Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58

BiLo

PSN: toiletcleaner

Bullus schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:49:
Gaat het nu alleen om de moederborden of ook de cpu?
alleen de mobo's

Vraag me af wanneer Asrock wat laat horen.. volgens mij is het daar nu 'oud en nieuw'

edit: http://www.asrock.com/news/events/201102ex/index.html :o

[ Voor 10% gewijzigd door BiLo op 02-02-2011 12:14 ]

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Bullus schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:49:
Gaat het nu alleen om de moederborden of ook de cpu?
Op dit moment alleen de moederborden. Gigabyte gaat natuurlijk niet jou geld terug geven voor je Intel CPU. Dat zal iets zijn wat vanuit intel geregeld moet worden.

Al denk ik dat die niet terug kan aangezien die niet kapot zijn.

@ DylanE
Die vieren nu chinees nieuwjaar.
Enige wat ze nu aanraden is om de Sata2.0 poorten niet meer te gebruiken. Nog geen statement over een omruilactie. Gigabyte is tot nu toe nog de enige.

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 02-02-2011 12:28 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

Wellicht een excuus om van mijn Extreme 4 een fatal1ty te maken.. ter compensatie zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
alleen mobo's

http://www.asus.com/News.aspx?N_ID=Ur1Kv9j1fVCIDeRD
An open letter to ASUS customers and partners

Proactively responding to the Intel-identified Sandy Bridge chipset design error
Delivering a prompt recovery plan to customers, ASUS provides comprehensive return and replacement services for every product affected by this issue

Intel® on January 31, 2011 announced the detection of a design error in the new Sandy Bridge-based Intel® 6 Series support chip, also known as Cougar Point. The shipment of existing Sandy Bridge products has been suspended by Intel®, and the production of an updated support chip has commenced. The design error affects only the support chip, and not 2nd generation Intel® Core™ processors such as the i5 and i7.

Acting on our philosophy and promise of inspiring innovation and persistent perfection, we've created a comprehensive response to this development to safeguard the best interest of ASUS customers around the world. We will provide total warranty services to maximize computing and usability, as each ASUS product is delivered with an uncompromising quality pledge. This includes the hassle-free return and/or replacement of all affected ASUS products. We’re doing all this effective immediately – and as a first step, shipments of current ASUS Sandy Bridge-based products have been halted. The suspension covers all distribution and retail channels — ASUS only sells quality-assured products, at all times and across all product segments.

For all customers who already own any ASUS product affected by the design error identified by Intel®, simply visit http://event.asus.com/2011/SandyBridge/notice for detailed warranty and service hotline information. We’ll be happy to address any questions or concerns you may have regarding this issue, as well as provide information on future updates to Sandy Bridge technology.

ASUS notebook and desktop products are covered by a warranty service that addresses the design error, with both swap and sales return offered as options to customers.

For motherboards, we’ve confirmed with Intel® that the Cougar Point design error does not affect SATA ports 0 and 1. Additionally, ASUS has been a pioneer in including extra SATA 3Gb/s and SATA 6Gb/s ports beyond Intel® specifications on a wide range of motherboards. These ports are not affected by this design error, offering customers an option for uninterrupted computing. However, we’re also offering you the option of returning any possibly affected motherboard for a swap or sales return. All warranties for affected motherboards will be reset to give you enough time to carry out any exchanges.

ASUS has also started an initiative to contact customers regarding this issue, and we’ll cover all channel partners, distributors and registered buyers of affected ASUS products. As mentioned above, you may opt to return any affected products to ASUS for a swap or sales return.

We’ll post updates through our official website and other channels regarding any developments or fixes to Sandy Bridge products. Thank you for your understanding, support and cooperation, and we apologize for any inconvenience this may have caused you.

Sincerely,

ASUS

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Sinds een 2tal dagen in bezit van mn i2500K en Sabertooth. Erg leuke combinatie! Dat EFI gedoe is ook erg nice. Natuurlijk gelijk aan het oc'en gegaan. Zat helaas eerst vast op een 4,8 ghz, maar na nieuwe bios upgrade lekker over de 5 ghz. Dit icm met een Megahalems.
Valt me op hoe koel deze cpu blijft, ook al is hij zoveel hoger geklokt, meer als 60 graden onder load haal ik er niet uit. En dit op silent profiles voor de casefans/ed cpu.
Wat me wel een beetje opvalt is dat ik ivm een core i5 750 die op 4.0 liep, eigenlijk niks meer in Vantage en 3dmark 11 haal. Wat wel een beetje apart is. Ik snap dat het een GPU benchmark is, maar toch zou er wel een increase moeten zijn.
Wat de oorzaak hiervan is, is nog niet duidelijk, ik draai zelfs met een clean install van win 7 en alle recente drivers.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-07 11:13
master_viper schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:47:
Wat me wel een beetje opvalt is dat ik ivm een core i5 750 die op 4.0 liep, eigenlijk niks meer in Vantage en 3dmark 11 haal. Wat wel een beetje apart is. Ik snap dat het een GPU benchmark is, maar toch zou er wel een increase moeten zijn.
Wat de oorzaak hiervan is, is nog niet duidelijk, ik draai zelfs met een clean install van win 7 en alle recente drivers.
Als de CPU niet de bottleneck is (op geen enkele manier) dan maakt het inderdaad geen verschil. Als je dat verschil zou willen testen zou je die benchmarks op een resolutie en settings moeten draaien die je GPU met twee vingers in zijn neus doet, dan zou je misschien een verschil kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

mtsr schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:05:
[...]

Als de CPU niet de bottleneck is (op geen enkele manier) dan maakt het inderdaad geen verschil. Als je dat verschil zou willen testen zou je die benchmarks op een resolutie en settings moeten draaien die je GPU met twee vingers in zijn neus doet, dan zou je misschien een verschil kunnen zien.
Nja ik probeer ook de cpu op andere manieren te testen. Even vergelijken dmv prime tests ed, wat een normale waarde is rond de 5 ghz. Gpu is een 6970, al zou dit zeker wel verschil moeten geven in 3dmark 11.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
als je die gpu ook al gebruikte op je 750, dan is het wel verklaarbaar dat je geen hogere score haalt.. vooral 11 is erg gpu dependent.. gelukkig, anders krijgen we weer het zelfde gehannes als met 06..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nedernakker schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:22:
als je die gpu ook al gebruikte op je 750, dan is het wel verklaarbaar dat je geen hogere score haalt.. vooral 11 is erg gpu dependent.. gelukkig, anders krijgen we weer het zelfde gehannes als met 06..
Inderdaad. 3Dmark is een GPU test geen CPU test. Die wordt wel getest maar telt niet mee voor de eindscore. In het verleden is dat wel eens mis gegaan en was hij heel erg cpu dependent.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
zo kicken.. kreeg mail van maxict dat mijn ripjaws onderweg zijn! morgen in de bus met geluk!

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
MSi's official statement:

http://msi.eu/intel-6-series-chipset-issue/

Ook wachten dan een B3 of geld terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Astennu schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:30:

netjes, top dat je de link hebt geplaatst!

dat wordt dus wachten tot april om mijn bord te ruilen, voor nu hangen mijn 2 SSD's en mijn 2 HDD's aan mijn SATA 3 poort en mijn DVD rewriter aan mijn SATA 2 poort, moet dan for the time being voldoende zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:10:
[...]

Ik zeg: Laat Bulldozer maar komen.... Als de perfornance een beetje goed is ben ik over. Hoeft niet eens sneller te zijn dan SB iets trager vind ik geen ramp. Als het dan maar stabiel is :P Afgelopen jaren echt 0 problemen met AMD setups gehad.
Ik weet dat je AMD fan ben, dat is prima. Alleen hou eens op met je negativiteit naar Intel toe. Ik lees
weleens je reacties in het CJ topic, en daar doe het tegenovergestelde, niet echt eerlijk, en zwaar irritant
voor de neutrale users, gezien je mening niet gebaseerd is op feiten maar op eigen gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Erg net vormgegeven statement moet ik zeggen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:47:
[...]

Ik weet dat je AMD fan ben, dat is prima. Alleen hou eens op met je negativiteit naar Intel toe. Ik lees
weleens je reacties in het CJ topic, en daar doe het tegenovergestelde, niet echt eerlijk, en zwaar irritant
voor de neutrale users, gezien je mening niet gebaseerd is op feiten maar op eigen gevoel.
Heey ik heb alle rede. Ik heb een SB systeem en lees al me posts maar eens terug het is niets dan problemen dus ja ik mag dit zeggen :). X58 was super SB = troep. Ze hebben nog heel wat werk te doen.....
Dus mijn mening is gebaseerd op feiten. Ik heb nu al weer meer dan 3 jaar intel maar daarnaast ook AMD systemen. Dus ik heb beide intensief gebruikt. Ik weet niet of jij dat kunt zeggen? Daarnaast ben ik niet de enige die veel problemen heeft. Ja er zijn ook mensen waar alles wel goed werkt. Maar de mensen die problemen hebben zijn vaak ook erg ervaren gebruikers die weten wat ze toen. En als dat dan veel voorkomt is er toch echt iets mis met je platform. Gewoon te slecht getest. Te veel kinderziektes. En nu een bug die alle moederborden raakt.

[ Voor 34% gewijzigd door Astennu op 02-02-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024

Dan kies ik voor het geld en ga op zoek naar een ander mobo...1 met debug schermpje ;)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 00:18:
[...]

Dan kies ik voor het geld en ga op zoek naar een ander mobo...1 met debug schermpje ;)
:P die heb ik nog niet veel gezien moet ik zeggen.... UD7 misschien? en de Asus Maximus? Mja die zijn 300 of meer :? dat heb ik niet over voor een debug schermpje.... MSI komt ook nog met de GD80.

Gezien de features is de GD65 nog on overtroffen. De UD5 kan er nog net niet aan tippen en die is 230 euro. UD4 mis ook nog een aantal andere handige dingen zoals een reset/power en bios reset button op het board.

Dus ik blijf gewoon bij dit plankje. UD5 heeft te weinig SATA600. Ik kom nu al een aansluiting te kort... Dan 3.

[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 03-02-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hoeft natuurlijk niet altijd naar Gigabyte, MSI of Asus te kijken.

Biostar en ECS hebben bijvoorbeeld ook erg mooie s1155 mobo's.
Biostar TP67XE of ECS P67H2-A2 bijvoorbeeld, de ECS P67H2-A heeft zelf ook nog een Lucid Hydra chip.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:12

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Asrock :+ laatste tijd ook goed bezig voor ocers enzo. Best het proberen waard. Over amd ervaring... Sja mijne gingen kapot zonder iets geks te doen. 1 mamaplankje en een cpu( geen combo) daarom koop ik het ook niet meer Plus dat de prestaties niet goed genoeg zijn :P

[ Voor 17% gewijzigd door rsnubje op 03-02-2011 07:49 ]

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
-The_Mask- schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 01:16:
Je hoeft natuurlijk niet altijd naar Gigabyte, MSI of Asus te kijken.

Biostar en ECS hebben bijvoorbeeld ook erg mooie s1155 mobo's.
Biostar TP67XE of ECS P67H2-A2 bijvoorbeeld, de ECS P67H2-A heeft zelf ook nog een Lucid Hydra chip.
De Biostar is niet leverbaar en de ECS staat er helemaal niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
was dat die 555 waar je 1,6V op lucht op zette Joost? gek he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nedernakker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 07:56:
was dat die 555 waar je 1,6V op lucht op zette Joost? gek he ;)
1.6v is wel veel voor een Phenom :? Het kan wel maar moet je goed coolen. Ik heb sinds de K7 nog nooit een kapotte CPU gehad. (K7 had nog geen heatspreader en toen had je van die coolers die niet stevig genoeg zaten en die hadden hoekjes van me cpu afgebrokkeld). Met intel vanaf de Q6600 ook niet. Dus dat is wel heel raar dat rsnubje beide kapot heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

heeft volgens mij geen 1.6v opgestaan hoor, zeker niet toen ie kapot ging want toe ndraaide hij stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
maja.. dan kan hij toch niet zomaar doodgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

alles kan, net als mn sb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Astennu schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 00:52:
[...]

:P die heb ik nog niet veel gezien moet ik zeggen.... UD7 misschien? en de Asus Maximus? Mja die zijn 300 of meer :? dat heb ik niet over voor een debug schermpje.... MSI komt ook nog met de GD80.

Gezien de features is de GD65 nog on overtroffen. De UD5 kan er nog net niet aan tippen en die is 230 euro. UD4 mis ook nog een aantal andere handige dingen zoals een reset/power en bios reset button op het board.

Dus ik blijf gewoon bij dit plankje. UD5 heeft te weinig SATA600. Ik kom nu al een aansluiting te kort... Dan 3.
Asus P67 ,type ben ik nog niet uit. PRO of EVO of anders een duurdere variant met NF200 .
Is natuurlijk afwachten of het op korte termijn kan ivm beschikbaarheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 03-02-2011 11:34 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 07:56:
[...]

De Biostar is niet leverbaar en de ECS staat er helemaal niet in.
http://www.informatique.nl/115550/biostar-tp67xe.html

De ECS is (nog) niet beschikbaar.

Beschikbaarheid kan natuurlijk een probleem worden, aangezien veel fabrikanten geen mobo's meer uitleveren en Intel sowieso geen chipsets meer.

[ Voor 45% gewijzigd door -The_Mask- op 03-02-2011 11:27 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Duur vergeleken met borden in dezelfde prijsklasse van A-merken. De pricewatch: MSI P67A-GD65 is volgens mij kwalitatief toch echt wel beter. En heb je die BIOS updates gezien? OC menu is beta. Nou, wees daar maar blij mee.
Beschikbaarheid kan natuurlijk een probleem worden, aangezien veel fabrikanten geen mobo's meer uitleveren en Intel sowieso geen chipsets meer.
Dat geldt voor iedereen maar deze B-merk borden moeten wel iets heel bijzonders hebben, wil ik ze verkiezen boven een A-merk voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 12:48
Net ook even de 1.7 bios op mijn P67A-GD65 gezet.
Eens kijken of dit beter gaat qua doorstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bullus schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 00:18:
[...]

Al je heb je maar zo'n ding op je mobo zitten als ik heb op de Asus P67 Deluxe dat twee cijferige codes toont.
Is toch wel erg handig geweest op dit platform, om te bepalen waar het mobo precies op blijft hangen... :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
lucid bied niks meer dan nf200. persoonlijk zou ik nooit geen biostar doen, want stabieliteit is toch echt een must. Als ik al zie wat een bios en geheugen problemen er zijn met vooral Msi.
Dit is iets waar gigabyte heer en meester in is. en ja daar heb ik wel het dubbele voor over.

Je hebt de goedkoopste nf200 pricewatch: Asus P8P67 WS Revolution
en de diksten :) http://tweakers.net/pricewatch/compare/47/274546;276212
bulles zercom verkoopt nog gewoon borden, ik gok dat ze vandaag of morgen de mijne opsturen ;)
chim0 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:43:
[...]

Duur vergeleken met borden in dezelfde prijsklasse van A-merken. De pricewatch: MSI P67A-GD65 is volgens mij kwalitatief toch echt wel beter. En heb je die BIOS updates gezien? OC menu is beta. Nou, wees daar maar blij mee.

Dat geldt voor iedereen maar deze B-merk borden moeten wel iets heel bijzonders hebben, wil ik ze verkiezen boven een A-merk voor hetzelfde geld.
Msi is ook een rampenplan en ik denk dat bullus liever een 2e x16 slot heeft :P

[ Voor 41% gewijzigd door jbkappirossi op 03-02-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Biostar heeft op het S775 en 1156 platform anders hele goede borden neergezet. dat jij dara geen ervaring mee hebt maakt het niet instabiel... en waarom is MSI nu weer een rampenplan? zo'n onzin..

ohw GB is heer en meester? en die socket burnt borden dan? net als problemen met de voedingslijn voor de cpu die o.a. Lypo ervaarde en daarom zijn GB bord heeft teruggestuurd

daarnaast hebben alle merken enorm last van bios issues, dit is niet merk gerelateerd, dit komt gewoon omdat het spul te vroeg in de markt is gezet.. na de laatste ME update van vorige week draait mijn MSI bord stabiel als een rots net zoals alle Asus moederborden die ook niet lekker willen zonder bios updates.

kortom, niets is nog zaligmakend als het om SB gaat. leuk voor je dat Zercom weer doorlevert, kost het je straks weer verzendkosten om je product terug te sturen en te ruilen voor een B3 revisie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
jbkappirossi schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:06:

Want? En ook die Biostar is x8/x8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Meestal heeft de Biostar meer functies als een qua prijs vergelijkbaar mobo van MSI, Asus of Gigabyte. Dat was ook één van de redenen dat ik mijn Biostar TPower i55 heb gehaald. Voor de prijs was die uitgebreider dan de MSI, Asus of Gigabyte toen.
[...]
Als je een heel goedkoop ECS of Biostar mobo haalt hoef je idd niet veel te verwachten, maar daar is de prijs ook niet na. Als het gaat om zulke high-end mobo's zijn ECS en Biostar absoluut het overwegen waard.

[ Voor 21% gewijzigd door -The_Mask- op 03-02-2011 12:38 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
chim0 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:30:
[...]

Want? En ook die Biostar is x8/x8.
de ervaaring die ik en mijn broertje met MSI hebben is dat het al kapot gaat als je er naar kijkt of andere vaage problemen, ik koop daarom ook nooit, nooit geen Msi meer.

klopt beiden zijn x8 x8, maar bullus is een bencher en dan maakt die 3 a 4% extra wel uit ;)
nedernakker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:27:
Biostar heeft op het S775 en 1156 platform anders hele goede borden neergezet. dat jij dara geen ervaring mee hebt maakt het niet instabiel... en waarom is MSI nu weer een rampenplan? zo'n onzin..

ohw GB is heer en meester? en die socket burnt borden dan? net als problemen met de voedingslijn voor de cpu die o.a. Lypo ervaarde en daarom zijn GB bord heeft teruggestuurd

daarnaast hebben alle merken enorm last van bios issues, dit is niet merk gerelateerd, dit komt gewoon omdat het spul te vroeg in de markt is gezet.. na de laatste ME update van vorige week draait mijn MSI bord stabiel als een rots net zoals alle Asus moederborden die ook niet lekker willen zonder bios updates.

kortom, niets is nog zaligmakend als het om SB gaat. leuk voor je dat Zercom weer doorlevert, kost het je straks weer verzendkosten om je product terug te sturen en te ruilen voor een B3 revisie...
dat is jou mening en dat respecteer ik, maar dat het mij wat intereseert, nee!

Ja jij zegt altijd hetzelfde en kort door de bocht.

je heb het over GB, maar je klaagt de laatste paginas steen aan been, hoe moet ik het bios flashen, hij werkt niet goed, mem geheugen hod me op. dus laaten we maar niet gaan bashen, want dat win ik van je ;)

Volgensmij was dat een suggestie naar bullus toe? wat scheelt mij die 7euro verzend kosten.
Als ik jou was zou ik me meer druk maken om je veel te dure 980 die zometeen niks meer waard is.

Ik zeg verder doorgaan over deze disscussie geen zin. Wat zeg jij? :P

[ Voor 65% gewijzigd door jbkappirossi op 03-02-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

lol zal die vast erg vinden ja dat zn 980x minder waard wordt. dat is een standaard iets bij hardware kerel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
jbkappirossi schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:06:
lucid bied niks meer dan nf200. persoonlijk zou ik nooit geen biostar doen, want stabieliteit is toch echt een must. Als ik al zie wat een bios en geheugen problemen er zijn met vooral Msi.
Dit is iets waar gigabyte heer en meester in is. en ja daar heb ik wel het dubbele voor over.

Je hebt de goedkoopste nf200 pricewatch: Asus P8P67 WS Revolution
en de diksten :) http://tweakers.net/pricewatch/compare/47/274546;276212
bulles zercom verkoopt nog gewoon borden, ik gok dat ze vandaag of morgen de mijne opsturen ;)

[...]

+ een 3e

Tnx, hoe weet je dat ik om de levertijd vroeg :P Werk je bij Zercom :)

Ik kijk verder in de toekomst.. O-) , ud7/extreme is wat te duur, ws revolution lijkt me een ideale optie voor evt tripple cfx :) + debug schermpje....

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik zou best ook eens een 2e board willen proberen. 2e CPU is onderweg. Wellicht kan ik die morgen ophalen. Ik hoop dat ik een C batch kan krijgen.... Of in ieder geval een die wel makkelijk 5.0 doet xD.

Ik vind die Gigabytes gewoon te duur :( 230 euro voor een board met minder features van mijn GD65. Dat gaat er bij mij gewoon niet in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
WS revo is dan een betere optie voor hetzelfde geld

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
jbkappirossi schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:36:
dat is jou mening en dat respecteer ik, maar dat het mij wat intereseert, nee!

Ja jij zegt altijd hetzelfde en kort door de bocht.

je heb het over GB, maar je klaagt de laatste paginas steen aan been, hoe moet ik het bios flashen, hij werkt niet goed, mem geheugen hod me op. dus laaten we maar niet gaan bashen, want dat win ik van je ;)

Volgensmij was dat een suggestie naar bullus toe? wat scheelt mij die 7euro verzend kosten.
Als ik jou was zou ik me meer druk maken om je veel te dure 980 die zometeen niks meer waard is.

Ik zeg verder doorgaan over deze disscussie geen zin. Wat zeg jij? :P
ik klaag niet steen en been, ik constateer enkel dat SB implementatie nog veel te wensen overlaat en deel mijn ervaringen. daar is dit topic immers voor. ga jij lekker bashen. veeg ik me reet mee af.

en stop nu eens met jaloers zijn op mijn 980X wat interesseert het mij nou ene reet dat die chip minder waard wordt.. zo werkt het nu eenmaal in deze wereld, alles wat je koopt verliest waarde, dat ik waardevermindering kan accepteren op dit product hoef jij toch niet over te janken, je hebt het nergens anders over in ieder topic...

nergens zeg ik dat ik niet kan flashen.. dus dat verzin je .. weer zoals je vaker dingen verzint. ja, mijn geheugen is incompatible met de chipset. heeft dat met SB te maken nee geen ene moer.. dus weer bulslhit.

ja, mijn platform werkte niet correct met de oude management engine firmware. update heeft alles opgelost, systeem draait als een zon hier

@ bullus

of wachten tot EVGA zijn borden released.. dat zal wel rond april zijn dan als de B3's in de markt worden gezet..

[ Voor 3% gewijzigd door nedernakker op 03-02-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
rsnubje schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:58:
lol zal die vast erg vinden ja dat zn 980x minder waard wordt. dat is een standaard iets bij hardware kerel
ja dat weet ik, ik plaag hem alleen iets terug ;)
Bullus schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:08:
dat zou mijn keuse na de ud7 zijn geweest ;) saphhire komt ook nog met een lucid hydra plank die 2x x16 doet

@nedernakker , stil maar, niet huilen ;(

[ Voor 36% gewijzigd door jbkappirossi op 03-02-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
en toen stond DPD voor de deur met een setje G-skill Ripjaws.. hoppa in de pc en op 933MHz 9-9-9-27-2T met 1,5V en 1,05V(stock) I/O voltage.. en hoppa bootten en draaien.

jammer van mijn Elpida Hypers.. maar ik vind deze modules nu al leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
nedernakker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:25:
en toen stond DPD voor de deur met een setje G-skill Ripjaws.. hoppa in de pc en op 933MHz 9-9-9-27-2T met 1,5V en 1,05V(stock) I/O voltage.. en hoppa bootten en draaien.

<smiley met zakje chips>

Ik heb overigens nergens (meer) last van; de MaximusIVx is echt een droombordje.. (behalve dan 4 Sata-poorten die op instorten staan..) Ik weet alleen nog niet of die jump in voltage bij de 100MHz clock met de chip of het bordje te maken heeft, maar een nieuwe chip is onderweg dus daar kom ik snel genoeg achter...

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
zeker een smiley...

bios in gegaan.. Dram freq op 2133 gezet, timings op 9-9-9-27-1T voltage op 1,65V en I/O gewoon op 1,05V laten staan..

tadaa..
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q7oINVALQ3QVLio28i82opCR/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Nice :) Tijd voor superpi ! Welk setje is het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Viss schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:55:
Nice :) Tijd voor superpi ! Welk setje is het ?
nou, maakt me idd blij... het is de F3-17600CL9D-4GBXMD

dus volgens specs kunnen ze sowieso 2200 MHz aan kijken of dat haalbaar is met iets meer baseclock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:08:
Heeft die ook 4x usb 3.0 en 4x sata600?
nedernakker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:50:
zeker een smiley...

bios in gegaan.. Dram freq op 2133 gezet, timings op 9-9-9-27-1T voltage op 1,65V en I/O gewoon op 1,05V laten staan..

tadaa..
[afbeelding]
arf.... nice. maar dat zou dus betekenen dat die 2000 MHz Corsair's die ik heb ook niet compatibel zijn... Kan er nog niet achter komen wat voor een chips er op zitten. Het is in ieder geval 2x4GB.

[ Voor 57% gewijzigd door Astennu op 03-02-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

nedernakker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:25:

Onderstaande las ik inzake een komende ASUS bios update.
6. Greater memory compatibility (still fine tuning Elpida Hypers, which will be in the next update, these modules were designed with Bloomfield/Gulftown in mind and expected settings for those platforms in the SPDs do not mesh nicely with Sandy Bridge, especially the VTT requirements)
Grote kans dat dit ook bij MSI geldt en dat die Elpida's het bij een volgende bios update gewoon goed gaan doen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Astennu schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:07:
[...]

Heeft die ook 4x usb 3.0 en 4x sata600?

[...]

arf.... nice. maar dat zou dus betekenen dat die 2000 MHz Corsair's die ik heb ook niet compatibel zijn... Kan er nog niet achter komen wat voor een chips er op zitten. Het is in ieder geval 2x4GB.
het is idd zoals Help!!!! het hieronder zegt.. de 'oudere' modules zijn ontworpen voor bloomfield/gulftown e.d. Sandy bridge wil iets heel anders..
Help!!!! schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:15:
[...]

[...]

Grote kans dat dit ook bij MSI geldt en dat die Elpida's het bij een volgende bios update gewoon goed gaan doen.
tja, ik heb heel veel bios updates afgewacht maar iedere setting boven 800 MHz was no boot. ik heb gewoon gekozen om deze 'speciale' SB modules aan te schaffen... en tot nu geen spijt.. sta nu te linXen met 2133 9-9-9-27-1T en TRFc op 70.... met I/O nog tseeds op 1,05 en Vdimm op 1,65...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Help!!!! schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:15:
[...]

[...]

Mja mijn vraag is meer wat ze veranderen... Als ze met die timings gaan klooien ben je nog je performance kwijt. Je kunt het tot nu toe wel werkend krijgen. Maar lang niet op dezelfde snelheden.
nedernakker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:23:
[...]

het is idd zoals Help!!!! het hieronder zegt.. de 'oudere' modules zijn ontworpen voor bloomfield/gulftown e.d. Sandy bridge wil iets heel anders..

[...]

tja, ik heb heel veel bios updates afgewacht maar iedere setting boven 800 MHz was no boot. ik heb gewoon gekozen om deze 'speciale' SB modules aan te schaffen... en tot nu geen spijt.. sta nu te linXen met 2133 9-9-9-27-2T en TRFc op 70.... met I/O nog tseeds op 1,05 en Vdimm op 1,65...
Anders moet ik daar ook maar eens naar kijken. Maar ik wil wel minimaal 8gb hebben. Heb je ook al memtest gedraaid?

[ Voor 41% gewijzigd door Astennu op 03-02-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
er zijn ook 8 GB setjes... http://www.gskill.com/products.php?c1=1&c2=3&c3=59

nog geen memtest gedraaid, dat komt zo.. ben even linx aan het testen om te kijken of het uberhaupt wel wil... vooralsnog draait hij al 9 passes en ben ik er 3,5 Gflop op vooruit gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nedernakker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:33:
er zijn ook 8 GB setjes... http://www.gskill.com/products.php?c1=1&c2=3&c3=59

nog geen memtest gedraaid, dat komt zo.. ben even linx aan het testen om te kijken of het uberhaupt wel wil... vooralsnog draait hij al 9 passes en ben ik er 3,5 Gflop op vooruit gegaan...
Ik zag het ja... Waar verkopen ze die dingen in NL? zie @ tweakers die X serie niet staan. En zit de cooler niet in de weg? aangezien die heatsinks best hoog zijn.

Gebruik jij ook active cooling voor die dingen? Ben benieuwd wat de max T1 speed is. Want ze zijn 2N rated (gok dat dat op T2 slaat).

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 03-02-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ik heb ze bij Maxict vandaan.. is ook de enige die ze nog levert hier in NL.. had ze met 7 dagen binnen, dus op zich wel te doen...

heatsinks zijn super, mijn GT's pasten niet onder mijn fan op mijn TRUE 120.. deze wel... maar ze zitten in de zwarte sloten van mijn MSI, dit werkt ook prima en staat even netter en daar valt de fan niet overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nedernakker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:41:
ik heb ze bij Maxict vandaan.. is ook de enige die ze nog levert hier in NL.. had ze met 7 dagen binnen, dus op zich wel te doen...

heatsinks zijn super, mijn GT's pasten niet onder mijn fan op mijn TRUE 120.. deze wel... maar ze zitten in de zwarte sloten van mijn MSI, dit werkt ook prima en staat even netter en daar valt de fan niet overheen.
Volgens mij bedekt de fan van mijn Mugen 2000 de voorste 2 en misschien zelfs 3 slots. Hij is in ieder geval niet echt hoog. Standaard modules passen er maar net onder.

Edit: Max ict even een mail gestuurd. Ze hadden alleen de 2x2gb versie. Dus gevraagd of ze de 2x4 kunnen krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 03-02-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
deze moduls zijn ruim een centimeter lager dan de GT's.. dus waar ik met de GT's de fan zo hoog moest opschuiven dat mijn sidepanel er niet meer op kon kan ik nu gewoon de modules kwijt onder de fan zonder aanpassing, maar ik heb ze in slot 2 en 4 omdat ik het netter vind zitten, het toch niets uitmaakt en dan beide modules nog enigszins meeprofiteren van de airflow van de cpu fan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik ben benieuwd wat je gaat halen qua scores. Ga je ook nog max T1 testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
systeem is 20 passes linx stabiel op met settings hierboven.. doortesten komt nog, heb pc nu even nodig voor werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nedernakker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:15:
systeem is 20 passes linx stabiel op met settings hierboven.. doortesten komt nog, heb pc nu even nodig voor werk...
:O je had al T1 op 9-9-9 en 2133 MHz nice :P Max ICT kan die modules helaas niet leveren alleen het gene wat ze zelf al in het assortiment hebben. Misschien in het buitenland bestellen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
alternate.de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ook die hebben alleen de 2x2gb. Wellicht zijn die dingen nog wat te nieuw en niet overal beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Of wat Viss zei, memoryc.com
Wou de G.Skill 17600 C7 eigenlijk gaan halen, maar ik wacht nog ff...blijkbaar werken de speciale SB mems een stuk beter met stock I/O volts.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
2133 7-10-7 zijn modules met PCS chips, de 2133 8-9-8 en 2200 9-9-9 modules hebben Elpida BBSE chips, allen lopen zeer vlot op P67 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
dan heb ik idd de BBSE chips..

dat zijn dezelfde chips als op de eerste serie ripjaws is het niet? die doen ook aardige snelheden op 1,5V

ben iig blij dat ik goed heb gegokt dat het door de combi modules chipset kwam.. nu moet ik weer opnieuw beginnen met de max op zoeken..

welke settings pas jij vooral toe Viss? hebben het system agent voltage en I/O voltage bij verhogen nog toegevoegde waarde op dit platform? mijn chip doet 5 GHz op 1,4V maar vanaf 5,1 wordt het al tobben, heb het idee dat ik iets over het hoofd zie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:39:
Of wat Viss zei, memoryc.com
Wou de G.Skill 17600 C7 eigenlijk gaan halen, maar ik wacht nog ff...blijkbaar werken de speciale SB mems een stuk beter met stock I/O volts.
Mocht je toch nog gaan bestellen kunnen we misschien samen bestellen? scheelt weer in de verzend kosten :) Al hoop ik stiekem dat er snel een bios komt met betere mem support al vrees ik dat dat er niet in zit. Zou wel iets beter kunnen worden maar verwacht geen wonderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 03-02-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
we zijn al heel wat biossen verder... en het is er geen drol beter op geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
2133 8-9-8 zou btw ook PSC kunnen zijn.

Heb een tijdje niets gedaan en deze week weer begonnen met wat klooien. Het lijkt erop dat veel chips redelijk makkelijk 4900~5200 doen, voor de 55/56/5700 exemplaren is heel wat meer geluk nodig. Grote verschillen ook binnen eenzelfde batch. Tot nog toe niet veel gedaan met mem dus met name vcore/vdimm settings aangepast, de rest tot nu toe allemaal op auto. De overige voltage settings hebben een stuk minder invloed dan op X58/P55. Vanavond weer een rondje :)

2133~2200mhz 7-9-7 of misschien 6-9-6 zou top zijn met dat setje Nedernakker.

[ Voor 4% gewijzigd door Viss op 03-02-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ik moet er nog mee rommelen, dat gaat ook wel gebeuren ;) even tijd voor vinden..`

maar jij laat I/O dus op auto staan.. dan verhoogt hij lekker mee tijdens het overklokken waar 1,3~1,4V geen uitzondering is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
In princiepe laat ik ook alles op auto nu, behalve Vcc en Vdim.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb zo veel mogelijk gelockt op de laagste waardes. Zodra iets niet stabiel is ga ik verhogen om te kijken of het helpt. Tot nu toe doet het niet veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ik doe even stapje terug, ik zette trfc te strak.. linx wil wel, prime knalt eruit op grote packets... dus nu op 9-9-9-27-1T met trfc op 110 zoals de XMP wil. en dus 1T ipv 2T met I/O voltage nog steeds op 1,05V.. dit is al linX stabiel, nu dus ook prime even laten draaien..

welek memtest gebruiken jullie? 4,2 van memtest.org geeft mij een zwart scherm en hangende pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Je kunt evt de memtest gebruiken van de msihqtool ;)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
moet ik die even downen, want ik had de files toen los gehaald..

iig is ie nu al voorbij 1024 waar hij net in 10 seconen alles rood gaf.. dus denk wel dat TRFC de boosdoener was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik durf te wedden dat je SB snellere superpi tijd aangeeft dan je 980X, op dezelfde cpu speed :)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Bullus schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:17:
Ik durf te wedden dat je SB snellere superpi tijd aangeeft dan je 980X, op dezelfde cpu speed :)
waarom wil je daar om wedden :P tuurlijk doet hij dat.. wil ik wel met jou wedden dat mijn cpu scores in vantage hoger zijn met de 980X op zelfde clocks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
nedernakker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:03:
[...]

waarom wil je daar om wedden :P tuurlijk doet hij dat.. wil ik wel met jou wedden dat mijn cpu scores in vantage hoger zijn met de 980X op zelfde clocks ;)
ok, is goed wel op 4cores 8 threads :P en dat heb je niet erbij gezegd :D en op 5300MHz

[ Voor 81% gewijzigd door Bullus op 03-02-2011 19:28 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
met jou is het ook niet leuk knikkeren.... ;)

waarom zou ik 2 cores uitschakelen ze zitten er niet voor niets in ...

overigens loopt prime al weer 3 uur zonder problemen.. dus ik wordt steeds blijer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Je gaat me toch met niemand vergelijken...

Hoeveel loopt ie nu met prime?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
haha lol... dat zou ik nooit doen ;)

hij draait nu op een conservatieve 4,5 GHz. 1,325V in bios, misschien kan Vcore nu ook omlaag aangezien alles een stuk beter loopt met deze modules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Nice, mem was dus het issue.

Hij loopt eindelijk door naar windows, Vmem 1 stapje hoger gezet en voila |:(
105*51
980 8-9-8-24 1T

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ok nice... wat voor voltages pas je voor de rest toe? nog steeds op auto? wat voor I/O voltage geeft dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Nee, boven de 5ghz wordt het wat anders met bclck verhoging en hoge memspeeds, eigenlijk raar omdat de memspeeds hetzelfde blijft...

i/o=1.33V
Vdim=1.688V
cpu pll=1.9V
SA=1.005V
pch=1.055V
c1e [en]
980 8-9-8-24 1T
Zo draait ie nu, kan nog evt wat voltages lager proberen, probleem was waarschijnlijk de mem.

[ Voor 23% gewijzigd door Bullus op 03-02-2011 21:07 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ik ga er ook eens mee stoeien eerdaags want mijn cpu doet 5 GHz op 1,4 en voor 5,2 heb ik dan ineens 1,55 nodig.. en dan wil hij nog niet altijd.. heb het idee dat ik een setting mis.. dus moet er even tijd voor maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Heb ik ook, na de 5GHz, gaan de volts met stappen omhoog

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ja, maar jij draait er 3d mee.. ik kwam met geluk in windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

er was hier toch een medetweaker die ook een Asrock Extreme bordje had?

Ik zit met het probleem dat ik m'n vcore alleen auto, manual (fixed) of manual (offset) kan instellen,

Als ik hem op auto laat staan vraagt SB bij 4,8GHz al 1.41V iets teveel van het goede dus :(
Als ik hem op manual (fixed) heb staan, vraagt ie ten alle tijde 1,35V dat is dan ook waar ik hem op ingesteld heb, maar die 1,35V wil SB ook als hij op 1.6GHz draait..

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:27
DylanE schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 08:50:
er was hier toch een medetweaker die ook een Asrock Extreme bordje had?

Ik zit met het probleem dat ik m'n vcore alleen auto, manual (fixed) of manual (offset) kan instellen,

Als ik hem op auto laat staan vraagt SB bij 4,8GHz al 1.41V iets teveel van het goede dus :(
Als ik hem op manual (fixed) heb staan, vraagt ie ten alle tijde 1,35V dat is dan ook waar ik hem op ingesteld heb, maar die 1,35V wil SB ook als hij op 1.6GHz draait..

Iemand suggesties?
That's me ;)

Het klopt precies wat je zegt. Auto V-core moet je sowieso op geen enkel mobo gebruiken als je gaat OC'en.
Maar je wilt dus dat ie de vcore terugschroeft als je (automatisch) op lagere snelheden draait?

Wat je dan moet doen is je V-core in eerste instantie wel op auto zetten en dan gaan spelen met de Turbo settings. Hier kun je namelijk aangeven hoeveel volt het mobo extra mag geven als Turbo (=dus je overclock) in wordt geschakeld.
Zie ook 2 eerdere posts van mij hierover in dit topic.
Ik hoor/lees wel of het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo

BiLo

Gurneyhck schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:13:
[...]

That's me ;)

Het klopt precies wat je zegt. Auto V-core moet je sowieso op geen enkel mobo gebruiken als je gaat OC'en.
Maar je wilt dus dat ie de vcore terugschroeft als je (automatisch) op lagere snelheden draait?

Wat je dan moet doen is je V-core in eerste instantie wel op auto zetten en dan gaan spelen met de Turbo settings. Hier kun je namelijk aangeven hoeveel volt het mobo extra mag geven als Turbo (=dus je overclock) in wordt geschakeld.
Zie ook 2 eerdere posts van mij hierover in dit topic.
Ik hoor/lees wel of het gelukt is :)
ahaaa, dan ga ik vanavond maar wel ff tweaken :)

Weet jij toevallig al wat je met je bordje gaat doen? (m.b.t. chipset probleem)

Ik had het idee om in het begeleidend schrijven even nadruk te leggen op het feit dat ik door hun zonder kom te zitten en daar wel wat tegemoet voor wil zien -- als in een P67 Fatal1ty ofzo :) (kans is natuurlijk erg klein maar de moeite waard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Leuke mem oc's bulles en neder :)
Heb nog een mailtje naar MSI gedaan over eventuele mem compatibiliteit fixes mocht dat moeilijk worden ga ik ook ripjaws bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
nedernakker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:51:
ik doe even stapje terug, ik zette trfc te strak.. linx wil wel, prime knalt eruit op grote packets... dus nu op 9-9-9-27-1T met trfc op 110 zoals de XMP wil. en dus 1T ipv 2T met I/O voltage nog steeds op 1,05V.. dit is al linX stabiel, nu dus ook prime even laten draaien..

welek memtest gebruiken jullie? 4,2 van memtest.org geeft mij een zwart scherm en hangende pc...
Kun je ze ook op 7-10-10-27 draaien op 2133? ;)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
misschien wel... ze zijn vannacht stabiel gebleven op 9-9-9-27-1T.. tweaken komt wel als ik er tijd voor heb.. ga dan ook nog eens testen of ik de cpu verder kan OC'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:27
DylanE schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:44:
[...]

ahaaa, dan ga ik vanavond maar wel ff tweaken :)

Weet jij toevallig al wat je met je bordje gaat doen? (m.b.t. chipset probleem)

Ik had het idee om in het begeleidend schrijven even nadruk te leggen op het feit dat ik door hun zonder kom te zitten en daar wel wat tegemoet voor wil zien -- als in een P67 Fatal1ty ofzo :) (kans is natuurlijk erg klein maar de moeite waard)
Ik wil ga hem wel omruilen ja. Ik hoop op een regeling als in: Zij sturen mij een nieuw bord en in de doos waarmee het aankomt stuur ik het oude bord terug. Wil iig ook niet zonder komen te zitten idd.
Maar om nou een Fatal1ty te gaan vragen... Denk je nou echt dat iemand dat voor jou gaat betalen? Noch Asrock noch de winkel waar je je spul hebt gekocht kan hier iets aan doen. En als Asrock een claim bij Intel gaat neerleggen, dan zegt Intel: "prima, dan donder je lekker op en dan verkoop je geen intel-producten meer".

Kortom je mag blij zijn als je het kan omruilen zonder enkele dagen zonder pc te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
nedernakker schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:26:
misschien wel... ze zijn vannacht stabiel gebleven op 9-9-9-27-1T.. tweaken komt wel als ik er tijd voor heb.. ga dan ook nog eens testen of ik de cpu verder kan OC'en
Anders kan ik mooi 35,- besparen en dezelfde halen als de jouwe.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:12:
[...]

Anders kan ik mooi 35,- besparen en dezelfde halen als de jouwe.
Wat was je eerst van plan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
:o CL7 tov CL9. Mja zitten er gewoon niet dezelfde chips op?
Een zal wellicht getest zijn voor CL7 andere niet. Dus wellicht clocken die net wat beter. CL7 doet wel wat bij SB maar niet super veel. Volgens mij was de impact maar klein. Clocks doen in ieder geval meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 04-02-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Zit te twijfelen tussen

F3-17000CL9D-4GBXMD
MEMORY SPEED 2133MHz (DDR3-2133)
CAS LATENCY CL9
MEMORY TIMINGS 9-10-9-28-2N
VOLTAGE 1.5V
of
F3-17600CL9D-4GBXLD
MEMORY SPEED 2200MHz (DDR3-2200)
CAS LATENCY CL9
MEMORY TIMINGS 9-11-9-28-2N
VOLTAGE 1.6V

Die van Nedernakker hebben ze daar niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Bullus op 04-02-2011 15:13 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
de nummering blijft een beetje vreemd.. ik had namelijk ook de F3-17000CL9D-4GBXMD
besteld, maar de F3-17600CL9D-4GBXMD gekregen.. en volgens mij kunnen mijn modules op beide snelheden lopen..

voor die lagere cas moet ik eerst testen.. daar heb ik nog even geen tijd voor, dus moet je geduld hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:11:
Zit te twijfelen tussen

F3-17000CL9D-4GBXMD
MEMORY SPEED 2133MHz (DDR3-2133)
CAS LATENCY CL9
MEMORY TIMINGS 9-10-9-28-2N
VOLTAGE 1.5V
of
F3-17600CL9D-4GBXLD
MEMORY SPEED 2200MHz (DDR3-2200)
CAS LATENCY CL9
MEMORY TIMINGS 9-11-9-28-2N
VOLTAGE 1.6V

Die van Nedernakker hebben ze daar niet.
F3-17600CL9D-4GBXMD

Idd hij had de XDM 9-9-9-27-2N. Vraag me af wat het verschil dan is. Hoeveel bedrijven maken 2133+ Mem IC's ?
Gezien de lagere voltages moeten die 2133 ook wel 2200 kunnen op 1.65v. wat is het prijs verschil?

Ik ga denk ik voor: [ Ripjaws-X ] F3-17000CL9D-8GBXLD:
CAS Latency 9-11-9-28-2N
Capacity 8GB (4GB x2)
Speed DDR3-2133 (PC3 17000)
Test Voltage 1.65 Volts

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 04-02-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
dat is ook een nette set als je idd 8GB wilt en die doen echt niet onder voor de 9-9-9-27 sets.. praat je misschien over 2 a 3 %.. lekker spannend

Pagina: 1 ... 9 ... 62 Laatste