Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 20:57
Morgen (dinsdag) gaan ze weer van 11 - 14 uur werken aan de servers ;) Thans dat zeggen ze :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

stoofpeer schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:00:
Morgen (dinsdag) gaan ze weer van 11 - 14 uur werken aan de servers ;) Thans dat zeggen ze :p
Dan mag het weleens gaan werken na die downtime. De afgelopen weken is het meer gedoe met stats, of de servers zelf, dan dat het werkt.

Heeft iemand tips om helicopters uit de lucht te halen met een van de RPG's? Het tracer-darten is erg lastig en op het filmpje in dit topic ziet het er erg makkelijk uit. Het lastigste vind ik vooral om in te schatten hoe scherp, en wanneer, je bij moet sturen met een AT4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Je moet zorgen dat de raket zoveel mogelijk tussen jou en de helicopter inzit. Dan zie je hem het duidelijkst en kan je goed bijsturen. Je moet veel meer bijsturen dan je zou verwachten.

En als je schiet, proberen zo snel mogelijk naar de zijkant te stappen, hierdoor ontkom je aan de rook.

Plus dat als een chopper aankomt vliegen, je heel ver voor hem moet schieten, eigenlijk te ver dan dat je verwacht.

En uiteindelijk; heeeeeeeeeeeeeel veel oefenen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zorg dat er geen blaadjes in je zicht hangen. De AT4 is "lasergestuurd", of iets met dat effect.
Ik heb nog regelmatig dat ik half achter een bos, boom of rots zit en dan schiet de raket onverwachts ineens naar beneden of opzij.

Ik zal eens kijken of ik ook een filmpje kan maken. Laatst voor het eerst een opname gemaakt met Fraps van een AT4 kill. Ik haal zelf regelmatig choppers uit de lucht, maar het komt meestal aan op het juiste moment kiezen en/of meerdere pogingen.
Als piloten de eerste twee raketten ontwijken worden ze vaak overmoedig, en dan is het gauw gebeurt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:00:
En zorg dat er geen blaadjes in je zicht hangen. De AT4 is "lasergestuurd", of iets met dat effect.
Ik heb nog regelmatig dat ik half achter een bos, boom of rots zit en dan schiet de raket onverwachts ineens naar beneden of opzij.

Ik zal eens kijken of ik ook een filmpje kan maken. Laatst voor het eerst een opname gemaakt met Fraps van een AT4 kill. Ik haal zelf regelmatig choppers uit de lucht, maar het komt meestal aan op het juiste moment kiezen en/of meerdere pogingen.
Als piloten de eerste twee raketten ontwijken worden ze vaak overmoedig, en dan is het gauw gebeurt :D
StealthyPeanut schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:48:
Je moet zorgen dat de raket zoveel mogelijk tussen jou en de helicopter inzit. Dan zie je hem het duidelijkst en kan je goed bijsturen. Je moet veel meer bijsturen dan je zou verwachten.

En als je schiet, proberen zo snel mogelijk naar de zijkant te stappen, hierdoor ontkom je aan de rook.

Plus dat als een chopper aankomt vliegen, je heel ver voor hem moet schieten, eigenlijk te ver dan dat je verwacht.

En uiteindelijk; heeeeeeeeeeeeeel veel oefenen ;).
Thanks for the tips :)
Vooral het wegstappen voor de rook is een goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch lekker snel in een half uurtje level 50 _/-\o_

http://www.bfbc2.eu/en/pc/stats/StatsTest02

Wel een suffe nic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik snap eigenlijk totaal niet waarom mensen juist in no-time level 50 willen zijn. Ik heb het in 300 uur gehaald ofzo, maar dan werk je echt nog ergens naartoe. Als ik in een half uur lvl 50 zou zijn, waar zou je dan nog voor spelen?

Ik ben nu wel een gedeelte van de speeldrang kwijt. Ik ga nu voor de platinum sterren natuurlijk, maar het levelen voegt toch wel weer een hoop toe vind ik.

Alleen jammer dat je relatief snel level 50 bent. In BF2 had ik nog 6 levels te gaan toen ik op 500 uur zat. Je levelt minder vaak en de levels duren langer, dan is het echt speciaal als je levelt. Nu leek het heel erg op COD vond ik.

Ik had best nog 1000 uur te gaan willen hebben voordat ik lvl 50 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Al na ~lvl26 valt er eigenlijk niks meer te unlocken (ervan uitgaande dat je ook je best doet om alles binnen de classes zo snel mogelijk te unlocken), dus dan kan je al zeggen 'meh, ook weer uitgespeeld...'. Voor mij hoeft lvl50 worden niet zo, als de lol er maar in blijft en daar speel ik voor (en die krijg ik met zelf de variatie er te houden, geen 24/7 AN94 grind ofzo), niet voor lvl50 worden of alle achievements/sterren :)

Wat dat betreft hadden ze gewoon een oneindige levelcap in kunnen stellen :p

[ Voor 8% gewijzigd door Gundogan op 24-01-2011 14:35 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21
Ik ben nu level 25 en ik voel me nog vaak een noob. Er valt nog zoveel te leren, schieten kan beter, moet nog helicopter leren vliegen, pas net begonnen met recon class, tank schieten kan nog veel beter etc etc..

En het belangrijkste: een leuk clubke vinden met mensen die af en toe wat leuk potjes goed in team willen spelen, met headsets en alles... maar weer niet te clannerig of overgeorganiseerd.

Nee hoor, net 50 uur erop zitten en ik voel dat ik pas op de drempel sta van wat BF-BC2 kan zijn, fantastisch toch?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:00:
En zorg dat er geen blaadjes in je zicht hangen.
Ha, dat heeft me met aanvragen mortar-attack minimaal 1 epic fail opgeleverd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petje af hoe je dat gefikt hebt in 333 u ( http://www.bfbc2.eu/en/pc/stats/Loonens ) ik zie mensen met een beduidend hogere tijdsduur dit level halen.
Ik denk dat dit voor mij ook gaat gelden.

Ik vind het toch wel een stimulans een goud sterretje, een unlock ,een leveltje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

EvaluationCopy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:39:
Ik ben nu level 25 en ik voel me nog vaak een noob. Er valt nog zoveel te leren, schieten kan beter, moet nog helicopter leren vliegen, pas net begonnen met recon class, tank schieten kan nog veel beter etc etc..

En het belangrijkste: een leuk clubke vinden met mensen die af en toe wat leuk potjes goed in team willen spelen, met headsets en alles... maar weer niet te clannerig of overgeorganiseerd.

Nee hoor, net 50 uur erop zitten en ik voel dat ik pas op de drempel sta van wat BF-BC2 kan zijn, fantastisch toch?
Amen.

Ik ben nu lvl 35 ofzo en ik zou best graag alles resetten. Het voelt gewoon zo heerlijk als je bijvoorbeeld een tank opblaast, dat je dan getrakteerd wordt op een berg unlocks / pins / insignes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:05:
[...]

Amen.

Ik ben nu lvl 35 ofzo en ik zou best graag alles resetten. Het voelt gewoon zo heerlijk als je bijvoorbeeld een tank opblaast, dat je dan getrakteerd wordt op een berg unlocks / pins / insignes. :)
Ik zeg een ander accountje aanmaken en je wens word werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:12:
[...]
Ik zeg een ander accountje aanmaken en je wens word werkelijkheid.
Tja; dan moet je al je PSN-buddy's die BC2 spelen weer opnieuw uitnodigen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:54

BiLo

PSN: toiletcleaner

EvaluationCopy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:39:

Voeg me toe psn: toiletcleaner, niet te georganiseerd maar wel gewoon teamplay :)

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ander account hoeft geloof ik niet. Gewoon een ander poppetje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Oops, ik speel natuurlijk op de pc :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:21:
Een ander account hoeft geloof ik niet. Gewoon een ander poppetje maken.
Klinkt goed; hoe doe je dat in het kort?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:04:
Petje af hoe je dat gefikt hebt in 333 u ( http://www.bfbc2.eu/en/pc/stats/Loonens ) ik zie mensen met een beduidend hogere tijdsduur dit level halen.
Ik denk dat dit voor mij ook gaat gelden.

Ik vind het toch wel een stimulans een goud sterretje, een unlock ,een leveltje erbij.
Thanks, uiteindelijk was het 317 uur (5.369.000 score = lvl 50).

Het platten van de wapens geeft me nog motivitie genoeg, mede ook door het gezellige samenspel met mijn vrienden. Vaak met 4, soms met 5 of 6 man gamen. Jammer dat je maar 4 man per squad hebt, terwijl er vaak zat 6 man in willen _O_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

StealthyPeanut schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:48:
[...]

Thanks, uiteindelijk was het 317 uur (5.369.000 score = lvl 50).

Het platten van de wapens geeft me nog motivitie genoeg, mede ook door het gezellige samenspel met mijn vrienden. Vaak met 4, soms met 5 of 6 man gamen. Jammer dat je maar 4 man per squad hebt, terwijl er vaak zat 6 man in willen _O_.
OMG, zie ik het nou goed en heb jij speelsessies van 17h en zelfs eentje van 40h?!!
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/o0zeci.png

Iets met vierkante ogen enzo...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lol hoe kun je daar tijd voor hebben? En 40 uur, dat kan toch niet kloppen? Wanneer moet je dan slapen?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Kijk even naar de datum van de entries in History, soms zitten er een aantal dagen tussen het berekenen/opvragen van de stats ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Goner schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:08:
Kijk even naar de datum van de entries in History, soms zitten er een aantal dagen tussen het berekenen/opvragen van de stats ...
Nope, bfbcs.com haalt de history uit de sessies die je speelt. Als ik 2 dagen niet ververs en daarin 3 sessies speel, krijg ik in de history na het verversen 3 sessies te zien. Daarom heb je soms ook meerdere sessies op dezelfde datum staan...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 16-09 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:41:
Toch lekker snel in een half uurtje level 50 _/-\o_

http://www.bfbc2.eu/en/pc/stats/StatsTest02

Wel een suffe nic
Nou dat kan niet anders dan een hacker wezen of iemand die last heeft gehad van een flinke stats bug.

Onmogelijk zoveel score in een half uur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

AllSeeyinEye schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:30:
[...]

Nope, bfbcs.com haalt de history uit de sessies die je speelt. Als ik 2 dagen niet ververs en daarin 3 sessies speel, krijg ik in de history na het verversen 3 sessies te zien. Daarom heb je soms ook meerdere sessies op dezelfde datum staan...
Toch kan dat niet kloppen, bij mij staat hier en daar 11 uur terwijl dat onmogelijk is.
Bernardo schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:22:
[...]
Nou dat kan niet anders dan een hacker wezen of iemand die last heeft gehad van een flinke stats bug.

Onmogelijk zoveel score in een half uur :P
Kijkt nu niemand naar de naam van die player? Misschien wel gewoon een test van DICE zelf dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
AllSeeyinEye schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:30:
[...]

Dat is allang niet meer zo. Dat doet bfbcs.com pas als je de site bezoekt en evt nog op updaten klikt. De site houd het niet automatisch bij. Vroeger had je wel dat ie automatisch update rond 22.55 uur en rond 13.00 uur.

Als je lang niet update op de site krijg je sessie te zien van 10+ uren.

[ Voor 31% gewijzigd door KngfCnns op 26-01-2011 21:45 ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
AllSeeyinEye schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:59:
[...]

OMG, zie ik het nou goed en heb jij speelsessies van 17h en zelfs eentje van 40h?!!
[afbeelding]

Iets met vierkante ogen enzo...
Hahahah LOL, ziet er goed uit _O_.

Maar om je uit de droom te helpen; mijn langste sessie was tijdens een LAN weekend hier thuis met 3 vrienden en dat was van 14:00 tot 0:00. En daar zat nog een pauze tussen van anderhalf uur ofzo. Daarnaast woon ik samen met me vrouw dus die laat het echt niet toe dat ik een gamesessie zou hebben van fucking 17 uur, laat staan 40 uur 8)7

Ik weet niet precies hoe ze die stats berekenen, maar qua speeltijd en speelsessie klopt er weinig van _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-08 13:26
Geen idee wat er nou weer aan de hand is, maar ik kom niet ingelogd en een nieuwe creëren lukt ook niet....

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Crazyclaws schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:15:
Geen idee wat er nou weer aan de hand is, maar ik kom niet ingelogd en een nieuwe creëren lukt ook niet....
Zie topic warning en kijk naar je kalender ;) Is meestal rond 11.00 uur

[ Voor 5% gewijzigd door KngfCnns op 25-01-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
oepserdepoeps.......mijn welgemeende excuses....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
BatmanHorizon schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:18:
[...]

Zie topic warning en kijk naar je kalender ;) Is meestal rond 11.00 uur
Nog steeds exclusief met Vietnam bezig? ;) Speel graag met de gotters, maar ik kan m'n draai maar niet vinden in Vietnam :P

Ander nieuws: stats zijn als het goed is al gefixt trouwens, volgens Zh1nt0 op de forums. Defragmenteren van de stats database heeft schijnbaar geholpen :) Weet niet of het al gemeld was aangezien het nog in de topic warning staat, anders mijn excuses voor de spuit 11 post.

[ Voor 5% gewijzigd door Wizz15 op 25-01-2011 12:39 ]

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:15

d_star

Maharadja of the Year :-/

Wizz15 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:38:
[...]
maar ik kan m'n draai maar niet vinden in Vietnam :P
Ik heb 'n beetje hetzelfde probleem. Ik vind het rete-tof, misschien wel toffer dan vanilla, maar bij Vietnam ga ik _HEEL_ gemakkelijk dood. Maar fuck it, dan maar wat meer teamplay-georienteerd spelen...

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
d_star schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:41:
[...]

Ik heb 'n beetje hetzelfde probleem. Ik vind het rete-tof, misschien wel toffer dan vanilla, maar bij Vietnam ga ik _HEEL_ gemakkelijk dood. Maar fuck it, dan maar wat meer teamplay-georienteerd spelen...
Haha, mijn probleem is eigenlijk ook dat ik het niet toffer vind dan vanilla. Kan het wel spelen, maar ik haal meer plezier uit vanilla ;) Als ik met gotters Vietnam speel zijn wij meestal het dominerende team, tenzij het andere team de chokepoints goed verdedigt als defender :P

offtopic:
Zie net trouwens dat mijn K/D eindelijk op 1 staat. Niet dat ik ook maar iets om K/D geef, maar als je bedenkt dat ik 5000 meer deaths dan kills had op een gegeven moment, vind ik dat toch best een prestatie ;) Ja ik weet het, ik ben een noob :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Zeer interessante post van een dev met betrekking tot de backend en database, check:

http://forums.electronica...formance-perspective.html

Top van ze dat we een kijkje in de keuken mogen nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:00
[...]
Nog steeds exclusief met Vietnam bezig? ;) Speel graag met de gotters, maar ik kan m'n draai maar niet vinden in Vietnam :P
Niet meer exclusief Vietnam. Speel het nog wel regelmatig, maar probeer nu een beetje af te wisselen tussen Vietnam en Vanilla.
Als je mij BC2 ziet spelen, dan mag je gerust een invite sturen 8)

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d_star schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:41:
[...]

Vietnam is eigenlijk ook heel anders dan vanilla, het is veel chaotischer en je bent eerder dood.. je hebt alleen maar iron sights..

ik vind persoonlijk de levels allemaal best klein dus iedereen zit dicht bij elkaar en je hebt best veel knelpunten waar de aanvaller doorheen moet en dus veel moeilijker.. maar daarin tegen heeft de US kant bijna altijd een tank, jeep en heli ter beschikking en de VC heeft maar weinig om daar wat aan te doen.

vanilla is wat meer in balans qua maps.. Vietnam heeft eigenlijk alleen maar redelijk kleine maps waardoor de actie sneller word en je sneller dood gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
Ik heb net even de thread doorgelezen over de backend van BC2, maar ben ik de enige die het volgende stukje verontrustend vind (heb een achtergrond in IT en database design):
quote: MikaelKalms
Redesigning the tables.
The table layout is not designed specifically for BFBC2; the same design is used by many other EA titles. Changing the design would improve performance for most requests by a fair bit. However, the time required for getting such a modification implemented, tested, and live is far too long.
We will therefore not do it.
Ik neem aan dat er hier meer mensen zijn met een achtergrond in IT of software engineering (het is tenslotte Tweakers.net ;)), maar dit is toch iets wat al redelijk vroeg in je opleiding wordt afgeraden als je gaat beginnen met programmeren en databases? Volgens mij is dit heel duidelijk een regel van EA om minder geld kwijt te zijn aan ontwikkeling, terwijl dit in IT-land toch echt een van de ergste fouten is die je kunt maken met het oog op onderhoud en performance (precies wat nu dus het probleem is).

Je kunt er nooit vanuit gaan dat je product goed gaat functioneren als je een database gebruikt die niet specifiek aan je wensen/eisen voldoet. Zeker niet in een kritiek onderdeel als de backend. Kan je wel tijd gaan besparen bij het ontwikkelen, maar uiteindelijk krijg je er alleen maar problemen mee. Het lijkt me heel sterk dat er niemand is bij Dice die dit niet ziet, wat dus betekent dat EA dit gewoon forceert bij hun developers. Dit is gewoon 'bad practice'.

[ Voor 23% gewijzigd door Wizz15 op 25-01-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Is de PS3 versie weer online? Ik moet mijn EA account invullen, maar die roept steeds het hij niet kan inloggen of een nieuw account aanmaken.
Ook een heel nieuw emailadres + wachtwoord geeft dit resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
zAo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:53:
Is de PS3 versie weer online? Ik moet mijn EA account invullen, maar die roept steeds het hij niet kan inloggen of een nieuw account aanmaken.
Ook een heel nieuw emailadres + wachtwoord geeft dit resultaat.
Ik kan sinds een paar minuten weer inloggen, dus het onderhoud lijkt voorbij voor de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Wizz15 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:31:
Ik heb net even de thread doorgelezen over de backend van BC2, maar ben ik de enige die het volgende stukje verontrustend vind (heb een achtergrond in IT en database design):

[...]

Ik neem aan dat er hier meer mensen zijn met een achtergrond in IT of software engineering (het is tenslotte Tweakers.net ;)), maar dit is toch iets wat al redelijk vroeg in je opleiding wordt afgeraden als je gaat beginnen met programmeren en databases? Volgens mij is dit heel duidelijk een regel van EA om minder geld kwijt te zijn aan ontwikkeling, terwijl dit in IT-land toch echt een van de ergste fouten is die je kunt maken met het oog op onderhoud en performance (precies wat nu dus het probleem is).

Je kunt er nooit vanuit gaan dat je product goed gaat functioneren als je een database gebruikt die niet specifiek aan je wensen/eisen voldoet. Zeker niet in een kritiek onderdeel als de backend. Kan je wel tijd gaan besparen bij het ontwikkelen, maar uiteindelijk krijg je er alleen maar problemen mee. Het lijkt me heel sterk dat er niemand is bij Dice die dit niet ziet, wat dus betekent dat EA dit gewoon forceert bij hun developers. Dit is gewoon 'bad practice'.
Vind ik ook absoluut verontrustend, Wizz! Hiermee hebben ze toch echt een aanzienlijk risico genomen. Maar financieel gezien uiteindelijk wel al een ruime tijd het geld in de zak gehouden. Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik ben ook echt benieuwd hoe ze dit voor BF3 gaan aanpakken... kan me nauwelijks voorstellen dat ze de stats voor die game er ook nog bij gaan zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
[...]

Ander nieuws: stats zijn als het goed is al gefixt trouwens, volgens Zh1nt0 op de forums. Defragmenteren van de stats database heeft schijnbaar geholpen :) Weet niet of het al gemeld was aangezien het nog in de topic warning staat, anders mijn excuses voor de spuit 11 post.
Vanilla speel ik ook nog gewoon. Meestal join ik gewoon mensen en dan weet ik vooraf niet eens welke van de twee het is.

Ik ben benieuwd of die "verloren" stats met terugwerkende kracht terugkomen nu het stats probleem zou zijn opgelost. Heb flink wat uren zonder ranks gespeeld en dit achteraf niet teruggezien op bfbcs.com :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
BatmanHorizon schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:38:
[...]

Vanilla speel ik ook nog gewoon. Meestal join ik gewoon mensen en dan weet ik vooraf niet eens welke van de twee het is.

Ik ben benieuwd of die "verloren" stats met terugwerkende kracht terugkomen nu het stats probleem zou zijn opgelost. Heb flink wat uren zonder ranks gespeeld en dit achteraf niet teruggezien op bfbcs.com :P
Ze hebben een soort wachtrij, dus als je stats niet meteen worden bijgewerkt kan dat na enige tijd alsnog gebeuren. Nu is de vraag alleen: hoe groot was die wachtrij voordat ze de servers hebben gereset. Ik denk dat die wachtrij namelijk verloren is gegaan bij het opnieuw opstarten. Het kan dus zijn dat er van de afgelopen dagen niets wordt opgeslagen, maar voorheen was het zo dat je stats met terugwerkende kracht nog werden bijgewerkt. Als in die wachtrij de stats van de afgelopen weken stonden dan kan het wel eens zo zijn dat je die alsnog kwijt bent.

Ach, ik heb liever dat het fatsoenlijk werkt dan dat ik al mijn stats heb :P We spelen nu al zo lang, die paar kills maken niet zo heel veel uit in mijn optiek ;) Level 50 was ik toch al en het is niet zo dat ik nog dingen moet unlocken :P
Dynamix schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:58:
Vind ik ook absoluut verontrustend, Wizz! Hiermee hebben ze toch echt een aanzienlijk risico genomen. Maar financieel gezien uiteindelijk wel al een ruime tijd het geld in de zak gehouden. Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik ben ook echt benieuwd hoe ze dit voor BF3 gaan aanpakken... kan me nauwelijks voorstellen dat ze de stats voor die game er ook nog bij gaan zetten 8)7
Ze hebben dan wel geld in hun zak kunnen houden, EA is nog altijd een game-publisher. Nu Dice openlijk te kennen heeft gegeven dat hun backend eigenlijk niet geschikt is waarvoor hij bedoelt is (net als andere EA games blijkbaar) kan ze dat wel eens klanten gaan kosten en ook imago schade opleveren. Kan EA nog zoveel centjes op hun rekening hebben staan, dit hebben ze van tevoren kunnen zien aankomen.

Als ik EA was had ik ze graag wat meer geld geinvesteerd in een goede backend, dan achteraf zien dat het een populaire game blijkt te zijn, maar wel geplaagd door domme keuzes bij de ontwikkeling die eigenlijk makkelijk vermeden hadden kunnen worden. Nu is het inmiddels te laat om dat nog recht te zetten, ze kunnen hooguit van dat model afstappen voor aankomende games (waar ik mijn hoop dan ook op vestig).

Heb MikaelKalms ook getwitterd hierover, ben benieuwd of hij daar wat over wil/mag zeggen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Wizz15 op 25-01-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:37

Audione0

Strijdt der titanen

Volgens mij liggen de servers weer plat.. ik kan maar niet inloggen..

Meer mensen last van?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wizz15 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:31:
Interessant stukje, ik zal eens kijken.
Ik ken het design niet van de database, dus is het moeilijk te oordelen of het basiskennis is of niet. Toen ik databases kreeg op school, hebben we het uiteraard wel gehad over normaliseren (dat wat jij bedoeld). Maar als ik het zo lees, gebruikt men Oracle met een standaard statistieken database geïnstalleerd. Als de statistieken in de games zelf ook op een uniforme wijze werken, zie ik niet wat het probleem zou zijn. Maar nogmaals, ik ken het design van de database niet, dus dat is nu lastig te zeggen.
En bekijk het nu eens vanuit een bedrijf, die geld wil verdienen. Dan is het toch logisch dat er een standaard design wordt gebruikt, omdat dat én sneller én goedkoper geïmplementeerd is. Dus ja, EA kiest ook (net als ActivsionBlizzard) voor het zoveel mogelijk cashen in zo weinig mogelijk tijd. Kwalijk kan je het ze niet nemen, maar netjes is het niet. En je ziet met een stuk legacy... ;)
Audione0 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:21:
Volgens mij liggen de servers weer plat.. ik kan maar niet inloggen..

Meer mensen last van?
Bedenk even welke dag het is en lees de warning, die je hebt gelezen toen je dit bericht postte nog eens door. Moet deze vraag nou echt wekelijks gesteld worden mensen?

[ Voor 93% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Zo, eindelijk weer eens een heerlijke Vanilla Rush pot gedaan op de PS3. Bij het defenden kwam men er steeds net doorheen (<15 credits over) en bij het aanvallen was dit precies het zelfde. De squad waar ik inzat bestond uit alle klassen en men trok met elkaar op. Heerlijk! :)

Vliegen alle niet-Hind/Apache's trouwens langzamer? Ik heb het niet heel veel geprobeerd, maar ik heb er in 1 ronde toch 4 naar beneden gehaald met een AT4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
We hebben met onze clan Harvest Day Conquest ontdekt _O_. Met 22 man echt een geweldige map.

Serieuze infanterie gevechten tussen D en C en daarnaast ook tussen A en C.

Daarbij komen nog de tankbattles vanaf D en A en natuurlijk de main bases. Er spawnen bijna altijd wel jeeps en quads, zodat je overal terecht kan.

Bij B moet je de vlag vechtend overnemen, omdat je niet kan verschuilen in of achter huizen.

Op de hele map een mooie setting en op de open velden ook nog aardig wat beschutting. Soms zijn er nogal wat snipers, maar bij ons mogen er maar 2 recons per team, dus dat valt nog redelijk mee. Geweldig gevoel om een sniper te besluipen en een headshot te geven met mijn repair tool _O_.

Vanavond ga ik het aantal sniper wapens limiteren, zodat iedereen gewoon recon kan zijn, maar dat er maar 2 mensen met een GOL/M24 etc. kunnen zitten. Alle recons limiteren is wel effectief, maar niet even eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn idee!
Ik vind het zo suf als het aantal recons gelimiteerd is. Ik speel meestal recon, met shotgun dan natuurlijk. Het niet kunnen gooien van motion sensors, maar ook tracen ed. zijn voor mij ook belangrijke redenen om Vietnam links te laten liggen. Het maakt het een veel interessanter en tactischer spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37

Bloodclot

Jawier!

Harvest Day is ook mijn favoriete map. speel vaak op een server met 1250tickets. ook limited recons.

Ik heb ook wel eens op een server gespeeld waar sniperguns limited waren, vind ik persoonlijk wel beter, zo kun je altijd je recon spelen met een subgun of shotgun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 11:08

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:57:
Mijn idee!
Ik vind het zo suf als het aantal recons gelimiteerd is.
Inderdaad. De oplossing zoals Bloodclot is tegengekomen op een server (het aantal sniperwapens limiteren) is veel beter. Een recon is niet per definitie een sniper. Zo'n limiet zou de class juist meer tot zijn recht laten komen. :)
Ik speel meestal recon, met shotgun dan natuurlijk. Het niet kunnen gooien van motion sensors, maar ook tracen ed. zijn voor mij ook belangrijke redenen om Vietnam links te laten liggen. Het maakt het een veel interessanter en tactischer spel.
Vietnam is meer een ander spel. Technologisch gezien ga je achteruit, maar dat maakt de gevechten vaak wat interessanter.

Echter, ook ik moet bekennen dat motion sensors erg ondergewaardeerd worden en best wel krachtig zijn. Voor elke recon zonder sniper rifle in mijn squad die meehelpt met de objectives (door bijvoorbeeld motion sensors neer te smijten, huizen leeg te shotgunnen, effectief gebruik te maken van hun explosieven) doe ik altijd wat extra moeite om hem/haar in leven te houden. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Wizz15 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:12:
[...]

Ach, ik heb liever dat het fatsoenlijk werkt dan dat ik al mijn stats heb :P We spelen nu al zo lang, die paar kills maken niet zo heel veel uit in mijn optiek ;) Level 50 was ik toch al en het is niet zo dat ik nog dingen moet unlocken :P
Ja idd, maar het enige wat ik eigenlijk nog wil is een W/L ratio van 3.00. Die missing stats hadden misschien nog een klein zetje kunnen geven :P. Dat is wel een van de mooie dingen geweest van GoT op ps3, anders was ik waarschijnlijk rond de [1.00 - 1.50] blijven haken en uit ergernis dit spel vrij snel weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:01
zAo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:11:
Vliegen alle niet-Hind/Apache's trouwens langzamer? Ik heb het niet heel veel geprobeerd, maar ik heb er in 1 ronde toch 4 naar beneden gehaald met een AT4!
Ja de blackhawks zijn een stuk trager en minder wendbaar dan de gevechtshelikopters, dus die kan je met een AT4 bijna altijd in 1 keer neerhalen :)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 14:15
Zal wel een noob vraagje zijn, maar het was alweer een tijdje geleden dat ik BFBC2 gespeeld had en dus alle patchnotes gemist enzo... Maar kan je tracerdarts weg repairen ofzo? Wilde laatst een BH neerhalen, maar 2x schiet ik die tracer raak en 2x is hij binnen 3 seconden weer weg... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Capa schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:18:
Zal wel een noob vraagje zijn, maar het was alweer een tijdje geleden dat ik BFBC2 gespeeld had en dus alle patchnotes gemist enzo... Maar kan je tracerdarts weg repairen ofzo? Wilde laatst een BH neerhalen, maar 2x schiet ik die tracer raak en 2x is hij binnen 3 seconden weer weg... :?
Als de piloot smoke heeft meegenomen, dan kan hij de dart inderdaad verwijderen!

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Airdack schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:05:
[...]

Ja de blackhawks zijn een stuk trager en minder wendbaar dan de gevechtshelikopters, dus die kan je met een AT4 bijna altijd in 1 keer neerhalen :)
De Hind is ook minder wendbaar. Alleen de choppers die zelf rockets af kunnen schieten zijn lekker wendbaar, de Hind en Blackhawk zijn drama wat wendbaarheid betreft.

De gun op de Hind is wel baas trouwens, veel sterker dan de gun van de fighters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
Capa schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:18:
Zoals Jackal zegt kan de piloot tracers weghalen met smoke, maar ook als iemand assault is met smoke grenades kan die de tracers weghalen. 40MM smoke werkt ook namelijk.

Moet je natuurlijk niet achter een gun zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Wizz15 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:51:
[...]

...maar ook als iemand assault is met smoke grenades kan die de tracers weghalen. 40MM smoke werkt ook namelijk.

Moet je natuurlijk niet achter een gun zitten.
Dat is nieuw voor mij. Zelfs na ongeveer 700 uur gespeeld te hebben :o

En wat doe je dan als assualt? Schiet je dan een 40 mm smoke tegen de chopper aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
Jackal131 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:25:
[...]

Dat is nieuw voor mij. Zelfs na ongeveer 700 uur gespeeld te hebben :o

En wat doe je dan als assualt? Schiet je dan een 40 mm smoke tegen de chopper aan?
Haha, er zijn inderdaad niet veel mensen die het weten, daarom meldt ik het hier nog even ;) Je moet hem inderdaad in de buurt van de tracer schieten (gaat niet altijd volgens mij, afhankelijk van waar de tracer zit). Maar als de piloot geen smoke heeft vliegt hij vaak toch terug (mits hij niet meteen gelocked wordt) en kan je als assault die smoke erop gooien zodra hij is geland als het niet vanuit de heli zelf lukte :)

Als ik squadmates in de heli heb zitten en ik hoor dat hij getraced is, spawn ik altijd even als assault met smoke om die tracer er af te krijgen. Als je dan ook nog iemand met armor in de heli hebt zitten en ook een engineer, dan heb je vrij weinig kans om neer te gaan. Als je geraakt wordt door een gelockte raket en degene die hem afvuurde had geen extra damage aan staan, dan heb je vaak ruim de tijd om die tracer weg te halen voordat er een nieuwe raket op je af komt als die engineer alvast aan het repairen is. Je gaat na die eerste hit namelijk niet neer.

Edit: probleem is wel dat dit ook bij friendly tracers werkt, dus geen smoke op een tank schieten die net is getraced door je teammate ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Wizz15 op 27-01-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:16
yep of achterin de hind tegen het interieur aan, poef en weg is de tracer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal ik net Bad Company om even lekker avondje te spelen..
Moet die eerst 1700mb downloaden.. beetje jammer..

Iets anders.
Ik ben Call of duty gewend te spelen,maar daar ben ik vanaf gestapt omdat heel die connectie zuigt(ps3).
Heeft er iemand nog goede raad voor me zodat ik niet meteen uit elke hoek en raam word neergeschoten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:52
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:36:
Je wil liever niet dat ze updates uitbrengen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sypher schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:40:
[...]

Je wil liever niet dat ze updates uitbrengen? ;)
Dat zeg ik niet,Ben er juist wel blij mee.
Maar als je thuiskom met een game die je even snel wilt spelen en dan moet je eerst nog 45 minuten wachten.
Is het wel jammer...maar op langere termijn is het wel waard.
O dan snel nog een vraag. is die mappack en die uitbreidingspakket Vietnam het waard om te downloaden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00
Haal ik net Bad Company om even lekker avondje te spelen..
Vietnam zit hier ook bij. Vandaar de grote...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:46:
[...]

Maar als je thuiskom met een game die je even snel wilt spelen en dan moet je eerst nog 45 minuten wachten.
O dan snel nog een vraag. is die mappack en die uitbreidingspakket Vietnam het waard om te downloaden? :P
45 minuten is ook echt zooo lang ;)
Ik ben niet overgestapt van BO maar ik wil ook wel eens wat anders. BO gaat nog steeds niet helemaal lekker dus maar even een pauze inlassen voor BF BC2 :)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:46:
[...]
In OT staat een filmpje die ik je aan kan raden om eerst te bekijken ('How not to be a noob").
Daarna zou ik het spel eerst een poosje spelen om te kijken of het spel je überhaupt bevalt, voordat je over de DLC na gaat denken.

Persoonlijk vindt ik Vietnam het geld meer dan waard, hoewel ik Vietnam tegenwoordig afwissel met Vanilla.

Andere tip: probeer in objective te denken en niet in K/D ratio. Het gaat er namelijk niet om hoe vaak je dood gaat maar of je het potje wint of verliest. Als jij, door je leven op te offeren, er voor kunt zorgen dat je een map wint, dan ben je van meer waarde dan iemand die 10 kills maakt en maar 1 keer dood is gegaan.

Volgens mij heb ik je in mijn friendslist staan. Als ik zie dat je online bent, zal ik je wel joinen (andersom kan natuurlijk ook 8) ).
ChojinZ schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:48:
[...]
Vietnam zit hier ook bij. Vandaar de grote...
Maar je moet wel eerst 12,99 euro schokken om het te kunnen spelen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Jackal131 op 27-01-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wizz15 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:05:
Als ik squadmates in de heli heb zitten en ik hoor dat hij getraced is, spawn ik altijd even als assault met smoke om die tracer er af te krijgen. Als je dan ook nog iemand met armor in de heli hebt zitten en ook een engineer, dan heb je vrij weinig kans om neer te gaan. Als je geraakt wordt door een gelockte raket en degene die hem afvuurde had geen extra damage aan staan, dan heb je vaak ruim de tijd om die tracer weg te halen voordat er een nieuwe raket op je af komt als die engineer alvast aan het repairen is. Je gaat na die eerste hit namelijk niet neer.

Edit: probleem is wel dat dit ook bij friendly tracers werkt, dus geen smoke op een tank schieten die net is getraced door je teammate ;)
Dus stel je hebt 4 mensen in een heli, 1 met voertuig-specialisatie extra armor, 1 met smoke, 1 met warhead.... dan tellen ze allemaal?

Ik dacht altijd dat alleen de voertuig specialisatie van de bestuurder telde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bernardo schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:58:
[...]

Dus stel je hebt 4 mensen in een heli, 1 met voertuig-specialisatie extra armor, 1 met smoke, 1 met warhead.... dan tellen ze allemaal?

Ik denk ook dat dat zo is, hoe wil je met bijvoorbeeld optics en secondairy fire beiden gebruiken, terwijl ze beiden naar dezelfde button gemapt zouden zijn?
Jackal131 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:57:
[...]

Andere tip: probeer in objective te denken en niet in K/D ratio. Het gaat er namelijk niet om hoe vaak je dood gaat maar of je het potje wint of verliest. Als jij, door je leven op te offeren, er voor kunt zorgen dat je een map wint, dan ben je van meer waarde dan iemand die 10 kills maakt en maar 1 keer dood is gegaan.
Dit is de belangrijkste tip voor alle CoD spelers die de overstap maken ;)

[ Voor 34% gewijzigd door AllSeeyinEye op 27-01-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Ik heb net de pc versie in de winkel gehaald en lees net dat deze niet op Steam te spelen is. :/
Had ik hem beter op Steam kunnen kopen? Ik kan hem nog terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
AllSeeyinEye schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:02:
Dit is de belangrijkste tip voor alle CoD spelers die de overstap maken ;)
Maar feit blijft wel dat ik zelf ook enorm baal als ik 10 kills heb gemaakt en 25 keer ben omgelegd, haha.
Ook al hebben we gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Jackal131 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:57:

Maar je moet wel eerst 12,99 euro schokken om het te kunnen spelen ;)
ja, duh... 8)7

overigens is hij ook regelmatig (aanbiedingen enzo) voor 6,95 via steam te krijgen

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
ChojinZ schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:38:
[...]

ja, duh... 8)7

overigens is hij ook regelmatig (aanbiedingen enzo) voor 6,95 via steam te krijgen
Of je hebt de voorgaande recaties niet goed gelezen of het verhaal komt niet helemaal goed over. Een andere verklaring voor deze reactie kan ik ff niet verzinnen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Jackal131 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:52:
[...]

Of je hebt de voorgaande recaties niet goed gelezen of het verhaal komt niet helemaal goed over. Een andere verklaring voor deze reactie kan ik ff niet verzinnen :z
laten we het er maar op houden dat niet helemaal duidelijk was wat je nu met de reactie bedoelde... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste potje gedaan online en dat was 16 kills 1 death en 5 van die vlaggen veroverd.
Wat is in jullie optiek de beste wapen?
Ik pakte de Augh en daar ging het wel lekker mee,maar zijn er betere wapens? (ik ben een assault rifle man)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:08:
Eerste potje gedaan online en dat was 16 kills 1 death en 5 van die vlaggen veroverd.
Ik pakte de Augh en daar ging het wel lekker mee,maar zijn er betere wapens? (ik ben een assault rifle man)
Ik speel zelf ook veelal assault. Mijn lievelingswapen is de AN-94 (single shot), maar ook de AUG en de XM8 zijn niet verkeerd. Ben nu echter bezig met de F2000 en deze bevalt me ook prima op close-range. Op grote afstanden heb je er echter niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jackal131 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:21:
[...]

Ik speel zelf ook veelal assault. Mijn lievelingswapen is de AN-94 (single shot), maar ook de AUG en de XM8 zijn niet verkeerd. Ben nu echter bezig met de F2000 en deze bevalt me ook prima op close-range. Op grote afstanden heb je er echter niet veel aan.
Hier ook een voorkeur voor assault! Mijn favoriet is de M16, evenals de AN-94 een triple-burst wapen maar ook de M416 en XM8 zijn heerlijk! Sowieso schiet ik zelden tot nooit voluit (spray 'n pray), tenzij je plots op een meter voor me opduikt. Ik doseer m'n schoten of geef bursts. Is iets dat ik uit BF2 heb overgehouden, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
Ik ben Call of duty gewend te spelen,maar daar ben ik vanaf gestapt omdat heel die connectie zuigt(ps3).
Heeft er iemand nog goede raad voor me zodat ik niet meteen uit elke hoek en raam word neergeschoten..?
U vraagt, wij draaien:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zcZ3wXF3r14]

Als je de maps nog niet kent is het goed om mensen uit je squad te volgen. Medic is het makkelijkst punten pakken, dus als je meerent met je squad kan je mooi ondersteunen door healthpacks te gooien en te reviven (als je dit hebt unlocked). Plus je leert een beetje de maps kennen.

Dit kan je natuurlijk ook als assault doen, hier vooral blijven strooien met die ammo packs. Als engineer in de buurt van voertuigen blijven om te repairen. Als je recon wilt spelen is het devies om niet te gaan snipen vanaf een afstand, maar ook hier weer in de buurt van je squad blijven en motion-sensors gooien zodat de rest van je team vijanden kan zien als ze in de buurt van je sensor komen :) Je kan natuurlijk je squad ondersteunen door een klein beetje uit de buurt te blijven van je squad als sniper, en zo je squad te coveren en als spawnplek te fungeren. Bijvoorbeeld op een veilige plek in de buurt van een objective, zo hoeft je squad niet ver te lopen naar de objective en je krijgt ook een beetje een overzicht van veelgebruikte routes.

Zonder teamplay ben je nergens, zeker als beginner :P Als Jackal je in zijn lijst heeft staan raad ik je aan om gewoon een keer met de gotters mee te spelen. Leer je meer van dan met willekeurige mensen mee te lopen die misschien ook niet helemaal weten waar ze mee bezig zijn (die kom je vaak genoeg tegen, zelfs rank 50 gasten :P)
Bernardo schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:58:

Sommigen tellen voor het hele voertuig, en sommige perks alleen voor degene die hem heeft ingesteld. Warheads, V-Alt en Smoke gelden alleen voor degene die het heeft ingesteld. Armor geldt voor het voertuig, net als V-Elect. Weet even niet welke er nog meer zijn, maar een piloot met smoke, 2 gunners met warheads en een engineer met Armor as passagier in een Blackhawk zijn absoluut dodelijk. Als je dan ook nog een assault met smoke meeneemt moet je in principe heel ver kunnen komen met die blackhawk.

[ Voor 86% gewijzigd door Wizz15 op 27-01-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet helemaal 100% een beginnen Ik heb het spel 2 dagen gespeeld toen het uitkwam maar toen ben er destijds teruggaan naar mw2 en bf teruggebracht.. Dus ben toen op een level 14 blijven steken zie ik net.
Maar heb nu 4 potjes gespeeld 1ste potje ging goed daarna was het waardeloos...
Merk dat ik 9 van de 10 keer door een sniper gepakt word...Maarja dat kan je verwachten als je inspringt in een spel wat iedereen al ruim een jaar aan het spelen is..Merk wel ook dat als er een mannetje in de horizontale richting wegloopt van me dat ik echt een heel magazijn nodig heb om hem te killen
Heerlijk om weer een noob te zijn in een spel haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Vorm een squad met een aantal GoT'ers en je kunt altijd tips krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
@just_jan, zegt weinig dat iedereen dit spel al een jaar speelt hoor ;). Ik ben (welliswaar op de pc) vorige week begonnen en ik heb nu al (10h) 100 + meer kills dan deaths.

Wat er al werd gezegd hiervoor gewoon in een squad spawnen en daarin mee rennen. Je leert zo de mappen goed kennen en als je een beetje punten wilt pakken voor je squad lekker als medic gaan. Heb in het begin ook zo gespeeld en dat werpt nu toch wel zijn vruchten af moet ik zeggen.

Wat wel heel erg helpt is goede squadmembers, dus voordat je spawnt even je squad bekijken wie erin zitten. Ik ga zelf meestal bij een zo hoog mogelijk level squad zitten. Meestal spelen de hoge levels redelijk goed teambased, iets wat deze game in mijn ogen zo goed maakt.

Mocht je op de pc spelen mijn ingame is DisasterKill ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
Jackal131 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:05:
Vorm een squad met een aantal GoT'ers en je kunt altijd tips krijgen ;)
Precies, en het levelen gaat ook lekker snel want je hoort altijd wel iemand om ammo, health, revives of repairs vragen :) Het is niet eens noodzakelijk om veel kills te maken, door enkel te ondersteunen krijg je vaak meer punten dan enkel kills maken.

@Just_jan: ik heb volgens mij al eens potjes met je gespeeld, weet niet of je in mijn lijst staat. Als dat niet zo is, mijn PSN staat in mijn sig. Voel je vrij om me toe te voegen mocht je daar behoefte aan hebben :)

[ Voor 19% gewijzigd door Wizz15 op 27-01-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

AllSeeyinEye schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:30:
[...]

Hier ook een voorkeur voor assault! Mijn favoriet is de M16, evenals de AN-94 een triple-burst wapen maar ook de M416 en XM8 zijn heerlijk! Sowieso schiet ik zelden tot nooit voluit (spray 'n pray), tenzij je plots op een meter voor me opduikt. Ik doseer m'n schoten of geef bursts. Is iets dat ik uit BF2 heb overgehouden, denk ik.
AN94 is een 2-shot burst waarbij de 2 kogels zo snel achter elkaar gevuurd worden dat ze bijna op dezelfde plaats terecht komen, althans volgens het verkooppraatje :p

De AN94 mag wel in meer games opduiken, erg cool wapen :)

Van de volauto's vind ik ook de XM8 en de M416 het fijnste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wizz15 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:17:
[...]

Precies, en het levelen gaat ook lekker snel want je hoort altijd wel iemand om ammo, health, revives of repairs vragen :) Het is niet eens noodzakelijk om veel kills te maken, door enkel te ondersteunen krijg je vaak meer punten dan enkel kills maken.

@Just_jan: ik heb volgens mij al eens potjes met je gespeeld, weet niet of je in mijn lijst staat. Als dat niet zo is, mijn PSN staat in mijn sig. Voel je vrij om me toe te voegen mocht je daar behoefte aan hebben :)
Toegevoegd ;)
Voor mensen op de ps3, voeg mij maar toe als je zin heb om een potje te spelen 8)
just_jan is de naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Ik krijg vandaag de 27e alleen maar; we couldn't find any games... zie je ook op google. Jammer dat EA niet even netjes een aankondiging doen...vrij lame

Imac, PS3, HP Pavillion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:08:
Vreemd, de AUG moet toch eerst unlocked worden? Of is dat op de PS3 anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

AN-94 is zoveel beter dan de M16A2...

De AN-94 is erg accuraat en ook de derde burst is gewoon nog bruikbaar. De M16A2 daarin tegen, daar heb je niks aan. Eerste burst is wel goed, aan de tweede en de bursts daarna heb je niets, die komen meters boven je target aan... Veel te veel recoil dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Laatst online: 11-09 17:50
AI0003 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:55:
Ik krijg vandaag de 27e alleen maar; we couldn't find any games... zie je ook op google. Jammer dat EA niet even netjes een aankondiging doen...vrij lame
Bij mij werkt in en uitloggen vaak.. give it a try.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 12:20
Meer mensen hier problemen met de veteran status? Ik probeer Veteran te krijgen, dus ik log in op de battlefield site, ga naar mijn profiel, staat alles op 0? Oké, das al apart, maar toch proberen om Veteran te krijgen, heb niet voor niets 4 Battlefield games hier liggen. Ik voer keurig mijn 2142 inlognaam en wachtwoord in, en druk op save. Er gebeurt vervolgens..niets. Oké, dan maar eens kijken naar 1943, die ik voor mn PS3 heb. Precies hetzelfde probleem.

Zijn er meer ervaringen mee, of iemand die misschien een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
Die veteran status heb ik maar opgegeven. Volgens de site had ik er recht op maar ik heb het nooit kunnen inwilligen :@.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2023
Knul schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:11:
De EA Live Chat Support (support.ea.com/chat) kunnen je vast verder helpen als het gaat om veteran status. :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Knul schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:11:
Meer mensen hier problemen met de veteran status?

(...)

Veteran Status is de grootste onzin, helaas. Het principe is leuk, maar de uitwerking is zwak. Van alle spellen in de Battlefield-serie die ik heb, heb ik alleen Battlefield 2 en de booster packs kunnen registreren. Battlefield 2 Special Forces accepteert mijn Gamespy credentials niet (ook geen foutmelding, overigens). Ik heb meerdere edities van 1942 in mijn kast liggen en van allen wordt gezegd dat de product keys al eens geregistreerd zijn (terwijl de doosjes nooit de kast hebben verlaten... maf). Met mijn correcte gebruikersnaam en wachtwoord voor 2142 (hier geverifieerd) wordt ook niets gedaan. Pagina herlaad, geen foutmelding of wijziging.

Veteran is helaas niet wat het moet zijn in de Battlefield-serie. Al wil je echt graag de M1 Garand hebben in Bad Company 2, maak dan een soldaat aan op je account in het gratis Battlefield Heroes. Die telt dan ook mee voor Veteran.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb m'n veteran al geclaimed voordat BFBC2 uitkwam, op de oude site dus. Toen ging het prima, heb BFH en BF2 geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
The Zep Man schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:14:
[...]
Veteran is helaas niet wat het moet zijn in de Battlefield-serie. Al wil je echt graag de M1 Garand hebben in Bad Company 2, maak dan een soldaat aan op je account in het gratis Battlefield Heroes. Die telt dan ook mee voor Veteran.
Of kruip eens op de chat met een support medewerker van EA, dat heeft bij mij gewerkt. Nu heb ik wel de M1 Garand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
Ik ben nog maar een keer aan het kijken. Heb meerdere soldiers op heroes, maar hij ziet compleet 0,0 soldiers bij de veteran site. :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

stoofpeer schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:07:
Ik ben nog maar een keer aan het kijken. Heb meerdere soldiers op heroes, maar hij ziet compleet 0,0 soldiers bij de veteran site. :@
Je krijgt ook geen soldiers te zien op de Veteran site. Als het goed is telt Heroes 1 punt bij je Veteran status zodra de eerste soldaat is geregistreerd.

Als het goed is... probeer eens de EA Live Chat. Sommigen claimen dat dat de 'way to go' is. Ik zou niet inzien hoe het anders moet: heeft het ooit wel bij iemand gewerkt op de 'normale' manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
Haha, zal het morgen is proberen als ik genoeg tijd heb op mijn werk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

Hoeveel veteran-heid heb je nodig voor zo'n Garand?

Heb nog wel wat EA-meuk liggen namelijk.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

steveman schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:40:
Hoeveel veteran-heid heb je nodig voor zo'n Garand?

Heb nog wel wat EA-meuk liggen namelijk.
1, dus 2 (?) 1 games naast BC2 zelf. Gelukkig kon ik mijn veteran status nog in orde maken met de BF2 en BF2142 demo + alleen een BH heroes poppetje maken :)

[ Voor 21% gewijzigd door Gundogan op 28-01-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

The Zep Man schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:15:
[...]
Je krijgt ook geen soldiers te zien op de Veteran site. Als het goed is telt Heroes 1 punt bij je Veteran status zodra de eerste soldaat is geregistreerd.

Als het goed is... probeer eens de EA Live Chat. Sommigen claimen dat dat de 'way to go' is. Ik zou niet inzien hoe het anders moet: heeft het ooit wel bij iemand gewerkt op de 'normale' manier?
Klopt een vriend van mij heeft via de Live Chat z'n veteran geregeld en kreeg -> 6. Ik heb een mailtje gestuurd en kreeg 2... terwijl ik meer BF titels heb dan hij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

Gundogan schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:43:
[...]

1, dus 2 (?) games naast BC2 zelf. Gelukkig kon mijn veteran status nog in orde maken met de BF2 en BF2142 demo + alleen een BH heroes poppetje maken :)
Aha, ga ik dat eens zien te regelen met bf1942 ipv 2142 :) Ah bf2 heb ik ook nog zelfs :)

[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 27-01-2011 22:10 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gundogan schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:43:
[...]
1, dus 2 (?) games naast BC2 zelf. Gelukkig kon ik mijn veteran status nog in orde maken met de BF2 en BF2142 demo + alleen een BH heroes poppetje maken :)
Huh, ik heb 2 games naast BC2 en krijg daardoor veteran 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
Compizfox schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:12:
[...]

Huh, ik heb 2 games naast BC2 en krijg daardoor veteran 2.
Klopt, je hebt maar 1 game nodig naast BC2 voor de garand, niet twee games. Heb er namelijk ook maar 1.

Het aantal BF games dat je naast BC2 hebt is ook gelijk je veteran rang :)

[ Voor 19% gewijzigd door Wizz15 op 28-01-2011 00:33 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Posten van stats is ongewenst
• Zoek eerst voordat je een vraag post
• Elke dinsdag is er serveronderhoud; de servers kunnen dan enige tijd niet beschikbaar zijn
• Voor problemen kun je terecht in [Multi] Battlefield: Bad Company 2 - Problementopic
• Ranks zijn inderdaad stuk, EA/DICE zijn er (naar het schijnt) naar aan het kijken!

Wil je in de player tabel opgenomen worden stuur dan M2M, jagermeister of Lewt een DM met de volgende info: jouw GoT-naam, (optioneel) Steam / PSN / XBOX live naam en uiteraard je ingame naam. Vergeet niet om aan te geven op welk platform je speelt.