LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
En je moet niet manual voltage maar offset gebruiken of je LLC zo zetten dat hij genoeg extra voltage geeft.Astennu schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:28:
[...]
Ah oke zal ik eens naar gaan kijken. En als je het voltage ook even door wil geven. Alleen 4.7 zegt niet veel ik kan ook wel hoger als ik maar veel extra volts geef. Maar dat Turbo overclocken is in ieder geval interessant.
Coïtus ergo sum
Verwijderd
ik hoop dat msi met een oplossing gaat komen ..en die gewoon gelijk werkt zonder al te veel poespas
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 09:43 ]
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Verwijderd
en dan nog niet lukt ....ja dan is het klaar over en uit
Hier is ook wat te lezen: http://forum-en.msi.com/index.php?topic=144484.400Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:36:
MSI's eigen USB Flash tool ...ook dat werk niet ook al geprobeerd zelfde error 8193 intel ME interface : cannot locate ME device driver.....???
ik hoop dat msi met een oplossing gaat komen ..en die gewoon gelijk werkt zonder al te veel poespas
Er is op dit moment nog geen fix als de dingen die daar staan ook niet werken. MSI moet dan gewoon meer opnieuw flashen. Ik zou dan gewoon de winkel vragen of ze em om kunnen ruilen.
En je nieuwe board gewoon meteen met de nieuwe ME en 18b10 bios flashen. Dat heb ik ook gedaan en dat ging perfect. Wellicht is er iets corrupt geweest of corrupt geraakt waardoor je nu de ME niet kan updaten.
Je kunt hooguit nog die paar extra command's proberen die in de bovenstaande link staan. Maar daarna houd het voor nu inderdaad op.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:06:
ja ik snap het gewoon niet als ik alles van a tot z doe 100% zo als het staat beschreven
en dan nog niet lukt ....ja dan is het klaar over en uit
[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 31-01-2011 10:14 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
|2600k|Asus 290|
dat zou je direct merken, want hij onthoudt de settings in de bios. zou hij van de 2e bios bootten dan staat alles op stock en kun je ook de profielen die je hebt opgeslagen niet laden, want die zijn dan weg...Bullus schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:12:
knippert of brand de dual bios led?
misschien kun je alsnog onder m-flash in je bios je 2e bios terugflashen, cmos clearen, bootten van USB (let je er wel op dat je de gewone usb laad en niet je usb achter de uefi: in het bootmenu?) en dan die flash er overheen knallen..
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Verwijderd
dan kan ik gewoon verder met de cpu ..en dan hoop ik dat er een oplossing is via MSI voor het bord van MSI
Official ASUS Response to Resume/Hibernate Problem with Internal PLL Voltage Enabled
--------------------------------------------------------------------------------
Good Day,
After lengthy discussions with Intel and R&D this morning, it turns out that the inability of a system to properly resume from sleep/hibernate with Internal PLL Voltage enabled is a documented problem from Intel with the current base firmware code for Sandy Bridge/P67. We are working with Intel on a solution. I will update this thread as additional information becomes available.
So, enabling Internal PLL Voltage will still cause resume/hibernate issues (Intel related) but we are working with Intel on any potential workarounds. For those users not needing a 47x or higher multi on the K series we recommend leaving this option disabled.
[ Voor 50% gewijzigd door Help!!!! op 31-01-2011 10:31 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

|2600k|Asus 290|
Verwijderd
geen er komt er nog een via asus om te testen de ASUS Maximus IV Extremenedernakker schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:22:
welk bord heb je nu besteld?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 10:27 ]
Verwijderd
nee dat zie ik juist niet staan ..en als ik het wil instaleren krijg ik de ERROR dat me systeem niet aan de eisen voldoet ???? hij is dus gewoon weg ...normaal zie ik hem ook op de instal cd staan ..nu niet meerBullus schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:25:
Zie je in windows wel de IME bij software en/bij appartenbeheer, anders eerst installeren ...
[afbeelding]
dus ja hoe kan ik iets uppen wat er niet is
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 10:30 ]
maar dat zou toch niet uit mogen maken, je zit immers nog in de bios, ik heb iig die driver pas na de flash geinstalleerd.Bullus schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:25:
Zie je in windows wel de IME bij software en/bij appartenbeheer, anders eerst installeren ...
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 10:33 ]
Lijkt er op dat die ME gewoon corrupt is.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:29:
[...]
nee dat zie ik juist niet staan ..en als ik het wil instaleren krijg ik de ERROR dat me systeem niet aan de eisen voldoet ???? hij is dus gewoon weg ...normaal zie ik hem ook op de instal cd staan ..nu niet meer
dus ja hoe kan ik iets uppen wat er niet is
Je zou de flash nog kunnen proberen met : -allowsv
Al verwacht ik niet dat dit gaat helpen. Bij andere waar dat ook niet hielp was het een RMA. Die gast kreeg meteen een nieuw board. Wel was er een soort borg regeling afgesproken mocht hij zijn board niet terug sturen. Maar hij kon op die manier gewoon meteen een nieuwe krijgen. Misschien kun je ook zo iets regelen?
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 11:02 ]
Je moet idd dit doen:Astennu schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:28:
[...]
[...]
Ah oke zal ik eens naar gaan kijken. En als je het voltage ook even door wil geven. Alleen 4.7 zegt niet veel ik kan ook wel hoger als ik maar veel extra volts geef. Maar dat Turbo overclocken is in ieder geval interessant.
Aantal Volt maakt niet uit, ik heb geen msi board en geen 2500k dus het is niet vergelijkbaar.Chilly_Willy schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:10:
[...]
En je moet niet manual voltage maar offset gebruiken of je LLC zo zetten dat hij genoeg extra voltage geeft.
Ik heb zelf in het asrock bios verschillende opties voor de vcore. Ik kan hem fixed instellen, wat je dus niet moet doen. Ik kan ook offset instellen, maar dan krijg ik meteen dikke overvolt naar +1.5V.
Die 2 opties vallen onder het "kopje" cpu vcore, waar ook nog de 3e optie "auto" zit. Hier stel ik hem dan op in voor turbo overclocken. Als ik dan vervolgens bij mijn turbo-settings ga kijken dan kan ik daar aangeven hoeveel volt het moederbord mag bijgeven als turbo ingeschakeld wordt. Die heb ik nu op +0.2V staan, wat dan resulteert in een voltage van 1.40V onder full load.
Nu idle heb ik een voltage van 0.872 op 1.6GHz
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 13:07 ]
Ik ben benieuwd hoe snel. Lang zonder een goed werkende machine zitten is ook vervelend.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:07:
ze zullen uit Taiwan wel snel met een oplossing komen .voor dit probleem
@ astennu
ben wel benieuwd naar je turbo overklok, ik heb nog geen torbo overvolt optie gevonden in de MSI bios (heb er ook niet naar gezocht) mar is voor 24/7 wel geniaal.. lekker zuinig op desktop en toch volle kracht voor gamen e.d.
Ja is goed zal ik doen. Misschien zit het er nog niet in. Maar dan gaan we dat gewoon even aan vragen. Net als een paar andere dingen die ik graag zou willen zien.nedernakker schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:03:
keep us posted..
@ astennu
ben wel benieuwd naar je turbo overklok, ik heb nog geen torbo overvolt optie gevonden in de MSI bios (heb er ook niet naar gezocht) mar is voor 24/7 wel geniaal.. lekker zuinig op desktop en toch volle kracht voor gamen e.d.
Weet iemand wanneer de volgende lichting van 2600K cpu's komt? Hoop dat ik dan een te pakken kan krijgen die wat beter clockt. (en vooral hogere mem speeds wil halen).
moet je eens bij mij thuis komen kijken wat voor rare dingen gebeuren op mijn set met de elpida hypers die niet mee willen werken...Viss schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:33:
De kans dat mem je CPU oc negatief beinvloedt is met P67 redelijk klein en gemakkelijk uit te sluiten. Bclk op 100, mem op 1333/1600 en max CPU testen.
http://forum-en.msi.com/i...opic=144655.0;attach=7558
edit;
rechtstreekse link naar bios
[ Voor 40% gewijzigd door Bullus op 01-02-2011 19:03 ]
|2600k|Asus 290|
Weet ik niet zeker weet alleen wel dat iedereen hoger komt dan ik.....nedernakker schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:13:
jij komt ook niet hoger met je mem? je hebt het vast al gepost, mara welk geheugen pas je toe? weet je zeker dat het aan je cpu ligt en niet aan de combinatie?
Ik heb Corsair XMS3 2x4GB PC16000 (2000 MHz 1.65v) Beste wat ik kan doen is 1866 MHz T2 8-10-9-27. Strakker = fouten in memtest. Dit op 1.65v. Hogere voltages helpen helemaal niets.
Dat bedoel ik niet me mem speed is gewoon laag. Dus weinig bandbreedte. Ik wil eigenlijk gewoon 1866 T1 met iets van 8-9-8-x timings.Viss schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:33:
De kans dat mem je CPU oc negatief beinvloedt is met P67 redelijk klein en gemakkelijk uit te sluiten. Bclk op 100, mem op 1333/1600 en max CPU testen.
Nice. Jammer dat er niet bij staat wat er verandert is.
Daarnaast:
http://newsroom.intel.com...?cid=rss-258152-c1-264102ANTA CLARA, Calif., Jan. 31, 2011 - As part of ongoing quality assurance, Intel Corporation has discovered a design issue in a recently released support chip, the Intel® 6 Series, code-named Cougar Point, and has implemented a silicon fix. In some cases, the Serial-ATA (SATA) ports within the chipsets may degrade over time, potentially impacting the performance or functionality of SATA-linked devices such as hard disk drives and DVD-drives. The chipset is utilized in PCs with Intel's latest Second Generation Intel Core processors, code-named Sandy Bridge. Intel has stopped shipment of the affected support chip from its factories. Intel has corrected the design issue, and has begun manufacturing a new version of the support chip which will resolve the issue. The Sandy Bridge microprocessor is unaffected and no other products are affected by this issue.
The company expects to begin delivering the updated version of the chipset to customers in late February and expects full volume recovery in April. Intel stands behind its products and is committed to product quality. For computer makers and other Intel customers that have bought potentially affected chipsets or systems, Intel will work with its OEM partners to accept the return of the affected chipsets, and plans to support modifications or replacements needed on motherboards or systems. The systems with the affected support chips have only been shipping since January 9th and the company believes that relatively few consumers are impacted by this issue. The only systems sold to an end customer potentially impacted are Second Generation Core i5 and Core i7 quad core based systems. Intel believes that consumers can continue to use their systems with confidence, while working with their computer manufacturer for a permanent solution. For further information consumers should contact Intel at www.intel.com on the support page or contact their OEM manufacturer.
For the first quarter of 2011, Intel expects this issue to reduce revenue by approximately $300 million as the company discontinues production of the current version of the chipset and begins manufacturing the new version. Full-year revenue is not expected to be materially affected by the issue. Total cost to repair and replace affected materials and systems in the market is estimated to be $700 million. Since this issue affected some of the chipset units shipped and produced in the fourth quarter of 2010, the company will take a charge against cost of goods sold, which is expected to reduce the fourth quarter gross margin percentage by approximately 4 percentage points from the previously reported 67.5 percent. The company will also take a charge in the first quarter of 2011which will lower the previously communicated gross margin percentage by 2 percentage points and the full-year gross margin percentage by one percentage point.
SB als Platform is tot nu toe echt een flop. X58 was zo veel stabieler in het begin.
[ Voor 76% gewijzigd door Astennu op 31-01-2011 17:49 ]
Verwijderd
iets te vroeng met de release van SB
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 19:31 ]
Ben benieuwd hoe de moederbordfabrikanten hier op gaan reageren...
Dikke fail iig

Verwijderd
ik denk dat die ook alle borden terug gaan roepen ..anders krijgen ze te veel RMA'sGurneyhck schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:31:
Las het ook net op fok![]()
Ben benieuwd hoe de moederbordfabrikanten hier op gaan reageren...
Dikke fail iig
Jep zodra de moederbord fabrikanten genoeg stock hebben. Nieuwe chips zonder de fout rollen al van de band. Waarschijnlijk wordt straks alles omgewisseld. Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Dit is de eerste keer dat ik zo iets mee maak. Ben benieuwd hoe ze er mee om gaan. Ze hebben al 700 mil dollar klaar staan om de het recht te zetten.Defeater schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:27:
Betekent dit dat wij over een tijdje onze moederborden om kunnen wisselen voor exemplaren zonder fout erin?
Verwijderd
Verwijderd
Sorry, maar dat is wel erg kort door de bocht... Ik heb hier mijn 2500K op een ASUS P8P67EVO op 4.8 lopen met 1.31v...Astennu schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:34:
Heb even gekeken maar kan het voltage voor turbo inderdaad niet instellen. Dus dat wordt een request bij msi....
Daarnaast:
[...]
http://newsroom.intel.com...?cid=rss-258152-c1-264102
SB als Platform is tot nu toe echt een flop. X58 was zo veel stabieler in het begin.
En dat er een ontwerpfout is jammer, echter zoals er het er nu naar uitziet gaat het allemaal netjes vervangen worden. En de ontwerpfout heeft niks met stabiliteit te maken.
Niet helemaal gelezen? De SATA300 kunnen "disconnecten" waardoor ineens een drive letter pleite is. Lijkt me niet handig als daar je game-install of swap-file op staat...Viss schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:39:
Vervelend voor laptops en/of werkstations maar voor de meeste OC/gamers lijkt mij een (eventuele & marginale) degradatie van een SATA 300 poort nou niet echt problematisch

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout
gelukkig nog niet gekocht...
wel stom, kunnen jullie allemaal opnieuw oc'en...
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
- [mentally-ill] Ik zie alleen maar een kans, regel dat je bord omgeruild gaat worden en in de tussentijd kijken hoe ver je kan gaan met OC'en :D Mocht het verkeerd uitpakken, gewoon onschuldig kijken en het sata artikeltje uitgeprint omhoog houden met gepruilde lipjes :D [/mentally-ill]
Ja, of zulke vette scores neerzetten waar niemand meer aan kan tippen omdat ze niet zover durven gaan zonder het bord af te fikkenF.West98 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:45:
oew
nieuws: Intel staakt levering Sandy Bridge-chipsets wegens ontwerpfout
gelukkig nog niet gekocht...
wel stom, kunnen jullie allemaal opnieuw oc'en...
[ Voor 30% gewijzigd door LinuX-TUX op 31-01-2011 19:51 ]
Wie bied zich aan om het sandy bridge klaagzangtopic te openen?
Het is wel erg. Zal het wel P67 blijven of wordt het nu al P68 (weer tijdje voor allemaal verschillende moederborden zijn)
Kijk om je heen en lees de forums. Er zijn zo veel problemen met moederborden van allerlei merken. Meer dan bij andere launches. Bij sommige gaat het prima maar veel mensen hebben vage issues.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:38:
[...]
Sorry, maar dat is wel erg kort door de bocht... Ik heb hier mijn 2500K op een ASUS P8P67EVO op 4.8 lopen met 1.31v...
En dat er een ontwerpfout is jammer, echter zoals er het er nu naar uitziet gaat het allemaal netjes vervangen worden. En de ontwerpfout heeft niks met stabiliteit te maken.
Ik ben zelf al met mijn 2e board bezig en nu moet ik dus al naar me 3e.
Blijft P67. Probleem zit in de southbridge.F.West98 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:05:
offtopic:
Wie bied zich aan om het sandy bridge klaagzangtopic te openen?
Het is wel erg. Zal het wel P67 blijven of wordt het nu al P68 (weer tijdje voor allemaal verschillende moederborden zijn)
[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 31-01-2011 20:29 ]
productie zal dan wel redelijk snel op gang komen... De (al) geproduceerde moederborden wordt een nieuwe southbridge opgezet en klaar! (hangt van Intel af grotendeels)Astennu schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:28:
[...]
Kijk om je heen en lees de forums. Er zijn zo veel problemen met moederborden van allerlei merken. Meer dan bij andere launches. Bij sommige gaat het prima maar veel mensen hebben vage issues.
Ik ben zelf al met mijn 2e board bezig en nu moet ik dus al naar me 3e.
[...]
Blijft P67. Probleem zit in de southbridge.
Productie van de nieuwe chips draait al op volle toeren maar het duurt wel even voordat er genoeg zijn.F.West98 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:56:
[...]
productie zal dan wel redelijk snel op gang komen... De (al) geproduceerde moederborden wordt een nieuwe southbridge opgezet en klaar! (hangt van Intel af grotendeels)
Seriously, X58 was pas echt nieuw, itt de P/H67 en daar waren naar mijn gevoel toch echt veel minder issues.
Bij mij werkte de X58 sowieso gelijk alsof het al 100jaar bestond.
Maar goed meeste issues zullen denk it toch ook wel UEFI Bios gerelateerd zijn...
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Same.... Nou dat weet ik niet hoor. MSI heeft al vaker een UEFI bios gehad. Ik vermoed dat er toch wat meer aan de hand is. Ook dat gedoe met die MEI drivers en bios (wat geen onderdeel is van de UEFI bios).Help!!!! schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:24:
Het is te hopen voor Intel dat deze respin ook alle compatibility issues oplost zodat ze daar niet nog een respin voor nodig hebben......![]()
![]()
![]()
Seriously, X58 was pas echt nieuw, itt de P/H67 en daar waren naar mijn gevoel toch echt veel minder issues.
Bij mij werkte de X58 sowieso gelijk alsof het al 100jaar bestond.
Maar goed meeste issues zullen denk it toch ook wel UEFI Bios gerelateerd zijn...
Ik vind het trouwens wel apart dat er al meteen een Fix was zonder dat de OEMs iets wisten. Zowel Anandtech als SA hebben extra informatie online gezet.F.West98 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:56:
[...]
productie zal dan wel redelijk snel op gang komen... De (al) geproduceerde moederborden wordt een nieuwe southbridge opgezet en klaar! (hangt van Intel af grotendeels)
Ik gebruik zelf 5 disks dus ik ga er niet helemaal onderuit komen. Ik ga in ieder geval me SSD overzetten naar de SATA6 poorten. Die gebruikt het meeste load. En dan maar hopen op het beste tot dat er een replacement komt.
http://www.semiaccurate.c...on-doesnt-hold-any-water/
http://www.anandtech.com/...els-cougar-point-sata-bug
http://www.hardforum.com/...1036784846#post1036784846
Update - Today has been slightly busy with the Cougar Point situation. I have been working on that problem all day so I am a bit behind my original schedule of answering and assisting with problems. My apologies for the delay.
In regards to the PCH problems, we are working closely with Intel and will have a statement in the near future about how we will support our valued customers. In the meantime, after speaking with Intel again today, a few of the SATA problems noticed by users and now us in regression testing have been confirmed as problems that are outside of the PCH rework.
These problems will be addressed with a firmware and RST driver update as stated last week. If you are having slow boot times, stuttering or weird incompatibility issues between drives on a different ports with RAID enabled (6G/3G), we highly suggest removing RST 10.1.1008 and returning to the standard MS driver in Win7 for now. Otherwise, we should have the updated firmware and driver shortly from Intel for qualification testing.
PC Specs
http://www.xtremesystems....ead.php?t=179044&page=174
|2600k|Asus 290|
Gaat weer lekker.... Was dit bij X58 en hoge bclocks ook zo? Daar draaide ik altijd 195 MHz.Bullus schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:30:
Interessant wbt overklokken in windows ,met voorbeeld van mij
http://www.xtremesystems....ead.php?t=179044&page=174

PC Specs
Tja dat was ook een oplossing geweest.... Al is het erg smerig wat hier gebeurt. En ze proberen de boel voor de gek te houden. Waarschijnlijk hebben ze hun stocks willen beschermen. En dat is gelukt. Want die zijn tot nu toe amper gedaald.Help!!!! schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:27:
Trouwens, wat ik het meest treurige vind, is dat als Intel niet zo'n gierige aap was geweest en gewoon alle ports als SATA6 had uitgevoerd, dan hadden ze/wij nu niet met dit gezeik gezeten.![]()
Dat wij met de gebakken peren zitten boeit ze niet. Dat is goedkoper voor Intel dan dat de aandelen omlaag gaan. Waarschijnlijk wisten ze hier al veel langer van af. Je hebt niet even in een dag de productie van een nieuwe stepping geregeld. En de nieuwe chips rollen op dit moment al van de band.
Lenovo Thinkpad Yoga X380
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Relaxed, goeie batch als je dat lijstje mag geloven. Ben benieuwd naar de resultatendreku88000 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:44:
Yes! Heb mijn 2600K binnen (batch L042B074). Nu nog even harde schijven ophalen en dan kan ik aan de gang. Trouwens nog een interessant lijstje tegengekomen op HWBot.org. Misschien is ie al een keer voorbij gekomen, maar dan heb ik er overheen gelezen.
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Mijn setup:
i7 2600k
P76 GD65 nieuwste bios
Corsair H70
Vengeance 8gb kit CL9
Echter kreeg ik na het overclocken in control center II van MSI een alarm te horen. Dus ik snel alles terug gezet. Vervolgens via de OC Genie button overclocked en weer het alarm te horen.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? De processor liep op 4.5 Ghz met een voltage van 1.325 stabiel in Prime95 met een max temp. van 65 graden.
Het gaat eigenlijk over als je met MSI Control center overklokt, dat je niet de juiste overklok krijgt door die timer bug in windows.Astennu schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:57:
[...]
Gaat weer lekker.... Was dit bij X58 en hoge bclocks ook zo? Daar draaide ik altijd 195 MHz.
vb
Booten met 100x50=5GHz
overklokken met MSI CC2 naar 105bclck
105x50 is normaal 5250MHz maar door die timer bug geeft ie een werkelijke lagere cpu speed aan, dus bij benches lagere scores
|2600k|Asus 290|
Anders is een bord met 6 SATA 600 aansluitingen ook een optie. Moet alleen wel 1 SSD en 3 HD's en 1 DVD speler aansluiten.
[ Voor 46% gewijzigd door The Chosen One op 01-02-2011 16:14 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ik gok je fan speed die onder de minimum waarde van 1000 komt dat had ik toen. Duurde even voordat ik het door had.BrcBas schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:06:
Na eerst de OC Genie button te hebben gebruikt wilde ik nu zelf gaan overclocken.
Mijn setup:
i7 2600k
P76 GD65 nieuwste bios
Corsair H70
Vengeance 8gb kit CL9
Echter kreeg ik na het overclocken in control center II van MSI een alarm te horen. Dus ik snel alles terug gezet. Vervolgens via de OC Genie button overclocked en weer het alarm te horen.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? De processor liep op 4.5 Ghz met een voltage van 1.325 stabiel in Prime95 met een max temp. van 65 graden.
Ah oke. Dus CPU-Z geeft dan niet meer de juiste waardes aan?Bullus schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:17:
[...]
Het gaat eigenlijk over als je met MSI Control center overklokt, dat je niet de juiste overklok krijgt door die timer bug in windows.
vb
Booten met 100x50=5GHz
overklokken met MSI CC2 naar 105bclck
105x50 is normaal 5250MHz maar door die timer bug geeft ie een werkelijke lagere cpu speed aan, dus bij benches lagere scores
Externe cardreaders zijn vaak USB interne weet ik niet want ik gebruik die niet. Fancontroller gebruikt geen Sata alleen 12v voeding.The Chosen One schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:07:
Even klein vraagje over de intel problemen. Bij SATA denk ik altijd aan HD's en DVD spelers maar hoe wordt een cardreader en/of fancontroller aangesloten?
Anders is een bord met 6 SATA 600 aansluitingen ook een optie. Moet alleen wel 1 SSD en 3 HD's en 1 DVD speler aansluiten.
Er zijn geen borden met 6x SATA600 zo ver ik weet. Of het moet met losse controllers zijn. MSI heeft er 4x SATA 600 op zitten. 2 op de intel chip 2 op een marvell. Misschien had de UD7 er 6?
AMD heeft wel 6x Native Sata600. In dat opzicht loopt intel maar achter....
Heb trouwens grote problemen met me Raid1. Al 2x is een disk op error komen te staan waardoor hij moet gaan rebuilden. Ik vertrouw dit voor geen meter. Mja ik heb 5 disks dus ik kan niet alles van die Sata 300 poorten af halen. En om daar nu nieuwe disks voor te kopen is ook idioot.....
Serial ATA 600 aansluitingen 6
Maar geen native betekent dan dat het gedeeld is? Zoals met USB hubs?
|2600k|Asus 290|
Dat houd in dat de controller via een extern pci-e kanaal verbonden is met de south bridge (in het geval van een harddisk controller op het moederbord)The Chosen One schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:10:
http://nl.hardware.info/p...xtreme6#tab:specificaties
Serial ATA 600 aansluitingen 6
Maar geen native betekent dan dat het gedeeld is? Zoals met USB hubs?
Idd. Beide disks in mijn raid1 staan nu op errornedernakker schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:26:
ben ik toch wel even benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren met die chipsets.. ik ga iig niet zitten wachten tot mijn sata 300 poorten de geest geven.. ik draai namelijk wel op die poorten, ik gebruik 4 poorten ,maar vind die losse marvel controller alleen maar oponthoud tijdens het booten geven, dus zit alles bij mij gewoon op de sata 300 poorten..
Heb meteen alles van die SATA300 controller gehaald. Ik ben nu echt goed pissed.
Dat was het inderdaad! Had de fan ook niet goed aangesloten zag ik. Run nu de 2600k op 4.7 Ghz @ 1.330 volt stabiel (Batch L042B074). Blijf zo rond de 65 graden hangen met Prime95. Ik moet nog hoger dan 4.7 Ghz komen neem ik aan?Astennu schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:05:
[...]
Ik gok je fan speed die onder de minimum waarde van 1000 komt dat had ik toen. Duurde even voordat ik het door had.
[...]
Klopt het trouwens dat bij het Vengeance geheugen de Dramvoltage niet boven de 1.5 mag komen? OC Genie zet dit geheugen namelijk op 1.625 volt.
[ Voor 3% gewijzigd door BrcBas op 01-02-2011 18:15 ]
Verwijderd
MSI heeft de marketing acties stop gezet “until futher notice”.Viss schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:36:
Vraag me af of er echt een terugroepactie gaat komen. Het lijkt me waarschijnlijker dat de probleemgevallen opgelost gaan worden na het aanmelden ervan.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 18:34 ]
heb je hem al door en door getest? mijn cpu doet op 1,3 V ook 4,5 GHz prime en linX stabiel, maar met idle heb ik dan de bekende freezes... SB reageert stuk anders op stabiliteitstests...BrcBas schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:08:
[...]
Dat was het inderdaad! Had de fan ook niet goed aangesloten zag ik. Run nu de 2600k op 4.7 Ghz @ 1.330 volt stabiel (Batch L042B074). Blijf zo rond de 65 graden hangen met Prime95. Ik moet nog hoger dan 4.7 Ghz komen neem ik aan?
Klopt het trouwens dat bij het Vengeance geheugen de Dramvoltage niet boven de 1.5 mag komen? OC Genie zet dit geheugen namelijk op 1.625 volt.
Geheugen kan waarschijnlijk makkelijk meer aan. 10% meer is nooit een probleem dus ik zou me daar niet druk om maken.BrcBas schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:08:
[...]
Dat was het inderdaad! Had de fan ook niet goed aangesloten zag ik. Run nu de 2600k op 4.7 Ghz @ 1.330 volt stabiel (Batch L042B074). Blijf zo rond de 65 graden hangen met Prime95. Ik moet nog hoger dan 4.7 Ghz komen neem ik aan?
dat 1.5v is volgens mij meer omdat SB officieel maar 1.5 mag. Zou me niets verbazen als die chips gewoon rated zijn op 1.65 of 1.7v.
Bullus schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:55:
Bios 1.8b11
http://forum-en.msi.com/i...opic=144655.0;attach=7558
edit;
rechtstreekse link naar bios
|2600k|Asus 290|
Prime zegt niets.... Ik had prime stabiel. En starcraft ging in 15 min plat. je kunt het beste met 6 threads prime testen en daarnaast gamen.BrcBas schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:05:
Oke bedankt! Kreeg Idle nu toch een freeze dus alles loopt nu op 1.340 en nu nog geen freezes gehad. Tot nu toe alles oke maar de tijd zal het leren. Laat vannacht Prime95 draaien en hopelijk blijft alles stabiel.
En trouwens met prime overvolt de MSI meer. Dus met lage load kreeg ik gewoon weer crashes omdat het voltage dan 0,02v lager was

En als je EIST aanzet, dan zou ie eigenlijk niet moeten crashen in idle mode ivm hogere volts.Astennu schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:12:
[...]
Prime zegt niets.... Ik had prime stabiel. En starcraft ging in 15 min plat. je kunt het beste met 6 threads prime testen en daarnaast gamen.
En trouwens met prime overvolt de MSI meer. Dus met lage load kreeg ik gewoon weer crashes omdat het voltage dan 0,02v lager was.
|2600k|Asus 290|
Mja het is niet idle... 4 threads folding. voltage is dan gewoon lager.Bullus schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:16:
[...]
En als je EIST aanzet, dan zou ie eigenlijk niet moeten crashen in idle mode ivm hogere volts.
Uplay: Red--Death
Was 2 dagen terug al gepost maar toch bedankt
Mhhh het zou toch niet he..... Dat zou wel heel erg zijn als dat kanrsnubje schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:09:
jup. nou 1 van mn 2 dingen is dood geloof ik hij boot niet meer. ik was eist aan het instellen, maximum power etc. dus bij 1 druk ik perongeluk een 0 achteraan dus 2550...loopt bios vast en hij startte niet meer op. dus batterij eruit gedaan voor min of 5 maar niks
Ik wordt ook een beetje lijp van dat mobo, is gewoon afwachten totdat je de logo van windows ziet ja of nee.
Vaak zie ik alleen die cursor knipperen en waarom boot ie niet door...geen ene code of whatever.

[ Voor 78% gewijzigd door Bullus op 01-02-2011 22:37 ]
|2600k|Asus 290|
[ Voor 12% gewijzigd door rsnubje op 01-02-2011 23:19 ]
welcome to the club... dat had ik dus ook.. maar heb ik met 18b10 geen last meer van gehad met SSD's/HDD's op de sata 300 aansluiting, maarja, net toch maar mijn spullen op de sata 600 gezet.. wil wel dat de boel blijft werken.. dan krijg ik ook delay bij het laden van de marvel controller, raid detectie en bootlogo van windows...Bullus schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:31:
is inderdaad raar dat je uberhaupt 4 cijfers kunt ingeven..ik zou ff contact opnemen met MSI over dat BUG.
Ik wordt ook een beetje lijp van dat mobo, is gewoon afwachten totdat je de logo van windows ziet ja of nee.
Vaak zie ik alleen die cursor knipperen en waarom boot ie niet door...geen ene code of whatever.
ik zeg dikke faal dit zo...
ik wact nog een week of ik benaderd wordt, en daarna ga ik eens rondmailen/bellen wanneer er een vervangend moederbord komt.. want hiervoor heb ik niet betaald..
Dan meld ik die van mij alvast aan.... Als ik me disks op de sata300 heb heb ik allemaal vage problemen. Raid1 valt de hele tijd uit elkaar (disks knallen in error mode. En Windows wil niet meer normaal afsluiten).Viss schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:36:
Vraag me af of er echt een terugroepactie gaat komen. Het lijkt me waarschijnlijker dat de probleemgevallen opgelost gaan worden na het aanmelden ervan.
Ik denk dat het nog wel langer gaat duren voordat er wat duidelijk is. Daarnaast komen de eerste borden met de C versie van de chips pas eind feb. Kortom voor dat wij de gewone consument wat krijgen zijn we wel even verder.....nedernakker schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 06:59:
[...]
welcome to the club... dat had ik dus ook.. maar heb ik met 18b10 geen last meer van gehad met SSD's/HDD's op de sata 300 aansluiting, maarja, net toch maar mijn spullen op de sata 600 gezet.. wil wel dat de boel blijft werken.. dan krijg ik ook delay bij het laden van de marvel controller, raid detectie en bootlogo van windows...
ik zeg dikke faal dit zo...
ik wact nog een week of ik benaderd wordt, en daarna ga ik eens rondmailen/bellen wanneer er een vervangend moederbord komt.. want hiervoor heb ik niet betaald..
A: According to Intel’s production plan, the 6 series B3 stepping chipset will be available by April, 2011. GIGABYTE will produce and ship replacement motherboards according to Intel’s chipset shipping schedule http://gigabytedaily.blogspot.com/
[ Voor 44% gewijzigd door jbkappirossi op 02-02-2011 07:38 ]
ik verwacht in ieder geval op de hoogte gesteld te worden.. het is wel erg cliché.. was mijn vertrouwen in het platform net wat toegenomen sinds de ME update mijn issues heeft opgelost krijg je dit...Astennu schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 07:07:
[...]
Ik denk dat het nog wel langer gaat duren voordat er wat duidelijk is. Daarnaast komen de eerste borden met de C versie van de chips pas eind feb. Kortom voor dat wij de gewone consument wat krijgen zijn we wel even verder.....
Ik zeg: Laat Bulldozer maar komen.... Als de perfornance een beetje goed is ben ik over. Hoeft niet eens sneller te zijn dan SB iets trager vind ik geen ramp. Als het dan maar stabiel isnedernakker schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 07:39:
[...]
ik verwacht in ieder geval op de hoogte gesteld te worden.. het is wel erg cliché.. was mijn vertrouwen in het platform net wat toegenomen sinds de ME update mijn issues heeft opgelost krijg je dit...
http://www.anandtech.com/...board-replacement-program
Een erg goede regeling als je het mij vraagt. Ik zou bijna nu nog een UD3 halen om ze boel ff uit te kunnen proberen. Want straks kun je gewoon je geld terug krijgen. Of em inruilen tegen een nieuw board (dat is helaas pas in april).
Klinkt goed, hopelijk volgen de anderen met een vergelijkbare actie.
PC Specs
|2600k|Asus 290|