten namelijk.
Ach ja, voor een keer
Tesla M3LR '21
Daarom joh, ieder z'n eigen stijl, vind het zelf een hel om te editen, maar wel geinig om te zien.Las Vegas schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:18:
[...]
Thanks. De MAS A380 heb ik met Color Efex Pro ''enigszins'' aangepast. Zou goed kunnen dat er halo's inzitten nog. Vond het effect zelf wel tof, maar veel mensen vinden het maar niets (fake).
Ach ja, voor een keer
Haast wat surreëel, maar een prachtig kijkplaatje. Met name de spiegeling van de buitenste motor in de vleugel. (is dat echt, of is het een patch?)Las Vegas schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:18:
[...]
Thanks. De MAS A380 heb ik met Color Efex Pro ''enigszins'' aangepast. Zou goed kunnen dat er halo's inzitten nog. Vond het effect zelf wel tof, maar veel mensen vinden het maar niets (fake).
Ach ja, voor een keer
[ Voor 3% gewijzigd door Yvesss op 27-07-2015 21:28 ]
Dat is echtYvesss schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:21:
[...]
Haast wat surreëel, maar een prachtig kijkplaatje. Met name de spiegeling van de buitenste motor in de vleugel. (is dat echt, of is het een patch?)
Tesla M3LR '21
Prachtige foto, met die regenboog er op! Een topper.
Overigens heb ik het het "pannen" van auto's op het circuit geen moeite, maar met vliegtuigen nog wel....het zal vast zijn wat je gewend bent om te doen
@LasVegas Tnx!
Superplaten van jou! Vooral nummer 2 vind ik schitterend.
En dan hier de nieuwe crop van foto vier:

Schiphol Airport 2015 by Erik Visser, on Flickr
Om alle 'spotters' te inspireren en deels te pesten even wat foto's van afgelopen ( lang ) weekend;
1 Op vrijdag deze op 105mm gemaakt.

2 Dezelfde landing maar met andere body en 500mm prime;

3 Op zaterdag een mooncrosser;

4 Op zondag een bankende kist voor de maan;

5 En maandagavond laat het bewijs dat blauwe lucht per definitie saai is;

Ik ben vandaag voor het eerst met de camera naar Schiphol geweest. Helaas had ik geen beschikking tot een auto deze dag, dus was aangwezen op het OV.. da's niet makkelijk

Genot om naar te kijken
Ik weet niet waarom, maar ik vind de 5e een beetje buiten de serie vallen...
@hesselcandea:
Mooie A380
Snel gewisseld tussen bodyies bij de eerste twee foto's.
Gelukkig nog wel wat andere foto's gemaakt waar ik wat mee kan
De eerste 3 foto's zijn van de Texel International Airshow.
#1 Tsjechische Hind met een, volgens de speaker, speciaal voor Nederland, gekleurde rook. (Op Riat in Engeland dezelfde kleur, maar vooruit dan maar)

#2 Dit was de kist waar ik voor naar Texel ging, Red Bull "The Flying Bulls" Lockheed P-38 Lightning, shiny!

#3 Maar dit was toch wel het echte hoogtepunt van de show, Belgische F-16 als afsluiter.

#4 Gemaakt bij de Gamma Racing Day op Assen, vertrok toen ik ook al bij de auto stond.

#5 Fuelstopje voor deze China Southern Dreamliner afgelopen maandag door een vage route in China.

#6 Grote broer kwam met een kleine vertraging van 13 uur binnen, scheelt weer vroeg opstaan

#7 Daarna kwam nog een Nederlandse schoonheid binnen.

Ik kom mm's tekort.. 280mm (70-200 + 1.4 extender) én op aps-c, 200% crop

Deze is niet zo scherp, er kwam aardig wat hitte van het asfalt.

Mijn eerste dreamliner gespot
En hij staat ook niet helemaal recht.hesselcandea schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:52:
[...]
[afbeelding]_MG_0794 by Hessel van den Berg, on Flickr
Deze is niet zo scherp, er kwam aardig wat hitte van het asfalt.
Nice, en ongelooflijk hoe 'gebogen' die vleugels zijn/lijken.

Op zaterdag 29 augustus van 12:00 tot 17:00 organiseert mijn vliegtuigbouwkundige studievereniging een grote airshow op Breda International Airport.
(entree is gratis)
Ik organiseer dit evenement niet dus als je vragen hebt of meer informatie wil kan je het beste naar hun Facebook pagina gaan: https://www.facebook.com/events/1602258156708432/

80mm is zat, scheelt weer rugklachten.

Dreamliners komen nu ook met mooi licht binnen.

Alles draait om het juiste licht.........

Of het gebrek er van.

Bij chronisch gebrek aan mooi licht kan je altijd op het 'ikverveelmerotmaardeactieisweleukeditknop' drukken

Nog een leuke Kerosine-vortex

En een panning-shot zonder licht maar tijdens een flinke regenbui.

Van de duizend ofzo foto's die ik heb geschoten een weekje geleden zijn er maar een paar van goed, deze ben ik wel redelijk trots op

01:

02:

03

Cloud ☁️
Erg bewolkt met een spatje regen.
Eerst keer bij schiphol met mijn nieuwe Nikon D5100 met 300 mm lens.
Graag jullie tips, commentaar, kritiek

[ Voor 16% gewijzigd door Marktap op 16-08-2015 19:16 ]
Dit is geen klein overzicht. Lees de TS eens en maak een selectie.
Bedankt voor je fijne reactie. Ik ben hooguit 2 a 3 keer per jaar bij Schiphol te vinden. Zal dus in totaal minder posten als menig ander. Dacht niet dat iemand er over zou vallen...pacificocean schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:53:
@hierboven
Dit is geen klein overzicht. Lees de TS eens en maak een selectie.
Heb er een aantal weggehaald.
[ Voor 4% gewijzigd door Marktap op 16-08-2015 19:21 ]
Ze zijn allemaal een beetje van hetzelfde en het zijn er zo veel dat ik niet de moeite meer neem om ze afzonderlijk te bekijken.Marktap schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:18:
[...]
Bedankt voor je fijne reactie. Ik ben hooguit 2 a 3 keer per jaar bij Schiphol te vinden. Zal dus in totaal minder posten als menig ander. Dacht niet dat iemand er over zou vallen...
Heb er een aantal weggehaald.
Mooie serie, maar ik zou persoonlijk alles croppen ipv de helft, bij sommige foto's zit er meer lucht in dan vliegtuigMarktap schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:32:
Een klein overzicht van mijn middag van 15-08-2015.
Erg bewolkt met een spatje regen.
Eerst keer bij schiphol met mijn nieuwe Nikon D5100 met 300 mm lens.
Graag jullie tips, commentaar, kritiek
[/url]
Bedankt voor je reactie. Welke foto(s) bedoel ivm horizon?Die Bolle14 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:39:
[...]
Mooie serie, maar ik zou persoonlijk alles croppen ipv de helft, bij sommige foto's zit er meer lucht in dan vliegtuigverder zou ik ook even op je horizon letten, ik woon in de buurt van Schiphol en zou toch zweren dat er geen bergen in de buurt liggen
Wanneer zou de horizon dan wel mooi zijn bij schiphol? Alleen wanneer daar iets bijzonders te zien is?
Betreffende je foto's: #17 vind ik een heel mooi plaatje
[ Voor 32% gewijzigd door Superkiwi op 17-08-2015 10:00 ]
Heb ik niet op gelet, dat is iets wat ik ga onthouden voor de volgende keer! Direct of in de nabewerking.Marktap schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:53:
[...]
Bedankt voor je reactie. Welke foto(s) bedoel ivm horizon?
Wanneer zou de horizon dan wel mooi zijn bij schiphol? Alleen wanneer daar iets bijzonders te zien is?
Als je het direct doet hoef je bij de nabewerking het niet te corrigeren, waardoor je je hele foto over houdt. Mijn foto's zijn ook nooit helemaal horizontaal dus doe ik het laatste stukje in de nabewerking.Marktap schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:01:
[...]
Heb ik niet op gelet, dat is iets wat ik ga onthouden voor de volgende keer! Direct of in de nabewerking.
Maar goed, die 787 doe ik het ook wel voor, al zie ik Brussel of Dusseldorf nog niet in het lijstje staan van velden die deze kist aan zal doen.
Jammer dat ze niet naar Schiphol komen...
Meer info op: http://www.ana-sw.com/jets/
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:10:
Hiervoor zou ik wel eens op jacht willen. Jammer dat de 767 alleen binnen de landsgrenzen blijft en de 777 voornamelijk naar Noord-Amerika gaat.
Maar goed, die 787 doe ik het ook wel voor, al zie ik Brussel of Dusseldorf nog niet in het lijstje staan van velden die deze kist aan zal doen.
Jammer dat ze niet naar Schiphol komen...
[video]
Meer info op: http://www.ana-sw.com/jets/
Vorige week een nieuwe telelens gekocht voor dit soort apparaten mee te fotograferen. (70-300). Foto's zijn niet in RAW geschoten maar wel even door lightroom gehaald.
Wil graag deze foto's delen in dit mooie topic

[ Voor 36% gewijzigd door remondoo op 25-08-2015 16:55 ]
Ik zou vliegtuigen niet in de auto stand schieten.....remondoo schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:28:
Na een aankoop van mijn D5300 direct even naar schiphol geweest om hem meteen even te testen. Beide foto's zijn op de auto stand genomen,
Die Emirates kist is mooi!
#1 Emirates A380

#2 Helaas is deze er niet meer

#3 Ik vind deze persoonlijk nog wel leuk

#4 Nog een oude foto op Schiphol

#5 Door het raam geschoten vanuit Terminal E in Atlanta vorig jaar. En ook nog eens gecropt...

Tips zijn altijd welkom, editen, settings etc.
No guts, no glory| Nikon D610/Z50 Tamron SP 15-30 F2.8, 90 F2.8 macro, Sigma 150-500 Nikon 50 1,4G, 70-210 F4, SB-900
http://www.airlinereporte...727-prepares-last-flight/
No guts, no glory| Nikon D610/Z50 Tamron SP 15-30 F2.8, 90 F2.8 macro, Sigma 150-500 Nikon 50 1,4G, 70-210 F4, SB-900
Gister ook weer even wezen loeren bij de Kaagbaan

Heb nog veel meer foto's, maar die moet ik nog even door LR halen zodra ik wat meer tijd heb
Al met al weer een mooi dagje!
Tesla M3LR '21
Thanks haha, was ook vooral voor deze kist gekomenhesselcandea schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:49:
@las vegas ik zal al te hopen dat iemand de 742 op de foto zou zetten, ik ben blij dat er nog een paar bij kalitta vliegen. Mooie foto, misschien iets te krap gecropt
Hij was iets ruimer gecropt, maar toen stonden er halve staarten op.
Heb die even door Photoshop gehaald en weggehaald wat weg kon:

Tesla M3LR '21
Fantastische plaat! Geweldig die 742!!Las Vegas schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:32:
[...]
Thanks haha, was ook vooral voor deze kist gekomen![]()
[afbeelding]Kalitta Air 747-200 by Daniel, on Flickr
Nu vraag ik mij eigenlijk af, gaat Kalitta ooit 747-8's bestellen? En de KLM, gaan die echt alleen over op de twin jets?
[ Voor 10% gewijzigd door hesselcandea op 29-08-2015 23:13 ]
Voor Kalitta denk ik persoonlijk nu nog van niet. Ze hebben namelijk van de 30 742's 3 in dienst en de rest staat klaar als reserve. En van de 400's zijn er 2 geleased aan DHL.hesselcandea schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:11:
[...]
Fantastische plaat! Geweldig die 742!!
Nu vraag ik mij eigenlijk af, gaat Kalitta ooit 747-8's bestellen? En de KLM, gaan die echt alleen over op de twin jets?
Er staan zeven A350's gepland voor de KLM maar de eerste komen "pas" in 2020 en de dreamliners starten dit jaar en de laatste van de in totaal 18 dreamliners voor de KLM komen aan in 2024.
Dan heeft de KLM 30 nieuwe long haul vliegtuigen en gezien de financiële status denk ik niet dat KLM-Air Fance behoefte heeft om een aantal 747-8i's of A380's te bestellen.
@ Las Vegas, Thanks! En wat heb je weer een heerlijke set, vooral de laatste drie.
Ik vind de eerste twee wel leuk, alleen staat je horizon scheef op afbeelding 1 en 3remondoo schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:18:
Ik zag gister de A380 van hierboven, waarna ik dacht hmmm ik kan morgen ook wel even naar schiphol de 70-300mm uitproberen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is het mogelijk om dat reclamebord links te "blurren"?Las Vegas schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:32:
[...]
Thanks haha, was ook vooral voor deze kist gekomen![]()
[afbeelding]Kalitta Air 747-200 by Daniel, on Flickr
Of zit je dan met de warme luchtstromen die niet meer goed overkomen?
cedras schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:36:
[...]
Is het mogelijk om dat reclamebord links te "blurren"?
Of zit je dan met de warme luchtstromen die niet meer goed overkomen?

Meer kan ik er niet van maken
En thanks Inoble
Tesla M3LR '21
Deze vlucht ging 2x over Schiphol heen. Met dank aan de ATC-ers op toren centrum heb ik me helemaal suf geklikt.
Alvast 1 voorproefje (ook de plaat waar ik het meest in mijn nopjes ben), later deze week meer.
De zon lonkt toch meer dan het photoshoppen. ;-)

Krijg je em ook in 4000px.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 15:40 ]
Hehe, eindelijk weer eens wat andersVerwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:33:
Gisteren heb ik ongelofelijk veel mazzel gehad, mocht last minute mee met een helivlucht.
Deze vlucht ging 2x over Schiphol heen. Met dank aan de ATC-ers op toren centrum heb ik me helemaal suf geklikt.
Alvast 1 voorproefje (ook de plaat waar ik het meest in mijn nopjes ben), later deze week meer.
De zon lonkt toch meer dan het photoshoppen. ;-)
[afbeelding]KLM Boeing 747-400 taxing on Schiphol by Arnoud Raeven, on Flickr

#3 - De heli waarin ik vloog. Videocamera die er onderhangt is een Cineflex. Mooi spul, moest ik afblijven.

#4 - Eerste zicht op SPL vanuit de Heli, prima start!

#5 - Triple kon dichterbij.

#6 - Zo'n 777 is toch best groot vergeleken met die 737 aan de gate.

#7 - Leuke variatie van vliegtuigen. Weer eens wat anders dan al dat blauw.

#8 - U parkeert hier uw vliegtuig op het dak van een internationale luchthaven, mag dat...?

#9 - Zo kennen we Schiphol, veel blauw met een deel van de hoofdstad op de achtergrond.

#10 - Nog zo'n blauwe aan het taxiën, stond klaar om de 'center' over te steken.

#11 - KLM fokkertje lijkt wel erg klein zo vlak voor vertrek.

Later meer.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2015 21:18 ]
Alleen dat watermerk

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Thanks!aerofreak schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:01:
Mooie foto's Derice, uniek ook.
Ik herhaal mezelf nog even.Alleen dat watermerk
Omdat ze zo uniek zijn, geef ik ze niet gratis weg op internet.Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:40:
Zonderwater merk kan hoor, kost je €150.
Krijg je em ook in 4000px.
Voor niks gaat immers de zon op.
Zou je die misschien nog een keer kunnen bewerken maar dan donkerder/meer contrast?
Dat later meer, bevalt me wel
Tuurlijk kan dat.hesselcandea schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:04:
@derice die F70 op de centerzou ik zo van je willen kopen als print/schilderij.. mooie plaat.
Zou je die misschien nog een keer kunnen bewerken maar dan donkerder/meer contrast?
Zie DM, lijkt me gepaster dan in het topic zelf.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
De heli vloog met een andere reden over Schiphol, maar van de 'nood' een deugd gemaakt en paar rondjes aangevraagd. Wat mocht! Tot 2x toe (heen en terugreis)
Vanwaar de mogelijkheid om mee te kunnen vliegen in de helikopter?
Verwijderd

Commentaar op mijn voorgangers:
Las Vegas - erg nice die tower crossing met die condens wolken! Ik had hem wat meer ruimte aan de bovenant gegeven. Ik vind sowieso al je platen wat strak gekaderd.
remondoo - leuke eerste resultaten, vooral die touch down. Zorg ervoor dat je de horizon recht houdt.
derice -
EDIT: aijjj wat een lelijke bak verscherping en compressie van Flickr...

#12 - KLM Boeing 777 wacht op een nieuwe missie

#13 - Best blauw daar beneden.

#14 - Lekker druk zo

#15 - KLM 737, lekker op ingezoomd.

#16 - KLM blauw, ra ra welk vliegveld ben ik nou?

#17 - The all seeing eye.

#18 - 737+ 737 = 321

Still more to come... ;-)
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen