Toon posts:

Welke NAS voor mijn AC Ryan miniHD en Squeezebox duet

Pagina: 1
Acties:
  • 746 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag:

Ik heb hier thuis een squeezebox duet staan en een AC Ryan HD mini.
Ze staan allemaal in een aparte kamer (waarbij de ACryan draadloos is verbonden met mijn modem en de Squeezebox duet ook).

Nu wil ik graag een NAS aanschaffen (om mijn muziek en video's te streamen), maar ik heb geen idee waar ik naar moet kijken.
Welke kunnen jullie aanbevelen? Die kwa prijs niet te hoog is, en toch van een goede kwaliteit is.

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

tnx!

(ik weet niet of dit het goeie forum hiervoor is, zoniet dan hoor ik het wel)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Eerst eens bekijken wat je precies wilt afspelen en of je draadloze verbinding daar snel genoeg voor is. MP3 zal waarschijnlijk niet zo'n probleem zijn maar DVD's en HD materiaal gaan niet genoeg bandbreedte hebben.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wagenveld schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:36:
Eerst eens bekijken wat je precies wilt afspelen en of je draadloze verbinding daar snel genoeg voor is. MP3 zal waarschijnlijk niet zo'n probleem zijn maar DVD's en HD materiaal gaan niet genoeg bandbreedte hebben.
Theoretisch is 802.11g (54 Mbps) snel genoeg voor het streamen van een BluRay (50Mbps). In praktijk wil dat nog wel eens verkeerd uitpakken maar de gemiddelde 1080p MKV van grofweg 11GB, zou zonder problemen over 802.11g moeten kunnen want die zijn ongeveer 10Mbps...

Je hebt gelijk dat eerst de infra inzichtelijk moet zijn voor er apparatuur voor wordt aangeschaft maar het is niet zo kort door de bocht als je schetst. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2011 22:40 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
ik kan eventueel de AC Ryan aansluiten met een netwerkkabel.

• wagenveld
  • Niet online
Dat is de theorie natuurlijk, in de praktijk moet je dan verder geen wireless verkeer hebben en moet de ontvanger in de zelfde kamer staan wil je iets van resultaat krijgen. Dan nog zal het vrij lang duren voor de eerste buffer is opgebouwd en gaat het niet 100% betrouwbaar zijn.

@TS: Dat is prima dan, heb je verder nog andere gebruiksdoelen in gedachten? Bijv download server, webservertje etc.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat mijn puur om de opslag en het streamen van video(HD)/audio. Extra opties zijn altijd welkom natuurlijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
tnx, maar een aantal van die topics heb ik allang doorgespit.
Mijn probleem is ook dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En als je dan aankomt met 4 grote topics, dan worden de bomen voor mij alleen maar meer.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:55

St@m

@ Your Service

Wat is je budget dan? Hoeveel data-opslag wil je hebben? Welke merken hebben je voorkeur, waarom wel, waarom niet? Ik kan je zeggen dat de Synology DS211J prefect doet wat ik wil. Maarja, daar heb je geen reet aan want je weet niet wat je wil.
Zelf heb ik wel alle topics doorgelezen en ben ik daarna gaan strepen tot er twee overbleven. Nog meer reviews gelezen en uiteindelijk tot de conclusie gekomen. Waarom lukt je dit zelf niet?

Opslag en streamen kan elke NAS

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 10-01-2011 09:11 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
mijn budget is 150/200 euro (zonder HD).

ik zit zelf te twijfelen tussen:
Synology Diskstation DS111 (1.6Ghz, 256MB) 189,-
QNAP Turbostation TS-110 (800Mhz, 256MB) 149,-

is dit bv snel genoeg? Of moet ik een snellere nemen? Of juist niet? Of heeft iemand misschien een ander voorstel?

• wagenveld
  • Niet online
Kijk, de reden dat ik je verwijs naar die topics is dat jij alleen zelf weet wat je precies wilt hebben, en wat voor snelheid je verwacht.
Wil je alleen opslag en streaming, wat Stam al zegt, kan met elke NAS. Dan koop je gewoon een single disk WD of Seagate doosje. Veel meer dan 10MB/s gaat het niet worden maar dat is waar je (niet) voor betaald.
Wil je meer features, dan inderdaad een single disk Synology of QNAP. Vergelijk de lijst van mogelijkheden eens op hun websites en kijk wat je zou gebruiken. Wil je redundancy, dan een 2 disk model waar 1 van de schijven kan uitvallen zonder data verlies. Dit is geen backup natuurlijk maar geeft je wat meer zekerheid. Wil je meer snelheid, dat is helemaal aan jou. Vergelijk de snelheden in reviews en kijk wat je verwacht en waar je voor bereid bent te betalen.

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:47:
mijn budget is 150/200 euro (zonder HD).

ik zit zelf te twijfelen tussen:
Synology Diskstation DS111 (1.6Ghz, 256MB) 189,-
QNAP Turbostation TS-110 (800Mhz, 256MB) 149,-

is dit bv snel genoeg? Of moet ik een snellere nemen? Of juist niet? Of heeft iemand misschien een ander voorstel?
Ligt er helemaal aan wat je ermee wilt doen. Voor streaming en data opslag zal het snel genoeg zijn.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
bij wifimedia raden ze mij een Synology DS-211 aan. Dan ga ik daarvoor denk ik.

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:44:
bij wifimedia raden ze mij een Synology DS-211 aan. Dan ga ik daarvoor denk ik.
Wacht even, je wilt eerst voor een 1 disk station gaan, en nu ga je ineens voor een 2 disk station. Waarom?
En waarom de 211 en niet de 211J? Wat ga je er precies mee doen dan, dat je nu de 211 wilt?

Verwijderd

Topicstarter
DS211 of de DS111 dat weet ik nog niet maar iig 1 van die 2. (voordeel is dat er 2 schijven in kunnen en dus laten verder uit te breiden)

Bij de DS211/111 word er gezegd dat je muziek bib (squeezeserver) niet te groot mag worden want anders zal die trager worden.

En er is blijkbaar minimaal 256 mb geheugen vereist voor squeezeserver.

Ik twijfel dus nog tussen de 211 en de 111. Maar dat komt wel goed denk ik

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:05
De Qnap TS-110/210 is er erg vergelijkbaar met de Synology DS111/211j. De Qnap heeft echter wel het dubbele hoeveelheid geheugen.

Vanwege het extra geheugen zou ik voor de Qnap gaan. Vooral wanneer je muziekcollectie groot is, vraagt dit nog wel wat van je NAS. Om deze reden zou ik geen goedkopere NAS neem.

Mijn advies:
Maak een keuze tussen Qnap of Synology, vergeet de rest

Verwijderd

Topicstarter
tnx! daar heb ik wat aan!

Verwijderd

Qnap heb ik geen ervaring mee.

Maar ik heb zelf de Synology DS209 (256MB) en gebruik hem ook voor een AC Ryan Mini en 2 Squeezeboxen (de Classic en de Boom).
Squeezecenter op de NAS gebruikt zo'n 42% van het geheugen met een erg gote muziek collectie.
Maar het werkt perfect en snel.
Dus als de DS211 binnen je budget valt is dat een goede keus. Je hebt dan inderdaad de mogelijkheid om er later een extra HDD in te bouwen voor meer opslag. En dat ga je willen ;)

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06-2025
Ik heb zelf een O!Play en 2 squeezeboxen draaien op een Qnap TS209II (500Mhz, 128Mb). Dat is absoluut geen snelle jongen, maar ik ben er erg tevreden mee. Squeezebox server (500Gb), FTP, Samba, Twonky (DLNA), NZBget en Downloadstation (torrents) draaien prima. Ik heb nooit spijt gehad van die aankoop.

De firmware maakt een NAS, en dat zit bij Qnap in ieder geval wel goed. Bovendien is het een linux systeempje, dus als je een beetje handig ben, kun je buiten de functionaliteit van de firmware nog een hoop andere dingen doen.

Hij zou van mij best wat sneller mogen zijn. Als bijvoorbeeld de lijst van artiesten op de Squeezebox wordt geladen, duurt dat 2 seconden (op de classic, op de SB Radio is dat gek genoeg duidelijk sneller). Echter geen reden om hem af te raden. Maar dat is voor mij nooit een bron van ergernis geweest of een reden om hem te upgraden of af te raden.
Volgens mij zijn alle nieuwere NAS apparaten al sneller dan de mijne. Can't go wrong :)

Tip: begin met één (stille!) schijf en sync die met een schijf in je PC. Dan ben je niet afhankelijk van je netwerk om bij je bestanden te kunnen, en het is veiliger voor je data. Je data is dan op 2 fysiek andere plekken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:14:
Qnap heb ik geen ervaring mee.

Maar ik heb zelf de Synology DS209 (256MB) en gebruik hem ook voor een AC Ryan Mini en 2 Squeezeboxen (de Classic en de Boom).
Squeezecenter op de NAS gebruikt zo'n 42% van het geheugen met een erg gote muziek collectie.
Maar het werkt perfect en snel.
Dus als de DS211 binnen je budget valt is dat een goede keus. Je hebt dan inderdaad de mogelijkheid om er later een extra HDD in te bouwen voor meer opslag. En dat ga je willen ;)
top! TNX!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

viper29,

Je kunt je middels de verschillende topics over de betreffende mediaspelers en vergelijkssites makkelijker orienteren bij de aanschaf van een speler. Je dropt nu gewoon de vraag hier.

Zoals je in Het algemeen beleid kunt lezen, is dat niet de bedoeling.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.