Steam/uPlay: EvulKlowne
Weleens gehad inderdaad, maar ik loop nu met de USAS rond met 12 kogels en mijn handgeweer is de MP-443. Met die 12 kogels heb ik 2 man dood en voordat de 3e en eventueel 4e het doorheeft schiet ik mijn handgeweer leeg op deze soldaten. Resultaat; 4 killsGoner schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:41:
[...]
Yep, herkenbaar. Je staat gewoon opeens tegenover 3 man en dat is funest ... kun je focussen wat je wilt. Als je toevallig net met een MG staat te knallen kun je ze met wat mazzel wel meepakken, maar met een MAC10 maak je geen kans![]()
Omgekeerd ook ; zit je alleen en er komen 5 man aan, dus even wegkruipen en stilhouden. Spawnt er zo'n triggerhappy Duracel bunny op je en begint te schieten ... kansloos.
Two enemies spawning next to their buddy: two enemy team tickets.StealthyPeanut schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:56:
Natuurlijk niet altijd, vaak ben je juist net leeg of loop je met je raket.
One Gustav Launcher: 8,700 Engineer points.
One Improved Demolitions specialization: Rank 17.
The post-mortem raging: priceless!
[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 20-01-2011 13:17 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Natuurlijk heb je nog andere wapens bij je om het af te maken, al weet iemand nog de dans te ontspringen. Alleen op je Gustav vertrouwen is niet slim: elk wapen telt, net als bijvoorbeeld de recon in zijn niet-bush wookie vorm.
Ik ben overigens altijd best wel netjes met het herladen van mijn wapens. Zijn er tweakers die dit wel eens vergeten?
Vergeten nooit, te vaak doen wel. Probleem daarbij is dat ik weleens iemand tegen het lijf loop terwijl ik aan het herladen ben. Snel 2x driehoekje (PS3) kan je redden, maar vaker niet dan welThe Zep Man schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:20:
[...]
Ik ben overigens altijd best wel netjes met het herladen van mijn wapens. Zijn er tweakers die dit wel eens vergeten?
Gisteren nog zo'n momentje: ppsh leeg, handgun leeg, handgun reload, dood, revive, switch naar ppsh... KAK!The Zep Man schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:20:
[...]

Dat helpt natuurlijk niets als je in een intens gevecht eerst je primary leegschiet en achter elkaar de rest van je wapens, zonder dat je de tijd hebt om te herladen.
[edit]
Ook een nare herinnering: zie ik een squad vijanden op de zolder van een huis zitten. Daarop besluit ik wat artillerie te gooien om ze alvast wat los te weken. Net als de artillerie valt, klinkt het welbekende geluid van "ren nu weg uit dit gebouw, want dit gaat instorten!". Rennen er plots twee teammates van mij vanuit een ander gebouw nog even gauw dat huis in. En dan zeuren dat ik aan het teamkillen ben.

[ Voor 57% gewijzigd door The Zep Man op 20-01-2011 14:29 ]
Zou haast zeggen: ex-CoD spelers, die niet in de gaten hebben dat gebouwen hier wel kunnen instorten. Als ik het geluid hoor van een instortend huis, dan zorg ik dat ik een eindje uit de buurt ben van welk gebouw dan ook.The Zep Man schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:32:
Net als de artillerie valt, klinkt het welbekende geluid van "ren nu weg uit dit gebouw, want dit gaat instorten!". Rennen er plots twee teammates van mij vanuit een ander gebouw nog even gauw dat huis in. En dan zeuren dat ik aan het teamkillen ben.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ligt geloof ik aan de LMG die je hebt. Ik speel niet veel met LMG's, maar met de MG3 merk ik wel dat sprayen echt helpt. Bursten kan daar gewoon niet mee, het eerste schot zeg maar heeft altijd een enorme recoil.Bernardo schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:36:
[...]
Klopt, in het officiele verhaaltje van EA lees je dat je juist door moet vuren met de LMG's voor accuracy. In mijn ogen werkt bursten veel en veel beter, 3 keer kort bursten is vaak al genoeg (met Magnum Ammo).
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
de goede oude versie 1.0 M60 tijd. Sprayen, singleshotten of sniperen. Heerlijk wapen was dat. Werkte in elke situatie prima en als je niet dood was, maar wel beschadigd, kon je gewoon een medic pakketje neergooien en jezelf weer van leven voorzien.Compizfox schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:43:
[...]
Ligt geloof ik aan de LMG die je hebt. Ik speel niet veel met LMG's, maar met de MG3 merk ik wel dat sprayen echt helpt. Bursten kan daar gewoon niet mee, het eerste schot zeg maar heeft altijd een enorme recoil.
Bovendien kreeg je nagenoeg per definitie de ace pin, want 80 punten voor het reviven van een squad mate of tot 180 voor het healen van een squad mate tikt ook lekker aan.
Bijna Iedereen liep toen met die M60 + RDS of 4x rond. Hoezo OPM2M schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:31:
[...]
de goede oude versie 1.0 M60 tijd. Sprayen, singleshotten of sniperen. Heerlijk wapen was dat. Werkte in elke situatie prima en als je niet dood was, maar wel beschadigd, kon je gewoon een medic pakketje neergooien en jezelf weer van leven voorzien.
Mijn favoriet blijft toch wel de M249; 3 salvo's van 5-7 schoten met Magnum Ammo en je tegenstander is gegarandeerd neer. Ik loop ook veel met de Saiga 20K rond; met magnum ammo is dat ding echt briljant in CQB. Zonder magnum had ik toch vaak dat ik 2 keer op een vijand moest schieten, en dat is toch erg irritant als het allemaal snel en efficient moet wil je overleven
Gisteren de M60 Vietnam op goud gezet. Dat ding is heerlijk mits je maar tapt ipv sprayed. Klinkt soms net of je met een autofire werktikheetkoen schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 01:53:
[...]
Bijna Iedereen liep toen met die M60 + RDS of 4x rond. Hoezo OP
Daarna met de XM22 gaan spelen. OMG wat is dat een heerlijke LMG! De multikills vlogen me om de oren!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Anoniem: 215005
vooral gister met Vantage point (vietnam). je kan nergens meer heen als je geen vlag meer hebt.. dus we werden echt kanonnen voer.. beetje kansloos en iedereen ging ook in no time exit.. want ik stond ook binnen 5 min op 5/14 ofzo...
ik blijf wel lekker bij Rush en squad Rush
En ik zweer juist bij conquest. Behalve dat dat de gameplay biedt die het meest bij BF2 aansluit, heb je veel meer vrijheid op de kaart en aanzienlijk minder campers. Nu begrijp ik ook wel dat zeker de verdedigers bijna gedwongen worden om te gaan campen om te voorkomen dat de MCOM's gearmed worden, maar toch...Anoniem: 215005 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:12:
gister kwam ik per ongeluk in een potje conquest.. en nu weet ik weer waarom ik dat niet speel.. als je team een beetje zwak is dan val je helemaal terug naar je originele spawn basis en daar kom je gewoon nooit meer weg.. je zit als een rat in een val..
vooral gister met Vantage point (vietnam). je kan nergens meer heen als je geen vlag meer hebt.. dus we werden echt kanonnen voer.. beetje kansloos en iedereen ging ook in no time exit.. want ik stond ook binnen 5 min op 5/14 ofzo...
De door jou omschreven situatie waarbij er simpelweg gebaseraped wordt herken ik wel. Moet ook zeggen dat, in de rondjes dat het al gebeurt, er in de meeste gevallen wel mogelijkheden zijn om toch uit te breken (en dan uiteraard de eerste vlag overslaan), maar dat ik toch ook wel gezien heb dat de meerderheid van het sterkere team zich terugtrekt om juist niet te gaan rapen. Immers, als je zelf aan de verliezende kant gespeeld hebt, weet je hoe niet leuk het dan is (wat gij niet wilt dat u geschiedt....)
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Precies.Anoniem: 215005 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:12:
beetje kansloos en iedereen ging ook in no time exit..
Er zijn helaas altijd aanvallers die dat niet inzien en maar blijven rapen ; op die tempel-map bijv. ; zit alles op de heuvel de mensen af te knallen die proberen het water over te steken. Ik zou me de ogen uit m'n kop schamen als ik zo m'n kills moest maken. Sneu ...
Ik bedoel, als je zo sterk bent win je de pot toch wel, maar maak er dan een gevecht van en geen slachtpartij.
Is leuker, duurt langer en levert uiteindelijk meer punten op.
Ook ik speel veel liever Conquest, om de zelfde redenen. Naar mijn idee moet EA gewoon, net als bij Rush, een gebied maken waar alleen de spawnende partij kan komen. Gewoon een FOW in je basis dus.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:23:
[...]
En ik zweer juist bij conquest. Behalve dat dat de gameplay biedt die het meest bij BF2 aansluit, heb je veel meer vrijheid op de kaart en aanzienlijk minder campers. Nu begrijp ik ook wel dat zeker de verdedigers bijna gedwongen worden om te gaan campen om te voorkomen dat de MCOM's gearmed worden, maar toch...
De door jou omschreven situatie waarbij er simpelweg gebaseraped wordt herken ik wel. Moet ook zeggen dat, in de rondjes dat het al gebeurt, er in de meeste gevallen wel mogelijkheden zijn om toch uit te breken (en dan uiteraard de eerste vlag overslaan), maar dat ik toch ook wel gezien heb dat de meerderheid van het sterkere team zich terugtrekt om juist niet te gaan rapen. Immers, als je zelf aan de verliezende kant gespeeld hebt, weet je hoe niet leuk het dan is (wat gij niet wilt dat u geschiedt....)
Door de grote onbalans de laatste tijd op de servers speel ik overigens (tijdelijk) wel weer Rush. Ik haat het om kansloos schietvlees te zijn, of om zelf te 'moeten' baserapen om wat kills te kunnen maken.
ja okee dat is wel waar.. als je tegenstander een beetje het spel snapt dan geeft die je de ruimte.. maar ik heb al vaak genoeg gezien dat dat niet gebeurt en dan is zo'n potje in no time voorbij omdat iedereen weg gaat.. niemand heeft zin om kanonnen voer te zijn..AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:23:
[...]
En ik zweer juist bij conquest. Behalve dat dat de gameplay biedt die het meest bij BF2 aansluit, heb je veel meer vrijheid op de kaart en aanzienlijk minder campers. Nu begrijp ik ook wel dat zeker de verdedigers bijna gedwongen worden om te gaan campen om te voorkomen dat de MCOM's gearmed worden, maar toch...
en nog iets wat ik wel enigszins jammer vind van Vietnam is dat de Vietnam kant geen manier heeft om een heli redelijk makkelijk naar beneden te knallen.. ja ik weet dat de hitbox groot is en dat wapens best veel schade aanrichten.. maar als de heli met 2 gunners vliegt en ik verraad mijn positie door mijn M60 op dat ding leeg te knallen.. dan ben ik in no time dood.. en als de piloot ziet dat die heli bijna kapot is.. vliegt die terug naar zijn basis en ff repair en hoppa.. daar gaan we weer..
er waren toch ook AA's in vietnam?. zet die dan neer voor de lieve vietnamees..
Ik zie toch ook in menig Vietnam film (lichte) stationaire AA langskomen. Best jammer eigenlijk dat die niet in de game zitten, zijn toch toffe dingenAnoniem: 215005 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:38:
er waren toch ook AA's in vietnam?. zet die dan neer voor de lieve vietnamees..
En pre-nerf M60 + pre-nerf M1911 = godmode
In Vietnam vind ik de RPK toch wel de fijnste LMG. Zelfde damage als die XM22, maar een mindere vursnelheid. De ironsights zijn wel een stuk beter en die vuursnelheid maakt niet zoveel uit met bursten en single tap fire. M60 ben ik na de nerf nooit echt meer een fan van geweest, zeker niet als je alleen maar de ironsights kan gebruiken.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB
Ja, veel te vaak. Heb ik nu mn sidearm nodig, zit er nog maar 1 kogel in. Ik probeer zo netjes mogelijk te blijven, maar in het heetst van de strijd switch ik wel eens van wapen voordat het herladen voltooid is. Het gevolg laat zich raden.The Zep Man schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:20:
[...]
Een zwak team in Vantage point in Rush mode als NVA is anders wel nog meer kansloos dan in Conquest mode. Je zit direct vast in die rivierbedding. In conquest mode heb je tenminste direct de eerste (base) vlag en als je met enkelen direct doorrusht naar de tweede vlag op de heuvel dan heb je kans op hele mooie, balanced gevechten.Anoniem: 215005 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:12:
gister kwam ik per ongeluk in een potje conquest.. en nu weet ik weer waarom ik dat niet speel.. als je team een beetje zwak is dan val je helemaal terug naar je originele spawn basis en daar kom je gewoon nooit meer weg.. je zit als een rat in een val..
In Conquest mode heb je normaal gezien betere kansen vind ik, maar natuurlijk als je in een zwak team zit, verlies je om het even welke map/mode.
als je iedere kogel raak zou schieten.. yes.. maar dat doe je natuurlijk niet en zoals ik al zei.. de piloot vliegt gewoon weg en doet first aid op de heli en hij is weer 100 en die 2x m60's gaan wel lekker ratelen..AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:48:
De Huey is met alle primary wapens binnen 3 magazijnen neer te halen. Getest met de M14, AK47, Mac10, PPsH en RPK (dan heb je uiteraard genoeg aan 1 magazijn)
en als ik 1,5 clip heb weg geschoten ben ik allang gespot door de gunners of de piloot.. en dan zijn er ook nog grond poppetjes..
Hehehe grondpoppetjesAnoniem: 215005 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:29:
[...]
als je iedere kogel raak zou schieten.. yes.. maar dat doe je natuurlijk niet en zoals ik al zei.. de piloot vliegt gewoon weg en doet first aid op de heli en hij is weer 100 en die 2x m60's gaan wel lekker ratelen..
en als ik 1,5 clip heb weg geschoten ben ik allang gespot door de gunners of de piloot.. en dan zijn er ook nog grond poppetjes..
Anyways, het probleem zou zo simpel opgelost kunnen zijn als iedereen in een team/squad zn mag leeg pompt op die Huey.. 3 of 4 Medics die hun gun blasten moet eigenlijk wel genoeg zijn, maar mensen snappen t soms niet..
Daarom hebben wij in onze server ook altijd (als de admins online zijn) dat we mensen 1 keer waarschuwen als ze baserapen / de main aanvallen. Luisteren ze niet of vinden ze dat het wel mag, dan kicken we ze.zAo schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:35:
[...]
Ook ik speel veel liever Conquest, om de zelfde redenen. Naar mijn idee moet EA gewoon, net als bij Rush, een gebied maken waar alleen de spawnende partij kan komen. Gewoon een FOW in je basis dus.
Door de grote onbalans de laatste tijd op de servers speel ik overigens (tijdelijk) wel weer Rush. Ik haat het om kansloos schietvlees te zijn, of om zelf te 'moeten' baserapen om wat kills te kunnen maken.
De regels komen ook elke minuut in het scherm; no baseraping/vehicle stealing/basecamping. Wel helemaal uitgeschreven natuurlijk
Veel duidelijker kan het niet volgens mij?
Een medic hoeft niet met een M60 op de heli te schieten, want er zijn efficientere wapens/rollen tegen een heli. Snipers b.v. kunnen zich eindelijk nuttig maken met een M21 of SVD tegen een heliAnoniem: 215005 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:38:
[...]
maar als de heli met 2 gunners vliegt en ik verraad mijn positie door mijn M60 op dat ding leeg te knallen..
Gisteren trouwens Hastings gespeeld zonder vehicles. Wist niet dat dat kon. Was ook wel eens leuk
[ Voor 10% gewijzigd door ambi op 21-01-2011 12:47 ]
Die map zou eigenlijk een klein beetje meer aangepast moeten worden inderdaad, door het water minder diep te maken of iets van een rotspartij neer te zetten.Goner schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:35:
[...]
Precies.
Er zijn helaas altijd aanvallers die dat niet inzien en maar blijven rapen ; op die tempel-map bijv. ; zit alles op de heuvel de mensen af te knallen die proberen het water over te steken. Ik zou me de ogen uit m'n kop schamen als ik zo m'n kills moest maken. Sneu ...
Ik bedoel, als je zo sterk bent win je de pot toch wel, maar maak er dan een gevecht van en geen slachtpartij.
Is leuker, duurt langer en levert uiteindelijk meer punten op.
Er is nog zo'n map dat als je als VC speelt je meteen in een soort "corridor" begint (met hoge rijstvelden in het midden). Als je dan pech hebt dan dan gaan de tegenstanders lekker bovenaan de richel zitten met een ammobox en nades spammen. Je kan er helemaal niet meer uit en als ik in zo'n situatie zit (waarvan de rest van mijn team/squads OOK nog eens allemaal recon zijn
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als je aan je 2e en 3e magazijn toe kan komen ... tegen die tijd ben je al gespot en omgekomen in de loodregen die vanuit de UH neerdaalt.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:48:
De Huey is met alle primary wapens binnen 3 magazijnen neer te halen. Getest met de M14, AK47, Mac10, PPsH en RPK (dan heb je uiteraard genoeg aan 1 magazijn)
Ik ben nu al zover dat als er op Phu Bai een goeie piloot rondvliegt, zoek ik een andere server.
En ja, ik heb de filmpjes (op console opgenomen ?) gezien waar iemand op een stilstaande heli knalt ...
Het deugt gewoon niet ; ik heb het nog niet eens over de heli uit de lucht schieten, maar als de boordschutters en evt. reperateurs opeengepropt in het volkomen open laadruim zitten en ik knal een (of meer) volledige M60 of RPK magazijnen leeg op de zijkant en niemand sneuvelt ?!
[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 21-01-2011 13:10 ]
Op de PS3 heb ik nog nooit een heli gevonden die lang vliegt. Hetzij door RGP, hetzij door tanks / boordschutters, of door gewoon grondpersoneel of de machinegeweren op de jeepjes, een heli vliegt zelden langer dan 1 minuut.Anoniem: 215005 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:29:
[...]
als je iedere kogel raak zou schieten.. yes.. maar dat doe je natuurlijk niet en zoals ik al zei.. de piloot vliegt gewoon weg en doet first aid op de heli en hij is weer 100 en die 2x m60's gaan wel lekker ratelen..
Daar komt nog bij dat ik zelden tot nooit een volle heli heb zien vliegen. Meestal zit er alleen een piloot in, een enkele keer ook een boordschutter.
Tot slot: er wordt aangegeven dat men na 1 a 1,5 clip al gespot zou zijn. Volgens mij hebben de twee kaarten met een Huey toch ruim voldoende cover, om verdekt op de heli te schieten. Het is mij niet vaak gebeurd dat de heli me te pakken genomen heeft terwijl ik lopend was...
Op PC zie ik ze toch wel langer vliegen.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:02:
[...]
Op de PS3 heb ik nog nooit een heli gevonden die lang vliegt. Hetzij door RGP, hetzij door tanks / boordschutters, of door gewoon grondpersoneel of de machinegeweren op de jeepjes, een heli vliegt zelden langer dan 1 minuut.
Daar komt nog bij dat ik zelden tot nooit een volle heli heb zien vliegen. Meestal zit er alleen een piloot in, een enkele keer ook een boordschutter.
Tot slot: er wordt aangegeven dat men na 1 a 1,5 clip al gespot zou zijn. Volgens mij hebben de twee kaarten met een Huey toch ruim voldoende cover, om verdekt op de heli te schieten. Het is mij niet vaak gebeurd dat de heli me te pakken genomen heeft terwijl ik lopend was...
Zolang ze niet door een tank geraakt worden gaan ze vaak niet neer.
Moet zeggen dat het mij ook nog niet gelukt is om er een met een RPG neer te krijgen
Gebruik altijd een tank om de heli's neer te halen
Anoniem: 315995
Over gespot worden: Zoek dekking, en schiet op de heli vanaf de achterkant zodat de piloot en de gunners je niet zien.
Over damage naar de heli, er is weer miscommunicatie over console/PC geloof ik. Op de PC kan dat ding minstens 3 clips van de M60 met magnum ammo prima overleven. En ja, dan raak ik elke kogel, kwestie van niet sprayen en handig gebruik maken van de rotorbladen.
Piloten zijn ook uit de chopper te schieten met niet-sniper wapens, door het kleine zijruitje.
Daarnaast zie ik veel te vaak dat mensen wel een tank bezetten, maar daarmee in de hoofbasis blijven om lukraak met de shells ergens heen te schieten. Ten eerste schiet dat niks op, ten tweede steel je zo een tank van je eigen team, ten derde zou je je team dekking kunnen geven om op te rukken, en ten vierde kun je zonder al te veel skill een chopper in één schot uit de lucht halen.
Zitten er engi's in? Multikill.
Er zijn nog véél en véél te veel mensen bezig met alleen hun eigen k/d in de gaten te houden, en denken niet eens na over wat handig is om te doen.
Heeft een chopper 6 clips nodig om neer te komen? Schiet er met 6 mensen op en hij heeft geen schijn van kans. Ook weinig kans dat alle 6 gespot en gekilled worden.
Heb je een snipergun? Die doen juist ontzettend veel damage aan een chopper, maar dat willen ze maar niet doorhebben. Het is veel belangrijker blijkbaar om met tunnelzicht en dichte oren naar een plekje te blijven staren waar je een makkelijke headshot kan scoren eens in de tien minuten.
En dan heb ik het nog niet eens over spotten wat steeds minder en minder gebeurt.
Het lijkt misschien dat ik het spel niet meer leuk vind, maar dat hangt geheel af van de mensen waar ik bij in een team zit. Heb ik een redelijk goed team, dan haal ik rustig 4 á 5 choppers uit de lucht, en overleven tanks het ook niet lang (tenzij een maat van me in het andere team zit, dan ben ik mijn leven niet zeker door slimme mijnen of TNT, en ga ik als medic door het leven).
Het plezier in dit spel hangt voor mij dus heel erg samen met de teamplay, en door al het gedoe met de stats heb ik het idee dat de wat meer serieuzere spelers steeds meer afhaken en ondertussen veel ex-COD spelers erbij komen.
ja maar het probleem met bijvoorbeeld operation hastings.. is dat de VC geen tank of .50 heeft!.. de verdedigende partij heeft geen enkel extra zwaar wapen tegen de heli, en ze spotten je omdat je soort van tracers in je kogels hebt zitten.. mensen zien waar je vandaan schiet.. en ik was een van de weinige die op de heli schoot dus richt de piloot en de gunners gelijk hun pijlen op mij..gasemans schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:07:
[...]
Op PC zie ik ze toch wel langer vliegen.
Zolang ze niet door een tank geraakt worden gaan ze vaak niet neer.
Moet zeggen dat het mij ook nog niet gelukt is om er een met een RPG neer te krijgen
Gebruik altijd een tank om de heli's neer te halen
het is gewoon echt lastig met een goede piloot en 2 gunners die sniekie bij teveel damage weg vliegen en landen-->repair--> weer lekker verder.. en zo gaat het verhaalje rond..
een tank pikken is lastig omdat die in de enemy spawn base is.. en de desbetreffend piloot vloog hoog... dus kan een tank dat ding niet raken.
dus een hoop dilemma's met die heli.. als je team niet met zijn allen op dat ding schiet..
Neem dan wel als special smoke (dan kunnen de tracerdarts weer eraf.)
Dit gaat bij een blackhawk vaak goed met een volledige squad er in:
1 piloot
2 gunners
1 repair
Als je een lekkere squad hebt dan hou je het een tijdje uit.
ja en in bc2 vietnam zijn er dus geen tracers.. je hebt een slome RPG en that's it.. je moet het met je wapen doen..jeroenvheel schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:21:
Vlieg vaak zelf met een heli en dan een kwartier lang.
Neem dan wel als special smoke (dan kunnen de tracerdarts weer eraf.)
Dit gaat bij een blackhawk vaak goed met een volledige squad er in:
1 piloot
2 gunners
1 repair
Als je een lekkere squad hebt dan hou je het een tijdje uit.
Dit is op console dus niet het geval. Zodra een heli 0 'health' heeft, heb je nog 3 seconden om uit te stappen. Het gebeurt zelden dat je een heli neerhaalt en er een kill mee scoort, laat staan dat je er meerdere hebt....Anoniem: 315995 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:19:
Blabla heli blabla
jij bent altijd van het nuanceren.. maar het ligt niet altijd zo simpel als jij het opschrijft..Anoniem: 315995 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:19:
Over de 3 (of meer) clips die nodig zijn om een heli neer te halen: Je bent toch niet de enige in je team?
Over gespot worden: Zoek dekking, en schiet op de heli vanaf de achterkant zodat de piloot en de gunners je niet zien.
Over damage naar de heli, er is weer miscommunicatie over console/PC geloof ik. Op de PC kan dat ding minstens 3 clips van de M60 met magnum ammo prima overleven. En ja, dan raak ik elke kogel, kwestie van niet sprayen en handig gebruik maken van de rotorbladen.
Piloten zijn ook uit de chopper te schieten met niet-sniper wapens, door het kleine zijruitje.
Daarnaast zie ik veel te vaak dat mensen wel een tank bezetten, maar daarmee in de hoofbasis blijven om lukraak met de shells ergens heen te schieten. Ten eerste schiet dat niks op, ten tweede steel je zo een tank van je eigen team, ten derde zou je je team dekking kunnen geven om op te rukken, en ten vierde kun je zonder al te veel skill een chopper in één schot uit de lucht halen.
Er zijn nog véél en véél te veel mensen bezig met alleen hun eigen k/d in de gaten te houden, en denken niet eens na over wat handig is om te doen.
Heeft een chopper 6 clips nodig om neer te komen? Schiet er met 6 mensen op en hij heeft geen schijn van kans. Ook weinig kans dat alle 6 gespot en gekilled worden.
Heb je een snipergun? Die doen juist ontzettend veel damage aan een chopper, maar dat willen ze maar niet doorhebben. Het is veel belangrijker blijkbaar om met tunnelzicht en dichte oren naar een plekje te blijven staren waar je een makkelijke headshot kan scoren eens in de tien minuten.
En dan heb ik het nog niet eens over spotten wat steeds minder en minder gebeurt.
Het lijkt misschien dat ik het spel niet meer leuk vind, maar dat hangt geheel af van de mensen waar ik bij in een team zit. Heb ik een redelijk goed team, dan haal ik rustig 4 á 5 choppers uit de lucht, en overleven tanks het ook niet lang (tenzij een maat van me in het andere team zit, dan ben ik mijn leven niet zeker door slimme mijnen of TNT, en ga ik als medic door het leven).
Het plezier in dit spel hangt voor mij dus heel erg samen met de teamplay, en door al het gedoe met de stats heb ik het idee dat de wat meer serieuzere spelers steeds meer afhaken en ondertussen veel ex-COD spelers erbij komen.
soms zijn piloten gewoon goed en de gunners ook.. en dan in combi met een team wat geen moeite doet om de heli neer te halen.. tel uit die som.. dan kan je wel zo makkelijk opsommen wat je zou moeten doen maar helaas..
Interpunctie.Anoniem: 215005 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:03:
[...]
jij bent altijd van het nuanceren.. maar het ligt niet altijd zo simpel als jij het opschrijft..
soms zijn piloten gewoon goed en de gunners ook.. en dan in combi met een team wat geen moeite doet om de heli neer te halen.. tel uit die som.. dan kan je wel zo makkelijk opsommen wat je zou moeten doen maar helaas..
Als het team tegen je erg goed in iets is en in je eigen team neemt niemand het initiatief om daar tegenin te gaan, dan ben snel klaar. Maar dat is het spelletje toch? Het is net als met teamsporten denk ik dan maar.
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen, maar als je een goede heli tegen je hebt is het -naar mijn idee- wel een goed idee om die 'dwars' te zitten met een tank. De tanks van de tegenpartij worden toch wel door RPG's geraakt. Een heli is een stuk moeilijker neer te halen met een RPG dan met een tank.Anoniem: 315995 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:19:
[..]
Ik ben zo blij dat je die niet van de anderen ziet op de consoles. Zelf kijk ik er ook nooit meer naar. Boeiend; de lol en samenwerking is waar het om gaat.Er zijn nog véél en véél te veel mensen bezig met alleen hun eigen k/d in de gaten te houden, en denken niet eens na over wat handig is om te doen.
Dat idee heb ik inderdaad ook. Zonde maar waar. Wanneer komt CoD7 uit?Het plezier in dit spel hangt voor mij dus heel erg samen met de teamplay, en door al het gedoe met de stats heb ik het idee dat de wat meer serieuzere spelers steeds meer afhaken en ondertussen veel ex-COD spelers erbij komen.
Hastings als VC geen tank?Anoniem: 215005 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:19:
[...]
ja maar het probleem met bijvoorbeeld operation hastings.. is dat de VC geen tank of .50 heeft!.. de verdedigende partij heeft geen enkel extra zwaar wapen tegen de heli,
Nou heb ik 2 weken niet gespeeld maar beide partijen beginnen toch met 2 tanks?
En choppers in vanilla. Er zijn nou eenmaal een paar geweldige piloten. Toen ik in november vanilla nog intensief speelde kwam ik gewoon piloten tegen die getracede raketten konden ontwijken en achter een anti air heb je ook geen kans. Als in onderstaand:BatmanHorizon schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:05:
Nog even terugkomend op de Huey. Ik lees hier en daar dat de Huey op consoles veel makkelijker neer gaat dan op de PC, staan ook een paar vids op youtube. Vandaar het meningsverschil hierom...
Zonder magnum ammo:
- pc: 0.5 damage per bullet
- console: 3.5 damage per bullet
PC damage was de bedoeling, is een bug oop consoles
En tegenwoordig loop ik enkel met de M13xxxx rond. Werkt stukken beter
Tja, bad company 2 is een TEAMSPEL!!! je kunt er niet als COD'r rambo stijl lone wolf door heen jagen en hopen dat je wint. Als je samenwerkt bereik je veel meer. Veel meer. Zo kun je met een samenwerkend team dat slecht is, een team met veel betere tegenstanders om zeep helpen. Individuele rambo's die heel goed zijn komen nergens als een team samenwerkt. Misschien dat ze hier een daar een mcom zetten, maar er zijn dan altijd tegenstanders in de buurt die zo'n kerel het leven zuur maken.Anoniem: 215005 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:03:
[...]
jij bent altijd van het nuanceren.. maar het ligt niet altijd zo simpel als jij het opschrijft..
[ Voor 64% gewijzigd door M2M op 21-01-2011 16:34 ]
Maar die 4 man die zonder enige vorm van dekking in het midden zitten blijkbaar nietAnoniem: 315995 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:19:
Heb trouwens ook al M21 (sniper) clips leeggeschoten door de voorruit van Hueys die recht op me afdoken ; krijg je de killcam, zie je 1 sterretje zitten in dat hele oppervlak. Geen probleem, carglass is aan boord gelukkig en herstellen de schade in mid-air ...
Het is niet voor niets dat in Vietnam ie veel minder sterk is gemaakt vanwege massaal klachten over helis.
in BF2 had je heli's die ownend waren. camera raket waarmee je vliegtuigen uit de lucht haalde, rollende heli's en ze hadden twee raketten nodig van de SRAW, die je bovendien nog zelf moest sturen ook nog.Amdwarrior schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:42:
Helis niet overrated in Bc2laat me niet lachen in echt kan een heli lang niet zoveel klappen verwerken met goeie piloot is ding niet uit de lucht te knallen dat lijkt me toch echt niet de bedoeling van het hele mp gedoe?
Het is niet voor niets dat in Vietnam ie veel minder sterk is gemaakt vanwege massaal klachten over helis.
Flares waren overpowered en met de 4 rakketjes die een AA had voordat ze moesten reloaden kon je ook niets beginnen. Nee, helis zijn in BFBC2 niet meer wat ze geweest waren.
Hij heeft het hoogstwaarschijnlijk over Hastings in rush mode. Dat is trouwens nog een enorm voordeel van Conquest mode; het aanbod aan vehicles is meer balanced.gasemans schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:56:
[...]
Hastings als VC geen tank?
Nou heb ik 2 weken niet gespeeld maar beide partijen beginnen toch met 2 tanks?
Een heli die het in conquest mode (Vietnam, PC) langer dan een minuut uithoudt is inderdaad eerder de uitzondering dan de regel.
Het is echt niet zo moeilijk om een heli met de tank uit de lucht te schieten. Het heeft ook het voordeel van instant kill van de passagiers. Op Hastings zit ik bijna voortdurend in een tank en als tegenstander kan je me echt geen groter plezier doen dan in een heli te komen aanvliegen
Zit nooit rush te spelen
Lijkt me leuk om met wat anderen samen te spelen ipv de meestal niet samenwerkenden die online te vinden zijn..
PSN gewoonkevin
Is ook prima te doen. Kies het juiste moment en schiet een AT4 raket.Amdwarrior schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:58:
Maar nog steeds veel te sterk als ze buiten bereik zijn van anti air guns probeer dan maar eens iemand neer te halen die rondjes vliegt hele tijd.
YouTube: Bad Company 2 AT4 Montage
In dat filmpje heeft ie niet de handigste piloten tegenover zich, maar ook als iemand snel beweegt is er ergens een moment dat hij min of meer met je raket mee of er tegenin vliegt.
Heavy Metal is een leuk oefenveld hiervoor. Ze vliegen daar vaak in rechte lijnen vanwege de afstanden.
Tip, let niet op het rode vierkantje, maar kijk waar de raket heen gaat en stuur em bij.
ik zal je toevoegen. Ik was een hele tijd gestopt maar nadat ik weer eens in dit topic heb gelezen ben ik toch maar weer begonnen (en meteen Vietnam gedowned).
Lijkt me wel lachen om eindelijk eens wat echt teamplay te doen, want veelal is het inderdaad iedereen die voor zijn eigen gewin gaat.
We meeten elkaar
"It's about time you showed up Fox!"
Ik zou graag een potje met je doen, maar 'wij' communiceren altijd via Skype. Ik vind de communicatie van PSN nog steeds niets helaas. Heb je skype?Boyangles schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:55:
Iemand zin in wat potjes vanilla(ps3)? Heb het nog niet zo lang, maar leer snel!
Lijkt me leuk om met wat anderen samen te spelen ipv de meestal niet samenwerkenden die online te vinden zijn..
PSN gewoonkevin
zAo, ik zal eens kijken of ik mijn ps3 headset kan aansluiten op skype, I'll let you know!
Ik schiet met een tank elk potje zo'n 4 heli's uit de lucht, vooral bij Hastings, bijna belachelijk hoe eenvoudig dat gaat eigenlijk.Anoniem: 215005 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:30:
[...]
ja en in bc2 vietnam zijn er dus geen tracers.. je hebt een slome RPG en that's it.. je moet het met je wapen doen..
Heerlijk! Ik ben dol op die tankbestuurders die alleen maar in de lucht starenRogier.V schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:42:
Ik schiet met een tank elk potje zo'n 4 heli's uit de lucht, vooral bij Hastings, bijna belachelijk hoe eenvoudig dat gaat eigenlijk.
Dat wilt niet zeggen dat ie enkel in de lucht staart. Als er een heli in de lucht is, schakel je hem best zo vlug mogelijk uit en persoonlijk vind ik dat een tank dat het snelst en meest efficient doet. Het gemakkelijkst is om ze neer te halen wanneer ze van je tank wegvliegen; ze zijn dan dikwijls laag genoeg voor je kanon en velen maken ook nog eens een draai van zodra ze je tank overgevlogen zijn zodat je niet enkel een laag target, maar ook een groot target voorgeschoteld krijgt.Goner schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:09:
[...]
Heerlijk! Ik ben dol op die tankbestuurders die alleen maar in de lucht staren
[ Voor 7% gewijzigd door ambi op 22-01-2011 16:34 ]
Om hier even op in te haken: circle-strafers zijn juist het simpelst neer te halen. Echt problematisch wordt het als je een piloot tegenover je hebt die niet slechts een enkel trucje kan, maar gewoon onvoorspelbaar vliegt. Hier heb ik er tot nu toe nog maar weinig van gezien.Amdwarrior schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:58:
Maar nog steeds veel te sterk als ze buiten bereik zijn van anti air guns probeer dan maar eens iemand neer te halen die rondjes vliegt hele tijd.
Ik speel nog regelmatig vanilla, met name conquest. Ik begin vaak met Atacama desert, omdat ik weet dat alle circle-strafers daar heen gaan. Ik kan er erg van genieten als ik join en twee helicopters rond onze basis zie cirkelen om ze vervolgens neer te halen met mijn CG, en daarna het hele potje onze heli in de lucht hou
Ik vind Atacama niet eens zo'n leuke map, maar ik kan er echt van genieten om bepaalde 'piloten' het leven zuur te maken daar (altijd rank 50, vaak clantags als KSA/UAE of pp op de PS3). Circle-strafers zijn enorm voorspelbaar, haal daar je voordeel uit. Bij een baserape probeer ik altijd een plek te zoeken waar een heli me moeilijk kan vinden en waar ik net buiten zijn cirkel zit. Even wachten tot je de zijkant van de heli ziet, CG afvuren, mocht hij niet neer zijn: rinse and repeat. Je hoeft ze vaak maar twee keer neer te halen voordat ze een makkelijkere server opzoeken, dus het is even door de zure appel heen bijten
Het leukste zijn de arrogante piloten die op hun e-peen getrapt zijn. Vaak zie ik bepaalde figuren die denken me te moeten roadkillen omdat ik hun chopper te vaak heb neergehaald. Laat ik altijd lekker gebeuren, totdat hij vlak voor me is en een CG vangt met zijn tanden
Je zou kunnen zeggen dat ik Atacama eigenlijk alleen maar speel om die gasten te laten rage-quitten of in ieder geval heel erg aanspoor om me hate-mail te sturen
Heli's zijn beslist niet overpowered in vanilla. Het is niet gelogen als ik zeg dat werkelijk iedereen in zo'n ding kan vliegen, het vergt alleen een beetje oefening. Als je circle-strafers zat bent is de beste optie om gewoon zelf te leren vliegen en ze neer te halen voordat ze hun trucje kunnen gaan oefenen
[ Voor 17% gewijzigd door Wizz15 op 22-01-2011 20:03 ]
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
Ik speel nog zo'n uurtje per dag BC2, dus ik zit er sterk over te denken om Vietnam te halen, maar ik ben maar een arme student
Doe maar niet, Vietnam is een imo een onafgemaakte DLC die het niet waard is om te kopen. Hitdetection lijkt nog slechter te zijn dan in BC2. Het spel ziet er niet uit, en de maps zijn niet gebalanceerd.Knul schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:10:
Vinden jullie Vietnam de 13 euro waard? Ik heb een beetje moeite met DLC sinds MW2, toen ik het Stimulus mappack kocht, maar ik heb die nieuwe maps toen vrij weinig gespeeld. Is het echt een vernieuwing tov BC2?
Ik speel nog zo'n uurtje per dag BC2, dus ik zit er sterk over te denken om Vietnam te halen, maar ik ben maar een arme student.
Aap!
Met alles oneens behalve het laatste, dat is op twee maps wel eens het geval. Vietnam is de 13 euro zeker waard geweest, al vele uren flink mee vermaakt.harmageddon schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:16:
[...]
Doe maar niet, Vietnam is een imo een onafgemaakte DLC die het niet waard is om te kopen. Hitdetection lijkt nog slechter te zijn dan in BC2. Het spel ziet er niet uit, en de maps zijn niet gebalanceerd.
Enigste minpunt zijn die verdomde stats, maar dat probleem is ook in regular bc2
[ Voor 9% gewijzigd door KngfCnns op 23-01-2011 12:30 ]
En zo zie je maar weer dat smaak erg persoonlijk is... ik vermaak me bijvoorbeeld erg goed met Vietnam. Voornamelijk het vele groen, de grotendeels infantry georienteerde kaarten en de afwezigheid van dots en scopes doet mij erg goed. Problemen met hitdetection herken ik niet. Prblemen met stats, dat sinds een week nog maar een keer bij mij voorgekomen is, en wat simpelweg uit en inloggen in psn verholpen heeft, heb ik niet.harmageddon schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:16:
[...]
Doe maar niet, Vietnam is een imo een onafgemaakte DLC die het niet waard is om te kopen. Hitdetection lijkt nog slechter te zijn dan in BC2. Het spel ziet er niet uit, en de maps zijn niet gebalanceerd.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Op welk platform speel je?harmageddon schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:16:
[...]
@anderen
Zijn sommige maps net zo "sniper heaven" als in vanille BC2? Ik word daar zo af en toe wel moe van.

[ Voor 15% gewijzigd door 10K op 23-01-2011 14:25 ]
"Above And Beyond The Call"
Bij seks is vanilla seks 'gewone seks', dus zonder toeters en bellen10K schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:18:
"vanilla" betekent de gewone bfbc2? waarom wordt dat eigenlijk zo genoemd?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
5. vanilla
It's the original of something, like the original Ice Cream flavour. In computergames the original game is called classic or vanilla when the expansion comes out.
Ik vind 't maar pretentieus maar goed.
[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 23-01-2011 14:39 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
EDIT: te laat
[ Voor 8% gewijzigd door Compizfox op 23-01-2011 14:40 ]
Op deze server geldt: schiet je een admin dood dan wordt je gebanned.
Server draaide Isla inocentes, 3 TMD clan leden in een helikopter die ik met een AT4 uit de lucht schoot.
resultaat: kick & ban
wat het nog erger maakte was dat ze zich zelf 3 potjes achter alkaar op het aanvallende team plaatste. dit zodat ze in de helikopter konden zitten.
Kleuterklas admins..sigh
Ach, dat komt wel vaker voor. Maak je daar niet kwaad om: gewoon verder spelen op een andere server. Er zijn servers waarbij de admins/eigenaren geen 13-jarigen zijn.vexanthrope schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:28:
Kleuterklas admins..sigh
En jij denkt dat daar iets mee gedaan wordt? Dacht het niet. Wie betaald aan het einde van de dag voor de server (met daarop gelicenseerde software)?Anoniem: 315995 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:41:
Als het een ranked server is dan kun je ze daarvoor aangeven geloof ik. Dit mag natuurlijk niet gebeuren.
[ Voor 37% gewijzigd door The Zep Man op 23-01-2011 16:46 ]
Om zo nu dan eens wat leuke potjes te doen, headsetje heb ik ook binnen.
Zou het zonde vinden het spel niet meer te spelen omdat het te vaak slecht gaat als je niet in een redelijke squad/team zit.
Vermaak me prima met de game, alleen de lol begint er af te raken op deze manier..
Let me know.
Ingame naam: Fubaristic
Jammer dat niet iedereen zo wilt denken in dit spel.
Ingame: DisasterKill
Klopt, vaak maakt een heli een duikvlucht wanneer ie op je tank schiet (moet ook wel, anders gaan die raketten natuurlijk nooit naar de grond). Als ie vervolgens een bocht maakt en van je weg vliegt is et een kwestie van beetje timen, bijna altijd raak. Levert toch vaak 3x 50 of 4x 50 punten op + destroy vehicle + multi of triple kill bonus.ambi schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:30:
[...]
Dat wilt niet zeggen dat ie enkel in de lucht staart. Als er een heli in de lucht is, schakel je hem best zo vlug mogelijk uit en persoonlijk vind ik dat een tank dat het snelst en meest efficient doet. Het gemakkelijkst is om ze neer te halen wanneer ze van je tank wegvliegen; ze zijn dan dikwijls laag genoeg voor je kanon en velen maken ook nog eens een draai van zodra ze je tank overgevlogen zijn zodat je niet enkel een laag target, maar ook een groot target voorgeschoteld krijgt.
Klein minpuntje dat je geen C4 en Mortar tegelijk mee kan nemen, maar je kunt niet alles hebben.
Leuke class wel.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
hmm komt me bekend voor volgens mij zat ik toen ook op de server. In het verdigende team.vexanthrope schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:28:
Voor de PC gamers, speel niet op de T.M.D Dutch ranked server!
Op deze server geldt: schiet je een admin dood dan wordt je gebanned.
Server draaide Isla inocentes, 3 TMD clan leden in een helikopter die ik met een AT4 uit de lucht schoot.
resultaat: kick & ban
wat het nog erger maakte was dat ze zich zelf 3 potjes achter alkaar op het aanvallende team plaatste. dit zodat ze in de helikopter konden zitten.
Kleuterklas admins..sigh
Ze waren idd irritant met die helicopters.Als je ze je daarvoor gekicked hebben is het echt zielig inderdaad.
En ze waren idd constant aan het switchen. het is me al vaker opgevallen dat TMD members zich niet altijd gedragen. Deze server zal ik voortaan mijden.
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
Klopt die dingen hebben me al een hoop punten opgeleverd en een aantal death`s bespaard.EvaluationCopy schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:54:
Die motionmine is wel enorm krachtig zeg, veel plezier van gehad al. Ook al veel mensen opgeblazen met C4.
Was alleen van mening dat je een behoorlijk stukje boven iemand moest mikken, alleen dat hoeft helemaal niet waardoor ik dus redelijk veel kills ben misgelopen.
Heb je ge add.
Welke servers spelen de meeste tweakers trouwens?
Of joinen jullie gewoon ergens waar nog een plekje is.
Smaken verschillen ... ik heb 'vanilla' niet meer gespeeld, sinds Vietnam uit is. Zal wel weer omslaan, maar kan nog even duren.harmageddon schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:16:
Doe maar niet, Vietnam is een imo een onafgemaakte DLC die het niet waard is om te kopen.
En zij mij uitmaken voor cheater enzo
Ik speel elke dag een paar potjes van allebei, maar vanilla alleen de nieuwe maps.Goner schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:56:
[...]
Smaken verschillen ... ik heb 'vanilla' niet meer gespeeld, sinds Vietnam uit is. Zal wel weer omslaan, maar kan nog even duren.
Niet fps ofzo maar gewoon de gameplay, herkenbaar? misschien ff wennen na blackops..
Ook de teamplay is soms/meestal bagger. Zit je in een team met 5 man en iedereen rent een kant op. Jammer want zo mis je veel overwiningen en zijn 1 mans aanvallen zijn vaak gedoemd te mislukken.
Ligt misschien ook wel aan de soort server en de spelers..maar ik probeer altijd wel bij iemand te blijven door er achteraan te rennen om toch samen kills te maken en of mcoms..
Maar mis op dat moment wel een soort optie met squadleader ofzo...is ook niet heilig maar toch.
Of zijn er nog goede teamspeak servers die goede teamplay hebben?
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Ik vraag mij nog steeds af waarom sommigen TeamSpeak of Ventrilo prefereren boven het gebruik van positional audio met Mumble.ionicdog schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:33:
Of zijn er nog goede teamspeak servers die goede teamplay hebben?
Sommigen zijn te schijterig om van hun eeuwenoude Ventrilo 2.1.2/2.1.4 af te stappen.
Een chopper neerhalen met een tankshell geeft voor mij het mooiste gevoel in dit spelCompizfox schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:13:
Vanmiddag ook hè, 5vs5 oid op Heavy Metal. Ik zat in een tank, twee van de tegenpartij in een Apache. Hun Apache hangt redelijk stabiel in de lucht dus ik waag een gokje en schiet een tankshell af op die heli. Boom, Destroy Enemy Vehicle, Double Kill, enz.
En zij mij uitmaken voor cheater enzo
Laatst op heavy metal 15 choppers neegehaald, waarvan 8 met AA, maar ook 7(!) met een mooi tankschot
Signature
En verder gewoon proberen. Je hebt best vaak lucky shots, waarvan je niet had verwacht dat je echt zou raken. Tenminste, ik wel
Heavy Metal, conquest met 1000 tickets. Een paar enorm goede piloten op die map. PaniczPL is echt iemand die je in je team wilt hebben, wel 20x geprobeerd die gast te marken, maar hij was altijd net op tijd weg.
Heavy Metal grootte maps zouden er meer moeten zijn, dan komt het vehicle aspect zoveel beter tot recht!
PS. Na dat leuke potje zag ik dat al mn stats gereset zijn. Ik ben weer lvl 1....
Zucht, BC2 is leuk, maar ook frusterend.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Had ik vanmiddag ook. Maar het schijnt dat ze deze week een keer tussen dinsdag en vrijdag een grote onderhoud gaan uitvoeren.Jeroenneman schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:46:
PS. Na dat leuke potje zag ik dat al mn stats gereset zijn. Ik ben weer lvl 1....
Klein beetje off-topic, maar de term 'vanilla' heeft niets te maken met gaming. Gamers hebben dit overgenomen van de game-developers, in de software wereld is de term 'vanilla' namelijk al sinds de jaren '70 ingeburgerd. Je kan het pretentieus vinden (waarom weet ik niet), feit is dat het in de software wereld een goede benaming is voor hetgeen bedoelt wordtsteveman schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:39:
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=vanilla
5. vanilla
It's the original of something, like the original Ice Cream flavour. In computergames the original game is called classic or vanilla when the expansion comes out.
Ik vind 't maar pretentieus maar goed.
Note to self: voortaan ook even checken of er niet al een pagina is bijgekomen voor je reageert
[ Voor 6% gewijzigd door Wizz15 op 23-01-2011 22:38 ]
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
Zoveelste keer... De statistieken gaan niet verloren en dus ook niet gereset! Waarschijnlijk waren de statistieken servers gewoon wederom té druk.Jeroenneman schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:46:
[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2011 22:58 ]
Na een flink gestuntel met de M40 staat die nu pas op 13 kills. De M21 sluit gelukkig iets beter aan bij mijn speelstijl, die maakt het wel mogelijk om gewoon aan de frontlinie mee te rennen. De M40 is een onding doordat het een single shot non-semi-auto rifle is, en zonder crosshair is dat verdomd moeilijk mikken op CQC
* AllSeeyinEye haat het om wookie-stijl achterop het speelveld te moeten zitten kijkbuis turen
Notice: Vietnam requires the base game Battlefield: Bad Company 2 on Steam to play
Ik heb zo'n gevoel dat ik die add-on bij de laatste update wel binnen gekregen heb (2.5GB download!) en dat ik dus enkel een code nodig heb om die te "unlocken".
Maar goed - mijn BF:BC2 is dus geen Steam variant. Kan ik dus de Vietnam add-on niet via Steam kopen?
Via de EA Store kan ik hem wel als "Direct download" krijgen - is dat de enige mogelijkheid dan? En moet ik dat hele ding downloaden of kan ik gewoon een losse code invoeren?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
idd gewoon in de EA store kopen. Voor de steam versie van Vietnam moet je ook de BC2 steam-versie hebben.tazzman schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:01:
Vraagje - ik heb BF:BC2 gewoon in de winkel gekocht op CD/DVD. Maar nu wil ik graag die Vietnam add-on kopen. Alleen op Steam wordt aangegeven:
Notice: Vietnam requires the base game Battlefield: Bad Company 2 on Steam to play
Ik heb zo'n gevoel dat ik die add-on bij de laatste update wel binnen gekregen heb (2.5GB download!) en dat ik dus enkel een code nodig heb om die te "unlocken".
Maar goed - mijn BF:BC2 is dus geen Steam variant. Kan ik dus de Vietnam add-on niet via Steam kopen?
Via de EA Store kan ik hem wel als "Direct download" krijgen - is dat de enige mogelijkheid dan? En moet ik dat hele ding downloaden of kan ik gewoon een losse code invoeren?
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
we speelde cao son temple en de aanvallers waren eigenlijk bijna allemaal medic! en dat speelt echt frustrerend.. knal je er 2 neer is er altijd weer iemand die revived.. maar na een harde strijd helaas verloren maar ik had toch 43/13
oh en ik zou ook best wat meer vrienden in mijn lijst willen hebben! voor de mensen die zin hebben om een keer met mij een potje te spelen! voeg me toe
soifon99 is mijn naam
Ik vond 50 wel genoeg ... M40 is even doorbijten, die sniper-telescopen zijn ook niet mijn ding, de M21 en SVD kun je tenminste mee naar voren nemen.AllSeeyinEye schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:54:
Oef... bezig met alle Vietnam wapens naar 100 kills te tillen,
De flamethrower is een ramp. Je moet wel heel dichtbij komen en waar verdedig je je intussen mee ? Pistool en/of grenade launcher ...
Vietnam 'patch' staat al op je PC, moet alleen geactiveerd worden.tazzman schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:01:
Je krijgt een e-mail :
Bedankt voor je bestelling bij Electronic Arts BV. Het product dat je hebt besteld, is nu beschikbaar voor preload of download.
Bestelnummer: XXXXXXXXX Product-id: 219316800 Productnaam: Battlefield Bad Company 2™ Vietnam Releasedatum: 18 december 2010 Digitale rechten:WWWW-XXXX-YYYY-ZZZZ
Instructies voor invoeren code
1) Installeer de nieuwste patch van Battlefield: Bad Company™ 2 om het menu Vietnam toe te voegen aan het hoofdmenu.
2) Selecteer de optie Vietnam.
3) Voer je code in en klik op Redeem Code (code verzilveren) om Battlefield: Bad Company™ 2 Vietnam te activeren.
Bestellen hier
[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 24-01-2011 10:21 ]
Flamethrower een ramp? Het is juist een machtig apparaatGoner schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:15:
[...]
De flamethrower is een ramp. Je moet wel heel dichtbij komen en waar verdedig je je intussen mee ? Pistool en/of grenade launcher ...
Dit topic is gesloten.
• Posten van stats is ongewenst
• Zoek eerst voordat je een vraag post
• Elke dinsdag is er serveronderhoud; de servers kunnen dan enige tijd niet beschikbaar zijn
• Voor problemen kun je terecht in [Multi] Battlefield: Bad Company 2 - Problementopic
• Ranks zijn inderdaad stuk, EA/DICE zijn er (naar het schijnt) naar aan het kijken!
Wil je in de player tabel opgenomen worden stuur dan M2M, jagermeister of Lewt een DM met de volgende info: jouw GoT-naam, (optioneel) Steam / PSN / XBOX live naam en uiteraard je ingame naam. Vergeet niet om aan te geven op welk platform je speelt.